Voorwoord
Van harte welkom in het macOS 12 Monterey beta topic. Tot en met de final-release van dit software-platform kan hier de discussie plaats vinden omtrent de macOS 12 beta. Bespreek hier nieuwe functies, bugs, feedback op nieuwe/gewijzigde zaken of draag zelf ideeën aan die je graag zou willen zien in een toekomstige macOS 12 beta.Bij voorkeur wordt het toestel waarop de beta draait vermeldt bij het plaatsen van een reactie omdat sommige zaken mogelijk apparaat-gerelateerd zijn.
Bij de definitieve release in het najaar zal er een nieuw topic gestart worden waarin de final-versie besproken kan worden. Meediscussiëren over de (opzet van) diverse topics binnen Apple Talk kan in het iOS feedback forum.
Staan er onjuistheden of missen er zaken in de topicstart? Tag mij dan even via @robcoenen of stuur mij een privébericht. Ik zal het dan aanpassen. Mocht je mede-auteur willen worden van het topic dan mag er ook een privébericht gestuurd worden.
Bekijk ook de andere beta topics: iOS, iPadOS en watchOS.
Verkrijgbaarheid
macOS 12 draait op iMacs Late 2015 en nieuwer, iMac Pro 2017 en nieuwer, MacBook Air Early 2015 en nieuwer, MacBook Pro Early 2015 en nieuwer, Mac Pro Late 2013 en nieuwer, Mac mini 2014 en nieuwer en de MacBook Early 2016 en nieuwer. De beta-versies zijn via de officiële Apple website te verkrijgen voor leden van het Apple Beta Software Program. Via de openbare publieke beta (beschikbaar in juli) is het mogelijk voor iedereen om aan de slag te gaan met macOS 12.Overzicht nieuwe functies (wordt nog aangevuld)
DelenFoto's, berichten en meer upgrades op het gebied van sharing, zoals ook op iOS 15 en iPadOS 15.
Universal Control
Andere Apple apparaten bedienen via de input interface van de Mac.
AirPlay
Stream AirPlay van iOS devices naar de Mac.
Safari
Compleet nieuw design.
Shortcuts
Shortcuts wordt geïntroduceerd als vervanger voor Automator
Alle nieuwe functies
Bij een nieuwe release van de Apple Platformen komen altijd duizend-en-een nieuwe/gewijzigde (kleine) zaken aan het licht. Op deze pagina vindt je alle (grote) nieuwe functies.Bronnen
Officiele macOS 12 beta pagina op Apple.comPersbericht Apple Newsroom
/f/image/JIV6aGrAjbv8UVQZ6Rm0Oahq.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door robcoenen op 07-06-2021 21:51 ]