Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 09:41
ArPi75 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:29:
[...]

@discusws Kun je toevallig ook de spanning van de micro's zien? Ik schat dat deze boven de 253V uit zal komen, en dat de omvormer dan afschakelt. Dat doen de omvormers niet allemaal tegelijk (voordeel van Enphase), maar zolang als een omvormer >253V komt schakelt die af.
https://support.enphase.c...frequency-and-temperature ja, het is irritant en maar per inverter maar het zit er wel (oh en alle verwijzingen naar betaalde manager kan je negeren want die is de standaard 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 12:00
m.eddy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:18:
[...]

Check de faq (15) van https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2116596/0
voor bevestiging of het om congestie gaat. Micro’s verwijderen lijkt me een wat heftige manier om te analyseren.
Sorry, het was al duidelijk dat wij congestie hadden.

code:
1
52225   AC Voltage High: Clear  482219074261    pcu channel 1   Fri Jun 09, 2023 03:33 PM CEST

Ik was dus benieuwd vandaar de vraag of ik zelf (zonder een micro inverter los te koppelen) hem kon uitzetten zoals omschreven.

De genoemde linken die doen het dus niet of geven geen voltage info van de micro's.

http://envoy/ivp/meters/reports/production Wellicht omfat het 1 fase is?

geeft

code:
1
 { "err": "404 - Not Found",  "msg": "no configued production metering device" }

en
http://envoy/production.json?details=1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
    "production": [{
        "type": "inverters",
        "activeCount": 14,
        "readingTime": 1686329992,
        "wNow": 1036,
        "whLifetime": 3486180
    }],
    "storage": [{
        "type": "acb",
        "activeCount": 0,
        "readingTime": 0,
        "wNow": 0,
        "whNow": 0,
        "state": "idle"
    }]
}

Wat wel duidelijk is dat de voltage gemeten met een P1 monitor vanaf 11:00u rond de 247V is of hoger, tot 252V komen veelvuldig voor.

Ik ben benieuwd of dit aan het net energienetwerk ligt of dat er iets fout bij ons zit. Zoals teveel panelen aangesloten op 1 fase, zoals al geschreven, 10 op noord en 4 op zuid.

Volgens pvoutput is mijn hoogst gemeten piek 3.230kW op 30.05.2023, micro inverter max 301W zonder uitval. Nu vallen de microinverters continue uit bij 230W op zuid (3 stuks dan).

Ik heb inmiddels bij stedin een meting aangevraagd, dit duurt alleen 3 maanden.

Ook gebeld met enphase, mijn instalateur was niet bereikbaar.
Ik heb helaas geen DHZ account, gebeld met enphase en die geeft aan dat de spanning bij deze microinverters inderdaad 253V is. Om het probleem volgens hun op te lossen is 1 of 2 panelen los te koppelen. Dat is dus geen oplossing wat mij betreft.

Mijn Noord panelen leveren dus vanaf 4 juni bijna netzoveel of meer op dan mijn panelen op Zuid.

Zuid is uitbouw, schuine dak is Noord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMQUuKFe3IrctlwLbSwDVfBnB-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MJV7cAIeQYJk6KDHzWRZ1EdW.jpg?f=user_large

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:12
@discusws als je geen voltages krijgt te zien heb je geen CT ringen geïnstalleerd neem ik aan. Ook gezien de foutmelding, die zegt het al.

Maar als het goed is schakelen enkele micro's uit bij een te hoog voltage en zou de rest moeten blijven draaien. Of valt je complete productie stil?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 12:00
Pazo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:34:
@discusws als je geen voltages krijgt te zien heb je geen CT ringen geïnstalleerd neem ik aan. Ook gezien de foutmelding, die zegt het al.

Maar als het goed is schakelen enkele micro's uit bij een te hoog voltage en zou de rest moeten blijven draaien. Of valt je complete productie stil?
Alleen de zuid panelen herstarten Noord panelen hebben geen problemen. Er is geen CT ring geplaatst

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Dan valt het nog mee. Ja er is wat uitval maar de rest van het systeem produceert gelukkig nog. Je kunt er helaas niet zo veel aan doen. Dikkere kabel kan iets helpen, of evt de netbeheerder vragen om een spanningsbron check te doen, en wellicht dat zij het iets kunnen verlagen.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
discusws schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Sorry, het was al duidelijk dat wij congestie hadden.

code:
1
52225   AC Voltage High: Clear  482219074261    pcu channel 1   Fri Jun 09, 2023 03:33 PM CEST

Ik was dus benieuwd vandaar de vraag of ik zelf (zonder een micro inverter los te koppelen) hem kon uitzetten zoals omschreven.

De genoemde linken die doen het dus niet of geven geen voltage info van de micro's.

http://envoy/ivp/meters/reports/production Wellicht omfat het 1 fase is?

geeft

code:
1
 { "err": "404 - Not Found",  "msg": "no configued production metering device" }

en
http://envoy/production.json?details=1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
    "production": [{
        "type": "inverters",
        "activeCount": 14,
        "readingTime": 1686329992,
        "wNow": 1036,
        "whLifetime": 3486180
    }],
    "storage": [{
        "type": "acb",
        "activeCount": 0,
        "readingTime": 0,
        "wNow": 0,
        "whNow": 0,
        "state": "idle"
    }]
}

Wat wel duidelijk is dat de voltage gemeten met een P1 monitor vanaf 11:00u rond de 247V is of hoger, tot 252V komen veelvuldig voor.

Ik ben benieuwd of dit aan het net energienetwerk ligt of dat er iets fout bij ons zit. Zoals teveel panelen aangesloten op 1 fase, zoals al geschreven, 10 op noord en 4 op zuid.

Volgens pvoutput is mijn hoogst gemeten piek 3.230kW op 30.05.2023, micro inverter max 301W zonder uitval. Nu vallen de microinverters continue uit bij 230W op zuid (3 stuks dan).

Ik heb inmiddels bij stedin een meting aangevraagd, dit duurt alleen 3 maanden.

Ook gebeld met enphase, mijn instalateur was niet bereikbaar.
Ik heb helaas geen DHZ account, gebeld met enphase en die geeft aan dat de spanning bij deze microinverters inderdaad 253V is. Om het probleem volgens hun op te lossen is 1 of 2 panelen los te koppelen. Dat is dus geen oplossing wat mij betreft.

Mijn Noord panelen leveren dus vanaf 4 juni bijna netzoveel of meer op dan mijn panelen op Zuid.

Zuid is uitbouw, schuine dak is Noord.
[Afbeelding]
Informatie aan alle kanten is congestie.
Wat wil je bereiken met het uitschakelen van micro's? Dat doen ze nu zelf ook al.

Oplossing inderdaad is klagen bij netbeheer, wellicht de buurt motiveren dit ook te doen.
Andere optie is naar drie fasen gaan en hopen dat de rest van de wijk niet goed verdeeld is over de fases. Dan zou je de 1 fase pv op de laagste fase van de drie kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nout_S
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-02 11:51
Ok, Duidelijk! Dank. Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MountainMo
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-05 20:55
Hallo,

Bij ons is recentelijk ook een zonnepaneel installatie geplaatst met Enphase onderdelen:

IQ8+ micro inverters
Envoy S metered (V7 firmware) met CT spoelen

Via de app kan ik als gebruiker de normale data zien, maar ik wil die data graag ook in Home Automation gebruiken om automatiseringen op te zetten en uitgebreidere monitoring.

Mijn installateur wil me wel helpen door uitgebreidere toegang te geven maar hij weet niet hoe.

Heb al heel wat tijd besteed aan het doorzoeken van dit Forum maar niet een helder antwoord kunnen vinden.

Wel zelf een DHZ account opgezet maar die krijg ik niet gekoppeld omdat het Envoy serienummer al gekoppeld is met het account van m’n installateur?

Wie kan me helpen om de installateur m’n toegang in te stellen?

Alvast bedankt.

Mo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MountainMo
Ik gebruik Home assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06:56
Dan kan je die (IQ Gateway) toch gewoon lokaal benaderen en dan maakt het type account toch niet uit?

Gecertificeerd Enphase/Solaredge/Goodwe installateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MountainMo
Eddie_ schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:44:
Dan kan je die (IQ Gateway) toch gewoon lokaal benaderen en dan maakt het type account toch niet uit?
Ik kom niet door de login pagina bij de setup met m’n gebruikerslogin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1_NG4zlZNpgM6HLnK9EEc6cDe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3HdfLrcIn95eseJczOxdimU.jpg?f=fotoalbum_large

Bij host hoef je toch alleen het ip adres in te vullen?

Alleen envoy als username werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:21
MountainMo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Er is een custom integration voor nieuwere typen envoy's.
Ik gebruik https://github.com/briancmpbll/home_assistant_custom_envoy nu. Inloggen doe je met je enlighten account

[ Voor 14% gewijzigd door Loen op 10-06-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06:56
Ik heb ooit eens gebruik gemaakt van:
https://blahnana.com/passwordcalc.html

Gecertificeerd Enphase/Solaredge/Goodwe installateur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Dit alles is natuurlijk compleet off topic in dit draadje. Dit soort vragen horen hier thuis: Het grote Enphase topic

@Pazo Kan je de titel aanpassen naar iets meer beschrijvends? Bijv:

[Enphase] Envoy lokaal uitlezen voor domotica

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-09 15:23
MountainMo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:53:
[...]

[Afbeelding]

Daar zou je de login gegevens van jouw account in moeten geven (niet envoy). Je moet afhankelijk van de integratie welke je gebruikt misschien wel een installer account hebben. Je zou daarvoor zelf een eigen installer account kunnen aanmaken op een ander emailadres en dit account kun je vanuit je user-account toegang geven tot je installatie (daar is dus zelfs de huidige installateur niet bij nodig).
Sommigen is het ook gelukt door Enphase te benaderen en te vragen om hun user account naar een DHZ-account om te zetten dan is het ook in orde.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
@RichieB Dat moet een admin/ mod doen, kan niet zelf de titel aanpassen.

Maar inderdaad mensen, mbt de discussie van het Qrelay hoort thuis in Het Grote Enphase topic. Zal een mod vragen om wat berichten te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:16
ik kan even iets niet (terug) vinden.

Ik weet zéker dat ik (tijdje geleden) een overzicht gezien heb van mijn panelen -dagopbrengst,
en dat ik dan via een schuifbalkje kon zien hoe dat verliep gedurende de dag.

Ik weet niet meer of dat alleen via de APP of alleen via de pc moest.

Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn v o
  • Laatst online: 07:12

martijn v o

Certified by Enphase.

via PC Enlighten manager en dan volledig systeem vermogen.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
dank voor de input, maar dit probeer ik al een paar keer, maar er is géén schuifbalk oid.

weergeven > volledig systeem > Energie Wh en dan vandaag, gisteren ...nope :'(

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
Hansieo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:29:
dank voor de input, maar dit probeer ik al een paar keer, maar er is géén schuifbalk oid.

weergeven > volledig systeem > Energie Wh en dan vandaag, gisteren ...nope :'(
@Hansieo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBWW2UAkkA4t1Y53LNwyHH9kV50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zfpTyijPEYykEkxWM3Isn2Ih.png?f=fotoalbum_large

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:32
Heb ik ook nog even een klein vraagj.
Als je bij deze pagina rechts boven klikt op grafiek dan krijg je de opbrengsten en grafiek te zien.
Hierbij ook de temperatuur, voltage, hertz enz.
Dat staat er vandaag bij mij dus weer niet bij.
Gisteren stond het er wel.
Dit wisselt nog al. Kijk ik nu even verkeerd of hebben meer mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn v o
  • Laatst online: 07:12

martijn v o

Certified by Enphase.

Dat is alleen op paneel niveau. grafiek kan ook totaal zijn en daar staat het niet.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MountainMo
Loen schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Ik gebruik https://github.com/briancmpbll/home_assistant_custom_envoy nu. Inloggen doe je met je enlighten account
Yess gelukt. Thnx Loen.

Ik zie maar een beperkt aantal eniteiten en mis bv actuele netspanning per fase. Zie jij die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:32
martijn v o schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:07:
Dat is alleen op paneel niveau. grafiek kan ook totaal zijn en daar staat het niet.
Dank je wel.
Wist dat het iets moest zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
pppffff... ja, dat is wat ik bedoelde. Ik wist niet beter dan dat het onder de Wh weergave viel... :$

beide hartelijk dank voor de input d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MountainMo
Loen schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:29:
[...]

Nee, die heb ik inderdaad ook niet. Ook geen idee of je die voor v2 of v4 envoy's (met de "officiële" integratie) wel ziet overigens. Die heb ik natuurlijk ook niet :)

Zie wel de voltages op de fases middels de homewizard P1 overigens, dus dat is wel fijn om in home assistant te hebben
Check,
de voltages heb ik ook al via Plugwise smile.

Komende tijd naar eens uitvlooien hoe ik automatiseringen kan maken wanneer we genoeg opbrengst hebben. Dat gaat nu als een malle met al 40kwh productie vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Pazo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:42:

[…]
Ik heb hiervoor een Topic Report aangemaakt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
Bedankt, maar had ik ook al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 10:24
sir_knudde schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Zo heb ik dat ook gedaan: eerst omwisselen en dat werkte, daarna op een andere fase, dat ging pas nadat ik een fasekoppelaar had geplaatst.
Als hij het niet doet op de plaats van de originele, kan hij ook stuk zijn.. Gaan de lampjes wel branden?
En kun je m handmatig toevoegen obv zijn serienummer?
Ik heb 1 fase
Lampjes branden wel, sn niet toe te voegen. Ook niet door Enphase us.
Ik denk dat de software van de envoy oud is en de software van de qrelay nieuwer is.
Maar ik laat het wel voor wat het is. Volgende week de panelen er maar achter gooien en kijken of alles werkt

MHI 3.5 ZSX-W Enphase IQ7+12x 400wp Zuid IQ7+ 4x 425wp Oost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:49

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Pazo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:42:

Maar inderdaad mensen, mbt de discussie van het Qrelay hoort thuis in Het Grote Enphase topic. Zal een mod vragen om wat berichten te verplaatsen.
titelfix + eea verplaatst, het verschil met Het grote Enphase topic is hopelijk duidelijker zo.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Bedankt @Proton_
Is het nog een idee om misschien een topic warning in beide topics te plaatsen met verwijzing naar het andere topic? Dus in Het Grote Enphase topic een topic warning met link voor het uitlezen van de Envoy / IQ Gateway, en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvhadam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 17:45
mielus schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:44:
[...]

In plaats van de productie helemaal stop zetten, kan je ook een zero-feed-in netprofiel aanvragen bij enphase support en die aanzetten zodat je nog wel productie hebt om je verbruikers in huis te voeden met zonne energie (bv je auto opladen).
Hier is iemand die dat automatisch doet:
code:
1
https://github.com/ZimbiX/amber-enphase-zero-export-switcher-tool

Daar kan je vast de goede PUT uit opzoeken voor een netprofiel wissel
Bedoel je dan dat als spanning van het grid weg valt, je nog steeds energie kan produceren met je panelen voor je verbruikers maar niet meer aan het grid levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
Toch even een cross post omdat het in dit topic in mei een stuk meer over de Posixx integratie is gegaan dan in het HA topic zelf. Ik krijg sinds afgelopen week een communicatie met API error.

Zie: Joster in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5"

Zijn er hier mensen die dit herkennen en hebben kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:21
Joster schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:27:
Toch even een cross post omdat het in dit topic in mei een stuk meer over de Posixx integratie is gegaan dan in het HA topic zelf. Ik krijg sinds afgelopen week een communicatie met API error.

Zie: Joster in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5"

Zijn er hier mensen die dit herkennen en hebben kunnen oplossen?
Verwijderen van de integratie en opnieuw toevoegen heeft bij mij altijd geholpen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Panzer_V schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:54:
[...]

Verwijderen van de integratie en opnieuw toevoegen heeft bij mij altijd geholpen.
En ben je dan je historie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 10:17

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Loen schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Ik probeer jouw stappen, en de stappen op de github, te volgen - maar krijg steeds een unexpected error. Volgens de log details is onderstaande aan de hand:
Traceback (most recent call last):
File "/config/custom_components/enphase_envoy/config_flow.py", line 150, in async_step_user
envoy_reader = await validate_input(self.hass, user_input)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
File "/config/custom_components/enphase_envoy/config_flow.py", line 42, in validate_input
await envoy_reader.getData()
File "/config/custom_components/enphase_envoy/envoy_reader.py", line 368, in getData
await self._getEnphaseToken()
File "/config/custom_components/enphase_envoy/envoy_reader.py", line 261, in _getEnphaseToken
token_json = await self._fetch_owner_token_json()
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
File "/config/custom_components/enphase_envoy/envoy_reader.py", line 246, in _fetch_owner_token_json
resp_json = resp.json()
^^^^^^^^^^^
File "/usr/local/lib/python3.11/site-packages/httpx/_models.py", line 756, in json
return jsonlib.loads(self.text, **kwargs)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
File "/usr/local/lib/python3.11/json/__init__.py", line 346, in loads
return _default_decoder.decode(s)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
File "/usr/local/lib/python3.11/json/decoder.py", line 337, in decode
obj, end = self.raw_decode(s, idx=_w(s, 0).end())
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
File "/usr/local/lib/python3.11/json/decoder.py", line 355, in raw_decode
raise JSONDecodeError("Expecting value", s, err.value) from None
json.decoder.JSONDecodeError: Expecting value: line 1 column 1 (char 0)

Ik begrijp zelf niet wat ik fout doe, heet iemand een aanwijzing voor mij?

(Mijn firmware is D7.0.88 zie ik in Enlighten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:21
FijneKnul schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:58:
[...]

Ik probeer jouw stappen, en de stappen op de github, te volgen - maar krijg steeds een unexpected error. Volgens de log details is onderstaande aan de hand:
Traceback (most recent call last):
File "/config/custom_components/enphase_envoy/config_flow.py", line 150, in async_step_user
envoy_reader = await validate_input(self.hass, user_input)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

(Mijn firmware is D7.0.88 zie ik in Enlighten)
Goed dat mijn post verplaatst is, nu weet ik zelf ook van deze thread. Thanks :)

Mocht je niet heel bekend zijn met GitHub, ik zou even zoeken in de issues lijst (closed én open issues) van het project.
Mocht je jouw issue niet tegen komen, even een account aan maken (als je deze nog niet hebt) en in het Engels even dit issue daar melden volgens de richtlijnen (situatie, welke stappen je hoe hebt genomen, firmware versie, error logs, e.d.); waarschijnlijk is dat een betere plek dan hier (al herkent iemand misschien wel iets).

Wat ik wel zie is dat je een nogal oude firmware draait. Deze kreeg ik ook mee vanuit de fabriek en ondersteunde de hele IQ8 serie nog niet bijvoorbeeld. Mocht je een installer of DHZ account hebben kun je dat met de installer toolkit app. Kan zijn dat een upgrade je probleem verhelpt.
Ter info: ik heb D7.6.114, best een verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:00:
[...]

En ben je dan je historie kwijt?
Historie ben ik niet kwijt, staat nog gewoon in HA. De gegevens tussen het uitvallen en nu ik de integratie opnieuw heb toegevoegd staan er niet in. De opbrengst van vandaag staat er in zijn geheel bij tussen 17:00 en 18:00 uur >:)

Is er een mogelijkheid om een notificatie van de app te krijgen op het moment dat zo'n integratie een fout heeft? Dan beperkt het dataverlies zich voortaan in elk geval maar tot één dag :P

Edit: is er echt geen mogelijkheid om oude data in te laden uit de Envoy / IQ Gateway? De data is binnen Enlighten gewoon beschikbaar, maar aangezien mijn integratie niet werkte tussen 6 juni en gisterenmiddag is daar niks van te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1knXrqn-A03yRbyfegfAfaGO-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lLC3eIIqJIZFmZE65OHfPQeI.png?f=user_large

En sterker nog, gisteren heb ik een wereld uur record gezet per paneel denk ik :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u93OIkvVW_x36yfDs66bskWzOzA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/06MVBdpLQn6CI7fsNwSewA5z.png?f=fotoalbum_large

Zou toch een stuk gemakkelijker zijn als je HA even zou kunnen "syncen" met je Envoy / IQ Gateway, en dan niet alleen op totaal opbrengst?

[ Voor 46% gewijzigd door Joster op 13-06-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 10:17

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Loen schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:18:
[...]

Goed dat mijn post verplaatst is, nu weet ik zelf ook van deze thread. Thanks :)

Mocht je niet heel bekend zijn met GitHub, ik zou even zoeken in de issues lijst (closed én open issues) van het project.
Mocht je jouw issue niet tegen komen, even een account aan maken (als je deze nog niet hebt) en in het Engels even dit issue daar melden volgens de richtlijnen (situatie, welke stappen je hoe hebt genomen, firmware versie, error logs, e.d.); waarschijnlijk is dat een betere plek dan hier (al herkent iemand misschien wel iets).

Wat ik wel zie is dat je een nogal oude firmware draait. Deze kreeg ik ook mee vanuit de fabriek en ondersteunde de hele IQ8 serie nog niet bijvoorbeeld. Mocht je een installer of DHZ account hebben kun je dat met de installer toolkit app. Kan zijn dat een upgrade je probleem verhelpt.
Ter info: ik heb D7.6.114, best een verschil dus.
Ga ik doen Loen, dankjewel voor de instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:10
The Zep Man schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Kijk naar hoe bestaande uitbreidingen voor thuisautomatisering het doen. Volgens de TS moeten de gevraagde waardes met een installer account uitgelezen worden. Dit doe ik m.b.v. de HA custom integration van @vinniefireman die hier verkrijgbaar is, en werkt stabiel.
Ik heb deze integration inmiddels (zonder HACS) in home assistant, maar hoe kom je aan een installer account? Ik heb alleen een home owner account.

[edit] Ik heb intussen deze gevonden die lijkt te werken met een regulier home owners account:
https://github.com/briancmpbll/home_assistant_custom_envoy

[ Voor 11% gewijzigd door UniCache2 op 14-06-2023 21:29 . Reden: Nieuwe integration gevonden die wel lijkt te werken, feedback welkom! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

UniCache2 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:22:
Ik heb deze integration inmiddels (zonder HACS) in home assistant, maar hoe kom je aan een installer account? Ik heb alleen een home owner account.
Als je zoekt in het topic vind je het antwoord.
[edit] Ik heb intussen deze gevonden die lijkt te werken met een regulier home owners account:
https://github.com/briancmpbll/home_assistant_custom_envoy
In de TS staat ook een HACS integration die geen installer account nodig heeft. Ik gebruik hem met installer account omdat ik alle waardes wil uitlezen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Gisteren hebben ze bij mij een nieuw systeem geinstalleerd. Maar, tijdens installatie was het niet helemaal duidelijk of ik nu een metered variant had of een standaard variant van die Envoy.

Nu denk ik niet dat ik zo'n thuis batterij ga nemen en daarnaast doe ik al met een p1 meter het nodige uitlezen.

Heeft die metered variant in de context van HA integratie en data vergaring dan nog zin? Of kan ik beter aansturen op wat korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@lasharor Met de metered variant van de Envoy (alleen als ze dan ook de meetklemmen installeren) kan je, naast de gegevens die je ook al met de p1 ziet (import en export), ook je eigen verbruik zien. Dus de metered meet zowel de im- als export, productie en kan die redelijk nauwkeurig en realtime opdelen in productie, eigen verbruik, import en export.

Met een extra (wifi) kWh meter op je productie kan je echter hetzelfde doen, zeker als je h et allemaal in HA integreert. Hooguit zijn je huidige verbruik en productie dan misschien iets minder nauwkeurig omdat die getallen uit verschillende bronnen op mogelijk ook verschillende momenten opgehaald worden. Maar over je kWh totaal op de dag, week, etc. geeft het dezelfde goede info.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

eymey schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:07:
@lasharor Met de metered variant van de Envoy (alleen als ze dan ook de meetklemmen installeren) kan je, naast de gegevens die je ook al met de p1 ziet (import en export), ook je eigen verbruik zien. Dus de metered meet zowel de im- als export, productie en kan die redelijk nauwkeurig en realtime opdelen in productie, eigen verbruik, import en export.
Dat zou toch ook kunnen zonder metered? Alleen niet realtime.

Opbrengst individuele inverters bij elkaar opgeteld (wat inverters zelf meten en rapporteren, dus kan zonder metered) - wat teruggeleverd wordt aan het net = eigen gebruik van zonnepanelen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 15-06-2023 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
@The Zep Man Ja, daar heb je zeker gelijk in! (goede aanvulling).

Dus als het gaat om de cumulatieve kWh waarden, dan heb je aan een gewone Envoy en de P1 meter genoeg (zeker icm Home Assistant). Heb je geen metered of losse kWh meter voor nodig.

Wil je het echter meer 'realtime', dan is het toevoegen van een losse kWh meter (of toch metered nemen) beter :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik zie nu onderstaande in HA.

Ik begrijp dus dat met de standaard variant dat bovenste veld altijd op 0 zal blijven staan? Ik kan echter, de verschillende wattages bij de panelen bij elkaar optellen om alsnog de opbrengst te berekenen.

VIa mijn P1 meter weet ik wat ik terug lever. Dus dan kan ik berekenen wat ik zelf gebruik.

En @eymey jij geeft aan dat er door verschil in rapportage tijd de waardes soms niet synchroon lopen? Maar ik begreep sowieso dat HA de waardes elke 15 minuten krijgt. Dus, dit lijkt mij sowieso niet heel accuraat? Of zie ik dan iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_I4-oC62lHP8OyeccBi3x6riOto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nInLZffTmaOMjYEBNHuN6t1B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door lasharor op 15-06-2023 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

eymey schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:43:
Wil je het echter meer 'realtime', dan is het toevoegen van een losse kWh meter (of toch metered nemen) beter :)
En hou er inderdaad rekening mee dat voor 'metered' de IQ Gateway op alle fasen aangesloten moet worden voor voeding/meting, en dat CT-meetspoelen aangesloten moeten worden op alle fasen (idealiter voor productie van de zonnepanelen en voor consumptie van het net, dus twee spoelen voor 1-fase en zes voor 3-fase). Dat is best wel een intensieve installatie t.o.v. een 'standaard' installatie zonder metering. :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 15-06-2023 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
@lasharor Inderdaad, die ene waarde blijft op 0 staan. Maar waardes bij elkaar optellen geef inderdaad een totaalbeeld.

Afhankelijk van welke custom integratie je hebt gepakt, komen de waardes tot wel om de 30 seconden of minuut binnen. Die 15 minuten geldt alleen voor rapportage naar de cloud. HA legt via de embedded API op de gateway zelf verbinding. Maar hoe dan ook is het zeker niet 'realtime', dus het huidige vermogen zoals gerapporteerd door P1 en gerapporteerd per micro door Envoy zal zelden over dezelfde seconde of zelfs dezelfde 10 seconden gaan. Verder geen ramp als je dat ook niet wil, maar het is wel iets om je bewust van te zijn.

Overigens, wellicht ten overvloede: De waardes waar je het nu over hebt, geven de 'huidige' vermogens. Voor het energy dashboard en het cumulatieve gebruik (kWh) kan je beter de ingebouwde kWh tellers gebruiken. Als het goed is krijg je die ook binnen in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-09 10:00
@lasharor Nee de bovenste 'Current Power consumption' blijft niet altijd op 0. Deze staat alleen op 0 als er geen stroom van het net wordt gebruikt. Dus 's nachts zul je hier het verbruik van het net zien staan.

Ik heb geen metered, en zie in HA keurig het verbruik van mijn woning, wat er teruggeleverd wordt en wat er direct van de panelen door de woning wordt gebruikt. Met HA en een P1 zie je dus eigenlijk gewoon hetzelfde als met een metered in HA. Wil je echter een mooi overzicht in de Enphase app dan heb je een metered nodig. En met een non metered zie je niet op welke fase er per omvormer geleverd wordt, alles staat standaard op 1 fase, ongeacht hoe het aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
The Real Gunnar schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:35:
@lasharor Nee de bovenste 'Current Power consumption' blijft niet altijd op 0. Deze staat alleen op 0 als er geen stroom van het net wordt gebruikt. Dus 's nachts zul je hier het verbruik van het net zien staan.
Er staat 'production', geen 'consumption' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
Pazo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:37:
[...]

Er staat 'production', geen 'consumption' ;)
Te snel gelezen. :) Maar bij total production zie ik wel mijn verbruik op dit moment (over de laatste 15 minuten dan).

Ik gebruik de standaard integratie van HA zoals op https://www.home-assistant.io/integrations/enphase_envoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:59
lasharor schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:45:
Ik begrijp dus dat met de standaard variant dat bovenste veld altijd op 0 zal blijven staan? Ik kan echter, de verschillende wattages bij de panelen bij elkaar optellen om alsnog de opbrengst te berekenen.
Die waarde hoort niet op 0 te blijven staan. Daar zou gewoon de totale huidige productie van het systeem moeten staan. Heb je misschien een Envoy S-metered zonder CT spoelen aangesloten?

Bij de meeste HA integraties die er te vinden zijn wordt de data iedere 5 min ververst.

[ Voor 3% gewijzigd door vinniefireman op 15-06-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
The Real Gunnar schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Te snel gelezen. :) Maar bij total production zie ik wel mijn verbruik op dit moment (over de laatste 15 minuten dan).

Ik gebruik de standaard integratie van HA zoals op https://www.home-assistant.io/integrations/enphase_envoy
Dat blijf ik toch een vaag verhaal vinden. Als jij een standaard envoy hebt zonder meetspoelen, dan kan dat ding onmogelijk weet hebben van wat jij allemaal verbruikt.......

edit: Oh wacht, ik zie dat je het over HA hebt met de standaard integratie. Mja, misschien hebben ze daar inderdaad een slimmigheidje ingebouwd dat de entiteiten in de integratie ook resultaten van een DSMR meter laten zien, indien aanwezig.

Maar dat doen de custom integraties (die je bv. ook nodig hebt als je een Envoy hebt met firmware 7) volgens mij dus niet.
vinniefireman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:20:
[...]

Die waarde hoort niet op 0 te blijven staan. Daar zou gewoon de totale huidige productie van het systeem moeten staan. Heb je misschien een Envoy S-metered zonder CT spoelen aangesloten?

Bij de meeste HA integraties die er te vinden zijn wordt de data iedere 5 min ververst.
Daar heb je wel een goed punt.

Als @lasharor toevallig wel een "metered" envoy heeft gekregen, maar de meetspoelen zijn gewoon niet aangesloten, dan gaat de Envoy er waarschijnlijk wel van uit dat hij die waarde uit de meetspoelen moet halen. Maar die krijgt hij dan niet. Overigens kan ik bij mijn metered volgens mij ook instellen of deze waarde uit de micro's of uit de spoelen moet komen.

Zou het overigens wel extra stom maken, want dan hebben ze dus wel een paarhonderd euro duurdere Envoy geplaatst en was het gewoon een kwestie geweest van de mee geleverde meetspoelen plaatsen (bij 1 fase zijn de 2 mee geleverde spoelen voldoende, bij 3 fasen moeten er nog 4 bij ).

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 15-06-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
@eymey De standaard integratie op HA werkt gewoon met firmware 7. Uiteraard weet hij wat ik gebruik, namelijk de opwek is bekend (uit de omvormers) de teruglevering is bekend (uit de P1) en het verbruik uit het net is bekend (uit P1).

Volgens mij zie je dus met een metered niet veel meer informatie in HA dan zonder metered met of zonder spoelen geinstalleerd. Maar als ik het fout heb dan hoor ik het graag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flRmtouV3qCAVGrs6H3GA-CB5CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NWKACsOguqzHuUSRMgeGN5a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:21
The Real Gunnar schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:00:
@eymey De standaard integratie op HA werkt gewoon met firmware 7. Uiteraard weet hij wat ik gebruik, namelijk de opwek is bekend (uit de omvormers) de teruglevering is bekend (uit de P1) en het verbruik uit het net is bekend (uit P1).

Volgens mij zie je dus met een metered niet veel meer informatie in HA dan zonder metered met of zonder spoelen geinstalleerd. Maar als ik het fout heb dan hoor ik het graag. [Afbeelding]
Werkt de standaard integratie nu ook met de v7 firmware?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online

Volgens mij zie je dus met een metered niet veel meer informatie in HA dan zonder metered met of zonder spoelen geinstalleerd. Maar als ik het fout heb dan hoor ik het graag. [Afbeelding]
Wat ik al zei: Ik dacht dat je het had over wat er uit de Envoy wordt gelepeld. En die weet uiteraard nog steeds niet wat je verbruikt hebt. Natuurlijk wel wat je hebt geproduceerd, maar ook dat lijkt bij @lasharor
dus 0 te blijven staan, wat erop zou duiden dat hij geen Envoy Standard heeft hangen die standaard weet dat de productiegetallen uit de micro's moeten komen, maar een Envoy Metered die denkt het uit de spoelen te moeten halen.

Maar inderdaad: HA weet uiteraard je totale eigen verbruik wel, als je ook een integratie op de P1 poort van je slimme meter hebt.

Waar ik over viel, was dat je aanvankelijk zei dat bij de entiteiten uit de Envoy (zoals als eerste door @lasharor gepost), het consumptie getal niet altijd op 0 blijft staan. En dat zou raar zijn, tenzij de Envoy integratie dus ook gegevens uit P1 integraties zou halen en bij de Envoy entiteiten zou zetten.

Natuurlijk is het evident dat, als je bij het energiedashboard zowel je productie uit de Envoy als de import en export uit de P1 toevoegt, je hetzelfde plaatje hebt als bij een Envoy metered ;)

Echter, je hebt het nu dus wel over de cumulatieven (kWh), niet over het geproduceerde, verbruikte, geimporteerde en geexporteerde vermogen in Watt 'nu' . Daarvoor update met name de Enphase integratie nog steeds niet vaak genoeg (de P1 wel, afhankelijk van welke DSMR versie je slimme meter is).
Panzer_V schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:38:
[...]

Werkt de standaard integratie nu ook met de v7 firmware?
Dat vraag ik mij dus ook af. Want dat deed ie zeker tot voor de juni release van HA absoluut niet.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 15-06-2023 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Bleek toch een fout te zijn. Ze gaan de Envoy vervangen door een metered variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aD-VwPclw8iYgP8uwZHSCoFztk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UDyq08Q6yJ7uRAyvMIeJOlWa.png?f=user_large

Ik heb volgens mij echter wel de meest relevante data in HA. Ik heb een extra template sensor aangemaakt die de opbrengst van de panelen bij elkaar optelt. En de rest haal ik uit de P1 meter.

Dus, echt nodig is het niet maar goed, de metered was geoffereerd dus laat maar gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
@lasharor Top! Let wel op dat ze dan ook de meetspoelen aansluiten (en op de goede manier). Anders is het nog zonde van je geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

eymey schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:34:
@lasharor Top! Let wel op dat ze dan ook de meetspoelen aansluiten (en op de goede manier).
En alle fasen op de IQ Gateway. En dat de fasen op de IQ Gateway en op de meetspoelen in de juiste volgorde worden aangesloten. L1=bruin, L2=zwart, L3=grijs.

Klinkt triviaal, maar ik heb beunhazen gehad die zelfs de volgorde wisten te verprutsen. :F

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeBee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-09 17:27
The Zep Man schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:49:
[...]

En alle fasen op de IQ Gateway. En dat de fasen op de IQ Gateway en op de meetspoelen in de juiste volgorde worden aangesloten. L1=bruin, L2=zwart, L3=grijs.

Klinkt triviaal, maar ik heb beunhazen gehad die zelfs de volgorde wisten te verprutsen. :F
Ik heb de metered en 6 meetspoelen.
Daags na de installatie heeft een monteur 2 fase omgewisseld omdat alle 380v machines de verkeerde kant op
draaiden.
Hoe bepalend is de volgorde voor de correcte meting?

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CeeBee schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:03:
Hoe bepalend is de volgorde voor de correcte meting?
Zeer bepalend om correct te kunnen meten. Het is niet belangrijk voor enkel productie en levering aan het net. Dat kunnen de micro-omvormers en je smartmeter prima zelf af. Maar voor het meten van wat er gebeurt is het kritisch, en voor het diagnosticeren als er ooit een fasespecifiek probleem is. Als je bijvoorbeeld ziet dat op een bepaald fasenummer het voltage overdag veel te hoog is t.o.v. de andere twee fasen, dan helpt het als dat ook het correcte fasenummer is dat je moet rapporteren aan de netbeheerder.

Elke aangesloten fase op de IQ Gateway moet overeenkomen met de fase waarop de één of twee (zonproductie en netconsumptie) CT-meetspoelen zijn aangesloten.

Met de CT-meetspoelen zelf zijn er drie belangrijke aspecten:
-Aansluitvolgorde (eerst op de IQ Gateway, pas dan om de fase heen klemmen).
-De juiste fase.
-De richting (altijd de pijl richting de energierverbruikers/je groepenkast, weg van de energiebron die je meet).

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2023 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeeBee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-09 17:27
The Zep Man schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:51:
[...]

Met de CT-meetspoelen zelf zijn er drie belangrijke aspecten:
-Aansluitvolgorde (eerst op de IQ Gateway, pas dan om de fase heen klemmen).
-De juiste fase.
-De richting (altijd de pijl richting de energierverbruikers/je groepenkast, weg van de energiebron die je meet).
Weer wat wijzer geworden. Dank.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster

Huh, is het veranderd dat de standaard integratie van Envoy met firmware 7 werkt binnen HA?

Heb zelf toch ook maar eens die CO2 signal aangezet, ook wel leuk om te zien :)

Edit: is er echt geen mogelijkheid om oude data in te laden uit de Envoy / IQ Gateway? Dat je ze even opnieuw volledig kan synchroniseren ofzo? Zie: Joster in "[Enphase] Envoy / IQ Gateway lokaal uitlezen voor domotica"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:15
Joster schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Huh, is het veranderd dat de standaard integratie van Envoy met firmware 7 werkt binnen HA?

Heb zelf toch ook maar eens die CO2 signal aangezet, ook wel leuk om te zien :)

Edit: is er echt geen mogelijkheid om oude data in te laden uit de Envoy / IQ Gateway? Dat je ze even opnieuw volledig kan synchroniseren ofzo? Zie: Joster in "[Enphase] Envoy / IQ Gateway lokaal uitlezen voor domotica"
Vanuit de envoy niet nee, je kunt de data wel opvragen bij enphase zelf via hun api (en eventueel lelijk je database in proppen) ik haal zelf de data ook bij enphase op en daar kun je wel achteraf inladen.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
LinuZZ schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:27:
[...]

Vanuit de envoy niet nee, je kunt de data wel opvragen bij enphase zelf via hun api (en eventueel lelijk je database in proppen) ik haal zelf de data ook bij enphase op en daar kun je wel achteraf inladen.
Dank, maar jij haalt die dan op met een installer account zeker? Ik heb helaas Firmware versie D7.x en alleen een gebruikers account, dus ik kom niet verder dan https://envoy.local/home incl. de token die ik heb kunnen aanvragen.

Ohja, en deze doen het daarnaast ook:

https://envoy.local/home.json
https://envoy.local/production.json
https://envoy.local/api/v1/production/inverters
https://envoy.local/api/v1/production

Maar op bijvoorbeeld de volgende krijg ik een 401 autorisatie error:

https://envoy.local/prov
https://envoy.local/ivp/peb/newscan
http://envoy.local/stream/meter

Las wel dat ze /stream/meter mogelijk gaan open stellen voor gebruikers accounts: https://support.enphase.c...vailable-with-owner-token
I checked with the Gateway API Team and was informed that the API \stream\meter access will be provided to owners in an upcoming software release which is planned for the end of June.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:48
Joster schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:11:
[...]

Dank, maar jij haalt die dan op met een installer account zeker? Ik heb helaas Firmware versie D7.x en alleen een gebruikers account, dus ik kom niet verder dan https://envoy.local/home incl. de token die ik heb kunnen aanvragen.

Ohja, en deze doen het daarnaast ook:

https://envoy.local/home.json
https://envoy.local/production.json
https://envoy.local/api/v1/production/inverters
https://envoy.local/api/v1/production

Maar op bijvoorbeeld de volgende krijg ik een 401 autorisatie error:

https://envoy.local/prov
https://envoy.local/ivp/peb/newscan
http://envoy.local/stream/meter

Las wel dat ze /stream/meter mogelijk gaan open stellen voor gebruikers accounts: https://support.enphase.c...vailable-with-owner-token

[...]
'End of June update...'? Ik zit nog steeds op D5 en wacht op de update naar D7. Volgens Enphase in oktober zou het 'vanzelf binnenkort' moeten gaan. Zal ze nog eens mailen, want dit duurt wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Had 3 fases en een Envoy Metered zonder ct-spoelen.

Nu het zelf aangepast en 6 ct-spoelen geinstalleerd.
Dit hadden ze niet geinstalleerd.
Kwam ik achter pas na de installatie/opleverring helaas.
Had er ook niet voor betaald gelukkig. a 400 extra...

Op zich niet veel werk als je de NL handleiding maar doorloopt (Stappenplan)
Moest ook een 3 fase aardlek (goedkoop bij groepenkaststunter) erbij plaatsen want de Envoy was aangesloten op een 1 fase aardlek.
(Geen spoelen dan sluiten ze aan op 1 fase)

Heb nu nog setje van 6 spoelen over evt.

Dit krijg je dus te zien met de ct-spoelen in de standaard app van Enphase.
1e foto is niet realtime, om de 15 min update.
2e foto is realtime

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWNGUM13GtLwQdoew-RPYWIJHUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnSqRnqpaqc57zPdEHUhvxYG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN9jirOXpeYJjIQ6eZUtHr6HSBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lxch1b4ngqxKQ2OtuMDPwMQa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Steenwijkerland op 21-06-2023 10:40 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor degenen die nu problemen hebben met integrations, het ligt niet aan jou:

Enlighten:
This website is under heavy load (queue full)

We're sorry, too many people are accessing this website at the same time. We're working on this problem. Please try again later.
Dit lijkt ook van invloed te zijn op de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
The Zep Man schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:06:
Voor degenen die nu problemen hebben met integrations, het ligt niet aan jou:

Enlighten:

[...]

Dit lijkt ook van invloed te zijn op de API.
Crap, vandaar dat mijn integratie binnen HA het weer eens niet doet. Dacht er al aan deze weer te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar als ik dit zie zal dat dit keer geen nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Joster schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:10:
Crap, vandaar dat mijn integratie binnen HA het weer eens niet doet. Dacht er al aan deze weer te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar als ik dit zie zal dat dit keer geen nut hebben.
Het lijkt erop dat als de Enlighten-site het wel doet (je ziet het loginscherm), dat de API het ook zou moeten doen. Dat is dus een mooi moment om de integration een reload te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
The Zep Man schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:32:
[...]

Het lijkt erop dat als de Enlighten-site het wel doet (je ziet het loginscherm), dat de API het ook zou moeten doen. Dat is dus een mooi moment om de integration een reload te geven. :)
Dat is wel mooi balen, heb dat vorige week ook al moeten doen. Zo mis ik steeds een dag of wat aan de juiste info van mn opbrengst :/

Edit: Jep, zie nu ook weer de API error die ik al eerder had (maar waar ik toen pas na een aantal dagen achter kwam).

[ Voor 11% gewijzigd door Joster op 21-06-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Toch een voordeeltje met versie 5. Compleet lokaal zonder (online) token dus nergens last van, HA integratie heeft dus geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpallast
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:08
Ik heb volgens mij echter wel de meest relevante data in HA. Ik heb een extra template sensor aangemaakt die de opbrengst van de panelen bij elkaar optelt. En de rest haal ik uit de P1 meter.
Heb je een voorbeeld van die template sensor en hoe je deze aan het energie paneel hebt toe kunnen wijzen?

[ Voor 41% gewijzigd door wpallast op 30-06-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
wpallast schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Heb je een voorbeeld van die template sensor en hoe je deze aan het energie paneel hebt toe kunnen wijzen?
Misschien helpt mijn post jou op weg?
Pazo in "[Enphase] Envoy / IQ Gateway lokaal uitlezen voor domotica"
Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpallast
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:08
Ja, deels wel. Maar dan ben ik vooral op zoek naar die helper voor het optellen van de paneelwaarden en dit dan weer beschikbaar maken in het energiepaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Ik weet niet of dat in het 'standaard' energiepaneel kan. Volgens mij kan je daar niet iets aanpassen.
Daarom heb ik dus ook een eigen dashboard gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:32
Wie kan mij laten zien hoe ik in Postman tokens genereer voor Enphase api v4? En hoe ik de opbrengst per paneel kan uitlezen in Postman met auto refresh van de tokens?

Ik heb al diverse pogingen gedaan, maar weet blijkbaar net te weinig van Postman icm Oauth autorisatie. Ik ben bekend met de api v4 documentatie van Enphase, maar desondanks lukt het mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Amersfoort schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:47:
Wie kan mij laten zien hoe ik in Postman tokens genereer voor Enphase api v4? En hoe ik de opbrengst per paneel kan uitlezen in Postman met auto refresh van de tokens?

Ik heb al diverse pogingen gedaan, maar weet blijkbaar net te weinig van Postman icm Oauth autorisatie. Ik ben bekend met de api v4 documentatie van Enphase, maar desondanks lukt het mij nog niet.
Ikzelf heb daar niet echt verstand van, maar kwam deze op Github tegen deze post / vraag op het Enphase forum mbt automatisch updaten van de tokens in v4.
Geen idee of je dat in de richting helpt maar niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
wpallast schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Ja, deels wel. Maar dan ben ik vooral op zoek naar die helper voor het optellen van de paneelwaarden en dit dan weer beschikbaar maken in het energiepaneel.
@wpallast Kijk eens naar de Helpers => Utility meter of eventueel Helpers => Riemann sum

De laatste is om bijvoorbeeld waarden in W naar kWh om te kunnen zetten, de eerste is bedoeld om periodieke tellingen bij te houden.
Via een helper group kun je meerdere sensoren groeperen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• haroldsnel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-07 20:35
Is het mogelijk om via de lokale envoy API de productie uit te zetten? Zo ja dan kunnen we mooi een scriptje maken in HA of Domoticz die dan bij negatieve prijzen (dynamisch) de teruglevering tijdelijk uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
haroldsnel schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:55:
Is het mogelijk om via de lokale envoy API de productie uit te zetten? Zo ja dan kunnen we mooi een scriptje maken in HA of Domoticz die dan bij negatieve prijzen (dynamisch) de teruglevering tijdelijk uitzet.
Ja met HA geen probleem. Er zijn meerdere integraties waarbij de "Production" switch uitgezet kan worden. Hier al enige tijd in gebruik, zodra de netto prijs <0 wordt gaat de productie uit en weer aan als de prijs weer >0 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:31
ArPi75 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Ja met HA geen probleem. Er zijn meerdere integraties waarbij de "Production" switch uitgezet kan worden. Hier al enige tijd in gebruik, zodra de netto prijs <0 wordt gaat de productie uit en weer aan als de prijs weer >0 wordt.
Interessant. Ik ben pas begonnen met HA. Haal je dan de prijzen op met HA, en laat je HA dan automatisch schakelen? En ik dacht dat de prijs onder de -10 cent moest zitten voordat teruglevering echt negatief werd ivm met berekening leveringskosten en belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
ardvark99 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:43:
[...]

Interessant. Ik ben pas begonnen met HA. Haal je dan de prijzen op met HA, en laat je HA dan automatisch schakelen? En ik dacht dat de prijs onder de -10 cent moest zitten voordat teruglevering echt negatief werd ivm met berekening leveringskosten en belasting.
@ardvark99 Ik gebruik de Nordpool integratie en heb die zo ingesteld dat belasting en opslag van mijn energie leverancier worden toegevoegd. Deze integratie haalt alle prijzen voor de volgende dag ergens in de middag binnen.
Kan volgens mij ook rechtstreeks met de Tibber integratie wanneer je bij Tibber zit.
Daarna is het een automation maken die de switch omzet als de prijs onder en weer boven 0 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
ArPi75 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:58:
[...]

@ardvark99 Ik gebruik de Nordpool integratie en heb die zo ingesteld dat belasting en opslag van mijn energie leverancier worden toegevoegd. Deze integratie haalt alle prijzen voor de volgende dag ergens in de middag binnen.
Kan volgens mij ook rechtstreeks met de Tibber integratie wanneer je bij Tibber zit.
Daarna is het een automation maken die de switch omzet als de prijs onder en weer boven 0 komt.
Ik zit zelf bij Omnia Energie, denk niet dat die enige integratie heeft, maar zal eens kijken Nordpool kan doen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
ardvark99 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:43:
[...]

Ligt eraan wat je de 'prijs' noemt. Kale inkoopprijs of prijs incl energiebelasting, handlingskosten en (daarover nog een keer) de BTW. Die laatste nettoprijs die je dus aan je leverancier betaalt, moet je op schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
H4nsie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:37:
[...]

Ligt eraan wat je de 'prijs' noemt. Kale inkoopprijs of prijs incl energiebelasting, handlingskosten en (daarover nog een keer) de BTW. Die laatste nettoprijs die je dus aan je leverancier betaalt, moet je op schakelen.
Zoiets idd, maar dat kan ik na kijken in mijn opbrengst teruglevering, wat ongeveer het kantelpunt is. En bij benadering is voldoende denk ik. Het gaat mij meer om die extremen zoals afgelopen zondag.

Maar hoe schakel dan de productie uit? Ik heb de integratie van posixx draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
ardvark99 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Zoiets idd, maar dat kan ik na kijken in mijn opbrengst teruglevering, wat ongeveer het kantelpunt is. En bij benadering is voldoende denk ik. Het gaat mij meer om die extremen zoals afgelopen zondag.

Maar hoe schakel dan de productie uit? Ik heb de integratie van posixx draaiende.
Op het automatisch schakelen ben ik momenteel ook mezelf aan het oriënteren. Ik meen ergens in dit topic te hebben gelezen dat het met een Envoy Installeraccount kan (op Q-relay?), maar dat account heb ik niet. Nu doe ik het handmatig na een pushmelding vanuit Domoticz ;) Een din-rail zwave relais van 16A schakelcapaciteit zou ook kunnen, maar die zijn best prijzig (ong 95 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldsnel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-07 20:35
H4nsie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:53:
[...]

Op het automatisch schakelen ben ik momenteel ook mezelf aan het oriënteren. Ik meen ergens in dit topic te hebben gelezen dat het met een Envoy Installeraccount kan (op Q-relay?), maar dat account heb ik niet. Nu doe ik het handmatig na een pushmelding vanuit Domoticz ;) Een din-rail zwave relais van 16A schakelcapaciteit zou ook kunnen, maar die zijn best prijzig (ong 95 euro).
Als HA het wel kan dan moet het via de lokale API of die bij Enphase mogelijk zijn. Ik kan inderdaad met het installer account de productie uitzetten. Ik heb geen Q relay. Ik denk dat de Envoy dan gewoon alle omvormers uit schakelt.

Heb even de code doorgespit van de HA Envoy plugin maar kom daar zo snel niet uit hoe ze dat dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01

decramy

root@birdie:~#

Ik heb de enphase integratie in HA en heb geen schakelaars, alleen sensor-informatie... Lees dus graag mee 😉

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:41:
[...]

Dat kan nu met NEnvoy opgehaald worden.

[...]

Met curl doe je 't zo:

code:
1
curl 'https://envoy/ivp/peb/devstatus' -H 'Cookie: sessionId=XXX' --insecure
Update van D7.0.88 naar D7.6.175 gehad en nu werkt 't bij mij ook niet meer. Niet met authorization header, niet met cookie, niet met beide 8)7

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingiez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
RobIII schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:43:
[...]

Update van D7.0.88 naar D7.6.175 gehad en nu werkt 't bij mij ook niet meer. Niet met authorization header, niet met cookie, niet met beide 8)7
Ik had hetzelfde probleem, echter ophalen via browser, nadat ik was ingelogd op de envoy ui werkte de url wel.

Er zijn meerdere gebruikers met hetzelfde probleem; ik heb de envoy-ui procedure uitgeplozen en verwerkt in de Home Assistant plugin.

Dit werkt iig voor mij, mogelijk ook voor anderen :)

Its me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kingiez schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:58:
Ik had hetzelfde probleem, echter ophalen via browser, nadat ik was ingelogd op de envoy ui werkte de url wel.
Ja, daar snap ik geen bal van; @Sikkek doet 't ook zo. Als ik de authorization token uit de browser response pluk en gebruik werkt 't bij mij niet, óók niet als ik de sessionid cookie mee stuur en óók niet in curl.

Gebruiken jullie wel een 'gewone gebruiker' of een installer account?

Ik ga even naar je code kijken en 't proberen nabouwen / reproduceren.

Edit: Ik heb even zitten testen / proberen, maar wat is dat toch ook een BOUT API. Wat. Een. Prutszooi. Echt.

Ik krijg een token op de manier zoals jij die ook verkrijgt. Vervolgens stuur ik de Authorization: Bearer <token> mee in de request maar krijg ik nog steeds een 401... :(

Schiet mij maar lek hoor. Mocht iemand deze branch willen testen/proberen: vergeet niet even je serienummer van je Envoy hier in te vullen. Deze branch is nog test/probeersel en moet, als ik 't PoC werkend krijg, nog wat opgeschoond worden.

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 05-07-2023 02:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
decramy schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:57:
Ik heb de enphase integratie in HA en heb geen schakelaars, alleen sensor-informatie... Lees dus graag mee 😉
Ik gebruik de volgende integratie https://github.com/vincen...t_enphase_envoy_installer, maar volgens mij kan het ook met de posixx integratie (die laatste heeft als ik me niet vergis geen installer account nodig, de eerste wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hremijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 19:14
haroldsnel schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:01:
[...]

Ik kan inderdaad met het installer account de productie uitzetten. Ik heb geen Q relay. Ik denk dat de Envoy dan gewoon alle omvormers uit schakelt.
Als je de productie uitzet in de app blijft het Q-relais gewoon werken. De omvormers worden softwarematig uitgezet.Q relais bestaat alleen in landen waar in de regels staat dat er een galvanische scheiding moet zijn bij afschakelen door uitvallen van het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
ArPi75 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:25:
[...]

Ik gebruik de volgende integratie https://github.com/vincen...t_enphase_envoy_installer, maar volgens mij kan het ook met de posixx integratie (die laatste heeft als ik me niet vergis geen installer account nodig, de eerste wel).
Ik heb de posixx nu draaien, maar ik heb ook een dhz account, kan ik die ook gebruiken met die installer integratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingiez
RobIII schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:19:
[...]

Ja, daar snap ik geen bal van; @Sikkek doet 't ook zo. Als ik de authorization token uit de browser response pluk en gebruik werkt 't bij mij niet, óók niet als ik de sessionid cookie mee stuur en óók niet in curl.

Gebruiken jullie wel een 'gewone gebruiker' of een installer account?

Ik ga even naar je code kijken en 't proberen nabouwen / reproduceren.

Edit: Ik heb even zitten testen / proberen, maar wat is dat toch ook een BOUT API. Wat. Een. Prutszooi. Echt.

Ik krijg een token op de manier zoals jij die ook verkrijgt. Vervolgens stuur ik de Authorization: Bearer <token> mee in de request maar krijg ik nog steeds een 401... :(

Schiet mij maar lek hoor. Mocht iemand deze branch willen testen/proberen: vergeet niet even je serienummer van je Envoy hier in te vullen. Deze branch is nog test/probeersel en moet, als ik 't PoC werkend krijg, nog wat opgeschoond worden.
Ik zie twee wijzigingen t.o.v. van de procedure die de envoy ui hanteert;
  • jouw implementatie van GenerateRandomString kan ook een _ teruggeven als karakter (de envoy ui doet alleen a-Z en 0-9)
  • De secret die je genereert is 43 ipv 40 karakters lang
Geen idee of een van deze twee items de doorslag geeft, maar verder zie ik zo snel geen afwijkende items in de procedure.

Ik gebruik overigens een DHZ account, waarmee ik zowel installer als owner account eigenschappen heb.

Its me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingiez
ardvark99 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:42:
[...]

Ik heb de posixx nu draaien, maar ik heb ook een dhz account, kan ik die ook gebruiken met die installer integratie?
Ja het dhz account werkt ook met de installer integratie (voor mij wel althans)

Its me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kingiez schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:46:
[...]

Ik zie twee wijzigingen t.o.v. van de procedure die de envoy ui hanteert;
  • jouw implementatie van GenerateRandomString kan ook een _ teruggeven als karakter (de envoy ui doet alleen a-Z en 0-9)
  • De secret die je genereert is 43 ipv 40 karakters lang
Ja, dat is dus het stomme; ik zie wél een _ en ik zie ook 43 tekens in mijn inspector voorbij komen; daarom had ik het zo geïmplementeerd. Maar ook zonder _ en 40 tekens doet 'ie het niet. Althans; ik krijg dus wél een token (dus het lijkt te werken), ik kan die token alleen niet gebruiken voor de devicestatus.
Kingiez schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:46:
Ik gebruik overigens een DHZ account, waarmee ik zowel installer als owner account eigenschappen heb.
Ja, vanavond dat maar eens proberen...

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
ardvark99 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:42:
[...]

Zoals hierboven al gezegd zou die inderdaad moeten werken, maar heeft de posixx integratie geen "Production" dan? Die zou onder de Envoy moeten zitten waarmee dus in 1x alle productie aan cq. uit gezet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:59
De posixx integratie heeft geen productie switch.
Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste