Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Touchdomex schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:11:
[...]

Navigatie heb ik echt bijna nooit nodig. Kan mijn route erg goed vinden en anders heb ik wel een telefoonhouder voor uitzonderingen. Dat is echt 1x per jaar dat het nodig is. Heb ik geen carplay voor nodig.

Spotify heb ik via bluetooth. Telefoon pleur ik in het kastje onder de radio en werkt echt prima. Speellijstje of podcast aan en gaan.
Ik vind carplay toch veiliger. Je hebt een groot display, snel wisselen tussen navigatie, muziek etc is veel beter dan op een kleine telefoon aan het raam geplakt (zoals ik nu doe).

toch heb ik nog geen carplay-radio. Misschien komt dat nog :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Touchdomex schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:11:
Navigatie heb ik echt bijna nooit nodig. Kan mijn route erg goed vinden en anders heb ik wel een telefoonhouder voor uitzonderingen. Dat is echt 1x per jaar dat het nodig is. Heb ik geen carplay voor nodig.

Spotify heb ik via bluetooth. Telefoon pleur ik in het kastje onder de radio en werkt echt prima. Speellijstje of podcast aan en gaan.
Je zit duidelijk nog in de ontkenningsfase…… 🙄😁😂.

Echt, als je het eenmal gewend bent, wil je gewoon niet meer anders, het is gewoon puur gemak. En hoezo navigatie heb ik nooit nodig? Navigatie is niet alleen om te navigeren, maar je ook bijvoorbeeld te wijzen op eventuele omleidingen in het geval van calamiteiten. Ik weet mijn routes ook heus wel, maar ik koppel standaard mijn telefoon aan CarPlay om te navigeren juist om te zien hoe mijn route er naar mijn bestemming uit ziet.

Als je CarPlay hebt, hoef je je iPhone ook niet meer in je kastje te pleuren, maar kun je deze gewoon in het vakje onder je radio leggen. Is ook nog eens ten behoud van je spullen… 😉😊

Acties:
  • 0Henk 'm!
15.6 dev beta2 is uit
versie:15.6 (19G5037d)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-05 16:04
Zodra ik een bericht ontvang en de iPhone ontgrendel, maar dit bericht nog niet open in de app, komt het bericht automatisch te staan in het 'Berichtencentrum' dat alleen zichtbaar is zodra op het vergrendelscherm omhoog wordt geveegd.

Is het mogelijk om dit veranderen in dat een bericht áltijd zichtbaar is? Ook al heb je het bericht al gezien en de iPhone al ontgrendeld? Alleen bij 'Herinneringen' lijkt dit zo te werken. Nu vergeet ik vaak dat ik eerder een bericht heb ontvangen vanuit een app waar ik nog iets mee moet doen.

Ik heb al gekeken bij de optie 'Meldingen' en de strookstijl bijv. op 'Altijd' te zetten, maar dit geeft niet het gewenste effect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

The_FrankO schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:26:
Ik had na de update naar iPadOS 15.5 een vervelend probleem dat sommige websites “opeens” niet meer wilde laden. Er bleef een laad icoontje zichtbaar in Safari maar de rest van de website kwam nooit meer. Op een later tijdstip van de dag was er dan weer geen probleem. Ik kon geen patroon ontdekken. Het zijn wel altijd dezelfde websites, Reddit bijvoorbeeld.

IPad gereset etc. Maar nee nog steeds last van.
Wat blijkt, door bij Settings -> Safari -> Hide IP Address de instelling te veranderen naar “off” loste dit probleem voor mij op.

Apple voorkomt dus IP tracking door je niet naar de betreffende website toe te navigeren. Mogelijk heel effectief maar niet bepaald bruikbaar 8)7
Hier exact hetzelfde probleem. Had hier op Tweakers in het Sniper Elite 5 topic een youtube video geembed maar die wilde dus niet laden. Mijn vriendin had op haar iPhone exact hetzelfde.

Als ik de Microsoft Edge browser dan probeerde, dan werkten die bepaalde websites wel goed. Vriendin kwam natuurlijk weer met de melding dat de wifi stuk was. Dus alles 1 voor 1 uitgesloten. Ik kwam dus uiteindelijk ook bij Safari uit als boosdoener.

Zodra ik de tracking optie in de Safari opties uitzet, dan werkt alles weer correct. Ik en mijn vriendin hebben overigens nog nooit wat aan de instellingen van Safari aangepast.

Edit: het betreft deze Li k waarvan de youtube video niet van wilde laden.

MRE-Inc in "[Multi] Sniper Elite 5"

Zodra ik bovenstaande optie in de Safari settings aanpas naar "Voor Trackers" instel, worden hier op Tweakers dus geen embedded videos ingeladen en krijg je een loading symbool te zien.

[Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 05-06-2022 21:16]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb voor trackers overigens gewoon aan staan en heb gewoon embedded video’s op tweakers. Ook in de link hierboven.

Uitzetten zou ik überhaupt niet overwegen overigens, minder delen is in dit soort gevallen altijd de betere optie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Rivanov schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:26:
[...]

Audiokwaliteit van CarPlay is véle malen beter dan via Bluetooth. ;)
Dus niet enkel een luxeproduct. Kwalitatief is het ook nog eens veel beter.

Ik kan echt niet meer zonder in ieder geval.
Helaas niet altijd zo bij aftermarket. Mijn android scherm moet via aux verbinden om geluid door te zetten. BT direct met de auto of usb kabel direct met de auto geeft betere audio. Toch maakt het gemak van Carplay bedienen het kwaliteitsverlies wel goed. Verder inderdaad de actuele file gegevens, systemen gebaseerd op tmc kunnen er echt niet tegen op.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06
Is er een manier om dat snelle notities floating pijltje uit te schakelen, ik wordt er knettergek van, dat iedere keer dat programma opent

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Voor de vakantie wil ik graag mijn iPad/iPhone aansluiten op een extern beeldscherm om bij slecht weer lekker een filmpje te kijken (#kids). Mijn beeldscherm heeft echter geen boxen dus als ik mijn iPad/iPhone verbind via HDMI dan heb ik geen geluid. Ik heb al geprobeerd of de combinatie met een bluetooth box werkt maar dat gaat helaas niet. Ik kan ook geen optie vinden dat geluid over de iPad/iPhone mag gaan en beeld extern.

Iemand weet of er ergens in iOS een optie is die ik over het hoofd zie? Of is het gewoon niet mogelijk en moet ik op zoek naar een andere oplossing?

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29
hk12nl schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:23:
Voor de vakantie wil ik graag mijn iPad/iPhone aansluiten op een extern beeldscherm om bij slecht weer lekker een filmpje te kijken (#kids). Mijn beeldscherm heeft echter geen boxen dus als ik mijn iPad/iPhone verbind via HDMI dan heb ik geen geluid. Ik heb al geprobeerd of de combinatie met een bluetooth box werkt maar dat gaat helaas niet. Ik kan ook geen optie vinden dat geluid over de iPad/iPhone mag gaan en beeld extern.

Iemand weet of er ergens in iOS een optie is die ik over het hoofd zie? Of is het gewoon niet mogelijk en moet ik op zoek naar een andere oplossing?
Dat lukt mij wel met een HDMI scherm, iPhone8 plus en Bose QC35II als ik vanuit Safari wat afspeel , standaard gaat dan de audio ook via het scherm maar als ik dan op dat AirPlay icoontje druk kan ik voor de audio de Bose selecteren. Net ook even geprobeerd om dat bij Netflix te doen, maar daar lukt me dat in een snelle test niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
PeaceNlove schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Dat lukt mij wel met een HDMI scherm, iPhone8 plus en Bose QC35II als ik vanuit Safari wat afspeel , standaard gaat dan de audio ook via het scherm maar als ik dan op dat AirPlay icoontje druk kan ik voor de audio de Bose selecteren. Net ook even geprobeerd om dat bij Netflix te doen, maar daar lukt me dat in een snelle test niet
Ah thx voor de check. Bij mij werkt de youtube en ziggo go app nu ook via mijn JBL bluetooth box. Probleem opgelost. Ik kan ook mijn HomePod selecteren en dat werkt ook echter heb ik daar op vakantie niets aan omdat de HomePod via wifi connect moet zijn. d:)b

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:14
hk12nl schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:23:

wat voor kabel gebruik je om de iphone aan een scherm te hangen? Handige truc zo! #kids

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PeaceNlove
Ik denk gewoon dat Lightning-HDMI convertertje van Apple @Flipm0de

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
PeaceNlove schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:58:
Ik denk gewoon dat Lightning-HDMI convertertje van Apple @Flipm0de
Dit idd @Flipm0de

©2004

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 10:34
Een vraag

Mijn dochter heeft nu een iPhone en ik wil graag delen met gezin instellen. Kan zij nu ook gebruik maken van mijn 50GB storage ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
Erik1805 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:23:
Een vraag

Mijn dochter heeft nu een iPhone en ik wil graag delen met gezin instellen. Kan zij nu ook gebruik maken van mijn 50GB storage ?
Kan alleen bij 200gb of 2tb iCloud abonnement.
https://www.apple.com/family-sharing/

[Voor 6% gewijzigd door meesje op 20-06-2022 21:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01 16:21
Erik1805 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:23:
Een vraag

Ja hoor dat gaat prima! Kijk hier maar! (Sorry @meesje )

Have Fun Funske

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:11

Geronimous

Moderator Spielerij

funske schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:50:
[...]

Ja hoor dat gaat prima! Kijk hier maar! (Sorry @meesje )
Dat hebben ze dan onlangs gewijzigd, want tot voor kort was family Sharing vanaf 200Gb :)

Maar idd, tegenwoordig ook bij 50Gb; https://support.apple.com/nl-nl/HT208147

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:57
Geronimous schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:30:
[...]

Dat hebben ze dan onlangs gewijzigd, want tot voor kort was family Sharing vanaf 200Gb :)

Maar idd, tegenwoordig ook bij 50Gb; https://support.apple.com/nl-nl/HT208147
Wat is 'tot voor kort'?
Ik gebruik het al bijna een jaar, denk ik.

Edit: Het artikel waar @funske naar verwijst is van september vorig jaar, dus dan zal ik het toevallig al sinds die tijd gebruiken.

[Voor 15% gewijzigd door Marco op 21-06-2022 00:36]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij

Marco schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:32:
[...]

Wat is 'tot voor kort'?
Ik gebruik het al bijna een jaar, denk ik.

Edit: Het artikel waar @funske naar verwijst is van september vorig jaar, dus dan zal ik het toevallig al sinds die tijd gebruiken.
Sinds de introductie van iCloud+ lees ik.

• Erik1805
Het werkt inderdaad. Super handig.

• funske
Geronimous schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 01:29:
[...]

Sinds de introductie van iCloud+ lees ik.
Klopt, vanaf het moment dat het is ingegaan heb ik het zelf ook meteen toegepast!! Ideaal!

[Voor 3% gewijzigd door funske op 21-06-2022 14:05]

Have Fun Funske

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Weet iemand een manier om in iOS terug te zie welke app recent voor machtigingen vroeg? Er kwam een melding midden op mijn scherm net op het moment dat ik mijn duim er neer wilde planten en drukte dus op toestaan. Wil nu even terug kijken welke app buiten zijn hoekje gaat :P

Select * from fish

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:39
Hoi allen,

Deze week heb ik in de nacht gewerkt en luister constant wel iets op m’n gehoorbescherming met Bluetooth, dat vreet werkelijk batterij, een dienstje gaat meestal net met m’n 12 Max pro.

Maar wat me opvalt is dat de drain gewoon doorgaat nadat ik de muziek allang heb gestopt als ik thuis ben. Ik lees op veel sites dat het onzin is om apps geforceerd af te sluiten, maar is dat echt zo? Ik heb vanmorgen bij 28% de energy saver ingeschakeld en ben gaan slapen om de telefoon bij wakker worden op te laden, echter is hij toch helemaal leeg gelopen in die paar uur. Is dat bij andere ook zo?

Edit: toch wel typisch eigenlijk dat een 12 pro max hetzelfde presteert op dit gebied als m’n eerste iPhone, een 3GS. Dat terwijl ze elke keer zoveel beter schijnen te worden en zoveel sneller :-|

[Voor 9% gewijzigd door Mr. Freeze op 23-06-2022 16:00]

XBL gamertag StayingPow3r

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zeehond schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:19:
Weet iemand een manier om in iOS terug te zie welke app recent voor machtigingen vroeg? Er kwam een melding midden op mijn scherm net op het moment dat ik mijn duim er neer wilde planten en drukte dus op toestaan. Wil nu even terug kijken welke app buiten zijn hoekje gaat :P
Volgens mij bestaat er geen lijstje om zo in te zien, misschien dat een iOS developer een achterdeurtje kent?

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij

Mr. Freeze schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:53:
Hoi allen,

Deze week heb ik in de nacht gewerkt en luister constant wel iets op m’n gehoorbescherming met Bluetooth, dat vreet werkelijk batterij, een dienstje gaat meestal net met m’n 12 Max pro.

Maar wat me opvalt is dat de drain gewoon doorgaat nadat ik de muziek allang heb gestopt als ik thuis ben. Ik lees op veel sites dat het onzin is om apps geforceerd af te sluiten, maar is dat echt zo? Ik heb vanmorgen bij 28% de energy saver ingeschakeld en ben gaan slapen om de telefoon bij wakker worden op te laden, echter is hij toch helemaal leeg gelopen in die paar uur. Is dat bij andere ook zo?

[Afbeelding]

Edit: toch wel typisch eigenlijk dat een 12 pro max hetzelfde presteert op dit gebied als m’n eerste iPhone, een 3GS. Dat terwijl ze elke keer zoveel beter schijnen te worden en zoveel sneller :-|
Ik zou zeggen, probeer het :) Ik sluit ook nog wel eens apps geforceerd als het lijkt dat ze stroom blijven vreten.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

RoRoNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:55:
[...]

Volgens mij bestaat er geen lijstje om zo in te zien, misschien dat een iOS developer een achterdeurtje kent?
Ik heb wel zojuist weten te vinden welke apps toegang hebben tot een specifieke functie i.p.v. elke app een voor een af te moeten gaan. Dat is tenminste werkbaar :)

Select * from fish

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Look Around wordt in Utrecht nu ook in werking gezet. :)

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
THE_BASE schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:51:

[Afbeelding]
Die rijden hier met enige regelmaat rond (omgeving Eindhoven). Eerder deze week kwamen ze voorbij gereden tijdens m'n lunchwandeling t.h.v. Eindhoven Airport. En afgelopen maanden zijn ze ook al meerdere malen bij mij in de straat geweest (nieuwbouwwijk in dorp onder Eindhoven, tegen Belgische grens)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Hier kun je precies zien wat ze allemaal al hebben gedaan. :)

https://maps.apple.com/imagecollection

Zie dat ze hier in de omgeving van kantoor ook met de rugzak rondgelopen hebben. :+

[Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 24-06-2022 16:27]

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:26:
Hier kun je precies zien wat ze allemaal al hebben gedaan. :)

https://maps.apple.com/imagecollection

Zie dat ze hier in de omgeving van kantoor ook met de rugzak rondgelopen hebben. :+
Knap. Je klikt op Utrecht en je krijgt een park in Amsterdam. Apple denkt nog altijd dat Nederland een dorp in Europa is. :)

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• PeaceNlove
THE_BASE schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:56:
[...]

Knap. Je klikt op Utrecht en je krijgt een park in Amsterdam. Apple denkt nog altijd dat Nederland een dorp in Europa is. :)
Ligt bij Abcoude en technisch gesproken is dat de provincie Utrecht ;)

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:51:

[Afbeelding]
In omgeving Breda en Den Bosch ook al geregeld zien rijden laatste weken.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:55
Ik heb al een tijdje een login fail als ik in de ios facebook of Messenger App inlog.
Alles is up to date, en kheb de facebook app ook al verwijderd, en de telefoon een force restart, en een gewone uit en aan gedaan. Én de app opnieuw geïnstalleerd, niks helpt.

Ook al mijn onthouden device's en browsers in mijn accounts van facebook heb ik verwijderd.
Ik kan wel gewoon inloggen in de pc-browsers. chrome, FF enz ( en in de iphone browsers lukt dat ook).

Vreemd heh. Dus alleen in de app facebook en de app messenger kom ik niet meer ingelogd iOS 15.5.

Nu zeggen ze... dat ik mijn hele iphone moet leegmaken (resetten) en dat zou dan wel helpen.
Ik kan mij dat wel voorstellen, met al die troep die meegeinstaleerd wordt enzo. Maar ik vind het nog wat te drastisch om nu al mijn hele iphone te resetten.

Iemand een ander idee?

Edit

Heel vreemd, de accounts doen het weer en ik kan weer inloggen bij fb en mesenger
Het vreemde is/was, ik was op Instagram met een account, en dat account was gedeactiveerd van de week door Instagram. Ik moest even melden/aanvragen dat het onterecht was, en een e-mail en telefoonnummer invullen (fakenummer gedaan) het vreemde was, dat ik dat niet in de app van Instagram kon doen, maar wel op hun site met “help mijn account is gedeactiveerd”
Een Instagram account die helemaal niks met fb of Messenger had te maken. Maar nadat ik dat heb gedaan gisteren. Kon ik vanmiddag op alles weer inloggen. Ook dat insta account is weer beschikbaar.

Meta meta wat is dit. |:(

[Voor 28% gewijzigd door Mel33 op 25-06-2022 15:12]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Is er op iOS native een manier om een wandeling te tracken? Het gaat me hier niet om Health stats en heart rate en zo, waarvoor je een sporthorloge zou kunnen gebruiken.

Gewoon een wandeling tracken enkel met de Phone. Met aantal km, en eventueel steps, weet ik ook genoeg. Meer omdat het leuk is, bijvoorbeeld weten waar je allemaal bent langsgeweest op een City trip
Strava ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
Amos_x schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:16:
Is er op iOS native een manier om een wandeling te tracken? Het gaat me hier niet om Health stats en heart rate en zo, waarvoor je een sporthorloge zou kunnen gebruiken.

Gewoon een wandeling tracken enkel met de Phone. Met aantal km, en eventueel steps, weet ik ook genoeg. Meer omdat het leuk is, bijvoorbeeld weten waar je allemaal bent langsgeweest op een City trip
iOS16 beta downloaden. Fitness app kan nu dat soort zaken zonder AW bijhouden op basis van alleen je iPhone. Zelf niet geprobeerd want ik heb een AW, dus geen idee of ie ook GPS trackt.

Als je dat te ver gaat: third party apps te over die dat doen. Maar niet native dus.

[Voor 6% gewijzigd door Sluuz op 29-06-2022 15:22]

PSN: Sluuz

• Amos_x
  • Nu online
Sluuz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:21:
[...]

iOS16 beta downloaden. Fitness app kan nu dat soort zaken zonder AW bijhouden op basis van alleen je iPhone. Zelf niet geprobeerd want ik heb een AW, dus geen idee of ie ook GPS trackt.

Als je dat te ver gaat: third party apps te over die dat doen. Maar niet native dus.
Ik had inderdaad zoiets vernomen dat iOS dat nu native kan. Maar dat is dus in de beta. Bedankt. Dan wacht ik op iOS 16. Ben sowieso al geen die hard beta tester (hou het liever simpel) maar heb het zometeen nodig dus kan ik er nu even niet naar omkijken.

Heb ook m’n Garmin watch bij. Dan doen ik deze wel aan.

Maar het is fijn dat het binnenkort native in iOS kan. Geen vage apps meer, en ook niet meteen de nood om die cheapo Garmin 245 daarvoor te gebruiken (die ik normaal enkel om doe voor sportieve tracking). Ik heb geen Apple Watch.

Van de vele apps ben ik wat terughoudend. Veel zijn met beperkte functionaliteit of dringen je een abo op na een tijdje gebruik (vermoed ik, dit soort apps kennende) en heb geen tijd en zin om een aantal wandelingen “op te bouwen” in een account in dit soort apps, om dan te beseffen dat je in een soort trial modus zat waar je bij die apps niet meer bij kan. Om nog maar niets te zeggen van je gps locaties misschien door te sturen naar een of andere Chinese server. Je weet het gewoon niet.

Bedankt voor je antwoord alvast

Ik bedacht me ook net dat je met komoot ook kan tracken, maar misschien moet je daar ook de betaalde app voor hebben. Ik zoek het even uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
Amos_x schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Van de vele apps ben ik wat terughoudend. Veel zijn met beperkte functionaliteit of dringen je een abo op na een tijdje gebruik (vermoed ik, dit soort apps kennende) en heb geen tijd en zin om een aantal wandelingen “op te bouwen” in een account in dit soort apps, om dan te beseffen dat je in een soort trial modus zat waar je bij die apps niet meer bij kan. Om nog maar niets te zeggen van je gps locaties misschien door te sturen naar een of andere Chinese server. Je weet het gewoon niet.
Je weet dat hiervoor Apple Health in het leven is geroepen toch? Als je een app zoekt die al je activiteiten naar Apple Health schrijft, heb je altijd je historie beschikbaar. Daar kunnen andere apps dan weer uit lezen. Tevens is HealthFit een aanrader om al die Health data weer te kunnen exporteren naar talloze platforms, CSV files en whatnot.
Edit: zelfs naar Google Sheets.

PSN: Sluuz

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:55
Is het mogelijk om apps binnen bepaalde tijdstippen ontoegankelijk te maken? Op google vind ik alleen oudere artikelen die stellen dat dit alleen kan met andere apps en ik vind niets in de instellingen

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 14:52
de Foarsitter schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:59:
Is het mogelijk om apps binnen bepaalde tijdstippen ontoegankelijk te maken? Op google vind ik alleen oudere artikelen die stellen dat dit alleen kan met andere apps en ik vind niets in de instellingen
Je zou dit kunnen doen met Screentime, dat zit in de instellingen. Ligt een beetje aan de use-case of dit voor jou ook werkt. Als je Screentime voor een kind instelt kun je het met een pincode beveiligen en dan is het bijna niet te omzeilen. Maar als je het voor jezelf wil gebruiken is Screentime makkelijk te omzeilen.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:45
Amos_x schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Ik had inderdaad zoiets vernomen dat iOS dat nu native kan. Maar dat is dus in de beta. Bedankt. Dan wacht ik op iOS 16. Ben sowieso al geen die hard beta tester (hou het liever simpel) maar heb het zometeen nodig dus kan ik er nu even niet naar omkijken.

Heb ook m’n Garmin watch bij. Dan doen ik deze wel aan.

Maar het is fijn dat het binnenkort native in iOS kan. Geen vage apps meer, en ook niet meteen de nood om die cheapo Garmin 245 daarvoor te gebruiken (die ik normaal enkel om doe voor sportieve tracking). Ik heb geen Apple Watch.

Bedankt voor je antwoord alvast

Ik bedacht me ook net dat je met komoot ook kan tracken, maar misschien moet je daar ook de betaalde app voor hebben. Ik zoek het even uit.
De gratis versies van Strava en Komoot werken prima. Zeker als je het simpel wil houden. Geen abonnement nodig.

Hou er wel rekening mee dat GPS killing is voor je batterij.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:55
JSD00 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:21:
[...]

Je zou dit kunnen doen met Screentime, dat zit in de instellingen. Ligt een beetje aan de use-case of dit voor jou ook werkt. Als je Screentime voor een kind instelt kun je het met een pincode beveiligen en dan is het bijna niet te omzeilen. Maar als je het voor jezelf wil gebruiken is Screentime makkelijk te omzeilen.
Het is voor mijzelf om wat productiever te zijn en een aantal apps alleen te gebruiken binnen bepaalde tijdstippen. Dat wordt even zoeken naar een oplossing

• La1974
In iOS 16 kan je straks werken met ‘profielen’ gebaseerd op tijd (bijv. Werk en privé). Je kan dan apps volledig onzichtbaar maken binnen een profiel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik krijg bij de nieuwswidget regelmatig artikelen voorgeschoteld welke achter een pay wall zitten. Kan ik dit uitzetten? Bijvoorbeeld van artikelen van ad.nl

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:41
Ik zie nu pas dat whatsapp focus mode zou ondersteunen. Maar ik zie dergelijke opties nergens staan in de settings van whatsapp, kan dat of moet ik dat ergens anders terugvinden? Zou handig zijn als dat eindelijk werkt

Acties:
  • 0Henk 'm!
La1974 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:49:
[...]

In iOS 16 kan je straks werken met ‘profielen’ gebaseerd op tijd (bijv. Werk en privé). Je kan dan apps volledig onzichtbaar maken binnen een profiel.
Als in met Focus? Want dat zit ook al in ios15. Ik heb bijvoorbeeld een vakantie focus, inclusief andere beginschermen met apps daarop die ik de rest van het jaar niet nodig heb. Werkt top.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:16:
[...]

Als in met Focus? Want dat zit ook al in ios15. Ik heb bijvoorbeeld een vakantie focus, inclusief andere beginschermen met apps daarop die ik de rest van het jaar niet nodig heb. Werkt top.
Ieder Focus mode kan je een eigen homescreen geven. Dat is toch nieuw in iOS 16?

Acties:
  • 0Henk 'm!
La1974 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Ieder Focus mode kan je een eigen homescreen geven. Dat is toch nieuw in iOS 16?
Andere toegangsschermen is nieuw in IOS16. Voor het beginscherm (waar je apps kunt plaatsen dus) was dat met iOS15 focus mode al mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Vraagje, ik heb voor mijn dochter een mobiel data abonnement geregeld. Kan is ergens een datalimiet instellen of moet dat via een aparte app?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
Volgens mij zijn dergelijke apps zeer dun bezaaid voor iOS. Zo zit ik ook op het Simyo forum en daar wordt dit op zeer regelmatige basis aangehaald.

Wat ik elke 1ste van de nieuwe maand doe, is in de instellingen van mijn iPhone de datateller op 0 zetten. Zo heb ik gedurende de maand, als ik daar behoefte aan, want ruime databundel, zien of mijn dataverbruik nog een beetje in de pas loop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Erik1805 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:07:
Vraagje, ik heb voor mijn dochter een mobiel data abonnement geregeld. Kan is ergens een datalimiet instellen of moet dat via een aparte app?
En anders bij de provider kijken, kan je vaak ook een grens instellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Erik1805 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:07:
Hiervoor bezoek je de online pagina van de telecomprovider (van de simkaart die je er ingestopt hebt) via dat account kan je zeer waarschijnlijk je limieten instellen. Dit gaat dus buiten je toestel om.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
@Erik1805 @Dracula @RoRoNL Het instellen van een grens, dataplafond of iets wat daarop lijkt is zeker provider afhankelijk. In ieder geval is zoiets dergelijks niet mogelijk bij Simyo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Dank voor de reacties. Zit bij Simyo en die hebben dat niet. Maar wat in de gaten. Nummer staat op mijn naam dus zal via app op mijn telefoon het verbruik in de gaten houden

[Voor 36% gewijzigd door Erik1805 op 04-07-2022 12:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
Erik1805 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:14:
Dank voor de reacties. Zit bij Simyo en die hebben dat niet. Maar wat in de gaten. Nummer staat op mijn naam dus zal via app op mijn telefoon het verbruik in de gaten houden
Je krijgt vaak wel een sms bij 80 en 100% verbruik van de bundel. Gaat wel naar de telefoon van je dochter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
  • Nu online
Stel, je loopt in een land/stad rond waar geen roaming is. En een te korte periode om echt de moeite te doen voor een 'toeristen-sim'. Dus dat is dan vaak open Wifi's checken...

Hoe gaan jullie naar de wifi settings? Is er een echt korte manier?
Tot nu toe vond ik er 3.

1.
- swipe down naar control center
- long press wifi icoon
- klik op wifi settings
(3 acties, waarvan 1 swipe en 1 long press, vrij vervelend)

2.
- swipe up vanuit om het even waar
- swipe links en rechts om het homescreen te vinden met het 'settings' icoon, aantikken
- wifi settings aantikken

3. Zoals 2, maar dan long press op wifi icoon en in het contextual menu wiifi settings aantikken.

Vind het een beetje omslachtig allemaal, zeker als je vaak verschillende wifi wil zoeken/vergelijken

Iets anders, kan zo'n wifi accesspoint weten dat je een vpn probeert op te zetten? Stel je hebt een abonnement op een betaalde, commerciele VPN. Nog los van het feit of dat een goed idee is of niet (voor mij de enige optie want ben niet technisch genoeg om zelfs zoiets op te zetten), en vaak wordt je dan niet op het wifi toegelaten. De VPN server wordt ook niet gevonden. Van zodra je dat programma stopzet, of het zoeken stopzet, wil 'ie ineens wel verbinden met die acces points...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmalleSmets
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:57
Ik loop tegen het probleem waarbij ik niet meer kan terug swypen in de instellingen bvb naar het vorige scherm.
Alsook in safari werkt dit niet meer..
Ik dacht eerst ok kan niet meer want bij mijn vrouw lukt het ook niet. (iPhone 11 en 12 up2date)
Maar de collega's op het werk slagen er wel in? (iPhone 12 en 13 up2date)

Al op internet liggen zoeken maar veel wijzer word ik er niet van..
Toestel reeds herstart en ook reset gedaan door gebruik van powertoets.

Voor een volledige reset sta ik uiteraard niet te springen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:58

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Erik1805 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:14:
Daarom heb ik m'n kinderen ondergebracht bij Simpel.
Die bied wel dergelijke opties, en blijft bellen naar 3 ingestelde contacten (lees: wij als ouders en opa/oma) altijd mogelijk.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-05 17:05
Ik zoek een goede app waar je op foto's stickers, emojis het weer e.d. kan plakken. Een app zonder social media functie, want ik weet dat je dat met Insta en Snapchat e.d kan doen. Wie heeft de tip?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
https://apps.apple.com/nl/app/maskeraid/id1590163828

Is van één van de ATP podcast mensen. Nooit uitgeprobeerd zelf.

• funske
Wie heeft er een oplossing?
Elke keer als ik opnieuw moet inloggen op account.meethue.com komt het land 'Moldavië' tevoorschijn:

Dit is al heel lang zo. Maar onlangs merkte ik bij andere apps hetzelfde probleem. Dus ergens in mijn Apple-account, of ergens in mijn iPhone is dat zo opgeslagen.
Ook als ik in Safari een land moet invullen staat er soms al Moldavië

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
funske schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:11:
Elke keer als ik opnieuw moet inloggen op account.meethue.com komt het land 'Moldavië' tevoorschijn:

[Afbeelding]

Dit is al heel lang zo. Maar onlangs merkte ik bij andere apps hetzelfde probleem. Dus ergens in mijn Apple-account, of ergens in mijn iPhone is dat zo opgeslagen.

Staat de regio van je iPhone wel op Nederland? En gebruik je geen VPN?

• funske
DennusB schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Staat de regio van je iPhone wel op Nederland? En gebruik je geen VPN?
De regio staat keurig op Nederland en als mijn VPN gebruik is ook in Nederland (alleen als ik echt anoniem wil zijn kies ik een ander land).
Ik heb zelf al meerdere keren proberen uit te vinden hoe en wat, maar ik kom er gewoon niet meer uit.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
funske schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:20:
[...]

De regio staat keurig op Nederland en als mijn VPN gebruik is ook in Nederland (alleen als ik echt anoniem wil zijn kies ik een ander land).
Ik heb zelf al meerdere keren proberen uit te vinden hoe en wat, maar ik kom er gewoon niet meer uit.
Je zou Apple support eens kunnen aanhaken via chat!

• funske
DennusB schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:26:
[...]

Je zou Apple support eens kunnen aanhaken via chat!
Is een optie. (y)

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

Palthe

funske schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:11:

[Afbeelding]

Ben je op vakantie in Moldavië geweest?

• funske
Palthe schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Ben je op vakantie in Moldavië geweest?
_O- Nee, nog nooit en dat zal ook nooit gebeuren....

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

Palthe

funske schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:42:
[...]

_O- Nee, nog nooit en dat zal ook nooit gebeuren....
Ok, en als je naar iplocation.net gaat of vergelijkbaar, dan staat er ook een NL locatie?
Edit: en bij je AutoFill instellingen, staat daar wel je eigen contact? En kloppen die gegevens ook bij je contact?

[Voor 18% gewijzigd door Palthe op 09-07-2022 11:50]

• funske
Palthe schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Ok, en als je naar iplocation.net gaat of vergelijkbaar, dan staat er ook een NL locatie?
Yep, daar staat het adres van mijn provider Trined.
Edit: en bij je AutoFill instellingen, staat daar wel je eigen contact? En kloppen die gegevens ook bij je contact?
Yep, ook die kloppen allemaal. Achter mijn naam in de contactenapp staat 'ik' dus ook dat klopt

Have Fun Funske

• funske
Vanmorgen was dit probleem echt irritant.
Ik kreeg een mailtje van AliExpress in het Nederlands en toen ik daar op een artikel klikte opende Safari met dat artikel. Maar bovenin stond ineens AliExpress.ru en alles stond dus ook in het Russisch (of Moldavisch?)!?!? Het was dus niet te lezen voor mij. Uiteindelijk klikte ik ergens op en daar zag ik hem weer staan: 'Moldova'??? Dus toch wel irritant!

Have Fun Funske

Acties:
  • +2Henk 'm!

• funske
Inmiddels ben ik er achter (samen met de helpdesk van Apple (y) en mijn provider TriNed) waar het probleem zit. Blijkbaar zijn er sites die oude IP-adreslijsten gebruiken.

Als ik op de diverse sites naar mijn IP-adres ga kijken zie ik bij sommige Moldavië staan en op andere gewoon Nederland.

Dit houdt dus in dat Philips voor account.meethue.com oude IP-adreslijsten gebruikt. Dus zal ik eens contact met hen opnemen.

@DennusB en @Palthe bedankt voor het meedenken!! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Die ip-adres.nl site hierboven geeft bij mij ook een incorrect resultaat: hij denkt dat ik in België zit, terwijl ik toch echt in de regio Arnhem/Nijmegen woon. Dus die site klopt niks van...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:45
jasjenl schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:46:
Die ip-adres.nl site hierboven geeft bij mij ook een incorrect resultaat: hij denkt dat ik in België zit, terwijl ik toch echt in de regio Arnhem/Nijmegen woon. Dus die site klopt niks van...
Bij mij werkt die wel gewoon

• Amos_x
  • Nu online
Iets anders.

Als ik bvb een telefoonnummer aanklik (vanuit een sms, website, google, mailbox, ...) kan je dus niet kiezen vanuit welke sim je belt. Erg onhandig als je een dual sim opstelling hebt op je iPhone.

Per contact kan je wel aangeven met welk nummer je als 'default' wil bellen. (of last used), maar dus niet voor nummers die je aanklikt en meteen wil bellen.

Er zijn genoeg redenen om met een bepaald nummer te willen bellen. Prive en werk gescheiden houden, of omdat een bepaald nummer op bepaalde netwerken minder fijn roamt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Ja, het werkt, nee, de ip adres database die ze gebruiken is niet up to date. Ip adressen verhuizen regelmatig tussen landen (schaarste tenslotte) dus laten we vooral niet off topic gaan discussiëren of een locatie wel of niet correct is...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik ben opzoek naar een SSH cliënt voor mijn iPhone en iPad, zodat ik op reis een RDP verbinding kan opzetten naar mijn PC thuis. Zelf al wat geprobeerd. Alleen de beste App SSH Cliënt vraagt naar invoeren gegevens om een abonnement registratie. Heeft iemand hier ervaring mee en een goede tip voor een gratis of betaalde App (geen abonnement)?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Jumpman schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:49:
Ik ben opzoek naar een SSH cliënt voor mijn iPhone en iPad, zodat ik op reis een RDP verbinding kan opzetten naar mijn PC thuis. Zelf al wat geprobeerd. Alleen de beste App SSH Cliënt vraagt naar invoeren gegevens om een abonnement registratie. Heeft iemand hier ervaring mee en een goede tip voor een gratis of betaalde App (geen abonnement)?
Ik heb al jaren Prompt van Panic, was destijds een van de eerste/beste. Maar gebruik het niet vaak meer dus durf niet te zeggen of het nog steeds één van de beste is.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 19:26
Irritante bug die ik met iOS 15.4 had is weer terug, maar in andere vorm deze keer.

In het kort, toen ik mijn iPhone kocht had ik een bug waarbij als ik aan het bellen was (zelf bellen en gebeld worden) mijn scherm aan ging voor iedere notificatie die ik binnenkreeg, terwijl ik met mijn telefoon aan mijn oor zat te bellen, en vaak bleef de scherm aan tenzij ik fysiek de telefoon van mijn oor weg deed en dan terug.

Dit verdween volledig met 15.5... maar kwam afgelopen zondag weer terug in een nieuwe vorm.

Hetzelfde probleem alleen nu als ik gebeld word en mijn telefoon niet actief gebruikt wordt.

Dus als de telefoon in mijn broekzak zit, op de tafel ligt en ga zo maar door, als ik gebeld word dan heb ik dit probleem.

Word ik gebeld tijdens dat ik bezig ben met mijn telefoon, of ik bel iemand zelf is dit probleem er niet.

Ik word hier een beetje moe van, nog nooit had ik een telefoon met zo'n vage bug en vreemd genoeg gebeurt dit nooit met bellen via Whatsapp of dergelijke (op zelfde iPhone), alleen met de normale Telefoon app is dit probleem er.

Nu maar hopen dat dit verdwijnt met 15.6, en deze keer graag voorgoed want vanochtend had ik een gesprek per ongeluk opgehangen erdoor.

format heeft geen nut, vorige keer ook al zonder succes gedaan, Apple zag ook geen problemen met dit gedrag en mijn toestel herstarten heb ik ook al geprobeerd, zonder succes.

Ik ben dan ook echt benieuwd wat dit veroorzaakt, niemand die ik ken met een iPhone heeft hier last van

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heb je het ook als je “ til op om te activeren” uitschakeld?

• Mizgala28
Banshee schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:49:
Heb je het ook als je “ til op om te activeren” uitschakeld?
Ik heb dat standaard uit omdat ik het een irritante functie vond (ik tik liever op het scherm wanneer nodig)

Maar ik had gelezen dat het ermee te maken kon hebben, maar aangezien dat vanaf dag 1 uit staat bij mij denk ik dat de probleem elders moet liggen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:08
-

[Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:17]

• Mizgala28
SgtElPotato schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Wat soms nog wel eens werkt in iOS is het in en uitschakelen van een functie zodat die waardes in het OS weer goed komen te staan, geen idee of het werkt maar poging waard.
Uitgeprobeerd en helaas zonder succes.

Gisteren de telefoon helemaal leeg gehaald en een format gedaan, dan opnieuw ingesteld maar zonder backup erop of persoonlijke bestanden, alleen sim kaart erin en ik heb mijzelf gebeld (wel raise to wake aan en uit getest)

(en de issues waren ook dan hetzelfde als wat ik eerder dus al zei, gebeurt niet binnen whatsapp of dergelijke, alleen de Phone app van iOS zelf)

Exact hetzelfde issue, ik weet dus echt niet meer waar dit aan ligt, maar ik heb weinig zin in alweer een poging bij Apple zelf, hun vonden dat de vorige keer "normaal" gedrag van het toestel.

Als iOS 15.6 of iOS 16 dit niet oplossen dan denk ik dat de telefoon de deur uit gaat, ik kan op die manier niet eens normaal gesprekken voeren vanwege de risico dat ik per ongeluk ophang.

Toch bedankt voor de eventuele tip.

• gelukkie
  • Laatst online: 07:09
Ik loop tegen een irritante bug aan. Enkele foto’s zijn scherp als ik ze bekijk of inzoom met mijn iphone 11 in verticale stand. Zodra ik de telefoon draai naar landschapstand wordt dezelfde foto bij inzoomen onscherp (zelfde zoom stand). De foto opnieuw bewerken of dupliceren lost het probleem op, maar na het opnieuw starten van photo’s heeft die foto weer het probleem. Het vreemde is dat niet alle foto’s dit probleem geven. Ik gebruik icloud, maar heb meer dan genoeg vrije ruimte op het device. Het gebeurt ook al voordat de foto naar icloud is geüpload.

Anderen dit ook al eens ervaren? Of misschien een fix?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Optimaliseer iPhone-opslag uitschakelen voor Foto’s in instellingen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• gelukkie
  • Laatst online: 07:09
Geen effect. Het vreemde is echt dat de foto is gedownload en in horizontale stand op de iphone wazig is en verticaal scherp. Als ik de foto bewerk, roteer en opsla is de scherpte terug (in beide standen). Na een herstart van photos weer hetzelfde. Foto’s zijn allemaal met iphone gemaakt en een enkele foto heeft dit probleem.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:25
Amos_x schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:02:
Stel, je loopt in een land/stad rond waar geen roaming is. En een te korte periode om echt de moeite te doen voor een 'toeristen-sim'. Dus dat is dan vaak open Wifi's checken...

Hoe gaan jullie naar de wifi settings? Is er een echt korte manier?
Tot nu toe vond ik er 3.

1.
- swipe down naar control center
- long press wifi icoon
- klik op wifi settings
(3 acties, waarvan 1 swipe en 1 long press, vrij vervelend)

2.
- swipe up vanuit om het even waar
- swipe links en rechts om het homescreen te vinden met het 'settings' icoon, aantikken
- wifi settings aantikken

3. Zoals 2, maar dan long press op wifi icoon en in het contextual menu wiifi settings aantikken.

Vind het een beetje omslachtig allemaal, zeker als je vaak verschillende wifi wil zoeken/vergelijken
Helemaal met je eens. Dit doet IOS niet goed. Ik heb het ook vaak als ik in een winkel sta waar de 4G ontvangst slecht is en ik toch data nodig heb. Dan maar even op de Wifi van de winkel, maar man wat een gedoe is dat. Zeker als je ook nog moet inloggen op die Wifi en een always-on VPN gebruikt.

Iets anders, kan zo'n wifi accesspoint weten dat je een vpn probeert op te zetten? Stel je hebt een abonnement op een betaalde, commerciele VPN. Nog los van het feit of dat een goed idee is of niet (voor mij de enige optie want ben niet technisch genoeg om zelfs zoiets op te zetten), en vaak wordt je dan niet op het wifi toegelaten. De VPN server wordt ook niet gevonden. Van zodra je dat programma stopzet, of het zoeken stopzet, wil 'ie ineens wel verbinden met die acces points...
Volgens mij komt dat omdat je telefoon niet altijd weet of het inlogscherm van de wifi lokaal is of niet. Als je VPN aan staat, dan probeert hij dat inlogscherm te benaderen via de VPN en dat wil uiteraard niet. Oplossing: VPN uit, verbinden met de Wifi, VPN weer aan. Omslachtig, maar het werkt wel.

In theorie kan een accesspoint niet weten dat je een VPN op wilt zetten, maar vaak zijn die VPN servers alleen bereikbaar onder aparte poortnummers. Het kan natuurlijk zijn dat die onbereikbaar zijn gemaakt en dat je alleen via poort 80 en 443 naar buiten mag. Het hangt dan een beetje van je VPN-provider af of dat lukt.

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-06 17:29
Meer mensen met problemen met ipad os 15.6 rc? Het toetsenbord valt over het invulformulier heen. Denk aan twitter maar ook dit formulier wat ik nu aan typen ben.

[Voor 7% gewijzigd door Jeuvie op 18-07-2022 23:18]

• RicoK
@Jeuvie Dat heb ik met regelmaat met iPadOS 15.5 ook. Even het invulformulier naar boven ‘trekken’ waarna ik weer verder kan. Of bedoel je dat niet?

[Voor 3% gewijzigd door RicoK op 20-07-2022 09:49]

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-06 17:29
@RicoK Dank voor de tip, dit wist ik niet. In 15.6 werkt dit echter niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05:44
iOS 15.6 final komt om 19 uur

• CH033
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

CH033

altijd watt

De lsatste voorlopig @ iPhone 6S+

music is my frame and words paint the picture

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:21
.

[Voor 98% gewijzigd door PKHS op 21-07-2022 10:14]

• BigF25
  • Nu online
Vraagje wat betreft iCloud.. want snap er de ballen van..
Heb de standaard 5gb en foto's uitgeschakeld. Momenteel 1,3 van de 5gb gebruikt.
Wil ik weer backuppen, krijg ik een melding dat er niet voldoende ruimte is..?
Met foto's uitgeschakeld en enkel apps/wachtwoorden/contacten etc snap ik niet waarom er ruimte gebrek is, zie screenshot ter info
Wat mis ik waarom lukt de backup niet?

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 14:52
BigF25 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:52:
Vraagje wat betreft iCloud.. want snap er de ballen van..
Heb de standaard 5gb en foto's uitgeschakeld. Momenteel 1,3 van de 5gb gebruikt.
Wil ik weer backuppen, krijg ik een melding dat er niet voldoende ruimte is..?
Met foto's uitgeschakeld en enkel apps/wachtwoorden/contacten etc snap ik niet waarom er ruimte gebrek is, zie screenshot ter info
Wat mis ik waarom lukt de backup niet?
[Afbeelding]
Als je op 'Reservekopieën' drukt kun je zien wat er wordt meegenomen in de back-up en eventueel dingen uitzetten, mogelijk geeft dat nog wat ruimte?

Maar als ik heel eerlijk ben zou ik gewoon die ene euro per maand neerleggen om van dit soort dingen af te zijn😄 Lijkt mij wel een prettig idee als iCloud backup gewoon altijd werkt.

• BigF25
  • Nu online
JSD00 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:04:
[...]

Als je op 'Reservekopieën' drukt kun je zien wat er wordt meegenomen in de back-up en eventueel dingen uitzetten, mogelijk geeft dat nog wat ruimte?

Maar als ik heel eerlijk ben zou ik gewoon die ene euro per maand neerleggen om van dit soort dingen af te zijn😄 Lijkt mij wel een prettig idee als iCloud backup gewoon altijd werkt.
Zie het nu, er staat een whopping 11,7gb, incl fotobibliotheek... waarom staat dat er tussen als ik foto's heb uitgeschakeld? }:|
Het gaat niet zozeer om die ene euro, als het niet nodig is is het niet nodig

• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-03 07:54
Dit is misschien niet helemaal de juiste plek om mijn vraag te stellen maar kan geen betere vinden, dus mijn excuses.

Een week of twee geleden las ik in tweakers comments over een Youtube app/extensie waarmee Youtube in Pip afgespeeld kan worden. Ik geloof dat deze 2/3 euro in de store zou kosten. Alleen kan ik de app niet meer vinden. Weet iemand hier misschien welke app/extensie ik bedoel? Alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee