Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-06 12:08

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Yalopa schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:21:
Pioneer springt nu al in het volgende gat, streaming, en blijft verder kleine verbeteringen voor grote prijzen uitbrengen..
Mooie samenvatting, maar dit deel ben ik het niet helemaal mee eens. Denon heeft al langer streaming aan boord en ook voor meer services. Pioneer springt dus niet in een gat maar volgt Denon 😉

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ah kijk, ik wist niet dat Denon eerder streaming deed dan Pioneer. Ik zie iig Beatport nooit adverteren met Denon, wel met Pioneer streaming.

Er moet iets niet goed gaan met denon, want lang voor Pioneer CD spelers had in clubs, was Denon de standaard CD speler. Sinds de opkomst van Pioneer heb ik echter niets meer van Denon gezien in clubs. Ik weet dat Denon best wel innovatieve producten heeft, alleen kiest bijna iedereen voor Pioneer..

Marketing I guess

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnie2k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-06 20:06

Vinnie2k

Pompen met die subwoofer!

Stimulate14 schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:45:
Ik heb een tijdje mijn CDJ800's te koop gezet maar uiteraard geen hond op gereageerd. Dan kan ik ze net zo goed laten staan. Maar ik ben een beetje moe om elke keer maar CD's te branden en labels te printen. Daarom wil ik over naar digitaal en zat eens te kijken naar de XDJ-RX3.

Mijn huidige set-up; Zonder de CDJ-1000 (die past er niet bij :+ ).

[Afbeelding]
Toevallig nog de cdj's in de verkoop staan, ik ben op zoek naar een setje. Die nieuwere spelers zijn allemaal veeel te breed voor m'n studio. En ik wil weten waar/hoe ze gebruikt zijn, dus dan is MP geen optie 😂

PS voor de compleetheid ook maar even een fotootje van m'n huidige stream setup toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DF9gzEEvaXpgnt5_2YUlw_mnNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/faoRywz7I8DZdF6chcJygGBF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie2k op 29-07-2023 09:07 ]

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:12
Yalopa schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:32:
Het is sneller dan vinyl, zeker, maar als je kon beatmatchen op vinyl dan maakte dat niet uit, want in enkele secs stond dat ook gelijk.

Geen idee als er serato support is, pioneer spelers zijn zeer goed op zichzelf, zonder extra software

Wat maakt recordbox strontsoftware:
- De meerdere keren dat ik een stick wou syncen om nog snel de laatste nieuwe tracks op de dag van een show mee te hebben besluit het ding dat mn sticks niet meer herkend worden, enige optie: reformat en alles opnieuw er op. ik heb letterlijk on stage nog op stick 1 gewerkt en ondertussen op stick 2 een volgende track gesynct, en zo continue wisselen. geloof me, het was niet mn leukste set die ik gedaan heb.
- De full sync van mn library (15GB) duurt uren (ik overdrijf niet als ik zeg dat het +12 h is), dit op USB3 sticks en een MacBook Pro (meerdere MacBooks gehad)
- Er is altijd een update op een ongepast moment, updates blijven soms hangen
- Geen mogelijkheid (zonder abonnement) om vanaf 2 laptops te kunnen syncen, ondanks het feit dat alle muziek perfect gesynct is over de 2 macs via iTunes

Op "nieuwere" standalone pioneers is het wel mogelijk om de beat grid van speler 1 te zien op speler 2, als ze verbonden zijn via een netwerk kabel, in dat geval kan je op speler 2 de stick van speler 1 benaderen. de hele oude kunnen dat niet (CDJ 850 etc) maar die kom je nog zelden tegen.
toon volledige bericht
USB-sticks zijn over het algemeen ook nogal traag, je kunt beter werken met een SSD of een USB-stick die binnenin vergelijkbare hardware heeft. Bijv Sandisk Extreme Pro. Ik heb een library van rond de 25GB en dat gaat vrij rap met Rekordbox sync manager.

Bijkomend voordeel in het werken met SSD met losse kabel is dat bij live optredens je stick niet horizontaal uit de controller steekt (breekbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Destralak schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:58:
[...]
Bijkomend voordeel in het werken met SSD met losse kabel is dat bij live optredens je stick niet horizontaal uit de controller steekt (breekbaar).
Ik heb nog een nvme schijf liggen, die moet in een behuizing, lijkt me wel lekker snel. Maar SanDisk pro zijn ook wel snel, hoewel 100gb wel lang duurt.
Mja, voor een optreden van een uurtje heb je aan een paar GB genoeg en dat is wel redelijk snel. Ze worden wel warm in de cdj's moet ik zeggen.

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-06 12:08

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Destralak schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:58:
[...]

USB-sticks zijn over het algemeen ook nogal traag, je kunt beter werken met een SSD of een USB-stick die binnenin vergelijkbare hardware heeft. Bijv Sandisk Extreme Pro. Ik heb een library van rond de 25GB en dat gaat vrij rap met Rekordbox sync manager.

Mijn Denon Prime 4 heeft de optie om een SSD in te bouwen, dus hoef helemaal niet meer met extern aangesloten opslag te werken. Ik ben nog steeds erg blij met de Denon. Zelf draai ik alleen thuis met vrienden, dus dat het geen clubstandaard is heb ik geen problemen mee.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 13:13
Yalopa schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:21:
Pioneer heeft op tijd gezien dat CD's dood zijn en dat MP3's het nieuwe ding zijn. Hadden ze dat niet gedaan, en had een ander merk wel in dat gat gesprongen, met dezelfde hoeveelheid marketing als pioneer toen, dan spraken we nu niet meer van pioneer...

Pioneer springt nu al in het volgende gat, streaming, en blijft verder kleine verbeteringen voor grote prijzen uitbrengen..

Overigens heeft pioneer geprobeerd om in de vinyl DJ niche die weer opkwam te stappen, maar hun spelers konden niet tippen aan de good-oll' SL1200 MKII. ondertussen zit technics aan MK7 geloof ik, maar de verbeteringen zijn marginaal. de meeste mensen die ik ken houden aan hun MKII's en doen ze niet weg. de mijne zijn ook 30 jaar oud en ik ben doodblij dat ik ze nooit verkocht heb, in tegenstelling tot velen...
Streaming is leuk voor thuis zodat je snel dingetjes kan uitproberen. Als je buiten de deur gaat spelen is het gewoon vragen om problemen. Op festivals of in clubs is de Wi-Fi vaak niet bestaand of ronduit slecht, naast dat je met allerlei geklooi met wachtwoorden eerst zit. Dan zou je nog kunnen terugvallen op 4G / 5G, maarja midden in een bos of ergens in de kelder van club is je ontvangst waarschijnlijk ook niet echt top. Buiten de storingsgevoeligheid van draadloos internet heb je ook nog eens te maken met extra software die ook storing kan hebben.

Daarnaast is de muziek die je streamed niet van jou. Als de desbetreffende streaming dienst er opeens mee ophoud of de artiesten halen hun spul eraf ben jij het kwijt; RIP playlists.

Geef mij die USB of vinyltjes maar. Die doen het tenminste zonder al te veel fratsen.
Yalopa schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:44:
Ah kijk, ik wist niet dat Denon eerder streaming deed dan Pioneer. Ik zie iig Beatport nooit adverteren met Denon, wel met Pioneer streaming.

Er moet iets niet goed gaan met denon, want lang voor Pioneer CD spelers had in clubs, was Denon de standaard CD speler. Sinds de opkomst van Pioneer heb ik echter niets meer van Denon gezien in clubs. Ik weet dat Denon best wel innovatieve producten heeft, alleen kiest bijna iedereen voor Pioneer..

Marketing I guess
Denon focussed zich teveel op allerlei gimmick features waar niemand op zit te wachten. De doelgroep voor high-end gear zijn over het algemeen pro-DJ's, clubs, festivals en soms wat particulieren. Die groep zit niet op Soundcloud integratie of allerlei geavanceerde key-sync te wachten. Die willen een apparaat wat vertrouwd aanvoelt en een bewezen trackrecord heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door PWSteal op 30-07-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 19:04
PWSteal schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:01:
[...]

Streaming is leuk voor thuis zodat je snel dingetjes kan uitproberen. Als je buiten de deur gaat spelen is het gewoon vragen om problemen. Op festivals of in clubs is de Wi-Fi vaak niet bestaand of ronduit slecht, naast dat je met allerlei geklooi met wachtwoorden eerst zit. Dan zou je nog kunnen terugvallen op 4G / 5G, maarja midden in een bos of ergens in de kelder van club is je ontvangst waarschijnlijk ook niet echt top. Buiten de storingsgevoeligheid van draadloos internet heb je ook nog eens te maken met extra software die ook storing kan hebben.

Daarnaast is de muziek die je streamed niet van jou. Als de desbetreffende streaming dienst er opeens mee ophoud of de artiesten halen hun spul eraf ben jij het kwijt; RIP playlists.

Geef mij die USB of vinyltjes maar. Die doen het tenminste zonder al te veel fratsen.
Voor buiten de deur zou ik ook nooit streaming gebruiken, precies om de redenen die jij aangeeft.

Voor thuis te mixen vind ik het ideaal. Ik vind het een makkelijke manier om met tracks te mixen, uit te proberen wat werkt etc. zonder meteen een track te hoeven kopen. Ik zou het alleen kopen als ik buiten de deur moet draaien (en er ook een fee voor krijg).

Ik heb vroeger voor duizenden euro's vinyl aangeschaft, die heb ik nog steeds op zolder. Ergens is dat best zonde aangezien ik er niets meer mee doe. Wat dat betreft is streaming dan wel een uitkomst voor als je alleen thuis draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:15
De streamingdienst van Beatport biedt een offline container waarmee je muziek lokaal kunt opslaan. Het duurste abonnement geeft me de mogelijkheid om 1000 nummers lokaal op te slaan. Dit is ruim voldoende om in de donkerste en diepste kelder een lekker setje te stampen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:50

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vinnie2k schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Toevallig nog de cdj's in de verkoop staan, ik ben op zoek naar een setje. Die nieuwere spelers zijn allemaal veeel te breed voor m'n studio. En ik wil weten waar/hoe ze gebruikt zijn, dus dan is MP geen optie 😂

PS voor de compleetheid ook maar even een fotootje van m'n huidige stream setup toegevoegd.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit.
Nee, niet meer in de verkoop maar dat kwam omdat niemand ze wilt. Maar als je interesse hebt kunnen we altijd eens kijken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Stimulate14 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:29:
[...]

Ziet er goed uit.
Nee, niet meer in de verkoop maar dat kwam omdat niemand ze wilt. Maar als je interesse hebt kunnen we altijd eens kijken :).
Thanks, het is enorme luxe om zo'n studio aan huis te hebben.
Het is echt super compact (wel leven met z'n 2e op 50m2, dus echt ruimte over is er niet 😂)

Ik hoor graag van je, zullen we dat via pb verder op te pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Pioneer DJ heeft een nieuw product uit. Een hybride draaitafel genaamd PLX-CRSS12

Het combineert de technology van de Rane Twelves, Reloop RP8000MK2.
Prijs €1400 per stuk!

De PLX1000 kost 700-800. De Technics MK7 800. Doe er een Phase DJ bij van 400 en dan kom je aardig in de buurt van een product dat alles in een is. Maar de prijs blijft belachelijk voor de gemiddelde consument.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EMcdDL8IkWein4jaHT_9O7z3dk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/errojaBIwURXazo7yeIGTtrk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51H7dzfFCvoCXqRcpCBn0Y4Dmzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t0vhZ0aVgbZlO1rQN8zFWEFX.png?f=fotoalbum_large

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Ves schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:35:
Pioneer DJ heeft een nieuw product uit. Een hybride draaitafel genaamd PLX-CRSS12

Het combineert de technology van de Rane Twelves, Reloop RP8000MK2.
Prijs €1400 per stuk!

De PLX1000 kost 700-800. De Technics MK7 800. Doe er een Phase DJ bij van 400 en dan kom je aardig in de buurt van een product dat alles in een is. Maar de prijs blijft belachelijk voor de gemiddelde consument.
Mooi gereedschap, met alle opties zit je met een beetje platenspeler en Phase inderdaad al rond die prijs. Ik ben oprecht benieuwd naar deze en zal ze denk ik zelfs wel gaan kopen.

De platenspelers die ik nu heb moeten terloops toch vervangen worden na zo'n beetje 10 jaar gebruik (synq's) want ze zijn erg lawaaierig (achtergrondgeluid) en gewoon instapmodel.

Die decks zien er ook erg mooi uit trouwens vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
2 Reloop RP-8000 MK2 en een Phase Essential is bijna net zo duur als die Pioneer.

https://www.tonecontrol.nl/reloop-rp-8000-mk2
https://www.tonecontrol.nl/phase-essential

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 06:31
Yes, lang lang geleden was ik enthousiast slaapkamer DJ.

En na jaren absentie heb ik recent een aantal uurtjes mogen draaien op een feestje. Dat ging verassend goed na 10 jaar geen knop aangeraakt te hebben. Dus heb ik de smaak weer he-le-maal te pakken.

Traktor S4 gekocht, setje studio speakers etc. Nu is de techniek leuk vooruit gegaan en zijn "stems" tegenwoordig een ding. Ik ben er nu mee aan het spelen wordt daar wel blij van. Maar nu vraag ik me af, wat is jullie workflow met stems? Zet je al je muziek om naar een stem file? Off alleen dedicated tracks, die het ontleden waard zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Noxa schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:08:

...
Traktor S4 gekocht, setje studio speakers etc. Nu is de techniek leuk vooruit gegaan en zijn "stems" tegenwoordig een ding. Ik ben er nu mee aan het spelen wordt daar wel blij van. Maar nu vraag ik me af, wat is jullie workflow met stems? Zet je al je muziek om naar een stem file? Off alleen dedicated tracks, die het ontleden waard zijn?
Gefeliciteerd, Traktor is top. Als je tracks hebt waar je elementen van wil gebruiken (stems) dan zou ik die zeker vooraf uit elkaar trekken. Ik draai bijvoorbeeld in de hardcore best wat samples uit een mapje met 10/15 tracks waar ik de meeste sampletjes wel uit geknipt heb.

Ik zou zeker niet heel m'n collectie uit elkaar trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie2k op 15-09-2023 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 08:20
Noxa schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:08:
Yes, lang lang geleden was ik enthousiast slaapkamer DJ.

En na jaren absentie heb ik recent een aantal uurtjes mogen draaien op een feestje. Dat ging verassend goed na 10 jaar geen knop aangeraakt te hebben. Dus heb ik de smaak weer he-le-maal te pakken.

Gebruik je een programma om de stem files uit een track te halen? En zo ja, welke. Lijkt me ook handig voor mashups die ik af en toe maak. Nu doe ik het Quick and dirty in reason en draai de bas weg enzo, maar kan beter natuurlijk (en makkelijker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 06:31
destroyer6670 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:41:
[...]

Gebruik je een programma om de stem files uit een track te halen? En zo ja, welke. Lijkt me ook handig voor mashups die ik af en toe maak. Nu doe ik het Quick and dirty in reason en draai de bas weg enzo, maar kan beter natuurlijk (en makkelijker)
Ik gebruik nuo-stems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Ik gebruik wel eens Ultimate Vocal Remover v5, is gratis en goed.

https://ultimatevocalremover.com/

https://audiosex.pro/thre...em-separation-algo.69463/

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nljordi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
Hobbyisten, ik heb een brutale vraag. Nu weet ik niet of ik bij het juiste topic ben maar dat merk ik wel.
Het volgende: in het voorjaar ga ik trouwen en willen wij een openingsdans verzorgen met liedjes die we vinden passen bij ons. Nu heb ik zelf wat geprobeerd te knutselen maar het lukt me niet echt dus ga ik expertise vragen van een forum.

De vraag is wie het leuk vind om 3 liedjes op de juiste manier te mixen zodat de overloop van de liedjes strak is.

Wellicht mag ik dit niet vragen via het forum en dus mag er ook via een prive berichtje gereageerd worden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 08:53
nljordi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:05:

Wellicht mag ik dit niet vragen via het forum en dus mag er ook via een prive berichtje gereageerd worden.

Alvast bedankt
Mwoah dat lijkt me een valide vraag. Zonder het al te ingewikkeld te maken moet je 2 muziekbronnen tegelijk kunnen afspelen, en apart van elkaar de volume kunnen regelen zodat je kan in- en uitfaden,

De meeste DJ's hier zullen beatmixen met materiaal wat gemaakt is om met elkaar te mixen, maar daar zal bij jou waarschijnlijk geen sprake van zijn, dus zoek naar een geschikt moment om het nieuwe nummer in te brengen en de oude uit te faden. Meestal is dat in een rustig moment in beide van de nummers.

Maar je zou natuurlijk ook gewoon een DJ kunnen huren en die het voor je laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:58
Hobbyisten, ik heb een brutale vraag. Nu weet ik niet of ik bij het juiste topic ben maar dat merk ik wel.
Het volgende: in het voorjaar ga ik trouwen en willen wij een openingsdans verzorgen met liedjes die we vinden passen bij ons. Nu heb ik zelf wat geprobeerd te knutselen maar het lukt me niet echt dus ga ik expertise vragen van een forum.

De vraag is wie het leuk vind om 3 liedjes op de juiste manier te mixen zodat de overloop van de liedjes strak is.

Alvast bedankt
Wij bieden het aan vanuit onze service als DJ voor jullie bruiloft. Wellicht bij jouw DJ gevraagd? Of nog zoekende?

Overigens geef ik altijd aan dat dit alleen van toegevoegde waarde is als je er echt choreo op gaat doen of het heeeeeel snel gemixt wil hebben of vele nummers zijn (dus eigenlijk meer dan 3 is dan wel een grens), of er moet geknipt worden in de nummers zelf. De rest lukt live ook wel namelijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nljordi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
Ferrox1 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:30:
[...]

Wij bieden het aan vanuit onze service als DJ voor jullie bruiloft. Wellicht bij jouw DJ gevraagd? Of nog zoekende?

Overigens geef ik altijd aan dat dit alleen van toegevoegde waarde is als je er echt choreo op gaat doen of het heeeeeel snel gemixt wil hebben of vele nummers zijn (dus eigenlijk meer dan 3 is dan wel een grens), of er moet geknipt worden in de nummers zelf. De rest lukt live ook wel namelijk :9
We hebben al een dj, zal eens vragen aan de beste man of het inderdaad mogelijk is. Gaan er inderdaad een choreo op doen met ook 3 liedjes dus in dat opzicht volg ik het advies direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 13:13
Sinds een paar maanden DJ ik regelmatig op online radio stations en krijg altijd wel goede feedback, van zowel luisteraars als de hosts van de radio stations.

Echter ik wil wat meer luisteraars zien te krijgen op mijn materiaal op Soundcloud. Ik wil wel echte luisteraars en geen bots :) Een aantal ideeën die ik al heb.
- Podcasts te releasen via kanalen met een groter aantal luisteraars.
- Reageren op comments (track id vragen etc).
- Eventueel andere social media gebruiken, iedereen zit op Snapchat tegenwoordig?

Daarnaast zijn er ook betaalde diensten van o.a. Soundcloud zelf. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Err... Nee eerder TikTok dan Snapchat.

SoundCloud heeft een hele pagina met info voor creators/artists/producers.

In plaats van denken 'ik will XX aantal mensen bereiken' bekijk het eerder als wie wil je bereiken? Begin met het publiek dat je muziek interessant zal vinden. Door hun views wordt het dan weer gedeeld met gebruikers die met hun overeenkomsten hebben, maar nog niet direct met jou(w muziek/mix)
Daarin is YouTube beter dan SoundCloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:59

Alvast bedankt
Je kunt heel makkelijk een soort van valsspelen. Bijvoorbeeld DJ.studio kun je gratis uitproberen en de 3 nummers op basis van AI laten mixen. Het resultaat is verassend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PWSteal schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:39:
Sinds een paar maanden DJ ik regelmatig op online radio stations en krijg altijd wel goede feedback, van zowel luisteraars als de hosts van de radio stations.

Echter ik wil wat meer luisteraars zien te krijgen op mijn materiaal op Soundcloud. Ik wil wel echte luisteraars en geen bots :) Een aantal ideeën die ik al heb.
- Podcasts te releasen via kanalen met een groter aantal luisteraars.
- Reageren op comments (track id vragen etc).
- Eventueel andere social media gebruiken, iedereen zit op Snapchat tegenwoordig?

Daarnaast zijn er ook betaalde diensten van o.a. Soundcloud zelf. Heeft iemand hier ervaring mee?
Jezelf op andere social media promoten is een goed idee; stel wel eerst de vraag, waar zit je publiek?
Als je publiek bijvoorbeeld mensen zijn die van disco muziek houden en tussen de 30-50 jaar, dan is TikTok of Snapchat niet je platform en kan je beter naar Facebook of Instagram gaan kijken.
Maak dan wel je keuze wat je primaire platform word en ga niet overal een beetje doen; wil je je op Instagram bijvoorbeeld in de kijker spelen, dan zul je regelmatig reels en story’s moeten posten.
Zoek daar dan ook echt connectie met je publiek, ga niet wekelijks alleen maar posten dat er een nieuw radioprogramma live is; dat voegt niks toe voor je publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_coo
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-02-2024
Behoorlijke noob vraag is dit denk ik, maar ik zit regelmatig wat te hobbyien met een instap Pioneer setje. Nu vroeg ik me af waar ik tegenwoordig (legaal) muziek vandaan kan halen. Tot 2016 heb ik een redelijke muziekcollectie op mp3 bijgehouden daarna door de komst van Spotify niet meer.
Dan gaat het vooral om top 40 nummers/Nederlandse muziek voor simpele huis tuin en keuken feestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

iTunes zal wel hebben wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Rem_coo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:18:
Behoorlijke noob vraag is dit denk ik, maar ik zit regelmatig wat te hobbyien met een instap Pioneer setje. Nu vroeg ik me af waar ik tegenwoordig (legaal) muziek vandaan kan halen. Tot 2016 heb ik een redelijke muziekcollectie op mp3 bijgehouden daarna door de komst van Spotify niet meer.
Dan gaat het vooral om top 40 nummers/Nederlandse muziek voor simpele huis tuin en keuken feestjes.
Voor dat is idd iTunes de beste optie, al zal je niet alles daar vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ves op 19-10-2023 12:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:55

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Na een a 2 posts in het verleden hier te hebben geplaatst is het dan zover:

Ik ben gevraagd door mijn oude lokale sportvereniging (waar ik vrijwel iedereen ken) om over 3 maandjes te komen draaien op een feestje. Het zal de eerste worden, super spannend maar tegelijk heel veel zin in na het al een paar jaar hobby-matig te doen :)

Gestart op een entry level Pioneer, daarna door gegaan naar de DDJ1000. Inmiddels beland op een standalone controller, Denon SC live 4. Erg blij mee en die kan ik dan mooi meenemen naar het feest toe zonder dat ik ook ergens een laptop moet verbinden etc.

Ik was dit weekend op een ander feestje waarbij wat maten naar me toe kwamen "joh als je deze muziek zou spelen zou het fantastisch zijn". Het kwam op een beetje house maar vooral top 40 / dance / pop neer. Wat ik erg fijn vindt, deze genres draai ik nu ook voornamelijk voor mijzelf bij het maken van mixes etc.

Maar goed ik heb nog even de tijd om wat overgangen te oefenen, muziek te downloaden om de bibliotheek uit te breiden (ik kan nu wel 1 a 1/5 uur vol spelen met verschillende genres maar dit is natuurlijk niet genoeg om een volle avond a 3 - 4 uur mee te draaien.) Luisteren naar het publiek, verzoekjes ontvangen, speakers aansluiten, kijken hoe iedereen reageert zal de grootste uitdaging in zitten. Tegelijk helpt het dan wel dat het een redelijk vertrouwde omgeving is, mocht i kop me bek gaan lachen we er allemaal even om en start ik de volgende plaat :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Yariva schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:01:

Ik ben gevraagd door mijn oude lokale sportvereniging (waar ik vrijwel iedereen ken) om over 3 maandjes te komen draaien op een feestje. Het zal de eerste worden, super spannend maar tegelijk heel veel zin in na het al een paar jaar hobby-matig te doen :)

Gestart op een entry level Pioneer, daarna door gegaan naar de DDJ1000. Inmiddels beland op een standalone controller, Denon SC live 4. Erg blij mee en die kan ik dan mooi meenemen naar het feest toe zonder dat ik ook ergens een laptop moet verbinden etc.

Ik was dit weekend op een ander feestje waarbij wat maten naar me toe kwamen "joh als je deze muziek zou spelen zou het fantastisch zijn". Het kwam op een beetje house maar vooral top 40 / dance / pop neer. Wat ik erg fijn vindt, deze genres draai ik nu ook voornamelijk voor mijzelf bij het maken van mixes etc.

Maar goed ik heb nog even de tijd om wat overgangen te oefenen, muziek te downloaden om de bibliotheek uit te breiden (ik kan nu wel 1 a 1/5 uur vol spelen met verschillende genres maar dit is natuurlijk niet genoeg om een volle avond a 3 - 4 uur mee te draaien.) Luisteren naar het publiek, verzoekjes ontvangen, speakers aansluiten, kijken hoe iedereen reageert zal de grootste uitdaging in zitten. Tegelijk helpt het dan wel dat het een redelijk vertrouwde omgeving is, mocht i kop me bek gaan lachen we er allemaal even om en start ik de volgende plaat :)
toon volledige bericht
Leuk om eens buiten de deur te draaien! Ga je vooral niet te druk maken over allerlei technische tricks en moeilijke overgangen, vooral je platenkeus bepaald de sfeer en hoe de mensen het vinden! Als het toch een bekende sportvereniging is, ga eens langs om te kijken wat voor muziek ze na de wedstrijden en/of trainingen op hebben staan, dan heb je misschien al een beetje een idee waar je het moet zoeken :)
Vergeet ook niet dat je niet 4 uur lang hoeft te knallen, vooral bij sportverenigingen loopt de muzieksmaak vaak ver uiteen, dus probeer daar een beetje in af te wisselen en kijk goed hoe je publiek reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

GeleFles schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:16:
[...]

Leuk om eens buiten de deur te draaien! Ga je vooral niet te druk maken over allerlei technische tricks en moeilijke overgangen, vooral je platenkeus bepaald de sfeer en hoe de mensen het vinden! Als het toch een bekende sportvereniging is, ga eens langs om te kijken wat voor muziek ze na de wedstrijden en/of trainingen op hebben staan, dan heb je misschien al een beetje een idee waar je het moet zoeken :)
Vergeet ook niet dat je niet 4 uur lang hoeft te knallen, vooral bij sportverenigingen loopt de muzieksmaak vaak ver uiteen, dus probeer daar een beetje in af te wisselen en kijk goed hoe je publiek reageert.
Thanks! Yes ik wil binnenkort eens praten om te kijken welke spotify playlists ze nu draaien. En zoals je zegt zal het meer om de platenkeuze gaan en af te wisselen, kijken waar iedereen een beetje goed op reageert. Juist de skills welke je niet thuis kan leren. Toch spannend :9

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
ik draai al 20 jaar bruiloften en vind het nog steeds spannend. Maar dat maakt het nou net leuk. Kijk vooral naar wat werkt en blijf niet te lang in hetzelfde genre hangen als het een open format feest is. Doe alleen een mix overgang als je zeker weet dat je in control er van bent. Gewoon switchen kan ook met een effectje er overheen. Als het veel house is moet je de swing er in proberen te houden en proberen opbouwend te blijven draaien. Dus niet met je knaller beginnen maar die pas draaien als er al beweging op de dansvloer is.
Het is geen bruiloft (dat moet echt first-time-right, dus is op hoog niveau) maar geniet er vooral zelf van. Als je dat al uitstraalt dan komt de rest vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamiednb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
Yariva schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:01:

toon volledige bericht
Ik vind het ook nog steeds spannend om te draaien. Ik draai al een aantal jaar op feesten en bruiloften. En ik ben de huis DJ van een carnavalsvereniging waar zon 400 man op af komen. Telkens blijft het spannend om te beginnen. Maar als je plezier heb komt alles goed. Let vooral goed op het publiek en draai om te testen van 1 muziekgenre 3 of 4 nummers dan zie je wat aan slaat of niet. Je kan die setjes met nummers al van te voren klaar zetten in een afspeellijst. Ik heb ook een afspeellijst met alle bekendste nummers die altijd aan slaan die draai ik altijd later op de avond. Dan krijg je de dansvloer wel vol. Ik draai ook met de Denon SC live 4 voor een jaar en het is echt een top apparaat.

En het mixen is echt niet altijd nodig. Met house/hardstyle is het altijd wel leuk om te doen maar is echt niet nodig. Op het juiste moment de volgende plaat inzetten is altijd al goed genoeg. En als ik switch van genre laat ik soms ook wel 1 seconde tussen het nummer. Dan gaan mensen opletten op wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik zit wat te tobben over het vernieuwen van de draaiapparatuur. Draai nog altijd met draaitafels, gecombineerd Traktor met echt vinyl, maar er moet sowieso een nieuwe mixer komen en zat te denken aan CD/media spelers. Dat laatste zit ik erg tegenaan te hikken.

Als ik kijk naar het aanbod, dan lijkt er de laatste jaren een enorme schifting plaats te hebben gevonden tussen betaalbaar, maar professioneel nauwlijks bruikbaar en professioneel, maar kompleet onbetaalbaar, en er niks tussenin.

De mediaspelers beginnen bij zo'n €800,- per stuk, maar lijken dan nog niet op de club sets, en gaat dan snel richting €1200~1500,- wat mij dan toch te prijzig wordt.

Wat vooral mijn doel is, dat als draaitafels van de rider niet meer aangeboden word, ik direct met de andere clubapparatuur aan de slag kan. Mijn ervaring is nl dat ik alleen basic gebruik kan maken van de speler en mixer, maar niet gebruik maak van alle fancy functies, omdat ik er niet mee heb kunnen werken.

Ik ben dan ook benieuwd of jullie dit ook hebben met de thuissets, en wat jullie hebben staan dat de thuissituatie enigszins overeenkomt met de setup in een club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Leuke :)

Mijn thuisset:
2x SL1200MKII
2x XDJ 700
1X DJM 800

De XDJ's van pioneer zijn gewoon de slimmed down versies van de NX2. Alles wat ik thuis kan, kan ik ook in clubs die toch altijd pioneer staan hebben, mn sticks werken direct incl alle meta data die ik thuis toegevoegd heb zoals que points, bpm folderstructuur playlists etc.
Het apparaat zelf is geprijsd op home use, build quality is home use, maar niet voor in een club

DJM800 (pioneer)
Ooit gekocht omdat mn vorige mixer het begeven had, ook hier weer hetzelfde als je 1 pioneer mixer snapt, snap je ze allemaal. Ik ben zuinig met de FX omdat deze niet in mijn stijl passen, de latere modellen hebben gewoon meer FX en toeters en bellen. Voor mij zou een oldscool Rodec 180 even goed werken, maar die worden al jaren niet meer gemaakt. Ik kan mijn ding op elke mixer met een gain / EQ / Faders. Degelijke club quality en had toen ook gewoon dat prijskaartje.

Mijn uitgangspunt is dat -uitzonderingen daar gelaten- elke club of feest Pioneer gear heeft, vandaar dat ik voor pioneer gegaan ben. Ik ben te klein om te gaan eisen dat er voor mij speciaal een ander merk zet wordt, en ik heb geen zin om op een locatie te komen waar pioneer staat, en ik moet gaan stressen omdat ik thuis een ander merk heb, en mn sticks misschien niet compatibel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Yalopa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:45:
Mijn thuisset:
2x SL1200MKII
2x XDJ 700
1X DJM 800

.......

Mijn uitgangspunt is dat -uitzonderingen daar gelaten- elke club of feest Pioneer gear heeft, vandaar dat ik voor pioneer gegaan ben. Ik ben te klein om te gaan eisen dat er voor mij speciaal een ander merk zet wordt, en ik heb geen zin om op een locatie te komen waar pioneer staat, en ik moet gaan stressen omdat ik thuis een ander merk heb, en mn sticks misschien niet compatibel zijn
Die XDJ-700 is wel cute zeg O+

Verder wel eens over je Pioneer verhaal. Als bedroom DJ ging ik toch voor Denon, daar maakt het natuurlijk geen zak uit wat je kiest (enkel voor je portemonnee.)

Mocht je met je hobby / werk echt geld gaan verdienen zou ik vermoedelijk ook overschalen naar Pioneer. Ik heb namelijk nu geen idee of mijn Denon Engine DJ format goed binnenkomt op een CDJ. Ik gok van niet en dan ga je wel aanmodderen met verschillende sticks voor verschillende fabrikanten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:12
Yalopa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:45:
Leuke :)

Mijn thuisset:
2x SL1200MKII
2x XDJ 700
1X DJM 800

De XDJ's van pioneer zijn gewoon de slimmed down versies van de NX2. Alles wat ik thuis kan, kan ik ook in clubs die toch altijd pioneer staan hebben, mn sticks werken direct incl alle meta data die ik thuis toegevoegd heb zoals que points, bpm folderstructuur playlists etc.
Het apparaat zelf is geprijsd op home use, build quality is home use, maar niet voor in een club

DJM800 (pioneer)
Ooit gekocht omdat mn vorige mixer het begeven had, ook hier weer hetzelfde als je 1 pioneer mixer snapt, snap je ze allemaal. Ik ben zuinig met de FX omdat deze niet in mijn stijl passen, de latere modellen hebben gewoon meer FX en toeters en bellen. Voor mij zou een oldscool Rodec 180 even goed werken, maar die worden al jaren niet meer gemaakt. Ik kan mijn ding op elke mixer met een gain / EQ / Faders. Degelijke club quality en had toen ook gewoon dat prijskaartje.

toon volledige bericht
Uit interesse: waarom 2x een losse XDJ 700 en 1x DJM 800, ipv zoiets als een DDJ-800 of DDJ-1000? Voor thuisgebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

vlaaing peerd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:21:
Ik zit wat te tobben over het vernieuwen van de draaiapparatuur. Draai nog altijd met draaitafels, gecombineerd Traktor met echt vinyl, maar er moet sowieso een nieuwe mixer komen en zat te denken aan CD/media spelers. Dat laatste zit ik erg tegenaan te hikken.

Als ik kijk naar het aanbod, dan lijkt er de laatste jaren een enorme schifting plaats te hebben gevonden tussen betaalbaar, maar professioneel nauwlijks bruikbaar en professioneel, maar kompleet onbetaalbaar, en er niks tussenin.

De mediaspelers beginnen bij zo'n €800,- per stuk, maar lijken dan nog niet op de club sets, en gaat dan snel richting €1200~1500,- wat mij dan toch te prijzig wordt.

Wat vooral mijn doel is, dat als draaitafels van de rider niet meer aangeboden word, ik direct met de andere clubapparatuur aan de slag kan. Mijn ervaring is nl dat ik alleen basic gebruik kan maken van de speler en mixer, maar niet gebruik maak van alle fancy functies, omdat ik er niet mee heb kunnen werken.

Ik ben dan ook benieuwd of jullie dit ook hebben met de thuissets, en wat jullie hebben staan dat de thuissituatie enigszins overeenkomt met de setup in een club.
toon volledige bericht
In de club en op feesten draai ik natuurlijk het liefst op een CDJ+DJM set, maar voor thuis is dat wel erg kostbaar. (en mijn inziens ook flink overkill voor thuis als je 3Ks en 900NXS2/A9 wilt hebben)
Ik doe ook feesten waar ik zelf alle apparatuur meeneem, dus het moet ook nog een beetje handzaam zijn en snel aan te sluiten zijn.
Ik ben geen fan (meer) van het draaien met een laptop voor mijn neus, dus uiteindelijk was mijn keus gevallen op de allinone spelers nadat ik een paar jaartjes met traktor had gedraaid. Begonnen met een XDJ-RX2, tijdens corona geupgrade naar de RX3 en sinds een half jaartje heb ik nu een opus-quad staan.

De ervaring leert dat sommige kleinere tenten niet de ruimte en budget hebben voor een CDJ+DJM set, daar kom ik ook regelmatig de RX2 en RX3 tegen.

Een controller + laptop kan natuurlijk ook nog (ik heb meestal een FLX4 + laptop mee als backup), maar daarbij merk ik dat ik vaak naar toetsenbord en touchpad ga om dingen te zoeken. Wil je goed wennen aan de 'club' setup en je hebt wat budget, dan zou ik eerder een allinone aanraden. (Weet je ook gelijk zeker dat je je USB's goed exporteert)
Yariva schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:52:
[...]

Die XDJ-700 is wel cute zeg O+

Verder wel eens over je Pioneer verhaal. Als bedroom DJ ging ik toch voor Denon, daar maakt het natuurlijk geen zak uit wat je kiest (enkel voor je portemonnee.)

Mocht je met je hobby / werk echt geld gaan verdienen zou ik vermoedelijk ook overschalen naar Pioneer. Ik heb namelijk nu geen idee of mijn Denon Engine DJ format goed binnenkomt op een CDJ. Ik gok van niet en dan ga je wel aanmodderen met verschillende sticks voor verschillende fabrikanten etc.
Nope, CDJ's kunnen er niks mee helaas. Je moet je muziek exporteren vanuit rekordbox zodat de CDJ's je hotcue's, memorypoints, waveforms etc kunnen lezen.
Er zijn wel tools zoals Lexicon om engine DJ en rekordbox met elkaar te syncen, maar dat is is vaak wel een een gedoe...

[ Voor 15% gewijzigd door GeleFles op 13-12-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Destralak
Omdat ik niet van all in ones houd en omdat ik niet alles in 1 keer gekocht heb. Beide toestellen die je voorstelt hebben maar 2 kanalen, terwijl ik er minstens 4 nodig heb, bovendien denk dat ze nog niet bestonden toen ik m’n gear kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Het grootste nadeel van een controller is toch echt repareerbaarheid. M'n djm is 17€ en een uurtje werk om een fader te vervangen, ipv controller 3 maanden kwijt.

Daarnaast kan je dan de volgorde van de decks ook anders doen, dus vlnr cdj-vinyl-mixer-vinyl-cdj. Vooral als je veel vinyl draait is dat echt zo veel ergonomischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik (mede) organiseer reeds enkele jaren een klein house festival in Oudenburg (bij Oostende, België). Stijl is Deep House.

Mochten hier DJ's interesse hebben om een set te draaien, ik ben momenteel bezig met de programmatie, neem gerust even contact op..

(Ik heb toestemming gevraagd voor deze post en gekregen van @teacher )

[ Voor 6% gewijzigd door Yalopa op 13-01-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:35
Iemand raad hoe je het best een legale muziekcollectie vanaf nul opbouwt? Door streaming abonnementen heb ik namelijk nooit digitaal liedjes gekocht. Individueel aankopen in bv iTunes lijkt mij enorm duur om op korte tijd een hele collectie op te bouwen. Fysieke (verzamel) cd's is misschien een optie (en deze nadien rippen), gezien die overal wel goedkoop te vinden zijn. Maar dat lijkt mij ook een hele klus (namen, metadata manueel ingeven). Verder moet je in België dan ook weer een DJ licentie betalen (indien je kopie van originele drager gebruikt), dus digitale downloads zou wel de voorkeur hebben. Kan je bv een digitale collectie van een DJ die op rust gaat overkopen of zijn deze digitale aankopen niet overdraagbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Ik gebruik djvault daarvoor. Daar komen ook regelmatig oudere nummers voorbij. In Nederland is het officieel gelicentieerd om voor publiek te gebruiken. (Geen enkele andere downloadwinkel is dat, dat is namelijk voor gebruik in huiselijke kring!)

Maar of dit ook zo voor België geldt weet ik niet..

Wat mij betreft is de wetgeving ook echt niet meer actueel. Daar mag ook wel eens iets aan gebeuren. Want buiten djvault zou je eigenlijk nog met singles rond moet sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Avenger 2.0 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:07:
Iemand raad hoe je het best een legale muziekcollectie vanaf nul opbouwt? Door streaming abonnementen heb ik namelijk nooit digitaal liedjes gekocht. Individueel aankopen in bv iTunes lijkt mij enorm duur om op korte tijd een hele collectie op te bouwen. Fysieke (verzamel) cd's is misschien een optie (en deze nadien rippen), gezien die overal wel goedkoop te vinden zijn. Maar dat lijkt mij ook een hele klus (namen, metadata manueel ingeven). Verder moet je in België dan ook weer een DJ licentie betalen (indien je kopie van originele drager gebruikt), dus digitale downloads zou wel de voorkeur hebben. Kan je bv een digitale collectie van een DJ die op rust gaat overkopen of zijn deze digitale aankopen niet overdraagbaar?
Afhankelijk van de genre die je zoekt zijn DJ Pools het snelst om dit te realiseren. Ze zijn wel meer gericht op de internationale markt.
DJCity, DMS, Franchise Record Pool, ZipDJ om een paar te noemen.

Wanneer je muziek ript van CD's zijn er genoeg applicaties die automatisch de metadata kunnen aanvullen.
Apart dat je daar een aparte licentie voor nodig heb.

Ik zou denken dat overkopen een grijs gebied is, want wie zegt dat de verkoper jou niet een kopie geeft terwijl hij de "originele" nog in zijn bezit heeft. En het nog een keer verloopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dj.MCHL
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Hi allemaal,

ik ben zelf redelijk nieuw hier maar ik zit toevallig in deze wereld (muziek, licenties, streaming, buma/stemra, sena, etc) en ik ben DJ. Dus ik wil er graag even op inhaken en ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Met name een stukje (legale) muziekbronnen. Ik ben totaal niet juridisch en het volgende is kennis die ik door de jaren heen verzameld heb, oa in mijn branche. Maar dingen kunnen veranderen en het zou natuurlijk kunnen dat er ergens een foutje in geslopen is dus altijd nog even dubbelchecken voor je iets onderneemt.

DJ Licentie
In België werkt men al best lang met een "DJ Licentie". Het idee daarachter is dat je volgens de regels nog steeds verplicht bent om de originelen bij je te dragen als je een kopie gebruikt. Maar deze regels zijn natuurlijk behoorlijk achterhaalt. In Nederland heeft Buma/Stemra (of eigenlijk Stemra want die gaat over verveelvoudigen van muziek) een tijdelijke oplossing "verzonnen" tot de regels aangepast worden. Maar deze tijdelijke oplossing bestaat inmiddels als sinds 2015 geloof ik. En deze tijdelijke oplossing is eigenlijk hetzelfde als de DJ licentie in België. Je kunt een licentie kopen (per jaar) waarmee je 2.500 digitale kopieën van muziekwerken bij je mag hebben. Dit gaat dan echt over kopieën van muziek die je bijvoorbeeld thuis op cd/lp hebt. Als je meer muziek bij je hebt zou je bij controle met veelvoud van 2.500 nummers moeten betalen. Je mag 1.000 nummers "wisselen" in een jaar maar je hoeft niet op te geven welke nummers je hebt (beetje krom). Die licentie kost iets van €90 per jaar. Verder moet je bij een controle aan kunnen tonen waar de (andere) muziek vandaan komt. Bijvoorbeeld Itunes aankopen, DJ Pool downloads etc. Maar hoe dat in de praktijk echt gebeurd weet volgens mij niemand...?!

Muziek bronnen: Overkopen collecties (digitaal/fysiek)
Digitale collecties kun je niet overkopen omdat je de originele aankoop moet kunnen aantonen. En die zijn bij bijvoorbeeld Itunes en Beatport persoonsgebonden. De facturen van iemand anders laten zien kan dus niet. En ergens ook wel logisch want diegene kan zijn/haar muziek natuurlijk ook gewoon blijven gebruiken. Fysieke collecties overkopen is dan weer wel een goede optie, dat heb ik zelf ook gedaan. Maar dan komt bovenstaande licentie er inderdaad bij kijken.

Muziekbronnen DJ Pools
DJ Pools zijn een goede bron maar het is wel van belang dat je even goed checked of datgene wat ze beloven ook klopt. Niet alle DJ Pools zijn legaal, al zeggen ze vaak van wel. Aan de andere kant rijst dan wel weer de discussie: Als jij ervoor betaald en zij garanderen legaal te zijn, wie heeft er dan een probleem... (daar heb ik nog niets officieels van voorbij zien komen) De enige DJ Pool in Nederland is de eerder genoemde DJ Vault. Op hun site staat inderdaad ook dat zij afspraken hebben gemaakt over de distributie en dat ze dus legaal zijn. Deze dienst werkt ook net wat anders dan de meeste omdat de muziek hier steeds maar 4 weken beschikbaar is en door iedere week nieuwe muziek beschikbaar te stellen is het een continue stroom van muziek, mashups en remixen. Ze hebben veel verschillende genres, oud en nieuw maar je kunt het dus niet "leegtrekken" in. Dat kan volgens mij bij bijvoorbeeld ZIPDJ en BPM Supreme wel. Uiteraard is het beter om lid te blijven als je jezelf steeds wilt voorzien van nieuwe muziek en de laatste hits. En even kijken welke DJ Pool het beste bij je past.

Muziekbronnen: Streaming
Ondanks dat alle grote merken inmiddels streamingdiensten zoals amazon, tidal en beatport toegevoegd hebben aan hun software en hardware is het nog steeds verboden om die in het openbaar te gebruiken. Al deze diensten geven in hun voorwaarden aan dat het voor privégebruik is. Ik heb zelf af en toe te maken met Buma/Stemra en Sabam en zij geven sinds 2022 zelf ook aan dat "consumenten streamingdiensten" niet toegestaan zijn voor commercieel of openbaar gebruik. Voor 2022 was dit, bij mijn weten, niet expliciet benoemd. Bij Beatport gaat het dan echt over de streamingdienst en niet over het aankopen van nummers.

Muziekcomputers:
In Nederland hebben we de luxe dat er verschillende leveranciers zijn van muziekcomputers, die zijn ook aangesloten bij Buma/Stemra. Een aantal is ook gespecialiseerd in muziek voor o.a. de (nacht)Horeca. De grootste zijn BCM Music Systems, Xenox en BP Sound. Vaak ben je daar wel gebonden aan hun software om de muziek te spelen dus echt DJ-en zit er niet echt in. Bij één van hen kan dat wel, bij BP Sound. Zij hebben een DJ Module die een koppeling maakt met bijvoorbeeld Rekordbox, Serato en Virtual DJ en het kan ook geïnstalleerd worden op jouw eigen laptop/pc.

Persoonlijk:
Ik heb zelf een combinatie van verschillende bronnen (gebruikt):
- DJ pools zoals DJ Vault, BPM Supreme, BPM Latino, Latino Music.com en ZIPDJ. En ook al een aantal DJ Pools gezien waar ik mijn twijfels bij had, dus ook niet gebruikt. Volgens mij is ZIPDJ internationaal zo'n beetje de grootste maar BPM Supreme is ook niet bepaald klein. DJ Vault heeft zo’n beetje alles wat van belang is in Nederland.
- Daarnaast heb ik redelijk wat nummers gekocht via Beatport en Itunes.
- Verder heb ik een groot deel van mijn CD collectie gedigitaliseerd. Maar truth be told is een deel daarvan gewoon ooit (lang geleden) gedownload en ik heb gewoon op marktplaats een aantal cd collecties gekocht. Maar goed, ik heb de originelen ;)
- En ik gebruik de software en dj module van PB Sound. Deze met name om de nieuwste muziek en verzoekjes (a la minuut) te verzorgen. En aangezien ik ook regelmatig in België zit wel handig want ze hebben ook veel Belgische muziek én afspraken met Sabam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:13
Goh, lang geleden :D

Van '95 tot 2014 altijd gedraaid, altijd flinke kamer als studio gehad. Toen de kleine kwam in 2014 heb ik alles opgedoekt. Toch blijft het over de jaren kriebelen. Ik heb in 2020 en 2021 een poging gedaan maar was vrij snel er weer klaar mee.

De laatste 2 maanden borrelt het weer heel erg op. Het lijkt ook wel alsof het universum een hint geeft. Bax-shop komt uit het niets met een kortingscode, advertenties overal, en opeens poppen links en rechts oude bekenden op die erover beginnen. En dan volgen de Youtube suggesties.

Toch hou ik de boot een beetje af omdat de 2 pogingen in 2020 en 2021 snel klaar waren. Ik probeer erop te reflecteren waarom ik er zo snel klaar mee was maar er ergens van binnen toch een vlammetje blijft.

- Ik had er de vorige 2 keren niet de ruimte voor. Gepropt in het washok bijvoorbeeld. Daarmee let je automatisch veel meer op je omgeving m.b.t. geluid. Het voelde als een restrictie. Inmiddels zit ik in een nieuw huis en is er een zolder beschikbaar. Die moet ik dan weliswaar delen met mijn vrouw haar hobby.
- Tijd. Mijn dochter was toen relatief jong en eigenlijk de enige mogelijkheid die ik had was tussen 4 en 5 eventjes. Nu is ze 9 en gaat om kwart over 8 naar bed. Een heel stuk zelfstandiger ook waardoor er veel meer tijd is.
- Maar bovenal de muziek denk ik. Ik draaide altijd hardcore/hardstyle. Feit is dat ik releases uit die genres al sinds 2012 niet meer leuk vind en ik de oude tracks bleef draaien. Je draait dan dezelfde tracks die je al duizenden keren gehoord hebt, van begin tot eind kent en er geen uitdaging in zit. De lol is er dan toch snel af en elk setje voelt als het setje wat je ergens in 1999 ook al gedraaid hebt.

Ik denk dat het goed is dat ik het eens op een rijtje heb gezet, en goed dat ik niet impulsief 2 maanden terug al naar de winkel ben gerend. De passie om met muziek bezig te zijn, het draaien zelf, het trekt me nog altijd en het haalde altijd mijn creativiteit naar boven, en daarmee mijn euforie. Ik moet alleen mezelf en muzieksmaak opnieuw vinden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:52
Ook hier een typische middle aged bedroom DJ. Ik speel eigenlijk alleen voor mezelf, af en toe met wat vrienden en in uitzonderlijke gevallen ook wel eens op een bedrijfsuitje. En dan vooral House. Qua gear heb ik lang in het Denon circuit gezeten. Nadat mijn hele Engine Prime library bij overstap naar Engine 3 corrupt raakte - geen backup helaas - gooide ik de handdoek in de ring. En dus recent de stap gemaakt naar Pioneer, en dat bevalt goed. Begonnen op een Opus Quad en dat smaakte al snel naar meer. Dus in het kader van totale overkill:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptAH7xEh2wTNlquCybMSjunU1NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lyeDQy3ae0RZW0snbuDl7PG.jpg?f=fotoalbum_large

Draaien op dit setje is echt hemels. Vergeleken met Denon (Prime4/SC6000) flink wat voor- en nadelen. Je merkt toch al snel dat Pioneer vastgeroest zit aan allerlei legacy features. Daarentegen voelt het wel allemaal wat degelijker aan. Behalve de tempo faders dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
In navolging op mijn vorige post. Ik heb besloten het weer serieus op te pakken. Ik ben er voor mezelf wel uit dat ik nieuwe muziek inspiratie nodig heb, hardcore/hardstyle gaat het niet meer worden. Daar is voor mij geen lol meer uit te halen, de muziek blijft hetzelfde.

Ik luisterde al geregeld livesets van Rotterdam Rave, Verknipt etc. Ik ga mijn focus leggen op Techno. Ben daar de afgelopen week erg ingedoken. Ik vind peaktime en hard techno echt lekker. Binnen de hard techno heb je ook wel dat spul wat gewoon neigt naar hardcore/hardstyle, dat vind ik dan weer minder leuk. Maar er is ook zoveel spul met old school / house classics invloeden. Met name spul van labels als Autektone, Drumcore en Filth on Acid is zo goed. In mijn Beatport mandje ligt nu zo'n €100,- aan tracks.

Ik ben dus nu ook aan het kijken wat voor setup ik wil aanschaffen. Ik hou het persoonlijk graag bij Rekordbox en geen laptop, ik ben goed bekend met die workflow en mocht ik toch weer es buiten de deur gaan draaien weet ik dat het op Pioneer zal zijn. Maar goed, vroeger had ik er geen probleem mee om club setup te kopen, maar als ik zie dat de prijzen voor DJM en CDJs met grofweg €1000,- gestegen zijn kan ik €8K voor een setup niet goedpraten. Ik kijk dan nu naar de XDJ-RX3 en de XDJ-XZ.

De RX3 heeft met die touch screen wel een hele fijne interface om te browsen, en de preview zonder track in te laden is ook wel super handig. Als het puur om het draaien gaat is die RX3 ook precies wat ik nodig heb. Echter, die heeft geen ProDJ link wat de XZ wel heeft. Ik vind de DJS-1000 echt een heel vet apparaat en die zou ik in de toekomst misschien best erbij willen hebben. Maar die XZ mist dus weer de eerder genoemde features.

Zodoende voelen zowel de RX3 als de XZ als een compromis en daar baal ik een beetje van. Het is eigenlijk hoog tijd voor een XZ2, maar goed, dat kan nog wel een jaar duren. Ik twijfel nu dus een beetje wat te doen. Die RX3 kopen en mocht die XZ2 er komen om de RX3 dan weer in de verkoop te doen. Of accepteer ik gewoon dat de XZ wat gedateerd is en klaar ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riptide
  • Laatst online: 17:48
JeroenNietDoen schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:25:
In navolging op mijn vorige post. Ik heb besloten het weer serieus op te pakken. Ik ben er voor mezelf wel uit dat ik nieuwe muziek inspiratie nodig heb, hardcore/hardstyle gaat het niet meer worden. Daar is voor mij geen lol meer uit te halen, de muziek blijft hetzelfde.

Ik luisterde al geregeld livesets van Rotterdam Rave, Verknipt etc. Ik ga mijn focus leggen op Techno. Ben daar de afgelopen week erg ingedoken. Ik vind peaktime en hard techno echt lekker. Binnen de hard techno heb je ook wel dat spul wat gewoon neigt naar hardcore/hardstyle, dat vind ik dan weer minder leuk. Maar er is ook zoveel spul met old school / house classics invloeden. Met name spul van labels als Autektone, Drumcore en Filth on Acid is zo goed. In mijn Beatport mandje ligt nu zo'n €100,- aan tracks.

Ik ben dus nu ook aan het kijken wat voor setup ik wil aanschaffen. Ik hou het persoonlijk graag bij Rekordbox en geen laptop, ik ben goed bekend met die workflow en mocht ik toch weer es buiten de deur gaan draaien weet ik dat het op Pioneer zal zijn. Maar goed, vroeger had ik er geen probleem mee om club setup te kopen, maar als ik zie dat de prijzen voor DJM en CDJs met grofweg €1000,- gestegen zijn kan ik €8K voor een setup niet goedpraten. Ik kijk dan nu naar de XDJ-RX3 en de XDJ-XZ.

De RX3 heeft met die touch screen wel een hele fijne interface om te browsen, en de preview zonder track in te laden is ook wel super handig. Als het puur om het draaien gaat is die RX3 ook precies wat ik nodig heb. Echter, die heeft geen ProDJ link wat de XZ wel heeft. Ik vind de DJS-1000 echt een heel vet apparaat en die zou ik in de toekomst misschien best erbij willen hebben. Maar die XZ mist dus weer de eerder genoemde features.

Zodoende voelen zowel de RX3 als de XZ als een compromis en daar baal ik een beetje van. Het is eigenlijk hoog tijd voor een XZ2, maar goed, dat kan nog wel een jaar duren. Ik twijfel nu dus een beetje wat te doen. Die RX3 kopen en mocht die XZ2 er komen om de RX3 dan weer in de verkoop te doen. Of accepteer ik gewoon dat de XZ wat gedateerd is en klaar ermee.
toon volledige bericht
Jeroen niet de XZ doen :)

Maar even zonder grapjes, de XZ begint echt verouderd te raken en blijft toch behoorlijk wat geld kosten. Hoewel de XZ de standaard club lay-out heeft, zou ik persoonlijk niet te veel vasthouden aan dat aspect, maar uiteraard is dat jouw eigen beslissing.

Heb je ook al gekeken naar een DJM 700 in combinatie met 2 x Pioneer DJ XDJ-1000 MK2? Deze setup is nog redelijk betaalbaar en biedt volgens mij nog steeds toegang tot ProDJlink. Echter mist de mk2 wel fysieke hot cue knoppen en je moet denken aan 3K qua uitgaven.

Ik ben zelf erg tevreden met de OPUS QUAD en in vergelijking met de RX3 en XZ, vind ik hem superieur. Ik draai zelf club house (heb veel in clubs gestaan) en heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Het is even wennen want de layout is net anders dan de club standaard. Maar de set up met de hot cues lijkt erg op die van de CDJ3000. Het enige echte nadeel is dat de Opus geen ProDJlink-mogelijkheid heeft, maar met 4 kanalen kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Riptide schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:00:
[...]
Maar even zonder grapjes, de XZ begint echt verouderd te raken en blijft toch behoorlijk wat geld kosten. Hoewel de XZ de standaard club lay-out heeft, zou ik persoonlijk niet te veel vasthouden aan dat aspect, maar uiteraard is dat jouw eigen beslissing.
Bedoel je met niet te veel vasthouden aan dat aspect aan dat die verouderd begint te raken of de layout :?
[...]
Heb je ook al gekeken naar een DJM 700 in combinatie met 2 x Pioneer DJ XDJ-1000 MK2? Deze setup is nog redelijk betaalbaar en biedt volgens mij nog steeds toegang tot ProDJlink. Echter mist de mk2 wel fysieke hot cue knoppen en je moet denken aan 3K qua uitgaven.
Eerlijk gezegd denk ik dat je kwa features dan beter uit bent met de XZ welke feitelijk een XNS2 setup is. Die XDJ-1000MK2 is een alternatief op de CDJ-2000NXS2. Maar de DJM900 in die XZ wint het dan van die 700. Als die setup met de DJM-700 dan ook nog duurder is...
[...]
Ik ben zelf erg tevreden met de OPUS QUAD in vergelijking met de RX3 en XZ, ik vind hem superieur. Ik draai zelf club house (heb veel in clubs gestaan) en heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Het is even wennen want de layout is anders qua effecten. Maar de set up met de hot cues lijkt erg op die van de CDJ3000. Het enige echte nadeel is dat de Opus geen ProDJlink-mogelijkheid heeft, maar met 4 kanalen kom je een heel eind.
Mooi apparaat, ik ben het met je eens dat die superieur is aan de RX3 wat eigenlijk een 2 channel uitvoering is. V.w.b. de XZ, ik denk niet dat je die vergelijking kan maken. De XZ voorziet in de mogelijkheid dat mensen extra devices kunnen toevoegen. Draaitafels, extra CDJ of een DJS-1000. DVS ondersteuning etc. De doelgroep is heel anders voor die Opus Quad en de XZ. Ik denk als er een XZ2 zou komen dat dat verschil wat duidelijker is omdat je dan niet meer hoeft te kijken naar de generatie waar die op gebouwd is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
JeroenNietDoen schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:11:
[...]

Bedoel je met niet te veel vasthouden aan dat aspect aan dat die verouderd begint te raken of de layout :?

[...]
Ik zou niet vasthouden aan de Club layout van de XZ. Dat is namelijk een van de redenen waarom mensen nog steeds voor de XZ kiezen (naast de connectiviteit). Maar dit blijft een persoonlijke keuze en hangt af van wat je prettig vindt en wat je stijl is qua draaien. Sommige dj's gaan helemaal los met de pads. Zelf draai ik nu al enige tijd met de Opus en kan prima heen en weer schakelen tussen de XZ en CDJ's setups omdat het qua principe erg op elkaar lijkt voor mijn stijl van draaien.
Eerlijk gezegd denk ik dat je kwa features dan beter uit bent met de XZ welke feitelijk een XNS2 setup is. Die XDJ-1000MK2 is een alternatief op de CDJ-2000NXS2. Maar de DJM900 in die XZ wint het dan van die 700. Als die setup met de DJM-700 dan ook nog duurder is...
Ik denk dat je wat betreft specificaties gelijk hebt. Wellicht is het dan een idee om weer te starten met het kopen van een DJM-900 (helaas niet goedkoop) en MK1000's, dan is dit minder pijnlijk voor de portemonnee. Misschien kun je later de MK1000 vervangen door CDJ-3000's. De XZ is qua budget natuurlijk de betere keuze.
Mooi apparaat, ik ben het met je eens dat die superieur is aan de RX3 wat eigenlijk een 2 channel uitvoering is. V.w.b. de XZ, ik denk niet dat je die vergelijking kan maken. De XZ voorziet in de mogelijkheid dat mensen extra devices kunnen toevoegen. Draaitafels, extra CDJ of een DJS-1000. DVS ondersteuning etc. De doelgroep is heel anders voor die Opus Quad en de XZ. Ik denk als er een XZ2 zou komen dat dat verschil wat duidelijker is omdat je dan niet meer hoeft te kijken naar de generatie waar die op gebouwd is :Y
Ja, daar ben ik het mee eens. De XZ heeft de connectiviteit en de club layout, terwijl de Opus nieuwere specificaties heeft. Voorlopig lijkt het er niet op dat de XZ2 uitkomt, en ik denk dat als zo'n apparaat wel verschijnt, het waarschijnlijk veel geld zal kosten.

Ik zou beide apparaten uitvoerig gaan uitproberen bij Bax, dit heb ik zelf ook gedaan en rustig alles overwogen. Ik heb er 2 maanden over gedaan omdat het toch wel om veel geld gaat. Uiteindelijk gaf de Opus de doorslag mede door het mooie scherm en snelheid van het apparaat. Mijn Technics kan ik erop aansluiten en dat is voor mij voorlopig voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DiscoNootje schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:47:
Ook hier een typische middle aged bedroom DJ. Ik speel eigenlijk alleen voor mezelf, af en toe met wat vrienden en in uitzonderlijke gevallen ook wel eens op een bedrijfsuitje. En dan vooral House. Qua gear heb ik lang in het Denon circuit gezeten. Nadat mijn hele Engine Prime library bij overstap naar Engine 3 corrupt raakte - geen backup helaas - gooide ik de handdoek in de ring. En dus recent de stap gemaakt naar Pioneer, en dat bevalt goed. Begonnen op een Opus Quad en dat smaakte al snel naar meer. Dus in het kader van totale overkill:

[Afbeelding]

Draaien op dit setje is echt hemels. Vergeleken met Denon (Prime4/SC6000) flink wat voor- en nadelen. Je merkt toch al snel dat Pioneer vastgeroest zit aan allerlei legacy features. Daarentegen voelt het wel allemaal wat degelijker aan. Behalve de tempo faders dan...
Mooi setje! Vind het zelf ook heerlijk als ik ergens op een 3000 set mag draaien. Voor thuis kan ik het me nog niet goedpraten om zo'n set te kopen, ik kan me met de opus ook prima redden 8). En stiekem is de opus ook makkelijker en sneller op te zetten als ik met de hele setup op pad moet.
Wat heb je met de tempo faders?

@JeroenNietDoen , ik ben het met Riptide eens, de XZ is wel wat gedateerd aan het raken. Waar ik me vooral aan stoor als ik nu op een XZ moet draaien, is het kleine touchscreen en de verouderde software.
Er is gewoon niet zoveel info op het scherm en waveforms zijn toch een beetje laggy (net als bij de RX2)
De RX3 (en natuurlijk ook de opus) is daarin een flinke stap vooruit, maar je mist inderdaad die Link functie...

[ Voor 11% gewijzigd door GeleFles op 05-04-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
GeleFles schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:22:
[...]
@JeroenNietDoen , ik ben het met Riptide eens, de XZ is wel wat gedateerd aan het raken. Waar ik me vooral aan stoor als ik nu op een XZ moet draaien, is het kleine touchscreen en de verouderde software.
Er is gewoon niet zoveel info op het scherm en waveforms zijn toch een beetje laggy (net als bij de RX2)
De RX3 (en natuurlijk ook de opus) is daarin een flinke stap vooruit, maar je mist inderdaad die Link functie...
Mjah misschien gewoon voor de RX3 gaan en wanneer ik behoefte heb aan uitbreiding en er wellicht een XZ2 uit is hem verkopen, altijd vraag naar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Laatst online: 09:52
GeleFles schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:22:
[...]

Mooi setje! Vind het zelf ook heerlijk als ik ergens op een 3000 set mag draaien. Voor thuis kan ik het me nog niet goedpraten om zo'n set te kopen, ik kan me met de opus ook prima redden 8). En stiekem is de opus ook makkelijker en sneller op te zetten als ik met de hele setup op pad moet.
Wat heb je met de tempo faders?
Opus is ook dikke prima. Het enige wat ik daar echt mis is FX frequency select, maar daar kan ik natuurlijk ook prima omheen werken.

Tempo faders van Pioneer zijn vrij ongevoelig en zitten vrij los en dat maakt het nauwkeurig afstellen van bpm (bijv 122.12) erg lastig. Het is een luxe probleem, maar voor de prijs verwacht ik gewoon iets beters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanmiddag naar Bax Goes gereden, is maar 20 minuutjes. Even met al het speelgoed gespeeld, oef CDJ3000! De RX3 en XZ stonden naast elkaar en ja dan zie je toch goed hoe gedateerd de XZ is. Zonde eigenlijk... Mijn keuze wordt de RX3. Mocht ik in de toekomst behoefte hebben om te kunnen uitbreiden, wie weet is er dan wel een XZ2.

Maar goed, in die XL showroom van Bax staan er 4 verkopers die alles moeten bestrijken, en op Zaterdag is het best druk. Bij de gewone kassa stonden 4 klanten gewoon 10 minuten te wachten eer er iemand kwam. Ik was ook op zoek naar een set speakers, maar niet alle modellen (ik had een shortlist van 4) die ik wilde luisteren stonden in de luisterruimte. Ik wilde dus eigenlijk vragen of e.e.a. mogelijk was. Na zo'n 30 minuten wachten heb ik besloten mijn geld maar in mijn zak te houden en ben huiswaarts gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gisteren nieuwe poging gedaan, omdat mijn vrouw daar in de buurt moest zijn. Jaja mooi excuus :+

Met een verkoper even goed door de speakers heen gegaan. Hij draaide en produceerde zelf, diverse speakers versleten, wist duidelijk waar die het over had. Anyway, ik heb speakers nodig puur voor het draaien, dan is KRK een nobrainer. Maar toch ook even de Adams serie geluisterd en ik was erg onder de indruk van de T8V. De T7V klonk prima, maar voelde erg compact, heel direct. De T8V beduidend volwassener.

Uiteindelijk met een XDJ-RX3 en een set Adams T8Vs naar huis gegaan. En nog een koptelefoon, mijn Technics 1200 koptelefoon is gewoon vergaan jaar of 3 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Interessant, heb je de KRK en de Adams geluisterd? Welke KRK stond er tegenover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
JeroenNietDoen schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:14:
Gisteren nieuwe poging gedaan, omdat mijn vrouw daar in de buurt moest zijn. Jaja mooi excuus :+

Met een verkoper even goed door de speakers heen gegaan. Hij draaide en produceerde zelf, diverse speakers versleten, wist duidelijk waar die het over had. Anyway, ik heb speakers nodig puur voor het draaien, dan is KRK een nobrainer. Maar toch ook even de Adams serie geluisterd en ik was erg onder de indruk van de T8V. De T7V klonk prima, maar voelde erg compact, heel direct. De T8V beduidend volwassener.

Uiteindelijk met een XDJ-RX3 en een set Adams T8Vs naar huis gegaan. En nog een koptelefoon, mijn Technics 1200 koptelefoon is gewoon vergaan jaar of 3 terug.
Ben ook benieuwd welke koptelefoon je hebt gekozen. Sta zelf op het punt een nieuwe te halen. Maar ben me nog aan het oriënteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik blijf mijn trusted Sony MDR-V700 herstellen. Heb hem al meer dan 25 jaar denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
Yalopa schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:04:
Ik blijf mijn trusted Sony MDR-V700 herstellen. Heb hem al meer dan 25 jaar denk ik
Ja, Sony heeft uitstekende headsets voor een goede prijs. Ik overweeg zelf de volgende modellen te testen:
  • Sony MDR-7506
  • Audio Technica MX50 (ik heb eerder de MX40 gehad)
  • V-Moda Crossfade M-100 Master
  • Pioneer HDJ 7 of 10
De laatste drie zijn ook geschikt voor muziekproductie; ik ben geen professional, dus ze zijn goed genoeg voor mij maar dat moet ik zelf even ervaren met het luisteren en testen. Deze week ga ik naar de nieuwe Bax Shop in Amsterdam om te zien welke modellen ze daar hebben liggen. Ik ben bang dat ik meer ga kopen dan mijn portemonnee lief is, hahaha...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Riptide schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:57:
[...]

Ben ook benieuwd welke koptelefoon je hebt gekozen. Sta zelf op het punt een nieuwe te halen. Maar ben me nog aan het oriënteren.
Ik ben voor de HDJ-X7 gegaan. De X5 voelde kwalitatief beduidend meer plastic aan. Die X7 wel stuk degelijker. De X10 vind ik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
JeroenNietDoen schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:45:
[...]

Ik ben voor de HDJ-X7 gegaan. De X5 voelde kwalitatief beduidend meer plastic aan. Die X7 wel stuk degelijker. De X10 vind ik te duur.
Ik twijfel ook over de HDJ-X10. Gezien de hoge vraagprijs verwacht ik aanzienlijke verbetering in geluidskwaliteit voordat ik overstag zou gaan. Dit zal ik dus zelf moeten ervaren en uitproberen. Ook ben ik erg benieuwd naar de V-moda. De YouTube-recensies zijn lovend, maar ik heb geleerd niet blindelings dergelijke bronnen als enige referentie kader te nemen.

Voor mij is het belangrijk dat de geluidsweergave niet te sterk gekleurd is. De Audio Technica staat bekend om zijn diepe bassen en redelijk neutrale geluid, wat ik prettig vind tijdens het draaien. De MX40 was prima, maar ging vrij snel stuk. Misschien wordt het wel weer een AT. Het is dus nog even een zoektocht, maar wel een heel leuke! In de loop der jaren heb ik geleerd om de tijd te nemen voor dergelijke investeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Riptide schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:26:
[...]

De laatste drie zijn ook geschikt voor muziekproductie;
Let er wel op dat het gesloten koptelefoons zijn. Dat is voor DJ-en en tracken (luisteren terwijl je opneemt in de studio) wel geschikt, maar minder goed voor het mix- en masterproces in de studio.

Bij dat laatste kom je veelal uit op open koptelefoons, die doorgaans een betere lineare weergave heeft zodat je beter in staat bent om stereo af te mixen. Maargoed, die zijn dan weer minder geschikt voor DJ-en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

vlaaing peerd schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:09:
[...]

Let er wel op dat het gesloten koptelefoons zijn. Dat is voor DJ-en en tracken (luisteren terwijl je opneemt in de studio) wel geschikt, maar minder goed voor het mix- en masterproces in de studio.

Bij dat laatste kom je veelal uit op open koptelefoons, die doorgaans een betere lineare weergave heeft zodat je beter in staat bent om stereo af te mixen. Maargoed, die zijn dan weer minder geschikt voor DJ-en.
Voor de thuis dj is een open koptelefoon wel echt heel fijn, heb hiervoor de bekende technics gehad en nu van 2 sets 1 gemaakt voor als ik op een podium moet staan.

Voor thuis de open BeyerDynamic 1990 maar die kan ik niet aanraden Ivm het hoge ohmage, dat moet je apparatuur trekken. Maar het geluid is super vlak en heeft me echt opnieuw leren luisteren naar muziek.

Maar de gesloten 770 limited edition gesloten koptelefoon €199,- die nu net in de verkoop is gegaan is misschien een vervanging voor de technics, qua ohmage ook goed. Maar luisteren heeft de voorkeur. Het kan zo persoonlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
vlaaing peerd schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:09:
[...]

Thnx voor deze input. Dit is me bekend maar heb er geen ervaring mee. Ik ben een amateur dus stel op het moment geen hoge eisen aan het mix- masterproces de nadruk ligt vooral op het DJ'en. Wie weet dat ik in de toekomst wel een hele mooie open koptelefoon haal om te genieten van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
Vinnie2k schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:01:
[...]

Voor de thuis dj is een open koptelefoon wel echt heel fijn, heb hiervoor de bekende technics gehad en nu van 2 sets 1 gemaakt voor als ik op een podium moet staan.

Voor thuis de open BeyerDynamic 1990 maar die kan ik niet aanraden Ivm het hoge ohmage, dat moet je apparatuur trekken. Maar het geluid is super vlak en heeft me echt opnieuw leren luisteren naar muziek.

Maar de gesloten 770 limited edition gesloten koptelefoon €199,- die nu net in de verkoop is gegaan is misschien een vervanging voor de technics, qua ohmage ook goed. Maar luisteren heeft de voorkeur. Het kan zo persoonlijk zijn.
Ok dat hoor je niet vaak dat DJ's met open koptelefoons thuis draaien althans ik heb dat nooit gezien of wellicht niet opgemerkt. Voor thuis zal dit wel werken denk ik maar in een club met hard geluid en een crowd is een gesloten headset wel een must. Ik wil het wel eens uitproberen en die 770 zal ik ook eens checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Riptide schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:23:
[...]
Voor mij is het belangrijk dat de geluidsweergave niet te sterk gekleurd is.
Die gekleurdheid is voor een DJ koptelefoon nou niet zo belangrijk.

Voor draaien is vooral belangrijk dat de koptelefoon prettig zit voor de soms vreemde posities waarin dat ding tussen je schouders en hoofd geklemd wordt, en daarnaast moet een kop telefoon vooral hard genoeg gaan dat wanneer jij in een zaal staat waar het geluid erg hard staat waardoor je de monitoren niet zacht genoeg kan zetten (ja, monitoren staan altijd zo zacht mogelijk maar net hard genoeg om de overhand te hebben, dat is om jou oren te beschermen) maar je toch de repetitieve tonen (percussie, claps, hats) in de track op je koptelefoon kan horen. De EQ doe je toch verlaagd inzetten en de gain om ervoor te zorgen dat je niet te hard inkomt wat je aan je mixer indicatoren kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
I know echter is voor mij een neutralere sound (dus minder gekleurd) wel iets wat ik meeneem in de zoektocht omdat ik af en toe simpele muziek producties maak en voor mijn werk edit werk doe. De AT bv is een prima headset voor dj’n en edit werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ken jou portemonnee niet, maar ik zou er 2 kopen, je probeert 2 uitersten te verenigen, je resultaat zal voor geen van beide voldoening geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yalopa schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:17:
Ik ken jou portemonnee niet, maar ik zou er 2 kopen, je probeert 2 uitersten te verenigen, je resultaat zal voor geen van beide voldoening geven
Eens. Voor produceren wil je een open koptelefoon. Een gesloten koptelefoon is niet neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
Yalopa schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:17:
Dat zou het ideale geval zijn ja om er 2 te halen, ik had al aangegeven dat ik in de toekomst wellicht ook een mooie open headset ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:19
Gister iets geks met een recording gemaakt op een RX3. Ik kon de file niet kopiëren vanaf de USB. Het bestand werd dan 0 bytes. Een oudere recording die er op stond kon ik nog wel kopiëren. Het bestand was beveiligd, maar na het verwijderen van deze beveiliging lukt het nog niet.

Uiteindelijk heb ik de file in XLD kunnen laden en zo 1:1 naar een nieuwe .wav file kunnen schrijven op men interne SSD van men iMac. Meer mensen dit gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cetme
  • Laatst online: 02-06 07:56

cetme

DJ's, MC's en Apparatuur

Cloud_VII schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:24:
Gister iets geks met een recording gemaakt op een RX3. Ik kon de file niet kopiëren vanaf de USB. Het bestand werd dan 0 bytes. Een oudere recording die er op stond kon ik nog wel kopiëren. Het bestand was beveiligd, maar na het verwijderen van deze beveiliging lukt het nog niet.

Uiteindelijk heb ik de file in XLD kunnen laden en zo 1:1 naar een nieuwe .wav file kunnen schrijven op men interne SSD van men iMac. Meer mensen dit gehad?
Ik heb dit ook gehad, wel op een XZ. Kopiëren naar lokale schijf gaf bestanden van 0kb.
Eerst geprobeerd om via cmd + I, en dan het vinkje bij "Locked" weg te halen, maar dat werkte voor mij niet.
Ik het het uiteindelijk opgelost door deze recordings maar via de command line te kopiëren, dat werkte wel.

Open Terminal en voer het volgende commando uit:
cp /Volumes/usbstick/PIONEER DJ REC/001.wav ~/Desktop

Vervang "usbstick" en de opnamemap "PIONEER DJ REC" en het betreffende .wav bestandje, en druk op enter.

Hieronder de originele thread, waar iemand bestanden probeert te verwijderen maar dit niet kon. De bovenstaande oplossing werkt ook met verwijderen van bestanden, maar dan met het "rm" commando i.p.v. "cp". Wees wel voorzichtig, als je het verkeerde commando uitvoert dan ben je misschien meer kwijt dan je wilde ;)

Unable to delete saved recordings from XDJ-RX2 on USB on PIONEER REC folder

www.diceandfriends.com | www.instagram.com/_DiceDJ | 5 euro korting op je eerste huur: https://www.gearbooker.com/?r=crptgv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
cetme schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:19:
[...]

Ik heb dit ook gehad, wel op een XZ. Kopiëren naar lokale schijf gaf bestanden van 0kb.
Eerst geprobeerd om via cmd + I, en dan het vinkje bij "Locked" weg te halen, maar dat werkte voor mij niet.
Ik het het uiteindelijk opgelost door deze recordings maar via de command line te kopiëren, dat werkte wel.

Open Terminal en voer het volgende commando uit:
cp /Volumes/usbstick/PIONEER DJ REC/001.wav ~/Desktop

Vervang "usbstick" en de opnamemap "PIONEER DJ REC" en het betreffende .wav bestandje, en druk op enter.

Hieronder de originele thread, waar iemand bestanden probeert te verwijderen maar dit niet kon. De bovenstaande oplossing werkt ook met verwijderen van bestanden, maar dan met het "rm" commando i.p.v. "cp". Wees wel voorzichtig, als je het verkeerde commando uitvoert dan ben je misschien meer kwijt dan je wilde ;)

Unable to delete saved recordings from XDJ-RX2 on USB on PIONEER REC folder
toon volledige bericht
Vraag me af waardoor dit komt. Heb dit nu voor het eerst in 7 jaar. Gebruik wel een nieuwe USB stick nu in HFS+ ipv FAT32. Zou dat een reden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cetme

cetme

DJ's, MC's en Apparatuur

Normaliter gebruik ik FAT32 i.v.m. compatibiliteit Mac / Windows. Maar het is al een tijd geleden, kan best zijn dat ik net toen aan het experimenteren was met andere bestandssystemen.

Als het bij jou nu voor het eerst gebeurd en het enige verschil is HFS+, dan zou je het eens kunnen proberen met dezelfde stick geformatteerd naar FAT32.

www.diceandfriends.com | www.instagram.com/_DiceDJ | 5 euro korting op je eerste huur: https://www.gearbooker.com/?r=crptgv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:03
Leuk topic! Laatste pagina’s doorgelezen. Ik spin inmiddels al een jaar of 10. Voorheen met name stevigere techno, maar sinds de recente TikTokTechno rage ben ik zachter gaan draaien. Nu draai ik veel meer een mix van stevige(re) house en (Detroit) techno. Energiek, groovy en met veel variatie. Ik ben niet vies van een garage, acid of breakbeat plaat. M'n digitale collectie bestaat inmiddels uit een paar duizend platen, waaronder veel uit de jaren ’90. Ook mijn eigen edits. Ik draai veel op 4 tracks tegelijk. Soms wel 30 tracks in een uur, maar wel vloeiend samengesmolten. Ik ben erg geínspireerd door de stijl van DJ's zoals Ben UFO, Pangaea, Avalon Emerson en Octa Octa.

Het kriebelt om voor een publiek(je) te draaien, ondanks ik er geen carrière in ambieer. Gewoon een lokaal event(je) of locatie. Ik hoef er geen geld aan te verdienen. In mijn studententijd heb ik wel kleine huisfeestjes en bedrijfsborrels gedaan.

Iemand nog een gouden tip hoe aan low-key gigs te komen? Behalve via-via (ik heb daar niet echt een netwerk in) en simpelweg het contacten van locaties/organisatoren? Traditioneel uitgaan doe ik ook niet veel meer. De markt is wel aardig verzadigd natuurlijk.

Daarnaast: mijn Traktor S2 controller is daarnaast aan vervanging toe. Zal primair voor thuis zijn maar wellicht dus ook meenemen naar kleinere gigs in de toekomst. Ik heb de Traktor S3 op het oog. Ik lees wel wisselen verhalen over Native Instruments ivm een reorganisatie en achterstallige updates. Ik heb nog nooit op CDJ’s gedraaid en ik leun best sterk op de technologie (van Traktor): loopen, smart playlists, hot cues. Al kan ik prima zonder en simpelweg old school beat matchen. Vroeger deed ik het altijd zo.

Voor rond de 400 euro lijkt de S3 wel beste keuze voor mij. Of kan ik toch echt beter naar een andere controller kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Fuujii schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:15:
Leuk topic! Laatste pagina’s doorgelezen. Ik spin inmiddels al een jaar of 10. Voorheen met name stevigere techno, maar sinds de recente TikTokTechno rage ben ik zachter gaan draaien. Nu draai ik veel meer een mix van stevige(re) house en (Detroit) techno. Energiek, groovy en met veel variatie. Ik ben niet vies van een garage, acid of breakbeat plaat. M'n digitale collectie bestaat inmiddels uit een paar duizend platen, waaronder veel uit de jaren ’90. Ook mijn eigen edits. Ik draai veel op 4 tracks tegelijk. Soms wel 30 tracks in een uur, maar wel vloeiend samengesmolten. Ik ben erg geínspireerd door de stijl van DJ's zoals Ben UFO, Pangaea, Avalon Emerson en Octa Octa.

Het kriebelt om voor een publiek(je) te draaien, ondanks ik er geen carrière in ambieer. Gewoon een lokaal event(je) of locatie. Ik hoef er geen geld aan te verdienen. In mijn studententijd heb ik wel kleine huisfeestjes en bedrijfsborrels gedaan.

Iemand nog een gouden tip hoe aan low-key gigs te komen? Behalve via-via (ik heb daar niet echt een netwerk in) en simpelweg het contacten van locaties/organisatoren? Traditioneel uitgaan doe ik ook niet veel meer. De markt is wel aardig verzadigd natuurlijk.

Daarnaast: mijn Traktor S2 controller is daarnaast aan vervanging toe. Zal primair voor thuis zijn maar wellicht dus ook meenemen naar kleinere gigs in de toekomst. Ik heb de Traktor S3 op het oog. Ik lees wel wisselen verhalen over Native Instruments ivm een reorganisatie en achterstallige updates. Ik heb nog nooit op CDJ’s gedraaid en ik leun best sterk op de technologie (van Traktor): loopen, smart playlists, hot cues. Al kan ik prima zonder en simpelweg old school beat matchen. Vroeger deed ik het altijd zo.

Voor rond de 400 euro lijkt de S3 wel beste keuze voor mij. Of kan ik toch echt beter naar een andere controller kijken?
toon volledige bericht
sorry als dit hard overkomt, maar het is geen lieve wereld..

Die gouden tip is er niet, zoals jij zijn er 100 mensen voor die ene plek, dus je zal je netwerk moeten uitbouwen om op dat feest te geraken of je zal zelf feesten in de mark moeten zetten, nog beter, je doet beiden. Feesten organiseren en gigs geven aan anderen om er nu en dan een terug te krijgen (want zij geven ook feesten natuurijk). Dat hoeft op zich geen festival voor 1000 man te zijn, als er een bar is waar ze niets doen, kan je vragen aan de eigenaar om daar wat te organiseren. Jij doet de promo voor het feest, hij krijgt de inkomsten, spreek af voor een paar edities, en zeg heel duidelijk dat als het dan goed loopt dat je vanaf dan correct vergoed wil worden, tenslotte verhoog je zijn drank omzet.

Wat betreft je eigen gear meepakken, Als je op een feest komt (wat je dus niet zelf organiseert) zit de organisatie meestal niet te wachten op iemand die daar ff zijn spul zelf komt neerzetten. Als er al plaats is... Het is een gans gedoe om te wisselen en de DJ's voor en na je zullen het niet waarderen als zij niet chill kunne hun stick insteken omdat er eerst geprutst moet worden aan de techniek. Zeker op kleine gigs waar geen techniekers aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Yalopa schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:38:
[...]

Die gouden tip is er niet, zoals jij zijn er 100 mensen voor die ene plek, dus je zal je netwerk moeten uitbouwen om op dat feest te geraken of je zal zelf feesten in de mark moeten zetten, nog beter, je doet beiden. Feesten organiseren en gigs geven aan anderen om er nu en dan een terug te krijgen (want zij geven ook feesten natuurijk). Dat hoeft op zich geen festival voor 1000 man te zijn, als er een bar is waar ze niets doen, kan je vragen aan de eigenaar om daar wat te organiseren. Jij doet de promo voor het feest, hij krijgt de inkomsten, spreek af voor een paar edities, en zeg heel duidelijk dat als het dan goed loopt dat je vanaf dan correct vergoed wil worden, tenslotte verhoog je zijn drank omzet.

Wat betreft je eigen gear meepakken, Als je op een feest komt (wat je dus niet zelf organiseert) zit de organisatie meestal niet te wachten op iemand die daar ff zijn spul zelf komt neerzetten. Als er al plaats is... Het is een gans gedoe om te wisselen en de DJ's voor en na je zullen het niet waarderen als zij niet chill kunne hun stick insteken omdat er eerst geprutst moet worden aan de techniek. Zeker op kleine gigs waar geen techniekers aanwezig zijn.
toon volledige bericht
Ik waardeer de eerlijkheid.
Het wordt dan een goed setje uploaden en veel met hagel schieten. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hbo30lqjn70nAE-0BaxhBjzl8pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klYZggZV31qAjO4wfmyNpdMI.jpg?f=fotoalbum_large

Verse levering. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
Niet lief is een understatement. Ik vind het een rotte wereld.
[...]
zoals jij zijn er 100 mensen voor die ene plek
Niet alleen dat. Als je dacht dat het nog enkel over draaien gaat, social media speelt een aanzienlijke rol in het binnenhalen van gigs. Een local DJ die op zijn Facebookpagina of TikTok 500 volgers heeft, heeft een aanzienlijk voordeel t.o.v. iemand die dat niet heeft. Een organisator die 1 of 2 locals wil inzetten om de avond te openen kiest veel makkelijker voor iemand die volgers heeft. Dat is ten eerste gratis reclame, en ten tweede kans dat er al vroeger op de avond meer mensen komen. Het gaat er niet om @Fuujii een kans te geven.

En helaas zijn die volgers ook lang niet altijd een reflectie van hoe goed zij iemand vinden draaien. Iemand die IRL erg sociaal populair is trekt al snel meer volgers. Iemand met een knap uiterlijk trekt al snel meer volgers.

Vreselijk eigenlijk... En er zijn zeker organisatoren die niet zo werken hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Niet zuur worden @JeroenNietDoen , niet doen

Wij werken zo met ons festival
een deel gaat via mensen die we kennen
Een deel zoek ik via Mixcloud en soundcloud

Verassend genoeg, zijn er veel mensen die zelfs niet reageren als ik ze een betaalde plek aanbood.

[ Voor 70% gewijzigd door Yalopa op 13-04-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Oh nee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
cetme schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:50:
Normaliter gebruik ik FAT32 i.v.m. compatibiliteit Mac / Windows. Maar het is al een tijd geleden, kan best zijn dat ik net toen aan het experimenteren was met andere bestandssystemen.

Als het bij jou nu voor het eerst gebeurd en het enige verschil is HFS+, dan zou je het eens kunnen proberen met dezelfde stick geformatteerd naar FAT32.
FAT32 lost dit probleem op. Op zich geen probleem. Je moet heel wat uren achter elkaar opnemen om de limiet van FAT32 te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cetme

cetme

DJ's, MC's en Apparatuur

Klopt. Ik heb toentertijd gekeken of HFS+ een optie was ivm snelheid van exporteren en langere padnamen, maar de algemene compatibiliteit van FAT32, en met dit issue, overwint het voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Vroegahh had je Serato scratch waarmee je digitale muziek kon mixen op een stel analoge platenspelers door twee platen met tijdcode af te spelen en die uit te lezen. De mevrouw in onderstaand filmpje heeft dat niet, hoe de ..... werkt die positiebepaling. :?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
TECHNO REMIX 2024 | #03 | Club Mix Mashups & Remix - Mixed by Jeny Preston

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:11
jadjong schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:40:
Vroegahh had je Serato scratch waarmee je digitale muziek kon mixen op een stel analoge platenspelers door twee platen met tijdcode af te spelen en die uit te lezen. De mevrouw in onderstaand filmpje heeft dat niet, hoe de ..... werkt die positiebepaling. :?

[YouTube: TECHNO REMIX 2024 | #03 | Club Mix Mashups & Remix - Mixed by Jeny Preston]
https://store.phasedj.com/

En in de nieuwste pioneer TT's zit zoiets zelfs ingebakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
olafmol schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:48:
[...]

https://store.phasedj.com/

En in de nieuwste pioneer TT's zit zoiets zelfs ingebakken...
Is zoiets ook bruikbaar op een simpele Pioneer DJM250-mk2 mixer? Ik gebruik soms de tijdcode-platen en Rekordbox maar kan eerlijk gezegd niet tegen de hoge frequentie die nog door de naald van de decks te horen is. Ik zou denken dat ik na meer dan 30 jaar draaien ondetussen wel doof zou zijn en het irritante gepiep van de tijdcode platen niet meer zou horen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
vj_slof schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:57:
[...]

Is zoiets ook bruikbaar op een simpele Pioneer DJM250-mk2 mixer? Ik gebruik soms de tijdcode-platen en Rekordbox maar kan eerlijk gezegd niet tegen de hoge frequentie die nog door de naald van de decks te horen is. Ik zou denken dat ik na meer dan 30 jaar draaien ondetussen wel doof zou zijn en het irritante gepiep van de tijdcode platen niet meer zou horen…
Ff doorklikken ;) https://www.phasedj.com/p...essential&utm_content=faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
+more staat er maar de djm250mk2 word niet genoemd. Het ding werkt met dvs dus waarschijnlijk wel maar voordat ik een paar
honderd euro betaal wil ik het wel 100% Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
vj_slof schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:49:
[...]

+more staat er maar de djm250mk2 word niet genoemd. Het ding werkt met dvs dus waarschijnlijk wel maar voordat ik een paar
honderd euro betaal wil ik het wel 100% Zeker weten.
Je hebt DVS software nodig, plus een DVS mixer of DVS soundcard. In jou geval dus een dvs soundcard die je in je mixer prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

olafmol schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:23:
[...]

Je hebt DVS software nodig, plus een DVS mixer of DVS soundcard. In jou geval dus een dvs soundcard die je in je mixer prikt.
Als je dj software tijdcode ondersteund en je mixer ook heb je geen losse geluidskaart nodig.

Gebruik je nu al tijdcodes? @jadjong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Vinnie2k schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 06:55:
[...]

Als je dj software tijdcode ondersteund en je mixer ook heb je geen losse geluidskaart nodig.

Gebruik je nu al tijdcodes? @jadjong
CDJ1000 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k

Vinnie2k

Met tijdcode CDs? Of via USB?

Edit:

Tis nog vroeg, maar phase heeft wel een paar nadelen, oa de accuduur 4/6 uur is waar de meeste op uitkomen die ik ken, maar als het systeem bevalt kan je altijd nog 2 extra erbij kopen als je vaak lange sessies doet. Verder zou het mi in je setup moeten passen als je nu al wel eens met tijdcode speelt

[ Voor 50% gewijzigd door Vinnie2k op 23-04-2024 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:18:
[...]

[...]

Niet alleen dat. Als je dacht dat het nog enkel over draaien gaat, social media speelt een aanzienlijke rol in het binnenhalen van gigs. Een local DJ die op zijn Facebookpagina of TikTok 500 volgers heeft, heeft een aanzienlijk voordeel t.o.v. iemand die dat niet heeft. Een organisator die 1 of 2 locals wil inzetten om de avond te openen kiest veel makkelijker voor iemand die volgers heeft. Dat is ten eerste gratis reclame, en ten tweede kans dat er al vroeger op de avond meer mensen komen. Het gaat er niet om @Fuujii een kans te geven.
Dat besef ik me. Ik heb het toch als side-quest voorgenomen om aankomende zomer wat kleine gigs proberen te scoren. We gaan het zien. Al ben ik niet mega sterk in de social media game. ;)
En helaas zijn die volgers ook lang niet altijd een reflectie van hoe goed zij iemand vinden draaien. Iemand die IRL erg sociaal populair is trekt al snel meer volgers. Iemand met een knap uiterlijk trekt al snel meer volgers.

Ja... Een tijd gelden plaatste Benny Rodrigues ook een bericht dat het een eis was om op de socials wat 'handjes in de lucht' momenten te plaatsen van de desbetreffende organisor als hij de gig kwam doen. Dat is niet compleet nieuw, maar door TikTok nog wel erger geworden natuurlijk.
Het is best te begrijpen vanuit organisors, maar het is jammer dat het meer draait om de social game, dan om getalenteerde DJ's.

Ik ga maar gauw een setje opnemen en hopen dat iemand wat ziet in mijn fantastische platenkeuze. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
olafmol schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:23:
[...]

@Vinnie2k heeft gelijk, je mixer heeft al een ingebouwde soundcard dus die heb je niet meer nodig dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:18:
[...]

[...]

toon volledige bericht
Het was “vroegah” (dan praat ik over rond de 90s en 2000) al zo dat het om netwerk ging, je kon nog zo goed mixen met zulke fantastische platen, als je niet de juiste mensen kende die jou een plekje gunden dan hield het snel op. Dat is nu alleen nog maar erger.

Ik zie 3 routes:

- maak een dikke hit die andere dj’s draaien en je naam in de markt zet

- creeer een fan base van 100+ mensen zodat een organisator direct 100+ bezoekers krijgt als ze je boeken

- netwerken bij de juiste mensen (dj’s en organisatoren) die je een plekje gunnen om eens een warmup set te draaien.

De kans dat je via een SoundCloud oid dj set wordt opgepikt is echt nihil imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Vinnie2k schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:18:
[...]

Gewoon CD waar audio uit komt, staat ergens op zolder stof te happen. Was ook niet van plan er iets mee te doen, vroeg mij alleen af welke zwarte magie Phase gebruikte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vinnie2k schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:18:
[...]

Edit:

Tis nog vroeg, maar phase heeft wel een paar nadelen,
Je vergeet, het ziet er compleet belachelijk uit op aan TTs te staan prutsen, terwijl er geen plaat op ligt.

Dat de “dj” in kwestie meer bezig is met de camera, dan met de muziek helpt ook niet in dit filmpje.

* Yalopa was gen1 final scratch user, dus niet per se iets tegen timecode

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 23-04-2024 11:04 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste