drusloos schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:06:
Ik heb een vraag, ik dacht dat dit macbook gebonden was, maar omdat ik zoveel heb geprobeerd vraag ik me af of het niet software gebonden kan zijn, en dus stel ik de vraag hier.
Ik heb een macbook air early 2015, i7 met 8GB. Ik gebruik als jaren een magic mouse, en sinds mei ook een magic keyboard erbij. Ik maak dus gebruik van 2 bluetooth apparaten. Dit werkte prima, tot 3 weken terug. Het volgende probleem was van de ene op de andere dag zonder dat er een update was oid. Sindsdien heb ik last van dat wanneer ik aan het werk ben plots een pop-up komt dat de muis en toetsenbord niet meer verbonden zijn, en 5 seconden later dat ze weer verbonden zijn. Vanaf dat moment werkt het scrollen op de magic mouse niet meer, en toetscombinaties op het keyboard niet meer. Ook begint de ventilator aan te gaan (normaal gaat die nooit aan, zelfs niet bij veel tabladen van safari, cloud werkplek en word gebruik) en gaat steeds harder blazen tot hij bijna lijkt op te stijgen. Als ik dan de bluetooth uit zet dan neemt het blazen gelijk af tot hij weer stil is. Echter; de muis en het toetsenbord werken nog steeds ondanks dat de bluetooth is uitgeschakeld!! Dus ik kan gewoon typen en de muis bewegen terwijl de bluetooth uit staat, enkel niet scrollen en bepaalde toetscombinaties.
Nu heb ik de volgende dingen geprobeerd:
- meerdere keren SMC/NVRAM/PRAM gereset
- bluetooth plist verwijderd
- toetsenbord&muis verwijderd en opnieuw verbonden
- bluetooth module gereset
- macbook gereset, OS monterey opnieuw geïnstalleerd
Dit heeft allemaal niet geholpen. Nu dacht ik misschien is de bluetooth module stuk, dus ik heb een nieuwe besteld. Deze heb ik zojuist geïnstalleerd maar het probleem is er nog steeds! Daarom twijfel ik of het toch niet iets software matigs is.
Iemand hier toevallig nog een idee? Binnenkort zal ik veel gaan werken op een desktop van werk, dus ik wil de macbook gewoon blijven gebruiken voor wat basale admin, maar wel met muis en toetsenbord. En om enkel voor dit een nieuwe macbook te kopen vind ik zonde.