Toon posts:

[Enphase] Haal meer uit je Envoy!

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03
Heb je wel de naam/ip-adres van je Envoy ervoor staan?

code:
1
http://envoy/installer/pcu_comm_check

PVOutput

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30
Heeft iemand hier toevallig een manier om de voltages van de omvormers op te vragen (anders dan de csv die je kan opvragen via enlighten)?

6760wp enphase zuid-west, 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:19
@LinuZZ Ik heb dat nog niet gevonden. Waar kan je de voltages per omvormer dan downloaden in een csv bestand? Bij de rapporten zie ik daar geen optie voor?

EDIT: Heb gevonden dat je bij de grafieken per micro inderdaad een csv bestand kan downloaden waar dan ook de voltages in staan. Dus dat is beschikbaar in de Envoy. Nu er nog uit zien te krijgen...

[Voor 39% gewijzigd door Pazo op 17-03-2023 19:57]

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vliegeraar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:57
Cafun schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:39:
[...]

^ Ik hoop dat het iemand gelukt is met het token.
Misschien @bubbelbart of @grote_oever ? Of zitten jullie nog op v5?
Op basis van het script dat @H4nsie heeft gemaakt heb ik een werkende flow in node-red gemaakt, zie
Github

• RobWest
Pazo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:35:
[...]

Ik heb het nu zo:

[Afbeelding]

Maar ik wil het toch wat anders hebben. Ik gebruik de standaard / officiële Enphase repo voor HA (ik heb versie 5), en die laat alleen per paneel het actuele vermogen zien (vandaar dat ze nu allemaal op 0 staan), en niet het totaal opgewekte per dag / per paneel. Dus ik denk ik dat ik maar eens opzoek ga naar een andere repro zodat ik per paneel de opbrengst per dag kan zien, net zoals je in de app of in Enlighten kan zien.

EDIT. Hmm, ik heb nu ook even die posixx repro geïnstalleerd, werkt meteen, maar ik zie bij de sensoren ook geen productie per paneel per dag, ook alleen het actuele vermogen per paneel (per dag). Dus eigenlijk is deze bijna niet anders dan de officiële Enphase integratie.
Hoi Pazo, kan je even kort zeggen hoe je nou dit voor elkaar krijgt? Ik heb de Poixx repro toegevoegd, maar hoe/waar vind je nou die cards? Of moet ik eerst nog iets anders doen? Kan je me een duwtje in de juiste richting geven?

PVOutput

• Pazo
RobWest schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:04:
[...]

Hoi Pazo, kan je even kort zeggen hoe je nou dit voor elkaar krijgt? Ik heb de Poixx repro toegevoegd, maar hoe/waar vind je nou die cards? Of moet ik eerst nog iets anders doen? Kan je me een duwtje in de juiste richting geven?
Bedoel je dat plaatje met de panelen?
Pazo in "[Enphase] Haal meer uit je Envoy!"

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

@Pazo , de afgelopen week ben ik aan het vergelijken geslagen met de verschillende Riemann sommen voor de calculatie productie per paneel.

Zoals eerder gezegd gebruik ik zelf de trapezoïde som. Voor de test heb ik ook een rechter en linker Riemann aangemaakt.

Wat valt mij op:
  • Vanaf het begin van de dag tot het zenith moment van mijn setup klopt de rechter Riemann het beste. De linker blijft ver achter, de trapezoïde zit er tussenin.
  • Vanaf het zenith van mijn systeem tot einde dag klopt de linker Riemann het beste. De rechter blijft nu ver achter, de trapezoïde zit er tussenin.
  • Na zonsondergang zitten alle drie de metingen rondom hetzelfde niveau.
Samengevat ==> de trapezoïde versie is het beste compromis om gedurende de gehele dag een redelijke meting te hebben.

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• RobWest
Ik bedoel vooral de grafiek en de card "Energie vandaag". Of moeten we overschakelen naar het HomeAssistant topic?

PVOutput

• Pazo
RobWest schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Ik bedoel vooral de grafiek en de card "Energie vandaag". Of moeten we overschakelen naar het HomeAssistant topic?
Die kan je opvragen als je de Enphase integratie hebt geïnstalleerd.

Voeg een nieuwe kaart toe aan je dashboard, kies bijvoorbeeld voor de entiteit-kaart.
Klikt vervolgens in de editor onderaan op 'code-editor weergeven' en vervang de code door onderstaand:

code:
1
2
3
title: Energiedistributie vandaag
type: energy-distribution
link_dashboard: true

@Panzer_V leuk uitgezocht, maar voor mij werkt die rechter toch het beste.
Ik heb een paar keer gekeken / vergeleken tussen wat HA weergeeft en wat Enlighten weer geeft, en het klopt steeds heel goed ( op misschien een paar watts na). Wat natuurlijk ook zo is, Enlighten update maar 1x per 15 min, HA volgens mij vaker. Ik ga het niet meer aanpassen, voor mij werkt dit prima. Die paar watt verschil af en toe maakt niet uit, en aan het einde van de dag staat alles exact gelijk. :Y)

[Voor 28% gewijzigd door Pazo op 22-03-2023 10:49]

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee