The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Nu al zin in!
https://store.steampowere...en_West_Complete_Edition/
edit: was al gepost paar posts hierboven
[ Voor 15% gewijzigd door M!chel op 01-01-2024 22:06 ]
Ik heb hier echt zo enorm veel zin in!
Is het al bijna donderdag?
Een eerste preview van Digital Foundry laat zien dat de PC Port goed is en met DRS zelfs een ryzen 3600 met een oude gpu als de 2070 al goed presteerd.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Goeie! Pak ik morgen gelijk opMilitia Pilot schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:01:
@G_Dragon Misschien een idee om de TS (en/of Topictitel) aan te passen, aangezien het spel nu ook op de PC te spelen is?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier op een i7 10700k, 32GB ram, RTX 4080 constant 100fps op 4K en alles op max.
Wel DLSS quality en FG aan.
Ziet er erg goed uit!!
Anoniem: 1486766
Sowieso goed om te zien dat het een goede port is geworden.
Ik ga nog even wachten met de aankoop, maar de eerste was al zoooo goed dus deze komt er sowieso..
Nu met de nieuwe RX 7900 GRE onder de motorkap, ik ben benieuwd
[ Voor 11% gewijzigd door KipCurreh op 22-03-2024 15:13 ]
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ik heb hem ook gehad op de PS5 en ik vermaakte me er best mee maar toen ik hoorde dat het ook op de pc uitgebracht ging worden ben ik ermee gestoptAnoniem: 1486766 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:58:
Moet me behoorlijk inhouden hier. Weet niet meer precies waarom ik met de game gestopt ben op de PS5. Overvolle map, combat, weet het niet meer precies. En toch kriebelt het weer om in max settings op pc te kunnen spelen.
Sowieso goed om te zien dat het een goede port is geworden.
Ik zat nog wel te twijfelen tussen Dragons Dogma 2 of HFW maar ben maar voor laatstgenoemde gegaan. Dragons Dogma komt wel een keer in huis als hij gefixt is want de performance schijnt niet al te best te zijn momenteel.
Dit is een goede showcase ja.Joetje079 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:02:
[...]
Ik heb hem ook gehad op de PS5 en ik vermaakte me er best mee maar toen ik hoorde dat het ook op de pc uitgebracht ging worden ben ik ermee gestoptIk heb afgelopen zomer een nieuwe pc in elkaar gezet met een RTX 4090 en een Ryzen 7 7800 x3d en deze game wil ik spelen met alle toeters en bellen op max
![]()
Ik zat nog wel te twijfelen tussen Dragons Dogma 2 of HFW maar ben maar voor laatstgenoemde gegaan. Dragons Dogma komt wel een keer in huis als hij gefixt is want de performance schijnt niet al te best te zijn momenteel.
Weet nog wel dat ik het enorm naar mijn zin had in het eerste gebeid. Toen ging ik de grote poort uit en het was even slikken. Misschien gewoon tijdelijke open-world vermoeidheid toen.
Ik ga nog even verder twijfelen.
Genietse!
Ik kan uit persoonlijke ervaring zelfs mededelen dat de game het maximale* uit de steam deck weet te halen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:52:
YouTube: Horizon Forbidden West PC vs PS5: Enhanced Features, Performance Tes...
Een eerste preview van Digital Foundry laat zien dat de PC Port goed is en met DRS zelfs een ryzen 3600 met een oude gpu als de 2070 al goed presteerd.
*720pLow (auto settings) , 30 fps cap in steamOS
Game is verrassend goed speelbaar op zowel SD als eigen PC (2600 ryzen + 5700xt, cpu/gpu usage vrijwel maxed en in balans) PC port van het jaar to nu toe.
** Voor de tweaker , de SD is GPU limited (99%)
editje : pc 1080p60 (vsync) met DRS medium settings
[ Voor 3% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 23-03-2024 01:20 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Dit is hoe iedere game zou moeten uitkomen, zonder patches of bugfixes omdat het anders de eerste dag al niet speelbaar zou zijn.
Nixxes: toppers!!
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
—
Volgens mij hebben ze niets aan de studio achtige belichting gedaan? Trok de characters los van de wereld imo.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 23-03-2024 23:42 ]
Hero lighting bedoelde ik.M!chel schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:31:
Klopt idd, characters hebben wel iets overmatig last van randlicht.
:strip_exif()/f/image/HMWuCGXZMGLM5OdkQGRYa5AG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 23-03-2024 23:42 ]

Ik denk dat dat komt omdat het allemaal met motion capture is opgenomen in een studio. En dat is 1:1 in de game gemonteerd.
[ Voor 32% gewijzigd door M!chel op 23-03-2024 23:47 ]
Nee ze gebruiken "hero lighting". Aparte belichting op de characters dat geen onderdeel is van de wereld. Ik vind het best mooi maar meer als uitzondering. Zoiets moeten ze niet in elke game doen.M!chel schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:45:
Dit effect
[Afbeelding]
Ik denk dat dat komt omdat het allemaal met motion capture is opgenomen in een studio. En dat is 1:1 in de game gemonteerd.
heb een RTX3070 en Ryzen 7 5800X3D 8 core CPU, wil op QHD gaan spelen, tips voor settings?
Speel op 'exclusive fullscreen'.fib3rlight schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:53:
toch maar overstag gegaan, kwam op de PS5 maar niet verder / stiekem gewacht om met muis en toetsenbord te kunnen spelen haha.
heb een RTX3070 en Ryzen 7 5800X3D 8 core CPU, wil op QHD gaan spelen, tips voor settings?
Verder gewoon kijken wat het best draait op je systeem.
Vooral bij veel rook, regen of de groene corruption overal op de map stort de framerate echt in. Had eerst ook regelmatig last van traversal stutter, maar dat lijkt inmiddels minder te zijn.
Video drivers gisteren geüpdatet en hij draait hier op een RTX3070ti met een Ryzen 5600X. Je zou toch zeggen dat dat geen gekke combinatie is.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Ik heb nog niks op de PS5 gedaan. Maar bij mij staat er op het startscherm “progress story to unlock burning shores dlc”. Hoe veel je daarvoor moet doen kan ik je (nog) niet vertellen.Frez schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:08:
Kan ik de main game skippen en meteen naar de Burning Shores dlc gaan? Heb de main game op ps5 gedaan ooit en wil niet alles opnieuw spelen maar wel graag de dlc op pc ervaren.
Maar mocht je er echt geen zin in hebben zul je vast een save file kunnen vinden die ver genoeg unlocked is.
Volgens mij niet, bij de release van Burning Shores op de PS5 werd er door Guerrilla dan ook een infobericht uitgebracht dat je de main story uitgespeeld moest hebben 😉Frez schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:08:
Kan ik de main game skippen en meteen naar de Burning Shores dlc gaan? Heb de main game op ps5 gedaan ooit en wil niet alles opnieuw spelen maar wel graag de dlc op pc ervaren.
https://www.google.com/am...ame-hebt-uitgespeeld/amp/
[ Voor 13% gewijzigd door SpeedyNick op 24-03-2024 15:54 . Reden: Link toegevoegd ]
Hier heb ik af en toe ook last van tijdens cutscenes, dan blijft hij hangen en paar min later is het weer goed.Nilsepils schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:17:
Ik heb helaas een iets minder goede ervaring met de port. Over het algemeen draait hij heel lekker, maar bij bepaalde effecten krijg ik, ondanks dynamic resolution scaling met een target framerate van 75, nog maar ongeveer 30fps. Heb (met gebrek aan DF optimised settings) nu de high preset geselecteerd, maar ook op medium heb ik eigenlijk hetzelfde probleem, al valt het iets minder op.
Vooral bij veel rook, regen of de groene corruption overal op de map stort de framerate echt in. Had eerst ook regelmatig last van traversal stutter, maar dat lijkt inmiddels minder te zijn.
Video drivers gisteren geüpdatet en hij draait hier op een RTX3070ti met een Ryzen 5600X. Je zou toch zeggen dat dat geen gekke combinatie is.
Lang geleden dat ik echt onder de indruk was van de graphics van een game... maar wat is dit een ongelofelijk mooi spel zeg!!! Echt niet normaal! Vooral de cutscenes zijn ziek mooi. Echt net echt hoe de gezichten eruit zien!
En hij draait ook fantastisch (speel hem op mijn TV op 4K 60FPS HDR alles maxed zonder drops dips of gestotter. Zeer goeie port! Moet hem nog proberen op mn 49 inch UW en zien hoe dat eruit ziet en hoe dat draait, maar op mn TV nog geen énkele drop gezien.).
Edit; de meeste PS ports draaien trouwens erg goed, dus dat doen ze daar goed "bij Sony".
Echt:
Vanavond lekker verder. Nu al zin in!
[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 25-03-2024 15:50 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik heb altijd een beetje een hekel gehad aan upscaling. Niet met goed onderbouwde redenen, puur dat ik het liever zonder wil. Maar met dit spel moet ik er voor het eerst toch maar aan. Met een 7800X3D en 7900XTX is het niet meer te doen zonder FSR aan. Ik haal zonder FSR nog wel iets van 80 fps met vrijwel alle settings op de max, maar 80 fps is toch net te weinig. Nu met FSR aan rond de 100 fps op 3840x1600.
Ik denk dat je er dan aan moet gaan wennen dat meer en meer spellen deze kant opgaan zodat feitelijk een "nieuw" spel enkel nog maar hoge frame rates icm hoge graphic presets kan halen via DLSS, FSR, etc.PilatuS schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:06:
Een paar maanden terug Zero Dawn voor het eerst gespeelt en dat beviel wel goed, dus nu ook maar deze gekocht.
Ik heb altijd een beetje een hekel gehad aan upscaling. Niet met goed onderbouwde redenen, puur dat ik het liever zonder wil. Maar met dit spel moet ik er voor het eerst toch maar aan. Met een 7800X3D en 7900XTX is het niet meer te doen zonder FSR aan. Ik haal zonder FSR nog wel iets van 80 fps met vrijwel alle settings op de max, maar 80 fps is toch net te weinig. Nu met FSR aan rond de 100 fps op 3840x1600.
Ik was zelf ook eerst behoorlijk "anti" DLSS (zeker versie 1.0 die gewoon slecht was) maar sinds 2.0 is het eigenlijk best goed en zie ik het in de meeste gevallen niet eens meer.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Just a quick tip. You should update DLSS and Frame Generation to the latest version. You'll not notice a huge difference, maybe just a little bit better overall sharpness of the image, but its nice to be updated to the latest build.
1. https://www.techpowerup.c...s-3-frame-generation-dll/
2. https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/
Download those two .dll files and put them in and overwrite the originals
"X:\Program Files\Steam\steamapps\common\Horizon Forbidden West Complete Edition"
Cutscenes zijn ook choppy maar daar hebben meer mensen last van.
Specs:
13900k, 32gb ram Ddr5, rtx4090, win11, 144hz gsync tv.
All settings maxed out en FG aan.
Gebruik je 'exclusive fullscreen'?Childofbodom schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:55:
Iemand anders ook last van kelderen performance in cauldrons en in grotten? In de open wereld loopt alles soepel maar zodra ik onder de grond ga (of ergens in een gebouw) dan begint de zaak te stotteren. Dan dropt de fps en verdrievoudigd de frametime.
Cutscenes zijn ook choppy maar daar hebben meer mensen last van.
Specs:
13900k, 32gb ram Ddr5, rtx4090, win11, 144hz gsync tv.
All settings maxed out en FG aan.
Ik heb iets mindere specs dan jij maar hier draait alles zeer soepeltjes hoor!
Ja ik gebruik exclusive fullscreen. Ii heb de oplossing inmiddels gevonden: Als ik HAGS uitschakel in windows 11, (en dus helaas gfeen FG meer gebruik) draait het spel super soepel (zowel in cutscenes als in cauldrons)M!chel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:52:
[...]
Gebruik je 'exclusive fullscreen'?
Ik heb iets mindere specs dan jij maar hier draait alles zeer soepeltjes hoor!
Dan maar even zonder FG totdat Nixxes de game patcht OF Nvidia de driver fixt
Ik ga wel wachten op een paar patches, geen haast.
Ik speel op ultra high, DLSS quality, anisotropic 16x, op Ultrawide (3440x1440) en zit nagenoeg constant op 90-100fps. Deze game is gewoon fantastisch geoptimaliseerd.
Ik geef die 1000 piek nog even niet uit
[ Voor 6% gewijzigd door jaapstobbe op 28-03-2024 11:43 ]
Wat moet er gepatcht worden dan volgens jou?Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:48:
Ik ga wel wachten op een paar patches, geen haast.
Deze game is zeldzaam goed vanaf launch, vrijwel geen bugs te bekennen.
Blijkt een hele goede port te zijn ja.M!chel schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:14:
[...]
Wat moet er gepatcht worden dan volgens jou?
Deze game is zeldzaam goed vanaf launch, vrijwel geen bugs te bekennen.
Heb nu niet veel tijd en al andere games, wachten is dus sowieso geen probleem terwijl games enkel beter worden na een paar patches. Sowieso zo top om te zien hoe Nixxes PC Ports doet.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 28-03-2024 13:00 ]
Release Notes voor 1.0.43.0:
- Various crash fixes and stability improvements.
- Resolved an issue that prevented players from claiming rewards at the Hunting Grounds when using the mouse.
- The HDR Max Luminance slider is now functioning correctly.
- The game is now able to save when the Documents folder is rerouted to the root of a drive instead of a folder.
- DLSS 3 Frame Generation is now active in cutscenes and while UI screens such as the weapon wheel are displayed.
- Photo Mode now shows the correct ‘Hide UI’ button prompt when using a controller.
- Fixed a bug that could result in multiple Quest categories being highlighted at the same time.
- Resolved a bug that caused a mouse cursor offset on the map on resolutions other than 1920x1080 pixels.
Framerate schommelt nu zo rond de 75-90 fps.
Alles boven de 60fps vind ik prima!
Ik weet niet of het genre je aanspreekt. Maar je kunt deze game redelijk goed vergelijken met games als Splinter Cell, Assassin's Creed, God of War, Days Gone etc.Beavbusi schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:44:
Doen als ik deze games nog nooit heb gespeeld? Wel zn 40 euro waard?
Als je die games kent, en leuk vind, dan is de kans erg groot dat je Horizon games ook erg tof vind.
Wel zou ik dan eerst deel 1 gaan spelen, dan kun je het verhaal beter volgen.
Als deel 1 je na een tijdje ging vervelen, dan is de kans groot dat dat bij dit deel ook zal zijn.
Het verhaal houd je aandacht vast, maar als dat je niet zo boeit, dan worden dingen snel vervelend.
Veel gesprekken, veel info die je overal vind, gevechten worden na een tijdje ook wel steeds hetzelfde.
Het verhaal houd het interessant.
Patch notes voor PC versie 1.1.47.0:
- Remapping TAB now works correctly.
- Added HUD Widescreen Scale options to the settings menu.
- Various optimizations and stability improvements.
- Custom difficulty settings now work correctly.
- Improved Shieldwing responsiveness when using mouse and keyboard controls.
- Fixed graphic corruption on waterfalls when using DLSS Frame Generation.
- Fixed lighting issues that could occur in Tenakth settlements.
- Master Vibration Intensity for DualSense controllers no longer resets with each game session.
- HDR settings have been moved to the display menu to allow live viewing of changes.
- The option to disable letterboxing in cinematics when using ultra-wide aspect ratios is now also available from the launcher.
- Fixed visual issues with save previews when HDR is enabled.
- Various minor UI fixes.
Was me niet eens opgevallen. Is ook maar 9,9MBMilitia Pilot schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:50:
Er zijn weer nieuwe bugfixes:
Patch notes voor PC versie 1.1.47.0:
It's the little things that countM!chel schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:36:
[...]
Was me niet eens opgevallen. Is ook maar 9,9MB
Fixed Gaming Bugs:
Horizon Forbidden West: Resizable BAR profile [4496595]
Game zit goed in elkaar, zelfs voor een 3080 draait het meestal soepel. Een moment gehad van niet in het gevecht in een arena. Daar kwam toch wel lagg naar voren. Nu lekker verder spelen en kijken hoe het verhaal verder verloopt.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
ik speel op 1440p, 2070super, 5800x3d, 32gb ram.
Het water heeft zeer pixel-achtig textures dat is in het water te zien maar ook bij watervallen ziet het er niet natuurlijk uit. Soms valt het meer op, het ligt er maar net aan hoe de kijkhoek is. Er zit ook een witte "waas" langs de randen van bijvoorbeeld vissen, npc's, randen tussen water en aarde etc. Ook valt het mij op dat zeker onderwater de reflecties "gewoon" niet klopt, of het een gevoelsmatig dingetje is weet ik niet maar nogmaals het voelt niet natuurlijk aan.
Hier even twee screens van de game
/f/image/0vDjv1IHG3uZnzd0RGGn5X8B.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/w7K1RVw6jTDyRM8Bri0RdQ5k.png?f=fotoalbum_large)
p.s. uiteraard heb ik de nieuwste nvidia drivers enzo
Ook de tips van Digital Foundry gevolgd? Zij hebben over de graphics een video gemaakt met optimale instellingen voor fps en kwaliteit. Misschien dat je daar iets aan hebt.Tweakwondo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:38:
Dat de game er mooi uit ziet is geen twijfel aan echter heb ik wel vreemde textures rondom het water, ik weet niet of dit normaal is maar het stoort mij wel enorm. Ik had de instellingen op dlss kwaliteit gezet, dynamic fps aan etc daarom vermoedde ik dat het probleem daardoor zou komen en heb ik alles uit gezet betreft upscaling
Het water heeft zeer pixel-achtig textures dat is in het water te zien maar ook bij watervallen ziet het er niet natuurlijk uit. Soms valt het meer op, het ligt er maar net aan hoe de kijkhoek is. Er zit ook een witte "waas" langs de randen van bijvoorbeeld vissen, npc's, randen tussen water en aarde etc. Ook valt het mij op dat zeker onderwater de reflecties "gewoon" niet klopt, of het een gevoelsmatig dingetje is weet ik niet maar nogmaals het voelt niet natuurlijk aan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Plaatje 1 met die witte waas ziet eruit als 'Chromatic Aboration', als je dat uit zet in de settings ben je er wellicht vanaf.Tweakwondo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:38:
Dat de game er mooi uit ziet is geen twijfel aan echter heb ik wel vreemde textures rondom het water, ik weet niet of dit normaal is maar het stoort mij wel enorm. Ik had de instellingen op dlss kwaliteit gezet, dynamic fps aan etc daarom vermoedde ik dat het probleem daardoor zou komen en heb ik alles uit gezet betreft upscaling
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Stability improvements.
- Optimizations to address stutter that could occur on specific locations.
- Fixed an issue that could cause the Level and XP bar to be displayed incorrectly.
- Fixed visual corruption that could occur on the map when using AMD Radeon RX 6000 GPUs.
- Opening the Weapon Wheel now puts the mouse pointer in the center of the wheel.
- When clearing a key binding, this no longer resets to the default key after a restart of the game.
- Skills are not automatically learnt anymore when showing information when Toggle is enabled for Menu Hold Actions.
- Various UI bugfixes.
Was dit toevallig nadat je nieuwe Nvidia drivers had geïnstalleerd?Emryte schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:28:
Zijn er al mede-tweakers die al een keer een vastloper hebben gehad in de game? Heb gister zelf de eerste gehad in een gevecht met een stormbird, moest even wachten op een gegeven moment reageerde de game weer.
Niet de versie van deze week. Maar ik heb het daarna ook niet meer voorbij zien komen. Zodra die sidequest af was, was het ook verdwenenM!chel schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:47:
[...]
Was dit toevallig nadat je nieuwe Nvidia drivers had geïnstalleerd?
Release Notes:
- Improved the visual quality of dust.
- Added Interface Text Size option in the General Settings menu.
- Improvements to texture streaming to reduce memory usage and improve quality.
- Updated Intel XeSS to version 1.3 with improved image quality and new XeSS Native AA option.
- Resolved performance regression when enabling NVIDA Reflex On+Boost.
- When using Quick Slot hotkeys to select weapons, the last used ammo type used will now be remembered.
- Improved smoothness of camera movement in Photo Mode when using the mouse.
- Removed hardcoded Mouse and Keyboard bindings for actions such as Navigation Assist in Focus Mode. They now listen to their respective remappable key bindings.
- Various optimizations and stability improvements.
- Various UI bugfixes.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Release Notes:
- Fixed an issue where the power cell in the No Man's Land Relic Ruin would lose its charge without touching the water.
- Improved the texture quality of Aloy in Photo Mode when using Very High textures.
- Improved the visual quality of snow to match the improvements made to dust visuals.
- Focus Highlight Track is no longer hardcoded to the F key when using mouse and keyboard. You can reassign the function by remapping the Weapon Wheel key binding.
- Fixed a bug that caused the subtitle size setting to reset to default when changing peripheral devices or updating the interface text size.
- Fixed an issue with various item lists where items would be displayed off-screen after scrolling through another list.
- Fixed an issue that prevented players from taking all chest items if they opened it using a controller and would then swap to mouse and keyboard controls.
- Various UI bug fixes.
:strip_exif()/f/image/H8ApWPrr0t4PIaiB58RC8t6i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cts0vwvKk5w78xDoHm8EgTxy.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarom heb ik gewacht totdat ik hem op de pc kon spelen (en ik suck hard met een controllerG_Dragon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:04:
Wat heeft dit spel een ontzettend lange intro zeg! Ben al twee uur verder en heb nog steeds geen logo in beeld gehad, maar wel al de opdracht gekregen om naar The Forbidden West te gaan. Ik heb geprobeerd om het spel op 30fps te spelen maar na het spelen van Zero Dawn op 60fps lukt het me gewoon niet om Forbidden West op zo'n lage framerate te gaan spelen.. stoort gewoon ontzettend
Ik ben dan heel benieuwd hoeveel groter en complexer het verhaal zal gaan zijn, zag dat de gemiddelde speler hem in 30 uur uitspeelt? Als ik bij Zero Dawn al 60 uur had... Dan vrees ik dat dit spel nog wel meer gaat krijgen.Pimmuz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:48:
[...]
Daarom heb ik gewacht totdat ik hem op de pc kon spelen (en ik suck hard met een controller) maar idd deel 2 is nog mooier nog groter en complexer. Het verhaal krijgt wel ineens een vreemde wending en ik heb wel zo me theorieën maar of ik dat leuk vind mweh we zullen zien.
Hier wederom wat screens van vanmiddag:
:strip_exif()/f/image/tXg3rfhZ6MezDfzE7Jzo2Xh2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FnZATiU2iEK4jTpcseRQFzlq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mvXMI41hTtJ6InPs3jXPzQRo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h5ldqbajwETtGidRe8Ty7aS4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sQBOnaICYNCXIcrQBWNlFC7Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U5XqGh6ut4o7IP20JiAfBUNj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DqcmoB0DgYTjqTsm45g2XoKO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gByv6R8UdMLG5CD8fyEQxaPC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/syADku0g5P0vmD94L2S6oJOY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0XbuOVLZTm0nZnV3MzKgNCEm.jpg?f=fotoalbum_large)
Tjah weet niet of je ondertussen de eerste missie met Sylens heb gedaan maar daar kwam wel een aap uit de mouw. Prachtige screens dat dan weer wel en die 30uur lijkt me heel sterk ja als je alleen main missies doet en verhaal je totaal niet boeit.G_Dragon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:42:
[...]
Ik ben dan heel benieuwd hoeveel groter en complexer het verhaal zal gaan zijn, zag dat de gemiddelde speler hem in 30 uur uitspeelt? Als ik bij Zero Dawn al 60 uur had... Dan vrees ik dat dit spel nog wel meer gaat krijgen.
Hier wederom wat screens van vanmiddag:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee die heb ik nog niet gehad,Pimmuz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:20:
[...]
Tjah weet niet of je ondertussen de eerste missie met Sylens heb gedaan maar daar kwam wel een aap uit de mouw. Prachtige screens dat dan weer wel en die 30uur lijkt me heel sterk ja als je alleen main missies doet en verhaal je totaal niet boeit.
Ah je hebt Regalla ontmoet pittige tante jaG_Dragon schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:45:
[...]
Nee die heb ik nog niet gehad,
spoiler:ik heb net dat stuk gehad waar de deuren naar The Forbidden West opengaan en je een mega groot gevecht krijgt omdat de clans worden aangevallen door een andere clan
Moet zeggen dat ik me prima vermaakte in The Daunt en toen scrolde ik eens naar links en dacht ik wow dit gebied is vele malen groter dan de map uit HZD en ook veel meer te doen.
Haha ja maar waarschijnlijk is ze zo met een reden, vaak is dat namelijk wel zoPimmuz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:07:
[...]
Ah je hebt Regalla ontmoet pittige tante ja![]()
Moet zeggen dat ik me prima vermaakte in The Daunt en toen scrolde ik eens naar links en dacht ik wow dit gebied is vele malen groter dan de map uit HZD en ook veel meer te doen.
Ik heb die missie met Sylens gisteren gehad..........

Ik ben nu net wakker geworden in dat kamp en heb vervolgens die gewonde machine geholpen.
---------------
Wauw!!!
:strip_exif()/f/image/gea8YklkjTI1x9y2aOr82C7w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yX5Qyjy07tRTSq7gB8l6WsdZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B3xEIaVR9rw9W6EEgA9qIP93.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OBW0q4384hBweiKtsK1Tfk5a.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 30-05-2024 22:24 ]
Het is een prachtig spel maar ik heb wel iets ontdekt wat ik best matig vind dat zijn dat de wolken niet bewegen maar dus alleen de sterren op de achtergrond. Ook kwa verhaal word nu meer duidelijk dat is wel prettig en we hadden het kunnen weten gezien de 3 rode vallende sterren in de trailer.G_Dragon schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:42:
[...]
Haha ja maar waarschijnlijk is ze zo met een reden, vaak is dat namelijk wel zo![]()
Ik heb die missie met Sylens gisteren gehad..........![]()
spoiler:Wat een grote verandering van het verhaal zeg, veel nieuwe sterke vijanden die je gewoon geen enkele schade kan doen. Terwijl Sylens duidelijk zegt dat ze jou nodig hebben als ze zien wie je bent, maar zover komt het geen eens door hun arrogantie.
Ik ben nu net wakker geworden in dat kamp en heb vervolgens die gewonde machine geholpen.
---------------
Wauw!!!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja prachtig is het spel zeker! Deze kwaliteit zie je zelden..Pimmuz schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:02:
[...]
Het is een prachtig spel maar ik heb wel iets ontdekt wat ik best matig vind dat zijn dat de wolken niet bewegen maar dus alleen de sterren op de achtergrond. Ook kwa verhaal word nu meer duidelijk dat is wel prettig en we hadden het kunnen weten gezien de 3 rode vallende sterren in de trailer.
:strip_exif()/f/image/w10bfE1B1oJxAQ1tAsKtNMBj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YGs4LkU5YfBbLyPIRnmqqFka.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0kK9V19V1X30Adb5ePVc7AqQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben heel benieuwd hoe het verhaal uiteindelijk die duidelijkheid gaat geven aan de speler
Ik moet nu die 3 sub functies terughalen maar heb eerst even al het gebied verkent wat je met de eerste tallneck vrijspeelt.
Moet zeggen van alle nieuwe tegenstanders ik die Clawstriders toch wel het irritants vind maar ze houden niet van shock dus soms redelijk snel plat
Ik vind dat wel belangrijk want je kan er niet vanuit gaan dat iedereen het spel al heeft gespeeld, heb ik jou nou ingehaald?Pimmuz schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:24:
Mmm zover ben ik nog niet dus ookal heb je netjes aangegeven 'spoiler' moest ik er toch even op klikken
Ik moet nu die 3 sub functies terughalen maar heb eerst even al het gebied verkent wat je met de eerste tallneck vrijspeelt.
Moet zeggen van alle nieuwe tegenstanders ik die Clawstriders toch wel het irritants vind maar ze houden niet van shock dus soms redelijk snel plat
Ben wel blij dat je niet zoals bij Zero Dawn al vrin vrij vroeg in het begin een van de beste armors kan kopen en het hele spel de beste effecten heeft, daar hebben ze wel van geleerd en anders gedaan in The Forbidden West. Ook het upgraden is flink aangepast, meer uitdaging!
Die Clawstriders ben ik nog niet veel tegengekomen, maar vind ze echt op een raptor lijken
Daar lijkt het wel op ik heb er ook niet veel tijd ingestopt afgelopen week en ik kan soms uren bezig zijn met stomme dingen zoals al die vraagtekens verkennenG_Dragon schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:29:
[...]
Ik vind dat wel belangrijk want je kan er niet vanuit gaan dat iedereen het spel al heeft gespeeld, heb ik jou nou ingehaald?
Ben wel blij dat je niet zoals bij Zero Dawn al vrin vrij vroeg in het begin een van de beste armors kan kopen en het hele spel de beste effecten heeft, daar hebben ze wel van geleerd en anders gedaan in The Forbidden West. Ook het upgraden is flink aangepast, meer uitdaging!
Die Clawstriders ben ik nog niet veel tegengekomen, maar vind ze echt op een raptor lijken

Maar de wapens & armor uitrusting lijkt idd veel beter in balans je moet er nu echt wat voor doen en dat is best prettig. Ik ben ook ontzettend Jurassic Park dus dino fan en ja sommige machine's lijken verrekte veel op bepaalde dinosaurussen o.a. de Plawhorn en Clawstrider ja
Ziet er weer prachtig uitG_Dragon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:58:
Weer een stuk verder in het spel, vanmiddag vooral bezig gehouden met het upgraden van mijn bag..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht dat ik deze game ook ga kopen wanner ik met mijn huidige playthrough van Ghost of Tsushima klaar ben.
Ik heb de eerste van Horizon nooit helemaal uitgespeeld, ondanks dat ik best ver was.
Is dat nodig om met deze te beginnen? Dacht dat ik ooit iets gelezen had dat er een soort van samenvatting van deel 1 was in Forbidden West.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Als je om mijn mening vraagt wel, want niet alles word je verteld in de recap die je aan het begin van The Forbidden West krijgt te zien. Daar worden allemaal de hoofdlijnen van het verhaal uitgelegdVortigen schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 02:22:
[...]
Ziet er weer prachtig uit![]()
Wellicht dat ik deze game ook ga kopen wanner ik met mijn huidige playthrough van Ghost of Tsushima klaar ben.
Ik heb de eerste van Horizon nooit helemaal uitgespeeld, ondanks dat ik best ver was.
Is dat nodig om met deze te beginnen? Dacht dat ik ooit iets gelezen had dat er een soort van samenvatting van deel 1 was in Forbidden West.
Mmm heb nog nooit een Lego game gespeeld en dit kan de eerste worden
Ben ook maar eens met die photomode aan de gang gegaan vooral omdat ik toch ook wat glitches tegenkom.
:strip_exif()/f/image/ItRr3c07fgpErAkriVsSphgC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iTnskoXvKvsqxRaPyDD94Wtj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja weet nog niet zo wat ik van die Lego Horizons moet vinden, maar als je eenmaal een beetje handig word met die fotomodus dan kan je echt pareltjes maken!Pimmuz schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:42:
nieuws: PlayStation en Guerrilla Games kondigen LEGO Horizon Adventures aan
Mmm heb nog nooit een Lego game gespeeld en dit kan de eerste worden![]()
Ben ook maar eens met die photomode aan de gang gegaan vooral omdat ik toch ook wat glitches tegenkom.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/bsiIwZYRnl7PwOprL0qCWYe0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5hPNykGTFGsBv2SaNXszYMk0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qmYuoRbjSnhfA1NUmMgmB0c9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TIpxTTs2ktG5c6tNTKBaCQpq.jpg?f=fotoalbum_large)
Wederom wat screenshots van mijn speeluren van vanavond, zal het dit keer wel netjes in dit topic plaatsen want kreeg helaas telkens onnodig commentaar dat ik het in de Playstation 5 topic plaatste.
:strip_exif()/f/image/CkOdxFvpZoRzWvzWlSs11ZXn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CWLiytEjzaNKu8RbcS3JFy9X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gJIZ4bnnX1rCcne048kMf0RE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/myGd1BrHJUAkb4K4IBdAuXI8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8nLMrPkTyypf9hMraxh0mEFc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A6ISomPUDZ0IQskODL2IC1MV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 12-06-2024 08:18 ]
:strip_exif()/f/image/uUJaq2IuhZ0f7dca8Eo3Pskx.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Ben nu nog bezig met die subfuncties speeltijd zit richting de 50uur maar vermaak me prima
Maar eh die DLC heb je dus ookal afgerond? Gebeurt dat deze keer wat logischer? Als in krijg ik vanzelf een seintje wanneer ik daar aan moet beginnen?
Ik ben op een gegeven moment de focus gaan leggen op het verhaal, denk dat ik daarom opeens een stuk sneller ging. Bij het eind gevecht was ik level 38 en na het uitspelen level 40, dus je krijgt ook aardig wat XP van de laatste missie. Ik ga als ik mijn backlog van Playstation & Xbox heb afgewerkt nog voor de 100%. Maar dan op mijn dooie gemak..Pimmuz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:31:
Zo zo dat heb je vlot gedaan of tjah ik ben denk gewoon erg traag![]()
Ben nu nog bezig met die subfuncties speeltijd zit richting de 50uur maar vermaak me prima
Maar eh die DLC heb je dus ookal afgerond? Gebeurt dat deze keer wat logischer? Als in krijg ik vanzelf een seintje wanneer ik daar aan moet beginnen?
Geen idee of ik de DLC wel heb, want ik heb hem gespeeld via Playstation Plus.
Da's toevallig ik ben er vandaag aan begonnen na het voltooien van de maingame.f.h schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:39:
Krijg zojuist een melding dat de Burning Shores DLC afgeprijsd is naar €9,99 in de PSN storen.
Anoniem: 1456976
+ Geweldig mooie graphics.
+ Gameplay an sich is beter dan 99% van de overige games. Aloy beweegt en springt zoals je zou verwachten. Bij een spel als Elder Scrolls Online hangt je char bijna 3 seconden in de lucht voordat hij weer landt na een sprong.
+ Uitgebreide wereld
+ De airglider (of hoe het ding ook heet)
- Leunt veel te veel richting sci-fi en futuristische nonsense naarmate het verhaal vordert
- Aloy praat echt veel te veel. Die gesprekken lijken gewoon soms niet te stoppen.
- Upgrade systeem van de wapens en armor vind ik niet interessant. Het is ook omslachtig om de onderdelen soms bij elkaar te zoeken. Dan ben je afhankelijk van RNG of je een bepaalde enemy soort tegenkomt voor bepaalde loot.
- Het verhaal is in de kern interessant, ware het niet dat het in mijn ogen veel te veel gaat over 'jullie clan is slecht en mijn clan is goed'. Het is bijna bij het racistische af. En ieder dorp wat je bezoekt heeft bijna weer ruzie met een andere tribe.
- Matig level systeem. Ik heb liever 1 ability point per level o.i.d. en dat mijn stats deels omhoog gaan. Nu heb je in feite geen stats (buiten je armor om), maar strooien ze wel met ability points.
- De woke cast wordt snel vermoeiend. Alsof men een checklist diversiteit wilde afwerken.
Als je lukraak hoopt upgrades te scoren is het inderdaad niet interessant. Maar er zit juist een heel idee achter, je moet naar de juiste gebieden gaan om de juiste machines te vinden voor je upgrades en ook het juiste wapen gebruiken tegen die machines zodat je niks kapot maakt.Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:57:
- Upgrade systeem van de wapens en armor vind ik niet interessant. Het is ook omslachtig om de onderdelen soms bij elkaar te zoeken. Dan ben je afhankelijk van RNG of je een bepaalde enemy soort tegenkomt voor bepaalde loot.
.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
kwa beleving vond ik ZeroDawn beslist beter, logisch, want het was nieuw etc; de verrassende, fantastische events in ZeroDawn zijn deze keer bekender; was dus beetje bang van veel van hetzelfde met Forbidden West; deels waar, maar vlieg-mechanismes maken al wat goed en exploren blijft leuk!Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:57:
Gisteren Forbidden West uitgespeeld. Twijfel of ik de DLC ga halen.
+ Geweldig mooie graphics.
+ Gameplay an sich is beter dan 99% van de overige games. Aloy beweegt en springt zoals je zou verwachten. Bij een spel als Elder Scrolls Online hangt je char bijna 3 seconden in de lucht voordat hij weer landt na een sprong.
+ Uitgebreide wereld
+ De airglider (of hoe het ding ook heet)
- Leunt veel te veel richting sci-fi en futuristische nonsense naarmate het verhaal vordert
- Aloy praat echt veel te veel. Die gesprekken lijken gewoon soms niet te stoppen.
- Het verhaal is in de kern interessant, ware het niet dat het in mijn ogen veel te veel gaat over 'jullie clan is slecht en mijn clan is goed'. Het is bijna bij het racistische af. En ieder dorp wat je bezoekt heeft bijna weer ruzie met een andere tribe.
- Matig level systeem. Ik heb liever 1 ability point per level o.i.d. en dat mijn stats deels omhoog gaan. Nu heb je in feite geen stats (buiten je armor om), maar strooien ze wel met ability points.
- De woke cast wordt snel vermoeiend. Alsof men een checklist diversiteit wilde afwerken.
ik vond Aloy nogal kil en bitchy (en puffy) deze keer, snap niet hoe dat door de QA is gekomen
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.