Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 101 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
Aarts ACM schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:52:
[...]

Airco werkte bij ook niet goed. Bleek er maar 180 gr koudemiddel in te zitten terwijl dit ruim 400gr moet zijn. Weer zo’n bezuiniging van dit waardeloze merk. Satellietweergave weergave doet het by the way vandaag ook niet.
Zelfde bij mij. In de zomer al problemen met airco op stand auto. Het werd gewoon veel warmer dan ingesteld ofschoon het ding nog wel koude lucht blies, maar veel te weinig. Ik moest dus op hand de ventilatie hoger zetten om de temperatuur naar beneden te krijgen. (zie ook eerdere posts). En vorig weekend lukte het helemaal niet meer. Auto had een paar uren in volle zon gestaan waarna ik ca. 200 km moest rijden (ook in volle zon) en het bleef heel die rit bloedheet in de auto, wat ik ook deed. Ik had een beetje koeling maar ruimschoots onvoldoende.
Ik ben al eens bij dealer geweest toen ik de wagen pas had omwille van falende airco (einde april). Daarna heeft het min of meer gewerkt zoals het hoort, maar het werd dus gradueel slechter en nu werkt het haast niet meer. Kortom, daar moet een lek in het systeem zitten of de compressor deugt niet. Afspraak ligt vast voor 10 oktober. Om te herstellen wat ik niet meer nodig ga hebben tot volgend voorjaar.... 8)7

Ondertussen hoop ik dat Audi tegen die tijd eindelijk met zijn software update voor de dag komt en dat ze dat gelijktijdig kunnen installeren. That would make my day....!!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:31
Iemand nog contact opgenomen met Audi betreffende het sub optimaal werken van de navigatie en feedback gekregen?
Ik heb nu al een paar dagen geen verkeersinfo, net nu ik een aantal keer in het buitenland moet zijn.
Kaart updates en de app afstands functies werken (meestal) wel.
Krijg hier intussen een beetje jeuk van en verlang terug naar mijn good old TomTom die toch een heel stuk betrouwbaarder is.

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
Qua navigatie: start eerst je carplay navigatie (bv ABRP) en daarna de MMI Audi navigatie, beide blijven dan werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
deboss65 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:16:
Iemand nog contact opgenomen met Audi betreffende het sub optimaal werken van de navigatie en feedback gekregen?
Ik heb nu al een paar dagen geen verkeersinfo, net nu ik een aantal keer in het buitenland moet zijn.
Kaart updates en de app afstands functies werken (meestal) wel.
Krijg hier intussen een beetje jeuk van en verlang terug naar mijn good old TomTom die toch een heel stuk betrouwbaarder is.
Idem bij mij. Ook al paar dagen geen sat. navi en online functies. Nu vind ik het hele mmi helemaal ruk.Met spraak een bestemming invoeren gaat vrijwel altijd fout. Google maps met Android auto of Carplay werkt vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 13:49
Solidsystem87 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:01:
Even een ander topic dat niets met verbruik te maken heeft :-).

Heeft iemand anders last van het volgende fenomeen:
als ik alleen in de wagen zit met smartphone verbind hij keer op keer normaal en kan ik handsfree bellen enzovoort. android auto valt soms wel uit met een melding dat de audi interface gedeactiveerd is maar dat is niet de issue.

Maar nu komt de issue: als mijn vrouw met haar smartphone ook in de wagen zit (zij is ook verbonden aan de MMI) heb ik 1/2 tijd de keuze om te switchen tussen smartphones via een knopje in het scherm, de andere 1/2 tijd is mijn vrouw geconnecteerd en weigert MMI om mijn smartphone te verbinden. Echt rot want inkomende oproepen etc gaan gewoon niet door. in MMI zie ik effectief maar 1 van de 2 smartphones die dan verbonden is (de hare dus)....
hier nog even op terugkomen. ik heb het ondertussen zelf opgelost. blijkbaar werk android auto draadloos zeer onstabiel op mijn xiaomi phone in combinatie met de Q4. sinds ik draadloos AA afgezet heb zijn er geen conflicten meer en kan ik prima switchen tussen de gsm's. Nog een andere vrij domme 'bug' tegengekomen. als ik spotify niet eerst aanzet (dus voor het aansluiten) dan heb ik geen controls van muziek in AA... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-09-2023
Motormuis69 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:16:
[...]

Zojuist bevestigde klantenservice dat er inderdaad server issues zijn mbt online verkeersinfo
Hier nog steeds geen online verkeersinfo. Nog meer met zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:56
Ja, ik ook geen satelliet data en geen verkeersinfo.
Volgende week naar Pon Amersfoort om de auto aan de computer te hangen.
Wie weet, MMI resetten helpt ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
dolfg schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:31:
Ja, ik ook geen satelliet data en geen verkeersinfo.
Volgende week naar Pon Amersfoort om de auto aan de computer te hangen.
Wie weet, MMI resetten helpt ook niks.
Weer server issues. Of toch misschien software? Bij mij lijken de problemen vorige week maandag te zijn ontstaan nadat meerdere kaartupdates ontiegelijk lang duurden. Heb nog software versie 3608 (03-2021) en navi update 09-23.
Satellietkaart valt ook regelmatig uit, maar laadt soms uit zichzelf opnieuw en soms pas na MMI reset.
Vooralsnog maar behelpen met een combi van etron navi planning, en google + waze via android car.

Ps: ik zie nu op Motor talk.de dat Duitse gebruikers zelfde issues hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Motormuis69 op 19-09-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Motormuis69 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:40:
[...]

Weer server issues. Of toch misschien software? Bij mij lijken de problemen vorige week maandag te zijn ontstaan nadat meerdere kaartupdates ontiegelijk lang duurden. Heb nog software versie 3608 (03-2021) en navi update 09-23.
Satellietkaart valt ook regelmatig uit, maar laadt soms uit zichzelf opnieuw en soms pas na MMI reset.
Vooralsnog maar behelpen met een combi van etron navi planning, en google + waze via android car
Bij mij exact hetzelfde. Ik heb 3 kaartupdates achter elkaar gekregen, en mijn thuisadres ook 3x moeten invoeren. Daarna geen satellietbeeld meer en 0 verkeersinfo.

Nadat ik tegen Pon zei dat er meerdere mensen problemen hadden werd gezegd: dat kan. 😳

Kan er ook nog wel bij. Maar goed, de auto gaat volgende week uitgelezen worden.
Ook hier 3608, en navigatie 2022.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
[...]

Vooralsnog maar behelpen met een combi van etron navi planning, en google + waze via android car
Idem hier. Ook geen online functie. Dealer zegt dat storing niet bekend is…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een iPhone 14 Pro. CarPlay verbinding maken gaat moeizaam en wil in het begin nog wel eens verbreken, soms 2x. Hier had ik met mijn oude iPhone geen last van.
Andere die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Aarts ACM schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:54:
[...]

Idem hier. Ook geen online functie. Dealer zegt dat storing niet bekend is…..
Toch bizar dat Pon en andere dealers net doen of ze dit voor het eerst horen. Ik neem aan dat wij het topje van de ijsberg zijn en veel meer Audi rijders er last van hebben. Om dan gelijk te zeggen dat de auto aan de computer moet om te kijken wat er intern mis is komt een beetje simplistisch over.
Dit wekt vooral ergernis bij een ‘gewone Audi rijder’ als ik ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
dolfg schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:54:
[...]

Bij mij exact hetzelfde. Ik heb 3 kaartupdates achter elkaar gekregen, en mijn thuisadres ook 3x moeten invoeren. Daarna geen satellietbeeld meer en 0 verkeersinfo.

Nadat ik tegen Pon zei dat er meerdere mensen problemen hadden werd gezegd: dat kan. 😳

Kan er ook nog wel bij. Maar goed, de auto gaat volgende week uitgelezen worden.
Ook hier 3608, en navigatie 2022.09
Ik durf wedden dat iedereen dat probleem momenteel heeft. Is nogal gebeurd en na een week of zo werkt dat dan plots terug bij iedereen. Als ik bij elk voorval van die aard of bv. stoormeldingen die nergens op slaan naar de dealer had moeten bellen of gaan, dan was ik daar tot dusver al ongeveer elke week geweest denk ik. Ik neem al lang niks meer au sérieux van wat die MMI of die navigatie me presenteert. Ook versie 3608... Ik heb het echt gehad met die beta software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
dolfg schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:35:
[...]

Toch bizar dat Pon en andere dealers net doen of ze dit voor het eerst horen. Ik neem aan dat wij het topje van de ijsberg zijn en veel meer Audi rijders er last van hebben. Om dan gelijk te zeggen dat de auto aan de computer moet om te kijken wat er intern mis is komt een beetje simplistisch over.
Dit wekt vooral ergernis bij een ‘gewone Audi rijder’ als ik ben.
Mee eens. Die methodiek werkt misschien bij wat minder snuggere klanten maar als de fora vol staan met deze klacht dan moeten de dealers, en zeker de Audi organisatie, hier vanaf hebben geweten en de communicatie naar de klant (lees de smoes) al klaar hebben.

Ter aanvulling: Bij mij werkt sinds vorige week buiten de "navigatie database updates" }:| het hele online gebeuren niet meer. (heb sw versie 3669)
Probeer me er niet over op te winden want de heren en dames bij Audi liggen daar totaal niet wakker van maar dit heeft uiteindelijk wel invloed op hoe ik Audi in de toekomst waardeer.
Op dit moment is de trend van de waardering vanaf punt van bestellen tot nu alleen maar neerwaarts gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
DmC1982 schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:35:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een iPhone 14 Pro. CarPlay verbinding maken gaat moeizaam en wil in het begin nog wel eens verbreken, soms 2x. Hier had ik met mijn oude iPhone geen last van.
Andere die dit ook ervaren?
check mijn bericht van hierboven. Heb hetzelfde met android auto wireless. draadloos android auto afgezet en de kabel beginnen te gebruiken en alles werkte plots prima (meestal)...

vermoed dat het op apple hetzelfde probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Solidsystem87 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:04:
[...]

check mijn bericht van hierboven. Heb hetzelfde met android auto wireless. draadloos android auto afgezet en de kabel beginnen te gebruiken en alles werkte plots prima (meestal)...

vermoed dat het op apple hetzelfde probleem zal zijn.
Hier een 12 pro en nog nooit verbindings problemen gehad draadloos. Ben zo blij dat dat dus wel werkt 😂😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Nismod schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:05:
[...]

Hier een 12 pro en nog nooit verbindings problemen gehad draadloos. Ben zo blij dat dat dus wel werkt 😂😂.
net zoals met alle andere problemen in de Q4 is hier dus ook geen lijn in te trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Merkte afgelopen weekend dat met een temperatuur van circa 14/15 graden de Max laadsnelheid alweer aan het dalen is. Na 2,5u rijden gestart op 13% en kwam niet boven de 100kw uit. Weekend ervoor bleef ik hangen op 75kw rond de 15% accu Bij circa 10 graden.
Auto uit 2021 met oude software zonder voorverwarming. Helaas begint het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chearfull12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb blijkbaar ook nog de 3608 versie software met het "hoofdgebruiker" probleem maar twijfel of ik de dealer moet pushen om naar 3669 te gaan. Je weet blijkbaar niet wat je daarmee in huis haalt.

Wat is de algemene stemming 3608 laten staan en wachten op de laatste versie (hopelijk tegen eind 22) of nu updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Chearfull12 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:47:
Ik heb blijkbaar ook nog de 3608 versie software met het "hoofdgebruiker" probleem maar twijfel of ik de dealer moet pushen om naar 3669 te gaan. Je weet blijkbaar niet wat je daarmee in huis haalt.

Wat is de algemene stemming 3608 laten staan en wachten op de laatste versie (hopelijk tegen eind 22) of nu updaten?
De problemen die ik heb met 3669 zijn meer server gerelateerd. Er zijn (ten minste bij mij) geen issues met gebruikers en dat privacy scherm etc..
Wil absoluut niet zeggen dat alles vlekkeloos werkt maar is acceptabel als de Audi servers meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

deboss65 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:31:
[...]

Mee eens. Die methodiek werkt misschien bij wat minder snuggere klanten maar als de fora vol staan met deze klacht dan moeten de dealers, en zeker de Audi organisatie, hier vanaf hebben geweten en de communicatie naar de klant (lees de smoes) al klaar hebben.

Ter aanvulling: Bij mij werkt sinds vorige week buiten de "navigatie database updates" }:| het hele online gebeuren niet meer. (heb sw versie 3669)
Probeer me er niet over op te winden want de heren en dames bij Audi liggen daar totaal niet wakker van maar dit heeft uiteindelijk wel invloed op hoe ik Audi in de toekomst waardeer.
Op dit moment is de trend van de waardering vanaf punt van bestellen tot nu alleen maar neerwaarts gegaan.
Ze kunnen het ook nog afwimpelen op 'producteigenschap' en dan ben je gelijk klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Chearfull12 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:47:

Zou een dealer dat kunnen updaten naar 3669 zonder een algemene terugroepactie van Audi? Dat is de eerste keer dat ik dat lees. Als dat kan ga ik mijn dealer ook achter zijn veren zitten. Kan iemand bevestigen dat ze dat bij zijn/haar auto gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:34
Babavers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:48:
[...]

Zou een dealer dat kunnen updaten naar 3669 zonder een algemene terugroepactie van Audi? Dat is de eerste keer dat ik dat lees. Als dat kan ga ik mijn dealer ook achter zijn veren zitten. Kan iemand bevestigen dat ze dat bij zijn/haar auto gedaan hebben?
Ik zit zelf ook nog op 3608, auto geleverd in september 2021 en ervaar ook de problemen .et hoofdbestuurder.

Vandaag was ik toevallig bij de dealer voor nieuwe ruitenwissers (aan de telefoon was het "kom maar langs dan regelen we het terwijl u wacht!", In de praktijk blijkt de Q4 een afwijkende maat te hebben en had de dealer ze niet op voorraad :)) en heb ik naar de update gevraagd. Ze gaven aan dat ze zelf geen updates kunnen doen tenzij in opdracht van Audi, echter verwezen ze wel opnieuw naar de aankomende Q4 recall die ik hier al eerder plaatste: Chirezza in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"

• Geert2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 18:11
Even de vraag of nog meer personen problemen hebben met het uitvallen van de complete MMI systeem? Eerst verdwijnt het head up display, vervolgens bevriezen alle toesen, en vervolgens start het systeem opnieuw op. Dit gebeurt bij mij ongeveer 1 x per maand. Natuurlijk heb ik ook alle andere problemen (geen verkeersinfo, slechte iphone verbinding, radio gaat niet automatisch aan na telefoongesprek etc etc) pffff

• Motormuis69
[...]

Vooralsnog maar behelpen met een combi van etron navi planning, en google + waze via android car.

Ps: ik zie nu op Motor talk.de dat Duitse gebruikers zelfde issues hebben.
Maar weer eens gebeld met de helpdesk voor een update.... in de 1e plaats bleek mijn eerdere melding totaal verkeerd geadministreerd ("problemen met inloggen connectdiensten"), daarnaast wederom de mededeling dat er geen algemene problemen met online diensten bekend zijn en ik zo snel mogelijk wordt gebeld (yeah right.... :( ). Natuurlijk nog een keer gepolst naar de software update (nee meneer, hoezo software update?).
Ik ben er klaar mee, mijn enige schrale troost is dat de opstartissues van de fat etron uiteindelijk ook zijn opgelost.

• Levelup
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 09:23
Gisteravond van Amsterdam naar huis gereden (220km) en de airco verwarmde ineens niet meer?
Buiten 6.5gr en verwarming op 22gr maar helaas, werkte niet.
Ook was de stoelverwarming actief terwijl die niet aanstond.

Voorheen werkte de airco niet met koelen, dat was bij de dealer opgelost.
Nu weer problemen met verwarmen.

Zie ik nu wat over het hoofd of heeft iemand anders ook dezelfde problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Hee, plots werken de kaarten weer en de verkeersinfo ook.
Het is bijkans een wonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Br7IeN8atRt_N-ax7UVTzMsnbHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBhlamjllrcIf7b6ODgn76dR.jpg?f=fotoalbum_large

• deboss65
Ik ga het zo testen en beleven op weg naar huis..... oOo

[ Voor 13% gewijzigd door deboss65 op 22-09-2022 15:44 ]

• Motormuis69
deboss65 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:43:
Ik ga het zo testen en beleven op weg naar huis..... oOo
:'( :'( :'( (tranen van geluk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Het doet het weer en inderdaad tranen van geluk omdat het Audi behaagt dat ik weer even van deze functies gebruik mag maken.
Waar heb ik dit aan verdiend ? _/-\o_
Toch niet omdat ik een schamele 60+k naar ze heb overgemaakt? :+

• Dean Martin
  • Niet online
Had vandaag een E-tron (Sportback) uit '21 mee als vervang auto, en daar viel het me op dat op de centrale MMI unit het 4e icoontje aan de linker kant 'Carplay' was waar het bij mij een telefoontje betreft. Kun je dat ergens instellen??

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:45

GforceNL

Out of memory....

Dean Martin schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:34:
Had vandaag een E-tron (Sportback) uit '21 mee als vervang auto, en daar viel het me op dat op de centrale MMI unit het 4e icoontje aan de linker kant 'Carplay' was waar het bij mij een telefoontje betreft. Kun je dat ergens instellen??
Heb ik ook. CarPlay icoontje ingedrukt houden en naar de zijkant slepen. Zo kun je een van de andere icoontjes vervangen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:24
deboss65 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:16:
[...]

Het doet het weer en inderdaad tranen van geluk omdat het Audi behaagt dat ik weer even van deze functies gebruik mag maken.
Waar heb ik dit aan verdiend ? _/-\o_
Toch niet omdat ik een schamele 60+k naar ze heb overgemaakt? :+
Inderdaad, wat een luxe om dit zo ineens weer te hebben. Je zou Audi bijna gaan bedanken dat ze het gefixed hebben.. Bijna dan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GforceNL schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:24:
[...]

Heb ik ook. CarPlay icoontje ingedrukt houden en naar de zijkant slepen. Zo kun je een van de andere icoontjes vervangen.
Lifehack! Thanks!

The best is yet to come

• dolfg
sbin schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:59:
[...]

Inderdaad, wat een luxe om dit zo ineens weer te hebben. Je zou Audi bijna gaan bedanken dat ze het gefixed hebben.. Bijna dan…
Nog even de garage en alle dealers informeren. Die allemaal over problemen met jouw auto beginnen en niet ontvankelijk zijn voor het argument dat heel veel mensen hier last van hadden.
Misschien beter met rooksignalen, want dat is het niveau waar Audi momenteel op opereert.

• Babavers
Geert2012 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:47:
Even de vraag of nog meer personen problemen hebben met het uitvallen van de complete MMI systeem? Eerst verdwijnt het head up display, vervolgens bevriezen alle toesen, en vervolgens start het systeem opnieuw op. Dit gebeurt bij mij ongeveer 1 x per maand. Natuurlijk heb ik ook alle andere problemen (geen verkeersinfo, slechte iphone verbinding, radio gaat niet automatisch aan na telefoongesprek etc etc) pffff
Ja, ook diverse keren meegemaakt en als ik het goed heb was telkens de navigatie actief en dus mogelijks de veroorzaker. Zal ook wel een bug zijn waardoor dat spul af en toe crasht. Bij mij was het ook telkens zo dat ik een hele resem stoormeldingen kreeg van functionaliteiten die stopten zoals presense en weet ik veel welke sensoren, de meeste gerelateerd met veiligheidsequipment en pas daarna werd bij mij alles zwart en startte het systeem terug op. Één keer gebeurde het bij mij zelfs 2 keer tijdens dezelfde rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ik heb dat ook vaker en vanochtend ook. Na wegrijden alles zwart en in bevroren toestand. Doodsbenauwd dat de satellietkaart weer weg was, maar die kwam terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Sinds een week krijgt de app geen data meer van de auto. Is niet zo'n ramp, laden gaat goed en auto steeds mooi vol. En ach, hij rijdt zo fijn en luxe. Nou tot vanmiddag. Na een rit van 100km op 300m van huis 'elektrische storing' en de auto rolde wat meters door en midden op een kruising viel ie stil. Toen maar start/stop gedaan, uitgestapt, afgesloten. En weer ingestapt, aangezet en kon gewoon weer rijden. Wel geel acculampje aan. Na 200m thuis op de oprit. Nu is alles weer ok, maar de betrouwbaarheid heeft een deukje opgelopen.

Te vroeg gejuicht. Net de auto de oprit afgereden, wilde weer vooruit rijden maar auto reed niet. Geen foutmelding, niks. Alles lijkt het te doen. Maar reageert niet op het pedaal. Auto stond scheef op straat en blokkeerde alles. Ik kon hem wel van de handrem afkrijgen, en sterke buurman heeft de auto iets weggeduwd. De 12 jaar oude Polo die ook op de oprit staat is nu al betrouwbaarder dan een 9 maand oude >60k kostende Premium Audi, Ben benieuwd hoe zo de 'situatie' opgelost gaat worden door Audi/LM.

Auto is opgehaald. staat bij de dealer, maandag eens bellen. Hoop dat ik m niet te lang kwijt ben.

[ Voor 36% gewijzigd door marcelmg2 op 24-09-2022 16:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
Avigoorn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:35:
Daar staat ie dan uiteindelijk. Op weg naar PON.
De vraag... ga ik hem ooit terug zien, gaan ze hem maken?

[Afbeelding]
Vorige week is de kogel door de kerk gegaan.
Nadat 2 dealers uitgebreid hebben getest en hebben onderkend dat de auto een serieus probleem heeft, ook na een vervanging van de aandrijfas, gaat PON er niks mee doen :+ _/-\o_ (was al verwacht).

Hoewel de contactpersoon van PON zelf ook een Q4 rijdt en de trilling etc. niet ervaart wordt van "hogeraf" er niks mee gedaan. Blijkbaar zijn er ook Enyaqs (dat wist ik al) met eenzelfde probleem, echter niet zo erg als mij en ook niet continu.
Helaas dus, de auto wordt teruggegeven en afgehandeld.

De BMW i4 is inmiddels in bestelling 8)

• Aarts ACM
Avigoorn schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:15:
[...]

Vorige week is de kogel door de kerk gegaan.
Nadat 2 dealers uitgebreid hebben getest en hebben onderkend dat de auto een serieus probleem heeft, ook na een vervanging van de aandrijfas, gaat PON er niks mee doen :+ _/-\o_ (was al verwacht).

Hoewel de contactpersoon van PON zelf ook een Q4 rijdt en de trilling etc. niet ervaart wordt van "hogeraf" er niks mee gedaan. Blijkbaar zijn er ook Enyaqs (dat wist ik al) met eenzelfde probleem, echter niet zo erg als mij en ook niet continu.
Helaas dus, de auto wordt teruggegeven en afgehandeld.

De BMW i4 is inmiddels in bestelling 8)
De BMW is een veel betere keuze. Veel meer premium dan de Q4.

• Avigoorn
Aarts ACM schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:51:
[...]

De BMW is een veel betere keuze. Veel meer premium dan de Q4.
Ja ben ik het wel met je over eens.

• Nismod
Avigoorn schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:12:
[...]

Ja ben ik het wel met je over eens.
Ga je nu niet een enorme klapper maken qua bijtelling? Ik ga er vanuit dat de I4 pas ergens volgend jaar komt..(?)

• Avigoorn
Nismod schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:14:
[...]

Ga je nu niet een enorme klapper maken qua bijtelling? Ik ga er vanuit dat de I4 pas ergens volgend jaar komt..(?)
De Q4 was 72.8K fiscaal. Trekhaak van 1.500 euro achteraf. Dus had daar wat mazzel mee.
De i4 zit op 70,6K fiscaal. Dus goedkoper.
Ik ga 117 euro meer betalen :( (edit: Dat heeft ook te maken dat autos duurder zijn geworden en ik nu al boven mijn budget moest gaat, bij de Q4 was dat anders, je krijgt dus minder waar voor je geld)

Dat is iig nog een heel ander verschil trouwens dan de veleTesla 3 rijders bij ons met 4% .. :+ Die gaan straks echt een klapper maken.

Tja, helaas wordt een leuke (elektrische) auto rijden steeds duurder. En bijna niet meer te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Avigoorn op 24-09-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Toch stom dat op het moment dat elektrisch rijden voor meer mensen interessant wordt de bijtelling omhoog giert en de aanschaf ook door het dak gaat (oké oorlog Oekraïne maar toch).

Mijn auto was 68.450. Als ik die nu zou kopen en dan met panorama dak (wat niet kan, maar voor de eerlijkheid moet die erbij want ik heb zo’n dak) kom ik uit op zo’n 76.000.
Gewoon 1 jaar later en 16% bijtelling.
Niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Mn Q4 weer terug nadat ie vrijdag uitviel met 'storing elektrische installati'e en niet meer reageerde op het pedaal. Volgens de garage was het een storing gerelateerd aan de waterpomp, was een bekende fout en is opgelost met een software update.
En toevallig doet de app het ook weer.

[ Voor 7% gewijzigd door marcelmg2 op 27-09-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Kan je met een '35' e-tron al met 11 kwh aan huis opladen of is dat nog altijd beperkt aan 7.2kwh? En is Dc laden al naar 125kwh gegaan of blijft het steken op 100 kwh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
SWIGGA schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:37:
Kan je met een '35' e-tron al met 11 kwh aan huis opladen of is dat nog altijd beperkt aan 7.2kwh? En is Dc laden al naar 125kwh gegaan of blijft het steken op 100 kwh?
mijn 35 van september vorig jaar kan maar max 7,2 ben nog nooit boven 100 uitgekomen op dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
De kou zorgt ervoor dat de actieradius weer flink daalt.
Moest vanavond even aan de snellader (met nog 1 km tegoed en 20 te rijden was het nodig). 320kWh Allego lader kwam bij mijn Etron40 niet boven de 56 kWh.
Na 5 minuten vol zat maar de 125 van afgelopen zomer is alweer verleden tijd.

• Babavers
Babavers schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:07:
[...]

Ja, ook diverse keren meegemaakt en als ik het goed heb was telkens de navigatie actief en dus mogelijks de veroorzaker. Zal ook wel een bug zijn waardoor dat spul af en toe crasht. Bij mij was het ook telkens zo dat ik een hele resem stoormeldingen kreeg van functionaliteiten die stopten zoals presense en weet ik veel welke sensoren, de meeste gerelateerd met veiligheidsequipment en pas daarna werd bij mij alles zwart en startte het systeem terug op. Één keer gebeurde het bij mij zelfs 2 keer tijdens dezelfde rit.
Vandaag is mijn MMI 2 keer gecrasht. Telkens kort na het vertrek. En deze keer zonder navigatie geactiveerd te hebben. Nu was het telkens terwijl de opbouw van de communicatie met Android Auto bezig was.

PS: ik lees zojuist toevallig op een Duits forum dat de nieuwste modellen ondertussen met SW 3812 geleverd worden. Hopelijk de versie die ze dan misschien ook eens gaan uitrollen bij de oudere modellen.... Let's hope...

• dolfg
Ja volgens garagemedewerker bij Pon zijn ze er druk mee bezig. En dan maar hopen op kwartaal 4, toch leuk voor een Q4.
De man zei: we hopen op kwartaal 4, maar Audi heeft geen jaartal genoemd.
Dat is best een understatement, hij schaamde zich ook kapot voor zoveel amateurisme voor de 3608 rijders.

Je koopt er niks voor en het heeft inderdaad te maken met de uitwisselbaarheid van de software versies, maar slecht blijft het wel.

Dat wij voor eeuwig vastzitten aan 3608 was niet het geval. Alleen het kost tijd om die slechte uitwisselbaarheid op te lossen. Schijnt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
dolfg schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:01:
De man zei: we hopen op kwartaal 4, maar Audi heeft geen jaartal genoemd.
Q4 2022 begint morgen.... ik ben er klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik speel normaal via bluetooth muziek af.

Is er iemand die een extern device (met muziek) heeft aangesloten en vandaar de muziek afspeelt? Zo ja wat zijn je ervaringen en welke setup heb je?

Ik zag dat er Audi's zijn met een aparte aansluiting in het handschoenenvak waar je middels een USB adapterkabel voor AMI een USB stick aan kan hangen. Die aansluiting zit er in de Q4 echter niet.

Zelf heb ik een aantal GB aan muziekbestanden die ik eigenlijk aan wil sluiten en via MMI kan afspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -KRZ-
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
wimbre schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:43:

Is er iemand die een extern device (met muziek) heeft aangesloten en vandaar de muziek afspeelt? Zo ja wat zijn je ervaringen en welke setup heb je?

Ik zag dat er Audi's zijn met een aparte aansluiting in het handschoenenvak waar je middels een USB adapterkabel voor AMI een USB stick aan kan hangen. Die aansluiting zit er in de Q4 echter niet.

Zelf heb ik een aantal GB aan muziekbestanden die ik eigenlijk aan wil sluiten en via MMI kan afspelen.
Je kunt een USB stick aansluiten op een van de USB-C poorten en de inhoud afspelen via MMI. Dit werkt niet alleen met muziek maar ook met video (alleen tijdens stilstand…).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
-KRZ- schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:06:
[...]

Je kunt een USB stick aansluiten op een van de USB-C poorten en de inhoud afspelen via MMI. Dit werkt niet alleen met muziek maar ook met video (alleen tijdens stilstand…).
Dus via een USB‑C-naar-USB-adapter. Vind het wel jammer dat er nergens een "verborgen" aansluiting zit zodat je een extern device "uit het zicht" kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
wimbre schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:20:
[...]

Dus via een USB‑C-naar-USB-adapter. Vind het wel jammer dat er nergens een "verborgen" aansluiting zit zodat je een extern device "uit het zicht" kan houden.
Ja, dat is inderdaad wel jammer. Maar als je een verloopkabeltje gebruikt, ligt het al gauw uit het zicht. Ik raak in ieder geval vaak genoeg wat kwijt in de opbergruimte onder de MMI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-09 20:11
wimbre schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:20:
[...]

Werkt prima! Via een audiforum lid is de mijne voor video's vrijgeschakeld!!! Ideaal voor concerten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dit stickje is USB-C en zodanig klein dat deze prima permanent in de USB-C aansluiting in de middenconsole kan blijven zitten.

review: Samsung USB Flash Drive Type-C - Extreem compact en toch watervlug

Staat al mijn Audio op en zelfs een paar video's.
De ondersteunde formaten staan in de handleiding. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-09 19:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWbyDc_06PrDTHka67MWhHWXwQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0cEsJLbnKsqDyIPtlAk11NJ.jpg?f=fotoalbum_large
Nog 4 km nog 1 km te gaan laadstation. Heel krap😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Simon.Q4 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:06:
[Afbeelding]
Je kan nog wel 20 km onder nul gaan zou ik denken of toch zeker 10 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
Simon.Q4 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:06:
[Afbeelding]
Geen zorgen, ik ben de 0% en 0km club al gejoined ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfcYfEyIw5i-EkYQWCPSUsa7nR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zk3w5VumVC1Yx7zEuyJsm4gT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Nismod op 30-09-2022 22:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -KRZ-
Nismod schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:08:
[...]

Indrukwekkend! Maar lang niet zo indrukwekkend als je verbruik: 12.1 kWh/100 km met 90 km/h gemiddeld…
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
-KRZ- schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:20:
[...]

Indrukwekkend! Maar lang niet zo indrukwekkend als je verbruik: 12.1 kWh/100 km met 90 km/h gemiddeld…
_/-\o_
Haha, eens! Denk dat 90kmh de sweet spot is qua verbruik. Maar dit is wel hypermilend achter een vrachtwagen om de snellader te kunnen halen. Had een stop eerder om te laden, maar dat was een Shell recharge en die hadden die dag een landelijke storing waardoor ik in deze situatie terecht kwam. Krijg je als je de accu leeg moet rijden om het piek vermogen te halen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Nismod schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:08:
[...]

[Afbeelding]
Valt er nog 'normaal' te rijden met 0% of is het verder kruipen bij dat percentage 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
Bij mij ging werd bij 1% de remfunctie gereduceerd.
Gelukkig was ik bij 0% bij de snellader.
Toch tricky.
Met dit weer vloog het percentage nogal naar beneden. Even wennen aan het koude najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Trouwens. (hoop dat dit even mag?!)

Ik heb nog een originele rubberen mattenset over.
5 stuks. 25k gebruikt ;) Wegens, geen Q4 meer... :)
PM me maar even, dan komen we er wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
SWIGGA schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Valt er nog 'normaal' te rijden met 0% of is het verder kruipen bij dat percentage 😀
Ik had nog 75% vermogen, maar geen turtle mode bijvoorbeeld. Als ik het had aangedurfd was 120/130 op de snelweg gewoon mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

wimbre schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:43:

Wij gebruiken ook een klein usb-c stickje, staat vol met muziek en blijft permanent ingeplugd.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Donjeffa schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:02:
[...]

Werkt prima! Via een audiforum lid is de mijne voor video's vrijgeschakeld!!! Ideaal voor concerten.
Nog meer laten aanpassen? Was het kostbaar? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
ephymerous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:30:
[...]

Nog meer laten aanpassen? Was het kostbaar? :)
Nee, is gelijktijdig gedaan voor een all in prijs in combinatie met originele Audi Q4 trekhaak, elektrisch. Super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
K2. schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Wij gebruiken ook een klein usb-c stickje, staat vol met muziek en blijft permanent ingeplugd.
Werkt prima.
Gisteren even een verloop van USB A naar USB C gekocht en uitgeprobeerd en het werkte prima.

Ik vind de combinatie (Sandisck USB A Ultra (+/- 5,5 cm) + verloop (2 cm.) of totaal +/- 7,5cm iets te lang voor het mooie.

Overweeg om onderstaande USB C flashdrive te kopen.
https://www.coolblue.nl/e...ml#product-specifications.

Deze is maar 4,4 cm. en dus 3 cm. korter dan bovengenoemde combinatie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/of8Es_0lxWIwPSSICgw03J6SHqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1t5GeeP0XabAR54t56z2eLp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door wimbre op 02-10-2022 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Deze SanDisk gebruik ik ook. Is perfect. USB A aan de ene kant, Flip je hem dan heb je USB C aan de andere kant. Staat bij mij 60GB op. Even bezig met indexeren, daarna werkt ie top.

Veel nummers in WAV of FLAC, daarom ook zoveel GB’s. Speelt ook FLAC moeiteloos af.
En met die Sonos speakers toch net een voller geluid dan van mp3’s.
Is echt een feestje.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4P0jP77s2mELeLVT1s8zZKRdQu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrmXZMMK4Ay8Q5vfiTxuByew.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlw1AvthPmMu4OCS9TSUdemPM24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GC9W9FE4aB3tl1bMq2uAJZ5y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door dolfg op 02-10-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Hoi allen,

Meld we weer met probleempje(s)

Achterklep elektrisch die niet volledig opent maar handmatig verder geduwd moet worden.

Steefs vaker storing laadsysteem. Met name bij bepaalde laadpalen. Bv de wallboxen in parkeergarages. Weet even niet of dit providerspecifiek is of aan de auto ligt? Het zijn de boxen met zo’n grote ronde ledcircel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
dolfg schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:12:
Deze SanDisk gebruik ik ook. Is perfect. USB A aan de ene kant, Flip je hem dan heb je USB C aan de andere kant. Staat bij mij 60GB op. Even bezig met indexeren, daarna werkt ie top.

Veel nummers in WAV of FLAC, daarom ook zoveel GB’s. Speelt ook FLAC moeiteloos af.
En met die Sonos speakers toch net een voller geluid dan van mp3’s.
Is echt een feestje.

Zo dus:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja dat bedoel ik. Het scheelt veel qua lengte en verkleint daarmee ook de kans dat je, doordat er iets ingelegd of uitgepakt wordt, er iets kapot gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deboss65
wimbre schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Gisteren even een verloop van USB A naar USB C gekocht en uitgeprobeerd en het werkte prima.

Ik vind de combinatie (Sandisck USB A Ultra (+/- 5,5 cm) + verloop (2 cm.) of totaal +/- 7,5cm iets te lang voor het mooie.

Overweeg om onderstaande USB C flashdrive te kopen.
https://www.coolblue.nl/e...ml#product-specifications.

Deze is maar 4,4 cm. en dus 3 cm. korter dan bovengenoemde combinatie.[Afbeelding]
We gaan een wedstrijdje doen wie de kortste heeft 8)
De mijne is 3 cm lang en steekt er 2.5 cm uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnPSLutsibAHpitjWGm3YDVZ_WE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fwc1f4jpsW2YhgFO8VG2Ec5A.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zeg ik win.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
deboss65 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

[Afbeelding]

😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvddd
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-06-2023
b17b schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:22:
Hoi allen,

Meld we weer met probleempje(s)

Achterklep elektrisch die niet volledig opent maar handmatig verder geduwd moet worden.

Steefs vaker storing laadsysteem. Met name bij bepaalde laadpalen. Bv de wallboxen in parkeergarages. Weet even niet of dit providerspecifiek is of aan de auto ligt? Het zijn de boxen met zo’n grote ronde ledcircel.
Heb je de klep niet een keer tegen gehouden? Dan gaat hij niet meer verder dan dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
jvddd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Heb je de klep niet een keer tegen gehouden? Dan gaat hij niet meer verder dan dat punt.
Zou kunnen. Maar hoe ‘reset’ je dat weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-06 22:16
b17b schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:36:
[...]

Zou kunnen. Maar hoe ‘reset’ je dat weer?
als ik het goed voorheb, manueel openduwen tot verste stand en dan knopje op klep ingedrukt houden tot ie piept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
MitLJ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:28:
[...]

als ik het goed voorheb, manueel openduwen tot verste stand en dan knopje op klep ingedrukt houden tot ie piept
Gelukt! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 00:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:21
[...]

[Afbeelding]

Nu nog een oplossing voor de zonnebril 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SWIGGA
Ik vind het vreemd dat deze auto zogezegd 80k kost... geen s line, standaard stoelen, geen shadowlook, geen dure velgen, geen sonos, zeker niet alle assistentiesystemen... lijkt meer iets van 73k...

[ Voor 6% gewijzigd door SWIGGA op 03-10-2022 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -KRZ-
SWIGGA schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Ik vind het vreemd dat deze auto zogezegd 80k kost... geen s line, standaard stoelen, geen shadowlook, geen dure velgen, geen sonos, zeker niet alle assistentiesystemen... lijkt meer iets van 73k...
Klopt inderdaad niet. Als je de kentekengegevens opzoekt, vind je een catalogusprijs van 65k…
Edit: in augustus 2021, daarna is de prijs natuurlijk nog een paar keer omhoog gegaan :+

[ Voor 9% gewijzigd door -KRZ- op 04-10-2022 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K2.

K2.

[...]

[Afbeelding]

Als de dikte ook meetelt dan heb ik voorlopig gewonnen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTlAXol2CNPI-69gdrR9aRiUDq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVKZifCvEOHeVYnmpcP8omPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diejeeh
  • Laatst online: 17-10-2023

Diejeeh

Audi Q4 40 sinds dec 2021

K2. schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

Als de dikte ook meetelt dan heb ik voorlopig gewonnen 8)

[Afbeelding]
Waar heb je deze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

deze kwam van bij allekabels.be, maar ik heb de indruk dat deze daar niet meer verkrijgbaar is, vind het alleszins niet meer terug.
in elk geval is deze van het merk Delock en bestaat in versies 16, 32, 64 en 128gb.
best even googlen op Delock USB-C 3.2, dan vind je het wel bij Reichelt.com bvb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Update: nu al 4 maanden geen problemen met software, app en hardware (storingen). Dus nog altijd superblij. Auto zit ook echt goed in elkaar, geen rammels, goed standaard Audio systeem etc, fijne stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

Hier toch laatst weer een week last gehad met MMI. Vergat weer steeds alle instellingen.
Rammeltjes begint toch wel stilletjes aan, maar dat is voor elke wagen veronderstel ik dan.

een vraagje: als ik thuis laad en ik duw op de sleutel om te ontgrendelen om de laadsessie te beëindigen, dan stopt de lader niet, maar kan wel de stekker uit de wagen halen, lijkt me niet ideaal om de stroom zo te onderbreken!
Het laden beëindigen via MMI in de wagen doet de lader dan wel weer stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
K2. schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:07:
Hier toch laatst weer een week last gehad met MMI. Vergat weer steeds alle instellingen.
Rammeltjes begint toch wel stilletjes aan, maar dat is voor elke wagen veronderstel ik dan.

een vraagje: als ik thuis laad en ik duw op de sleutel om te ontgrendelen om de laadsessie te beëindigen, dan stopt de lader niet, maar kan wel de stekker uit de wagen halen, lijkt me niet ideaal om de stroom zo te onderbreken!
In principe als je een pasje of druppel hebt zou je die ervoor kunnen houden en stopt het laden, om vervolgens je deuren te openen en stekker los te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
sohus schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:23:
Update: nu al 4 maanden geen problemen met software, app en hardware (storingen). Dus nog altijd superblij. Auto zit ook echt goed in elkaar, geen rammels, goed standaard Audio systeem etc, fijne stoelen.
Heb je een Nederlandse versie of Duitse? Mijn model 50 komt bij een Duitse dealer vandaan met 0 op de teller gekocht en totaal nog geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:24
K2. schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:07:

Doe ik ook altijd (meestal is ie ook wel klaar met laden overigens) en dit maakt niets uit.
Systeem is zo ontworpen dat je deze zo kan onderbreken, ook als het systeem aan het laden is. Circuit wordt meteen onderbroken door de controle pin, die korter is en dus eerder contact verliest dan de andere polen.

Verder geen rammeltjes en alleen héél af en toe nog rare meldingen in display, die meestal weggaan na aan/uit/15 min wachten. Erg fijne, ruime en comfortabele auto.. Geen enkele range anxiety meer.
Zit nog wel te denken om mijn bekleding achteraf naar leer/alcantara of wat dan ook om te laten bouwen.. Erger me nog steeds dagelijks aan de standaard stoffen bekleding.. Is gewoon zonde. Stoelen zijn verder wel top.

[ Voor 18% gewijzigd door sbin op 06-10-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik heb ook leren bekleding achteraf laten inbouwen. Dat maakt het interieur echt af en ziet er kwalitatief stukken beter uit dan de standaard stoffen bekleding inderdaad. Heb overigens ook de deurpanelen daarin meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
Oske schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:50:
Ik heb ook leren bekleding achteraf laten inbouwen. Dat maakt het interieur echt af en ziet er kwalitatief stukken beter uit dan de standaard stoffen bekleding inderdaad. Heb overigens ook de deurpanelen daarin meegenomen.
Heb je foto's? ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Langzamerhand (na 1 jaar en ca 50k kilometer) begin ik steeds meer recupereren toe te passen. Nu is mijn vraag of je de auto ook gelijk in B kunt laten vertrekken. Nu moet je 2x de versnellingsknop na je toe trekken om van D naar B te gaan. Helaas vergeet ik dit wel eens. Dus bij voorkeur 1x om gelijk in de B te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Jope3 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:07:
Langzamerhand (na 1 jaar en ca 50k kilometer) begin ik steeds meer recupereren toe te passen. Nu is mijn vraag of je de auto ook gelijk in B kunt laten vertrekken. Nu moet je 2x de versnellingsknop na je toe trekken om van D naar B te gaan. Helaas vergeet ik dit wel eens. Dus bij voorkeur 1x om gelijk in de B te starten.
Je hoeft niet in B te rijden om te recupereren. Als je in D je rempedaal gebruikt gebeurt hetzelfde. Tot op zekere hoogte tenminste. Enkel als je hard moet remmen worden de remmen aangesproken bovenop het recupereren. Als je het comfortabeler vindt om in D te blijven rijden kan je dat dus gerust blijven doen. Maar als je toch in B wil gaan rijden dan kan dat volgens mij niet standaard zonder telkens 2 keer aan de knop te trekken.

Je moet trouwens dit eens lezen ivm die recuperatie. Het komt erop neer dat je in D zelfs meer kan recupereren dan in B. Beter dan in dat artikel kan ik het zelf niet uitleggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Babavers op 20-10-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Laatst online: 06-03 12:21
Ik zag deze week voor het eerst dat mijn MMI navi een Tesla Supercharger meldde op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
MarcCar schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:54:
Ik zag deze week voor het eerst dat mijn MMI navi een Tesla Supercharger meldde op de route.
is al even het geval hoor. al twijfel ik altijd of deze laders ook altijd beschikbaar zijn voor non tesla rijders 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 00:01
Heeft iemand de "Audi  connect plug  and  play" dongle al laten monteren?

https://www.audi.nl/nl/we...onnect-plug-and-play.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Babavers schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:28:
[...]

Zelfde bij mij. In de zomer al problemen met airco op stand auto. Het werd gewoon veel warmer dan ingesteld ofschoon het ding nog wel koude lucht blies, maar veel te weinig. Ik moest dus op hand de ventilatie hoger zetten om de temperatuur naar beneden te krijgen. (zie ook eerdere posts). En vorig weekend lukte het helemaal niet meer. Auto had een paar uren in volle zon gestaan waarna ik ca. 200 km moest rijden (ook in volle zon) en het bleef heel die rit bloedheet in de auto, wat ik ook deed. Ik had een beetje koeling maar ruimschoots onvoldoende.
Ik ben al eens bij dealer geweest toen ik de wagen pas had omwille van falende airco (einde april). Daarna heeft het min of meer gewerkt zoals het hoort, maar het werd dus gradueel slechter en nu werkt het haast niet meer. Kortom, daar moet een lek in het systeem zitten of de compressor deugt niet. Afspraak ligt vast voor 10 oktober. Om te herstellen wat ik niet meer nodig ga hebben tot volgend voorjaar.... 8)7

Ondertussen hoop ik dat Audi tegen die tijd eindelijk met zijn software update voor de dag komt en dat ze dat gelijktijdig kunnen installeren. That would make my day....!!
Er bleek uiteindelijk toch een lek in het circuit te zijn, volgens wat men me zegt ter hoogte van de warmtewisselaar. Ze hebben er 2 dagen werk aan.
En tegelijk heb ik hen nog maar eens uitgehoord over een update van de verguisde SW 3608, maar ze weten van niks. Ze hebben wel de moeite gedaan om in hun systemen te gaan zien en ze konden mij bevestigen dat er inderdaad onvolledigheden en fouten bekend zijn van die softwareversie. De man in kwestie leek wel niet op de hoogte van het feit dat Audi zelf ooit een communicatie gedaan heeft over een update, te verwachten in KW48/'21. Hij kon in zijn systeem alleen maar zien dat er in de aankomende tijd (lengte van die tijdspanne onbepaald) GEEN update zit aan te komen, laat staan dat ze mij nu een of andere update zouden kunnen installeren.
Vrolijk word je er niet van. Het is wachten op Godot vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Jorik schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:34:
Heeft iemand de "Audi  connect plug  and  play" dongle al laten monteren?

https://www.audi.nl/nl/we...onnect-plug-and-play.html
Ik had er een afspraak voor staan, maar is niet nodig met een Q4. Dit is meer voor oudere auto’s, maar iedereen heeft deze mail gehad met de oproep om deze dongle te laten installeren.
Pagina: 1 ... 101 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.