Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Kassad schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Balen man, daar gaat je reden om een nieuw device aan te schaffen :P
hahaha, misschien, voor de zekerheid enzo, toch wel handig om nog wat achter de hand te hebben! :P

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:46
Als ik naar https://icloud.com ga, mijn e-mailadres en wachtwoord invul en vervolgens klik op 'Zoek iPhone' hoef ik mijn 2FA niet in te vullen voor Find My.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luCqDSfs-SdnoCa-zKdWa3gqmyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lkM6E1ULdYNp3zE6N0DPKRVc.png?f=fotoalbum_large

Maar inderdaad... Belangrijk om voor de rest van je account een recovery key of recovery contact te hebben! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is mooi, want net een recoverykey aangemaakt en dat is geen code die je (makkelijk) kunt onthouden met 8x 4 cijfers en getallen die je niet zelf kan kiezen…. Dus dat gaat niet helpen in een vergelijkbare usercase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Samen met mijn vriendin zijn we ingelogd in Google Chrome met hetzelfde email adres zodat alles gesynchroniseerd wordt. Vooral handig met bladwijzers enzo en wanneer we prive willen pakken we incognito. Nu willen we overstappen naar Safari vanwege de features. We hebben beide een eigen Apple ID maar zitten bij elkaar in de iCloud Familie. Is het mogelijk om Safari te gebruiken met alles in sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Dan heb je een 3e account nodig denk ik, maar lijkt me niet handig want dan zit je ook in de agenda en de mail met dat account. Ik gebruik raindrop.io. Werkt in elke browser, handig als je vriendin Firefox toch fijner vindt over 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 15.4 dev Beta 3 is uit
versie: 19E5225g

iOS Release Notes

[ Voor 50% gewijzigd door Hackus op 15-02-2022 19:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heb nu al een aantal keer issues met mijn iphone 12 pro en magsafe charger.
Ligt goed op de oplader maar pakte hem vanochtend weer en is niet opgeladen.
In het batterij scherm staat die als charging maar het doet vrijwel niks.
Heb de telefoon nu in mij hand zonder oplader en rechtsbovenin blijft het battery met een charging logo staan alsof die oplaad (wat niet zo is)
Heb het toestel al eens reboot maar heb het dus nu weer.

Iemand een idee of dit een ios of iphone issue is?

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Graag niet dubbelposten. De post in het Apple Watch topic is voldoende :)

[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 18-02-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
Wanneer ik muziek afspeel op mijn iPhone en kom op een bv een nieuwswebsite terecht, stopt die altijd met muziek afspelen omdat er mediacontent is op die site. Iemand daar al een oplossing voor gevonden dat Music voorrang krijgt tot je effectief actief iets afspeelt? Is echt enorm vervelend…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
pina schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:28:
Wanneer ik muziek afspeel op mijn iPhone en kom op een bv een nieuwswebsite terecht, stopt die altijd met muziek afspelen omdat er mediacontent is op die site. Iemand daar al een oplossing voor gevonden dat Music voorrang krijgt tot je effectief actief iets afspeelt? Is echt enorm vervelend…
De vervelende situatie is dat die site er zelf voor kiest de media al actief af te spelen. Waardoor je muziek stopt. De iPhone maakt geen onderscheid of je zelf op de playknop hebt gedrukt of dat de site dit forceert.

In mijn ogen is dat vooral een mankement aan het beleid van die site dan dat Safari / iPhone dit verkeerd afhandelt. Naam mijn weten is er geen instelling om hier zelf een ander gevolg aan te geven.
#correctmeifI'mwrongplease

(Edit: misschien dat iemand weet of er een adblocker is voor iOS safari die deze content voorkòmt om zelfstandig af te spelen?)

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoNL op 20-02-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32

Mr. Freeze

¡GO!

pina schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:28:
Heb je een voorbeeld voor zo'n site? dg.nl, nos.nl en nu.nl heb ik er geen last van. Heb het overigens weleens meegemaakt hoor, maar kan er nu zo 1,2,3 geen vinden.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MblJn1WLc29LwatKpA5Nz5AxtRM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EvUfAxsYsiFlttKW6kFYSYyD.jpg?f=user_large

Ik heb om de haverklap deze irritante melding. Waarschijnlijk omdat ik dan per ongeluk op dat microfoontje druk ofz. Kan ik dat in zijn geheel uitschakelen? Dicteren uitzetten in settings is helaas niet voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 20-02-2022 16:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:34
Helaas ben ik ook niet verder gekomen.. 😅

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Wat is de beste manier om teams het zwijgen op te leggen tijdens het weekend? Ik gebruik op dit moment geen specifieke focus modes voor het weekend ondat het niet echt nodig is/was.
Sowieso staat alle werkmail ingesteld op geen notificaties, week of weekend idem. Dus er mag mail binnenkomen, daarvan merk ik toch niets. Voor mail ga ik zelf kijken of er wat is, niet omgekeerd.

Teams is natuurlijk een ander soort programma, en gebruik ik tijdens de week best veel via de telefoon (wegens airpods in of zo). En zonder notifications is teams ook vrij nutteloos om gesprekken aan te nemen.

Maar voor zover ik focus modes begrijp moet je er 1 aanmaken, en dan vanalles toestaan. Ik zou liever omgekeerd te werk gaan. De standaard mode "kopieren" (clonen), en dan granulair dingen uitzetten. (teams in dit geval). Subtraction ipv addition. Lijkt me makkelijker instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

Amos_x schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:39:
Wat is de beste manier om teams het zwijgen op te leggen tijdens het weekend? Ik gebruik op dit moment geen specifieke focus modes voor het weekend ondat het niet echt nodig is/was.
Sowieso staat alle werkmail ingesteld op geen notificaties, week of weekend idem. Dus er mag mail binnenkomen, daarvan merk ik toch niets. Voor mail ga ik zelf kijken of er wat is, niet omgekeerd.

Teams is natuurlijk een ander soort programma, en gebruik ik tijdens de week best veel via de telefoon (wegens airpods in of zo). En zonder notifications is teams ook vrij nutteloos om gesprekken aan te nemen.

Maar voor zover ik focus modes begrijp moet je er 1 aanmaken, en dan vanalles toestaan. Ik zou liever omgekeerd te werk gaan. De standaard mode "kopieren" (clonen), en dan granulair dingen uitzetten. (teams in dit geval). Subtraction ipv addition. Lijkt me makkelijker instellen.
Voor Teams zou je dit binnen de app zelf kunnen oplossen: als je in de Teams app op je eigen account icoon tikt, dan naar 'meldingen' -> 'meldingen blokkeren' -> 'tijdens stiltetijd' -> 'stille dagen' en daar dan aangeven dat je op zaterdag en zondag geen meldingen wilt. Maar dit heeft niet zozeer iets met iOS te maken maar is een app specifieke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
jasjenl schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Voor Teams zou je dit binnen de app zelf kunnen oplossen: als je in de Teams app op je eigen account icoon tikt, dan naar 'meldingen' -> 'meldingen blokkeren' -> 'tijdens stiltetijd' -> 'stille dagen' en daar dan aangeven dat je op zaterdag en zondag geen meldingen wilt. Maar dit heeft niet zozeer iets met iOS te maken maar is een app specifieke oplossing.
Prima, precies wat ik zocht! Geen zin om een focus mode in te stellen om 1 programma het zwijgen op te leggen. Niet zo evident (zal wel aan mij liggen) om te zien dat je via een klik op je icoon naar een settings paneel kan. Ik had al gezocht in de gecentraliseerde iOS settings voor teams, maar daar niets gevonden.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

Amos_x schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Prima, precies wat ik zocht! Geen zin om een focus mode in te stellen om 1 programma het zwijgen op te leggen. Niet zo evident (zal wel aan mij liggen) om te zien dat je via een klik op je icoon naar een settings paneel kan. Ik had al gezocht in de gecentraliseerde iOS settings voor teams, maar daar niets gevonden.

Bedankt! :)
Het is ook totaal niet duidelijk dat je dit daar zou moeten zoeken (maar wat is er wel duidelijk in Teams..) en voorheen kon dit volgens mij ook niet in Teams. Althans, ik kan me herinneren dat je alleen stilte tijden kon aangeven en niet ook stilte dagen. Slack kon dit wel altijd al en ik denk dat dit een recente toevoeging in de Teams app is. In ieder geval fijn dat het nu wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is er voor een iPhone een optie om daadwerkelijk scherm tijd te reguleren?

Concreet: ik wil een limiet instellen op scherm gebruik (als de telefoon unlocked is) maar vind het wel prima als er bijvoorbeeld nog muziek wordt afgespeeld via Spotify.

De schermtijd opties die ik gevonden heb stoppen een app na ingestelde tijd, ook als de telefoon gelockt is en het scherm helemaal niet gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stilte tijden/dagen hebben alleen wel als nadeel dat je wel rode bolletjes met notificatie cijfers krijgt.

Ik heb dus daarom maar wel een focus gemaakt, dat is dan ook direct mooi om telefonie van bepaalde collega’s uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Afgelopen nacht de nieuwe update geïnstalleerd en sindsdien erg slecht bereik en langzaam internet. Ik gebruik een iphone 11 pro en internet via T Mobile. Anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:36
Milan93 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:57:
Afgelopen nacht de nieuwe update geïnstalleerd en sindsdien erg slecht bereik en langzaam internet. Ik gebruik een iphone 11 pro en internet via T Mobile. Anderen ook last van?
Ah, ik heb de gewone 11, ook internet via T-Mobile, en dacht vandaag wat is het traag, foto's via whatsapp die niet laden, ik weet alleen niet of het met de update te maken heeft, die heb ik al even geleden gedaan, maar daarna vooral op wifi gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb er met mijn iPhone 11 Pro Max ook last van. Zal wel een netwerk issue zijn want ik zit nog op 15.3. Begon rond 12:00 bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apple seeds iOS 15.4 Beta 4 to developers

versie: 19E5235a

[ Voor 70% gewijzigd door Hackus op 22-02-2022 19:14 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
Even een vraag. Heb nog niet zolang een iPhone 13. Als je het e-mail programma van Apple gebuikt samen met een Gmail adres wordt deze dan ook in de iCloud gebackupt?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Je account gegevens of de mail?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
jasjenl schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:09:
[...]

(maar wat is er wel duidelijk in Teams..)
Lol, waarheid :D
In ieder geval fijn dat het nu wel kan
Zeker!
Donstil schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:50:
Stilte tijden/dagen hebben alleen wel als nadeel dat je wel rode bolletjes met notificatie cijfers krijgt.
Met die rode bolletjes hebben ze me niet meer. Sowieso staat teams ergens op de derde homepage waar ik bijna nooit kom tussen apps die ik bijna nooit gebruik. Dus om die bolletjes te zien moet ik al actief naar die pagina swipen. Daarnaast is, indien nodig, het vrij gemakkelijk om in een focus mode een bepaalde homepage niet te laten zien (bvb alle werk apps op 1 homepage waardoor je met bepaalde triggers de hele pagina verbergt en van alle rode bolletjes af bent)

Daarnaast is er ook een effect van overdaad en 'te veel' waardoor de bolletjes hun doel voorbij schieten. Door elke app een overdaad aan icon notificaties toe te laten, heeft het gewoon geen effect meer bij mij.
Ik heb dus daarom maar wel een focus gemaakt, dat is dan ook direct mooi om telefonie van bepaalde collega’s uit te zetten
Om die focus goed te kunnen instellen, vooral in het gedeelte 'contacten', is het waarschijnlijk aan te raden om een erg cleane en gedisciplineerde contactenlijst te hebben, met goed gedefinieerde groepen. Dit is bij mij echt niet het geval, en daar moet ik eens goed voor gaan zitten. Daarna lijkt het me inderdaad eenvoudiger om een focus vlot aan te maken. Bvb iedereen van de groep "familie" en "vrienden" mag notificaties geven/me contacteren. Ipv ze 1 voor 1 toe te voegen en er eventueel te vergeten.

Mijn contacten worden trouwens gesynct en bijgehouden in google, dus geen idee of die groepen dan mooi mee-syncen naar de google Contacts database, of dat een layer is in iOS die je verliest bij een reset bvb. Anyway, zorgen voor later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amos_x schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:56:
Met die rode bolletjes hebben ze me niet meer. Sowieso staat teams ergens op de derde homepage waar ik bijna nooit kom tussen apps die ik bijna nooit gebruik. Dus om die bolletjes te zien moet ik al actief naar die pagina swipen. Daarnaast is, indien nodig, het vrij gemakkelijk om in een focus mode een bepaalde homepage niet te laten zien (bvb alle werk apps om 1 homepage waardoor je met bepaalde triggers de hele pagina verbergt en van alle rode bolletjes af bent)

Daarnaast is er ook een effect van overdaad en 'te veel' waardoor de bolletjes hun doel voorbij schieten. Door elke app een overdaad aan icon notificaties toe te laten, heeft het gewoon geen effect meer bij mij.

[...]

Om die focus goed te kunnen instellen, vooral in het gedeelte 'contacten', is het waarschijnlijk aan te raden om een erg cleane en gedisciplineerde contactenlijst te hebben, met goed gedefinieerde groepen. Dit is bij mij echt niet het geval, en daar moet ik eens goed voor gaan zitten. Daarna lijkt het me inderdaad eenvoudiger om een focus vlot aan te maken. Bvb iedereen van de groep "familie" en "vrienden" mag notificaties geven/me contacteren. Ipv ze 1 voor 1 toe te voegen en er eventueel te vergeten.

Mijn contacten worden trouwens gesynct en bijgehouden in google, dus geen idee of die groepen dan mooi mee-syncen naar de google Contacts database, of dat een layer is in iOS die je verliest bij een reset bvb. Anyway, zorgen voor later.
Ja ik heb 1 startscherm en de rest in de Applicatie bibliotheek, dus vandaar dat ik die balletjes dan wel zie.

Mijn contacten lijst is idd wel goed opgeruimd, vrienden zijn allemaal gewhitelist, sommige familie leden ook en de meeste collega’s in de privé focus niet :P , als aanvulling daarop heb ik altijd “houd onbekende bellers stil” aan staan.

In de Beta periode van iOS15 eens voor Focus gaan zitten en inmiddels wel blij mee. Heb er geen omkijken meer naar nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 22-02-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
De mail

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Die staat bij Google, IMAP.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:14:
Ik heb om de haverklap deze irritante melding. Waarschijnlijk omdat ik dan per ongeluk op dat microfoontje druk ofz. Kan ik dat in zijn geheel uitschakelen? Dicteren uitzetten in settings is helaas niet voldoende.
Dat is wel de functie. Op m’n iPhone was het microfoontje weg. Hier op m’n iPad Pro bleef ie staan ondanks dat al maanden geleden daar ook uitgezet te hebben. Oplossing: toggle aan en weer uit. Microfoontje is nu pleite en heb grotere spatiebalk. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:21 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Ik heb dat irritante microfoontje als sinds de iPhone X, en dat terwijl dicteren al die tijd uit heeft gestaan, nooit aan gedacht om dit even aan / uit te zetten. En nu is ie dan eindelijk weg 8)
Yup, klassieke “have you tried turning it on/off?”-situatie, soms is ‘t lekker simpel. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Heeft er nog iemand extreem hoog verbruik door de mail app. Sinds begin deze week gaat mijn batterij enorm snel leeg door de mail app.
In de afgelopen 24 uur heeft die 42% verbruikt en maar 2 minuten op het scherm geweest.
Mijn iPhone 11 is ge-update naar iOS 15.3.1.
Iemand zelfde probleem en eventueel een oplossing?

Edit: ik heb nog niet geprobeerd om eens te herstarten. Zal dat eens doen als ik thuis ben.

[ Voor 12% gewijzigd door AppleFan2007 op 23-02-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Dat is wel de functie. Op m’n iPhone was het microfoontje weg. Hier op m’n iPad Pro bleef ie staan ondanks dat al maanden geleden daar ook uitgezet te hebben. Oplossing: toggle aan en weer uit. Microfoontje is nu pleite en heb grotere spatiebalk. :P
Haha geluk zit in de kleine dingen. Aan/uit en het is weg *O*

En ik dacht nog “nou staat al uit dus dat is het niet” 8)7

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruupjeh
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-01-2024
Sinds ik naar het beta programma van iOS ben gegaan eerst 15.3, nu 15.4 ervaar ik het probleem dat WhatsApp berichten alleen binnenkomen als ik WhatsApp open.. Dit is ontstaan in combinatie met een trip naar het buitenland (Spanje). Ik heb werkelijk waar alle settings al langsgelopen in zowel iPhone settings als WhatsApp settings. Ook batterij besparende modus staat uit etcetera. Daarnaast ook de netwerkinstellingen gereset. Allemaal zonder resultaat.

Iemand enig idee? Het is echt heel erg vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ruupjeh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:02:
Sinds ik naar het beta programma van iOS ben gegaan eerst 15.3, nu 15.4 ervaar ik het probleem…
:X

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Het is iig geen bekend 15.4 beta probleem. Backup maken van je chats, app deleten en opnieuw installeren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Wou deze nog even delen. Shortcuts voor het tegelijk activeren van transparency mode op je airpods pro en pauzeren van muziek. En dan een andere voor het tegenovergestelde.

Hangt een beetje af van je workflow. Als je op het werk op rustige momenten vaak je airpods pro in hebt om het achtergrond geluid wat te dempen (met noise cancellation en wat muziek), maar iemand spreekt je toch aan, kan je met een icoontje op het scherm erg snel het gesprek aangaan.

Ik ben de eerste om toe te geven hoe asociaal het wel is om met oortjes in met iemand te spreken. De andere persoon weet immers niet of je luistert of gewoon de muziek verder hoort. Een soort 'asymmetrisch' gesprek zeg maar, erg onbeleefd. Sowieso haal ik ze wel altijd uit als ik zelf iemand wil aanspreken.

Maar soms kan het ook handig zijn om even iets te horen, of met iets mee te luisteren, zonder te lopen hanmessen met het knijpen op de stem van de airpods en halfslachtig de muziek te pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Sinds ik naar het beta programma van iOS ben gegaan eerst 15.3, nu 15.4 ervaar ik het probleem dat WhatsApp berichten alleen binnenkomen als ik WhatsApp open.. Dit is ontstaan in combinatie met een trip naar het buitenland (Spanje). Ik heb werkelijk waar alle settings al langsgelopen in zowel iPhone settings als WhatsApp settings. Ook batterij besparende modus staat uit etcetera. Daarnaast ook de netwerkinstellingen gereset. Allemaal zonder resultaat.

Ik heb hier ook last van, en wel gewoon in Nederland. Ik heb er enkel last van op mobiel internet, op wifi niet. Ik heb helaas nog geen oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:11
drusloos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb hier ook last van, en wel gewoon in Nederland. Ik heb er enkel last van op mobiel internet, op wifi niet. Ik heb helaas nog geen oplossing gevonden
Dit probleem hadden wij thuis ook maar dan op iOS 14. Toestel iPhone 8.
Berichten kwamen alleen binnen met notificatie op WiFi. Op 4g met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Toestel zag wel rammetje vol.
Paar weken later een nieuwe iPhone gekocht alles overgezet incluisief WA. En het werkt weer als vanouds? Oorzaak geen idee. Wellicht WA opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik kan geen topic over Apple Music vinden, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om Apple Music op de tv te synced met de telefoon/tablet app. Kan het nergens vinden, terwijl dit wel met Spotify kan. Kan ook niet rechtstreeks casten, is dit bewust zo gedaan of zou er een instelling hiervoor zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
BramViking schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:55:
Ik kan geen topic over Apple Music vinden, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om Apple Music op de tv te synced met de telefoon/tablet app. Kan het nergens vinden, terwijl dit wel met Spotify kan. Kan ook niet rechtstreeks casten, is dit bewust zo gedaan of zou er een instelling hiervoor zijn.
[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruupjeh
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-01-2024
drusloos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Bij mij idd ook in NL en het werkte inderdaad wel op Wi-Fi. Dus lijkt mij hetzelfde euvel.

Inmiddels telefoon gereset, iCloud Back-up teruggezet, vervolgens WhatsApp back-up teruggezet. Heeft ongeveer 2-3 uur geduurd. WhatsApp back-up kon ik eerst ook niet terugvinden, telefoon gaf aan klaar te zijn met terugzetten van reservekopie, maar blijkbaar was iCloud nog niet goed geconnect.

'Systeemgegevens' folder is weer vrijwel leeg en daarmee mijn iPhone XR 64GB (inmiddels 4 jaar oud?) weer goed bruikbaar met nog 30GB over.

Voor mij voorlopig even geen Beta meer op een main toestel. Dat WhatsApp normaal functioneert is toch wel het belangrijkste op bellen na.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Inmiddels hoef je buiten trein en luchthaven dat mondmasker niet meer te dragen. maar goed, zal elders in de wereld nog wel meer nut hebben.

Ik ben wel benieuwd naar de Keychain update. Ik gebruik het vaak, maar de interface van de app zelf vind ik een rommeltje.
Die van macOS is nog erger, met die teee verschillende interfaces voor dezelfde app. Het lijkt Windows wel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 14:35
PrimusIP schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:06:
Inmiddels hoef je buiten trein en luchthaven dat mondmasker niet meer te dragen. maar goed, zal elders in de wereld nog wel meer nut hebben.
Geef het tijd :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Nu online
PrimusIP schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:06:
Voor de 1,4 miljoen mensen die in Nederland in de zorg werken waarvan een deel een iphone zal hebben is het wel heel prettig, aangezien het mondkapje bij ons waarschijnlijk voorlopig nog niet uit het beeld verdwijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
drusloos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:48:
[...]

Voor de 1,4 miljoen mensen die in Nederland in de zorg werken waarvan een deel een iphone zal hebben is het wel heel prettig, aangezien het mondkapje bij ons waarschijnlijk voorlopig nog niet uit het beeld verdwijnt
Dat valt vast wel mee. Dan moet het zorgpersoneel zijn dat a) een mondmasker op hebben en dan vervolgens b) met hun iPhone bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PrimusIP voor het OV geldt nog steeds mondneus masker.(NL)
Maar er zijn meer landen waar een iPhone wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS15.4 public-beta 5 is ook beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drusloos
  • Nu online
PrimusIP schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:01:
[...]

Dat valt vast wel mee. Dan moet het zorgpersoneel zijn dat a) een mondmasker op hebben en dan vervolgens b) met hun iPhone bezig zijn.
Ik weet niet hoe het op andere plekken is, maar ik werk in een ziekenhuis. Daar heeft elke werknemer verplicht een mondmasker op. Meerdere keren op een dag heb ik m’n telefoon ook nodig voor werkzaamheden. Vroeger droegen we enkel tijdens opereren mondkapjes, maar tegenwoordig is het de hele dag. Mensen onderschatten blijkbaar hoeveel mensen in de zorg dit al 2 jaar elke dag doen. En wij kunnen niet zoals half Nederland ons kapje half bakken onder onze neus doen, we hebben namelijk met kwetsbaren te maken. Sinds deze updates is het echt een verheerlijking dat het nu met mondkapje werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

drusloos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Ik weet niet hoe het op andere plekken is, maar ik werk in een ziekenhuis. Daar heeft elke werknemer verplicht een mondmasker op. Meerdere keren op een dag heb ik m’n telefoon ook nodig voor werkzaamheden. Vroeger droegen we enkel tijdens opereren mondkapjes, maar tegenwoordig is het de hele dag. Mensen onderschatten blijkbaar hoeveel mensen in de zorg dit al 2 jaar elke dag doen. En wij kunnen niet zoals half Nederland ons kapje half bakken onder onze neus doen, we hebben namelijk met kwetsbaren te maken. Sinds deze updates is het echt een verheerlijking dat het nu met mondkapje werkt
Dat het überhaupt zolang heeft moeten duren tot de
Update snap ik al niet…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:03:
[...]

Dat het überhaupt zolang heeft moeten duren tot de
Update snap ik al niet…
Nah ik vind dat niet zo vreemd eigenlijk. FaceID Is met een mondmasker simpelweg minder veilig en dat is iets waarvan ik mij kan voorstellen dat ze dat bij Apple liever niet wilde.

Nu de pandemie veel langer aanbleef (of blijft) dan gedacht zijn ze er vermoedelijk daarom later pas met die ontwikkeling gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Nah ik vind dat niet zo vreemd eigenlijk. FaceID Is met een mondmasker simpelweg minder veilig en dat is iets waarvan ik mij kan voorstellen dat ze dat bij Apple liever niet wilde.

Nu de pandemie veel langer aanbleef (of blijft) dan gedacht zijn ze er vermoedelijk daarom later pas met die ontwikkeling gestart.
Ze hadden er ook een opt-in van kunnen maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:45:
[...]

Ze hadden er ook een opt-in van kunnen maken ;)
Dat is nou ook niet echt iets waar we Apple van kennen doorgaans. Dus dat ze dat niet gedaan hebben verbaasd mij totaal niet, zeker niet omdat het minder veilig.

Edit: Dat is overigens wel een tip voor iedereen die niet meer dagelijks een mondkapje op hoeft, laat het niet aanstaan als je de beta al draaide.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 02-03-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:55
Donstil schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Dat is nou ook niet echt iets waar we Apple van kennen doorgaans. Dus dat ze dat niet gedaan hebben verbaasd mij totaal niet, zeker niet omdat het minder veilig.

Edit: Dat is overigens wel een tip voor iedereen die niet meer dagelijks een mondkapje op hoeft, laat het niet aanstaan als je de beta al draaide.
De huidige implementatie is toch juist opt-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
drusloos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Erg off-topic:
Ik werk al 17 jaar in de (acute) zorg, maar buiten het nu nodig hebben van een telefoon tijdens het werk (Ambulance) heb ik in het ziekenhuis nog nooit mijn Android/IPhone noodzakelijk gehad om werkzaamheden te doen.

Puur uit interesse; ‘welke werkzaamheden benodigen in het ziekenhuis een mobiele telefoon?’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
Incognitum schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Erg off-topic:
Ik werk al 17 jaar in de (acute) zorg, maar buiten het nu nodig hebben van een telefoon tijdens het werk (Ambulance) heb ik in het ziekenhuis nog nooit mijn Android/IPhone noodzakelijk gehad om werkzaamheden te doen.

Puur uit interesse; ‘welke werkzaamheden benodigen in het ziekenhuis een mobiele telefoon?’
Wellicht als je aangevallen wordt door een patiënt en je 112 kan bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drusloos
  • Nu online
Incognitum schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Erg off-topic:

Met regelmaat de richtlijnen of FK of soms EPIC. Ook vaak communicatie via de beveiligde app voor medisch inhoudelijke info met collega’s. Soms heb ik geen computer in de buurt, dus dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:55
Donstil schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:22:
[...]

Het punt waar ik op reageerde was dan ook het lange duren. Niet of het nu opt-in is of niet.
Ok, dat maakte ik niet op uit de quote waarop je leek te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Apple heeft wel meer gekke dingen gedaan, vandaar dat het me niets had verbaast als ze dit soort opties als opt-in beschikbaar hadden gesteld. Ik weet even niet hoe het met de mondmasker plicht in de andere landen zit maar kan me voorstellen dat dit als "niet zorgmedewerker" een beetje voelt als mosterd na de maaltijd.

Hoop voor onze zorg helden dat ze deze optie gewoon actief houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:32:
[...]

Apple heeft wel meer gekke dingen gedaan, vandaar dat het me niets had verbaast als ze dit soort opties als opt-in beschikbaar hadden gesteld.
Nou wat ik al aanhaalde, FaceID is met de masker functie aan minder veilig/secure. Daarom verbaasd het mij dus juist helemaal niet dat het pas opt-in werd toen er noodzaak voor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Nou wat ik al aanhaalde, FaceID is met de masker functie aan minder veilig. Daarom verbaasd het mij dus juist helemaal niet dat het pas opt-in werd toen er noodzaak voor kwam.
Als je zo'n 'belangrijke' functie vrij geeft nadat de verplichting voor zo'n masker grotendeels vervallen is in een groot deel van de wereld dan ben je volgens mij als tech bedrijf gewoon traag.

Tracking voor de Corona Melder was heel snel geregeld. Dit had echt niet zo lang hoeven te duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:51:
[...]

Als je zo'n 'belangrijke' functie vrij geeft nadat de verplichting voor zo'n masker grotendeels vervallen is in een groot deel van de wereld dan ben je volgens mij als tech bedrijf gewoon traag.

Tracking voor de Corona Melder was heel snel geregeld. Dit had echt niet zo lang hoeven te duren.
Met de ervaring die we nu na twee jaar pandemie hebben lijkt dat een makkelijke/logische conclusie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
AppleFan2007 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:17:
Heeft er nog iemand extreem hoog verbruik door de mail app. Sinds begin deze week gaat mijn batterij enorm snel leeg door de mail app.
In de afgelopen 24 uur heeft die 42% verbruikt en maar 2 minuten op het scherm geweest.
Mijn iPhone 11 is ge-update naar iOS 15.3.1.
Iemand zelfde probleem en eventueel een oplossing?

Edit: ik heb nog niet geprobeerd om eens te herstarten. Zal dat eens doen als ik thuis ben.
Niet de mailapp maar heb ook last van mega battery drain. Tussen 9-12 ochten schoot hij van 100 naar 65%. Uurtje opgeladen tot 98%. Van 13:00 tot 18:00 was hij alweer afgezakt naar 25%. Vrijwel niet gebruikt. (Iphone 12 pro op 15.3.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Donstil schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Nou wat ik al aanhaalde, FaceID is met de masker functie aan minder veilig/secure. Daarom verbaasd het mij dus juist helemaal niet dat het pas opt-in werd toen er noodzaak voor kwam.
Ik begreep dat face-id ook scherp naar de ogen keek in detail en kleur, ik heb wel eens een filmpje gezien dat het heel scherp naar je iris structuur kijkt. Je mond, kin en neus etc is natuurlijk wel vooraan in de rij als eerste te herkennen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Ik zou graag willen instellen dat mijn iPhone overdag trilt en geluid maakt maar bijvoorbeeld na 18:00 niet meer. Wel meldingen ontvangen maar dan zonder geluid of tril signaal. Hoe kan ik dit het beste doen? Heb zitten kijken bij focus maar dan moet je handmatig personen toevoegen terwijl ik van iedereen een melding wil ontvangen.

[ Voor 68% gewijzigd door thekvnz op 08-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07

RnB

@thekvnz is het een idee om het schuifje aan de zijkant in te stellen op geen trillen?

Deze optie dus uitvinken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rp9JLFccZ8YZsCgayjqkbn9_eI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ur8ad7Lul7sdcBr4TVdbV7qb.jpg?f=fotoalbum_large

Hoef je alleen maar het schuifje te verstellen om 18:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
RnB schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:59:
@thekvnz is het een idee om het schuifje aan de zijkant in te stellen op geen trillen?

Deze optie dus uitvinken:

[Afbeelding]

Hoef je alleen maar het schuifje te verstellen om 18:00.
Thanks maar kan dit ook automatisch? zat al te kijken bij opdrachten maar stond er niet tussen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thekvnz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:31:
Ik zou graag willen instellen dat mijn iPhone overdag trilt en geluid maakt maar bijvoorbeeld na 18:00 niet meer. Wel meldingen ontvangen maar dan zonder geluid of tril signaal. Hoe kan ik dit het beste doen? Heb zitten kijken bij focus maar dan moet je handmatig personen toevoegen terwijl ik van iedereen een melding wil ontvangen.
Daar heeft Apple een functie voor bedacht die heet "Niet storen".
https://support.apple.com/nl-nl/HT204321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

En ook meteen in het beta kanaal.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Het is een flinke, 5GB.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is meestal als het geen .1 versie is.

versie nummer: 19E241

iOS & iPadOS 15.4 Release Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de laatste dagen iets geks… eens in de zoveel tijd trilt de iPhone 2x alsof er een berichtje binnen komt. Ik heb inmiddels echt alle apps uitgesloten die berichten kunnen sturen… ik heb geen agenda ingesteld, zit niet in het betaprogramma en het gebeurd op willekeurige tijden zonder patroon…

Ik ben bang dat het iets is wat ook in de backup zit dus alleen een volledige reinstall over blijft. Iemand enig idee waar ik nog aan kan denken voor ik daaraan begin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:49:
Ik heb de laatste dagen iets geks… eens in de zoveel tijd trilt de iPhone 2x alsof er een berichtje binnen komt. Ik heb inmiddels echt alle apps uitgesloten die berichten kunnen sturen… ik heb geen agenda ingesteld, zit niet in het betaprogramma en het gebeurd op willekeurige tijden zonder patroon…

Ik ben bang dat het iets is wat ook in de backup zit dus alleen een volledige reinstall over blijft. Iemand enig idee waar ik nog aan kan denken voor ik daaraan begin?
Ik herken dit, het is heel vreemd. Omdat ik niks binnen krijg op de watch weet ik dat er niet echt een bericht is, echter trilt hij wel. Ik heb er geen oplossing voor maar je bent niet de enige dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drusloos schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Ik herken dit, het is heel vreemd. Omdat ik niks binnen krijg op de watch weet ik dat er niet echt een bericht is, echter trilt hij wel. Ik heb er geen oplossing voor maar je bent niet de enige dus
Het is een beetje een gek iets. Bedoel, heb er verder geen last van, meestal merk ik het toch niet. En heb weinig zin de hele boel opnieuw te gaan installeren terwijl het wellicht iets heel kleins is.

Maar de wetenschap dat er iéts op het device gebeurd en je niet weet wát is irritant.
"Misschien loggen De Russen dan wel in" o.i.d. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 10-03-2022 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 15:30
Ik heb de laatste beta rc 15.4 op mijn HomePod en iPhone 13 gezet om zo stem herkenning te krijgen maar sindsdien is HomeKit super langzaam, duurt enkele sec voordat bv het licht aan gaat en vaak zegt de HomePod ook “even geduld”, zowel via Siri als via de woning app. Als ik direct met de hue app iets bedien gaat het zonder problemen. Vanaf een iPad/iPhone met iOS 15.3 ook geen problemen met HomeKit.

Zijn er meer mensen die dit ervaren en hoe zou ik dit kunnen oplossen?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Het lukt mij niet om m’n iPhone juist te configureren met meldingen. Ik zou graag willen dat het automatisch wordt aangepast naar een bepaalde tijd. Wat ik wil:
Overdag: Geluid en trillen
Avond/nacht: stil en geen trillen
Wel moet de iPhone continue alle meldingen weergeven in het scherm. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 10:29
thekvnz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:44:
Het lukt mij niet om m’n iPhone juist te configureren met meldingen. Ik zou graag willen dat het automatisch wordt aangepast naar een bepaalde tijd. Wat ik wil:
Overdag: Geluid en trillen
Avond/nacht: stil en geen trillen
Wel moet de iPhone continue alle meldingen weergeven in het scherm. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
Zou je dit niet kunnen instellen met Automatisering? Misschien wat Googlen of op reddit naar Siri Shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
gielie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:24:
Ik heb de laatste beta rc 15.4 op mijn HomePod en iPhone 13 gezet om zo stem herkenning te krijgen maar sindsdien is HomeKit super langzaam, duurt enkele sec voordat bv het licht aan gaat en vaak zegt de HomePod ook “even geduld”, zowel via Siri als via de woning app. Als ik direct met de hue app iets bedien gaat het zonder problemen. Vanaf een iPad/iPhone met iOS 15.3 ook geen problemen met HomeKit.

Zijn er meer mensen die dit ervaren en hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ik heb dit ook sinds begin deze week, ik vermoed dat er problemen zijn aan de kant van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 15:30
Dylan93 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Ik heb dit ook sinds begin deze week, ik vermoed dat er problemen zijn aan de kant van Apple.
Het gekke is dat ik het nergens anders lees, dat andere mensen dit probleem ervaren. Dan denk ik altijd dat het aan mijn installatie ligt. Even de final afwachten al is die doorgaans hetzelfde als de rc.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
van D schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:03:
Sinds iOS 15 mis ik op mijn iPhone 11 binnen Safari de snelkoppelingen naar “veel bezocht”. Deze staan er niet meer. Ook als ik op “wijzig” druk en “veelbezocht” een keer uit- en aanzet komen ze niet terug op mijn startpagina. Favorieten worden wel getoond.

Iemand een idee om veel bezocht weer zichtbaar te maken?
Ik heb afgelopen week een iPad gehaald, met iCloud geconfigureerd, en nadien zijn ook bij mij de snelkoppelingen naar Veel bezocht op mijn iPhone verdwenen. Heb jij destijds een oplossing gevonden, of wellicht iemand anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 09:03
renegrunn schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:39:
[...]

Ik heb afgelopen week een iPad gehaald, met iCloud geconfigureerd, en nadien zijn ook bij mij de snelkoppelingen naar Veel bezocht op mijn iPhone verdwenen. Heb jij destijds een oplossing gevonden, of wellicht iemand anders?
Nope. Heb nog steeds last van dit issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Zijn er hier eigenlijk mensen die (zo nu en dan) wijzigingen aanbrengen aan Apple Maps?

Zo ja, duurt het beoordelen van een wijziging bij jullie ook zo lang? (Vrijwel altijd 1 tot 2 maanden) Daar waar bij Google meestal wijzigingen binnen 24u doorgevoerd zijn.

Sowieso loopt de database aan locaties, i.i.g. hier in een klein dorp, gigantisch achter. Supermarkten die er al +10 jaar niet meer liggen staan er bijv. nog vrolijk op met openingstijden en alles:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoZC-a7UAXcQV0g3rw8zja5o1UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlVKt6CjViubrEMwE5OLhLSD.jpg?f=fotoalbum_large

Het wordt echt tijd dat Apple hun vernieuwde Maps hier uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:34:
Zijn er hier eigenlijk mensen die (zo nu en dan) wijzigingen aanbrengen aan Apple Maps?
Volgens Apple Maps staat er een Shel Recharge voor de horecazaak van mn ouders die er niet staat. Bijna dagelijks komen mensen binnen vragen waar die staat. Ik heb afgelopen jaar al meerdere pogingen gedaan via "Meld een probleem". Maar er veranderd niets.... Hoe ze erbij komen weet ik ook niet, hij staat niet op Google Maps en ook niet op de site van Shell Recharge. Die hebben we als eerste gebeld om het aan te passen, maar zij kennen hem zelf niet eens.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 14-03-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Dennisdn schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:51:
[...]

Volgens Apple Maps staat er een Shel Recharge voor de horecazaak van mn ouders die er niet staat. Bijna dagelijks komen mensen binnen vragen waar die staat. Ik heb afgelopen jaar al meerdere pogingen gedaan via "Meld een probleem". Maar er veranderd niets.... Hoe ze erbij komen weet ik ook niet, hij staat niet op Google Maps en ook niet op de site van Shell Recharge. Die hebben we als eerste gebeld om het aan te passen, maar zij kennen hem zelf niet eens.
Ik vraag mij dan ook echt af in hoeverre de vernieuwde kaarten in Nederland gereed zijn. Ik heb een jaar geleden de auto's al zien rijden.

Zijn de point of interests eigenlijk afkomstig van Apple Maps zelf of hebben ze deze overgenomen van een andere partij? Ik weet dat Apple voorheen een contract had met TomTom maar ik geloof dat dit niet meer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:34:

Zo ja, duurt het beoordelen van een wijziging bij jullie ook zo lang? (Vrijwel altijd 1 tot 2 maanden) Daar waar bij Google meestal wijzigingen binnen 24u doorgevoerd zijn.
Mijn ervaring met Google is even slecht, een appartementencomplex waar ik drie jaar geleden woonde staat nu nog steeds niet op GM, ondanks een change of tien van mij om deze toe te voegen..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Kassad schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Mijn ervaring met Google is even slecht, een appartementencomplex waar ik drie jaar geleden woonde staat nu nog steeds niet op GM, ondanks een change of tien van mij om deze toe te voegen..
Oh, die ervaring heb ik dan bij Google weer niet. Ik ben een local guide of hoe ze het noemen. Wijzigingen worden doorgaans binnen 24u verwerkt als ik ze aanmerk. Soms gaan er enkele dagen overheen maar volgens mij is dat alleen het geval als ik een wijziging aanbreng van een plaats waarbij de eigenaar zelf informatie op Maps heeft gezet i.p.v. de community.

Hoe dan ook. Er is werk aan de winkel voor Apple naar mijn mening, al vraag ik mij ook af hoe groot het aandeel aan Apple Kaarten gebruikers is in Nederland. Ik ken namelijk niemand die Apple Maps gebruikt. Iedereen die ik ken gebruikt standaard Google Maps (al gebruik ik zelf TomTom Amigo voor navigatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:23:
[...]

Oh, die ervaring heb ik dan bij Google weer niet. Ik ben een local guide of hoe ze het noemen. Wijzigingen worden doorgaans binnen 24u verwerkt als ik ze aanmerk. Soms gaan er enkele dagen overheen maar volgens mij is dat alleen het geval als ik een wijziging aanbreng van een plaats waarbij de eigenaar zelf informatie op Maps heeft gezet i.p.v. de community.

Hoe dan ook. Er is werk aan de winkel voor Apple naar mijn mening, al vraag ik mij ook af hoe groot het aandeel aan Apple Kaarten gebruikers is in Nederland. Ik ken namelijk niemand die Apple Maps gebruikt. Iedereen die ik ken gebruikt standaard Google Maps (al gebruik ik zelf TomTom Amigo voor navigatie).
Ik ben recent overgestapt naar AM, ik probeer Google uit mijn leven te bannen. Tot nu toe bevalt het prima, de bedrijfsinfo op GM is wel echt een stuk beter maar tot nu toe bevalt het me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Ik vraag mij dan ook echt af in hoeverre de vernieuwde kaarten in Nederland gereed zijn. Ik heb een jaar geleden de auto's al zien rijden.
Ik heb ze ook zeker een jaar geleden al in- en rond onze stad zien rijden.
Maar zelf gebruik ik Apple Kaarten eigenlijk nooit en pak standaard GoogleMaps als ik iets nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Bepaalde Apple producten zijn niet zo fantastisch en maakt de concurrent een betere versie. Google maps is daar een voorbeeld van. Ik had het graag anders gezien omdat ik liever niet teveel informatie naar Google wil sturen, maar deze app werkt gewoon een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

PrimusIP schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:06:
Bepaalde Apple producten zijn niet zo fantastisch en maakt de concurrent een betere versie. Google maps is daar een voorbeeld van. Ik had het graag anders gezien omdat ik liever niet teveel informatie naar Google wil sturen, maar deze app werkt gewoon een stuk beter.
De concurrent had altijd al de betere versie ;) Google Maps kwam uit in 2005. In 2012 kwam Apple Maps pas. Sinds die tijd is het catch up voor Apple.

Sinds een jaar of 2 gebruik ik alleen nog Apple Maps. Google Maps is zo bloated geworden. Het enige wat ik in Apple Maps mis zijn fietsroutes.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Ik gebruik echt al sinds 2014 geen Google Maps meer. Apple Maps is voor mij ruim voldoende, vind het nog steeds jammer dat er geen echte web versie is (ja ik weet dat je het via DuckDuckGo kan gebruiken).
Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste