Morgenochtend gaan we terug naar huis vanuit de Spaanse Pyreneeën mrt nog 1 tussenstop in Orleans. Misschien voor de liefhebber leuk om even een tussenstandje qua verbruik van de modelyear 2026.
Totaal gereden: 2706km
Gemiddeld verbruik: 16.9kW
Gemiddelde snelheid: 71 km/h
Omstandigheden: grote delen snelweg (120/130km/h), 80 wegen en op/rondom locatie natuurlijk lekker rustig cruisen door de mooie omgeving. Regelmatig door de bergen etc. Overal een redelijk overal plaatje met wel denk ik wel veel lange stukken met 120/130. Al zal je dit natuurlijk niet in Nederland gaan rijden, dat is veel vlakker.
Berekende actieradius: ~485 km bij 16,9 kWh/100 km en 71 km/u
Voor mij een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik de overal actieradius (blijft een inschatting natuurlijk) net wat te laag. Hoopte toch wel boven de 500km uit te komen. Eerder zelfs 550+ km gezien het prima EV weer. Maar de langere stukken, zeker door Frankrijk) met 120/130 op de ACC hakken er dan toch wellicht wat in. Ookal bleef toen het verbruik netjes onder de 19-20kWh. Aan de andere kant is het wel ene flinke stap voorwaarts ivm de vorige en eerste generatie xc40. Wellicht dat het eenmaal in Nederland weer gaat herstellen met veel minder lange stukken op die snelheid. Al is het weer wellicht weer minder EV friendly 😁.
Morgen zal het ook weer veel langere stukken zijn met 120/130 op de teller tussen de laadstations door dus vandaar even deze tussen stand. Benieuwd naar jullie mening. Beetje volgens verwachting? Tegenvallend of juist meer dan prima?
[
Voor 4% gewijzigd door
Juancho op 07-09-2025 18:40
]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio