Ja, dat zal idd de reden zijn, maar het systeem werkt niet deftig, hij moet die meldingen niet geven als ik mijn stuur vast heb, moet continu draai bewegingen makenKheos schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:29:
[...]
Of de auto denkt dat je al tig waarschuwingen hebt genegeerd (wat ook zo is) en je dus een medisch probleem hebt (bewusteloos, flauwvallen, hartaanval...)
Ik heb nu ruim 8.000 km gereden met onze Q4 van januari 2026. Heerlijke auto. Geeft inderdaad op snelweg wel eens signaal stuur overnemen. Hoeft van mij niet, maar zeker niet zo hinderlijk als hoe jij het ervaart.NoFate schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:10:
[...]
Ah, dan ben ik toch niet alleen, ja , het is super irritant en zeer gevaarlijk, zo maar bruusk remmen op de snelweg als je 120 rijd! Enigste voordeel is dat hij al aan het bellen is naar de nooddiensten, net alsof de auto weer dat dit een accident kan veroorzaken...
Verbruik was bij koude dagen 19/100, vandaag een rit van totaal 339 km tegen 15,4/100. Prima.
Volgende week voor het eerst de caravan erachter 🙃
Het klinkt eerder dat er gewoon iets niet helemaal goed is. Als het echt niet aan jezelf ligt en is zoals je omschrijft: filmpje en naar de dealer. Gevaar op de weg lijkt me…NoFate schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:48:
[...]
Ja, dat zal idd de reden zijn, maar het systeem werkt niet deftig, hij moet die meldingen niet geven als ik mijn stuur vast heb, moet continu draai bewegingen maken
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Een tweetal vragen aan de experts/ervaringsdeskundigen:
Sinds een aantal maanden rijden wij een Q4 35 (55 kWh) van december 2022 (een lease-auto uit de pool)
Toen wij hem kregen vroor het nog regelmatig en was de actieradius zo'n 150/160km (bij 80% lading) Wij dachten toen dat dit aan het koude weer lag (ondanks dat ik het dan nog vrij karig vond) maar nu het weer iets warmer is blijft het bereik steken rond de 175/180km (wederom bij 80% lading) Het grootste bereik dat ik tot nu toe heb gezien was 245km bij 100% lading. Is dit een normale actieradius van deze auto?
Verder komt de laadsnelheid nooit boven de 3,5kW. Dit is zowel bij ons thuis (waar we een 3 fasen-lader hebben) als bij publieke laadpalen. Sinds gisteren doet hij bij ons thuis zelfs nog maar 1.5kW. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om bij een publieke lader te testen. Snelladen gaat wel met normale snelheden. Is dit een probleem dat vaker voorkomt bij dit type auto? En, zo ja: is dit makkelijk op te lossen?
Sinds een aantal maanden rijden wij een Q4 35 (55 kWh) van december 2022 (een lease-auto uit de pool)
Toen wij hem kregen vroor het nog regelmatig en was de actieradius zo'n 150/160km (bij 80% lading) Wij dachten toen dat dit aan het koude weer lag (ondanks dat ik het dan nog vrij karig vond) maar nu het weer iets warmer is blijft het bereik steken rond de 175/180km (wederom bij 80% lading) Het grootste bereik dat ik tot nu toe heb gezien was 245km bij 100% lading. Is dit een normale actieradius van deze auto?
Verder komt de laadsnelheid nooit boven de 3,5kW. Dit is zowel bij ons thuis (waar we een 3 fasen-lader hebben) als bij publieke laadpalen. Sinds gisteren doet hij bij ons thuis zelfs nog maar 1.5kW. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om bij een publieke lader te testen. Snelladen gaat wel met normale snelheden. Is dit een probleem dat vaker voorkomt bij dit type auto? En, zo ja: is dit makkelijk op te lossen?
Je actieradius is wel heel laag. Weet je wat de SoH van de accu is? Die van mij is rond deze temperatuur rond de 450km. Volgens mij met een verbruik van rond de 16/17 kWh per 100 km. Kan je zien wat je verbruik is?The big J schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:24:
Een tweetal vragen aan de experts/ervaringsdeskundigen:
Sinds een aantal maanden rijden wij een Q4 35 (55 kWh) van december 2022 (een lease-auto uit de pool)
Toen wij hem kregen vroor het nog regelmatig en was de actieradius zo'n 150/160km (bij 80% lading) Wij dachten toen dat dit aan het koude weer lag (ondanks dat ik het dan nog vrij karig vond) maar nu het weer iets warmer is blijft het bereik steken rond de 175/180km (wederom bij 80% lading) Het grootste bereik dat ik tot nu toe heb gezien was 245km bij 100% lading. Is dit een normale actieradius van deze auto?
Kan ik de SOH ergens zien (in de auto zelf of in de app)? Voor het gemiddelde gebruik zal ik straks even in de auto moeten kijken (ervanuit gaande dat ik dat ergens in het menu terug kan vinden)DeKootje schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:10:
[...]
Je actieradius is wel heel laag. Weet je wat de SoH van de accu is? Die van mij is rond deze temperatuur rond de 450km. Volgens mij met een verbruik van rond de 16/17 kWh per 100 km. Kan je zien wat je verbruik is?
Nee, je SoH kan je zelf niet uitlezen. Moet mij bij een garage gebeuren. Al lees ik dat het ook via een OBD dongle zou kunnen.The big J schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:24:
[...]
Kan ik de SOH ergens zien (in de auto zelf of in de app)? Voor het gemiddelde gebruik zal ik straks even in de auto moeten kijken (ervanuit gaande dat ik dat ergens in het menu terug kan vinden)
Je verbruik kan je zien tijdens het rijden in zelfde display als je snelheid (zo heb ik het tenminste ingesteld).
Het is de 35 met een kleinere accu.DeKootje schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:10:
[...]
Je actieradius is wel heel laag. Weet je wat de SoH van de accu is? Die van mij is rond deze temperatuur rond de 450km. Volgens mij met een verbruik van rond de 16/17 kWh per 100 km. Kan je zien wat je verbruik is?
Het is vooral nog niet zo warm.. die range komt vast nog goed. Velgen hebben ook invloed, als je op 21 inch staat lever je ook flink in.
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Ah, daar heb ik volledig overheen gelezen. Mijn fout. Ik heb zelf een 40, dus dat verklaard wel het verschil. Maar qua bereik blijft het nog wel redelijk laag als ik het omreken.Miezie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:00:
[...]
Het is de 35 met een kleinere accu.
Het is vooral nog niet zo warm.. die range komt vast nog goed. Velgen hebben ook invloed, als je op 21 inch staat lever je ook flink in.
Verbruik winter zo'n 22 á 23 kWh per 100km
In de zomer verbruik ik zo'n 16,5 kWh per 100km
55kWh x 80% = 44kWh
44 / 22,5 x 100 = 195km rijbereik
Dus even naar je verbruiksmeter kijken
En ook deze eens resetten en kijken wat je verbruik lange termijn is.
In de zomer verbruik ik zo'n 16,5 kWh per 100km
55kWh x 80% = 44kWh
44 / 22,5 x 100 = 195km rijbereik
Dus even naar je verbruiksmeter kijken
En ook deze eens resetten en kijken wat je verbruik lange termijn is.
Update van mijn Q4 50sportback
Auto staat nu al 9 dagen bij de dealer. Ze weten nog steeds niet wat er aan de hand is. Oplossing is ook nog niet in zicht.
De 'geschikte' monteurs zijn niet aanwezig.
1 is thuis ivm overlijden van zijn vader
1 is op cursus (hopen dat hij daar iets leert of deze kwestie daar aankaart)
Dus ze gaan waarschijnlijk donderdag of vrijdag pas weer verder met de diagnose.
(Ps. Auto vorige week maandag gebracht. Is nu dinsdag)
Auto staat nu al 9 dagen bij de dealer. Ze weten nog steeds niet wat er aan de hand is. Oplossing is ook nog niet in zicht.
De 'geschikte' monteurs zijn niet aanwezig.
1 is thuis ivm overlijden van zijn vader
1 is op cursus (hopen dat hij daar iets leert of deze kwestie daar aankaart)
Dus ze gaan waarschijnlijk donderdag of vrijdag pas weer verder met de diagnose.
(Ps. Auto vorige week maandag gebracht. Is nu dinsdag)
SOH is vrij goed zelf te berekenen volgens mij als je de auto laadt bij een snellader. Daar zie je namelijk wat er in gaat met vier cijfers achter de komma. Stel je komt aan met 4 procent lading: noteer het aantal geladen kWh als die naar 5 procent gaat, en dan ook het aantal kWh bij 55 procent (of 50 procent boven de startwaarde dus). Het dubbele van het verschil is je netto resterende accucapaciteit. Deel die door de netto waarde af fabriek (zie technische gegevens in de Audi app). Dan heb je de SOH. Die van mij is zo 91,7 procent, na bijna vier jaar en 120.000km. Dat schijnt een prima waarde te zijn, maar actieradius is toch merkbaar minder. Op 100 procent accu (laad alleen boven 80 procent tijdens vakantie) is de actieradius tussen 220 en 320km, met wel vrij veel snelweg kilometers. Is een Q4 45 quattro met 76,6kwh accu en 20 inch wielen.The big J schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:24:
[...]
Kan ik de SOH ergens zien (in de auto zelf of in de app)? Voor het gemiddelde gebruik zal ik straks even in de auto moeten kijken (ervanuit gaande dat ik dat ergens in het menu terug kan vinden)
Overigens is de verbruikswaarde op de boordcomputer lager dan het echte verbruik, mijn auto zit gemiddeld tussen de 20kwh en 25kwh (op snelweg) per 100km en zou dan een actieradius van 280-350km moeten kunnen halen en dat is niet zo.
[ Voor 60% gewijzigd door EV_Eric op 21-04-2026 19:42 ]
Echte verbruik is hoger dan boordcomputer
Auto verbruikt op computer bv 17kWh maar in het echt (geladen kWh) tov gereden kilometers bv 19kWh. Dit komt door de laadverliezen (erger bij lagere temperaturen).
Ook bij lagere buitentemperatuur neemt range behoorlijk af, neemt weer toe bij warmer weer.
Auto verbruikt op computer bv 17kWh maar in het echt (geladen kWh) tov gereden kilometers bv 19kWh. Dit komt door de laadverliezen (erger bij lagere temperaturen).
Ook bij lagere buitentemperatuur neemt range behoorlijk af, neemt weer toe bij warmer weer.
Wees voorzichtig met deze methode. De snellader geeft zijn geleverde kWh's wel met een hoge resolutie weer maar wat er werkelijk in de accu aankomt is door kabel en laadverliezen wel minder.EV_Eric schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:47:
[...]
SOH is vrij goed zelf te berekenen volgens mij als je de auto laadt bij een snellader. Daar zie je namelijk wat er in gaat met vier cijfers achter de komma. Stel je komt aan met 4 procent lading: noteer het aantal geladen kWh als die naar 5 procent gaat, en dan ook het aantal kWh bij 55 procent (of 50 procent boven de startwaarde dus). Het dubbele van het verschil is je netto resterende accucapaciteit. Deel die door de netto waarde af fabriek (zie technische gegevens in de Audi app). Dan heb je de SOH. Die van mij is zo 91,7 procent, na bijna vier jaar en 120.000km. Dat schijnt een prima waarde te zijn, maar actieradius is toch merkbaar minder. Op 100 procent accu (laad alleen boven 80 procent tijdens vakantie) is de actieradius tussen 220 en 320km, met wel vrij veel snelweg kilometers. Is een Q4 45 quattro met 76,6kwh accu en 20 inch wielen.
Overigens is de verbruikswaarde op de boordcomputer lager dan het echte verbruik, mijn auto zit gemiddeld tussen de 20kwh en 25kwh (op snelweg) per 100km en zou dan een actieradius van 280-350km moeten kunnen halen en dat is niet zo.
Door deze geladen kWh te nemen zonder de laadverliezen kom je op een hogere capaciteit (SOH) dan werkelijk het geval is.
Dan heb je niets aan al die cijfers achter de komma.
Beste is toch leegrijden met de verbruikswaarden van de boordcomputer.
Goed punt, ook reactie eronder. Laadverliezen spelen natuurlijk een rol ook. Als ik even Google vind ik dit: https://www.evupdate.nl/e...den-de-adac-zocht-het-uitMelissen71 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 07:46:
Echte verbruik is hoger dan boordcomputer
Auto verbruikt op computer bv 17kWh maar in het echt (geladen kWh) tov gereden kilometers bv 19kWh. Dit komt door de laadverliezen (erger bij lagere temperaturen).
Ook bij lagere buitentemperatuur neemt range behoorlijk af, neemt weer toe bij warmer weer.
Neem ik dan de ID3 in de tabel als uitgangspunt dan zou mijn SOH een procent of 3 afnemen en de waarden achter de komma zijn dan sowieso niet meer betrouwbaar. De optie van deboss65 om leeg te rijden is een interessante: dan is leeg toch het moment dat de auto geen meter meer rijdt? Want schijnbaar kan de auto bij 0 procent lading nog steeds een paar km rijden, dat scheelt dan ook weer in de berekening. De auto geeft trouwens toch zelf niet aan hoeveel kWh ontvangen is bij het laden (alleen laadvermogen), of zit dat ergens verstopt in de boordcomputer?
Dit zijn mijn gegevens:
Verbruik begint weer minder te worden. Dit komt ook omdat er minder energie naar de kachel, stoelverwarming, achterruitverwarming, ruitenwissers en verlichting gaat.
Verbruik begint weer minder te worden. Dit komt ook omdat er minder energie naar de kachel, stoelverwarming, achterruitverwarming, ruitenwissers en verlichting gaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Melissen71 op 22-04-2026 08:48 ]
Dat zou ik niet doen, vind je accu niet leuk.EV_Eric schreef op woensdag 22 april 2026 @ 08:18:
[...]
De optie van deboss65 om leeg te rijden is een interessante: dan is leeg toch het moment dat de auto geen meter meer rijdt? Want schijnbaar kan de auto bij 0 procent lading nog steeds een paar km rijden, dat scheelt dan ook weer in de berekening. De auto geeft trouwens toch zelf niet aan hoeveel kWh ontvangen is bij het laden (alleen laadvermogen), of zit dat ergens verstopt in de boordcomputer?
is ook niet nodig, leeg rijden tot 5-10% is voldoende. om toch voldoende info te krijgen. Waarom zou je je accu levensduur (een beetje) opofferen om een exactere SOH te verkrijgen?
De Youtuber Bjon Nyland is een prima bron voor deze meetmethode,
Omrekenen naar % SOH vind ik altijd wel een dingetje. De vraag is wat is je werkelijke begin capaciteit ?
Zelfs Aviloo slaat daarbij naar mijn mening regelmatig de plank mis. je zit zo enkele procenten mis.
Voorbeeldje: heb geladen tot 100%.
OBD zegt Battery energy content 74,725kWh Max energy content 77,350kWh terwijl de batterij in nieuwstaat 82kWh totaal is met 77kWh bruikbaar. Met de OBD info zou ik een SOH hebben van 96.6%
Met mijn Q4 heb ik het helaas niet vanaf het begin gemeten maar met mijn huidige Elroq probeer ik het vanaf nieuw bij te houden.
Door o.a. de OBD waarden te vergelijken met cijfers van lange ritten.
[ Voor 9% gewijzigd door deboss65 op 22-04-2026 09:02 ]
Nu gebruik ik mijn auto ook op deze manier. Veel stadsverkeer en soms paar grotere afstanden per maand.
Door de korte stukjes in de winter verbruik je meer energie, omdat per rit de auto relatief lang opwarmt.
Rij je 50km ver, dan warmt de auto vooral de eerste 5km veel op. Dus daarna 45km bijna niet.
Rij je 5km ver dan warmt de auto de gehele rit op.
Dus daardoor ook hoger verbruik.
Door de korte stukjes in de winter verbruik je meer energie, omdat per rit de auto relatief lang opwarmt.
Rij je 50km ver, dan warmt de auto vooral de eerste 5km veel op. Dus daarna 45km bijna niet.
Rij je 5km ver dan warmt de auto de gehele rit op.
Dus daardoor ook hoger verbruik.
Bedankt voor alle reacties! De boordcomputer geeft een verbruik van 21kW aan (gemeten over +/-27.500km) Dit lijkt dus niet absurd hoog te zijn. Een actieradius van 230km bij 100% lading lijkt ook aardig overeen te komen met hetgeen @EV_Eric terugziet in zijn eigen auto. Misschien zelfs nog iets beter aangezien wij maar een 52kWh accu hebben. Het lijkt erop dat mijn verwachtingen te hoog waren. Ben benieuwd of het nog wat beter wordt naar mate de buitentemperaturen gaan stijgen. Zit ik alleen nog met de beperkte laadsnelheid. Hiervoor gaan we maar even een afspraak maken met een dealer. Even kijken of zij dingen uit kunnen sluiten/op kunnen lossen. Ik hou jullie op de hoogte.
@The big J
Kan jij je 3 fase lader uitlezen terwijl je aan het laden bent? Zodat je kan zien hoeveel je op welke fase laadt?
Niet dat jouw 3 fase lader op 1 fase staat ingesteld, want dan is 3,5kWh ook de max.
Ik heb een Peblar Business. Die kan ik instellen op 1 of 3 fase. Maar ook de stroomsterkte. Ook kan de loadbalancer van invloed zijn. Als je stroomverbruik in huis al te hoog is, zal de lader de auto minder hard opladen. Dit om onder de 16a of 25a per groep te blijven.
Of probeer eens een andere laadkabel als dat mogelijk is (ik heb een lader met socket, dus geen vaste kabel), ik gebruik thuis nooit de kabel die de duitse dealer erbij heeft gegeven (weet niet eens of die gele kabel origineel is), maar een 10 meter lange laadkabel.
Want bij publieke laadpaal gebruik ik wel die gele kabel
Kan jij je 3 fase lader uitlezen terwijl je aan het laden bent? Zodat je kan zien hoeveel je op welke fase laadt?
Niet dat jouw 3 fase lader op 1 fase staat ingesteld, want dan is 3,5kWh ook de max.
Ik heb een Peblar Business. Die kan ik instellen op 1 of 3 fase. Maar ook de stroomsterkte. Ook kan de loadbalancer van invloed zijn. Als je stroomverbruik in huis al te hoog is, zal de lader de auto minder hard opladen. Dit om onder de 16a of 25a per groep te blijven.
Of probeer eens een andere laadkabel als dat mogelijk is (ik heb een lader met socket, dus geen vaste kabel), ik gebruik thuis nooit de kabel die de duitse dealer erbij heeft gegeven (weet niet eens of die gele kabel origineel is), maar een 10 meter lange laadkabel.
Want bij publieke laadpaal gebruik ik wel die gele kabel
[ Voor 25% gewijzigd door Melissen71 op 22-04-2026 23:14 ]
Ik snap het ook wel, maar goed is het niet. Ik moet ook blijven leren om relevant te blijven in m’n werk.Melissen71 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:26:
Mijn auto staat nu precies 8 werkdagen (10 gewone dagen) bij de dealer ivm problemen met de update..... dus ik snap onderstaande wel: (vooral met monteurs die het niet helemaal snappen)
[Afbeelding]
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Ik heb een 2e hands Audi Q4 uit 10/2021 gekocht en deze heeft 21 inch velgen. Deze staan super mooi. Maar wat scheelt dit me nou aan range?Miezie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:00:
[...]
Het is de 35 met een kleinere accu.
Het is vooral nog niet zo warm.. die range komt vast nog goed. Velgen hebben ook invloed, als je op 21 inch staat lever je ook flink in.
Ik heb onlangs een rit van ruim 2100 km achter de rug richting Catalonië met het gezin en bepakking en ik was benieuwd hoe mijn verbruik zich verhoudt tot jullie ervaringen, met het oog op mijn wielmaat.
De cijfers uit de app:
* Afstand: 2163 km
* Ritten: 84 stuks
* Boordcomputer: 19,1 kWh/100km
* Totaal geladen: 423,6 kWh (werkelijk verbruik ca. 19,6 kWh/100km incl. laadverliezen)
De omstandigheden:
Het waren voornamelijk snelwegkilometers waarbij ik de cruise control op 110-120 km/u had staan. Daarnaast heb ik de nodige hoogtemeters gepakt langs de bergachtige kustlijn in Spanje. Ik rijd consequent in de B-stand voor maximale regeneratie.
Vraag:
De auto staat op 21 inch velgen. Ik lees hier dat deze grotere maat een flinke aanslag pleegt op de efficiëntie vergeleken met de standaard 19 of 20 inch. Gezien de snelheid en het terrein vind ik die ~19,5 kWh/100km eigenlijk best netjes, maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal met kleinere wielen onder dezelfde omstandigheden.
Wat zijn jullie ervaringen met 21 inch op de snelweg? Is die extra rolweerstand/luchtweerstand in de praktijk echt zo’n 'range-killer' als vaak wordt beweerd, of valt het mee zodra je op constante snelheid rijdt?
Kwam dit toevallig tegen net: https://www.audi-mediacen...ler-gets-an-upgrade-17102
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Vet, nu is het echt het kleine broertje van de q6Miezie schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:49:
Kwam dit toevallig tegen net: https://www.audi-mediacen...ler-gets-an-upgrade-17102
Wat doet dit met de prijs straks?
Goeiedag allemaal ik ben van plan om een een Audi q4 sportback te kopen alle opties zitten erop alleen geen stoelverwarming kun je dat achteraf inbouwen origineel en wat ben je daarvoor nodig
Weet je zeker dat die voorin geen stoelverwarming heeft? Wat voor uitvoering is het?pc-wolf schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:03:
Goeiedag allemaal ik ben van plan om een een Audi q4 sportback te kopen alle opties zitten erop alleen geen stoelverwarming kun je dat achteraf inbouwen origineel en wat ben je daarvoor nodig
Update:
Na 3 weken mijn Q4 2022 weer terug van de dealer..... precies zoals ik hem had gebracht.
Dus geen updates uitgevoerd, maar ook geen onnodige vervanging van de gateway.
Hiervoor wilde de dealer 2450euro hebben onder het mom dat de auto anders niet meer rijdbaar zou zijn.
Met wat extra info van Rainesh wist ik het zeker. Gewoon de 'defecte' gateway terugbouwen, foutcodes wissen en de auto was weer goed.
Na 3 weken mijn Q4 2022 weer terug van de dealer..... precies zoals ik hem had gebracht.
Dus geen updates uitgevoerd, maar ook geen onnodige vervanging van de gateway.
Hiervoor wilde de dealer 2450euro hebben onder het mom dat de auto anders niet meer rijdbaar zou zijn.
Met wat extra info van Rainesh wist ik het zeker. Gewoon de 'defecte' gateway terugbouwen, foutcodes wissen en de auto was weer goed.
Ik rijd nu zelf al bijna 3 jaar met een Q4 en ben heel tevreden van de wagen maar het snelladen is het enige punt van kritiek.Miezie schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:49:
Kwam dit toevallig tegen net: https://www.audi-mediacen...ler-gets-an-upgrade-17102
Als ik dan nu kijk naar de nieuwe dan zie ik daar amper verbeteringen in. Zeker in de winter is het soms erbarmelijk om te laden aan 60kW.
De nieuwe heeft dan wel weer de optie tot voorverwarmen toch?H3ras schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:30:
[...]
Ik rijd nu zelf al bijna 3 jaar met een Q4 en ben heel tevreden van de wagen maar het snelladen is het enige punt van kritiek.
Als ik dan nu kijk naar de nieuwe dan zie ik daar amper verbeteringen in. Zeker in de winter is het soms erbarmelijk om te laden aan 60kW.
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Dus je hebt de rekening niet betaald?Melissen71 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:19:
Update:
Na 3 weken mijn Q4 2022 weer terug van de dealer..... precies zoals ik hem had gebracht.
Dus geen updates uitgevoerd, maar ook geen onnodige vervanging van de gateway.
Hiervoor wilde de dealer 2450euro hebben onder het mom dat de auto anders niet meer rijdbaar zou zijn.
Met wat extra info van Rainesh wist ik het zeker. Gewoon de 'defecte' gateway terugbouwen, foutcodes wissen en de auto was weer goed.
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Die optie zit volgens mij ook in het huidige model vanaf 2024 oid? Mijne had het niet (2021).Miezie schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:54:
[...]
De nieuwe heeft dan wel weer de optie tot voorverwarmen toch?
Inmiddels rijden we 16 maanden in een Q4 45 e-tron quattro S Edition (lease). Over het algemeen erg tevreden met de auto. Betrouwbaarheid, afwerking, rijbereik, ruimte binnen in, allemaal heel goed.
Behalve op het punt van de vering, de auto is heel erg stug. Bij slecht wegdek, stevige drempels etc is hierdoor het rijcomfort niet geweldig. Voor passagiers op de achterbank is het erger dan voorin.
Ik heb rondgekeken en zie wat meer opmerking hierover. Met als suggestie om de bandenspanning iets te verlagen, dat ga ik nog testen. Zijn er berijders met een vergelijkbare ervaring en suggestie of hier iets aan te doen is?
Behalve op het punt van de vering, de auto is heel erg stug. Bij slecht wegdek, stevige drempels etc is hierdoor het rijcomfort niet geweldig. Voor passagiers op de achterbank is het erger dan voorin.
Ik heb rondgekeken en zie wat meer opmerking hierover. Met als suggestie om de bandenspanning iets te verlagen, dat ga ik nog testen. Zijn er berijders met een vergelijkbare ervaring en suggestie of hier iets aan te doen is?
Ik heb precies dezelfde auto, en heb dit nog niet echt op die manier ervaren. Bij erg hobbelige wegen (kinderkopjes of zo) dan is die wel iets minder comfortabel, maar dat komt denk ik door het sportonderstel.Kwwk schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 22:25:
Inmiddels rijden we 16 maanden in een Q4 45 e-tron quattro S Edition (lease). Over het algemeen erg tevreden met de auto. Betrouwbaarheid, afwerking, rijbereik, ruimte binnen in, allemaal heel goed.
Behalve op het punt van de vering, de auto is heel erg stug. Bij slecht wegdek, stevige drempels etc is hierdoor het rijcomfort niet geweldig. Voor passagiers op de achterbank is het erger dan voorin.
Ik heb rondgekeken en zie wat meer opmerking hierover. Met als suggestie om de bandenspanning iets te verlagen, dat ga ik nog testen. Zijn er berijders met een vergelijkbare ervaring en suggestie of hier iets aan te doen is?
Welke velgen/banden heb je? Ik heb 20 inch met in de zomer Hankook en in de winter 20 inch Bridgestone. Altijd op 2.7 bar.
Bij mijn vorige auto had ik als zomerbanden pirelli, maar die waren zo knetterhard dat daardoor het comfort helemaal weg was.
Inderdaad...
Facelift modeljaar 2027 met het nieuwe interieur staat nu wel als een nieuw model op de audi site maar is nog niet te configureren en dus ook geen prijzen. Iemand een idee hoelang dat gaat duren?


Ik vind het wel een enorme verbetering moet ik zeggen. Maar ben benieuwd wat ze er extra voor gaan vragen tov huidige 2026 model.


Ik vind het wel een enorme verbetering moet ik zeggen. Maar ben benieuwd wat ze er extra voor gaan vragen tov huidige 2026 model.
Hij is met de 21 inch "5-W-spaak-ster", dat schijnt niet te helpen zag ik.Roy schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 08:55:
[...]
Ik heb precies dezelfde auto, en heb dit nog niet echt op die manier ervaren. Bij erg hobbelige wegen (kinderkopjes of zo) dan is die wel iets minder comfortabel, maar dat komt denk ik door het sportonderstel.
Welke velgen/banden heb je? Ik heb 20 inch met in de zomer Hankook en in de winter 20 inch Bridgestone. Altijd op 2.7 bar.
Bij mijn vorige auto had ik als zomerbanden pirelli, maar die waren zo knetterhard dat daardoor het comfort helemaal weg was.
Je krijgt een goedkopere RWD met 77kWh accu. Ik denk dat de prijs scherper wordt en met maar 3 optiepakketten, iets als tech, tech+ en tech++, naast de drie bekende 'lines'. Je ziet bij Skoda, Cupra en VW ook geen woud aan optiepakketten meer. Dat vermindert ook de complexiteit bij de fabrikant. Vroeger waren de optielijsten het business model. Nu mag Audi blij zijn dat ze überhaupt een Q4 kunnen slijten, want er zijn 20 concurrenten waar de consument uit kan kiezen.Morales79 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:29:
Facelift modeljaar 2027 met het nieuwe interieur staat nu wel als een nieuw model op de audi site maar is nog niet te configureren en dus ook geen prijzen. Iemand een idee hoelang dat gaat duren?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind het wel een enorme verbetering moet ik zeggen. Maar ben benieuwd wat ze er extra voor gaan vragen tov huidige 2026 model.
Een BMW iX3 eDrive40 kost 61500, is behoorlijk rijk uitgerust, in alles een klasse beter. Audi moet daar wel behoorlijk onder blijven, dus de concurrentie legt ook een plafond neer.
Ben erg benieuwd. Heb nog een paar maanden om een keus voor nieuwe leasewagen te maken maar vergeet niet dat Audi niet allen horizontaal concurreert maar ook verticaal binnen VAG. Dus als een Q4 niet meer duurder is dan een ID Tiguan of Skoda Enyac dan verkopen ze daar niks meer. De huidige Q4 etron pre- facelift heb je ook nauwelijks onder de €60k als je een beetje opties begint te vinken, en dan heb je in mijn ogen ook nog achterhaalde technologie en een interieur wat met geen mogelijkheid premium te noemen is.TinusH777 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:53:
[...]
Je krijgt een goedkopere RWD met 77kWh accu. Ik denk dat de prijs scherper wordt en met maar 3 optiepakketten, iets als tech, tech+ en tech++, naast de drie bekende 'lines'. Je ziet bij Skoda, Cupra en VW ook geen woud aan optiepakketten meer. Dat vermindert ook de complexiteit bij de fabrikant. Vroeger waren de optielijsten het business model. Nu mag Audi blij zijn dat ze überhaupt een Q4 kunnen slijten, want er zijn 20 concurrenten waar de consument uit kan kiezen.
Een BMW iX3 eDrive40 kost 61500, is behoorlijk rijk uitgerust, in alles een klasse beter. Audi moet daar wel behoorlijk onder blijven, dus de concurrentie legt ook een plafond neer.
[ Voor 5% gewijzigd door Morales79 op 10-05-2026 11:26 ]
Hier hetzelfde, ligt dus niet aan jou 😂Joost4321 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:25:
Wat kan deze foutmelding inhouden? Heb dit vanaf gisteren in de app. De auto zelf doet het gewoon goed.[Afbeelding]
Zal dan wel een server fout zijn bij Audi!
Vorsprung durch Technik, nicht Software😂😂😂
Vorsprung durch Technik, nicht Software😂😂😂
Zo te zien zijn ze flink duurder gewordenMorales79 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:29:
Facelift modeljaar 2027 met het nieuwe interieur staat nu wel als een nieuw model op de audi site maar is nog niet te configureren en dus ook geen prijzen. Iemand een idee hoelang dat gaat duren?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind het wel een enorme verbetering moet ik zeggen. Maar ben benieuwd wat ze er extra voor gaan vragen tov huidige 2026 model.
Wat betekent dit, navigatie doet het gewoon maar soms vlakken en soms het gehele beeld wazig. Ik heb al de MMI gereset maar dat veranderd niets.
[ Voor 8% gewijzigd door RuGa op 11-05-2026 14:20 ]
De configurator voor de nieuwe Q4 staat vandaag online. Je moet nog steeds aardig in de optielijst klikken.... Of het duurder is geworden: ja, ik ben bang van wel....
Waar baseer je het op dat het duurder is? Ik zie vooral dat er andere motorvarianten zijn nu en dat de tech pakketten zijn toegevoegd waardoor het allemaal wat lastiger vergelijken is maar ik kan een 210kw S line best dik aankleden en onder de €60k blijvenTinusH777 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:34:
[...]
De configurator voor de nieuwe Q4 staat vandaag online. Je moet nog steeds aardig in de optielijst klikken.... Of het duurder is geworden: ja, ik ben bang van wel....
Je krijgt de RWD voor de prijs van de vorige Quattro.Morales79 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:04:
[...]
Waar baseer je het op dat het duurder is? Ik zie vooral dat er andere motorvarianten zijn nu en dat de tech pakketten zijn toegevoegd waardoor het allemaal wat lastiger vergelijken is maar ik kan een 210kw S line best dik aankleden en onder de €60k blijven
Prijslijst is een stuk overzichtelijker dan die verschrikkelijke configurator: https://emea-dam.audi.com/adobe/assets/urn:aaid:aem:7e3ab625-cdf4-459d-86b5-a54ebcffecfe/original/as/Prijslijst-Audi-Q4-e-tron-2605a.pdf
Ja klopt maar de s edition was in de vorige prijslijst alleen met 59kwh accu en nu met 77 kwh RWD. En met die nieuwe Tech pakketten en Sonos die nu in de MMI pro zit nog wat zaken telt het nu minder hard op als je gaat vinken. Ik denk dat veel mensen liever die Quattro optie laten vallen in ruil voor meer opties. Ik wel iig.TinusH777 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:59:
[...]
Je krijgt de RWD voor de prijs van de vorige Quattro.
Prijslijst is een stuk overzichtelijker dan die verschrikkelijke configurator: https://emea-dam.audi.com/adobe/assets/urn:aaid:aem:7e3ab625-cdf4-459d-86b5-a54ebcffecfe/original/as/Prijslijst-Audi-Q4-e-tron-2605a.pdf
Eens met dat laatste. RWD met 77kWh en 286pk is prima - al helemaal voor gebruik in Nederland.Morales79 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:38:
[...]
Ja klopt maar de s edition was in de vorige prijslijst alleen met 59kwh accu en nu met 77 kwh RWD. En met die nieuwe Tech pakketten en Sonos die nu in de MMI pro zit nog wat zaken telt het nu minder hard op als je gaat vinken. Ik denk dat veel mensen liever die Quattro optie laten vallen in ruil voor meer opties. Ik wel iig.
Heb m'n Q4 een half jaar geleden ingeleverd, maar net uit interesse even naar de prijslijst voor de facelift gekeken. Lijkt er inderdaad op dat je bij een +/- gelijke uitrusting wat "voordeliger" uit komt. Tussen aanhalingstekens, want de Q4 blijft een duurdere optie afgezet tegen veel concurrenten. Wel een aantal mooie verbeteringen met de facelift, vooral v.w.b. het interieur.
iRacing Profiel | Toyota bZ4X Executive '26
Eens wat betreft de concurrenten. Zit zelf helaas vast aan een carpolicy van PON merken en BMW. Als je dan SUV wil rijden onder de €60k kom je toch wel snel uit bij de Q4, en nu met de facelift is het best aantrekkelijk. Maar eerlijk, als ik volledig vrij keus had dan zou het wat anders worden.MetaalMan schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:27:
[...]
Eens met dat laatste. RWD met 77kWh en 286pk is prima - al helemaal voor gebruik in Nederland.
Heb m'n Q4 een half jaar geleden ingeleverd, maar net uit interesse even naar de prijslijst voor de facelift gekeken. Lijkt er inderdaad op dat je bij een +/- gelijke uitrusting wat "voordeliger" uit komt. Tussen aanhalingstekens, want de Q4 blijft een duurdere optie afgezet tegen veel concurrenten. Wel een aantal mooie verbeteringen met de facelift, vooral v.w.b. het interieur.
ik vind vooral het MMI nu echt wel heel erg vet hoor, echt Q6 stijl.
mijn volgende auto wordt een Q6 (dacht ik) maar als ik dit zo zie twijfel ik nu al haha.
luxe problemen 3.0
mijn volgende auto wordt een Q6 (dacht ik) maar als ik dit zo zie twijfel ik nu al haha.
luxe problemen 3.0
Ik ben een particuliere koper, als ik de Q4 Sportback naast een Cupra Tavascan Adrelanine zet, dan zit er 15k verschil tussen met dezelfde opties (alles). Vind ik toch wel een verschil.Morales79 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:50:
[...]
Eens wat betreft de concurrenten. Zit zelf helaas vast aan een carpolicy van PON merken en BMW. Als je dan SUV wil rijden onder de €60k kom je toch wel snel uit bij de Q4, en nu met de facelift is het best aantrekkelijk. Maar eerlijk, als ik volledig vrij keus had dan zou het wat anders worden.
En een bmw iX1 Pure en zelfs een bmw I4 pure edition zijn goedkoper dan een gelijkwaardig uitgeruste Q4.
Zit er nog veel ruimte voor korting in die Q4 catalogusprijs?
Het moet je smaak zijn, maar binnen PON heb je ook de Cupra Tavascan, op hetzelfde platform als de Q4 (en o.a. Enyaq, ID.4). Met de Adrenaline-uitvoering ben je voor fiscaal circa EUR 53k in feite vrijwel 'compleet'. Heb er serieus naar gekeken als opvolger van de Q4, maar wilde toch liever (en mocht) iets buiten PON, na 5 jaar PON EV's gereden te hebben.Morales79 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:50:
[...]
Eens wat betreft de concurrenten. Zit zelf helaas vast aan een carpolicy van PON merken en BMW. Als je dan SUV wil rijden onder de €60k kom je toch wel snel uit bij de Q4, en nu met de facelift is het best aantrekkelijk. Maar eerlijk, als ik volledig vrij keus had dan zou het wat anders worden.
Verder Skoda als de 'veiligere' (niet per se goedkopere) keuze, maar spreekt mij persoonlijk minder aan. Denk als ik nu zou moeten kiezen binnen PON ik toch bij de (vernieuwde) Q4 uit zou komen, maar zou ook weer met een schuin oog naar de Tavascan kijken als meer bang-for-your-buck en 'uitgesproken' alternatief.
BMW lijkt mij inderdaad lastiger, of je hebt een vrij standaard iX1. Ben geen BMW-kenner, maar dat model overtuigt volgens mij ook niet (meer) op EV-gebied.
iRacing Profiel | Toyota bZ4X Executive '26
Qua range en snelladen biedt de iX1 10% minder dan de Q4 77kWh (partner vindt de iX1 niet mooi).MetaalMan schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:48:
[...]
Het moet je smaak zijn, maar binnen PON heb je ook de Cupra Tavascan, op hetzelfde platform als de Q4 (en o.a. Enyaq, ID.4). Met de Adrenaline-uitvoering ben je voor fiscaal circa EUR 53k in feite vrijwel 'compleet'. Heb er serieus naar gekeken als opvolger van de Q4, maar wilde toch liever (en mocht) iets buiten PON, na 5 jaar PON EV's gereden te hebben.
Verder Skoda als de 'veiligere' (niet per se goedkopere) keuze, maar spreekt mij persoonlijk minder aan. Denk als ik nu zou moeten kiezen binnen PON ik toch bij de (vernieuwde) Q4 uit zou komen, maar zou ook weer met een schuin oog naar de Tavascan kijken als meer bang-for-your-buck en 'uitgesproken' alternatief.
BMW lijkt mij inderdaad lastiger, of je hebt een vrij standaard iX1. Ben geen BMW-kenner, maar dat model overtuigt volgens mij ook niet (meer) op EV-gebied.
De I4 heeft 800v snelladen en komt veel verder, maar ja, geen SUV (eis van partner).
Wat heb jij nu gekozen? Mijn vrouw is fan van de Kia EV5, ik heb daar helemaal niks mee.
Ik wist niet dat het zoveel scheelde met die Cupra, lijkt me wel een erg groot gat. Ik vind die uitgesproken stijl van Cupra helaas niet mooi.
Heb wel gekeken naar een Enyac Coupe RS. Maar toen ik erin ging zitten was het zo’n rare zitpositie dat ik snel weer ben weggegaan bij die dealer.
Uiteindelijk blijven er nu 2 opties over: De Q4 etron 77kw s exition met mooie opties of de I4 edrive 40 pure edition, met 17 inch wielen.
Ik neig nu rationeel/ praktisch wel naar de Q4. Ga nog een keer proefrijden beiden op 1 dag en dan beslissen op gevoel.
Heb wel gekeken naar een Enyac Coupe RS. Maar toen ik erin ging zitten was het zo’n rare zitpositie dat ik snel weer ben weggegaan bij die dealer.
Uiteindelijk blijven er nu 2 opties over: De Q4 etron 77kw s exition met mooie opties of de I4 edrive 40 pure edition, met 17 inch wielen.
Ik neig nu rationeel/ praktisch wel naar de Q4. Ga nog een keer proefrijden beiden op 1 dag en dan beslissen op gevoel.
Ik 'moest' zomer 2025 kiezen. Op basis van het aanbod toen ben ik na veel proefritten en wegstrepen bij de '26 Toyota bZ4X uitgekomen (Executive FWD). Misschien een niet zo voor de hand liggende overstap na vier jaar Q4 (qua merk), maar ik rijd er nu +/- een half jaar in en ben echt meer dan tevreden. Destijds doorslaggevend waren vooral de zitpositie en het algehele rijgedrag. Dat het een wat eigenzinnig(er) model is sprak mij juist aan. En dat het nieuwe model er op tal van punten op vooruit zou gaan (techniek, interieur, prijs) maakte het voor mij nog wat makkelijker kiezen. Mijn overgebleven top-3 was uiteindelijk bZ4X, EV6 en Tavascan. Werkgever gaf de voorkeur aan een PON-merk, ik wilde liefst een keer wat anders.TinusH777 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:03:
[...]
Qua range en snelladen biedt de iX1 10% minder dan de Q4 77kWh (partner vindt de iX1 niet mooi).
De I4 heeft 800v snelladen en komt veel verder, maar ja, geen SUV (eis van partner).
Wat heb jij nu gekozen? Mijn vrouw is fan van de Kia EV5, ik heb daar helemaal niks mee.
Om niet helemaal off-topic te gaan: heb 4 jaar probleemloos met de Q4 gereden en vind het nog steeds een mooie auto, waarbij de juiste kleur- en wielcombinatie wel het verschil kan maken. Mijn 'afscheidsreview' is nog wel ergens in dit topic te vinden.
iRacing Profiel | Toyota bZ4X Executive '26
Sinds een week heb ik een mooi Audi Q4 40 S-competition tweedehands kunnen verkrijgen.
Tot nu toe rijdt de auto geweldig en zijn we helemaal tevreden. Maar als echte Tweaker, wat zijn er voor leuke tweaks en dingetjes die we kunnen doen met de auto? Bijvoorbeeld met zo een OBDEleven ?
Ik lees er niet echt iets over hier namelijk?
Tot nu toe rijdt de auto geweldig en zijn we helemaal tevreden. Maar als echte Tweaker, wat zijn er voor leuke tweaks en dingetjes die we kunnen doen met de auto? Bijvoorbeeld met zo een OBDEleven ?
Ik lees er niet echt iets over hier namelijk?
Vrijwel niets.. Je kan volgens mij de achterlichten standaard aanzetten (Scandinavian DLR nog iets) en dat was het wel zo'n beetje :-)Rodejoost schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:40:
Sinds een week heb ik een mooi Audi Q4 40 S-competition tweedehands kunnen verkrijgen.
Tot nu toe rijdt de auto geweldig en zijn we helemaal tevreden. Maar als echte Tweaker, wat zijn er voor leuke tweaks en dingetjes die we kunnen doen met de auto? Bijvoorbeeld met zo een OBDEleven ?
Ik lees er niet echt iets over hier namelijk?
Contact gehad met de garage en die zeggen dat het geen Audi probleem is maar dat het aan Google ligt. Als ik op mijn telefoon in Maps kijk zie ik precies hetzelfde. Google heeft dus kennelijk iets veranderd.RuGa schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:15:
Wat betekent dit, navigatie doet het gewoon maar soms vlakken en soms het gehele beeld wazig. Ik heb al de MMI gereset maar dat veranderd niets.
[Afbeelding]
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Afgelopen week een nieuwe Q4 besteld.
En wel in de uitvoering zoals in de pers verscheen voor de Sportback, alleen heb ik voor de SUV versie gekozen. Het is dus een saliegroene S edition Quattro met zwarte details (pakket) en zwarte velgen.
Waarom deze Audi? Voornamelijk vanwege het uiterlijk, ik vind dit met afstand de mooiste auto onder de, ongeveer 60-70.000 euro. Echt mooi uitgebalanceerd, zonder gekkigheid als rare lichtunits, lelijke contrasterende vlakken of een SUV die lijkt op een verhoogde sedan. Hieronder wat redenen waarom andere 'kandidaten' afvielen:
Tesla: Fantasie- en emotieloos, vooral het interieur.
Koreanen: ICCU-bommetje, veel lelijke details.
Chinezen: Dealers, garantie, toekomstbestendigheid?
Fransen: Heb 3 Renaults gehad en was klaar met Franse 'service'.
Mercedes GLB/GLC: uiterlijk op sommige punten tamelijk wanstaltig.
BMW IXx: BMW SUV's zien er m.i. uit als wat hogere (en minder mooie) sedans.
Opel Grandland: Al in PHEV vorm gehad, goed bevallen maar nu eens wat anders.
VW ID.4: Kan niet bekoren: saai saai saai, van buiten en van binnen.
Toyota BZ4X: Mooie designs verpest met rare details.
Lexus: Ziet er toch uit als een dure Toyota. En kan geen fatsoenlijke aanhanger achter.
Skoda: Best aardig maar rijdt half NL in tegenwoordig.
Volvo: Goed maar uiterlijk spreekt me niet aan.
De Audi is best prijzig, maar het rijtje hierboven bevat verschillende modellen die, zeker met opties, nog een stuk duurder zijn. Overigens heb ik de Q4 ook eens geconfigureerd op buitenlandse Audi sites. De prijsverschillen zijn enorm. Overal is de auto aanmerkelijk duurder, waarbij het in de meeste gevallen gaat om 8 a 9000 euro. In Belgie zelfs 14.000 euro. Let wel: voor een vrijwel identieke uitvoering.
Dus het valt in Nederland wat dat betreft nog wel mee.
Groet van Wattebol.
Ik ben nieuw hier. Afgelopen week een nieuwe Q4 besteld.
En wel in de uitvoering zoals in de pers verscheen voor de Sportback, alleen heb ik voor de SUV versie gekozen. Het is dus een saliegroene S edition Quattro met zwarte details (pakket) en zwarte velgen.
Waarom deze Audi? Voornamelijk vanwege het uiterlijk, ik vind dit met afstand de mooiste auto onder de, ongeveer 60-70.000 euro. Echt mooi uitgebalanceerd, zonder gekkigheid als rare lichtunits, lelijke contrasterende vlakken of een SUV die lijkt op een verhoogde sedan. Hieronder wat redenen waarom andere 'kandidaten' afvielen:
Tesla: Fantasie- en emotieloos, vooral het interieur.
Koreanen: ICCU-bommetje, veel lelijke details.
Chinezen: Dealers, garantie, toekomstbestendigheid?
Fransen: Heb 3 Renaults gehad en was klaar met Franse 'service'.
Mercedes GLB/GLC: uiterlijk op sommige punten tamelijk wanstaltig.
BMW IXx: BMW SUV's zien er m.i. uit als wat hogere (en minder mooie) sedans.
Opel Grandland: Al in PHEV vorm gehad, goed bevallen maar nu eens wat anders.
VW ID.4: Kan niet bekoren: saai saai saai, van buiten en van binnen.
Toyota BZ4X: Mooie designs verpest met rare details.
Lexus: Ziet er toch uit als een dure Toyota. En kan geen fatsoenlijke aanhanger achter.
Skoda: Best aardig maar rijdt half NL in tegenwoordig.
Volvo: Goed maar uiterlijk spreekt me niet aan.
De Audi is best prijzig, maar het rijtje hierboven bevat verschillende modellen die, zeker met opties, nog een stuk duurder zijn. Overigens heb ik de Q4 ook eens geconfigureerd op buitenlandse Audi sites. De prijsverschillen zijn enorm. Overal is de auto aanmerkelijk duurder, waarbij het in de meeste gevallen gaat om 8 a 9000 euro. In Belgie zelfs 14.000 euro. Let wel: voor een vrijwel identieke uitvoering.
Dus het valt in Nederland wat dat betreft nog wel mee.
Groet van Wattebol.
Dag Jann,-jann schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:39:
Iemand hier al de Thule motion low dakkoffer geprobeerd op audi Q4?
Dat heb ik zeker tijdens een wintersport vakantie en reken erop dat je een pak meer moet laden. Je hebt vlot een meerverbruik van 20-25%.
Een koffer op de trekhaak lijkt me, na het lezen van verschillende testen, de beste oplossing.
Kan ik bevestigen. Alles op het dak geeft flink meerverbruik (een keer met drie ATBs op het dak: 40-50 procent meerverbruik, doe ik nooit meer). Ik heb nu een towbox v1 voor op de trekhaak, merk geen hoger verbruik. En bij die uitvoering gaat de achterklep precies over de towbox heen, dus geen moeilijk gedoe met kantelen van de hele box.H3ras schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Dag Jann,
Dat heb ik zeker tijdens een wintersport vakantie en reken erop dat je een pak meer moet laden. Je hebt vlot een meerverbruik van 20-25%.
Een koffer op de trekhaak lijkt me, na het lezen van verschillende testen, de beste oplossing.
Hierbij mijn ervaring met het rijden met onze Audi Q4 45 met een caravan (Weinsberg 390 QD).
Het is anders dan met een brandstof auto. Er zijn 2 grote verschillen:
- Logisch, het bereik. Met m’n vorige auto reed ik 300 tot 350 km per tank en dan reed ik flink door (105/110 km/u op de cruisecontrol). Nu electrisch: als ik rustig rijd, ca 90 km/u cruisecontrol achter een vrachtwagen haal ik 200 km. Dus vaker (en langer stoppen), tijdens het rijden een veel lagere snelheid. In 1 dag naar het Gardameer is geen optie meer, wellicht dat 800/900 km op een dag wel gaat. Wij denken dat met de juiste mindset (rustiger reizen, duurt naar Zuid Europa gewoon een halve dag extra) het prima te doen is.
- Rijcomfort: ongeëvenaard! Qua trekkracht echt fantastisch rijden. 0-100 sprintje moet in theorie in 10,5 sec kunnen. Paar keer echt profijt gehad van de trekkracht. En door de optimale gewichtsverhouding ligt de caravan als een blok achter de auto.
Verbruik:
- Als ik op cruisecontrol 100 km/u rijd, is het verbruik rond de 40 kw/100 (max 150 km bereik op een 90% accu).
- Rijd ik achter een vrachtwagen ca 90 km/u dan blijft het verbruik onder de 30 kw/100 (rijbereik ruim boven de 200 km).
De kosten per km liggen ruim onder die van een brandstof combi.
Kortom: de reis duurt langer, het rijcomfort is fantastisch met een caravan erachter.
Het is anders dan met een brandstof auto. Er zijn 2 grote verschillen:
- Logisch, het bereik. Met m’n vorige auto reed ik 300 tot 350 km per tank en dan reed ik flink door (105/110 km/u op de cruisecontrol). Nu electrisch: als ik rustig rijd, ca 90 km/u cruisecontrol achter een vrachtwagen haal ik 200 km. Dus vaker (en langer stoppen), tijdens het rijden een veel lagere snelheid. In 1 dag naar het Gardameer is geen optie meer, wellicht dat 800/900 km op een dag wel gaat. Wij denken dat met de juiste mindset (rustiger reizen, duurt naar Zuid Europa gewoon een halve dag extra) het prima te doen is.
- Rijcomfort: ongeëvenaard! Qua trekkracht echt fantastisch rijden. 0-100 sprintje moet in theorie in 10,5 sec kunnen. Paar keer echt profijt gehad van de trekkracht. En door de optimale gewichtsverhouding ligt de caravan als een blok achter de auto.
Verbruik:
- Als ik op cruisecontrol 100 km/u rijd, is het verbruik rond de 40 kw/100 (max 150 km bereik op een 90% accu).
- Rijd ik achter een vrachtwagen ca 90 km/u dan blijft het verbruik onder de 30 kw/100 (rijbereik ruim boven de 200 km).
De kosten per km liggen ruim onder die van een brandstof combi.
Kortom: de reis duurt langer, het rijcomfort is fantastisch met een caravan erachter.
Goedemorgen,
we zijn ons aan het oriënteren voor een Q4.
ik wil graag als optie de 220v wcd in het koffer.
nu is dit niet een veel voorkomende optie zie ik zo (als ik naar de Jong gebruikt/demo/voorraad-auto's kijk.
weet iemand of het mogelijk is dit achteraf in te laten bouwen?
we zijn ons aan het oriënteren voor een Q4.
ik wil graag als optie de 220v wcd in het koffer.
nu is dit niet een veel voorkomende optie zie ik zo (als ik naar de Jong gebruikt/demo/voorraad-auto's kijk.
weet iemand of het mogelijk is dit achteraf in te laten bouwen?
1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 15kW hydro Pelletkachel, 8kW Rotenso WP
Zover ik weet is deze optie er pas sinds de facelift die vanaf deze maand te bestellen is. Op occasions zal je de optie dan ook niet vinden. Maar nogmaals ik ben er niet 100% zeker van.pentagon0873 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:10:
Goedemorgen,
we zijn ons aan het oriënteren voor een Q4.
ik wil graag als optie de 220v wcd in het koffer.
nu is dit niet een veel voorkomende optie zie ik zo (als ik naar de Jong gebruikt/demo/voorraad-auto's kijk.
weet iemand of het mogelijk is dit achteraf in te laten bouwen?
Ik heb een Q4 van mei 2022, deze is via Pon/ Century geïmporteerd uit Duitsland in 2023 met 5000km op de teller. Goede deal!
Nu had deze auto opties die in Nederland niet te krijgen waren zoals twee sleutels waarmee de bestuurders stoel automatisch goed ingesteld werd op de bestuurder die bij de sleutel hoort die de auto ontgrendeld via rijders profielen.
Sinds de eerste update die de auto gehad heeft (de grote waar hij twee dagen voor naar de dealer moest) werkt dit niet meer. Nu hoorde ik dat het ermee te maken kan hebben dat ik een Nederlandse update gehad heb en dat daarmee deze optie vervalt. Is er iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Ik woon redelijk dicht bij Duitsland en zit er aan te denken om hem in Duitsland bij een Audi dealer in onderhoud te doen zodat ik van de dealer in noord Nederland af ben en hopelijk mijn sleutel functie weer terug krijg?
Nu had deze auto opties die in Nederland niet te krijgen waren zoals twee sleutels waarmee de bestuurders stoel automatisch goed ingesteld werd op de bestuurder die bij de sleutel hoort die de auto ontgrendeld via rijders profielen.
Sinds de eerste update die de auto gehad heeft (de grote waar hij twee dagen voor naar de dealer moest) werkt dit niet meer. Nu hoorde ik dat het ermee te maken kan hebben dat ik een Nederlandse update gehad heb en dat daarmee deze optie vervalt. Is er iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Ik woon redelijk dicht bij Duitsland en zit er aan te denken om hem in Duitsland bij een Audi dealer in onderhoud te doen zodat ik van de dealer in noord Nederland af ben en hopelijk mijn sleutel functie weer terug krijg?
Na bijna 5 jaar in een Audi q4 Launch Editon Advanced Plus te hebben gereden, na wat rond zoeken en twijfelen, toch weer een Audi Q4 besteld. Is de 150kw S Line edtion geworden met als opties zwartpakket en trekhaak. Op panorama dak na dezelfde opties en zelfs nog wat meer als wat ik nu heb. En dat voor zo'n 10k minder. Ben erg benieuwd naar de facelift en dan met name na interieur en mmi! Dit is hem geworden:
Het stopcontact hoort bij de V2L optie (Vehicle To Load) die inderdaad pas leverbaar is geworden bij het nieuwe model. Zou kunnen dat dit achteraf in te bouwen is maar kan ook dat er meer bij komt kijken dan alleen een stopcontact. Dan zou het wel eens lastig, en wellicht prijzig, kunnen zijn.pentagon0873 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:10:
Goedemorgen,
we zijn ons aan het oriënteren voor een Q4.
ik wil graag als optie de 220v wcd in het koffer.
nu is dit niet een veel voorkomende optie zie ik zo (als ik naar de Jong gebruikt/demo/voorraad-auto's kijk.
weet iemand of het mogelijk is dit achteraf in te laten bouwen?
Mooi, al komt hij er op deze foto niet zo goed uit. Toevallig nog Tamboragrijs overwogen?Audiq4 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:37:
Na bijna 5 jaar in een Audi q4 Launch Editon Advanced Plus te hebben gereden, na wat rond zoeken en twijfelen, toch weer een Audi Q4 besteld. Is de 150kw S Line edtion geworden met als opties zwartpakket en trekhaak. Op panorama dak na dezelfde opties en zelfs nog wat meer als wat ik nu heb. En dat voor zo'n 10k minder. Ben erg benieuwd naar de facelift en dan met name na interieur en mmi! Dit is hem geworden:
[Afbeelding]
Wel overwogen, vind ik ook zeker een mooie kleur. Maar ben bang dat die zwarte rand om de grill hem er niet mooier op maakt. Vandaar voor zwart met zwart pakket gekozen. Ik vind die grill met bepaalde kleurcombinaties de auto erg naar beneden halen.Wattebol schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:51:
[...]
Mooi, al komt hij er op deze foto niet zo goed uit. Toevallig nog Tamboragrijs overwogen?
en nu maar hopen dat hij er in het echt beter uitziet als op de foto 😂
is idd alleen bij de facelift te bestellen, dus dat wordt een van de opties.Wattebol schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:08:
[...]
Het stopcontact hoort bij de V2L optie (Vehicle To Load) die inderdaad pas leverbaar is geworden bij het nieuwe model. Zou kunnen dat dit achteraf in te bouwen is maar kan ook dat er meer bij komt kijken dan alleen een stopcontact. Dan zou het wel eens lastig, en wellicht prijzig, kunnen zijn.
wel fijn dat ze afscheid hebben genomen van de enorme tralies in het dashboard (ventilatieroosters)
Valt me allen tegen dat er maar 6 kleuren zijn die je kunt configureren...
dus het wordt een van deze 2.
/f/image/vqP112Q8wa6XfZYhAn1gCgHb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PSIOq0yBkyi78S3ytuvS7IPb.png?f=fotoalbum_large)
persoonlijk vind ik de SB minder "stoer"
Is er iemand die een rieel verbruik heeft van de quattro uitvoering in winterse omstandigheden?
1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 15kW hydro Pelletkachel, 8kW Rotenso WP
Eens, ik heb gekozen voor de SUV versie want vind de SB ook te 'iel' en minder karakteristiek. Al blijft dat een kwestie van smaak.pentagon0873 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 18:27:
[...]
persoonlijk vind ik de SB minder "stoer"
Mooi ding! Ben wel een beetje jaloers, vooral vanwege het interieur. Ik heb een 45 Quattro nu anderhalf jaar en in winterse omstandigheden is bij mij 280-350km op een volle lading wel de max.pentagon0873 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 18:27:
[...]
is idd alleen bij de facelift te bestellen, dus dat wordt een van de opties.
wel fijn dat ze afscheid hebben genomen van de enorme tralies in het dashboard (ventilatieroosters)
Valt me allen tegen dat er maar 6 kleuren zijn die je kunt configureren...
dus het wordt een van deze 2.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
persoonlijk vind ik de SB minder "stoer"
Is er iemand die een rieel verbruik heeft van de quattro uitvoering in winterse omstandigheden?
Hoi allen,
Ik wil een dashcam plaatsen voor en achter.
Iemand ervaring ermee?
Groet Eric
Audi Q4 etron 45 2025
Ik wil een dashcam plaatsen voor en achter.
Iemand ervaring ermee?
Groet Eric
Audi Q4 etron 45 2025
Ik heb dezelfde auto en heb na aanschaf zelf een FITCAMX Dash Cam geïnstalleerd. Dit is dan uitsluitend een camera voor, maar in de praktijk vind ik dit voldoende. De installatie viel mee, op het lostrekken van een stekkertje na. Wel een goed kaartje aanschaffen (Samsung PRO Endurance microSD). Bijgevoegd de link m.b.t. de installatie: https://www.google.com/search?sca_esv=dd2fe0b82f78cb75&udm=7&fbs=ADc_l-bfAIefFokrCf7F9QG8l3URBSRZ-60F8eV-bJx-ue4qA4TIU8OmUnyPCGa6Rq-qi_Xf-MBnEaz9CEm7NtyQrnhehkGcC2v7jhqgSM-LZGbH6ByYEpGmLkw5nKt7eskHFs4oWzkTf6e7_k5HhKVnKdivlVnEGgnzvnto27d70K_SECDDTCZcuFJFn04Hzwr6-RukyfHKd2dmm1x4WFsECir6Fx3C-w&q=FITCAMX+Dash+Cam+for+Audi+Q4+e-tron+2022-2026&sa=X&ved=2ahUKEwi4zNDn2_-UAxX63QIHHQq3LQIQtKgLegQIEhAB&biw=1536&bih=695&dpr=1.25#fpstate=ive&vld=cid:b75a76f6,vid:zbbcfLsrQ4w,st:0ericbes schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:17:
Hoi allen,
Ik wil een dashcam plaatsen voor en achter.
Iemand ervaring ermee?
Groet Eric
Audi Q4 etron 45 2025
Ik heb ook de Fitcam X (enkel voorzijde) en deze bevalt zeer goed! Middels aansluiting op de regensensorvoeding in de binnenspiegelkap is deze geheel zonder draden in het zicht aan te sluiten. Deze dashcam is overigens ook in een set te bestellen voor zowel de voor- als achterzijde. Dit vereist echter wel wat meer werk om het geheel netjes weg te werken. Dit geldt overigens ook als je een parkeerstand wilt, dan dien je ook een aansluiting in de zekeringbox te maken.ericbes schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:17:
Hoi allen,
Ik wil een dashcam plaatsen voor en achter.
Iemand ervaring ermee?
Groet Eric
Audi Q4 etron 45 2025
👍 bedanktSkorpionNL schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:27:
[...]
Ik heb ook de Fitcam X (enkel voorzijde) en deze bevalt zeer goed! Middels aansluiting op de regensensorvoeding in de binnenspiegelkap is deze geheel zonder draden in het zicht aan te sluiten. Deze dashcam is overigens ook in een set te bestellen voor zowel de voor- als achterzijde. Dit vereist echter wel wat meer werk om het geheel netjes weg te werken. Dit geldt overigens ook als je een parkeerstand wilt, dan dien je ook een aansluiting in de zekeringbox te maken.
Ineens kan ik met de app de auto openen en sluiten. Dat is wel fijn! Q4 van eind 2025.
Eigenaardig, ik zie die feature nu ook in de app (en zelfs in Home Assistant), maar als ik wil ontgrendelen (en de correctie pin code ingeef) krijg ik een foutmelding.Pjotr662 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:28:
Ineens kan ik met de app de auto openen en sluiten. Dat is wel fijn! Q4 van eind 2025.
Da's wel gaaf dat ontgrendelen en vergrendelen op afstand, kon mijn BMW 3 serie uit 2014 ook al.
Maar ik begrijp dat Audi dat nu pas toepast op de Q4? Beter laat dan nooit
Maar ik begrijp dat Audi dat nu pas toepast op de Q4? Beter laat dan nooit
Ah, eindelijk is deze feature er. Ik hoop dat nu ook de NFC optie gaat werken. Zodat je een digitale kaart kan maken voor in je wallet...
Maar net de functie geprobeerd, het werkt wel niet, mogelijks fout in de App zelf dat dit niet mag getoond worden misschien;+)
Maar net de functie geprobeerd, het werkt wel niet, mogelijks fout in de App zelf dat dit niet mag getoond worden misschien;+)
Werkt het ook effectief? :-)Pjotr662 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:28:
Ineens kan ik met de app de auto openen en sluiten. Dat is wel fijn! Q4 van eind 2025.
Bij mij werkt het in de app prima. Je hebt wel je pin nodig. Maar die heb ik vervangen door faceID.
Vreemd, ik krijg dezelfde fout als hierbovenPjotr662 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:12:
[...]
Bij mij werkt het in de app prima. Je hebt wel je pin nodig. Maar die heb ik vervangen door faceID.
En welke PIN is dat voor de duidelijkheid? Niet die van de telefoon blijkbaar, althans die werkt bij mij niet.Pjotr662 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:12:
[...]
Bij mij werkt het in de app prima. Je hebt wel je pin nodig. Maar die heb ik vervangen door faceID.
Heb je ooit moeten instellen in je app bij aanmaken van de hoofdgebruikerTheone098 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:13:
[...]
En welke PIN is dat voor de duidelijkheid? Niet die van de telefoon blijkbaar, althans die werkt bij mij niet.
Misschien hebben we de nieuwe MMI nodig, ik moet in Juli de auto binnen doen voor de update...
@Pjotr662 welke MMI versie heb je nu?
@Pjotr662 welke MMI versie heb je nu?
Ik zag vandaag ook dat ik nu plotseling via de app de mogelijkheid zou moeten hebben om de auto te vergrendelen c.q. te ontgrendelen, echter krijg ik ook een foutmelding. Mijn Audi Q4 45 etron is van maart 2025 en heeft MMI softwareversie 4373.NoFate schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:45:
Misschien hebben we de nieuwe MMI nodig, ik moet in Juli de auto binnen doen voor de update...
@Pjotr662 welke MMI versie heb je nu?
Helaas dezelfde melding. Q4 uit 2021Mr.Veng schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:28:
[...]
Eigenaardig, ik zie die feature nu ook in de app (en zelfs in Home Assistant), maar als ik wil ontgrendelen (en de correctie pin code ingeef) krijg ik een foutmelding.
[Afbeelding]
Hoewel het bij mij goed gaat met Face ID, dat ik bij het installeren van de app heb ingesteld ipv de pin, gaat het niet goed als Face ID mislukt en ik daarna de pin invoer.
als je een iPhone hebt probeer dan eens Face ID in te stellen in de app. ( onder accountinstellingen / PIN / Face ID).
als je een iPhone hebt probeer dan eens Face ID in te stellen in de app. ( onder accountinstellingen / PIN / Face ID).
[ Voor 26% gewijzigd door Pjotr662 op 22-06-2026 20:13 ]
MMI 4373.NoFate schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:45:
Misschien hebben we de nieuwe MMI nodig, ik moet in Juli de auto binnen doen voor de update...
@Pjotr662 welke MMI versie heb je nu?
Hmm. Zou het aan de Android/iPhone liggen, mogelijks idd dan nog een issue met de app zelf... Ik heb android
Als ik Face ID uit zet blijft het nu ook werken. Met alleen de pin dus. Misschien problemen met de uitrol.NoFate schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:22:
Hmm. Zou het aan de Android/iPhone liggen, mogelijks idd dan nog een issue met de app zelf... Ik heb android
Ik heb de Android variant eens ingesteld "Aanmelden met biometrische PIN" (vingerafdruk) en dat gaf hier helaas geen verschil.Pjotr662 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:40:
Hoewel het bij mij goed gaat met Face ID, dat ik bij het installeren van de app heb ingesteld ipv de pin, gaat het niet goed als Face ID mislukt en ik daarna de pin invoer.
als je een iPhone hebt probeer dan eens Face ID in te stellen in de app. ( onder accountinstellingen / PIN / Face ID).
Nu vrijdag moet de auto op onderhoud, wie weet zit er ook een MMI update in, ik zal daarna eens opnieuw testen.
Beste audi q4 liefhebbers
ik heb mijn Q4 reeds 3 jaar. heel tevreden van behalve de connectie met de mmi via mijn android gsm.
mmi is een paar maand geleden geupdated maar geen verandering.
de connectie via de app valt na soms na een paar dagen weg, soms na een paar uur.
wanneer ik terug in de wagen kom, werkt de connectie terug.
Ik krijg steeds de melding van de privacyinstellingen in de mmi. maar die staat af.
waaraan kan dit liggen?
ik heb mijn Q4 reeds 3 jaar. heel tevreden van behalve de connectie met de mmi via mijn android gsm.
mmi is een paar maand geleden geupdated maar geen verandering.
de connectie via de app valt na soms na een paar dagen weg, soms na een paar uur.
wanneer ik terug in de wagen kom, werkt de connectie terug.
Ik krijg steeds de melding van de privacyinstellingen in de mmi. maar die staat af.
waaraan kan dit liggen?
Klopt het dat de knoppen voor vergrendelen/ontgrendelen weer zijn verdwenen? Ik zie ze namelijk niet meer in de app.
Idd. Hier ook weg... Wss een foutje geweest in de app. Want de functie bestaat niet voor de Q4HKnoodle schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:40:
Klopt het dat de knoppen voor vergrendelen/ontgrendelen weer zijn verdwenen? Ik zie ze namelijk niet meer in de app.
Zeg niet dat het zo is, maar het kan ook aan je Android telefoon liggen. Als het een oudere of meer budget telefoon is met dus minder sterkere hardware dan geeft dat ooit wel eens problemen. Dat heb ik vaker gezien bij klanten.berchemsupporte schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:23:
Beste audi q4 liefhebbers
ik heb mijn Q4 reeds 3 jaar. heel tevreden van behalve de connectie met de mmi via mijn android gsm.
mmi is een paar maand geleden geupdated maar geen verandering.
de connectie via de app valt na soms na een paar dagen weg, soms na een paar uur.
wanneer ik terug in de wagen kom, werkt de connectie terug.
Ik krijg steeds de melding van de privacyinstellingen in de mmi. maar die staat af.
waaraan kan dit liggen?
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
:strip_exif()/f/image/oDRw5zlNsQEYTORxS3aLlIvB.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fGsVxnEMgT0PPNFulJ6eM5GX.png?f=fotoalbum_large)