Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 100 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-06 22:16
Maurice- schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:15:
De optie parkeerassistent is in modeljaar 2023 standaard, ook als de 360 graden camera niet inbegrepen is. Iemand bekend of deze al vrij te coderen/aan te schaffen is? Of is de benodigde hardware niet aanwezig? Vind het wel een leuke optie.
Over welke parkeerassistent spreken we dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
In de serie: niet standaard op een auto van +60k... Lakbehandeling bij aflevering. Net voor de eerste keer de Q4 gewassen. Viel me op dat het water niet als druppels op de lak bleven liggen. Geen probleem om nog even met poetsdoeken een waslaagje aan te brengen, maar toch even de dealer gevraagd of het klopt dat er geen lakbehandeling gedaan is. Nee, klopt: "is een optie". Kan er wel om lachen, maar had dat niet verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
EV_Eric schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:19:
In de serie: niet standaard op een auto van +60k... Lakbehandeling bij aflevering. Net voor de eerste keer de Q4 gewassen. Viel me op dat het water niet als druppels op de lak bleven liggen. Geen probleem om nog even met poetsdoeken een waslaagje aan te brengen, maar toch even de dealer gevraagd of het klopt dat er geen lakbehandeling gedaan is. Nee, klopt: "is een optie". Kan er wel om lachen, maar had dat niet verwacht eigenlijk.
Zo'n behandeling stelt dan ook niks voor.
Ik denk dat je er eerder blij dan rouwig om moet zijn.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:54
EV_Eric schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:19:
In de hele reeks (lease)auto's die ik ooit heb gehad heb ik hier werkelijk nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

EV_Eric schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:12:
[...]

Mogelijk hebben we allebei deels gelijk. Die beveiliging zit er altijd op. Zit er meer koudemiddel dan de drempelwaarde, maar (veel) minder dan het hoort, dan werkt de compressor niet zoals bedoeld is. Een airco die wel koelt, maar niet voldoende, komt meestal door te weinig koudemiddel. En dat komt of door toelaatbaar verlies (na meer dan 5 jaar geen airco-onderhoud bijvoorbeeld), een lek of gewoon af fabriek te weinig vulling. Laatste meest aannemelijk bij een nieuwe Q4 met matig werkende airco.
Mwah, dan nog gaat een compressor daar van niet stuk, zeker geen recente.
De de door Audi ingekochte compressors zijn blijkbaar niet al te best van kwaliteit.
Dat er al 4 vervangen zijn bij 1 dealer in zo'n korte tijd dat de auto op de markt is klinkt niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
MitLJ schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:10:
[...]

Over welke parkeerassistent spreken we dan ?
Automatisch inparkeren. Niet echt nodig maar wel een leuke gimmick vind ik. Vooral bij in het donker fileparkeren (ook bij de niet neerwaarts draaiende rechter buitenspiegel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
EV_Eric schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 07:22:
[...]

Fijn dat je hem terug hebt. Als dit de 3e of 4e bij één dealer is, lijkt dat best veel. Maar is de compressor de oorzaak of het gevolg? Ik acht de kans groter op het laatste. Zo'n compressor wordt ingekocht bij een leverancier die die dingen wel al langer maakt, zou dus niet zomaar kapot mogen gaan. Maar als er te weinig koelmiddel in het systeem zit, kan een compressor daar op vastlopen. Ik heb hier gelezen van meerderen dat auto waarschijnlijk met te weinig koelmiddel is afgeleverd (of direct een lek in het systeem). Iedereen die nog last heeft van een maar matig werkende airco (bijvoorbeeld toch zelf de ventilator hoger moeten zetten dan de climate control het zelf te regelt is al een indicatie), zou ik aanraden toch de druk op het systeem te laten controleren. Bij mijn Q4 werkt het prima, nog geen moment de behoefte gevoeld iets aan de instellingen te veranderen.
Heb jij monozone of 3-zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
3 zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 20:56
Nismod schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:34:
[...]

Je dient dan in het MMI scherm ''automatische recuperatie'' uit te zetten. Dan kun je handmatig de remsterkte instellen en reset hij niet nadat je zelf remt bijvoorbeeld.

Automatische recuperatie rijdt overigens super fijn als je het over laat aan het systeem. Mocht je aan het coaster zijn en een voorganger naderen, dan remt de auto zelf bij alsof het adaptieve CC is. Ook houdt de auto de verkeersborden in de gaten en remt hij sterker af als je bijvoorbeeld de bebouwde kom in rijdt.

Maar voor handmatig dus automatische recuperatie uitzetten :-).
Kan het zijn dat je met de dino software 3608 van maart 2021 die automatische recuperatie niet kan uitzetten.
Ik kan het in het menu niet terugvinden, en ja: ik heb de gastgebruikersversie nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
dolfg schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:09:
[...]

Kan het zijn dat je met de dino software 3608 van maart 2021 die automatische recuperatie niet kan uitzetten.
Ik kan het in het menu niet terugvinden, en ja: ik heb de gastgebruikersversie nog.
Zou wel moeten kunnen, ik heb ook de oude software en de optie al eens aan/uit gezet. Staat (uit m’n hoofd) bij de wagen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKootje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 10:31
MLLL schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:26:
[...]

Mwah, dan nog gaat een compressor daar van niet stuk, zeker geen recente.
De de door Audi ingekochte compressors zijn blijkbaar niet al te best van kwaliteit.
Dat er al 4 vervangen zijn bij 1 dealer in zo'n korte tijd dat de auto op de markt is klinkt niet al te best.
Dat is ook wat ze mij vertelde . En lijkt het er dus op dat het hier gewoon om een slechte productie ging. Mijn auto is overigens van november 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Isheara schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Ik had hetzelfde probleem en opnieuw aanmelden als hoofdgebruiker maakte dat het weer werkte...
Ik zit nu in Zuid Frankrijk en krijg ook de melding dat er geen dataverbinding kon worden opgebouwd en dat ik mijn netwerkdekking moest controleren. Ook andere zaken (de weersomstandigheden, nieuws etc.) werkt niet in de auto. Krijg dan ook die melding.

Onderweg begon de MMI te piepen en daarna werd deze automatisch geherstart. Dit heb ik 2 maal gehad.

Daarna constateerde ik dat de MyAudi app de data (status batterij) niet meer bijwerkte. Kan de auto dus niet aansturen.

In de app heb ik mij afgemeld en weer aangemeld als hoofdgebruiker. MMI weer geherstart door knop bij rijstanden.

Helaas zonder succes.

Is er in de auto te zien of ik als hoofdgebruiker aangemeld ben?

[ Voor 3% gewijzigd door wimbre op 04-09-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupulus
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik heb mijn Audi Q4 e-Tron 40 Launch Edition Advanced Plus (+ sportonderstel) eind juni 2022 bij de dealer opgehaald. Over het rijgedrag ben ik zeer tevreden, ik ben echter gefrustreerd over de connectiviteit. Bij de aflevering heeft de dealer mijn auto geregistreerd in de myAudi App. Daar zijn de gegevens van de auto wel zichtbaar maar ik kan totaal géén connectie maken met de auto. Het uitlezen van bijvoorbeeld het laadniveau, actieradius en bedienen van klimaatregeling is niet mogelijk. Bovendien werkt op mijn MMI navigatie zaken als Google Maps, verkeersinformatie e.d. geheel niet: de auto is volledig off-line. De Audi dealer geeft aan dat dit bij meerdere recent afgeleverde Q4's het geval is.

Volgens de dealer heeft het er (mede) mee te maken dat ik niet als hoofdgebruiker aangemeld ben of kan worden maar als gastgebruiker. Ik vind dit zeer teleurstellend van een premium auto merk voor een dergelijke auto. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Lupulus schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:54:
Ik heb mijn Audi Q4 e-Tron 40 Launch Edition Advanced Plus (+ sportonderstel) eind juni 2022 bij de dealer opgehaald. Over het rijgedrag ben ik zeer tevreden, ik ben echter gefrustreerd over de connectiviteit. Bij de aflevering heeft de dealer mijn auto geregistreerd in de myAudi App. Daar zijn de gegevens van de auto wel zichtbaar maar ik kan totaal géén connectie maken met de auto. Het uitlezen van bijvoorbeeld het laadniveau, actieradius en bedienen van klimaatregeling is niet mogelijk. Bovendien werkt op mijn MMI navigatie zaken als Google Maps, verkeersinformatie e.d. geheel niet: de auto is volledig off-line. De Audi dealer geeft aan dat dit bij meerdere recent afgeleverde Q4's het geval is.

Volgens de dealer heeft het er (mede) mee te maken dat ik niet als hoofdgebruiker aangemeld ben of kan worden maar als gastgebruiker. Ik vind dit zeer teleurstellend van een premium auto merk voor een dergelijke auto. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Vaag. Mijn auto is begin juni ook afgeleverd en ik heb deze problemen helemaal niet en ben gewoon netjes als hoofdgebruiker aangemeld en connectiviteit is (sinds ze de back-end hebben gefixt) 100% betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
Lupulus schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:54:

Ik heb precies hetzelfde vanaf aflevering in Juni.
Dealer ,Siemens NL en Siemens AG geven elkaar de schuld en het is nog steeds niet opgelost :( :(
Bij opnieuw mailen met de vraag wanneer er een oplossing komt krijg ik standaard mails terug na dagen wachten op antwoord met nietszeggende antwoorden als :"neem contact op met uw plaatselijke dealer" of nog mooier :" installeer uw app opnieuw op uw telefoon"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Sinds oktober vorig jaar in het bezit van de Q4, jammer dat ik nu lees dat er waarschijnlijk geen oplossing zal komen voor de problemen dat je niet als hoofdgebruiker ingelogd bent en geen verdere mogelijkheden binnen de app zult krijgen. Dit is een merk als Audi niet waardig, we blijven hopen op een oplossing daarvoor.
Deze week maar weer eens bij de dealer binnen stappen.

Positieve, het is een fijne reisauto, gister terug gekomen van 2 weken vakantie in zuid frankrijk regio Var.
De auto is comfortabel en geen straf om mee rond te toeren in bergachtige wegen. Wel zoals meer hier af en toe de melding dat traction control ingrijpt in flauwe bocht.
Wij blijven wel vinden dat de ingrepen op het stuur vrij fors zijn en af en toe voelt dat niet prettig. Addaptieve cruisecontrol werkt prima en dus ook veelvuldig gebruikt.

Verbruik met 3 personen en een volle kofferbak valt mij nog reuze mee, wij zijn op 3000 km uitgekomen op 19Kw /100 km, waarbij we wel overal de snelheid hebben aangehouden welke op de borden stond.
Qua laden positief, overal in luxemburg en frankrijk gebruik kunnen maken van de Shell recharge pas, verder ook niet gekeken of dit de voordeligste optie was.
Op de snelwegen telkens stints gedaan tussen de 200-300 km en ABRP gebruikt voor de laadpunten, de adressen overgezet in waze en kan zeggen dat dit goed ging.
Bij de snelladers aangekomen tussen de 5 en 20% en overal een acceptabele begin snelheid hoger dan 100Kw waarbij vaak in het begin de 130 aangetikt wordt. Met max 45 minuten weer op 85/90%
We hebben de stops als relaxed ervaren waar we voorheen tankten en weer door was het nu meer ontspannen.
Rondom Verdon hebben we wel geladen wanneer het kon en niet omdat het moest aan 11kw palen en deze staan nog niet allemaal in apps. 2 dorpjes bezocht waar de laadpaal stond welke in meerdere apps nog niet bekend waren.

Met laadstops hebben we gister de 1200 km afgelegd in 15 uur, dit had ik vooraf niet verwacht. Hierbij ben je natuurlijk wel afhankelijk van files, wij hebben alleen een half uur vertraging gehad bij Lyon.
Al met al een comfortabele reis gehad waar ik vooraf nog sceptisch was om met de EV te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Er zijn tientallen reacties in dit topic met hetzelfde issue. Ik had het ook na aflevering in December vorig jaar.
Korte antwoord. Gewoon wachten, komt vanzelf goed.
Het enige waar je de dealer voor nodig hebt is het initiele activeren van je hoofdgebruiker. Daarna werkt het of meteen, óf het duurt een tijdje. Niks aan te doen vrees ik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
Om de paar weken stuur ik een mail naar de Audi " klantenservice" over het hoofdgebruiker issue.
Ook altijd dezelfde waardeloze antwoorden echter in het antwoord van vandaag wordt voor het eerst een software update genoemd.. nou ja zeg, al na 10 maanden!

Het activeren van Audi connect voor uw Audi Q4 e-tron wordt door uw Audi dealer uitgevoerd. U kunt zelf een myAudi account aanmaken of uw dealer kan dit voor u uitvoeren. Het activeren van Audi connect in uw auto gaat automatisch als u uw auto start, nadat uw Audi dealer de activering heeft doorgevoerd in de systemen. Door het automatisch activeren, is er geen mogelijkheid om Audi connect zelf te activeren in uw auto. In de toekomst zal er, na een software update, meer mogelijk zijn in uw Audi Q4 e-tron met Audi connect.

Ik adviseer u om contact op te nemen met uw Audi dealer voor het activeren van Audi connect in uw Audi Q4 e-tron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:55:
[...]

Ik zit nu in Zuid Frankrijk en krijg ook de melding dat er geen dataverbinding kon worden opgebouwd en dat ik mijn netwerkdekking moest controleren. Ook andere zaken (de weersomstandigheden, nieuws etc.) werkt niet in de auto. Krijg dan ook die melding.

Onderweg begon de MMI te piepen en daarna werd deze automatisch geherstart. Dit heb ik 2 maal gehad.

Daarna constateerde ik dat de MyAudi app de data (status batterij) niet meer bijwerkte. Kan de auto dus niet aansturen.

In de app heb ik mij afgemeld en weer aangemeld als hoofdgebruiker. MMI weer geherstart door knop bij rijstanden.

Helaas zonder succes.

Is er in de auto te zien of ik als hoofdgebruiker aangemeld ben?
Ik heb contact gehad met dealer in Nederland. Aangegeven dat ik al een harde reset had gedaan en mij af- en aangemeld heb in de app, ik na inlog op My Audi alle info van de auto kon zien, het navigatiesysteem geen satellietbeelden liet zien maar een alleen een vage achtergrond en de te rijden route, het MMI systeem 2x is gecrasht en weer is opgestart.
M.i. heeft de auto geen verbinding met satellieten o.i.d.

Dealer heeft in systeem nagezien of ik nog als hoofdgebruiker in het systeem stond en dat was nog zo, alles stond op “groen”.

Advies: rij naar een Franse dealer om de auto uit te laten lezen en wellicht een update installeren.

Ik ga toch eens langs een dealer hier. Misschien stiekem toch een systeemupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-09 19:18
Gisteren werkt airco niet meer.
Er kwam alleen warme lucht uit.
Mijn vraag = 1 valt dat ook nog binnen garantie?
2 hoe lang ben je auto kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik heb mijn Q4 Launch Edition Advanced sinds eind juni dit jaar en heb eigenlijk nooit problemen gehad met de MMI/hoofdgebruiker problematiek wat hier door een aantal rijders wordt beschreven. Connectiviteit met de app werkte in het begin afwisselend maar sinds de (server) update een paar weken geleden werkt het bij mij in ieder geval goed. Ook twee weken in Frankrijk begin augustus geen problemen met MMI of de navigatie gehad. Alles werkt vlekkeloos. Dus wel zuur voor de rijders die hier blijkbaar nog steeds problemen mee hebben en het niet opgelost krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Simon.Q4 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:21:
1. Ja garantie
2. Dat ligt eraan hoe complex de reparatie is en of ze nieuwe onderdelen moeten bestellen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 16-09 20:36
Oske schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:56:
Ik heb mijn Q4 Launch Edition Advanced sinds eind juni dit jaar en heb eigenlijk nooit problemen gehad met de MMI/hoofdgebruiker problematiek wat hier door een aantal rijders wordt beschreven. Connectiviteit met de app werkte in het begin afwisselend maar sinds de (server) update een paar weken geleden werkt het bij mij in ieder geval goed. Ook twee weken in Frankrijk begin augustus geen problemen met MMI of de navigatie gehad. Alles werkt vlekkeloos. Dus wel zuur voor de rijders die hier blijkbaar nog steeds problemen mee hebben en het niet opgelost krijgen
Heb jij niet al versie 3669? Het zijn denk ik vooral de wagens met 3608 die de meeste problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0vds
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-12-2023
Gisteren bij de dealer geweest en die zei mei dat ‘’alle’ problemen software matig eind van het jaar zo goed als opgelost moeten zijn. De Q4 is te snel gelanceerd geweest en een veel groter succes ]als ze verwacht hadden en lopen ze voor nu nog achter de feiten aan… dus nog even geduld mensen. Mijn auto staat gepland 12/2023 besteld mei 2022 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
Luke the Duke schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:23:
[...]

Heb jij niet al versie 3669? Het zijn denk ik vooral de wagens met 3608 die de meeste problemen hebben.
Ik heb dezelfde problemen met deze versie :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5cyclLeCUN8-wI-cV8ZjRmdAGk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y7m96U7gxcDyhSMip7xJyYFI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 16-09 20:36
kdoornbo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:52:
[...]

[Afbeelding]
Jeemig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
  • Laatst online: 01-09 09:46
kdoornbo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:52:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde versies, ook geen online diensten en geen werkende app. Morgen mag hij weer naar de dealer. Kunnen ze gelijk mijn gordel maken en de lekkage bij de achterdeur in orde maken. En dan vergeten we maar dat er op zijn tijd rare dingen gebeuren: ramen en kofferbak die spontaan opengaan, allerlei alarmmeldingen die net zo snel weer weggaan als ze ontstaan, en gisteren weer eens het alarm dat op klaarlichte dag afgaat terwijl er niets of niemand in de buurt is.

Ps. Is het iemand al eens opgevallen dat het stuur niet helemaal recht voor je stoel zit? Herken ik dan wel weer van mijn Audi 80 uit de jaren ‘80, heerlijk nostalgisch gevoel…

Lang leve Audi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
TheWallet schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:48:
[...]

Ik heb dezelfde versies, ook geen online diensten en geen werkende app. Morgen mag hij weer naar de dealer. Kunnen ze gelijk mijn gordel maken en de lekkage bij de achterdeur in orde maken. En dan vergeten we maar dat er op zijn tijd rare dingen gebeuren: ramen en kofferbak die spontaan opengaan, allerlei alarmmeldingen die net zo snel weer weggaan als ze ontstaan, en gisteren weer eens het alarm dat op klaarlichte dag afgaat terwijl er niets of niemand in de buurt is.

Ps. Is het iemand al eens opgevallen dat het stuur niet helemaal recht voor je stoel zit? Herken ik dan wel weer van mijn Audi 80 uit de jaren ‘80, heerlijk nostalgisch gevoel…

Lang leve Audi!
A bon... Dat verklaart dan misschien waarom ze de 3669 nooit goed genoeg vonden om uit te rollen bij de bezitters van de 3608 versie die er nog erger aan toe is. Die 3669 heeft dus ook nog een update nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

Lang leve Audi!
Open ramen en kofferbak is hier al wel vaker voorbij gekomen. Dat komt doordat de knopjes van de afstandbediening nogal gevoelig zijn en je dus onbedoeld drukt als je 'm in je zak hebt. Een case biedt uitkomst!

Maandag gaat mijn Q4 naar de garage voor een nieuwe GPS antenne (ik ben inmiddels de Noordzee over en ga richting Norwich volgens mijn navi) en hoop voor het eerst dat ik géén update krijg bij herstel 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 06-09-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik krijg de temperatuur in de auto niet goed geregeld. Temp staat ingesteld op 19 gr. Bij het wegrijden met huidige temperaturen koelt de Q4 prima. Na enige tijd wordt het in de auto weer veel te warm en moet ik de schakelaar handmatig op ‘max’ zetten of de temperatuur op bijvoorbeeld 16gr. Is dit probleem herkenbaar?

In antwoord op eerdere comments zou ik persoonlijk nu voor de model Y, ev6 of BMW 4 kiezen en niet voor de Audi. Q4. Teveel issues, tegenvallende rij eigenschappen en zeer karig uitgevoerde auto. Past niet in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKootje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 10:31
Simon.Q4 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:21:
Ik ben de mijne bijna 2 weken kwijt geweest. Eerst moeten ze kijken wat het probleem is, en afhankelijk daarvan moeten ze het nog oplossen. Bij mij was de compressor kapot en deze moest besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2g-BywtZmP7QKKPdfyrAVoENP9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2Fx8oq5HhsmigdLrH2wxUPo.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik vanmorgen de snelweg opging viel het me op dat de totale kilometerstand niet meer in beeld stond en vervangen was door streepjes. Ook de ritteller gaf nog de stand van gisteren aan. Hij lijkt stuk te zijn.

Garage heeft me geadviseerd om direct even langs te komen, ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:23
De dealer heeft de klacht in een centrale database opgezocht en kwam daar een KB-artikel tegen met een screenshot van een Duitse auto met dezelfde storing. De informatie die erbij beschreven stond omtrent het oplossen van de klacht heeft hij uitgeprint:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5eS_t8PxhdtRhAQQzceRIWhfQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIEHNUiDdLNyeoNlVub1XGoo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee73
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-06-2024
Chirezza schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:40:
[Afbeelding]

Toen ik vanmorgen de snelweg opging viel het me op dat de totale kilometerstand niet meer in beeld stond en vervangen was door streepjes. Ook de ritteller gaf nog de stand van gisteren aan. Hij lijkt stuk te zijn.

Garage heeft me geadviseerd om direct even langs te komen, ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn..
Ik heb dit in juli jl ook gehad. De KM-standen bleven enkele dagen weg. Uiteindelijk kwam het weer terug en was de kilometerstand van de auto wel gewoon verder mee opgelopen; geen stilstand.
Dit beïnvloedt overigens wel het kilometer-verloop van het lange ritgeheugen. Deze blijft wel stilstaan dus die kan je beste resetten zodra je je kilometerstanden weer ziet verschijnen.

Audi Q4 Sportback 40 Advanced Mythoszwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Aarts ACM schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:11:
Ik krijg de temperatuur in de auto niet goed geregeld. Temp staat ingesteld op 19 gr. Bij het wegrijden met huidige temperaturen koelt de Q4 prima. Na enige tijd wordt het in de auto weer veel te warm en moet ik de schakelaar handmatig op ‘max’ zetten of de temperatuur op bijvoorbeeld 16gr. Is dit probleem herkenbaar?

In antwoord op eerdere comments zou ik persoonlijk nu voor de model Y, ev6 of BMW 4 kiezen en niet voor de Audi. Q4. Teveel issues, tegenvallende rij eigenschappen en zeer karig uitgevoerde auto. Past niet in deze tijd.
Lijkt me op het genieke airco issue dat een hele hoop Q4's hebben. Issue met compressor en/of niet (helemaal) efgevuld. Maar dat terzijde? 19 graden? Das lekker fris :-)

De Model Y deal van dit moment is idd wel een hele mooie overigens. 49K voor alles er op en aan. Zou het weten als ik op dit moment kon kiezen, ook al zou dat puur praktisch zijn, vind ze afschuwelijk. i4 is heel erg mooi en wel echt "premium" idd. Wat de Q4 zeer zeker niet is. Ben overigens nog steeds erg blij met mijn Q4. Rijdt mi echt gewoon fantastisch, ondanks de pauper afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:16
Luke the Duke schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:23:
[...]

Ik heb versie 3608. Eerlijk gezegd ervaar ik geen softwareproblemen (behalve de opstartmelding). Heel sporadisch klopt de tijd niet op het MMI scherm, maar dit is het dan ook. Auto heb ik nu bijna een jaar in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
Maurice- schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:15:
[...]

Open ramen en kofferbak is hier al wel vaker voorbij gekomen. Dat komt doordat de knopjes van de afstandbediening nogal gevoelig zijn en je dus onbedoeld drukt als je 'm in je zak hebt. Een case biedt uitkomst!
Dat zou knap zijn, sleutel hangt namelijk aan een haakje in een sleutelkastje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
In Duitsland kan je duo zone klimaat achteraf installeren met dacht ik roostertjes voor achteraan. 345 euro om het definitief te installeren maar je kan ook voor een bepaalde tijd de optie bestellen. Ik zag dat 3 jaar 185 euro kost geloof ik... je kan de optie maar 1x bestellen...dat lijkt dus eigenlijk wel interessanter als de hoge prijs die werd gevraagd voor de 3-zone die vroeger in een duur optiepakket zat... (nu is 3 zone standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
[Afbeelding]

Deze heb ik ook een aantal keren gehad met de 3608 software. Hoopvol dat ze nu iets beginnen te noemen qua software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
[Afbeelding]

Ook aan de hand gehad bij een lang traject. Na een eerste laadstop (ca. 35 minuten) was het probleem nog steeds aanwezig. Na een tweede laadstop (duurde net iets langer denk ik) was het probleem plots weg. Ook SW 3806.
Wat me trouwens in de Navi ook opviel bij die tussenstops was het feit dat de verwachte SoC bij aankomst op de tussenstop tijdens de rit alsmaar opliep en naarmate ik die tussenstop bereikte was die verwachte SoC zelfs kort bij 90% terwijl ik aankwam met ca. 15% of zo (tijd om te laden). Heeft wel niks te maken met die ontbrekende km-stand. Dit gebeurde ook op een traject waar ik met die km-stand geen probleem had.

En zoveel meer. Allerlei spookmeldingen die dan plots weer verdwijnen, nog zoiets....

Iemand die dit allemaal leest en zelf geen Q4 heeft, die denkt beslist dat we allemaal overdrijven en vanalles aan het verzinnen zijn. Dit houdt toch niemand voor mogelijk als je het zelf niet meemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSr
  • Laatst online: 16-03 14:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk0snca1uTGLj1vEgmqmag7DoBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDrynXIabFtPwSreE5TR6K74.jpg?f=fotoalbum_large
Deze melding kreeg ik maandag
Op dinsdag kon ik naar Van Udenhout in Eindhoven
Vandaag door Louis Vosters de SOS module vervangen
Super service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
Babavers schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:23:
[...]
Iemand die dit allemaal leest en zelf geen Q4 heeft, die denkt beslist dat we allemaal overdrijven en vanalles aan het verzinnen zijn. Dit houdt toch niemand voor mogelijk als je het zelf niet meemaakt....
Ik denk dat op dit forum vooral bezitters van een Q4 zitten en personen die deze in bestelling hebben staan (en enkelen die blijven hangen, ondanks annulering). Om degenen die nog aan het wachten zijn, toch wat meer hoop te geven: versie 3669 werkt bij mij prima. Het kostte wel belachelijk veel moeite om als hoofdgebruiker aangemeld te worden. Een keer of vijf liep het proces vast helemaal aan het einde. Ik werk in de IT en ik heb nog nooit een klant durven vragen iets zes keer opnieuw te proberen zonder ook maar iets anders te doen. Maar toch: de zesde keer lukte het. En sindsdien werkt het foutloos bij mij. Misschien juich ik te vroeg (na twee weken), maar ik ben tevreden. En ik blijf, hoe subjectief ook, de Q4 momenteel de mooiste EV in deze prijsklasse vinden. Model Y: lelijk (subjectief opnieuw), superstug geveerd en Chinees (althans voorlopig de RWD versie)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Vakantie update met de Q4 op Corsica.

Heenreis goed te doen met laden
Eerste dag echter lekke band op Corsica. 8 dagen moeten wachten op nieuwe achterband. Meteen 2 nieuwe dat is hier verplicht. Duur grapje 840 euro.

8 dagen in een huur Citroen gereden. In alles een fijnere metgezel dan de Q4. Betere airco. Betere vering op slechte wegen. Beter afgewerkt ook…. Even de frustratie kwijt zeg maar.

Laden hier gaat. Lokale palen werken niet of nauwelijks. Meer de spaarzame 50kw laders gelukkig wel.

Laatste Audi voor deze man ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:10:
[...]

Ik heb contact gehad met dealer in Nederland. Aangegeven dat ik al een harde reset had gedaan en mij af- en aangemeld heb in de app, ik na inlog op My Audi alle info van de auto kon zien, het navigatiesysteem geen satellietbeelden liet zien maar een alleen een vage achtergrond en de te rijden route, het MMI systeem 2x is gecrasht en weer is opgestart.
M.i. heeft de auto geen verbinding met satellieten o.i.d.

Dealer heeft in systeem nagezien of ik nog als hoofdgebruiker in het systeem stond en dat was nog zo, alles stond op “groen”.

Advies: rij naar een Franse dealer om de auto uit te laten lezen en wellicht een update installeren.

Ik ga toch eens langs een dealer hier. Misschien stiekem toch een systeemupdate?
Vandaag eens bij de Franse dealer langs geweest. Vriendelijke mensen en zeer bereidwillig, koffie smaakte prima 👍. Hebben een softe en harde reset gedaan en vanuit de backup de installatie opnieuw uitgevoerd maar de connectie van de auto met de satelliet kwam helaas niet tot stand. Vervolgens vroegen ze, omdat ze de auto aan de diagnoseapparatuur moesten aansluiten, tot wanneer wij bleven. Ik vroeg wanneer ze dat dan in konden plannen? 23 oktober a.s. 7(8)7 7(8)7 :w.

Ik zei dat er ook nog centjes verdiend moesten worden en ik zelfs op mijn vakantie niet los kan komen van mijn werk maar 23 oktober het niet gaat worden.

Dan morgen de dealer in Nederland maar bellen om alvast een datum te prikken voor een diagnose etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoVDC
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik zit momenteel in Zuid Frankrijk. Wat ik al enkele malen heb ondervonden is dat de MMI telkens uitviel als ik aan de Péage stil stond om te betalen. Na enkele minuten startte die weer automatisch op…..
Laden lukt hier wel, alhoewel ik nog maar 1 maal een laadsnelheid gehaald heb van 125 kWh. Voor de rest is het altijd lager, zelfs aan de superchargers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
LeoVDC schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:52:
Ik zit momenteel in Zuid Frankrijk. Wat ik al enkele malen heb ondervonden is dat de MMI telkens uitviel als ik aan de Péage stil stond om te betalen. Na enkele minuten startte die weer automatisch op…..
Laden lukt hier wel, alhoewel ik nog maar 1 maal een laadsnelheid gehaald heb van 125 kWh. Voor de rest is het altijd lager, zelfs aan de superchargers.
Haha! Dit kan heel goed komen omdat je van je stoel kwam bij het betalen, en het systeem dacht dat jij ging uitstappen ;-)!

Tenzij je met een kastje betaalde en door kon rijden zonder stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeoVDC
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09-2022
Mja, ik betaal helaas met creditcard. Tot daar dus jouw theorie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
sbin schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:06:
[...]

Lijkt me op het genieke airco issue dat een hele hoop Q4's hebben. Issue met compressor en/of niet (helemaal) efgevuld. Maar dat terzijde? 19 graden? Das lekker fris :-)

De Model Y deal van dit moment is idd wel een hele mooie overigens. 49K voor alles er op en aan. Zou het weten als ik op dit moment kon kiezen, ook al zou dat puur praktisch zijn, vind ze afschuwelijk. i4 is heel erg mooi en wel echt "premium" idd. Wat de Q4 zeer zeker niet is. Ben overigens nog steeds erg blij met mijn Q4. Rijdt mi echt gewoon fantastisch, ondanks de pauper afwerking.
Ik heb de advanced premium plus (geloof ik), was inclusief btw 68.450. Met zonnedak en Sonos en sportstoelen en head up display enzo. En sediment houten dashboard, sportvelgen ambient light en dynamisch pakket en nog wat meer gedoe. Hij voelt voor mij iig niet als een pauperbak.
Vergelijk je de andere auto’s met zo’n soort model of met de ‘gewone’ standaard uitvoering van de Q4?

Ik weet niet om welke reden de Q4 als een goedkoop afgewerkte auto te boek staat.

Kortom: ik ben benieuwd!

• Dean Martin
  • Niet online
dolfg schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:17:
[...]

Ik heb de advanced premium plus (geloof ik), was inclusief btw 68.450. Met zonnedak en Sonos en sportstoelen en head up display enzo. En sediment houten dashboard, sportvelgen ambient light en dynamisch pakket en nog wat meer gedoe. Hij voelt voor mij iig niet als een pauperbak.
Vergelijk je de andere auto’s met zo’n soort model of met de ‘gewone’ standaard uitvoering van de Q4?

Ik weet niet om welke reden de Q4 als een goedkoop afgewerkte auto te boek staat.

Kortom: ik ben benieuwd!
Wat ik vanaf begin af heb gezegd is het interieur (zeker bij een niet S-line) gewoon Audi onwaardig naar mijn mening.

Dingen die ik me nog herinner: Kaal plastic tot kniehoogte, achterin zowat geen afwerking, de achterdeur scharnieren lijken wel erg iel en fragiel, de gebruikte materialen zijn mwah mwah...

The best is yet to come

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
[...]

Lang leve Audi!
Ramen en kofferbak die spontaan open gaan? ik heb dit bij een vorige vag auto ook gehad, bleek mijn eigen schuld. Sleutel in tas/broekzak die dan klemzat waardoor de knopjes lang ingedrukt bleven en de ramen open gingen als ik van de auto wegliep 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Dean Martin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 06:22:
[...]

Wat ik vanaf begin af heb gezegd is het interieur (zeker bij een niet S-line) gewoon Audi onwaardig naar mijn mening.

Dingen die ik me nog herinner: Kaal plastic tot kniehoogte, achterin zowat geen afwerking, de achterdeur scharnieren lijken wel erg iel en fragiel, de gebruikte materialen zijn mwah mwah...
Klopt de basisversie is erg kaal, maar ik vind het volledig S line interieur zeker niet armoedig...het geeft mij toch een 'voldoende premium' gevoel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
SWIGGA schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:40:
[...]

Klopt de basisversie is erg kaal, maar ik vind het volledig S line interieur zeker niet armoedig...het geeft mij toch een 'voldoende premium' gevoel...
Mits je recht vooruit kijkt helemaal eens. Kijk je naar beneden, zijkant of naar achteren, dan is het echt niet "premium". Keihard plastic overal, geen afwerking. Je kijkt zo op het staal van de portieren. Gordel zie je zo in de bodem zitten. Rails van de stoelen kijk je zo op. Geen vilt/stof in de portiervakken. Kofferbak niet netjes afgewerkt, geen knopjes om stoelen te laten omklappen etc.
Heb dit niet eerder gezien in vorige D segment leaserts. Volkswagens, Renaults, BMW, Peugeot, Volvo. Werkelijk allemaal waren ze netter afgewerkt en zeker geen 63K!
Zit overigens wel allemaal zeer degelijk in elkaar. Na half jaar Q4 nog steeds geen kraakje en als een blok op de weg.

Klinkt als een klaagzang, maar nog steeds wel erg blij met de Q4. Zeker na heerlijk ontspannen lange vakantieritten. Zou hem nu alleen niet meer nemen nu er meer keus is. Zeker niet met de >16% bijtelling en de absurde prijsverhogingen. Maar veel opties zijn er overigens ook niet. Is momenteel geen goede tijd om een nieuwe leasewagen te kiezen. Blij dat ik nog 3 jaar mag,

[ Voor 16% gewijzigd door sbin op 08-09-2022 11:27 ]

• TheWallet
hens72 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:08:
[...]

Ramen en kofferbak die spontaan open gaan? ik heb dit bij een vorige vag auto ook gehad, bleek mijn eigen schuld. Sleutel in tas/broekzak die dan klemzat waardoor de knopjes lang ingedrukt bleven en de ramen open gingen als ik van de auto wegliep 8)7 8)7 8)7
Dat was ook het eerste dat mijn dealer zei. Of dat mijn kinderen dat hadden gedaan. Nu zijn mijn kinderen 18 en 19 en hangt de sleutel in een sleutelkastje. Maar, het had gekund 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
sbin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:24:
[...]

Mits je recht vooruit kijkt helemaal eens. Kijk je naar beneden, zijkant of naar achteren, dan is het echt niet "premium". Keihard plastic overal, geen afwerking. Je kijkt zo op het staal van de portieren. Gordel zie je zo in de bodem zitten. Rails van de stoelen kijk je zo op. Geen vilt/stof in de portiervakken. Kofferbak niet netjes afgewerkt, geen knopjes om stoelen te laten omklappen etc.
Heb dit niet eerder gezien in vorige D segment leaserts. Volkswagens, Renaults, BMW, Peugeot, Volvo. Werkelijk allemaal waren ze netter afgewerkt en zeker geen 63K!
Zit overigens wel allemaal zeer degelijk in elkaar. Na half jaar Q4 nog steeds geen kraakje en als een blok op de weg.

Klinkt als een klaagzang, maar nog steeds wel erg blij met de Q4. Zeker na heerlijk ontspannen lange vakantieritten. Zou hem nu alleen niet meer nemen nu er meer keus is. Zeker niet met de >16% bijtelling en de absurde prijsverhogingen. Maar veel opties zijn er overigens ook niet. Is momenteel geen goede tijd om een nieuwe leasewagen te kiezen. Blij dat ik nog 3 jaar mag,
Ik herken dit heel goed. Rij zelf geen Q4, maar een A4. Vriendin van ons rijdt een Q4 intro edtion.
Portierbekleding is geheel hard plastic en voelt ruw aan.
De "stoffen" bekleding van de A, B en C-stijl is hard plastic met een "textiel"motief erin. In mijn A4 (MY2018) zijn deze stijlen met echt stof bekleed.
Het onderstel voelt vrij stug aan en je voelt de "starre" achteras werken.

Wel mooi auto om te zien, maar een A4 is echt een ander niveau. Ben wel benieuwd welke besparingen ze daarin hebben doorgevoerd. Met 3-4 weken krijg ik mijn nieuwe lease-A4.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:34
Sinds gisteren terug van een 5000 km tripje Denemarken, Zweden en Noorwegen.
Hierbij wat ervaringen:

Allerlei soorten wegen voor de kiezen gehad, van snelwegen tot kronkelige steile bergweggetjes en Ik moet zeggen: ik ben dik tevreden met de rijkwaliteiten van de Q4. Power is eigenlijk genoeg aanwezig en nooit het gevoel gehad tekort te komen. Nu heb ik sinds ik elektrisch rijdt mijn rijstijl wat aangepast in de zin van de maximale snelheden die gereden worden. Niet meer zoals vroeger met constant 160km/h en als ik alleen was met 200+ maar relaxed met max 135 op de duitse snelwegen en heel soms een korte uitschieter naar 140-150km/h. Verder in de regel 10km/h onder de max grens, daar waar je de rest niet ophoudt.
Je wordt wat ouder en met een ega die hard rijden maar niks vind is het tijd voor meer "gezapigheid".
Wat comfort betreft deel ik de kritiek die men hoort wat betreft de hardheid van het onderstel.

Qua navigatie en laadstrategie heb ik mij beperkt tot het onboard navigatie systeem waarbij ik google maps als second opinion gebruikt heb. Lokaal heb ik met vooral de chargefinder app gezocht naar laadpalen. De andere zoals chargemap en de shell recharge app laten in scandinavie behoorlijke steken vallen.
Omdat ik de e-tron laadpas met transit tarief heb en laden met ionity daarmee heel voordelig is heb ik alle Ionity laadstations op de route in de favorieten gezet en kon zo prima de strategie uitstippelen. Twee derde van de laadacties zijn bij Ionity gedaan en de rest met een lokale AC laadpaal, of een andere snellader. De e-tron laadplanning van de navigatie heb ik alleen gebruikt om in te schatten met hoeveel lading ik op een ingegeven reisdoel aankom gebaseerd op het actuele laadniveau. Verder heb je er niet zoveel aan als je specifieke laadproviders voorkeuren hebt. Je kunt ze niet filteren. Raar is ook dat hij steeds voorstelt om bij een tussenstop naar 95% te laden om vervolgens ergens met meer dan 50% aan te komen.
Boven de 80% gaat het langzaam en voegt niet veel toe en ik weet niet of je die 95% grens ergens kunt instellen. De standaard laadgrens staat bij mij op 80%.
Hier is ruimte voor verbetering maar heeft mij niet ertoe gebracht andere apps zoals abrp te gaan gebruiken.
Met de e-tron laadplanner kon ik wel gericht de actuele laadsessies verkorten omdat ik dan bij de volgende geplande stop met voldoende laag niveau aankom.

130kW laadvermogen was bij de actuele temperaturen eerder regel dan uitzondering. Ik heb zelfs een keer de 138kW aangetikt. Pas richting midden Noorwegen met lage nachtelijke temperaturen bleef het steken bij max 100kW. Het is geen Taycan of fat e-tron niveau maar heel acceptabel. Al viel het me wel op dat de laadsnelheid bij veel laadsessies van andere als laadmonsters te boek staande vehikels me wat tegenviel. (o.a EV6)

Als backup heb ik de Shell laadpas meegenomen maar heb wel gemerkt dat heel veel AC laadpalen de e-tron en shell passen niet vreten en je genoodzaakt bent met een app te werken. Wat ook niet altijd werkt omdat ik "buitenlander" ben. Ik hoop dat dit in de toekomst wat verbeterd en er meer uniformiteit of regelgeving komt.

Qua kosten lach ik me dood: nog niet alle transactie zijn binnen maar mijn inschatting is dat ik qua brandstof kosten 40% kwijt ben van de brandstof kosten die ik zou maken met mijn vorige benzine auto. (octavia) In Noorwegen bij Ionity 19 cent per kWh !!

Qua problemen een keer gehad dat een Ionity snellader sessie bij 70% met een vage foutmelding afbrak. Ik vermoed probleem met het laadstation zelf. App heeft buiten een enkele keer geen verbinding, feilloos gefunctioneerd.

Standaard schakel ik de Lane departure warning uit want dat geruk aan het stuur moet ik niet hebben. Zeker niet bij de smalle Duitse baustellen. Sporadisch een onterechte "handen aan het stuur" melding gehad en het meest irritante is het automatisch afremmen en recupereren op plekken waar het systeem een bord met lagere snelheid ziet op bijvoorbeeld een parallelweg.

Samengevat een hele positieve ervaring en in ieder geval in de zomer een fijne reiswagen.
In de winter zal het anders zijn maar ik ga niet (meer)op wintersport.
Als Audi de navigatie/laad planning weet te verbeteren naar het niveau van Tesla en de andere hikjes eruit weet te halen ben ik 100% tevreden.

Wat statistiek: Afgelegde afstand 5004,6km verbruik 17,7kWh/100km gem snelheid 67km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheese52
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-10-2023
SWIGGA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:23:
In Duitsland kan je duo zone klimaat achteraf installeren met dacht ik roostertjes voor achteraan. 345 euro om het definitief te installeren maar je kan ook voor een bepaalde tijd de optie bestellen. Ik zag dat 3 jaar 185 euro kost geloof ik... je kan de optie maar 1x bestellen...dat lijkt dus eigenlijk wel interessanter als de hoge prijs die werd gevraagd voor de 3-zone die vroeger in een duur optiepakket zat... (nu is 3 zone standaard)
Op welke site kwam je dat tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Cheese52 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:15:
[...]

Op welke site kwam je dat tegen?
Functions on demand op de Duitse audi website. Het gaat ook voor ons beschikbaar zijn, tenminste als je het '23 model hebt... er zal nog meer beschikbaar worden. Ik heb trouwens ook gelezen dat elke motorisering van de Q4 nu +/- 20 km verder zou komen wegens nieuwe software voor het regeneratief remmen... de 50 e tron zou het meeste winst boeken... zal in de praktijk niet heel veel schelen (10km) maar het kan maar beter worden he 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
sbin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:24:
[...]

Helder! Ja ik kom van een Peugeot en het is mijn eerste Audi. Dus als onwetende ben ik wel blij, maar ik snap dat het voor ervaren Audi rijders een terugval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Even een update:

Inmiddels al 2 maanden een perfecte werkende app ervaring en de connectie tussen App en Auto is ook vlekkeloos. Lijkt er echt op dat ze voor de dit jaar geleverde autos een oplossing hebben die werkt. Hopelijk krijgen ook de early-adopters binnenkort eindelijk de benodigde firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
sohus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:42:
Even een update:

Inmiddels al 2 maanden een perfecte werkende app ervaring en de connectie tussen App en Auto is ook vlekkeloos. Lijkt er echt op dat ze voor de dit jaar geleverde autos een oplossing hebben die werkt. Hopelijk krijgen ook de early-adopters binnenkort eindelijk de benodigde firmware updates.
Moet zeggen dat ik als 'early adopter' ook al een tijd geen problemen heb ervaren met de app!

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
MV999 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:36:
[...]

Moet zeggen dat ik als 'early adopter' ook al een tijd geen problemen heb ervaren met de app!
Ja, volgens mij zijn de meeste fixes back-end geweest (LTE, sever-side etc.) maar van wat ik begrijp zijn de eerder geleverde auto's nog op een oudere firmware die alleen in de garage kan worden bijgewerkt en dat is nog bij niemand gebeurd. Maar als dat verder geen problemen oplevert des te beter!

Kan jij bijvoorbeeld al een laad timer starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
Ik heb inmiddels ook een update van mijn dealer. Online diensten en app werken nog steeds niet. Dealer kan hier niets aan doen zegt hij. Audi werkt aan een oplossing maar of deze op korte termijn beschikbaar komt of over enkele maanden, daar durft hij geen uitspraak over te doen. Blijven afwachten dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
sohus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:39:
[...]

Ja, volgens mij zijn de meeste fixes back-end geweest (LTE, sever-side etc.) maar van wat ik begrijp zijn de eerder geleverde auto's nog op een oudere firmware die alleen in de garage kan worden bijgewerkt en dat is nog bij niemand gebeurd. Maar als dat verder geen problemen oplevert des te beter!

Kan jij bijvoorbeeld al een laad timer starten?
Voor zover ik weet helaas niet. Ook inderdaad nog niets vernomen van een dergelijke update die beschikbaar zou komen. Momenteel ervaar ik de auto nog steeds als zeer prettig en hoop ik dat in ieder geval de gastgebruiker ooit nog gefixed wordt 8)7

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
MV999 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:45:
[...]

Voor zover ik weet helaas niet. Ook inderdaad nog niets vernomen van een dergelijke update die beschikbaar zou komen. Momenteel ervaar ik de auto nog steeds als zeer prettig en hoop ik dat in ieder geval de gastgebruiker ooit nog gefixed wordt 8)7
Ja ik heb mijn auto in Juni gekregen en dus wel vanaf begin een laadtimer functie en ook de gastgebruiker is voor mij geen issue, de auto toont altijd netjes mijzelf als gebruiker.

Dat is wat ik bedoelde met ik hoop dat jullie ook snel krijgen wat jullie toekomt gezien de waarde van de auto!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
TheWallet schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:45:
Ik heb inmiddels ook een update van mijn dealer. Online diensten en app werken nog steeds niet. Dealer kan hier niets aan doen zegt hij. Audi werkt aan een oplossing maar of deze op korte termijn beschikbaar komt of over enkele maanden, daar durft hij geen uitspraak over te doen. Blijven afwachten dus…
Ik zou dat niet accepteren. Raar dat het bij andere mensen wel werkt en bij jou niet. Ik zou eisen dat Audi en/of met de dealer zorgt dat je nieuwe firmware krijgt, LTE chip of whatever er nodig is om de boel te laten werken. Als je een iPhone koopt en de 5G verbinding chip werkt niet ga je dat toch ook niet accepteren (als het niet aan de provider ligt waar je natuurlijk bij een telefoon nog mee te maken hebt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:24:
[...]

Vandaag eens bij de Franse dealer langs geweest. Vriendelijke mensen en zeer bereidwillig, koffie smaakte prima 👍. Hebben een softe en harde reset gedaan en vanuit de backup de installatie opnieuw uitgevoerd maar de connectie van de auto met de satelliet kwam helaas niet tot stand. Vervolgens vroegen ze, omdat ze de auto aan de diagnoseapparatuur moesten aansluiten, tot wanneer wij bleven. Ik vroeg wanneer ze dat dan in konden plannen? 23 oktober a.s. 7(8)7 7(8)7 :w.

Ik zei dat er ook nog centjes verdiend moesten worden en ik zelfs op mijn vakantie niet los kan komen van mijn werk maar 23 oktober het niet gaat worden.

Dan morgen de dealer in Nederland maar bellen om alvast een datum te prikken voor een diagnose etc.
Vanochtend kreeg ik ineens een melding dat Audi connect diensten succesvol zijn geïnstalleerd en zag ook dat de LTE- verbinding er weer was. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZx1ifut7FaVdgEQNXsxW9xl-pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9TlRiKyhgmIVVKdlLs2IzFR.jpg?f=fotoalbum_large
Ook de satellietafbeeldingen in de navigatie zijn weer beschikbaar. Nu werkt alles gewoon weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 09:23
sohus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:49:
[...]

Ik zou dat niet accepteren. Raar dat het bij andere mensen wel werkt en bij jou niet. Ik zou eisen dat Audi en/of met de dealer zorgt dat je nieuwe firmware krijgt, LTE chip of whatever er nodig is om de boel te laten werken. Als je een iPhone koopt en de 5G verbinding chip werkt niet ga je dat toch ook niet accepteren (als het niet aan de provider ligt waar je natuurlijk bij een telefoon nog mee te maken hebt).
Iedereen is al bij de dealer en bij Audi aan het klagen, er is tot nu toe geen datum.
Wat kun je nog meer doen? De update is nog steeds niet beschikbaar.
En tot die tijd blijft de app maar half werkend en zal de auto je adressen weggooien / tijd niet kloppend laten lopen/ als gastgebruiker ingelogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
wimbre schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:10:
[...]

Vanochtend kreeg ik ineens een melding dat Audi connect diensten succesvol zijn geïnstalleerd en zag ook dat de LTE- verbinding er weer was. [Afbeelding]
Ook de satellietafbeeldingen in de navigatie zijn weer beschikbaar. Nu werkt alles gewoon weer zoals het hoort.
Ik had mijn beklag bij Audi Support gedaan en die vroegen om error meldingen dus ik heb wat screenshots gestuurd en daarna was het vrij snel opgelost. Welicht dat ze remote toch voor een specifieke auto dingen kunnen resetten, restarten, OTA-en of whatever want ik vind het toch wel toevallig hoe het loopt.

Voor mijn gevoel zitten veel van de problemen rondom de LTE simkaart/verbinding in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
sohus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:13:
[...]

Ik had mijn beklag bij Audi Support gedaan en die vroegen om error meldingen dus ik heb wat screenshots gestuurd en daarna was het vrij snel opgelost. Welicht dat ze remote toch voor een specifieke auto dingen kunnen resetten, restarten, OTA-en of whatever want ik vind het toch wel toevallig hoe het loopt.

Voor mijn gevoel zitten veel van de problemen rondom de LTE simkaart/verbinding in de auto.
maandag had ik gebeld naar de Nederlandse dealer maar die gaf aan dat ik langs een Franse dealer kon gaan maar beiden hebben het probleem niet kunnen verhelpen. De Franse dealer zal verder ook geen actie ondernomen hebben en ik vermoed de Nederlandse dealer ook niet omdat ik verder nog geen reactie terug had gegeven.

Ik krijg het idee dat er periodiek (in groepjes) contact gelegd wordt door de servers van Audi met de Q4’s om kleine updates (voor bugs) uit te voeren.

Het probleem zit m.i. idd in de auto zelf. Ik heb wel een aantal malen gehad dat de auto prima werkte (ook de LTE-verbinding) maar er een verbindingsprobleem was met de auto en de app en dat loste zich steeds na een aantal dagen weer op. Wellicht veroorzaakt door serverproblemen bij Audi.

Maar nu was de LTE-verbinding er niet en dan is het ook logisch dat er vervolgproblemen ontstaan.

Nadat ik bij de Franse dealer was geweest had ik zelf verder nog geen actie ondernomen en onderweg ineens de melding dat de installatie was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 15-09 20:11

Sinds vandaag werkt LTE bij mij weer, net zoals de online diensten.
Gisteren kreeg ik een mail van de dealer (Duitse) ihkv AVG zaken. Of ik akkoord was dat men van afstand de auto in kan lezen waarbij tevens andere zaken dan kunnen worden ingezien.
Na akkoord had ik ineens de my audi app weer werkend, LTE die het weer deed in combinatie met de my audi app. Release info geeft versie 4.12 aan.
Toen ik in de auto stapte was de nav. aan het updaten! En de online verkeersdienst werkt ook weer.
Ben benieuwd of dot ook weer bij de Nederlandse voertuigen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Mijn navigatie ziet er nu zo uit…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlS5opC3ipMhXedp2VITJJNIGM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdSklfH0NV2rhAYjxTPClURw.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die Google satellite maps ook mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
dolfg schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:29:
[Afbeelding]

Bij mij was dit na de update ook weg maar in MMI de setting aangepast en daarna had ik de satellietweergave weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Bij mij is ie nu ook weer weg. Geen satellietweergave en geen verkeer online meer... Lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Oké, duidelijk. Dank voor het delen, dan heb ik niet het gevoel dat mijn auto brak is.
En net weer thuis en werkadres ingevoerd . Maandelijkse ergernis.
Maar die grijze kaart heb ik nooit zo lang gehad. Alle instellingen goed, alleen geen enkele verbetering.

• Dean Martin
  • Niet online
Weet iemand of je ergens alleen snelwegladers kunt instellen in de navi? Ik kan het nergens vinden (in de fat, maar dat verschilt niet zo veel denk ik)...

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Dean Martin schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:43:
Weet iemand of je ergens alleen snelwegladers kunt instellen in de navi? Ik kan het nergens vinden (in de fat, maar dat verschilt niet zo veel denk ik)...
Het enige wat m.i. mogelijk is dat als je gaat zoeken vanuit het navigatiescherm je de optie hebt alleen snelladers (HPC) te zoeken. Het continue filteren en weergeven als "points of interest" op het naivischerm heb ik niet voor elkaar gekregen.

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:47
dolfg schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:29:
[Afbeelding]

Bij mij gaf Google satelite ook problemen vanochtend. Het wordt wel geladen, maar alleen super low-res.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Dean Martin schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:43:
Voor zover ik weet niet mogelijk, evenals het niet kunnen instellen van favoriete aanbieders van snelladers, zoals ionity of fastned. Zou wat mij betreft de navigatie een stuk beter maken...

• kdoornbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9tYNO_huP-n2rMxjO2HZHEzfWk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ganchPab1oRR2firYOYepwV4.png?f=user_large

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
pschouten schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:22:
[...]

Bij mij gaf Google satelite ook problemen vanochtend. Het wordt wel geladen, maar alleen super low-res.
Kaartupdate duurde vanochtend een eeuwigheid en (weer) geen online verkeersinfo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Op de terugweg vanuit Z-Frankrijk naar huis: 'elektrische storing zoek service' icm verlies vermogen. Op de vluchtstrook moeten stoppen. Na 10 minuten vermogen terug maar melding bleef. Wel naar huis gereden met zwetende handjes. Eenmaal thuis melding weg.

Nog wat observaties:

De banden zijn duur. 2 nieuwe achterbanden 840 euro in Frankrijk.
De airco koelt slechter dan bij andere auto's. Bij 30 gr plus parkeren in de zon heeft de airco moeite het interieur snel te koelen
Laadinfra langs de Franse autoroutes wordt snel beter. Nog enkele 'gaten' in regio Bourgogne-Lorraine. Ten zuiden van Lyon beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Laadinfra langs de Franse autoroutes wordt snel beter. Nog enkele 'gaten' in regio Bourgogne-Lorraine. Ten zuiden van Lyon beter.
2 Weken geleden geen probleem hoor. Vrijwel elke Aire heeft echt wel een snellader, ook als staan ze (nog) niet overal aangegeven. Zowieso is er bij Nancy ook een Tesla (Laxou). Verder Ionity op Aires bij Langres/Nuits-st-Georges, Gevrey-Chambertin.

• JohnSr
  • Laatst online: 16-03 14:11
Afgelopen weekend storing in mijn 360° camera’s gehad.
Werkten geen van alle meer.
Vandaag bij Van Udenhout weer aan de gang gekregen.
Met dank aan Louis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 15-09 20:11
YouTube: Audi Q4 E-Tron boot/trunk height limit.

Kopieer de link en ontdek handigheidje mbt elektrisch openen en vastzetten hoogte van de achterklep.
Weer wat geleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Motormuis69 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:30:
[...]

Kaartupdate duurde vanochtend een eeuwigheid en (weer) geen online verkeersinfo
Zojuist bevestigde klantenservice dat er inderdaad server issues zijn mbt online verkeersinfo

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tphj7fToyUg8TtOckDUsTEitazs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBylGyYi71FelU1QpiQ5hxBC.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee wat ik hieraan moet doen? De navigatie update lijkt te blijven hangen (lees: staat al een dag of twee op deze status...)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:29
party42 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:14:
[Afbeelding]

Iemand enig idee wat ik hieraan moet doen? De navigatie update lijkt te blijven hangen (lees: staat al een dag of twee op deze status...)
nadat hij al 3x de update geinstalleerd had, bleef hij bij mij ook zo hangen. na lange rit stond er plots afgerond (dacht deze term) en sindsdien niet meer gezien

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Solidsystem87 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:57:
[...]

nadat hij al 3x de update geinstalleerd had, bleef hij bij mij ook zo hangen. na lange rit stond er plots afgerond (dacht deze term) en sindsdien niet meer gezien
Ok, we wachten nog even af...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• sbin
Motormuis69 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:16:
[...]

Zojuist bevestigde klantenservice dat er inderdaad server issues zijn mbt online verkeersinfo
Ah, thx voor die info. Heb al 3 dagen idd geen verkeersinfo meer (en adressen zoeken werkt ook niet meer). Voorlopig maar Google Maps gebruiken dus.

• Maurice-
Donjeffa schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:41:
YouTube: Audi Q4 E-Tron boot/trunk height limit.

Kopieer de link en ontdek handigheidje mbt elektrisch openen en vastzetten hoogte van de achterklep.
Weer wat geleerd!
Bedankt voor de tip! Vreemd dat het niet in de handleiding staat. Had het graag geweten voor een tête-à-tête met het plafond van de parkeergarage van het UMC (flinke schaafplek in de lak tot gevolg).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
Dat is balen.

Staat trouwens wel in de handleiding.
(Bij mijn versie pag 44)

• wimbre
Heeft iemand een idee hoeveel data er verbruikt wordt als je in de auto naar muziek of radio luistert via een internetverbinding? Ik overweeg een Cubic abonnement te nemen maar er zijn er van 2GB, 5GB of 25GB. Het is puur voor het buitenland want in Nederland hoef ik daar niet op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Na drie dagen nog steeds geen normale navigatiekaart en 0 verkeersinfo. Gaat niet heel lekker daar. Ook al 3x deze week mijn thuisadres opnieuw moeten invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
dolfg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:50:
Na drie dagen nog steeds geen normale navigatiekaart en 0 verkeersinfo. Gaat niet heel lekker daar. Ook al 3x deze week mijn thuisadres opnieuw moeten invoeren.
Hier hetzelfde. En telkens ook de melding dat er geen dataverbinding gemaakt kan worden waarna het "netwerk" ikoontje op 2G (?) springt met 1 streepje bereik. Even later gaat hij wel weer op LTE.
Wordt er wel een beetje moe van intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OtlhmNg0-UnSwgoJ4rPIut86eI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDSaYER8m6715fd2KLd4f04A.jpg?f=fotoalbum_large

Ah, deze kwam er vanochtend een ineens bij… ik had al zo’n vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:46
dolfg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:51:Ah, deze kwam er vanochtend een ineens bij… ik had al zo’n vermoeden.
Ik heb ook al een aantal keren dezelfde melding gehad...

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
dolfg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:51:
[Afbeelding]

Ah, deze kwam er vanochtend een ineens bij… ik had al zo’n vermoeden.
Kreeg 'm vanochtend in de fat ook.

Wat ik verder irritant vind:
MMI navi schakelt uit als ik tegelijkertijd ook Google Maps via CarPlay gebruik.
Ik vind het juist handig om via MMI de eindlocatie instel en via GM de tussenstop(s) voor laden. Gaat dus niet.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-09 19:18
b17b schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:23:
Op de terugweg vanuit Z-Frankrijk naar huis: 'elektrische storing zoek service' icm verlies vermogen. Op de vluchtstrook moeten stoppen. Na 10 minuten vermogen terug maar melding bleef. Wel naar huis gereden met zwetende handjes. Eenmaal thuis melding weg.

Nog wat observaties:

De banden zijn duur. 2 nieuwe achterbanden 840 euro in Frankrijk.
De airco koelt slechter dan bij andere auto's. Bij 30 gr plus parkeren in de zon heeft de airco moeite het interieur snel te koelen

Bij mij werkte airco na 7maanden ook niet meer. Laaste maand had ik gevoel airco minder werkte. Volgende maand een afspraak bij de dealer voor airco. Nu alleen afwachten wat de probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:18
Dean Martin schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:49:
[...]

Kreeg 'm vanochtend in de fat ook.

Wat ik verder irritant vind:
MMI navi schakelt uit als ik tegelijkertijd ook Google Maps via CarPlay gebruik.
Ik vind het juist handig om via MMI de eindlocatie instel en via GM de tussenstop(s) voor laden. Gaat dus niet.
Hier hetzelfde. Ik zou ze ook graag naast elkaar gebruiken maar volgens mij is dat niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Laatst online: 04-12-2023
Simon.Q4 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:00:
[...]

Bij mij werkte airco na 7maanden ook niet meer. Laaste maand had ik gevoel airco minder werkte. Volgende maand een afspraak bij de dealer voor airco. Nu alleen afwachten wat de probleem is.
Airco werkte bij ook niet goed. Bleek er maar 180 gr koudemiddel in te zitten terwijl dit ruim 400gr moet zijn. Weer zo’n bezuiniging van dit waardeloze merk. Satellietweergave weergave doet het by the way vandaag ook niet.
Pagina: 1 ... 100 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.