Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:13
Koekhapperrr schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:24:
[...]

Als MY22-rijder met een gênant traag infotainment ben ik hier wel benieuwd naar, is de nieuwe hardware in een MY26 ook in gebruik zo veel sneller? Is het nu 'acceptabel' of écht snel in gebruik?
Wat mij betreft een bizar verschil met mijn vorige XC40 met oude hardware (zelfde als de oudere PS2). Alle tikjes op het scherm gaan super snel, van apps wisselen, Maps is heel snel (ook de berekeningen gaan een stuk sneller), herstarten gaat ook snel en na een herstart werkt alles ook gelijk ipv minuten lang moeten wachten tot de boel weer is opgestart.

In praktijk merk ik nu pas hoe vervelend traag het oude systeem was. Je leert er mee omgaan hoor en iets dat je niet hebt/weet kan je ook niet missen. Maar geloof me, alles draait in de MY26 met nieuwe chips oprecht zoveel sneller.

Het is natuurlijk wel even afwachten of dit bijv. over een jaar nog zo is maar wat ik zo las is deze chips wel echt een klap beter/meer geschikt voor de AAOS taken.

[ Voor 46% gewijzigd door Juancho op 23-09-2025 10:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben benieuwd of die hardware binnenkort te retrofitten is. Kan qua formfactor niet veel anders zijn dan wat er nu in de auto zit toch?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:15
Voor de EX90 wordt het in ieder geval wel aangeboden. Polestar zou de mogelijkheid ook onderzoeken, maar misschien is de auto daar net iets te ‘goedkoop’ en teveel verkocht voor met teveel variaties over de jaren heen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ach-jee schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:23:
Voor de EX90 wordt het in ieder geval wel aangeboden. Polestar zou de mogelijkheid ook onderzoeken, maar misschien is de auto daar net iets te ‘goedkoop’ en teveel verkocht voor met teveel variaties over de jaren heen. Ben benieuwd.
Zou me verbazen als de oudere XC40/PS2 dit wel kunnen krijgen. Volgens mij zijn die auto's nu klaar en komen er ook geen updates/nieuwe MY modellen meer. De voorzichtige berichten waren ook dat de XC40 rond 27/28 zouden vervangen worden door compleet nieuwe modellen op een ander en volledig elektrisch platform. Zal bij de PS2 denk ik niet anders zijn gezien ze eigen oud zijn.

Ik gun het iedereen natuurlijk van harte maar ik ben er bang voor.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Pixeltje schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:02:
Ik ben benieuwd of die hardware binnenkort te retrofitten is. Kan qua formfactor niet veel anders zijn dan wat er nu in de auto zit toch?
Ik zou denken dat dit inderdaad mogenlijk moet zijn. Polestar laat zelf ook weten dat ze dit onderzoeken.

Het lijkt me dat de logistiek hierachter een groter vraagstuk is. Als dit ergens op een printplaat zit die makkelijk te vervangen is, zal dit misschien wel een optie worden, maar als die printplaat ergens in een behuizing zit waarvoor de auto half uit elkaar moet, is de kost qua werkuren meteen zo groot dat niemand het meer zou laten doen. En dan is het misschien de moeite niet waard zo'n update logistiek te voorzien voor het handvol enthousiastelingen.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ibex schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:28:
[...]

Ik zou denken dat dit inderdaad mogenlijk moet zijn. Polestar laat zelf ook weten dat ze dit onderzoeken.

Het lijkt me dat de logistiek hierachter een groter vraagstuk is. Als dit ergens op een printplaat zit die makkelijk te vervangen is, zal dit misschien wel een optie worden, maar als die printplaat ergens in een behuizing zit waarvoor de auto half uit elkaar moet, is de kost qua werkuren meteen zo groot dat niemand het meer zou laten doen. En dan is het misschien de moeite niet waard zo'n update logistiek te voorzien voor het handvol enthousiastelingen.
Als je het schem los haalt, zit daarachter dan niet een "groot gapend gat" waar alle hardware in zit? Beetje zoals als je een PC open maakt (maar dan wellicht nog wat meer afschermt/veiliger etc). Volgens mij heb ik wel eens gezien bij een XC40 dat het scherm eruit gehaald werd en daarachter direct alle hardware zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Overigens, die verbetering wbt schopsensor voor openen kofferbak werkt echt als een malle in MY26. En ik merk aan mezelf, dan gebruik je het ook veel vaker. Zelfs met digital key werkt het uitstekend. Een hele lichte vertraging tov de sleutel (zelfde met openen deuren) maar dat is zo marginaal dat je het amper merkt.

Maar bij MY26 maakt het oprecht niet uit waar je een klein schopje geeft, de kofferbak gaat gewoon gelijk open. Top! Hoe moeilijk kan het zijn zou je denken :).

Overigens zaterdag ook eens getest de fietsendrager van mijn ouders op de PS2 te zetten. Voor het eerst dat ik een trekhaak heb, handig zo dat die inklapbaar is. Werkt ook top. Drager paste er mooi op en op het drivers display verschijnt dan iets. Drukte het per ongeluk weg maar volgens mij iets van een automatische test of alles (lampen, richtingaanwijzer etc) het doen? Kan je dat starten of wat houdt dat eigenlijk in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Juancho schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:40:
Overigens, die verbetering wbt schopsensor voor openen kofferbak werkt echt als een malle in MY26. En ik merk aan mezelf, dan gebruik je het ook veel vaker. Zelfs met digital key werkt het uitstekend. Een hele lichte vertraging tov de sleutel (zelfde met openen deuren) maar dat is zo marginaal dat je het amper merkt.
Toch heb ik soms dat ik nog een 5 seconden moet wachten eer ik hoor dat hij wakker aan het worden is, om pas dan de deur vast te nemen en dan opent hij. De sleutel is merkbaar vlotter hier. Maargoed, ik gebruik enkel de PAK behalve op verre trips.
Drukte het per ongeluk weg maar volgens mij iets van een automatische test of alles (lampen, richtingaanwijzer etc) het doen? Kan je dat starten of wat houdt dat eigenlijk in?
Kan je idd manueel ook starten bij buitenverlichting. Komt erop neer dat hij (met een delay die je wat tijd geeft) een voor een alle lichten laat knopperen om je te laten verifieren dat het correct werkt. Heel handig, maar ook wel al een paar keer gehad dat het niet wou starten, en dan is het vervelend.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Pagina: 1 ... 219 220 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.