Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:34
@drusloos hier net zo. Kwam vorig jaar van Iphone 8 af, dan was face-id wel ff gek*t. Touch ID was dan net ff wat sneller..

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
drusloos schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:37:
Als je in de zorg werkt en letterlijk de hele dag een mondkapje draagt is 15.4 echt een hele fijne update. Altijd die stomme code. Vaak eerst nog 2 keer face id proberen voor die het code toetsenbord weergeeft. Wel wat laat na 2 jaar, maar fijn dat het alsnog is uitgebracht. Als apple een iphone zou uitbrengen met een vingerafdrukscanner had ik zelf gedacht die maar te kopen ookal ben ik al bijna 1,5 jaar tevreden met mijn 12 pro max. Maar dat met die mondkapjes was zo’n nadeel van iphone..
Als je direct op de “Face-ID” tekst drukt hoef je niet te wachten tot hij zelf met de pincode komt :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brouwer82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:10
Als je in de zorg werkt en letterlijk de hele dag een mondkapje draagt is 15.4 echt een hele fijne update. Altijd die stomme code. Vaak eerst nog 2 keer face id proberen voor die het code toetsenbord weergeeft. Wel wat laat na 2 jaar, maar fijn dat het alsnog is uitgebracht. Als apple een iphone zou uitbrengen met een vingerafdrukscanner had ik zelf gedacht die maar te kopen ookal ben ik al bijna 1,5 jaar tevreden met mijn 12 pro max. Maar dat met die mondkapjes was zo’n nadeel van iphone..
.

Je kunt ook een apple watch gebruiken om automatisch te kunnen unlocken op je iphone met een Mondkapje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:31
Ik heb sinds ik ben geupgrade naar 15.2.1 een gigantische battery drain op mijn Iphone 11. Een paar dagen later stond de update naar 15,3 klaar en heb ik die geinstalleerd hopende daarmee het probleem op te lossen. Dat hielp helaas niets. Er komt geen specifieke app naar voren die telkens veel energie verbruikt oid. Ik heb uit eindelijk de telefoon opnieuw opgestart, geforceerd opniieuw opgestart. Alle instelingen hersteld, en zelfs alles gewist (alsof je hem verkoopt). Niets van dat alles heeft helaas geholpen.

Iemand een idee waar ik het zoeken moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
BoerFrits schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:38:
Ik heb sinds ik ben geupgrade naar 15.2.1 een gigantische battery drain op mijn Iphone 11. Een paar dagen later stond de update naar 15,3 klaar en heb ik die geinstalleerd hopende daarmee het probleem op te lossen. Dat hielp helaas niets. Er komt geen specifieke app naar voren die telkens veel energie verbruikt oid. Ik heb uit eindelijk de telefoon opnieuw opgestart, geforceerd opniieuw opgestart. Alle instelingen hersteld, en zelfs alles gewist (alsof je hem verkoopt). Niets van dat alles heeft helaas geholpen.

Iemand een idee waar ik het zoeken moet?
Uitzetten, aanzetten, 3 uur in een keukenla. Hoeveel ben je dan kwijt van je batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Brouwer82 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:46:
[...]
.

Je kunt ook een apple watch gebruiken om automatisch te kunnen unlocken op je iphone met een Mondkapje op.
Klopt, maar ik heb geen apple watch omdat ik een andere smartwatch fijner vind. Daarnaast mag ik geen horloges of andere sieraden dragen als ik mijn witte jas draag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
Als je in de zorg werkt en letterlijk de hele dag een mondkapje draagt is 15.4 echt een hele fijne update.

Als apple een iphone zou uitbrengen met een vingerafdrukscanner had ik zelf gedacht die maar te kopen ookal ben ik al bijna 1,5 jaar tevreden met mijn 12 pro max. Maar dat met die mondkapjes was zo’n nadeel van iphone..
Maar je hebt dan ook weer handschoenen aan, dan zat je daar weer mee.
Maar idd ik zou ook wel graag een iphone hebben die beide had, face-id en fingerprint om te kiezen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:31
m_a_rnix schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Uitzetten, aanzetten, 3 uur in een keukenla. Hoeveel ben je dan kwijt van je batterij?
Ga het morgen gelijk even proberen :) . Voor nu doet de FaceID het voor de 2de keer ook al niet meer... :-( . Alleen opnieuw instellen van face ID helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:10

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJgLGCj5CIDAAwO09a0tpTpuPwg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2gjmFHT5Q1kSa0e0FA0A80We.png?f=fotoalbum_large

Nou moe. Ik ging gisteravond slapen. Telefoon lag op het nachtkastje. Vanochtend 5 procent over. In alle uren dat ik sliep zie je geen activiteit. De enige activiteit was find my. Maar die liet geen verbruik zien (Of apple heeft dat onzichtbaar gemaakt door de klachten?)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:19:
[Afbeelding]

Nou moe. Ik ging gisteravond slapen. Telefoon lag op het nachtkastje. Vanochtend 5 procent over. In alle uren dat ik sliep zie je geen activiteit. De enige activiteit was find my. Maar die liet geen verbruik zien (Of apple heeft dat onzichtbaar gemaakt door de klachten?)
Dual sim
WiFi 1 streepje

Wat staat er als batterij gebruik ipv tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:10

4POX

Everybody is wired

Vorkie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:46:
[...]

Dual sim
WiFi 1 streepje

Wat staat er als batterij gebruik ipv tijd?
Ik heb voor U gekeken.

De hele tijd was "find my" 100 procent. Kan dit iets te maken hebben met de Macbook 12.2 bluetooth bug?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:11:
[...]

Ik heb voor U gekeken.

De hele tijd was "find my" 100 procent. Kan dit iets te maken hebben met de Macbook 12.2 bluetooth bug?
Ik kan niets vinden in die combinatie, maar wel:

https://appletoolbox.com/find-my-drains-battery-overnight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
4POX schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:19:
[Afbeelding]

Je moet niet onderschatten hoeveel batterij het kost om een verbinding in stand te houden, ik zie op je screenshot een niet al te best bereik voor mobiel, en dat met dual sim. Maar ook WiFi maar 1 streepje.

Mijn ex had een appartement dat voor 2/3e onder de grond zat, ik kon de klok erop gelijkzetten dat zodra ik daar overnachtte de batterij van m'n telefoon gewoon 15% minder was na één nacht, dit werd al beter toen ik op WiFi kon daar (mesh systeem dus hele huis goed bereik).

M'n eigen woning heeft volledig signaal WiFi overal en meestal 3-4 streepjes mobiel netwerk bereik en ik ben 's nachts hooguit een procent of 5 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
Dylan93 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:43:
[...]

Je moet niet onderschatten hoeveel batterij het kost om een verbinding in stand te houden, ik zie op je screenshot een niet al te best bereik voor mobiel, en dat met dual sim. Maar ook WiFi maar 1 streepje.

Mijn ex had een appartement dat voor 2/3e onder de grond zat, ik kon de klok erop gelijkzetten dat zodra ik daar overnachtte de batterij van m'n telefoon gewoon 15% minder was na één nacht, dit werd al beter toen ik op WiFi kon daar (mesh systeem dus hele huis goed bereik).

M'n eigen woning heeft volledig signaal WiFi overal en meestal 3-4 streepjes mobiel netwerk bereik en ik ben 's nachts hooguit een procent of 5 kwijt.
Ik heb volle streepjes bij alles maar sinds een paar maanden elke nacht 20-30% batterij kwijt door find my. Ik zou niet weten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
Batterij verbruik is overdag ook vrij triest. 2 uurtjes met matig gebruik en 40% batterij kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Publiekinternet schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Ik heb volle streepjes bij alles maar sinds een paar maanden elke nacht 20-30% batterij kwijt door find my. Ik zou niet weten waar het aan ligt.
Klopt, zoals degene boven mij meldde is dat ook een bekende bug, maar ik zag Find My niet in zijn batterijgebruik terugkomen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
Dylan93 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Klopt, zoals degene boven mij meldde is dat ook een bekende bug, maar ik zag Find My niet in zijn batterijgebruik terugkomen, vandaar.
Ah dus ze werken gelukkig aan een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Publiekinternet nergens last van. Welke iPhone gebruik je en zit je op iOS15.3 ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
@Hackus 12pro het begin met iOS 15.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal het toestel eens gaan updaten dan, misschien dat het dan verholpen is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
@Hackus bedoelde dat het begon met iOS 15.1. Ik zit op 15.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
Meer mensen die van het volgende probleem last hebben? Ik heb een iPhone 13 PRO met iOS 15.3
Als ik nu ergens, bijvoorbeeld thuis, met Wifi ben verbonden en dan later weg ga naar buiten waar ik totaal geen Wifi dekking meer heb dan blijft mijn mobiel aangeven dat ik nog steeds een Wifi verbinding heb. Dit heb ik uiteraard niet en resulteert in het feit dat ik dan ook geen mobiel internet meer heb. Ik moet mijn telefoon dan resetten en dan heb ik weer 4G/5G. Na mijn mening is dit sinds ik iOS 15.3 heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Geen last van, misschien dat een reset van je netwerkinstellingen iets oplost.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
Huigie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:21:
Geen last van, misschien dat een reset van je netwerkinstellingen iets oplost.
Allemaal al gedaan, helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
Het blijft maar doorgaan de battery drain.. gisterennacht tijdens het slapen 33% verloren (7 uur slaap). Ik trek het niet meer ook overdag moet ik 2-3 keer laden. Ik heb de 12pro en heb dit issue sinds 15.1 en verder. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Publiekinternet schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:29:
Het blijft maar doorgaan de battery drain.. gisterennacht tijdens het slapen 33% verloren (7 uur slaap). Ik trek het niet meer ook overdag moet ik 2-3 keer laden. Ik heb de 12pro en heb dit issue sinds 15.1 en verder. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
Bij klachten over nacherlijke drains denk ik altijd een beetje: "hang hem snachts aan lader en maak je niet druk". Maar als je overdag ook 2-3x moet bijladen is er echt iets (goed) mis, ervanuitgaande dat je geen full-time screentime hebt. Er tevens vanuit gaande dat je alle opties al hebt uitgesloten en de batterij niet kapot is, rest er niets anders dan een re-install. Helpt ook dat niet, dan wordt het tijd om contact op te nemen met Apple.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 08-02-2022 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
Thanks! Heb hem nu volledig gereset. Ik houd het vannacht in de gaten. Zal wel even een update geven als het gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Publiekinternet schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:47:
Thanks! Heb hem nu volledig gereset. Ik houd het vannacht in de gaten. Zal wel even een update geven als het gewerkt heeft.
Oh als je nog geen zachte/harde reset had gedaan is dat inderdaad nog een eerste stap. Als dat niet helpt blijft een re-install over. Het heeft ook weinig zin om voor die tijd naar Apple te gaan, want het eerste wat ze vragen is: doe een clean install voordat we je gaan helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 10:29
Ik zou nog een paar dagen wachten, kan zijn dat na een reset/re-install de telefoon weer begint met indexeren e.d. van je foto's en syncen met iCloud. Dat gebeurt als deze aan de lader is, dus daarom is er dan opeens flinke drain terwijl de telefoon niet actief gebruikt wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Locolau op 08-02-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
Oké! Update wel in het weekend wat de status is! Héb hem volledig gewiped en opnieuw geïnstalleerd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.apple.com/new...via-tap-to-pay-on-iphone/

Zou het al in iOS15 beschikbaar komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:57
Dit lijkt me echt zo grote nieuwe functie voor iOS 16. Kunnen ze daar mooi mee uitpakken tijdens WWDC 2022. My 2 cents. :*)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Dit lijkt me echt zo grote nieuwe functie voor iOS 16. Kunnen ze daar mooi mee uitpakken tijdens WWDC 2022. My 2 cents. :*)
“Spring”, duurt tot 21 Juni. Moeten ze de WWDC daarvoor houden.

En het gaat werken met aparte app’s dus verwacht eigenlijk niet dat het wordt uitgesteld naar iOS 16

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:16
Als het komt, dan alleen in de VS, Canada en het VK. Duitsland en Frankrijk volgen in 2024 en Nederland en België in 2026 (misschien met een beetje geluk in 2025 maar dat betwijfel ik).

Weet niet of je het ook moet willen dat Apple steeds meer gaat fungeren als bank zonder dat ze bank zijn (en hen ergens op aan kan spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit er niet op te wachten nee, en denk zelf ook in 1e beta voor iOS16 begin juni.

iOS 15.4 Beta 2 loopt lekker.
Versie: 19E5219e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
TheKerremenke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Het zit in iOS 15.4 beta 2.

https://www.macrumors.com...ios-15-4-beta-tap-to-pay/

[ Voor 10% gewijzigd door ChrisM op 08-02-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Even een vraagje. Wanneer ik een groot bestand airdrop gaat mijn scherm na een tijdje uit en dan stopt de airdrop transfer tenzij ik de hele tijd mijn scherm wakker houd.
Background app refresh staat aan en heeft geen invloed.
Daarnaast weet ik dat je de auto-lock op never kan zetten maar ik vind het nogal omslachtig om elke keer de auto-lock settings te veranderen wanneer ik bestanden wil versturen/overzetten.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ik heb een iPhone Xr met iOS 15.3. Ik las dat het mogelijk zou moeten zijn om, in de nieuwe iOS, Face Unlock zo in te stellen dat ik de iPhone ook zou moeten kunnen unlocken met gezichtsmasker. Ik kan die instelling alleen niet vinden, en online kom ik ook niet verder.

Heeft iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
SASQUATXH schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:49:
Ik heb een iPhone Xr met iOS 15.3. Ik las dat het mogelijk zou moeten zijn om, in de nieuwe iOS, Face Unlock zo in te stellen dat ik de iPhone ook zou moeten kunnen unlocken met gezichtsmasker. Ik kan die instelling alleen niet vinden, en online kom ik ook niet verder.

Heeft iemand nog een tip?
Kan niet.

Dat is een feature dat niet in 15.3 zit maar in 15.4 beta. En het lijkt er op dat het straks alleen werkt op de iPhone 12 en nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

La1974 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:20:
[...]

Als het komt, dan alleen in de VS, Canada en het VK. Duitsland en Frankrijk volgen in 2024 en Nederland en België in 2026 (misschien met een beetje geluk in 2025 maar dat betwijfel ik).

Weet niet of je het ook moet willen dat Apple steeds meer gaat fungeren als bank zonder dat ze bank zijn (en hen ergens op aan kan spreken).
Al die pin apparaat fabrikanten zijn ook geen bank. Apple voldoet gewoon aan de zelfde specificaties. Bijvoorbeeld een SumUp doet het zelfde, alleen hebben een apart apparaat ontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

15.4 pb2 is uit.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Toppe schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Al die pin apparaat fabrikanten zijn ook geen bank. Apple voldoet gewoon aan de zelfde specificaties. Bijvoorbeeld een SumUp doet het zelfde, alleen hebben een apart apparaat ontwikkeld.
Ik doel eigenlijk meer op Apple Card, Apple Pay, Apple Cash.

Ze gaan steeds meer als tussenpersoon fungeren en dat doen ze niet gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

La1974 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Ik doel eigenlijk meer op Apple Card, Apple Pay, Apple Cash.

Ze gaan steeds meer als tussenpersoon fungeren en dat doen ze niet gratis.
Uh, Apple Card is gewoon een creditcard, Apple Pay een betaal dienst (Wat Google ook doet) en Apple Cash is een verkapte vorm van tikkies…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Toppe schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Uh, Apple Card is gewoon een creditcard, Apple Pay een betaal dienst (Wat Google ook doet) en Apple Cash is een verkapte vorm van tikkies…
Klopt, maar het probleem is dat dat extra kosten met zich meebrengt. Apple is gewoon een extra partij die voor elke transactie geld vraagt.

Het gebruik van Tikkie is gratis, Apple Pay niet.

Een transactie met een credit card kost geld, met Apple erbij kost dat extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

La1974 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Klopt, maar het probleem is dat dat extra kosten met zich meebrengt. Apple is gewoon een extra partij die voor elke transactie geld vraagt.

Het gebruik van Tikkie is gratis, Apple Pay niet.

Een transactie met een credit card kost geld, met Apple erbij kost dat extra geld.
Ik vind je wel kort door de bocht. Elke credit card maatschappij rekent kosten. In de VS hebben ze loyalty programma’s om hun klanten te behouden en die werken echt wel.

Schat net toevallig wat artikelen aan, klik op Apple Pay betalen en ik hoef niet eens meer m’n gegevens in te vullen. Alles in één keer geregeld. Het kan dus wel, dat is ook een stukje Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Toppe schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:09:
[...]

Ik vind je wel kort door de bocht. Elke credit card maatschappij rekent kosten. In de VS hebben ze loyalty programma’s om hun klanten te behouden en die werken echt wel.

Schat net toevallig wat artikelen aan, klik op Apple Pay betalen en ik hoef niet eens meer m’n gegevens in te vullen. Alles in één keer geregeld. Het kan dus wel, dat is ook een stukje Apple.
Verdiep je even in de materie. Ja, Apple maakt het simpel omdat ze hun platform hebben. Dat is ook gelijk de reden waarom de EU in gaat grijpen met de DMA en DSA. Deze macht moet gebroken worden.

De reden dat het zo lang duurde voordat Apple Pay werd ingevoerd was omdat de banken geen zin hadden om maandelijks een rekening hiervoor van Apple te ontvangen.

Maar de macht van Apple heeft uiteindelijk gewonnen en Apple Pay is breed beschikbaar. Ik gebruik het zelf ook met veel plezier.

Maar diezelfde macht van Apple heeft er ook voor gezorgd dat de banken niets voor deze service van de gebruikers mogen vragen. Dus betaalt iedereen, ook degene zonder Apple device of degene die het nooit gebruiken, via de maandelijkse kosten.

De banken de graaiers die ieder jaar meer vragen voor hun diensten. Apple de grote vriend (maar wel doodleuk al die banken een factuur sturen voor hun dienst).

Je kan ervan vinden wat je wilt. Maar de macht van Big Tech is veel te groot en moet gebroken worden. Gelukkig sta ik daar niet alleen in een gat dit gebeuren.
15.3.1 is beschikbaar
Versie: 19D52

About the security content of iOS 15.3.1 and iPadOS 15.3.1

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 10-02-2022 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ach ja, elke partij die iets met je betalingsverkeer doet vraagt daar geld voor. Wij zien die rekening alleen niet altijd als particulier.

Dat geld dus ook voor Apple Pay maar net zo goed voor normaal pinnen, iDeal, creditcard, Paypal en noem ze allemaal maar op.

Publiekinternet schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:21:
Oké! Update wel in het weekend wat de status is! Héb hem volledig gewiped en opnieuw geïnstalleerd. Ben benieuwd.
En, verholpen ?

• La1974
Donstil schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:41:
Ach ja, elke partij die iets met je betalingsverkeer doet vraagt daar geld voor. Wij zien die rekening alleen niet altijd als particulier.

Dat geld dus ook voor Apple Pay maar net zo goed voor normaal pinnen, iDeal, creditcard, Paypal en noem ze allemaal maar op.
Klopt maar op deze manier wordt de keten tussen de betaler en de ontvanger alleen maar langer (en dus duurder). En uiteindelijk betaalt de consument de prijs.

Maar mijn belangrijkste punt is dat Apple zijn macht (platform) gebruikt/misbruikt om de regels de dicteren. Daar gaat het mis. Maar dat wordt opgelost door de EU hoop ik.

Tot die tijd maak ik vrolijk gebruik van Apple Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
La1974 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:54:
[...]

Klopt maar op deze manier wordt de keten tussen de betaler en de ontvanger alleen maar langer (en dus duurder). En uiteindelijk betaalt de consument de prijs.

Maar mijn belangrijkste punt is dat Apple zijn macht (platform) gebruikt/misbruikt om de regels de dicteren. Daar gaat het mis. Maar dat wordt opgelost door de EU hoop ik.

Tot die tijd maak ik vrolijk gebruik van Apple Pay.
Ik zie de prijs als consument eigenlijk niet terug maar mocht dat toch zo zijn dan heb ik liever dat die altijd bemoeiende EU de banken eens aanpakt.

Want het verhogen van je bank pakket (waar dan bijvoorbeeld ApplePay kosten van betaald zouden moeten worden) lijkt mij niet nodig zolang ze nog miljarden winst per jaar maken.

Het is makkelijk en nu de trend om te wijzen naar “big tech” maar dichterbij huis is het absoluut niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Publiekinternet
Mmmm niet zoals het vroeger.. nu een verlies van 15-20%. Ik houd het nog wel even in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Ik zie de prijs als consument eigenlijk niet terug maar mocht dat toch zo zijn dan heb ik liever dat die altijd bemoeiende EU de banken eens aanpakt.

Want het verhogen van je bank pakket (waar dan bijvoorbeeld ApplePay kosten van betaald zouden moeten worden) lijkt mij niet nodig zolang ze nog miljarden winst per jaar maken.

Het is makkelijk en nu de trend om te wijzen naar “big tech” maar dichterbij huis is het absoluut niet beter.
Dit is een mooi voorbeeld van de macht van Apple. Apple heeft fans, banken niet.

Apple maakte in het vorige kwartaal ruim 20 miljard winst. Dat is meer dan het dubbele dan:

- ABN Amro (1,23 miljard)
- ING (4,7 miljard)
- Rabobank (3,7 miljard)
- Deutsche Bank (2,5 miljard)
- KBC (663 miljoen)

In een jaar!!!

Hier kan je lezen waarom het belangrijk is dat banken winst maken: https://www.dnb.nl/actuee...bij-langdurig-lage-rente/

Jij gaat er als persoon veel meer van merken als de banken stoppen met winst maken dan als Apple dit doet.

• PepieMax
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 19:41
Donstil schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Whataboutism much?

De winst van de banken is niet eens te vergelijken met die van Apple. Verder is het ook een non-argument ten opizchte van wat @La1974 aankaart. Goed, verder naar discussies en ervaringen over iOS15.
La1974 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Dit is een mooi voorbeeld van de macht van Apple. Apple heeft fans, banken niet.

Apple maakte in het vorige kwartaal ruim 20 miljard winst. Dat is meer dan het dubbele dan:

- ABN Amro (1,23 miljard)
- ING (4,7 miljard)
- Rabobank (3,7 miljard)
- Deutsche Bank (2,5 miljard)
- KBC (663 miljoen)

In een jaar!!!

Hier kan je lezen waarom het belangrijk is dat banken winst maken: https://www.dnb.nl/actuee...bij-langdurig-lage-rente/

Jij gaat er als persoon veel meer van merken als de banken stoppen met winst maken dan als Apple dit doet.
Van mij mag iedereen winst maken overigens hoor, zelfs de banken en dat Apple veel winst maakt vind ik ook dikke prima, het wordt alleen een ander verhaal als de Rabobank bijvoorbeeld de kosten voor pinnen door zou belasten terwijl ze zoveel winst maken.

Maar goed dat is wel wat off-topic voor het iOS 15 topic. Apple Pay heeft zijn eigen topic ook :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
Graag weer ontopic over iOS 15 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals hierboven gemeld hoort deze discussie hier niet thuis. Mag evt. in [Apple Pay] Ervaringen & Discussie of een nieuw topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Zoals hierboven gemeld hoort deze discussie hier niet thuis. Mag evt. in [Apple Pay] Ervaringen & Discussie of een nieuw topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
*knip*

Zie hierboven.

[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
Modbreak:Graag weer ontopic.

En dan niet maar 1 post... ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:38:
[mbr]Zoals hierboven gemeld hoort deze discussie hier niet thuis. Mag evt. in [Apple Pay] Ervaringen & Discussie of een nieuw topic.[/]
is goed dat regel ik :)

Ik hoop dat we voor iOS16 de mogelijkheid hebben om Airtags in het gezin te delen want in iOS 15 zie ik die mogelijkheid nog nergens.. of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Ik hoop dat we voor iOS16 de mogelijkheid hebben om Airtags in het gezin te delen want in iOS 15 zie ik die mogelijkheid nog nergens.. of kijk ik verkeerd?
Waarom zou je een AirTag willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Mag hier ook niet. :+

Dat Apple graag alles met elkaar integreert betekent niet dat dat op Tweakers ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door La1974 op 11-02-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Zodat de partner niet steeds meldingen krijgt dat ze gestalkt wordt. Zeker bij het delen van auto’s enzo.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faust
oh snap, sorry verwijder alles maar dit gaat me nooit lukken guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Zodat de partner niet steeds meldingen krijgt dat ze gestalkt wordt. Zeker bij het delen van auto’s enzo.
Hm, oke. Heb je dan z'n ding in je auto liggen of wat?

Zou toch verwachten dat ze hier wel wat op gaan vinden, aan de andere kant is tag niet gemaakt om "te delen" natuurlijk. Aan de andere kant kan je nu ook geen devices delen via het FM netwerk.

Maar ja, gaat wel offtopic dit :+

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 11-02-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Find my is wel on-topic toch? En ik kan de devices van mijn vriendin zien, aangezien we een family zijn voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

m_a_rnix schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:22:
Find my is wel on-topic toch? En ik kan de devices van mijn vriendin zien, aangezien we een family zijn voor Apple.
Ja klopt, wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Hm, oke. Heb je dan z'n ding in je auto liggen of wat?

Zou toch verwachten dat ze hier wel wat op gaan vinden, aan de andere kant is tag niet gemaakt om "te delen" natuurlijk. Aan de andere kant kan je nu ook geen devices delen via het FM netwerk.

Maar ja, gaat wel offtopic dit :+
Nee gewoon aan de sleutelbos. Net als de meeste hier gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:11:
[...]

Nee gewoon aan de sleutelbos. Net als de meeste hier gok ik :+
Ik heb 'm ook aan m'n sleutelbos maar vrouwlief heeft de reserve sleutel van mijn auto en ik de reserve sleutel van haar auto. Hebben dus nooit gezeik met AirTags enzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:44:
Nou ik heb een Airtag voor onze Peuter. Inclusief bandjes die er een “watsj” van maken, die zou ik daarom graag met mijn vrouw delen.

Edit: En de hierboven al aangehaalde Autosleutel. De reserve sleutel ligt in de kluis en de gebruikssleutel heeft een Airtag.

Maar goed de optie om wel te kunnen delen betekend niet dat je hem moet delen. Dus eigenlijk boeit het ook totaal niet verder.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 11-02-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Dat is ook pas na een aantal uur toch? Ik krijg die melding in ieder geval nooit als ik eens met mijn vrouw haar auto rij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Donstil schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:40:
[...]

Dat is ook pas na een aantal uur toch? Ik krijg die melding in ieder geval nooit als ik eens met mijn vrouw haar auto rij.
Als ik de auto van mijn moeder meeneem (hangt een AirTag aan de sleutel) dan krijg ik binnen +/- 30 min. een melding dat een, voor mij onbekende, AirTag mij volgt.

Blijft jammer dat er nog altijd geen rekening gehouden wordt met "Delen met gezin" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:19
robcoenen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Als ik de auto van mijn moeder meeneem (hangt een AirTag aan de sleutel) dan krijg ik binnen +/- 30 min. een melding dat een, voor mij onbekende, AirTag mij volgt.

Blijft jammer dat er nog altijd geen rekening gehouden wordt met "Delen met gezin" :/
Dat zal wel komen, omdat de AirTag "nog maar aan Apple ID hangt" en dus niet dat onderscheid kan maken.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Ooh echt? Dat heb ik hier nooit gehad nog, nu hebben wij wel een iCloud familie samen maar daar doen ze dus helaas niets mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 11-02-2022 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42
Ik dacht eerst dat ik in het Airtag topic zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Allen,

Aangezien ik eigenlijk geen andere plaats weet om mijn vraag te stellen, maar even zo. Ik heb namelijk een gekkigheid met de app Apple Gezondheid. Sinds kort heb ik een Soehnle Connect 200 activity tracker. Hiervoor is er ook een eigen app om het horloge uit te lezen en deze kon ik koppelen aan Apple Gezondheid. Zo gezegd zo gedaan, maar in Apple Gezondheid laat mijn iPhone op het dashboard enkel de stappen zien die de telefoon zelf heeft geregistreerd. Dus niet de hogere vanuit het horloge. Ik kan binnen Apple Gezondheid wel zien dat hij is gekoppeld met de Soehne app, sterker: als je verder doorklikt dan kun je ook zien welke stappen de Soehnle app heeft doorgegeven aan Apple Gezondheid. Maar daar doet de Apple dus niets mee verder. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik gebruik Firefox en Safari op iOS (nou ja, firefox voornamelijk op de iPad)

Aangezien ik op m'n windows pc's voornamelijk Firefox gebruik, en m'n online 'omgeving' vooral gesync'ed is op Firefox (bookmarks, open tabs, history, wachtwoorden, themes, ... maar vooral bookmarks)

De vraag is nu, is elke browser, die niet Safari is, zo ontzettend beperkt op iOS/iPadOS?

Ik gebruik nu voornamelijk terug Safari op de iPad/iPhone/Macbook wegens alle hand-off features en de naadloze integratie, maar dat is dan voornamelijk weer lastig als ik aan een windows pc zit (werk, gaming)

Ik had gehoopt dat firefox [iOS] op dezelfde manier cross-platform zou werken, maar dat doet het dus niet.

Enkele voorbeelden:
  • Bookmarks: op Firefox [iOS] kan je niet bookmarken naar een folder naar keuze (om je bookmarks netjes geordend te houden). Je kan enkel bookmarken naar een folder genaamd: "mobile bookmarks". Daarna moet ik iedere x weken die folder eens leegmaken en sorteren. Je kan ook geen bestaande bookmarks deleten of verplaatsen of ordenen. Wat in Safari [iOS} wel kan.
  • Openstaande tabs: Dit is een heel storende. Ik had verwacht dat openstaande sessies naadloos gesynced zouden worden over alle clients. Maar dan iets meer dan enkel een lijst tonen van openstaande tabs op de andere devices. Met die lijst kan je dus niet interageren, enkel aanklikken.
    Je kan dus niet openstaande tabs op andere devices sluiten of verwijderen, wat met safari wel kan.
    Dit mis ik heel vaak. Mijn online gebruik is erg verdeeld over de drie devices, en ik ben nogal een 'tabs hoarder' spijtig genoeg. Gebeurt ook vaak genoeg dat ik hetzelfde artikel zie langskomen als ik de iPad vastneem, en daar verder lees. Maar had dan ook graag de tab gesloten op de macbook bvb, of iPhone.
    Of tabs verder lezen op een ander apparaat en dan sluiten zodat ze overal gesloten worden.
    Op safari zijn de tabs echt gesynct, en kan je er mee interageren. Firefox [iOS] laat je gewoon in een lijstje weten wat er open staat
Geen tab groups ook (gebruik ik nu ook veel sinds ik dit heb ontdekt op Safari)

Ik ben nu aan de gang met op alle devices zoveel mogelijk tabs uit te lezen, en eens goed nadenken over welke software ik verder wil gebruiken. Het probleem is dat ik niet enkel iOS/macOS devices heb, en enkel firefox crossplatform is.

Indien er een safari client was voor windows was ik volledig om. Bookmarks migreren en gaan. Bookmarks migreren of mergen tussen clients (firefox-safari) is ook nog zo'n drama. iCloud gebruik ik daar liever niet voor gezien hoe vaag en slecht dat werkt op windows.

Ligt de reden voor de 'kreupele' clients bij Apple? Of heeft firefox gewoon niet de middelen om dat soort cross-device/cross-platform syncen mogelijk te maken?

En dan is er nog het overduidelijke issue dat firefox op m'n intel macbook zo'n energie-vreter is, maar dat is voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:20
Amos_x schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:38:
[...]
De vraag is nu, is elke browser, die niet Safari is, zo ontzettend beperkt op iOS/iPadOS?
[...]

Ik had gehoopt dat firefox [iOS] op dezelfde manier cross-platform zou werken, maar dat doet het dus niet.

Enkele voorbeelden:
...
Bookmarks
Klik in firefox op de drie puntjes naast de URL, klik op Bladwijzer toevoegen, klik op de blauwe balk onderin op de knop bewerken. Dan kan je vervolgens wijzigen in welke folder het word opgeslagen.

Openstaande tabs
Ik heb bij open tabbladen de locale, incognito en de gesynchroniseerde tabbladen mogelijkheid. En de sync werkt hier echt naadloos en instant. Sync tabs sluiten op andere devices zou ik moeten testen, maar heb nooit tegen dit probleem aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
don spike schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Bookmarks
Klik in firefox op de drie puntjes naast de URL, klik op Bladwijzer toevoegen, klik op de blauwe balk onderin op de knop bewerken. Dan kan je vervolgens wijzigen in welke folder het word opgeslagen.
Holy crap... 8)7 :X /schaam... Bedankt _/-\o_ Had nooit die edit knop gezien. Safari doet het beter, het toont je namelijk meteen je bookmarks structuur om het op te slaan waar je wil, ipv eerst 1 default map te tonen en die daarna aan te passen.
Openstaande tabs
Ik heb bij open tabbladen de locale, incognito en de gesynchroniseerde tabbladen mogelijkheid. En de sync werkt hier echt naadloos en instant. Sync tabs sluiten op andere devices zou ik moeten testen, maar heb nooit tegen dit probleem aangelopen.
Sync tabs sluiten op andere devices lukt niet. Bij open tabbladen zie ik inderdaad lijstjes van andere tabs op andere devices.

Het hangt per persoon af, maar ik kan gemakkelijk een 50 tal tabs open hebben om te lezen. Eigenlijk zou ik daarvoor "reading list" moeten gebruiken, maar goed. In safari kan je een tab vanop je Macbook die je gelezen hebt op je iPad op je iPad sluiten voor beide devices.

Dat is nu mijn workflow zowat.

Bookmarks kunnen perfect kunnen syncen tussen safari en firefox zou prachtig zijn. Nu laad ik steeds de 1 in de ander in iedere x maand.

Maar goed, dit helpt. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

was gisteren even in paniek op de sportschool, kon mn iphone niet vinden. Bellen was geen succes (want altijd op stil) dus probeerde via een pc daar in te loggen op icloud voor find my iphone. Hier kreeg ik uiteraard de melding dat ik de inlogpoging moet bevestingen op mn... iphone. Dat ging dus niet. Uiteindelijk lag ie gewoon onderin mn tas dus dat is helemaal goedgekomen. Maar zette me wel aan het denken. Ik heb maar 1 iDevice met mn icloud account. Als ik mn telefoon kwijtraak (of simkaart kapot). Ben ik volgens mij mn toegang totaal kwijt? Zie ik iets over het hoofd of is dit dé reden om een ipad te kopen :P

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 17:53
Flipm0de schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:06:
was gisteren even in paniek op de sportschool, kon mn iphone niet vinden. Bellen was geen succes (want altijd op stil) dus probeerde via een pc daar in te loggen op icloud voor find my iphone. Hier kreeg ik uiteraard de melding dat ik de inlogpoging moet bevestingen op mn... iphone. Dat ging dus niet. Uiteindelijk lag ie gewoon onderin mn tas dus dat is helemaal goedgekomen. Maar zette me wel aan het denken. Ik heb maar 1 iDevice met mn icloud account. Als ik mn telefoon kwijtraak (of simkaart kapot). Ben ik volgens mij mn toegang totaal kwijt? Zie ik iets over het hoofd of is dit dé reden om een ipad te kopen :P
of een Apple Watch :) Is goedkoper én je kan em in de sportschool gebruiken :P

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kassad schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:23:
[...]

of een Apple Watch :) Is goedkoper én je kan em in de sportschool gebruiken :P
Volgens mij kan je dan niet bevestigen qua inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Vorkie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Volgens mij kan je dan niet bevestigen qua inloggen.
Zeker wel, ik doe dat regelmatig bij het inloggen in iCloud in de browser om mijn agenda bij te werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Kassad op 14-02-2022 09:26 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kassad schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Zeker wel, ik doe dat regelmatig bij het inloggen in iCloud in de browser om mijn agenda bij te werken.
Ook als je telefoon uit is of thuis ligt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Vorkie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:27:
[...]

Ook als je telefoon uit is of thuis ligt? :)
Zo lang je contact hebt (of maakt) met een bekend WiFi netwerk wel ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flipm0de schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:06:
Volgens de FAQ kun je alsnog inloggen als je je recovery-key ingeeft.
What if I no longer have access to any of my trusted devices?
If you can't access any of your trusted devices, you can still access your account using your password and Recovery Key, or with your password and SMS-capable phone number.
Go to appleid.apple.com, click Sign In, and enter your Apple ID and password.
On the Verify your Identity screen, select "Can't access your trusted devices?".
In the pop-up window, enter your Recovery Key.
Go to the Devices section and remove the device you no longer wish to use to verify your identity.
https://support.apple.com/en-us/HT204152

Maar moet eerlijk zeggen dat ik mijn recovery key echt niet weet…. Goed punt om eens bij stil te staan want ik zou hetzelfde als jij gedaan hebben en verwachten direct online de phone te zien.

Edit: een Recovery code kun je instellen bij: instellingen>iCloud>Wachtwoord en beveiliging. En zie dat de mijne by-default uit stond.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 14-02-2022 09:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10
Op https://www.icloud.com/find kun je inloggen zonder de MFA om je iPhone te zoeken.

"Vroeger" was er op icloud.com zelf ook een link daar naar toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
heheh, ik zat nog te twijfelen om een edit te doen maar dacht 'er is vast iemand sneller dan ik ' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

basmq schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:46:
Op https://www.icloud.com/find kun je inloggen zonder de MFA om je iPhone te zoeken.

"Vroeger" was er op icloud.com zelf ook een link daar naar toe.
krijg hier ook dat er een melding is gestuurd naar je devices.

Ga dat Recovery-ID eens uitproberen! Thanks!

via de link van @Dennisdn wel nog wat andere zaken kunnen instellen. Een recovery acccount (iemand anders met een iDevice) en een extra telefoonnr (hoeft geen iphone te zijn).

Thanks!

[ Voor 20% gewijzigd door Flipm0de op 14-02-2022 10:46 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Flipm0de schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:10:
[...]

krijg hier ook dat er een melding is gestuurd naar je devices.

Ga dat Recovery-ID eens uitproberen! Thanks!

via de link van @Dennisdn wel nog wat andere zaken kunnen instellen. Een recovery acccount (iemand anders met een iDevice) en een extra telefoonnr (hoeft geen iphone te zijn).

Tanks!
Balen man, daar gaat je reden om een nieuw device aan te schaffen :P

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste