Heeft iemand hier dat telefoontjes in een Focus-mode niet doorkomen? Ik heb een Work-focus gemaakt waarin ik alleen gebeld kan worden door contacten die in de Work-groep in mijn contacten-app staan, maar al die contacten gaan rechtstreeks naar de voicemail als ze me bellen...
Dat niet, maar sinds de introductie van Focus in iOS 15.0 blijft de melding vaak ingeschakeld in iMessage, terwijl de Focus is uitgeschakeld. Erg vervelend.JSD00 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:20:
Heeft iemand hier dat telefoontjes in een Focus-mode niet doorkomen? Ik heb een Work-focus gemaakt waarin ik alleen gebeld kan worden door contacten die in de Work-groep in mijn contacten-app staan, maar al die contacten gaan rechtstreeks naar de voicemail als ze me bellen...
MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED
Heb ze met de update naar 15.5 weer terug

Edit: spuit 11 hier, was dus al voorbij gekomen

[Voor 11% gewijzigd door renegrunn op 19-05-2022 20:23]
Niemand die hier een antwoord op heeft?Beun schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 04:08:
Ik krijg sinds enkele dagen de melding dat de iPhone momenteel geen reservekopie kan aanmaken.
Zodra ik doortik naar wat er allemaal bij de volgende reservekopie wordt meegenomen, zie ik dat hier staat “OneDrive - 3.01 gb”.
Dit vind ik wel vreemd want ik heb meer op mijn OneDrive, en deze hoeft natuurlijk ook niet mee in de reservekopie.
Kan ik nu zorgeloos het schuifje omzetten? Ik krijg dan de melding dat deze sync niet meer zal lopen en eventuele reservekopiegegevens worden verwijderd.
Mijn OneDrive is wel belangrijk voor me. Maar de kans op gegevensverlies lijkt mij nihil wanneer ik dit uitschakel.

- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
Apple iPhone
Apple iOS
Apple iPadOS
Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 11
Apple
Apple iPhone X
Apple iPhone SE
Apple iPhone 12
Apple iPhone 12 Pro
Apple iPhone 12 Mini
Apple iPhone 11 Pro Max
Apple iPhone 7
Apple iPod Touch
Apple iPhone 11 Pro
Apple iPhone XS Max
Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone XS
Smartphones
Apple iPhone 6s
Apple iPhone 6s Plus
Apple iPhone 8
Mp3-spelers
:strip_icc():strip_exif()/u/172393/crop575c1e0ea6322.jpeg?f=community)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Sinds de update werkt Universal Control niet meer met mijn iPad, reboots van beide systemen heeft niks verholpen, Universal Clipboard werkt, Sidecar werkt, Airdrop werkt, Hand-Off werkt... Maar Uiversal Control, fuck it... Meer mensen last van?
-edit: oh, wacht, het zal wel een update van MacOS vereisen... never mind.

[Voor 14% gewijzigd door Aiii op 20-05-2022 09:03]
Klopt haha, je moet beide up-to-date hebben, iOS 15.5 en macOS 12.4.Aiii schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:03:
Sinds de update werkt Universal Control niet meer met mijn iPad, reboots van beide systemen heeft niks verholpen, Universal Clipboard werkt, Sidecar werkt, Airdrop werkt, Hand-Off werkt... Maar Uiversal Control, fuck it... Meer mensen last van?
Net de publieke beta geïnstalleerd en nee het werkt nog steeds niet (bij mij). Wijzigen naar een andere Nederlandse stem is trouwens bij mij ook nog steeds niet mogelijk, dus volgens mij zit er gewoon iets fout in dat stukje. Ik zal nog maar eens een bugreport opsturen…TheKerremenke schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:53:
Iemand met beta 15.6 al kunnen proberen of de Vlaamse Siri weer terug is? Ik mis Ellen ontzettend.. zou voor mij DE reden zijn om vroegtijdig een beta te gaan draaien (zodra publiek beschikbaar)
Zie vanochtend pas een melding dat er al iOS15.6 Beta1 voor developers is.
versie: 19G5027e
release notes: https://developer.apple.c...ipados-15_6-release-notes
versie: 19G5027e
release notes: https://developer.apple.c...ipados-15_6-release-notes
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Meer mensen die via de mail app van Apple geen melding meer krijgen van een nieuw bericht sinds iOS 15?
Ik heb de mail app al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar helaas zonder resultaat. Er verschijnt wel een count badge maar geen melding meer op mijn Toegangscherm en in het berichtencentrum. Al meerdere keren de iPhone opnieuw opgestart en ook een force restart gedaan.
Op mijn Watch en iPad krijg ik ook niets binnen. Het lijkt iets in de cloud te zijn dus. Is daar nog iets te resetten?
Ik heb de mail app al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar helaas zonder resultaat. Er verschijnt wel een count badge maar geen melding meer op mijn Toegangscherm en in het berichtencentrum. Al meerdere keren de iPhone opnieuw opgestart en ook een force restart gedaan.
Op mijn Watch en iPad krijg ik ook niets binnen. Het lijkt iets in de cloud te zijn dus. Is daar nog iets te resetten?
[Voor 25% gewijzigd door hk12nl op 21-05-2022 21:38]
©2004
Settings > Mail > Notifications > Customise Notifications > iCloud > Alertshk12nl schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:37:
Meer mensen die via de mail app van Apple geen melding meer krijgen van een nieuw bericht sinds iOS 15?
Ah top. 1000 maal dank. Dit was het idd.Aiii schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:00:
[...]
Settings > Mail > Notifications > Customise Notifications > iCloud > Alerts

©2004
Het zal vast weer iets kleins/lulligs zijn, maar ik krijg het niet gevonden. Op de iPad heb ik onderstaande fenomeen;
Hier zou een YouTube filmpje (of afbeelding) moeten laden. Op de iPhone werkt dit. Beiden zitten op dezelfde WiFi. Safari settings staan identiek op beide toestellen. Iemand de gouden tip
Hier zou een YouTube filmpje (of afbeelding) moeten laden. Op de iPhone werkt dit. Beiden zitten op dezelfde WiFi. Safari settings staan identiek op beide toestellen. Iemand de gouden tip

Mijn boefje is liev!
- Donstil
- Niet online
Apple iPhone
Apple iOS
Apple iPadOS
Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 11
Apple
Apple iPhone X
Apple iPhone SE
Apple iPhone 12
Apple iPhone 12 Pro
Apple iPhone 12 Mini
Apple iPhone 11 Pro Max
Apple iPhone 7
Apple iPod Touch
Apple iPhone 11 Pro
Apple iPhone XS Max
Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone XS
Smartphones
Apple iPhone 6s
Apple iPhone 6s Plus
Apple iPhone 8
Mp3-spelers
Gebruik je iets van PiHole, privé doorgifte of iets in die trend? Want ik heb dit ook wel eens met PiHoleJB schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:16:
Het zal vast weer iets kleins/lulligs zijn, maar ik krijg het niet gevonden. Op de iPad heb ik onderstaande fenomeen;
[Afbeelding]
Jep Pihole inderdaad!Donstil schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:33:
[...]
Gebruik je iets van PiHole, privé doorgifte of iets in die trend? Want ik heb dit ook wel eens met PiHole
Mijn boefje is liev!
Probeer eens of het probleem ook aanwezig is op je 4g of 5g. Zo nee, dan zit in je WiFi netwerk, dus waarschijnlijk pihole.
Probeer ook eens “hide IP address” uit te zetten in je Safari settings
- Donstil
- Niet online
Apple iPhone
Apple iOS
Apple iPadOS
Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 11
Apple
Apple iPhone X
Apple iPhone SE
Apple iPhone 12
Apple iPhone 12 Pro
Apple iPhone 12 Mini
Apple iPhone 11 Pro Max
Apple iPhone 7
Apple iPod Touch
Apple iPhone 11 Pro
Apple iPhone XS Max
Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone XS
Smartphones
Apple iPhone 6s
Apple iPhone 6s Plus
Apple iPhone 8
Mp3-spelers
Ja dan is dat het. Wat hierboven staat, of even 1.1.1.1 als dns op het device met problemen.
Lijkt erop dat de cookie melding dan onderdrukt wordt en er zo geen toestemming is voor de embedded video. Had ik ook eens.
Ik merk het laatste tijd ook in steeds meer video's. Heb geen piHole maar wel DNS Guard in de router. Vooral bij video's van DPG zoals het AD en De Gelderlander. Die hebben ook hun paywall een update gegeven pas geleden, wellicht was dit een vinkje extra....
De cookies van GoT al een keer opnieuw toegestaan en dan gaat het even goed maar daarna is het weer mis.Donstil schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 00:13:
[...]
Ja dan is dat het. Wat hierboven staat, of even 1.1.1.1 als dns op het device met problemen.
Lijkt erop dat de cookie melding dan onderdrukt wordt en er zo geen toestemming is voor de embedded video. Had ik ook eens.
Op 4G geen issues inderdaad. Ook bij mail zie ik dit gedrag nu regelmatig met mails die niet laden. Erg vervelend.
Vinkje IP adres verbergen helpt voor nu zo lijkt. Teveel open gooien of een losse DNS toevoegen is dan een beetje hetzelfde als de Pi Hole weglaten?
Mijn boefje is liev!
- Donstil
- Niet online
Apple iPhone
Apple iOS
Apple iPadOS
Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 11
Apple
Apple iPhone X
Apple iPhone SE
Apple iPhone 12
Apple iPhone 12 Pro
Apple iPhone 12 Mini
Apple iPhone 11 Pro Max
Apple iPhone 7
Apple iPod Touch
Apple iPhone 11 Pro
Apple iPhone XS Max
Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone XS
Smartphones
Apple iPhone 6s
Apple iPhone 6s Plus
Apple iPhone 8
Mp3-spelers
Ja losse DNS is alleen even als test idd, dan ga je buiten je PiHole om.JB schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:49:
[...]
De cookies van GoT al een keer opnieuw toegestaan en dan gaat het even goed maar daarna is het weer mis.
Op 4G geen issues inderdaad. Ook bij mail zie ik dit gedrag nu regelmatig met mails die niet laden. Erg vervelend.
Vinkje IP adres verbergen helpt voor nu zo lijkt. Teveel open gooien of een losse DNS toevoegen is dan een beetje hetzelfde als de Pi Hole weglaten?
Maar zo moet je het even troubleshooten denk ik.
Met vinkje “IP Adres verbergen” bedoel je dit toch?:
Deze;Donstil schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:18:
[...]
Ja losse DNS is alleen even als test idd, dan ga je buiten je PiHole om.
Maar zo moet je het even troubleshooten denk ik.
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Misschien begrijp ik de vraag niet helemaal. Als het niet meegenomen wordt in je iCloud backup, wil dat nog niet zeggen dat het gewist wordt op OneDrive. Dus er gaat niets verloren door het niet meer te backuppen naar iCloud.
Als dat je vraag is dan kan je dat inderdaad zonder problemen uitzetten.
- Donstil
- Niet online
Apple iPhone
Apple iOS
Apple iPadOS
Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 11
Apple
Apple iPhone X
Apple iPhone SE
Apple iPhone 12
Apple iPhone 12 Pro
Apple iPhone 12 Mini
Apple iPhone 11 Pro Max
Apple iPhone 7
Apple iPod Touch
Apple iPhone 11 Pro
Apple iPhone XS Max
Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone XS
Smartphones
Apple iPhone 6s
Apple iPhone 6s Plus
Apple iPhone 8
Mp3-spelers
Maar dat doet niets in Safari lijkt mij.
Edit: Ooh ik heb het ik het bericht hierboven nu ook. Zal er vanavond eens naar kijken wat het nou is.
[Voor 11% gewijzigd door Donstil op 25-05-2022 09:00]
Nee klopt, maar ook bij mail heb ik nu regelmatig die "draaiende radar" gehad op WiFi. Door bovenstaande aan te passen, laden mails wel (behalve plaatjes etc).Donstil schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:54:
[...]
Maar dat doet niets in Safari lijkt mij.
Edit: Ooh ik heb het ik het bericht hierboven nu ook. Zal er vanavond eens naar kijken wat het nou is.
Mijn boefje is liev!
Mijn scherm blijft zich tot het irritante toe af en toe dimmen. Treu tone en automatisch dimmen staat uit in het instellingen-menu.
Beta 15.6
Zit er nog ergens een optie?
Beta 15.6
Yep. Hier ook af en toe. Herstarten of wachten loste het hier op.Incognitum schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:42:
Mijn scherm blijft zich tot het irritante toe af en toe dimmen. Treu tone en automatisch dimmen staat uit in het instellingen-menu.
Beta 15.6
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Sinds de update naar 15.5 werken mijn notificaties niet meer op mijn iPhone 12 max. maar wat mis ik? Vooral WhatsApp is vervelend. Heb op de andere iPhones gekeken en heb dezelfde instellingen en daar werkt het gewoon zoals verwacht. Telefoon al geherstart meldingen in WhatsApp al gereset focus eruit gegooid. Wie o wie heeft een idee
Hhhmmm. Kan nieuwe telefoon uitzoeken en wilde naar iOS gaan. Maar als in hier zo lees is het erger dan Android. Tevens minder functionaliteit.
De twijfel is er weer. Al is de combi hardware software natuurlijk wel geweldig
Vooral de negatieve kanten worden hier belicht. In het dagelijks gebruik heb ik echt nul last van wat dan ook.jaydenjarno schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:50:
Hhhmmm. Kan nieuwe telefoon uitzoeken en wilde naar iOS gaan. Maar als in hier zo lees is het erger dan Android. Tevens minder functionaliteit.
Niet zo twijfelen, gewoon doen. Het is hooguit voor twee jaar als je het combineert met een abonnement. Maar geloof me: je wilt nooit meer anders.jaydenjarno schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:50:

MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED
Same, nu bijna 3 jaar een Iphone (zeg 2,5) als ik hem3 jaar heb mag ik een nieuwe en; ik wil nooit weer anders
Maar waarom willen jullie nooit meer terug dan?
Nu de OnePlus Nord hier. Maar wil een luxere telefoon. Dus high end android of iPhone
Nu de OnePlus Nord hier. Maar wil een luxere telefoon. Dus high end android of iPhone
Omdat je jaren en jaren software updates krijgt, omdat de ervaring supersoepel is op elke iPhone, omdat de camera’s geweldig zijn, omdat de integratie met een Apple Watch, iPad en AirPods super werkt, omdat de telefoon altijd gewoon werkt, omdat de privacy policy van Apple beter is dan die van Google. En dan zijn er nog een paar honderd dingenjaydenjarno schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:03:
Maar waarom willen jullie nooit meer terug dan?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Het systeem is ontzettend vriendelijk.
Apple doet zijn best om de appstore veilig te houden
Met Apple kan ik eenvoudig mijn abonnomenten beheren.
Ik kan eenvoudig mijn fotos delen
Je kan de apps heel fijn afstellen met restricties.
Beheer trackings methodes
Voor 15 euro per maand heb ik: Apple Music, Apple Arcade, Apple Movies, 50GB icloud opslag, VPN,
Ik heb ook een AppleTV en er komen steeds mooiere films, een oscar winnende film die Apple heeft is bijvoorbeeld Coda, en er komen nog meer aan.
Ik game ook op de AppleTV en de games worden steeds beter! Ik luister vee muziek, Apple heeft wat moeite om je te begrijpen wat je leuk vind in vergelijking met Spotify want de AI is wat dommer... je moet elk nummer die je leuk vind een Hartje geven, als je dit een aantal tig keren hebt gedaan krijg je wel meer muziek die overeenstemd met jou. Maar voor 15 euro is dat een hele goede deal.
ApplePay is enorm eenvoudig, met FaceID of TouchID kan je eigenlijk ongelimiteerd betalen, tenzij je anders hebt ingesteld bij de bank. Ik merk toch om mij heen dat GooglePay daar mee moeite mee heeft.
Je kan tijdelijke emailadressen aanmaken als je je privacy opprijs stelt. Deze emailadressen kan je makkelijk beheren. 'Sleutehanger' waar de wachtwoorden in staan is hee fijn, ook heeft Apple MFA geintegreerd, dus je hoeft geen externe apps daarvoor te gebruiken.
Als ik naar mezelf kijk, ik vind het gewoon fijn dat Apple alles beheert, maar ook dat ik er makkelijk vanaf kan komen met bv abbo's of accounts.
Iedereen mag er wat van vinden maar ik vind het fijn dat het systeem zo gesloten is, verder kan je er alles mee, ook Android apps als Word of Excel of Onedrive. het is verder niet beperkt in die zin.
Apple doet zijn best om de appstore veilig te houden
Met Apple kan ik eenvoudig mijn abonnomenten beheren.
Ik kan eenvoudig mijn fotos delen
Je kan de apps heel fijn afstellen met restricties.
Beheer trackings methodes
Voor 15 euro per maand heb ik: Apple Music, Apple Arcade, Apple Movies, 50GB icloud opslag, VPN,
Ik heb ook een AppleTV en er komen steeds mooiere films, een oscar winnende film die Apple heeft is bijvoorbeeld Coda, en er komen nog meer aan.
Ik game ook op de AppleTV en de games worden steeds beter! Ik luister vee muziek, Apple heeft wat moeite om je te begrijpen wat je leuk vind in vergelijking met Spotify want de AI is wat dommer... je moet elk nummer die je leuk vind een Hartje geven, als je dit een aantal tig keren hebt gedaan krijg je wel meer muziek die overeenstemd met jou. Maar voor 15 euro is dat een hele goede deal.
ApplePay is enorm eenvoudig, met FaceID of TouchID kan je eigenlijk ongelimiteerd betalen, tenzij je anders hebt ingesteld bij de bank. Ik merk toch om mij heen dat GooglePay daar mee moeite mee heeft.
Je kan tijdelijke emailadressen aanmaken als je je privacy opprijs stelt. Deze emailadressen kan je makkelijk beheren. 'Sleutehanger' waar de wachtwoorden in staan is hee fijn, ook heeft Apple MFA geintegreerd, dus je hoeft geen externe apps daarvoor te gebruiken.
Als ik naar mezelf kijk, ik vind het gewoon fijn dat Apple alles beheert, maar ook dat ik er makkelijk vanaf kan komen met bv abbo's of accounts.
Iedereen mag er wat van vinden maar ik vind het fijn dat het systeem zo gesloten is, verder kan je er alles mee, ook Android apps als Word of Excel of Onedrive. het is verder niet beperkt in die zin.
Dat laatste punt is, denk ik, gewoon waar. Het besturingssysteem is meer gesloten dan Android, dus apps hebben minder mogelijkheden om met elkaar en het besturingssysteem te interacteren. Dus als het belangrijk voor je is om je scherm helemaal in te delen zoals jij het wil met creatieve widgets en wat er nog meer mogelijk is: dat is allemaal wat beperkter dan op Android.jaydenjarno schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:50:
Dat was in de eerste paar maanden het meeste wennen: accepteren dat je niet alles kan instellen zoals je dat gewend was. Zodra je dat accepteert, is het daarna een fijn systeem.
Dank allen. Ik ga een iPhone halen . Denk gewoon de normale 13. Retesnel en lang ondersteuning.
Is er een manier om foto's in de Foto's app te verplaatsen naar folders/mappen? De functionaliteit plaatsen in album werkt nu eerder als een soort van tag die je aan de foto hangt. Maar ik wil foto's echt kunnen verplaatsen, alsof je werkt in de mappen structuur van je verkenner in Macos of Windows.
Of is hier een aparte app voor?
In mijn Foto's app is het echt een chaos en krijg vaak foto's gewoon niet teruggevonden.
In mijn Foto's app is het echt een chaos en krijg vaak foto's gewoon niet teruggevonden.
- Donstil
- Niet online
Apple iPhone
Apple iOS
Apple iPadOS
Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 11
Apple
Apple iPhone X
Apple iPhone SE
Apple iPhone 12
Apple iPhone 12 Pro
Apple iPhone 12 Mini
Apple iPhone 11 Pro Max
Apple iPhone 7
Apple iPod Touch
Apple iPhone 11 Pro
Apple iPhone XS Max
Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone XS
Smartphones
Apple iPhone 6s
Apple iPhone 6s Plus
Apple iPhone 8
Mp3-spelers
“Erger” als in bugs? Want dat lijkt me niet, iOS gebruikers zijn doorgaans misschien wel wat fanatieker dus dan lees je dat ook wat sneller.jaydenjarno schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:50:
Over die functionaliteit gesproken, ik vind “minder functionaliteit” juist fantastisch aan het platform. Sure je kunt niet Comic Sans installeren als lettertype voor je hele device of op elke vierkante mm een rommelige widget neerzetten maar alles wat je wel kan is in ieder geval doordacht.
- Donstil
- Niet online
Apple iPhone
Apple iOS
Apple iPadOS
Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 11
Apple
Apple iPhone X
Apple iPhone SE
Apple iPhone 12
Apple iPhone 12 Pro
Apple iPhone 12 Mini
Apple iPhone 11 Pro Max
Apple iPhone 7
Apple iPod Touch
Apple iPhone 11 Pro
Apple iPhone XS Max
Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone XS
Smartphones
Apple iPhone 6s
Apple iPhone 6s Plus
Apple iPhone 8
Mp3-spelers
Nee dat kan niet.Gautama schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:39:
Is er een manier om foto's in de Foto's app te verplaatsen naar folders/mappen? De functionaliteit plaatsen in album werkt nu eerder als een soort van tag die je aan de foto hangt. Maar ik wil foto's echt kunnen verplaatsen, alsof je werkt in de mappen structuur van je verkenner in Macos of Windows.
Er is eigenlijk maar 1 map en dat is de 'root' map. Andere folders, mappen, zijn shortcuts, linkjes naar die foto's in de 'root'.Gautama schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:39:
Je moet gewoon even anders denken en de (Windows) mapjes vergeten.
Laat iPhoto je foto’s beheren en maak wat albums aan.
Je kunt je foto’s zo van het ene album in het andere zetten.
Ik gebruik het al jaren en zou niks beters kunnen bedenken.
Laat iPhoto je foto’s beheren en maak wat albums aan.
Je kunt je foto’s zo van het ene album in het andere zetten.
Ik gebruik het al jaren en zou niks beters kunnen bedenken.
Het probleem dat ik heb met deze manier van werken is dat je nooit een duidelijke selectie krijgt van de foto's die nog niet gecategoriseerd zijn in een album. Ik zit inmiddels drie jaar in het Apple ecosysteem en ik kan hier maar echt niet aan wennen.
Stel ik heb 100 vakantiefoto's maar ik zet er per abuis maar 90 in de vakantiealbum, dan zie ik die 10 vakantiefoto's alleen maar terug als ik ooit weer eens door de grote berg foto's scroll. Terwijl als ik ze verplaats deze berg een stuk minder groot is.
Stel ik heb 100 vakantiefoto's maar ik zet er per abuis maar 90 in de vakantiealbum, dan zie ik die 10 vakantiefoto's alleen maar terug als ik ooit weer eens door de grote berg foto's scroll. Terwijl als ik ze verplaats deze berg een stuk minder groot is.
De foto app kan beter idd. Voor grote hoeveelheid documenten zoals die foto’s is een traditioneel bestandssysteem onhandig, inefficiënt en beperkend.
Dat kan veel beter met zo’n app, maar de foto app mist ook wel wat dingen. Extra (zoek) filter opties en meta data opties zou we erg helpen.
Dat kan veel beter met zo’n app, maar de foto app mist ook wel wat dingen. Extra (zoek) filter opties en meta data opties zou we erg helpen.
Bedankt, voor deze hint![b]Donstil schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:18:
…
[Afbeelding]
Sinds ik gisteren op de iPad iOS 15.5 geïnstalleerd had, kreeg ik ineens weer reclames in Safari die normaal via pfBlocker-NG ‘verdwenen’ waren.
Ik had best even gezocht, herstart etc… maar bleef reclames houden.
Handmatig een dns ingesteld bij de WiFi settings, ook dat hielp niet.
iCloud > Private Relay stond al uit. (Had natuurlijk bij de introductie al gemerkt dat dit pi-hole/pfBlocker-NG omzeilde.) Aan en weer uit zetten hielp ook niet.
Blijkt inderdaad bij: Safari > Hide IP Address dat deze op ‘From Trackers’ stond.
Deze ‘Off’ zetten blijkt de oplossing.
Maar wat zit dit onduidelijk verborgen!
De tekst bij deze optie is:
code:
1
2
3
| Your IP address can be used to determine personal information, like your location. To protect this information, Safari can hide your IP address from known trackers. Learn more… |
En als je dan op ‘Learn more’ klikt, dan kom je in een pop-up bij de iCloud Private Relay settings, die overigens nog steeds uit staan terecht.
Ik vind het wel heel vreemd dat als je de hoofdfunctionaliteid iCloud Private Relay uit zet, het dan toch onderwater vanuit andere apps nog steeds aan staat.
Foto's hebben ze wel wat in te verbeteren ja. De iCloud-foto-app voor Windows is helemaal een drama. Die lijkt continu te syncen (qua payload) maar als je het mapje opent om een foto in Windows te openen lijkt hij de hele map opnieuw te downloaden. Het is praktisch onbruikbaar op Windows.
Het blijft gewoon een workflow, toch? Foto's doet het inderdaad net even anders dan Windows, maar als je je er eenmaal aan hebt overgegeven, is het heel erg relaxed.Gautama schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:29:
Het probleem dat ik heb met deze manier van werken is dat je nooit een duidelijke selectie krijgt van de foto's die nog niet gecategoriseerd zijn in een album. Ik zit inmiddels drie jaar in het Apple ecosysteem en ik kan hier maar echt niet aan wennen.
Want... als je ze graag in een "mapje" wilt hebben, dan sleep je alle 100 foto's in het album, niet 90. Op een Windows computer had je ook alle 100 foto's in het mapje moeten slepen (vanaf je camera ofzo), dus waarom doe je dat niet op je iPhone?
Daarnaast gebruikt Foto's juist wel meta-data. Elke foto die je maakt met je iPhone, wordt gescand op bijv. personen, zodat die gemakkelijk gegroepeerd worden.. of op locaties. Datum&tijd. En daar worden dan weer Herinneringen van gemaakt.
Ja, op vakantie maak ik 200 foto's... en iOS zorgt ervoor dat de beste 20 foto's ofzo af en toe voorbij komen in een Herinnering, dan geniet ik er echt van.
Wil ik alle 200 foto's terugzien, dan zoek ik even op datum of locatie en vind ik ze ook wel.
Dus de vraag is: waarom wil je het graag in een apart mapje hebben?
Ik snap de vraag wel, hoor. Als je in windows er 10 vergat, dan stonden er 10 in de oorspronkelijke map, dus die waren heel makkelijk te zien. Als je er hier 10 vergeet, dan staan ze gewoon tussen de 1000 andere foto’s en is het een pak moeilijker om ze nog terug te vinden.
Voor mij werken die albums dus ook niet. Bij mij komt alles uiteindelijk in Lightroom en daar kan ik ook niet wennen aan collecties, ik steek alles nog steeds in mapjes. (En zo vind ik op PC uiteindelijk alles wel terug).
Ik maak geen albums aan, meestal herinner ik me nog wel de datum of gebruik de zoekfunctie (al is dat ook met wisselend succes). Als mijn geheugen erop achteruit gaat, wordt het wel wat lastiger…
Voor mij werken die albums dus ook niet. Bij mij komt alles uiteindelijk in Lightroom en daar kan ik ook niet wennen aan collecties, ik steek alles nog steeds in mapjes. (En zo vind ik op PC uiteindelijk alles wel terug).
Ik maak geen albums aan, meestal herinner ik me nog wel de datum of gebruik de zoekfunctie (al is dat ook met wisselend succes). Als mijn geheugen erop achteruit gaat, wordt het wel wat lastiger…
Het verschil in werking is gigantisch: als men foto's zou kunnen verplaatsen zou je nog maar een selectie aan foto's hebben die nog niet gecategoriseerd zijn. Die 10 ontbrekende vakantiefoto's (of wat dan ook) heb je dus zo gevonden, omdat deze zich in een relatief kleine berg aan foto's bevindt.ChrisM schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:12:
[...]
Want... als je ze graag in een "mapje" wilt hebben, dan sleep je alle 100 foto's in het album, niet 90. Op een Windows computer had je ook alle 100 foto's in het mapje moeten slepen (vanaf je camera ofzo), dus waarom doe je dat niet op je iPhone?
In mijn huidige IOS Foto's app zijn in de hele berg van circa 5.000 foto's sommige foto's wel in een album geplaatst en andere weer niet. Achteraf alle foto's doorlopen om te zien welke al in een album staan en welke niet is natuurlijk gewoon een hel.
Als je op de iPhone een selectie kon maken van foto's die nog niet in een album staan zou het probleem wat mij betreft ook opgelost zijn, maar naar mijn weten kan dit niet. Alleen op Macbook lijkt dit te kunnen.
Vakantiefoto's zijn wellicht een verkeerd voorbeeld hierin. In dat geval volstaat een zoekfunctie op locatie prima, of selectie o.b.v. tijdlijn. Maar ik ben nu bijv. in een periode van een jaar inspiratie aan het opdoen voor ons nieuwe huis. Deze foto's staan tussen een berg vakantiefoto's en een hoop andere meuk.ChrisM schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:12:
[...]
Dus de vraag is: waarom wil je het graag in een apart mapje hebben?
Als ik weet dat ik, bijvoorbeeld, in het verleden een mooie tegelvloer heb opgeslagen die ik nog eens terug wil zien ben ik 10 minuten aan het scrollen, waarbij ik intussen per ongeluk al ruim zes keer over die ene foto heen heb gekeken.
Het enige alternatief is om zeer consequent iedere foto zodra deze gemaakt wordt direct in een album plaatsen

Vind het sowieso jammer dat je nog steeds niet de main photo library automatisch kan delen met bijv je partner, zodat beiden meteen (zonder eerst in gedeeld album te moeten plaatsen) beschikking hebben over dezelfde foto's. Ja het kan wel, maar alleen als je beiden hetzelfde icloud account gebruikt. Dat doen wij nu dan maar, maar echt ideaal is het natuurlijk niet.
Eens met het meeste van wat hier boven staat. Maar de integratie van de AirPods werkt alleen goed als je alleen woont. Hier een gezin met drie AirPods en verschillende Apple devices. Die AirPods springen om de haverklap van het ene naar het andere device. Als mijn dochter haar iPhone aanzet springen de AirPods van mijn vrouw automatisch van haar MacBook (waarop ze op dat moment Netflix aan het kijken is) over naar de iPhone van mijn dochter.Kassad schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:54:
[...]
Omdat je jaren en jaren software updates krijgt, omdat de ervaring supersoepel is op elke iPhone, omdat de camera’s geweldig zijn, omdat de integratie met een Apple Watch, iPad en AirPods super werkt, omdat de telefoon altijd gewoon werkt, omdat de privacy policy van Apple beter is dan die van Google. En dan zijn er nog een paar honderd dingen
Dit gebeurt dagelijks meerdere keren. De instellingen in Bluetooth al meerdere keren aangepast (niet automatisch verbinden) maar het blijft gebeuren. De integratie is veel te ver doorgeschoten.
Maar verder een tevreden Applegebruiker.
Al geprobeerd delen met gezin uit te zetten? Wij hadden eerst ook een gezin maar dat gaf ook dit soort problemen.La1974 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:59:
[...]
Eens met het meeste van wat hier boven staat. Maar de integratie van de AirPods werkt alleen goed als je alleen woont. Hier een gezin met drie AirPods en verschillende Apple devices. Die AirPods springen om de haverklap van het ene naar het andere device. Als mijn dochter haar iPhone aanzet springen de AirPods van mijn vrouw automatisch van haar MacBook (waarop ze op dat moment Netflix aan het kijken is) over naar de iPhone van mijn dochter.
Dit gebeurt dagelijks meerdere keren. De instellingen in Bluetooth al meerdere keren aangepast (niet automatisch verbinden) maar het blijft gebeuren. De integratie is veel te ver doorgeschoten.
Delen met gezin gebruik ik weer voor de backups op iCloud. Heb een 200GB abonnement die ik deel over alle devices. Uitzetten is dus. Ier echt een optie helaas.Roy Tollenaar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:04:
[...]
Al geprobeerd delen met gezin uit te zetten? Wij hadden eerst ook een gezin maar dat gaf ook dit soort problemen.
Vreemd, we hebben hier drie AirPods sets in huis, vier iPads en twee iPhones en gezin-delen aan en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zit iedereen op een eigen Apple ID?La1974 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:59:
[...]
Eens met het meeste van wat hier boven staat. Maar de integratie van de AirPods werkt alleen goed als je alleen woont. Hier een gezin met drie AirPods en verschillende Apple devices. Die AirPods springen om de haverklap van het ene naar het andere device. Als mijn dochter haar iPhone aanzet springen de AirPods van mijn vrouw automatisch van haar MacBook (waarop ze op dat moment Netflix aan het kijken is) over naar de iPhone van mijn dochter.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hier ook. Dus iedereen op een eigen Apple ID? En weet je echt zeker zeker dat je op alle apparaten automatisch overschakelen uit hebt staan? En als laatste zou ik anders de AirPods resetten en opnieuw toevoegen.Kassad schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:26:
[...]
Vreemd, we hebben hier drie AirPods sets in huis, vier iPads en twee iPhones en gezin-delen aan en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zit iedereen op een eigen Apple ID?
Vier Apple id’s. Meerdere devices per ID. Maar mijn dochter lijkt ook op mijn iPad met haar AirPods. Dus zo zijn die ook weer bekend op mijn iPhone. Heb zelf Sennheiser oortjes. Gisteren ging mijn vrouw bellen met haar iPhone, werd die automatisch verbonden met mijn Sennheisers die ik gebruikte op mijn iPhone.ChrisM schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:37:
[...]
Hier ook. Dus iedereen op een eigen Apple ID? En weet je echt zeker zeker dat je op alle apparaten automatisch overschakelen uit hebt staan? En als laatste zou ik anders de AirPods resetten en opnieuw toevoegen.
Ik mijn muziek kwijt, hoor opeens een telefoongesprek waar ik niets van snap. Mijn vrouw hoort niet meer.
Gek worden we ervan. Automatisch verbinden staat uit maar springt net zo makkelijk weer terug.
Hier ook 2 iPhones, een iPad en een MacBook met daarbij AirPods en AirPods Pro maar ook nog geen enkele keer deze situatie gehad.Kassad schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:26:
[...]
Vreemd, we hebben hier drie AirPods sets in huis, vier iPads en twee iPhones en gezin-delen aan en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zit iedereen op een eigen Apple ID?
@La1974 staat samen luisteren nog aan?
©2004
Nee, het is echt dat de AirPods zich verbinden met device B ( ander Apple ID) terwijl die actief verbonden was met device A.hk12nl schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:05:
[...]
Hier ook 2 iPhones, een iPad en een MacBook met daarbij AirPods en AirPods Pro maar ook nog geen enkele keer deze situatie gehad.
@La1974 staat samen luisteren nog aan?
Ik ga de AirPods terugzetten naar fabrieksinstellingen. Kijken of dat een oplossing is.
[Voor 9% gewijzigd door La1974 op 28-05-2022 10:17]
Ben mezelf aan het quoten 

[Voor 95% gewijzigd door La1974 op 28-05-2022 10:16]
Net dus een iPhone 13 ingesteld met alles wat ik ook op Android had...... Maar dat viel vies tegen.
Snelheid is in gewoon gebruik erg goed. Al merk je de 60 herz wel heel erg. Speakers hebben een wat krakend geluid ten opzichte van de Nord
Lettertype is slechter leesbaar.
Ik ben nog niet overtuigd. Ik ga nog even doorzetten anders gaat die weer terug voor een android.
Snelheid is in gewoon gebruik erg goed. Al merk je de 60 herz wel heel erg. Speakers hebben een wat krakend geluid ten opzichte van de Nord
Ik ben nog niet overtuigd. Ik ga nog even doorzetten anders gaat die weer terug voor een android.
Ik vind dit soort reacties toch altijd best bijzonder. Je hebt zo’n apparaat een paar uur in gebruik en dan is alles wennen. Mensen wennen niet zo snel als je zo wensen. Geef het de tijd.jaydenjarno schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:22:
Net dus een iPhone 13 ingesteld met alles wat ik ook op Android had...... Maar dat viel vies tegen.
Dat verschil in Hz merk je nu nog, over drie dagen niet meer. Geld ook voor de speakers. Qua lettertype kan ik het me niet voorstellen, je hebt een Retina-scherm en dat is behoorlijk scherp. Hooguit mis je het OLED-scherm van een Pro, maar lijkt me het verschil niet te maken daarvoor.
Nogmaals: geef het even de tijd. Niet gelijk de handdoek in de ring gooien.

Alle schermen van de iPhone 12 en 13 zijn oledschermen.THE_BASE schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:47:
[...]
Ik vind dit soort reacties toch altijd best bijzonder. Je hebt zo’n apparaat een paar uur in gebruik en dan is alles wennen. Mensen wennen niet zo snel als je zo wensen. Geef het de tijd.
Dat verschil in Hz merk je nu nog, over drie dagen niet meer. Geld ook voor de speakers. Qua lettertype kan ik het me niet voorstellen, je hebt een Retina-scherm en dat is behoorlijk scherp. Hooguit mis je het OLED-scherm van een Pro, maar lijkt me het verschil niet te maken daarvoor.
Nogmaals: geef het even de tijd. Niet gelijk de handdoek in de ring gooien.
Die schermen staan bekend bij de beste in de smartphonemarkt te horen.
@jaydenjarno Als je 120hz echt denk te missen kan je beter voor de Pro gaan. Of terug naar Android. Denk niet dat je gaat wennen aan de inferieure Applekwaliteit als je OnePlus gewend bent

Wow. Das nogal negatief allemaal. Had al aan dat ik het bleef gebruiken. Was meer een eerste indruk.
Geloof dat Apple Fanboy hier wel aan de orde is haha
Maar on topic: denk dat veel dingen wel wennen. Is gewoon een eerste indruk wat je dan ziet als je overstapt. Dat had ik zelf niet verwacht. Dat is dus wennen. Ben benieuwd of het gaat wennen . Ik geef het uiteraard de tijd en niet alleen 1 dagje.
Maar on topic: denk dat veel dingen wel wennen. Is gewoon een eerste indruk wat je dan ziet als je overstapt. Dat had ik zelf niet verwacht. Dat is dus wennen. Ben benieuwd of het gaat wennen . Ik geef het uiteraard de tijd en niet alleen 1 dagje.
ik ben ook van 120hz terug naar 60 gegaan op de minis. dat is nu ruim een jaar. merk het nog steeds bij scrollen. tja het is dat of een koelkastmodel.jaydenjarno schreef op zondag 29 mei 2022 @ 06:51:
Wow. Das nogal negatief allemaal. Had al aan dat ik het bleef gebruiken. Was meer een eerste indruk.
GiTS
Je eerste indruk viel vies tegen scheef je zelf. Daar begon de negativiteit. Daar zijn we op verder gegaanjaydenjarno schreef op zondag 29 mei 2022 @ 06:51:

Dit is een Apple forum met voornamelijk Apple gebruikers. Veelal worden hier problemen of nieuwigheden besproken. Niets fanboys aan.
Ben benieuwd naar je eindconclusie.
Inferieure Apple kwaliteit ten opzichte van OnePlus schrijf je
Das wel redelijk Fanboy hoor
Ik geef alleen aan dat de eerste indruk niet.zo.goed is.
Maar ga er een tweetal weken mee kijken of het beter wordt. De 60hz irriteert wel nu maar misschien went dat ook
Ik kijk ook wel naar wat je krijgt voor welke prijs. Ben benieuwd naar wat ik over 2 weken vind
Das wel redelijk Fanboy hoor
Ik geef alleen aan dat de eerste indruk niet.zo.goed is.
Maar ga er een tweetal weken mee kijken of het beter wordt. De 60hz irriteert wel nu maar misschien went dat ook
Ik kijk ook wel naar wat je krijgt voor welke prijs. Ben benieuwd naar wat ik over 2 weken vind
Zeg, en wat als je nou wel fanboy bent. Is dat dan iets ergs? Dat wordt altijd neergezet als iets negatiefs.. ik ben 2 jaar geleden overgestapt op iPhone, en ik zou echt geen complex Android willen. Leuk hoor, dat je alles kunt tweaken, maar voor mij niet nodig. En inmiddels steeds meer dat ecosysteem van Apple in, ik ben dus wel fanboy te noemen. Boeiend, ik heb er plezier van.
Ik had na de update naar iPadOS 15.5 een vervelend probleem dat sommige websites “opeens” niet meer wilde laden. Er bleef een laad icoontje zichtbaar in Safari maar de rest van de website kwam nooit meer. Op een later tijdstip van de dag was er dan weer geen probleem. Ik kon geen patroon ontdekken. Het zijn wel altijd dezelfde websites, Reddit bijvoorbeeld.
IPad gereset etc. Maar nee nog steeds last van.
Wat blijkt, door bij Settings -> Safari -> Hide IP Address de instelling te veranderen naar “off” loste dit probleem voor mij op.
Apple voorkomt dus IP tracking door je niet naar de betreffende website toe te navigeren. Mogelijk heel effectief maar niet bepaald bruikbaar
Wat blijkt, door bij Settings -> Safari -> Hide IP Address de instelling te veranderen naar “off” loste dit probleem voor mij op.
Apple voorkomt dus IP tracking door je niet naar de betreffende website toe te navigeren. Mogelijk heel effectief maar niet bepaald bruikbaar

Niet rottig bedoeld hoor. Van mij mag er 1 topic komen: [i(Pad)OS 15] Ervaringen & Discussie. Er is namelijk veel overlap. En 115 vs 9 pagina’s, dan mag van mij de stekker wel uit het andere topic.The_FrankO schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:26:
Ik had na de update naar iPadOS 15.5 een vervelend probleem dat sommige websites “opeens” niet meer wilde laden. Er bleef een laad icoontje zichtbaar in Safari maar de rest van de website kwam nooit meer. Op een later tijdstip van de dag was er dan weer geen probleem. Ik kon geen patroon ontdekken. Het zijn wel altijd dezelfde websites, Reddit bijvoorbeeld.

We hebben voor iPadOS een ander topic: [iPadOS 15] Ervaringen & Discussie
[Voor 4% gewijzigd door meesje op 29-05-2022 11:46]
Die zelfde instellingen zorgen er bij mij voor dat ik de DigiD app niet kan gebruiken als ik verbonden ben met WiFiThe_FrankO schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:26:

Helemaal niet erg dat je Fanboy bent. Dat is vaak de reden dat je ergens bij blijft. Ik geloof ook echt dat Apple een goed systeem heeftpixels66 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:20:
Zeg, en wat als je nou wel fanboy bent. Is dat dan iets ergs? Dat wordt altijd neergezet als iets negatiefs.. ik ben 2 jaar geleden overgestapt op iPhone, en ik zou echt geen complex Android willen. Leuk hoor, dat je alles kunt tweaken, maar voor mij niet nodig. En inmiddels steeds meer dat ecosysteem van Apple in, ik ben dus wel fanboy te noemen. Boeiend, ik heb er plezier van.
Fanboy is misschien niet het juiste woord. Maar als je niet alles perfect vindt van Apple is een denigrerende opmerking niet nodig.
Inhoudelijk reageren zou leuk zijn .
Merk dat ik wat begin te wennen. Snap wat Apple zo handig maakt. Alles is standaard en werkt. Voor mij dus de keuze of in meer vrijheid wil wat wel betekend dat je ook dingen kan verkloten
Ik ben zelf ook sinds zaterdag over op een iPhone 13 mini. Afkomstig van OnePlus Nord 2.
Het 90Hz vs 60Hz stoor ik me niet echt aan. Ik vind het compacte formaat echt fantastisch.
Bij Apple werkt alles net iets beter. Voorbeelden:
- Apple Pay werkt telkens probleemloos en gebruiksvriendelijk, bij Android met Rabo Wallet altijd veel handelingen
- Koppelen Garmin horloge werkt automatisch zonder bluetooth-menu te hoeven openen. Dit moest ik op Android altijd wel. Ook de Rabobank app voelt meer 'polished'. Ik krijg sterk het gevoel dat ze eerst voor iOS ontwikkelen en dan voor Android.
- Face Id werkt als een trein. Ik zag er tegenop om afscheid te nemen van vingerafdrukscanner, maar nu is het telefoon oppakken en swipen en je zit er in. Je hoeft niet meer te zoeken waar je de vinger op moet leggen.
Heb ik dan geen zaken die ik mis? Zeker, voorbeelden:
- Snelladen 67W van de OnePlus mis ik zeker!
- Notificaties op Android vind ik fijner dat je de icoontjes blijft zien, maar hier kan ik wel aan wennen (op termijn).
- Bellen naar contacten. Op Android toets ik via T9 de naam in en druk vervolgens op bellen. Kan zoiets ook met de iPhone of moet ik hiervoor naar tabje Contacten en dan zoeken? Dan vind ik wel erg omslachtig. Geen reden om de iPhone weg te doen, maar toch...
Het 90Hz vs 60Hz stoor ik me niet echt aan. Ik vind het compacte formaat echt fantastisch.
Bij Apple werkt alles net iets beter. Voorbeelden:
- Apple Pay werkt telkens probleemloos en gebruiksvriendelijk, bij Android met Rabo Wallet altijd veel handelingen
- Koppelen Garmin horloge werkt automatisch zonder bluetooth-menu te hoeven openen. Dit moest ik op Android altijd wel. Ook de Rabobank app voelt meer 'polished'. Ik krijg sterk het gevoel dat ze eerst voor iOS ontwikkelen en dan voor Android.
- Face Id werkt als een trein. Ik zag er tegenop om afscheid te nemen van vingerafdrukscanner, maar nu is het telefoon oppakken en swipen en je zit er in. Je hoeft niet meer te zoeken waar je de vinger op moet leggen.
Heb ik dan geen zaken die ik mis? Zeker, voorbeelden:
- Snelladen 67W van de OnePlus mis ik zeker!
- Notificaties op Android vind ik fijner dat je de icoontjes blijft zien, maar hier kan ik wel aan wennen (op termijn).
- Bellen naar contacten. Op Android toets ik via T9 de naam in en druk vervolgens op bellen. Kan zoiets ook met de iPhone of moet ik hiervoor naar tabje Contacten en dan zoeken? Dan vind ik wel erg omslachtig. Geen reden om de iPhone weg te doen, maar toch...
Een tijdje geleden had ik in dit topic gemeld dat ik er regelmatig last had van dat op mijn iPhone de 'niet storen' focus die ik van 0.00 tot 8.00 heb ingesteld nog steeds ingeschakeld is na 8 uur. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat dit veroorzaakt wordt door de instelling 'deel op alle apparaten' van de Focus instellingen. Ik vermoed dat dit komt doordat ik op mijn iPad dezelfde focus ingesteld heb en dat bij het uitschakelen soms door een klein tijdsverschil het uitschakelen van de focus overruled wordt door mijn iPad. Sind ik deze setting uit heb gezet heb ik er geen last meer van gehad.
ik ben er wel al uit. ik ga toch weer naar Android. het always on display mis ik teveel. net als snelladen.
voor de rest is IOS prima en mooi,maar ik zie de meerwaarde nog niet voor android. Meeste apps werken hetzelfde en de snelheid is echt niet beter dan een android voor wat ik doe.
dus voor mij weer android en misschien over een aantal jaar weer kijken. Voor ieder wat wils zeg maar. ik merk dat mijn gebruik beter door android met snelladen en AOD ondersteund wordt
voor de rest is IOS prima en mooi,maar ik zie de meerwaarde nog niet voor android. Meeste apps werken hetzelfde en de snelheid is echt niet beter dan een android voor wat ik doe.
dus voor mij weer android en misschien over een aantal jaar weer kijken. Voor ieder wat wils zeg maar. ik merk dat mijn gebruik beter door android met snelladen en AOD ondersteund wordt
Veel plezier met je Android toesteljaydenjarno schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:08:
ik ben er wel al uit. ik ga toch weer naar Android. het always on display mis ik teveel. net als snelladen.

dank. gaat me vast lukken met mijn gebruik
Als je de focus op meerdere toestellen apart instelt, kan dit inderdaad gebeuren.jasjenl schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:08:
Een tijdje geleden had ik in dit topic gemeld dat ik er regelmatig last had van dat op mijn iPhone de 'niet storen' focus die ik van 0.00 tot 8.00 heb ingesteld nog steeds ingeschakeld is na 8 uur. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat dit veroorzaakt wordt door de instelling 'deel op alle apparaten' van de Focus instellingen. Ik vermoed dat dit komt doordat ik op mijn iPad dezelfde focus ingesteld heb en dat bij het uitschakelen soms door een klein tijdsverschil het uitschakelen van de focus overruled wordt door mijn iPad. Sind ik deze setting uit heb gezet heb ik er geen last meer van gehad.
Ik stel de focus Niet Storen alleen in op mijn iPhone (met "deel apparaten aan" op iPad en iMac) en als die uitgaat op mijn iPhone is hij ook meteen uit op mijn iPad en iMac.
Werkt feilloos!!
Have Fun Funske
Werkt T9 dan echt sneller dan naam intikken in contacten? Ik gebruik het al 10+ jaar niet meer, maar kan me niet herinneren dat het nou echt snel was.Roodey schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:55:
Ja, het werkt echt wel prettig en snel. Mis het niet direct maar bel dan ook niet veel maar voor het zoeken van contacten was het echt wel ideaal.sverzijl schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:49:
[...]
Werkt T9 dan echt sneller dan naam intikken in contacten? Ik gebruik het al 10+ jaar niet meer, maar kan me niet herinneren dat het nou echt snel was.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zoeken in je contacten kan vanuit je homescherm met spotlight, in de contacten app en in de telefoonapp. Dat is voor mij voldoende.Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:52:
[...]
Ja, het werkt echt wel prettig en snel. Mis het niet direct maar bel dan ook niet veel maar voor het zoeken van contacten was het echt wel ideaal.
Dat is prima maar zeker als je het gewend bent is dat nog steeds een functie in iOS die gewoon erg handig is en verbaasd mij dat zoiets er nog steeds niet in zit.loeberce schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:09:
[...]
Zoeken in je contacten kan vanuit je homescherm met spotlight, in de contacten app en in de telefoonapp. Dat is voor mij voldoende.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Heb je toevallig CarPlay? Moet je eens navigeren naar een contact. Zou fijn zijn als Apple daar de prioriteiten omdraait naar contacten eerst, dan POI’s.Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:10:
[...]
Dat is prima maar zeker als je het gewend bent is dat nog steeds een functie in iOS die gewoon erg handig is en verbaasd mij dat zoiets er nog steeds niet in zit.
Zie mijn bericht hierboven, als ik iets wil zoeken open ik Safari wel en dat hoef ik niet in spotlight te hebben.loeberce schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:09:
[...]
Zoeken in je contacten kan vanuit je homescherm met spotlight, in de contacten app en in de telefoonapp. Dat is voor mij voldoende.
Carplay is een luxeproduct wat ik niet in de auto zou willen. Vind de bluetooth in de auto al gek zat. Doet precies wat ik wil en niet meer.Toppe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:12:
[...]
Heb je toevallig CarPlay? Moet je eens navigeren naar een contact. Zou fijn zijn als Apple daar de prioriteiten omdraait naar contacten eerst, dan POI’s.
Hoe bedoel je dit? Als ik zeg tegen Siri “navigeer naar <naam contact> “ wordt er netjes een route berekend.Toppe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:12:
[...]
Heb je toevallig CarPlay? Moet je eens navigeren naar een contact. Zou fijn zijn als Apple daar de prioriteiten omdraait naar contacten eerst, dan POI’s.
Zoeken op een contact in de app. Geen Siri gebruiken.meesje schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:09:
[...]
Hoe bedoel je dit? Als ik zeg tegen Siri “navigeer naar <naam contact> “ wordt er netjes een route berekend.
Haha oke, ik heb juist vrouwlief haar auto ook voorzien van Carplay, werkt echt heel relaxt!Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:56:
[...]
Carplay is een luxeproduct wat ik niet in de auto zou willen. Vind de bluetooth in de auto al gek zat. Doet precies wat ik wil en niet meer.
Ik begrijp wat je bedoelt. Dit is ook bij mij een irritatiepunt! Echter, zoals @meesje aangeeft, met behulp van Siri wordt dit wel ondervangen natuurlijk. Maar ik heb gewoonweg niet altijd zin en gelegenheid om via Siri een opdracht te geven. Laat mij maar als de auto vol zit bijvoorbeeld gewoon maar lekker onopvallend en in stilte op het scherm tikken/toetsen.Toppe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:53:
Zoeken op een contact in de app. Geen Siri gebruiken.
Precies. En ik heb voor de meeste mensen een bijnaam in m’n telefoon staan. Kan moeilijk zeggen ‘Siri breng me naar de hel’ om dan een route naar m’n schoonmoeder te krijgenRicoK schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:35:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt. Dit is ook bij mij een irritatiepunt! Echter, zoals @meesje aangeeft, met behulp van Siri wordt dit wel ondervangen natuurlijk. Maar ik heb gewoonweg niet altijd zin en gelegenheid om via Siri een opdracht te geven. Laat mij maar als de auto vol zit bijvoorbeeld gewoon maar lekker onopvallend en in stilte op het scherm tikken/toetsen.

Bijzondere redenatie.Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:56:
[...]
Carplay is een luxeproduct wat ik niet in de auto zou willen. Vind de bluetooth in de auto al gek zat. Doet precies wat ik wil en niet meer.
Ik vind het alles behalve een luxeproduxt. Altijd up-to-date navigatie. Spotify.
Ik zou niet zonder willen. Maar ik ben dan ook al een tijdje geleden gestopt met het Shell stratenboek.
[Voor 8% gewijzigd door La1974 op 30-05-2022 22:28]
Navigatie heb ik echt bijna nooit nodig. Kan mijn route erg goed vinden en anders heb ik wel een telefoonhouder voor uitzonderingen. Dat is echt 1x per jaar dat het nodig is. Heb ik geen carplay voor nodig.La1974 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:27:
[...]
Bijzondere redenatie.
Ik vind het alles behalve een luxeproduxt. Altijd up-to-date navigatie. Spotify.
Ik zou niet zonder willen. Maar ik ben dan ook al een tijdje geleden gestopt met het Shell stratenboek.
Spotify heb ik via bluetooth. Telefoon pleur ik in het kastje onder de radio en werkt echt prima. Speellijstje of podcast aan en gaan.
Mja, zeker als je dagelijks reist met wisselende files op wisselende plekken, dan is een navigatiesysteem dat daarvan op de hoogte is toch wel handig om een snellere route te vinden. Als de ingebouwde navigatie dan prut is, vind ik Carplay toch verdraaid handig.Touchdomex schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:11:
Navigatie heb ik echt bijna nooit nodig. Kan mijn route erg goed vinden en anders heb ik wel een telefoonhouder voor uitzonderingen. Dat is echt 1x per jaar dat het nodig is. Heb ik geen carplay voor nodig.
Spotify heb ik via bluetooth. Telefoon pleur ik in het kastje onder de radio en werkt echt prima. Speellijstje of podcast aan en gaan.
Maar goed, voor iedereen is de afweging weer anders en dat is prima. Wat mij dan ook het meest stoorde was deze quote:
...want daarmee geef je een oordeel wat voor iedereen lijkt te gelden. Schrijf dan "Carplay vind ik voor mijzelf onnodig in de auto" en het is al een stuk minder tegen-de-schenen-schoppend.Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:56:
Carplay is een luxeproduct wat ik niet in de auto zou willen.
Audiokwaliteit van CarPlay is véle malen beter dan via Bluetooth.Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:56:
[...]

Dus niet enkel een luxeproduct. Kwalitatief is het ook nog eens veel beter.
Ik kan echt niet meer zonder in ieder geval.
[Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 31-05-2022 08:26]
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Sterker nog, mijn volgende auto moet CarPlay ondersteuning hebben. Een harde eis.Rivanov schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:26:
[...]
Audiokwaliteit van CarPlay is véle malen beter dan via Bluetooth.
Dus niet enkel een luxeproduct. Kwalitatief is het ook nog eens veel beter.
Ik kan echt niet meer zonder in ieder geval.
Dat is bij mij ook een harde eis. Ik laat serieus auto's van m'n lijst vallen als zij geen Apple CarPlay ondersteunen.Mog schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:37:
[...]
Sterker nog, mijn volgende auto moet CarPlay ondersteuning hebben. Een harde eis.
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
of je koopt een inbouwradio die het wel ondersteund? dat lijkt me een goedkopere oplossing dan elke auto laten afvallen die geen Carplay heeftRivanov schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:43:
[...]
Dat is bij mij ook een harde eis. Ik laat serieus auto's van m'n lijst vallen als zij geen Apple CarPlay ondersteunen.

Vrijwel iedere nieuwe auto ondersteund het of in ieder geval bij het eerste optie pakket. Ik zou ook nooit meer zonder willen en inbouwradio is in nieuwe auto's vaak niet eens meer een optie. Integratie met de rest van het dashboard/instrumentenpaneel/besturing is ook fijn.Waah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:14:
[...]
of je koopt een inbouwradio die het wel ondersteund? dat lijkt me een goedkopere oplossing dan elke auto laten afvallen die geen Carplay heeft
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Een auto is al een luxeproduct op zich. CarPlay maakt het (voor mij) af.Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:56:
[...]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max