Toch denk ik dat u uiteindelijk beter af bent op het werk met een degelijke Android telefoon. Dat idee wordt alleen maar versterkt, als ik het daarop volgende probleem met de foto’s lees en de werking met plug-ins van Microsoft. In dat opzicht heeft Android de laatste tijd echt wel stappen gemaakt.Amos_x schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:27:
[...]
Complete willekeur en 'black box'. Er is geen oplossing, je zoekt je rot en alles wat je probeert, haalt niets uit. Reset, hardware recovery, dfu reset, ...
Ik vind iPhones prima telefoons. Ik zou nooit aan Android willen. Maar blijf best wel nog bitter tov die iPhone SE wat me dus gewoon in een jaar tijd 500 euro heeft gekost
Wat een vreemde opmerking, ik schrijf nota bene nog nadrukkelijk dat ik niet/nooit aan Android wil. En ik wil ook nooit meer met 2 telefoons rondlopen. Compleet uitgesloten.Nol_NL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:51:
[...]
Toch denk ik dat u uiteindelijk beter af bent op het werk met een degelijke Android telefoon. Dat idee wordt alleen maar versterkt, als ik het daarop volgende probleem met de foto’s lees en de werking met plug-ins van Microsoft. In dat opzicht heeft Android de laatste tijd echt wel stappen gemaakt.
En dit advies omwille van 1 probleem met een bestandsformaat? Waarvoor 2 users al wel nuttige oplossingen hebben aangereikt. En in het alleruiterste geval laat ik m'n iPhone toch gewoon jpeg schieten, wat nog steeds beter en gemakkelijker is dan een andere telefoon kopen...

Die iPhone SE was een fluke, frustrerend inderdaad. Maar met m'n 13 mini helemaal nergens last van, batterijduur excellent. Tot een iOS update misschien terug roet in het eten strooit, maar voorlopig niet dus
Hebben jullie ook dat “Beperk IP-adres tracking” steeds weer wordt ingeschakeld op een netwerk waar je dit op hebt uitgezet? Ik word er knettergek van, want dan flikkert m’n internetverbinding weg. Die functie is niet compatible met het thuisnetwerk. Dat weet de iPhone ook want die zal met een minuutje met een melding komen, maar verrek: dan zie ik dus dat ie onder de instellingen van het netwerk gewoon weer aangesprongen is.
Als je hier ook last van hebt, vermeld dan aub of het een enkele router/AP is, mesh- of roamingnetwerk en of je Apple ID is ingelogd op één of meerdere devices (met keychain).
Als je hier ook last van hebt, vermeld dan aub of het een enkele router/AP is, mesh- of roamingnetwerk en of je Apple ID is ingelogd op één of meerdere devices (met keychain).
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 16-04-2022 11:16 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
@WhatsappHack Geen last van.
Ik heb het wel uitgeschakeld bij mijn iCloud instellingen en dus niet per netwerk.
Vond de gedachte erachter (privacy) wel leuk, maar ik had ook erg vaak last van trage en wegvallende netwerkverbinding.
Ik heb het wel uitgeschakeld bij mijn iCloud instellingen en dus niet per netwerk.
Vond de gedachte erachter (privacy) wel leuk, maar ik had ook erg vaak last van trage en wegvallende netwerkverbinding.
Geen last van thuisWhatsappHack schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:14:
- Apple ID op 1 apparaat ingelogd (mijn iPhone)
- iCloud uit
- Beneden is de router aangesloten aan een Ziggo modem in bridge
- Boven een losse repeater
Maar bij mijn ouders heb ik er wel last van, daar hebben ze een Ziggo router (in normale modus, dus geen bridge)
De iPad van mijn moeder wil geen enkele videodienst meer streamen na de laatste update. Videoland, RTL XL, etc, laden de app wel maar zodra er video moet worden gestreamd komt er een foutmelding in beeld.
Volledige reset van instellingen al gedaan en op verschillende locaties al getest. Iemand bekend met dit probleem?
iPad Mini 4 - 15.4.1
Volledige reset van instellingen al gedaan en op verschillende locaties al getest. Iemand bekend met dit probleem?
iPad Mini 4 - 15.4.1
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
@Farabi niet. En ook niet nodig. Apple sluit de apps vanzelf af. Al lijkt het dat ze het nog doen omdat ze er staan.
Om te kunnen helpen, kan de foutmelding wel handig zijn.Wom schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:42:
De iPad van mijn moeder wil geen enkele videodienst meer streamen na de laatste update. Videoland, RTL XL, etc, laden de app wel maar zodra er video moet worden gestreamd komt er een foutmelding in beeld.
iPad Mini 4 - 15.4.1
Elke app geeft een generieke fout of blijft gewoon laden. Voorbeeld van Videoland:meesje schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:20:
[...]
Om te kunnen helpen, kan de foutmelding wel handig zijn.
:strip_exif()/f/image/eP5HlOLymKgtqdGNckCbXz7V.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de NPO app bijvoorbeeld dit:
:strip_exif()/f/image/uvbK4C0O84vdpvsLMTfuF2Ji.jpg?f=fotoalbum_large)
Zegt niet zo heel veel dus. Foutcode bij Videoland betekent 'Probleem met verbinden'.
Heb je de iPad al uit en weer aangezet?Wom schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:06:
[...]
Elke app geeft een generieke fout of blijft gewoon laden. Voorbeeld van Videoland:
[Afbeelding]
Bij de NPO app bijvoorbeeld dit:
[Afbeelding]
Zegt niet zo heel veel dus. Foutcode bij Videoland betekent 'Probleem met verbinden'.
Yup, meerdere keren. Apps opnieuw geïnstalleerd. Via twee verschillende internetverbindingen en ook nog via hotspot telefoon geprobeerd. Alle.voor de hand liggende opties wel al geprobeerd denk ik.
Privéadres al eens uitgeschakeld? Staat onder het i tje van je WiFiWom schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:48:
[...]
Yup, meerdere keren. Apps opnieuw geïnstalleerd. Via twee verschillende internetverbindingen en ook nog via hotspot telefoon geprobeerd. Alle.voor de hand liggende opties wel al geprobeerd denk ik.
Niet helemaal hetzelfde, maar mij is in het verleden wel opgevallen dat iOS/iPadOS er een handje van heeft om bepaalde voorkeuren bij WiFi-netwerken telkens weer terug te zetten. Bij mij ging dat dan met name om de instelling om automatisch met een netwerk te verbinden die ik eens in de zoveel tijd weer op uit moest zetten.WhatsappHack schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:14:
Hebben jullie ook dat “Beperk IP-adres tracking” steeds weer wordt ingeschakeld op een netwerk waar je dit op hebt uitgezet? Ik word er knettergek van, want dan flikkert m’n internetverbinding weg. Die functie is niet compatible met het thuisnetwerk. Dat weet de iPhone ook want die zal met een minuutje met een melding komen, maar verrek: dan zie ik dus dat ie onder de instellingen van het netwerk gewoon weer aangesprongen is.
Kan niet. Je kan hoogstens met meerdere vingers meerdere apps tegelijk afsluiten.Farabi schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:00:
hoe kan ik alle apps op de achtergrond in een keer afsluiten?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ik hou mijn devices even beta loos tot 16.0 uitkomt over een ruime maand. Maar zit er nog wat leuks in 15.5 eigenlijk?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Apple brengt tweede beta van iOS 15.5 en iPadOS 15.5 uit: dit is er nieuwDonstil schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:48:
Ik hou mijn devices even beta loos tot 16.0 uitkomt over een ruime maand. Maar zit er nog wat leuks in 15.5 eigenlijk?
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-15-5-beta/
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Aah thanks. Niet de moeite dus eigenlijkTHE_BASE schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:04:
[...]
Apple brengt tweede beta van iOS 15.5 en iPadOS 15.5 uit: dit is er nieuw
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-15-5-beta/
Public beta staat live.

Waarom werkt de marktplaats app zo slecht? Meldingen die te laat komen, berichten die ongelezen blijven enz.
Ben ik de enige?
Ben ik de enige?
Ik gebruik de marktplaats app veel en ervaar niet de problemen die jij noemt.Farabi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:15:
Waarom werkt de marktplaats app zo slecht? Meldingen die te laat komen, berichten die ongelezen blijven enz.
Ben ik de enige?
Hier idem. Het is werkt de laatste tijd bedroevend slecht. Heel herkenbaar. Een paar weken geleden waren er opeens heel veel oude verwijderde chats weer zichtbaar.Farabi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:15:
Ben ik de enige?

En vandaag een drama met de AVG meldingen. Je wordt doorverwezen naar de marktplaats.nl. Daar alles uitgezet. Wil ie weer terug naar de app. Dit gebeurt natuurlijk niet. En in de app blijf je de AVG melding houden. Later maar eens via de website checken hoe de avg instellingen nu opgeslagen zijn. Echt super knullig.
klopt, dit had ik ook inderdaad. dat alle verwijderde berichten weer terugkwamen!meesje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:42:
[...]
Hier idem. Het is werkt de laatste tijd bedroevend slecht. Heel herkenbaar. Een paar weken geleden waren er opeens heel veel oude verwijderde chats weer zichtbaar.![]()
En vandaag een drama met de AVG meldingen. Je wordt doorverwezen naar de marktplaats.nl. Daar alles uitgezet. Wil ie weer terug naar de app. Dit gebeurt natuurlijk niet. En in de app blijf je de AVG melding houden. Later maar eens via de website checken hoe de avg instellingen nu opgeslagen zijn. Echt super knullig.
Nu Nederland nog ...
Redesigned Apple Maps Expands to Germany and Singapore
Overigens wel leuk overzichtje
Redesigned Apple Maps Expands to Germany and Singapore
Overigens wel leuk overzichtje

[ Voor 37% gewijzigd door robcoenen op 21-04-2022 10:17 ]
Meer als een jaar geleden reed hier een wagen voorbij van Apple Maps. Dacht toen dat het vrij snel ging maar we moeten er nog best lang op wachten
Kwaliteit van nieuwe maps zijn wel echt steengoed. Look around erg goed en vloeiend

Kwaliteit van nieuwe maps zijn wel echt steengoed. Look around erg goed en vloeiend
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik heb sinds iPadOS 15.4.1 in Safari dat soms de pagina, welke ik open via “Open in background”, niet geladen wordt.
Het staat dan als “Start page”, en vaak is het adres dan ook niet aanwezig. Soms wel, en dan werkt de refresh knop niet en moet het adresbalk aangeklikt worden en op enter gedrukt worden.
Ik merk het vooral hier op tweakers. Het gaat om een iPad (6th generation). Ik heb het idee dat het een geheugen limiet is, maar geen idee hoe te troubleshooten.
Dit is sinds deze iPadOS update. Deze update heeft wel een ander issue opgelost dat na een rondje op het forum hier rond gebladerte te hebben dat er iets blijft hangen ofzo en dat er heel snel een volledige pagina refresh komt. Dan was een herstart van de tablet enige optie.
Het staat dan als “Start page”, en vaak is het adres dan ook niet aanwezig. Soms wel, en dan werkt de refresh knop niet en moet het adresbalk aangeklikt worden en op enter gedrukt worden.
Ik merk het vooral hier op tweakers. Het gaat om een iPad (6th generation). Ik heb het idee dat het een geheugen limiet is, maar geen idee hoe te troubleshooten.
Dit is sinds deze iPadOS update. Deze update heeft wel een ander issue opgelost dat na een rondje op het forum hier rond gebladerte te hebben dat er iets blijft hangen ofzo en dat er heel snel een volledige pagina refresh komt. Dan was een herstart van de tablet enige optie.
Ik heb deze issue om mijn iPhone 13 Pro ook soms (iOS 15.4.1)The_FrankO schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:58:
Ik heb sinds iPadOS 15.4.1 in Safari dat soms de pagina, welke ik open via “Open in background”, niet geladen wordt.
En daarboven op (en dat is dan het meest irritant) heb ik nog 2 andere issues, eerste en meest voorkomende is dat een website gewoon crashed en alle op dat moment geopende tabbladen ook laat crashen, enige oplossing is dan alle tabbladen afsluiten, Safari killen en dan alles opnieuw doen (ik heb mijn iPhone vorige week maar hersteld, dat hielp niet)
Andere minder voorkomende issue is dat Safari soms gewoon een pagina niet wil inladen, want "mijn wifi verbinding is te zwak".
Dat is natuurlijk totaal onzin, Whatsapp werkt, Youtube werkt, NOS werkt, alles werkt dan behalve Safari en dan heb ik 2 opties, of ik moet wisselen naar 4G of ik moet wifi aan en uit zetten.
Momenteel zijn 90% van mijn issues ook Safari gebonden, die andere 10% zijn vooral vage bugs sinds 15.4.1 (zoals in whatsapp dat hij soms weigert te tekstbalk te tonen waar ik in kan typen, moet whatsapp dan killen en herstarten).
Op 15.4 had ik deze issues, op wifi + Safari bug na niet.
P.S. en ik heb ook even Chrome geprobeerd op mijn iPhone, en ik heb diezelfde issues dus ik vraag mij af of dit niet eerder aan Webkit zelf ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 26-04-2022 10:54 ]
Ik ervaar hetzelfde al weer een tijdje.Farabi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:15:
Ben ik de enige?
Maar, off topic, ook op een windows 10 machine met de meest recente Chrome browser werkt marktplaats berichten beroerd en traag.
Apple Seeds Third Betas of iOS 15.5 and iPadOS 15.5 to Developers
versie: 19F5062g
Public Beta na 22u
versie: 19F5062g
Public Beta na 22u
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hier flink gezeik met iCloud en alles eromheen. Constant verification errors, lang wachten enz enz. 4G of WiFi maakt geen verschil. Gek van… Denk je even wat restores uit te voeren 
Oa dit soort ellende;
:strip_exif()/f/image/hEr2gC4WjLgcsdNFDuLEG5uS.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren ook al last van.
Oa dit soort ellende;
:strip_exif()/f/image/hEr2gC4WjLgcsdNFDuLEG5uS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door JB op 27-04-2022 10:44 ]
Mijn boefje is liev!
Zijn er hier ook mensen met een Apple Watch
Ik krijg op m’n iPhone 11 niet meer de Limmited edition awards te zien en ook geen melding bij nieuwe challenges
Ik krijg op m’n iPhone 11 niet meer de Limmited edition awards te zien en ook geen melding bij nieuwe challenges
Misschien kan je dat beter hier vragen? [Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3MarioMark1541 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:22:
Zijn er hier ook mensen met een Apple Watch
Ik was al aan het zoeken of ik niet de enige was. Afgelopen paar dagen continu errors bij login/ophalen en versturen mail. Ene moment werkt het, volgende moment weer niet.JB schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:37:
Hier flink gezeik met iCloud en alles eromheen. Constant verification errors, lang wachten enz enz. 4G of WiFi maakt geen verschil. Gek van… Denk je even wat restores uit te voeren
Oa dit soort ellende;
[Afbeelding]
Mooie ontwikkeling.
https://www.iculture.nl/n...nelheidslimiet-duitsland/
https://www.iculture.nl/n...nelheidslimiet-duitsland/
Heel suf hoor. Maandag met Apple sd aan de lijn gehangen die me bezwoeren dat er bij hun geen verbindings issues bekend waren. Troostrijk dat ik dit hier nu lees. Wat heb ik zitten klooien zeg. En dat geklungel vreet tijd. En die sd mensen doen je de gekste suggestie aan de hand. Zo had ik 1 vasthoudend type die overtuigd was van het feit dat de cache van mijn modem/router geleegd moest worden. Pas daarna zou ik weer kunnen verbinden met de ICloud server. Not.JB schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:37:
Oa dit soort ellende;
[Afbeelding]
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Iemand een idee?
Ik heb al met diverse iphones (niet ingesteld als nieuwe iphone vanwege een paar apps die niet meer in appstore staan) het volgende euvel waar ik nauwelijks info over vind op internet behalve de algemene fixen.
Probleem: eens in de zoveel tijd zowel op wifi als 4g als ik een foto wil delen via whatsapp met een contact blijft deze hangen op uploading photo.
Enige remedie: reboot iphone. Dan werkt et meteen. Dit is wel irritant omdat ik hem ook zakelijk vaker gebruik.
(Betreft trouwens de normale whatsapp)
Wat heb ik gedaan:
-reinstall whatsapp
-photo album ‘whatsapp’ teruggezet in photo library
-icloud photo switch uit en aangezet
-netwerk settings iphone reset
-icloud uit en ingelogd
-hard reset iphone (volup voldown en aan/uitknop)
-nieuwe photo library aangemaakt
Het gebeurd zowel met fotos uit de foto library als een vers gemaakte foto..
Iemand nog een tip?
Ik heb al met diverse iphones (niet ingesteld als nieuwe iphone vanwege een paar apps die niet meer in appstore staan) het volgende euvel waar ik nauwelijks info over vind op internet behalve de algemene fixen.
Probleem: eens in de zoveel tijd zowel op wifi als 4g als ik een foto wil delen via whatsapp met een contact blijft deze hangen op uploading photo.
Enige remedie: reboot iphone. Dan werkt et meteen. Dit is wel irritant omdat ik hem ook zakelijk vaker gebruik.
Wat heb ik gedaan:
-reinstall whatsapp
-icloud uit en ingelogd
Iemand nog een tip?
[ Voor 4% gewijzigd door roT- op 27-04-2022 21:44 ]
Ik heb geen oplossing voor je maar ik heb dit ook meermaals gehad (nu overigens een tijdje al niet). Nooit naar een oplossing gezocht. Dacht dat het een bug is whatsapp was. Vaak werkte het weer als de foto even geleden gemaakt was (ik had het probleem dus vaak als ik een foto maakte en hem direct wilde versturen). Heb je het in de laatste iOS versie nog steeds?roT- schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:35:
Iemand een idee?
Wat heb ik gedaan:
-reinstall whatsapp
-icloud uit en ingelogd
Iemand nog een tip?
©2004
Ja helaas wel. nieuwste ios en whatsapp versiehk12nl schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:23:
[...]
Ik heb geen oplossing voor je maar ik heb dit ook meermaals gehad (nu overigens een tijdje al niet). Nooit naar een oplossing gezocht. Dacht dat het een bug is whatsapp was. Vaak werkte het weer als de foto even geleden gemaakt was (ik had het probleem dus vaak als ik een foto maakte en hem direct wilde versturen). Heb je het in de laatste iOS versie nog steeds?
Ik heb dit ook wel eens met het delen van foto's. Niet per se alleen in combinatie met Whatsapp volgens mij. Inderdaad helpt alleen de iPhone rebooten. Ik denk zelf dat dit een bug is in iOS of met de foto's app. Goed om te weten dat meer mensen er last van hebben (had er zelf niet actief op gezocht nog).roT- schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:35:
Iemand een idee?
Wat heb ik gedaan:
-reinstall whatsapp
-icloud uit en ingelogd
Iemand nog een tip?
Ik heb al een paar jaartjes irrtante ervaring met de synchronisatie van de native mail app. Het duurt even voordat ik email binnen krijg. Een ander ding is dat als ik de app afsluit en op een later moment open het niet terug gaat naar mijn laatst geopende mail, maar die van een tijdje terug. Soms bestaat die mail niet meer en besluit de app dan maar naar het overzicht te gaan.
Het zou aan één van de imap servers kunnen liggen, maar dan vind ik het nog raar. Want waarom wil de app dan persé terug naar een plek in het verleden? Daarbij, op de native app in macOS heb ik dit probleem niet. Ook is dit probleem met dezelfde adressen er niet altijd geweest. Drie jaar geleden had ik hier geen last van.
Overigens uiteindelijk synct hij dus wel en uiteindelijk besluit hij ook wel een andere mail te onthouden (en herhaalt het probleem zich).
Ik vroeg me af of anderen dit herkennen, of dat ik de enige ben.
Het zou aan één van de imap servers kunnen liggen, maar dan vind ik het nog raar. Want waarom wil de app dan persé terug naar een plek in het verleden? Daarbij, op de native app in macOS heb ik dit probleem niet. Ook is dit probleem met dezelfde adressen er niet altijd geweest. Drie jaar geleden had ik hier geen last van.
Overigens uiteindelijk synct hij dus wel en uiteindelijk besluit hij ook wel een andere mail te onthouden (en herhaalt het probleem zich).
[ Voor 9% gewijzigd door PrimusIP op 28-04-2022 11:26 ]
Ik heb niet dit probleem, maar wel iets soortgelijks met 1 van mijn iCloud accounts. Ik heb recentelijk mijn zakelijk maildomain van Google G-Suite naar iCloud gemigreerd. Dat ging op zich vrij soepel en ik kan alle mail zien op iCloud.com. Maar in de iOS mail app wordt slechts tot ergens halverwege 2021 getoond. En de mail die ná de migratie is binnengekomen.PrimusIP schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:24:
Ik heb al een paar jaartjes irrtante ervaring met de synchronisatie van de native mail app. Het duurt even voordat ik email binnen krijg. Een ander ding is dat als ik de app afsluit en op een later moment open het niet terug gaat naar mijn laatst geopende mail, maar die van een tijdje terug. Soms bestaat die mail niet meer en besluit de app dan maar naar het overzicht te gaan.
_zoek_ ik echter in deze mailbox naar mail, dan vind hij wel mail tussen halverwege 2021-nu. En na het zoeken staat deze mail ook gewoon in de inbox. Een paar minuten later verdwijnt deze mail echter weer uit de inbox. Geen heel groot probleem, aangezien ik weet dat de mail er wel is (en op m'n MacBook zie ik de mail ook nog gewoon), maar wel iets waarvan ik totaal niet begrijp waarom dit gebeurt.
Het stomme is, ik heb ook een aantal andere Google G-suite mailboxen (waarvan er 1 ook nog eens veel groter is) gemigreerd, maar daar heb ik dit probleem niet.
Bij mij lijkt het weer wat stabieler te zijn geworden. Tot gisteren continu ook errors bij connecten naar smtp.mail.me.com (ene keer wel connectie, volgende keer timeouts), maar vandaag heb ik nog geen timeout gehad.peacelord schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:45:
[...]
Heel suf hoor. Maandag met Apple sd aan de lijn gehangen die me bezwoeren dat er bij hun geen verbindings issues bekend waren. Troostrijk dat ik dit hier nu lees. Wat heb ik zitten klooien zeg. En dat geklungel vreet tijd. En die sd mensen doen je de gekste suggestie aan de hand. Zo had ik 1 vasthoudend type die overtuigd was van het feit dat de cache van mijn modem/router geleegd moest worden. Pas daarna zou ik weer kunnen verbinden met de ICloud server. Not.
Ze mogen wel n’s de live snelheid laten zien in de navigatie apps….Wishful thinking
@Davidas die info laat alleen maar zien hoeveel procent (of als je erop klikt hoevee tijd) de app gebruikt in het totaal van alle apps. Niet hoeveel energie die gebruikt.
Stel je hebt je telefoon 2u gebruikt die dag, dan heeft FM daar 54% (1u en nogwat) van gebruikt.
Stel je hebt je telefoon 2u gebruikt die dag, dan heeft FM daar 54% (1u en nogwat) van gebruikt.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Voor wie nog bèta’s draait. De nieuwe staat weer voor je klaar:
Apple Seeds Fourth Betas of iOS 15.5 and iPadOS 15.5 to Developers
Apple Seeds Fourth Betas of iOS 15.5 and iPadOS 15.5 to Developers
[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 03-05-2022 19:13 ]
Apple seeds iOS 15.5 Beta 4 to developers
iOS 15.5 beta 4 is 19F5070b
iOS 15.5 beta 4 is 19F5070b
Release Notes en Public Beta ook beschikbaar.
https://developer.apple.c...ipados-15_4-release-notes
iOS16 komt pas na Pinksteren. Event is van 6-10juni
https://developer.apple.c...ipados-15_4-release-notes
iOS16 komt pas na Pinksteren. Event is van 6-10juni

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 03-05-2022 22:41 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Ja dat hebben ze een aantal weken geleden bekend gemaakt idd, is al bijna zover joh!
De onstabielste periode van het jaar komt er weer aan
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 03-05-2022 22:46 ]
Nol_NL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:51:
[...]
Toch denk ik dat u uiteindelijk beter af bent op het werk met een degelijke Android telefoon. Dat idee wordt alleen maar versterkt, als ik het daarop volgende probleem met de foto’s lees en de werking met plug-ins van Microsoft. In dat opzicht heeft Android de laatste tijd echt wel stappen gemaakt.

Ik lees dit topic omdat ik helemaal gestoord word van alle problemen die ik met mijn Android telefoons heb gehad en erover nadenk om alsnog een iPhone te kopen.
Met als grootste frustratie dat ik altijd gezeik met de camera app heb. Dat die traag reageert etc (momenteel op een Asus Zenfone 8 ).
Kun je trouwens een iPhone niet gewoon zo instellen dat hij foto's bewaart als JPEG? Vroeger kon dat iig. Dat zou ik namelijk wel graag willen als ik weer een iPhone zou kopen, gezien ik voor de rest Windows gebruik etc.
PS
Laatste iPhone die ik ooit heb gebruikt was een iPhone 4. Daarna vond ik Apple eigenlijk te duur worden, maar na een Samsung Galaxy S4, een LG Nexus 5, Nokia 7.1 en nu een Asus Zenfone 8 ben ik bang dat ik die 900 euro maar moet uitgeven. Ik heb een telefoon nodig "die gewoon werkt".
Dit topic is wel een beetje scary wat dat betreft, maar goed.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
In iOS15 zit die functie er nog gewoon in, onder de camera-instellingen.Lethalis schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:46:
[...]
Kun je trouwens een iPhone niet gewoon zo instellen dat hij foto's bewaart als JPEG? Vroeger kon dat iig. Dat zou ik namelijk wel graag willen als ik weer een iPhone zou kopen, gezien ik voor de rest Windows gebruik etc.
Klopt ja, e-mail is van 5 april.Donstil schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:44:
Ja dat hebben ze een aantal weken geleden bekend gemaakt idd, is al bijna zover joh!
Ben benieuwd wat er nu voor moois in iOS16 komt
Ik hoop een knop om geforceerd de gezichten te herkennen in Photos. Mijn telefoon is daar nu al zes weken mee bezig omdat ik even opnieuw de icloud moest inloggen.Hackus schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:34:
[...]
Klopt ja, e-mail is van 5 april.
Ben benieuwd wat er nu voor moois in iOS16 komt
Herkenbaar. Zo ben ik jaren geleden begonnen met destijds een iPhone 4S voor Werk en een 5 voor Prive, nadat ik het jarenlang geklooi met Android zo ontzettend zat was. Zeker toen was Android nog niet zo ontwikkeld als nu en was de toestelondersteuning met nieuwe OS'en misschien nog wel slechter dan nu.Lethalis schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:46:
..... Ik heb een telefoon nodig "die gewoon werkt"......
iOS werkt en lang!
Wees je je er wel van bewust dat, indien Apple je gaat bevallen en dat kan niet anders, dat je je overige apparatuur zo maar zou kunnen gaan vervangen om zo een eco-systeem te creëren.....
Vind het toch altijd de leukste periodes in de beta. Als een versie eenmaal gesetteld is 1 of 2 versies na de officiele release haak ik af want dan ga ik weer voor een half jaartje stabiliteitDonstil schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:44:
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Haha ja ik zeg elk jaar weer “dit jaar doe ik het niet” maar 5 seconden nadat de Keynote klaar is zit ik dan toch weer het Developer portal te F5’enDennisdn schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:41:
[...]
Vind het toch altijd de leukste periodes in de beta. Als een versie eenmaal gesetteld is 1 of 2 versies na de officiele release haak ik af want dan ga ik weer voor een half jaartje stabiliteit
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Lethalis schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:46:
Ik heb een telefoon nodig "die gewoon werkt".
:fill(white):strip_exif()/f/image/3SdRgJtYFQpQbwPZKGnSF7RM.png?f=user_large)
Hier nog een. Altijd Android gehad, nu was het tijd voor IPhone SE 2020. Geen spijt van, dat ding doet het gewoon.RicoK schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Herkenbaar. Zo ben ik jaren geleden begonnen met destijds een iPhone 4S voor Werk en een 5 voor Prive, nadat ik het jarenlang geklooi met Android zo ontzettend zat was. Zeker toen was Android nog niet zo ontwikkeld als nu en was de toestelondersteuning met nieuwe OS'en misschien nog wel slechter dan nu.
iOS werkt en lang!
Wees je je er wel van bewust dat, indien Apple je gaat bevallen en dat kan niet anders, dat je je overige apparatuur zo maar zou kunnen gaan vervangen om zo een eco-systeem te creëren.....
Hoe doen jullie dat met meldingen(stroken) die binnen komen als je bv in Safari bezig bent en je deze dan wilt ‘markeren als gelezen?
Voorbeeld:
Als ik nu in Safari aan het ‘surfen’ ben en ik krijg een melding middels ‘een strook’ binnen van een 3th party app dan kan kan ik die naar beneden openen om een preview te zien. Als ik hem dan weg swipe dan staat hij nog steeds in het berichtencentrum. Ik wil hem dan daar niet meer zien omdat ik hem al ‘gelezen’ heb.
In iOS14 kon je nog, zodra je hem naar beneden getrokken had voor een preview, op een kruisje drukken maar sinds ios15 is dit niet meer zo.
Zie ik iets over het hoofd?
Voorbeeld:
Als ik nu in Safari aan het ‘surfen’ ben en ik krijg een melding middels ‘een strook’ binnen van een 3th party app dan kan kan ik die naar beneden openen om een preview te zien. Als ik hem dan weg swipe dan staat hij nog steeds in het berichtencentrum. Ik wil hem dan daar niet meer zien omdat ik hem al ‘gelezen’ heb.
In iOS14 kon je nog, zodra je hem naar beneden getrokken had voor een preview, op een kruisje drukken maar sinds ios15 is dit niet meer zo.
©2004
Wat je ook kunt doen is een iPhone tweedehands kopen, dat scheelt een hoop. Ik weet een betrouwbare verkoper op MP, als je wilt kan ik die wel DM-en. Ik heb via hem net een 12 gekocht van 3 maanden oud voor €500. Het is geen gestolen spul maar komt uit verlengde abo’s. De bon zit er vaak nog bij.Lethalis schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:46:
[...]
Laatste iPhone die ik ooit heb gebruikt was een iPhone 4. Daarna vond ik Apple eigenlijk te duur worden, maar na een Samsung Galaxy S4, een LG Nexus 5, Nokia 7.1 en nu een Asus Zenfone 8 ben ik bang dat ik die 900 euro maar moet uitgeven. Ik heb een telefoon nodig "die gewoon werkt".
Dit topic is wel een beetje scary wat dat betreft, maar goed.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Die zitten hier ook gewoon op TweakersKassad schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:24:
[...]
Wat je ook kunt doen is een iPhone tweedehands kopen, dat scheelt een hoop. Ik weet een betrouwbare verkoper op MP, als je wilt kan ik die wel DM-en. Ik heb via hem net een 12 gekocht van 3 maanden oud voor €500. Het is geen gestolen spul maar komt uit verlengde abo’s. De bon zit er vaak nog bij.
Zijn er zo weinig mensen die dit irritant vinden? 😋hk12nl schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:11:
Hoe doen jullie dat met meldingen(stroken) die binnen komen als je bv in Safari bezig bent en je deze dan wilt ‘markeren als gelezen?
Voorbeeld:
©2004
Ik heb er geen last van en herken het ook niet. Gelezen is uit het berichtencentrum. Misschien app specifiek?hk12nl schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:01:
[...]
Zijn er zo weinig mensen die dit irritant vinden? 😋
Maar niet voor die prijzen, ik houd het ook in de gaten
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Yep. Ik weet niet wat ze bij MP allemaal aan het doen zijn, maar de app wordt er inderdaad niet beter op. O.a. veel last van berichten die op ongelezen blijven staan.Farabi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:54:
ongelofelijk dat de marktplaats app na zoveel updates nog slechter begint te werken..
Z’n grote organisatie en dan nog steeds een app ontwikkelen uit 1812…RicoK schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:59:
[...]
Yep. Ik weet niet wat ze bij MP allemaal aan het doen zijn, maar de app wordt er inderdaad niet beter op. O.a. veel last van berichten die op ongelezen blijven staan.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
De beste man @hk12nl heeft het over berichtencentrum previews. Long press.Hulliee schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:31:
[...]
Ik heb er geen last van en herken het ook niet. Gelezen is uit het berichtencentrum. Misschien app specifiek?
Daar zit idd geen mogelijkheid om het als gelezen te markeren. Enige wat je kan doen is het bericht te openen en te lezen. Dan is het wel weg uit het berichtencentrum. Of je sluit de preview even weer (en tikt daarna even kort op de groep, als het een groep samengevoegde berichten zijn) en veegt hem individueel daarna weg naar links, om te wissen(of je doet het kruisje natuurlijk)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
De RC’s van 15.5 zijn uit.
Edit: Ook voor Public beta testers.
Edit: Ook voor Public beta testers.
[ Voor 65% gewijzigd door Donstil op 12-05-2022 20:16 ]
Iemand met 15 op een 6s hier? Ik ben benieuwd naar accuduur, snelheid en haptische feedback. Krijg je nog een tikje van de haptische engine als je bijvoorbeeld een link of foto op een website langer “indrukt”?Dancing_Animal schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:22:
iPhone 6s op 12.1 hier.
Hoe gaat de batterij en de snelheid zijn als ik naar 15 ga?
Klopt het dat de app switcher minder geladen apps laat zien?
Gaat alle haptische feedback er uit? Langer indrukken i.p.v. force touch vind ik ok, maar dan voel ik graag feedback.
Downloaden maar!!!
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Geen update over de RC dus dat scheelt weer 🙂
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Rumor: iOS 16 public beta 1 expected later than usual due to ‘buggy’ software
Aai dat worden zware eerste weken dan 🙃
Ik heb er al weer zin in!!!Donstil schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:49:
Hopen dat ze eindelijk eens de woning app onder handen hebben genomen. Die is echt ondergewaardeerd!Donstil schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:49:
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Ja die kan wel een make-over gebruiken, met een hoop apparaten erin wordt het wel erg onoverzichtelijk inmiddels.Toppe schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Hopen dat ze eindelijk eens de woning app onder handen hebben genomen. Die is echt ondergewaardeerd!
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Haha ja hier nog een, keynote kijken en dan gelijk de beta erop!
Dit. En het aantal ondersteunde apparaten zoals de grasmaaier en wat meer sensoren zoals verbruik en dergelijke.Donstil schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:27:
[...]
Ja die kan wel een make-over gebruiken, met een hoop apparaten erin wordt het wel erg onoverzichtelijk inmiddels.
Behalve dat Homekit inderdaad echt aan een makeover toe is zou ik ook wel een functie willen zien zoals Wallflower. Om een (oude) iPad aan de muur te hangen met sjieke HomeKit bediening erop en een daily info screen enzo
:strip_exif()/f/image/mVkecld05k35CsqCgKTXWhGD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Dennisdn op 16-05-2022 21:38 ]
Zo blijft er altijd wat te wensen en zijn er weinig echt complete apps. Home+ 5 is vrij uitgebreid en een mooi voorbeeld hoe het kan (en zou moeten) alleen heeft die geen ondersteuning voor Apple devices dus alsnog geen volwaardige vervanger.Dennisdn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:37:
Behalve dat Homekit inderdaad echt aan een makeover toe is zou ik ook wel een functie willen zien zoals Wallflower. Om een (oude) iPad aan de muur te hangen met sjieke HomeKit bediening erop en een daily info screen enzo
[Afbeelding]
Niet alleen de RC (release candidate, die denk ik normaal voor de laatste testronde is), maar gewoon al de public release.
Flink lange lijst aan release notes, maar niets waar ik nou enthousiast over ben.
Veel bezochte pagina's in Safari is eindelijk gefixed. Dat wordt nu weer weergegeven.
Ik mis de optie om dit uit te schakelen. Dit was voorheen onder: Instellingen, Safari, Algemeen en dan balkje uitzetten bij veelbezochte websites.Splinter Cell schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:48:
Veel bezochte pagina's in Safari is eindelijk gefixed. Dat wordt nu weer weergegeven.
Maar dit lijkt verdwenen? Of ik kijk niet goed. Maar vind het zo vervelend dus wil het weg hebben. Iemand die kan helpen?
Benieuwd wat er mis is met Whatsapp op mijn telefoon sinds de iOS 15.5 gisteren (inmiddels een herstart gedaan zonder succes)
Sinds 12 uur vandaag inmiddels 14% accu vanaf in stand-by met Whatsapp bovenaan, dit terwijl ik achter de PC zit en alles via Whatsapp Web doe.
Vannacht nergens last van gehad en vanochtend ook niet (ook al staat WA Web aan sinds uur of 8 vanochtend)
Maar in de middag wel veel berichten binnen gekregen... voor de rest alleen 2 mails nagekeken dus mijn screen on time sinds 12 uur is max 10 minuten.
Tot gisteren nergens last van gehad, stand-by ging altijd al wat harder overdag voor mij, maar dit was eerder 6% als ik niks met mijn telefoon deed (en dan over langere tijd).
Hopelijk lost dit zich wel op, dit gaat mij iets TE hard nu.
Sinds 12 uur vandaag inmiddels 14% accu vanaf in stand-by met Whatsapp bovenaan, dit terwijl ik achter de PC zit en alles via Whatsapp Web doe.
Vannacht nergens last van gehad en vanochtend ook niet (ook al staat WA Web aan sinds uur of 8 vanochtend)
Maar in de middag wel veel berichten binnen gekregen... voor de rest alleen 2 mails nagekeken dus mijn screen on time sinds 12 uur is max 10 minuten.
Tot gisteren nergens last van gehad, stand-by ging altijd al wat harder overdag voor mij, maar dit was eerder 6% als ik niks met mijn telefoon deed (en dan over langere tijd).
Heb je Whatsapp-web uitgesloten als-in: voorheen zat je net zoveel op WA web? Het is namelijk wel een bekende drainer…. https://www.tenorshare.co...-drain-phone-battery.htmlMizgala28 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:18:
Benieuwd wat er mis is met Whatsapp op mijn telefoon sinds de iOS 15.5 gisteren (inmiddels een herstart gedaan zonder succes)
Die issue ken ik, maar ik had to gisteren nergens last van en ik gebruik Whatsapp Web iedere dag.Dennisdn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:24:
[...]
Heb je Whatsapp-web uitgesloten als-in: voorheen zat je net zoveel op WA web? Het is namelijk wel een bekende drainer…. https://www.tenorshare.co...-drain-phone-battery.html
Tot gisteren was de drain vrij normaal, en het valt mij wel op dat mijn iPhone meer last van heeft dan mijn Android telefoon dat had (daar maakte het weinig uit of ik WA Web aan of uit had) maar zelfs dan was de drain op mijn iPhone eerder ~2% per ongeveer 3 uur overdag tot gisteren (als ik verder niks deed met mijn telefoon zoals vandaag, maar wel met WA Web aan).
Edit:
Voor de zekerheid maar uitgezet nu, kijken of dat wat uithaalt.
[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 17-05-2022 16:33 ]
Ok, je gebruik is dus niet anders geworden. Na zo’n iosupdate kan ie nog wel van alles aan doen zijn. Indexeren iOS zelf, of WA is een backup aan het inhalen of of of. Ik zou het zelf nog een paar dagen aankijken voordat ik de diepte in zou gaan met verder zoekenMizgala28 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:28:
[...]
Die issue ken ik, maar ik had to gisteren nergens last van en ik gebruik Whatsapp Web iedere dag.
Tot gisteren was de drain vrij normaal, en het valt mij wel op dat mijn iPhone meer last van heeft dan mijn Android telefoon dat had (daar maakte het weinig uit of ik WA Web aan of uit had) maar zelfs dan was de drain op mijn iPhone eerder ~2% per ongeveer 3 uur overdag tot gisteren (als ik verder niks deed met mijn telefoon zoals vandaag, maar wel met WA Web aan).
Ik kijk er ook tegen aan voorlopig, ben de komende dagen thuis dus dan is een slechte accu duur minder problematisch.Dennisdn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:36:
[...]
Ok, je gebruik is dus niet anders geworden. Na zo’n iosupdate kan ie nog wel van alles aan doen zijn. Indexeren iOS zelf, of WA is een backup aan het inhalen of of of. Ik zou het zelf nog een paar dagen aankijken voordat ik de diepte in zou gaan met verder zoeken
Toch bedankt voor de moeite
Als ik dat hierboven zo lees wacht ik idd eventjes met updaten. Aangezien ik die functie ook gebruik.
Ik heb last van dat mijn 12 pro max ontzettend warm wordt aan de achterzijde onder de camera. Dusdanig dat je hem bijna niet kan vastpakken. Ik heb al een soft reset gedaan, en er springt ook geen app uit via batterij instellingen. De batterij is daardoor ook snel leeg. Ik weet niet of het al langer is omdat ik altijd een leather case er om had, maar het valt me op sinds de update. Anderen hier last van?
Ik krijg sinds enkele dagen de melding dat de iPhone momenteel geen reservekopie kan aanmaken.
Zodra ik doortik naar wat er allemaal bij de volgende reservekopie wordt meegenomen, zie ik dat hier staat “OneDrive - 3.01 gb”.
Dit vind ik wel vreemd want ik heb meer op mijn OneDrive, en deze hoeft natuurlijk ook niet mee in de reservekopie.
Kan ik nu zorgeloos het schuifje omzetten? Ik krijg dan de melding dat deze sync niet meer zal lopen en eventuele reservekopiegegevens worden verwijderd.
Mijn OneDrive is wel belangrijk voor me. Maar de kans op gegevensverlies lijkt mij nihil wanneer ik dit uitschakel.
Zodra ik doortik naar wat er allemaal bij de volgende reservekopie wordt meegenomen, zie ik dat hier staat “OneDrive - 3.01 gb”.
Dit vind ik wel vreemd want ik heb meer op mijn OneDrive, en deze hoeft natuurlijk ook niet mee in de reservekopie.
Kan ik nu zorgeloos het schuifje omzetten? Ik krijg dan de melding dat deze sync niet meer zal lopen en eventuele reservekopiegegevens worden verwijderd.
Mijn OneDrive is wel belangrijk voor me. Maar de kans op gegevensverlies lijkt mij nihil wanneer ik dit uitschakel.
Iemand met beta 15.6 al kunnen proberen of de Vlaamse Siri weer terug is? Ik mis Ellen ontzettend.. zou voor mij DE reden zijn om vroegtijdig een beta te gaan draaien (zodra publiek beschikbaar)
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Deze reddit even in de gaten houden: https://www.reddit.com/r/...s_new_updated_voices_for/TheKerremenke schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:53:
Iemand met beta 15.6 al kunnen proberen of de Vlaamse Siri weer terug is? Ik mis Ellen ontzettend.. zou voor mij DE reden zijn om vroegtijdig een beta te gaan draaien (zodra publiek beschikbaar)
Daar had ik ook al gereageerd, maar had gehoopt dat hier iemand dat toevallig al getest had.ChrisM schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:59:
[...]
Deze reddit even in de gaten houden: https://www.reddit.com/r/...s_new_updated_voices_for/
Merk bij Reddit dat er vaak nogal wat tijd overgaat voor er gereageerd wordt ivm het tijdverschil met Amerika.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Werkt bij jullie de synchronisatie van de browsergeschiedenis van Safari betrouwbaar? Bij mij niet: soms worden dingen wel gesynchroniseerd tussen apparaten (iPhone, iPad en Mac), soms niet, soms maar in één richting en/of naar één apparaat, soms even wel, dan weer niet. Geschiedenis wissen, synchronisatie voor Safari uit/aanzetten, iCloud uit/inloggen helpt hooguit tijdelijk. Bookmarks synchroniseren prima en dat vind ik ook belangrijker, maar het stoort me wel dat dit niet meer goed werkt.
Ik denk dat het uiteindelijk een combinatie van WA en iCloud was (gisteren nog steeds forse last van stand-by drain gehad namelijk)Dennisdn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:36:
[...]
Ok, je gebruik is dus niet anders geworden. Na zo’n iosupdate kan ie nog wel van alles aan doen zijn. Indexeren iOS zelf, of WA is een backup aan het inhalen of of of. Ik zou het zelf nog een paar dagen aankijken voordat ik de diepte in zou gaan met verder zoeken
15.5 heeft mijn iCloud ingeschakeld, die ik uit had sinds dag 1 omdat ik deze niet gebruik

Al lijkt dit aan mijn toestel te liggen, paar andere mensen hierover gevraagd die iCloud ook uit hadden en daar bleef het uit, ok...
Verder had de update ook mijn BT aangezet, viel mij ook ineens op (ik zet BT uit als ik deze niet gebruik)
Gister avond iCloud maar even uitgezet en de accu duur is weer normaal, ook vandaag (tot nu toe) dus dat probleem is inmiddels opgelost gelukkig.
[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 19-05-2022 10:32 ]