[PS/PC] Horizon II - Forbidden West

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Leeghoofd21 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Code ook ontvangen, alleen gek genoeg zegt de PS store dat hij al gebruikt is.
Ging over een pre order bonus waarvan sommige mensen op de Guerilla twitter klaagde dat hij niet verzilverbaar was. weet niet precies welke bonus, Wss cosmetics ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Timothy3000 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:52:
Die patch heeft al mijn geluids en visuele issues gefixt. Super gedaan van Guerilla en zo snel ook!
Waar vind je de patch? Hier op ps5 was er geen update beschikbaar. Of patched hij hem zelf zodra je de game weer opstart?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
SideShow schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:55:
Ben nu level 22 met 25% game progression en heb nog steeds de groene starters boog. Meeste dingen die ik kan kopen zijn nog steeds groene brol. Hier en daar een blauwtje dan... die ik dan weer niet wil. Vreemd.
Je moet uw nieuwe bogen zelf toevoegen aan het wapenmenu. Ik had het precies ook te laat door. Level 17 hier :p

iRacing Profiel

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

stin00 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:11:
Ik heb de PS4 versie via MediaMarkt gepreordert en vorige week ontvangen. Vandaag krijg ik ineens een email van MediaMarkt met een Horizon Forbidden West keycode die ik kan verzilveren in de PlayStation store :?

Iemand deze mail ook ontvangen en enig idee wat het is?
Ik kreeg m ook en net verzilverd, het is een Nora outfit en Nore spear. Maw, gewoon skins (hoe ze eruit zien weet ik nog niet).

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 09:40
Griffin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:17:
[...]

Ik kreeg m ook en net verzilverd, het is een Nora outfit en Nore spear. Maw, gewoon skins (hoe ze eruit zien weet ik nog niet).
Hoe moet je die verzilveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

felder schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Hoe moet je die verzilveren?
Staat in de email beschreven, je moet inloggen bij de playstation store en dan rechtsboven op je avatar klikken en dan 'code inwisselen' (of redeem code oid) en dan kan je dat doet.
1. Meld je aan bij het PlayStation Network of maak een account aan op www.playstation.com
2. Selecteer de optie 'Codes inlossen' en voer de 12 tekens van je code in.
3. Wissel de code in.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 14:51
cypress3d schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:47:
[...]

Waar vind je de patch? Hier op ps5 was er geen update beschikbaar. Of patched hij hem zelf zodra je de game weer opstart?!
Ik heb handmatig gecontroleerd op updates en toen is hij gaan updaten. Misschien is hij bij jou al geinstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 24-02-2022 09:21 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Lukin schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:29:
Net uitgespeeld. Level 50 met alle story side quests en de armour story line. Daarnaast een paar bij zaken gedaan. Totaal 136 skill points

Mooie ervaring weer na Zero Dawn. Waardig vervolg.
Speel ook op normal. Kijk wil hoofdzakelijk de main quest doen. Is het dan nog te doen. En die meals zijn ze echt nodig?
Scifo83 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:32:
[...]

Je moet uw nieuwe bogen zelf toevoegen aan het wapenmenu. Ik had het precies ook te laat door. Level 17 hier :p
Ben nog helemaal in het begin. Kan nog niet echt shoppen, maar wat bedoel je met toevoegen.

[ Voor 28% gewijzigd door jaaoie17 op 24-02-2022 10:13 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

jaaoie17 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Speel ook op normal. Kijk wil hoofdzakelijk de main quest doen. Is het dan nog te doen. En die meals zijn ze echt nodig?

[...]

Ben nog helemaal in het begin. Kan nog niet echt shoppen, maar wat bedoel je met toevoegen.
Meals boosten (zover ik nu weet, ik ben ook nog niet zo ver) je HP gedurende een bepaalde tijd. Dus als je weet dat je een zware quest gaat pakken kan je het doen.

Wat betreft het 'toevoegen'. Je hebt een x aantal slots in je weapon wheel maar je hebt uiteindelijk meerdere wapens en je moet dus keuzes maken welk wapen je mee neemt in je wheel. Maar zoals al gezegd, in het begin maakt het niet uit want dan heb je genoeg ruimte en nog weinig wapens

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

cypress3d schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:47:
[...]

Als je PS5 in rest mode staat dan komt de update automagisch binnen en zal deze al geinstalleerd zijn.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Griffin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:48:
[...]

Staat in de email beschreven, je moet inloggen bij de playstation store en dan rechtsboven op je avatar klikken en dan 'code inwisselen' (of redeem code oid) en dan kan je dat doet.

[...]
Dit kun je ook via de PS app op je telefoon doen. Dan vind je de objecten daarna in de stash. Allemaal leuk en helemaal in het begin van de game nog wel waardevol, maar al heel snel zul je betere armor beschikbaar hebben. Ik had iets meer nut van de extra's verwacht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Het valt mij steeds vaker op dat er wat bugs zijn met het geluid maar ook met de machines. Zo heb ik al een aantal keren ervaren dat het geluid dat een machine maakt blijft doorgaan op de achtergrond terwijl deze al dood is gemaakt, een reset is dan nodig om het te stoppen. Machines die tegen elkaar aanlopen en niet meer verder kunnen bewegen.

Gisteren een gevecht met een Widemaw, ineens stopt deze met vechten en blijft in het water liggen. Gelijk maar even gebruik gemaakt van de situatie om wat screenshots te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPxG5wv9XY2Q-8ud1UHGVSyHHy4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXv4wymf4ExQCw8rlBMz7Z0x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm3nWJvIPzNbsyY9V-sQAP15XKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CW1V4S9byez6KlC0001Xk16W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkPRcnC8nbQNzJrut3qkympC3wA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haGzTwa3tfAN9NQphVwzcYnt.jpg?f=fotoalbum_tile

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Lukin schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:17:
[...]
Mijn completion rate was nog geen 60% ondanks dat ik alle story side quests gedaan heb.
Dat betekent dat de overige 40% bestaat uit het zoeken van datalogs en verzamelen van items, zoals die ijzeren bloemen (en potjes en mokken zoals in HZD)?

Voelt als veel karige filler content dan....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hulleman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Dat betekent dat de overige 40% bestaat uit het zoeken van datalogs en verzamelen van items, zoals die ijzeren bloemen (en potjes en mokken zoals in HZD)?

Bij HZD was het nog minder (main quest vs side quests + collectibles) Ik ben zelf ook niet zo'n struiner en snap het gaan voor platinum niet zo. Side quests doen nog wel veel voor de game en het verhaal, maar de rest is weinig interessant mijn inziens.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22
jaaoie17 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:08:
[...]

[...]

Eten moet je zien als een soort buff. Bijvoorbeeld dat je meer gezondheid krijgt maar ook meer schade kan doen/incasseren of bepaalde vaardigheden worden verhoogd. Langere concentratie, meer elemental schade, betere stealth etc. Als je bij een kok staat kan je even kijken wat de effecten van de maaltijden zijn :)

Er zijn sowieso heel veel manieren om je beter te maken. Als je de juiste skills kiest kan je bijvoorbeeld ook voor sommige bogen drie pijlen tegelijk schieten, bommen laten stuiteren etc. En dan heb je ook nog Valor systeem, de juiste coils en weaves gebruiken en potions maken.

Het spel is best wel uitgebreid en er zit een aardig diep systeem in. Daar merk je alleen weinig van als je op easy of Storymode speelt. Daarom ben ik overgeschakeld naar in elk geval Normal, dat maakt het net wat leuker om wat vaardigheden enzo te proberen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Je hebt ook de arena en de fight pits nog met allerlei uitdagingen. Daar zit ook nog een quest line aan vast.

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:32
Lukin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Je hebt ook de arena en de fight pits nog met allerlei uitdagingen. Daar zit ook nog een quest line aan vast.
En de scavanger contracts, dat zijn ook nog wel leuke uitdagingen. Net als de hunting grounds natuurlijk.

• aequitas
Djiee schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:41:

Gisteren een gevecht met een Widemaw, ineens stopt deze met vechten en blijft in het water liggen. Gelijk maar even gebruik gemaakt van de situatie om wat screenshots te maken :)
Heb nu ook een paar keer meegemaakt dat een machine in een state loop terecht kwam en niet meer terug vechte. Bijvoorbeeld een shell walker die alleen maar van links naar rechts aan het springen was of een scrapper die voor een stukje breekbare muur aan het wachten was terwijl ik hem van achter met pijlen bestookte en daar dan niet op reageert. Had ik maar niet via de bovenkant de ruïne in moeten vliegen maar gewoon het script volgen en via de muur zijn gegaan :).

• aequitas
Spike_wolf schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Yes, 8 van de 10 keer 5-10 seconden wachten tot je waypoints tevoorschijn kwamen was echt bloed irritant :P
Sommige menu's zijn nog wel wat traag met laden soms, maar fijn dat ze deze iig opgelost hebben, ergerde ik me ook dood aan. Ook merk je dat het even duurt voor audio ingeladen wordt bv als je in een village met iemand wil praten. Dan begint de dialoog maar staart Aloy nog een seconde of wat voor zich uit voor ze opeens met praten begint.

• robzzzzzzzz
  • Laatst online: 08-03-2022
[...]

De Ruins , Drones zoeken, en under wat caves zijn best vermakelijk en mooi gedaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hebben jullie dat ook dat je denkt nu ga ik een stuk mainquest doen. En dat je dan 3 uren later alleen aan het rondlopen bent geweest en wat sidequest hebt gedaan? :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:35
Chaoss schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:26:
Hebben jullie dat ook dat je denkt nu ga ik een stuk mainquest doen. En dat je dan 3 uren later alleen aan het rondlopen bent geweest en wat sidequest hebt gedaan? :+
Klinkt mij inderdaad heel bekend. :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• Spike_wolf
  • Laatst online: 22:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dat, en "ik heb even een half uurtje, mooi dan ren ik even wat rond om een stukje te verkennen" en drie uur later ren ik nog steeds rond :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Spike_wolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:47:
Dat, en "ik heb even een half uurtje, mooi dan ren ik even wat rond om een stukje te verkennen" en drie uur later ren ik nog steeds rond :P
Omdat je na dat "halve uurtje" echt gaat stoppen, maar alleen nog even "1 ding gaat doen en dan echt de PS5 uit zet."
_/-\o_

• Vrijdag
Oh ik loop nog even naar dat ene kampvu.. WAT IS DAT VOOR BEEST! DIE MOET IK VERSLAAN!

YESS! Gelukt!.....oh de wekker gaat over drie uur alweer...

Story of my life :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 22:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het is wel fijn dat de controller af en toe leeg is en je gewoon echt moet stoppen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Vrijdag
Ik heb een Strikepack en die werkt met een usb kabel. Dus die vlieger gaat niet op voor mij :+

• Hann1BaL

Hann1BaL

Spike_wolf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:58:
Het is wel fijn dat de controller af en toe leeg is en je gewoon echt moet stoppen :P
Dichterbij de TV gaan zitten met de USB kabel aangesloten.

^Een vriend heeft mij verteld dat hij dit doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:18
Alleen daarvoor heb ik een tweede in mijn dock staan :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aequitas
Sylens: "Het is echt heel belangrijk dat je nu deze tombe in gaat."
Ik/Aloy: "Ja maar, ik heb nu dit item gekregen, er zijn zoveel plekken die ik nu eerst kan gaan bezoeken, doei."

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb een USB lader op de bank liggen... :p

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Doy4UVNAvVY92jU0FtwAcG73-5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCInf8SB0pNP3nKqEvprLdmR.jpg?f=fotoalbum_large
Met die tornado's is ook wat geks aan de hand.
Dit is geen cherboarden meer.
Vergelijk het eens met die wolken ernaast

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
Wauw ik moet een tusk van zo'n nijlpaard machine. Ik markeer het onderdeel en het lukt gewoon echt niet. Drie van die beesten dood zonder zo'n onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:35
Ik zit bijna aan de 8 uur speeltijd en ben the Daunt nog niet uit...zegt genoeg over mijn speelstijl. Deze game is echt genieten,zelfs op een ps4 pro die noodgedwongen op 1080p staat ingesteld. :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:30
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:59:
Wauw ik moet een tusk van zo'n nijlpaard machine. Ik markeer het onderdeel en het lukt gewoon echt niet. Drie van die beesten dood zonder zo'n onderdeel.
Easy Loot aanzetten. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:59:
Je schiet toch wel eerst het onderdeel er af?
En anders wat @Rivanov zegt en Easy Loot aanzetten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
rajackar schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:55:
[Afbeelding]
Met die tornado's is ook wat geks aan de hand.
Dit is geen cherboarden meer.
Vergelijk het eens met die wolken ernaast
De performance mode op ps5 vind ik echt een gedrocht om naar te kijken. Ze hadden beter voor native 1440p60 kunnen gaan ipv CB1800p.

Als ik het vergelijk met demons souls remake. Die is op 1440p60 nog zo snaarstrak. HZF is enorm blurry in de performance mode.

De game is wel echt verslavend om te spelen. Net in het gebied van plainsong en ik word helemaal bedolven onder wat er allemaal wel niet te doen en te ontdekken is! Eindelijk kan ik firegleam slopen, dus weer backtracken naar the daunt :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 25-02-2022 08:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Edd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:46:
[...]
Je schiet toch wel eerst het onderdeel er af?
En anders wat @Rivanov zegt en Easy Loot aanzetten.
Elke pijl die ik schoot was richting de tusk die ik gemarkeerd had. Bij andere machines lukt het prima om bepaalde onderdelen te raken maar bij die nijlpaarden zitten de tusks op echt een klote plek om te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:14:
[...]

Elke pijl die ik schoot was richting de tusk die ik gemarkeerd had. Bij andere machines lukt het prima om bepaalde onderdelen te raken maar bij die nijlpaarden zitten de tusks op echt een klote plek om te raken.
Volgens mij, maar kan ook bij een anders onderdeel geweest zijn, kan je die tusks pas raken als het nijlpaard z'n mond open heeft. Dit staat als het goed is ook in de informatie die je via de focus of in het uitgebreide machine info menu leest.

Of idd easy loot aanzetten ;). Zelf had ik die eerst aangezet na een tip online, zonder dat ik echt begreep wat ie deed. Nu heb ik hem weer uit gezet omdat ik machines hunten toch echt wel het leukste onderdeel van het spel vind en dit maakt dat je net wat tactischer te werk moet gaan ipv damage spammen. Ik hoop alleen wel dat ik binnenkort iets van een tearblast arrow vind of zo, die mis ik nog uit de vorige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hulleman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:54:
[...]

De performance mode op ps5 vind ik echt een gedrocht om naar te kijken. Ze hadden beter voor native 1440p60 kunnen gaan ipv CB1800p.

Als ik het vergelijk met demons souls remake. Die is op 1440p60 nog zo snaarstrak. HZF is enorm blurry in de performance mode.

De game is wel echt verslavend om te spelen. Net in het gebied van plainsong en ik word helemaal bedolven onder wat er allemaal wel niet te doen en te ontdekken is! Eindelijk kan ik firegleam slopen, dus weer backtracken naar the daunt :)
Yep. Helemaal mee eens.
Toffe game naar de technische kant kan nog wel wat liefde gebruiken.
Heb ook al vaak gehad dat ik door objecten heen clipte en niet meer weg kon. Dan maar weer een save laden.
Ook in gevechten komen attacks soms niet aan. Zowel van Aloy of robots. Dan zie je een staart zwiep en een spear aanval dwars door elkaar heen gaan en zijn beide kanten niet geraakt. Grote sweap attacks gaan nog regelmatig dwars door objecten heen waar je cover zou moeten hebben.

Maar goed nu aan de Elden Ring en over een paar maanden eens kijken hoe het er dan bij ligt ;-)
Ik vind de game zelf top maar erger me wel aan al deze dingen dus hopelijk is het dan flink gepatcht.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:14:
[...]

Zet het beest eerst vast met een ropecaster en gebruik dan bijvoorbeeld de Shredder Gauntlet om zoveel mogelijk Tear op te bouwen. Maak het dan af met Tear pijlen. Eventueel is de Slingblast met Adhesive ook nog een optie, daarmee worden ze wat meer "vastgeplakt" zeg maar. En van een afstandje kan je alvast de Sharpshot bow gebruikenom zoveel mogelijk schade van tevoren te doen.

@aequitas Tear attachments vond ik al vrij vroeg eigenlijk. Check ook of je een coil hebt met extra tear schade of bij een wapenverkoper welke bogen ze verkopen met tear. Pas dan kan je die pijlen zelf maken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
rajackar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Maar goed nu aan de Elden Ring en over een paar maanden eens kijken hoe het er dan bij ligt ;-)
Ik vind de game zelf top maar erger me wel aan al deze dingen dus hopelijk is het dan flink gepatcht.
Als je vind dat dit spel technische problemen heeft, zul je schrikken bij het spelen van Elden Ring :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
meer mensen die deel 1 een stuk beter vonden? Dit deel komt wat allemaal chaotisch over bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
rajackar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Yep. Helemaal mee eens.
Toffe game naar de technische kant kan nog wel wat liefde gebruiken.
Mijn grootste ergernis is dat aloy en je mounts echt overal achter blijven hangen…. Heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

mister_S schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Als je vind dat dit spel technische problemen heeft, zul je schrikken bij het spelen van Elden Ring :(
Ik hou mijn hart vast.
Maar wat ik zo lees is dat neer qua performance en geen gameplay issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Laatst online: 15-09 16:18
"easter eggs" einde van main quest:
spoiler:
Wel grappig om al die Nederlandse schilderijen te zien bij Tilda :o (en al Aloy's gedachten erover)

[ Voor 12% gewijzigd door eilavid op 25-02-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
spoiler:
en dat Rotterdam dus blijkbaar al in 2033 verwoest werd door een anti-immigranten terreur groep die de deltawerken had plat gelegd tijdens een storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Mijn ergernis is dat als je tegen een grote robot vecht
spoiler:
(Thunderjaw, Dreadwing of Slaughterspine bijvoorbeeld)
Aloy ineens heel erg langzaam beweegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Na de trailers van FW gezien te hebben ben ik enthousiast geworden over deze game. Ik had Zero Dawn echter nog niet gespeeld, dus ben daar nu mee begonnen.

Prachtig spel, alleen vind ik dat ze echt een flinke steek hebben laten liggen in het verhaal om de game heen. Ik vind dat het verhaal (tot nu toe) slecht gescript, van de hak op de tak springt en vind de voice-acting van de karakters echt belabberd en ongeloofwaardig vergeleken met de kwaliteit van de rest van de game. Jammer; want voor mij is het een reden om niet echt in het verhaal te kunnen duiken en echt te genieten van de weg die het karakter in de game aflegt.

Ik heb net the Witcher 3 uitgespeeld dus misschien zijn mijn verwachtingen qua storyline en acteerwerk te hoog. Bij the witcher keek ik tijdens iedere battle weer uit naar de volgende cutscene of dialoog met een NPC, omdat ik benieuwd was wat er ging gebeuren. Bij Horizon Zero dawn merk ik dat ik de cutscenes vooral een vervelende onderbreking van de gameplay vind omdat ze zo slecht en ongeloofwaardig zijn. Zo te zien delen meer mensen deze mening

Ik vraag me af of jullie van mening zijn dat bovenstaande in Forbidden West beter is dan in Zero Down. Zo ja, dan overweeg ik om zero dawn voor nu te skippen en meteen te beginnen met FW.

[ Voor 27% gewijzigd door DaneV op 25-02-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
De voice acting is zeker beter in Forbidden West, omdat dit keer ook motion en facial capture is gebruikt. Bij Zero Dawn waren acteurs solo in een opname booth, gesprekken waren gescheiden van elkaar opgenomen. Daarom voelen de cutscenes vreemd aan. Over het verhaal, het sterkste punt van Zero Dawn is de lore over hoe de wereld is vergaan (2e helft van de main quest). Het verhaal in Forbidden West breidt daarop verder, ik kan mij goed voorstellen als je in FW duikt zonder ZD gespeeld te hebben dat je het verhaal moeilijk kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:35
Als iemand weet wat de beste manier is om een Slitherfang neer te halen, die krengen zijn veels te bewegelijk. Teminste iets wat effectief schade doet.

En verlies teveel ammo door te missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Psyonara schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:37:
Als iemand weet wat de beste manier is om een Slitherfang neer te halen, die krengen zijn veels te bewegelijk. Teminste iets wat effectief schade doet.

Schiet op de keep voordat ze acid spugen en gebruik freeze arrows en bombs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Psyonara schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:37:

Ropecaster? Adhesive granaten? Je concentratie langer laten duren en dan drie Hunter pijlen schieten of de explosive Spike Thrower gebruiken voor extra schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Fijn dat er gisteren dus hier en daar PS5 bundels werden verkocht met Horizon.

Hierdoor net dus de PS5 versie in seal voor 40 euro kunnen ophalen bij iemand die dus 3 PS5s had gekocht. Wou er blijkbaar weer snel vanaf.

Dus mijn belofte verbroken om nog even te wachten met deze aankoop ivm de net aangeschafte Series X en Gamepass. Heb week vakantie nu dus ga mij is volledig in het spel storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Vrijdag schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Ropecaster? Adhesive granaten? Je concentratie langer laten duren en dan drie Hunter pijlen schieten of de explosive Spike Thrower gebruiken voor extra schade.
Nog geen goede blastsling gevonden die adhesive gebruikt. Maar zal nog eens rond kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Eerste cauldron gehad en klein detail, maar zeker geapprecieerd is dat de kabelbruggen ofwel de netwerkkabels nu ook echt "functioneel" lijken.

En jemig, zelfs de kleine zijmissies zijn nu een stuk uitgebreider en talrijker.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Hulleman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Balen he. Ik game op een oled dus de resolution mode hapert als een malle en wordt ik helemaal spastisch van. De performance mode ziet er echter gewoon niet uit. En dat zit hem echt in de resolutie/checkerboard whatever. Ik heb er geen moeite mee om wat pracht en praal te missen, maar die resolutie moeten ze echt wat anders mee gaan doen. Heb net 2 weken lang HDZ1+Frozen Wilds gespeeld om er weer in te komen op 4K60 en dat was een genot. Oogt visueel nog altijd spectaculair en speelde lekker weg. Heb hier hoop op een andere performance mode...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Doe maar een 40fps modus met 1800p native resolutie of variabel van 1440p tot 4K..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

B-Bandit schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:34:
[...]

Balen he. Ik game op een oled dus de resolution mode hapert als een malle en wordt ik helemaal spastisch van. De performance mode ziet er echter gewoon niet uit. En dat zit hem echt in de resolutie/checkerboard whatever. Ik heb er geen moeite mee om wat pracht en praal te missen, maar die resolutie moeten ze echt wat anders mee gaan doen. Heb net 2 weken lang HDZ1+Frozen Wilds gespeeld om er weer in te komen op 4K60 en dat was een genot. Oogt visueel nog altijd spectaculair en speelde lekker weg. Heb hier hoop op een andere performance mode...
Game zelf op een LG E7. Nu zet ik wel zelf alle vormen van beeldverbetering uit zoals superresolutie, scherpte helemaal uit e.d. HDR aan en speel op resolutie. Of ik zie het niet, stoort mij niet of anders. Ik vindt het prima eigenlijk.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Soms heb ik echt het gevoel zo weinig damage te doen. Ik probeer dan te mikken op de juiste onderdelen, maar heb dan niet de juiste soort pijlen of ik mis. Waardoor ik echt zo veel pijlen nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahmudov
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-05 10:22
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 08:59:
Soms heb ik echt het gevoel zo weinig damage te doen. Ik probeer dan te mikken op de juiste onderdelen, maar heb dan niet de juiste soort pijlen of ik mis. Waardoor ik echt zo veel pijlen nodig heb.
Met R3 scannen en dan de juiste pijl kiezen nog een keer op R3 drukken om het te vertragen en dan mikken ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Als ik naar foto modus ga kan ik geen foto maken.

Rare vraag maar hoe maken jullie de foto's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je maakt de foto met de reguliere knop op je controller. Links van het touchpad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyC2YyOTP56NFP5tEcOw95jfIFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRiYzHuK6l0g7ZwWJCbgkYdl.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Balen he. Ik game op een oled dus de resolution mode hapert als een malle en wordt ik helemaal spastisch van
Ik speel op 30fps op een OLED. Ik heb een setting gevonden die ik prima speelbaar vind. Motion blur op low camera shake off. Vooral die camera shake op 30fps schokt als een malle. Daarnaast gebruik ik motion interpolation op mn LG C7 (dejudder op 2). Levert geen zichtbare artifacts op en nu speelt de game als HZD op de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Ik speel in Quality Mode op m'n 65 CX OLED en speelt fantastisch. Motion Blur op Low en Camera Speed één tikkeltje lager gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 15-09 00:24
Kun je ook iets krijgen om dieren op de map te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
jaaoie17 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:12:
Kun je ook iets krijgen om dieren op de map te krijgen?
Voor grondstoffen? Kan je een job voor aanmaken. En waar je ze kan vinden staat ook in de beschrijving van het materiaal.

Mocht je ze tegenkomen:
Uilen, vissen, krabben, kreeften heb je voor de laatste levels aan pouches redelijk veel dingen van nodig. Dus schiet ze als je ze ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Rivanov schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:19:
[...]

Ik speel in Quality Mode op m'n 65 CX OLED en speelt fantastisch. Motion Blur op Low en Camera Speed één tikkeltje lager gezet.
En nog interpolatie settings? Heb het nu nog een keer geprobeerd en gaat inmiddels wel. Zit hier met een 77 CX op 2 meter afstand, dus dat helpt ook niet mee haha. Net wel tijdens de eerste bossfight ff overgeschakeld naar performance. Scheelt net weer.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
B-Bandit schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:19:
[...]

En nog interpolatie settings? Heb het nu nog een keer geprobeerd en gaat inmiddels wel. Zit hier met een 77 CX op 2 meter afstand, dus dat helpt ook niet mee haha. Net wel tijdens de eerste bossfight ff overgeschakeld naar performance. Scheelt net weer.
Nee. Gewoon default.
En ik zit op 2,3m van m’n 65 CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

ddZ

Dat is hoe ik überhaupt iedere adventure game/ RPG’s etc. speel :+

Heb er ook een handje van om Bosses te (willen) slopen, wanneer ik nog lang niet hoog genoeg leveled ben :+
Vrijdag schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:30:
Mijn ergernis is dat als je tegen een grote robot vecht
spoiler:
(Thunderjaw, Dreadwing of Slaughterspine bijvoorbeeld)
Aloy ineens heel erg langzaam beweegt
Ja herkenbaar. En aansluitend: op één of andere manier ook net iets te vaak - net als bij Zero Dawn - dat Aloy bij het dodgen blijft hangen achter een steen o.i.d.

[ Voor 32% gewijzigd door ddZ op 27-02-2022 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik vind het helaas toch niet zo boeiend als het eerste deel. Daar vond ik de setting en achtergrond veel meer immersive

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Tijdje bezig met de game, maar wat is het geweldig!
De graphics, de setting, de perfecte muziek en voice acting, ga zo maar door ;)
Merk echt dat ik elk hoekje en gaatje onderzoek en dat ik constant afgeleid wordt door weer iets wat te vinden is. Daardoor nu al 60 uur erin zitten maar volgens de game ben ik pas op 35%.

spoiler:
Ik ben nu net bezig met de eerste subordinate bevrijden, da's een level 17 quest en ik ben level 32 :D Misschien eerst maar is de main story doen nu en dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Het spel doet zo hard zijn best om vrouwen "sterk" voor te stellen. Als men gelukkig wordt van zichzelf ervan te overtuigen dat vrouwen fysiek even sterk of zelfs sterker zijn dan mannen, tja ok maar wordt wel een tikkeltje eentonig / immersion breaking op den duur als om elke hoek weeral een sidequest staat te wachten met tig "strong women".

Verder zijn de meeste witte mannen in deze game een beetje dom, traag, luid, arrogant of egoïstisch.
Ik zie dat guerilla games zijn steentje bijdraagt aan een mooiere wereld vol verdraagzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Ondertussen uit gespeelt, een vraag voor anderen die hem ook al uit hebben gespeelt!?

spoiler:
Na 90 uur hebben gespeelt en na het einde, kan ik 2 verschillende personages niet vinden en vraag me af waar ze eigenlijks zijn. Zo en Kotallu, En of er nog andere interessante personage's zijn te vinden?

Alva en Erend weet ik wel waar ze zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
SideShow schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:33:
Het spel doet zo hard zijn best om vrouwen "sterk" voor te stellen. Als men gelukkig wordt van zichzelf ervan te overtuigen dat vrouwen fysiek even sterk of zelfs sterker zijn dan mannen, tja ok maar wordt wel een tikkeltje eentonig / immersion breaking op den duur als om elke hoek weeral een sidequest staat te wachten met tig "strong women".

Verder zijn de meeste witte mannen in deze game een beetje dom, traag, luid, arrogant of egoïstisch.
Ik zie dat guerilla games zijn steentje bijdraagt aan een mooiere wereld vol verdraagzaamheid.
Het is maar waar je je druk om maakt :p
Een game is voor jou alleen goed als er slappe vrouwen en sterke witte mannen inzitten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40

Scrummie

Think different

Krukar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Het is maar waar je je druk om maakt :p
Een game is voor jou alleen goed als er slappe vrouwen en sterke witte mannen inzitten? :D
Dat zegt ie toch niet...

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52

Ok ik ben normaal best sterk tegen dit geforceerde vrouwen zijn sterk gedoe en irriteer me er al snel aan.
Maar daar heb ik in deze wereld en setting dus echt totaal niet, dus of ik wil het nu selectief niet zien, of je maakt er een te groot punt van(waarschijnlijk beide) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Games zijn nou eenmaal power fantasy's Als je kijkt stiekum hoe overdreven Doom/Halo/Gear en andere games het ook doen(voor ons mannen). Maar dan is het ineens wel okay.... En je gunt het andere geslacht niet eens een bot.

[ Voor 3% gewijzigd door Psyonara op 28-02-2022 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Ho ho, Doom is niet overdreven hoor 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Vrijdag schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:14:
Ho ho, Doom is niet overdreven hoor 8)
Gelijk heb je, vervang het maar met Quake en Wolfenstein. (Niet de laatste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Ik loop dus nog steeds met mijn begin hunter bow. Iemand die mij kort kan uitleggen wat nou het verschil is met de eerste game? Ik meen mij te herinneren dat ik daar vooral de pijlen wisselde, dus ipv een normale een shock pijl of fire pijl, maar alsnog met dezelfde boog.

Maar ik kom nu dus telkens bij vendors langs en dan zie ik daar een 'Frost hunter how', waarbij mijn brein zegt; daar heb je niets aan want dan doe je alleen frost damage. Maar het lijkt erop alsof daar mijzelf een beetje iets verkeerds heb wijsgemaakt, want ik ben nog niet 1 nieuwe 'hunter bow' tegen gekomen.

Daarnaast, of eigenlijk daarop voortbordurend de weapon wheel; in deel 1 had ik in elk slot een verschillend wapen, hunter bow in 1 slot, tripcaster in 1 slot, etc. Nu heb ik er nog geen aandacht aangeschonken omdat ik dus alles zo'n beetje doe met mijn hunter bow. Ik verwar mezelf denk ik voornamelijk omdat ik speel en dan niet de tijd denk te hebben om nog een nieuw wapen in een slot te gooien. Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

Best realistisch dus >:)
Dat er veel (side)quests met vrouwen zijn ook trouwens; die praten nu eenmaal graag.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 16:55
Net zelf nu level 22 ofzo, veel teveel aan het sidequesten enzo XD Dat terwijl het niet eens echt nodig is voor de platinum te halen.

Wel een beetje gamebreaking bug tegengekomen, moest even een save terugpakken omdat ik anders niet verder kon

spoiler:
Kon door een redelijk gesloten deur in de Base, die eigenlijk pas open nadat je GAIA hebt gerestored, redelijke sequence break waardoor je dus ook de tunnel die je eigenlijk moet openen om dezelfde cutscene te krijgen helemaal verdwijnt en dus de mainquest nooit kunt completen. Had het in eerste instantie niet eens door dat ik zomaar door een dichte deur gelopen was maar soit, toch even gefixed, was letterlijk maar een minuut of 2 overdoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Scrummie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:45:
Ik loop dus nog steeds met mijn begin hunter bow. Iemand die mij kort kan uitleggen wat nou het verschil is met de eerste game? Ik meen mij te herinneren dat ik daar vooral de pijlen wisselde, dus ipv een normale een shock pijl of fire pijl, maar alsnog met dezelfde boog.

Maar ik kom nu dus telkens bij vendors langs en dan zie ik daar een 'Frost hunter how', waarbij mijn brein zegt; daar heb je niets aan want dan doe je alleen frost damage. Maar het lijkt erop alsof daar mijzelf een beetje iets verkeerds heb wijsgemaakt, want ik ben nog niet 1 nieuwe 'hunter bow' tegen gekomen.

Daarnaast, of eigenlijk daarop voortbordurend de weapon wheel; in deel 1 had ik in elk slot een verschillend wapen, hunter bow in 1 slot, tripcaster in 1 slot, etc. Nu heb ik er nog geen aandacht aangeschonken omdat ik dus alles zo'n beetje doe met mijn hunter bow. Ik verwar mezelf denk ik voornamelijk omdat ik speel en dan niet de tijd denk te hebben om nog een nieuw wapen in een slot te gooien. Ofzo.
Kijk welke schade ze doen. Hunter bows hebben voor zover ik weet altijd de normale schade en tear, maar ook vaak extra elemental pijlen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-svKmwnoPrtf8kUhqiN_UYTcKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4azDW46j4kaxWejzZzkdJDB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsfBrrSPtLPoKlenR0UwjgVjs-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIBRBrRrjUgtypJy6GHZSl6T.jpg?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking, die groene is mijn huidige boog :+ In het wapenwiel kan je dan kiezen welke pijlen je wil gebruiken.

De slots zijn nu trouwens ook volledig vrij in te vullen, je kan elk wapen gebruiken wat je maar wil. Er is geen verplichting om een specifiek wapen in een bepaald slot te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 13:23
Akaendra schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:47:

Wel een beetje gamebreaking bug tegengekomen, moest even een save terugpakken omdat ik anders niet verder kon

spoiler:
Kon door een redelijk gesloten deur in de Base, die eigenlijk pas open nadat je GAIA hebt gerestored, redelijke sequence break waardoor je dus ook de tunnel die je eigenlijk moet openen om dezelfde cutscene te krijgen helemaal verdwijnt en dus de mainquest nooit kunt completen. Had het in eerste instantie niet eens door dat ik zomaar door een dichte deur gelopen was maar soit, toch even gefixed, was letterlijk maar een minuut of 2 overdoen
Zelf ook meerdere bugs tegengekomen. Ineens viel ik bijvoorbeeld door een kistje heen dat ik nodig had. En al een paar keer gehad dat een npc niet verder met de Quest gaat, maar stil blijft staan. Herladen van een eerdere save loste dit telkens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Vrijdag schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Kijk welke schade ze doen. Hunter bows hebben voor zover ik weet altijd de normale schade en tear, maar ook vaak extra elemental pijlen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter vergelijking, die groene is mijn huidige boog :+ In het wapenwiel kan je dan kiezen welke pijlen je wil gebruiken.

De slots zijn nu trouwens ook volledig vrij in te vullen, je kan elk wapen gebruiken wat je maar wil. Er is geen verplichting om een specifiek wapen in een bepaald slot te zetten.
Dank, ik ga vanavond maar een rondje vendors doen :). En sowieso wat andere wapens proberen op wat low levels. Nog niet 1 keer die speer wat je kan gooien gebruikt bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

RedNas74 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Zelf ook meerdere bugs tegengekomen. Ineens viel ik bijvoorbeeld door een kistje heen dat ik nodig had. En al een paar keer gehad dat een npc niet verder met de Quest gaat, maar stil blijft staan. Herladen van een eerdere save loste dit telkens op.
Mja de game is niet foutloos maar het is niet erg. Ik vind het eerder frustrerend bij het klimmen dat je dan net iets niet pakt of iets niet gaat oplopen. Dan kan je dus je klauteren nog een keer gaan doen. Of je stier die niet naar beneden wil springen waardoor je weer een stuk te voet moet doen. Al kan ik me dan ook niet altijd inhouden om die stier niet gewoon te killen uit wraak...

Maar verder is de sfeer prima en het verhaal goed gedaan. Ik kan overigens niet zeggen dat de game op zichzelf staat, je moet echt de eerste game doen wil je het helemaal begrijpen. Er wordt te vaak teruggepakt naar het vorige verhaal. En sure je kunt wel puzzelen hoe het is gegaan, maar je mist gewoon wat veel imo. Iedereen die de keuze heeft kan echt beter eerst HZD spelen en dan pas HFW.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Scrummie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:45:
In 't eerste deel had je drie verschillende bogen in verschillende uitvoeringen. Maar elk 'type' boog had steeds dezelfde verschillende pijlen (voorbeeld: een 'hunter bow' had steeds normale, shear of vuur pijlen').
In Forbidden West zijn er binnen één type boog (bv. 'hunter bow') meer verschillende uitvoeringen, vaak combinaties van elemental damage. Je hebt dus minder verschillende soorten pijlen in één boog, daarentegen heb je meer wapenslots dus kun je meer bogen bij je houden.

Oftewel, het is niet erg dat die ene boog alleen frost damage doet, want je kan drie verschillende bogen bij je houden.
Je hebt zes slots, dus je kunt je eigen combo's maken van verschillende bogen of andere wapens. Ik wissel ook nog wel eens m'n loadout als ik aan een missie begin (meer geschikt voor boss-fights) of voor de open wereld (meer losse vijanden).

Uiteindelijk is er niets fout, speel lekker met het wapen of de elemental damage dat je het fijnst vindt. Alle combi's van wapentypes en elemental damage kunnen aardig helpen met gevechten, maar maken het ook snel onoverzichtelijk.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Scrummie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:14:
[...]

Dank, ik ga vanavond maar een rondje vendors doen :). En sowieso wat andere wapens proberen op wat low levels. Nog niet 1 keer die speer wat je kan gooien gebruikt bijvoorbeeld.
Als je eenmaal voorbij het eerste deel bent kom je verkopers tegen die wat betere wapens hebben. Eenmaal in de woestijn hebben ze meestal wel paarse wapens en outfits, dus ik zou nog even wachten met dingen kopen.
Vergeet ook niet de sidequests te doen, daar krijg je soms ook wel aardige items voor. Plus, als je nou een wapen hebt gezien maar je hebt de grondstoffen nog niet, dan kan je daar ook een job voor aanmaken.

Die speer is wel handig tegen grote robots en als je een Rebel camp moet schoonvegen. Gooi die leider helemaal plat ermee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 09:02
Joe_P schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:32:

In Forbidden West zijn er binnen één type boog (bv. 'hunter bow') meer verschillende uitvoeringen, vaak combinaties van elemental damage. Je hebt dus minder verschillende soorten pijlen in één boog, daarentegen heb je meer wapenslots dus kun je meer bogen bij je houden.

Oftewel, het is niet erg dat die ene boog alleen frost damage doet, want je kan drie verschillende bogen bij je houden.
Dat mag dan wel zo zijn, maar ik vind het t.o.v. HZD geen verbetering. Daar had je een hunter, war en sharpshot bow en daar kon je alle typen damage mee doen. Meer wapens bij je dragen is één ding, maar er is simpelweg niet genoeg ruimte in het weapon wheel om alle typen daar in onder te brengen, naast andere wapens, dus snel te switchen naar iets wat je nodig hebt zit er vaak niet in. Ik vind dat eigenlijk behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Maar het hangt ook af van wat je gaat doen of verwacht. Voor menselijke tegenstanders heb je meer aan de warriorbow, slingshot en de boltblaster. Robots dan weer de ropecaster, tripcaster, sharpshot en spikethrower, zeker om eerst veel schade te doen en ze vast te zetten. Hetzij door de touwen, danwel door een elemental effect. Bovendien kan je ook on the fly wisselen van wapens, dus als het ene niet werkt, dan kan je het andere inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

"Het Bolwerk", geweldig. Ik heb op een basisschool gezeten naast iets wat "Het Bolwerk" heet. :) Is dit een Nederlands tintje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Laatst online: 19:39
Sea of sands - gathering materials .
Ik krijg de mobs niet die er zouden moeten zijn en volgens Reddit zou je ook nog op een longleg kunnen jagen, maar ook helaas dat hielp niet.

Heeft hier iemand toevallig nog wat gevonden.
Verder een perfecte game maar op een mount rijden en deze main quest mogen ze van mij snel fixen.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
SkyStreaker schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:43:
"Het Bolwerk", geweldig. Ik heb op een basisschool gezeten naast iets wat "Het Bolwerk" heet. :) Is dit een Nederlands tintje?
Misschien maar de naam is wel vaker gebruikt in andere media en fictie.
Er is wel een referentie naar een andere Nederlands structuur volgens mij die ik duidelijker vind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:43
Voor de eerste keer in mijn gaming carriere een platinum behaald. Ik was met trophy’s nooit echt bezig, maar deze game slorpte me helemaal op. Deed iedere side q voor ik verder ging met de main story. Uiteindelijk afgesloten op 80% met nog 3 throphy’s ontbrekende. Na uurtje of 2 was het dan zo ver. Voor mij is forbidden west, net zoals zero dawn een top 10 game ooit (persoonlijk :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
MaFFia schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:13:
Sea of sands - gathering materials .
Ik krijg de mobs niet die er zouden moeten zijn en volgens Reddit zou je ook nog op een longleg kunnen jagen, maar ook helaas dat hielp niet.

Heeft hier iemand toevallig nog wat gevonden.
Verder een perfecte game maar op een mount rijden en deze main quest mogen ze van mij snel fixen.
Vond ik een mooie quest!

Misschien heb je hier wat aan: https://www.powerpyx.com/...sea-of-sands-walkthrough/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
Kwistnix schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:39:
[...]
Dat mag dan wel zo zijn, maar ik vind het t.o.v. HZD geen verbetering. Daar had je een hunter, war en sharpshot bow en daar kon je alle typen damage mee doen. Meer wapens bij je dragen is één ding, maar er is simpelweg niet genoeg ruimte in het weapon wheel om alle typen daar in onder te brengen, naast andere wapens, dus snel te switchen naar iets wat je nodig hebt zit er vaak niet in. Ik vind dat eigenlijk behoorlijk irritant.
Je moet gewoon kijken wat bij je speelstijl past. Uiteraard zijn bepaalde soorten damage zwak of juist sterk, maar ik merkte dat ik daar in HZD niet veel gebruik van maakte. Ik gebruik altijd veel tear en normale impact damage. Acid, plasma, frost, echt don't care. Met tear de machines helemaal aan gort trekken, en daarna kun je veel damage doen, omdat ze hun armor kwijt zijn. Meestal zijn ze hun wapens dan ook wel kwijt die je eventueel kunt gebruiken.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste