Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er net aan welke waarde dat jij eraan hecht qua safety etc. Ik was nooit met een 6S op 12 blijven hangen.
Maar je zult wel een JB hebben gedaan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Vroeger gebruikte ik de adblocker Adblock Plus (voor Safari). Een tijdje niet gebruikt en nu wel weer. Voornamelijk omdat de tweakers website regelmatig niet fijn werkt door de reclame op de main page.
Aangezien deze adblocker gratis is, vraag ik me eigenlijk af welk addertje er onder het gras zit. Ik heb even gegoogled, maar kan niks negatiefs vinden. Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:33

John

🚀

meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:45:
Vroeger gebruikte ik de adblocker Adblock Plus (voor Safari). Een tijdje niet gebruikt en nu wel weer. Voornamelijk omdat de tweakers website regelmatig niet fijn werkt door de reclame op de main page.
Aangezien deze adblocker gratis is, vraag ik me eigenlijk af welk addertje er onder het gras zit. Ik heb even gegoogled, maar kan niks negatiefs vinden. Wat vinden jullie?
Dat heb ik mezelf ook weleens afgevraagd. Het blijkt dus dat ze monetization hebben via “Acceptable Ads”: https://adblockplus.org/en/about#monetization. Hierdoor is het voor ons (de gebruiker) gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door John op 15-12-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Wel een dubieus verdienmodel. Adds blokken tenzij ze je betalen.
Ik ben erg blij met uBlock origin. Maar die zijn er niet voor de iPhone en trouwens ook niet voor Safari op de Mac.

• meesje
John schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:03:
[...]

Dat heb ik mezelf ook weleens afgevraagd. Het blijkt dus dat ze monetization hebben via “Acceptable Ads”: https://adblockplus.org/en/about#monetization. Hierdoor is het voor ons (de gebruiker) gratis.
Thanks! Voor nu blijf ik deze adblocker gebruiken op mijn apparaten. Het klinkt wellicht vreemd maar heerlijk dat de tweakers website zo weer naar behoren werkt. De tweakers website openen via een nieuw tabblad levert geen problemen, maar navigeren naar een tabblad met daarin tweakers al geopend leverde bij mij vaak een vertraging op.

Natuurlijk kan ik gebruik maken van pi-hole, maar om buitenshuis hiervan gebruik te maken moet je dan toch iets van VPN instellen. Op dit moment mij te veel gedoe. Misschien t.z.t. in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
meesje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:37:
[...]

Thanks! Voor nu blijf ik deze adblocker gebruiken op mijn apparaten. Het klinkt wellicht vreemd maar heerlijk dat de tweakers website zo weer naar behoren werkt. De tweakers website openen via een nieuw tabblad levert geen problemen, maar navigeren naar een tabblad met daarin tweakers al geopend leverde bij mij vaak een vertraging op.

Natuurlijk kan ik gebruik maken van pi-hole, maar om buitenshuis hiervan gebruik te maken moet je dan toch iets van VPN instellen. Op dit moment mij te veel gedoe. Misschien t.z.t. in verdiepen.
Ik kan Wipr adviseren. Deze kost maar €1,99 en wordt zeer regelmatig geupdate. Ik gebruik het al jaren op zowel mijn iPhone, iPad en Macbook Pro. De reviews zijn ook zeer positief, echt een aanrader.

https://giorgiocalderolla.com/wipr.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zag gister dat Pixelmator Photo voor de iPhone is gereleased. Ik heb die ooit gekocht voor de iPad maar op mijn iPhone staat die voor 3,99 in de AppStore.
- heb ik nu een bug te pakken, waarbij ze niet zien dat ik die al gekocht heb?
- kun je tegenwoordig dezelfde (!) app op meerdere platformen te koop aanbieden?

@meesje ik gebruik lockdown. Die maakt een lokale vpn aan en werkt dus een beetje zoals pi-hole (dus ook in apps): https://lockdownprivacy.com/. Erg fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door iAR op 17-12-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
iAR schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:03:
Ik zag gister dat Pixelmator Photo voor de iPhone is gereleased. Ik heb die ooit gekocht voor de iPad maar op mijn iPhone staat die voor 3,99 in de AppStore.
- heb ik nu een bug te pakken, waarbij ze niet zien dat ik die al gekocht heb?
- kun je tegenwoordig dezelfde (!) app op meerdere platformen te koop aanbieden?
Als je hem download krijg je een melding dat je hem gratis krijgt. Overigens kan je een app wel voor elk platform apart aanbieden (volgens mij doet Things dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

m_a_rnix schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:44:
Als je hem download krijg je een melding dat je hem gratis krijgt. Overigens kan je een app wel voor elk platform apart aanbieden (volgens mij doet Things dat).
Oke, maar toch blijft het vaag dat de AppStore niet herkent dat ik hem al gekocht heb.
En het klopt dat je dus eerst iets lijkt te kopen om het vervolgens gratis te krijgen. Net als aankopen die de familie heeft gedaan. Jammer dat Apple dit niet heeft geregeld dat dit zichtbaar is.

Things heeft voor elk platform een aparte app. Daar staat onder de iPhone app dus alleen bij "voor Apple Watch" en niet "voor iPad". Bij Pixelmator staat duidelijk "voor iPad en iPhone".

[ Voor 15% gewijzigd door iAR op 17-12-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Dit is een 'nieuwe versie' van de app geloof ik. Meestal werkt dit namelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Wat voel ik me soms een sufferd. Pas recentelijk ontdekt dat je op de iPad middels swipen vanaf beneden je de app kunt sluiten en terug gaat naar het Home scherm. Vanuit bv Netflix zorgt deze beweging voor PiP.
Swipen tussen apps kun je doen met een vier vinger beweging. Dit zorgt toch dat de Home knop minder intensief gebruikt wordt. Geen enkel/dubbel klik meer. Alleen nog bij opstarten iPad.
Een snelle notitie kun je doen vanuit de rechter benedenhoek. Echter via de linker benedenhoek zou je snel een schermafbeelding moeten kunnen maken. Maar dit lukt me niet. Deze optie staat aan. Lukt jullie dit wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
meesje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:36:
Wat voel ik me soms een sufferd. Echter via de linker benedenhoek zou je snel een schermafbeelding moeten kunnen maken. Maar dit lukt me niet. Deze optie staat aan. Lukt jullie dit wel?
Dat is met de pencil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Bedankt. Suf dat ze dat niet goed aangegeven. Er staat ‘vinger of stylus’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:01:
[...]

Bedankt. Suf dat ze dat niet goed aangegeven. Er staat ‘vinger of stylus’.
Ik wist niet eens dat het zo kon. :P Weer wat geleerd. Ik maak niet vaak een screenshot, maar het kan soms handig zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 17-12-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Is er bij safari een mogelijkheid om de interface controls (adres-balk, navigatieknoppen,etc...) steeds zichtbaar te houden?

Ik kom van een iPhone 7 -> SE 2020 (zelfde scherm als 7) -> 13 mini, en vind het scherm echt heel lang in vergelijking met wat ik vroeger voor me had.

Ik heb geen enkele moeite met scrollen om content op te nemen, en vermoed dat het zichtbare deel van safari tussen de controls op een iPhone 13 in verhouding zelfs nog langer is dan safari met verborgen controls op de 7/SE. Maar ik vind het steeds hiden van de controls niet erg fijn werken, en om ze terug op te roepen moet je telkens dat beetje scrollen en hopen dat ze dan wel zichtbaar worden.

Zijn er browsers zonder auto-hide interfaces?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:31
Amos_x schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:04:
Is er bij safari een mogelijkheid om de interface controls (adres-balk, navigatieknoppen,etc...) steeds zichtbaar te houden?

Ik kom van een iPhone 7 -> SE 2020 (zelfde scherm als 7) -> 13 mini, en vind het scherm echt heel lang in vergelijking met wat ik vroeger voor me had.

Ik heb geen enkele moeite met scrollen om content op te nemen, en vermoed dat het zichtbare deel van safari tussen de controls op een iPhone 13 in verhouding zelfs nog langer is dan safari met verborgen controls op de 7/SE. Maar ik vind het steeds hiden van de controls niet erg fijn werken, en om ze terug op te roepen moet je telkens dat beetje scrollen en hopen dat ze dan wel zichtbaar worden.

Zijn er browsers zonder auto-hide interfaces?
Als je klikt op de adres balk, komen de knopjes tevoorschijn. 1 klikje maar. Helemaal handig als je de balk onderaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tavano
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-11-2023
Als ik tijdens het bellen met mijn twee weken oude iPhone 13 Pro mijn agenda wil raadplegen lukt dat niet. Ik veeg omhoog en zie mijn apps staan. Als ik dan op agenda druk komt die niet in beeld, er gebeurt gewoon niets. Overigens lukt het dan ook niet om weer terug naar het bellen te gaan. Als ik op het telefoontekentje druk gebeurt er ook niets. Ik heb iemand dan nog wel aan de lijn, maar ik zie de knoppen die bij het bellen horen niet, ik blijf de app-pagina zien. Lastig.

Elke andere app waarop ik overigens tijdens het bellen druk komt wel in beeld. Bijvoorbeeld het weer, maar mijn agenda raadplegen is toch iets belangrijker bij het bellen. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik moet doen om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42
Tavano schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:45:
Als ik tijdens het bellen met mijn twee weken oude iPhone 13 Pro mijn agenda wil raadplegen lukt dat niet. Ik veeg omhoog en zie mijn apps staan. Als ik dan op agenda druk komt die niet in beeld, er gebeurt gewoon niets. Overigens lukt het dan ook niet om weer terug naar het bellen te gaan. Als ik op het telefoontekentje druk gebeurt er ook niets. Ik heb iemand dan nog wel aan de lijn, maar ik zie de knoppen die bij het bellen horen niet, ik blijf de app-pagina zien. Lastig.

Elke andere app waarop ik overigens tijdens het bellen druk komt wel in beeld. Bijvoorbeeld het weer, maar mijn agenda raadplegen is toch iets belangrijker bij het bellen. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik moet doen om dit te verhelpen.
Telefoon herstarten?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tavano
Heb ik gedaan, Mozart. Het hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:29
Meer mensen met issues met betalen met ideal?

Ging altijd goed. Gebruik chrome voor browser. Maar sinds kort stuurt de sns app me terug naar de sadari browser. En dat geeft vervolgens de homepage ipv de juiste pagina.

Geld afgeschreven... Maar geen bevestiging van de desbetreffende winkels.

Meer mensen die dat herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
@Waah Zou ook aan je bank-app kunnen liggen. Is chrome nog je standaard-browser?

[ Voor 28% gewijzigd door m_a_rnix op 20-12-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:29
m_a_rnix schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:28:
@Waah Zou ook aan je bank-app kunnen liggen. Is chrome nog je standaard-browser?
Blijkbaar was Safari opeens mijn standaard browser :+
bedankt voor het wijzen in de goede richting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Inmiddels zit ik ook op iOS 15 op mijn iPhone 8, maar ik heb de indruk dat die focus functie nog verre van vlekkeloos werkt. Ik heb mijn telefoon altijd op 'niet storen' staan tussen 0.00 en 8.00u, maar ik heb nu al meerdere keren gemerkt dat soms na 8 uur de telefoon nog steeds op 'niet storen' staat. Is dit een bekend probleem? Ik zit nu nog op 15.1 maar zag in de lijst met bugfixes van 15.2 dit probleem niet genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
jasjenl schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:58:
Inmiddels zit ik ook op iOS 15 op mijn iPhone 8, maar ik heb de indruk dat die focus functie nog verre van vlekkeloos werkt. Ik heb mijn telefoon altijd op 'niet storen' staan tussen 0.00 en 8.00u, maar ik heb nu al meerdere keren gemerkt dat soms na 8 uur de telefoon nog steeds op 'niet storen' staat. Is dit een bekend probleem? Ik zit nu nog op 15.1 maar zag in de lijst met bugfixes van 15.2 dit probleem niet genoemd worden.
Ik vind focus ook dramatisch, met name de snelknop functie die van slaap terugschakelt naar niet storen.

Mijn tip naar jou: gebruik "slapen" als automatische instelling tussen 24.00 en 08.00 uur. Wellicht werkt die wel automatisch bij je, want die doet het bij mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

pixels66 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:05:
[...]

Ik vind focus ook dramatisch, met name de snelknop functie die van slaap terugschakelt naar niet storen.

Mijn tip naar jou: gebruik "slapen" als automatische instelling tussen 24.00 en 08.00 uur. Wellicht werkt die wel automatisch bij je, want die doet het bij mij wel goed.
Ik zal daar eens naar kijken, maar kan me herinneren dat die slaap functie ook dingen deed waar ik niet op zat te wachten. Maar is al weer een tijd geleden.

Het kromme is dat niet storen meestal wel gewoon op het juiste moment uit gaat, maar soms dus niet (zoals vanochtend). Soms is het een tijdje later dan alsnog uit, maar vanochtend heb ik m maar handmatig weer uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Meer mensen het probleem dat het niet of nauwelijks 1 van de 10x werkt je iPhone te ontgrendelen met AW7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Albert020 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:15:
Meer mensen het probleem dat het niet of nauwelijks 1 van de 10x werkt je iPhone te ontgrendelen met AW7
Je moet er wel naar kijken, hij doet het niet als hij überhaupt geen gezicht ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
m_a_rnix schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:54:
[...]

Je moet er wel naar kijken, hij doet het niet als hij überhaupt geen gezicht ziet.
Ik kijk er ook naar maar blijft gewoon vergrendeld, is nog maar 1x gelukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
Albert020 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:15:
Werkt echt perfect bij, AW7 icm 12 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
WayLikeMark schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:33:
[...]

Werkt echt perfect bij, AW7 icm 12 Pro Max
Ja hier nu ook, WiFi staat nu aan, eens kijken morgen in OV, heb daar natuurlijk alleen 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 19:21
Albert020 schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:59:
[...]

Ja hier nu ook, WiFi staat nu aan, eens kijken morgen in OV, heb daar natuurlijk alleen 4G
Hier een iPhone 12 met aw7 en het ontgrendelen werkt zowel met WiFi en 4g perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
danjan2411 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:23:
[...]

Hier een iPhone 12 met aw7 en het ontgrendelen werkt zowel met WiFi en 4g perfect.
Maar WiFi moet wel ingeschakeld zijn op iPhone 13 en AW7, merk het morgen in de bus wel ;)

***Edit***

Nu in OV en het werkt als een trein 😊

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 23-12-2021 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tavano
Tavano schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:45:

Ik meldde al dat een herstart niet hielp.
Ik heb nu het volgende gedaan. Ik heb de agenda-app van linksboven naar ergens beneden verplaatst. En daarvoor in de plaats heb ik de ''weer'-app neergezet (het weer hoef ik tijdens het bellen nooit te raadplegen). En wat bleek: nu kon ik tijdens het bellen wel naar mijn agenda gaan en ook weer terug naar het telefoongesprek! En wat bleek ook: als ik tijdens het bellen naar de weer-app ging, gebeurde er net als eerst met de agenda niets.
Verder uitgezocht en toen kwam ik er achter dat ik tijdens het bellen niet kan gaan naar de app die linksboven staat en ook niet naar de app direct daaronder en de app direct daarnaast. Alle andere apps op die pagina zijn wel benaderbaar tijdens het bellen. Heel vreemd. Als ik niet bel zijn overigens alle apps op die pagina, ook die linksboven etc., wel benaderbaar.
Mijn belangrijkste probleem, het tijdens het bellen niet kunnen benaderen van de agenda, is nu ieder geval door die verplaatsing van de app opgelost. Dus ik kan hier nu wel mee leven, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Ben benieuwd naar een mogelijke verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Ervaart iemand hier problemen met de microfoon, met de nieuwste versie van iOS (15.2)? Ik heb erg vaak dat mensen mij niet horen als ik ze bel met m'n iphone 13 pro. Ophangen en nog een keer terugbellen en het werkt weer...

• Thelool
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:57
Hoi allemaal, ik heb een vraag over de bestanden app op iOS.

Nu heb ik daar een groot aantal bestanden staan welke ik over wil zetten naar mijn macbook. Het probleem is dat dit niet kan. Waar ik zelf op gekomen ben is kijken via de finder op de macbook. Alleen zie ik daar niet de bestanden staan in mijn bestanden app op de iPhone. Ook heb ik rond gekeken op internet, maar daar zijn het vooral oplossingen voor als er alleen foto's bijv op zitten en dat je ze dan verplaatst naar je iCloud.

Eigenlijk wil ik uitvinden hoe ik net als op android mijn bestanden kan zien en verplaatsen.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Ik begrijp je verhaal niet helemaal.

Maar je kunt iCloud gebruiken om ook bestanden te synchroniseren. Op je Mac zul je dit aan moeten vinken bij jouw iCloud instellingen. Op de iPhone staat het al aan, echter moet je wel even nagaan of je de bestanden lokaal of in iCloud hebt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelool
RnB schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:41:
Ik begrijp je verhaal niet helemaal.

Maar je kunt iCloud gebruiken om ook bestanden te synchroniseren. Op je Mac zul je dit aan moeten vinken bij jouw iCloud instellingen. Op de iPhone staat het al aan, echter moet je wel even nagaan of je de bestanden lokaal of in iCloud hebt opgeslagen.
Yes, dat is eigenlijk precies wat ik bedoel, alleen wil ik zonder de tussenkomst van iCloud direct de bestanden die lokaal zijn opgeslagen overzetten op mijn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

amphora

Websites & Fotografie

Thelool schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:02:
[...]

Yes, dat is eigenlijk precies wat ik bedoel, alleen wil ik zonder de tussenkomst van iCloud direct de bestanden die lokaal zijn opgeslagen overzetten op mijn macbook.
Niet zonder jailbreak volgens mij. Airdrop wellicht een optie?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Lekker via AirDrop overzetten inderdaad. Dit gaat razendsnel en kan je ook gewoon doen vanuit de Files app. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:47
Thelool schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:30:
Hoi allemaal, ik heb een vraag over de bestanden app op iOS.

Nu heb ik daar een groot aantal bestanden staan welke ik over wil zetten naar mijn macbook. Het probleem is dat dit niet kan. […]
Als het naar een MacBook is, dan is AirDrop je grote vriend.

Wat ik vaker heb gedaan naar werklaptop (Windows) is via lightning usb kabel. Geen iTunes nodig. Kan dan gewoon via verkenner benaderen. Maar dit waren foto’s, geen idee of lokale bestanden map daar ook tussen zit. Mappenstructuur was wel beetje vaag.
Maar denk dat je op een MacBook via kabeltje wel gewoon alles kan benaderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:16
Spud82 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:31:
Ervaart iemand hier problemen met de microfoon, met de nieuwste versie van iOS (15.2)? Ik heb erg vaak dat mensen mij niet horen als ik ze bel met m'n iphone 13 pro. Ophangen en nog een keer terugbellen en het werkt weer...
Ja dit probleem kreeg ik in 15.1 en bleef in 15.2 met mij nieuwe iPhone 12. dagelijks wel tot 6x per dag
Naar Apple store geweest en telefoon laten uitlezen op hardware.
Ze konden geen fouten in de hardware vinden en hebben mij geadviseerd een nieuwe simkaart te plaatsen.
Oude simkaart was van 2014
Sinds 2 dagen nieuwe simkaart geplaatst en tot op heden is de verbinding weer goed en heb geen uitval met verbinding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:17
Ik gebruik de standaard Boeken app op mijn iPad om ebooks te lezen.
Ik heb een leesdoel van 15 minuten ingesteld, alleen krijg ik hier geen ‘pop-up melding’ van tijdens het lezen. De melding staat wel in mijn berichtencentrum, wanneer 15 min gehaald heb.

In iOS 14 kwam die wel naar boventijdens het lezen, wat staat er misschien verkeerd ingesteld? Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
natnek schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:50:
[...]

Ja dit probleem kreeg ik in 15.1 en bleef in 15.2 met mij nieuwe iPhone 12. dagelijks wel tot 6x per dag
Naar Apple store geweest en telefoon laten uitlezen op hardware.
Ze konden geen fouten in de hardware vinden en hebben mij geadviseerd een nieuwe simkaart te plaatsen.
Oude simkaart was van 2014
Sinds 2 dagen nieuwe simkaart geplaatst en tot op heden is de verbinding weer goed en heb geen uitval met verbinding gehad.
Ik had hier ook last van met eSim van Kpn. Nu fysieke vervangende sim geplaatst en ook geen problemen meer ondervonden.

Andere vraag. Ik heb tikken om scherm te activeren aan staan. Is het ook mogelijk om dit te vervangen door dubbel tikken om scherm te activeren?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:34:
[...]
Andere vraag. Ik heb tikken om scherm te activeren aan staan. Is het ook mogelijk om dit te vervangen door dubbel tikken om scherm te activeren?
Nee, maar 2 keer tikken werkt ook hoor :+
(heb ook een Android telefoon dus tik altijd 2 keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jodeltje schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:20:
[...]

Nee, maar 2 keer tikken werkt ook hoor :+
(heb ook een Android telefoon dus tik altijd 2 keer)
10 keer tikken werkt ook. Ik wil graag dat het niet werkt bij 1 keer tikken ;)

Ik zet iedere keer per ongeluk mijn flashlight aan of open de camera met het oppakken van het toestel. Maar vind tikken makkelijker dan de fysieke knop aan de zijkant.

[ Voor 22% gewijzigd door BillSpaarbank op 27-12-2021 21:49 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelool
@amphora @Fuwor @don spike Bedankt voor de antwoorden! Ik heb het helaas al met AirDrop geprobeerd, alleen verloopt dat helaas niet vlekkeloos met grotere bestanden. Toch raar dat het niet via de kabel kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Thelool schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:48:
@amphora @Fuwor @don spike Bedankt voor de antwoorden! Ik heb het helaas al met AirDrop geprobeerd, alleen verloopt dat helaas niet vlekkeloos met grotere bestanden. Toch raar dat het niet via de kabel kan :(
Let op met AirDrop. Er staat ergens Opties en daar kun je kwaliteit kiezen. Staat standaard op laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dancing_Animal schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:38:
[...]

Let op met AirDrop. Er staat ergens Opties en daar kun je kwaliteit kiezen. Staat standaard op laag.
Ooh hoop kanttekeningen aan deze goed bedoelde tip.

1. Dit geld niet voor de bestanden app.
2. Dit geld wel voor de foto’s app maar gaat niet om kwaliteit “standaard laag”, het gaat om extra metadata, live foto t.o.v standaard foto’s. Dat soort zaken. Zie ook de uitleg bij deze functie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkJ21FB8Z9bgtcDtZ8bRw7IMG-Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A3puupTAW1SdzlcQ1Ms1bdEj.png?f=fotoalbum_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thelool schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:48:
Mm vreemd, ik zet geregeld grote bestanden over met AirDrop en dat gaat juist erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Donstil schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 01:10:
[...]

Ooh hoop kanttekeningen aan deze goed bedoelde tip.

2. Dit geld wel voor de foto’s app maar gaat niet om kwaliteit “standaard laag”, het gaat om extra metadata, live foto t.o.v standaard foto’s. Dat soort zaken. Zie ook de uitleg bij deze functie:

[Afbeelding]
Bij de uitleg staat ook "originele kwaliteit" samen met de genoemde extra's. Er staat niet alleen dat de extra's ook mee worden gezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancing_Animal schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:17:
[...]

Bij de uitleg staat ook "originele kwaliteit" samen met de genoemde extra's. Er staat niet alleen dat de extra's ook mee worden gezonden.
Nou dat maakt het iets onduidelijk. Er staat dat de files in originele kwaliteit verzonden worden maar dan met de extra’s. Er staat niet dat de kwaliteit naar beneden gaat als je het uit zet (en zeker niet kwaliteit laag).

Of je dus alleen de extra’s verliest of ook met een andere compressie verstuurd is niet direct helemaal duidelijk. De korte test die ik even deed zojuist laat in ieder geval geen verschil in kwaliteit zien dus van lage kwaliteit is in ieder geval geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik gebruik ook vaak iCloud bestandsdeling voor foto’s en bestanden. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Weet iemand of ik automatische updates voor een specifieke app uit kan zetten? Ik kan alleen de optie vinden om dit voor alle apps te doen. Maar ik wil van een specifieke app geen updates installeren en de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
KappuhH schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:14:
Weet iemand of ik automatische updates voor een specifieke app uit kan zetten? Ik kan alleen de optie vinden om dit voor alle apps te doen. Maar ik wil van een specifieke app geen updates installeren en de rest wel.
Nee, kan niet. Het is alles of niets.

• Albert020
Is er ook een instelling dat als je met een iPhone 13 in screen mirroring,
zit het scherm van de iPhone kunt uitschakelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 30-12-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Albert020 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:25:
Is er ook een instelling dat als je met een iPhone 13 in screen mirroring,
zit het scherm van de iPhone kunt uitschakelen?
Nee dat kan niet, tenzij er (in sommige apps) een video speelt. Dan kan het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 30-12-2021 10:46 ]

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
Ik heb een vraagje! Gebruiken jullie veel iMessage als je communiceert met andere Apple gebruikers?

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:29
Fiscalist schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:56:
Ik heb een vraagje! Gebruiken jullie veel iMessage als je communiceert met andere Apple gebruikers?
Wel foto's, komen dan in ieder geval niet zoals bij whatsapp gecomprimeerd binnen.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Steeds meer sinds ik Whatsapp niet meer gebruik. Ben aanvankelijk aan Signal overgestapt maar niet iedereen uit mijn contactlijst gebruikt dat. De meesten gebruiken wel een iPhone dus ben ik steeds meer aan iMessage.

Vanwaar de vraag?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Yes, 100% van mijn dagelijkse contacten zit op iOS en ongeveer 75% van mijn totale contacten, wij gebruiken het dus erg veel.

De overige 25% is verspreid over 5 apps en dat laat naar mijn mening precies goed zien wat daar irritant aan is.

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-07 07:47
Als ik meerdere foto’s selecteer met drag and drop dan kan ik ze niet plakken in de berichten app of whatsapp. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• ChrisM
vbandr84 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:52:
Als ik meerdere foto’s selecteer met drag and drop dan kan ik ze niet plakken in de berichten app of whatsapp. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik doe tegenwoordig altijd iCloud linkjes delen.. ben wel klaar met al die foto’s die rondgepompt worden overal heen en dan ook nog in kwaliteit verMinderen. Gaat nog sneller door uiteindelijk.

En ik gebruik ook bijna altijd iMessage, sowieso met andere iPhone gebruikers. Merk wel dat er nog veel iPhone mensen dat niet gewend zijn, die willen whatsapp gebruiken.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee: partner overgestapt naar ander mobiel netwerk, sim geplaatst en weinig aan de hand.

Alleen iMessage activeren op mobiel nummer lukt niet. Wel op e-mailadres. Van alles geprobeerd: uitloggen, uit en aan zetten, simkaart er nogmaals in… iemand de gouden tip? Anders morgen Apple maar eens bellen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• La1974
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:20:
Iemand een idee: partner overgestapt naar ander mobiel netwerk, sim geplaatst en weinig aan de hand.

Alleen iMessage activeren op mobiel nummer lukt niet. Wel op e-mailadres. Van alles geprobeerd: uitloggen, uit en aan zetten, simkaart er nogmaals in… iemand de gouden tip? Anders morgen Apple maar eens bellen.
Nummer hetzelfde gebleven? Dan zou je deze stappen kunnen volgen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201349

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
La1974 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:23:
[...]

Nummer hetzelfde gebleven? Dan zou je deze stappen kunnen volgen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201349
Helaas. Werkt niet. Uitloggen kan sinds iOS 15 ook niet meer via Berichten of FaceTime. Die functie is verwijderd schijnbaar.

Toch bedankt voor het meedenken.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• La1974
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:28:
[...]

Helaas. Werkt niet. Uitloggen kan sinds iOS 15 ook niet meer via Berichten of FaceTime. Die functie is verwijderd schijnbaar.

Als ik in de instellingen naar Messages ga heb je de optie Send & Receive (mijn telefoon staat op Engels, zal wel Zenden & Ontvangen zijn).

Dan zie ik mijn telefoonnummer staan met een blauw vinkje ervoor. Als ik op mijn mobiele nummer klik krijg ik de melding dat ik het nummer van iMessage kan verwijderen.

Klinkt als wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkiskaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:27
THE_BASE schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:28:
[...]

Dit probleem had ik ook, maar je moet bij zowel berichten als FaceTime het nummer verwijderen, telefoon opnieuw opstarten en daarna lukte het activeren bij mij wel.

Wellicht helpt dit jou ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Ja, bijna 100%. In Whatsapp zit ik nog in 1 groep en me tante zat daar nog maar die heeft nu Signal :P
Voor mij is het 80% iMessage, 19% Signal en de laatste 1% is Telegram/WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:05
Ik heb één contact waarmee ik af en toe Imessage gebruik. De rest op Signal, Telegram, en helaas nog steeds best veel mensen die alleen WhatsApp gebruiken. Ik gebruik ook met mensen waarvan ik weet dat die een Iphone hebben, eigenlijk alleen Telegram of Signal. Gewoon omdat dat een universele chat-app is.
Het grote nadeel van IMessage is dat het maar op één telefoonmerk werkt. Dus je sluit de meerderheid van mensen met een smartphone uit. Zodra Imessage universeel wordt ben ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je bij iMessage zien dan dat je met een iPhone in contact staat? Ik “iMessage” dagelijks met Android-gebruikers. Dat het systeem ze dan naar Android omzet in sms merk ik niks van, voor mij is het gewoon iMessage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Dennisdn schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:37:
Kun je bij iMessage zien dan dat je met een iPhone in contact staat? Ik “iMessage” dagelijks met Android-gebruikers. Dat het systeem ze dan naar Android omzet in sms merk ik niks van, voor mij is het gewoon iMessage.
Zeker, als je berichten groen zijn ben je aan het sms-en, zijn ze blauw dan ben je met een iOS gebruiker aan het berichten.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Kassad schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:41:
[...]

Zeker, als je berichten groen zijn ben je aan het sms-en, zijn ze blauw dan ben je met een iOS gebruiker aan het berichten.
@Dennisdn en dit gebeurt al als je het telefoonnummer intikt (of de naam van degene). Is die blauw, dan stuur je een iMessage.
Ook handig als je niet weet of de persoon iMessage heeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
En een ezelsbruggetje (anders onthoud ik nooit wat welke kleur betekent): 'groen is goed, blauw is beter' :P . Dat had Apple wel beter mogen verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wat maakt het je als gebruiker uit of de andere kant een iPhone heeft, de ervaring is toch precies hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:00
Dennisdn schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:32:
Maar wat maakt het je als gebruiker uit of de andere kant een iPhone heeft, de ervaring is toch precies hetzelfde?
Jaren geleden had het misschien nog nut toen je nog abonnementen had met limieten op berichten maar die abonnementen zijn zo goed als verdwenen.

Juist voor foto’s kan het nog handig zijn, hier in België betalen we voor foto’s die we versturen per sms. Met iMessage niet. Geen idee hoe dat in Nederland zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee die ervaring is absoluut niet hetzelfde.

iMessage is overigens de dienst niet de app, de app is berichten.

Best een grote selectie functies vervallen als je een sms verstuurt.

- Foto’s (dat wordt MMS, met alle nadelen die daarbij horen)
- Audio
- Tapback (Al werkt dat wel deels op sommige Android toestellen. Je kunt er niet van op aan dat het werkt en dat maakt het waardeloos)
- Stuur met effect Bubbel
- Stuur met effect Scherm
- Gifs
- Digital Touch
- Etc

Vast niet door iedereen allemaal gebruikt maar wel belangrijke uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:10:
En een ezelsbruggetje (anders onthoud ik nooit wat welke kleur betekent): 'groen is goed, blauw is beter' :P . Dat had Apple wel beter mogen verduidelijken.
Haha ja twee kleurtjes onthouden is wel echt lastig. Kan je beter een ezelsbruggetje onthouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Nee die ervaring is absoluut niet hetzelfde.

iMessage is overigens de dienst niet de app, de app is berichten.

Best een grote selectie functies vervallen als je een sms verstuurt.

- Foto’s (dat wordt MMS, met alle nadelen die daarbij horen)
- Audio
- Tapback (Al werkt dat wel deels op sommige Android toestellen. Je kunt er niet van op aan dat het werkt en dat maakt het waardeloos)
- Stuur met effect Bubbel
- Stuur met effect Scherm
- Gifs
- Digital Touch
- Etc

Vast niet door iedereen allemaal gebruikt maar wel belangrijke uitzonderingen.
Aha. Het enige wat ik wel eens krijg of stuur naar Android-gebruikers zijn foto’s of plaatjes. Vandaar nooit verschil gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Aha. Het enige wat ik wel eens krijg of stuur naar Android-gebruikers zijn foto’s of plaatjes. Vandaar nooit verschil gemerkt :)
Aah ja, nee het is dus veel meer.

Foto’s via MMS is ook waardeloos trouwens, niet alleen op gebied van kwaliteit/resolutie maar ook op gebied van kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lastig pakket voor Apple ook trouwens.
Aan de ene kant zou je zeggen “had het naar Android gebracht en maak het nog groter” maar aan de andere kant (zeker in de VS) is het ook wel een mooi iets om voor op iOS te blijven.

Edit:

Green Bubbles Are a Turn-Off: Why Some iPhone Users Won’t Date Android Users

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 01-01-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Haha ja twee kleurtjes onthouden is wel echt lastig. Kan je beter een ezelsbruggetje onthouden :+
Graag gedaan. Kan wel handig zijn voor mensen die niet zo vaak SMS en imessage gebruiken. Er zit ook geen logica in de kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Graag gedaan. Kan wel handig zijn voor mensen die niet zo vaak SMS en imessage gebruiken. Er zit ook geen logica in de kleuren.
Jawel die is er, de berichten app heeft vanaf het begin groene bubbels gehad met sms, wat ook lang de enige optie was natuurlijk.

Toen iMessage uit kwam (veel later pas, in 2011) werd daar iMessage aan toegevoegd en om daar onderscheid in te maken is voor de andere kleur gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:48:
[...]

Jawel die is er, de berichten app heeft vanaf het begin groene bubbels gehad met sms, wat ook lang de enige optie was natuurlijk.

Toen iMessage uit kwam (veel later pas, in 2011) werd daar iMessage aan toegevoegd en om daar onderscheid in te maken is voor de andere kleur gekozen.
Maar bijvoorbeeld WhatsApp heeft vanaf het begin ook groene bubbels gehad, wat het extra verwarrend maakt, zeker als je maar heel af en toe gebruik maakt van Imessage. Mijn punt is dat als je in één app zowel SMS als een online messenger-functie integreert, je misschien een betere aanduiding van het verschil zou moeten geven dan uitsluitend een (voor insiders logische) kleurstelling van de bubbels.
Ik heb al meerdere keren kosten gemaakt omdat ik per abuis sms'jes stuurde naar buitenlandse nummers ipv Imessages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:50:
[...]

Maar bijvoorbeeld WhatsApp heeft vanaf het begin ook groene bubbels gehad, wat het extra verwarrend maakt, zeker als je maar heel af en toe gebruik maakt van Imessage. Mijn punt is dat als je in één app zowel SMS als een online messenger-functie integreert, je misschien een betere aanduiding van het verschil zou moeten geven dan uitsluitend een (voor insiders logische) kleurstelling van de bubbels.
Ik heb al meerdere keren kosten gemaakt omdat ik per abuis sms'jes stuurde naar buitenlandse nummers ipv Imessages.
Ja ach telegram had vanaf het begin blauwe bubbels, Wat een andere app doet die geen onderdeel is van het OS lijkt me niet zo relevant in dit geval.

Maar laten we vooral niet doen alsof het allemaal zo onwijs ingewikkeld is.

Als bubbels altijd blauw zijn en ze worden ineens groen kan je als gewone gebruiker ook denken “hee wat is dit nou” en even op onderzoek uit gaan maar goed we dwalen af.

Mocht iemand er eens wel op googelen en hier terecht komen:

Blauw= iMessage = gratis* via internet
Groen = sms = via de provider = mogelijk extra kosten.

*Je moet misschien wel voor je internet aansluiting betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ja, of je gebruikt een ezelsbruggetje ;). Als ik zo zoek op internet zijn er inderdaad best veel vragen waarom soms sms'jes op je iPhone groen zijn en soms blauw ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Omdat iMessage end to end encrypted is, en sms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 16:54
Bij batterij staat een lijst van apps die de meeste batterijcapaciteit gebruiken.
In het verleden kon ik die op nul stellen en zo weer opnieuw zien welke de meeste capaciteit verbruikten.
Echter ik kan het niet meer vinden hoe ik de lijst leeg krijg,
iemand een idee???

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
bing69 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:39:
Bij batterij staat een lijst van apps die de meeste batterijcapaciteit gebruiken.
In het verleden kon ik die op nul stellen en zo weer opnieuw zien welke de meeste capaciteit verbruikten.
iemand een idee???
Wat heeft resetten voor nut als je ‘Laatste 24 uur’ hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bing69 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:39:
iemand een idee???
Druk op ‘ Afgelopen 24-uur’ en niet op afgelopen 10 dagen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 16:54
La1974 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Wat heeft resetten voor nut als je ‘Laatste 24 uur’ hebt?
Stom, niet gezien Thanks!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sinds iOS 15 heb ik dat de Agenda-Widget af en toe niet meer op de goede datum staat. Het gaat om de officiële Widget in iOS. Hebben meerderen hier last van? Na het opnieuw toevoegen van de Widget staat de datum overigens weer goed.

[ Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 04-01-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Even mijn klaagzang over een issue waar ik tegen aanliep vandaag. Mijn (oude) creditcard loopt binnenkort af en ik wou de nieuwe gegevens invoeren. Echter bij het wijzigen liep ik tegen het eerste probleem aan:
- de nieuwe creditcard kon niet worden toegevoegd, want het was al een bestaande betaalmethode;
- de oude creditcard kon niet worden verwijderd, want het was de enige bekende betaalmethode.
- de oude creditcard kon overigens ook niet worden gewijzigd.

Een snelle zoektocht op Google leverde een resultaat uit 2019 op waar hetzelfde probleem werd aangekaart. De oplossing was ook verwonderlijk, je moet de gegevens wijzigen via icloud.com via een browser. Niet echt wat ik had verwacht (en hoop dat dit in een toekomstige update) kan worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:33
Stefandepefan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:15:
Even mijn klaagzang over een issue waar ik tegen aanliep vandaag. Mijn (oude) creditcard loopt binnenkort af en ik wou de nieuwe gegevens invoeren. Echter bij het wijzigen liep ik tegen het eerste probleem aan:
- de nieuwe creditcard kon niet worden toegevoegd, want het was al een bestaande betaalmethode;
- de oude creditcard kon niet worden verwijderd, want het was de enige bekende betaalmethode.
- de oude creditcard kon overigens ook niet worden gewijzigd.

Een snelle zoektocht op Google leverde een resultaat uit 2019 op waar hetzelfde probleem werd aangekaart. De oplossing was ook verwonderlijk, je moet de gegevens wijzigen via icloud.com via een browser. Niet echt wat ik had verwacht (en hoop dat dit in een toekomstige update) kan worden opgelost.
@Stefandepefan goed om te weten! Dit gaat voor mij komend jaar ook spelen. Heb even gekeken:
In icloud.com ingelogt, dan naar account settings en dan (bovenin) manage apple ID. Je komt dan op https://appleid.apple.com uit - dus ik gok dat je ook direct daar kan inloggen.

Daarbinnen kan je dan naar Payment Methods en ik vermoed dat je daar dan de boel kan aanpassen, enkel krijg ik nu "Something Went Wrong. There was a problem getting this information. Refresh the page or try again later." :|

Maar goed, dan weet ik alvast dat ik daar komend jaar moet gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb hier al wel eerder enorm zitten ranten op de "schermtijd" optie.

Situatie is simpel:

2 ipads van de kinderen. Op elk een limiet van de uren dat ze hem mogen gebruiken (09.00-18.00) welke werkt. Een een gebruiksduur van 3 uur voor alle apps totaal (werkt niet) en een uur voor Youtube (werkt ook niet).

Eergister was een beetje vreemde dag voor ons, dus ik had de kinderen de iPads gewoon gegeven en verder niet echt naar gekeken.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAgXrrWoAQJNg43lAi0McaI-MKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iF4otuH6tCkxwVnCEogl3w6i.jpg?f=fotoalbum_large
Let niet op barsten, die zitten in screenprotector :p

Bijna 5 uur Youtube 8)7 Met daarboven gewoon de FUCKING limiet die het zou moeten hebben. En zelfs nog het symbooltje in de regel :(

En natuurlijk OOK aanstaan dat hij zou moeten blokkeren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIFdJU3_VlebysYLWqgFe43_2j8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGuwLKCFytfJg5JIReRxUyZS.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik gisteren maar eens bellen met Apple:
Hallo, dit is mijn probleem

- Ja, dat werkt inderdaad niet

Uuh

- Ja, eigenlijk sinds versie 11 al niet meer.

Maar dat gaan we toch wel fixen?

- De afgelopen 4 jaar in ieder geval niet *lacht*

Ja, leuk man.
Daar zijn we toch weer mooi ingetrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 06:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

aha, ik wil binnenkort beginnen met òf een 2e hands iPad voor de kids, met schermtijd-limitatie geactiveerd, of toch maar naar een android-geval waar dit binnen google family link wèl goed geregeld is. Als ik jou zo lees, is mijn keuze snel gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 05-01-2022 11:51 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf geen kids dus heb eigenlijk niets te zeggen of recht-van-spreken over opvoeden, maar zou je het niet liever "tussen de oren" regelen dan technisch?

Toen het nog wel werkte had mijn kleine nichtje van 5 binnen een uur uitgevogeld hoe ze eromheen kon werken. (YouTube via een 3th browser als ik het goed herinner). Nu vind ik het juist weer tof hoe een kind dat zelf uitvogelt en als een echte operator al overbruggingen weet te bedenken, maar dit was net te vroeg :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 05-01-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dennisdn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:53:
Ik heb zelf geen kids dus heb eigenlijk niets te zeggen of recht-van-spreken over opvoeden, maar zou je het niet liever "tussen de oren" regelen dan technisch?
Ik heb het nu door de vakantie weer opgepakt. Tijdens normale (werk)weken is er ook geen probleem. We hebben dan gewoon afspraken, ze spelen veel, hebben natuurlijk school en wij zijn er ook gewoon om 17.00. Al zouden ze willen, kunnen ze niet teveel doen.

Maar in vakanties is dat gewoon lastiger. Het regent, vriendjes zijn wintersporten en wij zijn aan het werk. Als je ze dan een vinger geeft, pakken ze de hele hand :p

Los daarvan moet Apple gewoon geen dingen beloven die ze niet waarmaken. Het is dus een technisch vraagstuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:38:
[...]
Los daarvan moet Apple gewoon geen dingen beloven die ze niet waarmaken. Het is dus een technisch vraagstuk :)
Dat is absoluut waar. Ook helemaal niet sjiek van die medewerker om er zo nonchalant op te reageren.

Ik herinner mij wel dat dit, zeg een half jaar geleden, een flinke discussie was op één van de iOS of iPhone-forums hier. Wellicht dat daar oplossingen voorbij zijn gekomen. Met een zoekopdracht moet dat wel terug te vinden zijn.
Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste