[PS/PC] Horizon II - Forbidden West

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 16:18
Heeft iemand nog meer dat de "Fabrication Terminal" glitched aan alle kanten? Ik probeer...
spoiler:
jobs te maken om de verschillende overrides te ontgrendelen maar het klopt totaal niet. Spel zegt dat ik sommige overrides al ontgrendeld heb maar dat heb ik zeker nog niet gedaan. Kan ook niet nieuwe unlocken waarvoor ik de goede parts heb, de optie om te craften is niet beschikbaar. X ingedrukt houden doet niets.

[ Voor 12% gewijzigd door eilavid op 21-02-2022 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 15:57
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:14:
[...]

Ja dat moet je altijd nog, alleen is het nu zo dat je alle loot krijgt van een karkas na het doden.
Het werkt wel gewoon ja. Ik had het verkeerd begrepen ;)

@Simone96 net even gecheckt maar als je snelreizenpack linksonderin geselecteerd staat en je houd pijltje naar beneden ingedrukt kan je inderdaad packs maken.

Overigens net een rare bug ontdekt.
Ik liep tijdens de missie "De bristlebacks" in het rebellen kamp en ondanks dat iedereen magere hein had ontmoet klonk het er alsof de zaterdag markt aan de gang was :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVjj1iB3llDcFq-tjN3_WhMxY7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uZMXWw4BXsKVq3a81Y5gdqd.jpg?f=fotoalbum_large

Dit beeld staat in Sydney, iemand een idee wat die code onder zijn poot betekend? :p

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Ik zit er heel hard over te denken deze game te gaan verkopen.

Heel enthousiast aan begonnen, HZD vond ik echt geweldig....maar ik ben verpest door FromSoftware. Ik denk dat ik lekker een nieuwe run DS1 ga doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Chaoss schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:22:
[Afbeelding]

Dit beeld staat in Sydney, iemand een idee wat die code onder zijn poot betekend? :p
Is één van de codes om een PS5 te winnen:
https://www.playstation.com/nl-nl/treat-codes/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Laatst online: 08-03-2022
ArnoldSmiley schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:35:
Ik zit er heel hard over te denken deze game te gaan verkopen.

Heel enthousiast aan begonnen, HZD vond ik echt geweldig....maar ik ben verpest door FromSoftware. Ik denk dat ik lekker een nieuwe run DS1 ga doen....
Very hard is wel easy he!, je weet dat we verder dezelfde games spelen :*) ....... Maar explain ? hehe wat vind je niet leuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
robzzzzzzzz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Very hard is wel easy he!, je weet dat we verder dezelfde games spelen :*) ....... Maar explain ? hehe wat vind je niet leuk?
I know, weet wie je bent.

Wat ik niet leuk vind, ligt niet aan de game. Is een topproduct. Vorige HZD helemaal grijs gespeeld ook.

Maarrrrr......toen ontdekte ik de FS reeks.

Ik wil geen map meer over gejakkerd worden, met kompas in me HUD, tig dialogen en instructies 😯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
ArnoldSmiley schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:50:
[...]

I know, weet wie je bent.

Wat ik niet leuk vind, ligt niet aan de game. Is een topproduct. Vorige HZD helemaal grijs gespeeld ook.

Maarrrrr......toen ontdekte ik de FS reeks.

Ik wil geen map meer over gejakkerd worden, met kompas in me HUD, tig dialogen en instructies 😯
Helemaal ready voor Elden Ring dus!

Die staat voor mij hierna op de planning.

Ieder zn ding, kan er wel intens van genieten eerlijk gezegd maar snap als je echt op zoek bent naar de hardcore FS experience dat dit wat te soft voor je is.

Mn enige grote minpunt is echt dat Aloy werkelijk allesssss verklapt, is best extreem, maar verder wel een blockbuster!

Hopelijk word Elden Ring niet in complexiteit afgeschaafd voor een breder publiek en blijft het lekker niche ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door robzzzzzzzz op 21-02-2022 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
robzzzzzzzz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:52:
[...]

Helemaal ready voor Elden Ring dus!

Die staat voor mij hierna op de planning.

Ieder zn ding, kan er wel intens van genieten eerlijk gezegd maar snap als je echt op zoek bent naar de hardcore FS experience dat dit wat te soft voor je is.

Hopelijk word Elden Ring niet in complexiteit afgeschaafd voor een breder publiek en blijft het lekker niche ben benieuwd.
Wel relaxed dat je hiervan kan genieten nog. Ik baal ergens wel, is een supermooie game. Maar irriteer me helemaal kapot dat alles voorgekauwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
ArnoldSmiley schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Wel relaxed dat je hiervan kan genieten nog. Ik baal ergens wel, is een supermooie game. Maar irriteer me helemaal kapot dat alles voorgekauwd wordt.
Ik vind de cinematografie , de omgevingen en het verhaal echt geweldig.

Ik kan zulke games wel erg waarderen, net als The last of us 1 en 2 bijvoorbeeld.

Wat jij juist niet leuk vind aan Forbidden west, vind ik een van de enige minpunten aan de Fromsoftware games ik hou er zelf persoonlijk niet van Lore in items etc te moeten zoeken en weinig intressante dialogen en cutscenes in een game te hebben, Verder vind ik ze geweldig, Vond het bij Sekiro wel op een leukere en intressante manier gedaan, Ik hoop persoonlijk op meer Dialoog en cinematografie in Elden Ring.

Maar ben het wel met je eens dat er hier echt zoveel word verklapt dat het bijna how to play a game for dummies is!

En er lijken een paar opties bugged, Zoals gameplay tips uitzetten staat hier uit maar blijft constant weer magisch tevoorschijn komen.

Aloy verklapt gewoon echt alles, er is werkelijk geen 1% eigen input of brain capacity in te brengen.

Alles is voorgekauwd.

[ Voor 28% gewijzigd door robzzzzzzzz op 22-02-2022 04:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Shifty47 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Het werkt wel gewoon ja. Ik had het verkeerd begrepen ;)

@Simone96 net even gecheckt maar als je snelreizenpack linksonderin geselecteerd staat en je houd pijltje naar beneden ingedrukt kan je inderdaad packs maken.

Overigens net een rare bug ontdekt.
Ik liep tijdens de missie "De bristlebacks" in het rebellen kamp en ondanks dat iedereen magere hein had ontmoet klonk het er alsof de zaterdag markt aan de gang was :)
spoiler:
Dat komt omdat er nog een kamp naast ligt en daar komt dat geluid vandaan. Misschien iets te luid maar daar kun je daarna ook heen en dat is wat je het gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Laatst online: 15-09 15:57
Hann1BaL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:03:
[...]

spoiler:
Dat komt omdat er nog een kamp naast ligt en daar komt dat geluid vandaan. Misschien iets te luid maar daar kun je daarna ook heen en dat is wat je het gehoord.
Thanks. Daar ben ik inmiddels ook geweest maar daar kwam het geluid niet vandaan lijkt me. Het klinkt echt heel erg luid.

Overigens stoort het me niet hoor. Als je echt zulke dingen niet wil moet je het spel niet bij release kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@Shifty47 mee eens. Elke game die ik gespeeld heb bevat bugs en glitches. Deze game is zo mooi dat je nog eens extra kritisch wordt.

Alleen de enorm korte laadtijden al is gewoon geweldig. (Op de PS5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 22:10
Kan iemand mij uitleggen hoe ik aan al die soorten munitie kom?

Zuur heb ik wel de rest niet....

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:06
Komt vanzelf. Je kan wapens krijgen of kopen die dergelijke schade doen. Als je die dan hebt, kan je daar zelf weer munitie voor maken.

Door de wapens te upgraden kan je soms ook extra soorten schade erbij krijgen, of door er bijvoorbeeld een coil op te zetten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Vrijdag schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:04:
Komt vanzelf. Je kan wapens krijgen of kopen die dergelijke schade doen. Als je die dan hebt, kan je daar zelf weer munitie voor maken.

Door de wapens te upgraden kan je soms ook extra soorten schade erbij krijgen, of door er bijvoorbeeld een coil op te zetten.
Ik ben al wel wapens bij merchants tegengekomen met bijv fire arrows. Dus je kunt wapens kopen bij merchants.

Ik ben nu lvl 11 en bij de main lvl 10 Quest en kom nu wel wat robots tegen die wel wat meer frozen, fire of andere munitie kunnen gebruiken en ik heb ook alleen nog maar de acid en damage arrows en shock arrows met de short bow (hunting grounds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Hann1BaL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Ik ben al wel wapens bij merchants tegengekomen met bijv fire arrows. Dus je kunt wapens kopen bij merchants.

Ik ben nu lvl 11 en bij de main lvl 10 Quest en kom nu wel wat robots tegen die wel wat meer frozen, fire of andere munitie kunnen gebruiken en ik heb ook alleen nog maar de acid en damage arrows en shock arrows met de short bow (hunting grounds)
Ja klopt. Vrijwel alles kan je van merchants kopen. Je kan eventueel ook investeren in de skills dat je meer resources krijgt en dat je minder resources gebruikt als je van een werkbank gebruik maakt.

Elemental schade is echt heel handig, vooral omdat de robots dan tijdelijk niet kunnen bewegen of aanvallen. Kan je mooi zoveel mogelijk dingen van ze afschieten. De Slingblast is ook handig daarvoor. En vergeet de tripcaster en de traps niet. Ideaal als je eerst de route bekijkt die ze lopen.

Kwam gisteren een level 48 Apex Thunderjaw tegen. daar ben ik maar hard van weggerend ;w Soms is vluchten geen slechte optie. Alleen kwam ik toen ook nog eens midden in een zooi Glinthawks terecht.Dat liep niet zo goed af.
Was gewoon de map aan het verkennen en kampvuurtjes aan het zoeken. Dat vind ik wel handig, zo kan ik daarna makkelijk ergens komen.

En gefeliciteerd @Hann1BaL *O*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 14:51
Gister weer een paar uur gespeeld. Erg mee vermaakt. Het spel geeft je toch constant dat ''toch nog even daarheen, toch nog even dat ontdekken'' gevoel en dat miste ik toch wel een beetje in de laatste open wereld games die ik gespeeld heb.

Enige minpunt blijft dat imo de game wel een paar maanden extra devtijd had verdient. Er zitten echt een hoop kleine bugs en glitches in. Geluid dat wegvalt, geluiden wanneer je op robots inslaat die niet helemaal impact maken, visuele foutjes, popin, etc. Wel wat zonde want voor de rest is het spel nagenoeg perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dank je wel @Vrijdag : Forbidden West was een mooi cadeautje voor mezelf. Net iets te vroeg.
Ik had het idee dat bij HZD je meer automatisch de wapens kreeg (en je daarna zelf opzoek moest gaan naar de verbeterde versies.) En misschien is dat bij HFW ook wel zo, maar moet je langer rondlopen met wat magere wapens in de enge grote wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Timothy3000 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:26:
Gister weer een paar uur gespeeld. Erg mee vermaakt. Het spel geeft je toch constant dat ''toch nog even daarheen, toch nog even dat ontdekken'' gevoel en dat miste ik toch wel een beetje in de laatste open wereld games die ik gespeeld heb.

Enige minpunt blijft dat imo de game wel een paar maanden extra devtijd had verdient. Er zitten echt een hoop kleine bugs en glitches in. Geluid dat wegvalt, geluiden wanneer je op robots inslaat die niet helemaal impact maken, visuele foutjes, popin, etc. Wel wat zonde want voor de rest is het spel nagenoeg perfect.
Ik vraag me af of nog wat meer dev tijd dat zou oplossen. Uiteindelijk moet je gewoon een groter player base hebben met feedback en komen er wat updates bij kijken. Ja, heel vroeger had je games die af waren en die stonden op een cartridge, maar de games zijn zo gecompliceerd geworden dat het gewoon niet bugvrij te maken is. Vergeleken andere grote titels vind ik de problemen wel minimaal. Uiteraard liever niet, maar zoals met alle software: Als je de eerste gebruiker bent, ga je de meeste problemen vinden.

Vind je dat storend: Koop de game 6 maanden na de release.
Zelf heb ik alleen wat visuele foutjes ervaren zoals ook al gezegd in het topic: een bezem die ontbreekt bij iemand die veegt en wat zaken die je ineens ziet verschijnen zoals een kleedje of iets dergelijks. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat niet iedereen het ervaart, wat het moeilijker maakt om alles op te lossen voor de release. Uiteindelijk heb je ook een belofte van release gemaakt en kun je niet meer terug. Het logistieke aspect moet je daarbij niet vergeten. Geen excuus, maar wel verzachtende omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik ben inmiddels lvl 23 en heb een groot deel van de map al doorkruist. Her en der sidequests gedaan en je krijgt ook vaak speciale outfits en wapens als questreward. Mijn hoofdwapen is op dit moment nog steeds de standaard boog, afgewisseld met wat andere wapens voor elementschade.

De wapens bij de verkopers worden wel steeds beter trouwens, soms al een paars wapen gespot. Je kan ze vaak ook nog flink upgraden, tot in elk geval vier stappen. Andere coil (of twee) er op en je kan er weer mee verder. Combineer dat met kledingbonus en je skilltree met Valor Surge en eten en je kan toch een flink eind komen.
Ik heb mijn moeilijkheidsgraad omhoog gezet van story naar normal, want ik vond het toch net wat té makkelijk. Kon teveel schade hebben, en deed teveel schade waardoor gevechten eerder saai dan leuk waren.

Aantal legendarische wapens kan je krijgen door quests en collectibles te verzamelen, maar daar ben ik nog lang niet mee klaar. Heb net van alle collectible er in elk geval één of twee gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Timothy3000 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:26:
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er een hoop vraagtekens zijn waar je vervolgens nig niks mee kan, omdat je nog een item ofzo mist. Had ik gister een paar keer achter elkaar en dat haalt dan wel een beetje de fun uit het verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Oh dat vind ik eigenlijk wel slim gedaan. Dat zorgt ervoor dat je niet teveel lineair bezig bent en nooit meer terugkomt/hoeft omdat er niks meer te doen is. Aan het begin heb je een aantal dingen waar je nog niks mee kan, die rode "stenen", de bloemen en de ondergelopen grotten bijvoorbeeld. Gelukkig worden die ook netjes op de map weergegeven zodat je ze niet kan vergeten. Inmiddels kan ik in elk geval al die Firegleam weghalen. Nu nog die bloemen en langer onderwater kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
spoiler:
Ik heb gisteravond de main missie 'Death's Door' gedaan, die overigens erg lang duurde en een paar interessante plot twists had. Maar ik was in die Zero Dawn-achtige ruimte en kon gewoon mijn mount callen, en ineens stond mijn mount naast me in zo'n computer ruimte. Geloof niet dat het helemaal de bedoeling was, maar zag er wel grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Gisteren uur of 5 gespeeld en had de bekende bug waar je plots enorme frame drops hebt.
Als het dat maar is he.

Verder was ik toch een beetje moedeloos toen ik die eerste Tallneck had unlocked.... redelijk overwhelming zeg die map :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Hulleman schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:33:
[...]
HFW voelt op 30fps voor mij echt niet prettig. Jammer, want het is dan echt een snaarstrak plaatje!
Weer even hier op terugkomend. Camera sway off, motion blur light en in de TV dejudder op 2 gezet. Hele grote verbetering. Nu stottert het beeld niet meer op 30fps als ik de camera beweeg. Nu prima te spelen voor mij op 30fps :9

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
SideShow schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:38:
Gisteren uur of 5 gespeeld en had de bekende bug waar je plots enorme frame drops hebt.
Als het dat maar is he.

Verder was ik toch een beetje moedeloos toen ik die eerste Tallneck had unlocked.... redelijk overwhelming zeg die map :o
Ja daar had ik ook erg last van, ben iemand die graag alle vraagtekens en objectives op de map gecleared wil hebben. Tot die eerste tallneck was het te doen, maar nu heb ik het maar opgegeven en doe ik een beetje van alles wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 12:09
Weet iemand of de progressie in het spel alleen de main quest betreft of de main quest incl alle activiteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
kimone66 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:43:
Weet iemand of de progressie in het spel alleen de main quest betreft of de main quest incl alle activiteiten.
Zover ik weet betreft de progressie alles. Wanneer die 100% is heb je in principe niks meer te doen in het spel. (natuurlijk kan je gewoon nog lekker robots slopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Raem schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er een hoop vraagtekens zijn waar je vervolgens nig niks mee kan, omdat je nog een item ofzo mist. Had ik gister een paar keer achter elkaar en dat haalt dan wel een beetje de fun uit het verkennen.
Ja, ik hou daar ook nooit zo van. Ben je halverwege een ontdekking en kun je ineens niet verder. Had dat gister ook twee keer en dat zijn toch de momenten waarop ik besluit de main story maar weer op te pakken haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Hann1BaL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:08:
Alleen de enorm korte laadtijden al is gewoon geweldig. (Op de PS5)
Die waren zo kort dat Guerilla de laadschermen van de PS5 heeft gepatcht om de tips te kunnen lezen :o . Op de PS5 moet je op 'X' drukken om een laadscherm weg te drukken. Kun je in de settings aanpassen.

Fast travel is op de PS5 ook eindelijk echt fast travel. Op de PS4 zat je met fast travel alsnog een minuut naar laadschermen te kijken in games als the witcher 3, HZD en AC.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 22-02-2022 10:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
Wat een spel! Laatste keer dat ik zo veel plezier met een game heb gehad is denk ik God of War. En inderdaad die laadtijden zijn geweldig! Ik lees hier en daar vehalen over bugs, ik ben er nog geen tegen gekomen volgens mij. Een uur of 10-12 gespeeld denk ik

Ze hebben echt een hele goede system seller neergezet! Ik hoop voor anderen dat er ook snel systems beschikbaar worden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 10:13
Het is dat hij het hier nu uitlegt waar hij problemen mee heeft maar niks van waar hij het hier over heeft was mij persé opgevallen.
Ik weet niet of dat wat over mij zegt of dat het misschien een stukje beroepsdeformatie is aan zijn kant maar ik vind het wel meevallen iig.

Wat mijn immersie veel meer om zeep helpt is dit soort geouwehoer:

Maar dat zullen ze binnenkort ongetwijfeld weg patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 22:10
Waar vind je de progressie (in procenten) eigenlijk i. De menu's?

Ik nu level 20 maar alleen nog maar de normale damage boog en de zuur munitie...

Mis nog alle andere soorten munitie die ik vaak nodig heb als ik weer eens bepaalde robots tegenkom die over tegen bestand zijn behalve tegen bv zuiveringswater munitie....

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
Niek-panna schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:00:

Ik nu level 20 maar alleen nog maar de normale damage boog en de zuur munitie...

Mis nog alle andere soorten munitie die ik vaak nodig heb als ik weer eens bepaalde robots tegenkom die over tegen bestand zijn behalve tegen bv zuiveringswater munitie....
Ik ben lvl 15 en heb ook alleen nog maar de acid arrows, wel een fire speer gekregen. maar ik wacht ook op de fire arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
Enige bug die met regelmatig voorbij komt is dat ik vast blijf hangen in het terrein. Als ik dodge en ineens onder een steen of tak zit. Nu 3 keer gehad volgens mij maar was niet heel storend.

Verder een fantastisch spel. Kan niet wachten om met werk klaar te zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:04:
Enige bug die met regelmatig voorbij komt is dat ik vast blijf hangen in het terrein. Als ik dodge en ineens onder een steen of tak zit. Nu 3 keer gehad volgens mij maar was niet heel storend.

Verder een fantastisch spel. Kan niet wachten om met werk klaar te zijn :')
Hier heb ik ook geregeld last van maar ik noem dat niet echt een bug, ik probeer soms op de meest debiele manieren te komen waar ik wil zijn en probeer soms op reistijd te verkort (ik probeer fast travel gebruik te minimaliseren) soms over bergen te gaan waar dat niet persé de bedoeling is of zelfs mogelijk moet zijn.

Als je dat doet op stukken die zwart zijn op je kaart gaatie op een gegeven moment je laatste save ook laden als je te ver out of bounds gaat dus moet je ook wel een beetje mee uitkijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14
Polderviking schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Het is dat hij het hier nu uitlegt waar hij problemen mee heeft maar niks van waar hij het hier over heeft was mij persé opgevallen.
Ik weet niet of dat wat over mij zegt of dat het misschien een stukje beroepsdeformatie is aan zijn kant maar ik vind het wel meevallen iig.
Nou ik laat de game toch even liggen totdat het vloeiend en crisp oogt. Ik weet niet of het aan oled kan liggen maar ik werd er continu door afgeleid dat de graphics zo wazig zijn en overscherp oogt. Guerilla is ervan op de hoogte en dan helpt dit soort technische analyses van iemand zoals hij, die professioneel televisies calibreert, wel. Bijzonder dat Digital Foundry dit niet is opgevallen of heeft benoemd.

Mijn vriendin boeit het niet zo en speelt lekker door. Af en toe kijk ik mee en het is waanzinnig wat ze hebben neergezet.

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 22-02-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

syntesia schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Ik ben lvl 15 en heb ook alleen nog maar de acid arrows, wel een fire speer gekregen. maar ik wacht ook op de fire arrows.
Ik ben level 11 maar heb wel shock arrows op een short bow. Die heb ik volgens mij verkregen bij de Hunters lodge The Daunt en heb je daar ook nodig voor de trials. (alle 3 maximum score gehaald 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
D. Ninjai schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Nou ik laat de game toch even liggen totdat het vloeiend en crisp oogt. Ik weet niet of het aan oled kan liggen maar ik werd er continu door afgeleid dat de graphics zo wazig zijn en overscherp oogt. Guerilla is ervan op de hoogte en dan helpt dit soort technische analyses van iemand zoals hij, die professioneel televisies calibreert, wel. Bijzonder dat Digital Foundry dit niet is opgevallen of heeft benoemd.

Mijn vriendin boeit het niet zo en speelt lekker door. Af en toe kijk ik mee en het is waanzinnig wat ze hebben neergezet.
Ik zal hier vanavond eens gericht op gaan letten maar ik heb inderdaad geen OLED TV dus als het in die combinatie zit kan ik allicht testen tot ik een ons weeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Druk op het touchpad ga naar Notebook. Links heb je daar dan Game progression en Statistics. Daar kan je zien hoeveel robots je hebt verslagen, hoe veel procent je zit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7

Ik heb dit ook. Ben nu lvl 16 ofzo maar nog steeds de eerste boog en het eerste outfit. Ik zou weleens ergens willen komen waar ik wat beters kan vinden/kopen/craften.

Ik heb die vent geholpen met zijn contracts om een zeer goed armor te kunnen maken. Quests afgerond maar ik heb niks in mijn inventory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Wapens en kleding kan je, soms met wat benodigde items van te slopen robots/beesten, gewoon bij merchants kopen. Een aantal wapens krijg je bij (side)quests.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Ik heb dit ook. Ben nu lvl 16 ofzo maar nog steeds de eerste boog en het eerste outfit. Ik zou weleens ergens willen komen waar ik wat beters kan vinden/kopen/craften.

Ik heb die vent geholpen met zijn contracts om een zeer goed armor te kunnen maken. Quests afgerond maar ik heb niks in mijn inventory.
Ik kreeg van hem een impact speer, maar die gebruik.ik niet om dat ik een fire speer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
syntesia schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Ik kreeg van hem een impact speer, maar die gebruik.ik niet om dat ik een fire speer heb.
Ik heb die speer sowieso nog nooit gebruikt.. eigenlijk gebruik ik voor alles mijn boog. Of is dit een gemiste kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Ik heb die speer sowieso nog nooit gebruikt.. eigenlijk gebruik ik voor alles mijn boog. Of is dit een gemiste kans?
De speer helpt echt wel met het aanpakken van de grotere robots terwijl je nog over je My First Bow beschikt en met je pijltjes ze probeert uit te schakelen. De speren doen veel damage. Uiteindelijk kun je ook lang genoeg de robots ontwijken en pijlen blijven schieten, maar de speer kan zeker helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Dat heb ik ook tot nu toe. Zonde om met vuur of acid die container te laten ontploffen, eraf schieten en verzamelen die hap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Ik ben lvl 10 en heb meerdere bogen, armors en facepaints. Grotendeels unlocked via sidequests in the daunt. Dat gebied heb ik helemaal uitgekamd voordat ik naar the forbidden west ging.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 22-02-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 15-09 16:55

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik moet zeggen dat ik de mount een beetje irritant vind. Hij blijft overal achter hangen. Ga je in volle vaart komt hij in eens tot stilstand. Waarom? Geen flauw idee. Het lijkt als er soms onzichtbare obstakels zijn waar hij tegen aan knalt. Ik vind dat zodanig frustrerend omdat je dan dus het terrein zo goed in de gaten moet houden dat het niet meer te doen is om ook nog eens in de aanval te gaan.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Ik snap dat je situatie vervelend is, maar dit is niet het grote DHL-topic... Houd het aub ontopic :).

[ Voor 92% gewijzigd door Bart ® op 22-02-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Voor geinteresseerden. Geen idee of al reeds gepost (excuses in dat geval):
https://nos.nl/l/2418021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
RoamingZombie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:23:
Ik moet zeggen dat ik de mount een beetje irritant vind. Hij blijft overal achter hangen. Ga je in volle vaart komt hij in eens tot stilstand. Waarom? Geen flauw idee. Het lijkt als er soms onzichtbare obstakels zijn waar hij tegen aan knalt. Ik vind dat zodanig frustrerend omdat je dan dus het terrein zo goed in de gaten moet houden dat het niet meer te doen is om ook nog eens in de aanval te gaan.
ja viel me ook op. RDR2 en AC doen dat een stuk beter. Op je mount zitten, knop indrukken en je mount huppelt naar je waypoint toe... in deze game helaas niet. Zou nog wel een fijne quality of life update zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Weet niet of het al eens benoemd is. Maar voor wie niet telkens zijn buttons wilt ingedrukt houden.

Settings, Controls en dan Hold/Toggle op custom zetten. Zo kan je hier wat zaken op Toggle zetten waar je normaliter het op hold hebt staan. ;)

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:32
Zijn er mensen die ervaring hebben met hoe dit spel speelt op een PS4 met SSD? Ik speel het momenteel met veel plezier op mijn PS4, maar merkt af en toe toch wat pop-in van assets wat storend is. Bij de intro was het helemaal merkbaar omdat daar de rots waar Aloy op klimt pas de laatste seconde in beeld kwam terwijl ze vrolijk in het luchtledige aan het klimmen was.

Ik verwacht dat de load time en fast travel wel iets zal verbeteren, maar dat vind ik op zich niet zo storend. De textures die constant net iets te laat zijn zou ik wel graag kwijt willen.

Dus iemand hier met een PS4 Slim met SSD die hier ervaring over kan delen (graag ook welke SSD, twijfel nog tussen een MX500 of een Samsung Evo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
aequitas schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:27:
Zijn er mensen die ervaring hebben met hoe dit spel speelt op een PS4 met SSD? Ik speel het momenteel met veel plezier op mijn PS4, maar merkt af en toe toch wat pop-in van assets wat storend is. Bij de intro was het helemaal merkbaar omdat daar de rots waar Aloy op klimt pas de laatste seconde in beeld kwam terwijl ze vrolijk in het luchtledige aan het klimmen was.
Digital Foundry gaf aan dat de PS4 cutscenes niet real-time rendert, waardoor je daar geen pop-in zou verwachten. Wellicht wordt die intro dan wel real-time gerenderd? Anyway, een SSD verminderd pop-in volgens mij niet, dat heeft te maken met de LOD (level of detail) instellingen. Op de PS4 wordt een laag niveau van LOD gebruikt, waardoor assets pas dichtbij de camera/personage worden ingeladen. Een SSD kan wel helpen met het sneller inladen van textures en verkorten van laadtijden.

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 22-02-2022 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
Digital Foundry gaf aan dat de PS4 cutscenes niet real-time rendert, waardoor je daar geen pop-in zou verwachten. Wellicht wordt die intro dan wel real-time gerenderd?
Klopt, grootste deel van de intro is gewoon een video, maar enkele scenes in het begin (die met de vos) zijn wel real time gaf DF aan. En dat de rots pas later renderde lijkt me een duidelijke aanwijzing dat dat ook een realtime scene was, dat of heel slechte QA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik heb naast de visuele glitches ook best veel kleine soundbugs. Momenten waarop er geen geluid is als Aloy springt en een richel pakt of bij een stealth kill.

En zonet ergens een gevangene bevrijd en het moment dat ik de deur opendeed was hij ineens verdwenen. Vond ik ook wel een tikkie ondankbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
spoiler:
GAIA lijkt wel verdacht veel op de opstart animatie van de PS5

:+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Timothy3000 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:42:
Ik heb naast de visuele glitches ook best veel kleine soundbugs. Momenten waarop er geen geluid is als Aloy springt en een richel pakt of bij een stealth kill.

En zonet ergens een gevangene bevrijd en het moment dat ik de deur opendeed was hij ineens verdwenen. Vond ik ook wel een tikkie ondankbaar.
Ik heb ook last van een aantal dingen die me irriteren.

Het geluid valt bij mij ook soms weg. Vooral in het menu , stopt de muziek of gaat weer verder.
In bepaalde scenes heb ik last van framedrops / lag / stuttering , whatever de term is. Ik kan alleen het oplossen door een ander spel te starten en dan Horizon weer op te starten en dan loopt ie zonder te stotteren verder.

Ook vind ik overdag het beeld gewoon veels te bright. Ik heb al met mijn tv settings gespeeld , speel op game mode en mijn HDR settings in de ps5 en ingame heb ik ook al gekalibreed (denk ik).

Ook ik kan het verschil niet zien tussen de Performance Mode en Resolution Mode.

Speel op en PS5 van een 4k TV.

Maar verder wel een tof spel , ik vermaak me er wel mee.

PS de eerste missie zag er voor mij gevoel ook veel prerenderd uit want dat zag er echt op en top uit , dat zie ik nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
[...]
Ik heb die ook net afgerond, leuke opdrachten.

Volgens mij moet je op een later moment terugkomen, als hij zijn armour klaar heeft om mee te doen aan een wedstrijd bij zijn baas. Ik verwacht dat je het dan ook bij hem zult kunnen kopen/krijgen. Dat begreep ik in ieder geval uit zijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
Vrijdag schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:09:
Oh dat vind ik eigenlijk wel slim gedaan. Dat zorgt ervoor dat je niet teveel lineair bezig bent en nooit meer terugkomt/hoeft omdat er niks meer te doen is. Aan het begin heb je een aantal dingen waar je nog niks mee kan, die rode "stenen", de bloemen en de ondergelopen grotten bijvoorbeeld. Gelukkig worden die ook netjes op de map weergegeven zodat je ze niet kan vergeten. Inmiddels kan ik in elk geval al die Firegleam weghalen. Nu nog die bloemen en langer onderwater kunnen blijven.
Ik vind het ook wel netjes gedaan dat Aloy aangeeft dat je op bepaalde plekken (nog) niet verder kan duiken zonder echt een invisible wall te zijn. Dat voorkomt een hoop frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net uitgespeeld. Level 50 met alle story side quests en de armour story line. Daarnaast een paar bij zaken gedaan. Totaal 136 skill points

Mooie ervaring weer na Zero Dawn. Waardig vervolg.

[ Voor 7% gewijzigd door Lukin op 22-02-2022 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 15-09 18:58
Lukin schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:29:
Net uitgespeeld. Level 50 met alle story side quests en de armour story line. Daarnaast een paar bij zaken gedaan. Totaal 136 skill points

Mooie ervaring weer na Zero Dawn. Waardig vervolg.
Hoeveel uur erin dan totaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
k1978 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:34:
[...]
Hoeveel uur erin dan totaal?
48 uur in totaal volgens mijn profile. Dit op Normal difficulty voor zo'n 40 uur. Daarna custom met de enige verandering van regulier normal, de loot optie aan. Toen had ik denk ik nog 2 MSQ te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Lukin op 22-02-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hann1BaL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:25:
Voor geinteresseerden. Geen idee of al reeds gepost (excuses in dat geval):
https://nos.nl/l/2418021
Tof dat de traditionele media het ook oppikt. En stiekem ben ik er toch trots op dat zoiets in Nederland gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hann1BaL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Ik vraag me af of nog wat meer dev tijd dat zou oplossen. Uiteindelijk moet je gewoon een groter player base hebben met feedback en komen er wat updates bij kijken. Ja, heel vroeger had je games die af waren en die stonden op een cartridge, maar de games zijn zo gecompliceerd geworden dat het gewoon niet bugvrij te maken is. Vergeleken andere grote titels vind ik de problemen wel minimaal. Uiteraard liever niet, maar zoals met alle software: Als je de eerste gebruiker bent, ga je de meeste problemen vinden.
En laten we niet vergeten dat het een open wereld game is met enorm veel variatie en 'toevaligheden'. Ik heb genoeg releases in het verleden mee gemaakt o.a. Skyrim, Fallout, AC die echt bomvol glitches zaten maar ook echt quest breaking bugs hadden. Dan heb ik met Horizon echt veel minder problemen.

Daarnaast verwacht ik binnen een week al wel de eerste update met een fix voor de 'grootste' issues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat het ingame veel langer nacht is dan dag :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JX1GOTVQQ13WFhGIuZmvgpggspM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heIRnqYMIf9ecpS7QRJrmXqo.jpg?f=fotoalbum_large

Een Steve Irwin doen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZowYTjrfskQ_mawF6RUKkOnfvCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDK6BNFS99uyRNJqRgLFUMEC.jpg?f=fotoalbum_large

Easter egg voor een ander spel
spoiler:
Ghost of Tsushima

[ Voor 82% gewijzigd door Vrijdag op 23-02-2022 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
aequitas schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:27:

Ik verwacht dat de load time en fast travel wel iets zal verbeteren, maar dat vind ik op zich niet zo storend. De textures die constant net iets te laat zijn zou ik wel graag kwijt willen.

Dus iemand hier met een PS4 Slim met SSD die hier ervaring over kan delen (graag ook welke SSD, twijfel nog tussen een MX500 of een Samsung Evo)?
Mocht je er iets aan hebben, Zero Dawn had daar destijds ook last van, met een SSD werd dit inderdaad grotendeels opgelost. Ik durf dat echter niet met zekerheid te zeggen of dit met Forbitten West ook het geval zal zijn, maar zou eigenlijk niet weten waarom niet.

MX500 of Samsung EVO zal denk ik zeer weinig uitmaken, de SATA interface is de bottleneck.

Echter, in benchmarks is gebleken dat een (goede) externe USB3.(x) SSD eigenlijk net zo snel werkt dan een interne SATA SSD drive op een PS4/lite.
Een interne SATA SSD kan niet in een PS5, dus dan is het eigenlijk een desinvestering mocht je ooit overstappen.
Mocht je ooit een PS5 willen kopen, dan is het wellicht interessanter om direct voor een externe SSD te gaan. Deze kun je naderhand ook gebruiken op een PS5, de reeds geïnstalleerde PS4 games op de USB SSD zijn namelijk ook direct speelbaar op een PS5.

Zelf gebruik ik een sandisk extreme naar volle tevredenheid, snel en compact. Wissel dat ding nog regelmatig tussen mijn PS5 en de PS4 in de vakantiewoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gisteravond ook weer een paar uur gespeeld zonder ook maar een minuut iets aan de main quest te doen.

Het woestijn gedeelte is qua natuur minder mooi dan het start gebied maar het is wel sfeervol neergezet. Overal staan kapotte / verslagen machines en tanks ed. Samen met de oude satellieten en windmolens maakt dat een mooi plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
Madshark schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 04:14:
Echter, in benchmarks is gebleken dat een (goede) externe USB3.(x) SSD eigenlijk net zo snel werkt dan een interne SATA SSD drive op een PS4/lite.
Bedankt voor die tip, ga ik even verder uitzoeken. Een kleine losse SSD heb ik nog liggen die groot genoeg moet zijn voor alleen deze game. Om er gelijk een dure 1TB disk in te zetten zodat alle andere games er ook op kunnen was voornamelijk de reden dat ik nog twijfelde om het te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Madshark schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 04:14:
[...]

MX500 of Samsung EVO zal denk ik zeer weinig uitmaken, de SATA interface is de bottleneck.
Sata is de bottleneck voor de totale data throughput, echter de seek time is natuurlijk veel sneller bij een SSD en dat zorgt nou juist voor minder pop in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 15:38

s0kkie

Cowabunga

Patch 1.005.000 van 451mb komt hier net binnen op mijn PS5 :)
Horizon Forbidden West Patch 1.05 Notes Details
Addressed random game crashing bugs.
Addressed audio shuttering and missing issues.
Fixed fps drops in some areas.
Addressed textures-related bugs.
Addressed light flickering bug in some areas.
Added general stability and performance improvements.
Other minor fixes.
The full changelog will be available soon.

[ Voor 75% gewijzigd door s0kkie op 23-02-2022 10:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40

Scrummie

Think different

s0kkie schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:11:
PATCH NOTES
KNOWN ISSUES

We are currently looking into several issues reported by the community:
The team is investigating with high priority, several graphical issues reported by players regarding shimmering, sharpening and screen saturation when moving the camera.
Some players are experiencing an issue with infinite loading screens when attempting to load into Melee Pits.
Some players are experiencing an issue where Aloy’s outfit appears blurry in Photo Mode.
Some players are experiencing an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where Aloy can’t interact with a machine carcass, blocking progression.

FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests
Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where reloading a certain auto-save after completing the first quest could block progression.
Fixed an issue during interlude ‘The Eye of the Earth’ where Aloy could fall out of the world after skipping a cinematic.
Fixed an issue in main quest ‘Cradle of Echoes’ where Varl would wander off on a reload from save.
Fixed an issue in main quest ‘The Sea of Sands’ affecting several grapple points.
Side Quests and Errands
Fixed an issue in side quest ‘Blood Choke’ where Atekka would appear to fall out of the sky.
Fixed a progression issue in side quest ‘In The Fog’ related to fast travel during the quest.
Fixed an issue in errand quest ‘Night of Lights’ where a pullable box could get stuck and block the quest progression.

World activities
Fixed an issue where Relic Ruin: The Daunt could not be started in certain circumstances.
Fixed an issue in salvage contract The Greenswell: Plowhorn and the Plants where an optional objective could not be completed if the required item was sent to the player stash.
A rogue Tallneck near The Sand of the Sentinels that would sometimes change the direction of its route has been disciplined.

Gameplay fixes
The Second Chance skill should now work correctly.
Fixed an issue where the camera had an unintended position when using certain weapon techniques.

General fixes
Image oversharpening in HDR mode has been corrected.
Fixed an issue where some settlements would stream in, then stream out in certain circumstances.
Fixed an issue where the HUD would flicker when the player performs a loot action.
Fixed an issue where rapidly opening and closing the map could cause graphical anomalies.
Fixed an issue where Aloy's animation would sometimes jitter rapidly when climbing after picking up a plant has been fixed.
Fixed a global issue where the direction of Aloy's gaze, or that of certain NPCs, was incorrect.
Fixed several instances where Aloy, NPCs or enemies could get stuck in geometry.
Fixed an issue where roads and icons on the map would sometimes appear with a delay.
Fixed several streaming issues and unintended loading screens.
NPCs that seemed to suffer from insomnia and would gather in large groups at night in settlements should act more naturally now.
Petra will no longer teleport into her seat inside the Chainscrape brewery if followed immediately after the initial conversation with her.

Crash fixes
Fixed several crashes.

Other
Various performance improvements.
Various other minor fixes and cosmetic improvements.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

s0kkie schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:11:

[...]
https://updatecrazy.com/h...atch-notes-1-005-details/

Dat zou, hoewel de omschrijving wel erg ruim is, in ieder geval deels de veelgenoemde problemen in het topic moeten verbeteren of oplossen.
@Scrummie was mij net voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 23-02-2022 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Patch op de PS4 is 1.631gb, komt u ook binnen. Ga ik meteen even testen of die "battlemusic" nu weg is. Die zat vast en ik heb daarom maar de muziek uitgezet.

/edit: Hoera, de battlemusic is weg :D

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 23-02-2022 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aequitas
Scrummie schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:14:
[...]

A rogue Tallneck near The Sand of the Sentinels that would sometimes change the direction of its route has been disciplined.

[...]

NPCs that seemed to suffer from insomnia and would gather in large groups at night in settlements should act more naturally now.

[...]
Het team lijkt ontspannen genoeg om lol te hebben in de patchnotes :). Moet zeggen dat ik zelf nog weinig echte bugs heb gehad. Alleen een keer dat ik met mount spawnde, na een load, in een locatie waar de mount niet mocht komen. Dus die kon geen stap verzetten. Afstappen en op de voet verder dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Vrijdag schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:17:
Patch op de PS4 is 1.631gb, komt u ook binnen. Ga ik meteen even testen of die "battlemusic" nu weg is. Die zat vast en ik heb daarom maar de muziek uitgezet.

/edit: Hoera, de battlemusic is weg :D
Hé, die had ik ook die bug volgens mij! Die bleef loopen die muziek toch? Dus na een uur werdje gek van steeds hetzelfde spannende deuntje.

Goed als die nu is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40

Scrummie

Think different

aequitas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Het team lijkt ontspannen genoeg om lol te hebben in de patchnotes :). Moet zeggen dat ik zelf nog weinig echte bugs heb gehad. Alleen een keer dat ik met mount spawnde, na een load, in een locatie waar de mount niet mocht komen. Dus die kon geen stap verzetten. Afstappen en op de voet verder dan maar.
Klopt, moest wel grinniken om de rogue tallneck.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Fixed an issue where roads and icons on the map would sometimes appear with a delay.
Yes, 8 van de 10 keer 5-10 seconden wachten tot je waypoints tevoorschijn kwamen was echt bloed irritant :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
Aidacra schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Hé, die had ik ook die bug volgens mij! Die bleef loopen die muziek toch? Dus na een uur werdje gek van steeds hetzelfde spannende deuntje.

Goed als die nu is opgelost!
Ja dat was 'm inderdaad. Echt bloedirritant dat deuntje de hele tijd :P

Also: Medicijnbesjes. Medicijnbesjes overal. Totdat je tegen een grote robot moet vechten. Dan vind ik alleen maar van die fuckin planten om te koken :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 14:52
Lukin schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:49:
[...]

48 uur in totaal volgens mijn profile. Dit op Normal difficulty voor zo'n 40 uur. Daarna custom met de enige verandering van regulier normal, de loot optie aan. Toen had ik denk ik nog 2 MSQ te gaan.
Jij hebt nog geen kinderen zeker? :D
Damm.. maar wel een goed spel dan vermoed ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Sata is de bottleneck voor de totale data throughput, echter de seek time is natuurlijk veel sneller bij een SSD en dat zorgt nou juist voor minder pop in.
Seek time is nagenoeg gelijk tussen de MX en EVO, alleen de Samsung heeft een hogere throughput op SATA3, vandaar mijn opmerking dat het nagenoeg niets uit maakt tussen die 2 op een PS4 lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madshark schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:18:
[...]

Seek time is nagenoeg gelijk tussen de MX en EVO, alleen de Samsung heeft een hogere throughput op SATA3, vandaar mijn opmerking dat het nagenoeg niets uit maakt tussen die 2 op een PS4 lite.
Ahh ik dacht dat je tussen een hdd en ssd bedoelde op de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

aequitas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Bedankt voor die tip, ga ik even verder uitzoeken. Een kleine losse SSD heb ik nog liggen die groot genoeg moet zijn voor alleen deze game. Om er gelijk een dure 1TB disk in te zetten zodat alle andere games er ook op kunnen was voornamelijk de reden dat ik nog twijfelde om het te doen.
Laat je hier even weten of je verschil ervaart? Ik zit in hetzelfde schuitje. Laadtijden voor HFW en andere games storen me niet echt, dus er een SSD aan of in zetten is daar niet echt voor nodig. Maar als HFW verplaatsen naar een externe SSD die texturen popping verminderd is dat de moeite waard :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Derbiss schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Niet voor iedereen is kinderen nemen een keuze of een optie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
kneusteun schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:40:
[...]

Niet voor iedereen is kinderen nemen een keuze of een optie ;)
Ik hoef er ook geen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik had gisteren in plaats van pop in juist op-out. Ook wel apart

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Dat zijn super stealth ninja trees die het wat te laat hadden gemaakt gisteravond. Maar wel bijzonder om eens een pop-out te zien dan een pop-in.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Derbiss schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:26:
[...]
Correct, ik was een paar dagen vrij en mijn vriendin was een weekend weg. Geen enkele belemmering dus om in het spel op te gaan. Prima spel en ik ben nog niet klaar met wat rondrennen in de wereld. Mijn completion rate was nog geen 60% ondanks dat ik alle story side quests gedaan heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Lukin op 23-02-2022 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Vrijdag schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:24:
Over muziek gesproken, de soundtrack van HZD was zowat vier uur. Van FW kan ik hooguit tien tot twaalf nummers vinden met maximaal rond de 50 minuten speelduur. Op Spotify en YT kan ik verder ook niks vinden behalve dat. Zijn er niet meer nummers te vinden? Sommige game muziek vind ik wel fijn om op de achtergrond te hebben tijden werken bijvoorbeeld. Zoals die van Guild Wars 1, Rime, HZD en Silent Hill.
Vanaf vrijdag komt Volume 1 van de OST beschikbaar en later ook nog Volume 2 en 3.

https://blog.playstation....ck-available-this-friday/

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 23-02-2022 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
Spike_wolf schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Laat je hier even weten of je verschil ervaart? Ik zit in hetzelfde schuitje. Laadtijden voor HFW en andere games storen me niet echt, dus er een SSD aan of in zetten is daar niet echt voor nodig. Maar als HFW verplaatsen naar een externe SSD die texturen popping verminderd is dat de moeite waard :)
Zeker, ondertussen is er ook alweer een update met performance improvements, dus ben benieuwd of dat al wat verschil zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 14:52
Lukin schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Correct, ik was een paar dagen vrij en mijn vriendin was een weekend weg. Geen enkele belemmering dus om in het spel op te gaan. Prima spel en ik ben nog niet klaar met wat rondrennen in de wereld. Mijn completion rate was nog geen 60% ondanks dat ik alle story side quests gedaan heb.
Dat is al beter ;).
Mijn punt heeft niets te maken met al dan niet willen van kinderen; het is een erkenning van tijdsgebrek dat veel papa's (en mama's) hier aanwezig zullen erkennen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Die patch heeft al mijn geluids en visuele issues gefixt. Super gedaan van Guerilla en zo snel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Inmiddels zelf ook begonnen aan Forbidden West, na vlak hiervoor Zero Dawn uitgespeeld te hebben. Wat een prachtige wereld zeg. Duidelijk verbeterde graphics en gezichtsanimaties, en dat terwijl ik nog op een PS4 speel.

Het zal een uitdaging worden om kwa verhaal te tippen aan Zero Dawn, een van mijn favoriete games ooit. Het verhaal werd zo belachelijk goed opgebouwd en uit de doeken gedaan, kijken of dit tweede deel hier in de buurt komt of dit zelfs overtreft. Zal hoe dan ook genieten worden!

[ Voor 4% gewijzigd door SH-FR op 23-02-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb de PS4 versie via MediaMarkt gepreordert en vorige week ontvangen. Vandaag krijg ik ineens een email van MediaMarkt met een Horizon Forbidden West keycode die ik kan verzilveren in de PlayStation store :?

Iemand deze mail ook ontvangen en enig idee wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
stin00 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:11:
Ik heb de PS4 versie via MediaMarkt gepreordert en vorige week ontvangen. Vandaag krijg ik ineens een email van MediaMarkt met een Horizon Forbidden West keycode die ik kan verzilveren in de PlayStation store :?

Vraag ik me ook af. Ik gok Nora Legacy Outfit en Nora Legacy Spear, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eilavid
  • Laatst online: 15-09 16:18
Pre-order bonus, een starter spear en armor set. Kan je vinden in je stash na activering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:04
Dat is wel vrij laat van de MM dan. Als je al wat uurtjes in de game hebt zitten dan heb je niet meer zoveel aan die starters outfit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ben nu level 22 met 25% game progression en heb nog steeds de groene starters boog. Meeste dingen die ik kan kopen zijn nog steeds groene brol. Hier en daar een blauwtje dan... die ik dan weer niet wil. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:35

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

stin00 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:11:

Code ook ontvangen, alleen gek genoeg zegt de PS store dat hij al gebruikt is.

HANDTEKENING!!!

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste