Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
tcw82 schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:21:
Al een poosje ben ik Aan het snuffelen aan een nieuwe auto. Polestar 2 staat op de shortlist.
Wat ik me nu afvroeg, wat zou hier aan de hand geweest kunnen zijn, op de fotos zie je het vooraanzicht, maar die klep...of de bumper... Zitten niet helemaal waar ze lijken te horen:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt er op dat die kant van de motorklep niet goed is aangedrukt.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:10
ach-jee schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:25:
[...]

De motorkap moet je links en rechts 'inklikken', lijkt hier alleen rechts gebeurd te zijn. Nogal slordig zo voor een fotoshoot :)
Kijk, dat wist ik niet. De Polestar kleppen die ik open heb gehad had ik allemaal netjes dicht gedrukt. Bij het kijken in de showroom had ik dit niet gezien en denk eigenlijk dat het er ook niet zo op zat (die klep scheef).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:44
ach-jee schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:24:

Hoe is het met de lag van het infotainment @Juancho? Ik ga de mijne de 23 ophalen in Beesd, ben benieuwd hoe de 'downgrade' van een dual motor naar een single motor in de praktijk voelt :)
1. Infotaintment is echt razend snel. En ja ik weet dat die van ons nog fris, schoon en nieuw is maar zelfs dan merk ik overduidelijk verschil. Toen ik 5 jaar geleden onze xc40 kreeg was die ook fris, schoon en nieuw. Snel, dat zeker, maar wel met ff bij bepaalde acties een split second trager. Maps openen bijv. Duurder net ff te lang. Of kaarten werden trager ingeladen. Of wisselen van Maps naar Spotify en weer terug. Uiteindelijk zeker geen mega probleem hoor alleen werd hrt wel met de tijd erger en erger tot je gewoon minuten lang wacht tot de boel is opgestart. Dat vond ik op het laatst wel enorm vervelend.

Het is nu oprecht razend snel en ik zou bijna iedereen willen adviseren: heb je de keuze, ga dan aub voor de 26 versie met nieuwe processor. Je doet jezelf er zoveel plezier mee, zeker op de langere tijd.

2. Ik kom ook van een dual motor xc40 af. Ding was een monster, echt belachelijk snel voor zo'n toch wel lomp ding. Mensen met sportwagens etc onderschatte het ook altijd. Bleef leuk. Nu hebben we 300pk onder de kont en zeker rna zo'n mooie roadtrip als nu... Maak je geen zorgen. Meer dan genoeg power! De enige momenten dat ik/we het miste was voor die paar keer dat je bijv. Toch ff ergens voor wil. Kan nu nog, maar je merkt dan net ff dat beetje extra power. Of dus voor een stoplicht met een sportwagen naast je. Ik trek hem/haar er alsnog uit maar ze verdwijnen minder snel in de spiegels 😁

Maar 300pk is echt zat, zeker nu het ook op de achteras ligt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tcw82 schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:04:
[...]

Kijk, dat wist ik niet. De Polestar kleppen die ik open heb gehad had ik allemaal netjes dicht gedrukt. Bij het kijken in de showroom had ik dit niet gezien en denk eigenlijk dat het er ook niet zo op zat (die klep scheef).
Dit klopt idd! Ik had het ook 1x nadat ik ff wat in de frunk gooide. Rechterdeel zat netjes dicht, toen ik een rondje maakte zat het linkerdeel niet goed vast. Ff op drukken en klaar.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:45
tijnh schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:51:
@Juancho Leuk om jouw ervaringen te lezen! Mijn bestelde P2 SRSM Prime is inmiddels onderweg vanuit Zeebrugge richting Nederland. Door jouw bericht heb ik er nog meer zin in gekregen om straks zelf achter het stuur te kruipen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de SR, omdat de LR me zo’n €50,- per maand extra zou kosten in bijtelling/eigen bijdrage, terwijl dat maar ongeveer 15% extra bereik oplevert. Voor mij was dat het prijsverschil niet waard.
Precies dezelfde afweging hier. Met roadtrips zoals die van @Juancho ga je dat wel merken, maar verwacht in NL geen profijt te hebben van de extra range met mijn gebruik.

Mijn nieuwe auto staat al een tijdje in NL, maar ivm de tijd die de huidige leaseauto mag ik hem pas (inmiddels al) komende donderdag in Beesd ophalen. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnh
  • Laatst online: 14:41
@Juancho Ik ben nog wel benieuwd naar jouw ervaringen met de Microtech-bekleding en het panoramadak in het zonnige (en warme) Spanje.
Heb je het idee gehad dat je een zonnescherm miste voor het panoramadak, of viel het goed uit te houden met deze stoelbekleding?
Over Weavetech hoor ik namelijk niet altijd de meest positieve verhalen m.b.t. warmte en “ademend vermogen” van de stof.

[ Voor 7% gewijzigd door tijnh op 08-09-2025 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:29

Ibex

^^ met stom.

Uit mijn ervaring deze zomer moet ik stellen dat het inderdaad erg warme zetels zijn. Iets te zweterig naar mijn voorkeur. Maar voor mijn vrouw zijn ze perfect, dus het ligt misschien ook wel een beetje aan mij 😅.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
tijnh schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:58:
@Juancho Ik ben nog wel benieuwd naar jouw ervaringen met de Microtech-bekleding en het panoramadak in het zonnige (en warme) Spanje.
Heb je het idee gehad dat je een zonnescherm miste voor het panoramadak, of viel het goed uit te houden met deze stoelbekleding?
Over Weavetech hoor ik namelijk niet altijd de meest positieve verhalen m.b.t. warmte en “ademend vermogen” van de stof.
Wij vinden het materiaal heel mooi en erg fijn! Missen eigenlijk het echte leer uit de XC40 niet. En dit voelt qua dierengedoe ook wat fijner voor m'n vriendin. Totaal niet warm gehad eigenlijk. Ademt prima in mijn optiek.

Het glazendak was voor mij ook vooraf een twijfelpunt. Maar het werkt echt heel goed, de zon wordt flink tegen gehouden en het wordt zeker niet (te) warm. Ook niet ivm de XC40 die wel een ingebouwd zonnescherm had. Ik ga dus geen losse kopen, nie nodig. Bovendien kan je altijd voor vertrek ff de auto voor verkoelen.

Maar dit had ik ook als punt staan op de review lijst die ik woensdag wilde posten 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt het dat je de hoofdsteun zelf niet wat kan aanpassen en alleen de stoel + rugleuning? Mis soms wel de steun voor achterhoofd. Dan moet ik of zelf erg naar achterleunen of de rugleuning bijna volledig recht zetten om steun te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:54:
Klopt het dat je de hoofdsteun zelf niet wat kan aanpassen en alleen de stoel + rugleuning? Mis soms wel de steun voor achterhoofd. Dan moet ik of zelf erg naar achterleunen of de rugleuning bijna volledig recht zetten om steun te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65CUnYihyTCqSWVlUyDgZhlvZa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFNVvFfUNy401Y2MuuyXE5Ie.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je de hoogte? Dat kun je wel verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Martijn77 schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:05:
[...]

[Afbeelding]

Bedoel je de hoogte? Dat kun je wel verstellen.
Nee niet in hoogte, dat is prima. Wat meer kantelen of dergelijke zodat je met een beetje rechte zit steun in je nek hebt zonder zelf met je hoofd naar achteren te hoeven of de rugleuning bijna kaarsrecht te moeten zetten 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:17:
[...]

Nee niet in hoogte, dat is prima. Wat meer kantelen of dergelijke zodat je met een beetje rechte zit steun in je nek hebt zonder zelf met je hoofd naar achteren te hoeven of de rugleuning bijna kaarsrecht te moeten zetten 🙂
Dat lukt inderdaad helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Polestar 5 (eindelijk) officieel uit.

Voor als je nog een tonnetje over hebt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:16
SirLenncelot schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:07:
Polestar 5 (eindelijk) officieel uit.

Voor als je nog een tonnetje over hebt.
Gruwelijk mooi ding. Als ze de software, app en functionaliteit nou even spannend maken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:38
Het is een prachtige wagen, maar niet één die het tij gaat keren voor het merk lijkt me. Hoop dat ze een antwoord kunnen bouwen op de neue klasse 3 series van BMW en de GL serie van Mercedes.

Ook een videootje van AutoWeek.

[ Voor 29% gewijzigd door ach-jee op 08-09-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik vind het eerlijk gezegd niks. Maar ik zeg er gelijk bij, ik heb sowieso niks met dat soort auto's. Gewoon niet mijn ding. Ik vind de achterkant overigens erg lijken op de Kia EV6 en dat vind ik geen compliment.

Van binnen wel erg gaaf. Ben wel erg benieuwd naar de compleet nieuwe Polestar 2 (en ook gelijk de concurrent/variant van Volvo met de EX/EC40) die over een paar jaar vast zullen komen. Dat zullen ook echt nieuwe generatie wagens worden gebeiuwd op een echt EV platform. Maargoed, dat is voor de volgende (lease) keuze als het zover komt. Ik rijd immers pas 3 weken in de splinternieuwe PS2 MY26 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:16
Heeft iemand anders ook het issue dat de batterij percentage in de app niet meer update en niet meer aangeeft dat de auto laadt? Alles doet het verder wel. Iemand tips? Inloggen en uitloggen en app herstarten al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mr_Music schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:28:
Heeft iemand anders ook het issue dat de batterij percentage in de app niet meer update en niet meer aangeeft dat de auto laadt? Alles doet het verder wel. Iemand tips? Inloggen en uitloggen en app herstarten al geprobeerd.
Geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnh
Bij het samenstellen van de P*5 zie ik dat Connected Services Plus als verlengingsoptie beschikbaar is. Het lijkt erop dat zodra de bijgeleverde periode van je Polestar afloopt. Een verlenging +/-€100 per jaar gaat kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKSV0R0XAh-4Tlpo2Gw-jA1KoNA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lsA7N7NtwH9jpVDUP7faw0MF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
tijnh schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 01:17:
Bij het samenstellen van de P*5 zie ik dat Connected Services Plus als verlengingsoptie beschikbaar is. Het lijkt erop dat zodra de bijgeleverde periode van je Polestar afloopt. Een verlenging +/-€100 per jaar gaat kosten.

[Afbeelding]
  1. Op een auto van 120k mag je toch wel iets langer die service inbegrepen verwachten dan 12 maanden.
  2. AA en CP maken geen deel uit van CS+ dus voor het grootste deel van het media aanbod valt de usecase dan weg.
  3. Live-navigatie in Google Maps en toegang tot de play store maken wel de uit van connected plus. Dus voor laafplanning zou je het wel nodig hebben.
12 maanden inbegrepen bij aankoop van een nieuwe Polestar 2, Polestar 4 of Polestar 5. 36 maanden inbegrepen bij aankoop van een nieuwe Polestar 3.

Een uitbreiding voor connected services plus is beschikbaar bij de aankoop van een nieuwe auto van Polestar. Het is ook mogelijk om deze te verlengen nadat het huidige aanbod verloopt. Meer informatie over hoe je dit kunt doen, wordt verstrekt vóór de vervaldatum

door je telefoon te koppelen aan je auto kun je de databundel van je telefoon gebruiken. Hierdoor krijg je toegang tot alle functies die bij connected services plus horen.
Ik ben al over de periode van 12 maanden heen maar ik heb nog nooit iets gemerkt dat een service niet zou werken of verlengd moest worden. Of is dat omdat mijn telefoon steeds verbonden is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Bij mijn MY26 is er 3 jaar connected services plus inbegrepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i2aBDKMaUACAMIA4AHiU9OZxvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JhZXEGIMHobJfXJYMPxSTwtU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
ach-jee schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:38:
Het is een prachtige wagen, maar niet één die het tij gaat keren voor het merk lijkt me. Hoop dat ze een antwoord kunnen bouwen op de neue klasse 3 series van BMW en de GL serie van Mercedes.

Ook een videootje van AutoWeek.
En nog steeds erg onzuinig, dat doen andere merken toch een stuk beter... Ik zag ook slechts 170 miles als range staan bij 86% accu :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iPWtrBpbF94jUYAhPSw264_C0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcVFXFgSJ6eRbbiVSy6HHLAT.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
rolfio schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:29:
[...]

En nog steeds erg onzuinig, dat doen andere merken toch een stuk beter... Ik zag ook slechts 170 miles als range staan bij 86% accu :|

[Afbeelding]
Misschien dynamic range gebaseerd op het rijgedrag van die journalist 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:29
[...]

En nog steeds erg onzuinig, dat doen andere merken toch een stuk beter...
Ik zag ook slechts 170 miles als range staan bij 86% accu :|

[Afbeelding]
lol, heb jij ooit een eigenaar van een "muscle-car" met 900pk (2.400kg??) gezien......
die klaagde over het.... verbruik?? :henk

appels met appels, en niet met walnoten vergelijken ;)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Maar een 112 kWh accu op een aerodynamisch model en dan 500km wlpt opgeven is niet heel indrukwekkend.

Kun je beter twee P2’s kopen voor dat geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
[...]

[Afbeelding]
Met die auto wordt 2 weken lang geragd door journalisten en personeel gok ik, dus daar zal het realistische verbruik op aangepast zijn. Evenzogoed is de opgegeven WLTP van die Performance en de 'gewone' Launch edition nog steeds relatief treurig voor zo'n groot accupakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 16:32

Vickiieee

Kritische lezer.

[...]

[Afbeelding]
Even goed kijken naar de afbeelding: indicatie van 170 miles bij 86% charge terwijl de auto op Performance mode staat en hij pas zo'n 706 (?) miles gereden heeft (zie regel onder de actieradius, daar staat: ODO 706 miles). De accu is dus praktisch twee keer leeg gereden en wordt nu vast volle bak gebruikt door auto journalisten die hier echt niet zuinig mee om gaan, gezien de performance stats van deze auto :Y

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
ach-jee schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:45:
[...]

Met die auto wordt 2 weken lang geragd door journalisten en personeel gok ik, dus daar zal het realistische verbruik op aangepast zijn. Evenzogoed is de opgegeven WLTP van die Performance en de 'gewone' Launch edition nog steeds relatief treurig voor zo'n groot accupakket.
Ik haak hier even op in, wltp range is volgens mij altijd wat te optimistisch.
Wat zijn hier de gemiddelde? Hoeveel kWh per 100 km of hoeveel km/per kWh zitten jullie hier?
En dan ben ik met name geïnteresseerd in de dmlr versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
tcw82 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:35:
[...]

Ik haak hier even op in, wltp range is volgens mij altijd wat te optimistisch.
Wat zijn hier de gemiddelde? Hoeveel kWh per 100 km of hoeveel km/per kWh zitten jullie hier?
En dan ben ik met name geïnteresseerd in de dmlr versies.
Ik heb een oudere launch versie op 19” velgen. In de zomer zit ik rond de 19 kWh, in de winter rond de 23/24 kWh. Hangt allemaal erg af van je rijgedrag. De latere versies zijn wat efficiënter, maar de P2 is geen zuinigheidswonder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Mijn gemiddelde tot nu toe is 15.8 (vanaf 1 augustus tot nu). Dit omvat een paar lange ritten (250 km), een vakantie waar de aanhanger met fietsen meewas en een hele hoop woon/werk verkeer.

Bij snelweg hou ik het rond de 110 km/u omdat het naar mij gevoel veel scheelt met 120 km/u qua verbruik.

Bij woon/werk verkeer - wat kinderen afzetten op school + wat stadsverkeer + een beetje snelweg a 90 km/u is - haal ik 14 a 15 kWh/100km. Ben ik haastig en rij ik sportiever (aggressiever) dan gaat het naar de 17 kWh/100km.

Mijn estimated full range is altijd ergens rond de 520-540 km.

Wetende dat het van een ICE platform komt, en bijlage niet zo optimised is als bvb Tesla modellen ben ik erg tevreden!

• tcw82
Ibex schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:03:
Mijn gemiddelde tot nu toe is 15.8 (vanaf 1 augustus tot nu). Dit omvat een paar lange ritten (250 km), een vakantie waar de aanhanger met fietsen meewas en een hele hoop woon/werk verkeer.

Bij snelweg hou ik het rond de 110 km/u omdat het naar mij gevoel veel scheelt met 120 km/u qua verbruik.

Bij woon/werk verkeer - wat kinderen afzetten op school + wat stadsverkeer + een beetje snelweg a 90 km/u is - haal ik 14 a 15 kWh/100km. Ben ik haastig en rij ik sportiever (aggressiever) dan gaat het naar de 17 kWh/100km.

Mijn estimated full range is altijd ergens rond de 520-540 km.

Wetende dat het van een ICE platform komt, en bijlage niet zo optimised is als bvb Tesla modellen ben ik erg tevreden!
Van welk jaar is jou p2?

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
ach-jee schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:45:
[...]

Ja, dat snap ik wel. Dit soort ritten zijn zeker niet representatief. Aan de andere kant heb ik genoeg testen gezien die wel een redelijk verbruik gaven. Viel mij gewoon op dat deze mooie gestroomlijnde Polestar met nieuwere technieken veel onzuiniger is dan mijn vierkante XC40.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 20:06
ach-jee schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:28:
[...]

Ik heb een oudere launch versie op 19” velgen. In de zomer zit ik rond de 19 kWh, in de winter rond de 23/24 kWh. Hangt allemaal erg af van je rijgedrag. De latere versies zijn wat efficiënter, maar de P2 is geen zuinigheidswonder.
Deze cijfers herken ik ook. Met de launch edition, de 20 inch wielen en Michelin primacy EV banden. Die continentals die er oorspronkelijk op zaten gaven ruim 10% hoger verbruik.

Is met gewoon (door)rijden, max snelheid, vaak ietsje meer op de teller (10 km).

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Van dit jaar, MY26.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:05
20,4 kWh over eerste 10.000km (winter dit jaar sinds 1 januari)
17,5 kWh over tweede 10.000km (voorjaar)
16,2 kWh over rest (nu 5800) (zomer)

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Hier een MY2024:
Gemiddelde verbruik over de afgelopen 5000km is 16.4kWh/100km

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Juancho
Zo, wij zijn gisteravond weer thuisgekomen na bijna 3 weken heerlijk rond rijden door noord/oost Spanje en later door de Pyreneeën. Daarnaast nog op de heen- en terugweg overnacht midden in Frankrijk dus we hebben er een flinke trip opzitten in onze PS2 die ik vandaag precies 3 weken geleden hebben opgehaald. Een mooie vuurdoop dus :). Ik had aangegeven nog wat meer info te geven dus hierbij! Voor de overzichtelijkheid zal ik het onderverdelen in wat kopjes. Zoals bekend heb ik gekozen voor de model year 2026 PS2 in LRSM variant in de kleur Vapour, Bio-attributed MicroTech in Charcoal met Black Ash-accenten interieur, 19-inch Aero, het Prima pakket (Climate, Pilot, Plus), Bowers & Wilkens audio en getinte achterramen

1. Verbruikscijfers/afstand/laden etc
  • Totale afstand: 4204km
  • Gemiddelde snelheid: 77 km/h
  • Geredensnelheden: grote stukken 120/130km/h, verder 50/70/80/100 wegen of gewoon rustig door steden/dorpjes met veel bergen en dus hoogteverschillen
  • Totaal gemiddeld verbruik: 17.0 kWh/100km
  • Laden: dit viel mij helaas toch tegen. De auto zou 205kW moeten laden in het begin maar hoger dan 150kW kwam ik niet. Goed, het werd door anderen hier al aangegeven dat er blijkbaar achter de schermen bekende issues hiermee zijn dus hopelijk snel opgelost, maar het is dan toch jammer bij een nieuwe auto. Dan wil je ook gewoon even die eerste (korte) periode van snelladen zien dat je 205kW haalt. Ook omdat wij een aantal keren echt maar kort gingen snelladen (minuut of 10 max). Dan wil je ff zsm energie erin zien gaan. Ook viel de laadcurve me wat tegen, ik had verwacht dat dit wel wat beter/stabieler was dan de 1e generatie XC40 maar voor mij gevoel ging het allemaal zeker niet een stukje sneller. Hopelijk lost Polestar dit snel op want hoewel ik buiten vakanties om niet heel vaak snellaad wil je op de momenten dat het wel moet, zo snel mogelijk laden natuurlijk. De auto moet het kunnen, zorg er dan ook voor dat het lukt! Overigens wel weer een aantal keren bij de 1e poging een error gezien maar toen bedacht ik me dat ik de kabel echt stevig moet aandrukken tot laden begint en de kabel vastgezet wordt. Dan is er geen issue. Maar dit is blijkbaar nog steeds dat probleem met een pinnetje waarvan ik dacht dat dit toch wel opgelost zou zijn bij nieuwe modellen. Niet dus. Even contact opnemen met Volvo om dit te laten fixen
2. Rijgedrag/wegligging
De PS2 ligt wat mij betreft erg prettig en strak op de weg. Het is een redelijk zware EV dus dat merk je wel. Omdat de PS2 net wat langer is dan de vorige XC40 vond ik de draaicirkel in sommige situaties wel wat lomper dus soms even wat vaker in D/R om de juiste hoek te kunnen maken. Met 300pk misten wij niet de 408pk uit de XC40 want het is alsnog meer dan voldoende. Op de snelweg kan je vlot mee of toch even inhalen door een stoot stroom te geven. Alleen bij echt full gass om zo maar te zeggen mis je net dat extra beetje power die een dual motor wel heeft. Maar voor ons echt niet nodig en ik vraag me af voor wie wel, behalve dat het natuurlijk wel leuk is om te hebben. Door de bergen, soms best stijl, ging het uitstekend. Wat is een EV dan toch fijn zeg! Geen gekloot met schakelen, hellingsproeven etc. Gewoon met 1 stoot gas sta je boven :). Ook leuk om het verbruik te zien kantelen. Erg hoog verbruik naar boven terwijl je naar beneden de procenten erbij ziet vliegen. Moet zeggen dat Maps dat een paar keer verrassend goed had voorspeld. Zo reden we op 15min van onze bestemming en gaf Maps een hoger percentage aan dan het huidige accu percentage. Maar Maps hield blijkbaar al rekening met een stuk naar beneden tot bestemming want uit klopte letterlijk tot op de procent.

3. Zithouding/materialen/comfort/middentunnel etc
  • Stoelen: wij vonden de stoelen erg prettig. Zacht genoeg maar ook wel stevig. Kantel opties zijn er genoeg waardoor wij met beide onder de 1.80m alsnog de stoelen redelijk omhoog kunnen zetten waardoor je nog iets hoger op de bok zit. Met alsnog genoeg hoofdruimte over. Ook het verleng stuk van de stoel gebruik ik weer, net zoals bij de XC40. Geeft zeker op langere ritten net ff wat meer rust aan je bovenbenen. Ik zorg vaak dat ik ongeveer een kleine vuist tussen knieholte en stoel heb. Materiaal van de stoelen vinden wij ook prachtig en fijn. Het was regelmatig 25-32 graden maar vonden de stoelen totaal niet extra warm of dergelijke. Ze ventileren blijkbaar goed. Kan ook lastig uitleggen wat de stof is. Het is niet het duikerspak materiaal wat de vorige versies van de PS2 hadden maar het is ook geen leerachtige stof. Wij vinden het prachtig! Ook omdat het niet pikzwart is maar wat meer donkergrijs/blauw achtig, erg sjiek en ook met wat accenten. Wat ik wel jammer vind is dat de hoofdsteun zo staat (en dus vaststaat) dat ik er in mijn normale stoelpositie weinig steun aan heb. Om mijn hoofd/nek te kunnen laten rusten moet ik of de rugleuning heel strak plaatsen (dat zit echter niet fijn, alsof je een plank in je rug hebt) of ik moet zelf meer naar achteren hangen. Ik kan nog steeds niet de juiste afstemming vinden dus ik ben ook bang dat het gewoon het ontwerp van de hoofdsteun is? Het stuur is ook erg prettig en mooi, maar volledig hetzelfde als in de XC40. Ligt gewoon lekker in de hand, knoppen zijn logisch maar waarom moest men die pianolak zwart maken... |:(
  • Temperatuur/klimaat: de Polestar medewerker adviseerde mij om de instellingen lekker te zetten op automatisch en de fan snelheid op de middelste te zetten (4de blokje). Dit heeft lang gewerkt en was ook prettig bij het warme weer. Maar bij vroege ochtend/nacht ritten werd het al snel te koud en heb ik het op blokje 2 of 3 gezet wat zorgde voor mindere koude lucht. Temperatuur stond bijna altijd ingesteld op 20-21 graden en dat was prima. Stoelverwarming werkte ook fijn, jaja die moesten we nog 2x aan toen het heel vroeg in de ochtend nog gewoon fris was :)
  • De beruchte lompe middentunnel: tja je ontkomt er niet aan en iedereen heeft er zijn mening over. Ik heb er totaal geen last van in de zin van dat ik mijn benen niet kwijt kan maar dat zal vast een stuk vervelender zijn voor langere mensen. Ik vind het eigenlijk wel relaxt omdat je als bereider je been kan laten rusten tegen de tunnel als extra steuntje. Bovendien gebruik ik de tunnel ook als verlengde armsteun en eigenlijk rijdt dat heel prettig. Meer steun voor benen/armen dan in de XC40. Ook als bijrijder beetje hetzelfde verhaal, totaal geen last van de lompe tunnel. Er is wel een groot nadeel maar dat staat bij ruimte/opbergopties
  • Materiaalgebruik: ik vind de auto van binnen prachtig qua materialen. Doordat er gebruik wordt gemaakt van meerdere type materialen oogt het erg warm, stijlvol en zeker niet saai. Er is wel helaas 1 materiaal dat mega gevoelig is voor (witte) vlekken, alleen al als je arm/been erop ligt/drukt. Het gaat om het materiaal dat zit op: armsteundeur/armsteun midden/buitenkanten van de middenconsole en het dashboard(kastje). Dit materiaal is echt heel irritant mega gevoelig voor vlekken en je blijft maar schoonmaken. Niet dat het vies is, maar er komt telkens een soort van witte vlek op die je er met goed boenen (zonder middel) wel makkelijk weg krijgt, maar toch. Ik ben zo'n type dat zich daar mateloos aan stoort :)
4. Zicht & (opberg)ruimte
  • Zicht: Tja dit was een beetje mijn persoonlijke zorgenkindje als je een SUV als de XC40 en Sedan als PS2 naast elkaar legt. Eerder gaf ik aan dat we de stoel wat hoger konden zetten en je alsnog wat hoger zit (de PS2 staat sowieso toch al iets hoger op de pootjes) maar na zoveel kilometer merk ik toch wel echt verschil in zicht, ruimte en houding. Door dat ik de stoel in eerste instantie op zn hoogst had gezet bleek ik onderweg niet goed te kunnen kijken door de voorruit. Het zichtveld werd daarmee best klein en ik moest regelmatig bukken om bijv. stoplichten te zien etc. Dus onderweg wat geprobeerd en uiteindelijk de stoel wat wat lager gezet zodat het wat natuurlijker aanvoelde. Maar het blijft totaal verschillend ivm de XC40 waar je echt heel prettig een bijna 360 view hebt vanuit de bok bekeken. Je kan wat beter vooruit kijken, om je heen kijken wat er gebeurt, zeker in drukke steden die we hebben bezocht vond ik de XC40 qua zichtlijnen wel prettiger. Maargoed, dat is ook weer gewenning want na een tijdje hield het mij niet meer bezig. Zicht door de achterraam is wel belachelijk klein ivm de XC40 en dan zit er ook nog eens een flinke dode hoek als je over je schouder kijkt. Maargoed, ook daar leer je met de tijd mee omgaan dus dat komt vast goed. Maar conclusie is eigenlijk toch wel dat ik nu alsnog flinke verschillen merk met een SUV vs Sedan. Niet dat het een beter/slechter is, maar het is gewoon anders. Dus ook goed om dat eens te weten met oog op de toekomst na de PS2.
  • (Praktische)ruimte: Wij zijn met ons 2en en een kleiner ras hond (was niet mee op vakantie) en dan is de PS2 ruimtelijk genoeg. Door de weeks rijd ik er altijd alleen in (zakelijk) en in het weekend of uitjes daarom met 2 personen, soms 2 achterin. De kofferbak biedt dan ruimte genoeg (er passen mooi 2 hele grote koffers plat naast elkaar zodat de kofferbak deksel gewoon kan blijven zitten) en in de frunk past ook altijd heel handig net die ene tas of wat dan ook. Ik vraag me wel af hoe dat allemaal moet passen als je een heel gezin hebt maar dan denk ik dat je de kofferbak ook veel voller stapelt en het maar voor lief neemt dat je geen zicht hebt via de achterruit. Persoonlijk wil ik dat wel altijd hebben als het even kan. De opbergruimte voorin is voor ons OK maar houdt zeker niet over. Ik snap ook niet zo goed waarom Polestar dit voor de 2 zo gedaan heeft want het is echt minimaal. Waar ik al bang voor was, beide bekerhouders kan je weggooien, ik kan ze niet gebruiken. Die in het opbergvak zelf slaat sowieso nergens op want dat neemt het hele vak in beslag waar ik juist bepaalde spullen in kwijt moet en die andere kan ik ook niet gebruiken want dan kan ik mijn arm niet fijn laten rusten op de steun en middenconsole. Dit blijft wat mij betreft een flinke design fout waarvan ik had gehoopt dat ze die in MY26 wel hadden opgelost. Misschien zelfs al wel vanaf het model na de eerst PS2 ooit. Maar helaas. Gelukkig hebben we een hele fijne 3d geprinte bekerhouder die vast zit aan het dashboard kastje. Die zit niemand in de weg en is voor mij als rijder eigenlijk ook veel fijner omdat die lekker diep en stevig is. Dus geen rammelende en slingerende koffie/water/thee bekers door de auto. Fijn binnen handbereik. Ik heb de persoon gevraagd om er gelijk nog eentje bij te printen zodat de passagier voorin ook zijn eigen houder, aan de andere kant van het dashboardkasje, heeft. Al blijft het natuurlijk wel te gek voor woorden dat je bij een auto van ruim 50k niet eens fatsoenlijke bekerhouders hebt. Echt een design fout wat mij betreft.

Buiten dat is er niet zoveel ruimte eigenlijk. De deuren hebben relatief kleine ruimtes en al helemaal ivm de XC40 die mega vakken in de deur had. Zoals gezegd het vakje onder de armsteun is ook erg klein en je hebt bijv. ook geen los prullenbakje wat ik erg prettig vond in de XC40. Dus ik heb nu meer en beter gesorteerd van wat ik echt in de auto wil hebben, dat netjes opgebergt en overal kon ik dan alsnog wel genoeg spullen kwijt. Voor normaal gebruik is dat helemaal ok, voor zo'n langere roadtrip mis je wel gewoon plek voor je spulletjes. Zul je mee moeten leren leven :).

Overigens ben ik er nog steeds niet achter hoe en waar ik de telefoon wil plaatsen. Voor vakantie heb maar tijdelijk even de houder uit de XC40 aan het rooster vastgezet links van het stuur. Niet ideaal, maar ok. Gister heb ik zo'n telefoon/laptop (https://www.bol.com/nl/nl...dU5GUw.4_7.8.ProductTitle) houder aan het scherm vast gemaakt (linkerkant dus tussen stuur en scherm in) en met magneten zou die de telefoon moeten vasthouden. Leek erg stevig maar mijn vriendin die het als eerste kon testen belde na een kwartier al op dat de telefoon er vanaf vloog. Heel irritant dus ik denk dat het dan alsnog zo'n brodit PS2 clip wordt met daarop nog weer een houder die het liefst ook gelijk oplaadt (kabel dus niet in de telefoon, maar in de houder).
5. Infotainment systeem (AAOS/Bower & Wilkens/nieuwe chip/data etc)
  • AAOS: Ik weet dat er mensen zijn die niet zo fan zijn van AAOS maar ik behoor daar zeker niet bij. Ik vind het geweldig werken en het was ook een belangrijke reden om bij Volvo/Polestar te blijven. Nou gebruik ik ook altijd een Android telefoon dus die integratie is wel fijn, maar ik vind sowieso het AAOS systeem lekker simpel en nu ook snel werken. Het is overzichtelijk, je logt op wat zaken in en je hebt de belangrijkste dingen in sync met je telefoon/tablet etc. Maps, Spotify, Assistent... het werkt lekker intuïtief en geen gedoe met Android Auto (of Carplay) waarbij je weer geen connectie met de auto data hebt. De knoppen/teksten zijn in de PS2 lekker groot ivm de XC40, dat werkt nog makkelijker tijdens het rijden. Sowieso is het tablet scherm een upgrade want die van de XC40 was echt nog wat kleiner. Scherm ligt ook net wat lager en beter binnen handbereik. Ik hoef me niet te strekken zeg maar. Wat wel erg lelijk en gewoon achterhaald is, zijn die enorme zwarte randen. Zo zonde dat Polestar dat met de nieuwe chip niet gelijk heeft aangepakt want dat zou het scherm gelijk een bak groter en strakker maken. Er wordt zoveel ruimte verspilt op deze manier, onbegrijpelijk. Over de nieuwe chip gesproken, die is razend snel. Switchen van apps, Maps openen en zoeken, muziek afspelen, door de menu's gaan etc. Het gaat echt razendsnel. Ik gun oprecht iedereen die mooie upgrade in zijn/haar oudere Polestar want het maakt je beleving zoveel prettiger _/-\o_
  • Overigens niet allemaal lof voor AAOS, de ontwikkeling blijft helaas erg traag en Polestar gaf mij aan dat bijv. de grote nieuwe AAOS UI update die Volvo krijgt (nieuwe modellen krijgen het standaard al geïnstalleerd) voorlopig niet naar de PS2 komt (wel de hogere modellen). Waarom ik die graag zou willen? Nou het deelt het scherm op in 1 groot vlak (Maps) en 2 kleinere blokken daaronder (muziek/telefoon). Dat houdt in minder vaak heen en terug van bijv. Maps naar Spotify etc. Maargoed, het zou mij niks verbazen als dat alsnog naar de PS2 komt. Ik zou ook niet weten waarom niet. Zelfs de eerste modellen XC40 krijgen het en die processor is echt mega traag (geworden). Het iets grotere tablet scherm vanuit de PS2 zo ook alleen maar meer geschikt zijn dus waarom PS2 het voorlopig niet krijgt.... :?
  • Audio: Dan nog even het nieuwe Bowers & Wilkens audio systeem. Ik ben behoorlijk onder de indruk! In de XC40 had ik al de upgrade naar Harman Kardon maar deze van B&W is toch wel weer een paar niveautjes hoger hoor. Prachtig zuiver en helder geluid en duidelijk meer power in diverse lagen. Zeker op hoger volume wilde HK nog wel eens niet al te best meer klinken, maar het B&W blijft kristal helder. Blij met die upgrade als muziek liefhebber! Het is wel even spelen trouwens met de diverse opties die je hebt. Zo zitten er bijv. 2 voorgeprogrammeerde zalen en kamers in. Die zalen passen niet goed bij mijn muziek (trance & progressive) omdat dan de kick wat wordt vervormt door de galm van bijv. zo'n concert zaal. Maar zet ik het op studio dan klinkt het weer super strak. Maar we hebben ook muziek opgezet van bijv. John Mayer en dan is zo'n concert hall keuze wel echt prachtig. Alsof je er midden in staat _/-\o_

Ik hoop wel dat Polestar met B&W het blijft ontwikkelen, zoals de PS3/4 net de Abbey Road update kregen. Die zit er bij mij helaas niet in. Nou is het systeem in de PS2 wel wat afgeslankt tov de hogere Polestar modellen, maar het zo mooi zijn als ze na deze mooie optie niet de boel links laten liggen maar ook eens met wat leuke updates komen. Heb je niet zoveel met muziek of luister je bijv. vooral radio/podcast etc zou ik het misschien overkil vinden. Dan volstaat het, tegenwoordig standaard, HK systeem ook prima. Ben je net zo'n muziekgek als mij? Dan is het voor €2000 extra echt een gave upgrade.
  • Sfeer: De sfeerverlichting vind ik wat tegenvallen, ik had het wat meer verwacht dat alleen een lichtbalkje boven het dashboard kastje. Ik had ook net als @FreeMen hier al aangaf, wat moois verwacht rondom de middentunnel maar daar is behalve het verlichte PS logo in het pookje niks te zien. Jammer want dat het maakt de auto best donker qua subtiel sfeerlicht. Wat helaas wel een bak licht geeft is het tabelscherm. Dat is en blijft een irritatie bij mij, ik wil gewoon zelf kunnen kiezen tussen dark/ligh mode. Nou gaf iemand wel een tip aan dat je de felheid van het licht kan aanpassen MITS het donker is (wie heeft dat bedacht 8)7 ) en dat werkte een eerste keer wel. Maar een paar dagen later was het weer super fel in het donker en met dezelfde trick werd de helderheid niet gedimd. Alleen die van het drivers display. Waarom het tablet scherm niet is me een raadsel.
  • . Het hoeft van mij echt geen poppenkast te worden zoals bijv. in de Mercedes wel is, maar kom op, wat meer subtiel sfeerverlichting in het donker was toch niet zo moeilijk geweest?
6. Conclusie: we hebben oprecht genoten van de eerste 3 weken in de Polestar 2. Het was even spannend omdat we de auto pas 3 dagen voor onze roadtrip ontvingen en het begon al wat in de stress doen ik de avond voor vertrek toch even het snelladen had getest en steeds een fout gaf. Maar eenmaal op de weg was het heerlijk cruisen door NL/BE/FR/ES en voelde de auto al heel snel vertrouwd. Het is echt een lekkere rijdersauto, mede door de positie van de rijder maar ook gewoon de wegligging, het sturen, de power, het is gewoon elke rit een feestje om te mogen rijden. Net wat meer beleving als rijder dan in de XC40. Beide heeft wel voordelen als nadelen die ik eerder al benoemde maar gelukkig vonden we de verschillen ook weer niet zo mega groot dat we spijt hadden van de overstap van een echte SUV naar een meer sedan achtige auto. Al is het nu wel duidelijk dat lager dan de PS2 er nooit meer gaat komen. Actieradius is ook prima voor ons, ik reken overal op zo'n 100-150km meer bereik tov onze vorige XC40 en als Polestar dat snelladen nog even fixed gaan we er overal gezien net genoeg op vooruit voor de komende jaren. Nu weer weer thuis zijn zien we ook de voorspelde actieradius alweer stijgen, 80% vol en alweer 450km in beeld. Bij de XC40 zou dat ongeveer 250 zijn geweest aangezien die bij 100% nooit over de 350km kwam. Ook niet in de zomer.

Erg blij met de uiteindelijke keuze (EC40 MY26 was de enige overgebleven concurrent overigens) en ik weet zeker dat ik met veel plezier weer 4 a 5 jaar in deze auto ga rijden. Overigens wel heel benieuwd waarmee Volvo en Polestar tegen die tijd gaan komen want dan zal de huidige XC40/EC40/Polestar 2 wel aan het einde van hun levenscylus zitten. Ook grappig, ik heb letterlijk 1x een andere Polestar 2 gezien (Spaans kenteken). Verder 0, letterlijk nul. Wel regelmatig mensen die ons nakijken of even blijven staan bij het parkeren of laden haha. Grappig om te zien, na al die jaren blijkbaar nog steeds een auto die mensen doet omkijken in het buitenland. Ter vergelijking, wel enorm veel XC40's gezien.

Hopelijk ben ik niks vergeten, maar als er nog vragen zijn, stel ze gerust _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGSABFbXVIaJcaDGxzGnAJFec-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpQ6LcvIBGGvb3qGxAyIseKI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OsYcCHdB7gM3NLlIKUJYUrCVjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Im1COdfDDK5WSJ2AEpDsC0Ev.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yNEPgpCwoHJHt6WUtRBJJDep3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1e1uBwhyPZteqMF0jmHNY1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WEx8WQ4xwskiddlbR6VhiaeH3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Yk2VBvGGoZgun7Q0SEJyg1d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sFo6l_X2g18xDZa1cWLio5hL3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZkwtyFUQmqpD3XYWxVtrE1G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 10-09-2025 18:36 ]

• tcw82
@Ibex @Ollie89 @sopsop bedankt voor jullie getallen.
Zojuist teruggekomen van een proefrit van ca. 45 minuten. mooie auto (2021, wit, lage km stand, launch editie).
Stiekem hoop ik dat een van jullie herkent wat ik beschrijf en een oplossing heeft?

Teleurstellend is helaas wel een beetje de samenvatting. Tijdens de proefrit heb ik een hele poos op een parkeerplaatst gestaan om de stoel en het stuur in allerlei standen en hoeken te zetten maar ik kan mijn rechterbeen niet kwijt rechts naast het stuur. Het stuur zat op een zeker moment onder het rijden simpelweg klem tegen mijn been. en als ik mijn been/benen "optrok" komen ze op die "bult" net voor de stoel terrecht (waar de accu begint neem ik aan) daardoor komen je voeten nog verder omhoog.

Echt jammer, prachtige auto, goede inruil geboden voor de dieselbrander en niet onbelangrijk prettige verkoper.

• ach-jee
tcw82 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:15:
Zojuist teruggekomen van een proefrit van ca. 45 minuten. mooie auto (2021, wit, lage km stand, launch editie).
Stiekem hoop ik dat een van jullie herkent wat ik beschrijf en een oplossing heeft?

Teleurstellend is helaas wel een beetje de samenvatting. Tijdens de proefrit heb ik een hele poos op een parkeerplaatst gestaan om de stoel en het stuur in allerlei standen en hoeken te zetten maar ik kan mijn rechterbeen niet kwijt rechts naast het stuur. Het stuur zat op een zeker moment onder het rijden simpelweg klem tegen mijn been. en als ik mijn been/benen "optrok" komen ze op die "bult" net voor de stoel terrecht (waar de accu begint neem ik aan) daardoor komen je voeten nog verder omhoog.

Echt jammer, prachtige auto, goede inruil geboden voor de dieselbrander en niet onbelangrijk prettige verkoper.
Hm zuur, waarschijnlijk ben je relatief lang? Ik zit met m’n 1.88 ruimschoots onder het stuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iXMvxyGo-aMS0NCwIRvRPoZu3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBY4uRjvnp4RSb1bWnd8OYsw.jpg?f=fotoalbum_large

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:25
Juancho schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:10:
AAOS: Ik weet dat er mensen zijn die niet zo fan zijn van AAOS maar ik behoor daar zeker niet bij. Ik vind het geweldig werken en het was ook een belangrijke reden om bij Volvo/Polestar te blijven. Nou gebruik ik ook altijd een Android telefoon dus die integratie is wel fijn, maar ik vind sowieso het AAOS systeem lekker simpel en nu ook snel werken. Het is overzichtelijk, je logt op wat zaken in en je hebt de belangrijkste dingen in sync met je telefoon/tablet etc. Maps, Spotify, Assistent... het werkt lekker intuïtief en geen gedoe met Android Auto (of Carplay) waarbij je weer geen connectie met de auto data hebt. De knoppen/teksten zijn in de PS2 lekker groot ivm de XC40, dat werkt nog makkelijker tijdens het rijden. Sowieso is het tablet scherm een upgrade want die van de XC40 was echt nog wat kleiner. Scherm ligt ook net wat lager en beter binnen handbereik. Ik hoef me niet te strekken zeg maar. Wat wel erg lelijk en gewoon achterhaald is, zijn die enorme zwarte randen. Zo zonde dat Polestar dat met de nieuwe chip niet gelijk heeft aangepakt want dat zou het scherm gelijk een bak groter en strakker maken. Er wordt zoveel ruimte verspilt op deze manier, onbegrijpelijk. Over de nieuwe chip gesproken, die is razend snel. Switchen van apps, Maps openen en zoeken, muziek afspelen, door de menu's gaan etc. Het gaat echt razendsnel. Ik gun oprecht iedereen die mooie upgrade in zijn/haar oudere Polestar want het maakt je beleving zoveel prettiger _/-\o_
Mooi verslag! Ik vrees dat die upgrade er retroactief nooit gaat komen. Jammer, want dit het enige hinderlijke.

• Hansieo
tcw82 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:15:

1.92 hier, óók de Launch editie en had slechts enkele verschillende (uitprobeer) posities nodig om de juiste te hebben. Mijn vrouw is 1.74 en heeft óók geen probleem.

Mag ik vragen hoe lang /zwaar je bent?
Het kan best zijn dat jouw "afmetingen" ongelukkig uitkomen in verhouding met de ideale afmetingen die mogelijk zijn achter het stuur.
Wellicht dat ik (e.o. ook andere...) jouw positie kunnen nabootsen?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hansieo schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:39:
[...]

1.92 hier, óók de Launch editie en had slechts enkele verschillende (uitprobeer) posities nodig om de juiste te hebben. Mijn vrouw is 1.74 en heeft óók geen probleem.

Mag ik vragen hoe lang /zwaar je bent?
Het kan best zijn dat jouw "afmetingen" ongelukkig uitkomen in verhouding met de ideale afmetingen die mogelijk zijn achter het stuur.
Wellicht dat ik (e.o. ook andere...) jouw positie kunnen nabootsen?
Hier 1.95, en geen probleem om de juiste positie te vinden (maar heb relatief korte benen)

No signature required.

• Juancho
Zoals in mijn bovenstaande uitgebreide post al geschreven dat de telefoonhouder die ik had gekocht al na een kwartier rijden van het scherm af donderde. Koste ook maar een paar euro maar toch. Wellicht wordt dat tabletscherm ook te warm aan de achterkant waardoor dat 3m tape los liet? Omdat ik nog 5 jaar met de PS2 moet en ik na de huidige S23 straks over ga op de S26 van Samsung (heeft ook geen ingebouwde magsafe)heb ik maar zo'n brodit setje gekocht. Idioot duur maar ok, dan zit het volgens mij wel stevig en de telefoon wordt netjes met (ingebouwde) kabel opgeladen en wellicht over 5 jaar nog steeds te gebruiken in een andere auto? Positie wordt dan op het kleine stukje dashboard rechts naast het stuur en links van het tablet scherm.

Mount: https://www.broditcenter....olestar-2-20-center-mount
Telefoonhouder: https://www.broditcenter....5-89-d9-13-mm-met-usb-sig

Als de boel binnen is en geïnstalleerd is zal ik wel even een fotootje maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 10-09-2025 18:02 ]

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 22:44
Juancho schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:59:
Zoals in mijn bovenstaande uitgebreide post al geschreven dat de telefoonhouder die ik had gekocht al na een kwartier rijden van het scherm af donderde. Koste ook maar een paar euro maar toch. Wellicht wordt dat tabletscherm ook te warm aan de achterkant waardoor dat 3m tape los liet? Omdat ik nog 5 jaar met de PS2 moet en ik na de huidige S23 straks over ga op de S26 van Samsung (heeft ook geen ingebouwde magsafe)heb ik maar zo'n brodit setje gekocht. Idioot duur maar ok, dan zit het volgens mij wel stevig en de telefoon wordt netjes met (ingebouwde) kabel opgeladen en wellicht over 5 jaar nog steeds te gebruiken in een andere auto? Positie wordt dan op het kleine stukje dashboard rechts naast het stuur en links van het tablet scherm.

Ik heb diezelfde proclip geprobeerd. Ik kreeg hem niet goed vastgezet en uiteindelijk maar opgegeven... Ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:02
Zoals in mijn bovenstaande uitgebreide post al geschreven dat de telefoonhouder die ik had gekocht al na een kwartier rijden van het scherm af donderde. Koste ook maar een paar euro maar toch. Wellicht wordt dat tabletscherm ook te warm aan de achterkant waardoor dat 3m tape los liet?
Ondanks dat 3M tape een best goede naam heeft, plakte het inderdaad bij mij ook voor geen meter. Haal een rolletje nanotape en plak de houder daar eens mee vast. Het zit bij mij nu muurvast.

• tcw82
@ach-jee @Hansieo @M3rcury
Ik weeg rond de 85 kg.
Ik ben 185 lang in cm
Ik kan prima met mijn voet op het pedaal zitten. Maar zo zit ik "nooit" in de auto (want adaptief cc). Mijn rechter been moet echt naar buiten kunnen draaien anders gaat er echt iets mis in mijn heup/onderrug. In mijn huidige auto is daar veel ruimte, de stoel is hoger (ook als ps2 op max hoogte staat) en die gekke bult in de vloer is er niet.

Na dat ik thuis een tijdje sip ben geweest ben ik zelfs nog naar een ps2 in buurt gegaan, daar de stoel ook systematisch door de posities gehaald. Stuur ook. Het zit niet. En dan bedoel ik, er is geen comfortabele positie te vinden waarin ik veilig en comfortabel kan auto rijden. Ik ben er echt flink teleurgesteld over. Het is zo een vette auto.
Op die achterlijke middenconsole na.

• Juancho
marco.n schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:24:
[...]

Ondanks dat 3M tape een best goede naam heeft, plakte het inderdaad bij mij ook voor geen meter. Haal een rolletje nanotape en plak de houder daar eens mee vast. Het zit bij mij nu muurvast.
Dan kan ik nog eens proberen want ik vind het ding opzich wel handig. Als ik het niet gebruik kan je het netjes dichtklappen en is het gelijk uit zicht. Ik ben nou eenmaal een type dat houd van zo clean mogelijk (geen Tesla stijl ;)) en niet te veel drukte van externe dingen. Ik kan het nog eens proberen door wat extra montage tape erop te plakken achter het scherm. Enig nadeel is wel, en dat bedacht ik me achteraf pas, dat je met de lelijke magneet knopen op de buitenkant van je telefoonhoesje zit. Die moeten erop, anders werkt het sowieso niet. Misschien leuk het met meerdere magneetknoppen aan de binnenkant van het hoesje maarja, als ik straks een nieuwe telefoon krijg + ander hoesje zit je daar weer mee. Het nadeel van een telefoon zonder ingebakken magsafe wat Samsung helaas nog altijd niet heeft.

Ik ga eerst ff die brodit ook testen, die zit echt vast, werkt zonder magneten en de laadkabel is geïntegreerd. Als dat er een beetje netjes uitziet, de plek goed is en het sowieso lukt... Het is jammer dat het nodig is in de PS2 (vind ik dan) maar het is wat het is. Dan maar de beste externe oplossing zoeken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 10-09-2025 22:40 ]

• Juancho
tcw82 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:30:
Ik weeg rond de 85 kg.
Ik ben 185 lang in cm
Ik kan prima met mijn voet op het pedaal zitten. Maar zo zit ik "nooit" in de auto (want adaptief cc). Mijn rechter been moet echt naar buiten kunnen draaien anders gaat er echt iets mis in mijn heup/onderrug. In mijn huidige auto is daar veel ruimte, de stoel is hoger (ook als ps2 op max hoogte staat) en die gekke bult in de vloer is er niet.

Na dat ik thuis een tijdje sip ben geweest ben ik zelfs nog naar een ps2 in buurt gegaan, daar de stoel ook systematisch door de posities gehaald. Stuur ook. Het zit niet. En dan bedoel ik, er is geen comfortabele positie te vinden waarin ik veilig en comfortabel kan auto rijden. Ik ben er echt flink teleurgesteld over. Het is zo een vette auto.
Ik snap je punt en ik haalde die tunnel ook aan eerder vandaag in een uitgebreide review. Echter, ik vind het eigenlijk prettig. Ik ben 1.78m, de stoel zit redelijk hoog en het stuur iets verplaatst en ik zit prima. Ik houd mijn voet eigenlijk altijd "beschikbaar" voor de rem/stroompedaal ook met ACC. Dan kan mijn been rustig leunen tegen de middenconsole. Maar idd, het is krapper dan je zou willen. Voor mijn geen issue (hooguit dat ik nog eens een stukje van dat vilt plak om het wat zachter te maken voor de knie) maar ik kan me prima voorstellen dat het niet helemaal lekker kan zitten voor een lang(er) persoon. Het is idd een lomp ding en als je daar niet je positie in kan vinden moet je het denk ik ook nooit doen. Het gaat irriteren en belangrijkste, het kan onveilig zijn. Ander caliber wagen maar is de Polestar 4 niks? Stuk ruimer, sowieso ook een hele gave auto (als je geen probleem hebt met een camera als achteruitkijkspiegel), nieuwe technieken maar natuurlijk ook wat duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 10-09-2025 22:47 ]

• tcw82
Juancho schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:46:
[...]

Ik snap je punt en ik haalde die tunnel ook aan eerder vandaag in een uitgebreide review. Echter, ik vind het eigenlijk prettig. Ik ben 1.78m, de stoel zit redelijk hoog en het stuur iets verplaatst en ik zit prima. Ik houd mijn voet eigenlijk altijd "beschikbaar" voor de rem/stroompedaal ook met ACC. Dan kan mijn been rustig leunen tegen de middenconsole. Maar idd, het is krapper dan je zou willen. Voor mijn geen issue (hooguit dat ik nog eens een stukje van dat vilt plak om het wat zachter te maken voor de knie) maar ik kan me prima voorstellen dat het niet helemaal lekker kan zitten voor een lang(er) persoon. Het is idd een lomp ding en als je daar niet je positie in kan vinden moet je het denk ik ook nooit doen. Het gaat irriteren en belangrijkste, het kan onveilig zijn. Ander caliber wagen maar is de Polestar 4 niks? Stuk ruimer, sowieso ook een hele gave auto (als je geen probleem hebt met een camera als achteruitkijkspiegel), nieuwe technieken maar natuurlijk ook wat duurder.
Ik denk dat ik uiteindelijk eindig bij mijn huidige merk. De Tsjech. Maar dan op een batterij. Een Enyaq waarschijnlijk. Is al een tijdje een strijd tussen die twee, beetje de strijd tussen de "wil ik" en "veilige" keus.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
@tcw82 Grappig, ik heb precies dezelfde ervaring als jou. Ik wilde de PS2 heel graag, maar doordat m'n knie zo klem zit tussen stuur en middenconsole toch maar voor een Skoda gegaan vanwege de ruimte. In mijn geval de Elroq.

• tcw82
tiguan schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:02:
@tcw82 Grappig, ik heb precies dezelfde ervaring als jou. Ik wilde de PS2 heel graag, maar doordat m'n knie zo klem zit tussen stuur en middenconsole toch maar voor een Skoda gegaan vanwege de ruimte. In mijn geval de Elroq.
Kijk, uiteindelijk komt iedereen bij de skoda.
Ik ga zo maar eens op pad om een enyaq aan de tand te voelen.

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
Sinds afgelopen dinsdag heb ik mijn nieuwe MY26 PS2. Het lukt me alleen nog niet om de Polestar app in de auto te activeren. Ik gebuik dezelfde inloggegevens als de telefoonapp, volgens de handleiding met beide sleutels in de bekerhouder, maar krijg toch steeds de melding 'er is iets misgegaan, probeer het later nog eens'. Iemand ervaring mee of tips?

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:51

Smurf

Detri

N1traat schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:17:
[...]

Ik heb diezelfde proclip geprobeerd. Ik kreeg hem niet goed vastgezet en uiteindelijk maar opgegeven... Ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt.
Hoe dan? Installatie is niet meer dan de kleinste van die 2 proclip dingen aan die grijze rand "hangen" en dan die grotere om de onderkant haken, de schroefgaatjes met elkaar uitlijnen en vastzetten. Een magnetische schroevendraaier kan handig zijn, maar is niet eens echt nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtVv2mDsV6KmcIsxLqiz62YdogY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vydyZdAwUCmnXPGegukHrOtu.jpg?f=fotoalbum_large

)

• Juancho
Pavare schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:59:
Sinds afgelopen dinsdag heb ik mijn nieuwe MY26 PS2. Het lukt me alleen nog niet om de Polestar app in de auto te activeren. Ik gebuik dezelfde inloggegevens als de telefoonapp, volgens de handleiding met beide sleutels in de bekerhouder, maar krijg toch steeds de melding 'er is iets misgegaan, probeer het later nog eens'. Iemand ervaring mee of tips?
Ten eerste wat vreemd dat de Polestar medewerker dit dan niet bij de aflevering heeft gedaan met je. Bij mijn aflevering hebben we dat samen gedaan incl digital key zodat ik het daarna zelf thuis kon doen voor m'n vriendin. Heel easy. Hoor gewoon bij de handover.

Misschien eens je bluetooth verbinding verwijderen en opnieuw proberen? Je hoeft niks anders te doen dan wat op het scherm staat.

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Ik had iets vergelijkbaar. Even het infotainment herstarten (heel lang drukken op het witte horizontale balkje onderaan het scherm) was de oplossing voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik was trouwens nog 1 ding vergeten in m'n review: de data verbinding! Wat dit viel mij op namelijk. In Nederland constant 3g, al vanaf de handover. Resets deden niks. Over de grens bij België een netwerk switch en binnen een tel LTE. Over de grens bij Frankrijk? Binnen een tel na netwerk switch LTE. over de grens bij Spanje? Binnen een tel na netwerk switch LTE.

Op de terug weg dan. Exact hetzelfde verhaal. Na elke grensovergang direct weer LTE behalve... De Nederlandse grens. Direct weer 3G.

Dit lijkt me dus echt een netwerk dingetje te zijn die ik straks wel even ga aankaarten bij Polestar.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Bij mij was (3 jaar terug) het probleem dat mijn willekeurig wachtwoord te lang was :X

@tcw82 Ik herken je zoeken naar een prettige zitpositie. Ik heb indertijd de auto uit de bedrijfspool gekregen en had er nooit in proef gereden. Wanneer ik zelf een auto had kunnen uitzoeken, dan zou de zitpositie ook voor mij een dealbreaker zijn geweest. Met de jaren heb ik er wel mee leren leven (oa door op lange ritten mijn schoenen uit te doen). Maar op vakantie in een huurauto wordt ik er weer aan herinnerd hoe prettig het is als ik een goede zitpositie kan kiezen door de stoel aan te passen in plaats van dat ik mij aan de stoel/auto moet aanpassen.

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:15
Juancho schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:24:
Ik was trouwens nog 1 ding vergeten in m'n review: de data verbinding! Wat dit viel mij op namelijk. In Nederland constant 3g, al vanaf de handover. Resets deden niks. Over de grens bij België een netwerk switch en binnen een tel LTE. Over de grens bij Frankrijk? Binnen een tel na netwerk switch LTE. over de grens bij Spanje? Binnen een tel na netwerk switch LTE.

Op de terug weg dan. Exact hetzelfde verhaal. Na elke grensovergang direct weer LTE behalve... De Nederlandse grens. Direct weer 3G.

Dit lijkt me dus echt een netwerk dingetje te zijn die ik straks wel even ga aankaarten bij Polestar.
en merk je dan in NL ook dat bepaalde apps langzamer zijn of moeilijker laden?
Ik kan me voorstellen dat als je high res muziebestanden streamt dat het dan lastig gaat over een 3G verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Ik weeg rond de 85 kg.
Ik ben 185 lang in cm

Tja, die middenconsole, love it or hate it, net als OPD.
Jammer dat je de auto zélf "moet" laten afvallen omdat die console/zitpositie niet wil lukken.
Zelf kan ik de middenconsole zéér appreciëren daar ik daar lekker relaxed mijn been tegen laat rusten.

Net als met de OPD zijn er 2 kampen, diegene die de tunnel liever wegslopen en diegene die de "beensteun" juist prettig vinden.
De Enyac had ik op mijn shortlist staan naast de P2, maar helaas kwam de AWD veel te laat.
Later nog wel mee gereden, maar stapte toch weer graag terug in de P2. Love-it-or-hate-it. :henk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Na een maandje bevalt de OPD me wel heel hard. Hoewel "off" heerlijk vergelijkbaar was met mijn ICE voelde de OPD na een beetje gewenning wel zeer ontspannend. Veel minder voet wissels. De sterkste stand van de ODP voelde echter wat té sterk aan, en ik had de vrees dat ik het remmen niet meer gewoon genoeg zou zijn voor wanneer het echt nodig zou zijn.

Creep staat bij mij op off en da's helemaal heerlijk. Je auto stopt zoals een (manuele) ICE en laat hem ook niet zomaar achteruit rollen. En toch kan je zeer gedoseerd vooruit/achteruit. Een pak fijner dan onze andere EV die wel creep heeft (vergelijkbaar met een (automaat) ICE) en da's toch vervelend(er) omdat je dan met remkracht moet regelen, wat zeer omgekeerd is van wat ik gewend was in mijn (manuele) ICE

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:24:

Bijzonder! Toen ik hem dinsdag kreeg stond hij op 3G, maar gisteren zag ik ineens dat hij naar LTE was gegaan. Ik woon bij Delft, misschien is bij ons de dekking beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:54
Ik weeg rond de 85 kg.
Ik ben 185 lang in cm
Is er een medische reden dat je jou voet niet gewoon in de buurt van de pedalen kunt houden? Want als ik het goed begrijp ga je dus in de stoel zitten alsof je aan een eetkamer tafel of bureaustoel zit? Persoonlijk zit ik dan weer nooit zo in een auto en heb zelfs met adaptief cc mijn rechter voet dicht in de buurt van de pedalen en mijn linkervoet op de daarvoor bedoelde voetsteun :) Ik heb ongeveer dezelfde afmetingen en zit eigenlijk prima in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
tormentor1985 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:42:
[...]

Is er een medische reden dat je jou voet niet gewoon in de buurt van de pedalen kunt houden? Want als ik het goed begrijp ga je dus in de stoel zitten alsof je aan een eetkamer tafel of bureaustoel zit? Persoonlijk zit ik dan weer nooit zo in een auto en heb zelfs met adaptief cc mijn rechter voet dicht in de buurt van de pedalen en mijn linkervoet op de daarvoor bedoelde voetsteun :) Ik heb ongeveer dezelfde afmetingen en zit eigenlijk prima in de auto.
De onderrug is niet heel best met veel bijkomende problemen.
Inmiddels is er een operatie gepland, maar dat maakt verder niet veel uit voor de zithouding. Mijn rechter knie kan (letterlijk) nergens heen en dat zit ruk. Been omlaag of been omhoog maakt daarbij niet veel uit.

De vergelijking met de eetkamerstoel is niet helemaal juist. daar is de hoek min of meer 90 graden. Dat is in de (meeste ) auto's niet het geval.

Hoe dan ook, bedankt voor het meedenken.

• Juancho
Pavare schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:29:
[...]

Bijzonder! Toen ik hem dinsdag kreeg stond hij op 3G, maar gisteren zag ik ineens dat hij naar LTE was gegaan. Ik woon bij Delft, misschien is bij ons de dekking beter?
Dat lijkt me stug. Ik woon zelf in Zwolle wat toch een grote stad is met goede dekking. Daarnaast zijn we van zuid Nederland langs Utrecht gereden naar huis. Dekking zat lijkt me. Maar de wagen stond en blijft op 3g staan.

Zou ook vreemd zijn want op de grens in zuid Nederland 3g, en direct (paar minuten na grensovergang België opeens wel LTE. Terwijl we misschien in een nog meer afgelegen gebied reden.

• tijnh

Je zou ook de Magsafe houder kunnen halen i.c.m. een Magsafe case, als je dan een nieuwe telefoon koopt hoef je alleen maar een hoesje te kopen met Magsafe (wat steeds meer gebeurd gezien de Pixel 10 nu ook de magneten heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:02
Juancho schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:14:
[...]

Dat lijkt me stug. Ik woon zelf in Zwolle wat toch een grote stad is met goede dekking. Daarnaast zijn we van zuid Nederland langs Utrecht gereden naar huis. Dekking zat lijkt me. Maar de wagen stond en blijft op 3g staan.

Zou ook vreemd zijn want op de grens in zuid Nederland 3g, en direct (paar minuten na grensovergang België opeens wel LTE. Terwijl we misschien in een nog meer afgelegen gebied reden.
Ik heb sinds een week of 2 ook enkel nog 3G, terwijl ik daarvoor eigenlijk altijd LTE heb gehad sinds ik een P2 heb. Ik heb de afgelopen dagen al (meerdere keren) een reset gedaan van de TCAM en het entertainment systeem, maar hij blijft op 3G steken. Ik heb het idee dat het een breder (provider) probleem is en niet een individueel iets.

• Juancho
tijnh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:34:
[...]

Je zou ook de Magsafe houder kunnen halen i.c.m. een Magsafe case, als je dan een nieuwe telefoon koopt hoef je alleen maar een hoesje te kopen met Magsafe (wat steeds meer gebeurd gezien de Pixel 10 nu ook de magneten heeft).
Je bedoelt een magsafe houder van Brodit? Ik dacht dat die alleen voor Iphones waren. Zal eens met ze chatten. Misschien werkt en past het idd ook mrt een magsafe hoesje of evt zo'n magsafe ring in een willekeurig normaal hoesje.

• tijnh
Juancho schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:07:
[...]

Je bedoelt een magsafe houder van Brodit? Ik dacht dat die alleen voor Iphones waren. Zal eens met ze chatten. Misschien werkt en past het idd ook mrt een magsafe hoesje of evt zo'n magsafe ring in een willekeurig normaal hoesje.
Dat inderdaad, zou zelf een hoesje aanraden. Een hoesje heeft namelijk ook de magsafe op de juiste plek zitten in verhouding tot de inductieve spoel van jouw telefoon. Hier een voorbeeld voor de s23: https://www.gsmpunt.nl/ho...fe-back-cover-matte-zwart

Altijd het proberen waard! Sommige hoesjes hebben iets sterkere magneten dan andere dus mocht er 1tje niet sterk genoeg zijn, zou je altijd nog een ander hoesje kunnen proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door tijnh op 11-09-2025 14:35 ]

• Juancho
tijnh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:33:
[...]

Dat inderdaad, zou zelf een hoesje aanraden. Een hoesje heeft namelijk ook de magsafe op de juiste plek zitten in verhouding tot de inductieve spoel van jouw telefoon. Hier een voorbeeld voor de s23: https://www.gsmpunt.nl/ho...fe-back-cover-matte-zwart
Dank je! Ik weet niet of bijv. https://www.broditcenter....RYG28Nq3uqsIaAnqKEALw_wcB

past op de Polestar 1 clip maar dat heb ik maar even gevraagd. Je leest bijna altijd Iphone dit en dat maar volgens mij gaat het niet om een Iphone zelf maar of een hoesje of telefoon een magneet heeft. Als je telefoon het niet heeft kan je een hoesje kopen of een ring magneet kopen en die op de achterkant van je telefoon of in het hoesje plakken lijkt me.

• Juancho
Nog een vraagje trouwens, de auto is behoorlijk smerig na 2,5 week roadtrip dus ik ga straks even de auto wassen. Ik was van plan deze door een wasstraat te doen. Niet zo'n een dat je er door heen getrokken wordt maar een kleinere waarbij de auto stil blijft staan en de was spullen om de auto gaan. Echter toen ik even teruglas wat je moest uitzetten las ik dit nog:
N.b.
Polestar raadt het af om een nieuwe auto de eerste maanden in een automatische wasstraat te reinigen (omdat de lak dan nog niet helemaal is uitgehard).
Dit zou dus betekenen dat ik de eerste keren even zelf de auto moet wassen (wel bij een tankstation met hun wasspullen).

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:45
Vanmorgen mijn P2 (SRSM, Vapour, Prime, 19") opgehaald in Beesd. Direct weer door, dus een foto volgt nog.
Juancho schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:14:
[...]

marco.n schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:02:
[...]

Ik heb sinds een week of 2 ook enkel nog 3G, terwijl ik daarvoor eigenlijk altijd LTE heb gehad sinds ik een P2 heb. Ik heb de afgelopen dagen al (meerdere keren) een reset gedaan van de TCAM en het entertainment systeem, maar hij blijft op 3G steken. Ik heb het idee dat het een breder (provider) probleem is en niet een individueel iets.
Ik heb in mijn nieuwe P2 alleen nog LTE gezien. Wel al tegen iets anders aangelopen, het koppelen van de telefoon met de auto lukt wel maar het instellen van de Digital Key (op mijn Pixel 10) niet. Handover specialist gaf aan dat ik het vooral later nog eens moet proberen.

Daarnaast kan ik met mijn Google account niet inloggen in de auto, ik ben nog een gratis Google Workspace/GSuite gebruiker een die accounts werken niet lijkt het. Ik kan natuurlijk wel een losse Google account maken voor de auto, maar dan is het doorsturen van bestemmingen en delen van Google Maps historie net wat lastiger (voor de rest hebben de apps die ik wil gebruiken andere accounts, dus dat komt goed).

Iemand die weet of er toevallig een magische instelling in de Admin Console van Google Workspace is om wel in te kunnen loggen in AAOS?

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
jjkester schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:45:
Iemand die weet of er toevallig een magische instelling in de Admin Console van Google Workspace is om wel in te kunnen loggen in AAOS?
Werkt niet en zal bij design nooit werken, enkel met een normaal google account.
Pagina: 1 ... 217 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.