madiwoe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:30:
Mijn auqi Q4 Etron 45 quattro gaat maandag voor de 3e keer naar de garagist binnen de eerste maand dat ik hem heb, heeft nu 2200 kilometers.
Eerst startte hij niet meer, pechverhelping gekeken, niets gevonden, ok; starte plots weer wel (800km)
Dan startte hij weer niet, pechverhelping kon niet want de planning zat 3 dagen vol

Elk uur kijken als de wagen start of niet, vanaf dat het wel start ben ik ermee naar de garage gereden
5 dagen kwijt (805km)
Afgelopen dagen wou hij willekeurig niet meer laden, ik dacht tjien, waarschijnlijk laadpaal (2050 km)
Vandaag de melding dat hij niet meer kan opladen en dat ik naar de garage moet (2200 km)
echt frustrerend boel
daarnaast is het wel een prima voertuig he maar man wat frustreer ik mij aan al dit gedoe
Poeh… hier een soortgelijk verhaal…
2e Q4. Eerste was uit 2023, geen enkel probleem mee gehad. Ingeleverd begin 2024 ivm ander werk. Heerlijke auto! Nu vrouwlief zei ik zou graag een Q4 gaan rijden. Zo gezegd, zo gedaan. We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder, dus alle kinderziektes die hier voorbij zijn gekomen zouden nu toch wel opgelost mogen zijn…
Welnu.. er staat 792 km op de teller. Eerste melding voor aflevering: sorry, we moeten de levering met 2 dagen uitstellen, want de achterriem geeft problemen…
Wagen opgehaald op 8 juli. Heerlijk weer. Oud en vertrouwd! Hier en daar wat korte tripjes, eerste keer weer laden. Alles ok.
15 juli eerste lange trip naar Hengelo (2+ uur), laden bij de klant. Klaar met de meeting. Laadkabel vast! Via de kofferbakplug losgekregen. 😅 ok, terug naar huis. Parkeerplaats klant nog niet af of melding elektrische storing, ga naar garage. 2 uur verder bij dealer. Kunnen niets vinden. Reset gedaan en goede reis verder (wel echt super service bij Van den Udenhout!).
Nog wat korte ritjes gedaan, geen problemen verder.
Vakantie gehad (2 weken, zonder auto). Weer terug, 2 ritjes gedaan, niet meer geladen. Vanmorgen vrouwlief wil de auto openen via AB, geen reactie. Storingsdienst gebeld en het standaard riedeltje, handmatig openen, sleutel even laten synchen en dan zou het weer moeten werken. Niet dus…
Servicedienst aan huis, 12 V accu plat. Via externe accu de auto kunnen starten met advies direct naar de dealer te gaan.. want dit kan toch niet…
Anyway, 2 uur verder, nog steeds storing, auto staat bij de dealer. Verder onderzoek nodig.
Ben bang dat dit een maandagochtend model is… 🤞🏻
Netjes vervangend vervoer gekregen (ook Q4) en nu maar afwachten.
Verder rijdt de auto heerlijk. Toch jammer dat er zoveel verschil in kwaliteit is tussen de auto’s. Deutsche Grűndlichkeit 🙃