Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:17
Dit is niet nodig. Graag ontopic over de functionaliteit.

[ Voor 101% gewijzigd door Hoedje op 06-01-2022 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Graag net reageren en een TR aanmaken.

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 06-01-2022 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
vanaalten schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:04:
[...]

@Stefandepefan goed om te weten! Dit gaat voor mij komend jaar ook spelen. Heb even gekeken:
In icloud.com ingelogt, dan naar account settings en dan (bovenin) manage apple ID. Je komt dan op https://appleid.apple.com uit - dus ik gok dat je ook direct daar kan inloggen.
Klopt. Via de iCloud kom je bij de site van AppleID waar je die gegevens moet wijzigen.
Daarbinnen kan je dan naar Payment Methods en ik vermoed dat je daar dan de boel kan aanpassen, enkel krijg ik nu "Something Went Wrong. There was a problem getting this information. Refresh the page or try again later." :|

Maar goed, dan weet ik alvast dat ik daar komend jaar moet gaan zoeken...
Dit probleem had ik ook. En het loste automagisch op door nog een keer in te loggen op mijn Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er tegenwoordig in de contactenapp ook social pagina's kunt toevoegen zoals Snapchat, Whatsapp, Instagram, Discord etc. Wel handig want ik heb niet van ieder contact een telefoonnummer maar kan ze wel op diverse manieren contacten en dan is het fijn als ik vanuit de contacten-app direct naar diegene kan gaan.

Nu heb ik bij twee contacten Slack toegevoegd aan hun V-card en als ik erop klik kom ik meteen in de DM van de persoon. Precies wat ik wil.

Maar dit werkt dus niet met Whatsapp en Instagram. Terwijl Siri wel heeft voorgesteld deze profielen toe te voegen aan de contacten. Weet iemand hoe dat zit of is dit een bug? Of doe ik gewoon iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Stefandepefan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:15:
Even mijn klaagzang over een issue waar ik tegen aanliep vandaag. Mijn (oude) creditcard loopt binnenkort af en ik wou de nieuwe gegevens invoeren.
Even op inpikken met een vraag in die strekking. Wat gebeurt er eigenlijk met het iCloud opslag volume indien, om welke reden dan ook, de cc in een random maand ineens niet meer geaccepteerd wordt? Of inderdaad, zoals bij jouw probleem, indien je een vervallen cc wil bijwerken naar een andere en het niet meteen lukt?

Mijn cc werkt prima op netflix, playstation, spotify, apple en andere terugkerende services. Maar zo heb ik bvb op amazon (duitse website) regelmatig dat bij de overgang van de maand, of het willen crediteren van de volgende maand prime, mijn cc niet 'geaccepteerd' is (weet even de exacte bewoording niet meer), en mijn prime wordt stopgezet.

Reactiveren wil dan ook nooit werken, dus moet weer helemaal alles vanaf nul invoeren. cc verwijderen, opnieuw invoeren en via de bank app terug valideren.

Nu heb ik ook prime geen belangrijke services lopen. Enkel video (zelden) en prime voor het verzenden, dus op zich geen probleem.

Indien hetzelfde zou gebeuren bij apple, wat gebeurt er dan met het icloud opslag volume? Heb nu 50GB lopen ipv de standaard 5GB. Gebruik minstens 30-40GB met de backups van allerhande iOS apparaten en bestanden in de cloud.

Als het opslagvolume meteen terugvalt van 50 naar 5 GB, ben ik dus met iOS backups kwijt, en dus ook mijn opgeslagen bestanden op iCloud? Hopelijk krijg je een alert en wat tijd om alles in orde te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
Nog meer mensen ‘opeens’ problemen met Chrome op iOS ? App opent wel maar hangt zich meteen op. Opnieuw geïnstalleerd, geen effect. Telefoon herstart, geen effect.

iOS 15.3 op een 12 mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Incognitum schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:26:
Nog meer mensen ‘opeens’ problemen met Chrome op iOS ? App opent wel maar hangt zich meteen op. Opnieuw geïnstalleerd, geen effect. Telefoon herstart, geen effect.

iOS 15.3 op een 12 mini.
Zelfde probleem hier op een iPad, zie op twitter ook wat meldingen voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
Incognitum schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:26:

iOS 15.3 op een 12 mini.
Idem hier. Speciaal even het forum hier gecheckt om te zien of er nog meldingen waren. Ik heb 2 vrij oude iPads dus had eerst schrik dat het daaraan lag.
Problemen lijken veroorzaakt door de laatste Chrome update. Ik had het eerst enkel op mijn iPad Mini. Op mijn Air 2 was alles nog normaal, maar zag wel in de Store updates dat Chrome ertussen zat. Update gedraaid en het was ook om zeep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Tijdelijke oplossing: apparaat in vliegtuigstand, chrome opstarten en dan “discover” uitzetten via het tandwieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

Ik zit gewoon gevangen in Chrome, kom de app niet uit. Alles op de pagina zelf doet niets. Ik kan wel vanuit de linkerbovenhoek naar beneden swipen maar als ik dan op een notificatie klik, dan opent de betreffende app niet.

Vanuit rechts boven naar beneden lukt ook, wifi uitgezet, maar helaas, ik kom er niet uit. Zelfs uitzetten via de knoppen doet het niet...

Edit: Via DFU modus is het me gelukt om eruit te komen en de Chrome app te kunnen sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 07-01-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Alfisti schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:45:
Tijdelijke oplossing: apparaat in vliegtuigstand, chrome opstarten en dan “discover” uitzetten via het tandwieltje.
Bedankt voor de oplossing, begon al bijna aan mijzelf te twijfelen omdat het soms wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
Of-Aaargh schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:49:
Ja, of je gebruikt een ezelsbruggetje ;). Als ik zo zoek op internet zijn er inderdaad best veel vragen waarom soms sms'jes op je iPhone groen zijn en soms blauw ;)
Nog wat leuke info over die kleurtjes: het blijkt dus dat het helpt om jongeren aan de iPhone te krijgen, zodat zij ook “blauw” worden.
Zie https://appleinsider.com/...se-iphones?utm_medium=rss
8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Dat heet 'Growth Hacking' net zo als vroeger de sent from my iPhone etc :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Valt me nu pas op: iCloud Private Relay werkt hier niet (meer) op het mobiele netwerk. Ik dacht check het eens n.a.v. de recente berichtgeving (nieuws: Mobiele providers verzetten zich tegen Apples vpn-dienst Private Relay + https://www.theverge.com/...phone-private-relay-block). Mijn iPhone heeft een SIM van T-Mobile en eSIM van KPN.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cYgWgqN/C17-AEF5-E-A407-4117-99-B6-A5620-AB61-B7-F.png

[ Voor 33% gewijzigd door ericafterdark op 11-01-2022 08:01 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eiríkr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:38:
Valt me nu pas op: iCloud Private Relay werkt hier niet (meer) op het mobiele netwerk. Ik dacht check het eens n.a.v. de recente berichtgeving (nieuws: Mobiele providers verzetten zich tegen Apples vpn-dienst Private Relay + https://www.theverge.com/...phone-private-relay-block). Mijn iPhone heeft een SIM van T-Mobile en eSIM van KPN.

[Afbeelding]
FF snel gekeken en bij Vodafone werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39

[Afbeelding]
Apart, ik heb een simkaart van KPN maar zodra ik op het 5G netwerk Relay aanzet krijg ik die melding niet. Ik vind het wel verontrustend dat een Provider zomaar deze functie kan blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 16:38

[Afbeelding]
Ik heb een fysieke SIM van KPN en een e-sim van Simyo. Ik krijg de melding niet. Zou T-Mobile dan de boosdoener zijn en als enige grote provider nu al private relay blokkeren? Zijn er andere T-Mobile gebruikers die kunnen kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Apart, ik heb een simkaart van KPN maar zodra ik op het 5G netwerk Relay aanzet krijg ik die melding niet. Ik vind het wel verontrustend dat een Provider zomaar deze functie kan blokkeren.
Of-Aaargh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Ik heb een fysieke SIM van KPN en een e-sim van Simyo. Ik krijg de melding niet. Zou T-Mobile dan de boosdoener zijn en als enige grote provider nu al private relay blokkeren? Zijn er andere T-Mobile gebruikers die kunnen kijken?
Ja, dat zal T-Mobile dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Sommige providers blokkeren de optie inderdaad, dat terwijl VPNs al jarenlang bekend en in gebruik zijn. Dat zegt genoeg lijkt me.

https://9to5mac-com.cdn.a...rivate-relay-feature/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Ik heb 2 T-mobile simkaarten (US / NL) en mijn Private Relay werkt gewoon. Heb je toevallig bij T-mobile 'veilig internet' aan staan? Want dat botst inderdaad met Private Relay.

Het wordt niet 'geblokkeerd' trouwens het is in feite gewoon een DNS setting die met elkaar ruzie maken.

[ Voor 23% gewijzigd door ex87 op 11-01-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
ex87 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:08:
Ik heb 2 T-mobile simkaarten (US / NL) en mijn Private Relay werkt gewoon. Heb je toevallig bij T-mobile 'veilig internet' aan staan? Want dat botst inderdaad met Private Relay.

Het wordt niet 'geblokkeerd' trouwens het is in feite gewoon een DNS setting die met elkaar ruzie maken.
Ik had die optie bij T-Mobile inderdaad ingeschakeld maar uitschakelen lost het niet op.

Mensen met KPN: hebben jullie eSIM zoals ik of een fysiek kaartje?

-toevoeging

Ik heb onbeperkt internet. Misschien dat dat ook nog een rol speelt.

[ Voor 7% gewijzigd door ericafterdark op 11-01-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Ik heb ook onbeperkt internet bij T-mobile. Misschien moet je even data uit/aan zetten na veilig internet uitschakelen? Kan best dat het even duurt. In de US was het hetzelfde probleem trouwens dus dat artikel was wel een beetje een storm in een glas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:18:
[...]
Zou T-Mobile dan de boosdoener zijn en als enige grote provider nu al private relay blokkeren?
Het zou kunnen, ik heb met Tmob ook iets bijzonders, vanochtend nog.... Als ik de 2e lijn aan heb staan van Tmobile doet Parkmobile het niet. Zet ik de Tmob uit werkt alles perfect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds een paar weken verbreekt mijn iPhone de WiFi verbinding als ik FaceTime (zowel met audio als video) gebruik.

Online vind ik wel meer mensen naar de oplossingen lijken allemaal veel te generiek (toestel herstarten. Slecht WiFi, WiFi assistentie).

Iemand hier daar toevallig ook last van?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
Donstil schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:04:
Sinds een paar weken verbreekt mijn iPhone de WiFi verbinding als ik FaceTime (zowel met audio als video) gebruik.

Online vind ik wel meer mensen naar de oplossingen lijken allemaal veel te generiek (toestel herstarten. Slecht WiFi, WiFi assistentie).

Iemand hier daar toevallig ook last van?
Niet hetzelfde maar wellicht vergelijkbaar; als ik aan het bellen ben valt m’n 5g cq data weg, tot ik ophang. Met name in de auto op CarPlay.. heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pixels66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Niet hetzelfde maar wellicht vergelijkbaar; als ik aan het bellen ben valt m’n 5g cq data weg, tot ik ophang. Met name in de auto op CarPlay.. heel vervelend.
DualSim in gebruik toevallig? Heb er zelf last van dat als ik de 2e lijn in de auto voor een telefoongesprek gebruik, de iPhone de eerste lijn, waar de data op zit, eruit gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Dennisdn schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:24:
[...]

DualSim in gebruik toevallig? Heb er zelf last van dat als ik de 2e lijn in de auto voor een telefoongesprek gebruik, de iPhone de eerste lijn, waar de data op zit, eruit gooit.
Nee, geen dualsim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:17
pixels66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Volgens mij is dat normaal. Het bellen gaat niet via de 5g data lijn maar via 2g. Als je ophangt zie je de 5g weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Eiríkr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Ik had die optie bij T-Mobile inderdaad ingeschakeld maar uitschakelen lost het niet op.

Mensen met KPN: hebben jullie eSIM zoals ik of een fysiek kaartje?

-toevoeging

Ik heb onbeperkt internet. Misschien dat dat ook nog een rol speelt.
Bij mij werkt het gewoon via KPN 5g eSim (dual).

Kan me niet.voorstellen dat het geblokkeerd wordt. Dat mag helemaal niet vanwege de net neutraliteit die wettelijk geregeld is.

Daarom gaan de providers ook naar Brussel om dit aan te kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
La1974 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Volgens mij is dat normaal. Het bellen gaat niet via de 5g data lijn maar via 2g. Als je ophangt zie je de 5g weer.
Het lijkt mij niet echt normaal dat ik tijdens het bellen dus geen internet kan gebruiken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Of 3g, waar bij provider 2g niet meer actief is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
pixels66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:07:
[...]

Het lijkt mij niet echt normaal dat ik tijdens het bellen dus geen internet kan gebruiken…
Nee dat is ook niet normaal. Maar dat je 5g icoontje verdwijnt wel.

Maar je data zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
La1974 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:06:
[...]

Bij mij werkt het gewoon via KPN 5g eSim (dual).

Kan me niet.voorstellen dat het geblokkeerd wordt. Dat mag helemaal niet vanwege de net neutraliteit die wettelijk geregeld is.

Daarom gaan de providers ook naar Brussel om dit aan te kaarten.
Snap er echt niks van. Heb van alles geprobeerd maar het blijft geblokkeerd. Misschien een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon KPN simkaartje, en bellen via WiFi heb ik uit staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46

[Afbeelding]
Las toevallig net dit artikel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dat gaat over de Amerikaanse T-Mobile. Dat zegt natuurlijk helemaal niets over de Europese situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:59

Toppe

Oké ✅

[Afbeelding]
Hier ook T-Mobile in de sim (geen eSIM) en dat werkt gewoon hoor. Enigste nadeel is dat Apple Music niet lekker op CarPlay werkt.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Toppe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:18:
[...]

Hier ook T-Mobile in de sim (geen eSIM) en dat werkt gewoon hoor. Enigste nadeel is dat Apple Music niet lekker op CarPlay werkt.
Apple Music gaat niet over iCloud Private Relay, dat werkt alleen in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

m_a_rnix schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:41:
[...]

Apple Music gaat niet over iCloud Private Relay, dat werkt alleen in Safari.
Ik heb volop problemen gehad met CarPlay en Apple Music. Nadat ik iCloud Private Relay uitzetten waren alle problemen weg. Ergens zal er dus wel wat verbonden zijn onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 15-09 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

pixels66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:07:
[...]
Dat ligt toch echt aan je provider.

Wij hadden tot voor kort Vodafone via een of ander sub-provider. Geen Internet als je aan het bellen was.

Nu KPN (van KPN) en Internet als je aan het bellen bent.

De WhatsApp-jes komen gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
i2Paq schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Wij hadden tot voor kort Vodafone via een of ander sub-provider. Geen Internet als je aan het bellen was.

Hier ook Vodafone.. verklaart een hoop..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:07
i2Paq schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Hier ook KPN, en heb nooit problemen met connectiviteit en CarPlay.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De camera werkt echt ruk op 15.2 op m’n 12 Mini. Heel traag in de interface en snoept om onverklaarbare redenen opeens extreem veel geheugen, waardoor alle andere apps in de achtergrond gesloten worden of zelfs een voor een crashen. Ook bij het sluiten van de Camera-app is de iPhone vervolgens heel sluggish en kan secondenlang niet op touch input reageren (en dan opeens alles tegelijk :P). ProCAM heeft echter helemaal nergens last van, werkt als een trein. Het gekke is dat dit in 15.0 ook een probleem was, ergens in de .1 reeks gefixt was en nu weer terug. :+

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 12-01-2022 17:05 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
iOS 15.2.1 is uit.

Versie: 19C63

Apple releases iOS 15.2.1 with bug fixes for CarPlay and Messages

Edit: iOS 15.3 dev Beta 2 ook beschikbaar

Versie: 19D5040e

Apple Seeds Second Betas of iOS 15.3 and iPadOS 15.3 to Developers

[ Voor 126% gewijzigd door Hackus op 12-01-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:29
Benieuwd wanneer 15.3 uitgerold wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Benieuwd wanneer 15.3 uitgerold wordt
Denk nog eerst 2 beta’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

4POX

Everybody is wired

Ben benieuwd naar alle ongedocumenteerde dingen. Deze update was echt kijken naar opdrogende verf. De eerste bar bleef heel lang stil staan.

(kan ook zijn dat het niet aan de update lag. Apple doet vaak een filesystem check voor een update. Misschien was mijn telefoon niet helemaal fris meer en was die daardoor een beetje langer bezig)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ook na de nieuwe iOS update werkt Relay bij mij niet. Ik sta op het punt om een restore van mijn iPhone (zonder back-up) uit te voeren. Kan er niet tegen dat het niet werkt! |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4POX schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Ben benieuwd naar alle ongedocumenteerde dingen. Deze update was echt kijken naar opdrogende verf. De eerste bar bleef heel lang stil staan.

(kan ook zijn dat het niet aan de update lag. Apple doet vaak een filesystem check voor een update. Misschien was mijn telefoon niet helemaal fris meer en was die daardoor een beetje langer bezig)
Voor mij was het opvallend snel (15.3 beta)

@ericafterdark
Apple and T-Mobile say iOS 15.2 didn’t switch off iCloud Private Relay

Heb je regio en taal gewijzigd misschien ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 13-01-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Iemand al een verschil gezien met Carplay?
Laatste tijd veel problemen met apps (navigatie zoals Waze en Flitsmeister) die half laden. Geen locationdata meer kregen. Meestal op te lossen door toch de telefoon met de hand te pakken en de apps te sluiten en vanaf de telefoon te starten.

Zijn die bugs gefixt? (Kan het nu even niet testen, maar ga dat in het weekend wel doen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Hann1BaL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:59:
Iemand al een verschil gezien met Carplay?
Laatste tijd veel problemen met apps (navigatie zoals Waze en Flitsmeister) die half laden. Geen locationdata meer kregen. Meestal op te lossen door toch de telefoon met de hand te pakken en de apps te sluiten en vanaf de telefoon te starten.

Zijn die bugs gefixt? (Kan het nu even niet testen, maar ga dat in het weekend wel doen.)
Hiervoor kun je het beste terecht in [CarPlay] Ervaringen & Discussie - Deel 2

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 13-01-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ergens wel, maar aangezien de laatste iOS update specifiek Carplay bugs vermeld, is dit topic daar toch ook voor bedoeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:36
Hann1BaL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Ergens wel, maar aangezien de laatste iOS update specifiek Carplay bugs vermeld, is dit topic daar toch ook voor bedoeld :)
CarPlay vragen horen thuis in het CarPlay topic. Dit om vervuiling tegen te gaan. Zo kun je bijna elke vraag wel in dit topic stellen, want iOS is vrijwel de basis voor alles. Zonder iOS geen carplay, HomeKit, Apple Music, etc. En daar hebben we allemaal afzonderlijke topics voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:57
pixels66 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Hier ook Vodafone.. verklaart een hoop..
Geen problemen met vodafone en 13 pro max.
Maat met iphone 12 zelfde geneuzel. Krijg het niet voor elkaar. 4g, 5g auto, 5g on etc bied geen soelas.

Herstel netwerkinstellingen moet ik nog proberen.

Laatste optie is anders nieuwe sim denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter36 op 13-01-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hackus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:56:
[...]

@ericafterdark

Ik heb regio en taal sinds de initiële configuratie niet meer gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Hackus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:56:
[...]

@ericafterdark

Dit gaat over de Amerikaanse T-Mobile. Tenzij je een Amerikaanse sim hebt, is dit irrelevant voor Europa. De regelgeving in de VS kan je niet vergelijken met de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Dit gaat over de Amerikaanse T-Mobile. Tenzij je een Amerikaanse sim hebt, is dit irrelevant voor Europa. De regelgeving in de VS kan je niet vergelijken met de EU.
Ook hier werkt het prima, in zowel NL(kpn) als Duits(t-mob) account. Het gaat er hoofdzakelijk om dat er niets is aangepast.(volgens Apple en T-Mob)

Meeste info komt toch uit USA, en niet uit NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Hackus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Ook hier werkt het prima, in zowel NL(kpn) als Duits(t-mob) account. Het gaat er hoofdzakelijk om dat er niets is aangepast.(volgens Apple en T-Mob)

Meeste info komt toch uit USA, en niet uit NL
Maar als het niet op onze situatie slaat. Is het dan nog info?

De meeste info over het opslaan van je rijbewijs in je iPhone komt ook uit de VS. Ik kan mijn rijbewijs niet toevoegen. Snap je mijn punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
15.3 public beta2 beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Schiet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Iemand problemen met hoge ping op wifi na 15.2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Interessant:
Apple More Aggressively Pushing iOS 14 Users to Upgrade to iOS 15

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g48dAWDqrqyCmaVmWHfn0EIeJBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vx0gMMe1MGZBSWx3TUYmPWpO.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by6Yh7HgoXuQzAkdDkxFhgJQIus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l9XCw0I951O4z44y1RN4U2fw.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door robcoenen op 14-01-2022 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Begin het vermoeden te krijgen dat het "stay on 14" echt was bedoeld voor degenen die niet wilde dat de iCloud gescand zou worden op foute foto's. Nu dat niet door gaat heeft het "stay on 14" misschien ook niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dennisdn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:29:
[...]

Begin het vermoeden te krijgen dat het "stay on 14" echt was bedoeld voor degenen die niet wilde dat de iCloud gescand zou worden op foute foto's. Nu dat niet door gaat heeft het "stay on 14" misschien ook niet zoveel zin.
Ik woon in Azie. Veel van mijn collega's liepen altijd achter met de updates. Hier geloven ze nog sterk dat een update jouw telefoon trager maakt.

Onscreen home knoppen waren hier jarenlang een ding omdat niemand de knoppen wilde gebruiken. Met de home-knop-loze iphones zijn er nog steeds gebruikers die een onscreen home knop gebruiken. Gewoontes zijn moeilijk af te leren.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
4POX schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Ik woon in Azie. Veel van mijn collega's liepen altijd achter met de updates. Hier geloven ze nog sterk dat een update jouw telefoon trager maakt.

Onscreen home knoppen waren hier jarenlang een ding omdat niemand de knoppen wilde gebruiken. Met de home-knop-loze iphones zijn er nog steeds gebruikers die een onscreen home knop gebruiken. Gewoontes zijn moeilijk af te leren.
Waarom wilde men de knoppen niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
jodeltje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Ik geloof dat er ooit een 'home-button-gate' is geweest. Je home-button slijt niet als je hem niet indrukt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
m_a_rnix schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Ik geloof dat er ooit een 'home-button-gate' is geweest. Je home-button slijt niet als je hem niet indrukt natuurlijk.
Gebruik hem dan tot hij stuk gaat 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door jodeltje op 14-01-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
jodeltje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Gebruik hem dan tot hij stuk gaat 8)7
Ik doe het zelf niet he... Behalve bij mijn iPad mini, die zit in een houder aan de muur waardoor ik niet bij de power-button kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

jodeltje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Je hebt maar 1 jaar garantie. Ze kunnen hier best moeilijk doen over garantie. En er is een ongeschreven verhaal dat Azie de producten krijgt die een lagere QC hebben. (Mijn onderbuik begint langzaam te ervaren dat het QC verhaal wel eens kan kloppen.)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter36
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 06:14:
Iemand problemen met hoge ping op wifi na 15.2.1?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KqYbNelHEI08AQ-4QQJmgcyFH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOmqzdGPAybpQSBVlMyhyG3e.jpg?f=fotoalbum_large

Geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
m_a_rnix schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Ik doe het zelf niet he... Behalve bij mijn iPad mini, die zit in een houder aan de muur waardoor ik niet bij de power-button kan.
Dat bedoelde ik ook niet, maar de mensen die dit wél doen zijn wmb veel te voorzichtig, koop dan een Android zonder knoppen ofzo. Waar kan je dit principe wel niet toe passen, op alles wel zo'n beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Hebben jullie ook dat er veel widgets niet in de lijst staan?
Ik weet zeker dat de app widgets heeft, want op de iPad staan ze wel maar op mijn iPhone niet. Zelfs widgets die al wel op mijn homescreen staan, staan niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
iAR schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:17:
Hebben jullie ook dat er veel widgets niet in de lijst staan?
Ik weet zeker dat de app widgets heeft, want op de iPad staan ze wel maar op mijn iPhone niet. Zelfs widgets die al wel op mijn homescreen staan, staan niet in de lijst.
Over welke lijst heb je het?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

De lijst met widgets (de nieuwe) die je toe kan voegen aan je scherm... ik weet niet van een andere widgetlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
iAR schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:52:
[...]

De lijst met widgets (de nieuwe) die je toe kan voegen aan je scherm... ik weet niet van een andere widgetlijst.
En waar heb je die lijst dan vandaan?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

funske schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:41:
En waar heb je die lijst dan vandaan?
Eh... het is fijn dat je probeert te helpen, maar als je niet weet hoe je een widget uit de lijst op je homescreen zet kún je me niet echt helpen...

[ Voor 10% gewijzigd door iAR op 17-01-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Gelukkig gebruik ik al vanaf het begin widgets op mijn iPhone en iPad, dus ik weet er toch echt wel wat van.
Alleen weet ik nog steeds niet wat jij met “de lijst” bedoelt?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
funske schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:30:
Gelukkig gebruik ik al vanaf het begin widgets op mijn iPhone en iPad, dus ik weet er toch echt wel wat van.
Alleen weet ik nog steeds niet wat jij met “de lijst” bedoelt?
Denk dat ik het misverstand wel begrijp. Met de lijst werd bedoeld de iOS15 ingebakken widgets waar je uit kunt kiezen als je een widget wil toevoegen of wijzigen. Het woordgebruik 'lijst' was in deze wel verwarrend.

Daarnaast is het gezochte antwoord misschien wel hier te lezen:
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-15-widgets/

[ Voor 10% gewijzigd door RoRoNL op 17-01-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
RoRoNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Denk dat ik het misverstand wel begrijp. Met de lijst werd bedoeld de iOS15 ingebakken widgets waar je uit kunt kiezen als je een widget wil toevoegen of wijzigen. Het woordgebruik 'lijst' was in deze wel verwarrend.
Oké, als @iAR dàt bedoeld, dan is het me nu duidelijk. En dan klopt het wel; er zijn maar heel weinig widgets.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:54
funske schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Oké, als @iAR dàt bedoeld, dan is het me nu duidelijk. En dan klopt het wel; er zijn maar heel weinig widgets.
Haha dit helpt @iAR ook lekker en is geen antwoord op z'n/haar vraag :+

Maar goed. Het feit dat soms widgets niet in de widgetlijst (druk lang op een lege plek op je homescreen, druk op de plus linksbovenin, die lijst die dan verschijnt) verschijnen, komt meestal doordat je de betreffende app nog niet hebt geopend. Dat kan bv zijn dat die app een keer is verwijderd en je hem opnieuw hebt geinstalleerd of als het een nieuwe app is. Je zal ze eerst een keer moeten openen voordat je de bijbehorende widgets kan toevoegen aan je homescreen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Sluuz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Haha dit helpt @iAR ook lekker en is geen antwoord op z'n/haar vraag :+

Maar goed. Het feit dat soms widgets niet in de widgetlijst (druk lang op een lege plek op je homescreen, druk op de plus linksbovenin, die lijst die dan verschijnt) verschijnen, komt meestal doordat je de betreffende app nog niet hebt geopend. Dat kan bv zijn dat die app een keer is verwijderd en je hem opnieuw hebt geinstalleerd of als het een nieuwe app is. Je zal ze eerst een keer moeten openen voordat je de bijbehorende widgets kan toevoegen aan je homescreen.
Met dit antwoord snap ik de vraag ook veel beter; ik zat gewoon te hannesen met "de lijst". Hopelijk voor @iAR is dit het antwoord dat hij zocht.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Sluuz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:41:
De app is geopend.
In sommige gevallen is er al een widget geïnstalleerd.
Verwijderen/opnieuw installeren zou een oplossing kunnen zijn ware het niet dat er meer apps zijn die hun widget niet tonen en met deze actie ook nog eens alle instellingen weg zijn...

Het moet wel een bug zijn. Maar ik kan er verder weinig van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Benieuwd of binnenkort meer mensen naar iOS 15 gaan switchen op eigen initiatief.

Apple says it never intended iOS 14 security updates to last forever

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robcoenen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:34:
Benieuwd of binnenkort meer mensen naar iOS 15 gaan switchen op eigen initiatief.

Apple says it never intended iOS 14 security updates to last forever
Zoals ik al direct zei, is er geen nut om 14 te blijven updaten. Dit omdat het geen eind OS is als 12. Wat we wel hier bij iOS en iPadOS 15 gaan zien. Daar valt sowieso de 6S serie uit, en kleine SE om te upgraden naar 16

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:21
Misschien een oplossing voor anderen, op mijn iPhone 12 had ik last van stuttering in video’s. Vooral Netflix. Nu heb ik gelezen op reddit dat meer mensen met een iPhone 12 hier last van hebben. De oplossing is auto brightness uit te zetten en de video’s zijn weer smooth. Waarschijnlijk toch een bug in IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple Seeds iOS 15.3 and iPadOS 15.3 Release Candidates to Developers
Versie: 19D49

[ Voor 47% gewijzigd door Hackus op 20-01-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

En ook in het beta kanaal.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hackus schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:48:
Apple Seeds iOS 15.3 and iPadOS 15.3 Release Candidates to Developers
Versie: 19D49
Dan zal volgende week de final release er wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Dan zal volgende week de final release er wel zijn
Yup.
Niet gedacht dat er zo snel een RC kwam. Misschien wel een verdere versie dan nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zit nu een Shazam knop in control centre. Geen idee of het nieuw is maar zie hem nu voor het eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Toppe schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:48:
Zit nu een Shazam knop in control centre. Geen idee of het nieuw is maar zie hem nu voor het eerst.
Die zit er al een tijdje idd :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark

[Afbeelding]
Oplossing gevonden…

Op T-Mobile, KPN én mijn Wi-Fi instellingen “Limit IP Address Tracking” ingeschakeld. Nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb een iPhone 11. Ik hou graag de health status van mijn battery bij. Hiervoor gebruik ik coconutbattery (plus).

Na de IOS 15.2.1 update geeft coconutbattery aan dat mijn health 100 procent is. Mijn vorige meting was 95 procent met IOS 15.2. Dit was twee weken geleden.

Misschien heeft IOS 15.2.1 heeft een hercalibratie gedaan van de battery en de accu is precies 100 procent goed. Of Apple heeft besloten dat vanaf IOS 15.2.1 de health niet meer via de USB kabel kan worden uitgelezen.

Zijn er meer tweakers die de battery health bijhouden met coconutbattery en welke waarde krijgen jullie na de IOS 15.2.1 update?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
4POX schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:50:
Ik heb een iPhone 11. Ik hou graag de health status van mijn battery bij. Hiervoor gebruik ik coconutbattery (plus).

Na de IOS 15.2.1 update geeft coconutbattery aan dat mijn health 100 procent is. Mijn vorige meting was 95 procent met IOS 15.2. Dit was twee weken geleden.

Misschien heeft IOS 15.2.1 heeft een hercalibratie gedaan van de battery en de accu is precies 100 procent goed. Of Apple heeft besloten dat vanaf IOS 15.2.1 de health niet meer via de USB kabel kan worden uitgelezen.

Zijn er meer tweakers die de battery health bijhouden met coconutbattery en welke waarde krijgen jullie na de IOS 15.2.1 update?
Mijn iPhone 12 pro gaf in nov 2021 99,7% en nu met iOS 15.2.1 98.1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:01

Erw

Sinds kort als ik zoek in Safari zie ik niet meteen suggesties, eerder was dat wel zo, iemand een idee?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Tipje voor wie geïnteresseerd is. Ik kwam er net achter dat je die contact bubbels in het 'activity view/sharing screen, whatever kan uitzetten in de settings in Siri.

Blijkbaar heel recent ingevoerd (iOS 14), hier een thread met erg veel klachten in het iOS 13 tijdperk. Inderdaad erg slordig van apple om er toen zelfs niet aan gedacht te hebben dat niet iedereen z'n iPhone op dezelfde manier gebruikt, en deze privacy gevoelige informatie niet te laten zien.

2 scenario's als voorbeeld,
Beeld mirroren in een zakelijke of persoonlijke setting. Nu nog makkelijker dankzij AirPlay 2 wat in veel tv's standaard is ingebouwd.
Iets laten zien op je scherm, en in real time met die kleine groep of persoon willen delen (via whatsapp of andere app) en dus meteen ook laten zien wie in je Contacts staat.

Staat hier nu in elk geval uit en ga via de methode van eerst app kiezen waarin ik wil delen en dan de contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
Erw schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:23:
Sinds kort als ik zoek in Safari zie ik niet meteen suggesties, eerder was dat wel zo, iemand een idee?
Private relay uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:01

Erw

Thats it! :) Thnx

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Vinden jullie iOS of de standaard apps eigenlijk nog wel prettig werken? Ik gebruik prive en voor werk meerdere iOS-en en ga nog weleens door de setup, ook de meest recente, dus 15.
- het scherm voor ingeven van je pin simcode is vaag. Een wit scherm met een heel dun lichtgrijs rechthoekje, dat je volgens mij eerst specifiek moet aantikken. Pincode ingeven voor je iPhone zelf is dan weer wel een duidelijk scherm.
- een contact toevoegen. Tegenwoordig moet je door een soort wizard lijkt wel waarbij voornaam en naam eerst ingevuld moeten worden, doorscrollen naar telefoonnummer is lastig
- een telefoonnummer van een contact wijzigen is bijna niet te doen. Probeer die cursor maar eens ergens tussen te plaatsen. Ik ben bekend met het oppakken van de cursor en de spatie lang indrukken, maar die spatie is volgens mij dan niet eens in beeld
- Berichtencentrum, ooit best handig vormgegeven, nu lijkt het precies op je lockscherm
- voice recorder. Swipe 1 keer niet helemaal recht naar beneden of boven en je swipe wordt als een delete gezien. Meerdere voice recordings in 1 keer exporteren kan niet, ze inladen via je verkenner/explorer of Finder kan niet.
- dat app library scherm helemaal rechts. Daar kom je niet uit met een soepele swipe. Bij alle schermen swipe ik er best soepel doorheen, dus niet helemaal horizontaal en dat gaat prima, maar bij dat app library scherm mag je niet per ongeluk omhoog of omlaag swipen om er uit te komen.
- heel inconsequent met meerdere gesprekken / voice recordings / contacten / foto’s etc wissen. In sommige gevallen kan dat in 1 keer, soms moet je handmatig alles selecteren en wissen.
- issues na updates. Ik weet niet hoe dat bij Android is, update je iPhone en iets werkt niet goed meer. Of het nu dial assist (15.2) of de accuduur is er moet altijd een update achteraan.
- updates installeren. Waarom duurt dit al snel een half uur? Het is 2022. Alles is flash, processoren zijn van desktop class snelheid (ruim begrip) en ik moet lang wachten?
- gekleurd stipje bovenin scherm? Dan wordt de microfoon gebruikt
- ander gekleurd stipje bovenin scherm? Dan wordt de camera gebruikt. Maak daar een microfoon en een camera van.

Dit zijn zo even snel wat dingen. Ik vind iOS wat rommelig geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 24-01-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:46
Ik heb niet alles gelezen, maar het punt dat je cursor ergens plaatsen lastig is gaat makkelijker als je je vinger ingedrukt houd op de spatie. Daarna kun je op de spatie naar links of naar rechts schuiven en schuift de cursor mee.
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste