WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:42
Bij mij werkt het ook weer :)
Kon weer inloggen op https://entrez.enphaseenergy.com dus de poging gewaagd in HA.
Eerst de integratie verwijderd, daarna de laatste versie geïnstalleerd (0.8.10). HA herstart, en dus host, gateway serienr, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en voor de optie 'Entrez' gekozen. Werkt weer, inclusief de productieswitch.

Bedankt @vinniefireman . En nu maar weer afwachten hoe lang het goed gaat (dat Enphase weer eens wat doet).

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Pazo
B-Force schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:42:
Daarna de productie switch omgezet om te kijken wat dat zou doen en sinds toen niets meer 😅 geen verbinding via HA en ik kan niet meer inloggen in de Enphase apps.of via de Enphase websites?
Hmm dat stukje heb ik nog niet geprobeerd, de switch omzetten. En dat durf ik nu ook niet meer, haha :)
Maar wel vreemd? Je kunt ook niet meer inloggen op Enphase zelf (Enlighten)? Krijg je dan een foutmelding dat je gebruikersnaam / wachtwoord niet goed is? of iets anders?

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11
@Pazo wat is het voordeel om het entrez login te gebruiken ipv enphase?

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:13
Kennis van mij heeft Enphase batterij en ik probeer deze aan Home Assistant te koppelen.
Maar ze hebben 0 inloggegevens gekregen van de installateur. Welke optie heb ik nog om het te integreren met HA?

• Pazo
SpikeHome schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:10:
Durf het niet exact te zeggen maar via de Entrez methode heb ik de productie switch weer terug. Die was weg bij de Enphase methode.

• Pazo
Jerry_bboy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:26:
Kennis van mij heeft Enphase batterij en ik probeer deze aan Home Assistant te koppelen.
Maar ze hebben 0 inloggegevens gekregen van de installateur. Welke optie heb ik nog om het te integreren met HA?
Helemaal geen gegevens? Ook niet voor een huiseigenaar account? Systeem is wel gekocht (bedoel niet gehuurd / op huurhuis)? Anders installateur vragen om op zijn minst inloggegevens voor een standaard huiseigenaar account.

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:13
Pazo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:51:
[...]

Helemaal geen gegevens? Ook niet voor een huiseigenaar account? Systeem is wel gekocht (bedoel niet gehuurd / op huurhuis)? Anders installateur vragen om op zijn minst inloggegevens voor een standaard huiseigenaar account.
Naar mijn weten is er ooit een keer ingelogd op hun telefoon, maar voor de rest helemaal niks.
Onder tussen al iets van 7 keer gebeld met de installateur. Maar helemaal niks aan info gekregen.

Waarmee kun je inloggen in HA?

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:31
SpikeHome schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:10:
Zowel Entrez als Enlighten generen een token waarmee op de Envoy ingelogd kan worden. Maar Enlighten genereert voor de meeste mensen (niet bij iedereen) een owner token, ook bij een installer account. Entrez daarentegen lijkt wel altijd het juiste token type te geven.

Waarom dit verschil? Dat weten waarschijnlijk alleen mensen binnen Enphase.

Mijn integratie gebruikt standaard Entrez tokens. Maar gezien het daar mis ging de afgelopen dagen heb ik Enlighten als optie toegevoegd.

12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste