Toon posts:

[Enphase] Haal meer uit je Envoy!

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38
Zelfde hier, heb hem nu een paar maanden maar ben er ook nog niet aan toe gekomen.
Ik had gehoopt dat het vrij simpel zou zijn met een bestaande bridge voor mijn openhabian installatie, maar toen kwam ik erachter dat enphase de API net had vernieuwd met een ander TLS protocol, Ik heb zelf alleen een gebruikersaccount in combinatie met een standard IQ gateway en via https://entrez.enphaseenergy.com lijk ik geen token te krijgen.

Ik lees dan ook mee in dit topic totdat ik ergens de tijd vind mij er toch weer in te verdiepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yoda-ict
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:55
Pazo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:42:
[...]

Misschien als je er voor kiest om niet 'use Enlighten' aan te vinken tijdens de configuratie.
Maar ik weet niet precies wat de uitleesfrequentie is van de Posixx integratie, misschien dat @yoda-ict daar iets over kan zeggen?
om de 30 seconden!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

RobIII schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:57:
Ik ben van plan om binnenkort eens te kijken of ik een .Net library kan schrijven om dat ding uit te lezen.
Ik heb een heel klein beginnetje gemaakt; hier vind je het project. Ik heb vooralsnog maar 2 methods (GetEnvoyInfoAsync en GetConsumptionAsync) geïmplementeerd, de rest komt er aan. < Het zijn er inmiddels meer.

Ik ben ook van plan de SSE stream te implementeren; shouldn't be too hard.

Als er iemand (erg) bekend is met deze API: DM me even. Ik kan een set extra ogen gebruiken op de datatypes en responses en in hoeverre deze compleet zijn etc.

[Voor 19% gewijzigd door RobIII op 16-05-2023 21:20]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:04

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Vandaag kwam ik een interessant document tegen ==> een how to manual om via REST je envoy helemaal uit te lezen.

@Pazo heeft deze in een Proton Drive gezet: https://drive.proton.me/urls/YENVV7WQNW#OOJMQX4GfYOF

Ikzelf heb niet zoveel ervaring met REST maar als ik het document zo doorlees kan je heel veel informatie verkrijgen.

Wellicht dat iemand hier er wat interessants mee kan.

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Panzer_V schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:11:
Wellicht dat iemand hier er wat interessants mee kan.
Daar kan ik zeker wat mee; ik ben net heel die REST API in .Net aan 't implementeren. Heeft @Pazo er een probleem mee als ik (tijdens ontwikkeling) die PDF in de repository opneem voor reference?

[Voor 6% gewijzigd door RobIII op 16-05-2023 22:20]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:21
@RobIII nee op zich geen probleem mee, het is niet mijn document.
Weet alleen niet in hoeverre mijn protondrive belast gaat worden als het heel publiekelijk wordt? :)

[Voor 11% gewijzigd door Pazo op 16-05-2023 22:38]

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Pazo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:37:
@RobIII nee op zich geen probleem mee, het is niet mijn document.
Weet alleen niet in hoeverre mijn protondrive belast gaat worden als het heel publiekelijk wordt? :)
Nee, ik neem de PDF gewoon in de repo op (als je dat niet uitmaakt); dus dan staat die PDF (ook) op GitHub. Is dat OK?

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo
Ja is goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Done
Mag ik vragen waar je deze PDF gevonden hebt?

[Voor 19% gewijzigd door RobIII op 16-05-2023 23:07]

Over mij

• Pazo
RobIII schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:05:
[...]

Done
Mag ik vragen waar je deze PDF gevonden hebt?
@Panzer_V ;)

• broekieman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:49
Bij mij draait de envoy op wifi, maar ik heb regelmatig uitval dus wil ik deze bekabelen.
Nu heeft de installateur de envoy te kort op het andere kastje geplaatst zodat ik de utp stekker niet kan insteken. De envoy zit volgens mij op een soort snel bevestiging, maar ik weet niet hoe ik hem los kan maken. Iemand?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Aan de onderkant zit een lipje aan de muurzijde, even omlaag trekken en dan de Envoy van onderen naar voren trekken en dan iets omhoog eraf tillen.

[Voor 4% gewijzigd door Microkid op 18-05-2023 20:02]

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 12:32
broekieman schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:41:
Bij mij draait de envoy op wifi, maar ik heb regelmatig uitval dus wil ik deze bekabelen.
Uitval van de Envoy's lokale netwerkverbinding of uitval van diens verbinding naar Enphase?

Het is normaal dat de Envoy niet altijd een verbinding heeft met Enphase. Dat ligt aan Enphase diens brakke online diensten, met als resultaat dat het verbindingslampje oranje wordt. Via het netwerk (in mijn geval ethernet) is het apparaat wel gewoon bereikbaar.

Internal Error 500 ziet er zo professioneel uit op je 'cloud'-omgeving... }:|

[Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2023 07:01]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:00
The Zep Man schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:00:
[...]

Uitval van de Envoy's lokale netwerkverbinding of uitval van diens verbinding naar Enphase?

Het is normaal dat de Envoy niet altijd een verbinding heeft met Enphase. Dat ligt aan Enphase diens brakke online diensten, met als resultaat dat het verbindingslampje oranje wordt. Via het netwerk (in mijn geval ethernet) is het apparaat wel gewoon bereikbaar.

Internal Error 500 ziet er zo professioneel uit op je 'cloud'-omgeving... }:|
Kan ook aan de netwerk drivers van de Envoy liggen. Wanneer bij mij geen verbinding is, ledje wordt rood, en ik trek mijn lan verbinding los, meldt ie aan op mijn wifi en wordt het ledje groen, of anders om van wifi naar lan. Voorts duurt het nog minuten voordat de data weer gesynct is.
Ik heb verder niet gecheckt of getraced wat er op netwerk niveau gebeurt. Maar dat verbinding af en toe brak is, is duidelijk. Normaal valt dat mensen misschien niet zo op, maar tweakers willen realtime data zien, en niet een uur wachten tot de data weer synct met Enphase.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
ardvark99 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:03:
[...]

Kan ook aan de netwerk drivers van de Envoy liggen. Wanneer bij mij geen verbinding is, ledje wordt rood, en ik trek mijn lan verbinding los, meldt ie aan op mijn wifi en wordt het ledje groen, of anders om van wifi naar lan. Voorts duurt het nog minuten voordat de data weer gesynct is.
Lijkt mij eerder dat de Envoy direct opnieuw een verbinding probeert te maken met Enphase zodra de kabel verbonden wordt. Als het een driverprobleem was, dan had ik geen lokale toegang tot de Envoy.

Let op dat de LED waar je naar refereert enkel aangeeft of er een verbinding met Enphase is. Het zegt niets over de lokale netwerkverbinding, of dat een internetverbinding beschikbaar is.

[edit]
Volgens de documentatie, als de LED solide oranje is, dan zijn alleen lokale verbindingen mogelijk. Er is dan iets fout met je eigen internetverbinding of met Enphase's online omgeving. Mijn ervaring is dat het vaak dat laatste is.

[Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2023 22:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ardvark99
The Zep Man schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Lijkt mij eerder dat de Envoy direct opnieuw een verbinding probeert te maken met Enphase zodra de kabel verbonden wordt. Als het een driverprobleem was, dan had ik geen lokale toegang tot de Envoy.

Let op dat de LED waar je naar refereert enkel aangeeft of er een verbinding met Enphase is. Het zegt niets over de lokale netwerkverbinding, of dat een internetverbinding beschikbaar is.
Het is ook meer een observatie, viel mij op dat wanneer in de app al lang geen data verwerkt was, dit op deze manier op te lossen is, of nog langer wachten. Of er staat in de firmware een timer heel hoog die om de zoveel tijd de verbinding met Enphase weer opnieuw opbouwt. En op deze manier geforceerd wordt, met switchen van lan naar wifi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
ardvark99 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:23:
Het is ook meer een observatie, viel mij op dat wanneer in de app al lang geen data verwerkt was, dit op deze manier op te lossen is, of nog langer wachten.
Waar denk je dat de Enphase applicatie, van het bedrijf Enphase, met een Enphase 'cloud' omgeving, zijn data vandaan haalt? En wat denk je wat er gebeurt als iets in die keten niet in staat is om gegevens te ontvangen van de Envoy? ;)

[Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2023 10:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• broekieman
Denken jullie dat we in de toekomst lokaal kunnen uitlezen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
broekieman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:24:
Denken jullie dat we in de toekomst lokaal kunnen uitlezen?
Dat denk ik niet. Dat doe ik, nu en in de toekomst.

[Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2023 10:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• broekieman
Niet met de laatste firmware neem ik aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
broekieman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:36:
Niet met de laatste firmware neem ik aan.
Dat doe ik nog steeds met de laatste firmware. Data wordt lokaal opgehaald. Het enige verschil is dat om de zoveel tijd een token online wordt opgehaald die lokale toegang geeft tot de Envoy. Dit is volledig geautomatiseerd.

Daar maak ik mij niet zo druk om. Er zijn voldoende knappe koppen die de firmware zullen hacken als Enphase ooit besluit om de stekker eruit te trekken of om iets anders geks te doen.

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2023 11:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• broekieman
Ik gebruik homeassistant en daar kan het volgens mij nog niet, maar zoals je zegt wordt er driftig gewerkt aan verbetering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

broekieman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:24:
Ik gebruik homeassistant en daar kan het volgens mij nog niet, maar zoals je zegt wordt er driftig gewerkt aan verbetering.
In HA is het prima mogelijk. Je moet alleen niet de 'standaard' integratie gebruiken maar een HACS integratie. Neem bijvoorbeeld die van Posixx. Dit werkt perfect.

https://github.com/posixx/home_assistant_custom_envoy

ps. Posixx is toevallig ook een mede-Tweaker ;)

[Voor 5% gewijzigd door Panzer_V op 19-05-2023 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14
Ik krijg in mijn home assistant integratie opeens deze foutmelding sinds gisteren

Enphase Envoy
Retrying setup: Error communicating with API: All connection attempts failed

Ik gebruik de integratie van posixx. Wat kan er fout zijn? En hoe kan ik dit oplossen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Gotez schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:16:
Ik krijg in mijn home assistant integratie opeens deze foutmelding sinds gisteren

Enphase Envoy
Retrying setup: Error communicating with API: All connection attempts failed

Ik gebruik de integratie van posixx. Wat kan er fout zijn? En hoe kan ik dit oplossen? Iemand een idee?
Dat had ik laatst ook. Integratie verwijderen en opnieuw toevoegen doet de trick. Ik denk dat ie issues heeft met het token refreshed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
broekieman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:24:
Heb je de topicstart gelezen? Gaat prima. Ik gebruik ook HA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• broekieman
Ik gebruik de homeassistant installer integratie. Is deze dan ook lokaal?

• The Zep Man
broekieman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:45:
Ik gebruik de homeassistant installer integratie. Is deze dan ook lokaal?
De data wordt lokaal opgehaald, direct uit je Envoy.

De integratie maakt om de zoveel tijd verbinding met Enphase om een nieuw token op te halen, om zo toegang te behouden tot de Envoy.

• broekieman
Gaat het daar dan mis als de integratie soms geen verbinding heeft?

• The Zep Man
broekieman schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:02:
Gaat het daar dan mis als de integratie soms geen verbinding heeft?
Geen idee. Het gaat bij mij niet mis. Volgens mij hebben zelfs de kortste tokens een levensduur die lang genoeg is dat een redelijk lange uitval geen problemen veroorzaakt. Ik gebruik de HACS custom integration waarvoor een installer account vereist is.

[Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 20-05-2023 09:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:30
Heb me hier al flink ingelezen. Ik zoek een beetje consensus over de firmware van de Envoy.

Situatie:
- aankoop woning met bestaande PV installatie
- Envoy op versie R4.10.35 (6ed292) , non metered
- Software build date: Mon Nov 12, 2018 05:57 PM PST (slik)
- Gekoppeld met HA via standaard integratie, werkt goed

Wat me opvalt:
- web interface naar de meeste links uit de startpost is flink traag (maar wellicht hoort dat zo)
- als ik "http://envoy/installer/setup/home" gebruik moet ik soms het aantal micro inverters en relays plus grid profiel opnieuw setten, echter niet elke keer. Als ik dat dan bevestig zie ik dat ook netjes bij de events gebeuren. Echter dit geeft geen stabiele indruk.
- ik heb een controle gedaan met mijn externe ip of de envoy van buitenaf openstaat. Dit is niet het geval.

Het liefst zou ik de oude firmware (laten) updaten echter ik begrijp dat Enphase vanaf een bepaalde versie met een token authenticatie gaat werken waar niet iedereen blij mee is.

Momenteel werkt alles hier prima. Ik heb wel last van "AC Voltage High" meldingen maar dat is volgens Enphase congestie op het net hier. Daar kunnen zij dus niks aan doen. Maar moet ik opnemen met de netbeheerder.

Heeft het überhaupt zin om naar een nieuwere firmware te gaan? Welke voordelen biedt het? Gevoelsmatig is 2018 software woeker oud natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo
Ik zit zelf (doelbewust) nog op versie 5 en zie geen reden om naar versie 7 te gaan. Hoewel het token systeem van v7 opzichte prima schijnt te werken, ben je op die manier toch een klein beetje afhankelijk van de cloud. Met versie 5 gebruik je de het wachtwoord dat lokaal ingebouwd zit, dus je bent met lokaal uitlezen met v5 ook echt lokaal.

Die issues die je aangeeft met aantal micro's / q relais invullen, of dat het soms niet altijd even snel werkt herken ik, maar vind ik niet erg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
m.eddy schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:13:
Het liefst zou ik de oude firmware (laten) updaten echter ik begrijp dat Enphase vanaf een bepaalde versie met een token authenticatie gaat werken waar niet iedereen blij mee is.

(...)

Heeft het überhaupt zin om naar een nieuwere firmware te gaan? Welke voordelen biedt het? Gevoelsmatig is 2018 software woeker oud natuurlijk.
Ik heb begrepen dat Enphase hier en daar maatwerk ondersteunt. Bijvoorbeeld: een Envoy waarop ooit V5 firmware geïnstalleerd was en die een upgrade had gekregen naar V7 werd na een verzoek weer gedowngrade naar V5.

Wat je zou kunnen doen is een verzoek (ticket) inschieten bij Enphase, met de vraag of een upgrade naar de laatste V5-versie mogelijk is en expliciet noemen dat V7 niet geïnstalleerd wordt.

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 22-05-2023 08:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:42
The Zep Man schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:13:
[...]

Ik heb begrepen dat Enphase hier en daar maatwerk ondersteunt. Bijvoorbeeld: een Envoy waarop ooit V5 firmware geïnstalleerd was en die een upgrade had gekregen naar V7 werd na een verzoek weer gedowngrade naar V5.

Wat je zou kunnen doen is een verzoek (ticket) inschieten bij Enphase, met de vraag of een upgrade naar de laatste V5-versie mogelijk is en expliciet noemen dat V7 niet geïnstalleerd wordt.
Ik zit in dezelfde situatie en ben heel benieuwd of ze dat doen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m.eddy
The Zep Man schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:13:
[...]

Ga ik doen, ik zal hier updaten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

RobIII schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:57:
Ik ben van plan om binnenkort eens te kijken of ik een .Net library kan schrijven om dat ding uit te lezen.
Inmiddels heb ik al een heel eind van de "local API" geïmplementeerd, waaronder (wat ik denk) de belangrijkste methods, maar er is ook nog zat te doen. Er zijn inmiddels een paar alpha releases beschikbaar. Als er nog .Net developers zijn hier die het nut van deze library in zien: gebruik 'm vooral en laat horen wat je mist / wat er niet werkt! Ik kan de feedback goed gebruiken; graag per DM zodat dit topic niet offtopic gaat.

[Voor 13% gewijzigd door RobIII op 22-05-2023 17:16]

Over mij

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:20
RobIII schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:58:
[...]

Inmiddels heb ik al een heel eind van de "local API" geïmplementeerd, waaronder (wat ik denk) de belangrijkste methods, maar er is ook nog zat te doen. Er zijn inmiddels een paar alpha releases beschikbaar. Als er nog .Net developers zijn hier die het nut van deze library in zien: gebruik 'm vooral en laat horen wat je mist / wat er niet werkt! Ik kan de feedback goed gebruiken!
Ik ga er mee aan de slag, eerste run werkt. Kleine opmerking: de quickstart is niet up te date lijkt het:
code:
1
var ci = new ConnectionInfo("user@gmail.com", "sup3rs3cet");

geeft bij mij een compiler error.
code:
1
2
3
4
5
var ci = new NEnvoy.Models.EnvoyConnectionInfo()
{
    Username = "user@gmail.com",
    Password = "sup3rs3cet",
};

doet het wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Sikkek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:02:
[...]

Ik ga er mee aan de slag, eerste run werkt. Kleine opmerking: de quickstart is niet up te date lijkt het:
code:
1
var ci = new ConnectionInfo("user@gmail.com", "sup3rs3cet");

geeft bij mij een compiler error.
code:
1
2
3
4
5
var ci = new NEnvoy.Models.EnvoyConnectionInfo()
{
    Username = "user@gmail.com",
    Password = "sup3rs3cet",
};

doet het wel.
Thanks. Aangepast d:)b
Ik heb mijn vorige post aangepast: eventuele feedback graag even in een DM, dan kan dit topic ontopic blijven ;)

Over mij

• fauquemont
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:20
Ik heb sinds vorige week een enphase systeem. Deze wil ik graag integreren in home assistant. Nadat ik de posixx integratie heb toegevoegd en mijn inloggegevens heb ingevuld, wordt de setup afgebroken met een foutmelding.
Ik heb een 3fasen systeem en ook aangevinkt.

Herkent iemand dit?

This error originated from a custom integration.

Logger: custom_components.enphase_envoy
Source: custom_components/enphase_envoy/envoy_reader.py:558
Integration: Enphase Envoy
First occurred: 7:52:12 AM (125 occurrences)
Last logged: 10:54:13 AM

Unexpected error fetching envoy Envoy 122242025871 data: 'lines'
Traceback (most recent call last):
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/update_coordinator.py", line 258, in _async_refresh
self.data = await self._async_update_data()
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/update_coordinator.py", line 217, in _async_update_data
return await self.update_method()
File "/config/custom_components/enphase_envoy/__init__.py", line 82, in async_update_data
data[description.key] = await getattr(
File "/config/custom_components/enphase_envoy/envoy_reader.py", line 558, in production_l1
production_l1 = raw_json["production"][idx]["lines"][0]["wNow"]
KeyError: 'lines'

• MarcVi
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-05 01:33
Hoi,
Ik heb een 3 fase envoy s metered.
Er zitten 6 spoelen in de kast die zouden moeten registreren per fase de geproduceerde en verbruikte energie.
Sinds een poos kan ik in Dashboard plotseling niet meer per fase zien hoeveel verbruik er is.
Heeft iemand een idee?

• MarcVi
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-05 01:33

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yoda-ict
fauquemont schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:03:
Ik heb sinds vorige week een enphase systeem. Deze wil ik graag integreren in home assistant. Nadat ik de posixx integratie heb toegevoegd en mijn inloggegevens heb ingevuld, wordt de setup afgebroken met een foutmelding.
Ik heb een 3fasen systeem en ook aangevinkt.

Herkent iemand dit?

This error originated from a custom integration.

Logger: custom_components.enphase_envoy
Source: custom_components/enphase_envoy/envoy_reader.py:558
Integration: Enphase Envoy
First occurred: 7:52:12 AM (125 occurrences)
Last logged: 10:54:13 AM

Unexpected error fetching envoy Envoy 122242025871 data: 'lines'
Traceback (most recent call last):
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/update_coordinator.py", line 258, in _async_refresh
self.data = await self._async_update_data()
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/update_coordinator.py", line 217, in _async_update_data
return await self.update_method()
File "/config/custom_components/enphase_envoy/__init__.py", line 82, in async_update_data
data[description.key] = await getattr(
File "/config/custom_components/enphase_envoy/envoy_reader.py", line 558, in production_l1
production_l1 = raw_json["production"][idx]["lines"][0]["wNow"]
KeyError: 'lines'
Het lijkt erop dat je systeem een 1 fase systeem is aangezien de lines key ontbreekt…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fauquemont
yoda-ict schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 04:03:
[...]

Het lijkt erop dat je systeem een 1 fase systeem is aangezien de lines key ontbreekt…
Het systeem bevat 31 panelen met een 3 phase Qrelay controller en een envoy ENV-S-EM-230.

Kan ik ergens zien of het als 1 of 3 fase is geconfigureerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yoda-ict
Dan kan je via het installer account zien in enlighten onder systemen:

Via user account is dat niet beschikbaar volgens mij. Weet je zeker dat alle CT spoelen zijn aangesloten, op elke fase 1?)

[Voor 9% gewijzigd door yoda-ict op 26-05-2023 16:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 08:08
fauquemont schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Het systeem bevat 31 panelen met een 3 phase Qrelay controller en een envoy ENV-S-EM-230.

Kan ik ergens zien of het als 1 of 3 fase is geconfigureerd?
En even kijken of alle lampjes op het Q relais branden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mielus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-06 09:04
Acradavos schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:32:
[...]

Kan je de Posixx integratie naast je Enphase DEV draaien?
Ja dat kan, maar wel met enige moeite omdat het DOMAIN identiek is aan de originele home assistant intergratie.
Als je met de hand de code zet in custom_components/ met een andere directory naam
en daarna domain aanpast in __init__.py en manifest.json (doe ook de naam ter herkenning)
Ik heb nu de originele, die van posixx en die van vincent (installer) naast elkaar draaien.
code:
1
2
3
[core-ssh custom_components]$ grep enphase_envoy_vincent enphase_envoy_vincent/*
enphase_envoy_vincent/const.py:DOMAIN = "enphase_envoy_vincent"
enphase_envoy_vincent/manifest.json:  "domain": "enphase_envoy_vincent",

En andere vraag, die ik voorbij zag komen was update frequentie aanpassen, kan ook:
code:
1
enphase_envoy2/__init__.py:SCAN_INTERVAL = timedelta(seconds=1)

Ik heb nu 2 envoy's, 1 met v5 en 1 met v7.
Ik moet zeggen dat je op v7 mbv https://envoy.lan/ivp/peb/devstatus ac_voltage dc_voltage en temperature lokaal kan uitlezen is interessant, maar je maakt je wel afhankelijk van internet tokens dat is wel balen.
(ik weet zeker dat die internet tokens binnen 10 jaar geld gaan kosten)
Deze kan dat dus:
code:
1
https://github.com/vincentwolsink/home_assistant_enphase_envoy_installer

[Voor 13% gewijzigd door mielus op 28-05-2023 11:08. Reden: plaatje erbij, typo, verduidelijking waarom ik denk dat internet tokens niet handig zijn]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mielus
Markappelman schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:13:
[...]
Ook schiet de envoy in de stress als ie periodiek een bepaalde call over HTTPS niet kan doen. Uiteindelijk krijgt ie dan een 500 error terug en vanaf dat moment begint om de paar seconden requests af te schieten. Langzaamaan kruip ik naar een volledige oplossing, maar het helpt niet mee dat bepaalde calls, maar eens in de 2 weken lijken te gebeuren. Het is een soort ontwikkelen in productie. >:)
Je moet wel het https certificaat in nginx toevoegen:
code:
1
nginx-util add_ssl reports.enphaseenergy.com

(en zorgen dat de .key en .crt op de goed plek staan, zowel dir als .conf file)

Volgens mij gaat het bij mij al een tijd goed met de config van mijn 1e post, had jij nog andere aanpassingen gedaan/ervaringen?
Mijn ervaring: firmware updates van micro's zijn tegengehouden ondanks dat support ze door wilde voeren
(Ik had problemen met 1 micro, voor het gemak gingen ze alle micro's maar even updaten)
Het enige wat helaas nog niet werkt is de productie-stop-knop tegenhouden (maar dat is op te lossen door envoy uit te zetten, de micro's los te koppen van dc (of dus wachten op de nacht) envoy niet aan internet hangen en dan via lan weer productie aanzetten, dit werkt met v5, met v7 kom je wellicht in de problemen ivm benodigde internet token, maar je zou ook "unmanaged"(zonder envoy) kunnen produceren, met de huidige iq7 firmware althans, de iq8's kunnen dat al niet meer als ik dat goed begrijp)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mielus
Waps61 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:11:
[...]
Ik ook nog even zitten rekenen aan de kabellengte en verval. Er is max 40m kabel gebruikt en de iq8+ leveren 10x300VA dus 3000W. Dan loopt er tussen de 11,8 en 13,6 A door de kabel (ongeveer 3,5% verlies= 7,5 - 8,3V). dus 2,5mm2 is als kabel het probleem niet.
De vraag is dus stoppen de converters met leveren bij 253-7,5= 245,5V? Om boven de 250V uit te komen moet je al naar 6mm2 dan. Of maak ik een denkfout mbt kabeldikte?
Het lijkt me inderdaad dat zodra de micro een te hoog voltage ziet deze afschakelt, in jouw geval zou dat idd 245.4V wijkspanning kunnen zijn omdat jouw Vrise 7,5V is. mbv een installer account kan je micro voltages bekijken, zie de topic post. Hoe sneller je van de q-kabel naar 4mm2 of 6mm2 gaat voor lange trajecten hoe beter, want minder weerstand en dus minder Vrise voor de micro. NB merk op dat de q-kabel soepel/stranded is, dus nog hogere weerstand dan harde kern/solid core. Verder is natuurlijk van belang dat de koppeling tussen kabels een lage weerstand hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fauquemont
yoda-ict schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:34:
Dan kan je via het installer account zien in enlighten onder systemen:

[Afbeelding]

Via user account is dat niet beschikbaar volgens mij. Weet je zeker dat alle CT spoelen zijn aangesloten, op elke fase 1?)
Ik heb het kastje open gemaakt. Er zijn helemaal geen spoelen aangesloten. Ik heb geen metered besteld, moeten er dan toch spoelen aangesloten zijn?
Het viel wel op dat het actuele vermogen dat getoond wordt in de app niet klopt in vergelijking met de p1 meter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fauquemont
mike123 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:38:
[...]

En even kijken of alle lampjes op het Q relais branden.
Die branden allemaal.

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:39
fauquemont schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:28:
[...]

Ik heb het kastje open gemaakt. Er zijn helemaal geen spoelen aangesloten. Ik heb geen metered besteld, moeten er dan toch spoelen aangesloten zijn?
Het viel wel op dat het actuele vermogen dat getoond wordt in de app niet klopt in vergelijking met de p1 meter.

[Afbeelding]
Als je geen metered hebt besteld hoeven de spoelen er niet bij geleverd/geïnstalleerd te worden.
Mooi dat je die optie wel hebt :) en de ruimte

Het is niet helemaal correct aangesloten: De dubbele draden (zonder adereindhuls) die in het onderste automaat zitten en het automaat voor de envoy-groep is achter een automaat gezet waar ook het q-relais/pv op zit. Beide automaten op de onderste dikke bedrading aan sluiten lijkt mij beter. Achter het ene automaat het q-relais en achter het andere de envoy.

• fauquemont
berend_ schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 00:45:
[...]

Als je geen metered hebt besteld hoeven de spoelen er niet bij geleverd/geïnstalleerd te worden.
Mooi dat je die optie wel hebt :) en de ruimte

Het is niet helemaal correct aangesloten: De dubbele draden (zonder adereindhuls) die in het onderste automaat zitten en het automaat voor de envoy-groep is achter een automaat gezet waar ook het q-relais/pv op zit. Beide automaten op de onderste dikke bedrading aan sluiten lijkt mij beter. Achter het ene automaat het q-relais en achter het andere de envoy.
Is dat dan wellicht het probleem : omdat ik de metered versie heb verwacht de integratie dat ik ook metingen heb, deze heb ik echter niet omdat ik niet hiervoor heb betaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 11:39

HeyDude

Blijven lachen!

Interessante discussie en informatie.
Ik heb een Enphase installatie met firmware V7

Vraag die ik nog niet gezien heb hier zover ik kon zien...
Als ik inkog op mijn local gateway krig ik deze melding te zien:
Warning : Communications from other Envoy(s) have been detected.

Is dit iets wat "normaal" is en zo nee wat kan ik er aan doen?

Wellicht is het een idee om deze info toe te voegen aan de TS? @Pazo
Als je nog geen pv-systeem onder je Enlighten Manager account hebt, dan kan je met de volgende
inlogggegevens enkele systemen bekijken.
Enkele systemen zijn uitgerust met een of meerdere AC Battery’s:
log-in met demo@enphase.com en het wachtwoord is Enlighten!

[Voor 33% gewijzigd door HeyDude op 28-05-2023 09:06]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikevankan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-06 09:07
Is inmiddels opgelost door de support

[Voor 96% gewijzigd door mikevankan op 28-05-2023 11:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:14
mikevankan schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:23:
Is inmiddels opgelost door de support
Dit is zo te zien je eerste bericht in dit draadje. Wat is er precies opgelost?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikevankan
RichieB schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:07:
[...]

Dit is zo te zien je eerste bericht in dit draadje. Wat is er precies opgelost?
Ik had tijdens mijn oplevering geen DHZ account en kreeg geen tweede account welke wel DHZ rechten heeft toegevoegd. Uiteindelijk heb ik via support mijn account laten veranderen in een DHZ account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.eddy
mikevankan schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:04:
[...]

Ik had tijdens mijn oplevering geen DHZ account en kreeg geen tweede account welke wel DHZ rechten heeft toegevoegd. Uiteindelijk heb ik via support mijn account laten veranderen in een DHZ account.
Dat is interessant. Ik heb gewoon home owner account en wil daarnaast een DHZ account. Ik kan een account aanmaken maar ik krijg de gateway niet gekoppeld omdat dat al gebeurd is.
Inderdaad hebben twee company accounts toegang, de leverancier en de installateur.

Klopt het dat je naast home owner geen DHZ kan aanmaken?
Hoe kwam je op het idee om het account te laten aanpassen. Kwam support daar zelf mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mikevankan
m.eddy schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:17:
[...]

Dat is interessant. Ik heb gewoon home owner account en wil daarnaast een DHZ account. Ik kan een account aanmaken maar ik krijg de gateway niet gekoppeld omdat dat al gebeurd is.
Inderdaad hebben twee company accounts toegang, de leverancier en de installateur.

Klopt het dat je naast home owner geen DHZ kan aanmaken?
Hoe kwam je op het idee om het account te laten aanpassen. Kwam support daar zelf mee?
Bij mij kreeg ik de volgende melding toen ik mijn eigen DHZ account wilde toevoegen via mijn home owner account. Die had ik nodig voor de HA omgeving gezien ik wil schakelen op de dynamische tarieven (voorlopig).

Toen heb ik support de situatie uitgelegd en aangegeven dat ze mijn account mogen aanpassen indien dat mogelijk was of dat ze op de een of andere manier mijn tweede account toe mochten voegen. Support gaf aan dat ze het account wel konden wizjigen en toen was ik binnen 5M via de chat geholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ardvark99
mikevankan schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:33:
[...]

....
Toen heb ik support de situatie uitgelegd en aangegeven dat ze mijn account mogen aanpassen indien dat mogelijk was of dat ze op de een of andere manier mijn tweede account toe mochten voegen. Support gaf aan dat ze het account wel konden wizjigen en toen was ik binnen 5M via de chat geholpen.
Ik heb dat laatst ook gedaan, maar gewoon een ticket geopend bij support. Na wat vragen hebben ze idd mijn account omgezet naar dhz account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.eddy
ardvark99 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:37:
[...]

Ik heb dat laatst ook gedaan, maar gewoon een ticket geopend bij support. Na wat vragen hebben ze idd mijn account omgezet naar dhz account.
Ik heb een andere variant blijkbaar.
Had een DHZ aangemaakt maar kreeg de gateway niet gekoppeld.

Toen een mail gestuurd of ze dat account toe wilden voegen en dat hebben ze gedaan.
Zie in mijn home owner het dhz account staan onder My Access Control - User Access Settings.

Als ik er mee inlog kan ik zeker meer zaken zien dan met mijn Home Owner account, zoals bijvoorbeeld het inzien van de spanning per micro en micro's toevoegen.

Wat me wel opvalt.
Veel knoppen zijn grayed out. Zoals bijvoorbeeld op de gateway (Check signal strength/scan for new devices).
Kan niks met firmware van de gateway op de site.

Als ik met de dhz inlog op de IOS Enphase Toolkit app dan kan ik inloggen, maar is de site daar nog incompleet: Stage 1.
Eigenlijk waar ik was gebleven op de site toen mijn DHZ nog niet gekoppeld was. Dus bij het toevoegen van de gateway die ik moet scannen.

Lijkt erop dat de site en de app nu verschillende informatie laten zien. Zal dat terugkoppelen naar support.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mielus
reneklootwijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:22:
[...]

Ja dat heb ik gedaan.

Om de huidige config op te vragen:
code:
1
GET http://envoy.local/ivp/mod/603980032/mode/power

Response:
code:
1
{ "powerForcedOff" : false}

Om de productie uit te zetten:
code:
1
PUT http://envoy.local/ivp/mod/603980032/mode/power

met als payload (body):
code:
1
{"length":1,"arr”:[1]}

Om de productie weer aan te zetten:
code:
1
PUT http://envoy.local/ivp/mod/603980032/mode/power

met als payload (body):
code:
1
{"length":1,"arr”:[0]}

Je moet hiervoor wel geauthenticeerd zijn met het installer account (firmware 5.x) of een token hebben (firmware 7.x).
In plaats van de productie helemaal stop zetten, kan je ook een zero-feed-in netprofiel aanvragen bij enphase support en die aanzetten zodat je nog wel productie hebt om je verbruikers in huis te voeden met zonne energie (bv je auto opladen).
Hier is iemand die dat automatisch doet:
code:
1
https://github.com/ZimbiX/amber-enphase-zero-export-switcher-tool

Daar kan je vast de goede PUT uit opzoeken voor een netprofiel wissel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:14
mielus schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:44:
[...]
In plaats van de productie helemaal stop zetten, kan je ook een zero-feed-in netprofiel aanvragen bij enphase support en die aanzetten zodat je nog wel productie hebt om je verbruikers in huis te voeden met zonne energie (bv je auto opladen).
[...]
Ik ben benieuwd hoe dat profiel (technisch) werkt. Het profiel wordt geladen in elke micro omvormer. Die moeten dan door krijgen van de Envoy hoeveel ze mogen produceren. Toppen ze dan extra af? Gaan je time based switching doen (60% aan, 40% uit)? Iets anders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 11:39

HeyDude

Blijven lachen!

Het profiel is een instructie waar de stroom naar toe moet zover ik gelezen heb, er zijn landen waar je maximaal 5kw per dag mag terugleveren. De rest sla je op in een accu of verbruik je.

Ben ook wel benieuwd hoe het technisch werkt, ben geen expert op PV vlak... Aftoppen en dus de omvormers uitzetten of deel ervan uit leek me de meest voor de hand liggende, met een percentage afbouwen per stuk is lastig vermoed ik.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 15:36
Hallo, een nieuwe gebruiker van Enphase/Envoy, het systeem staat op update iedere 15 minuten, maar deze eerste week van gebruik gebeurd dat toch eigenlijk voor het grootste deel niet. Al meerdere keren gezien dat het "Netwerk Communicatie" lampje oranje is een paar uur lang, en op het moment al 3 uur geen update. https://tweakers.net/i/jjG-L-mmD2T81wV8rDgRbSt6l3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wPhluNMewpyHLb59JzBLcfCN.png?f=user_large

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat de instelling op 15 minuten staat, maar hij eigenlijk helemaal niet iedere 15 minuten deze updates doorgeeft?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:21
@stfnz Dat is helaas gebruikelijk. 3 uur is wel veel, maar hier ook regelmatig meer dan een uur zonder updates.
Zal aan de servers van Enphase liggen vermoed ik. Wordt uiteindelijk gewoon wel bijgewerkt.

SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 10:51
Ik heb 16 IQ7+ panelen. Mijn vraag is: Kan ik deze zelf updaten?
De software op de Enphase is D7.0.88 (5580b1)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo
wvkreg schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:42:
Nee.
Althans, mocht je een DHZ / installateursaccount hebben, dan kan je in de Installer Toolkit app kijken of er een update klaar staat, die kan dan evt geïnstalleerd worden. Maar zelf kan je verder geen updates forceren, dat kan alleen Enphase evt pushen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 10:51
Pazo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:59:
[...]

Nee.
Althans, mocht je een DHZ / installateursaccount hebben, dan kan je in de Installer Toolkit app kijken of er een update klaar staat, die kan dan evt geïnstalleerd worden. Maar zelf kan je verder geen updates forceren, dat kan alleen Enphase evt pushen.
Ok,ivm het recente nieuws met betrekking tot de hacks en open systemen vroeg ik me dit af.
Het is dus wachten op Enphase, software is wel 1,5 jaren oud.
Of kan de installateur (Solar Concept) het ook doen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pazo
wvkreg schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Ok,ivm het recente nieuws met betrekking tot de hacks en open systemen vroeg ik me dit af.
Het is dus wachten op Enphase, software is wel 1,5 jaren oud.
Of kan de installateur (Solar Concept) het ook doen?
Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn.
Als jij versie 7 hebt, is die beter al beveiligd dan versie 5. Versie 5 heeft het wachtwoord hardware coded ingebouwd in de Envoy / IQ Gateway, en die is via het serienummer te achterhalen. Als je Envoy open en bloot aan het internet hangt, kan je in theorie daar vrij makkelijk in komen. Versie 7 maakt gebruik van authenticatie tokens, en het wachtwoord zit dus niet meer ingebakken in de Envoy / IQ Gateway, wat dus potentieel een betere beveiliging is.

Je installateur zou kunnen kijken of er een update beschikbaar staat voor je Envoy en vragen om die dan te accepteren. Je kunt evt ook Enphase zelf bellen, hun support is erg behulpzaam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:21
wvkreg schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:42:
Volgens mij niet mogelijk; ik heb 2 maanden geleden zelf een systeem met IQ7+ op dezelfde software versie aangelegd en heb zelf een installer account.
Meerdere keren gekeken in de Installer Toolkit, maar nergens updates te vinden.

SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19"

• Tom-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 12:56
vraag verplaatst naar andere topic

[Voor 89% gewijzigd door Tom- op 31-05-2023 13:30. Reden: oops, past beter in het algemene topic dan hier]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:55
stfnz schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:33:
Hallo, een nieuwe gebruiker van Enphase/Envoy, het systeem staat op update iedere 15 minuten, maar deze eerste week van gebruik gebeurd dat toch eigenlijk voor het grootste deel niet. Al meerdere keren gezien dat het "Netwerk Communicatie" lampje oranje is een paar uur lang, en op het moment al 3 uur geen update. [Afbeelding]

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat de instelling op 15 minuten staat, maar hij eigenlijk helemaal niet iedere 15 minuten deze updates doorgeeft?
Ik had dit probleem ook, totdat ik de envoy aan een lankabel hing. Vanaf toen was er continue een update. Volgens mij is de wifi integratie in de envoy niet zo goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

reneklootwijk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:36:
[...]

GET https://envoy.local/ivp/peb/devstatus

These are the reported values:
"serialNumber",
"devType",
"communicating",
"recent",
"producing",
"reportDate",
"temperature",
"dcVoltageINmV",
"dcCurrentINmA",
"acVoltageINmV",
"acPowerINmW"

Update: This seems to only work with firmware > 7.x.
Dat kan nu met NEnvoy opgehaald worden. De TestApp demonstreert hoe.

Met curl doe je 't zo:

code:
1
curl 'https://envoy/ivp/peb/devstatus' -H 'Cookie: sessionId=XXX' --insecure

Waarbij XXX je sessionId is (zie je cookie). Het werkt bij mij, maar bij @Sikkek lijkt 't niet te werken. We zijn nog aan 't onderzoeken hoe/wat.

[Voor 16% gewijzigd door RobIII op 31-05-2023 15:07]

Over mij

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 23:08
RobIII schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:41:
[...]
Waarbij XXX je sessionId is (zie je cookie). Het werkt bij mij, maar bij @Sikkek lijkt 't niet te werken. We zijn nog aan 't onderzoeken hoe/wat.
Als je iets ontdekt hebt hoor ik het graag. Bij mijn Home Assistant integratie werkt het ook voor sommige mensen niet, terwijl het bij mij altijd zonder problemen werkt.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

vinniefireman schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:42:
[...]

Als je iets ontdekt hebt hoor ik het graag. Bij mijn Home Assistant integratie werkt het ook voor sommige mensen niet, terwijl het bij mij altijd zonder problemen werkt.
Ik vind 't sowieso een lelijke, rommelige, API en kan echt totaal geen pijl trekken op wanneer een sessie nou expired of niet. Ik heb nu een cronjob elke 10 minuten draaien, soms verloopt een sessie binnen 20 minuten, soms pas na 2 uur. En ik draai exact dezelfde code elke 10 minuten. (Als ik een 401 krijg doe ik een nieuwe login / sessie).

Dit zijn mijn bevindingen na een paar uur (sessie expiraties):

20:00 -> 22:00 (2 uur) -> 22:40 (40 min) -> 23:00 (20min) -> 23:30 (30min) -> 23:50 (20min).

Echt. WTF. 8)7

[Voor 16% gewijzigd door RobIII op 01-06-2023 23:56]

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reneklootwijk
  • Laatst online: 02-06 11:43
RobIII schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:52:
[...]

Ik vind 't sowieso een lelijke, rommelige, API en kan echt totaal geen pijl trekken op wanneer een sessie nou expired of niet. Ik heb nu een cronjob elke 10 minuten draaien, soms verloopt een sessie binnen 20 minuten, soms pas na 2 uur. En ik draai exact dezelfde code elke 10 minuten. (Als ik een 401 krijg doe ik een nieuwe login / sessie).
Het access token dat je krijgt is een jaar geldig, daarmee kan je steeds een nieuw sessionId opvragen. Wat ik doe als ik een 401 ontvang is:
Heb ik een access token dan vraag een een nieuw sessionId aan, krijg ik hier een 401 dan vraag ik een nieuw access token aan. Heb ik geen access token dan vraag ik eerst een access token aan.

Dit draait al maanden zonder problemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

reneklootwijk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Het access token dat je krijgt is een jaar geldig, daarmee kan je steeds een nieuw sessionId opvragen. Wat ik doe als ik een 401 ontvang is:
Heb ik een access token dan vraag een een nieuw sessionId aan, krijg ik hier een 401 dan vraag ik een nieuw access token aan. Heb ik geen access token dan vraag ik eerst een access token aan.

Dit draait al maanden zonder problemen.
Hmm, dat klinkt logisch(er). Misschien moet ik dat ook maar doen.

Edit: En done :P Werkt inderdaad beter :Y) _O_

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 02-06-2023 11:42]

Over mij

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee