EBOOZ schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:11:
Heeft iemand hier al eens gehad dat MMI op 2g blijft hangen? Kan nu de app en HA intergratie niet meer gebruiken. Herstart van MMI helpt niet, dus ben nu van plan zekering 19 en 20 erui te halen
Ik zal nog even de afloop hiervan delen
Ik had dus de zekeringen eruit gehaald en na een tijdje weer terug gedaan. Dat hielp helaas niet. Vervolgens ben ik naar een dealer in de buurt gereden, maar daar konden ze me helaas niet helpen zonder een afspraak te maken voor een diagnose. Ze vonden het vooral "eng" dat ik de zekeringen had los gemaakt.
Na een maand of twee was ik in de buurt van Audi Centrum Amsterdam en had ik tijd die middag om daar even langs te gaan. Daar dacht men dat ik per ongeluk Privé Sfeer had aangezet, maar de toggle daarvoor ging automatisch weer aan als je hem uit zette. Vervolgens is een monteur een half uur bezig geweest in de garage om de boel opnieuw op te starten, maar het probleem werd helaas niet opgelost en de verwachting was dat er een module stuk was waardoor het internet op 2G bleef hangen. Ik moest toch een werkplaatsafspraak maken om de module te laten vervangen. Het kon wel 1,5 maand duren voordat ik daar terecht kon. Zuur, maar ik was wel echt oprecht blij dat er wel direct een poging werd gedaan om het probleem op te lossen.
Uiteindelijk had ik voor mezelf besloten om een andere auto uit de pool van mijn werkgever te kiezen. Niet omdat ik de Q4 nu zo'n drama vond, maar ik was toe aan wat anders. De avond voor het omruilen van de auto's heb ik MMI gereset naar fabrieksinstellingen, zodat onze persoonlijke instellingen en historie werden verwijderd. En je raadt het natuurlijk al: daarna was het internet en waren alle online diensten weer beschikbaar
Misschien heeft iemand hier wat aan in de toekomst. Mijn vriendin verwoorde het in ieder geval treffend: Je bent toch een IT'er, hoezo had je dat dan niet eerder bedacht?