Oooh, je dus moet nog twee jaar gaan? Ik zou me dan nog niet zo veel zorgen maken daarover. Alles wat je doet op de middelbare school kun je met gemak doen op een M1. Je oude laptop houden just in case, ook als je laptop defect raakt dat je nog een backup hebt, zou ik zeker doen!AppleFan2007 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:06:
[...]
In september begin ik aan de laatste 2 jaar van het middelbaar in een richting voor programmeren en netwerken. Daar zou ik geen probleem met een M1 Mac hebben, het is vooral als ik aan de Hogeschool of universiteit zou beginnen dat ik het nog niet zeker weet wat ik exact ga doen. Als ze daar dan software zouden gebruiken die nog niet werkt met Apple silicon en Rosetta is al weg, dan zou het me wel tegenhouden.
Maar als jij zegt dat alles soepel werkt dan zou mij niets nog tegenhouden om volgend jaar een nieuwe te overwegen.
Maar mijn MacBook Pro met Intel hou ik nog zeker voor Windows te draaien, ik zou die dan nog kunnen gebruiken voor apps die niet zouden werken.
In de wereld van development heb ik nog geen issues gezien, kan wel zijn dat als je iets met game development wilt doen dat je een krachtigere laptop nodig hebt met dedicated graphics, maar dan val je sowieso al buiten de boot voor MacOS. Op hogescholen krijg je vooral, javascript, java, c#, klein beetje PHP en bij projecten heb je de mogelijkheid om je eigen taal te kiezen.
Geen issues, alles werkt, alleen c# is nog traag met het compileren op een M1 omdat alle binaries vertaald moeten worden. Eind dit jaar komt Microsoft met ARM64 support voor de Mac met c# dus dat is ook een non-issue straks.
Als Apple klaar is met de transitie naar ARM64 hebben developers geen keus meer of om hun software om te bouwen, niet te veel zorgen maken dus