Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 23:17
Ik krijg geen melding op mijn Apple Watch als ik via whatsapp gebeld wordt. Een gewoon appje komt we netjes door in de melding. Ik kan nergens iets vinden over dit probleem. Alleen hier in dit topic is het een keertje gemeld Maar geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:51
shakedown schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:28:
Ik krijg geen melding op mijn Apple Watch als ik via whatsapp gebeld wordt. Een gewoon appje komt we netjes door in de melding. Ik kan nergens iets vinden over dit probleem. Alleen hier in dit topic is het een keertje gemeld Maar geen oplossing.
Als ik wat Google dan lees ik overal dat dit niet wordt ondersteund. Maar vind nergens iets van een bronvermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zie dat op mijn iOS 14.8.1 device nu iOS 15.1 wel als automatische update aangeboden wordt in plaats van optioneel. Blijkbaar is dus de periode dat je nog kon kiezen tussen updates voor iOS 14 en 15 voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:13
Wanneer publieke release ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat is officieel nog niet bekend, het is een update die geen RC van een week nodig zal hebben schat ik zo in.
Dus misschien mogen we vanavond al wel los.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:43
Goed nieuws zeg! Had van mij wel op een Keynote gemogen. :)

Nu nog de vraag of ik me weer aan een HomePod Mini ga wagen. De vorige keer zorgde deze er voor dat mijn HomeKit setup minder stabiel was en het belangrijkste: mijn Lyric T6 thermostaat was in HomeKit vrijwel de gehele tijd niet bereikbaar. Destijds van alles getest en uitgesloten. Maar helaas niet kunnen achterhalen wat nu precies de veroorzaker was. Na verkoop HomePod’s was/isHomeKit weer super stabiel en de thermostaat continu bereikbaar. Schiet mij maar lek. In ieder geval nu wel terughoudend om aan een Mini te beginnen. Ik denk wel dat ik het apparaat bij bv een MediaMarkt zal kopen gezien hun ruime retourperiode van 100 dagen.

Het HomePod topic maar weer aan mijn bookmarks toegevoegd. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 08-12-2021 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:24:
[...]

Goed nieuws zeg! Had van mij wel op een Keynote gemogen. :)

Nu nog de vraag of ik me weer aan een HomePod Mini ga wagen. De vorige keer zorgde deze er voor dat mijn HomeKit setup minder stabiel was en het belangrijkste: mijn Lyric T6 thermostaat was in HomeKit vrijwel de gehele tijd niet bereikbaar. Destijds van alles getest en uitgesloten. Maar helaas niet kunnen achterhalen wat nu precies de veroorzaker was. Na verkoop HomePod’s was/isHomeKit weer super stabiel en de thermostaat continu bereikbaar. Schiet mij maar lek. In ieder geval nu wel terughoudend om aan een Mini te beginnen. Ik denk wel dat ik het apparaat bij bv een MediaMarkt zal kopen gezien hun ruime retourperiode van 100 dagen.

Het HomePod topic maar weer aan mijn bookmarks toegevoegd. ;)
Ik zou ze lekker bij Apple zelf kopen en met drie tientjes verlies verkopen als je toch niet tevreden bent.

100 dagen retourneren klinkt leuk maar ze gaan er alles aan doen om je niet het volledige aankoopbedrag te hoeven terug betalen.

Tevens denk ik dat je hier de verkeerde vraag stelt: Is het comfort van één of meerdere HomePods het vervangen van je thermostaat waard? Als ik een thermostaat zou hebben die niet goed met een HomePod overweg kan gaat de thermostaat de deur uit.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:34:
[...]

Ik zou ze lekker bij Apple zelf kopen en met drie tientjes verlies verkopen als je toch niet tevreden bent.

100 dagen retourneren klinkt leuk maar ze gaan er alles aan doen om je niet het volledige aankoopbedrag te hoeven terug betalen.

Tevens denk ik dat je hier de verkeerde vraag stelt: Is het comfort van één of meerdere HomePods het vervangen van je thermostaat waard? Als ik een thermostaat zou hebben die niet goed met een HomePod overweg kan gaat de thermostaat de deur uit.
Het grootste probleem is dat de HomePod (automatisch) de Hub wordt en niet de ATV. Indien ATV dan vrijwel geen problemen. Indien HomePod dan wel. Als ik op Reddit kijk, ben ik niet de enige met vage klachten als de HomePod de Hub is. In het HomeKit topic is niet eens zo lang geleden ook een probleem gemeld met HomePods als Hub. Apple moet gewoon een instelling bouwen waarmee je de primaire Hub kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:49:
[...]

Het grootste probleem is dat de HomePod (automatisch) de Hub wordt en niet de ATV. Indien ATV dan vrijwel geen problemen. Indien HomePod dan wel. Als ik op Reddit kijk, ben ik niet de enige met vage klachten als de HomePod de Hub is. In het HomeKit topic is niet eens zo lang geleden ook een probleem gemeld met HomePods als Hub. Apple moet gewoon een instelling bouwen waarmee je de primaire Hub kunt kiezen.
Als je de HomePod niet als hun gebruikt is de reactietijd veel hoger. Ik heb het jaren draaiend gehad en nog nooit problemen gehad met een HomePod als hub. Alleen een T6 die het amper deed maar dat vind ik een software issue van Honeywell, niet een probleem van Apple.

Nu gaan er mensen roepen ‘ja maar die T6 is door Apple gecertificeerd’ en dat klopt ook alleen gebeurt dit alleen om een product in het MFI/HomeKit programma te krijgen. Eenmaal er in is er vrij weinig toezicht meer. Jammer, maar ik denk dat komt door de beperkte juridische middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:00:
Als je de HomePod niet als hun gebruikt is de reactietijd veel hoger. Ik heb het jaren draaiend gehad en nog nooit problemen gehad met een HomePod als hub. Alleen een T6 die het amper deed maar dat vind ik een software issue van Honeywell, niet een probleem van Apple.
Hier ook. Al jaren de homepod als main hub en geen problemen en inmiddels bijna 100 items in HomeKit.

Edit: Wat het niet overzichtelijker maakt btw. Daar zou Apple nog wel eens wat mee kunnen doen.

Edit2: Al zie ik nu dat de HomePod Badkamer de main hub geworden is. Dat voelt dan weer niet zo logisch.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 08-12-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Alleen een T6 die het amper deed maar dat vind ik een software issue van Honeywell, niet een probleem van Apple.
Die T6 werkt zelfs niet goed met hun eigen app en dàt is een eerste vereiste, lijkt mij.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04:20
jasjenl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:25:
Ik zie dat op mijn iOS 14.8.1 device nu iOS 15.1 wel als automatische update aangeboden wordt in plaats van optioneel. Blijkbaar is dus de periode dat je nog kon kiezen tussen updates voor iOS 14 en 15 voorbij.
Ja hier ook. Balen. Heb 15.1 op mijn iPad mini en ik vind het erg wennen, vooral het Home Screen is lelijk.
Op mijn iPad 2020 nu dus ook de melding van de 15.1 update terwijl Apple toegezegd had dat de keuze om bij 14.8.1 te blijven gerespecteerd zou worden. Niet meer dus.

Zit dus nu met die rode “Rudolph the red-nosed reindeer” badge op de settings app. Wil eigenlijk 14.8.1 op de iPad houden dus updates staan uit zolang het kan. Slechte ervaring mee, heb al 2 keer een iPad weg kunnen gooien omdat de laatst beschikbare update het device onwerkbaar maakte :(

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FR voor iedereen zonder Beta account ?
Reken maar op begin volgende week, met een beetje geluk vrijdagavond.
Zou niet elke avond gaan refreshen 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Nu gaan er mensen roepen ‘ja maar die T6 is door Apple gecertificeerd’ en dat klopt ook alleen gebeurt dit alleen om een product in het MFI/HomeKit programma te krijgen. Eenmaal er in is er vrij weinig toezicht meer. Jammer, maar ik denk dat komt door de beperkte juridische middelen.
Zo zie je maar dat elke setup weer zijn eigen problemen heeft. Ik heb nooit problemen gehad met de T6 totdat ik een Mini toevoegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:13
Hackus schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:49:
[...]

FR voor iedereen zonder Beta account ?
Reken maar op begin volgende week, met een beetje geluk vrijdagavond.
Zou niet elke avond gaan refreshen 😉
Heb jij wel al de RC geïnstalleerd dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:35:
[...]

Heb jij wel al de RC geïnstalleerd dan ?
Ja, maar wat doet dat er toe ?
Zoals je misschien kunt zien aan mijn berichten, gebruik ik een Dev Beta Profiel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:37
Weet iemand of/hoe je die "knop" links op het scherm (ize rode pijl) kan verwijderen? Het stoort me en ik gebruik 'm toch niet. Ik vind het nergens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2Ox_2DDj5CjdJqUtLLFPtzviE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuH9ZFBsbafoCAjbs9DoPMgM.jpg?f=fotoalbum_large[/URL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Dat lijkt me een Picture in Picture. Klik er eens op en dan het kruisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
m_a_rnix schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:17:
Dat lijkt me een Picture in Picture. Klik er eens op en dan het kruisje.
Is weg, niet via 'n kruisje maar het is toch gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
ernstoud schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:27:
[...]

Ja hier ook. Balen. Heb 15.1 op mijn iPad mini en ik vind het erg wennen, vooral het Home Screen is lelijk.
Op mijn iPad 2020 nu dus ook de melding van de 15.1 update terwijl Apple toegezegd had dat de keuze om bij 14.8.1 te blijven gerespecteerd zou worden. Niet meer dus.

Zit dus nu met die rode “Rudolph the red-nosed reindeer” badge op de settings app. Wil eigenlijk 14.8.1 op de iPad houden dus updates staan uit zolang het kan. Slechte ervaring mee, heb al 2 keer een iPad weg kunnen gooien omdat de laatst beschikbare update het device onwerkbaar maakte :(
ehm, dan doe je de update niet en haal je de notificatie weg, das niet zo ingewikkeld toch?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
botech schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:06:
[...]

Is weg, niet via 'n kruisje maar het is toch gelukt. :)
Misschien voor anderen dan handig om te melden hoe dit is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
loeberce schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:01:
[...]

Misschien voor anderen dan handig om te melden hoe dit is gelukt.
Bovenaan op die drie puntjes klikken en dan krijg je dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJqbSmD4Nl4k2rAI7e0D87UB6So=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2N7W1x971tCfa4f3JRtpfFuF.jpg?f=user_large

Dan op dat links schermpje klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Hallo,
Vanavond ga ik mijn oude iPhone 8 Plus aan iemand geven en installeren die nog gebruik maakt van een iPhone 5C. Omdat zo'n 5C nog op het stokoude iOS 10.x draait en de 8 Plus op iOS 15.x hoe krijg ik nu de instellingen en data overgezet?

Met recente iOS'en kun je de iPhones naast elkaar leggen en wordt alles overgezet, maar dat zal vermoedelijk niet gaan vanuit iOS 10.x.
Ik kan gebruik maken van de iCloud, maar loop ik dan tegen beperkingen aan vanwege het oude iOS?
Omdat diegene geen macOS tot zijn beschikking heeft, kan ik ook mijn MacBook even meenemen en dan via macOS de instellingen overzetten naar de 8 Plus.

Welk pad is het eenvoudigst? Heeft iemand tips and tricks? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
RicoK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:12:
Hallo,
Vanavond ga ik mijn oude iPhone 8 Plus aan iemand geven en installeren die nog gebruik maakt van een iPhone 5C. Omdat zo'n 5C nog op het stokoude iOS 10.x draait en de 8 Plus op iOS 15.x hoe krijg ik nu de instellingen en data overgezet?

Met recente iOS'en kun je de iPhones naast elkaar leggen en wordt alles overgezet, maar dat zal vermoedelijk niet gaan vanuit iOS 10.x.
Ik kan gebruik maken van de iCloud, maar loop ik dan tegen beperkingen aan vanwege het oude iOS?
Omdat diegene geen macOS tot zijn beschikking heeft, kan ik ook mijn MacBook even meenemen en dan via macOS de instellingen overzetten naar de 8 Plus.

MacBook lijkt mij het makkelijkst of die geen moet meer iCloud hebben dan de standaard 5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Roy Tollenaar Thanks voor je snelle reactie.
Nee, diegene zal geen extra iCloud opslag hebben.
Ik zal mijn MBA M1 2020 meenemen, de 5C erin pluggen, reserve kopie maken en weer installeren op de 8 Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
RicoK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:26:
@Roy Tollenaar Thanks voor je snelle reactie.
Nee, diegene zal geen extra iCloud opslag hebben.
Ik zal mijn MBA M1 2020 meenemen, de 5C erin pluggen, reserve kopie maken en weer installeren op de 8 Plus.
Dan moet het goed komen lijkt mij, succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Roy Tollenaar Bedankt wederom. Ik speelde wel al met dat idee.

Toch nog een vraagje, bij het overzetten van gegevens van iPhone op iPhone krijg je direct een waarschuwing als de beide iOS versies niet aan elkaar gelijk zijn. Zo’n dergelijke melding krijg ik niet bij het terug zetten van de reservekopie van/in iOS 10.x naar iOS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:12:
Hallo,

Als diegene een backup in de iCloud heeft kan het ook gewoon op die manier. Andersom werkt het niet, je kunt geen nieuwere iOS-backup op een oudere iOS zetten. Maar vooruit kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Kassad schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:01:
[...]

ehm, dan doe je de update niet en haal je de notificatie weg, das niet zo ingewikkeld toch?
Vertel eens hoe? Ik lees dat de enige mogelijkheid is de update te downloaden en dan te verwijderen. Maar dan komt de melding enige tijd later weer terug.

Dus, vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dennisdn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:21:
Als diegene een backup in de iCloud heeft kan het ook gewoon op die manier. Andersom werkt het niet, je kunt geen nieuwere iOS-backup op een oudere iOS zetten. Maar vooruit kan wel.
Thanks.

Dus al ik straks via macOS een reservekopie maak van de 5C met iOS 10.x dan kan ik die zonder problemen terugzetten op de 8 Plus met iOS 15.x of dat nu juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:05:
[...]

Thanks.

Dus al ik straks via macOS een reservekopie maak van de 5C met iOS 10.x dan kan ik die zonder problemen terugzetten op de 8 Plus met iOS 15.x of dat nu juist niet?
Ja dat lijkt me ook geen probleem. Doelde er meer op dat het ook zonder Mac wel gaat lukken als diegene nu een backup in de cloud heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dennisdn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:10:
Ja dat lijkt me ook geen probleem. Doelde er meer op dat het ook zonder Mac wel gaat lukken als diegene nu een backup in de cloud heeft zitten.
Bedankt. Wat betreft een iCloud Backup, dat weet ik niet. Ik zal dat straks eerst eens gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 09:23
ernstoud schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:49:
[...]

Vertel eens hoe? Ik lees dat de enige mogelijkheid is de update te downloaden en dan te verwijderen. Maar dan komt de melding enige tijd later weer terug.

Dus, vertel!
Dan zet je de automatische updates uit?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Kassad schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:08:
[...]

Dan zet je de automatische updates uit?
Staat uit. Toch komt de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
RicoK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:07:
@Roy Tollenaar Bedankt wederom. Ik speelde wel al met dat idee.

Toch nog een vraagje, bij het overzetten van gegevens van iPhone op iPhone krijg je direct een waarschuwing als de beide iOS versies niet aan elkaar gelijk zijn. Zo’n dergelijke melding krijg ik niet bij het terug zetten van de reservekopie van/in iOS 10.x naar iOS 15?
Als goed is kun je wel van een oude iOS backup op een nieuwe iOS terug zetten maar niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Loop nu al een tijdje tegen een wifi probleem aan.

Altijd jailbreak op telefoon gehad. Was er klaar mee dus full-restore gedaan naar iOS15. (iPhone 8)
Maar hij zegt vervolgens dat ik verbonden ben met WiFI, maar de apps reageren niet. Vervolgens haal ik de WiFi eraf, laad de data voor de app en kan daarna de WiFi weer aanzetten. Dit gebeurt bijna elke ochtend als ik wakker word. Met de iPhone van de zaak geen problemen.

Zijn er meer die problemen hebben met wifi op iOS15? Heb niet zo'n zin om weer een full restore te moeten doen.. Hopelijk is er een foefje die ik nog niet ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Skinnyice schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:29:
Loop nu al een tijdje tegen een wifi probleem aan.

Altijd jailbreak op telefoon gehad. Was er klaar mee dus full-restore gedaan naar iOS15. (iPhone 8)
Maar hij zegt vervolgens dat ik verbonden ben met WiFI, maar de apps reageren niet. Vervolgens haal ik de WiFi eraf, laad de data voor de app en kan daarna de WiFi weer aanzetten. Dit gebeurt bijna elke ochtend als ik wakker word. Met de iPhone van de zaak geen problemen.

Zijn er meer die problemen hebben met wifi op iOS15? Heb niet zo'n zin om weer een full restore te moeten doen.. Hopelijk is er een foefje die ik nog niet ken
Je kan ook alleen je netwerk (WiFi) instellingen herstellen. Mogelijk biedt dat een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is er iets te doen aan de pop up met de tekst:
Snel toegang tot Google
Probeer de nieuwe Google-widget
Oo de zoekresultaten pagina van Safari? Wordt er helemaal gek van dat dit weg te klikken is maar bij iedere zoekopdracht terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een stomme vraag hoor, maar weet iemand wat op iOS bepaalt hoe een venster wordt geanimeerd dat van de achter- naar voorgrond komt? Ik swipete net per ongeluk de mail client weg meteen na openen, dus tik meteen weer aan: valt me op dat animatie anders is. Dus ik voor de lol een paar keer snel achter elkaar doen: of ie van rechts, links of het midden geanimeerd wordt lijkt compleet willekeurig te zijn? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
@Dennisdn @Roy Tollenaar Bedankt voor de reacties gisteravond. Ik heb gisteravond succesvol de iPhone 8 Plus voor mijn schoonvader kunnen installeren. Hij kwam van een 5C met 8GB opslag, jawel, 8GB :). Zijn iCloud was gebruikt voor een paar 100 MB's waardoor er nog genoeg ruimte was voor de reservekopie. Het terug zetten van de reservekopie in/onder iOS 15.1 verliep uiteraard probleemloos.

Eigenlik wist ik dit wel, want Apple heeft zijn zaakjes best goed voor elkaar, maar omdat we de laatste tijd zo verwend zijn geraakt met het direct overzetten van iPhone naar iPhone, maar deze 5C zo erg oud was met iOS 10.x kon ik de situatie niet goed inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuw versie iOS15.2 dev RC beschikbaar.
versie: 19C57

iOS & iPadOS 15.2 Release Notes

(iPhone 13)

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 10-12-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-09 18:47
Gebruiken jullie toevallig ook een case en/of screnpotector voor jullie macbook? Zo ja: welke? Ik ben aan het twijfelen of een case om mijn macbook moet plaatsen. Ik kom namelijk enkel case tegen die er écht niet uitzien... iets van een doorzichtige case lijkt mij wel nice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Marleytjuh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:35:
Gebruiken jullie toevallig ook een case en/of screnpotector voor jullie macbook? Zo ja: welke? Ik ben aan het twijfelen of een case om mijn macbook moet plaatsen. Ik kom namelijk enkel case tegen die er écht niet uitzien... iets van een doorzichtige case lijkt mij wel nice.
En dit post je in het iOS15 topic omdat? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Toppe schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:50:
[...]

Je kan ook alleen je netwerk (WiFi) instellingen herstellen. Mogelijk biedt dat een oplossing!
Heb gisteravond in de WiFi instellingen “privé adres” uitgevinkt en sindsdien geen problemen. Misschien was dat de boosdoener. Was dat niet in beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
Skinnyice schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:47:
[...]

Heb gisteravond in de WiFi instellingen “privé adres” uitgevinkt en sindsdien geen problemen. Misschien was dat de boosdoener. Was dat niet in beta?
Dat is niet meer in beta en zit er volgens mij al sinds iOS14 in. Miss blokkeert je router onbekende MAC adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Marleytjuh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:35:
Kijk 'ns in Het MacBook Hoesjes, Sleeves, Cases, Tassen en Sticker topic :) Dit heeft uiteraard niks te maken met iOS 15.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
Een vraag over de focus functie. Ik wil de slaapmodus als snelknop hebben in de dropdown, maar in plaats daarvan staat altijd de “niet storen” knop in de snelkoppeling. Iemand een idee hoe je dit kunt aanpassen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5fJNQoijlgRbMuQBiQLPI0nFWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxXWUO4JAv0ddoqk6nBpCA4J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

De nieuwe look ziet er wat beter uit, bij de pop-up berichten zie je nu meteen welke app het is. En daar stopt het.

Na 15.1.1 willen m’n AirPods Max niet meer verbinden. Bij m’n gewone AirPods verbind alleen de rechter. Verder is de verandering aan niet storen ook volledig gebugged. Bij m’n vader gaat ie steeds ongewenst aan, en bij mij werkte het ook niet. ‘K hoop dat er zsm een fix komt.

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Denk dat 15.2 aankomende week uitkomt voor het publiek, hopelijk zit daar de oplossing in voor jullie.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
pixels66 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:17:
Een vraag over de focus functie. Ik wil de slaapmodus als snelknop hebben in de dropdown, maar in plaats daarvan staat altijd de “niet storen” knop in de snelkoppeling. Iemand een idee hoe je dit kunt aanpassen?
[Afbeelding]
Als je lang drukt op focus krijg je opties, en slaap staat er ook tussen, als je dat instelt dan staat die ‘slaap’ bovenaan bij de volgende keer als je naar je bedieningscherm gaat, bedoel je dat?
In instellingen en dan focus kan je ook nog meer instellen. Ook heb je nog een + in focus, misschien kan je daar iets mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 11-12-2021 20:08 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 07:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

pixels66 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:17:
Heb van ellende het schema bij niet storen weggehaald.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
Mel33 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:59:
[...]

Als je lang drukt op focus krijg je opties, en slaap staat er ook tussen, als je dat instelt dan staat die ‘slaap’ bovenaan bij de volgende keer als je naar je bedieningscherm gaat, bedoel je dat?
In instellingen en dan focus kan je ook nog meer instellen. Ook heb je nog een + in focus, misschien kan je daar iets mee.
Dat bedoel ik inderdaad maar hij zet hem daarna weer terug op de niet storen functie en dan ben ik dus de snelknop weer kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Donstil schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

Nah toch 1 keer meer dan op 15.0 oftewel met 15.0.10 is het opgelost :P
Werkt 1 van de 9x, hier AW7 met IP13 alles up-to-date :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
Kan iemand mij uitleggen hoe instagram aan zoveel schermtijd komt als ik heel instagram niet geïnstalleerd heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gybSXJ4Ubszd920Fo4zNhD_xbBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTJfIrKHRUFQAgffRgiXm56T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Hoe weet je iPhone überhaupt van Instagram af (inclusief het logo) als het er niet op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Weet ik niet. Daarom vraag ik het hier ook :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmGSTFpzHdl07-T-VZ6plcHfSU8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sA1ArFz9jts4yApg15ZvtovK.png?f=fotoalbum_large

Bij batterij gebruik staat de app niet :s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLgxQ9cr9UjWEO_QqS1ZnzNHS1I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fXXw2yg88MlJl2qoHecKl3xh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door PdeBie op 13-12-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Instellingen - Algemeen - iPhone Opslag. scroll omlaag tot je insta ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
https://www.bloomberg.com...-legacy-contacts-kx3m3nmb
Apple Inc. is set to release new features with iOS 15.2, including scanning for nude photos sent to or from children in Messages. But other additions—like digital ID cards—remain elusive. Plus, even more members of the Apple car team depart, and a former Amazon Echo executive heads to Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hackus schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:09:
Instellingen - Algemeen - iPhone Opslag. scroll omlaag tot je insta ziet
Geen insta :s

Sowieso een schermtijd van 16 uur zie ik nu….dat klopt echt niet :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8nKwMSNisGzu_0AZMpry3Yk-uM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pEv4zRgxhGGSbbNSG1Um7Dgj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door PdeBie op 13-12-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaag @PdeBie, Doe een een geforceerde herstart, en hou het nadien eens in de gaten.

how to => https://support.apple.com...e/iphone/iph8903c3ee6/ios

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 13-12-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zal het eens proberen. Wel heel bizar. Alsof er een app met hetzelfde ID werkt ofzo.

Batterij gaat overigens niet snel leeg, dus het lijkt erop dat er eigenlijk niets draait op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 19:21
15.2 staat klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Ja dat lees ik idd hier en daar, maar ik krijg hier nog niks 😂

Edit: nu wel, was wellicht wat ongeduldig 😂

[ Voor 11% gewijzigd door Banshee op 13-12-2021 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 19:21
Banshee schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:59:
[...]

Ja dat lees ik idd hier en daar, maar ik krijg hier nog niks 😂
Zal iets na 19 uur zijn, hier ook nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versie 19C57 voor iPhone 13, en de rest 19C56.
Geen vernieuwde versie dus vanaf dev.Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
PdeBie schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:51:
Kan iemand mij uitleggen hoe instagram aan zoveel schermtijd komt als ik heel instagram niet geïnstalleerd heb?

[Afbeelding]
Ik heb afgelopen week kennelijk bijna 20u schermtijd op de Volkskrant website. Ik heb de website welgeteld 1x open gehad om een artikel te lezen (+/- 5 minuten) en heb daarna heb tabblad gesloten.

Sinds enige tijd klopt er helemaal niets meer van de schermtijd bij mij. Ook niet na een reboot.
Kijken of iOS 15.2 soelaas biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 06:51
Hier beschikbaar.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in Duitsland ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nee. 15.1. Zal straks wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:01:
[...]

Nee. 15.1. Zal straks wel komen
misschien ff opnieuw opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
PdeBie schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:51:

[Afbeelding]
Heb je niet toevallig nog een oude iPhone waar de kinderen gebruik van maken oid? Als daar hetzelfde Apple ID en instagram op staat zou dat verklaren waarom hij opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
WayLikeMark schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:23:
[...]

Heb je niet toevallig nog een iPad of een oude iPhone waar de kinderen gebruik van maken oid? Als daar hetzelfde Apple ID en instagram op staat zou dat verklaren waarom hij opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
WayLikeMark schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:23:
[...]

Heb je niet toevallig nog een oude iPhone waar de kinderen gebruik van maken oid? Als daar hetzelfde Apple ID en instagram op staat zou dat verklaren waarom hij opduikt.
Nope. Mijn kinderen zijn pas 3jr en 3 weken :p
Sowieso heb ik nooit Instagram of FB op mijn mobiels gehad, aangezien ik zwaar anti-FB ben. Dus ik vermoed dat het hier om een rare bug in IOS gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:48
PdeBie schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:24:
[...]

Nope. Mijn kinderen zijn pas 3jr en 3 weken :p
Sowieso heb ik nooit Instagram of FB op mijn mobiels gehad, aangezien ik zwaar anti-FB ben. Dus ik vermoed dat het hier om een rare bug in IOS gaat.
Volgens mij kan je ook activiteit zijn als je naar de website gaat. Of als je naar een site gaat die een (Instagram) plug-in gebruikt. Maar dat zou je even moeten testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat privacy report is toch wel mooi.
Zo zie ik bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uezLBpJUQM25zasGNOgQBpwM4og=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pb9hP0TTNzAT2lsZEoXa1lQx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AG2xGlSvRvzcu4Xj46_xvap96Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aEBwESqmQaMjIOX3UxAHCkif.png?f=fotoalbum_large

Terwijl ik dacht dat ik wel een hoop op de black-list had maar nu kan ik mooi nog gerichter gaan toevoegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:20:
Dat privacy report is toch wel mooi.
Zo zie ik bijvoorbeeld dit:

Terwijl ik dacht dat ik wel een hoop op de black-list had maar nu kan ik mooi nog gerichter gaan toevoegen :)
Ik heb Disconnect Premium geïnstalleerd, lijkt goed zijn werkt te doen, zie geen Google/Facebook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVknjV_jTR6F9VDjsxO8pOM_J8A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CBwMwEmnQo3itvmRaEJ2kZh8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jodeltje schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:41:
[...]

Ik heb Disconnect Premium geïnstalleerd, lijkt goed zijn werkt te doen, zie geen Google/Facebook:
[Afbeelding]
Ja ik heb pi-holes draaien met daarin behoorlijke blacklisten. Klaarblijkelijk toch nog niet voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel grappig om te zien. En roept ook weer vragen op. Waarom zou de Appstore mijn contacten moeten bekijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtJ8rkh9qYL4pCqEEtpd-A-sxQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AbClF42MnX7HFl8upqL4qLI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:58:
Wel grappig om te zien. En roept ook weer vragen op. Waarom zou de Appstore mijn contacten moeten bekijken?

[Afbeelding]
Zodat hij suggesties kan doen van wat jouw vrienden spelen. (Bijv bij Apple Arcade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:23
jodeltje schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:41:
[...]

[Afbeelding]
Thanks voor de tip, ga ik ook maar gelijk doen.

AD zit al op 116 stuks :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:18
In 15.2 zit de Phone Storage bug nog steeds. Ik zie nog steeds ~8.5 GB voor Photos tewijl er amper foto's op mijn telefoon staan.

Sommige mensen (met minder intern geheugen) zien ook "your phone ran out storage" meldingen.

Ik zag mijn 12 Pro wel gisteren na de update van 11.5 naar 8.5 GB springen, maar het slaat nog steeds nergen op. Misschien dat een full reset + restore van back-up wat oplost, maar nog nergens gelezen dat het werkt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
loekf2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:36:
In 15.2 zit de Phone Storage bug nog steeds. Ik zie nog steeds ~8.5 GB voor Photos tewijl er amper foto's op mijn telefoon staan.

Sommige mensen (met minder intern geheugen) zien ook "your phone ran out storage" meldingen.

Ik zag mijn 12 Pro wel gisteren na de update van 11.5 naar 8.5 GB springen, maar het slaat nog steeds nergen op. Misschien dat een full reset + restore van back-up wat oplost, maar nog nergens gelezen dat het werkt.
Jazeker lost dat wel iets op. Ik had na de volledige wis en terug zetten vd backup ook heel wat GB terug gewonnen. Dus het heeft wel zin om dat eens te doen. Maak wel eerst een backup met ios15.2 zelf.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:00
Dennisdn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:58:

[Afbeelding]
Zelfde voor Safari, foto’s en gezondheid.
Vraag me echt af waarvoor ze dat nodig hebben en het is ook niet uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

AppleFan2007 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:43:
[...]

Zelfde voor Safari, foto’s en gezondheid.
Vraag me echt af waarvoor ze dat nodig hebben en het is ook niet uit te schakelen.
Gokje: Safari voor autofill, foto's om personen te koppelen aan foto's en gezondheid voor medische noodnummers (familie bijv die je kan instellen voor noodgevallen)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Marches schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:15:
Ik heb een vervelende Safari bug sinds iOS15. Als in de ochtend de iPhone dark mode uitschakelt dan wordt de adress bar heel donker. Ik kan dit alleen verhelpen door safari echt opnieuw op te starten. Restart iPhone heeft het niet verholpen en dit gebeurt iedere dag.

[Afbeelding]

Iemand die dit ook heeft gehad en verholpen?
(Ik liep nog een paar pagina's achter...)

Hier heb ik ook sinds iOS 15 last van.
Bij mij reset de kleur ook als je je telefoon kantelt, dus van landscape naar portrait of andersom.
Hopelijk lossen ze dit met 15.2 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
Wat raden jullie aan? Ik zit nu nog op iOS 14.8. Zal ik nog even wachten met updaten, of zijn de meest irritante bugs etc. nu wel uit de huidige versie van iOS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brekers schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:42:
Wat raden jullie aan? Ik zit nu nog op iOS 14.8. Zal ik nog even wachten met updaten, of zijn de meest irritante bugs etc. nu wel uit de huidige versie van iOS 15?
nu, of niet meer. 14.8.2 staat ook op de stoep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marches
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:26
Trasos schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:59:
[...]

(Ik liep nog een paar pagina's achter...)

Hier heb ik ook sinds iOS 15 last van.
Bij mij reset de kleur ook als je je telefoon kantelt, dus van landscape naar portrait of andersom.
Hopelijk lossen ze dit met 15.2 op.
Helaas nog steeds niet opgelost met 15.2. Blijkbaar komt het ook bij bijna niemand voor. Ik vind er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 06:00
De favorieten van Safari op mijn iPad (iOS 15.1) worden sinds een paar dagen automatisch op alfabetische volgorde weergegeven. Nu heb ik gisteren alles weer handmatig teruggezet zoals ik het graag wil maar vanochtend stond alles weer op alfabetische volgorde. #zucht#

Heb al gezocht onder instellingen maar ik kan niets vinden over het sorteren van favorieten in Safari. Iemand een idee wat er speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:13
Ik navigeer nu sinds een tijdje met 'Kaarten', en ik heb op de snelweg iets vreemds bij afritten/knooppunten. (Ik woon in de regio Rotterdam)

Als ik een afrit moet nemen of een richting op moet op een knooppunt zegt hij iets compleet onverstaanbaars wat lijkt op 'neem de maa-ring-gay afslag richting xyz'. Ik vroeg me af of iemand anders dat ook heeft, of dat iemand een idee heeft wat hij nou precies zegt. Ik vermoed dat het iets met een ringweg te maken heeft, maar ik kan er geen kaas van maken. :) Het is op meerdere punten, dus het is niet één specifiek knooppunt of afrit.

Edit:
Ik ben blijkbaar niet de enige:
https://www.iculture.nl/n...aarten-bug-siri-afslagen/

Hier is een artikel waar de 'heren-Siri' het uitspreekt.

[ Voor 12% gewijzigd door lenwar op 15-12-2021 10:16 ]

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
lenwar schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:09:
Ik navigeer nu sinds een tijdje met 'Kaarten', en ik heb op de snelweg iets vreemds bij afritten/knooppunten. (Ik woon in de regio Rotterdam)

Als ik een afrit moet nemen of een richting op moet op een knooppunt zegt hij iets compleet onverstaanbaars wat lijkt op 'neem de maa-ring-gay afslag richting xyz'. Ik vroeg me af of iemand anders dat ook heeft, of dat iemand een idee heeft wat hij nou precies zegt. Ik vermoed dat het iets met een ringweg te maken heeft, maar ik kan er geen kaas van maken. :) Het is op meerdere punten, dus het is niet één specifiek knooppunt of afrit.

Edit:
Ik ben blijkbaar niet de enige:
https://www.iculture.nl/n...aarten-bug-siri-afslagen/

Hier is een artikel waar de 'heren-Siri' het uitspreekt.
Heel herkenbaar. Ik herken dit bij een afslag waarbij de afslag uit meerdere rijdstroken bestaat. Op die punten heeft de stem het erg moeilijk en klinkt deze als deze een glaasje teveel op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Brekers schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:42:
Ik ben zelf nog geen bugs tegen gekomen die mij daadwerkelijk hinderen in het dagelijkse leven.
Wel bugs die mij niet lastig vallen (zoals de schermtijd die totaal niet klopt, de opslag die lang niet altijd geladen kan worden en dat hij soms willekeurig de opmaak in notities veranderd).

Nu moet ik wel zeggen dat iOS 15 voor mij t.o.v. iOS 14, weinig spannende nieuwe zaken heeft dus als ik op iOS 14 zou moeten blijven dan zou ik ook er niet om rouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
iPhone 6s op 12.1 hier.
Hoe gaat de batterij en de snelheid zijn als ik naar 15 ga?
Klopt het dat de app switcher minder geladen apps laat zien?
Gaat alle haptische feedback er uit? Langer indrukken i.p.v. force touch vind ik ok, maar dan voel ik graag feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
12.1????? Je maakt een grapje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancing_Animal schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:22:
iPhone 6s op 12.1 hier.
Hoe gaat de batterij en de snelheid zijn als ik naar 15 ga?
Klopt het dat de app switcher minder geladen apps laat zien?
Gaat alle haptische feedback er uit? Langer indrukken i.p.v. force touch vind ik ok, maar dan voel ik graag feedback.
Indien je de mogelijkheid hebt om naar iOS14 te gaan (14.8.1) zou ik dat doen met het oude toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:52:
[...]

Indien je de mogelijkheid hebt om naar iOS14 te gaan (14.8.1) zou ik dat doen met het oude toestel.
Hij biedt alleen 15.2 aan.
Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste