Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:04
ach-jee schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:20:
[...]

Heb hier de eerste woon-werkrit erop zitten. Verbruik kwam op de terugweg uit op 13,81kWh/100km over bijna 60 kilometer, waarvan ongeveer 95% snelweg is. Nu stond er wel wat file op het eind, dus dat was extra gunstig (voor de auto in ieder geval...), maar daar ben ik erg content mee. Kostte me 10% batterij, dus dat zou op een volle batterij een bereik hoog in de 500 km betekenen.
Poeh dat is wel super strak zeg. Jij had toch 20" en de SMLR? Ik heb vandaag ook mijn eerste woon-werk ritje gemaakt (enkele reis, later vanmiddag terug) a 105km. Als ik doorbereken blijf ik wederom hangen op zo'n 510-520km range max wat ik ook altijd eigenlijk zie (op 1x na, bij de aflevering stond het op 540km). En ik rijd oprecht niet als een gek en op ik zet ook heel vaak de ACC aan waardoor het rijden heel geleidelijk verloopt met max 110 waar je 100 mag. Gemiddelde snelheid wat 73km/h.

Het was opzich prima weertje, zonnetje en graadje of 12 geloof ik. Ik moet heel eerlijk zeggen dat de actieradius mij tot nu toe wel wat tegenvalt. Het voldoet hoor, daar niet van, maar het is natuurlijk leuker om daar een nog hoger nummertje te zien staan. Maar dan moet ik echt richting het verbruik van jou, onder de 14kWh duiken wat eigenlijk niet lukt. Hang meestal rond de 16-17kWh. Ik had toch wel verwacht dat de PS2 zeker in deze tijd nog (en zomers helemaal) rond de 500-575km ofzo zou komen.

Ik heb verder de temperatuur op 20 graden met ventilator snelheid op standje 3 en stuur+stoelverwarming op 1 streepje. Benieuwd hoe dat straks op de terugweg gaat maar het zou mij niks verbazen als het rond dezelfde getallen blijft. Want dat ervaar ik eigenlijk tot nu toe steeds.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 01-10-2025 11:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:16
Juancho schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:53:
[...]

Poeh dat is wel super strak zeg. Jij had toch 20" en de SMLR? Ik heb vandaag ook mijn eerste woon-werk ritje gemaakt (enkele reis, later vanmiddag terug) maar als ik alles doorbereken blijf ik wederom hangen op zo'n 510-520km range max. En ik rijd oprecht niet als een gek en op ik zet ook heel vaak de ACC aan waardoor het rijden heel geleidelijk verloopt met max 110 waar je 100 mag. Gemiddelde snelheid wat 73km/h.

Het was opzich prima weertje, zonnetje en graadje of 12 geloof ik. Ik moet heel eerlijk zeggen dat de actieradius mij tot nu toe wel wat tegenvalt. Het voldoet hoor, daar niet van, maar het is natuurlijk leuker om daar een nog hoger nummertje te zien staan. Maar dan moet ik echt richting het verbruik van jou, onder de 14kWh duiken wat eigenlijk niet lukt. Hang meestal rond de 16-17kWh.

Ik heb verder de temperatuur op 20 graden met ventilator snelheid op standje 3 en stuur+stoelverwarming op 1 streepje. Benieuwd hoe dat straks op de terugweg gaat maar het zou mij niks verbazen als het rond dezelfde getallen blijft. Want dat ervaar ik eigenlijk tot nu toe steeds.
Wil de mensen hier niet vervelen met een hoop verbruiksposts, maar: Je score komt redelijk overeen met mijn cijfers hoor. Was vanochtend toen ik vertrok 5 graden. Voorverwarmd en met de boel op eco-stand zat ik op de 15.8 kWh/100 met 71 km/h gemiddeld. Eco-stand vooral om te kijken wat er mogelijk is met de SMLR. Jouw batterij zal ondanks de toegenomen buitentemperatuur ook nog wel rond die temperatuur gezeten hebben. De invloed van de wind en de klimaatvoorziening moet je ook niet onderschatten. Zal vanmiddag deze post nog wel eens updaten met de cijfers van de terugweg.

Edit: 15.9 kWh/100 over 71 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:04
ach-jee schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:06:
[...]

Wil de mensen hier niet vervelen met een hoop verbruiksposts, maar: Je score komt redelijk overeen met mijn cijfers hoor. Was vanochtend toen ik vertrok 5 graden. Voorverwarmd en met de boel op eco-stand zat ik op de 15.8 kWh/100 met 71 km/h gemiddeld. Eco-stand vooral om te kijken wat er mogelijk is met de SMLR. Jouw batterij zal ondanks de toegenomen buitentemperatuur ook nog wel rond die temperatuur gezeten hebben. De invloed van de wind en de klimaatvoorziening moet je ook niet onderschatten. Zal vanmiddag deze post nog wel eens updaten met de cijfers van de terugweg.
Ow mij verveel je niet hoor, vind het altijd wel interessant. En ja, ik weet ook dat er 1001 factoren afhankelijk zijn en geen enkele variant altijd hetzelfde is :). Ik zal op de terugweg ook checken, Benieuwd of er een verschil is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:29
Ik zie best wel regelmatig het "bereik" spook voorbij komen.
En dit snap ik wél van EV nieuwkomers, maar niet direct van EV-veteranen ;) .

Kijk, persoonlijk zal het mij een worst zijn of mijn auto 400km of 500km kan halen .....
indien ik dit maar enkele keren per jaar nodig zál (dus écht ZAL) nodig hebben.

Of bv, je hebt iedere dag 195km heen + 195km terug nodig, ja dán snap ik dat je voor 400+ gaat, dan hoef je nl niet iedere dag (ook met slecht weer) uit te stappen. snapik.

Maar werkelijk? bij trajectjes van 50 / 80 / 100 km?
Wat mis ik??? (de afgelopen 5+jaren?? :F )

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:16
Een beetje extra flexibiliteit vooral. Ik heb de combi van geen eigen laadpaal thuis en een werkgever die volledig switcht naar een elektrische vloot waardoor laadpalen vaak bezet zijn. De extra range van de LRSM geeft me net het comfort dat ik er eigenlijk nooit meer over na hoef te denken. En in de wittebroodsweken vind ik het interessant om te zien wat er mogelijk is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:39
In deze tijd heeft je verbruik erg te maken met de lengte van de ritten. In de ochtend is je accu heel koud dus gaat er veel energie verloren op de eerste kilometers aan de accuverwarming. Als je dan maar 20km ofzo met warme accu rijdt, zal het gemiddelde verbruik over die rit een stuk hoger uitvallen dan wanneer je vervolgens 150km rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:29
ach-jee schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:40:
Een beetje extra flexibiliteit vooral. Ik heb de combi van geen eigen laadpaal thuis en een werkgever die volledig switcht naar een elektrische vloot waardoor laadpalen vaak bezet zijn. De extra range van de LRSM geeft me net het comfort dat ik er eigenlijk nooit meer over na hoef te denken. En in de wittebroodsweken vind ik het interessant om te zien wat er mogelijk is ;)
De dag dat je moet laden op het werk, een beetje vroeger opstaan en heb je voldoende plaats om te laden ;)
Pagina: 1 ... 220 221 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.