Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:13
Heeft dat niet te maken/hangt dat niet samen met de focus mode die op dat moment actief is?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Ik ben nog niet helemaal enthousiast. Ik heb er 2 aangemaakt, eentje om 17:00 na werktijd en eentje om 08:00 voor werktijd.
Hier viel het ook tegen. Niks gebeurd tot nu toe. Ook niets in het berichtencentrum.
Begon me ook langzaam te dagen dat ik die in de beta direct getest heb en toen ook al dacht: laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Is er nog een bepaalde manier waarop je livetext moet activeren? Ik probeer nu al enige dagen via de galerij tekst vanaf een foto te selecteren, maar mij lukt het niet.. Ik weet al langer van de functie, maar nooit eerder geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:08
@domini2006 instellingen, algemeen, taal en regio, live tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Donstil schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:21:
Via de zoekfunctie vind ik de term “Meldingenoverzicht” niet terug dus ik slinger het hier toch het topic even in.

Ik krijg net van een familie lid de vraag “Huh wat is dit nu weer”:

[Afbeelding]

Blijkt dat iOS15 een functie ingebouwd heeft “Meldingenoverzicht” welke standaard uit staat.
Je kunt hier op gezette tijden (zelf te configureren) een overzicht laten tonen van app notificaties naar keuze.

[Afbeelding]

Voor mij persoonlijk voelt dit best wel handig, ik heb voor vrijwel alle apps notificaties uitstaan maar dit is net zo fijn als onhandig en het lijkt erop dat je i.c.m. Focus en Meldingenoverzicht dit kan clusteren.

Dus bijvoorbeeld: Notificaties van AppX uit binnen een focus maar wel opgenomen in het meldingenoverzicht van een bepaald tijdstip.

Inschakelen kan via Instellingen > Berichtgeving > gepland overzicht

Best handig allemaal, voor wie dit ook nog niet wisten > Doe er je voordeel mee.
Zeg je nou “Ja joh wat wist ik allang”, dan mag je doorscrollen :+

Edit: Overigens stond de functie bij mijn familie lid uit maar kwam de melding toch. Dat zal dus vermoedelijk een bugje in iOS 15.4 zijn.
Het lijkt erop, dat die hier eigenlijk mee wil aangeven dat je familielid het aan kan zetten en instellen, en niet dat het al aan stond of iets. Dan ziet die er juist wat anders uit en ook qua naam.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicj56 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:23:
[...]

Het lijkt erop, dat die hier eigenlijk mee wil aangeven dat je familielid het aan kan zetten en instellen, en niet dat het al aan stond of iets. Dan ziet die er juist wat anders uit en ook qua naam.
Nee dat denk ik niet, het eerste screenshot heb ik van mijn familie lid gekregen en nu ik het ingesteld heb zag mijn ochtend overzicht er ook zo uit.

De andere screenshots zijn uiteraard van tijdens het instellen, die zijn van mijzelf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Twee vragen over mijn 13 mini,
1. Hij maakt geen automatisch reserve kopieën. Ondanks dat het aanstaat voor zowel wifi als 4g.
2. Ik krijg deze melding van spotify via een pop up als ik de telefoon met de autoradio verbindt. Vanalles geprobeerd maar krijg het niet uit gezet. Iemand een oplossing?

VEILIGHEIDSMELDING
Gebruik de app niet tijdens
het rijden.
Je kunt dit vergrendelingsscherm
negeren en de app gebruiken op
eigen risico.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Edit: foutje

[ Voor 96% gewijzigd door meenkdrie op 26-03-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Donstil schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:09:
[...]

Nee dat denk ik niet, het eerste screenshot heb ik van mijn familie lid gekregen en nu ik het ingesteld heb zag mijn ochtend overzicht er ook zo uit.

De andere screenshots zijn uiteraard van tijdens het instellen, die zijn van mijzelf.
Wat ik bedoel is dat hij heeft staan krijg een onderbreking, jij krijgt ochtendoverzicht ipv die tekst, die het familielid kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herstellen via iTunes @meenkdrie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

vanaalten schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:18:
Hmmm, volgens mij had ik voorheen altijd een vlaamse vrouwenstem voor Siri. Sinds ik 15.4 heb geinstalleerd is dat veranderd: het werd gereset naar een mannenstem en - na omzetten naar een vrouwenstem - is het een saaie ABN-sprekende vrouwenstem geworden.
Hier ben ik dus ook net achtergekomen. Hoewel officieel misschien niet ondersteund ga ik proberen mijn SE terug op 15.3 te krijgen want dit is een deal breaker voor mij. Ik heb dat toestel gekocht met ondersteuning voor een Vlaamse stem en die eigenschap is nu ineens verdwenen.
Nu dit en binnenkort gaat Apple nog mee in heel dat gender neutraal gedoe. Daar heb ik nog minder behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Hebben meer mensen hier dat sinds iOS 15.4 de rapporteer functie in Apple Maps is verdwenen? Ik kan geen gevaren, files e.d. meer rapporteren, de knop is compleet verdwenen uit alle overzichten.

Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/article-new/2021/04/apple-maps-report-accident-hazard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R_M schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Hier ben ik dus ook net achtergekomen. Hoewel officieel misschien niet ondersteund ga ik proberen mijn SE terug op 15.3 te krijgen want dit is een deal breaker voor mij. Ik heb dat toestel gekocht met ondersteuning voor een Vlaamse stem en die eigenschap is nu ineens verdwenen.
Nu dit en binnenkort gaat Apple nog mee in heel dat gender neutraal gedoe. Daar heb ik nog minder behoefte aan.
Als jij een niet gesigneerde iOS versie op een toestel krijgt zonder dat je daarvoor een jailbreak gedraaid hebt kan je heel veel geld verdienen.

TLDR: Downgraden gaat je niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Wouter36 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:53:
@domini2006 instellingen, algemeen, taal en regio, live tekst.
Hartelijk dank! Stond hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Dylan93 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:13:
Hebben meer mensen hier dat sinds iOS 15.4 de rapporteer functie in Apple Maps is verdwenen? Ik kan geen gevaren, files e.d. meer rapporteren, de knop is compleet verdwenen uit alle overzichten.

[Afbeelding]
Ach verrek, gebruik ‘m dagelijks meermaals, de kaarten app maar was me nog niet opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 16:12
Dylan93 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:13:

[Afbeelding]
Klopt, hier ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Sinds vandaag 'spontaan' weer terug |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 20:37
Als het goed is word vanavond iOS 15.4.1 uitgebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!
danjan2411 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:47:
Als het goed is word vanavond iOS 15.4.1 uitgebracht
Is uit ja

iOS 15.4.1
Versie: 19E258
iOS Release Notes

iOS 15.4.1 includes bug fixes and security updates for your iPhone and is recommended for all users.
This update includes the following bug fixes for your iPhone:
Battery may drain more quickly than expected after updating to iOS 15.4
Braille devices may become unresponsive while navigating text or displaying an alert
Made for iPhone hearing devices may lose connection within some third-party apps

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 31-03-2022 19:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:41
Die battery drain fix. Ben benieuwd. Maar als je ze DEV Profiel hebt krijg je die update niet.

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Milan1NL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:25:
Die battery drain fix. Ben benieuwd. Maar als je ze DEV Profiel hebt krijg je die update niet.
Nee, 'wij' wachten op iOS15.5 dev beta1.

Je kunt wel je profiel verwijderen, toestel herstarten en dan de update binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vraag in dit forum omdat het meer over Find My gaat: ik ontving van Bol.com AirPods Max, tijdens installatie direct 'Niet jouw AirPods'.

Oké, iemand heeft ze retour gestuurd en niet goed gereset en ze zitten nog in iemand iCloud-account.

Ik heb de AirPods met de twee knoppen gereset en opnieuw verboden. Nog steeds de melding Niet jouw AirPods, maar inmiddels werken ze wel en heten ze AirPods Max van Naam.

Daarna heb ik ze verwijderd en stond er dat deze AirPods gekoppeld zijn aan mijn iCloud. De eerste vraag is of het dan echt uit de ander zijn account is verwijderd en dan vraag ik me ook af of het echt zo makkelijk is als je ze verliest?

[ Voor 3% gewijzigd door THE_BASE op 01-04-2022 19:08 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
THE_BASE schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:07:
Een vraag in dit forum omdat het meer over Find My gaat: ik ontving van Bol.com AirPods Max, tijdens installatie direct 'Niet jouw AirPods'.

Oké, iemand heeft ze retour gestuurd en niet goed gereset en ze zitten nog in iemand iCloud-account.

Ik heb de AirPods met de twee knoppen gereset en opnieuw verboden. Nog steeds de melding Niet jouw AirPods, maar inmiddels werken ze wel en heten ze AirPods Max van Naam.

Daarna heb ik ze verwijderd en stond er dat deze AirPods gekoppeld zijn aan mijn iCloud. De eerste vraag is of het dan echt uit de ander zijn account is verwijderd en dan vraag ik me ook af of het echt zo makkelijk is als je ze verliest?
Hij heeft zeer waarschijnlijk 'Find My' nog aanstaan in zijn iCloud account. En ja, zo makkelijk is het. Maar aangezien jij de Max hebt gereset kan hij deze niet meer tracken. De Max zal bij hem een grijs rondje geven en dus niet meer groen. Maar eerlijk gezegd, ik zou me hier niet 'happy' onder voelen. Hier wat info :

https://stampsound.com/can-reset-airpods-be-tracked/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:04:
[...]

Hij heeft zeer waarschijnlijk 'Find My' nog aanstaan in zijn iCloud account. En ja, zo makkelijk is het. Maar aangezien jij de Max hebt gereset kan hij deze niet meer tracken. De Max zal bij hem een grijs rondje geven en dus niet meer groen. Maar eerlijk gezegd, ik zou me hier niet 'happy' onder voelen. Hier wat info :

https://stampsound.com/can-reset-airpods-be-tracked/
Ik snap wat je zegt, maar ze heten nu echt AirPods Max van… en als ik ze wil verwijderen staat er dat het ook wordt verwijderd uit mijn iCloud account. Iets kan maar aan één iCloud account verbonden zijn lijkt me?

Hoe zou iemand het nog kunnen tracken als ze niet meer in zijn of haar account zitten. Daarnaast heb ik ze voor de grap een dag ‘Verwijder aub uit je iCloud’ genoemd.

Ook kreeg ik vanmiddag de melding dat er AirPods met me mee reisde en dat de eigenaar dat zou kunnen zien. De kans is groot dat ook hij of zij een melding kreeg en daarna het apparaat verwijdert heeft uit zijn iCloud account.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
THE_BASE schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:19:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar ze heten nu echt AirPods Max van… en als ik ze wil verwijderen staat er dat het ook wordt verwijderd uit mijn iCloud account. Iets kan maar aan één iCloud account verbonden zijn lijkt me?

Hoe zou iemand het nog kunnen tracken als ze niet meer in zijn of haar account zitten. Daarnaast heb ik ze voor de grap een dag ‘Verwijder aub uit je iCloud’ genoemd.

Ook kreeg ik vanmiddag de melding dat er AirPods met me mee reisde en dat de eigenaar dat zou kunnen zien. De kans is groot dat ook hij of zij een melding kreeg en daarna het apparaat verwijdert heeft uit zijn iCloud account.
Ik ken de details ook niet. Maar ik zou me er niet goed bij voelen. Wellicht even met Apple contact opnemen, zij zullen dit vaker bij de hand hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@THE_BASE contact opnemen met de verkoper, en retourneren.
(zeker 3e partij via Bol..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:54:
@THE_BASE contact opnemen met de verkoper, en retourneren.
(zeker 3e partij via Bol..)
Eens, retourneren is geen probleem. Het is een retourdeal van Bol.com Retourdeals. Jammer genoeg kunnen ze niet omruilen en ben ik 100 euro duurder uit als ik retourneer. Zal eerst Apple eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
THE_BASE schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:07:

Zou dit even uitvoeren om ze volledig te resetten; https://support.apple.com/nl-nl/HT211904

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nicj56 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:05:
[...]

Zou dit even uitvoeren om ze volledig te resetten; https://support.apple.com/nl-nl/HT211904
Dat heb ik gedaan en dat lijkt de volledige reset en meer dan voldoende. Zeker als ik onderstaande melding krijg wanneer ik ze wil verwijderen uit Zoek Mijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSqPZQkrGbsN4jVjA3wtSWCGN6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVsw30CjT7e7j9pUBKveZTBe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Even iets anders: ik had gedacht dat de systeemgegevens na de update van gisteren met bugfixes wel minder zouden worden:

iOS 9,27 GB
Systeemgegevens 14,47 GB

Ik vind het echt erg veel, 25 GB aan software en tijdelijke bestanden. Meer mensen hier ‘last’ van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
THE_BASE schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:28:
[...]

Dat heb ik gedaan en dat lijkt de volledige reset en meer dan voldoende. Zeker als ik onderstaande melding krijg wanneer ik ze wil verwijderen uit Zoek Mijn.

[Afbeelding]
Dan is het goed, maar dan is het oude Apple ID ook weg nu, waar die mogelijk nog aan hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:55:
Even iets anders: ik had gedacht dat de systeemgegevens na de update van gisteren met bugfixes wel minder zouden worden:

iOS 9,27 GB
Systeemgegevens 14,47 GB

Ik vind het echt erg veel, 25 GB aan software en tijdelijke bestanden. Meer mensen hier ‘last’ van?
Systeemgegevens hier op 5.03gb (15.4.1 niet beta toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58

iOS 9,27 GB
Systeemgegevens 14,47 GB

Op mijn 13 Pro Max beslaan de systeemgegevens ook een niet misselijke 9,64GB (iOS 9,18GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:29
Op mijn 12 mini; 7,61Gb (Beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04

iOS 9,27 GB
Systeemgegevens 14,47 GB

Op mijn iPhone SE2 (met 15.4.1):
iOS 8,18 GB
Systeemgegevens 6,69 GB

Ik ben overigens best benieuwd wat er onder systeemgegevens valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iOS 9,27 GB
Systeemgegevens 14,47 GB

Nou 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQibEV5LZjGT1TLq8j3ztFSqVns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvU7xBTPKdKWXCHnOZTwGUoy.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik er geen last van verder want heb dit jaar wat meer opslag genomen maar die systeemgegevens is toch vooral caching enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:31

4POX

Everybody is wired

Ik denk dat die systeemgegevens ook de snapshots zijn. APFS is een heel mooi filesysteem wat continue snapshots maakt. Met macos heb je ook massaal systeemgegevens. Zodra ik het vinkje bij time machine uitzet smelt het allemaal als sneeuw voor de zon.

Ik ben zo blij met 15.4.1 . Met 15.4 was de telefoon altijd warm. Zelfs als je niets deed was die warm. Ik maakte altijd grappen tegen mijn vrouw dat mijn telefoon zo weinig hoeft te laden. Haar note10 heeft altijd een powerbank nodig. Maar de afgelopen weken had ik een mond vol tanden. De iPhone liep als een gek leeg. Ik durf bijna te zeggen dat de batterydrain nog nooit zo erg is geweest. Nu voelt de telefoon weer normaal aan.

Wat is dat met Apple en updates. Lijkt wel een tick tock verhaal. Ene keer een goede update. Andere keer een update met problemen.

Denken jullie dat het artikel waar is. Apple is klaar met IOS 15? https://www.macworld.com/...ple-done-with-ios-15.html

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
Donstil schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:16:
[...]

Nou 8)7 :

[Afbeelding]

Nu heb ik er geen last van verder want heb dit jaar wat meer opslag genomen maar die systeemgegevens is toch vooral caching enz?
Even gegoogled. Het is inderdaad veel caching. Safari gegevens, app cache, berichten, stickers, afbeelding, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:54:
[...]

Even gegoogled. Het is inderdaad veel caching. Safari gegevens, app cache, berichten, stickers, afbeelding, etc.
Ja zo had ik het altijd begrepen. Heb je de ruimte nodig dan “krimpt” het vanzelf dacht ik en omdat ik in mijn voorbeeld nog genoeg ruimte heb (nog 140 GB vrij) kan het zo groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is inderdaad vooral caching, maar het viel me op dat ik met iOS 15.3.X iets van 9 GB had en na de update naar 15.4.0 ineens 15 GB. Dat is niet meer verdwenen.

Maar eerlijk is eerlijk, @Donstil is de winnaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:32:
[...]

Nu kan je het ook mooi zien als “bij mij is het zo erg nog niet” :P
Geeft jouw telefoon aan dat die dan 105 GB vrije ruimte heeft. Maar als je met coconutbattery of de app system status kijkt dat je eigenlijks maar 15-20 Gb vrij hebt?
Donstil schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:57:
[...]

Ja zo had ik het altijd begrepen. Heb je de ruimte nodig dan “krimpt” het vanzelf dacht ik en omdat ik in mijn voorbeeld nog genoeg ruimte heb (nog 140 GB vrij) kan het zo groeien.
Niet elk programma doet dat juist. Ik heb een programma wat bij mijn gimbal hoort. Die blijft maar melden dat mijn telefoon geen ruimte heeft. Ik denk dat ze een verkeerde API gebruiken. IOS zegt dat ik tientallen gigabytes vrij heb. Die App blijft maar mekkeren dat ik maar een paar GB vrij heb. Erg frustrerend.

[ Voor 46% gewijzigd door 4POX op 02-04-2022 19:43 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4POX schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:35:
[...]

Geeft jouw telefoon aan dat die dan 105 GB vrije ruimte heeft. Maar als je met coconutbattery of de app system status kijkt dat je eigenlijks maar 15-20 Gb vrij hebt?
Toestel geeft aan 139,79 vrij te hebben, Coconutbattery (moest ik even installeren) zegt dat er nog 9 vrij is.

Maar als ik de gebruikte data bij elkaar optel kom ik globaal aan iets wat klopt met de iOS weergave, niet met die van coconut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
Meer mensen last van een ververs-bug in Safari?
Als je gewoon een beetje aan het surfen bent ververst de pagina opeens en kan je ook niet meer terug naar de vorige pagina, dat valt dan niet aan te klikken.
Gebeurt me nu op iPhone en iPad een paar keer per dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:55:
[...]

Toestel geeft aan 139,79 vrij te hebben, Coconutbattery (moest ik even installeren) zegt dat er nog 9 vrij is.

Maar als ik de gebruikte data bij elkaar optel kom ik globaal aan iets wat klopt met de iOS weergave, niet met die van coconut
Het is een COW filesystem. Vaak weet het filesysteem het zelf ook niet. Kost te veel resource om het nauwkeurig bij te houden. Mijn theorie is dat IOS snel blijft omdat het soms wacht met het purgen van informatie. Op mijn iPhone is nu een partitie met de naam com.apple.os.update. Ik durf bijna te zeggen dat na de installatie van 15.4.1 er ook nog een volledige snapshot van 15.4 is. Net als macos wordt de hele systeem partitie gecloned (als een snapshot) en daarna wordt de ios installatie in de nieuwe partitie gedaan. Even een controle erover heen en dan pas gaat het systeem de nieuwe partitie pas gebruiken. De oude systeem partitie blijft ook op de schijf staan. Op een dag als je weinig ruimte hebt gaat ios die oude partitie purgen. Daarnaast neemt een siri stem ook makkelijk een paar gigabyte in beslag. Op een avondje op de bank probeer je alle stemmen uit. Weer een paar GB's erbij. Safari loopt als een idioot gegevens op te staan.

Mijn Synology NAS heeft ook een COW filesysteem. De vrije ruimte is ook natte vinger werk. Als die mijn oude snapshots gaat opruimen staat die ook een nacht te rammelen. Maar dat komt ook omdat het fysieke schijven zijn.

Ik ben blij dat IOS zo snel blijft en weinig corruptie kent (Heeft APFS op de IOS ook checksums?) Ik baal alleen als een stekker van die Gimbal software. Daar gaat het echt de soep in.
Pino112 schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:22:
Als je gewoon een beetje aan het surfen bent ververst de pagina opeens en kan je ook niet meer terug naar de vorige pagina, dat valt dan niet aan te klikken.
Dat ik op een pagina ben en opeens een refresh en ik ben weer bovenin de pagina. Ik had dat. Kan niet zeggen of ik het ook heb in 15.4.1.

[ Voor 12% gewijzigd door 4POX op 03-04-2022 12:05 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51
Op dit moment zijn er geen bèta’s toch?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Pino112 schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:22:
Dit had ik gisteren ook ineens, het is, net als mijn Apple Maps rapporteer functie, ook ineens weer opgelost.

Had jij dit bij Google of bij meerdere websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:47
Ik heb nu, vermoedelijk na de laatste update, dat permanent het locatie-pijltje in beeld blijft staan naast de klok.
Zelfs met de locatievoorzieningen helemaal uit. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Marco op 04-04-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
Dylan93 schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:36:
[...]

Dit had ik gisteren ook ineens, het is, net als mijn Apple Maps rapporteer functie, ook ineens weer opgelost.

Had jij dit bij Google of bij meerdere websites?
Ja ook vanuit Google inderdaad, dacht ook wel andere websites. Zal er vanavond eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Nu online
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik ben eigenlijk opzoek naar een andere agenda app dan de standaard iPhone agenda.

Waarom?
Ik vind de standaard agenda niet echt makkelijk in het totale overzicht, je ziet alleen dat er een activiteit gepland staat op een bepaalde dag maar niet wat.
Mijn vriendin, samsung gebruiker, ziet in haar agenda de totale maand en daaronder de tekst wat er die dag gepland staat.
In mijn ogen veel makkelijker en sneller een overzicht voor de totale maand.

Wie weet hier een geschikt alternatief voor die dit wel kan bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dirk0s schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:06:
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik ben eigenlijk opzoek naar een andere agenda app dan de standaard iPhone agenda.

Waarom?
Ik vind de standaard agenda niet echt makkelijk in het totale overzicht, je ziet alleen dat er een activiteit gepland staat op een bepaalde dag maar niet wat.
Mijn vriendin, samsung gebruiker, ziet in haar agenda de totale maand en daaronder de tekst wat er die dag gepland staat.

Ik gebruik al jaren deze, ook op m'n iPad:
https://apps.apple.com/nl...loud-kalender/id381059732

edit:
Maar dit "ziet in haar agenda de totale maand en daaronder de tekst wat er die dag gepland staat." kan ook in de standaard agenda app

[ Voor 8% gewijzigd door Hulliee op 04-04-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom?

ik gebruik WidgetCal-Calender. Daarmee kun je een maandview in een widget zetten. (De ouderwetse widgets die helemaal links zitten). Die haalt de info dan uit de normale agenda of in mijn geval uit Outlook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgP2ARGQYeyzLYy0U221M9nUUh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctBwLDdB3Lby91Of1RtcIteR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 04-04-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Nu online
Hulliee schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:23:
[...]

Ik gebruik al jaren deze, ook op m'n iPad:
https://apps.apple.com/nl...loud-kalender/id381059732

edit:
Maar dit "ziet in haar agenda de totale maand en daaronder de tekst wat er die dag gepland staat." kan ook in de standaard agenda app
Maar volgens mij moet je dan nog steeds op de dag klikken om te zien wat er die dag staat.

Ik bedoel het eigenlijk zoals in de foto in de post van @Dennisdn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:22

Waarom?

Calendar 386

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 20:00
@Dirk0s Google Agenda
Kun je mooi laten synchroniseren met je Apple Agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 11:33
Iets waar ik al een tijdje tegenaan loop:

De wekker die je via Gezondheid/Slaap kan instellen is erg fijn. Rustig geluid, laag volume. Alleen die kan je maar één keer goed instellen. En niet voor bijvoorbeeld nog even een dutje van een uur, als je 's middags doodop op de bank ligt.

Of als je de wekker 's ochtends per ongeluk uitzet en toch nog even een halfuur wil blijven liggen. Dan ben je eigenlijk veroordeeld tot de standaard terror-wekker. Is hier een oplossing voor of doe ik gewoon iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Speculaes schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:44:
... Dan ben je eigenlijk veroordeeld tot de standaard terror-wekker. Is hier een oplossing voor of doe ik gewoon iets verkeerd?
Terror-wekker :D
Maar, die wekker die je handmatig zet, daar kan je als je er op klikt toch ook van aangeven bij 'Geluid' wat je wil dat je hoort, dit kan zelfs een nummer zijn uit je muziekbibliotheek. (tip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
RoRoNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:47:
[...]

Maar, die wekker die je handmatig zet, daar kan je als je er op klikt toch ook van aangeven bij 'Geluid' wat je wil dat je hoort, dit kan zelfs een nummer zijn uit je muziekbibliotheek. (tip)
Met wat googlen kan je de muziek van de bedtime-wekker op internet vinden en dan voor je normale wekkers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik google maps als venster op de achtergrond af laten spelen? dit kon op android wel. of is er een andere navigator die dit wel doet op de ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:16:
kan ik google maps als venster op de achtergrond af laten spelen? dit kon op android wel. of is er een andere navigator die dit wel doet op de ios?
Wat bedoel je met als venster op de achtergrond?
Google Maps, maar ook andere map apps blijven navigeren als je in een andere app zit of op het homescreen bent. Je krijgt dan een notificatie op je scherm als je een afslag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:53:
[...]

Wat bedoel je met als venster op de achtergrond?
Google Maps, maar ook andere map apps blijven navigeren als je in een andere app zit of op het homescreen bent. Je krijgt dan een notificatie op je scherm als je een afslag hebt.
Dat klopt, maar met het icoontje en de weg erbij bedoel ik, in een klein venstertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 11:33
RoRoNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:47:
[...]

Ja daar staat alleen niet de 'vroege vogel' bij, die wel bij m'n echte wekker staat.
vanaalten schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:37:
[...]

Met wat googlen kan je de muziek van de bedtime-wekker op internet vinden en dan voor je normale wekkers gebruiken.
Ga ik eens opzoeken. Wel omslachtig dat je niet gewoon meerdere fatsoenlijke wekkers kan zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Speculaes op 05-04-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
Ronvgs schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:15:
@Dirk0s Google Agenda
Kun je mooi laten synchroniseren met je Apple Agenda.
Ja, eens, maar met enige regelmaat moet ik wel de iOS Agenda even handmatig 'refreshen' om de Google Agenda te laten synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:19
Ik ben heel tevreden over weekagenda.

https://apps.apple.com/nl...enda-ultimate/id647233948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:00:
[...]

Dat klopt, maar met het icoontje en de weg erbij bedoel ik, in een klein venstertje.
Heb je een voorbeeld wat ik me er bij moet voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-07 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:52:
[...]

Heb je een voorbeeld wat ik me er bij moet voorstellen?
Volgens mij wordt hier picture in picture bedoeld. Google Maps heeft dit volgens mij niet ingebouwd op iOS. In ieder geval, ik kon het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS 15.5 dev Beta 1
versie 19F5047e

geheel artikel

[ Voor 75% gewijzigd door Hackus op 07-04-2022 18:52 . Reden: video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ben aan het updaten naar de nieuwe PB, krijg ik continue de vraag of ik mobiele data wil gebruiken om de update te downloaden. Terwijl de vraag komt zit ik gewoon prima op de wifi thuis. En zonder mobiele data aan te klikken gaat hij niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:32:
Ben aan het updaten naar de nieuwe PB, krijg ik continue de vraag of ik mobiele data wil gebruiken om de update te downloaden. Terwijl de vraag komt zit ik gewoon prima op de wifi thuis. En zonder mobiele data aan te klikken gaat hij niet downloaden.
Same here met een download van een update uit de App Store onder de huidige release van iOS. Wellicht is het een bug of is het net het signaal wat iets zwakker is op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loeberce schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:32:
Nergens last van gehad, WiFi-Assistentie staat hier uit en 4G ook met 5GB download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
Voor mij persoonlijk nog niet veel spannends. https://www.macrumors.com...ything-new-ios-15-5-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToKe
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik heb een vraag. Ik heb al enige tijd geen iOS geupdate. Ik heb nu versie 14.2. Kan ik nu zo maar de laatst beschikbare versie installeren? Of levert dat problemen op omdat ik de versies daarvoor niet geïnstalleerd heb. Heb iCloud reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToKe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:38:
Ik heb een vraag. Ik heb al enige tijd geen iOS geupdate. Ik heb nu versie 14.2. Kan ik nu zo maar de laatst beschikbare versie installeren? Of levert dat problemen op omdat ik de versies daarvoor niet geïnstalleerd heb. Heb iCloud reservekopie.
Nee hoor dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg in de Bestanden App regelmatig deze foutmelding als ik bestanden van een SDXC kaartje naar een APFS versleutelde SSD wil verplaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLibevglEiLc8-Aqw89CtygeLKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbfWzS07r2nmKPKHt5oeiLM0.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week ging dat nog prima, geen beta OS op dit moment.

Mensen dat toevallig wel eens gezien? Online komt het wel veel voor maar vooral met OneDrive en Dropbox maar dat gebruik ik hier verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
De foto’s app is de afgelopen nachten druk bezig geweest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGT5Rj_0mibsy8XXkHZ3cHMtwnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOQKvInOoEYiU03VIGpJsJgV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMnOWDg24Me_lKDUpxXmD587xRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJM0H2UldMVodjl7mMSlIqCx.jpg?f=fotoalbum_tile

Mijn iPad heeft hier geen last van. Overdag zie ik dit niet terug dus het lijkt alleen te gebeuren als ie in de nacht aan de oplader ligt. Het betreft een iPhone 12. Iemand enig idee wat het kan zijn? En meer mensen hier last van?

Ik maak gemiddeld 2 foto’s per dag dus dat kan het niet zijn.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
hk12nl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:17:
De foto’s app is de afgelopen nachten druk bezig geweest:
[Afbeelding][Afbeelding]

Mijn iPad heeft hier geen last van. Overdag zie ik dit niet terug dus het lijkt alleen te gebeuren als ie in de nacht aan de oplader ligt. Het betreft een iPhone 12. Iemand enig idee wat het kan zijn? En meer mensen hier last van?
Heb je toevallig veel foto’s genomen de dag ervoor?
Je iPhone probeert dan zoveel mogelijk mensen te herkennen in die foto’s, dat gebeurt echter alleen als je iPhone is aangesloten aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
AppleFan2007 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:23:
[...]

Heb je toevallig veel foto’s genomen de dag ervoor?
Je iPhone probeert dan zoveel mogelijk mensen te herkennen in die foto’s, dat gebeurt echter alleen als je iPhone is aangesloten aan de lader.
Nee dus dat is wel vreemd.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan93
Ik weet niet of het toeval is of dat Apple de feature aangezet heeft maar het viel mij vandaag ineens op dat in Apple Maps de "Ratings and Photos" feature beschikbaar is, eveneens als suggesties voor ratings en photos als je bij een plek bent geweest.

Is Apple eindelijk bezig om het in eigen beheer te nemen in Nederland zoals ze ook in Amerika doen?

EDIT, na wat Google werk:

https://www.iculture.nl/n...ies-beoordelen-nederland/

https://allinfo.space/202...-maps-in-the-netherlands/

[ Voor 22% gewijzigd door Dylan93 op 09-04-2022 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:13:
Ja dan wordt er gewoon (opnieuw) geïndexeerd o.i.d. Ik zie niet echt in hoe je hier “last” van kan hebben.
Ik denk dat ‘last’ ook niet het juiste woord is. Ik wil eigenlijk weten wat er gebeurd. Niet dat het een bug/fout is. Maar ik hou het de komende dagen even in de gaten.

[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 09-04-2022 17:37 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
Sinds de laatste update ervaar ik een klein irritatiepuntje in Safari bij mijn iPhone/iPad/Macbook. Wanneer ik een nieuwe bookmark bij mijn favorieten zet (op safari startscherm), springt deze op de andere apparaten naar de eerste plek op de bovenste rij, terwijl ik hem daar niet wil hebben.. Als ik hem dan op een van die apparaten weer naar de onderste rij sleep springt hij bij de andere apparaten weer naar boven 8)7
Zou ik iets kunnen instellen of resetten bij deze synchronisatie of is het wachten op een fix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alexknl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:50:
Sinds de laatste update ervaar ik een klein irritatiepuntje in Safari bij mijn iPhone/iPad/Macbook. Wanneer ik een nieuwe bookmark bij mijn favorieten zet (op safari startscherm), springt deze op de andere apparaten naar de eerste plek op de bovenste rij, terwijl ik hem daar niet wil hebben.. Als ik hem dan op een van die apparaten weer naar de onderste rij sleep springt hij bij de andere apparaten weer naar boven 8)7
Zou ik iets kunnen instellen of resetten bij deze synchronisatie of is het wachten op een fix?
Ooh Ik heb dat ook, heel irritant.
Als de sync überhaupt werkt, want die is hier regelmatig stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Alexknl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:50:
Hier ook. Laatst hele volgorde aangepast, volgende dag weer alles als vanouds. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:13:
Ja dan wordt er gewoon (opnieuw) geïndexeerd o.i.d. Ik zie niet echt in hoe je hier “last” van kan hebben.
Weet jij hier meer over? Ik heb soms het idee dat de iPhone echt bezig is met leren.

Voorbeeld. Ik leer het systeem met een heleboel nieuwe foto's. De volgende dag vind die opeens veel meer foto's van dat persoon. In een oude situatie kon aperture en iphoto meteen andere gezichten vinden nadat je ze had getagd. Die zocht gewoon naar bestaande patronen in de database. Met Apple Photos gaat er een paar nachten over voordat die meer gezichten vind. Het is niet meer dom vergelijken met de database. Ik denk dat het systeem heel veel oude foto's opnieuw analyseert met de informatie van bestaande getagde personen.

Is er een lijst trouwen met alle woorden waarop je kan zoeken?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4POX schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:38:
[...]

Weet jij hier meer over? Ik heb soms het idee dat de iPhone echt bezig is met leren.

Voorbeeld. Ik leer het systeem met een heleboel nieuwe foto's. De volgende dag vind die opeens veel meer foto's van dat persoon. In een oude situatie kon aperture en iphoto meteen andere gezichten vinden nadat je ze had getagd. Die zocht gewoon naar bestaande patronen in de database. Met Apple Photos gaat er een paar nachten over voordat die meer gezichten vind. Het is niet meer dom vergelijken met de database. Ik denk dat het systeem heel veel oude foto's opnieuw analyseert met de informatie van bestaande getagde personen.

Is er een lijst trouwen met alle woorden waarop je kan zoeken?
Inhoudelijk niet echt maar als het toestel stand-by is en aan de lader ligt (bij velen in de nacht) worden dat soort zaken geïndexeerd, geleerd, of hoe je het wil noemen. Als je dan gaat zoeken in bijvoorbeeld de achtergrond processen kan je dat wel eens zien.

De snelheid waarmee het gaat (na een paar dagen pas nieuwe gezichten bijvoorbeeld) is het nadeel van het voordeel van Cliënt-side verwerking :) .

Google Photo’s is hier veel sneller mee maar dat heeft dan weer allemaal andere nadelen op dat vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sinds een paar dagen echt godsgruwelijk afgrijselijk snelle battery drain op alle apparaten met iOS 15.4.1. Geen enkele verklaring voor te vinden, apps die batterij slurpen geven ook minder aan dan wat er wegsijpelt. Helaas niet beperkt tot enkel de 13 Mini, maar de 12 Mini en iPhone X hebben er ook last van. Ook op andere netwerken enzo. *grom*. Zou fijn zijn als er een keer een update komt waar niet opeens ghostdrains in voorkomen, zo enorm slecht voor de leefduur van de accu.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

WhatsappHack schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:23:
Sinds een paar dagen echt godsgruwelijk afgrijselijk snelle battery drain op alle apparaten met iOS 15.4.1. Geen enkele verklaring voor te vinden, apps die batterij slurpen geven ook minder aan dan wat er wegsijpelt. Helaas niet beperkt tot enkel de 13 Mini, maar de 12 Mini en iPhone X hebben er ook last van. Ook op andere netwerken enzo. *grom*. Zou fijn zijn als er een keer een update komt waar niet opeens ghostdrains in voorkomen, zo enorm slecht voor de leefduur van de accu.
Het lijkt beter te zijn met 15.5 maar ook niet veel beter. Heb een iPhone 8 maar halve dag is sinds enkele weken de norm geworden.

Mijn iPad lijkt het ook te hebben, vooral met specifieke apps... BatteryHealth is bij beide ruim in de 90%

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Misschien hebben de buren een airtag gekocht :9~

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Ik herken dit ook. Op zowel mijn iPad Pro 2018 als mijn iPhone 12 is de batterij veel sneller leeg na een dag gebruik. Waar ik voorheen met 3 uur schermtijd pas richting de 30% batterij ging met mijn iPhone 12 is dit nu na 1,5 uur schermtijd vaak al het geval. Echt super frustrerend omdat ik naar een oplossing zoek maar die niet kan vinden.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:29
Ik heb juist met 15.4.1 geen drain meer. Met 15.4 juist wel heel erg (12 mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Iemand een idee hoe ik de iPhone (12 mini) ervan kan weerhouden om Apple Pay te starten wanneer ik een qr barcode wil laten scannen?

Ik heb sindskort mobiel parkeren van Q-Park. Dit werkt in principe op basis van kenteken, maar als het kenteken niet gelezen kan worden moet je een qr-code op je telefoon laten scannen. Pal boven de qr-scanner bevindt zich ook een nfc scanner blijkbaar (voor smartcards en betaalpassen) waardoor Apple Pay wordt getrieerd wanneer ik in de buurt kom. Al voordat de qr-code gelezen kan worden. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27
Mawlana schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:02:
Iemand een idee hoe ik de iPhone (12 mini) ervan kan weerhouden om Apple Pay te starten wanneer ik een qr barcode wil laten scannen?

Ik heb sindskort mobiel parkeren van Q-Park. Dit werkt in principe op basis van kenteken, maar als het kenteken niet gelezen kan worden moet je een qr-code op je telefoon laten scannen. Pal boven de qr-scanner bevindt zich ook een nfc scanner blijkbaar (voor smartcards en betaalpassen) waardoor Apple Pay wordt getrieerd wanneer ik in de buurt kom. Al voordat de qr-code gelezen kan worden. }:|
Telefoon minder dichtbij houden. Die scanners van Q-park doen het best goed op een afstandje.
Daarnaast: als je hem er rustig heen beweegt, heeft de scanner vaak de QR code al gelezen.. en daarna komt Apple Pay pas, maar kan je al doorrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Complete willekeur en 'black box'. Er is geen oplossing, je zoekt je rot en alles wat je probeert, haalt niets uit. Reset, hardware recovery, dfu reset, ...

Heel af en toe lijkt airplane mode te helpen (zo lijkt het, maar het is moeilijk om dingen te testen op je enige phone die gewoon operationeel moet zijn). En is ook niet echt een oplossing natuurlijk.

's Nachts had ik vaak drains van 20-25% op een iPhone SE 2020, waar dat op een vorige iPhone 7 misschien 3-4% was (zoals het hoort!). Gebeurde vaak dat ik geen alarm had 's morgens. Dus hield ik de phone nachtenlang op de lader. En als dat passief verbruik 's nachts gebeurt, dan gebeurt het ook wel overdag (alleen merk je het niet omdat het 'verborgen' zit in je dagelijkse gebruik)

Gevolg, extra harde slijtage op je batterij (telkens volle nachten aan de lader). De telefoon had op een jaar tijd 85% battery health, op een batterijtje van 1850 mAh. :X |:(

Ga je er mee naar Apple, dan kom je nergens. "Schakel background app refresh uit" en "we kunnen niets zien in de diagnostics". Als je dat hoort dan weet je dat je ver af staat van een constructief gesprek, en dan ga je je tijd niet verliezen in iets wat je toch niet kan winnen.

Ik vind iPhones prima telefoons. Ik zou nooit aan Android willen. Maar blijf best wel nog bitter tov die iPhone SE wat me dus gewoon in een jaar tijd 500 euro heeft gekost :|

Van wat ik lees kan het iets hardware matig zijn? Iets ivm antenne 'drain' of zoiets, bij het moeilijk kunnen verbinden met bepaalde netwerken (dus ook 's nachts, dus de reden waarom airport mode iets kan veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Iets anders nu. Hoe is jullie workflow met HEIC?

Ik maak voor het werk vaak foto's met de iPhone. Maar op de werk pc, waar ik zelf geen rechten op heb, en waar ik geen licenties heb voor een betaalde (!!) plugin uit de ms store, kan ik die dus niet native previewen, openen, copy pasten in een word/powerpoint.

Erg storend.

Je kan in de camera settings app het formaat aanpassen naar "meest compatibel", maar ik wil niet steeds hoeven switchen, want ik wil verder wel HEIC blijven gebruiken voor persoonlijk gebruik in het apple eco systeem (iPad, iPhone, Macbook, ...) aangezien het daar (uiteraard) wel normaal werkt.

Trouwens, ik heb die plugin uit de MS store getest op een persoonlijke pc, en kreeg het ook niet echt aan de praat, dus echt robuust is het allemaal niet.

Is er een manier om de foto's die ik nodig heb voor werk, op de iPhone zelf, al om te vormen naar JPEG alvorens ze op iCloud te bewaren en ze via daar op te halen voor gebruik in documenten/mails? Dus ik verplaatst ze eerst naar een album, en vanuit dat album 'save to files' (op iCloud), en dan delete ik ze uit het album om mijn persoonlijke fotorol niet te 'vervuilen' met werk stuff...

Benieuw naar julllie workflows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Amos_x Ik gebruik iMazing HEIC Converter (gratis). Als je dat wel kan openen lost het je probleem op lijkt me. Je stuurt gewoon de HEIC foto's door, ramt ze ff door die tool heen en voila.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Amos_x schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:32:
Iets anders nu. Hoe is jullie workflow met HEIC?

Ik maak voor het werk vaak foto's met de iPhone. Maar op de werk pc, waar ik zelf geen rechten op heb, en waar ik geen licenties heb voor een betaalde (!!) plugin uit de ms store, kan ik die dus niet native previewen, openen, copy pasten in een word/powerpoint.

Erg storend.

Je kan in de camera settings app het formaat aanpassen naar "meest compatibel", maar ik wil niet steeds hoeven switchen, want ik wil verder wel HEIC blijven gebruiken voor persoonlijk gebruik in het apple eco systeem (iPad, iPhone, Macbook, ...) aangezien het daar (uiteraard) wel normaal werkt.

Trouwens, ik heb die plugin uit de MS store getest op een persoonlijke pc, en kreeg het ook niet echt aan de praat, dus echt robuust is het allemaal niet.

Is er een manier om de foto's die ik nodig heb voor werk, op de iPhone zelf, al om te vormen naar JPEG alvorens ze op iCloud te bewaren en ze via daar op te halen voor gebruik in documenten/mails? Dus ik verplaatst ze eerst naar een album, en vanuit dat album 'save to files' (op iCloud), en dan delete ik ze uit het album om mijn persoonlijke fotorol niet te 'vervuilen' met werk stuff...

Benieuw naar julllie workflows...
Je kan eventueel aan IT voorstellen om Irfanview te installeren. Dacht dat die hem wel netjes meepakt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:06
Amos_x schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:27:
[...]

Complete willekeur en 'black box'. Er is geen oplossing, je zoekt je rot en alles wat je probeert, haalt niets uit. Reset, hardware recovery, dfu reset, ...

Heel af en toe lijkt airplane mode te helpen (zo lijkt het, maar het is moeilijk om dingen te testen op je enige phone die gewoon operationeel moet zijn). En is ook niet echt een oplossing natuurlijk.

's Nachts had ik vaak drains van 20-25% op een iPhone SE 2020, waar dat op een vorige iPhone 7 misschien 3-4% was (zoals het hoort!). Gebeurde vaak dat ik geen alarm had 's morgens. Dus hield ik de phone nachtenlang op de lader. En als dat passief verbruik 's nachts gebeurt, dan gebeurt het ook wel overdag (alleen merk je het niet omdat het 'verborgen' zit in je dagelijkse gebruik)

Gevolg, extra harde slijtage op je batterij (telkens volle nachten aan de lader). De telefoon had op een jaar tijd 85% battery health, op een batterijtje van 1850 mAh. :X |:(

Ga je er mee naar Apple, dan kom je nergens. "Schakel background app refresh uit" en "we kunnen niets zien in de diagnostics". Als je dat hoort dan weet je dat je ver af staat van een constructief gesprek, en dan ga je je tijd niet verliezen in iets wat je toch niet kan winnen.

Ik vind iPhones prima telefoons. Ik zou nooit aan Android willen. Maar blijf best wel nog bitter tov die iPhone SE wat me dus gewoon in een jaar tijd 500 euro heeft gekost :|

Van wat ik lees kan het iets hardware matig zijn? Iets ivm antenne 'drain' of zoiets, bij het moeilijk kunnen verbinden met bepaalde netwerken (dus ook 's nachts, dus de reden waarom airport mode iets kan veranderen)
Lang verhaal, maar een nieuwe batterij is 79€ oid?
Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste