Vandaar dat de Q4 ontbreekt in de compatibiliteitslijst...dolfg schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:27:
[...]
Ik had er een afspraak voor staan, maar is niet nodig met een Q4. Dit is meer voor oudere auto’s, maar iedereen heeft deze mail gehad met de oproep om deze dongle te laten installeren.
Vanochtend weer eens geen verkeersinfo...
Anderen die hier ook last van hebben?
Edit: vanmiddag werkte het weer.
Edit: vanmiddag werkte het weer.
[ Voor 20% gewijzigd door deboss65 op 12-10-2022 18:18 ]
Het past naadloos in het automatisme bij wegrijden:Jope3 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:07:
Langzamerhand (na 1 jaar en ca 50k kilometer) begin ik steeds meer recupereren toe te passen. Nu is mijn vraag of je de auto ook gelijk in B kunt laten vertrekken. Nu moet je 2x de versnellingsknop na je toe trekken om van D naar B te gaan. Helaas vergeet ik dit wel eens. Dus bij voorkeur 1x om gelijk in de B te starten.
- 2x versnellingsknop om in B te zetten
- wegdrukken 'gast scherm'
- vasthouden van knopje om 'lane warning' uit te zetten
- dashboardscherm naar 'kaart modus' zetten (met name na laden start hij altijd op met statistiek scherm..?)
- klaar om te rijden!
Aldmar schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:13:
[...]
Het past naadloos in het automatisme bij wegrijden:
- dashboardscherm naar 'kaart modus' zetten (met name na laden start hij altijd op met statistiek scherm..?)
- klaar om te rijden!
Je vergeet het opnieuw instellen van het huis en werk adresAldmar schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:13:
[...]
Het past naadloos in het automatisme bij wegrijden:
- klaar om te rijden!

Gisteren was er bij mij een update van kaarten. ik heb zelf nu geen last van de verkeersinfo maar weet uit ervaring dat dit het eerste is dat uitvalt bij kaartupdate.deboss65 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:34:
Vanochtend weer eens geen verkeersinfo...
Je bedoelt het intypen van het adres op het keyboard, wat, als je te snel begint na instappen ongeveer 5 minuten duurt voordat de letters op schem komen, dan gaan rijden waardoor hij overspringt op het "schrijf" input schem en je alles kwijt bent.. dan denkt laat maar en Google Maps start op Carplay?Figlio39 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:50:
[...]
[...]
Je vergeet het opnieuw instellen van het huis en werk adres
Moet lane assist telkens worden uitgeschakeld als je dat niet wil? Ook Q4's in België geleverd? Vervelend seg...
Gebruik anders je flippers achter het stuur om je recuperatie te bij te stellen in D modus.Babavers schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:44:
[...]
Je hoeft niet in B te rijden om te recupereren. Als je in D je rempedaal gebruikt gebeurt hetzelfde. Tot op zekere hoogte tenminste. Enkel als je hard moet remmen worden de remmen aangesproken bovenop het regereren. Als je het comfortabeler vindt om in D te blijven rijden kan je dat dus gerust blijven doen. Maar als je toch in B wil gaan rijden dan kan dat volgens mij niet standaard zonder telkens 2 keer aan de knop te trekken.
Yep.. Erg fijn als je het vergeet en ineens naar het midden van de 60km weg geduwd wordt..SWIGGA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:23:
Moet lane assist telkens worden uitgeschakeld als je dat niet wil? Ook Q4's in België geleverd? Vervelend seg...
Onder de 60 km per uur is het sowieso uitgeschakeld, dus eigenlijk als je je aan de snelheid houdt......sbin schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:19:
[...]
Yep.. Erg fijn als je het vergeet en ineens naar het midden van de 60km weg geduwd wordt..
Dat ga ik dus elke keer moeten uitzetten... vond het bij de testrit al vervelend... dat is iets wettelijk zeker? 24 oktober kan ik de mijne gaan ophalen trouwens, het is echt aftellen nu :-)sbin schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:19:
[...]
Yep.. Erg fijn als je het vergeet en ineens naar het midden van de 60km weg geduwd wordt..
Ik heb er in de fat geen last van. Nog nooit de behoefte gehad om het uit te zetten. Is het dan een software matige instelling die de 'slimheid' kan bepalen?sbin schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:19:
[...]
Zelfs op de smalle linkerstrook bij werkzaamheden op de Duitse Autobahn werkt het perfect.
The best is yet to come
Ik merk het vooral op de spitstrook. De belijning van een afslag ligt soms dwars over een spitsstrook naar rechts. Met andere woorden, als je over de spitsstrook rijdt ineens een ruk aan het stuur omdat hij 'denkt' de afslag te willen nemen... (Deze belijning is lang niet bij alle spitsstroken het geval, maar bij mij in de buurt toevallig wel.)Dean Martin schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:12:
[...]
Zelfs op de smalle linkerstrook bij werkzaamheden op de Duitse Autobahn werkt het perfect.
Bij werkzaamheden in Duitsland heb ik wel eens gehad dat hij in de war raakt van de witte en de (tijdelijke) gele belijning welke door elkaar liggen.
En als je hem uitzet is de melding 'handen aan het stuur' ook weg, welke je vaak op smalle (land)weggetjes krijgt. Schrik elke keer van die *piep

Ik herken dit totaal niet.Aldmar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:13:
[...]
Ik merk het vooral op de spitstrook. De belijning van een afslag ligt soms dwars over een spitsstrook naar rechts. Met andere woorden, als je over de spitsstrook rijdt ineens een ruk aan het stuur omdat hij 'denkt' de afslag te willen nemen... (Deze belijning is lang niet bij alle spitsstroken het geval, maar bij mij in de buurt toevallig wel.)
Bij werkzaamheden in Duitsland heb ik wel eens gehad dat hij in de war raakt van de witte en de (tijdelijke) gele belijning welke door elkaar liggen.
En als je hem uitzet is de melding 'handen aan het stuur' ook weg, welke je vaak op smalle (land)weggetjes krijgt. Schrik elke keer van die *piep
The best is yet to come
Vreemd, ik vind het dermate vervelend dat ik het standaard altijd afzet. Idd deel van het ritueel, net als in B zetten. Op snelweg gaat het nog wel, mits je niet vergeet richting aan te geven als je van rijbaan veranderd. Op bv 80 km wegen is het ook vervelend, als deze relatief smalle stroken hebben. Je pingpongt dan werkelijk van rode lijn naar rode lijn.
Herkenbaar!Aldmar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:13:
[...]
Ik merk het vooral op de spitstrook. De belijning van een afslag ligt soms dwars over een spitsstrook naar rechts. Met andere woorden, als je over de spitsstrook rijdt ineens een ruk aan het stuur omdat hij 'denkt' de afslag te willen nemen... (Deze belijning is lang niet bij alle spitsstroken het geval, maar bij mij in de buurt toevallig wel.)
Voor de mensen die met de audiokwaliteit zitten van zowel de standaard als Sonos speakers i.c.m. Apple CarPlay: ik rij nu een tijd rond met bekabelde ipv draadloze CarPlay en de geluidskwaliteit is beduidend beter MET kabel.
Ook heb ik met kabel geen last van verspringingen tussen telefoneren en de DAB radio bijvoorbeeld. Ook start de radio daar waar ik hem gelaten heb, en verspringt deze niet direct naar CarPlay na starten.
Let wel op, om dit te doen dien je je telefoon opnieuw te verbinden en geen toegang te verlenen tot de draadloze mogelijkheid. Dus op je iPhone even je auto vergeten en opnieuw verbinden :-).
Ook heb ik met kabel geen last van verspringingen tussen telefoneren en de DAB radio bijvoorbeeld. Ook start de radio daar waar ik hem gelaten heb, en verspringt deze niet direct naar CarPlay na starten.
Let wel op, om dit te doen dien je je telefoon opnieuw te verbinden en geen toegang te verlenen tot de draadloze mogelijkheid. Dus op je iPhone even je auto vergeten en opnieuw verbinden :-).
Bedankt voor de tip! En heb je audi sound of de sonos?Nismod schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:27:
Voor de mensen die met de audiokwaliteit zitten van zowel de standaard als Sonos speakers i.c.m. Apple CarPlay: ik rij nu een tijd rond met bekabelde ipv draadloze CarPlay en de geluidskwaliteit is beduidend beter MET kabel.
Ik heb de Audi Sound die standaard in de advanced (plus) versie zit. Dus die met subwoofer.SWIGGA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:47:
[...]
Bedankt voor de tip! En heb je audi sound of de sonos?
Ik kan me niet voorstellen dat het technisch zo verschilt voor de fat versus de Q4. Vraag me dan af waar het verschil zit. Let wel, ik heb het niet over lane assist maar de uitgebreide versie ervan. Die ping pongt niet bij mij.sbin schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:30:
[...]
Vreemd, ik vind het dermate vervelend dat ik het standaard altijd afzet. Idd deel van het ritueel, net als in B zetten. Op snelweg gaat het nog wel, mits je niet vergeet richting aan te geven als je van rijbaan veranderd. Op bv 80 km wegen is het ook vervelend, als deze relatief smalle stroken hebben. Je pingpongt dan werkelijk van rode lijn naar rode lijn.
The best is yet to come
Een vraagje...
[ Voor 89% gewijzigd door SWIGGA op 15-10-2022 10:20 ]
63x25mmSWIGGA schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:17:
Kan iemand mij de afmetingen van de audi ringen op het stuurwiel doorgeven aub? (Lengte en hoogte)
Wat wil je ermee gaan doen?
Super bedankt! Ik dacht eens te zien of er een soort van 3D ringen op zouden passen? Het is volgens mij zeker niet Moeilijk te bevestigen alleen kwestie van de juiste maat te vinden :-)
Is dat wel verstandig i.v.m. een situatie dat de airbag aangesproken wordt?SWIGGA schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Super bedankt! Ik dacht eens te zien of er een soort van 3D ringen op zouden passen? Het is volgens mij zeker niet Moeilijk te bevestigen alleen kwestie van de juiste maat te vinden :-)
Moet er niet aan denken als die ringen richting je gezicht afgeschoten worden.
Zoals het nu zit zal het veilig zijn en met een verandering zou dat wel eens negatief kunnen uitpakken.
Daar zeg je nu iets. Daar had ik zelf niet aan gedacht. Ik dacht een doming 3D sticker te maken met exact die afmetingen... het blijft natuurlijk maar een sticker maar toch... bedankt voor de opmerking, nu twijfel ik 😀deboss65 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:46:
[...]
Is dat wel verstandig i.v.m. een situatie dat de airbag aangesproken wordt?
Moet er niet aan denken als die ringen richting je gezicht afgeschoten worden.
Zoals het nu zit zal het veilig zijn en met een verandering zou dat wel eens negatief kunnen uitpakken.
Dat zou een reden kunnen zijn. Ik heb de 'simpele' versie; Lane Departure Warning is dat geloof ik.Dean Martin schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:26:
[...]
Let wel, ik heb het niet over lane assist maar de uitgebreide versie ervan. Die ping pongt niet bij mij.
Deze reden om te twijfelen is misschien niet nodig: kapje van het stuur scharniert toch weg als de airbag eruit komt? Anders zou je bij elke andere auto ook het logo op je voorhoofd geponst kunnen krijgen. Maar om een andere twijfel toe te voegen: ik stoor me niet aan de 2d sticker. Voor mij is het net als het harde plastic op plekken waar je misschien wat zachter materiaal had verwacht: ik voel daaraan als ik voor de eerste keer in de auto rijd (bij de proefrit dus) en heb daar dan een positief of negatief gevoel bij. Maar daarna (nu ik de auto eenmaal heb) voel ik nooit meer aan het dashboard of aan die panelen. Het is zoals het is en ik vind het veel belangrijker hoe de auto rijdt. Wat mij betreft is dat laatste gewoon geweldig, het bevalt me uitstekend.SWIGGA schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:31:
[...]
Daar zeg je nu iets. Daar had ik zelf niet aan gedacht. Ik dacht een doming 3D sticker te maken met exact die afmetingen... het blijft natuurlijk maar een sticker maar toch... bedankt voor de opmerking, nu twijfel ik 😀
Standaard is de lane departure warning inderdaad, optie is de active lane assist. Misschien dat die laatste wel goed werkt, maar ik heb ook alleen de standaard veiligheid-opties en eerste wat ik ook doe na wegrijden is die lane departure warning uitzetten. Het liefst zette ik ook de pre sense front warning standaard uit, maar dat kan volgens mij alleen via het menu en levert een irritant geel controlelampje op. Die warnings zijn nog mee te leven, maar wel irritant soms. Maar ronduit onveilig en tot nu toe de enige momenten dat ik de auto vervloekt heb: rem-ingrepen op momenten dat het niet nodig is. Is nu drie keer gebeurd bij mij in bijna twee maanden, twee keer bij een vluchtheuvel en een keer omdat een fietser halverwege de weg stilstond om over te steken en al in beweging kwam om direct achter mij over te steken. De auto dacht daar anders over voor een halve seconde of zo. Blij dat er niet iemand achter me reed, maar ja dan was die fietser misschien ook nog wat langer stil blijven staan.Aldmar schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:26:
[...]
Dat zou een reden kunnen zijn. Ik heb de 'simpele' versie; Lane Departure Warning is dat geloof ik.
Ik merk deze zaken ook maar in mijn geval hou ik gewoon mijn voet bij de gaspedaal. als ik merk dat hij een rare ingreep doet kan ik onmiddelijk gas bijgeven wat dus de ingreep overruledEV_Eric schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:38:
[...]
Standaard is de lane departure warning inderdaad, optie is de active lane assist. Misschien dat die laatste wel goed werkt, maar ik heb ook alleen de standaard veiligheid-opties en eerste wat ik ook doe na wegrijden is die lane departure warning uitzetten. Het liefst zette ik ook de pre sense front warning standaard uit, maar dat kan volgens mij alleen via het menu en levert een irritant geel controlelampje op. Die warnings zijn nog mee te leven, maar wel irritant soms. Maar ronduit onveilig en tot nu toe de enige momenten dat ik de auto vervloekt heb: rem-ingrepen op momenten dat het niet nodig is. Is nu drie keer gebeurd bij mij in bijna twee maanden, twee keer bij een vluchtheuvel en een keer omdat een fietser halverwege de weg stilstond om over te steken en al in beweging kwam om direct achter mij over te steken. De auto dacht daar anders over voor een halve seconde of zo. Blij dat er niet iemand achter me reed, maar ja dan was die fietser misschien ook nog wat langer stil blijven staan.
Ik zet nu alles - voor zover het kan - gewoon uit/gebruik het niet. (A)CC heb ik zowieso nooit gebruikt, rijd liever gewoon zelf.
Gebruikte eerst de file assistent als enige optie, maar sinds ik vorige week tijdens het kruipen in de file ineens 2x achter elkaar ineens pats stil stond (remingreep) en de achterligger bijna tegen me aanreed, ben ik wel klaar met al die hulpjes. Is overigens geen Audi ding vermoed ik, de "presense" ging in mijn vorige Passat ook regelmatig af. Meestal op dezelfde plaatsen (metalen bord in een bocht, auto in een bocht geparkeerd)
Gebruikte eerst de file assistent als enige optie, maar sinds ik vorige week tijdens het kruipen in de file ineens 2x achter elkaar ineens pats stil stond (remingreep) en de achterligger bijna tegen me aanreed, ben ik wel klaar met al die hulpjes. Is overigens geen Audi ding vermoed ik, de "presense" ging in mijn vorige Passat ook regelmatig af. Meestal op dezelfde plaatsen (metalen bord in een bocht, auto in een bocht geparkeerd)
heeft iemand van jullie al voorgehad dat je plots maar 90km/hr kon rijden was zo afgebakend op snelheidsmeter : of heb ik per ongeluk een setting gedaan ?
Ik dacht eerst omdat ik de melding "zicht beperkt" -was mistig deze morgen dat hij een soort van bescherming inbouwt om je minder snel te laten rijden ...
still struggling om de auto onder de knie te krijgen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/piKo9KbpeLhuLIS1aMfTwXDK.jpg?f=user_large)
PS : enig idee waarom de auto ook maar oplaadt tot 80% - ik heb dit nochthans aangepast naar 100% -dacht ik ...
Ik dacht eerst omdat ik de melding "zicht beperkt" -was mistig deze morgen dat hij een soort van bescherming inbouwt om je minder snel te laten rijden ...
still struggling om de auto onder de knie te krijgen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/piKo9KbpeLhuLIS1aMfTwXDK.jpg?f=user_large)
PS : enig idee waarom de auto ook maar oplaadt tot 80% - ik heb dit nochthans aangepast naar 100% -dacht ik ...
LIM knopje op de cruise hendel ingedrukt?combes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:10:
heeft iemand van jullie al voorgehad dat je plots maar 90km/hr kon rijden was zo afgebakend op snelheidsmeter : of heb ik per ongeluk een setting gedaan ?
still struggling om de auto onder de knie te krijgen[Afbeelding]
zou je dan geen indicatie zien op dashboard ?Maurice- schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:25:
[...]
LIM knopje op de cruise hendel ingedrukt?
Volgens mij maakt dat niet uit. Die rem-acties van de auto zijn op momenten dat ik gewoon vermogen vraag ("gas geef"). Remacties zijn ook maar een fractie van een seconde, dan realiseert de auto zich al dat het eigenlijk niet nodig was. Waar de auto elke keer netjes welkom in beeld brengt bij het instappen, zou in dit geval een "sorry, ik had me vergist" ook wel mogen 😀.Solidsystem87 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:15:
[...]
Ik merk deze zaken ook maar in mijn geval hou ik gewoon mijn voet bij de gaspedaal. als ik merk dat hij een rare ingreep doet kan ik onmiddelijk gas bijgeven wat dus de ingreep overruleduiteindelijk leer je de "bugs" van de wagen wat te anticiperen
Ik rij eigenlijk altijd met travel assist aan, en hand losjes onderin (omdat 'ie anders gaat zeuren dat je je handen aan het stuur moet houden). Ik stuur zelf nauwelijks bij.sbin schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:25:
Ik zet nu alles - voor zover het kan - gewoon uit/gebruik het niet. (A)CC heb ik zowieso nooit gebruikt, rijd liever gewoon zelf.
Zelfs in Duitsland met de travelassist op 200 durf ik het vrijwel blindelings aan. Geen enkele gekke situatie gehad zover. Uiteraard let ik dan zelf wel mee op.
Het enige 'enge' is dat 'ie een file hard nadert en laat in de ankers gaat. Zelf zou je dat veel gematigder doen.
The best is yet to come
Het blijft een Audi ehDean Martin schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Het enige 'enge' is dat 'ie een file hard nadert en laat in de ankers gaat. Zelf zou je dat veel gematigder doen.
* MisteRMeesteR rent.
www.google.nl
Nou inmiddels zijn we bijna een jaar verder. De auto is vier keer naar de dealer geweest. Ze hebben de box linksvoor vervangen. Ze hebben alles in de deur wat kan trillen of resoneren voorzien van kit o.i.d. Helaas is het euvel nog steeds hetzelfde. Bij de dealer met de monteur in de auto gezeten en die zegt ik hoor het ook, maar we kunnen er verder niks aan doen. Je kan een formele klacht indienen bij de importeur wordt er gezegd. Iemand daar ervaring mee?BaZZeHH schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:25:
Hi, ik rij inmiddels 10 weken met veel tevredenheid in de Q4. Echter sinds dag 1 een klacht over het Sonos audio systeem. Ik heb deze gelijk getest met een goede techno plaat en nu lijkt het alsof de box linksvoor gelijk opgeblazen is. Na een melding bij de dealer hebben ze hem weer opgehaald en een nieuwe box besteld. Twee weken later weer opgehaald en erin gezet. Ik krijg hem terug en nog steeds hetzelfde euvel. Ik heb de dealer gesproken en die geeft aan dat ze contact hebben gehad met de importeur. Nu blijkt dat het ontwerp van de deur niet helemaal goed is, deze fungeert als klankkast en die de trillingen veroorzaakt. Dit hebben ze bij de importeur gelegd en nu wachten op reactie. Inmiddels zijn we weer vier weken verder. In het nieuwe jaar maar weer eens bellen, maar gok dat dit niet zo snel verholpen is.
Iemand anders hier ervaringen mee?
Inmiddels merk ik ook dat bij telefoongesprekken en podcasts vanuit de middelste box het geluid klinkt alsof de box is opgeblazen. Nu las ik over apple carplay i.c.m. draadloze verbinding die minder kwaliteit levert, maar mijn verbinding is zo goed als altijd bedraad.
Inderdaad, dan staat er rechts onderaan LIM wat ik op jouw screenshot niet zie.combes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:33:
[...]
zou je dan geen indicatie zien op dashboard ?
Zou het kunnen dat dat met drive select te maken heeft. Ik heb dat niet in de mijne, maar heb een andere Q4 als vervangwagen gehad die ermee uitgerust was. Ik herinner me dat ik dat toen eens getest heb en ook zo'n groen dashboard kreeg zoals op jouw screenshot als ik efficiency mode of zoiets koos en toen was de max snelheid ook begrensd.
Good point, volgens mij zie ik in de dash ook efficiency mode staat. Dus even een andere drive select stand proberen
Het ging maanden goed maar sinds vanavond geen verbinding meer tussen Audi app en auto.
Bij mij (nog) geen problemen. In twee maanden tijd nog geen van de op dit forum genoemde problemen met de app gehad.Jope3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:01:
Het ging maanden goed maar sinds vanavond geen verbinding meer tussen Audi app en auto.
Wel iets heel anders, benieuwd hoe dit bij anderen ervaren wordt: ik maakte de rekensom van totale kilometers gereden (5000 inmiddels al) met totale aantal kWh geladen. Dan kom ik uit op zo'n 22.5kwh per 100km gemiddeld. De boordcomputer geeft als lange termijn gemiddelde verbruik 19.2kwh aan. Nogal een verschil. Ik heb ergens een keer gelezen dat er 10-20 procent laadverlies kan zijn, maar dat zou dan vergelijkbaar zijn met dat je elke volle tank benzine 5 tot 10 liter op de grond laat vallen? Iemand enig idee hoe dit laadverlies beperkt kan worden?
Sinds vanochtend heb ik ook geen verbinding… lekker bezig bij Audi.Jope3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:01:
Bij mij ook.Jope3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:01:
Een jaar prima maar na de update van vanochtend en het gebruikelijke thuisadres weer invoeren etc. etc. kwam er al een melding van slechte verbinding tussen MMI en netwerk ofzo.
Sinds die tijd geen contact tussen app en auto.
Dus de verwarming morgen op wegrijtijd aan lukt niet meer.
Inderdaad: lekker bezig Audi.
[ Voor 5% gewijzigd door dolfg op 19-10-2022 23:30 ]
Ik denk dat de boordcomputer niet erg accuraat is. Bij mij zorgt het ritje naar huis met een hoger verbruik soms voor een lager afgenomen percentage dan wanneer het zuiniger is.EV_Eric schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:18:
[...]
Bij mij (nog) geen problemen. In twee maanden tijd nog geen van de op dit forum genoemde problemen met de app gehad.
Wel iets heel anders, benieuwd hoe dit bij anderen ervaren wordt: ik maakte de rekensom van totale kilometers gereden (5000 inmiddels al) met totale aantal kWh geladen. Dan kom ik uit op zo'n 22.5kwh per 100km gemiddeld. De boordcomputer geeft als lange termijn gemiddelde verbruik 19.2kwh aan. Nogal een verschil. Ik heb ergens een keer gelezen dat er 10-20 procent laadverlies kan zijn, maar dat zou dan vergelijkbaar zijn met dat je elke volle tank benzine 5 tot 10 liter op de grond laat vallen? Iemand enig idee hoe dit laadverlies beperkt kan worden?
10% verbruikt bij +-21 kWh en 12% bij +- 17 kWh.
Snappen jullie eigenlijk het symbooltje van het stroompedaal met een voet en pijltje naar boven? Pedaal loslaten, ik snap de uitleg in de manual, maar begrijpen doe ik het niet.
Het komt mijns inziens te pas en te onpas en ik kan er geen pijl (no pun intended) op trekken?
Het komt mijns inziens te pas en te onpas en ik kan er geen pijl (no pun intended) op trekken?
The best is yet to come
Verkeer weg. Netwerk weg. App heeft geen communicatie meer met de auto.
Het is weer oud en vertrouwd bagger.
:strip_exif()/f/image/553Jv34VyGQ8F7A1SbGiBBHA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8LlpfAJIcrYlKyL1ApvxxA5l.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/EtBmoey7zR93mWIdFoRNXkuy.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/553Jv34VyGQ8F7A1SbGiBBHA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8LlpfAJIcrYlKyL1ApvxxA5l.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/EtBmoey7zR93mWIdFoRNXkuy.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LwmTADEXu5IkbVnjMKS7YFSa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door dolfg op 20-10-2022 09:19 ]
Ik heb hetzelfde. Lijkt er op dat de auto zelf geen verbinding heeft met het netwerk. Normaliter staat er bij mij LTE rechtsboven. Dat is nu weg alsook het bereik. Op jou screenshot zie ik het ook niet staan en is ook de signaalsterkte nul...dolfg schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:17:
Verkeer weg. Netwerk weg. App heeft geen communicatie meer met de auto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wachten maar weer tot dat de auto weer bereik terug heeft.

Wat lees ik (nog steeds) veel problemen met de software zeg. Voor mij een reden om lekker bij Tesla te blijven volgend jaar.
toch zijn er denk ik veel meer mensen die geen problemen hebben. er rijden er ondertussen al best veel rond.-Muncky- schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:40:
Wat lees ik (nog steeds) veel problemen met de software zeg. Voor mij een reden om lekker bij Tesla te blijven volgend jaar.
rijd nog dagelijks zonder problemen heerlijk in deze mooie auto
Hier idem dito sinds vanochtend. Mijn enige (schrale) troost is dat t weer een netwerk/server issue lijkt en geen technisch probleem met mijn auto. Lijkt wel iedere keer te gebeuren na recente kaartupdates. Of zou t aan de 3608 software liggen????Aldmar schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:39:
[...]
Ik heb hetzelfde. Lijkt er op dat de auto zelf geen verbinding heeft met het netwerk. Normaliter staat er bij mij LTE rechtsboven. Dat is nu weg alsook het bereik. Op jou screenshot zie ik het ook niet staan en is ook de signaalsterkte nul...
Wachten maar weer tot dat de auto weer bereik terug heeft.
Geldt niet voor allen blijkbaar.
Kan met de app bijv verwarming starten en zie de status. (sw 3669)
Kan met de app bijv verwarming starten en zie de status. (sw 3669)
combes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:10:
still struggling om de auto onder de knie te krijgen[Afbeelding]
Je hebt per ongeluk op rang mode gezet. Dat alle ventilatie, airco alles wordt bespaard om maximum afstand kunt rijden. + je kunt maximum 90km rijden.
Is range mode inderdaad, verder alles weer heel herkenbaar allemaal, ook ik (3608 software) ervaar dezelfde problemen. En maar weer eens een escalatie naar de “Klanten service” ze hebben het doorgezet naar Audi AG.. Mooi om te zien dat ze iedere keer weer verbaasd reageren en vragen om screenshots van de meldingen.. wat een hopeloos zooitje is dat.
Tot die tijd inderdaad voor iedere rit;
Op okay drukken mbt hoofdgebruiker/ gastgebruiker
Kijken of favorieten weer gewist zijn ( weg weer alle aangemaakte navigatie bestemmingen)
Kijken of mmi live is (vaak geen route info etc inderdaad
en de hele riedel wat we met deze software mogen meemaken..
Verder merk ik dat de Audi mmi routeplanner behoorlijk andere routes tevoorschijn tovert dan bv een ABRP, heb je tijd en wil je op plekken komen waarvan je het bestaan nooit hebt geweten gebruik dan vooral de mmi ( waarom ik trouwens ooit voor de pro versie heb gekozen weet ik niet meer maar alle route planners op de telefoon zijn beter.) mooi product zo’n Audi, gaan we de volgende niet Audi extra waarderen!!
Tot die tijd inderdaad voor iedere rit;
Op okay drukken mbt hoofdgebruiker/ gastgebruiker
Kijken of favorieten weer gewist zijn ( weg weer alle aangemaakte navigatie bestemmingen)
Kijken of mmi live is (vaak geen route info etc inderdaad
en de hele riedel wat we met deze software mogen meemaken..
Verder merk ik dat de Audi mmi routeplanner behoorlijk andere routes tevoorschijn tovert dan bv een ABRP, heb je tijd en wil je op plekken komen waarvan je het bestaan nooit hebt geweten gebruik dan vooral de mmi ( waarom ik trouwens ooit voor de pro versie heb gekozen weet ik niet meer maar alle route planners op de telefoon zijn beter.) mooi product zo’n Audi, gaan we de volgende niet Audi extra waarderen!!
Opnieuw connectie problemen. Om moedeloos van te worden. Voor mij voorlopig geen Audi meer. Veel te hoge prijzen voor een relatieve kale auto met weinig premium afwerking. Daarnaast een waardeloos MMI systeem en allerlei software issues. Advies voor toekomstige klanten: doe t vooral niet. Wat een prut merk!!
Ik vrees dat iedereen met 3608 deze problemen heeft. Er rijden er toch genoeg van rond dat Audi zich wat minder infantiel zou moeten opstellen. Alsof de first adapters een soort B-keuze zijn.
In tegenstelling tot vorige storingen geeft de klantenservice nu in ieder geval toe dat het aan Audi ligt ipv te ontkennen of je naar de dealer te sturen om de auto door te lichtenMotormuis69 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:29:
[...]
Hier idem dito sinds vanochtend. Mijn enige (schrale) troost is dat t weer een netwerk/server issue lijkt en geen technisch probleem met mijn auto. Lijkt wel iedere keer te gebeuren na recente kaartupdates. Of zou t aan de 3608 software liggen????

3x in twee dagen mijn thuisadres invoeren. Gaat steeds beter.
En dan heb ik het nog niet over de brakke kaartweergave of 0 verkeersinfo, zodat je plots in één of andere vage file staat.
En dan heb ik het nog niet over de brakke kaartweergave of 0 verkeersinfo, zodat je plots in één of andere vage file staat.
:strip_exif()/f/image/oTC38sT9WtR4TpgVTnMWQNqp.jpg?f=fotoalbum_large)
Na een refresh blijft de auto dit nu aangeven. 😒
Bij het laden via het laadpunt van het Hyatt place schiphol airport blijf de auto initialiseren aangeven. Laden was ook niet gelukt. Daarna wel op andere plekken.
Heeft iemand tips of hetzelfde?
Afspraak bij de dealer is gelukkig eind deze maand.
[ Voor 16% gewijzigd door Levelup op 20-10-2022 20:55 ]
De app refresht wellicht niet omdat alle connect diensten eruit liggen sinds gisteren (in ieder geval voor de sw 3608 rijders).Levelup schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:51:
[Afbeelding]
Na een refresh blijft de auto dit nu aangeven. 😒
Bij het laden via het laadpunt van het Hyatt place schiphol airport blijf de auto initialiseren aangeven. Laden was ook niet gelukt. Daarna wel op andere plekken.
Heeft iemand tips of hetzelfde?
Afspraak bij de dealer is gelukkig eind deze maand.
Zit mij af te vragen of het ooit goed komt met de software bij VWgroep, ze lopen nu al 2 jaar aan te modderen en nog werkt het niet optimaal.
Het ligt denk aan de basis, als die niet goed is kun je fixen wat je wil maar superieur wordt het nooit, hoogstens aanvaardbaar.
Hoe zal het zijn als je 10 jaar verder bent, is een dan 10 jaar oude auto nog rijdbaar, tegenwoordig hangt alles aan elkaar met software.
Het ligt denk aan de basis, als die niet goed is kun je fixen wat je wil maar superieur wordt het nooit, hoogstens aanvaardbaar.
Hoe zal het zijn als je 10 jaar verder bent, is een dan 10 jaar oude auto nog rijdbaar, tegenwoordig hangt alles aan elkaar met software.
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe leaseauto. Mijn voorkeur gaat uit naar een Tesla model Y, helemaal na de recente prijswijziging, maar dit is helaas geen optie bij mijn LM.
Mijn 2e keus is de Audi Q4 maar om eerlijk te zijn ben ik na het doorspitten van dit topic er een beetje terughoudend in geworden.
Hardwarematig heeft Audi het misschien goed voor elkaar maar qua software, na hier 50 pagina’s door te hebben gespit, lijkt het alsof Audi beta software in een productie-auto heeft gestopt.
In het BMW i4 topic lees ik bijvoorbeeld bijna alleen maar lovende reacties over zowel de hardware als software.
Ik zit een beetje in een dubio. Ik vind het uiterlijk van de Q4 prachtig maar door alle problemen rondom software ben ik toch meer geneigd om safer te spelen en voor een BMW of Mercedes te kiezen.
Zijn er hier buiten alle klachten om ook bezitters die tevreden zijn met hun Q4 en niet geplaagd door software issues?
Mijn 2e keus is de Audi Q4 maar om eerlijk te zijn ben ik na het doorspitten van dit topic er een beetje terughoudend in geworden.
Hardwarematig heeft Audi het misschien goed voor elkaar maar qua software, na hier 50 pagina’s door te hebben gespit, lijkt het alsof Audi beta software in een productie-auto heeft gestopt.
In het BMW i4 topic lees ik bijvoorbeeld bijna alleen maar lovende reacties over zowel de hardware als software.
Ik zit een beetje in een dubio. Ik vind het uiterlijk van de Q4 prachtig maar door alle problemen rondom software ben ik toch meer geneigd om safer te spelen en voor een BMW of Mercedes te kiezen.
Zijn er hier buiten alle klachten om ook bezitters die tevreden zijn met hun Q4 en niet geplaagd door software issues?
Het zijn denk ik vooral mensen die hun Q4 al een hele tijd hebben die problemen hebben met de software...de 23 modellen met de laatste nieuwe software hebben volgens mij amper of geen software problemen... ik zou er niet te bang van zijn. Ik kan de mijne maandag ophalen dus ik ga het snel ondervinden 😉Bobo221 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:28:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe leaseauto. Mijn voorkeur gaat uit naar een Tesla model Y, helemaal na de recente prijswijziging, maar dit is helaas geen optie bij mijn LM.
Jazeker. Q4 nu twee maanden en 5000km in gebruik. Geen software problemen. Ik voel mee met de 'early adopters", maar als je nu bestelt krijg je echt wel een goed werkende auto afgeleverd. Je moet er alleen "eventjes" op wachten. Maar misschien moet ik niet teveel reclame maken, ik vind het Q4 rijden extra leuk omdat je deze veel minder ziet dan de ID4 en Enyaq (om nog maar niet te beginnen over Tesla).Bobo221 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:28:
Zoal al eerder gedeeld, nu al sinds augustus geen problemen meer met app en auto. Alle app problemen zijn voor mij opgelost en werkt al maanden super. Rijdt en connect als een zonnetje. Alleen tussen de laadpaal en de auto wil het heel soms nog weleens misgaan bij de handshake, maar dat is dan simpel een kwestie van even loskoppelen en opnieuw initiëren dan werkt het altijd. Elke laadpaal/merk heeft ook zijn eigen eigenaardigheden heb ik het idee.
[ Voor 8% gewijzigd door sohus op 20-10-2022 22:42 ]
Ik denk dat de nieuwe auto’s prima zijn. Als je fan bent van Audi en zo stom bent geweest om hem gelijk te kopen wil je nooit meer een Audi. Dat is het verschil. De launch editions kunnen ze beter omnummeren naar brakke bagger editions.
Ik heb dan wel een glazen dak, daarmee behoor ik tot 0,1% van de bezitters geloof ik. Maar de prijs daarvoor is dan wel kleutersoftware die keer op keer eruit klapt bij een update. En dat is triest, en slecht.
Verder rijdt ie top, en is het echt een fijne auto. Die vooral een echte auto is geworden, en niet 1 of ander hyperhip elektrisch model met Bob de bouwer looks. Mijn buurman met zo’n Tesla Y is jaloers op uiterlijk en innerlijk.
Alleen werkt zijn software natuurlijk wel goed.
Ik heb dan wel een glazen dak, daarmee behoor ik tot 0,1% van de bezitters geloof ik. Maar de prijs daarvoor is dan wel kleutersoftware die keer op keer eruit klapt bij een update. En dat is triest, en slecht.
Verder rijdt ie top, en is het echt een fijne auto. Die vooral een echte auto is geworden, en niet 1 of ander hyperhip elektrisch model met Bob de bouwer looks. Mijn buurman met zo’n Tesla Y is jaloers op uiterlijk en innerlijk.
Mag wel zijn dat de nieuwste software geen problemen meer heeft zoals SW 3608, maar het is toch een teken aan de wand hoe Audi met zijn klanten omgaat als ze iets afgeleverd hebben dat niet door de beugel kan. Geen communicatie, geen excuses, geen compensatie, geen uitzicht voor een oplossing en dat lijken ze maar normaal te vinden. Voor een zogenaamd topmerk is dat ontoelaatbaar, maar het gebeurt wel. Ik zou toch nog eens goed nadenken alvorens te bestellen...SWIGGA schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Het zijn denk ik vooral mensen die hun Q4 al een hele tijd hebben die problemen hebben met de software...de 23 modellen met de laatste nieuwe software hebben volgens mij amper of geen software problemen... ik zou er niet te bang van zijn. Ik kan de mijne maandag ophalen dus ik ga het snel ondervinden 😉
Klopt, het is echt erg voor de early adapters... dat zouden ze zo snel mogelijk moeten in orde brengen. Ik begrijp de frustratie dan ook volledig, maar neemt niet weg dat de 23 model Q4 wel meestal in orde zijn dus als je nu besteld ga je wel blij zijn denk ik en dat is wat er gevraagd werd...Babavers schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:21:
[...]
Mag wel zijn dat de nieuwste software geen problemen meer heeft zoals SW 3608, maar het is toch een teken aan de wand hoe Audi met zijn klanten omgaat als ze iets afgeleverd hebben dat niet door de beugel kan. Geen communicatie, geen excuses, geen compensatie, geen uitzicht voor een oplossing en dat lijken ze maar normaal te vinden. Voor een zogenaamd topmerk is dat ontoelaatbaar, maar het gebeurt wel. Ik zou toch nog eens goed nadenken alvorens te bestellen...
Ik heb een Q4 50 First Edition uit Duitsland met oude MMI software (bouw: juni 2021).Bobo221 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:28:
Nagenoeg weinig tot geen storingen qua software na 25000km.
Gisteren lag de app eruit. Vandaag weer actief. De keren hiervoor dat de meesten hier geen app connectie hadden, ondervond ikzelf geen problemen.
Een keer een storingsmelding over het elektrisch systeem. Maar dat ging weer weg na een paar seconde.
De BMW vind ik in het echt mooier dan op de foto’s. De Q4 kan op sommige plekken in het interieur andere/betere materialen kunnen gebruiken maar de afwerking is wel weer goed.
Succes met de keuze!
Hier ook weer geen verbinding in de auto zelf.... en ik had al sinds vorige week vrijdag gedoe met de app weer... bel je de klantenservice maar weer, je geeft duidelijk aan dat de auto zelf geen verbinding meer heeft, krijg je een mail hoe je de app weer werkend zou moeten krijgen. Kansloos...
[ Voor 12% gewijzigd door Msts op 21-10-2022 11:52 ]
Nou, ik zou met gierende banden overstappen naar een i4.. Die destijds niet leverbaar was en nu overigens niet aan de orde zou zijn want 70k/16% bijtelling is me wat te gortig :-)Bobo221 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:28:
Q4 rijdt heerlijk, is mooi om te zien, is echter alléén een Audi in naam en software is gewoon een onvoorstelbaar drama.
Welke software versie? Hier nog steeds geen verbinding (software 3608), ook niet na reset mmi.Msts schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:29:
Hier weer connectie !
Eerste versie denk ik, zal wel 3608 zijn? Is nu bijna jaar oud. De app heeft nog geen verbinding.
[ Voor 21% gewijzigd door Msts op 21-10-2022 18:25 ]
Dat had ik vanmiddag ook en nu weer niet meer. Ik zag in de auto ook de verkeersinformatie weer, maar de app kreeg geen connectie. En nu dus weer helemaal niks meer.Msts schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:25:
Eerste versie denk ik, zal wel 3608 zijn? Is nu bijna jaar oud. De app heeft nog geen verbinding.
Oh ja, hier ook weer LTE en file info en app contact.
Na een dag depressie kan de 3608 groep er weer (deels) even tegenaan.
Na een dag depressie kan de 3608 groep er weer (deels) even tegenaan.
Las op Motortalk.de dat storing verholpen zou zijn, maar qok de suggestie om de zekering van de communicatie (#19) te verwijderen en na 10min terug te plaatsen. Zou volgens de dealer een optie zijn om de LTE verbinding weer in de lucht te krijgen. Ga maar s een poging wagen...Babavers schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:40:
[...]
Dat had ik vanmiddag ook en nu weer niet meer. Ik zag in de auto ook de verkeersinformatie weer, maar de app kreeg geen connectie. En nu dus weer helemaal niks meer.
De zekering verwijderen en opnieuw plaatsen heeft (voorlopig) de oplossing gebracht. Heb weer online diensten en verbinding met de app. Spreek jullie weer bij de volgende ergernis...Motormuis69 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:55:
[...]
Las op Motortalk.de dat storing verholpen zou zijn, maar qok de suggestie om de zekering van de communicatie (#19) te verwijderen en na 10min terug te plaatsen. Zou volgens de dealer een optie zijn om de LTE verbinding weer in de lucht te krijgen. Ga maar s een poging wagen...

We komen inmiddels op het niveau dat we de lucht uit de rechterachterband met 0.4 bar moeten laten dalen om een vrije verbinding mogelijk te maken van de antenne naar Audi Duitsland om weer iets online te krijgen.
Het wordt met de dag gênanter.
Nou.. Lekker zekeringen lopen trekken in een auto van 63k om basis functionaliteit in orde te maken die zelfs op een willekeurige A segmenter feilloos werkt. Idd te genant voor woorden. Onbegrijpelijk dat niet de hele IT bende daar ontslagen is.dolfg schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:25:
We komen inmiddels op het niveau dat we de lucht uit de rechterachterband met 0.4 bar moeten laten dalen om een vrije verbinding mogelijk te maken van de antenne naar Audi Duitsland om weer iets online te krijgen.
Bij mij gaf de klantenservice aan om mijn app opnieuw te installeren ondanks dat ik aangeeft dat de auto geen verbinding heeft. Voelt eigenlijk ronduit beledigend dat je geeneens de foutmelding die ik stuur lees en een automatische reactie te sturen. Installeer uw app opnieuw…Motormuis69 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:58:
[...]
In tegenstelling tot vorige storingen geeft de klantenservice nu in ieder geval toe dat het aan Audi ligt ipv te ontkennen of je naar de dealer te sturen om de auto door te lichten
Als je instapt zie je het uiterlijk niet meer, maar om die software kun je niet heen, misschien is die buurman zo gek nog niet....dolfg schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:00:
Ik denk dat de nieuwe auto’s prima zijn. Als je fan bent van Audi en zo stom bent geweest om hem gelijk te kopen wil je nooit meer een Audi. Dat is het verschil. De launch editions kunnen ze beter omnummeren naar brakke bagger editions.
Anders had hij ook een Q4 besteld nietwaar?!
Ik heb een MMI reset uitgevoerd en heb daarna geprobeerd wireless carplay opnieuw te gebruiken. Hij lijkt er helaas geen zin in te hebben (software 3608 ook) en zet direct weer de functionaliteit uit:Chirezza schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:07:
Ik kreeg zojuist deze melding tijdens het rijden - direct stopte wireless carplay met werken. Ook een uur later heb ik de auto uit- en aan gezet - helaas nog steeds geen draadloze carplay. In de smartphone interface-instellingen geeft hij ook aan dat er alleen met USB verbonden kan worden:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ghPhib79xdf9OvmuQjnQ8nUd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VBCNtWPtNgfANhSAr7IPl01E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GWFFlFa03euvSWSI9wNI1NkR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Chirezza op 21-10-2022 21:08 ]
Nou de buurman is één van de ontelbare leaserijders die ons land rijk is en had weinig keuze. Een polar met idioot veel bijtelling of deze model Y die toch al af stond te sterven in 1 of andere hoek van de LM.MLLL schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:44:
[...]
Als je instapt zie je het uiterlijk niet meer, maar om die software kun je niet heen, misschien is die buurman zo gek nog niet....![]()
Anders had hij ook een Q4 besteld nietwaar?!
Dus ondanks de software is hij jaloers op mijn Q4.
En echt, met alle respect, maar als ik in die peppi en kokkie bak van hem zit, volgens mij ontworpen door een cokesnuiver met een mislukte kinderwens, dan snap ik hem wel. Wat een infantiel interieur zit daarin zeg. Ook zijn vrouw haat de model Y, nou ja: die hele Tesla kan haar gestolen worden.
Hij had een zijportier dat vervangen moest worden na een aanrijding.
Drie maanden wachttijd voor de standaard grijze deur uit Amerika hier was aangekomen. En dat kostte de LM slechts 4.800 euro. Tja…
Kortom: daar word je ook niet vrolijk van. 😋
Goede tip. Heeft bij mij ook gewerkt. Ook app heeft nu terug verbinding.Motormuis69 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:24:
[...]
De zekering verwijderen en opnieuw plaatsen heeft (voorlopig) de oplossing gebracht. Heb weer online diensten en verbinding met de app. Spreek jullie weer bij de volgende ergernis...
Zekering 19 verwijderd en teruggezet. Maar auto heeft nu helemaal geen dataverbinding meer. Ook melding dat geen dataverbinding opgebouwd kan worden. Beetje klaar mee…
Edit: was te snel. Zie dat de nrs in kastje ook niet matchen met het overzicht in instructie.
Voor de mensen die geprobeerd hebben welke zekering hebben jullie losgetrokken
Edit: was te snel. Zie dat de nrs in kastje ook niet matchen met het overzicht in instructie.
[ Voor 34% gewijzigd door b17b op 22-10-2022 17:05 ]
Tsja, ik ben dus zo'n early adaptor.😉
Heb hem een jaar en 50.000 km. Prima auto maar niveau van app en verbinding/MMI is de enige grote ergernis.
- app heeft regelmatig geen verbinding (en de winter komt eraan, dus .....)
- mogelijkheden app beperkt (kachel/laden) 10 jaar geleden een Skoda superb gehad met een stabiele app en wel meer opties
- softwaredrama vooral als je besluit alles via Android Auto/Apple car play te doen....als het werkt is het geweldig, maar draadloos, blueblooth ellende.
>>> op deze manier wordt Audi ingehaald door de nieuwe EV merken
Heb hem een jaar en 50.000 km. Prima auto maar niveau van app en verbinding/MMI is de enige grote ergernis.
- app heeft regelmatig geen verbinding (en de winter komt eraan, dus .....)
- mogelijkheden app beperkt (kachel/laden) 10 jaar geleden een Skoda superb gehad met een stabiele app en wel meer opties
- softwaredrama vooral als je besluit alles via Android Auto/Apple car play te doen....als het werkt is het geweldig, maar draadloos, blueblooth ellende.
>>> op deze manier wordt Audi ingehaald door de nieuwe EV merken
:strip_exif()/f/image/GarJbIaxnd9Ii6tXAa4nLg8i.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou nou, je gaat hier wel opeens helemaal los op een product dat ver boven de Q4 staat die ik in mijn bezit heb. Daarnaast vorige week een proefrit in de Y gedaan en ik ben eerlijk gezegd helemaal om. Afwerking staat vele malen boven de Q4, alles is soft touch, zit netjes in elkaar, naden zijn bij de 2022 (nu 2023) modellen niet slechter dan bij Audi. En ja, de software is niet te vergelijken (Audi had hem ook zonder kunnen leveren), maar ook het rijden in de Y is vele malen kwalitatiever dan in de Q4 met 19'' en zonder adaptief onderstel. De kwaliteit van de dempers in de Y zijn goed merkbaar, waar de Audi echt aan het rondbonken is achterin.dolfg schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:31:
[...]
En echt, met alle respect, maar als ik in die peppi en kokkie bak van hem zit, volgens mij ontworpen door een cokesnuiver met een mislukte kinderwens, dan snap ik hem wel. Wat een infantiel interieur zit daarin zeg. Ook zijn vrouw haat de model Y, nou ja: die hele Tesla kan haar gestolen worden.
Audi doet het op het eerste gezicht nou eenmaal goed en laat een fijne eerste indruk achter, maar als je dik 40k kilometers verder bent in 1 jaar, dan kom je er wel achter wat voor product het precies is. Audi heeft de hebberigheid van het merk nou eenmaal mee. Daar is je buurvrouw vast gevoelig voor
Moraal van het verhaal; ieder zn ding ;-).
19, het is moeilijk te lezen, maar dat is wel zichtbaar als je goed kijkt. Het is een kleintje van 5 A. Zoals in de handleiding staat, maar als je begint te tellen (5de van bovenaf als ik het goed heb), houd er dan rekening mee dat je ook de lege plaatsen meetelt. Afhankelijk van de opties die je hebt zijn bepaalde zekeringen al dan niet aanwezig.b17b schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:27:
Zekering 19 verwijderd en teruggezet. Maar auto heeft nu helemaal geen dataverbinding meer. Ook melding dat geen dataverbinding opgebouwd kan worden. Beetje klaar mee…
Ze schrijven ook dat je 10 minuten moet wachten en ondertussen de auto terug moet afsluiten. Dat heb ik niet gedaan, ik heb hooguit 5 minuten gewacht en de auto gewoon open laten staan. En ik had direct resultaat.
Kwaliteit van de dempers van een model Y??? Bij zo goed als elke review wordt geklaagd over de te stugge vering! Zeker op minder goed asfalt een echte stuiterbak volgens velen...Nismod schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:48:
[...]
Nou nou, je gaat hier wel opeens helemaal los op een product dat ver boven de Q4 staat die ik in mijn bezit heb. Daarnaast vorige week een proefrit in de Y gedaan en ik ben eerlijk gezegd helemaal om. Afwerking staat vele malen boven de Q4, alles is soft touch, zit netjes in elkaar, naden zijn bij de 2022 (nu 2023) modellen niet slechter dan bij Audi. En ja, de software is niet te vergelijken (Audi had hem ook zonder kunnen leveren), maar ook het rijden in de Y is vele malen kwalitatiever dan in de Q4 met 19'' en zonder adaptief onderstel. De kwaliteit van de dempers in de Y zijn goed merkbaar, waar de Audi echt aan het rondbonken is achterin.
Audi doet het op het eerste gezicht nou eenmaal goed en laat een fijne eerste indruk achter, maar als je dik 40k kilometers verder bent in 1 jaar, dan kom je er wel achter wat voor product het precies is. Audi heeft de hebberigheid van het merk nou eenmaal mee. Daar is je buurvrouw vast gevoelig voor.
Moraal van het verhaal; ieder zn ding ;-).
Klopt, maar als je een performance met 21” mee krijgt mag dat wel toch? ;-)SWIGGA schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:40:
[...]
Kwaliteit van de dempers van een model Y??? Bij zo goed als elke review wordt geklaagd over de te stugge vering! Zeker op minder goed asfalt een echte stuiterbak volgens velen...
Klopt ook, maar ik vind het alleen vreemd dat je dat als een sterk punt van de model y tov de Q4 aanhaalt... dat is volgens mij het voornaamste nadeel van een model y (als je voor de rest van het minimalistische design houdt)Nismod schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:04:
[...]
Klopt, maar als je een performance met 21” mee krijgt mag dat wel toch? ;-)
Ik denk toch dat meer mensen het onderstel van een Q4 prefereren boven dat van de model y...
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit hoor, in de reviews. Er is echter wel een update geweest en het kan best zijn dat ik net in die heb testgereden. Voelde in ieder geval een stuk kwalitatiever gedempt dan in mn Q4. Degelijker zelfs.. Ooit gedacht dat we dat woord tegen Audi zouden gebruiken?SWIGGA schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:20:
[...]
Klopt ook, maar ik vind het alleen vreemd dat je dat als een sterk punt van de model y tov de Q4 aanhaalt... dat is volgens mij het voornaamste nadeel van een model y (als je voor de rest van het minimalistische design houdt)
Ik denk toch dat meer mensen het onderstel van een Q4 prefereren boven dat van de model y...
Heb je de model y ook op minder goed asfalt gereden/korte oneffenheden? Daar zou de Q4 toch echt de (iets) minder stugge auto moeten zijn. Op glad asfalt zal de y zeker lekker rijden en in de bochten zeker superieur tov de Q4...Nismod schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:28:
[...]
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit hoor, in de reviews. Er is echter wel een update geweest en het kan best zijn dat ik net in die heb testgereden. Voelde in ieder geval een stuk kwalitatiever gedempt dan in mn Q4. Degelijker zelfs.. Ooit gedacht dat we dat woord tegen Audi zouden gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door SWIGGA op 22-10-2022 19:41 ]
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.