Stuur dit naar de NOS, dan ben je op het WK vaste analistJeroenTheStig schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:07:
Je kan lang lullen, je kan kort lullen, maar als je de 1-0 maakt, dan speel je een heel andere wedstrijd.
Jij hebt de soaps van de KNVB nooit gevolgd?DeKever schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:05:
[...]
En de KNVB heeft het ook gedaan....
Laten we het presteren van de KNVB niet beoordelen op de dag van EK uitschakeling. Dat de Boer al wordt gewogen (ook door mij) is wel even voldoende.
Het aanstellen van Breukelen, gedoe met de bondscoaches (Blind anyone?) en het hele gedoe nu schijnt met het hotel.
Ik vergeet nog tig dingen, zoals van Praag die meer bezig was met zijn eigen ego dan de KNVB leiden.
Misschien niet super goed maar als je in 60 minuten (ofzo) met 11 man tot 0 schoten op doel komt dan doet je tegenstander wel iets goed.FreakNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:57:
Poule prima.
Maar hier had toch meer ingezeten? Die Tsjechen zijn ook niet supergoed.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
ah ok, ik heb (na 88) die periode beetje gemist, vind zn analyses wel scherpDeadsy schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:08:
[...]
Neh, v Basten is toch gewoon ongeschikt bevonden als trainer.
Is al Bondscoach geweest en heeft in die periode 3 goede wedstrijden gehad. Daarna nog bij diverse clubs als trainer geweest en mislukt.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:54
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Zoals wellicht is gemerkt, heb ik de bezem erdoorheen gehaald. Post kan weg zijn door onder andere gezeur op clubvoorkeur, off-topic slow-chat of de post was op de man.
Holes voor Tjechië 0-1
Schick voor Tjechië 0-2
Schick voor Tjechië 0-2
...
Lijkt wel voetbal
I have no special talent. I am only passionately curious.
Heb je die van Nederland ook?Luxicon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:11:
Holes voor Tjechië 0-1
[Streamable: 2021-06-27 19-26-22]
Schick voor Tjechië 0-2
[Streamable: 2021-06-27 19-38-01]
Not sure if sarcastic maar dit is wel de crux van dit EK.JeroenTheStig schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:07:
Je kan lang lullen, je kan kort lullen, maar als je de 1-0 maakt, dan speel je een heel andere wedstrijd.
Je komt in die poulewedstrijden drie keer relatief makkelijk voor en speelt dan drie keer tegen een tegenstander die je in de kaart speelt en wint dan ook drie keer makkelijk.
Nu heb je die mazzel niet en zie je dat het lastig wordt om consistent druk te zetten en de doorbraak te forceren. Om nog maar niet te spreken van hoe je reageert als het even tegenzit.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ah mooi. Kan ik het nog ff een paar keer terugkijken straks.Luxicon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:11:
Holes voor Tjechië 0-1
[Streamable: 2021-06-27 19-26-22]
Schick voor Tjechië 0-2
[Streamable: 2021-06-27 19-38-01]
amai zulle!
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Of voor van der SarMazeWing schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:24:
[...]
Iedere keeper na (of zelfs nog tijdens) van der Sar mag niet eens in de buurt van zijn schaduw komen...
Ja vooral dat moment voor die rode kaart, dan doen ze goed... Die schoten op doel zeggen ook niet alles... Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel minder interesse heb ik de rest van het toernooi, kijk BE - PT uiteraard ook wel, maar het boeit me op dit moment allemaal weinig meer.Lordy79 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:10:
[...]
Misschien niet super goed maar als je in 60 minuten (ofzo) met 11 man tot 0 schoten op doel komt dan doet je tegenstander wel iets goed.
Coaches zetten waterdragers natuurlijk ook vaak als eerst op het formulier. Wouters was destijds ook overal een zekerheidje.Deadsy schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:55:
[...]
Wijnaldum is een leuke speler maar heb hem nooit een dragende speler gevonden. Vind hem zelf gewoon een zeer sterke waterdrager (dat zal niet iedereen met me eens zijn).
denk zelf dat de praatjes van Klopp over hem, dat hij de eerste naam is die hij op papier zet, puur praatjes zijn die Wijnaldum nodig heeft en dat Klopp dit daarom zit te zeggen etc.
Maar Wijnaldum is niet zozeer een waterdrager als zijnde een stofzuiger maar meer een speler die gestuurd moet worden. Bij Liverpool doen de backs dat veelal en de creatieven voorin. Bij Oranje zou de Jong dat moeten doen, en Depay. Maar daar hebben we er ook gewoon te weinig van.
En daar ging het fout vandaag. Je ziet het ook bij vd Beek. Briljant als hij op de ballen van Ziyech kan lopen maar hulpeloos bij Man Utd. Klaassen is wat dat betreft ook een speler die afhankelijk is van anderen. Die gaat het spel ook niet veranderen als je niet eens in de zestien komt als ploeg. En dan vind ik hem ook een pak minder dynamisch dan Wijnaldum en vd Beek.
Het resultaat van vanavond heeft niet heel veel verband met de organisatie. Beetje irrelevant dus, hoewel het misschien wel waar is voor wat betreft de afdeling Nederlands elftal.HollowGamer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:10:
[...]
Jij hebt de soaps van de KNVB nooit gevolgd?
Het aanstellen van Breukelen, gedoe met de bondscoaches (Blind anyone?) en het hele gedoe nu schijnt met het hotel.
Ik vergeet nog tig dingen, zoals van Praag die meer bezig was met zijn eigen ego dan de KNVB leiden.
Het is ook niet dat NL overloopt van goede trainers. De generatie Hiddink, Advocaat, van Gaal gaat het niet meer doen. Cocu en van Bronckhorst zijn 1 op 1 een kopie van de Boer, daarmee ga je er niet op vooruit.Deadsy schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:06:
[...]
Waarom niet. Het is niet zo alsof een bedrijf voor nieuwe werknemers alleen kijkt naar mensen in de eigen regio.
Eerst in het eigen land kijken, lukt dat niet dan kijk je over de grens.
@DeKever
Och, kritiek over de KNVB is niet nieuw maar al jaren aan de gang
Misschien toch Seedorf dan, samen met Fred Grim ofzo?
Maar serieus, zou het met Koeman beter zijn gegaan?
Wedstrijd moet nog een beetje loskomen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vraag me af of ze nog een gesprek gaan voeren met de persoon die de beslissing nam om in dat hotel in Boedapest te gaan zitten.HollowGamer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:10:
[...]
Jij hebt de soaps van de KNVB nooit gevolgd?
Dat er een nachtclub onderin zit was gewoon bekend, en dat die lang open zijn mag denk ik ook geen wonder zijn.
Als je een hotel boekt dan ga je toch even kijken of er veel overlast is daar of niet.
Zal me niet verbazen als dit alles gewoon op de site van het hotel staat.
Als je geen andere optie in de stad mocht hebben dan ga je toch gewoon buiten de stad.
Mijn oom denkt dat die persoon gewoon geld gekregen heeft om in dat hotel te gaan.
Denk dat het voor dat hotel wel leuke centen zijn als een heel team met staf komt.
Seedorf heeft toch ook niks bewezen? Waarom geen buitenlander als we hier geen goede kandidaat meer hebben?CF230 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:15:
[...]
Het is ook niet dat NL overloopt van goede trainers. De generatie Hiddink, Advocaat, van Gaal gaat het niet meer doen. Cocu en van Bronckhorst zijn 1 op 1 een kopie van de Boer, daarmee ga je er niet op vooruit.
Sorry, ik was deDr. Strangelove schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Not sure if sarcastic maar dit is wel de crux van dit EK.
Je komt in die poulewedstrijden drie keer relatief makkelijk voor en speelt dan drie keer tegen een tegenstander die je in de kaart speelt en wint dan ook drie keer makkelijk.
Nu heb je die mazzel niet en zie je dat het lastig wordt om consistent druk te zetten en de doorbraak te forceren. Om nog maar niet te spreken van hoe je reageert als het even tegenzit.
Waarom niet die Ajax man. Ben ff zijn naam kwijt maar die nu Ajax traint. Die heeft halve finale CL gehaald en met een beetje geluk was dat finale geworden.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:16:
[...]
Seedorf heeft toch ook niks bewezen? Waarom geen buitenlander als we hier geen goede kandidaat meer hebben?
Edit:
Ja ten Hag dus zie hierboven...
[ Voor 5% gewijzigd door Lordy79 op 27-06-2021 21:18 ]
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Dat is moeilijk zeggen, we hebben geen idee wat er allemaal anders had kunnen zijn tijdens zijn run.albino71 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:15:
Op het laatste ging het ook niet meer zo super, maar Koeman was toen wel al bezig met Barca en iedere speler was wel op na het zware seizoen.
Persoonlijk denk ik van wel, maar dat is dus dik koffie kijken.
Als jullie nog graag over Oranje willen praten alstu: Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
⏩ PVOutput☀️
We moeten hem kans geven en het is goed voor de diversiteit.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:16:
[...]
Seedorf heeft toch ook niks bewezen? Waarom geen buitenlander als we hier geen goede kandidaat meer hebben?
Weg
Grim vind ik een zeer goede trainer, speelt lekker voetbal en maakt spelers beter.CF230 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:15:
[...]
Het is ook niet dat NL overloopt van goede trainers. De generatie Hiddink, Advocaat, van Gaal gaat het niet meer doen. Cocu en van Bronckhorst zijn 1 op 1 een kopie van de Boer, daarmee ga je er niet op vooruit.
Is het ook een goede manager?
De KNVB zal zijn naam niet groot genoeg vinden.
Dus het idee van hem samen met Seedorf zal niet slecht zijn, en dan Grim voor de tactiek en veldtrainer.
De 2 functies opsplitsen is denk ik wel een goed idee voor Oranje.
@albino71
Met Koeman was het denk ik net zo gegaan, zoveel beter dan de Boer is hij echt niet.
albino71 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:15:

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Want? Het gaat toch om de finales hier en niet over Oranje in het algemeen.Quad schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:17:
Als jullie nog graag over Oranje willen praten alstu: Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Denk dat de KNVB geeneens de afkoop som kan betalen.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:17:
Erik ten Hag heeft potentie. Maar die gaat dit nu echt niet doen.
Koeman heeft toch behoorlijk aansprekende resultaten geboekt met bijna dezelfde groep spelers. Duitsland, Frankrijk, Engeland te grazen genomen met bij vlagen erg goed voetbal. Finale Nations League gehaald.albino71 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:15:
Wat Koeman bracht was een veerkracht die je bij Nederland vanavond compleet miste, de drang om te blijven voetballen als het tegenzit. Dat hebben ze onder hem meerdere keren laten zien.
Dus ja, ik denk dat we met hem met deze loting de halve finale gehaald hadden ja. Sommige spelers zijn wat minder dan onder hem, maar andere zijn veel beter geworden.
Van mij mag het over BE PT gaan.
Nederland - Tsjechië is al anderhalf uur geleden hoor, het lijkt wel een boomerchat.
Dan moet een mod maar een breaker aanmaken.ricardo246 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:19:
Welk ander topic acht jij geschikt?prOnorama2 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:20:
Nederland - Tsjechië is al anderhalf uur geleden hoor, het lijkt wel een boomerchat.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Iemand moet de eerste zijn, ga je gangricardo246 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:19:
Al een paar keer gepost, effe teruglezen
Hey, zijn gezicht deed echt pijn. Door de luchtverplaatsing ofzo.
Net zoals met Frank de Boer is het vooral de samenstelling van spelers die het verschil maakt t.o.v. andere clubs. Als je kijkt hoeveel Ajax-spelers de afgelopen jaren naar het buitenland zijn gegaan (zeker na de halve finale CL een paar jaar geleden), ligt dit echt een heel stuk hoger dan alle andere clubs.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:17:
Erik ten Hag heeft potentie. Maar die gaat dit nu echt niet doen.
In hoeverre zou een coach van een eredivisie club die onderaan bungelt het veel slechter doen als ten Hag? Of worden ze eigenlijk ook weer met 2 vingers in de neus kampioen omdat vooral het Ajax anno nu beter is dan PSV, Feyenoord, etc.
Er is ook een reden waarom een Bayern Munchen al jaar na jaar kampioen wordt. Dit ligt echt net enkel aan de coach...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dacht de hele tijd dat Fellaini meedeed, blijkt het Witsel te zijn…
zou het echt niet weten maar goed je moet ook goed materiaal hebben en daar twijfel ik aan zo goed vind ik onze spelers ook niet op een paar na danCF230 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:05:
[...]
Inderdaad ja, was nog in de veronderstelling dat hij clubloos was…![]()
Wie moet het dan worden? Misschien eens een buitenlandse coach?
Jammer dat zo'n Ronaldo dan toch nog steeds af en toe van die vervelende trekjes heeft.
Ach ja, anderhalf uur na afloop van een verloren 1/8ste finale moet je in het topic over die 1/8ste finale inderdaad over wat anders gaan praten hoorprOnorama2 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:20:
Omdat het goed is voor de diversiteit, moet hij maar bondscoach worden? Wat is er gebeurt met geschikt zijn voor de baan?New Yorker schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:17:
[...]
We moeten hem kans geven en het is goed voor de diversiteit.
Seedorf heeft tot nu toe bij elke club gefaald als manager. Vind het prima om te kijken naar andere mensen dan Dickie, maar iemand als Seedorf zie ik precies hetzelfde doen als Frank.
Bijna! Knappe trap van Ronaldo.
⏩ PVOutput☀️
En dan legt Ronaldo hem er bijna in. Ik blijf zijn karakter lastig vinden, maar wat een voetballer is het toch
Die heeft dacht ik al lang niet meer dat haar, toch?CF230 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:23:
Dacht de hele tijd dat Fellaini meedeed, blijkt het Witsel te zijn…
Enige wapenfeit van Ronaldo in 24 minuten is dat ie kermend naar de grond ging nadat ie tegen een Belg aangelopen is en een vrije trap. Rendement onvoldoende, tot nu toe.
Hello. Is it me you're looking for?
Ja maar daarom dan juist met Fred Grim erbij, voor het voetballende gedeelte. En Seedorf dus als boegbeeld.HollowGamer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:24:
[...]
Omdat het goed is voor de diversiteit, moet hij maar bondscoach worden? Wat is er gebeurt met geschikt zijn voor de baan?
Seedorf heeft tot nu toe bij elke club gefaald als manager. Vind het prima om te kijken naar andere mensen dan Dickie, maar iemand als Seedorf zie ik precies hetzelfde doen als Frank.
Denk dat Wijnaldum en Depay 3x zo hard voor Seedorf rennen dan voor de Boer…
[ Voor 7% gewijzigd door CF230 op 27-06-2021 21:26 ]
Ronaldo is al vele malen beter tot nu toe dan Memphis, dus mjaQuad schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:25:
Bijna! Knappe trap van Ronaldo.
Gewoon links van de muur ook op de verre hoek.
⏩ PVOutput☀️
Moeten we TK en Guilit ook maar toevoegen als coaches?CF230 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:25:
[...]
Ja maar daarom dan juist met Fred Grim erbij, voor het voetballende gedeelte. En Seedorf dus als boegbeeld.
Zoals gezegd voel ik er niets voor als personen niet geschikt zijn. Dat heeft weinig met huidkleur/afkomst te maken, maar met goede ervaring dat we nodig hebben.
Haha klopt, zit nu ergens in China zo te zien. Laatste wedstrijd die ik van hem zag was de finale tegen Ajax!HollowGamer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:25:
[...]
Die heeft dacht ik al lang niet meer dat haar, toch?
Lijkt alsof België wat tractie kwijt is na 20 minuten..
Ik gok dat wij die Portugeze dames vaker gaan zien vanavond.
En blij dat we ermee zijn!OssieW schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:28:
Ik gok dat wij die Portugeze dames vaker gaan zien vanavond.
De Belgen zitten niet meer zo top ik de match.
⏩ PVOutput☀️
Ze liggen er uit!!
*herhaling van vrije trap Ronaldo, publiek, wit t-shirt, voor de aandachtige kijker*
*herhaling van vrije trap Ronaldo, publiek, wit t-shirt, voor de aandachtige kijker*
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Niet om de huidskleur, maar juist om het aanzien dat Seedorf in de hele wereld buiten NL heeft. Maar dat je er iemand met verstand van voetbal naast moet zetten spreekt voor zich ja.HollowGamer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:28:
[...]
Moeten we TK en Guilit ook maar toevoegen als coaches?
Zoals gezegd voel ik er niets voor als personen niet geschikt zijn. Dat heeft weinig met huidkleur/afkomst te maken, maar met goede ervaring dat we nodig hebben.
Rijkaard met ten Cate was ook zo’n prachtig duo!
Verwijderd
Ik heb Ten Hag meerdere Europese wedstrijden zien winnen tegen tegenstanders die op papier sterker waren. Dat heb ik De Boer (ook in zijn Ajax-periode) niet zien doen.MazeWing schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:23:
[...]
Net zoals met Frank de Boer is het vooral de samenstelling van spelers die het verschil maakt t.o.v. andere clubs. Als je kijkt hoeveel Ajax-spelers de afgelopen jaren naar het buitenland zijn gegaan (zeker na de halve finale CL een paar jaar geleden), ligt dit echt een heel stuk hoger dan alle andere clubs.
In hoeverre zou een coach van een eredivisie club die onderaan bungelt het veel slechter doen als ten Hag? Of worden ze eigenlijk ook weer met 2 vingers in de neus kampioen omdat vooral het Ajax anno nu beter is dan PSV, Feyenoord, etc.
Er is ook een reden waarom een Bayern Munchen al jaar na jaar kampioen wordt. Dit ligt echt net enkel aan de coach...
Dus ik snap je punt niet zo goed. Maar zou zelf wel graag eerst zien dat Ten Hag het ook ergens anders laat zien voordat hij ooit bondscoach wordt.
België en Portugal lijken aan elkaar gewaagd te zijn. Beetje gezappig. Een doelpunt mag wel,
moet nog een beetje loskomen…
Ze zijn geen watjesprOnorama2 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:29:
Geen drinkpauzes in Sevilla?
Weg
ik verstond eerst altijd ‘Anderewereld’, en wat een fantastische naam is dat, maar het is Alderweireld
On a side note. Wat een gruwelijk lelijk shirt (En sokken) hebben die Portugezen zeg.
België doseert wat minder dan Portugal…..
ik vind het wel wat hebbenDaWayne schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:32:
On a side note. Wat een gruwelijk lelijk shirt (En sokken) hebben die Portugezen zeg.
Af en toe?!gekkie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:23:
Jammer dat zo'n Ronaldo dan toch nog steeds af en toe van die vervelende trekjes heeft.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Lijkt wel een onesy (ik weet niet hoe je dat schrijft) of iets met een riem.
Mwa, 4x de vlag boven elkaar, zodat ze niet vergeten hoe hij eruit ziet?
Voor het kijkplezier is een vroege goal wel fijn, dit kan best all the way gaan zo.
Omdat het nu nog maar 26 graden is... 😬hallom schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:35:
Waarom speelt Ronaldo met lange mouwen
als je levert, zoals ie tot nog toe heeft gedaan, moet het kunnen; hij maakt het wel waar tot nu toe, hetgeen we van bijv. Memphis niet kunnen zeggen
Waarom geen buitenlander?CF230 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:15:
[...]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Kearl daar had Lukaku echt een vrije trap mee moeten hebben.
⏩ PVOutput☀️
Raar dat dat niet bestraft werd
Ongelofelijk, balvoordeel zegt die dan?
ik kijk alleen op de belg als er wielrennen op is, en dan is het commentaar fantastisch
Brych had hem echt wel kunnen geven, naja de Belgen moeten het dan maar op een andere manier doen.
⏩ PVOutput☀️
Is Bosz nog vrij? Lijkt me een prima opvolger, al zou ik als trainer denk ik liever een club trainen (of het land er ook bij).
...
bam
Oh la la 👌🏻
Hello. Is it me you're looking for?

Op de Belg weet de commentator te vertellen dat de scheids bij Frankrijk Portugal naar huis is gestuurd omdat ie niet naar het scherm wilde kijken bij die duikeling van Mbappé. VAR vond het geen penalty.
Hoera UEFA, afstraffen dat soort scheidsrechters.
Hoera UEFA, afstraffen dat soort scheidsrechters.
ik ga de frituur aandoen, go belgie!
Yessss goede goal!
Mooie actie van Courtois daarvoor trouwens

Mooie actie van Courtois daarvoor trouwens
Keeper ziet er daar niet goed uit, maar lekkere pegel zeg!
Keeper mag hem hebben.
Maar wat een team hebben de Belgen in vergelijking met Oranje. Bijna op elke positie een beter speler. Of zou dat ook taktiek zijn?
Maar wat een team hebben de Belgen in vergelijking met Oranje. Bijna op elke positie een beter speler. Of zou dat ook taktiek zijn?
[ Voor 75% gewijzigd door FreakNL op 27-06-2021 21:45 ]