Hout77 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:38:
[Afbeelding]
Zo vlak voor de zomer kreeg ik deze melding op woensdag avond. Donderdag morgen direct met de Audi dealer hier in het noorden gebeld en die gaven aan dat ik de woensdag erop langs kon komen om hem uit te laten lezen. op mijn vraag of ze er dan ook direct wat aan kunnen doen omdat we de donderdagnacht erop op vakantie naar Italië zouden gaan met deze auto kreeg ik de reactie dat dat niet kon, als er wat gebeuren moet wordt dat dan ingepland!
Omdat ik mijn vakantie een beetje de soep in zag lopen en omdat ik al langer niet tevreden ben over deze dealer eens verder gekeken wat kon en zo ben ik uitgekomen bij een dealer in Haren Duitsland, dit is voor mij net zo ver rijden als de dichtbij zijnde dealer in Nederland en die gaven aan dat ik direct wel even langs komen komen om hem te laten uitlezen. Ze gaven wel aan dat het erg druk was ivm de vakantie periode, maar dat ze er hun best voor wilde gaan doen om de auto klaar te krijgen voor de vakantie.
Nu is het donderdag avond de week later en de auto is de hele week in Duitsland geweest, ze hebben de airco systeem (compressor) afgeperst en inderdaad een lek gevonden, onderdelen besteld en gemonteerd en weer afgeperst en het is dicht nu. Net op tijd klaar voor de vakantie!
Het mooie is dat ik een service kreeg in Duitsland waar ze hier in Nederland bij de Audi dealer van kunnen dromen. Gratis leen auto en uiteindelijk bleek het zelfs volledig fabrieksgarantie (5 jaar of tot 100.000 km en ik zit op 91.000km) Zelfs een gratis zomer check, auto gewassen en gezogen, klaar voor de vakantie. Ik werd zelfs in het Nederlands geholpen door een service medewerker. Jullie begrijpen wel waar deze auto voortaan in onderhoud gaat!
Wat ook bijzonder was is dat op de factuur van de Nederlandse garage van maart stond dat ze het koude middel hebben vervangen en dat dat 0,85 gram was twv 156 euro terwijl de auto maar 0,4 gram moet hebben. Hier wezen ze ons in Duitsland ook op. Dus of te veel aangevuld of teveel in rekening gebracht....
hoi allen. op dit moment een mega spektakel met mijn Q4 uit 2022. ben de eerste eigenaar en destijds nieuwe in Duitsland gekocht. april 2022 geregistreerd en dec 2022 in gebruik genomen.
Na de 2 jaar fabrieks garantie de auto in Nederland voor een onderohudsbeurt weggedaan.
Mei 2025.
Daarna 3 keer terug geweest omdat de Airco niet meer werkte. (rijd nu al 15 maanden zonder!)
dit voorjaar kreeg de navigatie kuren en viel steeds uit.
Afgelopen mei 2026 wilden ze de auto updaten en weer een nieuwe warmte pomp inbouwen.
Update compleet mislukt. Navi werkt niet / My Audi app werkt niet / airco werk niet en foutmeldingen op het beeldscherm.
Nu terug gegaan naar Duitse dealer waar deze gekocht is.
Nu na een week de volgende conclusie:
1) 680,- onderzoek naar airco lek en zo mogelijk oplossen
2) 600,- aanstuur apparaat voor update MMi defect
3) 2200,- !! compressor airco defect.
Totaal grofweg € 3500,- voor problemen die in het 3e jaar ontstaan zijn. Met een paar procent coulance. Onvoorstelbaar.
De slechtste auto die ik ooit heb gehad.
Vandaag Audi Ag in gebreke gesteld wegens het leveren van een ondeugdelijk produkt.
Heeft iemand hier ervaring mee of nog goede tips
Alvast dank.