als je iets langer terug kijkt, we hebben in 2018 na de drop vanaf ~6000 sideways naar ~3000 sideways en totaal geen vollume een gast gehad die een marketbuy heeft gedaan van enkele miljoenen. als je sommige hier moet geloven had dat een kaars naar de hemel moeten zijn.. uiteindelijk is het iets meer dan een bultje in de koers geweest en helemaal niets meer dan dat.Taro schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:00:
@majic Correct, maar als ik sommigen hier soms hoor krijg ik het gevoel dat er ergens een grote Bitcoin control room staat, met daarin 69 whales die samen gecoördineerde marktbewegingen uitvoeren. Dat ziet men dan als een hogere macht, en wij als plankton ondergaan het.
Wat ik de afgelopen periode zie is dat een paar bekende namen in het wereldje de koers met een Tweet kortstondig kunnen beïnvloeden. Maar ik zie geen moves van +5k of -5k omdat whales grote koop/verkoop orders uitvoeren en ondertussen een x100 short/long openen. Enkele jaren geleden zag je dat nog weleens, maar nu nauwelijks.
Ik kijk naar de charts en vind alles wat er nu gebeurt prima binnen het plaatje passen.
Het is ook niet voor niets dat verreweg de meeste mensen sentiment de belangrijkste indicator vinden. Dat sentiment wordt bepaald door de massa niet door 1 persoon.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ofeSAUmFsykJhd7H8LadYkHK.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/FZvx2kwBVNKyYvrr0SGohnxe.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/tKXhedunrGwu453MpAjQiLES.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6qF46SHhGAXe7jS5kGU9xHXX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1PculYupL4x4wAyIYMs5ISeZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wFwyc2LD8IBKRdDH0rY5Q08s.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/XyykHJV3muEgJSzBdpqB6meL.png?f=fotoalbum_large)