Toon posts:

Ek Voetbal, Wimbledon en OS in 4K (HDR)

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Rivanov

Apple freak

Geen 4K inderdaad…

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Nou, ben benieuwd. Wordt het dan vanmiddag eindelijk 4K met Spurs - City?

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Zit Feyenoord te kijken op ESPN UHD. Als Ziggo straks hopelijk 4K is, kijk ik die match terug met Replay tv.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Het is 4K SDR op Ziggo.

[Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 15-08-2021 17:30]

• DutchOwnage
  • Nu online
Ziet er goed uit. Beetje donker, als ik switch van ESPN. Maar dat heeft met HDR en het weer ter plaatse te maken.

Lekker scherp d:)b

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb Peak Brightness op High gezet.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is goed beeld, inderdaad. En fijn dat het SDR is, want dat betekent geen gedoe op mijn SDR-tv :P Het had wel ietsje feller mogen zijn, maar dat zijn details.

• DutchOwnage
  • Nu online
RoD schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:51:
Het is goed beeld, inderdaad. En fijn dat het SDR is, want dat betekent geen gedoe op mijn SDR-tv :P Het had wel ietsje feller mogen zijn, maar dat zijn details.
Dat heeft soms zo z'n voordelen ja :9

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij heeft Ziggo geluisterd, want ik zag het beeld net aangepast worden. Het is nu iets feller, maar ook iets meer verzadigde kleuren. Wel een verbetering wat mij betreft.

• DutchOwnage
  • Nu online
RoD schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:12:
Volgens mij heeft Ziggo geluisterd, want ik zag het beeld net aangepast worden. Het is nu iets feller, maar ook iets meer verzadigde kleuren. Wel een verbetering wat mij betreft.
Klopt, ik las dit net ook op een ander forum.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Zucht.. why Ziggo.

• DutchOwnage
  • Nu online
Ja, is erg jammer. Maar ja, laten we voor dit ene seizoen nou maar blij zijn dat we iets in 4K te zien krijgen, en dan volgend jaar eens kijken wat Viaplay er van gaat maken. Hopelijk 4K HDR.

Overigens las ik ook dat Amazon Primevideo in december een flink aantal PL matches gaat streamen. Grote kans op 4K HDR. Maar zal wel alleen een deal voor Engeland zijn denk ik?

Het ontbreken van HDR bij Ziggo zal ook de reden zijn geweest dat bij het begin van de wedstrijd de kleuren en dergelijke niet goed stonden. Want het aanvoersignaal is natuurlijk 4K HDR, dat wordt dan door Ziggo weer gedowngrade...

[Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 15-08-2021 18:42]

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:41
Vreemd dat Ziggo dan een HDR - HLG terugzet in SDR, wat voor onzin is dat?
AMAZON biedt ook in Duitsland diverse voetbal games om te streamen, denk niet dat ze dat voorlopig hier gaan doen.
Hier is Prime nog steeds een koopje vergeleken met andere prijzen om ons heen.

• DutchOwnage
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:51:
Heb Peak Brightness op High gezet.
Zit nu terug te kijken. Dit scheelt wel ja. Maar zou niet nodig moeten zijn voor SDR. Bij de F1 is het ook niet nodig. Teken dat Ziggo toch niet helemaal lekker zit met dat HLG aanvoersignaal.

[Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 15-08-2021 20:31]

• Aartstyle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:02
Vanavond Feyenoord in HDR volgens ESPN. Dus nu ook conference league in HDR. Goed bezig daar bij ESPN. https://espnnl.zendesk.co...59314-Alles-over-ESPN-UHD

• DutchOwnage
  • Nu online
Aartstyle schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:31:
Vanavond Feyenoord in HDR volgens ESPN. Dus nu ook conference league in HDR. Goed bezig daar bij ESPN. https://espnnl.zendesk.co...59314-Alles-over-ESPN-UHD
Zeker netjes en een fijne verassing. Ik denk wel alleen de thuiswedstrijd, maar desalniettemin fijn. Kan ook een compensatie zijn voor het feit dat ze Feyenoord voorlopig niet in UHD uitzenden, wat betreft de competitie.

• DutchOwnage
  • Nu online
Liverpool - Burnley ook 4K nu. Onaangekondigd... Wel lekker. Ziet er zeer goed uit nu, beter dan vorige week.

[Voor 28% gewijzigd door DutchOwnage op 21-08-2021 13:42]

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:38:
Liverpool - Burnley ook 4K nu. Onaangekondigd... Wel lekker.
Was wel aangekondigd. Alleen zitten sommige bronnen zoals totaal tv er naast. Vandaag liverpool in 4k.

https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

Totaal TV had er gemakshalve maar van gemaakt dat morgen arsenal - chelsea in 4k zou zijn. Maar dat is ie niet.

Ziet er idd prima uit verder. Beter dan vorige week.

• DutchOwnage
  • Nu online
Aartstyle schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

Was wel aangekondigd. Alleen zitten sommige bronnen zoals totaal tv er naast. Vandaag liverpool in 4k.

https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

Totaal TV had er gemakshalve maar van gemaakt dat morgen arsenal - chelsea in 4k zou zijn. Maar dat is ie niet.

Ziet er idd prima uit verder. Beter dan vorige week.
Dank je. Die site had ik niet meer geraadpleegd. Toch weer ff zeiken nu:waarom Arsenal-Chelsea morgen niet...

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

• DutchOwnage
  • Nu online
Hopelijk heeft Viaplay z'n zaakjes beter op orde volgend jaar.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Wel een interessant artikel op de voorpagina reviews: Uhd is 1080p met hdr? - 4k-resolutie als optie in keuzemenu Gaat ook in op 100/120fps uitzendingen waar bij een test met 100fps vs 50fps de 100fps uitzending een 1,5 op een schaal van 5 kreeg voor verbetering in kwaliteit :+ . Laten ze het nou net met een sport hebben gedaan waarbij dat idd weinig uit gaat maken: atletiek :F .

• Aartstyle
Vitesse vs anderlecht is ook weer in HDR op kanaal 425. Lekker bezig daar bij ESPN.

• DutchOwnage
  • Nu online
Aartstyle schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:55:
Vitesse vs anderlecht is ook weer in HDR op kanaal 425. Lekker bezig daar bij ESPN.
Zeker netjes dat ze de thuiswedstrijden zoveel mogelijk ook in UHD uitzenden. Toch is het een beetje jammer dat ESPN gekozen heeft voor deze "UHD" oplossing. Wordt ook uitgebreid besproken in het artikel op de FP, en ik snap het ook wel, maar als ik de (schaarse) native 4K voetbalwedstrijden op Ziggo Sport afzet tegen hetgeen wat ESPN laat zien, ziet het er op Ziggo Sport toch écht een stuk beter uit. Zelfs zonder HDR.

Maar goed, het UHD kanaal is zéker een verbetering tov van het reguliere kanaal, maar haalt het niet bij een volledige native 4K presentatie.

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Zeker netjes dat ze de thuiswedstrijden zoveel mogelijk ook in UHD uitzenden. Toch is het een beetje jammer dat ESPN gekozen heeft voor deze "UHD" oplossing. Wordt ook uitgebreid besproken in het artikel op de FP, en ik snap het ook wel, maar als ik de (schaarse) native 4K voetbalwedstrijden op Ziggo Sport afzet tegen hetgeen wat ESPN laat zien, ziet het er op Ziggo Sport toch écht een stuk beter uit. Zelfs zonder HDR.

Maar goed, het UHD kanaal is zéker een verbetering tov van het reguliere kanaal, maar haalt het niet bij een volledige native 4K presentatie.
Vind je? Ik vind de HDR op ESPN mooier hoor.

Grappig die verschillen

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik vind het wel een interessante discussie. Tuurlijk, HDR is nice, maar het blijft een beetje een wazige bedoeling op ESPN door die 1080p resolutie als ik het afzet tegen het strakke plaatje op Ziggo Sport.

Op het moment dat er op Ziggo Sport iets in native 4K wordt uitgezonden, zie ik het direct daar waar wanneer op ESPN UHD de wedstrijd begint, ik nog even met mijn ogen moet knipperen omdat ik dacht dat er nog een stukje vuil in zat.

Bij het EK Voetbal en de Olympische Spelen zag ik ook direct een groot verschil.

[Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 24-08-2021 10:42]

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:37:
Ik vind het wel een interessante discussie. Tuurlijk, HDR is nice, maar het blijft een beetje een wazige bedoeling op ESPN door die 1080p resolutie als ik het afzet tegen het strakke plaatje op Ziggo Sport.

Op het moment dat er op Ziggo Sport iets in native 4K wordt uitgezonden, zie ik het direct daar waar wanneer op ESPN UHD de wedstrijd begint, ik nog even met mijn ogen moet knipperen omdat ik dacht dat er nog een stukje vuil in zat.

Bij het EK Voetbal en de Olympische Spelen zag ik ook direct een groot verschil.
Zal ook wel een mijn TV liggen. 50 inch en 2,3 meter weg. De hogere resolutie maakt dan minder verschil voor mij dan het bredere kleurbereik. Maar als je een 65 inch hebt en je zit op dezelfde afstand dan zal het zeker beter merkbaar zijn. Dat doet het bij mij ook als ik voor de tv ga liggen (doe ik af en toe).

• DutchOwnage
  • Nu online
Aartstyle schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Zal ook wel een mijn TV liggen. 50 inch en 2,3 meter weg. De hogere resolutie maakt dan minder verschil voor mij dan het bredere kleurbereik. Maar als je een 65 inch hebt en je zit op dezelfde afstand dan zal het zeker beter merkbaar zijn. Dat doet het bij mij ook als ik voor de tv ga liggen (doe ik af en toe).
Volkomen mee eens. Het zal ook écht nog wel een tijd duren voordat ESPN z'n apparatuur naar 4K heeft omgezet. Denk dat ze ze een beetje de ontwikkelingen in de huiskamer volgen. Binnen nu en een jaar of 3/5 zijn 65"schermen pas een beetje de standaard hier. Nu is dat nog steeds 55".

• pennywise666
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 26-11 13:06
..

[Voor 138% gewijzigd door pennywise666 op 24-08-2021 23:41]

• DutchOwnage
  • Nu online
Maar goed, ALS het dan 4K is, is het ook echt van een heerlijke kwaliteit. Liverpool - Chelsea.

Laat dit nou alsjeblieft snel de standaard worden.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:41
Ziet er inderdaad goed uit op Ziggo, nu nog de betere kleur weergave, ofwel graag met HLG ondersteuning.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee