Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 28-07 16:20

Welkom in het grote Audi Q4 e-tron en Q4 Sportback e-tron topic

Welkom
Welkom in het topic voor de Audi Q4 e-tron en Audi Q4 Sportback e-tron. Het is niet de eerste volledig elektrische auto van Audi, maar wel de eerste auto van Audi gebaseerd op het MEB platform van VAG.
Het is mijn eerste grote topic dus tips zijn welkom.
Uitvoeringen & prijzen
Model en uitvoeringVermogenAccuVanafprijs
Q4 35 e-tron Launch Edition170 pk52 kWh€ 48.295
Q4 35 e-tron Launch Edition Advanced170 pk52 kWh€ 53.045
Q4 35 e-tron Launch Edition Advanced Plus170 pk52 kWh€ 57.045
Q4 35 e-tron Launch Edition S Competition170 pk52 kWh€ 61.045
Q4 40 e-tron Launch Edition204 pk77 kWh€ 52.815
Q4 40 e-tron Launch Edition Advanced204 pk77 kWh€ 57.565
Q4 40 e-tron Launch Edition Advanced Plus204 pk77 kWh€ 61.565
Q4 40 e-tron Launch Edition S Competition204 pk77 kWh€ 65.565
Levering
De eerste exemplaren van de Q4 e-tron worden in juni 2021 geleverd. De Sportback volgt later dit jaar.

[Voor 4% gewijzigd door zokiz op 25-05-2021 11:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zokiz
Hoe verhoudt de Q4 zich qua grootte ten opzichte van de ID4 en de Enyaq?
Ik heb deze plaatjes overigens van de facebook groep over de Audi Q4 gehaald. Daarin staan nog een paar voorbeelden.

Ik heb een proefrit in het verleden met de Enyaq gemaakt en was zeer tevreden met de ruimte. Ik ben benieuwd of ik ga merken dat de Q4 ietsjes kleiner is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zokiz
Zojuist deze schoonheid gezien bij Maas Autogroep.

• Amersfoort
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:17
zokiz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Zojuist bij Wittebrug in Den Haag geprobeerd een proefrit te plannen. Blijkbaar is de auto nog niet gereed voor een proefrit. Daarnaast mag het nog niet officieel volgens Audi. Dit kan nog een aantal weken duren volgens hun. Ik wordt t.z.t. teruggebeld. Heef nu volgens mij nog geen zin om iets in te plannen.
Een aantal voorbeelden van Audi dealer sites van vandaag:

[Voor 5% gewijzigd door Amersfoort op 10-06-2021 13:50]

• Menh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18:31
Vanmiddag een proefrit kunnen maken in dit exemplaar. Het is de advanced uitvoering

[Voor 87% gewijzigd door Menh op 10-06-2021 20:00]

• janbus
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 02-08 11:11
Ik heb afgelopen weekend een testritje gedaan met de Q4. Het was m'n eerste keer in een elektrische auto. Is me reuze bevallen. 👍

Ik ben nu de offerte aan het samenstellen. Op de optielijst staat een laadkabel voor standaardstopcontact voor 290 euro. Is dat aan te raden? Ik woon en werk in België. Daar zijn nog niet zoveel laadpalen als in Nederland.

Voor de rest hou ik het vrij beperkt:
- attraction 40
- Business Pack (metaalkleur, Pack Navigation, Pack Smartphone, Pack Assistance Tour)
- opbergpakket (vooral voor de variabele laadvloer)
- verdonkerde ruiten achteraan (want vaak kinderen achterin, maar is op zich wel dure optie voor 500 euro, vind ik)

Foto's testauto:

[Voor 46% gewijzigd door janbus op 14-06-2021 22:46. Reden: Foto's toegevoegd van testauto]

• janbus
Mythio schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:43:
[...]

Betekent dit niet dat er een verhoogde vloer inzit en in totaal dus niet meer ruimte?
Met koffervloer verlaagd = geen opbergpakket?
Zoals ik het begrijp, is zonder opbergpakket de koffervloer altijd verhoogd. Je kan onder de vloer wel heel wat spullen kwijt. Zo ziet dat eruit, denk ik:

Mét het Pack Storage kan je de koffervloer wel verlagen. En eronder zit nog een kleine extra opbergruimte voor een laadkabel. Zo:

• janbus
janbus schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:20:
[...]

De hoedenplank vind ik minder handig dan bij de A4. Is echt gewoon een plank, die je wat moeilijk kwijt kunt, denk ik, als je ergens iets wil laden die er net niet onder past, terwijl je passagiers bij hebt. Bij de A4 is het een rolhoes die je kan inrollen in dat geval.
Oh, nu ik het goed bekijk: Er is een plek voorzien onder de variabele laadvloer om de hoedenplank op te bergen. Knap bekeken! Ik ben fan.

• MarcCar
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 03-08 12:31
Hi allen,

Zojuist een account aangemaakt, nu ik ook zit te wachten op mijn eerste Audi ooit (rijd nu nog een Jaguar F-Pace, maar die is lomp qua rijgedrag want handgeschakeld en erg duur in bijtelling).

Wat heb ik besteld?

De Q4 50 E-tron Launch Edition S Competition
  • Mythos black
  • 20" Licht metalen velgen 10 spaaks
  • S-line interieur kunstleder/Dynamica (PWM)
  • 3 zone airconditioning
  • Comfort pakket
  • Contour verlichting multi-color
  • Extra: zwarte Audi ringen + zwarte type aanduidingen
En nu wachten tot week 34... voorlopig dan.

(Iets andere velgen, maar die werkten niet op deze 3D configurator en uiteraard een zwart logo in de grille)

[Voor 28% gewijzigd door MarcCar op 25-06-2021 12:15]

• JustTrying
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-07 13:45

Ik ben inderdaad op zoek naar een echte foto van deze versie, die ze waarschijnlijk niet voor niets in het zwart afbeelden, dan vallen de exterieurdetails in zwart plastic ook niet heel erg op, daarnaast ben ik wel benieuwd naar hoe deze velgen eruit zien op de auto. Ik zie overal alleen maar afbeeldingen van de auto met 20" of groter, maar dat zit er niet in voor 51000 euro.

Het lijkt er ook op dat er inderdaad geen navigatie op de Launch edition zit. MMI Navigatie plus en pro zijn beide opties..

• -KRZ-
  • Laatst online: 28-06 16:03
JustTrying schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:14:
[Afbeelding]

Ik ben inderdaad op zoek naar een echte foto van deze versie, die ze waarschijnlijk niet voor niets in het zwart afbeelden, dan vallen de exterieurdetails in zwart plastic ook niet heel erg op, daarnaast ben ik wel benieuwd naar hoe deze velgen eruit zien op de auto. Ik zie overal alleen maar afbeeldingen van de auto met 20" of groter, maar dat zit er niet in voor 51000 euro.

Het lijkt er ook op dat er inderdaad geen navigatie op de Launch edition zit. MMI Navigatie plus en pro zijn beide opties..
Dat moet er ongeveer zo uitzien:

Staat bij Van den Udenhout in Den Bosch in de showroom

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:38
Leaseplan gaf bij mij week 32 aan, maar bleek toch na navraag bij de dealer minimaal week 46 te zijn. Vorige week besteld, dus dat is ook niet zo vreemd.

Eerder werd de vraag gesteld in dit topic hoe de normale Launch Edition eruit ziet.. hierbij:

[Voor 61% gewijzigd door Tweakx op 04-07-2021 12:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18:23
MLLL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 04:55:
[...]
Let's face it een Audi Q4 is een omgebouwde Skoda Enyaq. ;)
Lets face it.. hart en ziel is een volkswagen. Wat je eromheen bedenkt is het omhulsel :+

Binnenkort is het gewoon een ford met een Shelby badge :Y

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 18:08
Isheara schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:35:
Niets dan lof over je keuze…heb je een direct set besteld qua velgen?, zoja welke, ik ben ook nog zelf aan het kijken voor een set… dank! (Mag ook via pm)
We vonden alle "standaard" velgen uit de configurator niet echt heel bijzonder, dus toen kwam de verkoper met een boekje aanzetten met Audi dealer velgen.

We zijn gegaan voor Style 9 Zwart gepolijst in 22 inch.

• MarcCar
  • Laatst online: 03-08 12:31
Via https://pouw.honeymoonnet.nl/ en dan met een specifieke toevoeging voor de bestelling. Zie screenshot hieronder...

[Voor 17% gewijzigd door MarcCar op 14-07-2021 15:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:20
pschouten schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Ik heb het standaard geluid al gehoord van de Q4 en dit vond ik eigenlijk al best goed! Ik heb nu een VW Passat met 8 speakers en dit klonk echt wel een stuk beter en voller. Zeker omdat er ook een subwoofer inzit.

Weet trouwens iemand waar de subwoofer geplaatst is? Bij mijn vorige A3 zat hij i.p.v. het reservewiel.

Audi sound system:
- 8 luidsprekers, inclusief subwoofer en centerspeaker
- 6-kanaals-versterker met een totaalvermogen van 180 Watt
Zeker. In een apart "bakje" onder de laadvloer ;)

Vanuit filmpje van onze Björn. Dat zwarte kastje naast de kabels dus :)

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20 | Expecting E-Tron 50 S-Competition Quattro Mythos Zwart

• the-hyrax
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 19:34
Ook de Sportback 40 is verkrijgbaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• the-hyrax
Weet iemand of de Competition S ook verkrijgbaar is met deze velgen (links). Dit is wel een optie als je de Advanced Plus configureert maar niet als je de Competition S configureert

Update: het staat niet in de configurator maar wel in de prijslijst, deze velg (44L) is alleen verkrijgbaar op de Sportback, maar dus voor alle versies.

[Voor 32% gewijzigd door the-hyrax op 25-07-2021 23:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trackerfire
Hakuna_Matata schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Wat gaaf! Erg leuk gedaan inderdaad. Thanks voor de tip!

Was eigenlijk erg benieuwd naar het panoramadak wat je helaas als enige niet ziet op de 3D-view.. loopt dat helemaal door naar achter of heb je alleen in de voorstoelen profijt van dit dakje.. iemand enig idee?
Het panoramadak loopt tot de achterste deurstijl dus ook de achterste passagiers hebben er profijt van. Zij kunnen achter niet direct omhoog kijken zegmaar, maar wel naar voren gericht naar boven kijken. Snap je t nog ;)

[Voor 23% gewijzigd door Trackerfire op 26-07-2021 16:41]

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20 | Expecting E-Tron 50 S-Competition Quattro Mythos Zwart

• Isheara
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:05
In de 3D configurator kun je het ook gewoon zien, alleen van buiten, zoals hier:

• Trackerfire
Zojuist ook toegang gekregen tot "MijnAudi" om de status te volgen. Het bestelde door mij is eerder in dit forum gecommuniceerd, maar.... tot mijn verbazing:

Is het assistentiepakket advanced toegevoegd. Wellicht dan toch op het duurste model nu "standaard". Hij staat in ieder geval niet in mijn lease offerte van twee weken terug.

• the-hyrax
https://tweakers.net/i/gTUPgGExI9a58RDRNi19S41ii0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sXszMRKPRUJNL779UtsJF7Yk.png?f=fotoalbum_large

Ga net nog eens door de configurator en zie dit staan als je op het ( i ) logootje klikt bij de uitvoeringen... in de prijslijst staat dit gewoon als standaard... ik krijg toch wel m'n phone box en panoramadak?!

• the-hyrax
sbin schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Yep. Maar die 360 is mi nooit echt leverbaar geweest
Edit. En fileassist toch?
Guh, sterker nog; €600-ish op de Competition S. Ben dus meer geld kwijt voor minder functies 🙃

• verbaanr
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01-08 23:12
Pollux89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:23:
Extra uitrusting t.o.v. Launch edition Advanced:

► Panorama dak
► Parkeerhulp plus (Achteruitrijcamera, Adaptive cruise control)
► Warmtepomp (voor actieradiusoptimalisatie)

Bovengenoemde zaken zitten er dus bij. Panoramadak is zover mij bekend niet los te bestellen in Nederland dus geen idee hoeveel die optie zou kosten. Ik neem aan dat het voordeliger is om naar Plus te gaan dan elke bovenstaande optie los toe te voegen.

Phone box is onderdeel van de standaarduitrusting.

Ging hierom. Een toelichting in de configurator. Er is dus wel degelijk iets aan de hand. Ik denk dat er achteraf zaken ingebouwd gaan worden o.i.d. Moet wel met chiptekorten te maken te hebben. Ik kan het niet anders verklaren.

• Pollux89
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20:06

Staat bij mij wel opgenomen in het overzicht die ik van de dealer kreeg toegestuurd. Ik heb de Advanced Plus besteld. Verderop staat ook de Audi phone box onder standaarduitrusting dus ga er vanuit dat alles er gewoon netjes in zit.

[Voor 6% gewijzigd door Pollux89 op 28-07-2021 00:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Trackerfire

Nog zo'n mooie blunder op de website van Audi. Laden met 270kW. Sure... Je krijgt bijna het idee dat ze dit model iets eerder op de markt hebben gebracht dan ze eigenlijk zouden willen....

[Voor 18% gewijzigd door Trackerfire op 28-07-2021 12:05]

• Audiq4
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 16:57
Schijnen inderdaad wat issues te zijn met het panoramadak... Kwam deze tegen op facebook:

• Jope3
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 19:21
Nu begrijp ik ook waarom mijn auto “in productie blijft hangen”. Zijn het panoramadak vergeten.

• Audiq4
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 16:57
Deze post kwam onder het FB bericht te staan. Don't shoot the messenger:

[Voor 39% gewijzigd door Audiq4 op 28-07-2021 12:54]

• wimbre
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:59
mouse1277 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:03:
Eerst stond het in de configurator nog enigszins verborgen onder een i-knop maar nu staat het er levensgroot:

"De carconfigurator kan ten onrechte bij de Launch edition en Launch edition Advanced tonen dat de "Audi Phone box" onderdeel is van de gekozen uitvoering. Alle uitvoeringen worden zonder "Audi Phone box" geleverd.
Bij de Launch edition Advanced Plus en de Launch edition S Competition kan de carconfigurator ten onrechte tonen dat de "Audi Phone box" en het "panoramadak" onderdeel zijn van de gekozen uitvoering. Alle uitvoeringen worden zonder "Audi Phone box" en/of "panoramadak" geleverd. Raadpleeg voor meer informatie uw Audi dealer".
Volgens mijn prijslijst (vanaf juli) behoort die Phone box tot de standaard uitrusting. Niks “ten onrechte tonen”.

• the-hyrax
In de Duitse configurator is 'ie trouwens gewoon aan te vinken... terwijl die vaak gewoon up to date is toch?

• the-hyrax

€144 voor het dak? Je gaat toch niet zeggen dat er maar €144 van de fiscale waarde cq lease prijs afgaat?

Edit: verkeerd gekeken 😂

[Voor 3% gewijzigd door the-hyrax op 29-07-2021 19:40]

• verbaanr
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01-08 23:12
Rodive schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:01:
Audi phone box
The Audi phone box with wireless charging connects cell phones to the car antenna wirelessly by near-field coupling. This allows it to deliver appreciably better reception quality. The box also enables inductive charging based on the Qi standard, provided that the mobile device supports it. The current flows from a coil in the base of the box to the receiver coil in the smartphone.

De phonebox is bij de Q4 alleen dat klip en draadloosladen. Je kan nog steeds de telefoon via USB laden en verbinden of via bluetooth. Gaat alleen om de Qi draadloze lader.

Dat ik niet draadloos kan laden kom ik wel overheen. Maar geen panoramadak daar baal ik wel van.
Toch nog even over die Phonebox. Ik lees het toch wel anders. Ja het is draadloos laden (kom ik ook evenheen, hoewel ik net een telefoon gekocht heb met draadloos laden juist hiervoor :| ), maar ook de bluetooth verbinding met de auto. En hoe is het bereik in de praktijk als de antenne van de auto niet gebruikt kan worden (ook data denk Spotify, Waze navigatie, etc.)? Ik heb al 20 jaar auto's met carkit en versterking...

De Apple carplay en Android Auto gaan via een draad en zullen dus geen probleem zijn (zijn ook nog te bestellen). Maar het is mij niet duidelijk welke functionaliteit er straks echt mist...

• the-hyrax
De Phone Box is inderdaad antenneversterking en inductief laden. En ach, continue draadloos laden is toch funest voor je batterij

Overigens is mij verteld dat CarPlay draadloos was... Toch?

[Voor 12% gewijzigd door the-hyrax op 30-07-2021 23:35]

• Trackerfire
kdoornbo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

ik bedoelde Akoestisch glas in de voorportieren
Die zijn ongeveer zelfde prijs >:)
Haha ok. Dat kan dan zeker 😀 mits geen restricties op die optie >:)

Hier trouwens de app functionaliteiten. Niet alles is dus nog beschikbaar.

[Voor 58% gewijzigd door Trackerfire op 02-08-2021 19:14]

• Ard1970
  • Registratie: augustus 2021
  • Nu online
Heb net even een chat gestart met de Duitse Audi site...
.. en blijkbaar zijn er in Duitsland geen leverproblemen met het panoramadak. Vreemd toch???

Zie de screenprint (en sorry voor mijn Duits hehe)

[Voor 48% gewijzigd door Ard1970 op 03-08-2021 10:47]

• Robkeq4
  • Nu online
Ter info ( besteld 28/5, nog geen productieweek)

• the-hyrax
robertolli schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Het is dus nog erger dan we dachten. Ook geen bandenspanningsmeter en elektrisch verstelbaar stuurwiel. Deze laatste zie en hoor ik nu voor het eerst en wordt ook niet gecommuniceerd door de mensen binnen dit topic die al contact hebben gehad met hun dealer of LM. Dit is wel een optie die in een pakket zat die ik had besteld.

Dealer heb ik van de week gemaild. Die reageren en verwijzen me naar de LM. LM geeft aan dat er bij mij alleen een restrictie zit op het panorama dak. Zal dus wel niet complete informatie zijn. Morgen proberen de LM daadwerkelijk aan de lijn te krijgen.

Levering voorlopig nog steeds op 8 december (def besteld 5 juli)
Volgens mij is hier wel wat nuance. De brief is een algemene brief en gaat over een of andere premium bandenspanningsoptie - elektrisch verstelbaar stuur was sowieso geen optie, toch?

Dit komt i.i.g. van Facebook af:

Op een vraag daaronder wat dat bandenspanning is komt als antwoord dat dat sowieso geen optie was op de Q4

• Ard1970
  • Nu online
the-hyrax schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:26:
[...]

Op een vraag daaronder wat dat bandenspanning is komt als antwoord dat dat sowieso geen optie was op de Q4
Niet? En wat is dit dan?

• pielie8520
  • Laatst online: 18:13
Rodive schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

In het comfortpakket kan de armsteun naast omhoog/omlaag ook naar voor en achtergeschoven worden. Ik vind daarom de standaard armsteun niet fijn dan zit net met je elleboog op de steun. Ik mijn huidige audi schuif ik em ook meestal zover mogelijk naar voren.
In de advanced plus kan deze al in de lengterichting verschoven worden

• the-hyrax
Ard1970 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:32:
Ben ik trouwens de enige hier die een Sportback heeft besteld? 8)7
Nee, ik ook!

Trouwens, heeft iemand deze velgen ook in het echt gezien? Twijfel over deze velg als degene die ik wil niet beschikbaar blijken te zijn...

• Ard1970
  • Nu online
the-hyrax schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Nee, ik ook!

Trouwens, heeft iemand deze velgen ook in het echt gezien? Twijfel over deze velg als degene die ik wil niet beschikbaar blijken te zijn...
[Afbeelding]
Ah, was even "bang" dat ik de enige was haha ;)
Ik heb die wielen die je koos nooit gezien..
ik heb zelf een deal gemaakt met de offrerende dealer. Hij neemt de standaard 20" inch S-Competition velgen in, en levert een 21" set :P

(Style 4 uit bijlage)
Blij mee!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True