• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:55
Beetje pijnlijk om te zien wel. Helemaal omdat dit als een "experiment" beschouwd wordt, en er makkelijk voor 4K HDR gekozen had kunnen worden. Ik krijg eerder de neiging dat het puur een centenkwestie is, kosten/baten.

[Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 25-11-2022 10:31]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:39
Zoals ik al eerder had geschreven, blamage voor de NPO om voor deze mindere doorgifte te kiezen.
Ook de providers doen normaliter een financiële bijdrage.
Had wat minder studio programma's met dure commentatoren en gasten ingezet, had best voor de originele stream in native UHD kunnen worden gekozen. Het is maar waar de prioriteiten liggen. Nee er wordt uren voor en na gekletst tot het....
En zo te zien is er, zoals ik al verwachte een Dolby Atmos track beschikbaar, terwijl het geluid hier ook een aanfluiting is....

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:05
Laatste jaren bij elke Live event is het afwachten wat er geleverd gaat worden door de providers.
Ik zit zelf bij Ziggo en moet zeggen dan 1080P en hdr al een verbetering is tegenover 1080i.
Had natuurlijk wel gehoopt op native 2160p.
Helaas teleurgesteld.
Dan hebben we het alleen nog over het beeldkwaliteit.
Had stiekem gehoopt op een Atmos geluidssignaal.
Helaas we moeten het doen met een 5.1 mix.
Deze 5.1 mix is dan ook nog helaas 3.1.
De surrounds doen niet mee.
Waarom gaat het elke keer mis bij Live events?
Testen ze dan niet voldoende?
Is de communicatie met de leverancier (Npo) zo slecht?

Al met al is het beeld wat beter dan (normaal)
Geluid is slechter dan normaal.
Kan het dan nooit in ene goed gaan??

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-03 19:39
1080p op het UHD-kanaal bij KPN kijkt al stuk rustiger dan het normale kanaal, al is het inderdaad onbegrijpelijk dat NL zo'n beetje het enige land is zonder 4K.

Wel iets wat me opvalt: bij bepaalde geluidsfrequenties vervormt bij mij het geluid even heel kort (een soort 'warp'). Dat gebeurt een keer per minuut ongeveer. Als je er op gaat letten is dat wel heel irritant. Het normale kanaal heeft dat niet. Had voor de vergelijking even mijn soundbar uitgezet maar ook op de TV -speaker is het hoorbaar (Samsung QN93A).

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

Bij mijn, kanaal 690 kpn, hangt hij af en toe. Korte stotter. Gister was dat erger. Vandaag voor de wedstrijd een paar keer toen gakpo innbeeld was dat het beeld “scheurde”. Heb supersnel glasvezel en bedraad aangesloten.

Jammer dat het geen 4k is maar de HDR is nu wel veel beter dan bij het EK. Toen was het verschil tussen camera’s en licht donker in stadions echt heel slecht.

[Voor 8% gewijzigd door pro_6or op 29-11-2022 19:01]

een treffende spreuk

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22
pro_6or schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:01:
Bij mijn, kanaal 690 kpn, hangt hij af en toe. Korte stotter. Gister was dat erger. Vandaag voor de wedstrijd een paar keer toen gakpo innbeeld was dat het beeld “scheurde”. Heb supersnel glasvezel en bedraad aangesloten.
Exact hetzelfde icm 500/500 glasvezel icm bedrade aansluitingen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bossie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:03:
[...]

Exact hetzelfde icm 500/500 glasvezel icm bedrade aansluitingen.
Thanks. Denk dat het dan aan de bron ergens gebeurt (in Qatar, de uplink).

een treffende spreuk

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 18:26

HaterFrame

Well... Poo came out!

Giel1 schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:51:
1080p op het UHD-kanaal bij KPN kijkt al stuk rustiger dan het normale kanaal, al is het inderdaad onbegrijpelijk dat NL zo'n beetje het enige land is zonder 4K.

Wel iets wat me opvalt: bij bepaalde geluidsfrequenties vervormt bij mij het geluid even heel kort (een soort 'warp'). Dat gebeurt een keer per minuut ongeveer. Als je er op gaat letten is dat wel heel irritant. Het normale kanaal heeft dat niet. Had voor de vergelijking even mijn soundbar uitgezet maar ook op de TV -speaker is het hoorbaar (Samsung QN93A).
Dat van dat geluid viel me ook al op, echter heb ik een iptv abo dus dacht dat het daar aan lag. Niet dus.

Wat betreft de kwaliteit, die gaat al jaren structureel achteruit ipv vooruit sinds dat aanbieders overstappen op iptv. Bitrates veels te laag voor fatsoenlijk beeld op 1080, laat staan voor 4k. Te triest voor woorden eigenlijk. Heb TMobile tv maar dat is echt hondsberoerd.

I am the great Cornholio!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
pro_6or schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:01:

Jammer dat het geen 4k is maar de HDR is nu wel veel beter dan bij het EK. Toen was het verschil tussen camera’s en licht donker in stadions echt heel slecht.
Het scheuren van Gakpo lag eerder aan de betreffende camera / verbindingin het stadion dan aan ons volgens mij.

Tweakers Discord

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

tweakduke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:50:
[...]

Het scheuren van Gakpo lag eerder aan de betreffende camera / verbindingin het stadion dan aan ons volgens mij.
Idd, we komen tot dezelfde conclusie, zie mijn bericht van 19:06.

Ging ik al van uit overigens toen ik het zag, dat het ergens vroeg in de keten zat dus wel fijn de bevestiging te krijgen.

een treffende spreuk

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Welke beeldmodus gebruiken jullie op de LG G1/2 tv’s? Ik twijfel tussen “standaard” en “filmmaker” modus. Allebei net niet of zo…

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03 07:13
Deruxian schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:12:
Welke beeldmodus gebruiken jullie op de LG G1/2 tv’s? Ik twijfel tussen “standaard” en “filmmaker” modus. Allebei net niet of zo…
Ik gebruik momenteel modus Bioscoop.
Standaard was mij veel te blauwig en neppe kleuren.
Overal heb ik de bioscoop modus, waardoor ik er aan gewend ben dat het wat geliger oogt. (wel fijner om naar te kijken).

Helderheid zou je eventueel zelf nog kunnen sleutelen. Bij mij staat alles op maximaal, maar dat is toch wel een lichtbak nog, ondanks dat het een G2 oled is.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:02

Spotmatic

Ken sent me

Ondanks dat ik net een 4K TV heb gekocht (niet speciaal voor het WK overigens) en ook een Ziggo Mediabox Next heb, heb ik tijdens het WK tot mijn spijt uiteindelijk helemaal niet van kanaal 999 (NPO1 UHD) gebruik gemaakt. Met als belangrijkste reden dat de ondertiteling ontbrak. Als dove heb ik dat zeker wel nodig. Dus gewoon naar NPO1 gekeken; wat in vergelijking met het UHD kanaal toch wel erg flets overkwam.

Toch jammer. Er wordt in Nederland al 42 jaar ondertiteld voor doven en slechthorenden maar met UHD is dat ineens niet mogelijk. Heeft er iemand enorm liggen slapen bij het bedenken van deze "standaard"?

Ik heb al contact opgenomen met de NPO helpdesk maar de persoon die mij antwoordde snapte volgens mij helemaal niet waar ik het over had (zoals zo vaak zijn de mensen die de helpdesk bemannen wel degelijk behulpzaam, maar zijn ze heel vaak ook een technisch onbenul).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee