Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 2 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-05 14:31

Welkom in het grote Audi Q4 e-tron en Q4 Sportback e-tron topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1e8UIFinwxTgOsGbYtpvvbx96aQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1z5y9aOpxlNnHUotc6cinwjs.webp?f=fotoalbum_large
Welkom
Welkom in het topic voor de Audi Q4 e-tron en Audi Q4 Sportback e-tron. Het is niet de eerste volledig elektrische auto van Audi, maar wel de eerste auto van Audi gebaseerd op het MEB platform van VAG.
Het is mijn eerste grote topic dus tips zijn welkom.
Uitvoeringen & prijzen
Model en uitvoeringVermogenAccuVanafprijs
Q4 35 e-tron Launch Edition170 pk52 kWh€ 48.295
Q4 35 e-tron Launch Edition Advanced170 pk52 kWh€ 53.045
Q4 35 e-tron Launch Edition Advanced Plus170 pk52 kWh€ 57.045
Q4 35 e-tron Launch Edition S Competition170 pk52 kWh€ 61.045
Q4 40 e-tron Launch Edition204 pk77 kWh€ 52.815
Q4 40 e-tron Launch Edition Advanced204 pk77 kWh€ 57.565
Q4 40 e-tron Launch Edition Advanced Plus204 pk77 kWh€ 61.565
Q4 40 e-tron Launch Edition S Competition204 pk77 kWh€ 65.565
Levering
De eerste exemplaren van de Q4 e-tron worden in juni 2021 geleverd. De Sportback volgt in dit jaar.
Er is een aparte topic aangemaakt om te kunnen discussiëren over de leveringen van de Q4

Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic

[ Voor 7% gewijzigd door zokiz op 14-02-2022 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zokiz
Ik zal als Topicstarter meteen mijn situatie uitleggen.
Ik heb de Audi Q4 op 19 mei via Athlon besteld. Verwachte levertijd is 4 maanden werd mij telefonisch verteld. Maar in de brief staat vanaf week 30. Dus vrij onduidelijk voor nu. Ik vraag binnenkort even aan de dealer of er een update is.

Ik heb de volgende Audi Q4 besteld:
Q4 40 e-tron Launch Edition Advanced
Extra: Assistentiepakket plus
Kleur Geiserblauw metallic

Inmiddels wacht ik nog op de laadpaal. Deze wordt al begin juni geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:59
Mooi initiatief, vrijdag ga ik de q4 bij de dealer bekijken en overweeg hem te bestellen. Ben benieuwd naar de ervaring van anderen.
Zie hier een filmpje van de preview, beetje irritante gast maar geeft wel een goed beeld van de q4

YouTube: Audi Q4 e-tron 40 Edition One - First Look

[ Voor 5% gewijzigd door Menh op 25-05-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:47

tomtom901

Moderator General Chat
Menh schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:36:
Mooi initiatief, vrijdag ga ik de q4 bij de dealer bekijken en overweeg hem te bestellen. Ben benieuwd naar de ervaring van anderen.
Zie hier een filmpje van de preview, beetje irritante gast maar geeft wel een goed beeld van de q4

My god irritante gast, wel bedankt voor het filmpje, geeft idd goede indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
Menh schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:36:

Ben benieuwd naar je ervaring vrijdag.

Ja filmpje gezien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zokiz
Hoe verhoudt de Q4 zich qua grootte ten opzichte van de ID4 en de Enyaq?
Ik heb deze plaatjes overigens van de facebook groep over de Audi Q4 gehaald. Daarin staan nog een paar voorbeelden.

Ik heb een proefrit in het verleden met de Enyaq gemaakt en was zeer tevreden met de ruimte. Ik ben benieuwd of ik ga merken dat de Q4 ietsjes kleiner is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wajXyY1NbVSxx9YAfkJZ1cKnFfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AN3EwZuxzzj1O4kxOnCbcQH9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4xffRaLb4ejcyJNghF9asIEvHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWTJ0BqNMk7PVpUkdn8yTslF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Ik heb de volgende vraag ook al aan de dealert gesteld, maar het lijkt erop alsof de Q4 geen lane keeping assist heeft (wel lane departure met eventueel correctie), maar niet autonoom rijden in een rijbaan? :?

Dat zou toch wel zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 12:34
Ik ben mij ook aan het verdiepen in de Q4 etron. Maar wellicht ook gekeken naar de Skoda? En waarom toch gekozen voor de Audi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41
tomtom901 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:24:
Ik heb de volgende vraag ook al aan de dealert gesteld, maar het lijkt erop alsof de Q4 geen lane keeping assist heeft (wel lane departure met eventueel correctie), maar niet autonoom rijden in een rijbaan? :?

Dat zou toch wel zonde zijn.
Dat kan wel maar dan heb je Assistentiepakket Plus nodig of City Assist en/of Tour Assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
Ik heb met de Enyaq en ID4 een proefrit gemaakt. Vond de Enyaq ook mooi maar in afwerking hoop ik bij de Audi op wat meer kwaliteit. Verder vind ik de Q4 qua uiterlijk (afgaand op de plaatjes) wat aansprekender. Net ff wat stoerder en sportiever dan de Skoda.
Daarbij is het prijsverschil niet meer zo groot doordat de Audi in uitrusting standaard iets beter is (geen kosten voor 125 kw snelladen en kleur lak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim De Witte
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
GeeMoney schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Dat kan wel maar dan heb je Assistentiepakket Plus nodig of City Assist en/of Tour Assist.
Die lijken nu dus (nog) niet te configureren te zijn, in combinatie met de launch editions..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim De Witte
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:14
Voor mij geeft het Q4 entertainment system / virtual cockpit toch wel de doorslag als je het vergelijkt met ID.4 of Enyaq - die komen me nogal simpel, zelfs kinderachtig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:08
Op de Duitse Audi Q4 site zijn alle opties zelf samen te stellen, terwijl de introductie pakketten in NL minder flexibiliteit kennen. Heeft iemand al van een dealer gehoord vanaf wanneer in NL ook Q4 besteld kan worden zonder intro pakket, maar geheel zelf is samen te stellen? Voorbeeld: s-competition pakket heeft altijd het optiepakket zwart in NL terwijl je in DE de vergelijkbare S-line in standaard Chrome of met black Line pakket kunt voorzien.

Wanneer is de Q4 50 te bestellen? In DE is deze al de configureren.

[ Voor 30% gewijzigd door Amersfoort op 25-05-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Amersfoort schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:33:
Op de Duitse Audi Q4 site zijn alle opties zelf samen te stellen, terwijl de introductie pakketten in NL minder flexibiliteit kennen. Heeft iemand al van een dealer gehoord vanaf wanneer in NL ook Q4 besteld kan worden zonder intro pakket, maar geheel zelf is samen te stellen? Voorbeeld: s-competition pakket heeft altijd het optiepakket zwart in NL terwijl je in DE de vergelijkbare S-line in standaard Chrome of met black Line pakket kunt voorzien.

Wanneer is de Q4 50 te bestellen? In DE is deze al de configureren.
Ik geloof dat er in de configurator een optie stond dat die in mei zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-05 09:31
Na een keuze van inderdaad een ID.4 of een Enyaq heb ik inmiddels een Audi Q4 besteld.
voor mij is vooral audi virtual cockpit en AR de meerwaarde

Ik heb de volgende Audi Q4 besteld:
Q4 40 e-tron Launch Edition Advanced plus
Extra:
MMI navigatie pro
Comfortpakket plus
Privacy glas
Akoestisch glas in de voorportieren
Kleur Typhoon grey

levering volgens de lease maatschapij is begin september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05 14:10
Ik heb ook interesse in de Q4, de Advances Plus, maar wacht met bestellen tot ik een proefrit kan maken.
Ben ook benieuwd wat de vanafprijs van de Q4 50 in de Advanced Plus gaat worden. Zal wel een flinke meerprijs zijn ivm 300PK en quattro. Ik heb inderdaad gelezen dat de 50 vanaf Mei te configureren is, maar we zitten nu bijna in Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Voor diegene die besteld hebben, de 35 of de 40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
tomtom901 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:34:
Voor diegene die besteld hebben, de 35 of de 40?
Ik heb de 40 besteld. Doorslag is toch het laadvermogen van 11 kw + de range uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:24

PromWarMachine

Forsaken Archer

zokiz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Ik heb de 40 besteld. Doorslag is toch het laadvermogen van 11 kw + de range uiteraard.
Aha, dat is het verschil!
Ik vond het al zo gek. Was net in de configurator een 35 aan het samenstellen. Kom je op een auto van 61k, met een actieradius van 335 km. :X

De Launch Edition Advanced 40 heeft een radius van 507km, wat meer bij deze prijsklasse hoort mi.

Mijn huidige Q2 heeft een grote draaiknop in de middenconsole. Laatst kreeg ik als leenauto een vrij recente A6 mee met dezelfde MMI als in het filmpje, maar ik vond dat touch maar niets.. leidt veel meer af onder het rijden als je aan de instellingen wilt zitten. Ervaren anderen dat ook?

For own reference, de Q4 die ik had samengesteld: AY6QVE5A

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
PromWarMachine schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Mijn huidige Q2 heeft een grote draaiknop in de middenconsole. Laatst kreeg ik als leenauto een vrij recente A6 mee met dezelfde MMI als in het filmpje, maar ik vond dat touch maar niets.. leidt veel meer af onder het rijden als je aan de instellingen wilt zitten. Ervaren anderen dat ook?
De oude MMI was inderdaad wel beter als je het mij vraagt ja.

PS. In jouw config zit niet de warmtepomp, dat houdt misschien wel over om die mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
PromWarMachine schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Aha, dat is het verschil!
Ik vond het al zo gek. Was net in de configurator een 35 aan het samenstellen. Kom je op een auto van 61k, met een actieradius van 335 km. :X

De Launch Edition Advanced 40 heeft een radius van 507km, wat meer bij deze prijsklasse hoort mi.

For own reference, de Q4 die ik had samengesteld: AY6QVE5A
Ja prima. Je hebt wel de mooie pakketen erbij die ik niet heb. (MMI navigatie pro, Sonos, Comfortpakket plus, Comfortsleutel). Waarom deze kleur (navarrablue)? Ik ben voor de geyserbleu gegaan omdat ik die in de intro filmpjes mooi vond eruit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
Zojuist gebeld door de dealer n.a.v. mijn mail waarin ik gevraagd heb wat de levertijd is en of er een honeymoon systeem is?
Week 30 wordt ie geleverd. Ik krijg standaard een mail bij elke fase van de bouw/aflevering etc van de auto. Dus dat is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 12:54
Mijn vrouw rijdt sinds enkele maanden in een ID3, maar overweegt toch om over te stappen op een Q4.
Even volgen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
Ik overweeg om de
Q4 Advanced 40 te bestellen met de volgende opties:

Mythoszwart
assistentiepakket plus
opberg en bagageruimte pakket (vooral voor de 12V aansluiting in kofferruimte)
Privacy glass
Lichtpakket plus (kids vinden verschillende kleurtjes stoer ;-)
Trekhaak wegklapbaar (vraag me af of dit ook achteraf kan om de fiscale waarde te verlagen)

Ik twijfel nog over:

akkoestische zijruiten
assistentiepakket pro (vooral vanwege file assistent en active lane assist. Vraagt wel om comfortpakket of comfortpakket plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Menh schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:32:
Ik overweeg om de
Q4 Advanced 40 te bestellen met de volgende opties:

assistentiepakket pro (vooral vanwege file assistent en active lane assist. Vraagt wel om comfortpakket of comfortpakket plus)
Die is op dit moment niet leverbaar, door problemen met de top view camera. Is voor nu ook niet bestelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
tomtom901 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:33:
[...]

Die is op dit moment niet leverbaar, door problemen met de top view camera. Is voor nu ook niet bestelbaar.
Thanks! Goed te weten. Wel jammer trouwens, zeker fileassistent is wel prettig.. ervan uitgaande dat we ooit weer file gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Menh schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Thanks! Goed te weten. Wel jammer trouwens, zeker fileassistent is wel prettig.. ervan uitgaande dat we ooit weer file gaan rijden
Ja, ik vind het ook flink balen. Dealer kon ook niet zeggen wanneer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

tomtom901 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:36:
[...]

De oude MMI was inderdaad wel beter als je het mij vraagt ja.

PS. In jouw config zit niet de warmtepomp, dat houdt misschien wel over om die mee te nemen?
Wat doet dat precies..?
Vroeg me dat af, maar had bij het samenstellen geen aandacht er aan besteed.
zokiz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Ja prima. Je hebt wel de mooie pakketen erbij die ik niet heb. (MMI navigatie pro, Sonos, Comfortpakket plus, Comfortsleutel). Waarom deze kleur (navarrablue)? Ik ben voor de geyserbleu gegaan omdat ik die in de intro filmpjes mooi vond eruit komen.
Het wordt toch een dure auto, dan ook maar niet moeilijk doen om die paar duizend euro aan opties. Kale Audi's zijn nou eenmaal saaie Audi's, tenzij je een S-model 'kaal' noemt :P

De lane assist op m'n Q2 is zo ontzettend fijn. Het geeft een heel veilig gevoel dat er een computer 'meekijkt' naar mijn rijgedrag. Dat wil ik eigenlijk nooit meer missen. Daar komen een deel van de opties vandaan.

De kleur moet ik nog eens in het echt gaan zien. Mijn huidige zwarte auto, doet na een jaartje toch een beetje saai aan. Dit was het enige dat er uit sprong.. behalve dat paarse dan, maar ik wil geen paarse auto. :+

Jij hebt hem al besteld, bofkont!
Dat gaat voor mij nog minstens 2 jaar duren. In 2016 hadden we 4% bijtelling (maar ik nog geen kans op een leaseauto), volgend jaar is dat al opgelopen tot 16% voor de eerste 40k. Al met al betekent de overstap naar een Q4 voor mij een bruto bijtelling van €950, dat vind ik nog een dingetje ten opzichte van de €700 nu :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
PromWarMachine schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Wat doet dat precies..?
Vroeg me dat af, maar had bij het samenstellen geen aandacht er aan besteed.

[...]
Meer actieradius in de winter, denk dat dat nog wel flink wat kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
tomtom901 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:34:
[...]

Meer actieradius in de winter, denk dat dat nog wel flink wat kan schelen.
JE kunt de auto toch ook al opwarmen sochtend terwijl hij aan het opladen is? Dan zou je geen warmtepomp nodig moeten hebben, scheelt weer iets wat je aan een andere optie kan uitgeven.

Ik had even op de duitse site gekeken en zag dat de Q4-50 EUR 6.100 duurder was dan de Q4-40. Vind ik nog redelijk meevallen voor 300PK en Quattro en topsnelheid op 180KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:28
[...]

Dat is toch bizar? Het is niet alsof ze bij VAG nu überhaupt geen traffic assist kunnen leveren…
Is dat niet iets wat ze later via software bij kunnen werken?
Zou voor mij een dealbreaker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Smobbo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Dat is toch bizar? Het is niet alsof ze bij VAG nu überhaupt geen traffic assist kunnen leveren…
Is dat niet iets wat ze later via software bij kunnen werken?
Zou voor mij een dealbreaker zijn!
Ja, zo zit ik er ook in. Ik wacht ook even tot hier meer over bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
De 50 is vanaf vandaag te configureren. Volgens mij is deze 6K duurder dan de 40.
In mijn geval: Advance Plus-50, kom ik op een prijskaartje van 73K en netto bijtelling van ruim 600.

Is welliswaar dik aangekleed maar komt redelijk in de buurt van de grotere E-tron broer, dus dat doet dan wel weer twijfelen tussen de Q4 en de E-tron, met het nadeel van de E-tron dat de actieradius in de praktijk uitkomt op ongeveer 280KM. Maar de E-tron vind ik er net wat mooier uitzien.

Dat is voor dagelijkse ritten geen enkel probleem, maar die ene keer dat je op vakantie gaat kan het een probleempje worden, als bedenkt dat je bij 20% al gaat laden en tot 80% oplaad elke keer, betekent dat je om de 200KM moet stoppen zowat.

Ga eerst maar een proefrit maken in de Q4 en dan vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
icarus007 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:26:

Is welliswaar dik aangekleed maar komt redelijk in de buurt van de grotere E-tron broer, dus dat doet dan wel weer twijfelen tussen de Q4 en de E-tron, met het nadeel van de E-tron dat de actieradius in de praktijk uitkomt op ongeveer 280KM. Maar de E-tron vind ik er net wat mooier uitzien.
E-tron is inderdaad mooier, vind ik ook, maar verschil zal in het uitrustingsniveau gaan zitten. De e-tron begint rond de 68k, als je die nog vol wil speccen komt er zo 20k bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Zaterdag 29 mei is er een preview van de Q4 in Amersfoort. Aanmelden is verplicht (Pon dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
Amersfoort schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:50:
Zaterdag 29 mei is er een preview van de Q4 in Amersfoort. Aanmelden is verplicht (Pon dealer).
Morgen ook bij Auto Maasgroep in Moordrecht.
Wittebrug in Den Haag had alleen op maandag 31 mei ook nog plek volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
goedeavond,

ook maar even een account aangemaakt om mee te lezen.
Had een Enyaq 80 first edition besteld, echter bleek 2 weken geleden dat deze uiterlijk 30 juni op kenteken en te naam gesteld diende te zijn. Helaas werkte de werkgever en LM niet mee om de huidige talisman 6 weken eerder in te nemen.
Afgelopen tweede pinksterdag bij van udenhout gaan kijken naar de Q4 en deze nu besteld.

Q4 e-tron 40 launch edition advanced
Typhoongrijs metalic. (kieselgrijs was heel mooi maar werkgever verplicht metallic lak)
assitstentiepakket plus
comforpakket
privacyglas
20 inch velgen 5 y-spaak grafietgrijs

Volgens de verkoper dienen de launch editions voor 10 juni besteld te worden waarbij je zelf optie's kunt kiezen, na 10 juni stellen ze zelf samen en kun je niks toevoegen.
Levering vanaf week 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
hens72 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:13:
goedeavond,

Had een Enyaq 80 first edition besteld, echter bleek 2 weken geleden dat deze uiterlijk 30 juni op kenteken en te naam gesteld diende te zijn. Helaas werkte de werkgever en LM niet mee om de huidige talisman 6 weken eerder in te nemen.
Afgelopen tweede pinksterdag bij van udenhout gaan kijken naar de Q4 en deze nu besteld.

Typhoongrijs metalic. (kieselgrijs was heel mooi maar werkgever verplicht metallic lak)
assitstentiepakket plus
comforpakket
privacyglas

Volgens de verkoper dienen de launch editions voor 10 juni besteld te worden waarbij je zelf optie's kunt kiezen, na 10 juni stellen ze zelf samen en kun je niks toevoegen.
Levering vanaf week 33
Das vreemd, je wordt dus gedwongen te bestellen voordat je een proefrit hebt kunnen maken?
Wat zou de achterliggende reden zijn hiervan? Mischien dat vanaf 10 Juni de Launch editions niet meer te bestellen zijn en dat je dan begint met de basis versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
icarus007 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Das vreemd, je wordt dus gedwongen te bestellen voordat je een proefrit hebt kunnen maken?
Wat zou de achterliggende reden zijn hiervan? Mischien dat vanaf 10 Juni de Launch editions niet meer te bestellen zijn en dat je dan begint met de basis versies?
Dat lijkt mij ook waarschijnlijker. Kun je precies die componenten bestellen die je graag wilt; bijvoorbeeld geen warmtepomp, omdat de winters meestal niet graadje Noordpool hebben, en het aantal kilometers winst dus erg beperkt is. De Duitse website biedt al meer keuzemogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
Amersfoort schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:30:
[...]

Dat lijkt mij ook waarschijnlijker. Kun je precies die componenten bestellen die je graag wilt; bijvoorbeeld geen warmtepomp, omdat de winters meestal niet graadje Noordpool hebben, en het aantal kilometers winst dus erg beperkt is. De Duitse website biedt al meer keuzemogelijkheden.
Nadeel is echter, als je de opties in de launch editions ook echt zou willen aanvinken dat je dan meestal duurder uit bent. De launch editions zijn meestal gunstig geprijsd met de opties, maar soms/meestal betaal je dan ook voor opties waar je zelf niet voor zou kiezen als je de keuze zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
icarus007 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Inderdaad dien je een pre-order te maken en kan je vanaf half juni waarschijnlijk proefrijden.
In je pre-order op laten nemen dan pas definitief beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lugt
[...]

Kopt inderdaad in mijn configuratie via de importeur Top view camera toegevoegd, dit is bij de defintieve bestelling vervallen, ik kreeg te horen i.v.m chiptekorten worden top view camera's niet met de launch edition uitgeleverd.

Weet iemand of dit later nog te installeren is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icarus007
Lugt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Kopt inderdaad in mijn configuratie via de importeur Top view camera toegevoegd, dit is bij de defintieve bestelling vervallen, ik kreeg te horen i.v.m chiptekorten worden top view camera's niet met de launch edition uitgeleverd.

Ik had dat bij de Etron nagevraagd, het kan, maar er hangt een stevig prijskaartje aan van EUR 6K, daar kan je volgens mij een hoop andere opties van aanvinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zokiz
Zojuist deze schoonheid gezien bij Maas Autogroep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFtK09VnwoPNzsSxwQqulal9EF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vJAKtfWvefgNTW5uFOL0h7D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lGKvUAjDrJVbQYpjmSo9ZSLCgA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBeeFiZI2TxGdz44vUEAsftR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqliQQn25bjZth6aBtmkQs95x3Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVRAe35HP0gwzKNpkN5DuPry.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ov-pW6JOdnWiFJHuvyQk-3_fdZs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39QYHf8M43dGEixXzz8foR3I.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
zokiz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:56:
Zojuist deze schoonheid gezien bij Maas Autogroep.
Geinig, was er tussen 14.15 en 14.30 ook. Vergeten foto’s te maken dus thanks voor het plaatsen.
Zag er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Daar zou je zo verliefd op kunnen worden ja O+

Gelukkig houdt een bruto bijtelling €1266.67 mij met beide benen op de grond.. (belastingjaar '23)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Prijzige wielen wel :+ :o

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Lugt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Zal wel een flink prijskaartje aan hangen en voor mij afval criteria. Dom, want op andere modellen kan het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
Handige site om de maten van de q4 met andere auto’s te vergelijken
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Ik zie dat niemand de 3-zone climate controle besteld. Is daar een reden voor?
De basis airco is een single zone versie, dus niet eens 2-zone. En achter krijg je een opbergvak ipv roosters. Begrijp deze keuze niet helemaal want bij de Skoda en VW zit dit in basis er al in. Audi doet er moeite voor om het eruit te halen 😅.

Edit: ook de mechanisch dimmende spiegel zonder comfortpakket is enigzins bijzonder te noemen voor een auto van snel 60k met het advance plus pakket.

[ Voor 18% gewijzigd door Nismod op 31-05-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
om 9 uur vervalt de NDA's voor de q4 etron. dus nog een minuutje ;)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Simply1337 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:59:
om 9 uur vervalt de NDA's voor de q4 etron. dus nog een minuutje ;)
Lol, no kidding, gelijk youtube vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:32
Ben me ook aan het oriënteren en zat met wat vraagjes, weet niet of iemand dat al weet. Van het weekend maar eens langs de dealer gaan.

Wil gaan voor de 40 Launch Edition met MMI Pro (Augmented Reality), Sonos, 20" en zwart optiekpakket. Maar wat me heel erg tegenstaat is die verschrikkelijke lelijke Dynamica stoffen bekleding, welke niet zou misstaan in een Polo van 1995, waar je alleen onderuit kunt door 2k extra achter te laten.
Iemand trouwens een idee of de akoestische ruiten nuttig zijn?

En seriously, geen electrische bestuurdersstoel, geen piepers van voren en geen inklapbare spiegels bij een auto van 61K... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door sbin op 01-06-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
Weet iemand waar de optie voor de Head up display zit voor de Q4? Ik kan deze nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
zokiz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:04:
Weet iemand waar de optie voor de Head up display zit voor de Q4? Ik kan deze nergens vinden
MMI Navigatie Pro (€ 1.285,02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41
sbin schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:27:
Ben me ook aan het oriënteren en zat met wat vraagjes, weet niet of iemand dat al weet. Van het weekend maar eens langs de dealer gaan.

Wil gaan voor de 40 Launch Edition met MMI Pro (Augmented Reality), Sonos, 20" en zwart optiekpakket. Maar wat me heel erg tegenstaat is die verschrikkelijke lelijke Dynamica stoffen bekleding, welke niet zou misstaan in een Polo van 1995, waar je alleen onderuit kunt door 2k extra achter te laten.
Iemand trouwens een idee of de akoestische ruiten nuttig zijn?

En seriously, geen electrische bestuurdersstoel, geen piepers van voren en geen inklapbare spiegels bij een auto van 61K... 8)7
Bekleding kan je natuurlijk achteraf ook nog laten doen bij gespecialiseerde bedrijven.
En waarschijnlijk is dit je eerste VAG auto? Alles werkt met opties bij onze Duitsers :). Voordeel is dat je dus ook echt een auto naar je smaak kan samenstellen. Nadeel is dus dat je niets moet vergeten :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
GeeMoney schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:30:
[...]

Bekleding kan je natuurlijk achteraf ook nog laten doen bij gespecialiseerde bedrijven.
En waarschijnlijk is dit je eerste VAG auto? Alles werkt met opties bij onze Duitsers :). Voordeel is dat je dus ook echt een auto naar je smaak kan samenstellen. Nadeel is dus dat je niets moet vergeten :9.
Nee zeker niet de eerste VAG auto, maar je zou verwachten dat die Launch Edition pakketten iig een automatisch dimmende binnenspiegel hebben. Dat is echt werkelijk schandalig dat je dat optioneel moet kiezen (comfort pakket van 1k!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
sbin schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Nee zeker niet de eerste VAG auto, maar je zou verwachten dat die Launch Edition pakketten iig een automatisch dimmende binnenspiegel hebben. Dat is echt werkelijk schandalig dat je dat optioneel moet kiezen (comfort pakket van 1k!)
Dat dus..!

Die van mij is vandaag bevestigd:

Q4- 40
- Launch edition advanced
- Navarra blauw
- Comfort pakket
- Assistentie plus
- 3-zone climate
- Verwarmbaar stuurwiel.

Levering kan al vrij snel, echter mag de wissel met de huidige leaseauto pas in december plaatsvinden.
Ontzettend benieuwd. Nu nog een proefrit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
Nismod schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:44:

Levering kan al vrij snel, echter mag de wissel met de huidige leaseauto pas in december plaatsvinden.
Ontzettend benieuwd. Nu nog een proefrit! :P
Hoop voor je dat ze hem zolaat uit mogen leveren, bij de andere VAG een enyaq first editon besteld deze moest uiterlijk 30 juni op kenteken en naam staan. Huidige talisman mag pas 17 augustus terug van LM/werkgever dus gecancelled.
Inderdaad wel een verschil in pakketten tussen de enyac iv 80 first edition en de Q4 40 launch edition advanced. Als je hem gelijkwaardig wilt maken kom je 15K of meer hoger uit

Nu besteld en bevestigd:

assitstentiepakket plus
comforpakket
privacyglas

levering verwacht week 33/35

[ Voor 29% gewijzigd door hens72 op 01-06-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
hens72 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:05:
[...]

Hoop voor je dat ze hem zolaat uit mogen leveren, bij de andere VAG een enyaq first editon besteld deze moest uiterlijk 30 juni op kenteken en naam staan. Huidige talisman mag pas 17 augustus terug van LM/werkgever dus gecancelled.
Begrijp niet helemaal waarom het niet zou mogen. De dealer heeft een productieplaats gereserveerd waarbij de auto eind okt van de band rolt en begin november in NL staat.
Ligt het niet aan jullie leasemaatschappij en de regels die ze hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
Nismod schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:16:
[...]

Begrijp niet helemaal waarom het niet zou mogen. De dealer heeft een productieplaats gereserveerd waarbij de auto eind okt van de band rolt en begin november in NL staat.
Ligt het niet aan jullie leasemaatschappij en de regels die ze hanteren?
Dan zal het bij de Q4 geen probleem zijn,. Bij de Enyaq was het voor de first editions verplicht om uiterlijk op 30 juni kenteken en registratie gedaan te hebben ongeacht welke LM.
Daarna waren ze ook niet meer bestelbaar in die configuratie.

maar ben tevreden met mijn huidige bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
[...]

Inderdaad wel een verschil in pakketten tussen de enyac iv 80 first edition en de Q4 40 launch edition advanced. Als je hem gelijkwaardig wilt maken kom je 15K of meer hoger uit

Nu besteld en bevestigd:

assitstentiepakket plus
comforpakket
privacyglas

Bedoel je dat de Audi 15k duurder is? Dacht dat prijsverschil veel kleiner was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
rroetenberg schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:10:
[...]

Bedoel je dat de Audi 15k duurder is? Dacht dat prijsverschil veel kleiner was
Als je de Q4 gelijkwaardig wil maken aan een Enyaq first editon is die 15K zo op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:00
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een nieuwe (lease) auto. Na wat bellen blijkt een proefrit in een q4 etron pas mogelijk over 2 weken. Bestellen zonder proefrit vind ik wel wat spannend. Anderzijds, blijkbaar duurt levering in de regel 4-5 maanden heb ik begrepen. Dan wordt de deadline van 1 januari ivm fiscale regeling nog best krapjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zokiz
ziconl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:50:
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een nieuwe (lease) auto. Na wat bellen blijkt een proefrit in een q4 etron pas mogelijk over 2 weken. Bestellen zonder proefrit vind ik wel wat spannend. Anderzijds, blijkbaar duurt levering in de regel 4-5 maanden heb ik begrepen. Dan wordt de deadline van 1 januari ivm fiscale regeling nog best krapjes.
Je kan de auto wel bezichtigen, maar helaas geen proefrit maken. Je kan anders nog kijken naar Leasemaatschappijen die een voorraad bestellen waardoor de levertijd niet zo lang is. Zoals Athlon heeft Athlon edities. Deze zijn volgens mij al besteld. Dus of je nu of over 2 weken ervoor kiest zou dan niet zoveel uit moeten maken voor de levertijd.
Mijn ervaring is ook dat er vaak voorraad modellen zijn die sneller te leasen zijn dan samengestelde modellen. Dus bij twijfel zou ik zeggen gewoon wachten op de proefrit.

Een andere optie is om een proefrit te maken in de ID.4 of de Enyaq. Rijden niet veel meer anders dan de Q4 zou ik zeggen. Wat ik uit de reviews haal is dat de Q4 iets dynamischer is alleen.

[ Voor 9% gewijzigd door zokiz op 02-06-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rroetenberg
zokiz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Je kan de auto wel bezichtigen, maar helaas geen proefrit maken. Je kan anders nog kijken naar Leasemaatschappijen die een voorraad bestellen waardoor de levertijd niet zo lang is. Zoals Athlon heeft Athlon edities. Deze zijn volgens mij al besteld. Dus of je nu of over 2 weken ervoor kiest zou dan niet zoveel uit moeten maken voor de levertijd.
Mijn ervaring is ook dat er vaak voorraad modellen zijn die sneller te leasen zijn dan samengestelde modellen. Dus bij twijfel zou ik zeggen gewoon wachten op de proefrit.

Een andere optie is om een proefrit te maken in de ID.4 of de Enyaq. Rijden niet veel meer anders dan de Q4 zou ik zeggen. Wat ik uit de reviews haal is dat de Q4 iets dynamischer is alleen.
ik begreep van de dealer dat je in 2-3 weken zou kunnen proefrijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
rroetenberg schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:56:
[...]

ik begreep van de dealer dat je in 2-3 weken zou kunnen proefrijden
Medio juni is mij ook gezegd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lugt
[...]

Nu besteld en bevestigd:

assitstentiepakket plus
comforpakket
privacyglas

Spannend ! de levertijden verschillen erg per lease maatschapij volgens mij, ik heb 14 dagen terug besteld bij mij staat levering week 36.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Filmpje wat de standaard Dynamic stoffen stoelen (dus de Launch Editions) laat zien en dus een keer niet met een full option S Edition, voor diegenen die het nog niet gezien hebben. Valt best mee eigenlijk..

[ Voor 8% gewijzigd door sbin op 02-06-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Laatst online: 02-05 23:24
Ach ik zit op die stoelen, dus van het motiefje zie ik niets als ik rijd.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Zie veel reviews op YouTube waarbij men zegt: het is niet de snelste auto, rijdt niet zo dynamisch etc.

Maar de 40 editie rijdt in 8.5 sec naar 100. Inderdaad niet top vergeleken met bijv een tesla, maar toch nog steeds behoorlijk rap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:12
'Mijn' dealer zegt dat als ik 'nu' bestel ik m in september heb. Ook als ik niet alleen een Launch edition bestel, maar ook met extra opties.
Even in de Q4 gezeten, alles natuurlijk top, wel erg veel beenruimte, voorin als passagier, maar ook achterin, achter mij (1.80) plek zat. Verder natuurlijk alles mooi en degelijk. Blijft lastig, deze voor rond de 60k of een Enyaq die dan rond de 52k zal zitten. Beiden rijden hetzelfde, maar je kiest dus tussen een dikke Audi of een dikke Skoda op de oprit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
ziconl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:29:
Zie veel reviews op YouTube waarbij men zegt: het is niet de snelste auto, rijdt niet zo dynamisch etc.

Maar de 40 editie rijdt in 8.5 sec naar 100. Inderdaad niet top vergeleken met bijv een tesla, maar toch nog steeds behoorlijk rap?
Mwa mijn 1.0 115pk met DSG doet dat in 9 seconden dus het zal geen sprinter zijn. Vraag is of dat moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Hij is vergeleken met EV's van andere merken langzaam. Kia e-Niro met ook 200 pk zit bijvoorbeeld in 7 sec op 100, terwijl dat een omgebouwde ICE is. Voor een vanaf de grond af opgebouwde EV is het gewoon teleurstellend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icarus007
Z___Z schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Hij is vergeleken met EV's van andere merken langzaam. Kia e-Niro met ook 200 pk zit bijvoorbeeld in 7 sec op 100, terwijl dat een omgebouwde ICE is. Voor een vanaf de grond af opgebouwde EV is het gewoon teleurstellend.
Ik begrijp de fixatie op de 0-100 snelheid niet. Dat is denk ik hooguit de eerste 2 weken leuk en dan sporadisch mischien een keer. Ik heb liever een luxe, kwalitatieve auto, want dat merk je elke seconde. Liever een langzame degelijke Audi dan een, snelle uit elkaar vallende Tesla (beetje overdreven, dat wel natuurlijk :)

Ik denk dat je weinig premium A merk rijders in een (snelle) electrische japanner (Kia, Hyundai) of B merken (Skoda) gaat krijgen, hoe snel ze ook mogen zijn.

Maar goed, smaken verschillen gelukkig, anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 13:27
icarus007 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:12:
[...]
Ik denk dat je weinig premium A merk rijders in een (snelle) electrische japanner (Kia, Hyundai) of B merken (Skoda) gaat krijgen, hoe snel ze ook mogen zijn.
Kia en Hyundai zijn Koreaans 8)

Verder pleit ik wel schuldig hieraan: tot nu toe altijd met BMW, Audi, Mercedes gereden en ik kan mij ondanks de op papier betere specificaties, zeker van de EV6 en Ioniq 5, er niet toe brengen om over te stappen en dus wordt het een iX3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:57
[...]

Ik begrijp de fixatie op de 0-100 snelheid niet. Dat is denk ik hooguit de eerste 2 weken leuk en dan sporadisch mischien een keer. Ik heb liever een luxe, kwalitatieve auto, want dat merk je elke seconde. Liever een langzame degelijke Audi dan een, snelle uit elkaar vallende Tesla (beetje overdreven, dat wel natuurlijk :)

Maar goed, smaken verschillen gelukkig, anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden
Smaken verschillen inderdaad. ;) Het liefst zou ik een snelle Audi hebben als BEV. Maar die was er in 2019 niet. Ik zou mijn "premium" A4 (ICE) niet meer terug willen. De power van een Model 3 AWD blijft elke dag genieten. De A4 met 190PK met veel opties was na een maand gewoon weer een auto. De Model 3 is elke dag weer genieten. (Qua snelheid/response) Bouwkwaliteit moet je inderdaad voor lief nemen. En alles blijft idd persoonlijk. De één vind in 10s naar de 100 snel zat en vind een knuffel dash belangrijk. De andere gaat voor vermogen. Dat laatste merk ik ook elke keer als ik erin rij, eigenlijk nog meer dan of een auto nou premium is of niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Het is ook maar wat je gewend bent. Tesla snel hoeft voor mij ook niet perse (ben dat niet gewend, dus kan daar niet over oordelen), maar als je een snelle auto gewend bent, dan is een langzamere auto al snel traag.

Ik denk overigens wel dat veel Duitse Premium rijders overgestapt zijn op Tesla en Kia voor de 4% bijtelling, mezelf included. Maar goed, had laatst een proefrit gemaakt in een iX3. Dan merk je wel een groot verschil in rijgedrag. Aan de andere kant, een week later ben je dat gevoel ook wel weer vergeten.

Punt is meer dat de Europese autoindustrie aardig z'n voorsprong aan het kwijtraken is. Ik zou het jammer vinden als we over 20 jaar alleen nog maar Koreaanse en Chinese auto's hier op de weg zien, omdat die kwalitatief alle Europese merken voorbij gestreefd zijn. Europese automerken moeten het nu vooral nog van hun merkbeleving hebben. Ik heb wel het idee dat dit steeds meer verwatert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Z___Z schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Het is ook maar wat je gewend bent. Tesla snel hoeft voor mij ook niet perse (ben dat niet gewend, dus kan daar niet over oordelen), maar als je een snelle auto gewend bent, dan is een langzamere auto al snel traag.

Ik denk overigens wel dat veel Duitse Premium rijders overgestapt zijn op Tesla en Kia voor de 4% bijtelling, mezelf included. Maar goed, had laatst een proefrit gemaakt in een iX3. Dan merk je wel een groot verschil in rijgedrag. Aan de andere kant, een week later ben je dat gevoel ook wel weer vergeten.

Punt is meer dat de Europese autoindustrie aardig z'n voorsprong aan het kwijtraken is. Ik zou het jammer vinden als we over 20 jaar alleen nog maar Koreaanse en Chinese auto's hier op de weg zien, omdat die kwalitatief alle Europese merken voorbij gestreefd zijn. Europese automerken moeten het nu vooral nog van hun merkbeleving hebben. Ik heb wel het idee dat dit steeds meer verwatert.
Idd, maar ik zie nu juist weer veel mensen terugkomen van hun snelle Teslas en weer in de vertrouwde Duitsers stappen, ondanks de mindere technische voorsprong.
Ik was aan het twijfelen tussen een EV6 en de Q4, maar ga toch waarsch. voor de Q4, ondanks de op papier betere specs en nieuwere techniek van de Kia.. Zit eigenlijk te wachten op de eerste rijtesten van de EV6 ipv de filmpjes van die preproductiemodellen.
Levering is trouwens ook een ding. EV6 is afwachten of je uberhaupt geleverd krijgt dit jaar (geen garantie van de lm). en Q4 is gegarandeerd begin Augustus. Tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zokiz

Mee eens. Ik heb een bijna 2 jaar een Mercedes C klasse gereden (C180) en daar was ook de 0-100 in 8.5 seconden, vergelijkbaar met de Q4. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik in een langzame auto reed. Altijd genoeg power om een sprint te maken bij de stoplicht. Ik neem aan dat in de Q4 dit gevoel nog groter is aangezien je meteen volledig vermogen beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
hens72 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:13:
goedeavond,

assitstentiepakket plus
comforpakket
privacyglas

Levering vanaf week 33
Vandaag de bevestiging gehad van de dealer levering week 35, nu aftellen haha.
Laadpaal is afgelopen vrijdag al geinstalleerd dus we zijn er klaar voor..

Welke laadpas(sen) pakken jullie er erbij voor het buitenland? Gaat mij voornamelijk om Duitsland, Oostenrijk, Italie of de route Belgie, Frankrijk, Spanje en soms Portugal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 12:54
hens72 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Vandaag de bevestiging gehad van de dealer levering week 35, nu aftellen haha.
Laadpaal is afgelopen vrijdag al geinstalleerd dus we zijn er klaar voor..

Welke laadpas(sen) pakken jullie er erbij voor het buitenland? Gaat mij voornamelijk om Duitsland, Oostenrijk, Italie of de route Belgie, Frankrijk, Spanje en soms Portugal.
Mij bevalt de Shell laadpas erg goed. Deze kun je gebruiken in 35 landen en kun je naast de Shell zelf, ook bij 250 andere aanbieders gebruiken. Zie ook hier: https://nl.shellrecharge.com/onderweg-laden/

En nee, ik ben niet werkzaam bij Shell en heb ook geen aandelen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isheara
hens72 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:20:
Er is op Tweakers een apart forum over openbaar laden [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Hier kun je veel tips opdoen.

ook www.laadpastop10.nl is in dit kader erg handig, deze site wordt beheerd door mede-tweaker @Hachy _/-\o_ _/-\o_

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hens72
Isheara schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Er is op Tweakers een apart forum over openbaar laden [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Hier kun je veel tips opdoen.

ook www.laadpastop10.nl is in dit kader erg handig, deze site wordt beheerd door mede-tweaker @Hachy _/-\o_ _/-\o_
dank je zal daar mijzelf eens gaan inlezen.

Shell aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
zokiz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Mee eens. Ik heb een bijna 2 jaar een Mercedes C klasse gereden (C180) en daar was ook de 0-100 in 8.5 seconden, vergelijkbaar met de Q4. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik in een langzame auto reed. Altijd genoeg power om een sprint te maken bij de stoplicht. Ik neem aan dat in de Q4 dit gevoel nog groter is aangezien je meteen volledig vermogen beschikbaar hebt.
Grappig, ik heb 4 jaar in een C180 (W205) gereden, die inderdaad 0-100 in 8.5 sec deed. Ik had juist altijd het idee dat het een trage auto was. Kwam denk ik vooral door de versnellingsbak. Ik verwacht ook wel dat de Q4 het beter doet dan de C180 op lage snelheden.

Mijn ervaring met de Kia e-Niro is dat je op lage snelheden meer dan genoeg power hebt, en dus vrijwel nooit plank gas hoeft te geven (0-100 in 7 sec), en als je wel plankgas geeft heb je snel wielspin (FWD). Maar anders dan bij een ICE neemt het koppel af naarmate je meer snelheid hebt, dus de performance boven de 100 km/uur zijn in de Niro vrij matig. Gezien de MEB 200 pk auto's nog slechter presteren is het voor mij een teleurstelling dat de Q4 niet beter presteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zokiz
Z___Z schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Grappig, ik heb 4 jaar in een C180 (W205) gereden, die inderdaad 0-100 in 8.5 sec deed. Ik had juist altijd het idee dat het een trage auto was. Kwam denk ik vooral door de versnellingsbak. Ik verwacht ook wel dat de Q4 het beter doet dan de C180 op lage snelheden.
Haha zo zie je maar dat het per persoon verschilt. ik had overigens een automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Vanaf zaterdag is een proefrit te maken met de Q4, en is nu al in te plannen op https://itools.audi.nl/proefritplanner#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
Amersfoort schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:08:
Vanaf zaterdag is een proefrit te maken met de Q4, en is nu al in te plannen op https://itools.audi.nl/proefritplanner#/
Zojuist bij Wittebrug in Den Haag geprobeerd een proefrit te plannen. Blijkbaar is de auto nog niet gereed voor een proefrit. Daarnaast mag het nog niet officieel volgens Audi. Dit kan nog een aantal weken duren volgens hun. Ik wordt t.z.t. teruggebeld. Heef nu volgens mij nog geen zin om iets in te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Ik heb zaterdag proefrit gepland en ook al bevestigd gekregen :) bij Muntstad

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Het assistentiepakket pro (active lane assist, 360 gr camera) is op dit moment niet leverbaar, en onbekend wanneer deze wel geleverd gaat worden. Voor mij op dit moment dealbreaker, ik wacht wel rustig af tot hier meer over bekend is. Ben benieuwd naar de ervaringen van diegene die proefrijden, met name benieuwd naar hoe de auto aanvoelt met zijn beperkt vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Ik zal het je laten weten....je bedoelt toch niet de 35 qua minder vermogen?

Volgens de dealer kan het wel tot eind volgend jaar duren voor de chiptekorten zijn aangevuld tot oude niveau. Het is een wereldwijd probleem. Bij andere merken worden bv ook al geen draadloze telefoonladers meer geleverd (en dus uit de standaard/optie uitvoeringen geknipt) vanwege de chip tekorten.

Ik weet niet of je zo lang hebt? Anders wordt het toch een etron 50 of 55 uit voorraad ergens wegtrekken, maar dan heb je het wel over € 80k+

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Isheara schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:16:
Ik zal het je laten weten....je bedoelt toch niet de 35 qua minder vermogen?
De 204pk in de 40 voor het toch wel flinke gewicht van de auto, ben benieuwd in hoeverre je dat wel of niet merkt. Ik ga ook wel proefrijden maar heb tegen de dealer gezegd dat ik dat wel op een rustiger moment doe, nadat de leaserijders gereden hebben :P
Isheara schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:16:
Volgens de dealer kan het wel tot eind volgend jaar duren voor de chiptekorten zijn aangevuld tot oude niveau. Het is een wereldwijd probleem. Bij andere merken worden bv ook al geen draadloze telefoonladers meer geleverd (en dus uit de standaard/optie uitvoeringen geknipt) vanwege de chip tekorten.

Ik weet niet of je zo lang hebt? Anders wordt het toch een etron 50 of 55 uit voorraad ergens wegtrekken, maar dan heb je het wel over € 80k+
Ja hoor, geen enkel probleem. Voor mij is een EV een prive aanschaf dus ik wacht liever een jaar langer tot ik iets heb wat alle boxjes ticket dan nu iets nemen zonder de uitvoering waarmee ik hem zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
zokiz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Zojuist bij Wittebrug in Den Haag geprobeerd een proefrit te plannen. Blijkbaar is de auto nog niet gereed voor een proefrit. Daarnaast mag het nog niet officieel volgens Audi. Dit kan nog een aantal weken duren volgens hun. Ik wordt t.z.t. teruggebeld. Heef nu volgens mij nog geen zin om iets in te plannen.
Een aantal voorbeelden van Audi dealer sites van vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HstliARAao-kA1ysnp3aDnD0eV4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OvCDatDng7tPjKkoQg5AET7I.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Amersfoort op 10-06-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
tomtom901 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:28:
De 204pk in de 40 voor het toch wel flinke gewicht van de auto, ben benieuwd in hoeverre je dat wel of niet merkt. Ik ga ook wel proefrijden maar heb tegen de dealer gezegd dat ik dat wel op een rustiger moment doe, nadat de leaserijders gereden hebben :P
In de praktijk merk je dat gewicht bijna niet bij het optrekken en versnellen. Je hebt eerder last van wielspin dan dat ie niet vooruit wil. Je hebt instant vrijwel maximaal koppel he? er is geen koppel- en vermogensopbouw zoals in een ICE. Bovendien zorgt het lage zwaartepunt voor een betere balans in de bochten, dus hij helt vele malen minder over. Ik vond onze privé BEV beter rijden en sturen dan de vergelijkbare benzine broers, en met 150pk trek je ook al strepen.

Als het je alleen maar om de pk's gaat moet je naar tesla, maar dan moet je wel alles vasthouden om te voorkomen dat de auto uit elkaar valt.... >:)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 16:41
Heb er ook 1 besteld als mijn eerste lease:

40 Launch Advanced
Typhoongrijs
Assistentiepakket plus
Akoestische zijruiten in de voorportieren (VW6)
MMI navigatie pro (PYH)

Levering in de week van 13 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Isheara schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:11:
Ik heb zaterdag proefrit gepland en ook al bevestigd gekregen :) bij Muntstad
Thx voor de tip, ik ga ook kijken of er zaterdag plek is. Benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Menh
Vanmiddag een proefrit kunnen maken in dit exemplaar. Het is de advanced uitvoeringAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1_n1EJDpAYyI3c7AcsE92AT85U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JleVyjvxln73cMdCCG2TRuZP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNfIJtdpMLQcqSXrGXqWcClRNUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAKC46Y6YSAzOv9aA4mqbcT7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DovISNqKVd7leHTtmqx7na8arhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAID46esV3wkzFFAjY0RrREb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 87% gewijzigd door Menh op 10-06-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Menh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:59:
Vanmiddag een proefrit kunnen maken in dit exemplaar. Het is de advanced uitvoering[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe reed hij? Voldoende power?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menh
ziconl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:52:
[...]

Hoe reed hij? Voldoende power?
Reed heerlijk, en lekker snel maar goed ik ben brandstof auto’s gewend…
Pagina: 1 2 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.