Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:13
izzy67 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:11:
Ik zit ook via Ayvens/leaseplan en geef altijd het adres in van de dealer ipv eigen adres en dan popt altijd de dealer in plaats van een of ander garage bedrijf op.
Ga altijd naar mijn dealer toe.

[...]
Goeie hack >:)
Helaas werkt die bij mij niet. Zojuist nog even geprobeerd. Ik krijg alleen maar garages (Bosch, CarPro & Profile) in de buurt van de dealer als ik dat doe :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 20:39

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

RigolleM schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:43:
[...]

En wie is de andere op je gedeelde eerste plaats?
Totaal iets anders, een BYD Sealion 7.
Hier zit natuurlijk een uitgebreide redevoering achter, die zal ik jullie verder besparen :D

[ Voor 40% gewijzigd door HyperActivE op 26-08-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:25
HyperActivE schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:31:
[...]

Totaal iets anders, een BYD Sealion 7.
Hier zit natuurlijk een uitgebreide redevoering achter, die zal ik jullie verder besparen :D
Ach ik had eerder gehoopt op Mercedes CLA of ID.7 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
HyperActivE schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:10:
@Juancho Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bekleding. Het ruitenpatroon ziet er wel leuk uit. Hoe is de stof? Lijkt het een beetje op leer/vinyl? Waarmee is het goed te vergelijken? Is de armleuning nu ander materiaal dan de stoelen?
Ik moet op korte termijn een nieuwe leaseauto en de PS 2 staat momenteel op een gedeelde eerste plaats. Bij een proefrit hadden ze geen MY26 auto en geen plus pack.
Poeh goede vraag maar lastig te beantwoorden! Ik heb eigenlijk altijd echt leer gehad in mijn vorige wagens en ik kan de huidge stof niet zomaar een naam naam geven. Het is geen direct nepleer, het is ook geen stof en het is ook zeker niet de vorige stof die de PS2 had wat leek op een duikpak. Het voelt en ziet er het meeste uit naar nep leer. Erg mooi!

Persoonlijk vind ik de stoelen dus prachtig en toch weer uniek voor de PS2. Leuk patroontje maar de stof is gewoon heel fijn. We hebben gereden met 30 graden maar de stof is niet heel warm zodat je je kapot zweet want volgens mij wel met de vorige stof was.

De armsteun is ander materiaal, meer hetzelfde wat ook deels op de deuren zit. Ben ik iets minder fan van want erg vlek gevoelig volgens mij. Ik poste al eerder hier wat foto's mrt van die witte vage plekken. Je veegt het wel weg maar toch.

Hierbij nog wat close-up foto's van de stoelen. Mocht je nog meer willen weten, kom maar door! 😁. Ik heb trouwens ook de BYD Sealion 7 proefgereden en nog een review geschreven. Mocht je dat interessant vinden. Wel echt 2 totaal verschillende wagens kan ik je zeggen 😏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBh_b_aoWTv1LVdXCkZaL28hSWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HK2BkeCJysa9pUPmiFDHU7x3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwA7SJNpqRXBorBS3rSpIl55dpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPN2jFcMyNj0lNrfCbsFYyKb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/El-c82SWhW-2ZGxSZQcApWGGgQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rg7XSeka4XljBTp2MbeEqQ9P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGsFrOHtCMTFqOKm9twlqVdM7rM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EM1nAqv1GEDRRGnPRszC7tf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVONAAaeVY7SiFtbZho_o71BmBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kh3ODjOoNYPlefidN5wfQHaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkY91EzdjVdO9YT_P_aFD1_cQsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8jiE4eI1MlB3STFP5q3hqFN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ghe3_IdxbbgKBnzgmDVlhosyhdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hIf8NWxVVMPMZ5NnALBYMaF.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:46
PvS_68 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

Helaas werkt die bij mij niet. Zojuist nog even geprobeerd. Ik krijg alleen maar garages (Bosch, CarPro & Profile) in de buurt van de dealer als ik dat doe :-(
Ik ken deze hack ook, maar het is wel datumafhankelijk. Dus als jouw dealer op de gekozen datum geen plek heeft, staat hij ook niet in het lijstje. Ook weer een van die leaseplan faaldingen: eerst een datum kiezen en dan pas zien waar je naar toe mag. Wat dat betreft mag eeeeeevens een grote jongen zijn maar qua klantvriendelijkheid en fouten maken echt dramatisch. Ik had twee dagen op rij twee verschillende bedrijven aan de deur die een laadpaal kwamen installeren 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
PvS_68 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

Niet de adressen van die experience centers geloof ik maar eens proberen met het adres van de dichtstbijzijnde Volvo dealer?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:10
Juancho schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:49:
Ondertussen 5 verschillende providers gehad, Shell/Fastned/Ionity/Allego/Electric, en allemaal 350+ laders waar ik als enige aan het laden ben (bij 4 zelfs letterlijk als enige bij alle stalls zoals nu ook) maar de wagen stopt gewoon hard bij 150kW. Elke keer.

Lijkt me idd dat het verhaal van hierboven wel klopt dan. Ligt niet aan de auto. Even wachten tot de fix dan maar. [Afbeelding]

Overigens rijden we grote stukken door Frankrijk met 130km/h en verbruik valt me dan best mee. Blijft netjes tussen de 18-20kWh. De XC40 schoot dan zo naar 24-26kWh.
Ik heb even contact gezocht met Polestar via de app en kreeg al vrij snel onderstaande reactie:

Bedankt voor je bericht en goed dat je even contact met ons opneemt en dit meld. Het klopt inderdaad dat we hier meerdere meldingen over hebben gehad de afgelopen tijd.

We zijn dit gaan monitoren en onderzoeken en hebben intussen ook de oorzaak kunnen achterhalen. De laadproviders gebruiken een laadstandaard voor het snelladen. Deze is recent bijgewerkt, waardoor er een incorrecte limiet van 150kW wordt gecommuniceerd.

Hierdoor is de snelheid dus gelimiteerd, we zijn hard aan het werk aan de oplossing echter is deze wat complexer. Op dit moment kan ik dus helaas nog geen datum communiceren, mocht je het prettig vinden dan kan ik je uiteraard wel per mail op de hoogte houden van de ontwikkelingen hierin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:39
Meer mensen last van slecht/geen internet op willekeurige momenten? Lange tijd niet gehad, maar nu weer twee keer in één week. Geen internetverbinding vanaf start auto en na ruim een half uur rijden nog steeds niks. Infotainment opnieuw starten door 20sec de homeknop ingedrukt te houden hielp ook niet. Zaterdag met de P2 een lange rit naar Frankrijk en hoop hier dan geen hinder van te ondervinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Ibex

^^ met stom.

Vorige week ook gehad. Communicatiereset gedaan door op de voorruitontdooing te drukken tot de SOS knop rood pinkt, gevolgd door een herstart van infotainment (lang drukken op het streepje) loste het op. Was erg vervelend.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAVSxcaWwLq3OPomzCzGfIxwjxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFDy3AcqsJw0QlepQchpKjdc.jpg?f=fotoalbum_large
Want als de kofferbak open is kun je op geen enkele manier in de rest van de auto komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

SirLenncelot schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:07:
[Afbeelding]
Want als de kofferbak open is kun je op geen enkele manier in de rest van de auto komen?
Als niemand de koffer opendoet binnen een bepaaldr tijd gaat hij terug op slot. Deze functie zie ikezelf gebruiken als ik de kinderen snel iets uit de koffer wil laten halen zonder dat ik ze mijn gsm moet meegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Kruik schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:38:
Meer mensen last van slecht/geen internet op willekeurige momenten? Lange tijd niet gehad, maar nu weer twee keer in één week. Geen internetverbinding vanaf start auto en na ruim een half uur rijden nog steeds niks. Infotainment opnieuw starten door 20sec de homeknop ingedrukt te houden hielp ook niet. Zaterdag met de P2 een lange rit naar Frankrijk en hoop hier dan geen hinder van te ondervinden.
Nou hierover... Vorige week woensdag de PS2 opgehaald en dus gelijk 3g. Echter, nog geen 15min nadat we tijdens onze roadtrip de grens over waren (België) sprong het na heel kort ff geen data te hebben naar 5g/LTE. en sindsdien, ook in Frankrijk en nu in Spanje gewoon LTE. Bijzonder dat het in Nederland geen LTE was en ik kreeg het met beide resets ook niet voor elkaar.

Benieuwd wat er over ruim 2 weken gebeurt als we weer terug de grens over gaan maar Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 26-08-2025 22:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:42:
[...]

Nou hierover... Vorige week woensdag de PS2 opgehaald en dus gelijk 3g. Echter, nog geen 15min nadat we tijdens onze roadtrip de grens over waren (België) sprong het na heel kort ff geen data te hebben naar 5g/LTE. en sindsdien, ook in Frankrijk en nu in Spanje gewoon LTE. Bijzonder dat het in Nederland geen LTE was en ik kreeg het met beide resets ook niet voor elkaar.

Benieuwd wat er over ruim 2 weken gebeurt als we weer terug de grens over gaan maar Nederland.
Ik had vorige week vrijdag de omgekeerde ervaring. In Duitsland LTE en terug in Nederland 3G en dat is sindsdien ondanks tig TCAM en display resets nog steeds zo.. Volgens mij is het iets met het Nederlandse Odido netwerk want ik lees er op buitenlandse forums niets over. Op zich werkt alles prima op 3G maar als je video gaat streamen zal het wel minder zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 26-08-2025 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:39
Juancho schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:42:
[...]

Thanks, dat is goed om te weten ook alvast. Bij een eerdere trip naar Duitsland iets soortgelijks gehad. Een tijdje geen verbinding na grensovergang, auto geparkeerd, opnieuw 'gestart' en toen wel weer live.

Met name de willekeur de laatste dagen weer bij woon-/werkverkeer vind ik vervelend. Zonder podcast (want, geen internet) onverwacht een file in duiken (want, nog steeds geen internet) kan ik moeilijk hebben op dinsdagen.. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Kruik schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:48:
[...]

Thanks, dat is goed om te weten ook alvast. Bij een eerdere trip naar Duitsland iets soortgelijks gehad. Een tijdje geen verbinding na grensovergang, auto geparkeerd, opnieuw 'gestart' en toen wel weer live.

Met name de willekeur de laatste dagen weer bij woon-/werkverkeer vind ik vervelend. Zonder podcast (want, geen internet) onverwacht een file in duiken (want, nog steeds geen internet) kan ik moeilijk hebben op dinsdagen.. 😅
Mobiel hotspotje bood geen uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Is 5g toevoeging iets nieuws in de MY26 versie?

Volgens mij heeft de P2 maximaal LTE wat volgens mij een mooie marketing term was voor iets dat net niet het label 4g mocht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

SirLenncelot schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 04:31:
Is 5g toevoeging iets nieuws in de MY26 versie?

Volgens mij heeft de P2 maximaal LTE wat volgens mij een mooie marketing term was voor iets dat net niet het label 4g mocht krijgen.
LTE is een doorontwikkelde 4G, maar valt nog altijd binnen 4G. Verwacht realistische snelheden tot 100Mbit, een latency die prima is voor surfen, streaming, ... maar die tekort schiet voor realtime high-bandwidth communicatie (e.g. gaming). LTE lijkt me prima voor een auto van de generatie van de P2 die geen of zeer beperte realtime communicatie doet met andere wagens. Het enige is dan de vraag hoe lang de infrastructuur nog online zal blijven voor LTE, maar dat zal hopelijk wel nog een hele poos zijn, gezien LTE wel gemakkelijker afgelegen gebieden dekt zonder de veel duurdere 5G infrastructuur overal te moeten plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ibex op 27-08-2025 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:13
JTHZZ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:26:
[...]

Ik ken deze hack ook, maar het is wel datumafhankelijk. Dus als jouw dealer op de gekozen datum geen plek heeft, staat hij ook niet in het lijstje. Ook weer een van die leaseplan faaldingen: eerst een datum kiezen en dan pas zien waar je naar toe mag. Wat dat betreft mag eeeeeevens een grote jongen zijn maar qua klantvriendelijkheid en fouten maken echt dramatisch. Ik had twee dagen op rij twee verschillende bedrijven aan de deur die een laadpaal kwamen installeren 7(8)7
Ik heb het nog even geprobeerd met een aantal datums op 2 verschillende dealer-adressen, maar het is me nog niet gelukt. Voor nu toch niet meer belangrijk want over 2 maanden wordt hij ingeruild. Maar ik ga die hack zeker in gedachten houden voor mijn volgende lease-auto van Ayvens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Was me tijdens de proefrit niet opgevallen maar de PS2 heeft geen achterruitwisser? Voor de regen is hrt geen ramp opzich maar ik vind het wel vervelend dat ik de ruit niet kan schoonmaken tijdens het rijden. Net in Spanje een tocht gemaakt en de ruit was behoorlijk voes wat het toch al beperkte zicht er niet beter op maakte. Maar ik kon het niet anders schoonmaken dan te stoppen en zelf met een sponsje aan de slag... 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:50:
Was me tijdens de proefrit niet opgevallen maar de PS2 heeft geen achterruitwisser? Voor de regen is hrt geen ramp opzich maar ik vind het wel vervelend dat ik de ruit niet kan schoonmaken tijdens het rijden. Net in Spanje een tocht gemaakt en de ruit was behoorlijk voes wat het toch al beperkte zicht er niet beter op maakte. Maar ik kon het niet anders schoonmaken dan te stoppen en zelf met een sponsje aan de slag... 🤔
Ruitenwissers achter is volgens mij alleen als je een rechte achterruit hebt, hatchback, station, suv. Heb je een liggende achterruit zoals bij een sedan of coupé dan is dat nooit. Ofja, ik heb het nog niet eerder gezien dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Inderdaad. Ik heb er rain-x opzitten, helpt wel wat tegen vuil, en bij wat regen gaat het er vlot(ter) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Toch even naar kijken dan. Want een smerige achterruit is wel irritant.

Overigens hadden we een flinke bui en toen ik de achterklep opent deed vloog het water eraf. Het ging wel netjes via een gootje of dergelijke aan beide kanten van de kofferbak maar ik schrok wel even 😁. Dacht al dat water vliegt zo hup de kofferbak in.

Toch wel wat verschillen zo met een suv als de XC40. Wat ik verder niet slechter of beter bedoel. Gewoon anders. Wat niet anders is, is het heerlijk cruisen door de bergen met haarspeldbochten etc. Genoeg power en ook wel fijn dst de PS2 niet zo enorm breed is.

Elke keer een feestje om te mogen instappen 🫶🏽🙏

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 27-08-2025 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:21
Even tussendoor, mijn MY’25 mag op voor z’n eerste onderhoudsbeurt. Via what’sapp bevestiging gehad van Ayvens dat die naar de merkdealer mag (betaald de werkgever extra voor kennelijk). Herkennen jullie dat er lange wachtlijsten zijn voor onderhoud?

Kan hier in de regio Groningen niet eerder dan medio oktober een afspraak maken. Viel mij wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 14:53
MR. RHS schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:44:
Even tussendoor, mijn MY’25 mag op voor z’n eerste onderhoudsbeurt. Via what’sapp bevestiging gehad van Ayvens dat die naar de merkdealer mag (betaald de werkgever extra voor kennelijk). Herkennen jullie dat er lange wachtlijsten zijn voor onderhoud?

Kan hier in de regio Groningen niet eerder dan medio oktober een afspraak maken. Viel mij wat tegen.
In mijn ervaring kun je vrijwel nooit bij een merkgarage binnen 4 weken terecht voor een werkplaatsafspraak dus ik kijk er niet echt van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ga al vele jaren naar Volvo Nieuwenhuijse in Zwolle. Prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Juancho schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:51:
Ik ga al vele jaren naar Volvo Nieuwenhuijse in Zwolle. Prima te doen.
Ben jij van Zwolle? Ik ga zaterdag 's avonds op bezoek bij de schoonfamilie, maar ga overdag eens in de stad. Gezien de lange rit vanuit België zou ik deze overdag even aan een 22kW lader willen hangen terwijl ik in de stad ben (goedkoper dan DC laden). Weet je toevallig een goede, goedkope publiek beschikbare AC lader niet al te ver van het centrum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ibex schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:59:
[...]

Ben jij van Zwolle? Ik ga zaterdag 's avonds op bezoek bij de schoonfamilie, maar ga overdag eens in de stad. Gezien de lange rit vanuit België zou ik deze overdag even aan een 22kW lader willen hangen terwijl ik in de stad ben (goedkoper dan DC laden). Weet je toevallig een goede, goedkope publiek beschikbare AC lader niet al te ver van het centrum?
Zekers! Kom ook uit Zwolle :). Ik zet hem vaak hier neer als ik met de auto naar de stad ga, top plek! Bruggetje over en je staat in de stad. Let op je ook betaald voor het parkeren zelf. Wel tot een Max tijd savonds dus wellicht kost het je amper parkeergeld.
https://maps.app.goo.gl/2sEbvFREKtGfMpUj6

Vind je een (iets) duurdere parkeergarage ook goed kan je onder de bioscoop terecht. Of zoek je echt een gratis parkeergelegenheid met laadpaal op loopafstand van het centrum?

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 27-08-2025 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Juancho schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:17:
[...]

Zekers! Kom ook uit Zwolle :). Ik zet hem vaak hier neer als ik met de auto naar de stad ga, top plek! Bruggetje over en je staat in de stad. Let op je ook betaald voor het parkeren zelf. Wel tot een Max tijd savonds dus wellicht kost het je amper parkeergeld.
https://maps.app.goo.gl/2sEbvFREKtGfMpUj6

Vind je een (iets) duurdere parkeergarage ook goed kan je onder de bioscoop terecht. Of zoek je echt een gratis parkeergelegenheid met laadpaal op loopafstand van het centrum?
Hoeft zeker niet gratis, parkeren kost nu eenmaal geld dicht bij de stad. Gebookmarked, ideaal om een uurtje of 4 aan te hangen terwijl we de stad ingaan. Bedankt!

• RigolleM
Ibex schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:41:
[...]

Hoeft zeker niet gratis, parkeren kost nu eenmaal geld dicht bij de stad. Gebookmarked, ideaal om een uurtje of 4 aan te hangen terwijl we de stad ingaan. Bedankt!
Ik zou eerder bij een Tesla Suc laden dan de lokatie die @Juancho je doorgeeft. Met mijn Shell Recharge laadkaart betaal ik daar € 0,78/kWh, terwijl bij Tesla SuC in Zwolle:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHs6Nwd03y7pHuSvmBWfwqzeTac=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LyKpnKMdVri7vpFOzOwUlntS.png?f=user_large

De parkeerkosten zijn hiermee gedenkt :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 14:53
Het verschil is alleen dat het vanuit de locatie die @Juancho noemt 5 minuten lopen is naar het centrum. Vanaf de Tesla SuC is het 75 minuten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Stukje gemak idd. De Tesla lader staat ver buiten de stad bij vd Valk 😁. Maargoed, beetje off topic dit.

Ontopic... Het valt me op dat de range voorspelling van de PS2 veel wisselvalliger is dan in de XC40. kijk ik in de app staat er 520km... Stap ik in de auto staat er opeens 450km. Aankomstpercentage stijgt ook altijd echt fors tijdens de rit, vaak met 10-15%. Nu snap ik dat het altijd dynamisch is en afhankelijk is van vele factoren maar toch een aardig verschil met de XC40.

Al zijn de rijomstandigheden hier in de bergen etc natuurlijk ook niet te vergelijken met het vlakke Nederland. Wellicht is het thuis veel stabieler.

• RigolleM
Arms2Short schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:43:
Het verschil is alleen dat het vanuit de locatie die @Juancho noemt 5 minuten lopen is naar het centrum. Vanaf de Tesla SuC is het 75 minuten lopen.
Eerst laden bij Tesla SuC, daarna gaan parkeren... Uit gemaksstandpunt is AC laden inderdaad aangewezen, maar uit economisch standpunt dan weer niet ;) Maar inderdaad off-topic.. Mea Culpa!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:58
Juancho schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:58:
Stukje gemak idd. De Tesla lader staat ver buiten de stad bij vd Valk 😁. Maargoed, beetje off topic dit.

Ontopic... Het valt me op dat de range voorspelling van de PS2 veel wisselvalliger is dan in de XC40. kijk ik in de app staat er 520km... Stap ik in de auto staat er opeens 450km. Aankomstpercentage stijgt ook altijd echt fors tijdens de rit, vaak met 10-15%. Nu snap ik dat het altijd dynamisch is en afhankelijk is van vele factoren maar toch een aardig verschil met de XC40.

Al zijn de rijomstandigheden hier in de bergen etc natuurlijk ook niet te vergelijken met het vlakke Nederland. Wellicht is het thuis veel stabieler.
note: op de manier van de Polestar-2 kan je érg makkelijk bijsturen /aanpassen met welk SoC % je wilt aankomen.

Voetje iets meer /minder zie je snel terug in "nog te gaan".
Ik kan mij er prima in vinden. *O*

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03
Ik moet ook richting de garage voor een "achterstallige servicebeurt", alleen is het een beetje lastig te achterhalen wat dit nu precies betekent. Ik rij hem privé, dus ga zeker niet naar polestar zelf, maar is het nu zo dat als je bij een normale vakgarage aangeeft een kleine beurt te willen dit dan de servicebeurt van polestart dekt? Ik heb altijd begrepen dat elektrische auto's minimaal standaard onderhoud nodig hebben (dus iets van luchtfilters, ruitenwissertje etc?)

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:28
Zinloos1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:29:
Ik moet ook richting de garage voor een "achterstallige servicebeurt", alleen is het een beetje lastig te achterhalen wat dit nu precies betekent. Ik rij hem privé, dus ga zeker niet naar polestar zelf, maar is het nu zo dat als je bij een normale vakgarage aangeeft een kleine beurt te willen dit dan de servicebeurt van polestart dekt? Ik heb altijd begrepen dat elektrische auto's minimaal standaard onderhoud nodig hebben (dus iets van luchtfilters, ruitenwissertje etc?)
Ik vraag me dus ook af hoeveel zin het nog heeft om naar een alternatieve garage te rijden. Zo heel veel meer marge zal polestar / volvo niet pakken op een luchtfilter en een ruitenwisser. Ik heb mezelf daarom maar gewoon ingeschreven bij een volvo garage en kijk wel even met hoeveel euro's ze aankomen als ik eindelijk voor mijn servicebeurt langs moet. In the end is het voor je restwaarde altijd beter onderhandelen als je gewoon bij de originele dealer het onderhoud hebt laten uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDSeLDIzwljDJmVHpPK-2Yr3cKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nKISFZg69wPDttxV5xcndL7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVV-Pcc34jqAO44Y72WXxamQF_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5eA5ccqhpXvB0NHrh7BsQdt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jquyVXTdk_2eAsbQVjMAwuGtaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fcr1JBsX1jmEdLSs8JG3JLrE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYTbLC-N2i3kEYmUN34Z9S9U2Tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Igc4IRdwIyFmbrhMNleJWiv6.jpg?f=fotoalbum_large

We’re proud to introduce Borussia Dortmund’s new 25/26 Cup Kit, featuring the club’s iconic yellow jersey and our signature star. This launch marks our first appearance in Europe’s most prestigious football competition.

As the former winners begin their campaign this September, we look forward to joining the team on a journey that will be watched by millions around the world.

[ Voor 12% gewijzigd door Stimulate14 op 28-08-2025 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distefano
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 06:17
Hallo,

Ik heb sinds een maand een licht gebruikte PS2 uit 2023.

Nu merk ik bij het rijden dat de auto schokkerig rijdt bij snelheden rond de 100 km/h.
Als ik langzamer rij voelt het normaal aan.

Ik heb nu 3000 km met de auto gereden en in het begin had ik hier helemaal geen last van. De auto heeft nu net geen 23000 km op de teller.

Ik heb de ACC en pilot assist aan en uit gezet maar het maakt geen verschil. Heeft wellicht iemand hier al eens mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Distefano schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:37:
Hallo,

Ik heb sinds een maand een licht gebruikte PS2 uit 2023.

Nu merk ik bij het rijden dat de auto schokkerig rijdt bij snelheden rond de 100 km/h.

Ik heb nu 3000 km met de auto gereden en in het begin had ik hier helemaal geen last van. De auto heeft nu net geen 23000 km op de teller.

Ik heb de ACC en pilot assist aan en uit gezet maar het maakt geen verschil. Heeft wellicht iemand hier al eens mee te maken gehad?
Wat bedoel je met schokkerig? Is het een trilling (in het stuur bijvoorbeeld) of heb je het idee dat er met de aandrijving iets aan de hand is?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
2 vraagjes...

1. De beide ventilatieroosters boven op het dashboard in het midden, hoe pas je die aan? Er zit een schuifje op maar naar links of rechts of midden zetten doet niks. Er blijft (koude) lucht uit komen
2. De felheid van de beide schermen en zeker het tablet scherm bij donker/avond weer... Hoe pas je dat aan? Ik vind het nu mega fel en irritant. Bij m'n XC40 had ik een draai knop links van het stuur. Polestar heeft dat niet en ik zie ook nergens een softwarematige button om dit wat subtieler te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Distefano schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:37:

Heeft wellicht iemand hier al eens mee te maken gehad?
Het zou kunnen dat een van de loodjes op de wielen zijn losgesprongen en dat ze opnieuw gebalanceerd moeten worden.
Juancho schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 01:25:
2. De felheid van de beide schermen en zeker het tablet scherm bij donker/avond weer... Hoe pas je dat aan? Ik vind het nu mega fel en irritant. Bij m'n XC40 had ik een draai knop links van het stuur. Polestar heeft dat niet en ik zie ook nergens een softwarematige button om dit wat subtieler te maken
Je kan de helderheid instellen via de settings ergens, maar het centrale infotainment scherm blijft vervelend fel inderdaad. Ik heb op het officiele polestar community forum een topic aangemaakt in de hoop het op de radar te zetten van het devteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ibex schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 07:39:
[...]
Je kan de helderheid instellen via de settings ergens, maar het centrale infotainment scherm blijft vervelend fel inderdaad. Ik heb op het officiele polestar community forum een topic aangemaakt in de hoop het op de radar te zetten van het devteam.
Hmm dat is wel erg vervelend want als ik de optie heldereheid aanpassen (laag/midden/hoog)aanpast is er amper tot geen verschil en bovendien geen optie om met een slider zelf de felheid te regelen. Het is nu zelfs op laag een bak licht wat schijnt in het donker. Ik heb daar oprecht een gruwelijke hekel aan.

Net zoals ik graag zelf wil kiezen tussen dark/Light mode. Waarom dat er na al die jaren nog niet in zit... 🤔

Iemand die verder het probleem van die ventilatie roosters herkent? Anders ga ik na de vakantie even naar de dealer want wat ik ook doe, er gebeurt niks aan de luchtstroming. Altijd vol aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Net even in de auto gesprongen. Je kan deze van richting veranderen, maar idd niet afsluiten zoals het draaien aan de knopjes van de andere roosters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:03:
[...]
Iemand die verder het probleem van die ventilatie roosters herkent? Anders ga ik na de vakantie even naar de dealer want wat ik ook doe, er gebeurt niks aan de luchtstroming. Altijd vol aan.
Ik herken eigenlijk al niet dat de lucht uit de middelste ventilatieroosters stoort. Op de “auto” stand merk er alleen bij de start als de auto op temperatuur gebracht moet worden iets van, bij het op temperatuur houden voel ik ze niet. Dus ik heb ook nog nooit gezocht naar een optie om het aan te passen.

Edit maar misschien ben ik geen goede graadmeter, onze andere auto die ik hier niet mag vergelijken kent volgens mij twee standen: 12 Beaufort in je gezicht of helemaal uit). Dus allicht ben ik snel tevreden met de P2 ventilatoren.

[ Voor 15% gewijzigd door SirLenncelot op 31-08-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ibex schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:02:
Net even in de auto gesprongen. Je kan deze van richting veranderen, maar idd niet afsluiten zoals het draaien aan de knopjes van de andere roosters
Precies, dat is toch vreemd gedrag? Of mis ik de logische verklaring?

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 31-08-2025 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Juancho schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:14:
[...]
Bij mij is het in dezelfde lijn van @SirLenncelot hierboven. Ze staan naar boven gericht en heb er eigenlijk nooit last van. Geen idee wat het idee hierachter is, maar het stoort me niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03
2 vraagjes...

1. De beide ventilatieroosters boven op het dashboard in het midden, hoe pas je die aan? Er zit een schuifje op maar naar links of rechts of midden zetten doet niks. Er blijft (koude) lucht uit komen
Tenzij dit is veranderd in de nieuwere modellen heb je toch de slider naast de achterklep knop bij je linker knie?
Bij mij gaat hij zo laag dat ik amper nog wat zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FH0l6LqFWAiGH7H_1cGXH0Sevo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FD1keXIoE8Q7caispXiA3ZJN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Zinloos1 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

Tenzij dit is veranderd in de nieuwere modellen heb je toch de slider naast de achterklep knop bij je linker knie?

[Afbeelding]
Oude modellen hebben een knopje zoals hierboven op de foto. Zie handleiding 2021-model:
https://www.polestar.com/...f5315b2d0c0a801516f66a084

MY26 heeft geen knopje. Zie handleiding 2026-model:
https://www.polestar.com/...5315b2d0c0a801516f66a084/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Zinloos1 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

[Afbeelding]
De nieuwere modellen hebben dat inderdaad niet. Het grappige is ik die vraag ook stelde op de polestar community fora, en een polestar medewerker ook over het knopje begon terwijl ik expliciet vermeldde dat ik een MY26 heb (en het volgens mij ook niet in MY25 zit).

We kunnen de helderheid wel via software instellen, maar die van het centrale infotainment schem blijft echtwel bijzonder helder in vergelijking met bijvoorbeeld het bestuurders display wat wel een pak zachter gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Ibex op 31-08-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja dat wist ik al vanuit de nieuwe xc40 modellen. Die hebben ook niet meer zo'n draai knop links naast het stuur. Maar wel een slider in het menu zodat je alsnog puur de beide schermen kan dimmen.

Blijkbaar heeft Polestar dat samen gevoegd met de gehele interieur verlichting alleen dan niet zo goed. Zelfs op de laagste stand komt er een bak licht van metname het tablet scherm af. Heel vervelend.

Wat is dat Polestar platform dan? En leest Polestar daar zelf ook actief mee en doen ze er ook echt iets mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Juancho schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:38:
Wat is dat Polestar platform dan? En leest Polestar daar zelf ook actief mee en doen ze er ook echt iets mee?
Dat is op https://community.polestar.com en voor zover ik weet leest Polestar daar effectief mee. Men zegt vaak dat ze zaken communiceren intern. Uiterard zal dat niet met hoge prioriteit zijn, maar als er genoeg mensen feedback geven, is de kans in ieder geval groter dat ze er iets mee doen. Het topic wat ik heb aangemaakt wrt de screen brightness: https://community.polesta.../689b0995b1ffd84d6bb04d84

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik zie wel dat er actief gereageerd wordt en als ze een feature uitbrengen die ooit verzocht is dan krijgt iemand nog even een nudge dat ze het in de update meegenomen hebben.

Aan de andere kant, bijna ontelbare verzoeken voor notificatie over opladen (voltooid, onderbroken) en altijd de reactie “dat er naar gekeken wordt”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

SirLenncelot schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:39:
Ik zie wel dat er actief gereageerd wordt en als ze een feature uitbrengen die ooit verzocht is dan krijgt iemand nog even een nudge dat ze het in de update meegenomen hebben.

Aan de andere kant, bijna ontelbare verzoeken voor notificatie over opladen (voltooid, onderbroken) en altijd de reactie “dat er naar gekeken wordt”.
Ja, ik kan me inbeelden dat het een groot bedrijf is, en de mensen van communicatie ver weg zullen zitten van het development, maar dat het er is, is alleen maar positief. Ik denk dat het dus zeker loont om zo'n zaken daar te melden. Hoe meer berichten, hoe hoger het op de radar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb nog wel meer dingen die ik Polestar wil voorleggen dus ik zal na de vakantie ff wat dingen inschieten.

Overigens ben ik van mening dat juist developers ook moeten meekijken. Die kijken er met een hele andere blik na. Misschien zaken die ze amper tijd kosten en zo geïmplementeerd kunnen worden. Zet er een communicatie afdeling tussen en je weet dat heel veel niet eens de developers bereikt.

Een Xpeng doet dat op Redit of Discord wel echt heel goed. Daar kan je je dan echt in onderscheiden. Maargoed, vanuit de Volvo/Geely ervaring weet ik dat het daar bij lange na niet zo gestroomlijnd gaat helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Deze merken doen niet mee met CarPlay Ultra

Er zijn ook merken die nadrukkelijk hebben aangegeven om CarPlay Ultra niet aan te gaan bieden op hun modellen. Daarbij zitten ook enkele merken die initieel door Apple (in 2022) als partner genoemd werden, maar nu toch hierop teruggekomen zijn. Tegenover diverse publicaties hebben deze merken gezegd geen plannen te hebben voor CarPlay Ultra:

Mercedes-Benz
Audi
Volvo
Polestar
Renault
BMW
-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:04
Ik snap die keuze wel. Waarom zou je als fabrikant een tweede OS gaan ondersteunen als je er al een hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:33
Timmy schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:50:
[...]

Ik snap die keuze wel. Waarom zou je als fabrikant een tweede OS gaan ondersteunen als je er al een hebt.
Het is niet zozeer een tweede OS, maar de autofabrikant moet voor Carplay Ultra eigenlijk veel meer openstellen voor Apple. Het driver display wordt dan bijv. bijna volledig overgenomen door Carplay. En car controls ook. Weinig incentive voor Polestar om dat te doen denk ik.

Ik zat laatst een video van MKBHD te bekijken met een review van Carplay Ultra in een Aston Martin (de enige auto op de markt die het gebruikt vooralsnog). Ik vond het zelf niet wereldschokkend en zeker geen "wow" effect opleveren. Als de standaard software van je auto echt ruk is zou het misschien een upgrade zijn. Maar bij Polestar vind ik dat in de basis prima werken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:04
Metalman schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:21:
Het is niet zozeer een tweede OS, maar de autofabrikant moet voor Carplay Ultra eigenlijk veel meer openstellen voor Apple. Het driver display wordt dan bijv. bijna volledig overgenomen door Carplay. En car controls ook. Weinig incentive voor Polestar om dat te doen denk ik.
Van wat ik lees zou Carplay Ultra separaat moeten draaien, dan zou het dus om een tweede OS gaan. Net als AAOS krijgt Carplay Ultra vergaande toegang tot voertuigsystemen. Als je dan ook nog meerekent dat Carplay Ultra door de fabrikant (op dit moment) nauwelijks te customizen is, dan snap ik heel goed dat ze Carplay Ultra links laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Reden voor mij om ook voor de PS2 te gaan is juist AAOS. Ja het is zeker niet top en de ontwikkeling na 5 jaar XC40 valt mij ook tegen, maar wat er is... Werkt voor mij echt top. Maps als navigatie incl auto data, Spotify als muziek bron en omdat ik sowieso op het Google/Android platform zit werkt het gewoon fijn. Ja je kan in een ander merk met brak eigen OS Android Auto aanslingeren maar dan mis je altijd wel iets.

Enige wat ik wel hoop is dat Polestar straks ook de AAOS UI upgrade krijgt. Voorlopig wisten ze het nog niet toen ik het vroeg. Nieuwe Volvos krijgen het wel e later dit jaar ook alle oude modellen. Ik zou denken... Polestar krijgt dat ook wel.

Over Google integratie gesproken, het ukt mij maar niet om locaties vanuit maps op de telefoon door te sturen naar de auto. Ik heb uiteraard de XC40 vervangen door de Polestar en ingelogd met hetzelfde gmail account. Zie de optie wel in Maps maar d locatie komt gewoon niet door in de auto. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Juancho schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:17:
Over Google integratie gesproken, het ukt mij maar niet om locaties vanuit maps op de telefoon door te sturen naar de auto. Ik heb uiteraard de XC40 vervangen door de Polestar en ingelogd met hetzelfde gmail account. Zie de optie wel in Maps maar d locatie komt gewoon niet door in de auto. Iemand een idee?
Hij opent niet direct, maar als je dan op search klikt staat hij wel direct als eerste hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Juancho schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:17:
Reden voor mij om ook voor de PS2 te gaan is juist AAOS. Ja het is zeker niet top en de ontwikkeling na 5 jaar XC40 valt mij ook tegen, maar wat er is... Werkt voor mij echt top. Maps als navigatie incl auto data, Spotify als muziek bron en omdat ik sowieso op het Google/Android platform zit werkt het gewoon fijn. Ja je kan in een ander merk met brak eigen OS Android Auto aanslingeren maar dan mis je altijd wel iets.
Je hebt testgereden met een Xpeng G6 en Zeekr 7X en bij beiden wagens is er geen nood om AA of CarPlay te gebruiken, wanneer de navigatie, laadplanning, integratie apps van derden (zoals spotify, Youtube,..) perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Timmy schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:07:
[...]

Van wat ik lees zou Carplay Ultra separaat moeten draaien, dan zou het dus om een tweede OS gaan. Net als AAOS krijgt Carplay Ultra vergaande toegang tot voertuigsystemen. Als je dan ook nog meerekent dat Carplay Ultra door de fabrikant (op dit moment) nauwelijks te customizen is, dan snap ik heel goed dat ze Carplay Ultra links laten liggen.
Volgens wat ik ervan begrepen heb is CarPlay Ultra een automotive OS zoals het bij AAOS het geval is. Zowel de middenconsole als driver display zijn dan CarPlay en van zodra je een iPhone aansluit worden alle CarPlay ondersteunende apps getoond op de middenconsole, die dan moeten samenwerken met het ganse geheel van de OS. Dus navigatie apps zoals bv. TomTom zouden dan wel gebruik kunnen maken van de SoC status bijvoorbeeld.
Apple is altijd strikter geweest qua customizen van het OS, maar het is wel rete stabiel.. wat ik van AAOS niet altijd kon zeggen, zeker niet als je third party apps begon te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 14:45
RigolleM schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:42:
[...]

Volgens wat ik ervan begrepen heb is CarPlay Ultra een automotive OS zoals het bij AAOS het geval is. Zowel de middenconsole als driver display zijn dan CarPlay en van zodra je een iPhone aansluit worden alle CarPlay ondersteunende apps getoond op de middenconsole, die dan moeten samenwerken met het ganse geheel van de OS. Dus navigatie apps zoals bv. TomTom zouden dan wel gebruik kunnen maken van de SoC status bijvoorbeeld.
Volgens mij zit dat net iets anders en draait de auto nog een eigen OS. CarPlay Ultra heeft alleen een diepere integratie met de systemen in de auto, zo kan het display voor de bestuurder overgenomen worden en zijn er meer sensoren en commandos beschikbaar voor de iPhone (apps). Met als doel om gebruikers een harmonieus geheel te geven waar ze niet uit hoeven. Draait vanaf de iPhone. Op zich interessant want sommige AA/CarPlay integraties vind ik persoonlijk niet zo mooi (want alleen een vak van het scherm is gebruikt zodat je ook nog native functionaliteit kan tonen) of handig (want sommige functionaliteit die je wilt gebruiken vereist AA/CarPlay verlaten).

Dat is precies wat mij aanspreekt aan AAOS, want de apps die ik tijdens het rijden wil gebruiken kunnen op de auto draaien in plaats van mijn telefoon.

In theorie zou CarPlay Ultimate dan met AAOS te combineren moeten zijn, maar of je hier als fabrikant voor kiest is voor mij minder obvious dan standaard AA of CarPlay (want minder controle over de experience van gebruikers etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ibex schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:24:
[...]

Hij opent niet direct, maar als je dan op search klikt staat hij wel direct als eerste hier.
Hmm dan moet ik dat eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
jjkester schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:02:
[...]

Volgens mij zit dat net iets anders en draait de auto nog een eigen OS. CarPlay Ultra heeft alleen een diepere integratie met de systemen in de auto, zo kan het display voor de bestuurder overgenomen worden en zijn er meer sensoren en commandos beschikbaar voor de iPhone (apps). Met als doel om gebruikers een harmonieus geheel te geven waar ze niet uit hoeven. Draait vanaf de iPhone. Op zich interessant want sommige AA/CarPlay integraties vind ik persoonlijk niet zo mooi (want alleen een vak van het scherm is gebruikt zodat je ook nog native functionaliteit kan tonen) of handig (want sommige functionaliteit die je wilt gebruiken vereist AA/CarPlay verlaten).

Dat is precies wat mij aanspreekt aan AAOS, want de apps die ik tijdens het rijden wil gebruiken kunnen op de auto draaien in plaats van mijn telefoon.

In theorie zou CarPlay Ultimate dan met AAOS te combineren moeten zijn, maar of je hier als fabrikant voor kiest is voor mij minder obvious dan standaard AA of CarPlay (want minder controle over de experience van gebruikers etc).
Owkee.. het is inderdaad een schil bovenop het OS van de wagen... ik zat blijkbaar nog met de vorige demo in mijn hoofd, maar nu dat ik een paar CarPlay Ultra filmpjes heb bekeken is het mij duidelijk 8)7
Dus in theorie kan het bovenop AAOS draaien, maar welk merk die vandaag AAOS gebruikt gaat hiervoor kiezen? Ik denk niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Als ik de reviews van CarPlay Ultra bekijk dan vind ik het nogal underwhelming. En ik ben wel een groot fan van CarPlay. Dat je bepaalde settings direct kunt aanpassen is een hele kleine winst. In de P2 voelt het verlaten van CP om een instelling aan te passen ook heel natuurlijk en is het een vloeiende ervaring. Misschien als je echt een heel treurig native systeem in de auto hebt dat het uitmaakt maar voor mij in de P2 best overbodig.

Daarnaast zijn volgens mij de belangrijkste metrics overlay en maps op het driver dispkay nu ook al aanwezig. Daar heb je de ultra variant niet voor nodig in de P2.

Wat een echte verbetering zou zijn is dat AppleMaps laadplanning kan doen. Maar dat kan al wanneer de fabrikant EV routing mogelijk maakt voor AppleMaps. Dus ook hiervoor niet noodzakelijk de Ultra variant te gebruiken.

Nu wordt mij uit de reviews niet duidelijk of CarPlay Ultra helemaal stand alone kan werken of dat altijd een telefoon verbonden dient te zijn. Mocht je stand alone apps kunnen installeren en gebruiken dan is dat wel echt een voordeel. Moet nog altijd geïntegreerd worden met een iPhone dan vind ik het allemaal maar kleine winst.

Te kleine winst om de P2 in te ruilen voor een Aston Martin ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-09 21:53
Ik zit nog steeds in de race voor een Polestar 2. Eindelijk zie je ze nu op de occasionmarkt onder de 19k zakken. Ik heb nog steeds geen haast, maar ik ben ervan overtuigd dat ze volgend jaar richting de 16k gaan voor modellen met 180k tot 220k kilometer op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 20:06
Juancho schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:14:
[...]

Via het scherm kan je de luchtstroom wel dichtzetten misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distefano
Pixeltje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:46:
[...]

Wat bedoel je met schokkerig? Is het een trilling (in het stuur bijvoorbeeld) of heb je het idee dat er met de aandrijving iets aan de hand is?
Ik heb het inmiddels een aantal keren uitgeprobeerd.

En het is onafhankelijk van de ACC en of Pilot Assist. Het begint met een snelheid van boven de 95 km/h. Dan trillt het stuur en is ook de acceleratie schokkerig. Op een recht stuk weg merk ik het ook bij het accelereren.

Vandaag zal ik eens bij de Polestar vestiging in de regio Eindhoven langsgaan om te kijken of ze hier iets aan kunnen doen, en of het veilig is om met de auto op deze manier te blijven rijden.

Update:

Na een bezoek bij de Polestar vestiging in Eindhoven heb ik uitleg gekregen over de vermoedelijke oorzaak.

Er is in bepaalde banden (bij mij zijn Michelin banden speciaal voor polestar gemonteerd) een foamlaag voor geluidsreductie. Als deze foamlaag los laat dan kan dat deze gevolgen hebben. Morgen mag ik mijn PS2 langsbrengen en dan wordt de foamlaag uit alle 4 de banden verwijderd en worden de banden nieuw uitgelijnd. En als het goed is moet het dan verholpen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Distefano op 02-09-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:19

Smurf

Detri

Juancho schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:11:
[...]

Hmm dan moet ik dat eens testen.
Mijn ervaring is dat het kan varieren van enkele seconden, tot meerdere minuten en soms ook helemaal niet. Als ik na zo'n 30 seconden nog niks gezien heb kijk ik idd of de zoekgeschiedenis al wel is geupdate. Of anders type ik de eerste paar letters van de bestemming in, dan komt hij vaak wel als eerste tevoorschijn bij de resultaten.

Het kwam dan af en toe wel eens voor dat we inmiddels al ruim onderweg waren en dat dan ineens alsnog het verzoek van de telefoon binnenkwam.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Smurf schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:13:
[...]

Mijn ervaring is dat het kan varieren van enkele seconden, tot meerdere minuten en soms ook helemaal niet. Als ik na zo'n 30 seconden nog niks gezien heb kijk ik idd of de zoekgeschiedenis al wel is geupdate. Of anders type ik de eerste paar letters van de bestemming in, dan komt hij vaak wel als eerste tevoorschijn bij de resultaten.

Het kwam dan af en toe wel eens voor dat we inmiddels al ruim onderweg waren en dat dan ineens alsnog het verzoek van de telefoon binnenkwam.
Ja dit herken ik van de XC40 maar alleen als ik van buitenaf de bestemming stuurde naar de auto. Maar als ik in de auto zat en via Maps de locatie stuurde kwan die altijd binnen. Zou vraag je je misschien af waarom je dat doet en die snap ik. Maar op vakantie, zoals nu, heb je wel eens van die adressen en of laadpalen die niet 1:1 gevonden worden. Zo was een nieuw Fastned punt in Spanje wel zichtbaar in de Fastned app maar niet op Maps. Dus ik via Fastned dat adres in Maps openen en dan zie je een hele rare taal, leek wel Arabisch. Die doorgestuurd naar de auto maar helaas. Kwam niet binnen.

Dus maar in Maps opgezocht en dat bleek daar nog een hele andere naam te zijn. Bij aankomst overigens wel een Fastned 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ander vraagje, het valt me op dat de PS2 een stuk gevoeliger reageert als je in parkeert. Nou is de kont wat langer dan ik gewend was maar de auto begint al erg snel te piepen als een gek. Als ik dan kijk zit er echt nog genoeg speling om nog een stukje naar achteren te rijden zodat de voorkant netjes in het vak staat ipv er iets uitsteekt.
Maar blind op de gok ga ik dat natuurlijk niet doen. Valt dit nog iets beter af te stemmen? 🤔

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 02-09-2025 16:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
Een tijdje geleden heb ik mijn lease Polestar 2 ingeleverd. 2020 model met Performance pack. Ik had er bijna 160K km mee gereden en altijd tot 100% geladen. Zag de auto onlangs ergens te koop staan en de verkoper had de accu conditie getest, zat op 92%. Valt me niet tegen eigenlijk.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:21:
Ander vraagje, het valt me op dat de PS2 een stuk gevoeliger reageert als je in parkeert. Nou is de kont wat langer dan ik gewend was maar de auto begint al erg snel te piepen als een gek. Als ik dan kijk zit er echt nog genoeg speling om nog een stukje naar achteren te rijden zodat de voorkant netjes in het vak staat ipv er iets uitsteekt.
Maar blind op de gok ga ik dat natuurlijk niet doen. Valt dit nog iets beter af te stemmen? 🤔
Volgens mij staat het ingesteld op ruimte om achter de auto te kunnen staan en ook nog iets uit de bak te kunnen pakken. Denk dat het vooral wennen is.

Hij gaat overigens (als het goed is) op de automatische rem als ie denkt dat je iets gaat raken. Maar ik zou voorzichtig zijn met dat uitproberen 😋

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 18:33
SirLenncelot schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:07:
[...]

Hij gaat overigens (als het goed is) op de automatische rem als ie denkt dat je iets gaat raken. Maar ik zou voorzichtig zijn met dat uitproberen 😋
Dit heb ik (ongepland) kunnen testen bij een heg, en de auto remt tijdig en scherp met nog steeds voldoende ruimte aan de achterkant. Door de heg durfde ik iets vlotter dan normaal achteruit te rijden, en dat activeerde de automatische rem. Geeft wel vertrouwen in het systeem.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Bamieater schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:15:
[...]

Dit heb ik (ongepland) kunnen testen bij een heg, en de auto remt tijdig en scherp met nog steeds voldoende ruimte aan de achterkant. Door de heg durfde ik iets vlotter dan normaal achteruit te rijden, en dat activeerde de automatische rem. Geeft wel vertrouwen in het systeem.
Ik heb de whiplash-functie ook wel een gehad bij laaghangende takken van struiken. Maar goed inderdaad een fijn gevoel dat het werkt.

Overigens kun je daarna wel weer verder naar achter rijden als je dat toch wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamieater
SirLenncelot schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:18:
[...]

Ik heb de whiplash-functie ook wel een gehad bij laaghangende takken van struiken. Maar goed inderdaad een fijn gevoel dat het werkt.

Overigens kun je daarna wel weer verder naar achter rijden als je dat toch wil.
Hier nog een video waarbij iemand het in de praktijk test. De kartonnen doos lijkt qua hoogte net binnen het detectiegebied zitten. Vandaar niet doorslaggevend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm ja misschien moet ik het ff ene paar keer testen zonder kans op schade. Er zit nu echt een te grote ruimte tussen. Kan liggen aan de Spaanse parkeerplaatsen maar de PS2 steekt er met de voorkant wat uit. Dus nu staat partner lief altijd even te wapperen met de handjes tot ik echt niet meer verder kan. En zelfs dan kan de klep gewoon open omdat die bij openen niet over de bumber gaat qua lengte om zo maar te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:42:
Hmm ja misschien moet ik het ff ene paar keer testen zonder kans op schade. Er zit nu echt een te grote ruimte tussen. Kan liggen aan de Spaanse parkeerplaatsen maar de PS2 steekt er met de voorkant wat uit. Dus nu staat partner lief altijd even te wapperen met de handjes tot ik echt niet meer verder kan. En zelfs dan kan de klep gewoon open omdat die bij openen niet over de bumber gaat qua lengte om zo maar te zeggen.
Op zich met de camera’s kun je het ook prima zien toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
SirLenncelot schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:43:
[...]

Op zich met de camera’s kun je het ook prima zien toch?
Nou de camera houdt dus rekening met het gepiep incl rode strepen. Dus als je een lange piep hebt stop ik normaal. Maar als je daar dus nog iets door heen rijdt moet de auto dus nog iets verder kunnen en daarna vanzelf wel (vol) in de ankers gaan.

Zeker als je al aardig kort op het object staat is het niet meer te zien/in te schatten op de camera hoeveel je alsnog verder kan. Maar misschien ff kwestie van gewenning ivm de XC40.

Edit, ff fotootje ter verduidelijking 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9M5FvCNUuRydiIo7kHe-H2YPj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFFCNfQaHOYT1Qb15MVrKXY9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 02-09-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Herkenbaar probleem, ik heb dit ook gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:19

Smurf

Detri

Juancho schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:47:
[...]

Nou de camera houdt dus rekening met het gepiep incl rode strepen. Dus als je een lange piep hebt stop ik normaal. Maar als je daar dus nog iets door heen rijdt moet de auto dus nog iets verder kunnen en daarna vanzelf wel (vol) in de ankers gaan.

Zeker als je al aardig kort op het object staat is het niet meer te zien/in te schatten op de camera hoeveel je alsnog verder kan. Maar misschien ff kwestie van gewenning ivm de XC40.

Edit, ff fotootje ter verduidelijking 🙂

[Afbeelding]
Mooi kontje hoor :*)
Een noodstop tijdens achteruit rijden heb ik ook vrij regelmatig. Meestal bij gras en/of struiken wat ik wel waarneem tijdens het achteruitrijden, maar wat de auto toch een stuk spannender vind dan ik.
Ook heb ik thuis een plankje onder de carport liggen zodat ik niet te ver naar achter parkeer en er genoeg ruimte is voor de fietsen die daar staan. Dat is ook altijd prijs als ik weer net iets te snel achteruit ga. Alleen bij heel rustig rollen mag ik wel "door". Het helpt alleen niet dat de voorwielen net door zo'n woonerf-waterafvoergootje moeten op het moment.

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Distefano
sopsop schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:18:
[...]

Herkenbaar probleem, ik heb dit ook gehad.
Heb de auto vandaag naar de Polestar dealer gebracht en ze hebben de foam uit alle 4 de banden verwijderd en de wielen opnieuw gebalanceerd.

De terugweg was een heel aangename rit. Daar wordt je weer echt vrolijk van.

Dat heeft de vestiging Eindhoven meer dan prima opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Distefano op 03-09-2025 20:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:42:
Let wel op, want als je te langzaam rijdt gaat de automatische rem er niet op en kun je gewoon tegen het obstakel aan rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:20:
[...]

Ja dit herken ik van de XC40 maar alleen als ik van buitenaf de bestemming stuurde naar de auto. Maar als ik in de auto zat en via Maps de locatie stuurde kwan die altijd binnen. Zou vraag je je misschien af waarom je dat doet en die snap ik. Maar op vakantie, zoals nu, heb je wel eens van die adressen en of laadpalen die niet 1:1 gevonden worden. Zo was een nieuw Fastned punt in Spanje wel zichtbaar in de Fastned app maar niet op Maps. Dus ik via Fastned dat adres in Maps openen en dan zie je een hele rare taal, leek wel Arabisch. Die doorgestuurd naar de auto maar helaas. Kwam niet binnen.

Dus maar in Maps opgezocht en dat bleek daar nog een hele andere naam te zijn. Bij aankomst overigens wel een Fastned 😁
Je kunt nog proberen in de auto even uit te loggen in Google Maps en weer opnieuw in te loggen met je Google account. In het verleden was dat wel eens de oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 00:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

(en @Zinloos1 @Ibex)
Het instellen van je schermhelderheid doe je bij je settings voor je interieurverliching, en dan de schuif voor de helderheid van het interieur. Máár… wil je dat doen voor je donkere modus, moet de auto ook in het donker staan. Als je dan diezelfde schuif beweegt, gaat ook de helderheid van het scherm mee. Niet heel duidelijk; je moet het inderdaad maar net weten…

• Juancho
Bastiaan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:16:
[...]

(en @Zinloos1 @Ibex)
Het instellen van je schermhelderheid doe je bij je settings voor je interieurverliching, en dan de schuif voor de helderheid van het interieur. Máár… wil je dat doen voor je donkere modus, moet de auto ook in het donker staan. Als je dan diezelfde schuif beweegt, gaat ook de helderheid van het scherm mee. Niet heel duidelijk; je moet het inderdaad maar net weten…

[YouTube: 4 september 2025]
Ah top! Ga ik ff proberen binnenkort. Zou fijn zijn. Ik neem wel aan dat het systeem dan die setting onthoudt voor de volgende rit in het donker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 00:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Juancho schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:22:
[...]

Ah top! Ga ik ff proberen binnenkort. Zou fijn zijn. Ik neem wel aan dat het systeem dan die setting onthoudt voor de volgende rit in het donker?
Yes, dat wordt vastgehouden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Bastiaan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:16:
[...]

(en @Zinloos1 @Ibex)

[YouTube: 4 september 2025]
Het probleem is dat het centrale scherm imo te helder blijft ten opzichte van de rest. Er is 1 slider voor een aantal lichtgevende zaken, maar naar mijn gevoel zit net de onderlinge verhouding fout. Zet ik de helderheid voor het bestuurdersdisplay goed, dan is het centrale infotainment scherm te fel. Zet ik de helderheid verder naar beneden, is het goed voor die laatste, maar veel te donker voor het bestuurdersdisplay.

• Juancho
Ibex schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:05:
[...]

Het probleem is dat het centrale scherm imo te helder blijft ten opzichte van de rest. Er is 1 slider voor een aantal lichtgevende zaken, maar naar mijn gevoel zit net de onderlinge verhouding fout. Zet ik de helderheid voor het bestuurdersdisplay goed, dan is het centrale infotainment scherm te fel. Zet ik de helderheid verder naar beneden, is het goed voor die laatste, maar veel te donker voor het bestuurdersdisplay.
Bij de XC40 vond ik dat nog wel ok. Je kon iig zelf bepalen hoe fel/gedimd zonder de andere sfeerverlichting aan te tasten. En dat vind ik bij de PS2 nu super irritant. Maar lets see of die hack werkt. Zou al een deel irritatie wegnemen 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bamieater
Momenteel wordt de Karoo caravan in combinatie met een Polestar 3 gepromoot als "Innovative EV Friendly Adventure Camper". - https://www.karoocamper.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yM0mWp7zJJ1f0KIqVSPf82xhIiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DO11s3pTOMueFeZVqxVrzJeN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Daar past een mooie Shetlandpony in zeg! 🙏 😁😉

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
Na een vrij lange en specifieke zoektocht en zelfs een aankoop van een andere Polestar 2 te hebben geannuleerd heb ik vandaag een Polestar 2 LRSM MY25 aangeschaft. Mogelijk hebben enkele van jullie de auto zelf gereden tijdens een proefrit. Het was een demo auto in Beesd. :)

Toen ik zelf de proefrit in juni maakte wilde ik de auto al aanschaffen, maar dat was toen niet mogelijk. Met een beetje geluk kwam ik de auto vandaag tegen bij Mobility Center in Capelle aan de IJssel.

Over anderhalve week kunnen jullie mij tegenkomen op de weg. Zwaaien mag. :)

Pakketten/bijzonderheden
- Plus
- Pilot
- Climate
- Pro
- Nappaleer met koeling
- Pixel LED

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dbGM8g1nivlq6OPW5XPEoXAUMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfzSQDzIh4xZJURgwogEhvG0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvUrOQahdLs7R_6h4ew6t5lR9vQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pi4v7IZvvvqmMeHn2UwidU0I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9RV0I0uhvXkksooOZBTVrzquhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7XY4TFwRB8XLlEHchKLbDm9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5t6uB5dp8c5Wo0APYkONX1Wb5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNWPzmIHRcdW9mn5kF5G6imU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Juancho
Nog een paar daagjes genieten en eenmaal thuis zal ik nog een uitgebreide review maken. Ook de vergelijking met de vorige xc40. Maar ik word wel steeds verliefder op de looks... 🥰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcNjsohr7Tr7wy_bisSsnZsGhHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxiKL3vn7whWOkPHz7JDQYAm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:55
NokiaFan schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:33:
Na een vrij lange en specifieke zoektocht en zelfs een aankoop van een andere Polestar 2 te hebben geannuleerd heb ik vandaag een Polestar 2 LRSM MY25 aangeschaft. Mogelijk hebben enkele van jullie de auto zelf gereden tijdens een proefrit. Het was een demo auto in Beesd. :)

Toen ik zelf de proefrit in juni maakte wilde ik de auto al aanschaffen, maar dat was toen niet mogelijk. Met een beetje geluk kwam ik de auto vandaag tegen bij Mobility Center in Capelle aan de IJssel.

Over anderhalve week kunnen jullie mij tegenkomen op de weg. Zwaaien mag. :)

Pakketten/bijzonderheden
- Plus
- Pilot
- Climate
- Pro
- Nappaleer met koeling
- Pixel LED

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is idd denk ik degene waar ik eerder dit jaar 2x een proefrit in gemaakt heb.
Gefeliciteerd met de aankoop! Dikke configuratie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Morgenochtend gaan we terug naar huis vanuit de Spaanse Pyreneeën mrt nog 1 tussenstop in Orleans. Misschien voor de liefhebber leuk om even een tussenstandje qua verbruik van de modelyear 2026.

Totaal gereden: 2706km
Gemiddeld verbruik: 16.9kW
Gemiddelde snelheid: 71 km/h
Omstandigheden: grote delen snelweg (120/130km/h), 80 wegen en op/rondom locatie natuurlijk lekker rustig cruisen door de mooie omgeving. Regelmatig door de bergen etc. Overal een redelijk overal plaatje met wel denk ik wel veel lange stukken met 120/130. Al zal je dit natuurlijk niet in Nederland gaan rijden, dat is veel vlakker.
Berekende actieradius: ~485 km bij 16,9 kWh/100 km en 71 km/u

Voor mij een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik de overal actieradius (blijft een inschatting natuurlijk) net wat te laag. Hoopte toch wel boven de 500km uit te komen. Eerder zelfs 550+ km gezien het prima EV weer. Maar de langere stukken, zeker door Frankrijk) met 120/130 op de ACC hakken er dan toch wellicht wat in. Ookal bleef toen het verbruik netjes onder de 19-20kWh. Aan de andere kant is het wel ene flinke stap voorwaarts ivm de vorige en eerste generatie xc40. Wellicht dat het eenmaal in Nederland weer gaat herstellen met veel minder lange stukken op die snelheid. Al is het weer wellicht weer minder EV friendly 😁.

Morgen zal het ook weer veel langere stukken zijn met 120/130 op de teller tussen de laadstations door dus vandaar even deze tussen stand. Benieuwd naar jullie mening. Beetje volgens verwachting? Tegenvallend of juist meer dan prima?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCqQJt2D9uioVj-ta829BpBU1Dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORbatHjQ270dJImdmDIIJtZh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 07-09-2025 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
Juancho schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:37:
Morgenochtend gaan we terug naar huis vanuit de Spaanse Pyreneeën mrt nog 1 tussenstop in Orleans. Misschien voor de liefhebber leuk om even een tussenstandje qua verbruik van de modelyear 2026.

Totaal gereden: 2706km
Gemiddeld verbruik: 16.9kW
Gemiddelde snelheid: 71 km/h
Omstandigheden: grote delen snelweg (120/130km/h), 80 wegen en op/rondom locatie natuurlijk lekker rustig cruisen door de mooie omgeving. Regelmatig door de bergen etc. Overal een redelijk overal plaatje met wel denk ik wel veel lange stukken met 120/130. Al zal je dit natuurlijk niet in Nederland gaan rijden, dat is veel vlakker.
Berekende actieradius: ~485 km bij 16,9 kWh/100 km en 71 km/u

Voor mij een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik de overal actieradius (blijft een inschatting natuurlijk) net wat te laag. Hoopte toch wel boven de 500km uit te komen. Eerder zelfs 550+ km gezien het prima EV weer. Maar de langere stukken, zeker door Frankrijk) met 120/130 op de ACC hakken er dan toch wellicht wat in. Ookal bleef toen het verbruik netjes onder de 19-20kWh. Aan de andere kant is het wel ene flinke stap voorwaarts ivm de vorige en eerste generatie xc40. Wellicht dat het eenmaal in Nederland weer gaat herstellen met veel minder lange stukken op die snelheid. Al is het weer wellicht weer minder EV friendly 😁.

Morgen zal het ook weer veel langere stukken zijn met 120/130 op de teller tussen de laadstations door dus vandaar even deze tussen stand. Benieuwd naar jullie mening. Beetje volgens verwachting? Tegenvallend of juist meer dan prima?
[Afbeelding]
Het is algemeen bekend dat het verbruik van een EV boven de 100 km/h exponentieel toeneemt. Dus 120 i.p.v. 100 km/h is geen 20% hoger verbruik, maar eerder 40%. Zodra je in Nederland bent en je gaat echt 100 km/h op de teller rijden, weet ik vrij zeker dat je rond de 15 kWh/100 km moet kunnen halen. Daarmee zou een praktisch rijbereik van 500+ km mogelijk zijn. Ik ga het vanaf volgende week zelf wel testen, vind het wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:37
Al een poosje ben ik Aan het snuffelen aan een nieuwe auto. Polestar 2 staat op de shortlist.
Wat ik me nu afvroeg, wat zou hier aan de hand geweest kunnen zijn, op de fotos zie je het vooraanzicht, maar die klep...of de bumper... Zitten niet helemaal waar ze lijken te horen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6O68fWNWmJkkIDkDScJKT-QZBn8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DlGi6NJiDPon6u4hOxYO5Z8H.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWLNPV41S28qFQfRm7D5tFoKLE0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KgzPy5CZ9GOYrLpn5Tjbkkw4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL8a7Ryii2KmyJgli7bkiSobt2k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GCCX2iFKLKmGM6O7qISNPifX.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:04
120/130 km/h is killing voor een EV, ik ben inderdaad vooral benieuwd naar het Nederlandse 'forensenverbruik'. Met mijn launch edition deze zomer door Duitsland kwam ik niet verder dan 300 km op een volle accu en dan heb ik grotendeels de limiter op 110/120 staan, dus ik vind 485 een bijzonder fraaie verbetering. Zulke afstanden rij je voor je plezier toch niet meer zonder te stoppen. Qua range kan je ook gewoon naar de MY25 kijken, die komt als het goed is even ver :)

Hoe is het met de lag van het infotainment @Juancho? Ik ga de mijne de 23 ophalen in Beesd, ben benieuwd hoe de 'downgrade' van een dual motor naar een single motor in de praktijk voelt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:04
tcw82 schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:21:
Al een poosje ben ik Aan het snuffelen aan een nieuwe auto. Polestar 2 staat op de shortlist.
Wat ik me nu afvroeg, wat zou hier aan de hand geweest kunnen zijn, op de fotos zie je het vooraanzicht, maar die klep...of de bumper... Zitten niet helemaal waar ze lijken te horen:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
De motorkap moet je links en rechts 'inklikken', lijkt hier alleen rechts gebeurd te zijn. Nogal slordig zo voor een fotoshoot :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tijnh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02:07
@Juancho Leuk om jouw ervaringen te lezen! Mijn bestelde P2 SRSM Prime is inmiddels onderweg vanuit Zeebrugge richting Nederland. Door jouw bericht heb ik er nog meer zin in gekregen om straks zelf achter het stuur te kruipen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de SR, omdat de LR me zo’n €50,- per maand extra zou kosten in bijtelling/eigen bijdrage, terwijl dat maar ongeveer 15% extra bereik oplevert. Voor mij was dat het prijsverschil niet waard.
Pagina: 1 ... 217 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.