Dank je, weet ik. Bij grotere tekstvelden, zoals bij de notitie app, kun je ook verticaal bewegen door over het hele toetsenbord te schuiven.jopie schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:33:
Ik heb niet alles gelezen, maar het punt dat je cursor ergens plaatsen lastig is gaat makkelijker als je je vinger ingedrukt houd op de spatie. Daarna kun je op de spatie naar links of naar rechts schuiven en schuift de cursor mee.
Mbt de gekleurde stippen.Dancing_Animal schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:00:
- gekleurd stipje bovenin scherm? Dan wordt de microfoon gebruikt
- ander gekleurd stipje bovenin scherm? Dan wordt de camera gebruikt. Maak daar een microfoon en een camera van.
Oranje betekend microfoon in gebruik.
Groen betekend camera of camera en microfoon in gebruik.
Klopt inderdaad dat ze beter voor camera en microfoon blauw ofzo hadden kunnen kiezen. Dan had je oranje (microfoon), groen (camera), blauw (microfoon en camera)
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Of geen kleuren, maar zet er een camera of microfoon symbool neer, net als het WiFi symbool, en het is voor iedereen duidelijk.TheKerremenke schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Mbt de gekleurde stippen.
Oranje betekend microfoon in gebruik.
Groen betekend camera of camera en microfoon in gebruik.
Klopt inderdaad dat ze beter voor camera en microfoon blauw ofzo hadden kunnen kiezen. Dan had je oranje (microfoon), groen (camera), blauw (microfoon en camera)
Ik denk dat als je een symbool uit moet leggen het niet duidelijk is.
Het lijkt me overigens best een leuk project, een OS vormgeven.
Deze komt natuurlijk bij de Mac vandaan, daar zit al minimaal sinds 2013 een groene led naast de webcam. En een stipje is toch weer kleiner dan een icoon. Al snap ik ook wel dat een icoon duidelijker is.Dancing_Animal schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Of geen kleuren, maar zet er een camera of microfoon symbool neer, net als het WiFi symbool, en het is voor iedereen duidelijk.
Ik denk dat als je een symbool uit moet leggen het niet duidelijk is.
Het lijkt me overigens best een leuk project, een OS vormgeven.
Dat zullen we om 19:10 wetendanjan2411 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:07:
Komt vanavond de final release van 15.3?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik ben er wel op voorbereid !!danjan2411 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:07:
Komt vanavond de final release van 15.3?
Sinds kort mis ik op mijn iPhone binnen Safari de veelbezochte websites. Die snelkoppelingen zijn helaas niet meer zichtbaar. Op mijn macbook zijn ze er nog wel. Als ik op wijzig druk en ze aan vink, gebeurt er helaas niets. Ik vond het altijd wel prettig om mijn veelbezochte websites binnen handbereik te hebben. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? bvd
In het geheugen van m'n iPhone heb ik 6,9 GB bij tiktok staan. Cache is al geleegd maar die 6,9 blijft staan.
Op Android kan ik dit verwijderen binnen de app.
iPhone kan dit niet.
Iemand enig idee hoe ik dit kan leggen? De dingen die ik op wil slaan staan al bij video's
iPhone kan dit niet.
Iemand enig idee hoe ik dit kan leggen? De dingen die ik op wil slaan staan al bij video's
Toestel al opnieuw opgestart ?jaydenjarno schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:23:
In het geheugen van m'n iPhone heb ik 6,9 GB bij tiktok staan. Cache is al geleegd maar die 6,9 blijft staan.
iPhone kan dit niet.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De app deleten?jaydenjarno schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:23:
iPhone kan dit niet.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Toestel is al opnieuw opgestart. Ook de app verwijderd en weer gedownload. Helaas bij beide blijft het staan
Wat heel veel ruimte en problemen oplossen kan..jaydenjarno schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:00:
Toestel is al opnieuw opgestart. Ook de app verwijderd en weer gedownload. Helaas bij beide blijft het staan
(en vergeet niet alles eerst te bijwerken, opslaan en te syncen.)
Dat is een volledige back-up maken in iTunes op een pc of iMac, dan je telefoon wissen! (evt kan je ook de iOS firmware opnieuw installeren op een lege telefoon, dat schoont nog meer op)
Dan de back-up weer terug zetten. (soms moet je even in een app opnieuw inloggen)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Weet niet of ik het hier kwijt mag of dat het beter in een ander topic kan, als dat zo is dan lees ik het graag.
In het kort, sinds de laatste update werkt turn-by-turn navigatie niet meer op m’n Apple Watch.
Horloge gereboot (digital crown en andere knopt 10 seconden indrukken)
Telefoon al herstart.
Instellingen zowel op telefoon als horloge staan goed.
Iemand een idee ??
Laat maar !!
Na een derde reboot van zowel telefoon als horloge werkt het weer
On a side note: ligt het aan mij of wordt dat ios steeds buggyer….
Is niet de eerste keer dat ik ‘unexpected behaviour’ heb in apps wat pas oplost na een aantal reboots.
In het kort, sinds de laatste update werkt turn-by-turn navigatie niet meer op m’n Apple Watch.
Horloge gereboot (digital crown en andere knopt 10 seconden indrukken)
Telefoon al herstart.
Instellingen zowel op telefoon als horloge staan goed.
Iemand een idee ??
Laat maar !!
Na een derde reboot van zowel telefoon als horloge werkt het weer
Is niet de eerste keer dat ik ‘unexpected behaviour’ heb in apps wat pas oplost na een aantal reboots.
[ Voor 25% gewijzigd door Eric H op 25-01-2022 11:56 ]
Eric, Signing off !!
Apple pusht “features” die vervolgens verschillende dingen kreupel maakt.Eric H schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:49:
Mijn ervaringen:
- Zie hierboven, private relay sloopt simpele zoek suggesties in Safari
- Meest gebruikte websitebezoek is bij mij op de iPhone al niet meer zichtbaar sinds iOS 13. Op de iPad werkt het wel
- Zodra de iPhone aan de lader gaat, gaat de iMessage app syncen. De hele nacht lang.
- Apps die niet mogen background refreshen. Doen dat toch.
- Willekeurige battery drains, 13 pro max na twee uur screen on op 20% zit
- Niet storen functie hoeft dat niet te melden aan mensen die een bericht sturen. Doet dat toch.
- e-mail die fouten geeft bij mail ophalen, elke dag wel een keer. iOS 14 had dit probleem ook.
- agenda die vanalles door elkaar haalt. Maar na 5 seconden de app open hebben springt alles weer naar zoals het hoort.
- iPhone springt van 4g naar 5g geen verbinding meer. Blijft dan gewoon op 4g.
Allemaal geen drama, maar ik ben het volledig met je eens.
Start maar met refreshenMarioMark1541 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:10:
Helaas nog geen update dan morgen ??
18:10u
19:10u
dinsdag, woensdag....
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
@Wouter36 1 van je hele lijst klinkt herkenbaar, de lijst met bezocht.
De rest niet.
Op de 11 Pro, 12 Pro en nu de 13 Pro niet.
De rest niet.
Op de 11 Pro, 12 Pro en nu de 13 Pro niet.
@4POX heb al dev. account 😉
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Nou bespaar je de moeite. Oninteressante update 😆
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Werkelijkwaar geen enkele bug zelf ook meegemaakt. Wellicht toch een keer alles opnieuw installeren?Wouter36 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:52:
[...]
Apple pusht “features” die vervolgens verschillende dingen kreupel maakt.
Mijn ervaringen:
- Meest gebruikte websitebezoek is bij mij op de iPhone al niet meer zichtbaar sinds iOS 13. Op de iPad werkt het wel
- Zodra de iPhone aan de lader gaat, gaat de iMessage app syncen. De hele nacht lang.
- Niet storen functie hoeft dat niet te melden aan mensen die een bericht sturen. Doet dat toch.
- e-mail die fouten geeft bij mail ophalen, elke dag wel een keer. iOS 14 had dit probleem ook.
- agenda die vanalles door elkaar haalt. Maar na 5 seconden de app open hebben springt alles weer naar zoals het hoort.
Ik wist niet dat die website op een zwarte lijst stond.
Versie 19D50danjan2411 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:05:
iOS 15.3 is uit
Versie verder dan beta RC
edit About the security content of iOS 15.3 and iPadOS 15.3
[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 26-01-2022 19:42 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Overigens niet dezelfde build als de RC, krijg daar nu een update overheen.
Je hebt in het beta kanaal een update van 49 naar 50 gekregen?Donstil schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:18:
Overigens niet dezelfde build als de RC, krijg daar nu een update overheen.
Nee, hier niet. Alleen als je je profiel verwijdert, dan komt PR 15.3 beschikbaar. Dan moet je nadien weer je profiel instellen, anders krijg je de volgende Beta nietHuigie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:09:
[...]
Je hebt in het beta kanaal een update van 49 naar 50 gekregen?
Ah ok, de "update" van 5,2GB. Dacht al dat ik iets gemist had.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Yup, vandaar.Huigie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:09:
[...]
Je hebt in het beta kanaal een update van 49 naar 50 gekregen?
Apple releases first beta 15.4 to developers
versie: 19E5209h
Release notes
versie: 19E5209h
Release notes
[ Voor 70% gewijzigd door Hackus op 27-01-2022 19:45 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Noice:
Keyboard Brightness
In 15.4, there's a new Keyboard Brightness option that can be added to the Control Center to allow you to adjust the brightness of a connected keyboard with backlighting.
Keyboard Brightness
In 15.4, there's a new Keyboard Brightness option that can be added to the Control Center to allow you to adjust the brightness of a connected keyboard with backlighting.
Leuk dat het er is, maar ik heb in al die tijd nu nog nooit bij mijzelf gedacht dat ik de brightness van het keyboard zelf zou willen aanpassen tbh.Donstil schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:11:
Noice:
Keyboard Brightness
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Dan gebruik jij het nietAiii schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:12:
[...]
Leuk dat het er is, maar ik heb in al die tijd nu nog nooit bij mijzelf gedacht dat ik de brightness van het keyboard zelf zou willen aanpassen tbh.
Opgelost door 15.3, drains nog even afwachten.Wouter36 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:52:
[...]
Apple pusht “features” die vervolgens verschillende dingen kreupel maakt.
Mijn ervaringen:
15.4 is echt een top update:
Als je iPhone => 12 hebt, kan je FaceID met masker gebruiken.
Universal control: met de muis en toetsenbord van je mac ook je iPad bedienen.
Notities toevoegen aan wachtwoorden (handig voor backup codes bijv.)
Optie om notificaties van persoonlijke automatiseringen uit te zetten
SharePlay in the share sheet
EU vaccinatie in de wallet
Universal control: met de muis en toetsenbord van je mac ook je iPad bedienen.
Notities toevoegen aan wachtwoorden (handig voor backup codes bijv.)
Optie om notificaties van persoonlijke automatiseringen uit te zetten
SharePlay in the share sheet
Met name dat laatste punt is interessant, hoe krijg je die geïmporteerd, vanuit de app of eerst uitprinten?
Ik heb via coronacheck.nl een papieren bewijs gemaakt en die gescand met m'n iPhone. Hij is nog niet gecontroleerd en kan dus nog niet in de Wallet, maar staat al wel in de Gezondheid app.lw.keizer schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:38:
Met name dat laatste punt is interessant, hoe krijg je die geïmporteerd, vanuit de app of eerst uitprinten?
Het NL’se vaccinatie bewijs zal zeker niet mogelijk zijn of wel?ChrisM schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:13:
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik had hem via Pass4Wallet al een tijd geleden in de Wallet gezet. Maar net voor de laatste lockdown 1x en deze week al 2x bij horeca gehad dat ze het niet vertrouwen en toch de echte bewegende app willen zien. Ik pak nu maar gelijk de app, dat gaat sneller dan uitleggen wat de Wallet is.
[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 28-01-2022 11:40 ]
En nu alles 120Hz?ChrisM schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:13:
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Echt? Mm dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk maar dat kan wel irritant zijn ja, ik heb de app ook niet namelijk.Dennisdn schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:38:
Ik had hem via Pass4Wallet al een tijd geleden in de Wallet gezet. Maar net voor de laatste lockdown 1x en deze week al 2x bij horeca gehad dat ze het niet vertrouwen en toch de echte bewegende app willen zien. Ik pak nu maar gelijk de app, dat gaat sneller dan uitleggen wat de Wallet is.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Huh werkt dat alleen op de modellen vanaf de 12 dan?ChrisM schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:13:
Ja, wegens aanwezigheid nieuwere Face ID-hardware.
De twee afgelopen week vonden het op zich wel twijfelend goed maar toen was ik al wel na “ja dit klopt wel, dit is het Apple-systeem”.. “oh ja?”. weer een paar tellen verder.Donstil schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:42:
[...]
Echt? Mm dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk maar dat kan wel irritant zijn ja, ik heb de app ook niet namelijk.
Ook wel weer grappig… dan doen ze oprecht vriendelijk hun best toch streng te zijn dat de app moet bewegen, maar een ID hebben ze me dan nog nóóit gevraagd…
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 28-01-2022 16:02 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Haha ja das lekker dubbel idd. Ik heb die app nog nooit nodig gehad eigenlijk maar heb wel een papieren variant als back-up bij mij mochten ze echt de Wallet variant niet vertrouwen.Dennisdn schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:58:
[...]
De twee afgelopen week vonden het op zich wel twijfelend goed maar toen was ik al wel na “ja dit klopt wel, dit is het Apple-systeem”.. “oh ja?”. weer een paar tellen verder.
Ook wel weer grappig… dan doen ze oprecht vriendelijk hun best toch streng te zijn dat de app moet bewegen, maar een ID hebben ze me dan nog nóóit gevraagd…
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Een keer in de zoveel tijd loop ik mijn Core apps even na en kijk ik of must have functionaliteiten inmiddels in de default apps zitten.
Zo kwam ik er vandaag achter dat Inbox zero een soort van in de normale mail app zit en daardoor kan Spark eruit.
Nu kom ik er echter ook achter dat er nog steeds geen voortgang sync lijkt te zitten in de podcasts app, iets waarmee ik begin op de iPhone kan ik niet vervolgen op de iPad, zit dat er anno 2022 nou nog steeds niet in, of doe ik gewoon iets fout?
Zo kwam ik er vandaag achter dat Inbox zero een soort van in de normale mail app zit en daardoor kan Spark eruit.
Nu kom ik er echter ook achter dat er nog steeds geen voortgang sync lijkt te zitten in de podcasts app, iets waarmee ik begin op de iPhone kan ik niet vervolgen op de iPad, zit dat er anno 2022 nou nog steeds niet in, of doe ik gewoon iets fout?
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 28-01-2022 19:26 ]
Het gaat ook over een extern toetsenbord. Dus eigenlijk alleen voor iPad.Aiii schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:12:
[...]
Leuk dat het er is, maar ik heb in al die tijd nu nog nooit bij mijzelf gedacht dat ik de brightness van het keyboard zelf zou willen aanpassen tbh.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja vind je? Ik heb juist weer wat meer bugs dan ik had in de bèta’s van 15.1/15.2/15.3, safari kwam al een paar keer niet met de url balk, diverse apps crashen random (niet perse bij het starten) & had al een springboard crash.Huigie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:48:
De public beta staat ook online!
Sjezus wat loopt het soepel. Animaties zijn super vloeiend.
Hmm, totaal niet herkenbaar, het loopt als een zonnetje hier.
Ik heb juist iOS 15.4 geïnstalleerd omdat ik ook mijn coronacheck pas in de wallet wil hebben. Bij mij ook melding dat ie niet gecontroleerd is. Hoe krijg ik dat ding gecontroleerd? Of ik nu vaccinatie 1, 2 of de booster pak. Allen geen succes. Hier lukt het ze wel: https://www.iculture.nl/tips/corona-vaccinatiebewijs-wallet/ChrisM schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:57:
[...]
Ik heb via coronacheck.nl een papieren bewijs gemaakt en die gescand met m'n iPhone. Hij is nog niet gecontroleerd en kan dus nog niet in de Wallet, maar staat al wel in de Gezondheid app.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik denk nog even wachten tot iOS 15.4 ex-vrouw uitkomt.rimave schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:01:
[...]
Ik heb juist iOS 15.4 geïnstalleerd omdat ik ook mijn coronacheck pas in de wallet wil hebben. Bij mij ook melding dat ie niet gecontroleerd is. Hoe krijg ik dat ding gecontroleerd? Of ik nu vaccinatie 1, 2 of de booster pak. Allen geen succes. Hier lukt het ze wel: https://www.iculture.nl/tips/corona-vaccinatiebewijs-wallet/
Hier nergens last van.Donstil schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Ja vind je? Ik heb juist weer wat meer bugs dan ik had in de bèta’s van 15.1/15.2/15.3, safari kwam al een paar keer niet met de url balk, diverse apps crashen random (niet perse bij het starten) & had al een springboard crash.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Update: Nu een dag verder en nu kan ik hem wel in de Wallet zetten.ChrisM schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 02:37:
[...]
Ik denk nog even wachten tot iOS 15.4 ex-vrouw uitkomt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
zo, met deze eerste beta van 15.4 kan mijn Apple Watch de deur uit
. Unlocken van mijn 13 Mini met een mondkapje op gaat nu vele malen sneller en vooral veel vlotter dan het unlocken van de iPhone icm met een Apple Watch.
Voor velen waarschijnlijk niet interessant, maar ik werk 8 uur per dag met een (verplicht) mondkapje op en is deze nieuwe mogelijkheid dus zeer welkom hier.
Verder voelt deze 1ste beta verdomd soepel.
Voor velen waarschijnlijk niet interessant, maar ik werk 8 uur per dag met een (verplicht) mondkapje op en is deze nieuwe mogelijkheid dus zeer welkom hier.
Verder voelt deze 1ste beta verdomd soepel.
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 29-01-2022 11:04 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Mooi zo!
Naast dat het sneller is, werkt het ook voor betalen / bank apps etc het is dus niet alleen unlock maar ook de auth als ik het goed begrepen had wat ik zelf erg fijn vind._Bailey_ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:02:
zo, met deze eerste beta van 15.4 kan mijn Apple Watch de deur uit. Unlocken van mijn 13 Mini met een mondkapje op gaat nu vele malen sneller en vooral veel vlotter dan het unlocken van de iPhone icm met een Apple Watch.
Inderdaad. Vergeten bij te vermelden; Apple Pay en auth werkt nu ook gewoon met mondkapje op.ex87 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:42:
[...]
Naast dat het sneller is, werkt het ook voor betalen / bank apps etc het is dus niet alleen unlock maar ook de auth als ik het goed begrepen had wat ik zelf erg fijn vind.
Zou iOS even opnieuw installerenDonstil schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Ja vind je? Ik heb juist weer wat meer bugs dan ik had in de bèta’s van 15.1/15.2/15.3, safari kwam al een paar keer niet met de url balk, diverse apps crashen random (niet perse bij het starten) & had al een springboard crash.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Nah niet echt zin in. Komt de volgende Beta vast wel goed.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja dat is wel fijn ja, al is de algehele nauwkeurigheid wel naar beneden als je “face mask mode” aanzet. Toch ook een belangrijke kanttekening.ex87 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:42:
[...]
Naast dat het sneller is, werkt het ook voor betalen / bank apps etc het is dus niet alleen unlock maar ook de auth als ik het goed begrepen had wat ik zelf erg fijn vind.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Dit is het topic voor iOS15. Voor de iPad moet je de vraag even hier stellen:joey82 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:02:
kan iemand in jip en janneke taal uitleggen waarom onze ipad 2021 ( wifi only ) steeds de melding geeft dat er privacy problemen zijn op ons wifi netwerk en daar door de wifi word geblokt op de ipad?
hoe kunnen wij dit fixen?
ipad 2021
kpn xperiabox 10
verbonden met 5GHz ( 2.4GHz werd het wachtwoord niet van geaccepteerd, van de 5Ghz wel )
is er een manier om met 2.4GHz te verbinden?
alvast bedankt
[iPadOS 15] Ervaringen & Discussie
kan niet, krijg een melding van dubbele postDonstil schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:08:
[...]
Dit is het topic voor iOS15. Voor de iPad moet je de vraag even hier stellen:
[iPadOS 15] Ervaringen & Discussie
Een van de posts aanpassen...joey82 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:10:
[...]
kan niet, krijg een melding van dubbele post
Bij mij werkt het nog steeds niet. Not verified....rimave schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:08:
[...]
Update: Nu een dag verder en nu kan ik hem wel in de Wallet zetten.
Bij mij ook niet. Kan het ermee te maken hebben dat ik een Apple Watch heb waar de nieuwe beta nog niet op draait?La1974 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:26:
[...]
Bij mij werkt het nog steeds niet. Not verified....
Lijkt me niet. Ik heb geen Apple Watch.iSchel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:33:
[...]
Bij mij ook niet. Kan het ermee te maken hebben dat ik een Apple Watch heb waar de nieuwe beta nog niet op draait?
Nee, want ik heb ook een Apple Watch waar niet de nieuwste beta op draait.iSchel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:33:
[...]
Bij mij ook niet. Kan het ermee te maken hebben dat ik een Apple Watch heb waar de nieuwe beta nog niet op draait?
Heb trouwens het op deze manier gedaan: https://www.iculture.nl/tips/corona-vaccinatiebewijs-wallet/
[ Voor 13% gewijzigd door rimave op 29-01-2022 14:37 ]
Vreemd, ik doe het op exact dezelfde manier. Misschien dat het later wel lukt.rimave schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:36:
[...]
Nee, want ik heb ook een Apple Watch waar niet de nieuwste beta op draait.
Heb trouwens het op deze manier gedaan: https://www.iculture.nl/tips/corona-vaccinatiebewijs-wallet/
Ik moest een dagje wachten… nu is hij bij mij wel geverifieerd en kan ik hem in de Wallet zetten.iSchel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:23:
[...]
Vreemd, ik doe het op exact dezelfde manier. Misschien dat het later wel lukt.
Gezien ik meerdere uren per dag met een mondkapje loop is de update in iOS 15.4 voor mij ideaal. Ik maak nog geen deel uit van het beta programma. Is dit aan te raden aangezien ik dit toestel niet kan missen (mocht er iets mis gaan)?
Er gaat zo niets mis. De betaś in heel iOS15 zijn best stabiel, en zorgen niet zomaar voor een onbruikbaar toestel.Beun schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:03:
Gezien ik meerdere uren per dag met een mondkapje loop is de update in iOS 15.4 voor mij ideaal. Ik maak nog geen deel uit van het beta programma. Is dit aan te raden aangezien ik dit toestel niet kan missen (mocht er iets mis gaan)?
via deze link is een Beta-profiel in te stellen https://beta.apple.com/sp/betaprogram/
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga mezelf maar eens aanmeldenHackus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:10:
[...]
Er gaat zo niets mis. De betaś in heel iOS15 zijn best stabiel, en zorgen niet zomaar voor een onbruikbaar toestel.
via deze link is een Beta-profiel in te stellen https://beta.apple.com/sp/betaprogram/
Ik denk dat dat een stack is met meerdere widgets. In een stack kan je ‘Smart Suggestions’ aan- of uitzetten waardoor er af en toe een andere widget staat.4POX schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:00:
Weet iemand hoe ik ongevraagde appstore advertenties van Apple kan uitzetten. Vandaag heb ik opeens een nieuwe widget die spelletjes promote. Ik kan die niet verwijderen.
[Afbeelding]
Zo zet je het uit: Long press op de widget -> Edit Stack -> rechtsonder ‘Smart Suggestions’ uitzetten.
Kun je prima verwijderen. Is een widget van de appstore lang op drukken en dan kun je kiezen.
4POX schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:00:
Weet iemand hoe ik ongevraagde appstore advertenties van Apple kan uitzetten. Vandaag heb ik opeens een nieuwe widget die spelletjes promote. Ik kan die niet verwijderen.
[Afbeelding]
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Als je weet hoe je terug moet naar 15.3 met DFU mode en dan voor lief neemt dat je back-up van 15.4 daar niet op kan dan zou je er voor kunnen gaan.Beun schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:03:
Mocht je dat niet weten dan ook niet doen wat mij betreft. Ook al lijkt een bepaalde Beta stabiel daar zit geen enkele garantie op bij de volgende.
Ik heb me er daarna ook verder over ingelezen. Tot nu toe draait het als een zonnetje. En Face ID die nu werkt wanneer je het mondkapje op hebt is echt een verademing.Donstil schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Als je weet hoe je terug moet naar 15.3 met DFU mode en dan voor lief neemt dat je back-up van 15.4 daar niet op kan dan zou je er voor kunnen gaan.
Mocht je dat niet weten dan ook niet doen wat mij betreft. Ook al lijkt een bepaalde Beta stabiel daar zit geen enkele garantie op bij de volgende.
Vaak ben je te bang.Donstil schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Als je weet hoe je terug moet naar 15.3 met DFU mode en dan voor lief neemt dat je back-up van 15.4 daar niet op kan dan zou je er voor kunnen gaan.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Haha nou ik ben niet bang hoor, het is meer een advies voor onwetende.
Als je de vraag "moet ik wel een beta draaien" plaatst dan moet je mijn inziens eigenlijk geen beta draaien
Nu valt het bij een dot release meestal wel mee maar het is iets om in het achterhoofd te houden.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 30-01-2022 11:57 ]
Ik denk leuke optie, die QR code in je Wallet. Werkt alleen voor voor internationale codes... Of kan je eigelijk die internationale code hier ook in Nederland laten zien? De info die ze zien boeit me vrij weinig moet ik toegeven, de helft scant en kijkt alleen maar of hij groen is of nietDonstil schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Haha nou ik ben niet bang hoor, het is meer een advies voor onwetende.
Als je de vraag "moet ik wel een beta draaien" plaatst dan moet je mijn inziens eigenlijk geen beta draaien
Nu valt het bij een dot release meestal wel mee maar het is iets om in het achterhoofd te houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 30-01-2022 12:51 ]
Helaas werkt de scan app natuurlijk weer niet met internationale QR codes. Want ja, waarom zou NL het eens makkelijk maken…Toppe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:44:
[...]
Ik denk leuke optie, die QR code in je Wallet. Werkt alleen voor voor internationale codes... Of kan je eigelijk die internationale code hier ook in Nederland laten zien? De info die ze zien boeit me vrij weinig moet ik toegeven, de helft scant en kijkt alleen maar of hij groen is of niet
Ga wel chinees praten, mogen ze de internationale versie openenTheKerremenke schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Helaas werkt de scan app natuurlijk weer niet met internationale QR codes. Want ja, waarom zou NL het eens makkelijk maken…
Edit: Die er niet lijkt te zijn... ok, best een aanfluiting die QR op deze manier.
[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 30-01-2022 13:05 ]
Ik kan alleen mijn internationale QR code scannen. Als ik mijn Nederlandse doe, Zegt die: geen bruikbare informatie gevonden.
Doe ik iets verkeerds? Publieke beta 15.4.
NVM.. Overheen gelezen hier. 😅
Doe ik iets verkeerds? Publieke beta 15.4.
NVM.. Overheen gelezen hier. 😅
[ Voor 9% gewijzigd door Milan1NL op 30-01-2022 14:03 ]
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Dit is niet alleen in NL zo hoor.TheKerremenke schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Helaas werkt de scan app natuurlijk weer niet met internationale QR codes. Want ja, waarom zou NL het eens makkelijk maken…
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ik heb dat maanden geleden met de papieren variant (PDF) gedaan, toen kreeg ik 2 losse kaarten in mijn Wallet. Daar heb ik nooit problemen mee gehad eigenlijk.Toppe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:44:
[...]
Ik denk leuke optie, die QR code in je Wallet. Werkt alleen voor voor internationale codes... Of kan je eigelijk die internationale code hier ook in Nederland laten zien? De info die ze zien boeit me vrij weinig moet ik toegeven, de helft scant en kijkt alleen maar of hij groen is of niet
Edit: Ik zie dat de Code met de Europese vlag links boven bij mij nog de default is na mijn vakantie. Ik laat dus nooit de Nederlandse zien kom ik nu achter.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 30-01-2022 14:21 ]
Ja, die heb ik ook, alleen was het via de originele weg nog beter geweest. Snap niet echt waarom ze niet één app hebben om te scannen.Donstil schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:17:
[...]
Ik heb dat maanden geleden met de papieren variant (PDF) gedaan, toen kreeg ik 2 losse kaarten in mijn Wallet. Daar heb ik nooit problemen mee gehad eigenlijk.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja ik heb die app niet en het lijkt mij ook met 15.4 eigenlijk niets extra's te brengen.Toppe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:20:
[...]
Ja, die heb ik ook, alleen was het via de originele weg nog beter geweest. Snap niet echt waarom ze niet één app hebben om te scannen.
Leuk voor iedereen die Wallet nog niet gebruikte maar voor de rest niet zo spannend naar mijn mening.
Heb de 15.4 beta erop gezet, maar de functie om Face ID met mondkapje te doen, werkt niet. Krijg bij opstart geen introductie over de nieuwe functie. Ook in het menu niets te vinden. Zelfs Face ID opnieuw ingesteld. Ik draai nu 15.4 (19E5209h).
Mis ik iets? Wellicht beperkt op land?
Welk land zit je?mrakd schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:42:
Heb de 15.4 beta erop gezet, maar de functie om Face ID met mondkapje te doen, werkt niet. Krijg bij opstart geen introductie over de nieuwe functie. Ook in het menu niets te vinden. Zelfs Face ID opnieuw ingesteld. Ik draai nu 15.4 (19E5209h).
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Niet op land zover ik weet maar van hierboven begreep ik dat het alleen op 12 en hoger werkt.mrakd schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:42:
Ah helder, heb een 11. Deze info had ik er op de diverse websites nog niet uitgehaald. Dank!Donstil schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:58:
[...]
Niet op land zover ik weet maar van hierboven begreep ik dat het alleen op 12 en hoger werkt.
Als je in de zorg werkt en letterlijk de hele dag een mondkapje draagt is 15.4 echt een hele fijne update. Altijd die stomme code. Vaak eerst nog 2 keer face id proberen voor die het code toetsenbord weergeeft. Wel wat laat na 2 jaar, maar fijn dat het alsnog is uitgebracht. Als apple een iphone zou uitbrengen met een vingerafdrukscanner had ik zelf gedacht die maar te kopen ookal ben ik al bijna 1,5 jaar tevreden met mijn 12 pro max. Maar dat met die mondkapjes was zo’n nadeel van iphone..