EK2021 - finales Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:30
De groepsfase is voorbij, de winnaars zijn bekend en de eerste teams zijn inmiddels al weer onderweg naar huis! Het was letterlijk tot de laatste minuut spannend wie waar zou eindigen, wie aan de makkelijk kant zou komen van het schema en wie tegen wie uit zou komen in het vervolg.

Hier de standen van alle groepen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDzvmWVQv3OK4NQQISiAnqMJCf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aToLeiv429tn5h5dbydgTbLE.png?f=fotoalbum_large

Door deze standen ziet het vervolg van het toernooi er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL3m7jD1hglIONhdh9REAl9FkRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZV6bkVUeibZG2SGgXKetY5Bt.jpg?f=fotoalbum_large

In de verzamelde groepstopics hebben we met zijn allen 6452 reacties gegeven, laat het hier maar net zo gezellig en druk zijn!

[ Voor 21% gewijzigd door ElPaco op 08-07-2021 14:19 . Reden: Speelschema aangepast ]

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:27
Nu gaan we echt beginnen. Zitten een paar mooie potten bij hoor.
Naast Nederland kijk ik wel uit naar België-portugal en Duitsland-Engeland. Gelijk voor het echie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 21:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

best wel fijne weg naar de finale voor nederland.

eerst Tsjechie, dat tot nog toe niet overtuigd heeft, daarna Wales of Denemarken, die ook niet zo ontzettend hoog ingeschat worden.
pas in de halve finale komen ze ofwel Duitsland, Engelad of Zweden/Ukraine tegen...
ook dat lijken geen teams in supervorm te zijn... de engelsen acht ik dan het sterkst, maar lijken grote problemen hebben te scoren, duitsland speelde enkel tegen portugal redelijk, maar lijkt weinig tot geen zelfvertrouwen te hebben, zweden en ukraine zijn ontzettend matig.

in de andre helft zitten teams als Italie (dat ik tot nog toe het sterkst spelende en vol zelfvertrouwen opererende team vind), Frankrijk en Belgie, wat volgens mij eigenlijk de grootste favorieten zijn, en Spanje en Portugal...

Ik begin daadwerkelijk erin te geloven dat de weg naar de Finale voor een nederlands elftal openligt; Ze hadden geen enorm opgekopte verwachtingen vooraf en vallen dus nu vooral mee, en bovenal wekken ze de indruk dat er een goede en positieve team-atmosfeer heerst

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 24-06-2021 10:29 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
België gaat het nog lastig kunnen krijgen. Eerst Portugal, dan Italië, dan Frankrijk en dan Nederland.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-04 07:34

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

België wordt beloond voor het winnen van alle poule wedstrijden....

Portugal
Italië
Frankrijk

Ik zie het somber in voor onze zuider buren

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:48
Ik vind alle wedstrijden wel wat hebben, behalve Zweden-Oekraïne die mogen ze houden. Kijk er echt naar uit oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 09:08
De finale is toch gewoon in Londen? Of is daar nu weer twijfel over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
DoeEensGek schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:29:
De finale is toch gewoon in Londen? Of is daar nu weer twijfel over?
Naar mijn weten gewoon Londen ja. Sterker nog, capaciteit wordt uitgebreid naar 60.000 per wedstrijd. Ook al tijdens de halve finales.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 24-06-2021 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Daar was twijfel over aangezien er maar een beperkt aantal mensen het stadion in mochten. Ik geloof dat inmiddels vrijwel zeker is dat het toch in London is, met veel publiek.

Plaatje heb ik overigens van Wikipedia.

[ Voor 10% gewijzigd door ElPaco op 24-06-2021 10:31 ]

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06 17:17

Jebus4life

BE User

België - Portugal: Ik schat België net iets hoger in, maar België heeft al jaren niet meer kunnen winnen van de Portugezen. Hun manier van spelen ligt de Belgen ook niet. 49/51% kans wat mij betreft

Italië - Oostenrijk: Ik had Italië niet zo sterk verwacht dit tornooi; hoewel Oostenrijk echt niet zo'n slechte ploeg heeft mogen ze dit Italië in principe niets in de weg kunnen leggen.

Frankrijk - Zwitserland: Dat anti-voetbal van de Fransen is niet om aan te zien, maar ze gaan er weer vrij makkelijk mee winnen.

Kroatië - Spanje: Spanje speelt lang zo slecht niet, maar had problemen in de afwerking, Kroatië was zeer pover tot nu, dus ik verwacht een logische Spaanse zege

Zweden - Oekraïne: Oekraïne is het zwakke broertje was nog overblijft wat mij betreft. Zouden de Zweden weinig in de weg mogen leggen.

Engeland - Duitsland: Heerlijke affiche. Maar Duitsland is zo wisselvallig de laatste jaren, Ik vind dit Engels elftal overrated, maar ze zullen het toch over de streep trekken (bovendien is dat thuisvoordeel niet te onderschatten).

Nederland - Tsjechië: Tsjechen kunnen best lekker voetballen. Maar Nederland zit in een goede flow en lijkt op het juiste moment in vorm te komen.

Wales - Denemarken: Ik zou neigen naar de Denen, maar ze hebben me (op de eerste helft tegen de Belgen na, die was geweldig) echt nog niet kunnen overtuigen. Bovendien hebben de Welshman een pak ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 24-06-2021 10:33 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
ElPaco schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:30:
Daar was twijfel over aangezien er maar een beperkt aantal mensen het stadion in mochten. Ik geloof dat inmiddels vrijwel zeker is dat het toch in London is, met veel publiek.

Yup, want moest van de Uefa, anders zou het naar Budapest gaan.
En dat betekent dat ze tijdens een nieuwe coronaproof Londen toch akkoord gaan met volle bak. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:27:
België gaat het nog lastig kunnen krijgen. Eerst Portugal, dan Italië, dan Frankrijk en dan Nederland.
Ik vrees serieus dat Belgie gaat stranden tegen Portugal. Die ploeg is zo geslepen dat ondanks de vorm waarin Belgie verkeerd ze het toch gaan afleggen tegen een team wat super kan renderen en weet hoe je finales moet spelen. Ik voorspel dat België de betere van de twee zal zijn maar Portugal een van de spaarzame kansen weet te benutten en uiteindelijk met een minimale zege door gaat. Dat zelfde geldt overigens voor Duitsland, zonder overtuiging met minimale zeges op Engeland en Zweden uiteindelijk in de halve finale komen tegen Nederland :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:30:

Hebben ze de quaraintaineplicht laten vallen voor supporters dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
Voor België is het wel een zware weg naar de finale, maar ik hoop in ieder geval dat ze Portugal uitschakelen en dan een mooie wedstrijd tegen Italie. Als ze kampioen worden hebben ze het in ieder geval wel meer dan verdiend.

Voor Nedrland ziet het er een stuk makkelijker uit, Tsjechië zit toch meer in de categorie Oekraïne en Oostenrijk en heeft nog niet echt kunnen overtuigen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 17:55
Gewoon triestig dat België als poulewinnaar in zo een loodzware reeks terecht komt, Portugal - Italië - Spanje. Nederland komt er verdomd goed weg nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06 17:17

Jebus4life

BE User

Han schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Ik vrees serieus dat Belgie gaat standen tegen Portugal. Die ploeg is zo geslepen dat ondanks de vorm waarin Belgie verkeerd ze het toch gaan afleggen tegen een team wat super kan renderen en weet hoe je finales moet spelen. Ik voorspel dat België de betere van de twee zal zijn maar Portugal een van de spaarzame kansen weet te benutten en uiteindelijk met een minimale zege door gaat. Dat zelfde geldt overigens voor Duitsland, zonder overtuiging met minimale zeges op Engeland en Zweden uiteindelijk in de halve finale komen tegen Nederland :)
De Belgen spelen toch echt ruk? Lukaku & De Bruyne zijn top, Witsel lijkt zonder enig matchritme ook op niveau. Maar voor de rest? Mertens is nergens, Hazard is absoluut niet fit. Carrasco is een schim van de Carrasco van Atletico. Thielemans ook niet wat je ervan zou verwachten.

Met een top De Bruyne en Lukaku valt dat nog wel te doen, maar defensief staat het dan ook echt niet secuur, ondanks dat je daar met Alderweireld, Vertonghgen & Vermaelen een pak ervaring hebt rondlopen (dat ze traag zijn weten we al, maar het voelt gewoon niet secuur, Boyata is zowaar diegene die veruit de beste indruk maakt).

Als Belg had ik overigens niet verwacht dat Nederland zo goed voor de dag zou komen. Maar ze hebben gewoon volwassen hun wedstrijden gewonnen. Bovendien lijtk de Boer de konijnenpoot van Wilmots in 2014 & 2016 gevonden te hebben. Als NL de halve finale niet haalt hebben ze toch gefaald vind ik (wat eigenlijk opvallend is voor een land dat de afgelopen tornooien moest missen). Ik duim allesinds wel voor jullie (maar eerlijk, het zou pijn doen mochten jullie kampioen worden, terwijl België 4 tornooien echt een goede kans had maar het niet over de streep kon trekken :9 )

***EDIT***
Doku zou ook wel een wapen kunnen zijn, die kan iets forceren, maar is gewoon nog te jong (net 19 geworden) en mist nog efficientie. Voor onze NL vrienden die hem niet kennen: Op zijn 16 mogen debuteren bij Anderlecht, op zijn 18 naar Rennes voor 25 miljoen ofzo en speelde daar zowat het hele seizoen mee. Daar gaan we wel nog héle mooie dingen van zien van zien de komende jaren. In interviews komt hij ook geweldig down to earth over.

[ Voor 49% gewijzigd door Jebus4life op 24-06-2021 10:54 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:05

Superkiwi

Hoi doei

Wat had ik Nederland graag op de plek van Portugal zien staan.
Achtste finale België, kwartfinale Italië, halve finale Frankrijk en finale Duitsland :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Voor het toernooi was mijn top 5: Frankrijk, Portugal, België, Italië en Engeland.
De eerste 4 zitten aan dezelfde kant van de tabel 8)7

Als Portugal of België het zou halen, zou het alleszins niet gestolen zijn. Die spelen enkel nog tegen topfavorieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Superkiwi schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:50:
Wat had ik Nederland graag op de plek van Portugal zien staan.
Achtste finale België, kwartfinale Italië, halve finale Frankrijk en finale Duitsland :D
Als we dan de beker omhoog hadden mogen houden; eens, anders ben ik blij met de kant die we hebben ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:54
Zal een warm dagje worden Zondag in Boedapest. Gelukkig lijkt de luchtvochtigheid niet heel hoog te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:05
Uiteindelijk was het een zeer voorspelbare groepsfase waarin alle teams gedaan hebben wat er van ze verwacht werd. Het waren bijna allemaal amusante wedstrijden maar weinig verrassingen.

Nu begint het echt, en het is leuk dat er meteen wat echte clashes tussen de toppers zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:51:
[...]
(...) anders ben ik blij met de kant die we hebben ;)
Tsjechie en daarna Wales/Denemarken is leuk voor als poulewedstrijd maar niet voor een kwart en halve finale imo. Ik wil potdomme mooie affiches :9

Weet jij trouwens waarom er in het stroomschema TH achter Portugal staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Superkiwi schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Door onze mooie taal. Zij zijn namelijk TitelHouder ;)

Schema komt hier vandaan:
Wikipedia: Europees kampioenschap voetbal 2020

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vrees toch ook wel dat België hier al gaat stranden. De vorm is er niet helemaal en de defensie blijft een zwak punt. Een enkel foutje of een snelle counter kan al het verschil maken.

Ik hoop dat ik verkeerd zit en het geluk aan onze kant zit maar dan moeten we dat truukje nog een paar keer overdoen :P

Nee, ik ben blij dat België de laatste jaren goed heeft gespeeld maar een titel zal er niet in zitten vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:41
Tsjechie en daarna Wales/Denemarken is leuk voor als poulewedstrijd maar niet voor een kwart en halve finale imo. Ik wil potdomme mooie affiches :9
En hier is de reden waarom er tot nu toe maar drie rondes in de knock-out fase van het EK zaten.

Met twee keer zoveel teams zit er gewoon nog een hoop kaf tussen het koren.... A propos, ik weet nog niet helemaal zeker of Nederland nu kaf of koren is. Maar, daar komen we snel genoeg achter :P

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Helixes schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:12:
[...]
Met twee keer zoveel teams zit er gewoon nog een hoop kaf tussen het koren.... A propos, ik weet nog niet helemaal zeker of Nederland nu kaf of koren is. Maar, daar komen we snel genoeg achter :P
We denken dat we koren zijn omdat we het goed gedaan hebben tegen kafploegjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:43
[...]

Daarom zijn het ook de 8e- en kwartfinales, in de halve finale wacht Duitsland/Engeland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Jebus4life schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:32:
België - Portugal: Ik schat België net iets hoger in, maar België heeft al jaren niet meer kunnen winnen van de Portugezen. Hun manier van spelen ligt de Belgen ook niet. 49/51% kans wat mij betreft

Italië - Oostenrijk: Ik had Italië niet zo sterk verwacht dit tornooi; hoewel Oostenrijk echt niet zo'n slechte ploeg heeft mogen ze dit Italië in principe niets in de weg kunnen leggen.

Frankrijk - Zwitserland: Dat anti-voetbal van de Fransen is niet om aan te zien, maar ze gaan er weer vrij makkelijk mee winnen.

Kroatië - Spanje: Spanje speelt lang zo slecht niet, maar had problemen in de afwerking, Kroatië was zeer pover tot nu, dus ik verwacht een logische Spaanse zege

Zweden - Oekraïne: Oekraïne is het zwakke broertje was nog overblijft wat mij betreft. Zouden de Zweden weinig in de weg mogen leggen.

Engeland - Duitsland: Heerlijke affiche. Maar Duitsland is zo wisselvallig de laatste jaren, Ik vind dit Engels elftal overrated, maar ze zullen het toch over de streep trekken (bovendien is dat thuisvoordeel niet te onderschatten).

Nederland - Tsjechië: Tsjechen kunnen best lekker voetballen. Maar Nederland zit in een goede flow en lijkt op het juiste moment in vorm te komen.

Wales - Denemarken: Ik zou neigen naar de Denen, maar ze hebben me (op de eerste helft tegen de Belgen na, die was geweldig) echt nog niet kunnen overtuigen. Bovendien hebben de Welshman een pak ervaring.
Zweden/Oekraine weet ik niet. Die twee vind ik ook niet zo spannend. Duitsland-Engeland eens. Beiden niet in vorm, maar licht de voorkeur naar Engeland.

Denemarken Wales vind ik waar de spanning zit. Hoe goed zijn ze zonder Eriksen? Ik denk niet dat Oranje goed genoeg is om zowel Denemarken als Engeland te verslaan, dus wmb is de finale nog verweg. Ik heb in elk geval ingezet op Denemarken.

Ik denk wel dat Belgie Portugal klopt.

En als, onverhoopt, de finale Belgie - NL wordt dan wordt het gekkenhuis.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:41
De bookmakers bij toto, zien dit Oranje als de nr 7 dwz dat zij een stranden in de HF verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 09:32
Sjah schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:17:
De bookmakers bij toto, zien dit Oranje als de nr 7 dwz dat zij een stranden in de HF verwachten.
7? Dat zou toch kwart zijn dan? Strand je in de HF ben je toch top 4?

HF is wmb nu ook de meeste logische exit. Op papier moet Tsjechië, Denemarken, Wales te doen zijn. Duitsland of Engeland niet.
Maarja, op papier... het is voetbal, je kan er net zo goed uitvliegen zondag of tóch die finale halen

[ Voor 14% gewijzigd door KingKoning op 24-06-2021 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

We kunnen wel aan scorebordjounalistiek doen, maar statistici kijken verder dan hun neus lang is.
Deze vier statistische trends kleurden de groepsfase van het EK

Nu de groepsfase (minus de laatste twee avondwedstrijden) van dit EK erop zit, kan er voor het eerst een terugblik gedaan worden. Wat viel er qua statistieken op aan dit toernooi? Vier trends kleurden de groepsfase.

I. Doelpunten zijn nog altijd zeldzaam op eindtoernooien, vooral in de openingsfases
Nederlandse voetbalfans zijn verwend, dit toernooi. Oranje is vooralsnog de productiefste ploeg, in aanvallend opzicht. Van doelpunten tot de kwaliteit van kansen (Expected Goals) tot het aantal succesvolle dribbels: Nederland staat na de groepsfase in menig aanvallend cijferlijstje bovenaan.

[…]
Enig optimisme is niet onterecht. (8>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:41:
[...]
Enig optimisme is niet onterecht. (8>
Enig realisme ook niet met Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië als tegenstanders.
We hebben nog geen echte test gehad en die gaan we voorlopig ook niet krijgen.
Maar goed, leuk voor de oranjekijkers is het zeker :)F

De alinea's na jouw quote zetten het gelijk weer in perspectief:
Maar de aanvalsdrift van Oranje verhult gevoelsmatig een conclusie die je over bijna elk modern eindtoernooi kan trekken: ook op dit EK wordt er akelig weinig gescoord.

In de eerste 34 wedstrijden werd er 86 keer gescoord. Dat levert een gemiddelde op van 2,53 goals per wedstrijd. Hoewel dit nog altijd beter is dan de enorme doelpuntendroogte op het vorige EK, waar er slechts 2,12 goals per wedstrijd vielen, is het geen al te florissant gemiddelde.
Ook wel een aparte statistiek:
kent dit EK al zes spelers die een strafschop misten. Slechts vijf van de elf toegewezen penalty’s waren raak. Normaal gesproken gaan 75 procent van alle penalty’s erin.

[ Voor 63% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
KingKoning schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:36:
[...]

7? Dat zou toch kwart zijn dan? Strand je in de HF ben je toch top 4?

HF is wmb nu ook de meeste logische exit. Op papier moet Tsjechië, Denemarken, Wales te doen zijn. Duitsland of Engeland niet.
Maarja, op papier... het is voetbal, je kan er net zo goed uitvliegen zondag of tóch die finale halen
De odds kijken alleen naar eindoverwinning en zetten Fra, Eng, Ita, Dui, Spa voor Ned en Bel. Dus de weg naar een eventuele finale is daarin meegenomen en de assumptie is denk ik dat het niet veel uitmaakt wie Ned treft in een eventuele halve finale of finale maar dat we daar het loodje zullen leggen.

Je zal ongetwijfeld ook kunnen inzetten op welke teams naar de halve finale zullen gaan ergens en dan denk ik dat Nederland erg hoog staat.

Edit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwlbgxUSx7Rier5OjRUXYR-ju6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldIl5f6VUjfxxpRZfymW47wS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-06-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dracula schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:58:
Zal een warm dagje worden Zondag in Boedapest. Gelukkig lijkt de luchtvochtigheid niet heel hoog te worden.
Wordt daar nog steeds 35c verwacht zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:51
tsjechische-media-oranje-laat-tot-nu-toe-het-beste-voetbal-zien

Het zand in de ogen strooien is weer begonnen...!

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 24-06-2021 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

DutchOwnage schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Wordt daar nog steeds 35c verwacht zondag?
30+ vooralsnog wel als je wxcharts mag geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nederland heeft werkelijk de potentieel meest gezegende route naar de finale ooit. :P
Het enige potentieel echte probleem is Duitsland, maar dat maakt de finale halen alleen maar mooier. :+

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-06-2021 13:02 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nu wordt het pas echt mooi, nu gaat het er werkelijk om. Nu moet je winnen, anders lig je er uit !!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Jebus4life Een zelfkritische blik vind ik gezond, maar ik ben toch wat positiever over België. Vergeet even niet dat KDB momenteel 's werelds beste middenvelder is. Wat kan ik van zijn spel genieten, echt grandioos zoals hij het tempo bepaalt met zijn precisiepassing. En dan die beer van een Lukaku die ook nog eens verschrikkelijk wendbaar is. Pepe vs Lukaku, daar ga ik eens goed voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:01:
Nederland heeft werkelijk de potentieel meest gezegende route naar de finale ooit. :P
Het enige potentieel echte probleem is Duitsland, maar dat maakt de finale halen alleen maar mooier. :+
We hebben de laatste paar jaar al meerdere keren laten zien dat we Duitsland wel kunnen verslaan (maar goed 50-50). Ik hoop dat ze het niet verspelen tegen de "kleine landen", maar dit is wel de uitgelezen kans om een EK te winnen. In principe zou het geen enorme verrassing zijn als we de finale halen. Dan één wedstrijd even boven jezelf uitstijgen en zelfs dat alleen als er aan de andere kant van de bracket geen verrassingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
desmond schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:45:
@Jebus4life Een zelfkritische blik vind ik gezond, maar ik ben toch wat positiever over België. Vergeet even niet dat KDB momenteel 's werelds beste middenvelder is. Wat kan ik van zijn spel genieten, echt grandioos zoals hij het tempo bepaalt met zijn precisiepassing. En dan die beer van een Lukaku die ook nog eens verschrikkelijk wendbaar is. Pepe vs Lukaku, daar ga ik eens goed voor zitten.
Dat wel. Maar de aanval van Portugal tegen de defensie van België... Mijn pronostiek wordt in ieder geval geen met een clean sheet voor Courtois :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:54
Snowdog schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:50:
[...]

We hebben de laatste paar jaar al meerdere keren laten zien dat we Duitsland wel kunnen verslaan (maar goed 50-50). Ik hoop dat ze het niet verspelen tegen de "kleine landen", maar dit is wel de uitgelezen kans om een EK te winnen. In principe zou het geen enorme verrassing zijn als we de finale halen. Dan één wedstrijd even boven jezelf uitstijgen en zelfs dat alleen als er aan de andere kant van de bracket geen verrassingen zijn.
Heerlijk, eerst vinden we allemaal NL prut, we vliegen er uit, het wordt niks, hopeloos, geen van Dijk, etc.

En nu heeft iedereen het over halve en zelfs de finale en winnen.

Leuk volkje blijven we toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvR79
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 16:47
Eerst maar eens van Tsjechië winnen. Die winnen gewoon met 2-0 van Schotland, iets wat ons niet gelukt is. :) Ik vind het vooral verdedigend erg mager. Zelfs tegen Noord-Macedonië kan je gewoon op achterstand komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:37
Ramzzz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:41:
We kunnen wel aan scorebordjounalistiek doen, maar statistici kijken verder dan hun neus lang is.
Volgens statistici zijn sommige spelers ook ijzersterk, maar als je ze ziet ballen valt dat wel mee.

Ik zie meerdere mensen zeggen dat Tsjechië nog niet overtuigd heeft. Nederland wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

WvR79 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:59:
Ik vind het vooral verdedigend erg mager.
Terwijl we met Blind - De Vrij - De Ligt een verdediging hebben waar elk land jaloers op kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Dracula schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Heerlijk, eerst vinden we allemaal NL prut, we vliegen er uit, het wordt niks, hopeloos, geen van Dijk, etc.

Mwah, ik heb altijd gezegd dat we vertrouwen in de Boer moeten houden (al zie ik hem ook liever vertrekken, maar als je zin hebt, spoor m'n eerdere posts op), maar goed, het blijft ook wel een beetje geluk hebben. Zou me ook niet verbazen als we er tegen Tsjechië gewoon uitvliegen, de echte kwaliteit ontbreekt wel een beetje. Maar goed, het is zeker mogelijk om de finale te halen nu. Halve finale is bijna een minimum met deze loting en alles minder zou toch wel een teleurstelling zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Superkiwi schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Terwijl we met Blind - De Vrij - De Ligt een verdediging hebben waar elk land jaloers op kan zijn.
Dat heb ik ook altijd een paradox gevonden. Zelfs met Van Dijk erbij heeft Nederland best veel tegengoals moeten incasseren voor mijn gevoel. Met name onder Koeman moesten ze vaak achter komen voordat er een beetje gevoetbald ging worden.

Nu is Nederland altijd een ploeg geweest die erop vertrouwt dat er gewoon meer gescoord wordt dan de tegenstander maar het is wel apart. Zegt misschien ook wel iets over ons middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
1 zaak is zeker. Diegene die via de linkerkolom in de finale terechtkomt zal het niet gestolen hebben.
Wat een weg moet je dan afleggen!

Zelf hoop ik nog steeds dat België ver komt. Ik weet dat er vaak naar onze (zwakke) verdediging wordt gewezen maar we staan dan ook maar met 3 achteraan en moeten het doen met terugvallende flanken (die meestal te aanvallend zijn ingesteld). Kom je natuurlijk sneller onder druk te staan als het blok niet aansluit.

Nu, om eerlijk te zijn vind ik dat er buiten Italië (match 2 en 3 dan) geen enkel land echt kon overtuigen.
Het moest natuurlijk ook niet en in die zin is het ook een kwaliteit om te kunnen doen wat je moet doen (namelijk gewoon winnen).

Ook denk ik dat het voor ons Belgen net een voordeel was om eens goed met onze neus op de feiten gedrukt te worden. Die eerste helft tegen Denemarken zullen ze niet snel vergeten en er zal vast en zeker serieus over nagepraat zijn in de kleedkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Dr. Strangelove schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Dat heb ik ook altijd een paradox gevonden. Zelfs met Van Dijk erbij heeft Nederland best veel tegengoals moeten incasseren voor mijn gevoel. Met name onder Koeman moesten ze vaak achter komen voordat er een beetje gevoetbald ging worden.

Nu is Nederland altijd een ploeg geweest die erop vertrouwt dat er gewoon meer gescoord wordt dan de tegenstander maar het is wel apart. Zegt misschien ook wel iets over ons middenveld.
Daarbij is Blind in dat rijtje ook wel de outlier, hij is verdedigend echt niet zo best. Hij is opbouwend gewoon een topper en zeker een geweldige speler, maar als verdediger ben je hem liever kwijt dan rijk. Verder met je eens. We hebben individueel geweldige verdedigers, maar samen lukt het allemaal nog niet zo geweldig en ontstaan er regelmatig grote kansen voor tegenstanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Snowdog schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Daarbij is Blind in dat rijtje ook wel de outlier, hij is verdedigend echt niet zo best. Hij is opbouwend gewoon een topper en zeker een geweldige speler, maar als verdediger ben je hem liever kwijt dan rijk. Verder met je eens. We hebben individueel geweldige verdedigers, maar samen lukt het allemaal nog niet zo geweldig en ontstaan er regelmatig grote kansen voor tegenstanders.
Daarom moet de Vrij de centrale man zijn en niet de Ligt!

De Vrij speelt al jaren op die positie, je ziet dat de Ligt vaak doordekt, wat gigantische gaten oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
remco112 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:37:
[...]

Daarom moet de Vrij de centrale man zijn en niet de Ligt!

De Vrij speelt al jaren op die positie, je ziet dat de Ligt vaak doordekt, wat gigantische gaten oplevert.
Ik vraag me af of je het daarmee zo simpel oplost though. Ik zou ook zeggen dat we wel iemand moeten hebben die rugdekking aan Blind verleent. Daar lijkt toch wel wat gevaar te ontstaan als er lange ballen achter Blind worden gespeeld, zelfs tegen een tegenstander als Macedonië. Met 5-3-2 moet dat toch mogelijk zijn zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Snowdog schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:42:
[...]

Ik vraag me af of je het daarmee zo simpel oplost though. Ik zou ook zeggen dat we wel iemand moeten hebben die rugdekking aan Blind verleent. Daar lijkt toch wel wat gevaar te ontstaan als er lange ballen achter Blind worden gespeeld, zelfs tegen een tegenstander als Macedonië. Met 5-3-2 moet dat toch mogelijk zijn zou je zeggen.
Oplossen niet, maar nu zet de Boer zowel de Ligt als de Vrij niet op hun natuurlijke positie en benut je niet hun volle kwaliteiten (naar mijn mening :P). De Ligt is bizar goed als het gaat om de fysieke duels en de Vrij lijkt mij meer op zijn gemak als hij de meest centrale man is. Maar goed, ik ben allang blij dat wij drie kanjers hebben achterin! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

Daarom staat de Ligt centraal, en niet de Vrij. De Ligt heeft de snelheid voor die rugdekking. De Vrij is in Italië niet gewend met zoveel ruimte in zijn rug te spelen, dus heeft hij ook die snelheid niet nodig (en bovendien betere verdedigers bij zich dan Blind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
remco112 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Oplossen niet, maar nu zet de Boer zowel de Ligt als de Vrij niet op hun natuurlijke positie en benut je niet hun volle kwaliteiten (naar mijn mening :P). De Ligt is bizar goed als het gaat om de fysieke duels en de Vrij lijkt mij meer op zijn gemak als hij de meest centrale man is. Maar goed, ik ben allang blij dat wij drie kanjers hebben achterin! _/-\o_
autje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Daarom staat de Ligt centraal, en niet de Vrij. De Ligt heeft de snelheid voor die rugdekking. De Vrij is in Italië niet gewend met zoveel ruimte in zijn rug te spelen, dus heeft hij ook die snelheid niet nodig (en bovendien betere verdedigers bij zich dan Blind).
Dat laatste deel, dat idee heb ik ook wel een beetje, maar dat verliep nog niet heel succesvol, hoop dat ze dat beter kunnen oplossen de komende wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Snowdog schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:55:
[...]

[...]

Dat laatste deel, dat idee heb ik ook wel een beetje, maar dat verliep nog niet heel succesvol, hoop dat ze dat beter kunnen oplossen de komende wedstrijden.
Dat komt ook omdat de Ligt meer denkt in mandekking. Dat was precies de kritiek die van Basten op hem had, want op zulke momenten laat hij een gapend gat achter. Omdat Oranje anders speelt dan Ajax (of Juventus) zou de wisselwerking tussen hem en Blind anders moeten zijn, maar dat lijkt er nog niet helemaal in te zitten. Hij laat zich nog te veel weglokken uit het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-06 09:59

Baseman77

We move

autje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:00:
Dat komt ook omdat de Ligt meer denkt in mandekking.
Euhm, dat is juist de opdracht van De Boer.
En meteen een belangrijke reden waarom Oranje zo kwetsbaar is met momenten; onder De Boer wordt er gewerkt met mandekking. Wat opvallend is, aangezien Koeman bij Oranje werkte met zonedekking. En eigenlijk alle toplanden en topteams dat ook doen, mandekking is ouderwets.

In Italië wordt voornamelijk gewerkt met zonedekking, ook bij Juve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[...]

Ja, maar 5-3-2 is in de praktijk eerder 3-5-2 vind ik. Best veel dieptepasses die achter onze linies vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Dr. Strangelove schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Ja, maar 5-3-2 is in de praktijk eerder 3-5-2 vind ik. Best veel dieptepasses die achter onze linies vallen.
Ik denk dat dat in de eindfase van het toernooi wel gaat veranderen met backs die niet meer standaard zo hoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Baseman77 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:29:
[...]

Euhm, dat is juist de opdracht van De Boer.
En meteen een belangrijke reden waarom Oranje zo kwetsbaar is met momenten; onder De Boer wordt er gewerkt met mandekking. Wat opvallend is, aangezien Koeman bij Oranje werkte met zonedekking. En eigenlijk alle toplanden en topteams dat ook doen, mandekking is ouderwets.

In Italië wordt voornamelijk gewerkt met zonedekking, ook bij Juve.
Dat weet ik wel, maar wat de Boer doet is niet zoals het zou moeten. En dat probeerde ik duidelijk te maken. De Ligt moet wat de Boer zegt gewoon negeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-06 09:59

Baseman77

We move

autje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:45:
Dat weet ik wel, maar wat de Boer doet is niet zoals het zou moeten. En dat probeerde ik duidelijk te maken.
Dan zijn we het eens (y)
De Ligt moet wat de Boer zegt gewoon negeren.
Dat lijkt me wel een hele leuke, maar niet de beste oplossing :D
Ik vind De Boer een hele matige coach, maar hij is nog steeds de bondscoach en hij bepaalt de tactiek. Wat jij voorstelt is muiterij, dan zou de hele spelersgroep de coach moeten negeren. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Baseman77 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Dan zijn we het eens (y)

[...]

Dat lijkt me wel een hele leuke, maar niet de beste oplossing :D
Ik vind De Boer een hele matige coach, maar hij is nog steeds de bondscoach en hij bepaalt de tactiek. Wat jij voorstelt is muiterij, dan zou de hele spelersgroep de coach moeten negeren. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Spelers als de Ligt, de Vrij, Blind zouden het wel bij de Boer aan mogen kaarten, vind ik. Uiteraard was het muiterij voorstel niet helemaal serieus.

Maar met die mandekking zie je soms dat ze niet precies weten wat ze moeten doen, omdat er niet genoeg mannen zijn om te dekken (dit klinkt wel heel vreemd...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
autje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Spelers als de Ligt, de Vrij, Blind zouden het wel bij de Boer aan mogen kaarten, vind ik. Uiteraard was het muiterij voorstel niet helemaal serieus.

Maar met die mandekking zie je soms dat ze niet precies weten wat ze moeten doen, omdat er niet genoeg mannen zijn om te dekken (dit klinkt wel heel vreemd...)
Kijk uit, daar houden ze in Hongarije niet van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:25
Verassend genoeg geen wedstrijd overzicht in dit topic. Hierbij dan maar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVg1nRW7JPsyZ8mxpMEyyBeqscs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8sqYjfg7rrCjKIZW4A6M8Ds1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 17:48
Lees jij wel, kijk is in de topic start 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Barfman op 24-06-2021 17:20 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Barfman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:20:
Lees jij wel, kijk is in de topic start 8)7
Ik had hem denk ik nog hoger in de TS moeten zetten :P

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ElPaco schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Ik had hem denk ik nog hoger in de TS moeten zetten :P
Niemand leest dat joh. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:43
Ook mooi dat het hetzelfde overzicht is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
dutchgio schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:29:
Ook mooi dat het hetzelfde overzicht is. :+
Niet helemaal, die van mij is Nederlands, die van hem Engels :P

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
autje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:00:
[...]

Volgens statistici zijn sommige spelers ook ijzersterk, maar als je ze ziet ballen valt dat wel mee.

Ik zie meerdere mensen zeggen dat Tsjechië nog niet overtuigd heeft. Nederland wel?
In ieder geval het meest gescoord tot nu toe van alle deelnemers. Tuurlijk ligt dat ook aan de poule waarin je speelt, maar Engeland had bijvoorbeeld misschien nog wel een makkelijkere poule en scoort wel 2x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
Dracula schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Dit is echt zo typisch Nederlands.

Heerlijk! _/-\o_

Ik ben zelf ook echt zo. Alles is goed of alles is klote en het kan in een minuut omslaan :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het is ook nog steeds klote, alleen wordt de rode loper uitgerold richting halve finale dankzij het schema

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
sNielz123 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:24:
[...]

Dit is echt zo typisch Nederlands.

Heerlijk! _/-\o_

Ik ben zelf ook echt zo. Alles is goed of alles is klote en het kan in een minuut omslaan :)
Maar zou dat in andere landen niet zo zijn?? Ik denk echt niet dat wij een uitzondering zijn. In Duitsland zijn ze nu ook negatief, maar als die Engeland eruit kicken is het vast ook weer allemaal positief.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik kan het jullie eigenlijk niet ontzeggen (De 1/8e finale voor België is in Sevilla):
Will Tura - De Rode Duivels gaan naar Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is het vanwege Corona dat Engeland op de QF na alles thuis kan spelen? Als de hele groepsfase door heel Europa gespeeld kan worden, waarom dan niet de finale en halve finales? Bovendien zijn ze het enige land dat vooraf al zo'n beetje wist dat ze de 1/8ste finale thuis mochten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:39:
Is het vanwege Corona dat Engeland op de QF na alles thuis kan spelen? Als de hele groepsfase door heel Europa gespeeld kan worden, waarom dan niet de finale en halve finales? Bovendien zijn ze het enige land dat vooraf al zo'n beetje wist dat ze de 1/8ste finale thuis mochten spelen.
Dat lag allemaal al vast voor Corona.
Geld is de beslissende factor geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

En dan zijn de Duitse supporters ook nog eens niet welkom.
Laat de wedstrijd dan op neutraal terrein spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:26

Agent47

I always close my contracts.

Tegen Tsjechie kan ik me bijna niet voorstellen dat het lastig wordt. Die voorhoede is ook pure armoe dit EK. Ik verwacht net zo'n wedstrijd als tegen Oostenrijk. Amper gevaar en een zakelijk 2 of 3-0 winst.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vind het frappant dat gezien de verslechterende situatie in het VK er gewoon besloten wordt dat er geen andere supporters welkom zijn vanuit de Britse overheid én dat gezien diezelfde situatie dan niet gezegd wordt dat de boel verhuisd moet worden. Als je je zorgen maakt, neem dan maatregelen.

Maar inderdaad, geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-06-2021 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Superkiwi schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:45:
En wel 40K Britten op de tribunes.

Mooie gelegenheid voor de Duitsers om die allemaal stil te krijgen. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 07:51
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:39:
Voor de voetballers is het in die fase wel prettig om niet meer te hoeven reizen, dunkt me. En normaal weet het gastland ook al dat het alles thuis kan spelen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
T-MOB schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Voor de voetballers is het in die fase wel prettig om niet meer te hoeven reizen, dunkt me. En normaal weet het gastland ook al dat het alles thuis kan spelen.
Vandaar dat Oranje van Nederland naar Boedapest naar Bakoe naar Londen moet (mocht het de halve finale halen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
T-MOB schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:54:
[...]

In dit geval is het pure competitievervalsing echter vind ik. Engeland is for all intents and purposes gewoon gastland inderdaad, maar normaal gesproken zijn de andere deelnemers ook aanwezig in dat land. Nu hebben al die andere landen enorm veel reistijd in een korte periode erbij en Engeland niet. Daarbovenop ook nog eens de ellende die je hebt van de coronomaatregelen die voor de Engelsen ook grotendeels niet gelden omdat ze lekker rustig in hun bubble kunnen blijven zitten (en er dan nog in slagen om twee spelers tijdelijk kwijt te raken, typisch).
autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:54:
[...]

En wel 40K Britten op de tribunes.

Mooie gelegenheid voor de Duitsers om die allemaal stil te krijgen. Fingers crossed.
Ik ga ook voor Duitsland zijn. Doe ik niet vaak, maar in dit geval vind ik het wel op zijn plaats.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-06-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:44
Agent47 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:52:
Tegen Tsjechie kan ik me bijna niet voorstellen dat het lastig wordt. Die voorhoede is ook pure armoe dit EK. Ik verwacht net zo'n wedstrijd als tegen Oostenrijk. Amper gevaar en een zakelijk 2 of 3-0 winst.
Die Schick schiet ze anders eenvoudig binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:45:
Bizar allemaal. Is dat alleen voor de 1/8? of ook voor de rest van de wedstrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
RodeStabilo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:48:
[...]

Bizar allemaal. Is dat alleen voor de 1/8? of ook voor de rest van de wedstrijden?
Vooralsnog moet je, als je uit een van de landen komt die nu nog deelnemen, 10 dagen in quarantaine als je naar Engeland komt. Gezien de opkomst van Delta overal verwacht ik niet dat dat versoepeld wordt. Dus in feite moet je wel heel graag de finale bij willen wonen, want anders heeft het geen zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Vooralsnog moet je, als je uit een van de landen komt die nu nog deelnemen, 10 dagen in quarantaine als je naar Engeland komt. Gezien de opkomst van Delta overal verwacht ik niet dat dat versoepeld wordt. Dus in feite moet je wel heel graag de finale bij willen wonen, want anders heeft het geen zin.
Dat vroeg ik inderdaad gister of dat zo was. ja dus. 8)7

RodeStabilo in "EK2021 - finales"

Bizar voordeel voor Engeland dan. Dan hoop ik dat de duitsers ze hard inmaken (en ik acht ze ook beter). Snap ik dat ze de finale naar Boedapest willen halen ineens een stuk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
RodeStabilo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Dat vroeg ik inderdaad gister of dat zo was. ja dus. 8)7

RodeStabilo in "EK2021 - finales"

Bizar voordeel voor Engeland dan. Dan hoop ik dat de duitsers ze hard inmaken (en ik acht ze ook beter). Snap ik dat ze de finale naar bOedapest willen halen ineens een stuk mee
Ja, alleen ligt Boedapest/Hongarije nu weer onder vuur om andere redenen. Nu de finale naar een land verplaatsen wat erg negatief in het nieuws staat zou nogal tone deaf zijn.

Dus dat zal de UEFA wel doen dan :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 07:51
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:57:

In dit geval is het pure competitievervalsing echter vind ik. Engeland is for all intents and purposes gewoon gastland inderdaad, maar normaal gesproken zijn de andere deelnemers ook aanwezig in dat land. Nu hebben al die andere landen enorm veel reistijd in een korte periode erbij en Engeland niet.
Dat van die competitievervalsing is toch juist een reden om de eindfase in één land/stadion te spelen. In de finale heeft niemand het voor- of nadeel van reistijd. Daarbij, als Engeland niet al is uitgeschakeld zijn ze zelf ook eerst nog naar Rome op en neer geweest. Waren ze tweede geworden dan was de route zelfs via Copenhagen en St Petersburg gegaan.

In de oorspronkelijke opzet zou Wembley overigens alleen de 2 halve en de hele finale krijgen (want grootste capaciteit). De groepsfase + 8e finale is daar aan toegevoegd nadat Brussel is afgehaakt. Ik kan verder niet echt achterhalen hoe de 8e finales over de speelsteden zijn verdeeld. Maar waarschijnlijk is dat gewoon via loting gegaan. Dan is het een mazzeltje, zoals wij mazzel hebben met de kant van het schema.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 16:51
Niet gehinderd door al te veel kennis heb ik maar even een prognose opgesteld. Hierbij vooral ook niet gekeken naar schema's of tegenstanders.
Maar simpel - wie wordt er wel of geen Europees Kampioen.

Kroatië - Geen Kampioen.
Want: Simpel, zij hebben Modrić. Natuurlijk een briljant voetballer. De Cruijff van de Balkan. En daar gaat het dus fout. Hoeveel EK's of WK's heeft Cruijff gewonnen?

België - Geen Kampioen.
Want: De tragiek van de briljante generatie. Elk land heeft het wel eens. Zo'n elftal dat eigenlijk niet kan bestaan wat betreft hoeveelheid talent. Maar ze worden nu wat ouder en zullen zonder twijfel de boeken in gaan als "briljant, maar niet succesvol".

Engeland - Geen Kampioen
Want: Volgens mij doet Engeland het vooral goed tegen ploegen uit het Verenigd Koninkrijk. Voetbal in de stromende regen met doodgeslagen bier.

Portugal - Geen Kampioen
Want: De wet van de superster. Ik heb ongelovelijk veel bewondering voor Ronaldo. Volgens mij een perfectionist. Maar daardoor wellicht te goed voor de rest van het elftal.

Frankrijk - Twijfel
Want: Huidige WK. Gemakzucht ligt op de loer.

Duitsland - Twijfel
Want: De ultieme "toernooiploeg". Zijn in de poulefase langs het randje van de afgrond gegaan. En dat werkt versterkend. Dat is dus een pre. Nadeel is dat ze geen kapitein in het veld hebben. Neuer is natuurlijk van wereldklasse, maar staat op het doel.

Nederland - Geen Kampioen
Want: Sorry, te weinig tegenstand tot nu toe. Zo krijg je geen opbouw in het toernooi.

Italië - Twijfel
Want: Waarom eigenlijk niet??

Disclaimer: In de EK-pool sta ik in de onderste regionen, dus neem deze analyse met de nodige korrels zout :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spoetnik385 op 25-06-2021 20:14 ]

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zeg Italië.

Oh nee, Oranje bril. Holland 🇳🇱!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:14:
Ik zeg Italië.

Oh nee, Oranje bril. Holland 🇳🇱!!!
Ik hoop Italië. Tot nu toe de ploeg die mij het meest kan bekoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Oranje gaat gewoon kampioen worden.

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:35:
[...]
Ik hoop Italië. Tot nu toe de ploeg die mij het meest kan bekoren.
Het Italië zoals we tegen Zwitserland zagen tegen het Duitsland wat we tegen Portugal zagen. Als ze dat spel op de mat kunnen leggen hebben we een finale waar je U tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 03:47:
[...]

Het Italië zoals we tegen Zwitserland zagen tegen het Duitsland wat we tegen Portugal zagen. Als ze dat spel op de mat kunnen leggen hebben we een finale waar je U tegen zegt.
Finales zijn zelden leuk om naar te kijken qua goed voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Exocet schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 07:03:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/38194428/excitement-about-the-result-aaaaand-its-gone.jpg

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:41
Exocet schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 07:03:
[...]

Klopt wel ja, halve finales roelen daarentegen veelal wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:51
Ik hoop dat Nederland slim speelt en wat mij betreft net zo voetbalt als tegen Oostenrijk:
Lekker wat verdedigend ingezakt, hun wat de bal, zodat je geen rare counters krijgt.
Kansen creëren we vaak toch wel (gelukkig).

Want gaat het mis dan is het bij onze verdedigende zwakte. Geen gatenkaas graag

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 26-06-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1633648

Ik zit er klaar voor. Zie Wales eigenlijk weinig kans maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 1633648 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:22:
Ik zit er klaar voor. Zie Wales eigenlijk weinig kans maken.
Ze zijn denk ik aan elkaar gewaagd maar ik zou m’n geld zetten op Wales

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 2 ... 83 Laatste