Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ja dat vind ik ook wel jammer, even kort iets opzoeken met de browser doe ik daarom stiekem wel nog via Google Maps (niet ingelogd). Navigeren via CarPlay met Apple Maps en dat gaat doorgaans wel prima.ex87 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:05:
Ik gebruik echt al sinds 2014 geen Google Maps meer. Apple Maps is voor mij ruim voldoende, vind het nog steeds jammer dat er geen echte web versie is (ja ik weet dat je het via DuckDuckGo kan gebruiken).
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Even research gedaan. Apple heeft een compleet eigen database op plekken waar de vernieuwde Apple Maps beschikbaar zijn. Hier in Nederland, waar dat dus nog niet het geval is, wordt er gebruik gemaakt van TomTom + OpenStreetMaps voor deze informatie.robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:08:
[...]
Zijn de point of interests eigenlijk afkomstig van Apple Maps zelf of hebben ze deze overgenomen van een andere partij? Ik weet dat Apple voorheen een contract had met TomTom maar ik geloof dat dit niet meer het geval is.
Die zitten dus, gelukkig, wel in de nieuwe Maps. Toch raar dat Apple in de "oude" (nu dus in gebruik in Nederland) Maps niet de snelheid kan tonen. TomTom heeft die data immers klaar staan.Supermuskusrat schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:34:
Ik mis bij apple maps de maximum snelheden en de huidige snelheden. Als die er nog goed in hadden gezeten dan was het mijn go-to navi voor in de auto. Voor lopen of fietsen gebruik ik AM wel, icm een applewatch is het namelijk briljant.
Vandaag om 18:00 uurMarioMark1541 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:55:
Komt iOS 15.4 nou vandaag of pas morgen ?
Bron: MacRumorsBerlin, Germany — 6:00 p.m. CET
Paris, France — 6:00 p.m. CET
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Build 19E241 is dezelfde versie als RC(beta)
Apple Releases iOS 15.4 and iPadOS 15.4 With Face ID Mask Unlock, New Emoji, Universal Control, and More
Release notes en beveiligingsupdates verschijnen snel hier edit: en hier
[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 14-03-2022 18:07 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Vergeet je het woordje niet, of ben ik gek?robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Die zitten dus, gelukkig, wel in de nieuwe Maps. Toch raar dat Apple in de "oude" (nu dus in gebruik in Nederland) Maps de snelheid kan tonen. TomTom heeft die data immers klaar staan.
Net nog gereden met Apple Maps maar zie nergens de snelheid hoor
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Oké top! Dus alleen beta verwijderen? En klaar?Donstil schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:02:
En is gelijk aan de RC ook. Geen extra update nodig.
Waarom, ga je niet 'mee' naar 15.5 ?Fiscalist schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:06:
[...]
Oké top! Dus alleen beta verwijderen? En klaar?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 92% gewijzigd door hk12nl op 14-03-2022 19:19 ]
©2004
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Yup profiel verwijderen en klaar.Fiscalist schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:06:
[...]
Oké top! Dus alleen beta verwijderen? En klaar?
Edit: Overigens kan dat altijd, zodra er een nieuwere definitive build komt krijgt de iPhone die aangeboden. Ook als je ik beta 2 je profiel al verwijderd.
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 14-03-2022 18:32 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
De namen zelf bedoel je?Toppe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:33:
Worden er nog grote updates verwacht aan iOS 15? Overigens vind ik de macOS benamingen een stuk leuker worden, tijd dat ze dat ook op iOS gaan doen.
Want de nummering heeft tegenwoordig juist het iOS model.
[ Voor 88% gewijzigd door hk12nl op 14-03-2022 19:19 ]
©2004
Hier ook op een iPhone 12 Pro, 5 gigabyte meer. Zal wel opgeruimd worden.Banshee schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:24:
Zojuist geïnstalleerd op mijn 12 mini. Maar ben zo’n 8gb opslag kwijt. Dat zit allemaal in systeemgegevens nu. Hebben meer daar last van ? Ben in 1 klap van 23,8 naar 32,7 in gebruik gegaan.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Nee, ik verwacht van niet. We zijn maar 3 tot 4 maanden verwijderd van de iOS 16 beta's.Toppe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:33:
Worden er nog grote updates verwacht aan iOS 15?
Inderdaad
Thx!
M’n Apple Watch geeft een fout
Ja de namen. Wat klinkt beter iOS 16 of iOS La Jolla?Donstil schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:52:
[...]
De namen zelf bedoel je?
Want de nummering heeft tegenwoordig juist het iOS model.
Precies, en volgens mij zijn alle beloftes nu waar gemaakt toch?robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:29:
[...]
Nee, ik verwacht van niet. We zijn maar 3 tot 4 maanden verwijderd van de iOS 16 beta's.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Haha, ja ik ben persoonlijk totaal niet bezig met die namen van macOS dus mij kan dat persoonlijk echt gestolen wordenToppe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:41:
[...]
Ja de namen. Wat klinkt beter iOS 16 of iOS La Jolla?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Nou verwacht nog wel een 15.5, meestal is er nog wel een zomer release waarvan de beta periode dan nog loopt als begin juni beta1 van 16.0 komt.robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:29:
[...]
Nee, ik verwacht van niet. We zijn maar 3 tot 4 maanden verwijderd van de iOS 16 beta's.
Volgens mij was Universal Control inderdaad de laatste beloofde feature die nog niet uitgebracht was.Toppe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Precies, en volgens mij zijn alle beloftes nu waar gemaakt toch?
Ik wijzig wel eens het één en ander in Deventer en Almelo en het wordt meestal binnen een week of 2 aangepast, heb zelfs een keer een mail gehad met een bedankje.robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:34:
Zijn er hier eigenlijk mensen die (zo nu en dan) wijzigingen aanbrengen aan Apple Maps?
Zo ja, duurt het beoordelen van een wijziging bij jullie ook zo lang? (Vrijwel altijd 1 tot 2 maanden) Daar waar bij Google meestal wijzigingen binnen 24u doorgevoerd zijn.
Sowieso loopt de database aan locaties, i.i.g. hier in een klein dorp, gigantisch achter. Supermarkten die er al +10 jaar niet meer liggen staan er bijv. nog vrolijk op met openingstijden en alles:
[Afbeelding]
Het wordt echt tijd dat Apple hun vernieuwde Maps hier uitrolt.
Mijn aanpassingen variëren van het correct categoriseren van bedrijven tot de openingstijden, locaties en nieuwe toevoegen die missen.
Super de Boer. Altijd op zoek naar het beste.Dylan93 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:33:
[...]
Ik wijzig wel eens het één en ander in Deventer en Almelo en het wordt meestal binnen een week of 2 aangepast, heb zelfs een keer een mail gehad met een bedankje.
Mijn aanpassingen variëren van het correct categoriseren van bedrijven tot de openingstijden, locaties en nieuwe toevoegen die missen.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik merk ook dat animaties nog vloeiender zijn op m’n regular iPhone 13
[ Voor 24% gewijzigd door Raymond7 op 14-03-2022 22:54 ]
Al mijn devices zijn nu ge-update naar 15.4 en de woning app werkt niet meer(lees zeer traag, 5 sec). Ik heb de hue bridge al opnieuw toegevoegd maar dat maakt niks uit.gielie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:24:
Ik heb de laatste beta rc 15.4 op mijn HomePod en iPhone 13 gezet om zo stem herkenning te krijgen maar sindsdien is HomeKit super langzaam, duurt enkele sec voordat bv het licht aan gaat en vaak zegt de HomePod ook “even geduld”, zowel via Siri als via de woning app. Als ik direct met de hue app iets bedien gaat het zonder problemen. Vanaf een iPad/iPhone met iOS 15.3 ook geen problemen met HomeKit.
Zijn er meer mensen die dit ervaren en hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Iemand nog tips?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Dan lees je niet genoeg Reddit denk ik, de klachten vliegen je om de oren daargielie schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Het gekke is dat ik het nergens anders lees, dat andere mensen dit probleem ervaren. Dan denk ik altijd dat het aan mijn installatie ligt. Even de final afwachten al is die doorgaans hetzelfde als de rc.
reddit.com/r/apple
reddit.com/r/iOS
reddit.com/r/iosbeta
reddit.com/HomeKit
Dat komt waarschijnlijk omdat Apple een bug heeft gepatched waardoor 120Hz nu ook werkt in 3rd party apps. En de iPhone 13 (niet pro) heeft geen 120Hz scherm.Raymond7 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:52:
Het kan aan mij liggen, maar iOS 15.4 voelt echt super speedy op m’n iPhone 13. Holy cow! Hopelijk blijft dit zo
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hier idem met een Xs Max.. voelt weer een beetje als IOS12 aan. Ook sites laden aanzienlijk sneller.Raymond7 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:52:
Het kan aan mij liggen, maar iOS 15.4 voelt echt super speedy op m’n iPhone 13. Holy cow! Hopelijk blijft dit zo
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik verwacht ook nog wel een iOS 15.5 maar alle spannende, grote nieuwe features zullen we niet meer gaan zien tot iOS 16 verwacht ik.Donstil schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:44:
[...]
Nou verwacht nog wel een 15.5, meestal is er nog wel een zomer release waarvan de beta periode dan nog loopt als begin juni beta1 van 16.0 komt.
Uit de changelog:Raymond7 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:52:
All animations created with UIView block APIs or UIViewPropertyAnimator now run at up to 120 Hz on iPhones with ProMotion displays. (86175551)
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja handig maar daar heb je niets aan op een iPhone 13
IOS probeert de hele tijd op mijn tweede simkaart (fysieke sim met data prepaid plan) Facetime and imessages te activeren. Iedere keer klik ik op remove in de facetime reach list. Maar de popups blijven maar komen dat ik Facetime moet activeren. In Settings zie ik weer een Apple zandloper ronddraaien voor die data simkaart. Hoe kan ik IOS vertellen dat ik die simkaart niet wil gebruik. Het heeft helemaal geen prepaid tegoed om facetime te activeren op dat nummer.
Instellingen > FaceTime > je bent bereikbaar voor FaceTime via4POX schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:45:
Ik heb een vervelende bug. Ik had gehoopt dat het met 15.4 opgelost zou zijn.
IOS probeert de hele tijd op mijn tweede simkaart (fysieke sim met data prepaid plan) Facetime and imessages te activeren. Iedere keer klik ik op remove in de facetime reach list. Maar de popups blijven maar komen dat ik Facetime moet activeren. In Settings zie ik weer een Apple zandloper ronddraaien voor die data simkaart. Hoe kan ik IOS vertellen dat ik die simkaart niet wil gebruik. Het heeft helemaal geen prepaid tegoed om facetime te activeren op dat nummer.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Is dat iets wat ik nog ergens aan moet zetten (maar kan het zelf niet vinden) of zit een dergelijke standaard feature er echt niet in?
Ja. Reached field. Ik zeg verwijder deze simkaart. Ik ga eruit. Maar als ik terug kom probeert iOS toch weer de simkaart te activeren.WishmasterNL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Instellingen > FaceTime > je bent bereikbaar voor FaceTime via
Is de standaard e-mail app ooit 'goed' geweest ?Alexknl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:31:
Heel vreemd dat ik nog altijd geen pushmeldingen doorkrijg met de standaard Mail app i.c.m. mijn Gmail account, ondanks dat alles goed staat ingesteld. Heb het nu al na meerdere updates getest zonder succes. Anders had ik Spark graag gewisseld voor de standaard Mail app.
Hier is de sync met de standaard Mail app zeer traag. Als ik iets verwijder op mijn Mac, blijft het gewoon staan op iPhone. Maar ach, het went.Alexknl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:31:
Heel vreemd dat ik nog altijd geen pushmeldingen doorkrijg met de standaard Mail app i.c.m. mijn Gmail account, ondanks dat alles goed staat ingesteld. Heb het nu al na meerdere updates getest zonder succes. Anders had ik Spark graag gewisseld voor de standaard Mail app.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Traag zou al niet mogen voor een dergelijke dienst maar hier is er helemaal geen sync, wat een schijtTHE_BASE schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:09:
[...]
Hier is de sync met de standaard Mail app zeer traag. Als ik iets verwijder op mijn Mac, blijft het gewoon staan op iPhone. Maar ach, het went.

Je bedoeld dat als je een mail leest op bv je iPad en je kijk daarna op de iPhone dan staat er nog steeds een badge waar die gelezen mail wordt meegeteld? Helaas is dat niet anders op te lossen dan even de mail app openen. Dan ververst hij weer. Ik vind dit nog altijd super irritant en snap niet dat dit nog steeds niet aangepakt is.Donstil schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:55:
Ik ben onlangs van Spark terug gegaan naar Apple Mail (Waar ik nu met filter ongelezen/gemarkeerd iets soortgelijks als spark heb), alleen nu synct de gelezen status etc niet tussen mijn apparaten, ook als ik een apparaat uren laat liggen lijkt er niets te veranderen.
Is dat iets wat ik nog ergens aan moet zetten (maar kan het zelf niet vinden) of zit een dergelijke standaard feature er echt niet in?
©2004
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja dit idd. Super irritant.hk12nl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:53:
[...]
Je bedoeld dat als je een mail leest op bv je iPad en je kijk daarna op de iPhone dan staat er nog steeds een badge waar die gelezen mail wordt meegeteld? Helaas is dat niet anders op te lossen dan even de mail app openen. Dan ververst hij weer. Ik vind dit nog altijd super irritant en snap niet dat dit nog steeds niet aangepakt is.
Maar bijvoorbeeld ook dat als je filters instelt je dat per app moet doen. Die zaken syncen ook niet mee.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 16-03-2022 21:58 ]
Hij moet op de achtergrond gewoon mee synchroniseren. Zelf gebruik ik Outlook (365, Hosted Exchange) en daar werkt het prima op. Duurt vaak seconde of 5/10 om weer bijgewerkt te zijn.hk12nl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:53:
[...]
Je bedoeld dat als je een mail leest op bv je iPad en je kijk daarna op de iPhone dan staat er nog steeds een badge waar die gelezen mail wordt meegeteld? Helaas is dat niet anders op te lossen dan even de mail app openen. Dan ververst hij weer. Ik vind dit nog altijd super irritant en snap niet dat dit nog steeds niet aangepakt is.
Welke mail diensten gebruiken jullie dan? @Donstil
Zou eigenlijk in deze tijd niet meer moeten kunnen… is mij al jaren een doorn in het oog.Donstil schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:57:
[...]
Ja dit idd. Super irritant.
Maar bijvoorbeeld ook dat als je filters instelt je dat per app moet doen. Die zaken syncen ook niet mee.
©2004
Eens. Het lijkt mij ook een kleinigheid maar ergens krijgt Apple het niet voor elkaar in de mail app. Het is een bekent ‘probleem’.Toppe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:07:
[...]
Hij moet op de achtergrond gewoon mee synchroniseren. Zelf gebruik ik Outlook (365, Hosted Exchange) en daar werkt het prima op. Duurt vaak seconde of 5/10 om weer bijgewerkt te zijn.
Ik gebruik iCloud mail.
©2004
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Privé gebruik ik iCloud en mijn eigen domein met catch-all (wat weer doorgestuurd wordt naar iCloud).Toppe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:07:
[...]
Hij moet op de achtergrond gewoon mee synchroniseren. Zelf gebruik ik Outlook (365, Hosted Exchange) en daar werkt het prima op. Duurt vaak seconde of 5/10 om weer bijgewerkt te zijn.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Dat leek mij wel redelijk duidelijk maar stond er idd niet.
Ik ga maar weer terug naar spark denk ik.
[ Voor 169% gewijzigd door jodeltje op 17-03-2022 11:28 ]
Mwoah, dat valt mee. Alleen de synchronisatie kan beter. Verder vind ik het zelf een hele fijne en heldere app zonder poespas.
Maar goed, ik ben dan ook een eigenwijze die niet van allerlei apps houdt en het liever bij stock apps houd.
Herkenbaar haha. Ik heb hetzelfde.THE_BASE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:55:
[...]
Mwoah, dat valt mee. Alleen de synchronisatie kan beter. Verder vind ik het zelf een hele fijne en heldere app zonder poespas.
Maar goed, ik ben dan ook een eigenwijze die niet van allerlei apps houdt en het liever bij stock apps houd.
©2004
Vroeger vond ik het nog wel eens leuk om andere apps te gebruiken dan die van Apple zelf, maar dat was dan alleen omdat die ene app dat net iets anders werkte, of net een leuk iets extra had. Maar dat leverde ook altijd weer extra kosten (en aanpassingen) op. Dus tegenwoordig gebruik ik ook de originele apps van Apple.THE_BASE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:55:
Have Fun Funske
Idem.THE_BASE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:55:
[...]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En dat terwijl ik in de settings voor Siri heb gekozen:
"Language Dutch (Belgium)"
"Siri Voice Dutch (Voice 2)"
Is er iets mis met mijn geheugen, of is dit inderdaad aangepast? En kan ik nog een Vlaams-klinkende Siri krijgen of moet ik hier maar aan wennen?
Edit: nevermind, met Google al kunnen vinden:
https://www.iculture.nl/n...em-siri-voiceover-ios-15/
Helaas dus.
[ Voor 11% gewijzigd door vanaalten op 17-03-2022 13:20 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja ik ook maar een paar van die stock apps zijn gewoon niet goed genoeg voor mijn dagelijkse workflow. De mail app is er daar één van maar ook een belangrijke notering voor de Podcast app, die mist ook diverse basale functies.THE_BASE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:55:
De YT app zelf, of in browser zelf. Dit werkt niet ?rvdlaar schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:04:
Welke app gebruiken jullie voor YouTube? Op Android heb je Youtube Vanced om zonder ads en background streaming te kijken. Die is er niet voor iOS.
Nee dat werkt niet. Is ergere adware dan de Youtube app zelf. Het is niet van Vanced zelf. Kans dat het malware is.Hackus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:11:
[...]
De YT app zelf, of in browser zelf. Dit werkt niet ?
Er zit een backup in iCloud, maar deze kan ook via iTunes. Punt is dat ik de snelste weg zoek én geen wachtwoorden wil invoeren in al m’n apps.
Ik begreep eens dat iTunes encrypted daar de oplossing voor is. Iemand een idee?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Een versleutelde “iTunes” backup is eigenlijk een soort van image. Zet je die terug na het herinstalleren van iOS dan heb je waarschijnlijk die 6GB niet gewonnen.THE_BASE schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:15:
Aangezien er ineens 6 GB aan opslag is bijgekomen en ik de boel eens wil opschonen wil ik iOS even herinstalleren.
Er zit een backup in iCloud, maar deze kan ook via iTunes. Punt is dat ik de snelste weg zoek én geen wachtwoorden wil invoeren in al m’n apps.
Ik begreep eens dat iTunes encrypted daar de oplossing voor is. Iemand een idee?
Yes, lijkt er op dat meerdere Apple services offline zijn. Zoek mijn, App Store (downloaden) en meer werkt hier ook niet.meesje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:02:
Siri ligt er uit. Op alle devices: iPhone, iPad, homepod en Apple TV.
Siri werkt weer!Fuwor schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:04:
[...]
Yes, lijkt er op dat meerdere Apple services offline zijn. Zoek mijn, App Store (downloaden) en meer werkt hier ook niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 22-03-2022 07:21 ]
Hoe deed jij dat togglen? Via mobiel netwerk, en dan op het betreffende abonnement klikken?Dennisdn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:19:
Sinds de laatste update kan ik niet meer simpelweg de 2e simkaart aan- en uit togglen, hij vraagt nu telkens om de SIM-pincode terwijl die dat eerst alleen vroeg als de telefoon een keer opgestart was. Hiermee is ook het kleine stukje automation die hem op ingestelde tijd serveert om zeep geholpen. Benieuwd of het een bug of design is...
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ja. Alleen deed ik het met een shortcut die op gezette tijden dat menu serveert zodat hij met 1 druk aan- en uitgezet kon worden. Daar komt nu telkens de Sim-code bij….Davidas schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:23:
[...]
Hoe deed jij dat togglen? Via mobiel netwerk, en dan op het betreffende abonnement klikken?
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 22-03-2022 08:43 ]
Minder veilig, maar de SIM-code uitzetten?Dennisdn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:42:
[...]
Ja. Alleen deed ik het met een shortcut die op gezette tijden dat menu serveert zodat hij met 1 druk aan- en uitgezet kon worden. Daar komt nu telkens de Sim-code bij….
Niet aan gedacht! Op die simkaart weinig risico als ik dat doe. Thanks, straks proberen of ie dan wel ineens weer doorgaat
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 22-03-2022 08:52 ]
Mag ik vragen hoe je dit via Opdrachten hebt gescript?Dennisdn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:42:
[...]
Ja. Alleen deed ik het met een shortcut die op gezette tijden dat menu serveert zodat hij met 1 druk aan- en uitgezet kon worden. Daar komt nu telkens de Sim-code bij….
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Jazeker:Davidas schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:14:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit via Opdrachten hebt gescript?
:strip_exif()/f/image/8igvzHUfDq7kScjoQMkGQp8V.jpg?f=fotoalbum_large)
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ooh dat op tijden laten voorschotelen zou voor mij ook wel een fijne optie zijn. Ik zit er ook steeds mee te rommelen dat mijn zakelijke sim nog actief is (zonder pincode, want toch E-Sim)
Switched hiermee ook de default internet lijn naar zakelijk?
Nou hij switched niet daadwerkelijk, dat heeft Apple geblokkeerd. Maar hij serveert het menu waar je wel zelf de gebruikelijke triggers aan kan hangen zoals op basis van tijd. In datzelfde menu kun je ook de telefoon en internetlijn selecteren.Donstil schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:40:
[...]
Ooh dat op tijden laten voorschotelen zou voor mij ook wel een fijne optie zijn. Ik zit er ook steeds mee te rommelen dat mijn zakelijke sim nog actief is (zonder pincode, want toch E-Sim)
Switched hiermee ook de default internet lijn naar zakelijk?
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 22-03-2022 11:08 ]
Verrekte handig iig.
[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 23-03-2022 08:16 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Als je op tekst selecteren in een plaatje doelt, dat heet Live Text en zit erin sinds iOS 15, nog niet zo heel lang dusMel33 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:09:
Kweet niet hoelang het er al inzit maar ik vind het heel handig dat ik alle fotos, schermafbeeldingen, en plaatjes in mijn iphone, bij alle teksten en datums kan selecteren in de foto app. Bij datums geeft hij zelfs de optie om een agenda punt te maken op die datum.
Verrekte handig iig.
Zelf merk ik dat het scherm met meta-info van een plaatje wat sneller per ongeluk opent, misschien bedoel je dat?
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 23-03-2022 08:13 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Gisteren op mijn iPad, Apple Arcade geactiveerd en gebruikt. Vandaag krijg ik op mijn iPhone opeens naast een aantal updates van mijn huidige apps een game die zomaar installeert (clap golf) terwijl ik die hele game niet heb aangeraakt of gedownload op de iPad.
Iemand hier een verklaring voor?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2022 10:51 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ik krijg net van een familie lid de vraag “Huh wat is dit nu weer”:
:strip_exif()/f/image/lOh0fmEKrlAxpNWfNzU6hItd.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijkt dat iOS15 een functie ingebouwd heeft “Meldingenoverzicht” welke standaard uit staat.
Je kunt hier op gezette tijden (zelf te configureren) een overzicht laten tonen van app notificaties naar keuze.
/f/image/gWzPkc95xL78nemxKpnRnO3h.png?f=fotoalbum_large)
Voor mij persoonlijk voelt dit best wel handig, ik heb voor vrijwel alle apps notificaties uitstaan maar dit is net zo fijn als onhandig en het lijkt erop dat je i.c.m. Focus en Meldingenoverzicht dit kan clusteren.
Dus bijvoorbeeld: Notificaties van AppX uit binnen een focus maar wel opgenomen in het meldingenoverzicht van een bepaald tijdstip.
Inschakelen kan via Instellingen > Berichtgeving > gepland overzicht
Best handig allemaal, voor wie dit ook nog niet wisten > Doe er je voordeel mee.
Zeg je nou “Ja joh wat wist ik allang”, dan mag je doorscrollen
Edit: Overigens stond de functie bij mijn familie lid uit maar kwam de melding toch. Dat zal dus vermoedelijk een bugje in iOS 15.4 zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 24-03-2022 11:22 ]
[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:22 ]
Zucht...
Bedoel je hiermee niet de focus mode?ex87 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:09:
@Donstil Ah ja, ik maak daar gebruik van. Ik krijg wel notificaties van bv Slack, iMessage en Signal maar dingen als nieuws, de bioscoop app of "hey er is een nieuwe tv serie' zie ik allemaal pas om 6u 's avonds na m'n werk dag.
De hele handel opnieuw opstarten heeft het niet opgelost. Ik zit momenteel midden in een verhuizing, dus het is nogal vervelend. Ik heb dus ook niet echt de tijd om dit uit te zoeken nu..
[ Voor 3% gewijzigd door Ainnir op 24-03-2022 14:04 ]
Staat de mute schuif aan de zijkant op de ‘oranje kant’? Dat overkomt mij wel eens en het activeert de stille modus.Ainnir schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:03:
Ik heb ineens een heel vervelend probleem. Welke instellingen ik ook verander, mijn telefoon maakt geen geluid meer bij meldingen of wanneer ik gebeld word. Ook mijn Apple Watch maakt geen geluid en trilt niet meer bij binnenkomende berichten of wanneer ik gebeld word. De wekker maakt ook geen geluid meer. Wanneer ik muziek via Spotify afspeel werkt het wel. Meldingen verschijnen wel op het lockscreen. Wat doe ik verkeerd?
De hele handel opnieuw opstarten heeft het niet opgelost. Ik zit momenteel midden in een verhuizing, dus het is nogal vervelend. Ik heb dus ook niet echt de tijd om dit uit te zoeken nu..
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Nee, geen focus mode. Ik zet alle apps die ik niet 'direct' wil in het samenvat scherm, zodat ik dus om 6u terug lees wat ik gemist heb 1x per dag ipv dat je elke keer los alle notificaties krijgt.
Ik kende hem ook niet hoor maar heb nu direct een test ingesteld. Ik stel mij voor dat ie dan vlak na de wekker de belangrijkste nieuwsberichten serveert. Heb dan ook Nu.nl, Telegraaf etc op 06.00 gezetDonstil schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:21:
Via de zoekfunctie vind ik de term “Meldingenoverzicht” niet terug dus ik slinger het hier toch het topic even in.
Ik krijg net van een familie lid de vraag “Huh wat is dit nu weer”:
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Nee lijkt redelijk onder de rader gebleven te zijn idd.Dennisdn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:24:
[...]
Ik kende hem ook niet hoor maar heb nu direct een test ingesteld. Ik stel mij voor dat ie dan vlak na de wekker de belangrijkste nieuwsberichten serveert. Heb dan ook Nu.nl, Telegraaf etc op 06.00 gezet
Ja dit ga ik ook doen denk ik, dan heb ik om 18:00 even een update momentje en daarna kunnen dat soort apps dan weer 24uur de mond dicht houdenex87 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:12:
[...]
Nee, geen focus mode. Ik zet alle apps die ik niet 'direct' wil in het samenvat scherm, zodat ik dus om 6u terug lees wat ik gemist heb 1x per dag ipv dat je elke keer los alle notificaties krijgt.
Nee, helaas dat is het nietKassad schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:07:
[...]
Staat de mute schuif aan de zijkant op de ‘oranje kant’? Dat overkomt mij wel eens en het activeert de stille modus.
Ja, wat ik eigenlijk nog zou willen als feature is een losse avond en ochtend 'summary'. Je kan hem nu wel op ochtend/avond zetten maar het zijn dezelfde apps.Donstil schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Nee lijkt redelijk onder de rader gebleven te zijn idd.
[...]
Ja dit ga ik ook doen denk ik, dan heb ik om 18:00 even een update momentje en daarna kunnen dat soort apps dan weer 24uur de mond dicht houden
Ik zou in de ochtend bv het nieuws willen zien + m'n agenda, en dan 's avonds 'entertainment' apps.
[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:22 ]
Zucht...
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Mm heb de Keynote wel gekeken maar had het daar niet van onthouden in ieder gevalSgtElPotato schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:19:
[...]
Volgens mij is deze tijdens de iOS15 release vrij groot aangekondigd haha (https://www.apple.com/nl/...d-focus-explore-and-more/ zie de eerste afbeeldingen op deze pagina)
Zucht...
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ik ben nog niet helemaal enthousiast. Ik heb er 2 aangemaakt, eentje om 17:00 na werktijd en eentje om 08:00 voor werktijd.SgtElPotato schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:49:
[...]
Echt ideaal, notificaties die ik gelijk wil mogen direct afgeleverd worden. De rest komt mooi in een overzicht, die heb ik om 00:00 staan zodat ik die overdag niet pontificaal in beeld krijg, maar wel altijd kan zien.
Alleen die van 17:00 is mij niet aangeboden, die moest ik zelf uit mijn notificatie scherm halen (waar ik nooit kom eigenlijk), stond niet op mijn lockscreen en daardoor was ik het eigenlijk al vergeten.
Ook zag het er niet zo lekker uit als in mijn voorbeeld hierboven, ik had een grijs vierkant met 2 normale notificaties erin, niet een soort “Widgets” indeling als hierboven.
De komende dagen maar eens aankijken.
Zucht...