Poeh dat is wel super strak zeg. Jij had toch 20" en de SMLR? Ik heb vandaag ook mijn eerste woon-werk ritje gemaakt (enkele reis, later vanmiddag terug) a 105km. Als ik doorbereken blijf ik wederom hangen op zo'n 510-520km range max wat ik ook altijd eigenlijk zie (op 1x na, bij de aflevering stond het op 540km). En ik rijd oprecht niet als een gek en op ik zet ook heel vaak de ACC aan waardoor het rijden heel geleidelijk verloopt met max 110 waar je 100 mag. Gemiddelde snelheid wat 73km/h.ach-jee schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:20:
[...]
Heb hier de eerste woon-werkrit erop zitten. Verbruik kwam op de terugweg uit op 13,81kWh/100km over bijna 60 kilometer, waarvan ongeveer 95% snelweg is. Nu stond er wel wat file op het eind, dus dat was extra gunstig (voor de auto in ieder geval...), maar daar ben ik erg content mee. Kostte me 10% batterij, dus dat zou op een volle batterij een bereik hoog in de 500 km betekenen.
Het was opzich prima weertje, zonnetje en graadje of 12 geloof ik. Ik moet heel eerlijk zeggen dat de actieradius mij tot nu toe wel wat tegenvalt. Het voldoet hoor, daar niet van, maar het is natuurlijk leuker om daar een nog hoger nummertje te zien staan. Maar dan moet ik echt richting het verbruik van jou, onder de 14kWh duiken wat eigenlijk niet lukt. Hang meestal rond de 16-17kWh. Ik had toch wel verwacht dat de PS2 zeker in deze tijd nog (en zomers helemaal) rond de 500-575km ofzo zou komen.
Ik heb verder de temperatuur op 20 graden met ventilator snelheid op standje 3 en stuur+stoelverwarming op 1 streepje. Benieuwd hoe dat straks op de terugweg gaat maar het zou mij niks verbazen als het rond dezelfde getallen blijft. Want dat ervaar ik eigenlijk tot nu toe steeds.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 01-10-2025 11:59 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio