Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Menh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:15
Viel me trouwens wel op dat er geen midden armsteun op de achterbank zat, blijkbaar (ook😉) een optie maar kan hem zo snel niet terugvinden in de prijslijst

• sbin
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:28
Menh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:42:
Viel me trouwens wel op dat er geen midden armsteun op de achterbank zat, blijkbaar (ook😉) een optie maar kan hem zo snel niet terugvinden in de prijslijst
Is hij wel in delen neerklapbaar? Je zou zeggen dat dit onderdeel is van een van de Comfort pakketten, maar ik zie ze zo snel ook niet. :?

• Menh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:15
sbin schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Is hij wel in delen neerklapbaar?
Yes, dat kon wel en zie ik ook als standaard in de prijslijst

• sbin
Menh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:57:
[...]

Yes, dat kon wel en zie ik ook als standaard in de prijslijst
Kan te maken hebben met het optionele (nep)leer pakket. Die geeft aan dat de achterbank in 40-20-40 neerklakbaar is, terwijl de "normale"routine stof sportstoelen van de Launch Editions 40-60 zijn.
Zou wel erg cheap zijn trouwens.

• icarus007
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
Isheara schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:16:
Ik zal het je laten weten....je bedoelt toch niet de 35 qua minder vermogen?

Volgens de dealer kan het wel tot eind volgend jaar duren voor de chiptekorten zijn aangevuld tot oude niveau. Het is een wereldwijd probleem. Bij andere merken worden bv ook al geen draadloze telefoonladers meer geleverd (en dus uit de standaard/optie uitvoeringen geknipt) vanwege de chip tekorten.

Ik weet niet of je zo lang hebt? Anders wordt het toch een etron 50 of 55 uit voorraad ergens wegtrekken, maar dan heb je het wel over € 80k+
Overweeg jij de E-Tron50/55? Die is wel wat duurder en grootste "issue" is de beperkte actieradius wat in de dagelijke praktijk wellicht meevalt. Hij is echter wel standaard wat rijker uitgerust.

Ik maak binnenkort ook de proefrit in de Q4-40, maar ben eigenlijk geintersseerd in de Q4-50, die is 300PK, Quattro en hoger top van 180 ipv 160. Ik vind 160 net wat te laag, je zult het in NL niet vaak gebruiken, maar toch die beperking vind ik jammer voor zo'n auto. Gemiddeld is het toch 180km/u, sommige merken zitter er onder, enkelen erboven.

• Isheara
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:38
Ik overwoog pre-COVID een eTron, maar helaas door werkgever toentertijd op hold gezet.

Nu ben ik weer in de markt, maar vergeleken bij de Q4 komt de huidige eTron wat oubolliger over. De eTron is wel groter aan de buitenkant, maar even ruim als een Q4 (op de bagage ruimte na, die is bij de eTron wel groter). Het prijsverschil is echter €15-20k en dat is voor mij toch echt doorslaggevend. De eTron heeft inmiddels wel een battery upgrade gekregen (netto 65kWh voor de 50 en 87kWh voor de 55) en heeft 313/408PK, dus als je dat echt belangrijk vindt, zou ik zeker daar naar kijken.

Als je zakelijk shopt staan er bij de dealers best nog wel wat nieuwe modellen met 8% bijtelling, dus dat zou wel een optie kunnen zijn. De leaseprijs ligt in mijn geval echter wel minstens €200 per maand hoger, dus die valt sowieso af.

Overigens vind ik bij de eTron de Sportback wel mooier en bij de Q4 juist het normale model.

• Nismod
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:21
sbin schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Kan te maken hebben met het optionele (nep)leer pakket. Die geeft aan dat de achterbank in 40-20-40 neerklakbaar is, terwijl de "normale"routine stof sportstoelen van de Launch Editions 40-60 zijn.
Zou wel erg cheap zijn trouwens.
Dit is inderdaad het geval! Bij stof is het 60/40 en geen middenarmsteun. Daar heb je het optionele nepleren pakket voor nodig. Dure middenarmsteun ;-)
Idem voor de standaard climate control. Deze is enkelzijdig en zonder roosters achter. Blijf dit zo apart vinden...

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Nismod schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Dit is inderdaad het geval! Bij stof is het 60/40 en geen middenarmsteun. Daar heb je het optionele nepleren pakket voor nodig. Dure middenarmsteun ;-)
Idem voor de standaard climate control. Deze is enkelzijdig en zonder roosters achter. Blijf dit zo apart vinden...
In de Duitse configurator kan je gewoon zelf opties kiezen. Hoef je niet bij een 50 verplicht 10k aan optische opsmuk te kopen als je alleen een panoramadak wil hebben. Ben je voor 58k klaar, standaard Q4 comfort plus pakket + panoramadak. Dan is de prijs nog wel interessant.

• sbin
Nismod schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Idd, dure armsteun. Lekker zo’n “dik” aangeklede Launch Edition. Dit is nu echt typisch Pon marketing at its finest

• hens72
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 02:59
Amersfoort schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:08:
Vanaf zaterdag is een proefrit te maken met de Q4, en is nu al in te plannen op https://itools.audi.nl/proefritplanner#/
Kijk net en denk dat ze de Q4 offline gehaald hebben.
Toch maar even bellen met van Udenhout of het mogelijk is,

Had ook niet gezien dat er blijkbaar geen middenarmsteun achter in de launche uitvoeringen zit en geen rooster voor de airco. Jammer dat ze bij de launch edities zo "kaal" zijn.

• Jope3
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 16:26
Ik heb begin mei 2021 een Q4 40 e-tron Launch Edition S Competition besteld (via leasemij. werkgever). Ik zou het toch wel erg triest vinden dat bij een auto met een vanafprijs van 65k geen armsteun op de achterbank zou zitten. Een ventilatierooster voor verwarming en koeling zou eveneens niet misstaan. Electrische stoel bediening ontbreekt eveneens. Ik kon voor een elektrische verstelbare bestuurdersstoel kiezen (meerprijs € 463,--) maar dan moest ik ook nog een comfortpakket ad. € 1.008,-- bijgenomen worden. Vond ik toch wel erg veel.
Conclusie: de Launch Edition is op sommige gebieden redelijk compleet, maar op sommige gebieden ook erg kaal.
Mijn nieuwe Audi staat gepland voor aflevering in week 32-2021.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Jope3 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:16:
Ik heb begin mei 2021 een Q4 40 e-tron Launch Edition S Competition besteld (via leasemij. werkgever). Ik zou het toch wel erg triest vinden dat bij een auto met een vanafprijs van 65k geen armsteun op de achterbank zou zitten. Een ventilatierooster voor verwarming en koeling zou eveneens niet misstaan. Electrische stoel bediening ontbreekt eveneens. Ik kon voor een elektrische verstelbare bestuurdersstoel kiezen (meerprijs € 463,--) maar dan moest ik ook nog een comfortpakket ad. € 1.008,-- bijgenomen worden. Vond ik toch wel erg veel.
Conclusie: de Launch Edition is op sommige gebieden redelijk compleet, maar op sommige gebieden ook erg kaal.
Mijn nieuwe Audi staat gepland voor aflevering in week 32-2021.
Weet je of er ook niet-Launch Editions komen dit jaar nog? Als je naar smaak kan configureren heb je misschien niet dezelfde value for money, maar dan hoef je ook niet te betalen voor dingen die je niet nodig vindt. Ik zie op de Launch Editions vooral optische extra's, terwijl zoals je zegt het comfort pakket met vrij basale opties, er niet standaard in zit. De opties die in de stap LE Advanced=>LE Advanced Plus stap zitten zijn een stuk nuttiger dan de stap LE=>LE Advanced.
In DE/BE is de Q4 50 al te krijgen vanaf 55k, in Nederland vanaf 65k door de verplichte pakketten van Pon. Of de 40 is daar al vanaf 48k te krijgen, terwijl hier de 35 al begint bij 48k.

Overigens voor 65k zou ik 2k erbij leggen en voor de iX3 gaan. Maar goed iedereen z'n eigen smaak.

[Voor 3% gewijzigd door Z___Z op 14-06-2021 12:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jope3
Ik verwacht dat de Launch Edition er op enig moment vanaf gaat en dan zullen het de gangbare Audi pakketten worden. Wanneer dit zal zijn is voor mij niet duidelijk maar ik verwacht niet dat dit nog maanden gaat duren. Eind april 2021 heb ik nog bij Audi geïnformeerd naar wanneer de 4 wiel aangedreven 45 of 50 besteld zou kunnen worden. Volgens de verkoper zou dat echt pas eind van het jaar worden. Een paar weken later was de 50 reeds bestelbaar. Het blijven autoverkopers!!

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:23
Na lang twijfelen heb ik een goede maand geleden de knoop ook doorgehakt en via XLLease de Q4 Advanced 40 besteld. Na het bericht dat de (i)X3 volgend jaar al een facelift krijg ben ik daar erg blij mee :)
  • Navarrablauw, ook de randen in kleur
  • Optiekpakket en dakrailing zwart
  • Leren bekleding
  • 21 inch velgen
  • Sonos
  • Assistentiepakket plus
  • Comfortpakket
  • 3 Zone airco
  • Sportonderstel[/li
  • Getint glas
  • Opbergpakket
  • Trekhaak
Vanaf medio oktober gaat de V60 eruit en krijg ik de Q4. Ik ben erg benieuwd. Binnenkort de auto ook maar eens in het echie bekijken :o

XXXV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jope3
Mooie samenstelling. Van V60 naar Polestar zou ook een logische stap zijn geweest. Ook ik ben lang in dubio geweest over een Polestar maar uiteindelijk besloten om het toch maar niet te doen. Niet dat ik een auto super belangrijk vind, maar bij een Polestar miste ik een stukje beleving. Het zal een hele fijne auto zijn, maar hij past minder bij mij. Als ik geen keuze had gehad, dan ook prima. Maar nu kon ik wachten op de Audi (of BMW iX3). Vanwege de 1.000 kg aanhangwagengewicht (i.p.v. 750 kg voor de BMW) ben ik voor de Audi gegaan.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:23
Jope3 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:26:
Mooie samenstelling. Van V60 naar Polestar zou ook een logische stap zijn geweest. Ook ik ben lang in dubio geweest over een Polestar maar uiteindelijk besloten om het toch maar niet te doen. Niet dat ik een auto super belangrijk vind, maar bij een Polestar miste ik een stukje beleving. Het zal een hele fijne auto zijn, maar hij past minder bij mij. Als ik geen keuze had gehad, dan ook prima. Maar nu kon ik wachten op de Audi (of BMW iX3). Vanwege de 1.000 kg aanhangwagengewicht (i.p.v. 750 kg voor de BMW) ben ik voor de Audi gegaan.
Zowel de Polestar als de XC40 p8 hebben we ook serieus bekeken. Met een dreumes en een tweede op komst vinden we ruimte belangrijk. Dan is de Q4 echt veel groter :)

XXXV

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True