Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Beetje pijnlijk om te zien wel. Helemaal omdat dit als een "experiment" beschouwd wordt, en er makkelijk voor 4K HDR gekozen had kunnen worden. Ik krijg eerder de neiging dat het puur een centenkwestie is, kosten/baten.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 25-11-2022 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:14
Zoals ik al eerder had geschreven, blamage voor de NPO om voor deze mindere doorgifte te kiezen.
Ook de providers doen normaliter een financiële bijdrage.
Had wat minder studio programma's met dure commentatoren en gasten ingezet, had best voor de originele stream in native UHD kunnen worden gekozen. Het is maar waar de prioriteiten liggen. Nee er wordt uren voor en na gekletst tot het....
En zo te zien is er, zoals ik al verwachte een Dolby Atmos track beschikbaar, terwijl het geluid hier ook een aanfluiting is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:37
Laatste jaren bij elke Live event is het afwachten wat er geleverd gaat worden door de providers.
Ik zit zelf bij Ziggo en moet zeggen dan 1080P en hdr al een verbetering is tegenover 1080i.
Had natuurlijk wel gehoopt op native 2160p.
Helaas teleurgesteld.
Dan hebben we het alleen nog over het beeldkwaliteit.
Had stiekem gehoopt op een Atmos geluidssignaal.
Helaas we moeten het doen met een 5.1 mix.
Deze 5.1 mix is dan ook nog helaas 3.1.
De surrounds doen niet mee.
Waarom gaat het elke keer mis bij Live events?
Testen ze dan niet voldoende?
Is de communicatie met de leverancier (Npo) zo slecht?

Al met al is het beeld wat beter dan (normaal)
Geluid is slechter dan normaal.
Kan het dan nooit in ene goed gaan??

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 15:51
1080p op het UHD-kanaal bij KPN kijkt al stuk rustiger dan het normale kanaal, al is het inderdaad onbegrijpelijk dat NL zo'n beetje het enige land is zonder 4K.

Wel iets wat me opvalt: bij bepaalde geluidsfrequenties vervormt bij mij het geluid even heel kort (een soort 'warp'). Dat gebeurt een keer per minuut ongeveer. Als je er op gaat letten is dat wel heel irritant. Het normale kanaal heeft dat niet. Had voor de vergelijking even mijn soundbar uitgezet maar ook op de TV -speaker is het hoorbaar (Samsung QN93A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:45

pro_6or

amateur_60r

Bij mijn, kanaal 690 kpn, hangt hij af en toe. Korte stotter. Gister was dat erger. Vandaag voor de wedstrijd een paar keer toen gakpo innbeeld was dat het beeld “scheurde”. Heb supersnel glasvezel en bedraad aangesloten.

Jammer dat het geen 4k is maar de HDR is nu wel veel beter dan bij het EK. Toen was het verschil tussen camera’s en licht donker in stadions echt heel slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door pro_6or op 29-11-2022 19:01 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
pro_6or schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:01:
Bij mijn, kanaal 690 kpn, hangt hij af en toe. Korte stotter. Gister was dat erger. Vandaag voor de wedstrijd een paar keer toen gakpo innbeeld was dat het beeld “scheurde”. Heb supersnel glasvezel en bedraad aangesloten.
Exact hetzelfde icm 500/500 glasvezel icm bedrade aansluitingen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bossie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:03:
[...]

Exact hetzelfde icm 500/500 glasvezel icm bedrade aansluitingen.
Thanks. Denk dat het dan aan de bron ergens gebeurt (in Qatar, de uplink).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Giel1 schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:51:
1080p op het UHD-kanaal bij KPN kijkt al stuk rustiger dan het normale kanaal, al is het inderdaad onbegrijpelijk dat NL zo'n beetje het enige land is zonder 4K.

Wel iets wat me opvalt: bij bepaalde geluidsfrequenties vervormt bij mij het geluid even heel kort (een soort 'warp'). Dat gebeurt een keer per minuut ongeveer. Als je er op gaat letten is dat wel heel irritant. Het normale kanaal heeft dat niet. Had voor de vergelijking even mijn soundbar uitgezet maar ook op de TV -speaker is het hoorbaar (Samsung QN93A).
Dat van dat geluid viel me ook al op, echter heb ik een iptv abo dus dacht dat het daar aan lag. Niet dus.

Wat betreft de kwaliteit, die gaat al jaren structureel achteruit ipv vooruit sinds dat aanbieders overstappen op iptv. Bitrates veels te laag voor fatsoenlijk beeld op 1080, laat staan voor 4k. Te triest voor woorden eigenlijk. Heb TMobile tv maar dat is echt hondsberoerd.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
pro_6or schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:01:

Jammer dat het geen 4k is maar de HDR is nu wel veel beter dan bij het EK. Toen was het verschil tussen camera’s en licht donker in stadions echt heel slecht.
Het scheuren van Gakpo lag eerder aan de betreffende camera / verbindingin het stadion dan aan ons volgens mij.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

tweakduke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:50:
[...]

Het scheuren van Gakpo lag eerder aan de betreffende camera / verbindingin het stadion dan aan ons volgens mij.
Idd, we komen tot dezelfde conclusie, zie mijn bericht van 19:06.

Ging ik al van uit overigens toen ik het zag, dat het ergens vroeg in de keten zat dus wel fijn de bevestiging te krijgen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Welke beeldmodus gebruiken jullie op de LG G1/2 tv’s? Ik twijfel tussen “standaard” en “filmmaker” modus. Allebei net niet of zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Deruxian schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:12:
Welke beeldmodus gebruiken jullie op de LG G1/2 tv’s? Ik twijfel tussen “standaard” en “filmmaker” modus. Allebei net niet of zo…
Ik gebruik momenteel modus Bioscoop.
Standaard was mij veel te blauwig en neppe kleuren.
Overal heb ik de bioscoop modus, waardoor ik er aan gewend ben dat het wat geliger oogt. (wel fijner om naar te kijken).

Helderheid zou je eventueel zelf nog kunnen sleutelen. Bij mij staat alles op maximaal, maar dat is toch wel een lichtbak nog, ondanks dat het een G2 oled is.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Ondanks dat ik net een 4K TV heb gekocht (niet speciaal voor het WK overigens) en ook een Ziggo Mediabox Next heb, heb ik tijdens het WK tot mijn spijt uiteindelijk helemaal niet van kanaal 999 (NPO1 UHD) gebruik gemaakt. Met als belangrijkste reden dat de ondertiteling ontbrak. Als dove heb ik dat zeker wel nodig. Dus gewoon naar NPO1 gekeken; wat in vergelijking met het UHD kanaal toch wel erg flets overkwam.

Toch jammer. Er wordt in Nederland al 42 jaar ondertiteld voor doven en slechthorenden maar met UHD is dat ineens niet mogelijk. Heeft er iemand enorm liggen slapen bij het bedenken van deze "standaard"?

Ik heb al contact opgenomen met de NPO helpdesk maar de persoon die mij antwoordde snapte volgens mij helemaal niet waar ik het over had (zoals zo vaak zijn de mensen die de helpdesk bemannen wel degelijk behulpzaam, maar zijn ze heel vaak ook een technisch onbenul).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Dit topic maar weer eens onder de mottenballen vandaan halen. :)

Sportzomer 2024: EK voetbal in betere beeldkwaliteit

EK dus waarschijnlijk enkel in 1080p HDR (HLG) en OS zal waarschijnlijk 4K SDR worden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:39:
Dit topic maar weer eens onder de mottenballen vandaan halen. :)

Sportzomer 2024: EK voetbal in betere beeldkwaliteit

EK dus waarschijnlijk enkel in 1080p HDR (HLG) en OS zal waarschijnlijk 4K SDR worden.
Ik vind het bizar dat studio's / zenders / wie er ook verantwoordelijke is hier nog geen 'standaard' van hebben gemaakt. Of ligt het vooral aan de transmissie van de data?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Millie-ano schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:50:
[...]

Ik vind het bizar dat studio's / zenders / wie er ook verantwoordelijke is hier nog geen 'standaard' van hebben gemaakt. Of ligt het vooral aan de transmissie van de data?
Beeld wordt vaak wel in de hoogst mogelijke kwaliteit aangeleverd, maar de omroep moet het vervolgens gaan distribueren en een 4K "straat" is significant duurder waarschijnlijk dan een 1080p "straat".

Zo wordt F1 ook al sinds járen in 4K HDR opgenomen, maar zijn er maar aan handvol zenders (met name in het buitenland) die ook daadwerkelijk in 4K uitzenden. Enkel Ziggo zond in het laatste seizoen dat zij de rechten hadden, F1 in 4K uit. Maar wel in SDR en niet in HDR.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
In feite is er een Eurosport in UHD beschikbaar, maar deze is zover ik weet bij geen enkele aanbieder in Nederland beschikbaar.

Wat betreft de zomer sporten is het dan ook afwachten wie en wat er uberhaupt gaat aanbieden.

Zowel KPN als Ziggo roepen hoog van de toren dat ze alles van de beste beeld kwaliteit bieden, echter blijven ze ver achter met wat er wel degelijk aan UHD beschikbaar is, echter kost ze dat te veel geld om de uitzend rechten aan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 17:05
Rivanov schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:53:
[...]

Beeld wordt vaak wel in de hoogst mogelijke kwaliteit aangeleverd, maar de omroep moet het vervolgens gaan distribueren en een 4K "straat" is significant duurder waarschijnlijk dan een 1080p "straat".
Volgens mij komen er straks bezuinigingen aan, dus daar gaat niet veel in gebeuren zo :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:39:
D

Op zich natuurlijk jammer dat we het niet in 4K HDR krijgen, maar ik kan er wel mee leven. Wat ESPN met het UHD kanaal doet, vergelijkbaar met 1080p HDR (HLG) met hoge bitrate, is echt wel een klap beter dan de reguliere kanalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:27:
[...]

Op zich natuurlijk jammer dat we het niet in 4K HDR krijgen, maar op zich kan ik er wel mee leven. Wat ESPN met het UHD kanaal doet, vergelijkbaar met 1080p HDR (HLG) met hoge bitrate, is echt wel een klap beter dan de reguliere kanalen.
Klopt. Zoals ik destijds ook al aangaf met het vorige WK. Ik heb liever een hoge bitrate 1080p in HDR dan een 4K in SDR. Ook al was F1 in 4K destijds bij Ziggo mooi scherp, het gaf uiteindelijk niet het 'wauw' effect.

HDR is nu eenmaal indrukwekkender en "beter" waarneembaar dan enkel 4K in SDR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Misschien kunnen we het topic gaan hernoemen naar EK & OS 2024 in 4K (HDR) ;)
Eurosport 4K tijdens Olympische Spelen op weg naar Ziggo en KPN?
Er zijn aanwijzingen dat er tijdens de Olympische Spelen in Parijs een tijdelijk 4K-kanaal van sportzender Eurosport in het aanbod verschijnt bij Nederlandse providers zoals Ziggo en KPN.
https://www.totaaltv.nl/n...op-weg-naar-ziggo-en-kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik krijg de titel niet aangepast? Kan wel de inhoud van de TS aanpassen mocht ik dat willen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:04:
Ik krijg de titel niet aangepast? Kan wel de inhoud van de TS aanpassen mocht ik dat willen....
Enkel een moderator kan titel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Komt er ook een 4k kanaal op de ziggo go app als je via de apple tv kijkt? Hoe was dat voorgaande jaren?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@hk12nl Die kans lijkt me zeer klein. Je moet hiervoor echt de Next of Next Mini hebben. Zo ging het voorheen ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 31-05-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
hk12nl schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:07:
Komt er ook een 4k kanaal op de ziggo go app als je via de apple tv kijkt? Hoe was dat voorgaande jaren?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ziggo niet, maar KPN wel als ik het goed heb;

https://forum.kpn.com/kpn...024-in-uhd-bij-kpn-614018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Millie-ano

Hmmm... Er staat vervolgens ook nog:

Kan ik ook NPO 1 UHD kijken met de KPN app of op de website?

Nee, beide ondersteunen geen Ultra HD. Deze zender is alleen op onze tv-ontvanger beschikbaar. NPO 1 kan je wel kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:51:
[...]

Enkel een moderator kan titel aanpassen.
Duidelijk.

Een verzoek aan een moderator, mocht die hier meelezen, dit topic te hernoemen naar wat @Rivanov hierboven suggereerde.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Jay-B schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:10:
@hk12nl Die kans lijkt me zeer klein. Je moet hiervoor echt de Next of Next Mini hebben. Zo ging het voorheen ook.
Die staat boven dus kan ik altijd nog pakken. :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Duidelijk.

Een verzoek aan een moderator, mocht die hier meelezen, dit topic te hernoemen naar wat @Rivanov hierboven suggereerde.

Bij voorbaat dank.
topic report indienen werkt het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:37
Live sport evenementen in 4K (HDR)

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

kevinmastah2005 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:17:
Live sport evenementen in 4K (HDR)
Ik heb hem nu aangepast naar de huidige evenementen die komen.

De algemene titel kan daarna wel, al ligt dit topic meestal weer even stil na een ek / wk. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dank je wel. Nu is het wachten tot de (tijdelijke) kanalen live gaan bij de diverse providers. En hopelijk ook snel een bevestig wat betreft de Olympische Spelen.

Mooie evenementen om m'n LG G4 flink wat uren te laten maken.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 31-05-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:28
Welke beeld modus kijken jullie? Ik heb een 65 LG C9 en gisteren met CL Finale weer eens HDR of Sport modus geprobeerd maar die vind ik veel te fel met neppe kleuren. Heb modus dus weer terug op standaard gezet.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sn3gG3l schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:20:
Welke beeld modus kijken jullie? Ik heb een 65 LG C9 en gisteren met CL Finale weer eens HDR of Sport modus geprobeerd maar die vind ik veel te fel met neppe kleuren. Heb modus dus weer terug op standaard gezet.
HDR modus werkt niet op een SDR bron. Dus hoe je dat voor elkaar krijgt..
Standaard is ook oversaturated.

Op mijn LG 77G4 gebruik ik ISF Expert Dark met Warm50.
Op mijn vorige LG OLED's (55B6 en 65CX) was Warm50 echt een pissfilter en had ik het altijd op Warm 20 / Medium staan.

Nu op de G4 is de aanbevolen Warm 50 ook echt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wat betreft sportwedstrijden in het algemeen gebruik ik echt afwijkende settings tov wat "normaal" of gebruikelijk is... Voor sport gebruik ik een aangepaste Standaard preset. Vind de Filmmaker en ISF presets niet goed tot zijn recht komen met sport.

Maar inderdaad, de Sport preset ziet er niet uit. Ik zit een beetje ertussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Iemand nog tips om via de Apple TV het EK in 4K te bekijken? 🙂

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:39

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Alle Ziggo-klanten kunnen het EK voetbal vanaf de eerste wedstrijd op 14 juni in Ultra-HD (UHD) zien. Gedurende het toernooi geeft de provider namelijk NPO 1 UHD door op kanaal 999. UHD geeft een intensere kijkervaring dan HD. Bij dezelfde resolutie (minimaal 1080p) geeft het beeld een rijker contrast en groter kleurenpalet. Eerder gaf Ziggo al het WK voetbal van 2022 door in UHD.
https://www.vodafoneziggo...al-in-uhd-beeldkwaliteit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:34
@DutchOwnage Misschien de titel aanpassen naar "EK (& OS?) 2024 in HD + HDR" ?
1080p is geen 4K of UHD. Waarom wordt er meegegaan in de nieuwe marketingbetekenis van 4K/UHD?

[ Voor 42% gewijzigd door pennywise666 op 10-06-2024 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
pennywise666 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:57:
@DutchOwnage Misschien de titel aanpassen naar "EK (& OS?) 2024 in HD + HDR" ?
1080p is geen 4K of UHD. Waarom wordt er meegegaan in de nieuwe marketingbetekenis van 4K/UHD?
Volgens de Bluray Alliance is UHD alles "up to 3840x2160". ;)
Dus 1080p HDR mag volgens die opvatting ook UHD genoemd worden. Vandaar dat ESPN zijn kanaal ook ESPN UHD noemt, omdat dat 1080p HDR is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb helaas geen TV (meer) met UHD mogelijkheid, maar ik hoop dat ze dit keer wel zo slim zijn om het ondertitelingssignaal ook mee te sturen. Bij het WK in december 2022 was dat namelijk niet zo (toen gebruikte Ziggo precies dezelfde constructie met Kanaal 999 en doorzetten van NPO1). Waardoor ik destijds gewoon naar NPO1 moest kijken ondanks dat ik een UHD TV had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Inderdaad, er moeten wel verbeteringen aan het 1080p signaal toegevoegd worden om het UHD te mogen noemen. Denk dan aan 50p, wide color gamut of HDR etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard mogen er geen namen/linkjes gegeven worden, maar zijn er überhaupt IPTV-aanbieders die het EK/OS in HDR-kwaliteit aanbieden?

Ik heb gewoon TV van Odido, maar het is belachelijk dat die je niet eens de optie geven. Zit je dan met je 1 gbit glasvezel-lijn.

Offtopic: biedt NLZiet wel betere kwaliteit HDTV aan dan Odido eigenlijk? Als UHD dan niet mogelijk is, wil ik in elk geval de kwaliteit die er het dichtst bij zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ziggo stuurt nu de e-mail uit over het EK in UHD op kanaal 999. Ze hebben ook een FAQ online gezet over de term UHD.

Wat is Ultra HD?
Ultra HD (UHD) is een verzameling van een aantal intstellingen. Het komt er op neer dat er 50 beelden per seconde worden doorgegeven in plaats van 24 beelden bij standaard HD-beeldkwaliteit met HDR. Dit betekent het dat het beeld veel vloeiender en gedetailleerder is. En er zo voor zorgt dat je kleine details veel beter ziet. De Mediabox Next, Next Mini en CI+ Modules zijn hier geschikt voor.

Waarom heb ik donker beeld als ik in Ultra HD kijk?
Het UHD-kanaal 999 maakt gebruik van een High Dynamic Range (HDR)-standaard. Zo krijg je een groter kleurbereik. Als je tv geen HDR ondersteunt, bekijk je de uitzending in Standard Dynamic Range (SDR). Dan blijft je beeld iets donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Zoals verwacht op heel die pagina geen woord over ondertiteling voor doven en slechthorenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ook lekker duidelijk of kabel tv klanten met enkel dvb-c het ook krijgen:
Alle Ziggo-klanten kunnen het EK voetbal vanaf de eerste wedstrijd op 14 juni in Ultra-HD (UHD) zien. Gedurende het toernooi geeft de provider namelijk NPO 1 UHD door op kanaal 999.
Wat is Ultra HD?
Ultra HD (UHD) is een verzameling van een aantal intstellingen. Het komt er op neer dat er 50 beelden per seconde worden doorgegeven in plaats van 24 beelden bij standaard HD-beeldkwaliteit met HDR. Dit betekent het dat het beeld veel vloeiender en gedetailleerder is. En er zo voor zorgt dat je kleine details veel beter ziet. De Mediabox Next, Next Mini en CI+ Modules zijn hier geschikt voor.
Hieronder de specificaties van NPO 1 UHD zoals deze door Ziggo op het eigen community forum openbaar zijn gemaakt.
  • FPS: 50 frames per seconde
  • Beeldformaat: Full HD 1080p (1920 x 1080 pixels)
  • Distributie: DVB-C
  • Bitrate: +/- 16 Mb/s
  • Kanaalnummer: 999
  • HDR: HLG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
@apis29 voor de coax kijkers is het kanaal ook beschikbaar. kan echter nog niet zien of je een CI module nodig hebt. Denk echter dat je ongecodeerd kunt kijken, de NPO 1 HD is ja ook vrij te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik had verwacht dat kanaal 999 al wel live zou zijn nu onderhand? Volgens mij was dat bij vorige evenementen wel het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:36:
Ik had verwacht dat kanaal 999 al wel live zou zijn nu onderhand? Volgens mij was dat bij vorige evenementen wel het geval.
Kanaal staat ook al klaar. Maar EK begint pas vrijdag hè. ;)
Het EK voetbal in UHD op dit kanaal

Vanaf 14 juni tot en met 14 juli zie je op dit kanaal de EK voetbalwedstrijden van NPO1 in haarscherpe UHD kwaliteit.

Ga naar ziggo.nl/uhd voor meer informatie

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 12-06-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja, volgens mij ben ik gewoon abuis. Ik was een beetje in de war wat het kanaal doet als er geen EK is....gewoon 24/7 NPO1, maar dan zonder HLG neem ik aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
HLG staat dan ook gewoon aan. Maar de uitzendingen buiten het EK om zijn niet in HLG opgenomen, dus dat ziet er dan awkward uit. ;)

Dat zie je ook op ESPN UHD kanaal bij de studio uitzendingen. Die zijn ook niet in HLG. Dus dan ziet het er washed out uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 12-06-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:59:

Dat zie je ook op ESPN UHD kanaal bij de studio uitzendingen. Die zijn ook niet in HLG. Dus dan ziet het er washed out uit.
Weet je heel zeker dat die niet in HLG zijn? Ik vindt het er verdomd goed uitzien, ook de studiolichten e.d springen er echt uit. Een wereld van verschil tov de reguliere ESPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Weet je heel zeker dat die niet in HLG zijn? Ik vindt het er verdomd goed uitzien, ook de studiolichten e.d springen er echt uit. Een wereld van verschil tov de reguliere ESPN.
Hmm.. ik kijk niet heel vaak ESPN, maar wat ik mij er van herinner was dat studio uitzendingen er washed-out uitzagen. Maar kan ook in de war zijn met de NPO1 uitzendingen, die op kanaal 999 werden uitgezonden.

Dus negeer mijn comment maar even. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja, nu weet ik het ook weer. Bij de vorige evenementen in UHD op kanaal 999, keek ik de voor en nabeschouwingen op het reguliere kanaal. De studiouitzendingen zagen er niet zo best uit.

Maar dat is bij ESPN UHD een ander verhaal, in mijn beleving althans.

Even wat anders: nu ik er over zit na te denken, is het eigenlijk vrij bizar dat UHD (in welke vorm dan ook) nog geen gemeengoed is op tv. We zijn nu 8 jaar verder sinds het eerste UHD evenement :+

[ Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 13-06-2024 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
DutchOwnage schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:36:
Live als in er staat een mooie statische afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49EeD9MsBptp2a8t-a23d93d4Ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/69BY4o4bN3F4XXv46RNKQPDL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Groentjuh schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Live als in er staat een mooie statische afbeelding:
[Afbeelding]
Benieuwd wanneer ze daadwerkelijk de knop omzetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Meen me ter herinneren dat het een vorige keer enkel via een box te ontvangen was vandaar nog niet eens gekeken of de zender er al bij zat maar inderdaad 999 is inmiddels al actief :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsglZITlgiT1tlmDNE8M2qLg5o8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GCeGcaLwJpcXiYa1wfcTQOYJ.jpg?f=user_large

Bij HLG zou SDR er overigens juist ook normaal moeten uitzien of misschien doen ze ergens wat fout. Bij T-Mobile/Odido bijvoorbeeld hebben ze geen ESPN UHD maar ik heb wel regelmatig het gevoel dat ik bij Eredivisie wedstrijden naar een platgeslagen HDR uitzending zit te kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 13-06-2024 11:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
apis29 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:27:
Meen me ter herinneren dat het een vorige keer enkel via een box te ontvangen was vandaar nog niet eens gekeken of de zender er al bij zat maar inderdaad 999 is inmiddels al actief
Ziggo was eerst begonnen met UHD via een kanaal dat alleen via een Next (niet de mini!) gekeken kon worden. Dat UHD signaal kwam wel via DVB-C, maar dan dusdanig versteutelt dat alleen de Next daar iets mee kon. De Next kon dan transparant omschakelen naar dit UHD kanaal op het moment dat dat beschikbaar was voor het kanaal waar het op was afgestemd. Zo zond Ziggo bijvoorbeeld Formule 1 in 4K uit in 2021.

Door de wetgeving over vrije modemkeuze werd Ziggo verplicht om alle DVB-C kanalen ook voor CI+-kaarten open te zetten. Sindsdien is kanaal 999 dus ook voor Ziggo klanten met CI+-kaarten te zien. Dit is niet de eerste keer dat via kanaal 999 iets gekeken kan worden. Het laatste WK bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
En nu dus voor het eerst écht voor alle Ziggo klanten [edit: al lees ik dat het schijnbaar afgelopen WK onaangekondigd al werkte zonder CI+ module). €23 per maand voor enkel kabel tv is eigenlijk al een belachelijk bedrag (zeker zonder F1 en Premier League) laat staan dat je nog zou moeten upgraden naar het pakket met CI+ module (€32 in de maand) om het UHD kanaal te kunnen zien terwijl het technisch helemaal niet nodig is (tenzij versleuteling vereist wordt natuurlijk).

[ Voor 65% gewijzigd door apis29 op 14-06-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:43
Hmm net kanaal 999 geprobeerd, geluid klonk anders dan op kanaal 1,bij ziggo dus. Kijk ik op de Sonos app, kanaal 999 2.1 pc en kanaal 1 5.1 digitale plus. Dit zou wel bagger zijn als ze iet hetzelfde geluid hebben...

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik kijk nu NOS Journaal. En Sonos app geeft op zowel op kanaal 999 als op kanaal 1 bij beide PCM 2.0 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik kreeg natuurlijk eerst geen beeld op 999, omdat ik de Next had ingesteld op 1080p omdat ik liever de tv de upscaling naar 4K liet doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Even hier via de coax gekeken, zowel NPO 1 HD en NPO 1 UHD geven volgens mijn tv menu beiden netjes Dolby Digitaal 3/2 weer.
Wel vreemd dat de tv op 999 in de HDR stand gaat, echter normaliter zie ik dat eveneens in hetzelfde overzicht van o.a. het audio signaal ook de juiste HDR vorm (DV, HDR10 of HLG) staan. Nu staat er dus geen HDR in het overzicht, terwijl de tv in standje HDR gaat.
Zullen wel aan het testen zijn, als dan vanavond maar de juiste HLG doorgegeven gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dinandus schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:05:
Even hier via de coax gekeken, zowel NPO 1 HD en NPO 1 UHD geven volgens mijn tv menu beiden netjes Dolby Digitaal 3/2 weer.
Wel vreemd dat de tv op 999 in de HDR stand gaat, echter normaliter zie ik dat eveneens in hetzelfde overzicht van o.a. het audio signaal ook de juiste HDR vorm (DV, HDR10 of HLG) staan. Nu staat er dus geen HDR in het overzicht, terwijl de tv in standje HDR gaat.
Zullen wel aan het testen zijn, als dan vanavond maar de juiste HLG doorgegeven gaat worden....
Mijn LG 77G4 geeft gewoon volledig HDR HLG aan in de rechter bovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pbK3SP8/IMG-4094.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dQc7Spw/IMG-4095.jpg

Is dit HDR?

[ Voor 3% gewijzigd door shoombak op 14-06-2024 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Geen idee. Maar als de eerste je native instelling is zou ik toch ook eens spelen met de instellingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@shoombak Indien de tv omschakelt naar een HDR weergave krijg je normaliter een pop up in beeld met de vermelding van "HDR en of HLG" in beeld.
Uit je foto`s kan je dit zo niet opmaken.
Kijk anders bij je instellingen van je tv, waar je de zender details kunt zien.
Kijk je trouwens via Coax of een Next box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
'Wanneer je van Vivid/Standaard naar Cinema modus gaat'

Heb eerder op de dag een stukje Nederland in Beweging gezien en geen kleurverschil en de helderheid op 999 was lang niet zo hoog als wanneer ik die op maximum zet op het gewone kanaal dus HDR lijkt me goed werkend (wel een flink stuk hoger dan de 150-200 nits waar ik normaal op kijk)

Edit: al lijken sommige tv's er inderdaad anders mee om te gaan: https://community.ziggo.n...-999/td-p/1372209/page/14 https://www.totaaltv.nl/n...beeldkwaliteit-npo-1-uhd/

Misschien vergelijken met deze test videos:
SDR

HLG HDR

[ Voor 55% gewijzigd door apis29 op 14-06-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:02:
Ik kijk nu NOS Journaal. En Sonos app geeft op zowel op kanaal 999 als op kanaal 1 bij beide PCM 2.0 aan.
Nu op zowel NPO1 kanaal 1 als NPO 1 UHD kanaal 999, Dolby Digital 5.1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Nee. Ter verduidelijking. De content die je overdag buiten de EK uitzendingen om ziet, zijn geen native HLG HDR uitzendingen. Dat is regulier SDR in een HDR weergave en geeft een compleet “verkeerd” beeld.

Pas vanavond om 20:30 krijg je native HLG HDR content te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 17:25
Kanaal 690 is nu ook beschikbaar (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Pas vanavond om 20:30 krijg je native HLG HDR content te zien.
Ik denk eerder om 21.00. Tenzij de NPO ook 4K/HDR camera's heeft staan en de uitzendstraat geschikt is. Die kans is nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zometeen de BBC iPlayer eens installeren op de TV. Kijken of dit weer werkt met de SmartDNS "truc". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:09:

Offtopic: biedt NLZiet wel betere kwaliteit HDTV aan dan Odido eigenlijk? Als UHD dan niet mogelijk is, wil ik in elk geval de kwaliteit die er het dichtst bij zit.
NLZiet levert wel een betere ervaring dan Odido met tv kijken, maar het is niet zo dat er een extreem groot verschil in bitrate is.
NLZiet lijkt geen UHD stream te leveren voor tijdens het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:18:
Zometeen de BBC iPlayer eens installeren op de TV. Kijken of dit weer werkt met de SmartDNS "truc". :)
Lijkt niet meer te werken. Krijg de melding dat je een TV license moet hebben, zodra ik een programma start. Bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Ik krijg bij Ziggo 999 HLG maar de zender wordt door de Next gezien als HD. Net als ESPN UHD.

Specs van Ziggo:

FPS: 50 frames per seconde (1080p)
Distributie: DVB-C
Bitrate: +/- 16 Mbps
Kanaalnummer: 999
HDR: HLG

[ Voor 40% gewijzigd door Miesjh op 14-06-2024 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Miesjh schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:44:
Ik krijg bij Ziggo 999 HLG maar de zender wordt door de Next gezien als HD. Net als ESPN UHD.

Specs van Ziggo:

Het EK wordt in 1080p50 met HDR / HLG uitgezonden, niet in 2160p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citizen.Erased
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-09 11:56
Rivanov schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:41:
[...]

Lijkt niet meer te werken. Krijg de melding dat je een TV license moet hebben, zodra ik een programma start. Bummer.
Dan zeg je "ja ik heb een license" en dan mag je weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Citizen.Erased schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Werkte net bij een programma niet. Zal zometeen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Miesjh schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:44:

Specs van Ziggo:

Joh. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Citizen.Erased schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Nu pakt ie ‘m wel. :)

/edit: De openingsceremonie en wedstrijd is vanavond overigens op ITV. Polen - Nederland wordt wél op BBC uitgezonden.

Morgenavond 21:00 Italië - Albanië is de eerste wedstrijd op BBC iPlayer.

Hier vind je het speelschema met de broadcasters erbij vermeld.

https://www.live-footballontv.com/euro-2024-on-tv.html

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Er zijn maar weinig affiches waarvan ik denk mwahh, laat maar zitten. Altijd wel minstens 1 van de 2 landen die mijn interesse heeft. Kortom, veel zin in :)F

Vindt trouwens de HLG stream op 999 wel meevallen qua washed out beeld. Valt me erg mee. Benieuwd straks als de stream echt HLG is. Bij ESPN UHD is het eigenlijk perfect, verwacht hetzelfde van de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik 4K had verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Miesjh schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:06:
[...]

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik 4K had verwacht.
Dat is al eerder gemeld dat dit niet het geval zou zijn. Ziggo gebruikt bewust de term UHD. Anders zouden ze wel 4K in hun marketing gebruikt hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Had het kunnen weten. Het is eigenlijk schandalig. Ziggo met hun 4K decoder. En waarvoor? Om YouTube en Netflix te kijken via hun decoder. Aanbod is zo minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Miesjh schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:16:
Had het kunnen weten. Het is eigenlijk schandalig. Ziggo met hun 4K decoder. En waarvoor? Om YouTube en Netflix te kijken via hun decoder. Aanbod is zo minimaal.
Het wordt enkel in 1080p geproduceerd dus veel kunnen ze er verder niet aan doen ;)
UEFA has outlined its technical broadcast operations plan for Euro 2024, with all matches to be produced in a single-layer 1080p50 HDR (hybrid log-gamma, HLG) production format and, for the first time, the use of virtual board replacement for tailored ads in some countries.

UEFA’s multi-feed offering provides its broadcast partners with access to a variety of live feeds, including the main match feed – the live stadium feed, available in SDI 1080p50 HDR, 1080p50 SDR and 1080i50.

For the first time at the Euros, broadcast partners will be able to access all live feeds remotely through the Content Hub/POP (points-of-presence) service provided by UEFA’s distribution partner, Eurovision Services.
https://www.svgeurope.org...echnical-broadcast-plans/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:00:
Er zijn maar weinig affiches waarvan ik denk mwahh, laat maar zitten. Altijd wel minstens 1 van de 2 landen die mijn interesse heeft. Kortom, veel zin in :)F

Vindt trouwens de HLG stream op 999 wel meevallen qua washed out beeld. Valt me erg mee. Benieuwd straks als de stream echt HLG is. Bij ESPN UHD is het eigenlijk perfect, verwacht hetzelfde van de NOS.
Hangt blijkbaar van de tv af, lees net een comment op Totaal TV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGaJtbFZeRv-SlgOJFbwOWUhG8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mpn5nWL8DeCKmOnCwwDLRCvH.png?f=user_large

Ondertussen bij mij:
HDR / kanaal 999

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZhZc5gkrUgwgvDBMD64brHKxhE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CvlRMrccKffTN4CdAoXA9hjx.jpg?f=user_large

SDR / kanaal 01 met Brightness op 35 van de 50 (ziet er vergelijkbaar helder uit; normaal op 5 of 10)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUF_gGaBCXYa1ccS1exuPAZyvzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1o2W45oTrNkSIz26oa63TAi3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
apis29 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Hangt blijkbaar van de tv af, lees net een comment op Totaal TV:

[Afbeelding]

Ondertussen bij mij:
HDR

[Afbeelding]

SDR met Brightness op 35 van de 50 (ziet er vergelijkbaar helder uit; normaal op 5 of 10)

[Afbeelding]
Ja. Die comments wijken niet af van de overige keren dat het UHD kanaal in de lucht was. Zal nog wel erger worden als straks het voetbal daadwerkelijk begint.

Ik ga trouwens alleen de wedstrijden zelf op het UHD kanaal kijken. HLG op mijn LG G4 betekent altijd Oled Light op 100, dat hoeft voor mij niet als de aanvoer geen echte HLG is.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 14-06-2024 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:29:
[...]Ik ga trouwens alleen de wedstrijden zelf op het UHD kanaal kijken. HLG op mijn LG G4 betekent altijd Oled Light op 100, dat hoeft voor mij niet als de aanvoer geen echte HLG is.
Ja hier staat het ook automatisch op Maximum op kanaal 999 maar zoals gezegd komt dit met dit HLG signaal meer overeen met 35 van 50 (50 = max) op een normaal kanaal. Nog steeds teveel voor de normale programma's dus verder inderdaad niet nodig die op dit kanaal te kijken.
[Ik kijk ook via de tuner van de tv zelf dus geen last van kastjes die misschien nog wat met het signaal doen/de output ...]

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 14-06-2024 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Miesjh schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:16:
OS is misschien in 4K via Eurosport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Toch is de beeldkwaliteit hier toch een stuk beter dan de reguliere zenders en kijk via KPN.
Ben benieuwd naar de wedstrijden , ESPN UHD ziet er ook altijd prima uit en is het wel waard.

Volledig 4K komt.. hopelijk ooit ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
tweakduke schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:23:
Toch is de beeldkwaliteit hier toch een stuk beter dan de reguliere zenders en kijk via KPN.
Ben benieuwd naar de wedstrijden , ESPN UHD ziet er ook altijd prima uit en is het wel waard.

Volledig 4K komt.. hopelijk ooit ;)
Ik zie weinig verschil zolang er geen native HLG feed aanwezig is. Wat helderder ja, maar dat komt door de Oled Light die automatisch naar 100 springt. Normaal kijk ik SDR in Filmmaker mode, dan staat ie op 80 (overdag).

Komt goed straks, wanneer het echte werk begint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

DutchOwnage schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Ik zie weinig verschil zolang er geen native HLG feed aanwezig is. Wat helderder ja, maar dat komt door de Oled Light die automatisch naar 100 springt. Normaal kijk ik SDR in Filmmaker mode, dan staat ie op 80.

Komt goed straks, wanneer het echte werk begint.
Die OLED overbelichting modus zet ik altijd naar beneden, dat maakt het beeld voor mij niet mooier.

Waar het vooral in zit, is de close up beelden. Die zijn mooier van kleur en gedetailleerder. Maar dat is het dan ook, voor nog beter beeld moet je simpelweg naar hogere resolutie. Daar kan HDR niet meer aan knutselen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:40
Heeft KPN NPO 1 UHD 5.1? Ik pak nu maar 2.0 op de TV+ decoder met alles op automatisch. Verbonden aan een LG OLED TV :)

Sonos geeft Dolby MAT 2.0 maar aan.

Lees net dit op het KPN forum:
Hoi allemaal. We krijgen signalen binnen dat de zender nu alleen in stereo is. Dat klopt! Er is getest met dolby maar helaas gaf dat nog complicaties waardoor het geluid wegviel. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten! Daarom is er besloten om voorlopig even alleen stereo door te geven.

We proberen het volgende week opnieuw.

[ Voor 69% gewijzigd door gerbenp op 14-06-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Vraagje hebben jullie zelf nog extra beeldverbeteraars aan ? Binnen de instellingen. Ik zelf heb ze uitgezet, wel nog beetje gespeeld wat instellingen die ik op een Sony forum heb gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
Tjonge, KPN heeft het dus duidelijk niet voor elkaar, of is het de NPO zelf die problemen met het juiste geluid heeft? Ik zie dat de NPO 1 UHD bij Ziggo nog wel een DD 3.2 signaal kent.

Ze zouden beter ook al een paar dagen eerder test uitzendingen hebben moet doen.
En niet een halve dag eerder dan de 1e reguliere sport uitzending beginnen.

Uiteindelijk maar duimen dat het geluid nog wordt doorgegeven zoals het word aangeboden vanuit Duitsland.
Normaliter is daar de voetbal in Dolby Surround te bekijken, toch een veel royalere voetbal belevenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

dinandus schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:35:
Tjonge, KPN heeft het dus duidelijk niet voor elkaar, of is het de NPO zelf die problemen met het juiste geluid heeft? Ik zie dat de NPO 1 UHD bij Ziggo nog wel een DD 3.2 signaal kent.

Ze zouden beter ook al een paar dagen eerder test uitzendingen hebben moet doen.
En niet een halve dag eerder dan de 1e reguliere sport uitzending beginnen.

Uiteindelijk maar duimen dat het geluid nog wordt doorgegeven zoals het word aangeboden vanuit Duitsland.
Normaliter is daar de voetbal in Dolby Surround te bekijken, toch een veel royalere voetbal belevenis.
Dat ligt puur aan wat de NPO door geeft, let wel oordeel pas als de uitzending echt is begonnen.

Hier wel overigens dolby surround met KPN op het 690 kanaal.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Millie-ano schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:16:
Vraagje hebben jullie zelf nog extra beeldverbeteraars aan ? Binnen de instellingen. Ik zelf heb ze uitgezet, wel nog beetje gespeeld wat instellingen die ik op een Sony forum heb gevonden.
Dat is allemaal heel erg op persoonlijke voorkeur gebaseerd. Zo zijn er complete volksstammen die zweren bij standje Vivid :+. Want dat spat zo lekker van het scherm.

Maar als ik naar mijzelf kijk, zet ik altijd alle beeldverbeteraars uit. Het zijn natuurlijk geen 576p uitzendingen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ziggo kanaal 999 werkt hier ook gewoon zonder CI+ module. Zag dat het hier in het topic nog niet gemeld is
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste