[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 250 Laatste
Acties:
  • 850.165 views

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Did someone order rekteroni?

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Dit soort posts verraden dat je een cyptokleuter bent met alle respect. Even uitzoomen van je 1-minute-chart en we gaan nogsteeds als een maloot richting Mars sinds 3 januari 2009.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd of we de 45k nog even aanstippen, of dat we er royaal doorheen donderen.

100% fiat hier in ieder geval

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Ronald.42 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:35:
Ik ben wel benieuwd of we de 45k nog even aanstippen, of dat we er royaal doorheen donderen.

100% fiat hier in ieder geval
100%? Ik zou eerder halveren dan.
En ben er niet bang voor! Het rommelt wat, gebeurt niet heel veel.

Morgen gaan we de 46.5 weer zien joh.

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21
Jazeker nadat ik ontdekte per ongeluk sinds gisteren begin van de avond zonder het beseft te hebben in fiat gezeten te hebben... Oops...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZe4RRhE10jAOObBaKc96XjRS_Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/GI4bw49O3geJEdHEjep0Vkx0.gif?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
PlanR schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:36:
[...]

100%? Ik zou eerder halveren dan.
En ben er niet bang voor! Het rommelt wat, gebeurt niet heel veel.

Morgen gaan we de 46.5 weer zien joh.
Die rode kaarsen van 60k naar beneden was ik wat aan de late kant, ik speel nu liever wat meer op safe.

Ik had mijn sl geraakt op btc vanavond met een klein beetje profit en heb nog 2 kleine ritjes bnb kunnen meepakken.

We zien morgen wel weer.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
Ronald.42 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:40:
[...]

Die rode kaarsen van 60k naar beneden was ik wat aan de late kant, ik speel nu liever wat meer op safe.

Ik had mijn sl geraakt op btc vanavond met een klein beetje profit en heb nog 2 kleine ritjes bnb kunnen meepakken.

We zien morgen wel weer.
Goed bezig Ronald.42K :P

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:23:
[...]

Ik zit er een beetje tussenin. Smart contracts kunnen niet "failliet" gaan, maar de instantie (Beefy braadworst company) kan wel een lek in de code hebben, waardoor persoon x die toegang heeft tot jouw contracts jouw moneten naar Rusland gaan verhuizen. Daarom kan decentralisatie niet ver genoeg gaan en hebben BTC en ETH een enorme voorsprong op de rest.

Nexo (of wat dan ook) is een bedrijf met een toekomstvisie (/winstvisie) en zal er vrijwel alles aan doen om jouw moneten veilig te stellen. En dat doen ze, omdat ze backing hebben vanuit oud geld (Credissimo), die laten de boel niet laten ploffen om een simpel hackje.

Soms moet je als hater van het systeem ook gewoon meedijnen op het systeem om je doel te bereiken.
Ja, daarom zit ik dan ook wel weer bij Beefy, en niet bij yieldfarm3000 die nog 8 keer zo hoge apy heeft maar eigenlijk niet kan coden. En ik vertrouw Nexo ik juist om die redenen die je aangeeft wel genoeg om m'n geld er te stallen.
Maar als ik per se moest kiezen, voel ik me gemakkelijker bij Beefy dan bij die slecht communicerende Bulgaren die doen also ze niet in Bulgarije zitten. Maar goed, dat is vooral een gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
Mooody schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

Een driehoek is altijd symmetrisch anders kan het geen driehoek zijn. Wat wil je zeggen?
Huh?
Een gelijkbenige driehoek is symmetrisch, maar toch niet elke willekeurige driehoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:43:
[...]

Ja, daarom zit ik dan ook wel weer bij Beefy, en niet bij yieldfarm3000 die nog 8 keer zo hoge apy heeft maar eigenlijk niet kan coden. En ik vertrouw Nexo ik juist om die redenen die je aangeeft wel genoeg om m'n geld er te stallen.
Maar als ik per se moest kiezen, voel ik me gemakkelijker bij Beefy dan bij die slecht communicerende Bulgaren die doen also ze niet in Bulgarije zitten. Maar goed, dat is vooral een gevoel.
Belangrijkste is dat je volhoudt aan je strategie, anders gaat het niets opleveren.

Over 3 maand weg bij Beefy en dat flufje winst zie je nergens meer terug.

Of full Beefy addict de komende 2 jaar en alle winsten slim compounden of verder investeren.

Ik gok er niet op bij Beefy (ik ken het niet eens), vandaar dat ik een deel van mijn geld bij een laffe pseudo-crypto instantie heb gestalld. Echt waardeloze gains en maandelijks hacks, maar that’s crypto :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 12-08-2021 00:53 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

Blender_01 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:45:
[...]

Huh?
Een gelijkbenige driehoek is symmetrisch, maar toch niet elke willekeurige driehoek?
Challenge: Teken een driehoek die niet symmetrisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Of ik heb niet goed opgelet op school maar er zijn ook niet symmetrische driehoeken....

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Over driehoeken gesproken;

Pizza is een cirkel gesneden in driehoeken verpakt in een vierkante doos.

Echt een wiskundig stuk vreten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ronald.42 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:58:
Of ik heb niet goed opgelet op school maar er zijn ook niet symmetrische driehoeken....
Dat is juist het punt.

Ik lul maar raak voor een knaak. Hoe kun je investeren in jouw toekomst als je internetgekkies gaat geloven?

[ Voor 27% gewijzigd door Mooody op 12-08-2021 01:05 ]

• Ronald.42
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 01:01:
[...]

Dat is juist het punt.

Ik lul maar raak voor een knaak. Hoe kun je investeren in jouw toekomst als je internetgekkies gaat geloven?
Ik heb de voorgaande berichten gemist denk ik..
Note to self: shut up.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
Mooody schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:54:
[...]

Challenge: Teken een driehoek die niet symmetrisch is.
Gelukt!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Mooody schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:14:
[...]

Mag het niet hopen voor je, want de kans is vrij aannemelijk dat Bitcoin in 2023 meer waard is dan nu :)

En de usecase voor fiat wordt ook kleiner naarmate de jaren verstrijken natuurlijk.
Daarom zit ik ook nu nog niet in fiat, denk zelf niet dat de bullmarket maar blijft aanhouden.
Komt ooit een einde aan en ik schat zelf in dat rond dat rond 2023 wel een keer zo ver is.
Iedereen vrij om dat zelf in te schatten natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:14
Moet zeggen dat ik momenteel best veel mooie (longterm) rounding bottom-achtige structuren zie, met name diverse alts tegen BTC.
Die rounding bottoms zijn doorgaans vrij volhardend, of hoe moet je dat zeggen. Ze geven mooi aan hoe het sentiment wijzigt.
Dan kijk ik op de 4h of de daily.
Al scannende zie ik bijvoorbeeld bij APPC, EVX, NANO, ONT, QLC, WABI, XEM en nog een paar meer met gelijksoortige koersen, mooie omhoogbuigende trends.
M.a.w. ze staan a.t.m. laag, maar buigen langzaamaan omhoog.
Ik kijk daarbij niet naar wat een asset is of wat het doet, maar enkel naar de chart.
(Ik zit niet in alts voor de tech, blijkt.)
De betreffende charts laten in het verleden doorgaans zien dat dit leidt tot mooie piekmomentjes nadien.
Ik zie bovengenoemden stuk voor stuk zo 100 tot 150% doen de komende 2 a 3 maanden.
RVN heeft dit bijvoorbeeld al laten zien (of is daar mee bezig iig).
Tijd terug was er ook zo'n periode dat veel alts een pump lieten zien. Het was toen zo'n beetje een kwestie van uitzoeken welke alt dat nog niet had laten zien. Daar kon je toen nog mooi instappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Darrell schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Ik heb een telegram alert groep voor als er slots vrijkomen (in mijn geval voor Celer) en die gaat altijd snachts om 02:30 af. Dan komen de sloten vrij. Ff wekkertje zetten :)
Thanks! Het is kwart voor 3 snachts en ik heb mijn dot vastgezet voor 60 dagen tegen een apy van 17% _/-\o_

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Pssst Bitcoin... kijk eens naar VTHO. +48% die n#$kt je de m#!$%r. Snel... laat zien dat je sterker bent.

Nog meer VET hodlers hier? :$ :)F
* sh4d0wman zal bij elke 10 cent omhoog een dikke zeug in bikini posten

edit: oh ja, ik zat nog eens naar moonmath te kijken en de cycles worden langer na elke ATH. Wanneer verwachten jullie de top? Ik dacht eerst aan einde dit jaar maar midden/eind volgend jaar lijkt ook een reele mogelijkheid.

[ Voor 33% gewijzigd door sh4d0wman op 12-08-2021 04:29 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Laatst online: 07:58
Vanaf gisteren ochtend effe in fiat, leuke stijging gehad met neo en holo en natuurlijk etherium.

Ben benieuwd welke kant ie op gaat de komende weken

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:13
Goedemorgen! :)

Benieuwd of we vandaag de 47K babe te zien krijgen, of even wat gas terug nemen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

BTFD schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:08:
Goedemorgen! :)

Benieuwd of we vandaag de 47K babe te zien krijgen, of even wat gas terug nemen..
Het lijkt even gas terug te worden, niet gek na al die groene candles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
knakworst schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:16:
[...]

Het lijkt even gas terug te worden, niet gek na al die groene candles.
Lijkt me ook, 42k ofzo. Is ook gewoon lastig dit, dan is er een punt wat veel weerstand geeft, een enorm gevecht, we hebben iedereen nodig in in die strijd.........en wat denken henk en ingrid, man die bitcoin is toch saai en beweegt niet, laten we shitcoins inslaan.... 8)7 8)7 8)7 en hebben dan niet in de gaten dat ze boel slopen voor de dagen erna (incl die shitcoins die ze gekocht hebben die dan 2x zo hard dalen)

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

anti elppa schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:20:
[...]

Lijkt me ook, 42k ofzo. Is ook gewoon lastig dit, dan is er een punt wat veel weerstand geeft, een enorm gevecht, we hebben iedereen nodig in in die strijd.........en wat denken henk en ingrid, man die bitcoin is toch saai en beweegt niet, laten we shitcoins inslaan.... 8)7 8)7 8)7 en hebben dan niet in de gaten dat ze boel slopen voor de dagen erna (incl die shitcoins die ze gekocht hebben x2)
En al die zorgvuldig geselecteerde altcoins shitcoins dalen een stukje harder dan btc.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Rekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
knakworst schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:30:
[...]

En al die zorgvuldig geselecteerde altcoins shitcoins dalen een stukje harder dan btc.
ja dat bedoelde ik met die x2 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
... for btc to fall to 40k.

Klinkt goed Bernie :7 O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Yes, daar is de pullback. Nu weer inschalen 😋👌

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcUyqIPBWbR2Ei-h0wszM2UKcMQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QpUwLMGvig4666QCixa8Hg8o.jpg?f=user_large

Geen bounce op de MA200 = FIAT klaarzetten! >:)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op de 1h chart is het Bartje compleet als ie nu op 43k support vind. Al tekent ie nu meer een mooie M. Aanwijzing om om te kleden Hmm?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjnZicSX0AEtf0R.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Joosie200 op 12-08-2021 07:42 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik waag nu een gokje, en heb buy-orders icp vlak onder de support een ruim onder de support gezet. Voor de rest zit ik in BTC (HODL) en BUSD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ah, de bitcoins zijn in de bonus vandaag zie ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Servor schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:51:
Ah, de bitcoins zijn in de bonus vandaag zie ik!
Drie weken geleden lagen ze in de ramsch voor 29k.

• Servor
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:59:
[...]

Drie weken geleden lagen ze in de ramsch voor 29k.
I know! :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01
Iets met donderdag..

Zero.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30

MicroWhale

The problem is choice

Glenn Hoddle schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:12:
[...]

Hoe kom je erbij dat Nexo een 20k bankgarantie geeft? Zou ik leuk vinden, maar ik heb nog nooit zoiets gehoord.
Sorry, ik was in de war met een ander platform die hun licentie daarvoor aan het aanvragen zijn. 8)
En verder: nee, dat moet via een wallet en met staking, nee, uiteraard geen bankgarantie, en ja, dat kan met 1 stablecoin. (Hoewel de meeste met hoge apy's s stablecoin LP's zijn)
Ik zie op Beefy geen single stablecoin assets waar ik 20% op kan krijgen?
Wel eentje met 4 (!) stablecoins. Hoe werkt dat dan? Moet je dan 4 stablecoins in die LP droppen of kan dat ook met één?
Blijkbaar heb ik wat hulp nodig :/ Is er ergens een Beefy for Dummies?
Waarin Beefy duidelijk beter is, is dat alles snel en transparant gaat, en je hulp kan krijgen als er onverhoopt iets niet helemaal goed gaat. Is ook wat waard. Wat risico betreft, smart contracts kunnen niet failliet gaan, etc. Er zijn grote verschillen tussen Defi en een Cefi-bedrijf als Nexo, maar qua risico heb ik duidelijk een andere beleving dan jij.
Transparant als je het snapt en als je het LP-contract vertrouwt. Ik snap het concept van LP's wel, maar de manier waarop je uiteindelijk in zo'n pool terecht moet zien te komen is op zijn zachtst gezegd nogal bewerkelijk. Veel handelingen en je moet goed opletten dat je de juiste dingen doet anders, poef, geld weg. Iets met incompatibele assets, contracten en adressen.

En het klopt: We hebben inderdaad een andere beleving van risico. Aangezien de DeFi-space nog zo jong is, ben ik een beetje huiverig om mijn centen in een contract te stoppen van een onbewezen partij. En ja, DeFi werkt ook gewoon via een aanbieder, namelijk de LP-provider die de contracten opstelt en exploiteert. Je levert namelijk net zoals bij Nexo je centen in zodat die gebruikt kunnen worden door de exploitant.

Bij DeFi kan partij ook: 1. een foutje hebben gemaakt in het contract ("hack"), 2. een achterdeur in het contract hebben gestopt (rugpull). Beiden zijn voorgekomen, zelfs na de 'contract-checks' die er zijn.

Geen idee waarom ik het dan veiliger vind om het via een CeFi dan via een DeFi te doen. Misschien omdat ik zelf in de IT zit en code minder vertrouw? :D

Ik vind partijen als Nexo interessant, omdat ze een brug slaan tussen de huidige financiële wereld en de nieuwe. Dat levert mij gebruiksgemak op, omdat ik bijvoorbeeld via een overschrijving kan storten en via dezelfde weg weer terug kan. Daarnaast zijn ze ook transparant over hun financiën (maken al vanaf het begin winst) en zijn ze bezig met regulering op wat ze doen.

En mocht je een (video)handleiding hebben die stap voor stap door het storten van 1 stablecoin op Beefy loopt, hoor ik het graag. Ik sta namelijk altijd open voor iets nieuws.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
MicroWhale schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

En mocht je een (video)handleiding hebben die stap voor stap door het storten van 1 stablecoin op Beefy loopt, hoor ik het graag. Ik sta namelijk altijd open voor iets nieuws.
Dit (y) (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Sinds crypto best wel een hekel gekregen aan die dag terwijl het in mijn normale leven de laatste werkdag van de week is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

spacer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:19:
REKT roepen bij een redelijk geringe daling is gewoon lifestyle 😎. Net zoals moon bij een kleine stijging 🤓.
Pas nou op wat je zegt, mijn buren beginnen het zat te worden.

Ik ben nog van de generatie die netjes doet wat ze verteld wordt. Dus als jij zegt MOON, tja, dan ga ik naar mijn balkon en ....

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
Short op de ADA verloopt uitstekend.
De eth’s doen het wat minder.

Nog 10% eraf dan koop ik iets erbij.
En sluit ik de short. Win win!

Vind het nog maar een kleine dip, na zoveel dagen groen… :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40
*Zet @Taro stem op* ETH: De 1HMA99 veranderde vorige week nog van support in resistance in support, maar lijkt nu bij de vierde test er weer doorheen te zakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItMB7xZ4F0HFdhYLbOdwm2_IKU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DyFu9SSOHsYRMGXQxPOQ0zJS.png?f=fotoalbum_large

Ik weet alleen niet in hoeverre je hier conclusies aan kan verbinden, aangezien ETH de afgelopen tijd meer kijkt hoe de pet van BTC er bij hangt :)

*edit* We lijken te bouncen. Vals alarm, move along, nothing to see here.

[ Voor 6% gewijzigd door Ray_ op 12-08-2021 09:18 ]

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
Zo goedemorgen, vandaag aan den noeste arbeid ik zal in mijn pauze wel reageren. Ik begrijp hieruit trouwens dat er een wekelijke dip is? Zoals ik het nu zie? Zo ja intressant....

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ray_ schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:34:
*Zet @Taro stem op* ETH: De 1HMA99 veranderde vorige week nog van resistance in support, maar lijkt nu bij de vierde test er doorheen te zakken.

[Afbeelding]

Ik weet alleen niet in hoeverre je hier conclusies aan kan verbinden, aangezien ETH de afgelopen tijd meer kijkt hoe de pet van BTC er bij hangt :)
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/F4vgEqTjG7AAAAAM/tracey-morgan-no.gif

Aangezien ik de stem van Taro hoorde zal het wel kloppen :|

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Ray_
MicroWhale schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:38:
Aangezien ik de stem van Taro hoorde zal het wel kloppen :|
Ik heb geen flauw idee hoe hij klinkt, dus ik heb maar gewoon een grappig stemmetje opgezet.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
[...]

Sorry, ik was in de war met een ander platform die hun licentie daarvoor aan het aanvragen zijn. 8)

[...]

Wel eentje met 4 (!) stablecoins. Hoe werkt dat dan? Moet je dan 4 stablecoins in die LP droppen of kan dat ook met één?

[...]

Transparant als je het snapt en als je het LP-contract vertrouwt. Ik snap het concept van LP's wel, maar de manier waarop je uiteindelijk in zo'n pool terecht moet zien te komen is op zijn zachtst gezegd nogal bewerkelijk. Veel handelingen en je moet goed opletten dat je de juiste dingen doet anders, poef, geld weg. Iets met incompatibele assets, contracten en adressen.

En het klopt: We hebben inderdaad een andere beleving van risico. Aangezien de DeFi-space nog zo jong is, ben ik een beetje huiverig om mijn centen in een contract te stoppen van een onbewezen partij. En ja, DeFi werkt ook gewoon via een aanbieder, namelijk de LP-provider die de contracten opstelt en exploiteert. Je levert namelijk net zoals bij Nexo je centen in zodat die gebruikt kunnen worden door de exploitant.

Bij DeFi kan partij ook: 1. een foutje hebben gemaakt in het contract ("hack"), 2. een achterdeur in het contract hebben gestopt (rugpull). Beiden zijn voorgekomen, zelfs na de 'contract-checks' die er zijn.

Geen idee waarom ik het dan veiliger vind om het via een CeFi dan via een DeFi te doen. Misschien omdat ik zelf in de IT zit en code minder vertrouw? :D

Ik vind partijen als Nexo interessant, omdat ze een brug slaan tussen de huidige financiële wereld en de nieuwe. Dat levert mij gebruiksgemak op, omdat ik bijvoorbeeld via een overschrijving kan storten en via dezelfde weg weer terug kan. Daarnaast zijn ze ook transparant over hun financiën (maken al vanaf het begin winst) en zijn ze bezig met regulering op wat ze doen.

Op de official Beefy discord kan je alles vragen - zitten ook paar luitjes van hier. Zelf ben ik niet zo thuis in, de multi-token LP's maar in principe zit je met 4 stables redelijk safe.

• PlanR
45K. Niks aan het handje.

Zo de short sluiten en niet meer kijken vandaag. Prachtig weer!

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
*Zet @Taro stem op* ETH: De 1HMA99 veranderde vorige week nog van support in resistance in support, maar lijkt nu bij de vierde test er weer doorheen te zakken.

[Afbeelding]

Nog even en ik kan weer instappen op 2K! Goed begin van de dag >:)

• PlanR
MF Doom schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Die gaan we niet meer zien denk ik zo maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
MF Doom schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Ik zit ook weer op een goed moment te wachten, maar don't get your hopes up. Tot dusver blijven we nog keurig op dit niveau hangen.

2K zou ik trouwens ook niet heel leuk vinden voor m'n andere munten :)

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Vraag over de crypto exchange, zitten er brokers achter die met elkaar onderhandelen over de prijs up/down op bitcoins? waar word er voor mij bepaald of de bitcoin goedkoper/duurder word?

ik zit me een beetje in te lezen via:
https://99bitcoins.com/bitcoin/historical-price/down-up/

Maar het kwam bij niet helemaal naar voren wie dan de prijs omhoog of omlaag onderhandelt voor bitcoins.
Ik heb IT voor Hedgefunds gedaan, er daar zaten normaal traders met het portofolio van hun klanten te traden.
Ik weet niet of met Bitcoins dat het zelfde gaat en dat ik bitcoins koopt via bitvavo en dus in hun portofolio zit als een klant en hun traders hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Wowhead op 12-08-2021 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PlanR schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:44:

Mijn sell-orders op ETH zijn gisteren allen gehit en de buy-orders vannacht ook inclusief een verkochte alt welke 50% winst opbracht in amper een week. Bij BTC de helft aan sell-orders gehit en 100% aan buy-orders. Al met al een paar leuke procenten aan ETH en BTC PF mogen toevoegen weer.

Ook hier dus een dagje genieten, tussen het werk door.

Grats met de succesvolle short overigens, goed gedaan. :Y

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 15:58
Wowhead schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:51:
Vraag over de crypto exchange, zitten er brokers achter die met elkaar onderhandelen over de prijs up/down op bitcoins? waar word er voor mij bepaald of de bitcoin goedkoper/duurder word?

ik zit me een beetje in te lezen via:
https://99bitcoins.com/bitcoin/historical-price/down-up/

Maar het kwam bij niet helemaal naar voren wie dan de prijs omhoog of omlaag onderhandelt voor bitcoins.
Simpel vraag en aanbod. Exchange A: Koper is bereid om 40.000 te betalen, zodra zich een verkoper meldt voor die prijs wordt de order uitgevoerd (of andersom). Prijs BTC Exchange A is nu 40.000 (laatste marktprijs).

Door marketmakers / arbitrage beweegt de koers zich nagenoeg gelijk over alle exhanges. Extreem voorbeeld: prijs exchange A 40.000, prijs exchange B 39.000. Het is dan lucratief om te verkopen op A en te kopen op B, dan eindig je met dezelfde BTC voor 1.000 minder. Voorgaande vindt razendsnel en doorgaans geautomatiseerd plaats in een liquide markt.

Bij kleinere munten met minder liquiditeit kunnen door bovenstaande effecten wel degelijk verschillen in de prijs ontstaan die langer voortduren.

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
[...]

[...]

Ik ben geen expert en spreek uit mijn ervaring met beefy. Je kan ervoor kiezen om alleen BUSD in te leggen waarna het verdeeld wordt door beefy in 4 gelijke delen of zelf 4 gelijke delen inleggen.

Ik stuur via Binance BUSD naar mijn MetaMask (genoeg handleidingen hiervoor online) en koppel die dan met een QR code aan beefy. Dan selecteer ik welke vault ik wil hebben en welke currency ik wil inzetten. Ik heb geen ervaring met het eraf halen :+

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

majic schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:41:
[...]

Op de official Beefy discord kan je alles vragen - zitten ook paar luitjes van hier. Zelf ben ik niet zo thuis in, de multi-token LP's maar in principe zit je met 4 stables redelijk safe.
Haha, ja nog een stap die ik liever niet wil. Op discord gaan vragen hoe e.e.a. nu echt werkt.

Even voor de goede orde de stappen die je (voor zover ik nu kan overzien) moet zetten om te yield farmen:
0. Een LP vinden waar ik mijn centjes op kwijt kan
1. Geld van Bankrekening omzetten naar een stablecoin
2. Stable naar Binance sturen + eventueel omzetten naar muntjes van LP
3. Via Binance stort ik de muntjes naar een wallet.
4. Die wallet moet ik verbinden met Beefy.
4a. Welke Beefy? BSC, Polygon en nog 3 anderen... had Polygon laatst geen hack? :/ Is dat dezelfde Polygon?

Beefy is (zo te zien) een aggregaat van allerlei netwerken (inclusief Beefy zelf) met LP's. Dus ik doe zeer waarschijnlijk geen zaken met Beefy zelf, maar met voor mij onbekende dieren (Alpaca), eten (Kebab) en planeten (Venus). Briljant.

5. Aangeven op Beefy dat ik iets met de LP wil
6. Bevestigen in mijn wallet dat ik toch echt iets met de LP wil
7. Aangeven op Beefy hoeveel ik er in wil storten
8. Aangeven in mijn wallet dat ik toch echt die centjes kwijt wil aan de LP

In ruil voor mijn harde werk krijg ik dan een paar muntjes die aangeven dat ik deelneem aan de LP. Die muntjes zijn nergens anders in te ruilen omdat ze hard aan die specifieke LP gekoppeld zijn. (als drank- en eetmuntjes op festivals. Festival voorbij, muntje waardeloos.)
Ik zit trouwens vast in stap 0. Nog steeds geen LP gevonden waar je één stablecoin in kan stoppen en 20% APY krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
Ngangatar schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

Mijn sell-orders op ETH zijn gisteren allen gehit en de buy-orders vannacht ook inclusief een verkochte alt welke 50% winst opbracht in amper een week. Bij BTC de helft aan sell-orders gehit en 100% aan buy-orders. Al met al een paar leuke procenten aan ETH en BTC PF mogen toevoegen weer.

Ook hier dus een dagje genieten, tussen het werk door.

Grats met de succesvolle short overigens, goed gedaan. :Y
Netjes gedaan! Ik verkoop niks eigenlijk, bij een dip voeg ik alleen maar toe.

En de short, was te verwachten toch?
Buy the rumor sell the news.

Laat hem denk wel lopen. Zal morgen & in het weekend wel nog verder zakken. Of met de winst verder.. kijk straks wel even.

Vanavond zien we de 46K weer op het scorebordje!

• PlanR

[Afbeelding]

En nu er weer boven! 8)

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:33
anti elppa schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:20:
[...]

Lijkt me ook, 42k ofzo. Is ook gewoon lastig dit, dan is er een punt wat veel weerstand geeft, een enorm gevecht, we hebben iedereen nodig in in die strijd.........en wat denken henk en ingrid, man die bitcoin is toch saai en beweegt niet, laten we shitcoins inslaan.... 8)7 8)7 8)7 en hebben dan niet in de gaten dat ze boel slopen voor de dagen erna (incl die shitcoins die ze gekocht hebben die dan 2x zo hard dalen)
Dat is een redenatie, voor hetzelfde geld hadden henk en ingrid wel bitcoin gekocht ipv shitcoins, zien het getalletje omlaag gaan en denken, dat bitcoin doet neit wat ik wil, verkopen en shitcoins inslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

Zodra ik "Shiiiiit" hoor/zie, dan hoor ik dit in de stem van Clay Davis
YouTube: The Wire: Shit Clay Davis Says | HBO

_/-\o_ _/-\o_

Meer dan ik dacht...

• Wowhead
BTC100K2021 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:58:
[...]

Simpel vraag en aanbod. Exchange A: Koper is bereid om 40.000 te betalen, zodra zich een verkoper meldt voor die prijs wordt de order uitgevoerd (of andersom). Prijs BTC Exchange A is nu 40.000 (laatste marktprijs).

Door marketmakers / arbitrage beweegt de koers zich nagenoeg gelijk over alle exhanges. Extreem voorbeeld: prijs exchange A 40.000, prijs exchange B 39.000. Het is dan lucratief om te verkopen op A en te kopen op B, dan eindig je met dezelfde BTC voor 1.000 minder. Voorgaande vindt razendsnel en doorgaans geautomatiseerd plaats in een liquide markt.

Bij kleinere munten met minder liquiditeit kunnen door bovenstaande effecten wel degelijk verschillen in de prijs ontstaan die langer voortduren.
Dankjewel! dus voor bitcoins is het geheel automatisch? Of zitten hier ook mensen achter die dit traden en de prijs bepalen voor ons?

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
PlanR schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:44:

Uit interesse/ter lering: wat was je entry price en waar stond je stop loss?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Wowhead schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Dankjewel! dus voor bitcoins is het geheel automatisch? Of zitten hier ook mensen achter die dit traden en de prijs bepalen voor ons?
Hoe meer je hebt hoe meer invloed, maar het is een vrije markt.

• Wowhead
Super dankjewel, eigenlijk best leuk dit hele bitcoin gebeuren, best spannend allemaal :P

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Brontosaurus99 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Dat is een redenatie, voor hetzelfde geld hadden henk en ingrid wel bitcoin gekocht ipv shitcoins, zien het getalletje omlaag gaan en denken, dat bitcoin doet neit wat ik wil, verkopen en shitcoins inslaan.
Zelfde geld? Nope.

• PlanR
Jedi_Pimp schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Uit interesse/ter lering: wat was je entry price en waar stond je stop loss?
1.833 entry. Geen stoploss. Lekker laten uitbollen. Hefboom ingesteld zodat de liq net boven de 2.03 lag. Weg is pech.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Wowhead schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Iedereen bepaald de prijs. Bij vrijwel elke coin. Puur vraag en aanbod. Als dat niet logisch voor je is dan is het raadzaam om nog eens goed te kijken wat Crypto zijn, blind gokken mag altijd maar slim is het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-08-2021 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PlanR schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Netjes gedaan! Ik verkoop niks eigenlijk, bij een dip voeg ik alleen maar toe.

En de short, was te verwachten toch?
Buy the rumor sell the news.

Laat hem denk wel lopen. Zal morgen & in het weekend wel nog verder zakken. Of met de winst verder.. kijk straks wel even.

Vanavond zien we de 46K weer op het scorebordje!
Nog niet zo lang bezig hier en mijn DCA momenten deze maand waren talrijk dus het was wel ff goed :). En je moet dan toch op een andere manier sats zien te vinden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Die 200ma lijkt toch best wat support te geven. Ff lekker aanstampen en door met die handel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PlanR
Ngangatar schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Nog niet zo lang bezig hier en mijn DCA momenten deze maand waren talrijk dus het was wel ff goed :). En je moet dan toch op een andere manier sats zien te vinden :P
Ahjoh komt helemaal goed, bij een grote crash niet teveel naar kijken. Wat anders gaan doen. Mooiste is wat bijkopen. Maar je leven er niet door laten lijden.

Ga er vanuit dat ieder zijn PF er over 2-5 jaar een stuk beter uitziet als nu. Mits geen rare muntjes…

• BootjeVaren
  • Laatst online: 13:57
MicroWhale schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:58:
[...]

Haha, ja nog een stap die ik liever niet wil. Op discord gaan vragen hoe e.e.a. nu echt werkt.

Even voor de goede orde de stappen die je (voor zover ik nu kan overzien) moet zetten om te yield farmen:

[...]

Ik zit trouwens vast in stap 0. Nog steeds geen LP gevonden waar je één stablecoin in kan stoppen en 20% APY krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfdtEUsmjXp5AqzKALwkQi0f89M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m3nQdfQk5jZ6urECRjOXRRsF.png?f=fotoalbum_large

Wel iets meer dan 20 % APY :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 22:49
PlanR schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Ahjoh komt helemaal goed, bij een grote crash niet teveel naar kijken. Wat anders gaan doen. Mooiste is wat bijkopen. Maar je leven er niet door laten lijden.

Ga er vanuit dat ieder zijn PF er over 2-5 jaar een stuk beter uitziet als nu. Mits geen rare muntjes…
Mooi gezegd, dat is inderdaad het mentale aspect wat erbij komt kijken >:)

PS5

• anti elppa
  • Nu online
kernie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Mooi gezegd, dat is inderdaad het mentale aspect wat erbij komt kijken >:)
ja en dat mentale aspect is ongeveer het moeilijkste onder de knie te krijgen voor 99% van de "traders"
Ik zit 9 jaar in crypto, heb alles wel gezien, rondom littekens, beschadigde hersenen door extreme stress/ slaap tekort etc, ik weet wat ik moet doen, ik weet hoe ik moet traden, maar toch soms fomo...fud 8)7 :F ;w

[ Voor 27% gewijzigd door anti elppa op 12-08-2021 09:37 ]

• kernie
anti elppa schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

ja en dat mentale aspect is ongeveer het moeilijkste onder de knie te krijgen voor 99% van de "traders"
Klopt, zelf ook echt even moeite gehad toen de hele boel in elkaar klapte in het verleden. Had ik maar dit, had ik maar dat... Uiteindelijk overheen gezet, HODL en een poos later weer genieten ;)

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Dat is dus ook een high-risk LP pool met grote kans op impermanent loss. Kweenie, opzich als je er BUSD in stopt en verder niks (de andere 50% wordt dan als t' goed is gevuld met honey) dan kan je er ook niet veel aan verliezen I guess. Maar om dat nou iedereen aan te raden..dat ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik merk dat ik nog een beetje DCA discipline moet opbouwen. Als er weer wat van die waardeloze fiat muntjes beschikbaar zijn heb ik toch de neiging om die bij een dip in 1 x er in te flikkeren. En dan bij de volgende (diepere) dip denken had ik maar...

Lesjes geleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PlanR
anti elppa schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

Dat leer je wel. Ik lees hier best veel, vind het interessant. Maar ik handel vrijwel niet. Kopen & lekker laten staan. HODL.

Dit is geen dip. Terug naar de 40K dat noem ik een dip. En pas daar koop ik iets bij. 25% erbij van wat ik nu heb. Terug naar de 32K? Weer 25% erbij.

Vertrekken we nu naar de 100K+? Prima!
Dat zal ook het punt zijn waar de eerste 50% er weer uit gaat.

Verder plaats ik af en toe een long of short, bij een vreemde beweging in de markt. Zoals nu met de ADA.

• PlanR
Servor schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:37:
Ik merk dat ik nog een beetje DCA discipline moet opbouwen. Als er weer wat van die waardeloze fiat muntjes beschikbaar zijn heb ik toch de neiging om die bij een dip in 1 x er in te flikkeren. En dan bij de volgende (diepere) dip denken had ik maar...

Lesjes geleerd.
Jep. Je weet het wel!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:07
Pingo76 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Is dit trouwens iemand overkomen, onverwachts bezoek met een boormachine?

Yes!!!!! De handels kosten van Tether naar BNB zijn er inmiddels uit, nice!
https://www.misdaadjourna...hine-voor-een-wachtwoord/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
majic schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Dat is dus ook een high-risk LP pool met grote kans op impermanent loss. Kweenie, opzich als je er BUSD in stopt en verder niks (de andere 50% wordt dan als t' goed is gevuld met honey) dan kan je er ook niet veel aan verliezen I guess. Maar om dat nou iedereen aan te raden..dat ook weer niet.
Ik raad het ook niet echt aan. Als je zo'n percentages ziet dan moet er toch echt wel een belletje gaan rinkelen. Ik wil er gerust een disclaimer bijzetten maar iemand met gezond boerenverstand weet hopelijk dat ie hier geen 2 maandlonen moet inpompen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PlanR
BootjeVaren schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Ik raad het ook niet echt aan. Als je zo'n percentages ziet dan moet er toch echt wel een belletje gaan rinkelen. Ik wil er gerust een disclaimer bijzetten maar iemand met gezond boerenverstand weet hopelijk dat ie hier geen 2 maandlonen moet inpompen.
3?

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

BootjeVaren schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Was idd net een reply aan het maken. Na 32 dagen heb je 3x, na 40 4x, na 46 5x... Seems legit. :D

Aan de andere kant: Kun je met een stablecoin impermanent loss hebben? want volgens mij is die impermanent loss door de schommeling van de prijs van je asset. En stables kennen geen schommeling. Tenzij de helft van je geleverde BUSD in dat voorbeeld automatisch omgezet wordt naar HONEY om in de LP mee te mogen doen...

• majic
MicroWhale schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:58:
[...]

[...]

Een LP met één coin is geen LP, maar gewoon een pool, ten eerste. Ten tweede, 20% APY op een enkele stablecoin ga je meestal niet krijgen ,daar zijn de tokenomics niet naar. Misschien op héél recent gemuntte stables? Geen idee.

Verder maak je het allemaal erg ingewikkeld. Technisch gezien klopt het wat je schrijft, maar in de praktijk ben je in 5 minuten er klaar mee. Als je geen 5 minuten wil stoppen in geld verdienen, tsja, dan moet je niet in crypto gaan. Of iig, gewoon veilig bitcoin kopen tegen een veel te hoge prijs op één of ander nederlands platform, lekker in je hardware wallet stoppen en nooit meer naar omkijken.

Even op een discord wat vragen om te leren lijkt me ook niet zo'n hele enge stap, zeker niet gezien het om je eigen geld gaat en het dus beter is om méér te weten dan minder.

• Wowhead
Ik had nog een vraagje ik heb dus nu een percentage bitcoins in mijn bitvavo account, moet ik een eigen wallet aanschaffen om het veilig te stellen?

• Servor
  • Niet online
En we zijn weer aan het opbouwen naar de 46K lijkt het. Weet iemand waarom dat zo'n grens is? Historisch gezien of qua MA's ofzo? Het begint me echt mateloos te fascineren merk ik :D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:07
Kak, mijn resterende Ada staat nog maar 2060% in de plus _O-

• kernie
Wowhead schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:45:
Ik had nog een vraagje ik heb dus nu een percentage bitcoins in mijn bitvavo account, moet ik een eigen wallet aanschaffen om het veilig te stellen?
Lekker daar laten staan met Staking (rente) aan :)

PS5

• Servor
  • Niet online
kernie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Lekker daar laten staan met Staking (rente) aan :)
Nog zo'n vraag die al tijden door m'n hoofd spookt. Stel BTC gaat overmorgen echt naar de maan en iedereen en zijn moeder gaat winst pakken. Wat is dan de kans dat zo'n Bitvavo, of een andere grotere site, omvalt? Ik neem aan dat ze niet even tig miljoen kunnen overmaken naar al die Wojak's. Hoe werkt zoiets in de praktijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kernie
Servor schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Nog zo'n vraag die al tijden door m'n hoofd spookt. Stel BTC gaat overmorgen echt naar de maan en iedereen en zijn moeder gaat winst pakken. Wat is dan de kans dat zo'n Bitvavo, of een andere grotere site, omvalt? Ik neem aan dat ze niet even tig miljoen kunnen overmaken naar al die Wojak's. Hoe werkt zoiets in de praktijk?
Goeie vraag ;) ik denk hetzelfde als wanneer iedereen tegelijk z'n geld bij de bank opneemt? :X

PS5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

[...]
[...]

Ja, die nadelen aan DeFi zijn er inderdaad, en laatst was er ook bij Beefy een pool waarvan 1 van de tokens (Yeld) een exploit had, in het minten in het masterchef contract; geen fout van Beefy dus, maar van Yeld zelf, en daar doen audits niks aan. Alleen zal dat nooit hebben als je bij USDT of USDC of andere grotere tokens blijft. (Er zijn dan nog genoeg mogelijkheden om geld kwijt te raken op Beefy hoor, maar dat is dan omdat je zelf in rare LPs van vage tokens stapt, en dat zie ik jou niet doen.) Enne, misschien werkt het in m'n voordeel dat ik niet in de IT zit qua vertrouwen. En onbewezen partij, tja, ik kan natuurlijk moeilijk beweren dat 11 maanden een lange staat van dienst is; het is de stevigste partij die we hebben binnen DeFi denk ik (buiten misschien Yearn. Beefy schijnt trouwens binnenkort de stap naar Ethereum mainnet te willen maken.)

Dan wat die LPS en stables betreft - ik neem aan dat je bij Beefy op de Binance Smart Chain hebt gekeken?
Er zijn nog wat hogere APYs op bijv. de Polygon-chain, maar ik zag ook ineens dat m'n single staking MAI pool inmiddels nog maar 10% rente geeft, dan dat is meteen een ander punt: instabiele APYs. Maar er is bijvoorbeeld op USDC-MAI nog steeds 33%.

Op je vraag van hoe werkt dat dan: dat wordt steeds gebruikersvriendelijker. Niemand wil natuurlijk 4 of 2 coins in een LP gooien op site x, dan naar site y, etc, dus daarvoor heeft Beefy inmiddels de ZAP-functie: Je hoeft nog maar 1 van de assets die je wil te hebben en daar kan je dan gewoon een LP van maken, praktisch, stel je wil die BUSD/USDT/USDC/DAI tegen 23% in pool in, heb je aan alleen BUSD genoeg, zie: https://docs.beefy.financ...o-guides/how-to-beefy-zap

En is er een Beefy voor dummies: ja, of in elk geval veel documenten die leesbaar genoeg moeten zijn als je in de IT zit: https://docs.beefy.finance/beefyfinance/
https://docs.beefy.finance/beefyfinance/faq/how-to-guides

Verder functioneert de Discord als prima klantenservice als je ergens niet uit komt (vergeleken met zaken als Binance en ook Nexo.)
Als je met metamask of een andere wallet kan werken is Beefy niet zo heel ingewikkeld, ten minste, dat is mijn mening als iemand van tegen de veertig die niet echt goed is met computers.

(trouwens, videohandleiding voor Beefy kon ik alleen vinden van vage Indiërs en Russen, niet van Beefy zelf.)

En het is inderdaad zeker niet hetzelfde gebruiksgemak als Nexo met een NL bankrekeningnummer.
Maar Euro's naar een exchange, omzetten naar crypto, crypto naar wallet, staken op Beefy vind ik zelf ook niet zoveel werk, en vaak is stap 1 degene die het meeste tijd kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Laatst online: 14:42
Servor schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

BTC is niet gratis voor zover ik weet, dus bitvavo zal dan flink wat inflow hebben. Niet echt een probleem scenario. Als BTC zou crashen om welke reden dan ook, dan zal er een probleem kunnen zijn met de liquiditeit.

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:46
Euro naar de bank laten storten via Bitvavo duurt tegenwoordig ook 1 werkdag?
Sinds wanneer is dat? Vond het juist enorm fijn dat je binnen een paar minuten je geld al op de rekening had staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

majic schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Een LP met één coin is geen LP, maar gewoon een pool, ten eerste. Ten tweede, 20% APY op een enkele stablecoin ga je meestal niet krijgen ,daar zijn de tokenomics niet naar. Misschien op héél recent gemuntte stables? Geen idee.

Verder maak je het allemaal erg ingewikkeld. Technisch gezien klopt het wat je schrijft, maar in de praktijk ben je in 5 minuten er klaar mee. Als je geen 5 minuten wil stoppen in geld verdienen, tsja, dan moet je niet in crypto gaan. Of iig, gewoon veilig bitcoin kopen tegen een veel te hoge prijs op één of ander nederlands platform, lekker in je hardware wallet stoppen en nooit meer naar omkijken.

Even op een discord wat vragen om te leren lijkt me ook niet zo'n hele enge stap, zeker niet gezien het om je eigen geld gaat en het dus beter is om méér te weten dan minder.
MAI op polygon en fUSDT op fantom hadden dat een tijdje. Maar meestal zijn het de LPs met zulke apys.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Oh, @MicroWhale een overzicht van stable LP. Standaard laat hij alleen de grootste 4 coins, nieuwere stables als MAI kun je er zelf mij invullen als je die genoeg vertrouwt.

https://yield.rodeo/

• BootjeVaren
MicroWhale schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Was idd net een reply aan het maken. Na 32 dagen heb je 3x, na 40 4x, na 46 5x... Seems legit. :D

Aan de andere kant: Kun je met een stablecoin impermanent loss hebben? want volgens mij is die impermanent loss door de schommeling van de prijs van je asset. En stables kennen geen schommeling. Tenzij de helft van je geleverde BUSD in dat voorbeeld automatisch omgezet wordt naar HONEY om in de LP mee te mogen doen...
Ja, dat is zo. De helft wordt omgezet in Honey. Ik heb er wat kratjes bier ingestoken omdat het anders toch staat te niksen. En ja ik heb me reeds ingelezen omtren impermenant loss, yield farming etc.

[ Voor 11% gewijzigd door BootjeVaren op 12-08-2021 10:04 ]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 22:16
Servor schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:37:

Lesjes geleerd.
Gewoon automatiseren met een dienst als Bitpanda. Ik doe gewoon op vaste momenten een standaard koop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

BootjeVaren schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Ja, dat is zo. De helft wordt omgezet in Honey.
Ik zit toevallig in die pool, omdat we met Bifi laatst als bonus extra Honey kregen en ik er toch iets mee moest. 10% erbij in 3 dagen. Maar het is ook al 13% geweest. En ook al -2%. Dit zijn geen pools om veel geld in te steken, of het lang in te laten zitten, tenzij je heel veel vertrouwen hebt in betreffende coin.

En dan is Honey niet eens een shitcoin qua tokenomics.

[ Voor 5% gewijzigd door Glenn Hoddle op 12-08-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
Glenn Hoddle schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Ik zit toevallig in die pool, omdat we met Bifi laatst als bonus extra Honey kregen en ik er toch iets mee moest. 10% erbij in 3 dagen. Maar het is ook al 13% geweest. En ook al -2%. Dit zijn geen pools om veel geld in te steken, of het lang in te laten zitten, tenzij je heel veel vertrouwen hebt in betreffende coin.
Ja ik dacht max enkele dagen te laten staan en dan een andere LP te zoeken. Het is kleingeld om eens aan de slag te gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:36
kernie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Goeie vraag ;) ik denk hetzelfde als wanneer iedereen tegelijk z'n geld bij de bank opneemt? :X
Als Bitcoin enorm hoog staat, en iedereen zou tegelijkertijd gaan verkopen, dan is er voor iedere verkoop óók een koper.
Elke verkoop is dan netjes afgedekt met geld - er zouden geen problemen ontstaan dat er niet uitbetaald kan worden.

Wel zouden de prijzen enorm snel instorten, er zou een rij ontstaan bij de Lambo dealer en Anti Elppa zou helaas te weinig fiat hebben om de gehele dip op te kopen en maximaal te profiteren. Eerste wereld problemen.

Maktub

Pagina: 1 ... 115 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!