Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 137 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobile78
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-08 21:28
Mr.Veng schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:58:
[...]

Oh, dat had ik misschien ook best bij de voorwaarden geschreven: je batterij moet minder dan de helft vol zijn (schat ik), vanaf 70% en hoger zie je die snelheid (175 kW) zelden of misschien zelfs niet voorkomen.

Bij mijn weten is er geen overzicht van je laadsessies in de Audi app.
Dat zou inderdaad handig geweest zijn.

Net bij Fastned van 18-55%. Op het eind 140 kw. Super en conform belofte in boekje. 45 a ‘24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnlBEyNNZsrJkKU-ETRbdCQqT4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHDwdSbd3Imka2SxyAPSYCQV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:52
Mr.Veng schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:51:
[...]

Moest dat ooit kunnen, laat het hier zeker weten: dat is het enige waaraan ik mij ook (kapot) erger bij de Q4.

Uit frustratie maak ik dan soms van die micro-zigzagjes met het stuur en sakker ik (op z'n Vlaams): "Nè! Voelt ge die beweging? Dat kan ik onmogelijk doen zonder handen hè? Zwijg nu a.u.b.!"
Ik weet het, het is vrij zinloos om tegen apparatuur te praten, maar het verlaagt het stress level op dat moment wel een beetje. :?
Ja, moet ook steeds van die zigzagjes maken... Omdat de melding zo vaak komt, hoor ik het soms niet meer, en dan begint de wagen gewoon te remmen op de autosnelweg, begint dan de nooddienst te bellen, levensgevaarlijk!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Veng
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-09 10:44
NoFate schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:57:
[...]

Ja, moet ook steeds van die zigzagjes maken... Omdat de melding zo vaak komt, hoor ik het soms niet meer, en dan begint de wagen gewoon te remmen op de autosnelweg, begint dan de nooddienst te bellen, levensgevaarlijk!!
Nu je dat zegt van dat automatisch nooddiensten bellen, ik heb al eens gedacht om dat misschien gewoon eens te laten gebeuren om te horen naar waar er echt wordt gebeld (ik betwijfel eigenlijk een rechtstreekse lijn naar 112, maar eerder een "support laagje" ertussen) en dan kan ik zeggen dat ik ze helemaal niet zelf gecontacteerd heb, maar dat mijn wagen halsstarrig blijft beweren dat ik mijn handen niet aan het stuur hou en uiteindelijk op eigen houtje besloot hun dienst te contacteren.

Moesten ze dan klagen of iets dergelijks, kan ik ze ofwel aanmoedigen dat zeker te laten horen aan Audi (ik vermoed dat zij net iets meer impact hebben op Audi om er iets aan te doen t.o.v. een doodgewone particulier - door bijvoorbeeld de zoveelste klacht van een hulpdienst te moeten ontvangen) ofwel door het voorval van dat ongewenst telefoontje zelf als een hefboom te gebruiken bij de lokale Audi garage om iets te doen aan deze irritante false positive en dan het been stijf te houden dat er écht wel degelijk iets moet gaan gebeuren, want je wilt niet onnodig hulpdiensten storen of opdraaiden voor de mogelijk boetes en kosten die hieruit kunnen voortvloeien.

Zodra er geld verliezen mee gemoeid is, zouden er mogelijk wel ineens oplossingen kunnen gevonden worden, fluisterde mijn ervaring me in.

En mijn IT / tweaker achtergrond vertelt mij dat er 200% zeker een manier van afstelling mee gemoeid is.
Wie weet valt er al het één en ander te doen met een OBD dongle.
Ik had al eens gekeken bij OBDEleven, maar ik vond niet meteen iets; het zal dus eerder manueel codes ingeven worden om zoiets te fixen en ik vermoed dat er niet te veel kennis daar rond wordt gedeeld onder de doorsnee automechaniekers. => mijn vermoeden is dat daar het schoentje knelt en dan is het uiteraard eenvoudiger om gewoon te zeggen "Dat gaat niet, nee; sorry".

[ Voor 35% gewijzigd door Mr.Veng op 14-07-2025 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-09 13:41
Babavers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:36:
Ik kan (plots) het laaddoel niet meer wijzigen vanuit de app. In de app lijkt alles te werken. Die stuurt de wijziging zogezegd naar de Auto en je ziet in de app het laaddoel dan ook staan op de waarde die je ingesteld hebt, maar in de auto is niks veranderd. Ook na refreshen zie ik op de app iets anders staan dan in de auto. Zelfs na afmelden in de app, volledig stoppen van de app en opnieuw opstarten en aanmelden zou die de actuele gegevens moeten ophalen. Dat doet die ook, maar die gegevens komen foutief uit de servers van Audi en niet uit de auto zelf want daar is niks veranderd. Het lijkt er dus op dat die instructies blijven 'hangen' op de servers van Audi en dat er op dat vlak dus niks uitgewisseld wordt met de auto.
Ik weet zeker dat dat vroeger wel werkte. Iemand een oplossing? Of ben ik de enige met dat probleem?
Ik ondervond hetzelfde probleem met mijn "grote" e-tron.

Je hebt waarschijnlijk, net als ik, een laadlocatie gedefinieerd. Bij mij is dat locatie "Thuis".
Als de auto in de gaten heeft dat hij op die locatie staat, dan laadt hij tot het percentage dat je voor die locatie hebt opgegeven.
Hij negeert dus wat je opgeeft via de "frontpage" van de app, terwijl het voorheen wel mogelijk was om die link te gebruiken.

Extra irritant is natuurlijk dat je geen terugmelding krijgt á la "Laaddoel niet aangepast; locatiegegevens worden gebruikt."
Dan weet je namelijk wat er aan de hand is.
Overigens vind het het wel zuiver hoe het nu werkt, maar een terugmelding zou wel handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:26

CL9

h2s schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Neen, heb dit ooit nagevraagd bij de garage en dat kan niet.
Ik heb me wel laten vertellen dat deze melding veel minder voorkomt als je met ACC rijdt dan wanneer je zonder ACC rijdt. Geen idee of dit waar is.
Dit is mij nooit opgevallen, dus vandaag hier extra opgelet en uitgeprobeerd. Mij valt het inderdaad op dat met ACC geen melding heb gekregen, paar keer corrigerende stuurbeweging maar that’s it. Zonder ACC krijg ik inderdaad die melding om mijn stuur vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tn-fr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:32
h2s schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Neen, heb dit ooit nagevraagd bij de garage en dat kan niet.
Ik heb me wel laten vertellen dat deze melding veel minder voorkomt als je met ACC rijdt dan wanneer je zonder ACC rijdt. Geen idee of dit waar is.
Ik kan dit beamen. Ik rijd zelf altijd met acc en krijg de melding zelden. Een kameraad reed ons eens naar huis en zonder acc en die bleef constant piepen door die melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:48
Kleine update:

4373 versie voor MHI3 is bezig met uitrol naar de servers toe, verwachting is dat komende maanden de updates volledig zullen zijn en uitgevoerd kan worden. Ik verwacht een behoorlijke waslijst aan bugfixes.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:56
Rainesh schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:52:
Kleine update:

4373 versie voor MHI3 is bezig met uitrol naar de servers toe, verwachting is dat komende maanden de updates volledig zullen zijn en uitgevoerd kan worden. Ik verwacht een behoorlijke waslijst aan bugfixes.
Is zeker niet voor de early adopters met 3812?
Niet dat ik een echte update nodig heb maar als dit iets toevoegt in de zin van soepel werken en wat extra functies zou ik het wel willen.
Maar ben bang dat het alleen voor de Q4's met 4xxx gaat gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
deboss65 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Is zeker niet voor de early adopters met 3812?
Niet dat ik een echte update nodig heb maar als dit iets toevoegt in de zin van soepel werken en wat extra functies zou ik het wel willen.
Maar ben bang dat het alleen voor de Q4's met 4xxx gaat gelden.
Ik verwacht eigenlijk van wel, want de MHI3 systemen in de A4/5/6 etc die worden ook geupdate naar 4398 etc. Heb er een aantal van al uitgevoerd, telematics etc worden dan ook geupdate. Duurt verdomd lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
wij gaan een hond kopen, bij de vorige A4 had ik zo een speciaal afscheiding als optie, maar bij de Q4 heb ik dat nu niet, ook niet met de pack storage...

weet iemand of zo een soort afscheiding bestaat? nog iemand die de hond in de koffer doen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:40
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:34:
wij gaan een hond kopen, bij de vorige A4 had ik zo een speciaal afscheiding als optie, maar bij de Q4 heb ik dat nu niet, ook niet met de pack storage...

weet iemand of zo een soort afscheiding bestaat? nog iemand die de hond in de koffer doen? :-)
Wel een net, maar waarschijnlijk bedoel jij een rack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Theone098 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:35:
[...]

Wel een net, maar waarschijnlijk bedoel jij een rack?
een net is ook goed, was dat er standaard bij? weet het al niet meer, ligt mss op zolder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Nee, niet standaard. Was onderdeel van een pakket. Ik ben even aan het zoeken op de audi site.....
Onderdeel van het functioneel pakket:

Bijzonderheden

Met het opberg- en bagageruimtepakket kunt in de Audi Q4 e-tron u nog gemakkelijker bagage meenemen en spullen een plek geven. Inbegrepen zijn netten aan de achterzijde van de voorstoelen, comfortbekerhouders voorin met klemelementen en een afsluitbaar dashboardkastje. In de bagageruimte komen een bagagenet, een variabele laadvloer alsmede een 12-voltaansluiting.
Verder zit in dit pakket een uitneembaar scheidingsnet dat aan de zijkanten van de bagageruimte of aan de neergeklapte achterbankleuning is te bevestigen.

In dit pakket zijn inbegrepen:
....

Een uitneembaar scheidingsnet dat aan de zijkanten van de bagageruimte of aan de neergeklapte achterbankleuning is te bevestigen.

[ Voor 79% gewijzigd door Theone098 op 15-07-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Yep, ik had dat storage pakket, ondertussen dat net gevonden , kan ik idd vanboven ergens vastklikken en dan onderaan in de koffer ook, zo creëer je dan een wand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

Rainesh schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:52:
Kleine update:

Deze update gaat dus via de garage en niet via OTA?

Inderdaad...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tech_Thom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 15:06
Mr.Veng schreef op zondag 13 juli 2025 @ 23:37:
[...]

Nu je dat zegt van dat automatisch nooddiensten bellen, ik heb al eens gedacht om dat misschien gewoon eens te laten gebeuren om te horen naar waar er echt wordt gebeld (ik betwijfel eigenlijk een rechtstreekse lijn naar 112, maar eerder een "support laagje" ertussen) en dan kan ik zeggen dat ik ze helemaal niet zelf gecontacteerd heb, maar dat mijn wagen halsstarrig blijft beweren dat ik mijn handen niet aan het stuur hou en uiteindelijk op eigen houtje besloot hun dienst te contacteren.

Moesten ze dan klagen of iets dergelijks, kan ik ze ofwel aanmoedigen dat zeker te laten horen aan Audi (ik vermoed dat zij net iets meer impact hebben op Audi om er iets aan te doen t.o.v. een doodgewone particulier - door bijvoorbeeld de zoveelste klacht van een hulpdienst te moeten ontvangen) ofwel door het voorval van dat ongewenst telefoontje zelf als een hefboom te gebruiken bij de lokale Audi garage om iets te doen aan deze irritante false positive en dan het been stijf te houden dat er écht wel degelijk iets moet gaan gebeuren, want je wilt niet onnodig hulpdiensten storen of opdraaiden voor de mogelijk boetes en kosten die hieruit kunnen voortvloeien.

Zodra er geld verliezen mee gemoeid is, zouden er mogelijk wel ineens oplossingen kunnen gevonden worden, fluisterde mijn ervaring me in.

En mijn IT / tweaker achtergrond vertelt mij dat er 200% zeker een manier van afstelling mee gemoeid is.
Wie weet valt er al het één en ander te doen met een OBD dongle.
Ik had al eens gekeken bij OBDEleven, maar ik vond niet meteen iets; het zal dus eerder manueel codes ingeven worden om zoiets te fixen en ik vermoed dat er niet te veel kennis daar rond wordt gedeeld onder de doorsnee automechaniekers. => mijn vermoeden is dat daar het schoentje knelt en dan is het uiteraard eenvoudiger om gewoon te zeggen "Dat gaat niet, nee; sorry".
Dit is inderdaad de meest irritante, slechts uitgevoerde en zinloze functie van de Q4. In beginsel is het een goede safety feature, maar zo slecht uitgevoerd. Ik zou zo 250€ betalen om hem eraf te halen.

Volgens mij is er hier (wederom) bezuinigd op een stukje hardware. In mijn BMW had ik een druk sensor in het stuur die zeer goed voelde of het stuur vast werd gehouden. De Audi heeft dit echter niet, en bepaalde puur obv stuurbeweging of er iemand aan het sturen is….

Doe het goed of doe het niet is mijn advies aan Audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 20:29
michel2412 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Enige wat voor mij werkt is lane-assist uitzetten door de knop op de richtingaanwijzer 5 seconden in te drukken.
Dan is de ouderwetse e-tron toch wat schappelijker..
Tik en uit 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:31
Ik heb een q4 van 2022.
Als je de opmerking “handen aan het stuur” krijgt en je volgt het niet snel genoeg op dan gaat ie van zijn lane assist af en zijn de lijntjes op het display wit I.p.v. groen. Zit je dan weer goed tussen de lijnen dan kleuren de lijntjes weer automatisch groen. Ik bent het signaal wel irritant.
Als ik weer een andere auto zou nemen dan moet er voor mij rijstrooksenser met correctie op zitten.
Ik weet niet of dit bij de q4 ook beschikbaar is. Bij de q6 en a6 etron werkt dit wel naar behoren,waardoor je nog relaxter kan rijden met adaptieve cruisecontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeJee100
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:06
Is er al een oplossing voor de app die niet meer voorbij de 80% wil laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 12:13
JeeJee100 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:07:
Is er al een oplossing voor de app die niet meer voorbij de 80% wil laden?
Je moet je dealer bellen, probleem uitleggen en vragen voor een software update. Bij mij is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:48
De auto blijft me (positief wel) verbazen.. Ik heb hem nu bijna 4 jaar, maar dit heb ik nog niet eerder gezien...
161 kW bij 16%, tijdens terugreis uit Zuid Frankrijk.. Is dit wellicvht een update geweest tussentijds?
Heb wel het issue dat de app niet meer dan 80% kan laden kwam ik achter. Vanuit de auto zelf kan ik hem wel op 100 zetten. Verder weer perfecte reisauto en ook op hoge(re) snelheden nog prima verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9q7WSTsdwpemq3MxLWpbz1GiS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1lO5ns5sYWcCrKxrN1qrvgx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeJee100
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:06
Verbruik in zomer is eigenlijk heel prima. Met dakkoffer, 4 personen en vol met baggage gewoon gemiddeld 19,5kwh/100km en grote stukken snelweg rond de 115km/u gereden.
En ook laden gaat snel genoeg, vrij snel naar de 150+kw om dan tegen de 70% lading terug te zakken naar de 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_Thom
JeeJee100 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 15:44:
Verbruik in zomer is eigenlijk heel prima. Met dakkoffer, 4 personen en vol met baggage gewoon gemiddeld 19,5kwh/100km en grote stukken snelweg rond de 115km/u gereden.
En ook laden gaat snel genoeg, vrij snel naar de 150+kw om dan tegen de 70% lading terug te zakken naar de 80.
Bereik is wat mij betreft goed. Ik nu op Corsica en rijd daar telkens meer dan 500km op een volle accu. Zelfs met veel heuvelgebied blijft bereik echt goed. Dat je hier geen hoge snelheden haalt helpt natuurlijk wel, maar ondervind totaal geen ongemak van elektrisch rijden.

Ook in de heuvels en bochtige wegen is direct koppel echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zowel voor MHI3 als MPR3 systemen is de nieuwe firmware update 4397 gereleased. Nu is het wachten op de TPI om te kijken welke andere modules ook geupdate worden. Ik verwacht dus ook een nieuwe ME3.x of ME4.x update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 17:20
Rainesh schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:35:
Zowel voor MHI3 als MPR3 systemen is de nieuwe firmware update 4397 gereleased. Nu is het wachten op de TPI om te kijken welke andere modules ook geupdate worden. Ik verwacht dus ook een nieuwe ME3.x of ME4.x update.
Ik ben ook wel benieuwd of dit een OTA update is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
_Chris_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:20:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of dit een OTA update is.....
Als het een ME update wordt dan verwacht ik niet OTA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Zou je kunnen vertalen voor een leek als ik welke modules dat zijn en welke functie die hebben?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:40
Tech_Thom schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:55:
[...]

Bereik is wat mij betreft goed. Ik nu op Corsica en rijd daar telkens meer dan 500km op een volle accu. Zelfs met veel heuvelgebied blijft bereik echt goed. Dat je hier geen hoge snelheden haalt helpt natuurlijk wel, maar ondervind totaal geen ongemak van elektrisch rijden.

Ook in de heuvels en bochtige wegen is direct koppel echt ideaal.
Wat mij betreft blijft het een 'onder de kerktoren' wagen. Bij niet snelwegverkeer haal ik ongeveer 360 a 400km. Als we op reis gaan en snelweg doen, ligt de reëele range op een 250 a 260km wat ik persoonlijk te laag vindt. Zeker als je met 2 chauffeurs bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
MrAgony schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:14:
[...]

Wat mij betreft blijft het een 'onder de kerktoren' wagen. Bij niet snelwegverkeer haal ik ongeveer 360 a 400km. Als we op reis gaan en snelweg doen, ligt de reëele range op een 250 a 260km wat ik persoonlijk te laag vindt. Zeker als je met 2 chauffeurs bent.
Wat is je definitie van snelweg rijden ? Doorknallen met vmax +20 of gewoon overdag 106 op de teller en na 19:00, en in Duitsland met 133 op de teller? (Wat ik meestal doe als ik wat verder weg moet.)
Met een beetje normaal rijden is dan 20kWh/100 km gemiddeld mogelijk en dan is 350km wel mogelijk.
In de winter vanzelfsprekend minder. Heb er afgelopen jaren mee door scandinavie, Italie en UK/ Ierland gereden en nul problemen gehad met de range. Natuurlijk zijn er concurrenten die voor hetzelfde geld verder komen, en meer range is altijd prettiger, maar ik heb t.o.v. mijn vorige Octavia 300km range ingeleverd maar krijg veel meer rijcomfort en rijplezier er voor terug.

Ik heb het vermoeden gezien je eerdere reacties dat je gewoon een verkeerde keuze hebt gemaakt.
(en dat ook duidelijk ventileert) Hij past niet bij je rijstijl en/of gebruiksprofiel. Een Tesla LR was misschien beter voor je geweest.
Daarom is de Q4 niet per definitie een "onder de kerktoren wagen"
My 2 cents..... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:34:

Wij gebruiken een kofferbakbench voor onze Jack Russel. Merk is Hundos.
Echt ideaal. :) Wij hebben maat XS, maar je hebt ze in alle soorten en maten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4zcfyc8B6LX25L7OokJ02vVANc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9XeQxHVPzv8huZ2JzWPm8CAN.jpg?f=user_large

Paste in onze vorige auto (BMW 1-serie F40) en nu in de Model Y past deze helemáál! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-gqt9Qll9DLz0DGBu0rO9BvJZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNY96oULjvcSdJTXTEV9b5ar.jpg?f=fotoalbum_large

En voordeel van deze bench is dat je 'm overal kunt gebruiken. Dus als we met de hond op vakantie zijn in bijvoorbeeld een huisje, dan halen we de bench uit de auto en slaapt hij in deze bench binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H38RW_hlHUfo_QFcujYuAlDaz5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoq8M3FcWqihjUVdsyPok4Pn.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 12-09 09:58
deboss65 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:45:
[...]

Wat is je definitie van snelweg rijden ? Doorknallen met vmax +20 of gewoon overdag 106 op de teller en na 19:00, en in Duitsland met 133 op de teller? (Wat ik meestal doe als ik wat verder weg moet.)
Met een beetje normaal rijden is dan 20kWh/100 km gemiddeld mogelijk en dan is 350km wel mogelijk.
In de winter vanzelfsprekend minder. Heb er afgelopen jaren mee door scandinavie, Italie en UK/ Ierland gereden en nul problemen gehad met de range. Natuurlijk zijn er concurrenten die voor hetzelfde geld verder komen, en meer range is altijd prettiger, maar ik heb t.o.v. mijn vorige Octavia 300km range ingeleverd maar krijg veel meer rijcomfort en rijplezier er voor terug.

Ik heb het vermoeden gezien je eerdere reacties dat je gewoon een verkeerde keuze hebt gemaakt.
(en dat ook duidelijk ventileert) Hij past niet bij je rijstijl en/of gebruiksprofiel. Een Tesla LR was misschien beter voor je geweest.
Daarom is de Q4 niet per definitie een "onder de kerktoren wagen"
My 2 cents..... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCJhkkCrAyj3s8flbDM-UQpAdH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0j3LTNVTin9yDai9zuWurjM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben net terug van een vakantie in Denemarken. Deze range is zonder dakkoffer of iets achter de wagen dus met gewoon meerijden met het verkeer in Duitsland en hier en daar wat regen. Laden deed ik vaak van 8-10% tot 75-80%. Heb zo 6x aan de fastcharger gestaan voor een 27 tal minuten effectieve laadtijd per keer. Laadstops ingepland om de 150-180km want verder geraakte hij niet. Totale rit was maar iets van 800-900km nochtans.

Dus ja, ik kan me wel vinden in de omschrijving "voor onder de kerktoren". Echt kilometers maken is vermoeiend met deze wagen omwille van de laadstops die je moet vinden (zeker als er geen co-passagier is), hopen dat ze werken met de pas, hopen dat er geen wachtrij is, hopen dat je er naar het wc kan eventueel..

Die 150-180km is de effectieve range die je hebt als je vlot wilt reizen en optimaal wilt laden (dus niet wachten tot hij op 90% ofzo staat)

Qua laadsnelheden, het is een Q4 40 uit 2023 van voor de technische facelift dus starten met 135-145 en eindigen rond de 100 bij 75% ongeveer eens dat hij warm is in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben net terug van een vakantie in Denemarken. Deze range is zonder dakkoffer of iets achter de wagen dus met gewoon meerijden met het verkeer in Duitsland en hier en daar wat regen. Laden deed ik vaak van 8-10% tot 75-80%. Heb zo 6x aan de fastcharger gestaan voor een 27 tal minuten effectieve laadtijd per keer. Laadstops ingepland om de 150-180km want verder geraakte hij niet. Totale rit was maar iets van 800-900km nochtans.

Dus ja, ik kan me wel vinden in de omschrijving "voor onder de kerktoren". Echt kilometers maken is vermoeiend met deze wagen omwille van de laadstops die je moet vinden (zeker als er geen co-passagier is), hopen dat ze werken met de pas, hopen dat er geen wachtrij is, hopen dat je er naar het wc kan eventueel..

Die 150-180km is de effectieve range die je hebt als je vlot wilt reizen en optimaal wilt laden (dus niet wachten tot hij op 90% ofzo staat)

Qua laadsnelheden, het is een Q4 40 uit 2023 van voor de technische facelift dus starten met 135-145 en eindigen rond de 100 bij 75% ongeveer eens dat hij warm is in de zomer.
Stints van 150-180km is wel bijzonder laag moet ik zeggen.
Heb even de historie van een aantal reizen opgezocht:
Ik start van thuis met 100% en laad tussendoor nooit verder dan 80%.

Bij mijn reis naar Noorwegen via DK en SE kom ik op het 1e stuk naar Denemarken (Nyborg) op ca 700km en heb 3x geladen en stints van meer dan 220km gehaald. Daarbij rij ik gewoon 130 op stukken waar het kan.

De reis naar noord Italië:
ca 1000km naar reisdoel en ook weer 4x geladen. Stints van 150km t/m 265km. De 150km stint was van 80% naar 41%

Laadsnelheden identiek aan wat jij aangeeft.
Is de degradatie wat meer dan verwacht? Of zijn er mogelijk zwakke cellen ?

Het probleem van zoeken naar laadstations en wachtrijen staat natuurlijk een beetje los van de auto zelf.
Ja, met een kleine range heb je dit vaker maar in de vakantie periode is het altijd drukker dan normaal.
Met de ICE stond ik ook vaak in de rij voor de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:51
Het is denk ik echt hoe je rijdt.
Door mijn zzp auto betaal ik alles zelf. En ik vind het zonde om per maand 150 / 200 euro extra te betalen (dubbele van normaal) omdat ik zo lekker wil doorkarren.

Daardoor rij ik als een krant. Eigenlijk altijd op de rechterbaan, achter een vrachtwagen en dan ACC aan, met de HU display is rijden idioot easy geworden.

Da betekent op een normale zomerdag een AR van rond de 520 km.
Is het heel warm dan daalt de AR iets ivm airco (warmtepomp).
Zit ik op 490 ofzo.

Ik ben geloof ik de zuinigste rijder van de garage, ik laad altijd tot 100%.
Van degradatie nog nooit iets gemerkt (teller nu op 110.000 km, na bijna 4 jaar).

Ik gebruik zomer/winterbanden en heb mijn eerste zomerbandenwissel net gehad (100.000 km). Dat was volgens de pon dealer ook zeer efficiënt. Winter banden zitten er korter op. Dus zomer/winter zal ongeveer verhouding 60/40 zijn.
Er komen ook mensen die het net 20.000 kilometer redden.

Nou ja, bottomline: rijgedrag heeft met een EA meer gevolgen dan bij benzine of diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ik ben ook benieuwd wat dit allemaal inhoudt.
Mijn navigatie bijvoorbeeld blijft steeds vaker hangen.
Dan ben ik al 600 meter verder en zegt de HUD dat ik nog voor een rotonde af rij, met de pijlen allemaal ook zo in beeld. Kortom: het hapert nogal eens.
Ik rij nu 3812, update 2 jaar geleden, daarna alles OTA zeiden ze, is alleen nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
  • Laatst online: 28-08 13:20
[...]

[Afbeelding]

Ai, ja, dat is echt wel een heel beperkte range. Ik rij ook een Q4 40 uit 2023 en ik rijd voornamelijk autosnelweg en dan doorgaans zo rond de 120 km/u. Ik heb het net eens gecheckt in de app en bij mij is het laadniveau op dit moment 66% en de actieradius 267 km. Dus op 80% zou ik op zo'n 320 km moeten uitkomen en bij 100% op een goeie 400 km. Ik zit er niet elke dag over na te denken, maar dit zijn naar mijn aanvoelen de ranges die ik zo gemiddeld haal (in de zomer). Het zijn ook de ranges die ik hier van anderen vaak zie passeren. Maar het klopt wel dat de ranges die je dan effectief rijdt nog flink lager uitkomen. Als ik 320 km haal met 80% lading en ik herlaad als de lading op 15% staat dan geeft mij dat een range van (320*0.65) = 208 km tussen 2 laadbeurten, en 260 km na een initiele laadbeurt tot 100%. In het dagelijkse leven allemaal meer dan genoeg voor mij, maar op reis is dat zo om de 2 uur laden. Ik vind dat genoeg maar ik kan me inbeelden dat dat voor veel mensen wat krap is. Los van de beperkte range is het een heerlijke reisauto. De range die jij uit je Q4 40 haalt vind ik heel erg laag. Misschien toch eens laten checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
Volgens mij heb je verkeerd gerekend.
80% is 320, dus 100% is 400.
Dat betekent 65 % is 0,65 x 400 = 260
Ik heb ook een q4, maar op de snelweg haal ik bij 100% ongeveer 350, dus ongeveer 230 bij 65%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Luisterzicht schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:15:
Ik heb ook een q4, maar op de snelweg haal ik bij 100% ongeveer 350, dus ongeveer 230 bij 65%
Of dus 150km bij vlot rijden in Duitsland :P Na ongeveer een uurtje rijden aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik ga het volgende week zien hoe mijn Q4 50 zich gedraagt op de autobahn. Ben benieuwd wat de effectieve range is.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
Luisterzicht schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:15:
Inderdaad, stel dat ik een ondermarge neem van 15 % dan heb ik
- Als ik tot 100 % geladen heb : 400*.85=340 km
- Als ik tot 80 % geladen heb : 320*.65=208 km

Best wel te doen om een reis van zo'n 1000 km te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

waar bergen jullie de laadpas (kaart) op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Hansoverdiep schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:22:
Achter de zonneklep :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9

CL9

Ik heb een laaddruppel aan mijn sleutel. Back-up laadpas is in mijn portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 16:36
Vandaag 400km gereden over de Duitse autobahn. Eerste deel vrij langzaam ivm werkzaamheden, maar laatste uur 130 - 150 kmph. 1x geladen bij een Ionity rond lunchtijd.

Q4 uit 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hb70wOJFOtebzGJxfXQaXTjaWxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RjlmbkLQnTubPT4lEWEaTVCh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGUpyQzCi4Av7mS_Svh4IPmMmfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IsjBSYgVrsd9nkITFJixJxRu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik heb mijne gekloned naar een NFC sticker die ik nu op mijn android heb hangen, geen laadpas meer nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9

CL9

Hebben mensen een dashcam geplaatst in hun Q4? Ik ben namelijk opzoek naar een Dashcam (hard-wire) die netjes weggewerkt is en continu gevoed wordt met stroom zodat die ook tijdens parkeren opneemt. Via de dealer heb je geen keuze in dashcam en ze plaatsen geen dashcam van derden. Daarnaast is de prijs behoorlijk.

Wellicht iemand met goede ervaringen met een installateur in Noord Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
CL9 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:20:
Hebben mensen een dashcam geplaatst in hun Q4? Ik ben namelijk opzoek naar een Dashcam (hard-wire) die netjes weggewerkt is en continu gevoed wordt met stroom zodat die ook tijdens parkeren opneemt. Via de dealer heb je geen keuze in dashcam en ze plaatsen geen dashcam van derden. Daarnaast is de prijs behoorlijk.

Wellicht iemand met goede ervaringen met een installateur in Noord Holland?
Deze is erg fijn en helemaal weggewerkt (vervangt behuizing boven binnenspiegel). Wel prijzig.
Even zoeken op:
FITCAMX Dash Cam for Audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9

CL9

sbin schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:46:
[...]

Deze is erg fijn en helemaal weggewerkt (vervangt behuizing boven binnenspiegel). Wel prijzig.
Even zoeken op:
FITCAMX Dash Cam for Audi
Goedkoper dat wat Audi zelf aanbiedt. Heb je deze zelf gemonteerd of laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Ik heb de Viofo A229 pro zelf geïnstalleerd. Alleen voor, achter laat ik waarschijnlijk nog een keer doen.

Bij deze cam zijn kentekens ook in het donker goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Mijn hele navigatie is naar de getver.
Complete Reset MMI geen effect.
Kaart is van juli dit jaar.
Telefoon met lte werkt prima.
Ik rij bij Zwolle, maar hij draait maar rondjes in de buurt van Utrecht. En dat al een uur lang.
HUD daardoor ook van slag.
Irritant. Meer mensen hier last van??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNr8lkRr_q0k_nbi_kFkZmwIKbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvjYXMnAmOwA3QHY03o2rvRc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEI07B-c-Zx8i_Mu1fxmpvgMK4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBYYV0uuA5mvBl0Y0vcAogTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-09 11:16
Mijn auqi Q4 Etron 45 quattro gaat maandag voor de 3e keer naar de garagist binnen de eerste maand dat ik hem heb, heeft nu 2200 kilometers.

Eerst startte hij niet meer, pechverhelping gekeken, niets gevonden, ok; starte plots weer wel (800km)
Dan startte hij weer niet, pechverhelping kon niet want de planning zat 3 dagen vol :)
Elk uur kijken als de wagen start of niet, vanaf dat het wel start ben ik ermee naar de garage gereden
5 dagen kwijt (805km)

Afgelopen dagen wou hij willekeurig niet meer laden, ik dacht tjien, waarschijnlijk laadpaal (2050 km)
Vandaag de melding dat hij niet meer kan opladen en dat ik naar de garage moet (2200 km)

echt frustrerend boel

daarnaast is het wel een prima voertuig he maar man wat frustreer ik mij aan al dit gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-09 13:41
[...]

[Afbeelding]

Dat is slechter dan mijn grote e-tron 50. Daarmee rij ik in dit jaargetijde makkelijk trajecten van 275 km. Let wel: e-tron 50; nog niet eens de e-tron 55. Daarmee zouden trajecten van 380 km nog wel kunnen.
Dus er lijkt iets mis te zijn bij jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 12:08
madiwoe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:30:
Mijn auqi Q4 Etron 45 quattro gaat maandag voor de 3e keer naar de garagist binnen de eerste maand dat ik hem heb, heeft nu 2200 kilometers.

Eerst startte hij niet meer, pechverhelping gekeken, niets gevonden, ok; starte plots weer wel (800km)
Dan startte hij weer niet, pechverhelping kon niet want de planning zat 3 dagen vol :)
Elk uur kijken als de wagen start of niet, vanaf dat het wel start ben ik ermee naar de garage gereden
5 dagen kwijt (805km)

Afgelopen dagen wou hij willekeurig niet meer laden, ik dacht tjien, waarschijnlijk laadpaal (2050 km)
Vandaag de melding dat hij niet meer kan opladen en dat ik naar de garage moet (2200 km)

echt frustrerend boel

daarnaast is het wel een prima voertuig he maar man wat frustreer ik mij aan al dit gedoe
Poeh… hier een soortgelijk verhaal…

2e Q4. Eerste was uit 2023, geen enkel probleem mee gehad. Ingeleverd begin 2024 ivm ander werk. Heerlijke auto! Nu vrouwlief zei ik zou graag een Q4 gaan rijden. Zo gezegd, zo gedaan. We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder, dus alle kinderziektes die hier voorbij zijn gekomen zouden nu toch wel opgelost mogen zijn…

Welnu.. er staat 792 km op de teller. Eerste melding voor aflevering: sorry, we moeten de levering met 2 dagen uitstellen, want de achterriem geeft problemen…
Wagen opgehaald op 8 juli. Heerlijk weer. Oud en vertrouwd! Hier en daar wat korte tripjes, eerste keer weer laden. Alles ok.
15 juli eerste lange trip naar Hengelo (2+ uur), laden bij de klant. Klaar met de meeting. Laadkabel vast! Via de kofferbakplug losgekregen. 😅 ok, terug naar huis. Parkeerplaats klant nog niet af of melding elektrische storing, ga naar garage. 2 uur verder bij dealer. Kunnen niets vinden. Reset gedaan en goede reis verder (wel echt super service bij Van den Udenhout!).

Nog wat korte ritjes gedaan, geen problemen verder.

Vakantie gehad (2 weken, zonder auto). Weer terug, 2 ritjes gedaan, niet meer geladen. Vanmorgen vrouwlief wil de auto openen via AB, geen reactie. Storingsdienst gebeld en het standaard riedeltje, handmatig openen, sleutel even laten synchen en dan zou het weer moeten werken. Niet dus…
Servicedienst aan huis, 12 V accu plat. Via externe accu de auto kunnen starten met advies direct naar de dealer te gaan.. want dit kan toch niet…

Anyway, 2 uur verder, nog steeds storing, auto staat bij de dealer. Verder onderzoek nodig.

Ben bang dat dit een maandagochtend model is… 🤞🏻

Netjes vervangend vervoer gekregen (ook Q4) en nu maar afwachten.

Verder rijdt de auto heerlijk. Toch jammer dat er zoveel verschil in kwaliteit is tussen de auto’s. Deutsche Grűndlichkeit 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:11
Heeft iemand de Q4 verbonden aan Home Assistant? Verbinden is gelukt en er komt veel data uit. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om iets naar de auto te sturen. Volgende dingen geprobeerd
-open/sluiten
-verwarming starten/stoppen
-laden starten stoppen

Er gebeurt wel iets, want na het versturen zie ik soms wel een foutmelding in de Audi app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
chaba schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:02:
Heeft iemand de Q4 verbonden aan Home Assistant? Verbinden is gelukt en er komt veel data uit. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om iets naar de auto te sturen. Volgende dingen geprobeerd
-open/sluiten
-laden starten stoppen

Er gebeurt wel iets, want na het versturen zie ik soms wel een foutmelding in de Audi app
Open/sluiten en laden starten/stoppen kan niet gestuurd worden, de Q4 is veel te beperkt met de apps...

Verwarming moet gaan, dat gebruik ik ook, vooral in de winter :-)

Wel zorgen dat je de juiste Repo gebruikt, want deQ4 gebruikt idd een andere API , deze werkt...

https://github.com/audiconnect/audi_connect_ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik heb mijn Q4 al bijna 4 jaar en nagenoeg geen issues gehad.

Afgelopen vrijdag deed ineens mijn achteruitrijcamera het niet meer. Zodra ik hem in z’n achteruit zet blijft een deel van de navigatiekaart aan de linkerkant zichtbaar en rechts zijn de contouren van mijn auto zichtbaar met de rode lijnen van de afstanden tot objecten. Ik heb vervolgens een zachte reset gedaan van het MMI systeem maar dat hielp niet.

Onder dat beeld zie ik rechts 2 knoppen van aan-/uitschakelen geluid en de camera en 3 puntjes voor instellingen van hardheid geluid. Onder die 2 knoppen zie ik alleen een rode streep bij de knop voor het geluid maar niet onder de camera.

Iemand hier ervaring mee?

Een harde reset nog niet gedaan omdat ik niet weet wat ik allemaal kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcasteli
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-09 16:24
chaba schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:02:
-open/sluiten
-laden starten stoppen

Openen en sluiten kan niet, je kunt wel laden starten en verwarming starten en stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
tcasteli schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:58:
[...]

Openen en sluiten kan niet, je kunt wel laden starten en verwarming starten en stoppen.
Bedankt. Lukte van de week totaal niet. Nu wel.
Deze werkt:
action: audiconnect.set_target_soc
data:
vin: WBANXXXXXX1234567
target_soc: 85

Voor de verwarming, welke gebruik jij?

Deze (Legacy) doet niets
action: audiconnect.execute_vehicle_action
data:
action: start_climatisation

Deze krijg een error in HA (Failed to perform the action audiconnect.start_climate_control. Unknown error)
action: audiconnect.start_climate_control
data:
temp_c: 21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcasteli
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-09 16:24
chaba schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:04:
[...]

Bedankt. Lukte van de week totaal niet. Nu wel.
Deze werkt:
action: audiconnect.set_target_soc
data:
target_soc: 85

Voor de verwarming, welke gebruik jij?

Deze (Legacy) doet niets
action: audiconnect.execute_vehicle_action
data:
action: start_climatisation

Deze krijg een error in HA (Failed to perform the action audiconnect.start_climate_control. Unknown error)
action: audiconnect.start_climate_control
data:
temp_c: 21
Ik gebruik inderdaad de start_climate_control, deze heeft in ieder geval in de winter gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
mijn Q4 geeft nu ook een error, heeft gewerkt met de start climate, heb een issue aangemaakt:

https://github.com/audiconnect/audi_connect_ha/issues/613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capmans
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 17:00
E zou , volgens duits forum , nu nieuwere software beschikbaar zijn voor MMI .
https://www.motor-talk.de...mi-t7186236.html?page=140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
sbin schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:26:
[...]

Druppel hangt aan een lanyards (zo heb ik altijd mijn handen vrij) en stop ik in de ruimte onder de armsteun en de backups (zowel Nederlandse als Franse laadpas) in de portemonnee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaba
NoFate schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:00:
mijn Q4 geeft nu ook een error, heeft gewerkt met de start climate, heb een issue aangemaakt:

https://github.com/audiconnect/audi_connect_ha/issues/613
Versie 1.16.1 is uitgebracht en werkt inderdaad weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Afgelopen weken voor het eerst naar Oostenrijk geweest met de Q4. Ik moet zeggen dit is me goed bevallen. Weing problemen gehad met laden, op 1 keer na dan, waar van de 3 laad plekken maar 1 paal werkte, en de persoon voor me liet de auto netjes een half uur staan met een volle accu.

Enige wat me opviel met lange ritten is dat is heel veel navigatie updates binnen haalde. Het lijkt er op dat de MMI de lokale regio in een hogere resolutie in het geheugen laadt.
chaba schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Versie 1.16.1 is uitgebracht en werkt inderdaad weer
Vanavond maar eens snel testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Sinds een paar dagen komt de laadsnelheid aan publieke palen niet meer boven de 4,5kw uit. Daarvoor altijd 11kw. Bekend probleem?

De dealer maar weer ‘es bellen morgen…

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
party42 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:53:
Sinds een paar dagen komt de laadsnelheid aan publieke palen niet meer boven de 4,5kw uit. Daarvoor altijd 11kw. Bekend probleem?

Ik heb dit af en toe wel eens, pak in 5% van de laadbeurten bij dezelfde publieke laadpaal. Ik dacht altijd dat ze dan gewoon de stroom vanuit de gemeente wat knijpen of misschien de stekker toch niet helemaal goed aangesloten ofzo? Nog nooit 2x op rij gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 12:08
party42 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:53:

Ik zie dit meestal gebeuren bij wat oudere laadpalen en waar op dat moment 2 voertuigen staan te laden.

Kan toeval zijn, misschien ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:22:
[...]

Ik heb dit af en toe wel eens, pak in 5% van de laadbeurten bij dezelfde publieke laadpaal. Ik dacht altijd dat ze dan gewoon de stroom vanuit de gemeente wat knijpen of misschien de stekker toch niet helemaal goed aangesloten ofzo? Nog nooit 2x op rij gehad.
Nou dat zou natuurlijk kunnen. Het zijn inderdaad de snelheden gedurende de avond / nacht. Misschien dat de gemeente Utrecht dat tegenwoordig dynamisch laat fluctueren. Ik zal 'es kijken of het overdags ook speelt.
Rendo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:37:
[...]

Ik zie dit meestal gebeuren bij wat oudere laadpalen en waar op dat moment 2 voertuigen staan te laden.

Kan toeval zijn, misschien ook niet...
Ja die ken ik zeker. Vooral als er een Tesla op dezelfde paal staan. Dat zakt de laadsnelheid behoorlijk. Maar, dit betrof een verder 'lege' paal.

edit: Opgelost, zojuist even weer geladen (overdag) en dan bereik ik weer de 11kw (10,5). Blijkbaar gelden er tijdens de nacht andere snelheden.

[ Voor 7% gewijzigd door party42 op 19-08-2025 13:06 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 05:52:
Ik heb mijn Q4 al bijna 4 jaar en nagenoeg geen issues gehad.
Ik had mijn mond moeten houden. Nu gaat ook mijn laadklep. niet meer open. 8)7

Ik weet het bestaan van de kabel in de kofferbak maar de vraag is nu: Hoe hard mag ik er aan rekken? Het voelt namelijk niet erg sterk maar wellicht kun je erg hard aan trekken, het is nl. een stalen draad.

Iemand ervaring hiermee?

Voor de camera moet ik langs de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Voor zover ik weet was dat in de Q4 om de laadstekker los te krijgen. Voor de vastzittende laadklep (heb ik ook gehad) heeft de dealer met gepast geweld de laadklep losgetrokken en het friemeltje dat de klep vergrendeld
wat bijgeknipt. De laadklep vergrendelt daarna niet meer maar je kan m zelf openen door m iets open te wurmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tn-fr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:32
wimbre schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:21:
[...]

Ik weet het bestaan van de kabel in de kofferbak maar de vraag is nu: Hoe hard mag ik er aan rekken? Het voelt namelijk niet erg sterk maar wellicht kun je erg hard aan trekken, het is nl. een stalen draad.

Iemand ervaring hiermee?

Oei spijtig om te horen. Mijn dealer heeft me gezegd dat je na dit toe te passen (sorry, geen idee hoe hard je mag trekken) terug naar de dealer moest om dit terug in orde te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
wimbre schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:21:
[...]

Iemand ervaring hiermee?

Het kabeltje is voor ontgrendelen van een vastzittende kabel, niet voor de laadklep. Dat deze niet meer open gaat ligt aan een actuator welke kapot gaat bij al deze MEB modellen. Enige oplossing in nood is de klep open breken. Of uiteraard naar de dealer rijden als je nog genoeg % hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 16:36
sbin schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:39:
[...]

Het kabeltje is voor ontgrendelen van een vastzittende kabel, niet voor de laadklep. Dat deze niet meer open gaat ligt aan een actuator welke kapot gaat bij al deze MEB modellen. Enige oplossing in nood is de klep open breken. Of uiteraard naar de dealer rijden als je nog genoeg % hebt :-)
Hier ook een kapotte laadklep. De dealer heeft het mechanisme gebroken, waardoor hij weer open en dicht kan. Over 2 weken een vervanging van laadklep + mechanisme gepland staan. Dealer gaf aan dat dit een veelvoorkomend issue is bij de Q4.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wimbre
Ik kom net bij de dealer vandaan. Ik had geen afspraak maar men had gezegd dat ik zo langs kon rijden dus dat heb ik gedaan. Aangegeven dat ik volgende week op vakantie ga en dat behalve de achteruitrijcamera ook de laadklep niet meer open ging. Ze hebben beide punten bekeken en bij de achteruitrijcamera bleek de oplossing te zijn de zekering er even uit te halen en er weer in te doen, dus die werkt weer. Bij de laadklep moest het motortje vervangen worden en die hadden ze op voorraad dus hebben hem gelijk vervangen! Ik sta inmiddels bij een laadpaal te laden en alles werkt weer. Ondanks de drukte hebben ze me TOP geholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tech_Thom
wimbre schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:01:
Ik kom net bij de dealer vandaan. Ik had geen afspraak maar men had gezegd dat ik zo langs kon rijden dus dat heb ik gedaan. Aangegeven dat ik volgende week op vakantie ga en dat behalve de achteruitrijcamera ook de laadklep niet meer open ging. Ze hebben beide punten bekeken en bij de achteruitrijcamera bleek de oplossing te zijn de zekering er even uit te halen en er weer in te doen, dus die werkt weer. Bij de laadklep moest het motortje vervangen worden en die hadden ze op voorraad dus hebben hem gelijk vervangen! Ik sta inmiddels bij een laadpaal te laden en alles werkt weer. Ondanks de drukte hebben ze me TOP geholpen!
Fijn dat alles op tijd gereed is! En geniet van de vakantie :)

Ben wel benieuwd of er nog kosten in rekening zijn gebracht voor de laadklep. Ziet het toch wel erg veel voorkomen op verschillende forums, wat dus toch echt wel een gebrek lijkt en dus coulance verdiend (service buiten garantie).

[ Voor 3% gewijzigd door Tech_Thom op 20-08-2025 23:45 ]

• Luisterzicht
Ik heb ook het probleem dat de laadklep niet gemakkelijk open gaat. Na talloze malen de deuren open en dicht te doen met de afstandsbediening ging de laadklep toch nog open. Wd 40 erop gespoten en toen heeft ie het een paar keer gedaan. Daarna weer problemen . Met veel moeite open gekregen.
Daarna de vergrendeling bij openstaande laadklep erin gedrukt. Nu gaat de laadklep tot aan de vergrendeling en staat ie een klein stukje open.
Heb wel afspraak met de dealer om er een nieuwe vergrendeling op te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr12
SnowDude schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:00:
Afgelopen weken voor het eerst naar Oostenrijk geweest met de Q4. Ik moet zeggen dit is me goed bevallen. Weing problemen gehad met laden, op 1 keer na dan, waar van de 3 laad plekken maar 1 paal werkte, en de persoon voor me liet de auto netjes een half uur staan met een volle accu.

Enige wat me opviel met lange ritten is dat is heel veel navigatie updates binnen haalde. Het lijkt er op dat de MMI de lokale regio in een hogere resolutie in het geheugen laadt.

[...]

Vanavond maar eens snel testen.
Ik ben een tweetal weken geleden naar zuid Frankrijk gereden met de Q4 en ook ik vond dat een positieve ervaring. Naast het feit dat dat laden in Frankrijk gewoon goed gaat (ook tijdens zogenaamde zwarte weekends), voldoet de wagen als reiswagen ruimschoots. Het comfort is goed, het interieur is ruim, je profiteert van de trekkracht in de bergen. Er valt eigenlijk weinig te klagen als je geen technische issues hebt uiteraard. Ik heb in zo'n 11 uur 970 kilometer gereden. Dat is een gemiddelde snelheid van net geen 90 km/u. Ik heb gewoon waar het mocht 120 km/u gereden, nooit moeten wachten om te laden. Het was gewoon stressloos. Ik heb het gevoel dat ik voor afstanden minder dan 1000 km eigenlijk weinig tijdsverschil heb met hoe ik vroeger met een diesel reed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rainesh
TPI met nieuwe MMI update is vrijgegeven. Zoals verwacht zullen ook een aantal andere regelapparaten geupdate worden.

TPI:
Bewerkingsnummer: 2078457/6
Software-update ID.S 3.8.2 voor Audi Q4
Vrijgegeven op: 28 aug. 2025

Inhoud met klachten:
Verklaring van klant / werkplaatsconstatering

De volgende TPI beschrijft de eigenlijke flashprocedure op het voertuig.

Met deze software-update worden de volgende klachten (TPI) verholpen:
- Ontdooien deactiveert zich vanzelf na 5 tot 10 seconden/instellingen in MMI gaan verloren
- De toetsen van het aircobedieningselement flikkeren
- Na een busrust gaan de instellingen op het aircobedieningselement verloren
- MIB3 - Opgeslagen functie van de sterretjestoets op het multifunctiestuurwiel wordt vanzelf gewist
- MIB3 MQB/MEB - Telefoon sporadisch vervormde spraakweergave
- MIB3 - Radio is aan bij uitgeschakeld voertuig
- MIB3 - Favorieten, thuisadres en opgeslagen reisdoelen worden gewist
- MIB3 Functiebeperkingen/ontbrekende weergaven en instellingen
- Geluiden middenluidspreker
- Instrumentenpaneel en MMI geven verschillende tijden weer

Deze lijst is niet volledig.

Update duurt circa 2,5u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Is dat een OTA? Of moet je naar de garage?

Mijn ergernissen:
Touch buttons op het stuur veel te gevoelig, ik zit continu in een ander scherm
Stuur vast nemen melding komt veel te snel
Airco die soms gewoon uitstaat, onthoud laatste stand niet...

Hopelijk is hier ook iets aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Zijn er ook vernieuwingen? Zoals auto sluiten/openenen via de my Audi app? Openen van de deur via NFC, starten van de auto via App / NFC ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
NoFate schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:11:
Is dat een OTA? Of moet je naar de garage?

Mijn ergernissen:
Touch buttons op het stuur veel te gevoelig, ik zit continu in een ander scherm
Stuur vast nemen melding komt veel te snel
Airco die soms gewoon uitstaat, onthoud laatste stand niet...

Hopelijk is hier ook iets aan gedaan?
Geen OTA, zie dat er echt voor naar de garage toe moet omdat andere regelapparaten ook geupdate moeten worden.

Ik ga als het goed is volgende week eentje updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Rainesh schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:09:

- Instrumentenpaneel en MMI geven verschillende tijden weer

Update duurt circa 2,5u
Dit is de enige waar ik "last" van heb. Die op MMI klopt niet altijd en dat heeft me al wat hartverzakkingen opgeleverd mbt afspraken.
Verder, 2.5 uur.. Dat kan toch niet meer anno 2025.. Echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
sbin schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:34:
[...]

Dit is de enige waar ik "last" van heb. Die op MMI klopt niet altijd en dat heeft me al wat hartverzakkingen opgeleverd mbt afspraken.
Verder, 2.5 uur.. Dat kan toch niet meer anno 2025.. Echt.
Totaal niet mee eens.

Mmi update duurt iets van 20min, maar omdat andere regelapparaten ook geüpdate wordt duurt het langer. Een virtual cockpit via ethernet duurt 18-25min bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Rainesh schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:13:
[...]

Geen OTA, zie dat er echt voor naar de garage toe moet omdat andere regelapparaten ook geupdate moeten worden.

Ik ga als het goed is volgende week eentje updaten.
Houd ons op de hoogte... Heb je enig idee of er nieuwe functies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Rainesh schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:38:
[...]

Totaal niet mee eens.

Mmi update duurt iets van 20min, maar omdat andere regelapparaten ook geüpdate wordt duurt het langer. Een virtual cockpit via ethernet duurt 18-25min bijv
Dat kan, maar "ons" is al 4 jaar OTA updates beloofd. Intussen zijn het telkens offline/dealer on-site updates die idd ook regelapparaten betreffen en waar je de auto een dag voor kwijt bent. Er vanuitgaande dat het de eerste keer meteen goed gaat.
De enige OTA updates die ik binnen krijg zijn die van de navi kaarten (ook niet meer, want licentie inmiddels verlopen).
/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

Het valt mij op dat de lichtsensor pas laat de lampen aan doet. Vanmorgen reed ik naar het werk, en nagenoeg alle auto's hadden de lampen aan, maar de Q4 ging alleen in bosrijke stukken de lampen aan doen. Nu kan ik dat natuurlijk handmatig doen, maar daarvoor hebben we geen Q4 :)
Maar het gaat mij vooral om de achterlichten. Bij mijn vorige auto (Seat Ateca) waren die altijd aan (net zoals de DRL aan de voorkant). Ik zie dat in scandinavie ook bij de Q4 de DRL voor + achter aan zijn. Nu wil ik dat ook graag op mijn Q4, alleen is die van 2024 en kan ik dat dus helaas niet zelf met ODBeleven doen... Weet iemand of een garage deze 'Scandinavian DRL' kan activeren?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Laatst online: 09-09 19:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FveHODBe0CqM-Bgi9ISDKh-KkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0hTD73LDZcP9zCuADIwyr0m.jpg?f=fotoalbum_large
heeft iemand ervaring met deze dashcam, graag wil ik mening . dank u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Simon.Q4 schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:40:
[Afbeelding]
heeft iemand ervaring met deze dashcam, graag wil ik mening . dank u
Ik zou voor een FitcamX gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 23:25
er zijn vast al genoeg vragen gesteld hierover, sorry daarvoor :).
maar ik ben op zoek naar een klein beetje advies over wat verstandig is qua aanschaf.
ik ben aan het kijken naar LEASE+optie inruil huidige auto of occasion.

en nu vroeg ik mij af wat de ervaringen zijn met een Q4-etron die 2 tot 3 jaar max oud is.
bijv:
https://www.autotrack.nl/...-57665151?level=2&image=2

is het rijbereik nog steeds top van deze wagens? of is nieuw echt significant beter?

• NoFate
Iemand al geweest voor de nieuwe update? Ervaringen?? Vernieuwingen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
fib3rlight schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:38:
maar ik ben op zoek naar een klein beetje advies over wat verstandig is qua aanschaf.

en nu vroeg ik mij af wat de ervaringen zijn met een Q4-etron die 2 tot 3 jaar max oud is.
bijv:

is het rijbereik nog steeds top van deze wagens? of is nieuw echt significant beter?
Die specifieke auto heeft een rapport met 96% SoH van de batterij, lijkt me prima. is wel een erg kale editie trouwens. Zo'n beetje rond deze tijd komen de eerste Launch Editions uit de lease (4j) en die zijn een stuk voller, uiteraard wel meer km gereden dan, maar als ik naar mijn Q4 kijk dan heeft hij mi vrijwel niets ingeleverd aan range na 4 jaar en 130k km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03

bijv:

Mijn Q4 begin augustus ingeleverd, 3.5 jaar oud met 157k op de teller. In de app kan ik m nog steeds zien :) en zie dus ook bij welke verkoper die staat. Er zit nu een SOH rapport bij, 87% nog. Bereik zal niet gauw meer >400 komen. Auto is door mij steeds thuis naar 100% opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Laatst online: 13-09 18:59

bijv:

Ik ben geen expert, maar volgens mij kun je gemiddeld rekenen met een SoH-afname van 1,5-2% in het eerste jaar, en 1,8% per jaar daarna. Maar dit zijn gemiddelden. Verschillen in individueel gebruik, laadstijl en kilometerstand zullen dit beinvloeden. Dit heeft betrekking op de netto accucapaciteit, dus in principe ook terug te zien in het daadwerkelijke rijbereik. Echter is dit ook weer afhankelijk van zo veel variabelen (snelheid, wind/regen, buitentemperatuur, de rechtervoet, mate van regeneratie etc.) dat het maar de vraag is in hoeverre je deze afname echt opmerkt...
Mijn Q4 is nu bijna 4 jaar (met 64k op de teller) en kan net als reageerder hierboven niet echt stellen dat het praktijkbereik minder is geworden. Ik laad doorgaans tot 80%.

Ik zou niet huiverig zijn om een gebruikte Q4 te kopen, als er een SoH-check gedaan is. Goed vergelijken loont wel, gezien Audi het merk van 'de optielijst' is. Dat zit 'm ook in kleine dingen. Zo heeft mijn Q4 zo'n beetje alle opties, behalve een verwarmd stuur - een losse optie van ca. EUR 200. Simpelweg over het hoofd gezien door degene die de auto destijds besteld had. Ook kon/kun je redelijk wat kanten op qua uiterlijk (velgen, lakkleuren en verschillende niveaus van black-pakket). Dus er zal genoeg variatie in het aanbod zijn.
Zoals gezegd zullen er de komende maanden flink wat (Launch Edition) auto's van eind 2021 op de markt komen, dus dat kan interessant zijn. Dan heb je wel een auto van 4 i.p.v. de genoemde 2-3 jaar oud. Het voorbeeld dat je gaf is echter ook al ruim 3,5 jaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65

bijv:

Bijna 2 weken geleden mijn mei 2022 Q4-40 advanced ingeruild.
Met net geen 60k op de teller. accu altijd netjes behandeld, zelden beneden de 20%, enkele malen tot 100% en in de regel tussen 30-80% gehouden. Geen merkbare degradatie. Ik vermoed een SOH van ca 96% gebaseerd op uitlezen "max energy content" en de ritten die ik geregistreerd heb.
Mijn ervaringen zijn derhalve positief.
Buiten een keer een airco storing (koel niveau te laag)nooit problemen gehad.
Nadeel is dat je als je hem leuk wilt aankleden de prijs door het aantal aan te vinken opties flink oploopt.

Een nieuwe Q4 met de AP550 motor zou zuiniger kunnen zijn maar omdat deze in NL alleen als quattro geleverd wordt zal het rijbereik t.o.v. de oudere Q4's niet echt hoger zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door deboss65 op 11-09-2025 07:30 ]

• fib3rlight
sbin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:56:
[...]

Die specifieke auto heeft een rapport met 96% SoH van de batterij, lijkt me prima. is wel een erg kale editie trouwens. Zo'n beetje rond deze tijd komen de eerste Launch Editions uit de lease (4j) en die zijn een stuk voller, uiteraard wel meer km gereden dan, maar als ik naar mijn Q4 kijk dan heeft hij mi vrijwel niets ingeleverd aan range na 4 jaar en 130k km.
bedankt, omdat ik niet wil dat iemand anders hem koopt linkte ik voor het idee die haha.
#sneuhe, xD.

ik heb deze in optie:
https://www.dewaalautogro...on-advanced-plus-47316725

dat is behoorlijk wat dikker. ik ga kijken naar de SoH.

• fib3rlight
MetaalMan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:45:
[...]

Ik ben geen expert, maar volgens mij kun je gemiddeld rekenen met een SoH-afname van 1,5-2% in het eerste jaar, en 1,8% per jaar daarna. Maar dit zijn gemiddelden. Verschillen in individueel gebruik, laadstijl en kilometerstand zullen dit beinvloeden. Dit heeft betrekking op de netto accucapaciteit, dus in principe ook terug te zien in het daadwerkelijke rijbereik. Echter is dit ook weer afhankelijk van zo veel variabelen (snelheid, wind/regen, buitentemperatuur, de rechtervoet, mate van regeneratie etc.) dat het maar de vraag is in hoeverre je deze afname echt opmerkt...
Mijn Q4 is nu bijna 4 jaar (met 64k op de teller) en kan net als reageerder hierboven niet echt stellen dat het praktijkbereik minder is geworden. Ik laad doorgaans tot 80%.

Ik zou niet huiverig zijn om een gebruikte Q4 te kopen, als er een SoH-check gedaan is. Goed vergelijken loont wel, gezien Audi het merk van 'de optielijst' is. Dat zit 'm ook in kleine dingen. Zo heeft mijn Q4 zo'n beetje alle opties, behalve een verwarmd stuur - een losse optie van ca. EUR 200. Simpelweg over het hoofd gezien door degene die de auto destijds besteld had. Ook kon/kun je redelijk wat kanten op qua uiterlijk (velgen, lakkleuren en verschillende niveaus van black-pakket). Dus er zal genoeg variatie in het aanbod zijn.
Zoals gezegd zullen er de komende maanden flink wat (Launch Edition) auto's van eind 2021 op de markt komen, dus dat kan interessant zijn. Dan heb je wel een auto van 4 i.p.v. de genoemde 2-3 jaar oud. Het voorbeeld dat je gaf is echter ook al ruim 3,5 jaar.
bedankt voor de tip.

nu serieus bezig met deze:

en zal de SoH opvragen idd.

• fib3rlight
deboss65 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:05:
[...]

Bijna 2 weken geleden mijn mei 2022 Q4-40 advanced ingeruild.
Met net geen 60k op de teller. accu altijd netjes behandeld, zelden beneden de 20%, enkele malen tot 100% en in de regel tussen 30-80% gehouden. Geen merkbare degradatie. Ik vermoed een SOH van ca 96% gebaseerd op uitlezen "max energy content" en de ritten die ik geregistreerd heb.
Mijn ervaringen zijn derhalve positief.
Buiten een keer een airco storing (koel niveau te laag)nooit problemen gehad.
Nadeel is dat je als je hem leuk wilt aankleden de prijs door het aantal aan te vinken opties flink oploopt.

Een nieuwe Q4 met de AP550 motor zou zuiniger kunnen zijn maar omdat deze in NL alleen als quattro geleverd wordt zal het rijbereik t.o.v. de oudere Q4's niet echt hoge zijn.
thx, ik zoek echt een auto voor de 350 dagen in het jaar dat ik NIET op vakantie ga, hij is voor op mijn holding, en vooral zakelijk gebruik, dus lange afstanden komt niet of nauwelijks voor (500+).

en als ik er mee naar frankrijk moet, dan plan ik gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
fib3rlight schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:39:
[...]

bedankt, omdat ik niet wil dat iemand anders hem koopt linkte ik voor het idee die haha.
#sneuhe, xD.

ik heb deze in optie:

dat is behoorlijk wat dikker. ik ga kijken naar de SoH.
Yep, die is dikker.. Maar wel jammer dat ze opbergpakket en 3-zone climate niet aangevinkt hebben. Heb je een mooi opbergvakje achterin.
Check ook of het comfort pakket er op zit, anders heb je dus geen dimmende binnenspiegel en kan je lekker het spiegel hendeltje omzetten in je auto van dik 60k ;-)

• fib3rlight
sbin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:42:
[...]

Yep, die is dikker.. Maar wel jammer dat ze opbergpakket en 3-zone climate niet aangevinkt hebben. Heb je een mooi opbergvakje achterin.
Check ook of het comfort pakket er op zit, anders heb je dus geen dimmende binnenspiegel en kan je lekker het spiegel hendeltje omzetten in je auto van dik 60k ;-)
haha heerlijk, allemaal auto gekken hier, love it!
ik heb dus NIKS met autos.. en menig auto verkoper heeft mij met stijgende verbazing aangekeken... haha.

maar thx, die 3 zone climate is wel een missertje idd.
super blij met alle input van jullie.

• Lambo LP670 SV
MetaalMan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:45:
[...]

In België kon ik dus geen verwarmd stuurwiel los aanvinken! Anders had ik het echt wel gedaan. Zat jammer genoeg enkel in een comfort pack van 1000€+ als ik het me goed herinner.
Pagina: 1 ... 137 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.