EK2021 - finales Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PolarBear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:15:
[...]

I know, maar het is wel treurig als je zelf zo matig doet.
Dat doet Schotland altijd bij voetbal, rugby is meer hun ding...
Dit toernooi zijn ze iig gekwalificeerd, dat is voor hun doen al een achievement..

Maar in die logica zou de helft van de posts in dit topic ook treurig zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 12-07-2021 10:21 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
autje schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Dan kun je ze beter een reeks thuiswedstrijden zonder publiek laten spelen, of voor een eindtoernooi geen kaartjes aan Engeland beschikbaar stellen. Daar tref je niet de ploeg mee (behalve het gemis aan support), maar wel dit soort tokkies.
Nog beter, ze moeten nuchter kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tricolores schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Je weet natuurlijk niet wat er allemaal gespeeld heeft. Voor hetzelfde geld hebben die spelers zelf aangegeven dat ze zich goed voelen en de verantwoordelijkheid willen nemen. Dat is niet zo vreemd.
Op de Belg waren ze het er volgens mij wel over eens dat dat niet het geval was, op basis van beelden hoe Southgate rond ging met een briefje waarop ie de penalty nemers zette en meerdere keren naar Grealish ging.
Zo van 'dit had je normaal allang vantevoren duidelijk gehad, waarom moet dit zo lang duren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Nog beter, ze moeten nuchter kijken...
Dat is jaren zo geweest bij voetbal in de UK.. maar dat hielp maar ten dele..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:52

Matis

Rubber Rocket

toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:46:
Op de Belg waren ze het er volgens mij wel over eens dat dat niet het geval was, op basis van beelden hoe Southgate rond ging met een briefje waarop ie de penalty nemers zette en meerdere keren naar Grealish ging.
Zo van 'dit had je normaal allang vantevoren duidelijk gehad, waarom moet dit zo lang duren'
Wat ik hoorde (of las) was dat ze op basis van de penalty-trainingen de selectie hadden gemaakt. Weet niet wat daar van waar is, maar het is nogal een verschil. Penalties nemen tijdens een training met een handjevol "toeschouwers" of de alles-beslissende-penalty-met-60.000-doorgesnoven-supporters

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jaguar645 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:15:
[...]

En niet alleen als het over voetbal gaat :P

Altijd mooi om te zien hoe Wales/Schotland anoyone but england supporten bij de rugby :P
https://www.theguardian.c...ble-team-but-not-the-hype?
"Anyone but England? Scots and Welsh warm to likable team but not the hype
Rival fans offer praise for Gareth Southgate and his players but say all the fuss is ‘driving everybody mad’"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 22:55
ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:19:
[...]

Dat doet Schotland altijd bij voetbal, rugby is meer hun ding...
Dit toernooi zijn ze iig gekwalificeerd, dat is voor hun doen al een achievement..

Maar in die logica zou de helft van de posts in dit topic ook treurig zijn ;)
Er zijn ook 10x zoveel Engelsen, om over het geld in het voetbal maar niet te spreken...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Matis schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Wat ik hoorde (of las) was dat ze op basis van de penalty-trainingen de selectie hadden gemaakt. Weet niet wat daar van waar is, maar het is nogal een verschil. Penalties nemen tijdens een training met een handjevol "toeschouwers" of de alles-beslissende-penalty-met-60.000-doorgesnoven-supporters
Sjoerd Mousou zei dat in de AD voetbal podcast volgens mij. Allemaal obv een onderzoek van een Noorse wetenschapper, die zei onder andere:
- De kans is groter dat een jonge speler scoort
- De kans is groter als je minder dan 20 minuten hebt gespeeld
- Zo lang mogelijk wachten (vandaar dat rare loopje van Rashford)

Maar ja, wellicht moet je al die statistieken niet combineren en gewoon iemand laten nemen die z'n zenuwen het best onder controle houden en een goede trap heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Exocet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:36:
Sjoerd Mousou zei dat in de AD voetbal podcast volgens mij. Allemaal obv een onderzoek van een Noorse wetenschapper, die zei onder andere:

Maar ja, wellicht moet je al die statistieken niet combineren en gewoon iemand laten nemen die z'n zenuwen het best onder controle houden en een goede trap heeft.
In theorie zijn theorie en praktijk gelijk. In praktijk niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 12:16

pro_6or

amateur_60r

Ik vroeg dat nog aan Janssen, die zei dat hij daar wel een Theo rie over had.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:32:
Ik vroeg dat nog aan Janssen, die zei dat hij daar wel een Theo rie over had.
Dat stuitte Hugo tegen de borst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Nog even iets serieus, moet Engeland niet gewoon uitgesloten worden van deelname aan tenminste het aankomende WK wegens haar racistische publiek?

Zo lang we dit blijven accepteren, en zelfs voeren zal het altijd in stand blijven. Terwijl we juist minder, minder, minder racisme willen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:29

dr.lowtune

Deugt niet

pro_6or schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:43:
Nog even iets serieus, moet Engeland niet gewoon uitgesloten worden van deelname aan tenminste het aankomende WK wegens haar racistische publiek?

Zo lang we dit blijven accepteren, en zelfs voeren zal het altijd in stand blijven. Terwijl we juist minder, minder, minder racisme willen.
Ja, alleen zo lang geld regeert gaat dat niet gebeuren. Daarnaast, niet het voltallige publiek is racist, ik ga er vanuit dat de meerderheid dit ook veroordeelt en die straf je dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:10
Matis schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Valt voor beide kanten wat te zeggen...

Als de ervaren rotten in de training 9 vd 10 penalties missen schept dat ook geen vetrouwen als ze er 1 moeten nemen voor de europese titel. Andersom ook, de druk (helemaal voor die jonge gasten) is wel bizar groot dus dat maakt het ook een andere zaak.

Ik kan me dan ook gewoon voorstellen dat een spits zegt "Coach, ik durf het niet aan". Als je compleet in je broek poepend en zonder vertrouwen die penalty gaat nemen 'omdat dat moet want je bent een ervaren man' is dat ook niet bepaald een garantie voor succes ;)

Uiteindelijk denk ik dat je gewoon kan en moet trainen op met je ogen dicht die bal keihard in de hoek rammen, soms de ene en soms de ander en dan tijdens de penalties dat trucje herhalen. Als je het al 1000x succesvol gedaan hebt kun je DAAR tenminste op vertrouwen, ook al is de druk compleet anders.

[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 12-07-2021 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dat is denk ik wat kort door de bocht.. Ja er zijn zeker rotte appels, maar dit team heeft juist een trend van inclusivity en verbroedering ingezet.. zou counter productive zijn om dat te stoppen..

Onderstaande is op het moment ook een beetje viral aan het gaan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHLWSJwGGfExrWzBcGoSxfGwQEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BhLDQw5rV2UJ5VPdSgfc8etO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dr.lowtune schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:47:
[...]
Daarnaast, niet het voltallige publiek is racist, ik ga er vanuit dat de meerderheid dit ook veroordeelt en die straf je dan ook.
Dit dus.. als je de beelden in het publiek zag dan zag je lui van alle kleuren en maten samen bij elkaar het team aanmoedigen..

Er is een harde kern hooligans met een IQ kleiner dan hun schoenmaat die ultra rasistisch is en ik vermoed dat die ook achter die online reacties zitten..
Vanochtend was op de BBC radio dat de politie een task force opgezet heeft om die lui aan te pakken..
Het is absoluut niet een algemene trend IMHO..

Hier een andere reactie hierover:
The Match.
It's not just the booing is it? Its the appalling social media racism too.
But not to worry, the apologists will be along soon enough.
I regret to say, no matter your political allegiance or outlook, outrageous public racism was not happening at this level before the Brexit vote.
Once the "stop the immigrants" campaign started Alt Right stepped out of the shadows, populists climbed on board and the politicians could'nt lick fast enough. They're still licking.
A European football match is simply not going to redeem the loss of the British Empire, should you feel that to be a loss.
The English Nation is divided by the culture wars; not so in Scotland and Wales. The divide in England is encouraged by the self seekers of the Left and Right.
I have been travelling the world for over half a century, including military service. Time was, being English was a welcomed status - we were generally recognised for fairness, politeness, integrity and humility. Above all - a belief in democracy and willingness to get stuck in and help the less fortunate.
No longer. And this blatant racism, on a global stage, confirms how far we've fallen.
Boris' was quick to decry the actions this morning; good. But his government and his Ministers continue follow Alt Right tropes.
Can we please have an untainted selfless leader step forward and cry "Come on England, let's work for the common good"
Some people are disgusting. These guys some as young as 19 have stood there and faced a man who looked like goliath with the entire weight of a nation's expectations on their shoulders. So what if they messed up? It's disappointing for the nation but it is only a game. Yes they get paid ludicrous amounts to kick a ball about, but they are human and do not deserve that kind of abuse. A standard ribbing would be expected (like say you might have given Kane or Maguire if they messed up) but why the racist remarks? Yesterday we walked away with a group of young people we can be proud of and who have a good shot at the world cup. But we also showed a very ugly side of ourselves as a nation, we should be more disappointed with our own conduct then the results of the match.
Oftewel er is zeker een groep racisten in Engeland, maar om het hele land over een kam te scheren is niet terecht..

zelfs BoJo maakt er een issue van:
https://www.bbc.co.uk/sport/football/57800431

[ Voor 69% gewijzigd door ToolkiT op 12-07-2021 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:48
@ de mensen die hier lopen te blaten dat Engelsen racisten zijn: de pot verwijt de ketel. Tuurlijk zijn er te veel racisten (al waren het er maar twee) maar om dan heel Engeland een stelletje dronken racisten te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Grindtegel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:58:
@ de mensen die hier lopen te blaten dat Engelsen racisten zijn: de pot verwijt de ketel. Tuurlijk zijn er te veel racisten (al waren het er maar twee) maar om dan heel Engeland een stelletje dronken racisten te noemen...
Denk dat we over dronken wel eens zijn :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Matis schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Dat is te generiek, sommige van hen waren nuchter.

Ik denk dat racisme nog altijd heel wijd verbreid is. Bij mijn eigen clubje hebben we alle niet direct voetbal gerelateerde topics van het forum gegooid (wat een beerputten) maar nog steeds zie je bij de niet witte spelers een hele andere benadering. Dat vond ik bij het NL elftal ook trouwens. In de social media tijd, en met de huidige “geaccepteerde” leiders is racisme imho weer aan een comeback bezig.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Matis schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Ook dat is een stereotype (wel gebaseerd op ervaringen uit het verleden):
https://www.pressandjourn...lic-beer-sales-skyrocket/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:07:
[...]

Ook dat is een stereotype (wel gebaseerd op ervaringen uit het verleden):
https://www.pressandjourn...lic-beer-sales-skyrocket/
Nouja, niet echt diepgaand onderzoek ofzo en skyrocketing met +56%? Aangezien vrijwel niemand die troep drinkt, is +56% ten opzichte van vrijwel niks waarschijnlijk nog altijd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Nouja, niet echt diepgaand onderzoek ofzo en skyrocketing met +56%? Aangezien vrijwel niemand die troep drinkt, is +56% ten opzichte van vrijwel niks waarschijnlijk nog altijd niks.
Ik zei ook niet dat het een diepgaand onderzoek was.. het was een illustratie dat er daar een trend zit..
Als ik naar de advertenties kijk is daar zeker een markt.. je ziet telkens meer producten en reclame daarvoor..

Dat gezegd hebbende, lusten veel britten nog steed graag een pint.. maar de beelden van lamme hooligans is natuurlijk niet een realistisch beeld van de hele bevolking..
De britse samenleving is een klasse samenleving en middleclass is heel anders dan working class etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 09:19

Alsof er in het Italiaanse voetbal geen racisme bestaat. Die Italiaanse Ultras zijn juist 1 van de ergste binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Ik zei ook niet dat het een diepgaand onderzoek was.. het was een illustratie dat er daar een trend zit..
Als ik naar de advertenties kijk is daar zeker een markt.. je ziet telkens meer producten en reclame daarvoor..

Dat gezegd hebbende, lusten veel britten nog steed graag een pint.. maar de beelden van lamme hooligans is natuurlijk niet een realistisch beeld van de hele bevolking..
De britse samenleving is een klasse samenleving en middleclass is heel anders dan working class etc..
Ik denk dat die markt er niet zozeer is eigenlijk. Ik heb het idee dat die producten er vooral zijn om een alternatief te bieden voor het eigenlijk toch schadelijke hoofdproduct wat ze aanbieden en om zo wat goede PR voor zichzelf te creëren. Ook handig bij sporten waarbij adverteren met alcohol niet meer is toegestaan of in landen waar dit niet is toegestaan natuurlijk.

Zo'n artikel komt op mij dan ook vooral over als een poging wat goede PR te creëren uit een "trend" eigenlijk vrij nietszeggend is. Maar goed, verder natuurlijk helemaal eens met de rest. Die paar gasten die het voor de rest verneuken zijn zeker niet de gemiddelde mens. Dat geldt denk ik overal in het voetbal wel. Het blijft jammer (en ergens wel vreemd) dat ze dat soort mensen niet harder aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat die markt er niet zozeer is eigenlijk. Ik heb het idee dat die producten er vooral zijn om een alternatief te bieden voor het eigenlijk toch schadelijke hoofdproduct wat ze aanbieden en om zo wat goede PR voor zichzelf te creëren. Ook handig bij sporten waarbij adverteren met alcohol niet meer is toegestaan of in landen waar dit niet is toegestaan natuurlijk.

Zo'n artikel komt op mij dan ook vooral over als een poging wat goede PR te creëren uit een "trend" eigenlijk vrij nietszeggend is.
tuurlijk is dat artikel PR, maar het was puur ter illustratie..
Als ik naar cafe's en restaurents kijk zie ik veel meer alcoholvrije opties als mocktails en dingen als https://nixandkix.com/
Dus ik neem aan dat er ook vraag naar is..
Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:36:
[...]
Maar goed, verder natuurlijk helemaal eens met de rest. Die paar gasten die het voor de rest verneuken zijn zeker niet de gemiddelde mens. Dat geldt denk ik overal in het voetbal wel.
Het blijft jammer (en ergens wel vreemd) dat ze dat soort mensen niet harder aanpakken.
In dit geval word er zeker wat aan gedaan:
https://www.politico.eu/a...ers-after-euro-2020-loss/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Nouja, ook daar ben ik sceptisch, hoelang is dit al niet een probleem en er wordt weer een onderzoekje gedaan en uiteindelijk gebeurt er niks. Ik bedoel het zou mooi zijn als er daadwerkelijk een keer wat gebeurt, maar ik heb niet de illusie dat dat nu het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Nouja, ook daar ben ik sceptisch, hoelang is dit al niet een probleem en er wordt weer een onderzoekje gedaan en uiteindelijk gebeurt er niks. Ik bedoel het zou mooi zijn als er daadwerkelijk een keer wat gebeurt, maar ik heb niet de illusie dat dat nu het geval zal zijn.
Voor zover ik weet pakken ze die gasten wel degelijk hard aan. Alleen maakt dat blijkbaar niet zoveel indruk op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Voor zover ik weet pakken ze die gasten wel degelijk hard aan. Alleen maakt dat blijkbaar niet zoveel indruk op de rest.
Nouja, wat is hard aanpakken? Stadionverbod? Ik heb eigenlijk nog nooit wat gelezen dat er daadwerkelijk straffen opstaan. Nou wil ik ook niet zeggen dat ze direct naar de gevangenis moeten ofzo, maar een maatschappelijke taakstraf oid zou wat mij betreft wel op zijn plek zijn als mensen ver genoeg gaan.

Heb echter niet het idee dat er veel meer wordt gedaan dan een stadionverbod en zelfs dat vooral nadat er een mediahype ontstaat en het duidelijk is dat ze echt wat moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dcell schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Alsof er in het Italiaanse voetbal geen racisme bestaat. Die Italiaanse Ultras zijn juist 1 van de ergste binnen Europa.
Uitsluiten die handel. Als je de rest van het topic hebt gelezen zul je zien dat ik het niet alleen over de engelsen had. Maar gisteravond hebben ze zich daar weer eens laten gaan. Ik vraag me af of het zoveelste foei vanuit de eigen gelederen en schouderophalen en door gaan de juiste weg is. Er zijn in het voetbal geen consequenties aan Racisme verbonden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:29

Superkiwi

Hoi doei

pro_6or schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:19:
[...]
Er zijn in het voetbal geen consequenties aan Racisme verbonden.
Jawel, maar elk land gaat daar anders mee om. Of doel je op harde straffen vanuit de UEFA? Want in dat geval ga je 99% goedwillende mensen straffen voor de daden van 1% idioten.

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 12-07-2021 14:28 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavi94
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-06-2022
Superkiwi schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Jawel, maar elk land gaat daar anders mee om. Of doel je op harde straffen vanuit de UEFA? Want in dat geval ga je 99% goedwillende mensen straffen voor de daden van 1% idioten.
Als het structureel gebeurt, ligt de fout bij de club of zelfs bij de bond. Dan heb ik het over wat gebeurt in de stadions en niet op sociale media.

Sommige Serie A clubs nemen het totaal niet serieus dat hun harde kern structureel racistisch is tegenover donkere spelers. Zulke clubs moet de Fifa/ Uefa keihard aanpakken, ook al gaat dat dan ten koste van de goedwillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Superkiwi schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Wordt het niet een keer tijd voor echte consequenties? En ja, dan moet die 1% goedwillenden wel lijden onder de 99% idioten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik snap waar jullie naartoe willen en kan het niet méér met jullie eens zijn maar zo simpel is het niet.
Er zijn nu eenmaal een aantal landen waar racisme niet zo hoog op de agenda staat als hier.

Even ongenuanceerd gezegd en dit is niet wat jullie willen horen:
Misschien moeten we gewoon accepteren dat racisme niet 100% uit te bannen is.
Niet uit het voetbal, niet uit de maatschappij, niet uit de mens.

En ja, het wordt tijd voor consequenties maar niet door 99% goedwillenden te straffen.
Stadions hangen vol met camera's, zo lastig zou het niet moeten zijn om de kwaden eruit te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat "zo lang mogelijk wachten" niet goed werkt als de keeper ook wacht. En volgens Frank Snoeks in ieder geval, stond Donnarumma daar om bekend. Maar goed, achteraf gesproken is het altijd makkelijk praten. Het blijft echter wel belangrijk om ook de aannames van statistieken goed in beeld te hebben en te toetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:25
Superkiwi schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:59:
Ik snap waar jullie naartoe willen en kan het niet méér met jullie eens zijn maar zo simpel is het niet.
Er zijn nu eenmaal een aantal landen waar racisme niet zo hoog op de agenda staat als hier.

Even ongenuanceerd gezegd en dit is niet wat jullie willen horen:
Misschien moeten we gewoon accepteren dat racisme niet 100% uit te bannen is.
Niet uit het voetbal, niet uit de maatschappij, niet uit de mens.

En ja, het wordt tijd voor consequenties maar niet door 99% goedwillenden te straffen.
Stadions hangen vol met camera's, zo lastig zou het niet moeten zijn om de kwaden eruit te pikken.
Eens, echter bij dat laatste vraag ik me soms af waarom je vaak wel de beelden ziet op tv etc maar vrijwel nooit hoort dat er op basis van dezelfde beelden ook daadwerkelijk straffen zijn uitgedeeld.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://chng.it/MNjSYnvb4G
Mooi initiatief: 'Ban racists for life from all football matches in England.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:44

g0tanks

Moderator CSA

Driekwart van het stadion lijkt wel bevroren in tijd na de save van Donnarumma.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 20:08
Racisme was toch via sociale media?

Ja duh... Iedereen mag op internet anoniem roepen wat hij wil. Kinderen, mensen die zich vervelen, zielige figuren etc etc
Dus daar doe je niks aan.

Men moet dat social media niet zo serieus nemen.
En als ik voetballer zou zijn, zou ik proberen er zo ver mogelijk vandaan te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 12-07-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dacht dat er in Engeland al eerder mensen opgespoord en vervolgd/beboet waren die via social media allerlei uitlatingen gedaan hadden? Hoorde net op tv in een van de talkshows vlgns mij ook voorbij komen dat er nu heel veel ook uit het buitenland afkomstig is wat mij meteen aan andere zaken doet denken. Ken ook een aantal sporters uit andere takken die zo goed als anoniem door het dagelijks leven kunnen gaan maar via social media priveberichten ook allerlei bedreigingen en scheldpartijen binnenkrijgen, wat bijna alleen maar om gokkers kan gaan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:21:
Racisme was toch via sociale media?

Ja duh... Iedereen mag op internet anoniem roepen wat hij wil. Kinderen, mensen die zich vervelen, zielige figuren etc etc
Dus daar doe je niks aan.

Men moet dat social media niet zo serieus nemen.
En als ik voetballer zou zijn, zou ik proberen er zo ver mogelijk vandaan te blijven.
Ze hebben ook een muurschildering van Rashford beklad in Manchester.

Rashford reageert op racisme na gemiste penalty in EK-finale - https://nos.nl/l/2389086

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 20:08
Exocet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:25:
[...]

Ze hebben ook een muurschildering van Rashford beklad in Manchester.

Rashford reageert op racisme na gemiste penalty in EK-finale - https://nos.nl/l/2389086
Ja het zal.
Kom op, dit soort lui heb je overal en altijd gehad.
Gewoon een onnozel of misschien wel een grapjas.

Niet teveel aandacht aan geven. Je lokt het eerder uit zo.

Maar wat doet de verveelde overtollige media tegenwoordig? Hey nieuws! Sensatie! Werk!
En de halve bevolking gaat er in mee...ook zoiets..

Idioten krijgen door de media tegenwoordig veel te veel aandacht, echt veel te veel. Het is niet zo bijzonder of groot of zo erg.

Als ik mij verveel en ik maak een racistische afbeelding van Rashford nu in mijn dorp, is mijn dorp ook meteen wereldnieuws. Terwijl ik dan gewoon een nono ben tussen miljarden. Niets bijzonders.

Enfin einde relaas, ik erger mij teveel aan de media. Die verzieken een hoop.

En dit is meer een onderwerp voor voetbal randzaken topic.

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 13-07-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Ja het zal.
Kom op, dit soort lui heb je overal en altijd gehad.
Gewoon een onnozel of misschien wel een grapjas.

Niet teveel aandacht aan geven. Je lokt het eerder uit zo.

Maar wat doet de verveelde overtollige media tegenwoordig? Hey nieuws! Sensatie! Werk!
En de halve bevolking gaat er in mee...ook zoiets..

Idioten krijgen door de media tegenwoordig veel te veel aandacht, echt veel te veel. Het is niet zo bijzonder of groot of zo erg.

Als ik mij verveel en ik maak een racistische afbeelding van Rashford nu in mijn dorp, is mijn dorp ook meteen wereldnieuws. Terwijl ik dan gewoon een nono ben tussen miljarden. Niets bijzonders.

Enfin einde relaas, ik erger mij teveel aan de media. Die verzieken een hoop.

En dit is meer een onderwerp voor voetbal randzaken topic.
De meerderheid is zeker niet zo, zie ook de foto van de muur nu:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6J9_fBXMAogYJI?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:29
Exocet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:11:
[...]

De meerderheid is zeker niet zo, zie ook de foto van de muur nu:

[Afbeelding]
Hmmm. Zo zag het er hier ook uit toen Van der Kuilen was overleden.

Als die donkere jongetjes gewoon de pingel in de goal hadden geschoten, en Engeland won de beker daardoor, hadden de Engelse supporters nu nog met die spelers op de schouders door Londen gelopen.

Er is racisme in het voetbal, maar in de buitenwereld is het veel erger en kwaadaardiger. Dan mag je alsnog protesteren tegen het voetbalracisme, maar blaas het niet op, zoals nu gebeurt.

edit: Ik gebruik bewust de term jongetjes, want de laatste speler van Engeland kwam net uit de baarmoeder gekropen en had nooit op dat moment in die situatie gebracht mogen worden door de trainer. En ik heb het vermoeden dat dit de echte kritiek is op deze hele soap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:37:
http://chng.it/MNjSYnvb4G
Mooi initiatief: 'Ban racists for life from all football matches in England.'
Kunnen ze niet beter een 2e Australië creëren? Ergens in de stille oceaan een leeg eilandje vinden moet niet heel lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

toolkist schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Kunnen ze niet beter een 2e Australië creëren? Ergens in de stille oceaan een leeg eilandje vinden moet niet heel lastig zijn.
Is dit nou echt nodig? :(
Jouw houding is net zo behulpzaam als die racisten die de voetballers aanvallen..
Houd het eens positief zeg..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Kunnen ze niet beter een 2e Australië creëren?
Dat is de wereld op zijn kop.

Haha sorry ik kon het niet laten :+

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2021 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Toch nog wat goed (en slecht) nieuws na het toernooi:
Voor NOS-commentator Frank Snoeks (65) was de EK-finale tussen Italië en Engeland zijn laatste kunstje op een eindtoernooi. Na 21 jaar, acht WK's, acht EK's en "ik weet niet hoeveel" wedstrijden komt er een einde aan een tijdperk.

"Maar jullie zijn nog niet helemaal van me af! Komend jaar doe ik gewoon nog eredivisie en Oranje", verduidelijkt Snoeks gelijk.
https://nos.nl/artikel/23...-af-te-sluiten-op-wembley

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Daar gaan ze niet beter van voetballen…

#hetwasvoormeervoudigeinterpretatievatbaar

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ramzzz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Daar gaan ze niet beter van voetballen…

#hetwasvoormeervoudigeinterpretatievatbaar
Behalve als Hiddink coach/trainer is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jammer voor de klagers hier die dachten van hem af te zijn :D

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-08 18:47
Ik dacht nog even het nieuws te lezen en dan rustig te gaan slapen. Om vervolgens dit artikel tegen te komen. Wat mij betreft winnen we geen EK of WK tot Snoeks definitief stopt.
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste