[PS/PC] Horizon II - Forbidden West

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Timothy3000 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Ja, dat is voor mij ook echt een irritatiepuntje! Ik hoop echt dat dat naarmate de game verstrijkt minder wordt en ophoudt. Je krijgt zelf niet de kans om dingen te ontdekken of puzzels op te lossen voordat Aloy de oplossing verklapt.
Als de game mods zou hebben denk ik dat er vrij snel een duct tape mod zou zijn ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Chaoss schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Bedankt voor het delen, interessant.

"1 persoon heeft 4 jaar, full-time, aan de wolken gewerkt". Dat geeft wel iets aan over de scope van dit project.
Met de huidige generatie games hoop ik echt dat er een soort markt gaat komen voor de art assets. Het is zo enorm zonde dat er zo veel aandacht wordt besteed aan bepaalde elementen, en dat het dan binnen die studio blijft. Iets met het wiel opnieuw uitvinden en zo. Als iemand al een perfecte boom heeft gemaakt, en een extreem mooie steen dan vind ik het echt niet erg om die terug te zien in een andere titel.
Dit even los van de art assets op een Unity store. Of misschien ook niet, pleur ze daar allemaal op, extra winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21
Atsiz schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:41:
Heb het inmiddels paar uurtjes gespeeld op de ps5.

Dit is echt het slechtste spel wat ik ooit in mijn leven heb gespeeld. Sorry naar de liefhebbers.

1-) Verhaal
Ik snap er geen ruk van omdat ik de eerste deel niet gespeeld heb.
Teveel referenties naar de oude deel...teveel mensen van deel 1.
Ik kan het gewoon niet volgen.

2-) Verhaal in 1 dag geschreven?
Verhaal is ook gewoon zo cheesy. Lijkt wel alsof ze het even in 1 dag moesten opschrijven.
Ik snap de beslissingen gewoon niet. Bij 1 ding doet de main karakter moeilijk en bij de ander weer niet.
Ze moet persee naar het westen omdat het haast heeft maar in de tussentijd moet je ook anderen helpen en weer wat anders doen.

2-) Geen connectie met karakters
Je krijgt ineens te maken met teveel mensen dus de karakters boeien je ook niet. Het is allemaal te snel.
Vooral als je deel 1 niet gespeeld hebt.
De dialoog of de manier hoe ze spreken maken het gewoontjes.
Heeft waarschijnlijk te maken hoe de introductie is.

3-) Wolken?
Zo genaamd extra hypen dat 1 medewerker, 4 jaar bezig is geweest met alleen de wolken.
Heb na vele uren geen een wolkje gezien. En indien ik naar de lucht kijk zie ik gewoon normale wolken die je in ieder spel hebt?

4-) Spel is niet vloeiend
Het is niet lekker soepel zoals een Assasins Creed spel.
Het voelt niet "voltooid". Je karakter springt raar over dingen. Klimt net niet.
Kan alleen specifieke bewegingen doen als je precies ervoor staat. Dat is erg irritant.

5-) Spel complex zonder tutorial
Ik zie allemaal wapens. Geen nummertjes...geen damage....ik zie niks. Wat moet ik hebben dan en waarom?
Er word je niks verteld.
Lijkt net Dark Souls.

En nog veeeeeel meer punten. Voor mij voelt het spel niet af.
En zie ook veel buges en glitches. Zelfs in de cutscenes.

Spel staat inmiddels op marktplaats.
Jammer dat ik ben meegegaan met de hype maar dat is mijn eigen schuld.
Misschien dan ook eerst even deel 1 spelen? Bij dit soort games is dat toch wel handig.. Ben ik zelf nu ook aan het doen voordat ik met 2e deel begin en geniet er enorm van. Mêlee combat is idd wat traag, maar met boog schieten gaat wel weer heel vloeiend en bevredigend. En de vergelijking met AC maken tja die game heeft ook weer zijn minpunten en scoort niet voor niks veel lager dan Horizon volgens honderden reviewers.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Atsiz schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:41:
Heb het inmiddels paar uurtjes gespeeld op de ps5.

Dit is echt het slechtste spel wat ik ooit in mijn leven heb gespeeld. Sorry naar de liefhebbers.

1-) Verhaal
Ik snap er geen ruk van omdat ik de eerste deel niet gespeeld heb.
Teveel referenties naar de oude deel...teveel mensen van deel 1.
Ik kan het gewoon niet volgen.

2-) Verhaal in 1 dag geschreven?
Verhaal is ook gewoon zo cheesy. Lijkt wel alsof ze het even in 1 dag moesten opschrijven.
Ik snap de beslissingen gewoon niet. Bij 1 ding doet de main karakter moeilijk en bij de ander weer niet.
Ze moet persee naar het westen omdat het haast heeft maar in de tussentijd moet je ook anderen helpen en weer wat anders doen.

2-) Geen connectie met karakters
Je krijgt ineens te maken met teveel mensen dus de karakters boeien je ook niet. Het is allemaal te snel.
Vooral als je deel 1 niet gespeeld hebt.
De dialoog of de manier hoe ze spreken maken het gewoontjes.
Heeft waarschijnlijk te maken hoe de introductie is.

3-) Wolken?
Zo genaamd extra hypen dat 1 medewerker, 4 jaar bezig is geweest met alleen de wolken.
Heb na vele uren geen een wolkje gezien. En indien ik naar de lucht kijk zie ik gewoon normale wolken die je in ieder spel hebt?

4-) Spel is niet vloeiend
Het is niet lekker soepel zoals een Assasins Creed spel.
Het voelt niet "voltooid". Je karakter springt raar over dingen. Klimt net niet.
Kan alleen specifieke bewegingen doen als je precies ervoor staat. Dat is erg irritant.

5-) Spel complex zonder tutorial
Ik zie allemaal wapens. Geen nummertjes...geen damage....ik zie niks. Wat moet ik hebben dan en waarom?
Er word je niks verteld.
Lijkt net Dark Souls.

En nog veeeeeel meer punten. Voor mij voelt het spel niet af.
En zie ook veel buges en glitches. Zelfs in de cutscenes.

Spel staat inmiddels op marktplaats.
Jammer dat ik ben meegegaan met de hype maar dat is mijn eigen schuld.
Jammer dat het niet jou game is.

Maar om nou de game gelijk als slecht te beoordelen en ook voor de ps5 gaat te ver.

Er is wel een samenvatting van deel1 in de game.

Ik zelf vond de begin minder maar ben nu paar dagen verder en hoe verder je in het spel komt hoe leuker het wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Sommige punten herken ik wel een beetje. Vooral het besturen van Aloy voelt soms raar.
Combat wil nog niet 100% klikken. Meestal gaat het allemaal wel maar ik heb niet het idee dat ik Aloy nou echt onder controle heb. Ik word ook regelmatig door muren en objecten heen geraakt. Daar irriteert me wel behoorlijk.
Hebben meer mensen daar last van of ligt dat gewoon aan mij?

Bovenstaande zijn wat puntjes maar overall vind ik het nog steeds top.

[ Voor 22% gewijzigd door rajackar op 20-02-2022 16:19 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:23
rajackar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:16:
Sommige punten herken ik wel een beetje. Vooral het besturen van Aloy voelt soms raar.
Combat wil nog niet 100% klikken. Meestal gaat het allemaal wel maar ik heb niet het idee dat ik Aloy nou echt onder controle heb. Ik word ook regelmatig door muren en objecten heen geraakt. Daar irriteert me wel behoorlijk.
Hebben meer mensen daar last van of ligt dat gewoon aan mij?

Bovenstaande zijn wat puntjes maar overall vind ik het nog steeds top.
Dat nog niet gehad. Wel invisibles walls wat ik altijd een beetje jammer vind. Zo kwam ik voorbij een kamp waar ik blijkbaar nog niet in mocht. Over een klein hekje springen wat daarnaast stond kon ook niet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Kan ik nu gewoon de PS4 versie kopen die €10 goedkoper is en deze dan gratis upgraden naar de PS5 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:03:
Kan ik nu gewoon de PS4 versie kopen die €10 goedkoper is en deze dan gratis upgraden naar de PS5 versie?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ah thx, je koopt de PS5 versie eigenlijk alleen voor de boxart, vreemde beslissing van GG. 🤔

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Even mijn eerste impressies.
Zojuist de intro gedaan op mijn PS5 op performance mode (30fps geen optie voor mij)
Ik kwam nooit in deeltje 1 dus ik was redelijk huiverig. De intro van deel 2 was weinig pakkend, wellicht omdat ik 1 niet gespeeld heb. En het duurde me allemaal redelijk lang. Nu ben ik dus net uit de intro en is de eerste "mini map" voor mij open gegaan.

Wauw....het is werkelijk get mooiste spel dat ik ooit gespeeld heb, zelfs in de performance mode.
En de verhaalvertelling wordt ineens heel goed, met name omdat de cutscenes fantastisch eruit zien. Echt ongelooflijk. En de artstyle en alle pakken van de personages, wauw.
Ben erg onder de indruk en hoop dat de gameplay mij dalijk wel in de game laat komen, in tegenstelling tot deeltje 1. Als er genoeg goede verhaalvertelling en goede exploration gaat zijn dan gaat dit goedkomen.

Enige minpuntje is toch wel de 4k upscaling die toch enigzins onrustig oogt afentoe. Plus ik vind het toch wel wat erg fel en gesatureerd ogen. Mn ogen krijgen af en toe pijn van de beelden. Maar misschien komt dit omdat ik een kater heb.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_z1nmmeegWn6_Mb068XkRUuPags=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3G6awyEQfpKPWq5C2PToxIH.jpg?f=fotoalbum_large

Ben overigens helemaal verslaafd aan de photomode.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZNc7kV2p2T3nR52cuSoplisves=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npN8ScwZqwuVxzVNipkfyZGL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Frez op 20-02-2022 18:36 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:06:
[...]

Ah thx, je koopt de PS5 versie eigenlijk alleen voor de boxart, vreemde beslissing van GG. 🤔
Het grootste voordeel van de ps5 versie is, dat je niet op een grote update moet wachten als je een trage verbinding hebt. Vroeger had ik die €10tje extra echt wel voor over. Nu niet meer met glasvezel 1gbit.

Dit gezegd, heb ik spellen meegemaakt die ik in ps5 versie had gekocht, maar als nog het spel moest upgraden naar een ps5-patch. Dus ik weet niet precies hoe het met HZD zit en/of de grootte tussen ps4/ps5 heel groot is qua installatie.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 20-02-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Farabi schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Het grootste voordeel van de ps5 versie is, dat je niet op een grote update moet wachten als je een trage verbinding hebt. Vroeger had ik die €10tje extra echt wel voor over. Nu niet meer met glasvezel 1gbit.

Dit gezegd, heb ik spellen meegemaakt die ik in ps5 versie had gekocht, maar als nog het spel moest upgraden naar een ps5-patch. Dus ik weer niet precies hoe het met HZD zit.
Een update heeft toch niks te maken met welke versie je heb, het updaten gaat toch nog steeds via je PS5?, 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Edit, je bedoelt de update van PS4 naar PS5?

[ Voor 73% gewijzigd door DoubleDutch op 20-02-2022 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:45:
[...]

Een update heeft toch niks te maken met welke versie je heb, het updaten gaat toch nog steeds via je PS5?, 🤔
Ik bedoel de upgrade naar een ps5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Farabi schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Ik bedoel de upgrade naar een ps5 versie.
Was net te laat, ik las het verkeerd, het upgraden gaat hier lekker vlug, dus die 10 euro is mooi mee genomen. ☺️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

[b]frez schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:34:[/b
Ben overigens helemaal verslaafd aan de photomode.
[Afbeelding]
Mooie screen, ben een beetje jaloers op mensen dien de moeite nemen om de prachtigste beelden uit de photo mode te halen. Ik heb het geduld er niet voor.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Ik kan nog steeds geen Time of Day aanpassen in Photomode. Moet je dat eerst vrij spelen?

spoiler:
Ben bij The Embassy in Barren Light

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tipje voor wie op Quality Mode speelt (net als ik)
4K Transfer Rate op -1 zetten (PS5 settings) met Motion Blur op Low. (In-game)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Spelen jullie trouwens met Easy Loot aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:44:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Rivanov schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:38:
Vrijdag had je dit ook gepost:

“30fps turn down camera
sensitivity. Improves the visual smoothness”

Gebruik je dat ook nog of niet? Ik kan er maar niet aan wennen dat tearing/niet soepel lopend scherm. Heb het wel geprobeerd maar krijg direct koppijn ervan.

Ga zo ff kijken hoe het lijkt met deze settings

Trouwens turn down camera sensitivity of moet dat turn off zijn? (Kan namelijk in meerdere stapjes..)

[ Voor 3% gewijzigd door cypress3d op 20-02-2022 20:25 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:37:
Ik kan nog steeds geen Time of Day aanpassen in Photomode. Moet je dat eerst vrij spelen?

spoiler:
Ben bij The Embassy in Barren Light
Ja dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
cypress3d schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Vrijdag had je dit ook gepost:

“30fps turn down camera
sensitivity. Improves the visual smoothness”

Gebruik je dat ook nog of niet? Ik kan er maar niet aan wennen dat tearing/niet soepel lopend scherm. Heb het wel geprobeerd maar krijg direct koppijn ervan.

Ga zo ff kijken hoe het lijkt met deze settings

Trouwens turn down camera sensitivity of moet dat turn off zijn? (Kan namelijk in meerdere stapjes..)
Ik heb het 1 tikje lager gezet dan default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 15:57
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:44:
Zou ik wel willen maar doet het bij mij niet.. of ik doe iets verkeerd maar ik moet elk karkas weer langs en elk onderdeel oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
rajackar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:53:

Zag hier ook al wat opmerkingen over het continue blijven uitleggen van alle game mechanics.
Dat begint wel aardig irritant te worden ja.
Onderdeel van de lol is dingen zelf ontdekken en dat wordt een beetje te niet gedaan als Aloy alles voor blijft zeggen.
Heb de tekst hints al uitgezet naar Aloy wat minder hints laten geven is helaas geen optie.
Gelukkig zijn er wel andere dingen waarvoor je kunt kiezen om de boel wat pittiger te krijgen. Zo speel ik op hard en heb ik alles van de hud uitstaan op je potions/mount/traps/etc na. Waypoints maken doe ik ook niet, alles lekker op gevoel!

Ook druk ik zelden tot nooit R3 in, zodat je puur op zicht resources moet verzamelen. Voor de rest bij het accessibility-menu praktisch alles op de stand zetten zodat het moeilijk wordt :7.
Aangezien je in dit deel kunt fast-travellen (dit is geen woord :P), ga ik die fast travel packs ook niet gebruiken.

Ik weet het, hierdoor gaat het allemaal véél langer duren dan normaal, maar ik ga dan ook elke centimeter van het spel uitkammen. Vorige deel ook alles op 100% gehaald en de missie is om dat nu weer te doen :D.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Shifty47 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Zou ik wel willen maar doet het bij mij niet.. of ik doe iets verkeerd maar ik moet elk karkas weer langs en elk onderdeel oprapen.
Even copy paste gedaan van internet, wel vreemd dat het niet werkt bij jou.

Om Easy Loot in Horizon Forbidden West in te schakelen, pauzeer je het spel door op OPTIONS te drukken, vervolgens instellingen te selecteren en naar het tabblad Algemeen te gaan. Verander de moeilijkheidsgraad in Aangepast en er verschijnen zes nieuwe, specifieke moeilijkheidsgraden: Damage to Aloy, Enemy Health, Easy Loot, Concentration Duration, Auto Concentration en Auto Heal. Zet Easy Loot aan en je kunt externe componenten uit het wrak van een gesneuvelde machine plunderen zonder dat je ze afzonderlijk hoeft af te schieten. Stel de andere vijf aangepaste instellingen in op wat het beste bij u past. Merk op dat moeilijkheidsgraden niet beschikbaar zijn als je rechtstreeks naar het instellingenmenu gaat vanaf het startscherm van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:54:
[...]

Even copy paste gedaan van internet, wel vreemd dat het niet werkt bij jou.

Om Easy Loot in Horizon Forbidden West in te schakelen, pauzeer je het spel door op OPTIONS te drukken, vervolgens instellingen te selecteren en naar het tabblad Algemeen te gaan. Verander de moeilijkheidsgraad in Aangepast en er verschijnen zes nieuwe, specifieke moeilijkheidsgraden: Damage to Aloy, Enemy Health, Easy Loot, Concentration Duration, Auto Concentration en Auto Heal. Zet Easy Loot aan en je kunt externe componenten uit het wrak van een gesneuvelde machine plunderen zonder dat je ze afzonderlijk hoeft af te schieten. Stel de andere vijf aangepaste instellingen in op wat het beste bij u past. Merk op dat moeilijkheidsgraden niet beschikbaar zijn als je rechtstreeks naar het instellingenmenu gaat vanaf het startscherm van de game.
Thanks!
Begrijp ik het dan goed dat je alsnog wel naar het karkas moet gaan om te looten maar de losse onderdelen niet langs hoeft te lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Shifty47 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Thanks!
Begrijp ik het dan goed dat je alsnog wel naar het karkas moet gaan om te looten maar de losse onderdelen niet langs hoeft te lopen?
Ja dat moet je altijd nog, alleen is het nu zo dat je alle loot krijgt van een karkas na het doden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:14:
[...]

Ja dat moet je altijd nog, alleen is het nu zo dat je alle loot krijgt van een karkas na het doden.
Misschien heb ik het dan verkeerd begrepen, ik ga vanavond of morgen nog maar ff kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Hmmm Idd met die settings is het een stuk aangenamer. Weliswaar geen 60 fps maar zeker wel speelbaar. Ik ga dit zeker een tijdje zo houden… kan altijd nog zo overschakelen naar Performance mode ❤️👍

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
Trouwens een mooie actie van Sony, als je de Reached the Daunt trophy haalt voor 25 maart planten ze een boom.

https://www.playstation.c...dden-west/play-and-plant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:06
DoubleDutch schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:14:
[...]

Maar wat is dan het verschil met de "take all" optie als je loot :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 20:29
Vrijdag schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:42:
[...]

Sommige delen kun je bij standaard instelling enkel bemachtigen als je ze los hebt geschoten van een machine en niet meer als een machine is verslagen. Bijvoorbeeld de staart van een Thunderjaw.
Met easy loot kun je die onderdelen ook krijgen als een machine gedood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Vrijdag schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:42:
[...]

Zie de uitleg hierboven van Werkhoven. ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29
Ik begrijp dus werkelijk waar niet dat ze hebben gekozen voor 1800p checkerboard rendering in performance mode. Het gras enzo gaan daar dermate van shimmeren door de upscaling artifacts dat het gigantisch gaat afleiden.

Neem dan gewoon native 1440p en ga met de mensen van insomniac praten voor een goede aa implementatie.

Speel hem zelf nu op 30 fps. Dat is even wennen maar het oogt veel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Mijn tv heeft een (ook in game mode) een sharpness instelling ... hier gewoon de sharpness wat neerhalen, heb geen last van shimmering van het gras.

Op 30fps valt het ook mee aangezien mn tv interpolation heeft (low latency ook), enkel de combat is dan wat meer laggy, wat normaal is lijkt me.

Voorlopig speel ik gewoon op performance.

Ben heel blij met de game, zeer mooi en zo. Reeds 13 uur gespeeld, maar zit nog niet zo ver. Volgens mij ga ik zonder probleem naar de 100 met deze kanjer (??)

Kan me wel niet van de indruk ontdoen dat het kwa verhaal net een stukje minder zal zijn ... maarja het is dan ook een sequel he. Het eerste spel sprak me op persoonlijke wijze enorm aan door de zoektocht van Aloy naar haar afkomst...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HJ7NQzyKyH7mU2_LEEd5UuCaoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2D3x3EtOYHaN1rmONHSrRWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NX0Y2GNQJJsTZLKLYeppJveb9PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcId7CSThUZVsR9uM3FML2Wf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2T7Tz8A-BGqAtxsVIMd5dT2rF2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01NDLfL1ValOF7Rgdf5tzP09.jpg?f=fotoalbum_large

Photomode is best verslavend. :P Nu maar weer verder met het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Toch wel wat grafische glitches, ook in performance mode. Iemand dit staat te venten zonder bezem en objecten die zomaar verschijnen. Prachtige game verder en het is niet meer dan een detail.

Ook het klimmen gaat some wat stroef en dan is de besturing even wat lastig. Ik geniet er echt weer van maar verkort wel de meeste gesprekken door ondertitel te lezen en door te klikken want het duurt anders wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Was bezig met oefeningen met de wapens bij shock proof. Kwam niet verder waar ik oefenen missie had waar ik met een shock wapen de machines moest uitschakelen. Op YT gekeken en kwam achter dat ik de wapen eens niet had. Jammer dat je daar niet op wordt gewezen in het spel.

Ben nu bij een andere dorp andere missie uitvoeren daarna nog een keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• just88just
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 14:31
FrankoNL schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:47:
Ik begrijp dus werkelijk waar niet dat ze hebben gekozen voor 1800p checkerboard rendering in performance mode. Het gras enzo gaan daar dermate van shimmeren door de upscaling artifacts dat het gigantisch gaat afleiden.

Neem dan gewoon native 1440p en ga met de mensen van insomniac praten voor een goede aa implementatie.

Speel hem zelf nu op 30 fps. Dat is even wennen maar het oogt veel rustiger.
Ik hoop echt dat ze performance mode nog wat oppoetsen. Het ziet er echt minder goed uit dan andere 60 fps sony first party games, door alle artifacts.

Ik denk dat 30 fps bij deze game gewoon het uitgangspunt was en dat daardoor performance mode wat minder aandacht heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vincent teoh over de graphics.

https://twitter.com/Vince...&t=yPoZxMw6AxZ2Us2JsZtcXw

Vandaag liep ik in een gebied die een stuk lelijker eruit zag dan deel 1. En daarna kom je weer in een gebied, waar je verstelt van staat hoe mooi het is. Ik blijf erbij. De graphics zijn ongebalanceerd.

[ Voor 56% gewijzigd door Farabi op 21-02-2022 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Vrijdag schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Laat me raden, vooral veel termen als "THIS GAME IS BROKEN!", "GRAPHICS SUCK!", "WOULD LOOK BETTER ON XBOX", "CRAPPY FRAMERATE RUINS GAME", "IT HAS BLACK PEOPLE INGAME! WOKETRASH!", "ALOY HAS NO BOOBS!". Zoiets?
:+

Ik maak me vooral niet druk over wat ánderen ergens van vinden. Ík vind het een geweldig spel, dus ís het ook een geweldig spel. Hoeveel énen en anderhalven het op één of andere internetpagina ook krijgt 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ojYE9QLu3xyMGadmyL70gPLLuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLGfg1bx2WS2vt3f5NiIWkET.jpg?f=fotoalbum_large

Zegt genoeg toch? :+ :+ :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 14-09 10:12
Rivanov schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:38:
Waarom zou je de chroma subsampling limiteren, welk effect heeft dit?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geronimous schreef op maandag 21 februari 2022 @ 05:52:
[...]

Zorgt voor een wat soepeler aanvoelende 30fps.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:58:
Vincent teoh over de graphics.

https://twitter.com/Vince...&t=yPoZxMw6AxZ2Us2JsZtcXw

Vandaag liep ik in een gebied die een stuk lelijker eruit zag dan deel 1. En daarna kom je weer in een gebied, waar je verstelt van staat hoe mooi het is. Ik blijf erbij. De graphics zijn ongebalanceerd.
Wat is het nut van de herhaling? We weten nu dat je het niets vind. Dat mag, leg het spel vooral weg en ga andere, leukere, dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
richards3 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:47:
[...]

Wat is het nut van de herhaling? We weten nu dat je het niets vind. Dat mag, leg het spel vooral weg en ga andere, leukere, dingen doen.
😅

Sowieso sta ik er van versteld hoeveel geneuzel er is over het hele graphische gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
richards3 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:47:
[...]

En wat is het nut van dit bericht? Dat kunnen we ook over mensen zeggen die hier het spel de hemel in prezen. Die vallen nog meer in herhaling.

Het nut van mijn bericht is, naarmate mensen hier uren in steken, des te meer ze problemen ontdekken. Als de community dit roept, wordt er teminste iets aan gedaan met de update. Zo gaat dit vaak. Dat mag in dit topic ook genoemd worden neem ik aan? Of moeten we alleen maar screenshots delen die met de photomode gemaakt zijn? (Over herhaling gesproken)

Je hoeft niet op elk kritiek te reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 21-02-2022 08:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Na 11 uurtjes eindelijk door het eerste gebied heen en ik zit er net als bij het eerste deel weer helemaal in.
Aantal zaken die mij zijn opgevallen die het echt een stuk beter doet dan Zero Dawn:

De world density is echt zeer hoog, heel veel details zoals de insecten die je overal ziet en zo'n beetje alles beweegt mooi mee in de wind. De belichting is prachtig, met name ook als het donker is buiten en je het wolkendek voorbij ziet schieten onder het maanlicht.

de cutscenes zijn een gigantische step up ten opzichte van deel 1. Guerrilla legt hier qua facial animations en expressions de lat echt hoog, zeker als ze het voor zo'n beetje elke side mission doen. Dat moet gigantisch veel werk zijn geweest maar het is duidelijk dat ze hier hun gloednieuwe mo-cap studio in hun nieuwe studio in Amsterdam voor hebben gebruikt. Audio is ook top en de soundtrack is echt gaaf met die mix van ambient die overgaat in een soort elektronica genre bij actie. Design en animaties van de robot animals blijft fantastisch, met name de Slitherfang is een technisch hoogstandje.

Het verhaal boeit tot nu toe zeker, met name door de side quests die nu meer lore en backstory toevoegen maar het mysterieuze is er wel vanaf ten opzichte van deel 1. Dat is jammer maar inherent aan een directe sequel.

Wat me wel opvalt is de de game wat rauwe randjes heeft. Het mist naar mijn idee net dat laagje polish dat een Naughty Dog of Insomniac wel heeft. Ik denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat ze halverwege de development cycle ineens massaal vanuit huis moesten gaan werken. In het NOS artikel werd bijvoorbeeld verteld dat normaliter de ingesproken stemmen tijdens de mo-cap sessies gedaan werden. Nu hebben ze dat los van elkaar gedaan. Ik heb het gevoel dat voor sommige aspecten van de game ze niet hebben kunnen doen wat ze wilden doen. Traversal en klimmen blijft wat janky, dat is niet echt verbeterd ten opzichte van Zero Dawn en dat was toen al niet een sterk punt van de game.

Heb wel het idee dat na het eerste gebied de game pas echt begint dus zeer benieuwd wat me nog te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
LaborGardens schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Sommige delen kun je bij standaard instelling enkel bemachtigen als je ze los hebt geschoten van een machine en niet meer als een machine is verslagen. Bijvoorbeeld de staart van een Thunderjaw.
Met easy loot kun je die onderdelen ook krijgen als een machine gedood is.
Wow, dit lees ik nu pas, dit maakt het makkelijker maar neemt wel een beetje immersie weg. Nog even over nadenken of ik dit aanpas.

Verder nu 11 uur de game gespeeld en ben ieder gebied helemaal aan het voltooien voordat ik met de main quest verder ga. Qua story ben ik op het moment dat
spoiler:
ik net in de kluis ben geweest om de GAIA backup te verkrijgen maar het blijkt dat dit alleen de root kernel is en nu moet ik de rest van de andere onderdelen gaan zoeken. De quest brengt mij bij een of ander dorpje waarvan ik de naam ben vergeten. Daar moet ik de raad overtuigen om een heilige grot in te gaan. Wat ik overigens nog niet heb gedaan. Ik ga eerst het hele gebied ten zuiden van dat dorp helemaal voltooien.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lK9eT9G8YfQuDl7pizNPJJrGD1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqsPXtZjfSUx0ABV4PgwExzq.jpg?f=fotoalbum_large

Die fotomodus blijft toch gaaf en zeker ook met die glider kun je echt vette afbeeldingen maken! :D

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Hier nog op inhakend.

What happens when you set “4K Transfer Rate” to -1 on PS5
If you are experiencing issues, such as flickering or HDR not displaying correctly, then you can try manually setting the “4K Transfer Rate” on the PlayStation 5.

By setting the “4K Transfer Rate” to –1, you will restrict the video output bandwidth to the HDMI 2.0 specification, which is 18 Gbps. This means that you can only display the following in 4K video settings:

4K HDR at 60 Hz with YUV420
4K HDR at 60 Hz with YUV422
4K HDR at 50 Hz with YUV420
4K HDR at 50 Hz with YUV422

With the “4K Transfer Rate” set to -1, you won’t be able to use the following video output settings:

4K and 120 Hz
4K and 50 Hz/60 Hz with RGB/YUV444 DeepColor

What happens when you set “4K Transfer Rate” to -2 on PS5
If you decide to set the “4K Transfer Rate” to –2, restrict the video output bandwidth to the HDMI 1.4 specification, which is 10.2Gbps. As a result, you can only display the following 4K settings:

4K HDR at 60 Hz with YUV420
4K HDR at 50 Hz with YUV420

With the “4K Transfer Rate” at –2, you won’t be able to use the following video output settings:

4K and 120 Hz
4K and 50 Hz/60 Hz with RBG/YUV444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik zie liever mooie plaatjes van het spel dan gezever over wat "het internet" vindt van wat mooi is. Van photomode screenshots weet je tenminste dat er ook daadwerkelijk gespeeld wordt 8)

Over muziek gesproken, de soundtrack van HZD was zowat vier uur. Van FW kan ik hooguit tien tot twaalf nummers vinden met maximaal rond de 50 minuten speelduur. Op Spotify en YT kan ik verder ook niks vinden behalve dat. Zijn er niet meer nummers te vinden? Sommige game muziek vind ik wel fijn om op de achtergrond te hebben tijden werken bijvoorbeeld. Zoals die van Guild Wars 1, Rime, HZD en Silent Hill.

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 21-02-2022 09:24 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 14:51
Timothy3000 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:29:
Even een vraag aan jullie in de hoop dat jullie me met deze bug kunnen helpen.

Elke keer als ik iets oppak dan lijkt het alsof het scherm een miniseconde zichzelf even reset ofzo. Een soort flicker. Alsof het beeld heel even wegvalt en terugkomt. Het is alleen als ik dingen oppak en het begint nu langzaamaan behoorlijk storend te worden.

Is er iets dat deze bug kan verhelpen?
Heeft niemand anders hier last van? Ik krijg het niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Timothy3000 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:57:
[...]

Heeft niemand anders hier last van? Ik krijg het niet verholpen.
Nope. Totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 14:51
Ik snap er weinig van. Elke keer als ik een chest open of robot loot en het menu'tje verdwijnt dan verdwijnt het beeld een nanoseconde.

Er is geen manier om te looten zonder dat dat menu'tje komt toch? Dat zou opzich nog een fix zijn.

Vrij vervelend want de game is te tof om te stoppen met spelen tot er een patch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
[...]
Rivanov schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:03:
[...]
Een lagere chroma sub sampling zorgt toch niet voor een soepeler aanvoelende 30fps? Ik dacht dat dit te maken met heeft de kleurinformatie die wordt weergegeven. In films en games zie je geen verschil tussen RGB (444) en YUV420. Vooral op de PC relevant met tekstkleuren op bepaalde achtergronden. Wellicht met photo editing ook relevant dat je zoveel mogelijk kleurinformatie hebt.

De 30fps modus is wel énorm stroperig en stotterend. De motion blur vind ik niet te doen en dat heb ik nog nooit bij een game gehad. Kan me ook niet heugen dat 30fps op de PS4 zo slecht aanvoelde als met Horizon forbidden west. Ik speel op perfomance, maar dat ziet er echt een pak minder goed uit dan de resolution mode helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 21-02-2022 10:15 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hulleman schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:14:
[...]

[...]

Een lagere chroma sub sampling zorgt toch niet voor een soepeler aanvoelende 30fps? Ik dacht dat dit te maken met heeft de kleurinformatie die wordt weergegeven. In films en games zie je geen verschil tussen RGB (444) en YUV420. Vooral op de PC relevant met tekstkleuren op bepaalde achtergronden. Wellicht met photo editing ook relevant dat je zoveel mogelijk kleurinformatie hebt.

De 30fps modus is wel énorm stroperig en stotterend. De motion blur vind ik niet te doen en dat heb ik nog nooit bij een game gehad. Kan me ook niet heugen dat 30fps op de PS4 zo slecht aanvoelde als met Horizon forbidden west. Ik speel op perfomance, maar dat ziet er echt een pak minder goed uit dan de resolution mode helaas.
De Transfer Rate zorgt voor minder flickering, mocht je daar last van hebben. En Motion Blur op Low zetten verhelpt het "stroperige". Daarnaast helpt het ook als je de Camera Speed een tikkeltje lager zet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 21-02-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Rivanov schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:16:
[...]

De Transfer Rate zorgt voor minder flickering, mocht je daar last van hebben. En Motion Blur op Low zetten verhelpt het "stroperige". Daarnaast helpt het ook als je de Camera Speed een tikkeltje lager zet.
Flickering heb ik geen last van. Motion blur heb ik helemaal uitgezet, doet echt meer kwaad dan goed in deze game. Camera speed kan ik nog eens mee spelen, thnx voor de tip.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Weet iemand trouwens of ik later in de game de optie ga krijgen om fast-travel packs te craften? Ik heb nu zo'n 5/6 uur gespeeld maar zie nergens de mogelijkheid om ze zelf te craften, kan ze enkel bij merchants kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Simone96 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:49:
Weet iemand trouwens of ik later in de game de optie ga krijgen om fast-travel packs te craften? Ik heb nu zo'n 5/6 uur gespeeld maar zie nergens de mogelijkheid om ze zelf te craften, kan ze enkel bij merchants kopen.
Je kan de packs maken bij een werkbank en volgens mij ook door het pijltje naar beneden ingedrukt te houden als je de pack geselecteerd heb. Maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.

En btw, als je bij een kampvuur ben kan je gratis reizen naar een ander kampvuur hè.

[ Voor 3% gewijzigd door Shifty47 op 21-02-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Hulleman schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Flickering heb ik geen last van. Motion blur heb ik helemaal uitgezet, doet echt meer kwaad dan goed in deze game. Camera speed kan ik nog eens mee spelen, thnx voor de tip.
Grappig hoe de meningen zo kunnen verschillen - ik kreeg echt spontaan koppijn toen ik Motion Blur uitzette op mijn LG C9 '55. Die camera draait helemaal niet zo soepel mee, dus ik vind dat motion blur juist het geheel wel verdoezelt. Maar that's just my two cents :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Ik heb hem op low gezet ipv default. Uit was... ook niet helemaal geweldig bij mijn set ogen + TV :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:42
[quote]Poulske schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:43:
[...]

Niet doen joh dat sloopt idd heel de ervaring.

[ Voor 29% gewijzigd door jori040 op 21-02-2022 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Kunne we een apart topic maken over het geneuzel van frames ,tv instellingen voor hfw zucht....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens easy loot maakt voor mij de ervaring niet minder. ik heb geen zin zoals bij het vorige deel, om continue te moeten jagen om iets te kunnen maken. Voor mij voegt dat niets toe aan de game en besteed ik mijn tijd liever aan het avontuur zelf.

Dit is zoals met alles erg persoonlijk dus fijn dat het zo optioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Rivanov schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:03:
[...]

Ik ga het zeker eens proberen, al vind ik de 30fps mode echt totaal niet stroperig of houterig aanvoelen. Het is lang niet zo erg als in bijvoorbeeld Control of Cyberpunk, waar je echt input lag ervaart zonder 60fps.

Ik heb echt geen enkele last, ook niet tijdens gevechten. Ik speel ook op een LG CX 65...

HDR staat aan (daarom wil ik de chroma eigenlijk niet aanpassen), motion blur uit, TV in de game modus.

Camera Shake ook uit overigens, dat vind ik in alle games irritant :P

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Simone96 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:49:
Je hebt er ridgewood en wild meat voor nodig, dan kan je ze bij een werkbank of je hunter's kit zelf maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Hann1BaL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens easy loot maakt voor mij de ervaring niet minder. ik heb geen zin zoals bij het vorige deel, om continue te moeten jagen om iets te kunnen maken. Voor mij voegt dat niets toe aan de game en besteed ik mijn tijd liever aan het avontuur zelf.

Dit is zoals met alles erg persoonlijk dus fijn dat het zo optioneel is.
Dan wil jij gewoon een wat meer casual ervaring en dat is prima.Dat jagen op die loot is voor mij iets wat in deze serie hoort.

Ik wil gewoon de ervaring hebben zoals Guerrilla het voor ogen heeft.Ik ga bv ook niet al die tips op youtube af om het me makkelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Hulleman schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Bijzonder hoe meningen kunnen verschillen. Motion blur op medium komt naar mijn idee op een oled tv goed tot zijn recht omdat daar de respons tijd van de pixels bijna instant is. Klein tikkie blur maakt het nog wat soepeler allemaal. Let wel, op 60fps that is. Wellicht is het bij non-oled TV's weer anders.

Props naar Guerilla dat ze zoveel opties in de game hebben gestopt zodat iedereen de boel kan instellen zoals men wil :).

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geronimous schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Ik ga het zeker eens proberen, al vind ik de 30fps mode echt totaal niet stroperig of houterig aanvoelen. Het is lang niet zo erg als in bijvoorbeeld Control of Cyberpunk, waar je echt input lag ervaart zonder 60fps.

Ik heb echt geen enkele last, ook niet tijdens gevechten. Ik speel ook op een LG CX 65...

HDR staat aan (daarom wil ik de chroma eigenlijk niet aanpassen), motion blur uit, TV in de game modus.

Camera Shake ook uit overigens, dat vind ik in alle games irritant :P
Bij mij staat HDR ook aan. Het aanpassen van de Transfer Rate heeft verder geen invloed op HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
De eerste game die ik tegenkom die rekening houdt met Tinnitus waarbij je het geluid van de Burrower kunt afzetten. Ik zit nog in de eerste nederzetting maar wat een geweldige game, je kunt weer lekker dingen doen in je eigen tempo en zelf de volgorde bepalen, enigszins afhankelijk van je level.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

jori040 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Dan wil jij gewoon een wat meer casual ervaring en dat is prima.Dat jagen op die loot is voor mij iets wat in deze serie hoort.

Ik wil gewoon de ervaring hebben zoals Guerrilla het voor ogen heeft.Ik ga bv ook niet al die tips op youtube af om het me makkelijk te maken.
Ik moet nog steeds jagen, en battle staat op normal, want ik ben een oud beestje die veel te laat begonnen is met een controller, want muis en toetsenbord heerst :). Genoeg gejaag nog steeds voor mij en voor jou niet.

En daar zijn de settings voor :) Helemaal mee eens.
Wat Guerrilla voor ogen heeft is moeilijk te stellen. Is dat de Normal setting? of Hard?
Ik denk dat je ook kunt stellen: Als Guerilla een optie geeft in het menu, is het een setting en ervaring die Guerrilla voor ogen heeft.

Hoe meer opties hoe meer mensen kunnen genieten van de game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Wat ik ook een mooie toevoeging vind ten opzichte van het vorige deel is dat de nadruk wat meer wordt gelegd op het jagen op de componenten van de verschillende machines en dat sommige delen 'kapot' gaan als de machine het loodje legt. Er wordt nu ook meermaals door de personages gezegd dat je het onderdeel er eerst af moet schieten voordat je de machine omlegt, anders gaat het stuk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Shifty47 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Je kan de packs maken bij een werkbank en volgens mij ook door het pijltje naar beneden ingedrukt te houden als je de pack geselecteerd heb. Maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.

En btw, als je bij een kampvuur ben kan je gratis reizen naar een ander kampvuur hè.
Ik zal vanavond eens checken of dat met pijltje naar onder werkt. Ik zag bij de workshop geen fast travel packs staan, maar misschien heb ik niet goed gekeken. En ik weet inderdaad dat je gratis kan reizen vanaf een kampvuur maar soms wil ik ook vanaf een random plek ergens heen kunnen fast travelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mag ik dan even zeggen hoe erg ik onder de indruk ben van wat ze grafisch uit de PS4 Pro hebben weten te halen? Ik speel op een LG C1 48" en ik heb niet echt het gevoel op relatief zwakke hardware te spelen. Natuurlijk is de 30FPS af en toe wat vervelend maar ach.. Je kunt ook interpolatie op je TV aanzetten.

Nu 10 uur in het spel. Volgens mij nog geen 10% van de map gehad 8)7 En dan heb ik nog zeker niet alles 'gedaan' in dit mapgedeelte.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Kuusj schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:41:
Mag ik dan even zeggen hoe erg ik onder de indruk ben van wat ze grafisch uit de PS4 Pro hebben weten te halen? Ik speel op een LG C1 48" en ik heb niet echt het gevoel op relatief zwakke hardware te spelen. Natuurlijk is de 30FPS af en toe wat vervelend maar ach.. Je kunt ook interpolatie op je TV aanzetten.

Nu 10 uur in het spel. Volgens mij nog geen 10% van de map gehad 8)7 En dan heb ik nog zeker niet alles 'gedaan' in dit mapgedeelte.
Met dit bericht zal de ontwikkelaar blij zijn. ;) Sowieso petje af als je ziet wat voor werk er in deze game zit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Kuusj schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:41:

Het is echt hugeeeee. Ben na 27 uur pas in het tweede deel van de map en op 16% completion.

Wel jammer dat sommige questionmarks tool locked zijn , maarja ik onthoud ze.

Gaat makkelijk 100 uur inzitten denk ik :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
robzzzzzzzz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Het is echt hugeeeee. Ben na 27 uur pas in het tweede deel van de map en op 16% completion.

Wel jammer dat sommige questionmarks tool locked zijn , maarja ik onthoud ze.

Gaat makkelijk 100 uur inzitten denk ik :*)
Met mijn snelheid gaat dat eerder 300 uur worden. ik blijf maar terug lopen ipv vooruit, Steeds weer nieuwe side quests en 'things to do' zo was ik te lui om een prooi achterna te zitten voor een quest waardoor ik uiteindelijk na een half uur pas de quest completed had haha. Net als HZD is dit weer een vermakelijk tijdsverdrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 10:13
Ik zit na 24 uur op 14 procent completion.
Ben er nog wel even zoet mee denk ik. :')

Bizar mooie game op de PS5.

Weet iemand toevallig of je genoeg skill points kan halen om alle skill tree's te maxen of moet je je concentreren op een build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Polderviking schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:54:

Weet iemand toevallig of je trouwens genoeg skill points kan halen om alle skill tree's te maxen of moet je je concentreren op een build?
Ik heb inmiddels de eerste skilltree helemaal gemaxt met nog een paar punten in Hunter. Volgens mij heb je genoeg punten om alle trees te behalen. Voor de meeste quests krijg je zo iets van twee skillpunten en dan kan je ook nog trials enzo doen. Plus als je collectibles hebt krijg je daar ook punten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Weet iemand toevallig of je trouwens genoeg skill points kan halen om alle skill tree's te maxen of moet je je concentreren op een build?
Vind ik ook een goede vraag. En dan: Beter balanced tussen de trees of beter een paar maxen? Voor mij was de keuze tot op heden nog redelijk makkelijk. Hunten en wat basic melee attack is belangrijk, dus daar heb ik wat focus op gelegd. Nu wordt het al snel een moeilijkere keuzen :)
Ja, uiteindelijk ook afhankelijk van je manier van spelen. Ik heb vaak niet het geduld voor het opzetten van traps en tripwires maar gewoon Rambostijl met de boog. Dus ik zal niet veel in het trapsgedeelte kiezen denk ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40

Scrummie

Think different

Eerste wat ik deed qua skills is wat punten voor meer slow-mo tijd/sneller herstel van je concentration en dat je medical plantjes wat beter hun werk doen.

Voor de rest moet ik er nog even goed naar kijken, snap het Valor Surge deel nog niet helemaal bijvoorbeeld.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
Hann1BaL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Vind ik ook een goede vraag. En dan: Beter balanced tussen de trees of beter een paar maxen? Voor mij was de keuze tot op heden nog redelijk makkelijk. Hunten en wat basic melee attack is belangrijk, dus daar heb ik wat focus op gelegd. Nu wordt het al snel een moeilijkere keuzen :)
Ja, uiteindelijk ook afhankelijk van je manier van spelen. Ik heb vaak niet het geduld voor het opzetten van traps en tripwires maar gewoon Rambostijl met de boog. Dus ik zal niet veel in het trapsgedeelte kiezen denk ik zo.
Zo redeneer ik ook. Stealth is niet echt mijn ding maar vind het bij vlagen leuk.
Dus als je weet dat je toch alles kan volmaken misschien toch leuk om hier en daar wat puntjes in te stoppen alvast.

Sowieso speel ik op een veel te lage moeilijkheidsgraad om dat écht interessant te laten zijn maar toch.
Ben wel een latente completionist dus uiteindelijk zo'n vol roostertje hebben kan een voldoening op zich zijn zonder daar persé gameplay wise iets mee te doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Scrummie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:11:
Eerste wat ik deed qua skills is wat punten voor meer slow-mo tijd/sneller herstel van je concentration en dat je medical plantjes wat beter hun werk doen.

Voor de rest moet ik er nog even goed naar kijken, snap het Valor Surge deel nog niet helemaal bijvoorbeeld.
Valor Surge zijn speciale abilities die je vrij speelt door aangrenzende skills te unlocken. Daarna moet je zorgen dat je Valor meter (paarse meter rechts onderin) vol loopt. Je meter loopt vol door machines aan te vallen, components verwijderen, weak spots aanvallen etc. Zodra die vol is druk je op L1 en daarna R1 om je Valor Surge in zetten. Zo ver ik weet kun je maar 1 Valor Surge ingesteld hebben welke je kan gebruiken.
Ik heb nu bijvoorbeeld de Valor Surge onder de Hunter skill tree vrijgespeeld en daarmee doen je pijlen korte tijd extra schade.

[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 21-02-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
kaos001 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:08:
[...]

Bijzonder hoe meningen kunnen verschillen. Motion blur op medium komt naar mijn idee op een oled tv goed tot zijn recht omdat daar de respons tijd van de pixels bijna instant is. Klein tikkie blur maakt het nog wat soepeler allemaal. Let wel, op 60fps that is. Wellicht is het bij non-oled TV's weer anders.

Props naar Guerilla dat ze zoveel opties in de game hebben gestopt zodat iedereen de boel kan instellen zoals men wil :).
Ik heb een OLED. Motion blur op 60fps vind ik al veel minder storend. Ik vind de 30fps modus gewoon niet prettig. Heb heel de PS3 en PS4 generatie op 30fps gegamed en dat was echt prima. HFW voelt op 30fps voor mij echt niet prettig. Jammer, want het is dan echt een snaarstrak plaatje!

De performance mode is nog steeds prachtig op de PS5, gewoon wat ruwer hier en daar. Ben wel benieuwd of checkerboarded 1800P (met DRS) nu een strakker plaatje oplevert dan bijvoorbeeld native 1440p

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 21-02-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40

Scrummie

Think different

Raem schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Valor Surge zijn speciale abilities die je vrij speelt door aangrenzende skills te unlocken. Daarna moet je zorgen dat je Valor meter (paarse meter rechts onderin) vol loopt. Je meter loopt vol door machines aan te vallen, components verwijderen, weak spots aanvallen etc. Zodra die vol is druk je op L1 en daarna R1 om je Valor Surge in zetten. Zo ver ik weet kun je maar 1 Valor Surge ingesteld hebben welke je kan gebruiken.
Ik heb nu bijvoorbeeld de Valor Surge onder de Hunter skill tree vrijgespeeld en daarmee doen je pijlen korte tijd extra schade.
Ah, klinkt logisch. Beetje zoals de special abilities uit Valhalla. Al kan je er daar wel meer activeren geloof ik.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
JEROENrgfgf schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:33:
Wat ik ook een mooie toevoeging vind ten opzichte van het vorige deel is dat de nadruk wat meer wordt gelegd op het jagen op de componenten van de verschillende machines en dat sommige delen 'kapot' gaan als de machine het loodje legt. Er wordt nu ook meermaals door de personages gezegd dat je het onderdeel er eerst af moet schieten voordat je de machine omlegt, anders gaat het stuk. :)
Hoe zit het dan met stealth kills? Klopt het dan dat ik met stealth kills veel componenten misloop, en moet ik beter de open confrontatie aangaan om de componenten er af te kunnen schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Laatst online: 02-12-2022

Weet iemand toevallig of je genoeg skill points kan halen om alle skill tree's te maxen of moet je je concentreren op een build?
Level cap is 50, je kunt niet alle skills behalen in één run, je moet dus echt specifiek voor een bepaalde skill tree gaan of e.e.a. gaan verdelen over meerdere skill trees

Ik lees in onderstaand artikel dat het wel kan, maar in een ander artikel las ik dat het juist weer niet kon ;)

https://www.pushsquare.co...-and-best-skills-to-learn

[ Voor 18% gewijzigd door McWolf82 op 21-02-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:50
McWolf82 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:43:
[...]

Level cap is 50, je kunt niet alle skills behalen in één run, je moet dus echt specifiek voor een bepaalde skill tree gaan of e.e.a. gaan verdelen over meerdere skill trees

Ik lees in onderstaand artikel dat het wel kan, maar in een ander artikel las ik dat het juist weer niet kon ;)

Uhm... volgens mij kan je ze wel allemaal halen.
Je krijgt ook skill points van quests, niet alleen van levels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUoQP8oEikHBArWjEhqFrWnayDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pz4u9FVVDY8SlIYN17TyEWlm.png?f=fotoalbum_large

Edit:

Je had jezelf al aangevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Laatst online: 02-12-2022
morm schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Uhm... volgens mij kan je ze wel allemaal halen.
Je krijgt ook skill points van quests, niet alleen van levels.

[Afbeelding]

Haha ja, internet is niet (altijd) betrouwbaar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door McWolf82 op 21-02-2022 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Hey everyone,

Thank you for sharing your various visual issues with us via our Support Form. The team are working vigilantly to resolve these issues with high priority and are aiming to get an update out as soon as possible.

Please continue to use the Support Form and share videos (recordings of your TV/monitor are useful) and provide us with as much information as possible.

We understand your frustrations and appreciate your patience. We are doing our best to quickly get you back out into the wilds so you can explore all the secrets of the Forbidden West.

- Guerrilla
https://www.reddit.com/r/.../regarding_visual_issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
PearlChoco schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Hoe zit het dan met stealth kills? Klopt het dan dat ik met stealth kills veel componenten misloop, en moet ik beter de open confrontatie aangaan om de componenten er af te kunnen schieten?
Mijn eerste gedachte is dat je dan inderdaad componenten mist omdat je ze er niet vanaf schiet. Open confrontatie is dan gewoon higher risk = higher reward. Ik kan het mis hebben maar volgens mij hebben stealth kills mij geen/weinig extra componenten opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
PearlChoco schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:41:
[...]

In de Stealth tree heb je wel twee levels om meer tear damage te doen als je in stealth bent, waardoor je in twee tiers 30% meer tearschade doet. Dan kan je makkelijker op afstand componenten er afschieten.Tag vantevoren wel de onderdelen, da's makkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 21-02-2022 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
Overigens ook even de props voor de voice acting, daar zit ook heel wat werk in!

Ook met enkele prima acteurs/actrices; naast Ashly Burch (Aloy) en Lance Reddick (Sylens) ook Carrie-Ann Moss (the Matrix), Tim Russ (Star Trek Voyager), Angela Basset (E.R., Bojack Hordseman). De waslijst voice actors is lang :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
Voice acting maar ook hoe dat er in-game uit ziet/lip sync.
Laatste keer dat ik daar van onder de indruk was met LA Noire.

[ Voor 35% gewijzigd door Polderviking op 21-02-2022 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Lip sync en Motion capture komt in de buurt van TLOU2 en dat is absoluut een compliment.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Geronimous schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:07:
Overigens ook even de props voor de voice acting, daar zit ook heel wat werk in!

Ook met enkele prima acteurs/actrices; naast Ashly Burch (Aloy) en Lance Reddick (Sylens) ook Carrie-Ann Moss (the Matrix), Tim Russ (Star Trek Voyager), Angela Basset (E.R., Bojack Hordseman). De waslijst voice actors is lang :)
Echt subliem idd, en het verhaal ook super goed uitgewerkt Tof ook dat the frozen wilds nu ook sense maakt en een connectie met de main story line krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Zou leuk zijn als ze volgende week gewoon een patch droppen om dit allemaal op te lossen.

In performance merk je er gelukkig weinig tot niks van, maar toch liever net zo smooth als Zero Dawn.

Al is de graphical fidelity van Forbidden west toch wel echt next level verder.

Bijft wel altijd gieren hoe Vincent altijd zo low key pervy is in zn videos hehehe :+

[ Voor 7% gewijzigd door robzzzzzzzz op 21-02-2022 21:07 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste