Wel een lullig bekertje ten opzichte van de Copa America
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KPhbyK4L0xo68eqG9PhPWWYI.jpg?f=user_large)
Die Argentijntjes zijn gewoon heel kleinExocet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:41:
[Afbeelding]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat was een krankzinnige kamikazetackle van Grealish … hij had zichzelf volslagen invalide kunnen glijden onder die noppen.Zingo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:30:
En daar hebben de Engelsen het ‘dit had rood moeten zijn’ moment.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat een mooie beker. Zo subtiel en elegant. Less is more etc etcExocet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:41:
[Afbeelding]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
John Hearst?Frieda schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:52:
Was weer een mooie voetbalavondsnel doelpunt Engeland, lekkere treffer van Italië, Chiellini die shirtje trekt alsof hij de was van de lijn afhaalt, Frank Snoeks die zich bij een close-up van Kate Moss afvraagt of die man achter haar John Hearst zou kunnen zijn omdat hij geen idee heeft wat er anders te zien zou moeten zijn, slagershuppeltjes bij penalty's en keepers die het toernooi beslissen
[ Voor 18% gewijzigd door Hupske op 12-07-2021 01:02 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
@DoeEensGek Laat maar, zelf herhaling gevonden.toolkist schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:46:
[...]
@DoeEensGek filmpje svp...Dan houdt dat gezever eindelijk een keer op hopelijk.
Ik heb nieteens de eerste helft meer afgekeken.toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 01:11:
[...]
@DoeEensGek Laat maar, zelf herhaling gevonden.
[Afbeelding]
Spreekt voor zich, been volledig gestrekt. Dan maakt bal spelen of niet geen zak uit.
Hmm, en ik altijd maar denken dat een onderbeen en bovenbeen die 180 graden staan tov elkaar een gestrekt been was. Lijkt me duidelijk rood..mavaros schreef op maandag 12 juli 2021 @ 02:18:
Dat been is helemaal niet gestrekt. Een gestrekt been ziet er anders uit.
[ Voor 44% gewijzigd door autje op 12-07-2021 07:33 ]
Nee daar gaat het volgens mij niet om. Als je je been helemaal strekt gaat je knie in t slot en gaat alle energie van je tackle 'in' de andere speler.ElPaco schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:25:
[...]
Hmm, en ik altijd maar denken dat een onderbeen en bovenbeen die 180 graden staan tov elkaar een gestrekt been was. Lijkt me duidelijk rood..
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Engelse voetbalbond geschokt door online racisme na verloren EK-finale
De Engelse voetbalbond FA heeft een verklaring uitgebracht waarin het geschokt heeft gereageerd op de racistische uitlatingen aan het adres van drie zwarte spelers van de Engelse ploeg. De Britse politie heeft toegezegd een onderzoek naar het online racisme te zullen instellen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Op naar de Olympische Spelen!Agent47 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:37:
Ga dit topic missen. Gelukkig is in september weer de wk kwalificatie
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Bedoelen ze dit met "Football is coming home?"
Elect a clown, expect a circus.
[ Voor 47% gewijzigd door armageddon_2k1 op 12-07-2021 08:15 ]
Binnenkort dus in Zeist, de ideale opvolger voor De Boer...ZieMaar! schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:56:
Ik denk eigenlijk dat je dit verlies volledig op het conto van Southgate mag schrijven. Niet verrassend, maar als je snel voorkomt en je gaat letterlijk na 2 minuten verschrikkelijk laf voetbal spelen zonder er goed uit te komen, dan roep je dit echt over jezelf af (sorry voor het cliché).
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik vond de blm statements van het elftal behoorlijk onzinnig. Maar blijkbaar wel hard nodig dan.armageddon_2k1 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:36:
De Britten zullen de Britten niet zijn als ze ook meteen even fucking racistisch gaan doen tegenover hun zwarte spelers. Het witte superioriteitscomplex zit diep bij ze blijkbaar. Zwakke verliezers en blij dat ze verloren hebben. Jammerlijk volk en jammerlijk land.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben verrast dat de bond geschokt is over alleen dit voorval. Waar is het statement over het boe-geroep tijdens het volkslied van Italië? En de afkeer tegen het geweld voor en na de wedstrijd?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Tandjes... wist dat Engelse 'supporters' onsportief en agressief waren, maar dit slaat alles.
Als je niet al wist dat de Britten door en door racistisch zijn heb je wat gemist.Quad schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:19:
[...]
Ik vond de blm statements van het elftal behoorlijk onzinnig. Maar blijkbaar wel hard nodig dan.
Eerlijkheid is leuk, maar geld is leuker. Aldus dus de UEFA en de FIFA.Suicyder schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:28:
[...]
Tandjes... wist dat Engelse 'supporters' onsportief en agressief waren, maar dit slaat alles.
Vervolgens moeten ze deze mensen op basis van beelden sowieso, maar ik vind eigenlijk dat er meer gevolgen moeten zijn voor het wangedrag van deze mensen.
Het is niet de 1e wedstrijd met problemen, kijk voor de grap ook nog even naar de penalty vs Denemarken met die laserpen. Moet de FIFA het land niet gewoon voor een serie eindtoernooien schorsen? Pech voor de spelers die daar niets mee kunnen, maar je straft het collectieve probleem wat ze aldaar hebben.
Dan mogen we nu als Oranje wel weer een eindtoernooi winnen. Je moet er toch niet aan denken dat we gisteren hadden gewonnen en nog decennia lang de herhalingen voorzien van het commentaar van Snoeks moeten terugzien.
Geweld is altijd verwerpelijk en de plaatser van de tweet speelt direct de racisme-kaart ('Asian' man), maar qua context: dit was vóór de wedstrijd. Mensen zonder kaartje probeerden het stadion in te komen. Nog steeds geen reden om iemand in elkaar te slaan, maar dit specifieke filmpje is niet ná de verloren finale gericht tegen Italiaanse supporters.
Een 'kind' wat zo te zien een stadion probeert binnen te glippen (of forceren, als je de beelden zag hoe ze naar binnen kwamen)armageddon_2k1 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:15:
Wat een kutvolk is het ook.
Beetje een kind die op de grond ligt trappen.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Dan kun je ze beter een reeks thuiswedstrijden zonder publiek laten spelen, of voor een eindtoernooi geen kaartjes aan Engeland beschikbaar stellen. Daar tref je niet de ploeg mee (behalve het gemis aan support), maar wel dit soort tokkies.Suicyder schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:28:
[...]
Vervolgens moeten ze deze mensen op basis van beelden sowieso, maar ik vind eigenlijk dat er meer gevolgen moeten zijn voor het wangedrag van deze mensen.
Het is niet de 1e wedstrijd met problemen, kijk voor de grap ook nog even naar de penalty vs Denemarken met die laserpen. Moet de FIFA het land niet gewoon voor een serie eindtoernooien schorsen? Pech voor de spelers die daar niets mee kunnen, maar je straft het collectieve probleem wat ze aldaar hebben.
Het missen van een pingel heeft volgens mij een negatief gevolg voor hun marktwaarde. Ziedaar waarom ze "onervaren" broekies die pingels lieten nemen.Mr_Size schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:23:
Hij neemt weliswaar de volledige verantwoordelijkheid op zich, terecht, maar waar zijn de andere spelers dan in zo'n proces? Sterling? Stones? Grealish? Waarom nemen die niet een pingel?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Denk je echt dat een bondscoach daar rekening mee houdt?Spotmatic schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Het missen van een pingel heeft volgens mij een negatief gevolg voor hun marktwaarde. Ziedaar waarom ze "onervaren" broekies die pingels lieten nemen.
Tuurlijk, money makes the world go round. Denk je echt dat de bondscoach een soort unanieme alleenheerser is? Die wordt gewoon onder druk gezet door brokers, sponsoren en wie nog meer…. Denken dat ie op een of ander uniek niet-financieel beïnvloed eilandje opereert is echt hopeloos naief.RodeStabilo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Denk je echt dat een bondscoach daar rekening mee houdt?
[ Voor 29% gewijzigd door armageddon_2k1 op 12-07-2021 09:37 ]
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal gespeeld heeft. Voor hetzelfde geld hebben die spelers zelf aangegeven dat ze zich goed voelen en de verantwoordelijkheid willen nemen. Dat is niet zo vreemd.Mr_Size schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:23:
Qua tactisch inzicht heeft Southgate nog wel een lange weg te gaan zeg...
Rashford en Sancho brengen in de 120e minuut, waarna ze 5 min later zonder nagenoeg een bal te hebben geraakt de belangrijkste penalty uit hun carrière moeten nemen. En een 19-jarige zonder enige ervaring met dit soort druk de 5e penalty in zo'n serie laten nemen. Hoe fucking verzin je het
Hij (Southgate) neemt weliswaar de volledige verantwoordelijkheid op zich, terecht, maar waar zijn de andere spelers dan in zo'n proces? Sterling? Stones? Grealish? Waarom nemen die niet een pingel?
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Als iemand die aan den lijve de gevolgen van Brexit ervaart kan ik zeggen dat dat een enorm domme opmerking is...Slasher schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:55:
[...]
patato potato, ik hoop dat ze vanavond weer met beide benen op de grond staan.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Er is al een jarenlange rivaliteit tussen Schotland en Engeland..PolarBear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Schotland wat dit EK 1 punt en 1 doelpunt heeft weten te maken?
I know, maar het is wel treurig als je zelf zo matig doet.ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:06:
[...]
Er is al een jarenlange rivaliteit tussen Schotland en Engeland..
En niet alleen als het over voetbal gaatToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:06:
[...]
Er is al een jarenlange rivaliteit tussen Schotland en Engeland..
Zo ging deze voor de wedstrijd rond:
[Afbeelding]
Zie ook https://www.allacronyms.com/ABE/Anyone_But_England
De underdog Schotten hebben graag leedvermaak over de arrogante Engelsen..
Dat doet Schotland altijd bij voetbal, rugby is meer hun ding...PolarBear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:15:
[...]
I know, maar het is wel treurig als je zelf zo matig doet.
[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 12-07-2021 10:21 ]
Nog beter, ze moeten nuchter kijken...autje schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:25:
[...]
Dan kun je ze beter een reeks thuiswedstrijden zonder publiek laten spelen, of voor een eindtoernooi geen kaartjes aan Engeland beschikbaar stellen. Daar tref je niet de ploeg mee (behalve het gemis aan support), maar wel dit soort tokkies.
Op de Belg waren ze het er volgens mij wel over eens dat dat niet het geval was, op basis van beelden hoe Southgate rond ging met een briefje waarop ie de penalty nemers zette en meerdere keren naar Grealish ging.Tricolores schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:38:
[...]
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal gespeeld heeft. Voor hetzelfde geld hebben die spelers zelf aangegeven dat ze zich goed voelen en de verantwoordelijkheid willen nemen. Dat is niet zo vreemd.
Dat is jaren zo geweest bij voetbal in de UK.. maar dat hielp maar ten dele..
Wat ik hoorde (of las) was dat ze op basis van de penalty-trainingen de selectie hadden gemaakt. Weet niet wat daar van waar is, maar het is nogal een verschil. Penalties nemen tijdens een training met een handjevol "toeschouwers" of de alles-beslissende-penalty-met-60.000-doorgesnoven-supporterstoolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:46:
Op de Belg waren ze het er volgens mij wel over eens dat dat niet het geval was, op basis van beelden hoe Southgate rond ging met een briefje waarop ie de penalty nemers zette en meerdere keren naar Grealish ging.
Zo van 'dit had je normaal allang vantevoren duidelijk gehad, waarom moet dit zo lang duren'
https://www.theguardian.c...ble-team-but-not-the-hype?Jaguar645 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:15:
[...]
En niet alleen als het over voetbal gaat![]()
Altijd mooi om te zien hoe Wales/Schotland anoyone but england supporten bij de rugby
Er zijn ook 10x zoveel Engelsen, om over het geld in het voetbal maar niet te spreken...ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:19:
[...]
Dat doet Schotland altijd bij voetbal, rugby is meer hun ding...
Dit toernooi zijn ze iig gekwalificeerd, dat is voor hun doen al een achievement..
Maar in die logica zou de helft van de posts in dit topic ook treurig zijn
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sjoerd Mousou zei dat in de AD voetbal podcast volgens mij. Allemaal obv een onderzoek van een Noorse wetenschapper, die zei onder andere:Matis schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Wat ik hoorde (of las) was dat ze op basis van de penalty-trainingen de selectie hadden gemaakt. Weet niet wat daar van waar is, maar het is nogal een verschil. Penalties nemen tijdens een training met een handjevol "toeschouwers" of de alles-beslissende-penalty-met-60.000-doorgesnoven-supporters
In theorie zijn theorie en praktijk gelijk. In praktijk nietExocet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:36:
Sjoerd Mousou zei dat in de AD voetbal podcast volgens mij. Allemaal obv een onderzoek van een Noorse wetenschapper, die zei onder andere:
- De kans is groter dat een jonge speler scoort
- De kans is groter als je minder dan 20 minuten hebt gespeeld
- Zo lang mogelijk wachten (vandaar dat rare loopje van Rashford)
Maar ja, wellicht moet je al die statistieken niet combineren en gewoon iemand laten nemen die z'n zenuwen het best onder controle houden en een goede trap heeft.
een treffende spreuk
Dat stuitte Hugo tegen de borstpro_6or schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:32:
Ik vroeg dat nog aan Janssen, die zei dat hij daar wel een Theo rie over had.
een treffende spreuk
Ja, alleen zo lang geld regeert gaat dat niet gebeuren. Daarnaast, niet het voltallige publiek is racist, ik ga er vanuit dat de meerderheid dit ook veroordeelt en die straf je dan ook.pro_6or schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:43:
Nog even iets serieus, moet Engeland niet gewoon uitgesloten worden van deelname aan tenminste het aankomende WK wegens haar racistische publiek?
Zo lang we dit blijven accepteren, en zelfs voeren zal het altijd in stand blijven. Terwijl we juist minder, minder, minder racisme willen.
Valt voor beide kanten wat te zeggen...Matis schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Wat ik hoorde (of las) was dat ze op basis van de penalty-trainingen de selectie hadden gemaakt. Weet niet wat daar van waar is, maar het is nogal een verschil. Penalties nemen tijdens een training met een handjevol "toeschouwers" of de alles-beslissende-penalty-met-60.000-doorgesnoven-supporters
[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 12-07-2021 12:49 ]
Dat is denk ik wat kort door de bocht.. Ja er zijn zeker rotte appels, maar dit team heeft juist een trend van inclusivity en verbroedering ingezet.. zou counter productive zijn om dat te stoppen..pro_6or schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:43:
Nog even iets serieus, moet Engeland niet gewoon uitgesloten worden van deelname aan tenminste het aankomende WK wegens haar racistische publiek?
Zo lang we dit blijven accepteren, en zelfs voeren zal het altijd in stand blijven. Terwijl we juist minder, minder, minder racisme willen.
Dit dus.. als je de beelden in het publiek zag dan zag je lui van alle kleuren en maten samen bij elkaar het team aanmoedigen..dr.lowtune schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:47:
[...]
Daarnaast, niet het voltallige publiek is racist, ik ga er vanuit dat de meerderheid dit ook veroordeelt en die straf je dan ook.
The Match.
It's not just the booing is it? Its the appalling social media racism too.
But not to worry, the apologists will be along soon enough.
I regret to say, no matter your political allegiance or outlook, outrageous public racism was not happening at this level before the Brexit vote.
Once the "stop the immigrants" campaign started Alt Right stepped out of the shadows, populists climbed on board and the politicians could'nt lick fast enough. They're still licking.
A European football match is simply not going to redeem the loss of the British Empire, should you feel that to be a loss.
The English Nation is divided by the culture wars; not so in Scotland and Wales. The divide in England is encouraged by the self seekers of the Left and Right.
I have been travelling the world for over half a century, including military service. Time was, being English was a welcomed status - we were generally recognised for fairness, politeness, integrity and humility. Above all - a belief in democracy and willingness to get stuck in and help the less fortunate.
No longer. And this blatant racism, on a global stage, confirms how far we've fallen.
Boris' was quick to decry the actions this morning; good. But his government and his Ministers continue follow Alt Right tropes.
Can we please have an untainted selfless leader step forward and cry "Come on England, let's work for the common good"
Oftewel er is zeker een groep racisten in Engeland, maar om het hele land over een kam te scheren is niet terecht..Some people are disgusting. These guys some as young as 19 have stood there and faced a man who looked like goliath with the entire weight of a nation's expectations on their shoulders. So what if they messed up? It's disappointing for the nation but it is only a game. Yes they get paid ludicrous amounts to kick a ball about, but they are human and do not deserve that kind of abuse. A standard ribbing would be expected (like say you might have given Kane or Maguire if they messed up) but why the racist remarks? Yesterday we walked away with a group of young people we can be proud of and who have a good shot at the world cup. But we also showed a very ugly side of ourselves as a nation, we should be more disappointed with our own conduct then the results of the match.
[ Voor 69% gewijzigd door ToolkiT op 12-07-2021 12:58 ]
Denk dat we over dronken wel eens zijnGrindtegel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:58:
@ de mensen die hier lopen te blaten dat Engelsen racisten zijn: de pot verwijt de ketel. Tuurlijk zijn er te veel racisten (al waren het er maar twee) maar om dan heel Engeland een stelletje dronken racisten te noemen...
Dat is te generiek, sommige van hen waren nuchter.
een treffende spreuk
Ook dat is een stereotype (wel gebaseerd op ervaringen uit het verleden):
Nouja, niet echt diepgaand onderzoek ofzo en skyrocketing met +56%? Aangezien vrijwel niemand die troep drinkt, is +56% ten opzichte van vrijwel niks waarschijnlijk nog altijd niks.ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:07:
[...]
Ook dat is een stereotype (wel gebaseerd op ervaringen uit het verleden):
https://www.pressandjourn...lic-beer-sales-skyrocket/
Ik zei ook niet dat het een diepgaand onderzoek was.. het was een illustratie dat er daar een trend zit..Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:11:
[...]
Nouja, niet echt diepgaand onderzoek ofzo en skyrocketing met +56%? Aangezien vrijwel niemand die troep drinkt, is +56% ten opzichte van vrijwel niks waarschijnlijk nog altijd niks.
Alsof er in het Italiaanse voetbal geen racisme bestaat. Die Italiaanse Ultras zijn juist 1 van de ergste binnen Europa.pro_6or schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:43:
Ik denk dat die markt er niet zozeer is eigenlijk. Ik heb het idee dat die producten er vooral zijn om een alternatief te bieden voor het eigenlijk toch schadelijke hoofdproduct wat ze aanbieden en om zo wat goede PR voor zichzelf te creëren. Ook handig bij sporten waarbij adverteren met alcohol niet meer is toegestaan of in landen waar dit niet is toegestaan natuurlijk.ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:30:
[...]
Ik zei ook niet dat het een diepgaand onderzoek was.. het was een illustratie dat er daar een trend zit..
Als ik naar de advertenties kijk is daar zeker een markt.. je ziet telkens meer producten en reclame daarvoor..
Dat gezegd hebbende, lusten veel britten nog steed graag een pint.. maar de beelden van lamme hooligans is natuurlijk niet een realistisch beeld van de hele bevolking..
De britse samenleving is een klasse samenleving en middleclass is heel anders dan working class etc..
tuurlijk is dat artikel PR, maar het was puur ter illustratie..Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:36:
[...]
Ik denk dat die markt er niet zozeer is eigenlijk. Ik heb het idee dat die producten er vooral zijn om een alternatief te bieden voor het eigenlijk toch schadelijke hoofdproduct wat ze aanbieden en om zo wat goede PR voor zichzelf te creëren. Ook handig bij sporten waarbij adverteren met alcohol niet meer is toegestaan of in landen waar dit niet is toegestaan natuurlijk.
Zo'n artikel komt op mij dan ook vooral over als een poging wat goede PR te creëren uit een "trend" eigenlijk vrij nietszeggend is.
In dit geval word er zeker wat aan gedaan:Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:36:
[...]
Maar goed, verder natuurlijk helemaal eens met de rest. Die paar gasten die het voor de rest verneuken zijn zeker niet de gemiddelde mens. Dat geldt denk ik overal in het voetbal wel.
Het blijft jammer (en ergens wel vreemd) dat ze dat soort mensen niet harder aanpakken.
Nouja, ook daar ben ik sceptisch, hoelang is dit al niet een probleem en er wordt weer een onderzoekje gedaan en uiteindelijk gebeurt er niks. Ik bedoel het zou mooi zijn als er daadwerkelijk een keer wat gebeurt, maar ik heb niet de illusie dat dat nu het geval zal zijn.ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:53:
[...]
In dit geval word er zeker wat aan gedaan:
https://www.politico.eu/a...ers-after-euro-2020-loss/
Voor zover ik weet pakken ze die gasten wel degelijk hard aan. Alleen maakt dat blijkbaar niet zoveel indruk op de rest.Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:03:
[...]
Nouja, ook daar ben ik sceptisch, hoelang is dit al niet een probleem en er wordt weer een onderzoekje gedaan en uiteindelijk gebeurt er niks. Ik bedoel het zou mooi zijn als er daadwerkelijk een keer wat gebeurt, maar ik heb niet de illusie dat dat nu het geval zal zijn.
Nouja, wat is hard aanpakken? Stadionverbod? Ik heb eigenlijk nog nooit wat gelezen dat er daadwerkelijk straffen opstaan. Nou wil ik ook niet zeggen dat ze direct naar de gevangenis moeten ofzo, maar een maatschappelijke taakstraf oid zou wat mij betreft wel op zijn plek zijn als mensen ver genoeg gaan.toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:06:
[...]
Voor zover ik weet pakken ze die gasten wel degelijk hard aan. Alleen maakt dat blijkbaar niet zoveel indruk op de rest.
Uitsluiten die handel. Als je de rest van het topic hebt gelezen zul je zien dat ik het niet alleen over de engelsen had. Maar gisteravond hebben ze zich daar weer eens laten gaan. Ik vraag me af of het zoveelste foei vanuit de eigen gelederen en schouderophalen en door gaan de juiste weg is. Er zijn in het voetbal geen consequenties aan Racisme verbonden.dcell schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:30:
[...]
Alsof er in het Italiaanse voetbal geen racisme bestaat. Die Italiaanse Ultras zijn juist 1 van de ergste binnen Europa.
een treffende spreuk
Jawel, maar elk land gaat daar anders mee om. Of doel je op harde straffen vanuit de UEFA? Want in dat geval ga je 99% goedwillende mensen straffen voor de daden van 1% idioten.pro_6or schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:19:
[...]
Er zijn in het voetbal geen consequenties aan Racisme verbonden.
[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 12-07-2021 14:28 ]
Als het structureel gebeurt, ligt de fout bij de club of zelfs bij de bond. Dan heb ik het over wat gebeurt in de stadions en niet op sociale media.Superkiwi schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:26:
[...]
Jawel, maar elk land gaat daar anders mee om. Of doel je op harde straffen vanuit de UEFA? Want in dat geval ga je 99% goedwillende mensen straffen voor de daden van 1% idioten.
Wordt het niet een keer tijd voor echte consequenties? En ja, dan moet die 1% goedwillenden wel lijden onder de 99% idioten.Superkiwi schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:26:
[...]
Jawel, maar elk land gaat daar anders mee om. Of doel je op harde straffen vanuit de UEFA? Want in dat geval ga je 99% goedwillende mensen straffen voor de daden van 1% idioten.
een treffende spreuk
Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat "zo lang mogelijk wachten" niet goed werkt als de keeper ook wacht. En volgens Frank Snoeks in ieder geval, stond Donnarumma daar om bekend. Maar goed, achteraf gesproken is het altijd makkelijk praten. Het blijft echter wel belangrijk om ook de aannames van statistieken goed in beeld te hebben en te toetsen.Exocet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Sjoerd Mousou zei dat in de AD voetbal podcast volgens mij. Allemaal obv een onderzoek van een Noorse wetenschapper, die zei onder andere:
- De kans is groter dat een jonge speler scoort
- De kans is groter als je minder dan 20 minuten hebt gespeeld
- Zo lang mogelijk wachten (vandaar dat rare loopje van Rashford)
Maar ja, wellicht moet je al die statistieken niet combineren en gewoon iemand laten nemen die z'n zenuwen het best onder controle houden en een goede trap heeft.
Eens, echter bij dat laatste vraag ik me soms af waarom je vaak wel de beelden ziet op tv etc maar vrijwel nooit hoort dat er op basis van dezelfde beelden ook daadwerkelijk straffen zijn uitgedeeld.Superkiwi schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:59:
Ik snap waar jullie naartoe willen en kan het niet méér met jullie eens zijn maar zo simpel is het niet.
Er zijn nu eenmaal een aantal landen waar racisme niet zo hoog op de agenda staat als hier.
Even ongenuanceerd gezegd en dit is niet wat jullie willen horen:
Misschien moeten we gewoon accepteren dat racisme niet 100% uit te bannen is.
Niet uit het voetbal, niet uit de maatschappij, niet uit de mens.
En ja, het wordt tijd voor consequenties maar niet door 99% goedwillenden te straffen.
Stadions hangen vol met camera's, zo lastig zou het niet moeten zijn om de kwaden eruit te pikken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 12-07-2021 23:22 ]
Ze hebben ook een muurschildering van Rashford beklad in Manchester.Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:21:
Racisme was toch via sociale media?
Ja duh... Iedereen mag op internet anoniem roepen wat hij wil. Kinderen, mensen die zich vervelen, zielige figuren etc etc
Dus daar doe je niks aan.
Men moet dat social media niet zo serieus nemen.
En als ik voetballer zou zijn, zou ik proberen er zo ver mogelijk vandaan te blijven.
Ja het zal.Exocet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:25:
[...]
Ze hebben ook een muurschildering van Rashford beklad in Manchester.
Rashford reageert op racisme na gemiste penalty in EK-finale - https://nos.nl/l/2389086
[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 13-07-2021 09:27 ]
De meerderheid is zeker niet zo, zie ook de foto van de muur nu:Harribo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:20:
[...]
Ja het zal.
Kom op, dit soort lui heb je overal en altijd gehad.
Gewoon een onnozel of misschien wel een grapjas.
Niet teveel aandacht aan geven. Je lokt het eerder uit zo.
Maar wat doet de verveelde overtollige media tegenwoordig? Hey nieuws! Sensatie! Werk!
En de halve bevolking gaat er in mee...ook zoiets..
Idioten krijgen door de media tegenwoordig veel te veel aandacht, echt veel te veel. Het is niet zo bijzonder of groot of zo erg.
Als ik mij verveel en ik maak een racistische afbeelding van Rashford nu in mijn dorp, is mijn dorp ook meteen wereldnieuws. Terwijl ik dan gewoon een nono ben tussen miljarden. Niets bijzonders.
Enfin einde relaas, ik erger mij teveel aan de media. Die verzieken een hoop.
En dit is meer een onderwerp voor voetbal randzaken topic.
Hmmm. Zo zag het er hier ook uit toen Van der Kuilen was overleden.Exocet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:11:
[...]
De meerderheid is zeker niet zo, zie ook de foto van de muur nu:
[Afbeelding]
Kunnen ze niet beter een 2e Australië creëren? Ergens in de stille oceaan een leeg eilandje vinden moet niet heel lastig zijn.ToolkiT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:37:
http://chng.it/MNjSYnvb4G
Mooi initiatief: 'Ban racists for life from all football matches in England.'
Is dit nou echt nodig?toolkist schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Kunnen ze niet beter een 2e Australië creëren? Ergens in de stille oceaan een leeg eilandje vinden moet niet heel lastig zijn.
Dat is de wereld op zijn kop.toolkist schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Kunnen ze niet beter een 2e Australië creëren?
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2021 12:58 ]
https://nos.nl/artikel/23...-af-te-sluiten-op-wembleyVoor NOS-commentator Frank Snoeks (65) was de EK-finale tussen Italië en Engeland zijn laatste kunstje op een eindtoernooi. Na 21 jaar, acht WK's, acht EK's en "ik weet niet hoeveel" wedstrijden komt er een einde aan een tijdperk.
"Maar jullie zijn nog niet helemaal van me af! Komend jaar doe ik gewoon nog eredivisie en Oranje", verduidelijkt Snoeks gelijk.
Daar gaan ze niet beter van voetballen…toolkist schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Kunnen ze niet beter een 2e Australië creëren? Ergens in de stille oceaan een leeg eilandje vinden moet niet heel lastig zijn.
Behalve als Hiddink coach/trainer isRamzzz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Daar gaan ze niet beter van voetballen…
#hetwasvoormeervoudigeinterpretatievatbaar
Jammer voor de klagers hier die dachten van hem af te zijnExocet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:07:
Toch nog wat goed (en slecht) nieuws na het toernooi:
[...]
https://nos.nl/artikel/23...-af-te-sluiten-op-wembley
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik dacht nog even het nieuws te lezen en dan rustig te gaan slapen. Om vervolgens dit artikel tegen te komen. Wat mij betreft winnen we geen EK of WK tot Snoeks definitief stopt.Exocet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:07:
Toch nog wat goed (en slecht) nieuws na het toernooi:
[...]
https://nos.nl/artikel/23...-af-te-sluiten-op-wembley
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq