Terechte vraag, vraag ik me ook af. Ik rijd er nu bijna vier jaar mee en hoewel ik de auto heel fijn vind rijden, zijn de software problemen wel irritant. Het is na een update na ruim een jaar rijden eigenlijk heel lang best goed gegaan, maar ookal worden volgens mij alleen kaartupdates over the air gedaan, is het sinds een maand of zo weer ellende met de software. Klok op de mmi die uren verschilt met de klok bij de snelheidsmeter is eigenlijk nooit helemaal opgelost, maar lijkt weer vaker voor te komen. Erger is dat de navigatie inmiddels in ongeveer de helft van de gevallen blijft hangen of zelfs opeens de hele bestemming kwijt is. Misschien dat een nieuwe update helpt, maar eigenlijk hoop ik helemaal niet meer bij de Audi dealer te hoeven komen. Ik heb de service van aankoop tot en met aflevering en daarna rondom de software perikelen gewoon waardeloos gevonden. Ik ga daarom na vier keer Audi overstappen op BMW (iX3).robb. schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:34:
Wat ik niet begrijp, deze auto is toch al circa 5 jaar op de markt. Waarom zijn de problemen / 'kinderziektes' die ik (mogelijk toekomstig audi eigenaar) in dit forum lees nog steeds niet opgelost?
De term voorsprong door techniek moet Audi maar weer eens gaan terugverdienen en ik raad de dealers aan eens op verkoop training bij BMW te gaan, het is ongelofelijk hoe ze bij Audi lijken te geloven dat de auto's zichzelf wel verkopen.
Maar om positief af te sluiten: ik blijf het mooie auto's vinden en over het rijden ook geen klachten. Met betere dealer service was de kans op een vijfde Audi dan ook veel groter geweest.
:strip_exif()/f/image/RZqOZN1lU640zb5w4LWYkFRe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gg5ncNR720f1J47Se1vTZAU1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i9D40KpQ0wiO4yFcm1JJAfsG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oDRw5zlNsQEYTORxS3aLlIvB.jpg?f=fotoalbum_large)