"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik doe hem ook niet weg, maar ik ga niet meer staken voor 2% cashback, ik behoud hem voor mijn spotify en netflix, de rest van CRO zet ik wel in een kortere staking. Ik doelde meer op de mensen die nu dik onder water staan en dan bij gaan kopen om de kaart weer te hebben met een actieve staking. Blijkbaar kunnen ze bij crypto.com dagelijks de regels stevig wijzigen. Dat vind ik wat minder.Dacuuu schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:38:
[...]
Omdat er volgend jaar weer een stroom mensen aankomen die dit niet hebben meegekregen. De Crypto wereld is geen liefdadigheid instelling. Wat denk je wat die btc whales doen met de koers?
Persoonlijk behoud ik lekker m'n Jade. Over een jaar of 2 kijken we wel verder.
Zonder staking geen voordelen voor Netflix en Spotify toch?solidslayer schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:59:
[...]
Ik doe hem ook niet weg, maar ik ga niet meer staken voor 2% cashback, ik behoud hem voor mijn spotify en netflix, de rest van CRO zet ik wel in een kortere staking. Ik doelde meer op de mensen die nu dik onder water staan en dan bij gaan kopen om de kaart weer te hebben met een actieve staking. Blijkbaar kunnen ze bij crypto.com dagelijks de regels stevig wijzigen. Dat vind ik wat minder.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Zonder staking geen Rebates inderdaad.NeoflexNL schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:12:
[...]
Zonder staking geen voordelen voor Netflix en Spotify toch?
Er zullen een hoop mensen zijn die dit drama niet hebben meegekregen, of het vergeten zijn. Echter, waarom zullen nieuwe mensen de Crypto.com kaart nemen? Deze kaarten zijn totaal niet meer concurrerend.Dacuuu schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:38:
[...]
Omdat er volgend jaar weer een stroom mensen aankomen die dit niet hebben meegekregen. De Crypto wereld is geen liefdadigheid instelling. Wat denk je wat die btc whales doen met de koers?
Persoonlijk behoud ik lekker m'n Jade. Over een jaar of 2 kijken we wel verder.
€3500 voor een half jaar vastzetten voor 2% cashback. Bij de Binance kaart krijg je 2% voor 1 BNB (€380). De Plutus kaart geeft 3% voor niks.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Als je je CRO uit staking haalt krijg je ook geen Spotify en Netflix meer...solidslayer schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:59:
[...]
Ik doe hem ook niet weg, maar ik ga niet meer staken voor 2% cashback, ik behoud hem voor mijn spotify en netflix, de rest van CRO zet ik wel in een kortere staking. Ik doelde meer op de mensen die nu dik onder water staan en dan bij gaan kopen om de kaart weer te hebben met een actieve staking. Blijkbaar kunnen ze bij crypto.com dagelijks de regels stevig wijzigen. Dat vind ik wat minder.
Omdat CDC de naamsbekendheid heeft, en heel veel mensen totaal niet geinformeerd zijn, en/of gemakzuchtig, etc... Ook veel kans dat ze aantrekkelijke promoties voorschotelen bij de volgende bullmarkt.Gelukszoekr schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:38:
[...]
Er zullen een hoop mensen zijn die dit drama niet hebben meegekregen, of het vergeten zijn. Echter, waarom zullen nieuwe mensen de Crypto.com kaart nemen? Deze kaarten zijn totaal niet meer concurrerend.
€3500 voor een half jaar vastzetten voor 2% cashback. Bij de Binance kaart krijg je 2% voor 1 BNB (€380). De Plutus kaart geeft 3% voor niks.
Crypto.com doet goed z'n best de massa aan de crypto te kijken. Maar er toch wel een behoorlijke drempel voor het echt gebruik gaan maken van hun kaart. Je moet als nieuwe klant aardig wat stappen doorlopen. Zoals de KYC procedure, inlezen in hoe alles werkt, CRO kopen in de app. etc.Slonzo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:51:
[...]
Omdat CDC de naamsbekendheid heeft, en heel veel mensen totaal niet geinformeerd zijn, en/of gemakzuchtig, etc... Ook veel kans dat ze aantrekkelijke promoties voorschotelen bij de volgende bullmarkt.
Als mensen bereid zijn deze moeite te doen, dan zijn ze vaak ook wel bereid eerst even om zich heen te kijken naar wat de concurrentie aanbied.
In 2017 was Binance niks. Ze begonnen een crypto exchange met zeer lage fee's ten opzichte van de concurrentie. Coinbase, Gdax, Bitfinex, Poloniex etc dachten ook. "Wij zijn groot en hebben naamsbekendheid. Mensen blijven toch wel bij ons"... En nu heeft Binance meer marktaandeel dan hun allemaal bij elkaar.
Dan wordt het een lastige overweging als ik dan ook al geen spotify of netflix meer heb zonder 180 stage.. ik zie het wel over 90 dagen.. wellicht is de prijs dan weer 60 cent en is iedereen weer blij.Gelukszoekr schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:45:
[...]
Als je je CRO uit staking haalt krijg je ook geen Spotify en Netflix meer...
mocht ik op upgrade drukken, kan ik mijn huidige (midnight blue) nog steeds gebruiken?
nothing stops this train
De 50eu die het normaal kostte is voorlopig vervallen inderdaad. Ik dacht dat je huidige kaart dan wel wordt geblokkeerd, maar je zal dan wel gelijk/snel een nieuwe virtuele kaart krijgen. Deze zou je eventueel aan curve kunnen koppelen om de kaart ook fisiek te gebruiken.Kol Nedra schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:41:
Weet iemand hoe het zit als je ''upgrade'' kaart doet? want als ik het goed begrepen had is het nu gratis om een fysieke upgrade te halen.
mocht ik op upgrade drukken, kan ik mijn huidige (midnight blue) nog steeds gebruiken?
Wat zal de volgende toegift zijn? Geen $50 account closure meer?
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Gaan er bij Binance niet nog 0,9% aan kosten af?Gelukszoekr schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:38:
[...]
Er zullen een hoop mensen zijn die dit drama niet hebben meegekregen, of het vergeten zijn. Echter, waarom zullen nieuwe mensen de Crypto.com kaart nemen? Deze kaarten zijn totaal niet meer concurrerend.
Dus netto 1,1%?
Hoe zat dat eigenlijk alweer met de pincode? Chip is zelf ingestelde PIN en swipe is de oude pin?Gelukszoekr schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:40:
Ik moet letterlijk bij elke transactie mn pincode opgeven. Volgens mij vertrouwen ze mij niet meer
Dat is een tijdje geweest (vorig jaar rond deze tijd). Daarna gingen de kosten weer naar 0 (najaar). Geen idee of het daarna weer aangezet is.Zazabez1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:42:
[...]
Gaan er bij Binance niet nog 0,9% aan kosten af?
Dus netto 1,1%?
[ Voor 82% gewijzigd door Coldcat op 06-05-2022 15:44 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ik snap niet wat je bedoeltFleske schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:08:
[...]
Daar gaan die nieuwe voorwaarden voor gelden!
Notes:
To continue to earn CRO Card rewards on spending and Card CRO staking rewards at the current rates until their 180-day stake expires, all cardholders who will need to have an active 6-month stake by May 31, 2022 23:59 UTC of the same or higher requisite amount. A cardholder who restake for a lower CRO staking tier will not be eligible.
Ah ok.Coldcat schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:43:
[...]
Hoe zat dat eigenlijk alweer met de pincode? Chip is zelf ingestelde PIN en swipe is de oude pin?
[...]
Dat is een tijdje geweest (vorig jaar rond deze tijd). Daarna gingen de kosten weer naar 0 (najaar). Geen idee of het daarna weer aangezet is.
Ik heb zelf ook de Binance kaart, maar nooit gebruikt vanwege die kosten en omdat ik de CDC kaart al gebruikte.
Als je tier verlaagt van bijv. jade naar Ruby dan gaat vanaf 1-6-2022 die nieuwe voorwaarden gelden.
je moet opnieuw staken zelfde kaart of hoger. andersom gat dat niet gelden.
A cardholder who restake for a lower CRO staking tier will not be eligible
Ja, je hebt gelijk. Dat was ook nog een dingetjeZazabez1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:42:
[...]
Gaan er bij Binance niet nog 0,9% aan kosten af?
Dus netto 1,1%?
Dat is duidelijk, maat daar ging de discussie niet over ;-).Fleske schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:52:
[...]
Als je tier verlaagt van bijv. jade naar Ruby dan gaat vanaf 1-6-2022 die nieuwe voorwaarden gelden.
je moet opnieuw staken zelfde kaart of hoger. andersom gat dat niet gelden.
A cardholder who restake for a lower CRO staking tier will not be eligible
De opmerking ging over het unstaken (na de 180 dagen) en vervolgens in dezelfde tier restaken tegen een lagere koers. Je hebt dan minder CRO nodig om te staken waardoor een deel vrij valt.
/f/image/QowHfRh7hl38BKh2re8ZUh01.png?f=fotoalbum_small)
Mocht je teveel geld hebben op je Crypto kaart kun je met Revolut de kaart gratis leeg trekken naar je bankrekening. Wel zo handig als je van Jade terug naar red gaat. Dan is je geld even niet bruikbaar.
Door het CRO debacel van afgelopen week heb ik naar de Plutus kaart gekeken: interessant. Euros overmaken duurt 3minuten ipv 35min bij Cro. En je krijgt 3% rewards. Ook ontdekt dat je via Revolut 4.40 euro Polkadot kunt terug krijgen met een Quizje.
Mocht je interesse hebben staan hier beide tips in mijn blog.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mlZWe49qzL1AMlSmsbD3WPe8.png?f=user_large)
[ Voor 90% gewijzigd door enermax op 06-05-2022 21:11 ]
enermax schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:30:
Mocht je interesse hebben staan hier beide tips in: Blog: Deel5 3% cashback en gratis perks zoals Disney Plus
Ik zou het blog even checken, volgens mij heb je per ongeluk een referral-link in je blog geplaatst
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 06-05-2022 20:31 ]
/f/image/LK1BmtMdjj4zRJfdjb9jWGpJ.png?f=fotoalbum_medium)
En je kan gelijk de €4.25 polkadot omzetten in euro en terug boeken naar je rekening.
@anandus Ik heb de Revolut link weggehaald in het blog en de bloglink hierboven.
[ Voor 23% gewijzigd door enermax op 06-05-2022 21:13 ]
Als je kaart terug downgrade verlies je wel terug de lounge en Netflixenermax schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:30:
Mocht je Ruby Red hebben en naar Jade hebben geupgrade in het verleden dan kan je nu gratis de jade kaart aanvragen. Scheelt je weer 50$ en heb je VIP lounge op je vakantie. Kaart kun je toch downgraden over 1 maand. (hoop ik).
[Afbeelding]
Mocht je teveel geld hebben op je Crypto kaart kun je met Revolut de kaart gratis leeg trekken naar je bankrekening. Wel zo handig als je van Jade terug naar red gaat. Dan is je geld even niet bruikbaar.
Door het CRO debacel van afgelopen week heb ik naar de Plutus kaart gekeken: interessant. Euros overmaken duurt 3minuten ipv 35min bij Cro. En je krijgt 3% rewards. Ook ontdekt dat je via Revolut 4.40 euro Polkadot kunt terug krijgen met een Quizje.
Mocht je interesse hebben staan hier beide tips in mijn blog.
[Afbeelding]
Dat is ook mijn plan.Blik1984 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:12:
[...]
Wat je ook zou kunnen doen, blijf je CRO in defi stoppen tot 28 dagen voordat je stake vrijvalt. Pak je in de tussentijd nog mooi 12% mee. Dat is mijn strategie voor de komende 2 maanden in ieder geval.
Ik twijfel nog of ik daarna mijn Ruby steel zal behouden.
Ik lees dat veel mensen nu hun cashback direct omzetten naar BTC of een stablecoin, zoals USDT.
Dat vind ik ook nog wel een optie.
Dat is niet helemaal waar; de Lounge Access is kaart (niet stake) gebonden, dus die blijft : )superiscch schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:46:
[...]
Als je kaart terug downgrade verlies je wel terug de lounge en Netflix
HieroHowever, your Crypto.com card benefits (e.g. Card Cashback (of up to 2%), LoungeKey™ Access, fee-free ATM withdrawal limits, and Interbank Exchange Rates) will not be affected by un-staking CRO.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Heb ik ook, moet ook bij veel plekken de chip gebruiken ipv contactloos. Gebruik hem nogal veel nu wegens vakantieGelukszoekr schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:40:
Ik moet letterlijk bij elke transactie mn pincode opgeven. Volgens mij vertrouwen ze mij niet meer
Ik gebruik altijd al de chip + pincode. Niks geks aan.Blik1984 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 07:08:
[...]
Heb ik ook, moet ook bij veel plekken de chip gebruiken ipv contactloos. Gebruik hem nogal veel nu wegens vakantie
Wel gek als je tot een paar dagen geleden altijd contactloos kon gebruiken en nu opeens altijd de kaart in het apparaat moet stekenDacuuu schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 07:21:
[...]
Ik gebruik altijd al de chip + pincode. Niks geks aan.
Koppelen met apple pay zou ik nog kunnen proberen.
[ Voor 21% gewijzigd door enermax op 07-05-2022 07:59 ]
Wat bedoel je?Therapy777 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:30:
Wordt je pincode trouwens meegestuurd met je fysieke kaart of is het dezelfde code die je voor je app gebruikt? (Curve, CDC, Plutus, etc.)
De pincode die je moet invoeren wanneer je de kaart fysiek gebruikt (in een betaal apparaat stopt). Ik heb op dit moment nog geen fysieke kaart. Was pas net met CDC begonnen en heb na die vlotte wijziging daar nu ook bij Plutus een kaart onderweg. Ook Curve is nog onderweg. Ik heb op dit moment dus alleen een "pin" om in mijn apps te komen. Maar geen idee of dat dan dezelfde is die ik eventueel voor betalingen kan gebruiken of dat daarvoor een pin met de kaart wordt mee gestuurd.
[ Voor 5% gewijzigd door Therapy777 op 07-05-2022 09:55 ]
[ Voor 29% gewijzigd door enermax op 07-05-2022 10:30 ]
De pin die jij bedoelt is de code om de app te openen, dat staat er los van. Als je curve kaart binnen is krijg je een pin(die kun je in app bekijken, dat doe ik regelmatig want ik kan hem niet onthouden).
Ik had de fysieke cdc kaart aangevraagd. Kijk ik een aantal dagen later in de app, zie ik dat ik opnieuw moet bevestigen om hem te krijgen en hij staat weer op pending, daar lijkt dus iets mis te zijn gegaan.. hoop dat het nu wel goed gaat, ik wil hem ondanks het gebruik van curve toch graag hebben.
Verder heb ik curve ook op het toestel van mijn vrouw in de Wallet geladen zodat we hem beiden kunnen gebruiken. Ik ben benieuwd of curve daar niet moeilijk om gaat doen..
Pincode wijzigen bij pinautomaat, daar heb ik maanden geleden gebruik van gemaakt.enermax schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:28:
Pincode van kaart staat bij CDC in app en kun je wijzigen bij de pinautomaat. Draadloos werkt ook zonder pin. Plutus weet ik niet met pin, die heb ik alleen draadloos gebruikt bij Lidl. Eigenlijk gebruik ik alleen curve en is CDC kaart niet handig. Als je een reservering of herstel betaling hebt via curve krijg je veeeeeel meer awards op CDC.
Bij 2 verschillende ATM's. Beide keren kreeg ik als uitkomst dat die wijziging tijdelijk niet verwerkt kon worden.
Nu heb ik de situatie dat ik 2 pincodes heb. De oude pincode staat nog in de crypto app, en wilde ik gebruiken. Maar die code werd niet geaccepteerd, de nieuwe vervolgens wel. En om het nog gekker te maken, ik heb ook nog een betaling gedaan waarbij de nieuwe niet geaccepteerd werd maar de oude wel.

Risico komt voor uit niet weten wat je doet
echter deed ik bij dezelfde (bij eerste) ATM dit ook met mijn Binance card en daar lukte het direct zonder problemen.
ik weet de cdc code nu uit mijn hoofd, dus aanpassen doe ik niet meer
nothing stops this train
Zoals al vaker aangegeven hier, Je pincode is wel veranderd, ook al kreeg je een 'error'.Elboo schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:04:
[...]
Pincode wijzigen bij pinautomaat, daar heb ik maanden geleden gebruik van gemaakt.
Bij 2 verschillende ATM's. Beide keren kreeg ik als uitkomst dat die wijziging tijdelijk niet verwerkt kon worden.
Nu heb ik de situatie dat ik 2 pincodes heb. De oude pincode staat nog in de crypto app, en wilde ik gebruiken. Maar die code werd niet geaccepteerd, de nieuwe vervolgens wel. En om het nog gekker te maken, ik heb ook nog een betaling gedaan waarbij de nieuwe niet geaccepteerd werd maar de oude wel.
Als het goed is heb je nu het volgende:
Contactloos betalen: Oude pincode
Pasje IN de terminal stoppen: Nieuwe pincode.
Dat is als je de CRO die nodig is terug unstaked. Dan blijft je groene kaart wel bestaan, maar als je naar Ruby terug gaat vervalt de groene kaart en dus ook je Loungekey. Als je naar een lounge gaat rekenen ze vaak een kost aan op de kaart die je later terug krijgt. Als die kaart niet meer bestaat zal dat dus niet lukken.pimsaint schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 05:47:
[...]
Dat is niet helemaal waar; de Lounge Access is kaart (niet stake) gebonden, dus die blijft : )
[...]
Hiero
Ja maar dat los je dan toch gewoon op zoals dat je zou doen met ruby -> jade stake upgrade zonder vervanging van de kaart? Maar dan andersom.superiscch schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:52:
[...]
Dat is als je de CRO die nodig is terug unstaked. Dan blijft je groene kaart wel bestaan, maar als je naar Ruby terug gaat vervalt de groene kaart en dus ook je Loungekey. Als je naar een lounge gaat rekenen ze vaak een kost aan op de kaart die je later terug krijgt. Als die kaart niet meer bestaat zal dat dus niet lukken.
M.a.w. je unstaked je jade stake (kaart/lounge access blijft werken), staked opnieuw voor de ruby tier, er wordt automatisch een chat geopend met CS en daar geef je aan dat je geen nieuwe kaart wilt. In plaats van een ruby card met jade staking rewards, heb je dan dus een jade card met ruby staking rewards.
[ Voor 31% gewijzigd door pimsaint op 07-05-2022 19:48 ]
Ik wist niet dat het omgekeerd ook zo werkte. Goed om te weten ☺️pimsaint schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:07:
[...]
Ja maar dat los je dan toch gewoon op zoals dat je zou doen met ruby -> jade stake upgrade zonder vervanging van de kaart? Maar dan andersom.
M.a.w. je unstaked je jade stake (kaart/lounge access blijft werken), staked opnieuw voor de ruby tier, er wordt automatisch een chat geopend met CS en daar geef je aan dat je geen nieuwe kaart wilt. In plaats van een ruby card met jade staking rewards, heb je dan dus een jade card met ruby staking rewards.
Als je er niet aan komt behoud je alles. Pas als je unstaked verlies je de perks. Enige wat je gaat hebben zijn de nieuwe rates vanaf 1 juniBektLekker schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:51:
Als ik nu mijn royal indigo hou, die volgende week afloopt, maar waarbij ik niet aan de 3500 kom. behoud ik dan mijn Netflix en spotify voordeel? Of MOET ik daarvoor de 180 dagen restake voor doen? Voorheen was het zo dat het geldig bleef, omdat je ooit aan de 3500 zat?
Net als de meeste andere coins incl bitcoin en ethfeelthepower schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:19:
Ondanks (poging tot) enige goedmakertjes toch zo ongeveer de laagste prijs in een half jaar tijd vergeleken met de euro…
Denk dat als we quitte willen spelen en weg willen we aardig geduld moeten opbrengen. Het verversen van de app vandeweek gaf al een verschil van 30 euro ofzo, erg bizarfeelthepower schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:19:
Ondanks (poging tot) enige goedmakertjes toch zo ongeveer de laagste prijs in een half jaar tijd vergeleken met de euro…
[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 09-05-2022 09:08 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Die reclames zaten er vorig jaar ook al, dus dat doet weinig met de CRO prijs.Therapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:40:
Blijkbaar heeft de reclame tijdens de F1 in Miami weinig gedaan voor CRO
PS/XBL: Nogne
De BTC koers heeft nog altijd de meeste invloed op de CRO koers :-)Therapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:40:
Blijkbaar heeft de reclame tijdens de F1 in Miami weinig gedaan voor CRO
De (crypto) winter is hier, o.a. door aanhoudende malaise op de internationale aandelenbeurzen. Ik zou alle huidge investeringen in munten/cro even lekker laten voor wat ze zijn (m.a.w. uit je hoofd zetten) en vanaf nu lekker goedkoop CROotjes inslaan met cashbacks, rebates en staking : )
Aan de andere kant wel weer voordeel voor de volgende bullrun dan als ik nu laag bijkoop natuurlijk.
Het is 25k, en dat is ook direct de maandlimietTherapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:32:
Ff vraagje. Ik heb op de website zitten zoeken naar de limiet op dagelijkse betalingen maar ik weet niet of het de "interbank limit" van 4000 euro is of de "transfer limit" van 25000. Ik wil namelijk een factuur van de notaris betalen met de kaart.
Misschien via Paypal en dan de Crypto-cc aan Paypal hangen?Therapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:00:
Mooi, jammer alleen dat nu blijkt dat de notaris geen creditcard accepteert 🥲 echt super balen want dat "kost" me een kleine 300 euro...
Al vermoed ik als-ie geen cc accepteert, dat PP ook geen optie is
Geen Apple Pay door even langs kantoor te gaan? (via Curve).Therapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:00:
Mooi, jammer alleen dat nu blijkt dat de notaris geen creditcard accepteert 🥲 echt super balen want dat "kost" me een kleine 300 euro...
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Curve is MasterCard maar ze accepteren dus alleen Maestro en dat ondersteunt ook Curve niet.2Dutch schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:44:
[...]
Geen Apple Pay door even langs kantoor te gaan? (via Curve).
Kan ik in PayPal een losse betaling naar een rekeningnummer sturen? Al zou dat kunnen dan vraag ik me af of ze dat accepteren als een cashback. In theorie zou ik dan ook bijvoorbeeld cashback kunnen krijgen op een terugbetaling aan een vriend die bijvoorbeeld een cadeau heeft voorgeschoten. Lijkt me niet dat dat zo werkt.anandus schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:12:
[...]
Misschien via Paypal en dan de Crypto-cc aan Paypal hangen?
Al vermoed ik als-ie geen cc accepteert, dat PP ook geen optie is
Ik heb wel PayPal maar gebruik het eigenlijk nauwelijks. Vind het ook een te groot bedrag om straks op die kaart vast te hebben staan als ik niet zeker weet dat het werkt.
[ Voor 38% gewijzigd door Therapy777 op 09-05-2022 15:04 ]
Oh, bummer!Therapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:52:
Curve is MasterCard maar ze accepteren dus alleen Maestro en dat ondersteunt ook Curve niet.
Betalen via PayPal gaat van account naar account, dus dan moet de ontvanger een account hebben (mailadres)Therapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:54:
Kan ik in PayPal een losse betaling naar een rekeningnummer sturen? Al zou dat kunnen dan vraag ik me af of ze dat accepteren als een cashback. In theorie zou ik dan ook bijvoorbeeld cashback kunnen krijgen op een terugbetaling aan een vriend die bijvoorbeeld een cadeau heeft voorgeschoten. Lijkt me niet dat dat zo werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 09-05-2022 15:12 ]
1. Hoe lang duurt het tot het geld weer terug is?
2. Hoe lang duurt het tot Spotify een tweede poging voor de betaling doet?
Ja gewoon balen dat die toko's zo achterlopen qua acceptatie. Ik kon m'n notaris ook niet uitkiezen helaas, zit vast aan die van de nieuwbouw project.2Dutch schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:12:
[...]
Oh, bummer!
[...]
Betalen via PayPal gaat van account naar account, dus dan moet de ontvanger een account hebben (mailadres)En dan is het ook alleen gratis naar 'vrienden en familie', anders gaat er nog een fee om de hoek kijken. Theoretisch kun je wel de vrienden en familie-optie gebruiken voor een 'factuur'
PayPal gaat t ook niet worden als ik het zo lees. Bedankt voor het meedenken iig
Daar zit inderdaad geen cashback op.Therapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:54:
Al zou dat kunnen dan vraag ik me af of ze dat accepteren als een cashback. In theorie zou ik dan ook bijvoorbeeld cashback kunnen krijgen op een terugbetaling aan een vriend die bijvoorbeeld een cadeau heeft voorgeschoten. Lijkt me niet dat dat zo werkt.
Antwoord van support was letterlijk:anandus schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:46:
Ik heb een upgrade gedaan. Blijkbaar wordt dan je virtuele kaart ook geüpgraded. En dat duurt even en in de tussentijd is het geld op je kaart foetsie
‘Your balance should be transferred within a few business days.’
Zelf ook aan de hand gehad een paar dagen geleden.
Blijkbaar staat dat process letterlijk en uitgebreid beschreven in de topic start (inclusief voorzorgsmaatregelen en workaround)anandus schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:46:
Ik heb een upgrade gedaan. Blijkbaar wordt dan je virtuele kaart ook geüpgraded. En dat duurt even en in de tussentijd is het geld op je kaart foetsie
Tannas31 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:09:
- Bij bevestiging en controle van de gegevens zetten ze de aanvraag door naar het juiste team. De huidige kaart blijft werken totdat dit team de kaartupdate doorzet. Het is aan te raden om voor deze tijd het kaartsaldo te gebruiken als je dit liever niet een tijdje kan missen
- Er zal een korte periode zijn tussen blokkering van de oude kaart en uitgave van de nieuwe, virtuele kaart. In deze tijd kan je dus niet betalen met je CDC kaart, let daarop bij lopende abonnementen. Wel kan je via Curve blijven betalen en ‘back-in-time’ gaan zodra de virtuele kaart is uitgegeven
[ Voor 54% gewijzigd door pimsaint op 10-05-2022 16:00 ]
[ Voor 99% gewijzigd door pimsaint op 09-05-2022 18:30 ]
Tot een week geleden was ik ook onderweg naar een upgrade van Ruby Red naar Jade Green/Royal Indigo maar buiten dat er gezien de koers nu veel meer bij zou moeten, vraag ik me af wat het nog gaat brengen:anandus schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:46:
1) staken in Earn met 3 maanden levert meer op qua staking reward (met DeFi wallet wordt verschil nog groter)
2) groter risico door groter bedrag wat 6 maanden vast staat.
Voordelen zijn
1) je verdient iets meer cashback (maar hooguit 25 p/m extra)
2) Netflix vergoed
3) hogere earn vergoedingspercentages.
Ben benieuwd naar jouw redenatie om te upgraden (en ook de argumenten van anderen om dit wel/niet te doen)
Krijg je als je voor 1 juni zou upgraden nog voor 6 maanden de huidige (uncapped) cashback en staking reward tarieven? Met die wijzigingen op wijzigingen, ben ik het spoor hier even bijster I:(
Ik was al in de volgende tier, maar had ivm de kosten de kaart nog niet geupgraded. Nu het gratis is wel gedaan (want er was nog een inschrijvingsbonus gelockt die zou vrijkomen bij kaartupgrade).FozBa schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:06:
[...]
Ben benieuwd naar jouw redenatie om te upgraden (en ook de argumenten van anderen om dit wel/niet te doen)
Vraag en aanbod verschil tussen exchanges. Als je vergelijkt zal het bij meerdere crypto een beetje verschillen.pixels66 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:02:
Newbie vraag: hoe kan het dat de koers behoorlijk verschilt met bijvoorbeeld bitvavo? ETH staat by crypto.com enkele tientallen euro’s hoger dan bij bitvavo..
Mijn Jade stake is ondertussen afgelopen, maar ik heb ervoor gekozen om deze niet te un-staken. Dan maar iets lagere cashback. Als je voor 1 juni staked, houd je volgens mij wel het percentage, maar de cap op de cashback komt er volgens mij in alle gevallen op.FozBa schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:06:
[...]
Krijg je als je voor 1 juni zou upgraden nog voor 6 maanden de huidige (uncapped) cashback en staking reward tarieven? Met die wijzigingen op wijzigingen, ben ik het spoor hier even bijster I:(
Staking reward zou ook nog het oude tarief van 10% zijn (Jade/Indigo)
Omdat ik voor mijn vrouw ook een account had gemaakt (ong half jaar geleden op piek) heb ik die wel un-staked en de CRO verkocht. Tov half jaar geleden wel behoorlijk verlies, maar het hele account kwam uit de koersstijging, dus ik mag niet klagen.
De kaart houdt ze nog wel aan ivm mogelijke loungetoegang op vakantie.
Zit nog op de DEFI unlock te wachten, maar dat zal nog wel even duren voordat dat weer iets waard is.
Hoelang gaat dit goed zonder dat CDC hier later mij problemen gaat bezorgen?
heb ik ook gehoord van vrienden van mijPatroo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:18:
Meer mensen opgevallen dat je ook cashback ontvangt wanneer je een betaling op je kaart gerestitueerd krijgt? Bij de Coolblue onlangs een redelijke dure monitor gekocht, maar terug moeten brengen wegens een defect. Zie nu dat ik zowel voor de aanschaf (zoals gebruikelijk) als voor de credit de cashback ontvang.
Hoelang gaat dit goed zonder dat CDC hier later mij problemen gaat bezorgen?
Retouren en crediteringen via de CDC kaart zien er een beetje rommelig uit. Dit erbij, dat eraf, eurootje hier, crootje daar.. Maar na een tijdje en uiteindelijk komt het netjes weer op 0 uit. Tenzij je, voor die tijd, de CRO's uit je crypto wallet haalt en ergens anders parkeert. Klinkt als een plannetje, toch?
Helaas kwamen er in dit topic ook verhalen voorbij van geblokkeerde kaarten bij diegenen die van twee walletjes proberen te eten. Just FYI...
Heb je het ook nog met de fysieke Curve card met de chip geprobeerd? Heb op een paar plekken gezien dat dit wel werkt, terwijl contactloos en/of Apple/Google Pay bij dezelfde terminal niet werkt. Bij aantal plekken werkt niets van dit alles, mogelijk is jouw notaris daar ook 1 van.Therapy777 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:52:
[...]Curve is MasterCard maar ze accepteren dus alleen Maestro en dat ondersteunt ook Curve niet.
zelfs een bedrag van €1 kun je traden!
dus na iedere cashback huppa ETH of BTC kopen 🙃
:strip_exif()/f/image/f6k64rR6rXWaReUpRHQ68j78.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door Kol Nedra op 10-05-2022 21:02 ]
nothing stops this train
Ik zorg wel dat ik m'n vakantie voor 1 juni boek..
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
CDC was zo slecht nog niet met de wachttijden in de hoogtij dagen
We estimate new Plutus Cards to be in stock in ~4 months.
Plutus is zeer hard gestegen, dit hadden ze niet verwacht. dit hebben ze te danken aan cdc.Dacuuu schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:23:
De plutus kaarten zijn op. Nieuwe kaarten worden +- over 4 maanden verwacht.
CDC was zo slecht nog niet met de wachttijden in de hoogtij dagen![]()
We estimate new Plutus Cards to be in stock in ~4 months.
als cdc ongewijzigd was dan had Plutus nog voor maanden genoeg aan kaarten gehad en hadden ze optijd nieuwe batches kunnen maken/bestellen
nothing stops this train
Goede tip, thanks! Probleem is alleen dat ik niet de cashflow heb om het "even" uit te proberen. Als het mis gaat staat er 15k vast op de kaart en kan ik niet meer op tijd betalen om de handtekening te kunnen zetten onder het koopcontract. Dat risico durf ik niet te nemen.HAWK Wizard schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:47:
[...]
Heb je het ook nog met de fysieke Curve card met de chip geprobeerd? Heb op een paar plekken gezien dat dit wel werkt, terwijl contactloos en/of Apple/Google Pay bij dezelfde terminal niet werkt. Bij aantal plekken werkt niets van dit alles, mogelijk is jouw notaris daar ook 1 van.
Plus ik heb nog niet de fysieke kaart ontvangen bedenk ik me net
[ Voor 4% gewijzigd door Therapy777 op 11-05-2022 00:47 ]
Vragen of je een test pinnetje mag uitvoeren van een euro.Therapy777 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 00:45:
[...]
Goede tip, thanks! Probleem is alleen dat ik niet de cashflow heb om het "even" uit te proberen. Als het mis gaat staat er 15k vast op de kaart en kan ik niet meer op tijd betalen om de handtekening te kunnen zetten onder het koopcontract. Dat risico durf ik niet te nemen.
Verwijderd
Je hoeft het niet te proberen want Mastercard is GEEN Maestro.Therapy777 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 00:45:
[...]
Goede tip, thanks! Probleem is alleen dat ik niet de cashflow heb om het "even" uit te proberen. Als het mis gaat staat er 15k vast op de kaart en kan ik niet meer op tijd betalen om de handtekening te kunnen zetten onder het koopcontract. Dat risico durf ik niet te nemen.
Hier hebben alle buitenlanders in NL ook last van, dat irritante Maestro systeem. Accepteert geen buitenlandse betaalpassen (want allemaal Visa/Mastercard) en ook geen creditcards.
Gelukkig stopt Maestro er mee, dus over een paar jaar bestaat dat probleem niet meer.
FTFY.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:18:
[...]
Je hoeft het niet te proberen want Mastercard is GEEN Maestro.
Hier hebben alle buitenlanders in NL ook last van, dat irritante Maestro systeem. Accepteert geen buitenlandse betaalpassen (want allemaal Visa/Mastercard) en ook geen creditcards.
Gelukkig stopt Maestro er mee, dus over een paar jaar bestaat dat probleem niet meer.
Daar komt toch Vpay voor in de plaats? Hebben we dan niet hetzelfde probleem met een nieuwe naam?Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:18:
[...]
Als de merchant totaal geen Mastercard accepteert klopt dat, maar er kunnen andere redenen zijn dat contactloos (met Google/Apple Pay en/of de Curve en/of de VISA card) niet werkt, en dan werkt het met de chip (soms) wel. Heb dat zeker al 3x mee gemaakt, oa bij een autogarage (ging ook om een relatief groot bedrag).Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:18:
[...]
En idd, eerst kleine testbetaling vragen te doen, dan weet je het zeker.
Volgens mij gaan zowel Vpay als Maestro stoppen (het is allebei een beetje hetzelfde van Visa/Mastercard)NeoflexNL schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:11:
[...]
Daar komt toch Vpay voor in de plaats? Hebben we dan niet hetzelfde probleem met een nieuwe naam?
Klopt ja, Vpay was Visa's tegenhanger van Mastercard's Maestro. Vanaf 1 juli* 2023 zouden er geen Maestro kaarten meer uitgegeven worden had ik gelezen.anandus schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:23:
[...]
Volgens mij gaan zowel Vpay als Maestro stoppen (het is allebei een beetje hetzelfde van Visa/Mastercard)
Ik verwacht dat banken dan ook gewoon debit cards gaan uitgeven. Zouden we in de toekomst geen issues meer moeten hebben met de CDC Visa kaart hier in Nederland in ieder geval.
Edit: * was de maand vergeten.
[ Voor 3% gewijzigd door Louw Post op 11-05-2022 13:46 ]
Vanaf 1 juli 2023Louw Post schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:28:
[...]
Klopt ja, Vpay was Visa's tegenhanger van Mastercard's Maestro. Vanaf 1 2023 zouden er geen Maestro kaarten meer uitgegeven worden had ik gelezen.
Ik verwacht dat banken dan ook gewoon debit cards gaan uitgeven. Zouden we in de toekomst geen issues meer moeten hebben met de CDC Visa kaart hier in Nederland in ieder geval.
https://www.security.nl/p...na+dertig+jaar+uitfaseren
Maar dat betekent dus dat ieder zichzelf respecterend bedrijf al daarvoor zijn pinapparaten geschikt heeft moeten maken voor creditcards/debitcards.
Wel jammer, mijn pinpas is geldig tot okt-2022, dus ik krijg waarschijnlijk nog een maestro-kaart. Ik hoop echter wel dat de support daarvoor nog lang genoeg is
[ Voor 10% gewijzigd door Blik1984 op 11-05-2022 13:44 ]
Ik heb vandaag weer wat cro van mijn crypto.com app naar de defi app gestuurd en dat weer toegevoegd in de earn bij Jerry's pool. Kan dit nou zo vaak je wilt? Ik kreeg de eerder verdiende rente namelijk in mijn normale defi wallet en die wil ik dus weer staken via earn. Heb dit gedeelte nu bij kingstaker ondergebracht, omdat het mij niet duidelijk is of ik steeds plukjes cro aan bijv. validator kan toevoegen.
Misschien kan iemand mij die 28 dagen regeling in Jip en Janneke taal uitleggen. Thanks!
De 28 dagen regeling is enkel als je je CRO wilt unstaken, dus weg wilt halen van DeFi. Het duurt dan 28 dagen voordat dit mogelijk is, de 28 dagen is de periode dat je CRO nog vast staat zonder dat je daarvoor rente ontvangtSvb010 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:54:
Vraagje, ben sinds vorige week begonnen met earn staken met de defi wallet van crypto.com. Nu heb ik vorige week cro in Jerry's pool gestopt. Nu is mij die 28 dagen regeling niet duidelijk.
Ik heb vandaag weer wat cro van mijn crypto.com app naar de defi app gestuurd en dat weer toegevoegd in de earn bij Jerry's pool. Kan dit nou zo vaak je wilt? Ik kreeg de eerder verdiende rente namelijk in mijn normale defi wallet en die wil ik dus weer staken via earn. Heb dit gedeelte nu bij kingstaker ondergebracht, omdat het mij niet duidelijk is of ik steeds plukjes cro aan bijv. validator kan toevoegen.
Misschien kan iemand mij die 28 dagen regeling in Jip en Janneke taal uitleggen. Thanks!
Ja, dit kan zo vaak en zoveel je wil. Hou wel rekening met de transactie kosten, hoewel die niet heel hoog zijn.Svb010 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:54:
Vraagje, ben sinds vorige week begonnen met earn staken met de defi wallet van crypto.com. Nu heb ik vorige week cro in Jerry's pool gestopt. Nu is mij die 28 dagen regeling niet duidelijk.
Hier kun je uitrekenen hoe vaak je een compound kan doen voor maximale winst.
De 28 dagen hebben betrekking op het opnemen van de 'stake', dat duurt dus gewoon 28 dagen nadat je op het knopje 'unstake' ramt.
Nee, je betaald alleen per keer (minieme) transactiekostenSvb010 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:01:
Ah ok, dus als ik CRO wil toevoegen en wederom bijv, Jerry's pool selecteer dan heeft dat verder geen nadelen voor mij?
Na 28 dagen krijg je het pas terugSvb010 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:26:
ok, dus als ik het goed begrijp als ik UNSTAKE dan kan ik 28 dagen niet dit bedrag opnieuw ergens staken? Ontvang ik na UNSTAKE wel gelijk mijn CRO terug? Of pas na die 28 dagen?
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.
Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).