[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 250 Laatste
Acties:
  • 850.091 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:06

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ronald.42 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Nee joh dat moet old skool op de floppy disk, zo'n grote slappe zwarte weet je wel.. veel veiliger niemand heeft nog een floppy drive weet je wel
zit nog een handig gaatje in voor een hangslot ook, knappe gast die die dan nog wegjat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
twain4me schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:17:
[...]

zit nog een handig gaatje in voor een hangslot ook, knappe gast die die dan nog wegjat.
Ik had altijd zo'n doorzichtig plastic bakje met een slotje erop...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfmmLylbXcRuADDk7Sn6DTIrbvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMqhzKbBTlPrycwiNqTVceOx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Ronald.42 op 05-07-2021 15:21 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dus eigelijk heb ik me coins gwn op de blokchain.

Omdat ik hodl en toch niet ga verkope.

Bitcoinwallets zijn tog virtueel en bestaan alleen op de Bitcoin blockchain? Toegang verkrijg je dan tog via een walletapplicatie in combinatie met jouw unieke seed phrase? (Da's vlgs mij die unieke reeks van 12 of 24 Engelse woorden).

Het risico schuilt vlgs mijn in die seed phrase tog? Als iemand jouw seed phrase weet te bemachtigen kan diegene daarmee via iedere walletapplicatie toegang krijgen tot jouw bitcoinwallet. Daarna zijn alle fondsen in de bitcoinwallet slechts een muisklik verwijderd van diefstal als ik het goed heb begrepe.

Vlgs mijn is dus belangrijk om je seed phrase zo goed mogelijk te beschermen. Iedere keer dat je jouw seed phrase in een computer of smartphone invoert is dat gwn een kneitervet risico lijkt me. Als het apparaat niet veilig blijkt te zijn zou een kwaadwillende immers kunnen meelezen. Het veiligst is dus om je seed phrase nooit via een computer in te voeren tog?

In plaats daarvan kan je dan tog beter een hardware wallet gebruiken. Een hardware wallet is bedoeld om jouw seed phrase te beschermen dus je coins staan er helemaal niet op haha. Jammer voor die Oostblokker die je trezor in z'n kontzak drukt dus. Het is een los apparaatje waarmee je een seed phrase kunt genereren die nooit het apparaatje verlaat, echt vet.

Die seed phrase hoef je vervolgens nooit in een walletapplicatie in te vullen. Dat regelt de hardware wallet voortaan. In plaats daarvan verbindt je de hardware wallet en ontgrendel je deze met een veel makkelijker te onthouden pincode.

Eigelijk staan je coins dus gwn op de blockchain.

NoT yOuR KeYs NoT YoUr CoInS.

Es kijke hoe veilig je Bitcoin bewaard word door ome CZ als Tether klapt en Binance ineens een 404 page is met FBI logo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:21:
Een hardware wallet is bedoeld om jouw seed phrase te beschermen dus je coins staan er helemaal niet op haha.
Je seed phrase moet je zelf onthouden, opschrijven, Keepass, op je rug tatoeëren, etc

Elke wallet is niet meer dan een toegangspoortje tot de blockchain waar inderdaad je coins staan, die gaan nooit ergens heen, behalve misschien naar een andere plek op de blockchain == betaling.

[ Voor 24% gewijzigd door pennywiser op 05-07-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:21:

NoT yOuR KeYs NoT YoUr CoInS.

Es kijke hoe veilig je Bitcoin bewaard word door ome CZ als Tether klapt en Binance ineens een 404 page is met FBI logo.
Maar ik zie altijd overal op internet, funds are safu staan, zoon claim maak je toch niet zomaar? mag vast niet van de Reclame Code Commissie. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36
Ik denk dat je moet onthouden dat je coins altijd online blijven staan. Het enige dat je moet beschermen is de privatekey.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:47
op een hardware wallet vind ik ook zeer grote risico, verspreiden blijft het beste (voor mij)
voor mijn part heb ik over enkele jaren wel 10+ plekken? (exchanges, verschillende wallets truswallet/metamask etc etc.
Kwa beveiliging tot nu toe vind ik Bitvavo het beste, tracability ook het hoogst (overheid weet dan wat je bezit)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
pennywiser schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Nou eerlijk gezegd komt het op mij over alsof hij niet exact weet hoe hardware wallets precies werken.
Ik ben sceptisch over _alle_ grootschalige hardware oplossingen. Waarom? Vroeg of laat komt er gewoon een workaround, software of hardware (De software hack was er al, vervolgens de hack bij Ledger zelf niet zo lang gereden en lekken van gegevens van gebruikers voor social engineering software hacks).

Ik vertrouw de hardware van de Ledger (of andere hardware) niet 100% en geloof dat die niet toekomst-bestendig gaat zijn. Vroeg of laat is er een workaround, aangezien er genoeg geld op ledgers staat om onderzoek en eventuele productie van hack-hardware realiseerbaar te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

twain4me schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Maar ik zie altijd overal op internet, funds are safu staan, zoon claim maak je toch niet zomaar? mag vast niet van de Reclame Code Commissie. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kol Nedra schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:27:
op een hardware wallet vind ik ook zeer grote risico, verspreiden blijft het beste (voor mij)
voor mijn part heb ik over enkele jaren wel 10+ plekken? (exchanges, verschillende wallets truswallet/metamask etc etc.
Kwa beveiliging tot nu toe vind ik Bitvavo het beste, tracability ook het hoogst (overheid weet dan wat je bezit)
Kan je mij dan uitleggen waarom je Trust Wallet of Metamask veiliger vindt dan een Ledger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
op een hardware wallet vind ik ook zeer grote risico
Wat is dat risico dan precies? Volgens mij is het elke keer een gevoelskwestie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 15:08
pennywiser schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Je seed phrase moet je zelf onthouden, opschrijven, Keepass, op je rug tatoeëren, etc

Elke wallet is niet meer dan een toegangspoortje tot de blockchain waar inderdaad je coins staan, die gaan nooit ergens heen, behalve misschien naar een andere plek op de blockchain == betaling.
Ik heb 'm op m'n kont getattooëerd. Zo heb ik er nog wat aan als ze m'n crypto komen jatten.
Hopelijk zijn het dan wel knappe oostblok dames. :+

[ Voor 5% gewijzigd door BootjeVaren op 05-07-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Ik ben sceptisch over _alle_ grootschalige hardware oplossingen. Waarom? Vroeg of laat komt er gewoon een workaround, software of hardware (De software hack was er al, vervolgens de hack bij Ledger zelf niet zo lang gereden en lekken van gegevens van gebruikers voor social engineering software hacks).

Ik vertrouw de hardware van de Ledger (of andere hardware) niet 100% en geloof dat die niet toekomst-bestendig gaat zijn. Vroeg of laat is er een workaround, aangezien er genoeg geld op ledgers staat om onderzoek en eventuele productie van hardware realiseerbaar te maken.
Zelfde vraag aan jou. Is Meta Mask dan veiliger dan Ledger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik heb het niet allemaal gevolgd de laatste dagen maar verbaas mij over de BTC.
Maakt rare sprongen zonder duidelijke reden.

Wat veel belangrijker is dat GRT precies het tegenovergestelde doet namelijk flink stijgen.
Reden onbekend maar 15% of meer per dag is de moeite wel waard.
https://coinmarketcap.com/currencies/the-graph/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je nou een grapje of wat? _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Zit hier dus zelf ook een beetje mee.
1) Exchanges hebben met name risico op 'blokkades'. Ik denk niet dat Binance zo 123 gehacked wordt, of een Kraken/Coinbase. En zoja, dan zijn er redelijke buffers aanwezig tot compensatie, tegenwoordig.

2) Web based wallets zijn imho het meest risicovol qua hacken. Echter vertrouw ik niets - Ledger, android, desktop software wallet. Je kunt met allemaal problemen ondervinen(Van hacks tot exploits tot bugs die er voor zorgen dat je niet meer bij je crypto kunt).

3) Constant heen en weer pendelen tussen wallet en exchange is ook niet altijd het beste idee, dus ook daar zit je mee

Zelf gebruik ik een BSC webwallet voor wat staking, deze deactiveer ik nadat ik veranderingen heb gemaakt. De wallet 'zelf' zit dus meestal niks in, de staking pool wel. Verder gebruik ik een aparte, beveiligde computer/browser waar ik niks mee doe behalve die wallet hosten.

Verder prefereer ik een goede android wallet en deze dan op een dedicated telefoon gebruiken welke alleen voor de crypto storage is. De app zelf shielden met fingerprint/access beperkingen, en simpelweg behalve de app updaten nooit iets downloaden of doen op de mobiel. Coinomi vind ik zelf het fijnste, maar veel mensen zweren bij Metamask (wat ik weer voor geen cent vertrouw).

Daarnaast kan je op je desktop een wallet wel redelijk dichttimmeren met tools om de toegang te beperken, firewall/antivirus/antimalware en/of in een andere user of beter nog een virtuele windows of linux draaien. Beetje omslachtig maar wel zo veilig.

Uiteindelijk staat 80% van wat ik heb op m'n eigen 'meestal offline' wallets en de rest op exchange(s), nooit grote bedragen en altijd verspreid.

Ik hou er dus rekening mee dat in principe er iets verloren kan gaan, maar dat ik dan de rest nog heb (50% worst case, en best case 95%).

Hardware wallets ben ik absoluut geen fan van. Ze zijn makelijk identificeerbaar bij inbraak (of zelfs 'bezoek' van je schoonmaker of een installateur oid). Ze zijn faalbaar, wat complexere electronica dan een geencrypte USB stick met een wallet.dat erop. Ze zijn veelal gekoppeld aan online databases (de ledger hack) waardoor ook dáár wel duidelijk is dat het gewoon niet 100% waterdicht is. Ze zijn ook hardwarematig modificeerbaar zonder dat je doorhebt dat ze gemodificeerd zijn en dit zal met de jaren alleen maar problematischer worden. Ik sta hier redelijk alleen in maar ik voorzie meer kwaad dan goed van hardware wallets komende jaren.

Mijn doel is uiteindelijk om alles in virtuele machines te hebben draaien, op bijv. gemuleerde linux/android. Daar kopietjes van maken van je images en je keys offline maar ge-encrypt (husselen, of custom keywords die alleen jij weet uit je hoofd, begraaf ergens die extra kewords in een bos whatever) bewaren. Digitaal of op papier. Een oud mobieltje of twee ergens in een kast in een verloren SMS of in de header van een MP3tje of JPG'je op je N95, ik noem maar wat 8)
Multisig niet iets voor je?
Met Taproot komt Schnorr als oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Not your keys, not your coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Ja lol precies, net als Bitcoin Meester, door DNB goedgekeurd, nee banken toezicht dat hebben we net nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Je heb tog gwn de coins op die usb stik ofnie?
Uiteindelijk is een Ledger gewoon gevoeliger dan je seed phrase ergens bewaren en alle software / sporen deleten. Ik geef de voorkeur aan 'impractically insecure' m.a.w. delen van de seedphrase of wallet opslaan op plekken waar het niet geautomatiseerd vindbaar is voor een hacker/inbreker/exploit.

Uiteindelijk moet ook jij je recovery phrase ergens opslaan, dus blijft een beetje de weakest link verhaal, zo'n Ledger. Als je de software delete dan kan niemand bij je coins, terwijl bij een Ledger er nog div. scenarios blijven bestaan (sommige theoretisch, sommige praktisch).

En dat USB voorbeeld ging om de _hardware_ niet dat ik daadwerkelijk adviseer om wat dan ook op te slaan op een usb stick. Een ledger heeft knopjes, gelinkte software, een database bij ledger met je informatie er in. Een fysiek moederbordje waar men een chip voor kan ontwikkelen om data uit te lezen of te modificeren, met genoeg gepingel is dat niet uit te sluiten.

Verder...zie bijv. dit antwoord op een Reddit user die een request heeft gedaan om zijn privé data verwijderd te krijgen....

".....Note that some of your personal data may be further retained by Ledger in order to comply with applicable data retention laws and other legal requirements (eg. tax and accounting requirements, fraud prevention).".

Als laatste : Er zijn genoeg gemodificeerde ledgers aan mensen geleverd en die zijn dus al vanaf dag 1 hun crypto kwijt. Ja, ik weet het, altijd en alléén direct bij Ledger bestellen. Maar wie zegt dat er niet een simpele wisseltruuk kan plaatsvinden ergens bij de post of nóg een stap er voor?

Pico bello. Ik ben er dus geen fan van, nogmaals.

[ Voor 4% gewijzigd door majic op 05-07-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
HoppyF schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:32:
Ik heb het niet allemaal gevolgd de laatste dagen maar verbaas mij over de BTC.
Maakt rare sprongen zonder duidelijke reden.

Wat veel belangrijker is dat GRT precies het tegenovergestelde doet namelijk flink stijgen.
Reden onbekend maar 15% of meer per dag is de moeite wel waard.
https://coinmarketcap.com/currencies/the-graph/
Rare sprongen valt wel mee toch? Volgens mij is BTC hogere regionen aan het testen, telkens wat omhoog om te resistance te testen en dan omlaag de support testen. Ik zie afgelopen maand higher lows wat een goed teken is, de support komt steeds wat hoger. Na zo’n lange tijd op lage niveaus gaat ie echt niet in een keer omhoog. Aan de andere kant, als je uitzoomt gaan we nog steeds sideways. Het gaat traag maar ik zie t wel positief in de komende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Apple gaat een hardware wallet maken die extra ultra beveiligd gaat zijn. Kan niet wachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de seedphrase op mijn jongeheer getatoeëerd staan.

Als ie in ruststand is staat er: RESAIN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZ6Jv1GsgYE_6I5iQTZIpiMB8x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFHU6qOIB9gOZeyeqCIispMo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

Of je nu rekt gaat via een hack, fisching oid of doordat de koers instort, uiteindelijk maakt het weinig uit. :+
het resultaat is het zelfde..

hebbie 5 euro's voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Sluw schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Rare sprongen valt wel mee toch? Volgens mij is BTC hogere regionen aan het testen, telkens wat omhoog om te resistance te testen en dan omlaag de support testen. Ik zie afgelopen maand higher lows wat een goed teken is, de support komt steeds wat hoger. Na zo’n lange tijd op lage niveaus gaat ie echt niet in een keer omhoog. Aan de andere kant, als je uitzoomt gaan we nog steeds sideways. Het gaat traag maar ik zie t wel positief in de komende maand.
Nou -10% in één dag vind ik wel veel voor de BTC en soortgelijke coins.
Ik heb het niet over shitcoins.
Er zal wel een reden voor zijn maar ik zie het niet.
Schommelingen van wat procenten op en neer zijn normaal ja.
Niet alles stijgt of zakt in één keer door.
Behalve bij paniekhazerij waarbij iedereen het spoor bijster raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:21
Gewoon zo'n niet te hacken encrypted telefoon scoren via het darkweb en die alleen gebruiken voor je crypto. Supersafe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:43:
Ik heb de seedphrase op mijn jongeheer getatoeëerd staan.

Als ie in ruststand is staat er: RESAIN.

[Afbeelding]
Ik was gewend aan seed phrases online of op computers invoeren tot ik een nieuwe android wallet installeerde. Vervolgens heb ik de seedphrase niet als 12345 opgeschreven maar kolom 1 (links) en kolom 2 (rechts) (ja, het was laat en ik zat niet op te letten).

Vervolgens er wel achter gekomen dat zo je woorden zo husselen best een mooie manier is om als iemand dan toch ooit ze vind de boel compleet 100% onbruikbaar te maken :> Uiteindelijk na wat puzzelwerk alles weer in de goede orde weten te zetten, maar kost even wat visualisatievermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Uiteindelijk is een Ledger gewoon gevoeliger dan je seed phrase ergens bewaren en alle software / sporen deleten. Ik geef de voorkeur aan 'impractically insecure' m.a.w. delen van de seedphrase of wallet opslaan op plekken waar het niet geautomatiseerd vindbaar is voor een hacker/inbreker/exploit.

Uiteindelijk moet ook jij je recovery phrase ergens opslaan, dus blijft een beetje de weakest link verhaal, zo'n Ledger. Als je de software delete dan kan niemand bij je coins, terwijl bij een Ledger er nog div. scenarios blijven bestaan (sommige theoretisch, sommige praktisch).

En dat USB voorbeeld ging om de _hardware_ niet dat ik daadwerkelijk adviseer om wat dan ook op te slaan op een usb stick. Een ledger heeft knopjes, gelinkte software, een database bij ledger met je informatie er in. Een fysiek moederbordje waar men een chip voor kan ontwikkelen om data uit te lezen of te modificeren, met genoeg gepingel is dat niet uit te sluiten.

Verder...zie bijv. dit antwoord op een Reddit user die een request heeft gedaan om zijn privé data verwijderd te krijgen....

".....Note that some of your personal data may be further retained by Ledger in order to comply with applicable data retention laws and other legal requirements (eg. tax and accounting requirements, fraud prevention).".

Als laatste : Er zijn genoeg gemodificeerde ledgers aan mensen geleverd en die zijn dus al vanaf dag 1 hun crypto kwijt. Ja, ik weet het, altijd en alléén direct bij Ledger bestellen. Maar wie zegt dat er niet een simpele wisseltruuk kan plaatsvinden ergens bij de post of nóg een stap er voor?

Ok (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Erg volwassen Jaapio. Je kan wel je kop in het zand steken en doen alsof de Ledger ook niet z'n zwaktes heeft, maargoed. We zijn het van je gewend hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Erg volwassen Jaapio. Je kan wel je kop in het zand steken en doen alsof de Ledger ook niet z'n zwaktes heeft, maargoed. We zijn het van je gewend hé :)
Vind het aangeven dat je het niet eens gaat zijn behoorlijk volwassen eigenlijk.

Jullie zitten zo ver van elkaar dat ik dat ook niet zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Tartarus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:42:
Apple gaat een hardware wallet maken die extra ultra beveiligd gaat zijn. Kan niet wachten.
waar dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Ik wil wel een poging wagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
malarkan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Vind het aangeven dat je het niet eens gaat zijn behoorlijk volwassen eigenlijk.

Jullie zitten zo ver van elkaar dat ik dat ook niet zie gebeuren.
Er is niks 'niet eens' te zijn, hij weet gewoon minder van hardware wallet security af dan hij denkt, denkt dan vervolgens omdat ik iets claim wat hij niet snapt dat ik degene ben die er te weinig vanaf weet. Dat is gewoon erg onvolwassen en niet in de geest van Tweakers.net waar je open kunt staan voor argumenten.

Zo is de Tezor wallet niet lang geleden gewoon gekraakt door Kraken:

https://www.coolwallet.io/kraken-hacks-trezor-in-15-minutes/

Ik sta dus terecht skeptisch t.o.v. claims dat hardware wallets perfect zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik weiger gewoon deze discussie te voeren _O-

Crypto 101.

De zwakte van een hardware wallet ligt bij je seedphrase opslag en daar zijn prima oplossingen voor om die brandveilig, opgedeeld en verspreid over meerdere locaties te bewaren.

Wat betreft de datalek van Ledger ben ik het met je eens; daarom heb ik een Trezor.

Maargoed, iedereen moet lekker zelf weten waar ie zijn coins bewaard, echter hier lopen verkondigen dat software wallets veiliger zijn, dat klopt gewoon niet. :P

Verder even goede vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Geen idee. Maar het zit vast wel in de pijplijn ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
[...]

Dat kan met de Android wallets ook allemaal en nog beter, want altijd online 4G wifi. En een Ledger heeft ook een eigen seed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Er is niks 'niet eens' te zijn, hij weet gewoon weinig van hardware wallets af, denkt dan vervolgens omdat ik iets claim wat hij niet snapt dat ik degene ben die re weinig vanaf weet. Dat is gewoon erg onvolwassen en niet in de geest van Tweakers.net waar je open kunt staan voor argumenten.

Zo is de Tezor wallet niet lang geleden gewoon gekraakt door Kraken:

https://www.coolwallet.io/kraken-hacks-trezor-in-15-minutes/

Ik sta dus terecht skeptisch t.o.v. claims dat hardware wallets perfect zijn.
Je hoeft die discussie bij mij echt niet aan te gaan. ik weet er echt niets van af.

Hij ziet het anders, ook anderen zien het weer anders, jij hebt jouw mening, onderbouwt met zaken, anderen hebben hun mening onderbouwt met zaken.. ik speel met mijn fles hopium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Crypto 101.

De zwakte van een hardware wallet ligt bij je seedphrase opslag en daar zijn prima oplossingen voor om die brandveilig, opgedeeld en verspreid over meerdere locaties te bewaren.

Wat betreft de datalek van Ledger ben ik het met je eens; daarom heb ik een Trezor.

Maargoed, iedereen moet lekker zelf weten waar ie zijn coins bewaard, echter hier lopen verkondigen dat software wallets veiliger zijn, dat klopt gewoon niet. :P

Dat zeg ik nergens. Ik zeg dat doen alsof hardware wallets wél veiliger zijn een illusie is. Daar deed je vervolgens héél lacherig over. Terwijl er hardware én software cracks zijn voor hardware wallets.

Je software deleten en je keyphrase opslaan is dus pertinent véél veiliger dan een hardware wallet hebben, het is alleen minder praktisch (want geen snelle toegang zoals bij een Ledger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

malarkan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Je hoeft die discussie bij mij echt niet aan te gaan. ik weet er echt niets van af.

Hij ziet het anders, ook anderen zien het weer anders, jij hebt jouw mening, onderbouwt met zaken, anderen hebben hun mening onderbouwt met zaken.. ik speel met mijn fles hopium.
L2P with your bottle! Je doet vandaag niet genoeg je best goos, kappen met je werk en doe eens lurken aan die fles.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
@majic Denk je soms dat Ledger geen firmware updates krijgt. En denk je dat je wallets die jij dan wel gebruikt geen kwetsbaarheden hebben, zitten die soms niet altijd op internet aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 05-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
Ngangatar schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:59:
[...]

L2P with your bottle! Je doet vandaag niet genoeg je best goos, kappen met je werk en doe eens lurken aan die fles.
Denk dat hij leeg is :( :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Het enige dat de Ledger doet is encrypted je private key bewaren. Je hebt fysieke toegang nodig om er wat mee te kunnen doen. een Ledger is (nog) niet gehacked. Maar mocht dit wel gebeuren, hoe willen ze erbij komen dan? Een inbreker mag het ding meenemen. Het ding zelf is vervangbaar
Wat voor scenario's dan?

Je hoeft in principe nergens persoonlijke informatie af te geven als je een Ledger wilt gebruiken.
Tja. Dat er malafide zaken gebeuren is zeker. Je moet er maar net tussen komen. De hack waarbij klantgegevens gestolen heeft technisch niks te maken met het apparaat zelf, al staat het natuurlijk wel slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Afgelopen weekend ging het zo lekker. Maar vandaag zakt het toch weer wat in. Laten we hopen dat dit de stilte voor de storm is. Voel me eigenlijk zoizo wel prettiger nu het harde dalen is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik was jullie kwijt! O+.
Maar gelukkig weer op tijd het nieuwe topic gevonden voor de bull run los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Iemand enig idee wat de drop van 1100$ in een uur heeft veroorzaakt?? :/

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Khaelos schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:07:
Ik denk meer verkopers dan kopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Kabouters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:51
Verkopende kabouters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Crypto 101.

Wat ik mij eigenlijk echt afvraag is hoeveel bitcoins opslot zijn komen te zitten en nog gaan zitten door ondoorzichtige beveiliging die een gebruiker op een bepaald moment ook niet meer snapt dan wel zijn nabestaande nadat hij onder de bus is gelopen.
Uiteindelijk is het zo dat ze door die beveiliging voor eeuwig verloren gaan, wat we gek genoeg dus eigenlijk moeten aanmoedigen, want minder bitcoin is hogere prijs.. dus graag allemaal iets nodeloos ingewikkelds verzinnen.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Henk, Ingrid of de samenspraak van deze twee personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
pennywiser schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Kan je mij dan uitleggen waarom je Trust Wallet of Metamask veiliger vindt dan een Ledger?
-hardware kan kapot gaan.
-hardware kan ook verouderd raken.
[...]

nee
je hele vermogen op 1 hardware wallet vertrouwen? 👀

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Kol Nedra schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Nogmaals de Ledger seed phrase was op je borst getatoeëerd toch? Nieuwe wallet kopen klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
Ik zat tof te doen met een long op +100%.
Sorry, zal niet meer gebeuren ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:24

troje

was here!

[...]

Kwestie van een nieuwe hardware wallet nemen. Niks verloren.

[ Voor 4% gewijzigd door troje op 05-07-2021 16:15 ]

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

[...]

nee
je kan er veilig vanuit gaan dat niemand zijn hele vermogen op een wallet heeft staan :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Wat wallets betreft, er is niets veilig. Geen enkele oplossing is safe. Er kan iets fout gaan met software updates, hacks, cracks, inbraak etc.

Ik hou het lekker simpel. Wat ik heb gedaan om mijn crypto een beetje veilig te houden?

Een Hardware wallet welke in een kluis ligt, niet bij mij thuis overigens, maar bij een instantie, welke ik alleen kan openen samen met mijn ex die een bloedhekel heeft aan me. Deze kluis gaat open door middel van:
  1. Een cijfercombinatie, welke de nummers heeft van het volgende kentekenbewijs van mijn nog te kopen Lambo en het nieuwe Nederlandse paspoortnummer van mijn nog over te vliegen nieuwe vriendin.
  2. Pupil herkenning van mijn Ex, probleempje kan zijn dat toen de opnames daarvoor werden gemaakt ze zo high was dat die 4 x wijder stonden dan normaal.
  3. Tijdstip, het kan maar op 1 bepaald uur, op 1 dag, eens per jaar. Helaas heb ik dat destijds op 27 april gedaan, en dat is nu een nationale feestdag.
Als iemand dan toch mijn Hardware wallet weet te bemachtigen dan heeft men de Seed Phrase nodig.

Maar die heb ik verwerkt in een schilderij waar deze alleen met ultra violet zichtbaar worden. Ik had alleen nooit verwacht dat mijn gekrabbel op doek ooit verkocht zouden worden, dus men zal naar een museum in Parijs moeten om daar de seed phrase in te scannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

nee
En wat nou als die hardware wallet gewoon kapot mag gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Dat zeg ik nergens. Ik zeg dat doen alsof hardware wallets wél veiliger zijn een illusie is. Daar deed je vervolgens héél lacherig over. Terwijl er hardware én software cracks zijn voor hardware wallets.

Je software deleten en je keyphrase opslaan is dus pertinent véél veiliger dan een hardware wallet hebben, het is alleen minder praktisch (want geen snelle toegang zoals bij een Ledger).
100% uitsluiten dat niemand bij je coins kan komen is natuurlijk onmogelijk, een 5 dollar wrench die je vingers tot appelmoes slaat in combinatie met een boormachine in je lever en iedereen geeft die seeds en coins af.

Dat jij er veel verstand van hebt als hardcore Tweaker en precies weet hoe je je online sporen uit kan wissen geld niet voor de doorsnee Henk en Ingrid die wat crypto op Bitvavo bewaren, zonder 2FA, met 'Poesminoes1' als wachtwoord en denken dat alles wel in kannen en kruiken is :P

Voor zulke debieltjes (waartoe ik zelf ook behoor) is een hardware wallet altijd nog een prima veilige optie.

Als het zover komt dat er hier 4 Oekraïners met Bivakmutsen komen vragen waar mijn crypto is, terwijl ze met kisten van maat 45 op mijn gezicht staan en een AK47 op mijn kinderen richten, dan maakt het ook niet meer uit of ik een software wallet, hardware wallet of Binance accountje heb.

Dan geef ik het toch wel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Ik heb de seed phrase in een bankkluis. Veilig en zou toch pijn doen bij ze, moesten ze het weten.
Vreet de oude instituties van binnenuit langzaam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:53
[...]

[...]

nee
boeit niets zolang je de private key hebt. Ik kan zo mijn trezors in de sloot gooien, boeit niets

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Gelukszoekr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:15:
[...]

En wat nou als die hardware wallet gewoon kapot mag gaan?
Ok als Ledger gestopt is met het maken en ze allemaal in de wereld ook inmiddels stuk zijn. Dat is wel een probleempje dan, tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
pennywiser schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Ok als Ledger gestopt is met het maken en ze allemaal in de wereld ook inmiddels stuk zijn. Dat is wel een probleempje dan, tegen die tijd.
Neah, gewoon je seed in een andere hardware/ software (of desnoods tegen die tijd op je biochip) wallet importeren.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Final Stand zegt de revil hack is de oorzaak van deze daling: YouTube: DOGECOIN CRASHING MASSIVE BITCOIN RANSOMWARE ATTACK 🚨

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Zelfs dan nog niet. Je krijgt een BIP39 key. Die kan je ook importeren op een willekeurig andere wallet. hardware of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

DaWayne schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:17:
Ik heb de seed phrase in een bankkluis. Veilig en zou toch pijn doen bij ze, moesten ze het weten.
Vreet de oude instituties van binnenuit langzaam op.
Opzich wel bijzonder.. we vertrouwen ze nergens mee , maar hebben ze nodig om een papiertje met een paar woorden te bewaren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
En nu een long omhoog, beukt toch wel weer door de 34.

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je hebt dan je seedphrase die je op iedere software of hardware wallet gewoon in kunt voeren om bij je muntjes te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
twain4me schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Opzich wel bijzonder.. we vertrouwen ze nergens mee , maar hebben ze nodig om een papiertje met een paar woorden te bewaren _O-
Dat is het enige wat ze nog een beetje kunnen, en zelfs dat niet. Gezien die kluisroof paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Gelukszoekr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Zelfs dan nog niet. Je krijgt een BIP39 key. Die kan je ook importeren op een willekeurig andere wallet. hardware of niet.
True natuurlijk 8)7 ... Een seed is universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Je hebt dan je seedphrase die je op iedere software of hardware wallet gewoon in kunt voeren om bij je muntjes te komen.
Yep my bad .. I will let myself out...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
[...]
Een hardware wallet is geen lange termijn opslag voor je seed words. Een hardware wallet is een signer device. Hiermee kun je transacties ondertekenen zonder dat je private key in verbinding komt met het grote boze internet.

De meeste hardware wallets hebben een distress mode, waarbij je door middel van een alternatieve pincode een aparte wallet aanroept, mocht je een boormachine tegen je tempel aan hebben staan.

Als je bij een hardware wallet 3x een verkeerde code invoert, is het apparaat blanco. De meeste hardware wallets zijn redelijk veilig tegen fysieke aanvallen. Er zijn er een aantal geweest, en VZIW zijn de meeste nog steeds veilig mits je een wachtwoord op je private keys zet. Sommige van die fysieke hacks heb je redelijk complexe hardware nodig, sommige zijn wat eenvoudiger.

Een langetermijn opslag is een stuk staal of titanium waar je je seed words ingestanst hebt. Het liefst met nog een apart wachtwoord, om accidental exposure tegen te gaan - de poetsdame die het ziet liggen, of het vriendje van een van je kids. Dit stuk staal is je backup, dat overleeft waterschade, overleeft een huisbrand, overleeft een aardbeving.

Als je je hardware wallet overboord hebt laten vallen, gestolen is, pincode bent vergeten, dan haal je ergens een nieuwe hardware wallet vandaan, sloopt het muurtje waar je je stalen plaat ingemetseld hebt, en initialiseer je de nieuwe hardware wallet. En bij voorkeur meer dan 1, zodat je niet meteen hoeft te verbouwen als je schoonmoeder je Ledger weggegooit heeft omdat ze dacht dat het een oude USB stick was.

Een signer device is niet je backup.

Ook heb je inmiddels software (Specter Desktop bijvoorbeeld) waarmee je een signer device kunt gebruiken die je eigen bitcoin node gebruikt, waardoor je ook geen gebruik maakt van de servers van de fabrikant. Beter voor je privacy, mocht de fabrikant teveel loggen of ze een keer gehacked worden. Als je een hardware wallet koopt, laat hem op je werk of bij je schoonmoeder afleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 05-07-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
troje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Kwestie van een nieuwe hardware wallet nemen. Niks verloren.
aha oke, dat wist ik niet dat dit de mogelijkheid was. maar dan is het toch bijna hetzelfde als een software wallet met phrases?

ik gebruik thuis wel een andere telefoon met 2FA code om ergens in te loggen, dit is niet vindbaar op mijn telefoon die ik dagelijks gebruik

[ Voor 19% gewijzigd door Kol Nedra op 05-07-2021 16:31 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

DaCoTa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:26:
[...]

Een hardware wallet is geen lange termijn opslag voor je seed words. Een hardware wallet is een signer device. Hiermee kun je transacties ondertekenen zonder dat je private key in verbinding komt met het grote boze internet.

De meeste hardware wallets hebben een distress mode, waarbij je door middel van een alternatieve pincode een aparte wallet aanroept, mocht je een boormachine tegen je tempel aan hebben staan.

Als je bij een hardware wallet 3x een verkeerde code invoert, is het apparaat blanco. De meeste hardware wallets zijn redelijk veilig tegen fysieke aanvallen. Er zijn er een aantal geweest, en VZIW zijn de meeste nog steeds veilig mits je een wachtwoord op je private keys zet. Sommige van die fysieke hacks heb je redelijk complexe hardware nodig, sommige zijn wat eenvoudiger.

Een langetermijn opslag is een stuk staal of titanium waar je je seed words ingestanst hebt. Het liefst met nog een apart wachtwoord, om accidental exposure tegen te gaan - de poetsdame die het ziet liggen, of het vriendje van een van je kids. Dit stuk staal is je backup, dat overleeft waterschade, overleeft een huisbrand, overleeft een aardbeving.

Als je je hardware wallet overboord hebt laten vallen, gestolen is, pincode bent vergeten, dan haal je ergens een nieuwe hardware wallet vandaan, sloopt het muurtje waar je je stalen plaat ingemetseld hebt, en initialiseer je de nieuwe hardware wallet. En bij voorkeur meer dan 1, zodat je niet meteen hoeft te verbouwen als je schoonmoeder je Ledger weggegooit heeft omdat ze dacht dat het een oude USB stick was.

Ook heb je inmiddels software (Specter Desktop bijvoorbeeld) waarmee je een signer device kunt gebruiken die je eigen bitcoin node gebruikt, waardoor je ook geen gebruik maakt van de servers van de fabrikant. Beter voor je privacy, mocht de fabrikant teveel loggen of ze een keer gehacked worden. Als je een hardware wallet koopt, laat hem op je werk of bij je schoonmoeder afleveren.
Als mijn schoonmoeder zooi in mijn huis weg gaat gooien, wordt het eerst tijd voor een nieuwe schoonmoeder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

idd, daarom heb ik naast mijn trezor ook nog cryptosteel om de seedfrase veilig te stellen bij brand of andere ongein. IMO kan je bij echt grote bedragen niet zonder. https://www.hardwarewalle...duct/cryptosteel-casette/

Ga je over de vele miljoenen kan je altijd nog het glacier protocol toepassen. Maar daar kan je het beste een nieuwe dedicated laptop voor pakken en de wifi eruit slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

twain4me schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Als mijn schoonmoeder zooi in mijn huis weg gaat gooien, wordt het eerst tijd voor een nieuwe schoonmoeder..
Daar staat toch al een maximale termijn van 4 jaar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Kol Nedra schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:30:
[...]

aha oke, dat wist ik niet dat dit de mogelijkheid was. maar dan is het toch bijna hetzelfde als een software wallet met phrases?

ik gebruik thuis wel een andere telefoon met 2FA code om ergens in te loggen, dit is niet vindbaar op mijn telefoon die ik dagelijks gebruik
nee want die staat online, en online is sowieso een mega risico

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kol Nedra schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Elke keer dat je online gaat, en dat is tegenwoordig eigenlijk 24/7 zo'n beetje, expose je jezelf en dus ook alles wat bij jouw digital benaderbaar is. Een hardware wallet heeft dat probleem niet.

Oh en ik ben absoluut niet tegen software wallets, maar een hardware wallet is de meest safe optie in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Heeft een bank soms toch voordelen; die kan je in diverse gevallen aanspreken als iemand er met je fiat vandoor gaat, Met Crypto ligt het helemaal bij jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
JPS schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:42:
Heeft een bank soms toch voordelen; die kan je in diverse gevallen aanspreken als iemand er met je fiat vandoor gaat, Met Crypto ligt het helemaal bij jezelf ;)
De bank stort het bedrag niet zomaar terug en wijst voornamelijk naar je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
PlanR schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:23:
En nu een long omhoog, beukt toch wel weer door de 34.
CME Gap is gevuld, dus kan nog maar een kant op inderdaad;) de goede kant.
Ik heb de drop helaas gemist want mijn ICX is als een malle aan het staken en ik heb eigenlijk alleen maar ICX, maar die is alweer hersteld in BTC zelfs 10 X er weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Thommie.nl schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Ik heb de drop helaas gemist want mijn ICX is als een malle aan het staken en ik heb eigenlijk alleen maar ICX, maar die is alweer hersteld in BTC zelfs 10 X er weer bij :)
Er is nog een gap rond de 32500 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

lighting_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:44:
[...]

De bank stort het bedrag niet zomaar terug en wijst voornamelijk naar je eigen verantwoordelijkheid.
Tuurlijk, maar er is in veel gevallen gewoon uitbetaald wanneer iemand geskimmed of gephished werd waarbij een blinde kon zien dat er iets niet in de haak was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Dat jij er veel verstand van hebt als hardcore Tweaker en precies weet hoe je je online sporen uit kan wissen geld niet voor de doorsnee Henk en Ingrid die wat crypto op Bitvavo bewaren, zonder 2FA, met 'Poesminoes1' als wachtwoord en denken dat alles wel in kannen en kruiken is :P

Voor zulke debieltjes (waartoe ik zelf ook behoor) is een hardware wallet altijd nog een prima veilige optie.

Als het zover komt dat er hier 4 Oekraïners met Bivakmutsen komen vragen waar mijn crypto is, terwijl ze met kisten van maat 45 op mijn gezicht staan en een AK47 op mijn kinderen richten, dan maakt het ook niet meer uit of ik een software wallet, hardware wallet of Binance accountje heb.

Dan geef ik het toch wel af :P
Oke, fair point - Ik had niet door dat je lacherigheid kwam uit deze hoek, onverwachtse wending. Dus dan snap ik iig wat je visie / mening is. Overigens bezie ik mijzelf ook weer niet zo hardcore tweaker - ook voor mij zijn wallets nare dingen waar je voorzichtig mee moet omgaan en waar ik niet precies 100% alle zwaktes van kan aanvoelen. Als iemand die enorm sceptisch is voor dingen in de cloud opslaan is het hele concept van je coins in de cloud dus niet iets wat logisch en prettig aanvoelt, maar ik begrijp de technologie er achter met enige moeite.

Enfin, om op je reactie in te gaan : Heb gemerkt dat een hardware wallet voor henk en ingrid ook weer té ingewikkeld kan zijn. Hoop knopjes drukken op piepklein schermpje heeft toch al een licht tweaker/nerd gehalte.

Er is dus nog een gebrek aan perfecte oplossingen - uiteindelijk moeten Henk en Ingrid gewoon lekker hun crypto bij een 'bank' opslaan, maar wel met eigen keys in beheer oid. Komen weer oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:07
[...]

Heb hem ook maar normaal hersteld die shitcoin niet zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
[...]

Wat is de CME Gap??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
twain4me schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Wat ik mij eigenlijk echt afvraag is hoeveel bitcoins opslot zijn komen te zitten en nog gaan zitten door ondoorzichtige beveiliging die een gebruiker op een bepaald moment ook niet meer snapt dan wel zijn nabestaande nadat hij onder de bus is gelopen.
Uiteindelijk is het zo dat ze door die beveiliging voor eeuwig verloren gaan, wat we gek genoeg dus eigenlijk moeten aanmoedigen, want minder bitcoin is hogere prijs.. dus graag allemaal iets nodeloos ingewikkelds verzinnen.. :+
Uiteindelijk valt of staat alles bij je key phrases. Die heeft een Ledger, die hebben software oplossingen. Als je de keyphrase kwijtraakt dan is je Ledger net zo nutteloos als een wallet.dat of je data alleen op de blockchain hebben staan.
[...]

Ik hoopte dat ik niet de indruk heb gewekt dat een Hardware wallet een opslag voor je seed words is, ik heb het nl continue er over dat een hardware wallet zijn uiteindelijke zwaktepunt nog steeds bij de key phrases ligt.

En of je nou je bitcoin op een electrum wallet zet, vervolgens alle software shift-delete en de usb stick even met 1'tjs en 0'tjes overschrijft en daarna je keyphrase pas weer gebruikt in de verre toekomst zodra je de bitcoins wilt gaan incasseren of je gebruikt een hardware wallet met keyphrase : Uiteindelijk is de keyphrase het probleem, niet de wallet of gebrek aan wallet.

[ Voor 36% gewijzigd door majic op 05-07-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
cme futures op btc zijn in het weekend dicht. Als btc dan dus stijgt of daalt zit er een gat in de btc chart. Er zijn wat figuren die roepen dat die perse gevuld moeten worden. Meestal gebeurt dat ook wel omdat de koers toch niet veel bewogen is. Maar er zijn er zat die niet gevuld zijn. Geloof dat er nog een knoepert van een gat onder de 10k zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Oke, fair point - Ik had niet door dat je lacherigheid kwam uit deze hoek, onverwachtse wending. Dus dan snap ik iig wat je visie / mening is. Overigens bezie ik mijzelf ook weer niet zo hardcore tweaker - ook voor mij zijn wallets nare dingen waar je voorzichtig mee moet omgaan en waar ik niet precies 100% alle zwaktes van kan aanvoelen. Als iemand die enorm sceptisch is voor dingen in de cloud opslaan is het hele concept van je coins in de cloud dus niet iets wat logisch en prettig aanvoelt, maar ik begrijp de technologie er achter met enige moeite.

Enfin, om op je reactie in te gaan : Heb gemerkt dat een hardware wallet voor henk en ingrid ook weer té ingewikkeld kan zijn. Hoop knopjes drukken op piepklein schermpje heeft toch al een licht tweaker/nerd gehalte.

Er is dus nog een gebrek aan perfecte oplossingen - uiteindelijk moeten Henk en Ingrid gewoon lekker hun crypto bij een 'bank' opslaan, maar wel met eigen keys in beheer oid. Komen weer oplossingen voor.
Zal niet lang meer duren en je kan direct via de bank gewoon Bitcoin kopen.

een hardware wallet voor de henk en ingrids is voor hun een usb stick 🥲

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
Over online wallets gesproken..

Ik heb een metamask wallet aangemaakt en wat BUSD opgezet via Binance. Nu wil ik dit aan een pool toevoegen op BIFI. Druk op voeg toe en kom bij MDEX terecht en vervolgens loop ik daar vast. Wrong Network
Please connect to the appropriate BSC network.

Zie de funds wel staan in metamask. 0 BNB en XX BUSD. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
anti elppa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:14:
[...]

cme futures op btc zijn in het weekend dicht. Als btc dan dus stijgt of daalt zit er een gat in de btc chart. Er zijn wat figuren die roepen dat die perse gevuld moeten worden. Meestal gebeurt dat ook wel omdat de koers toch niet veel bewogen is. Maar er zijn er zat die niet gevuld zijn. Geloof dat er nog een knoepert van een gat onder de 10k zit
Ik riep eerder vandaag al dat mogelijk 4 juli amerikaanse onafhankelijkheidsdag en het afwezig zijn van institutionele beleggers de koers zou kunnen beinvloeden. Dit is een mooie technischere uitleg er van. Dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:56
MF Doom schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:16:

Ik heb een metamask wallet aangemaakt en wat BUSD opgezet via Binance. Nu wil ik dit aan een pool toevoegen op BIFI. Druk op voeg toe en kom bij MDEX terecht en vervolgens loop ik daar vast. Wrong Network

Als het goed is zit je nog op het "main Network" of Ethereum netwerk; dat is de standaard waarde van MetaMask.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser

Je Mm is niet geconnect naar het BSC network.. Dat is een url die je nodig hebt denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic

Deze stappen al gedaan?
https://docs.bifi.finance/guide/metamask/bsc

Je hebt het over BUSD ,dus die zal op t' BSC network zitten. Zorg dat je iig de stappen hierboven gedaan hebt, daarna kies je bij netwerk op het mooie grote gele icoon (nadat je op pools of yield farming hebt geklikt in het menu). Daarna filter je je zoekopdrachten door "BUSD" in te tikken bij de search van de coin/token.

Je wallet moet uiteraard geconnect zijn rechtsboven (0x9blabla). Daarna met de slider kan je 100% van je coins kiezen (neem aan dat je dat wil) &

Vervolgens APPROVE kiezen waarbij er een klein bedrag aan BNB (ja je hebt een beetje BNB in je wallet nodig, voor de gas fees van het BSC network) wordt gebruikt voor de eerste verificatie/approval.

Daarna met de slider je aantal tokens kiezen ---> "Deposit all" (of deposit) ---> je krijgt een 2de gas fee in de wallet voor het sluiten van het aangaan van de stake.

Klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:04:
[...]
Hell no, je vertrouwt hardware wallets niet, maar banken dus wel.. Ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
Trently schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Als het goed is zit je nog op het "main Network" of Ethereum netwerk; dat is de standaard waarde van MetaMask.
pennywiser schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Je Mm is niet geconnect naar het BSC network.. Dat is een url die je nodig hebt denk ik
Ik heb een nieuwe 'Network' aangemaakt en benodigde info ingevuld. Die staat nu onder het kopje 'other networks'. Daar staat ook een vinkje voor. Ethereum main network staat wel nog bovenaan maar is niet aangevinkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Ik riep eerder vandaag al dat mogelijk 4 juli amerikaanse onafhankelijkheidsdag en het afwezig zijn van institutionele beleggers de koers zou kunnen beinvloeden. Dit is een mooie technischere uitleg er van. Dank! _/-\o_
Toch niet, CME gaps kunnen elk weekend gebeuren, of de institutionele beleggers nu bbq'en of traden in het weekend. CME gaps onstaan omdat de CME futures beurs gesloten is van vrijdag tot zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
pennywiser schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Hell no, je vertrouwt hardware wallets niet, maar banken dus wel.. Ok :)
Ik ga er in tegenstelling van jou dus blijkbaar van uit dat Crypto mainstream gaat worden 8)
Als je denkt dat Big Money zijn machtspositie zomaar gaat afgeven - natuurlijk niet. Er is nu een enorm gat in het gebruik van crypto - als het kwijt is, ben je het kwijt.

Tuurlijk gaan er banklicenties worden afgegeven aan crypto partijen, of crypto oplossingen bedacht worden door banken vroeg of laat. Als je wil dat crypto overal ter wereld gebruikt gaat worden dan is dat de enige oplossing.

Ga *IK* het op een bank zetten? Nee. Net als dat je nu kunt kiezen voor je fiat onder je matras stoppen of het op de bank laten staan zou ik persoonlijk niet sparen op een bank. Maar uiteindelijk als je crypto onderdeel wilt laten worden van de maatschappij zal je er belasting over moeten heffen, moet er een dekkingsstelsel komen voor crypto hacks/verlies en diensten worden aangeboden die vergelijkbaar zijn met wat banken nu leveren. Henk en Ingrid die zijn niet jij en ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
SlasZ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Toch niet, CME gaps kunnen elk weekend gebeuren, of de institutionele beleggers nu bbq'en of traden in het weekend. CME gaps onstaan omdat de CME futures beurs gesloten is van vrijdag tot zondag.
Volgens mij zeg ik dat toch ? :'(

"Independence Day 2 - 5 July 2021" (CME closed).
Omdat het dus vandaag, maandag dinsdag, in de VS post-independence day is krijg je het zondag effect op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
majic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Ik ga er in tegenstelling van jou dus blijkbaar van uit dat Crypto mainstream gaat worden 8)
Waar je dat uit afleidt is mij een raadsel. En nee banken zijn niet de enige oplossing voor jouw Henk en Ingrid. Eerder het probleem.
Pagina: 1 ... 5 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!