Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
Volgens de laatste juni prijslijst zit Audi connect Navigation & Infotainment plus (3 jaar) standaard bij de LE modellen vanaf de advanced (dus de modellen met MMI). Zoals @Nismod ook al aangaf.

[ Voor 8% gewijzigd door Isheara op 26-06-2021 12:35 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:05
-KRZ- schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Dat moet er ongeveer zo uitzien:
[Afbeelding]
Staat bij Van den Udenhout in Den Bosch in de showroom
Dankjewel! dat is inderdaad wel een beetje waar ik al bang voor was, heel veel plastic, en grote wielkasten met nog meer plastic.. is dit nu een auto van 51k? Ik heb 1 versie hoger bekeken, en was ook niet onder de indruk van de stoelen die daar inzaten, en dan zit in de versie op je foto zelfs nog de 'normale stoel' .. ik denk dat er minstens nog 10k bij moet om deze toonbaar te maken, of viel het mee als je de auto in het echt ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
En nu wachten tot week 34... voorlopig dan.
En stiekem veranderde Audi de levertijd nu naar week 37... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:49
JustTrying schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Dankjewel! dat is inderdaad wel een beetje waar ik al bang voor was, heel veel plastic, en grote wielkasten met nog meer plastic.. is dit nu een auto van 51k? Ik heb 1 versie hoger bekeken, en was ook niet onder de indruk van de stoelen die daar inzaten, en dan zit in de versie op je foto zelfs nog de 'normale stoel' .. ik denk dat er minstens nog 10k bij moet om deze toonbaar te maken, of viel het mee als je de auto in het echt ziet?
Vanaf de LE Advanced zitten er sport stoelen in, maar wel met de stoffen bekleding. Die niet eens zo erg zou zijn als er niet die afschuwelijke back to the nineties grijze streep op zat, midden in het zicht.
Maar wil je het nepleder pakket, dan ben je weer 2k verder. Maar goed, ze zien er iig een heel stuk beter uit dan de standaard stoelen in de basis LE.

In de Duitse configurator kun je alle stoel/bekleding opties beter zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:35

tomtom901

Moderator General Chat
sbin schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Vanaf de LE Advanced zitten er sport stoelen in, maar wel met de stoffen bekleding. Die niet eens zo erg zou zijn als er niet die afschuwelijke back to the nineties grijze streep op zat, midden in het zicht.
Je haalt me de woorden uit de mond :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sbin schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Maar wil je het nepleder pakket, dan ben je weer 2k verder. Maar goed, ze zien er iig een heel stuk beter uit dan de standaard stoelen in de basis LE.

In de Duitse configurator kun je alle stoel/bekleding opties beter zien.
Snap ook niet wat die hype is rond nepleer. Ik heb veel liever stoffen bekleding dan nepleer. Nepleer als enige voordeel dat het makkelijk schoonmaken is. Verder ventileert het niet, plakt in de zomer, is koud in de winter :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Kogel is door de kerk, ben toch voor een Etron 55 uit 2018 gegaan ipv een nieuwe Q4 Etron. Prijzen lagen redelijk dichtbij elkaar, maar de bijtelling is op de oude gunstiger. Ook de opties en ambience is op een hoger niveau…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Z___Z schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:48:
Snap ook niet wat die hype is rond nepleer. Ik heb veel liever stoffen bekleding dan nepleer. Nepleer als enige voordeel dat het makkelijk schoonmaken is. Verder ventileert het niet, plakt in de zomer, is koud in de winter :X
Helemaal mee eens, en bovendien zit ik op de stoel, dus kan het streepje in de stof niet eens zien. De (sport)stoelen zitten erg comfortabel en zijn goed verstelbaar, dat telt voor mij veel meer dan het grijze streepje. (volgens mij was de kleur van de 1st edition ID.4 zwart met bruin?? over mooi lelijk gesproken, maar dat is ook persoonlijk)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
  • Laatst online: 11-06-2024
JustTrying schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Als ik het goed gezien heb, was dit een Launch Edition 35. Dat zou niet mijn keuze zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Nismod schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:41:
[...]

Als ik het goed lees heeft de pro versie alleen de AR head up als extra. Rest is vooralsnog gelijk. Het grotere scherm komt pas tegen het einde van het jaar en is nu nog niet te configureren.

De pro heeft trouwens 3 verschillende schermen in de cockpit ipv 2 bij de plus.

Connect plus (google earth navigatie) zit standaard ook bij de plus navigatie.
Lijkt er idd op dat het zo is. In de YT video van Autogefühl praten ze over een 10.x en 11.x " scherm, waar in die demo auto de grote 11.x" versie zat.
Echter, deze is ook in de Duitse configurator (nog) niet te kiezen. Erg jammer. Ik dacht dat MMI pro dus het grotere scherm had, maar dat blijkt dus niet te zijn..
Je hebt met Pro dus wel AR/HUD en meer opties in de Virtual Cockpit, maar verder geen groter scherm of betere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Het standaard digitale instrumentenpaneel heeft een diameter van 10,25 inch en wordt bediend via het multifunctionele stuurwiel. De Audi virtual cockpit is als optie verkrijgbaar. Deze integreert de navigatiekaart en de infotainmentbediening en kan tussen twee weergaven schakelen. Het systeem biedt de indelingen ‘classic’, ‘sport’ en ‘e-tron’, waarbij de vermogensmeter een prominente rol speelt. Veel displays kunnen via MMI vrij worden geconfigureerd. Het MMI-touchdisplay met akoestische feedback heeft een diameter van 10,1 inch en een resolutie van 1.540 x 720 pixels. In de optionele grote versie heeft het display een diameter van 11,6 inch en een resolutie van 1.764 x 824 pixels. Het is het grootste display in het modellengamma van Audi tot nu toe en zal aan het einde van het jaar verkrijgbaar zijn.
Bron: https://nieuws.audi.nl/au...-innovatieve-technologie/

Nog even wachten dus :(

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Mijn Q4 e-tron is ook besteld (lease)! Standaard launch edition.

Is bij jullie bekend wat er gebeurt als hij door de chiptekorten toch niet meer dit jaar geleverd kan worden? Gaat de bijtelling dan naar 16% of zijn daar nog trucjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 14:54
yec schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:34:
Kogel is door de kerk, ben toch voor een Etron 55 uit 2018 gegaan ipv een nieuwe Q4 Etron. Prijzen lagen redelijk dichtbij elkaar, maar de bijtelling is op de oude gunstiger. Ook de opties en ambience is op een hoger niveau…
Goede keus, ik ben uiteindelijk ook voor de E-tron 50 uit 2020 voorraad gegaan.
Qua bijtelling is het enkele tientjes meer, maar je krijgt er ook veel meer auto voor terug.
Het enige nadeel is de range, maar heb een laadpunt op de oprit, en rij dagelijks max 170KM, dus eigenlijk ook geen nadeel. Alleen die ene keer op vakantie, dan moet je 4 a 5 keer een extra stop van 20 minuten maken dan je zou doen met een benzine/diesel, en eigenlijk is dat ook geen straf, geeft je de tijd om je benen te strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:36
icarus007 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Goede keus, ik ben uiteindelijk ook voor de E-tron 50 uit 2020 voorraad gegaan.
Qua bijtelling is het enkele tientjes meer, maar je krijgt er ook veel meer auto voor terug.
Het enige nadeel is de range, maar heb een laadpunt op de oprit, en rij dagelijks max 170KM, dus eigenlijk ook geen nadeel. Alleen die ene keer op vakantie, dan moet je 4 a 5 keer een extra stop van 20 minuten maken dan je zou doen met een benzine/diesel, en eigenlijk is dat ook geen straf, geeft je de tijd om je benen te strekken.
Goede keus op zich als je de leaseprijs niet zelf hoeft te betalen. Die zit waarschijnlijk hoger dan een paar tientjes per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 14:54
leaseprijs is ongeveer 150 euro meer dan de Q4-50, wat ook best meevalt. Qua netto bijtelling kom je dan ongeveer op 650 uit, beetje aan de hoge kant voor EV, maar met een benzine auto (Audi-A5/BMW-3/Mercedes-C) zit je ook snel tegen de 700 als je hem een beete leuk aankleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 12:52
Heb van de week mijn Q4 besteld;

Q4 Launch Edition
- Navarra blauw
- Sonos
- Warmtepomp
- Privacy Glass
- Parkeerhulp voor en achter
- Trekhaak

En nee, geen upgrade naar een andere MMI. Reden is dat ik vrijwel altijd in alle autos (Octavia en aftermarket Pioneer) op Android Auto rijdt icm Waze/GM/FM dus is het niet nodig.

Nog geen levertijd terug via LM, maar dealer gaf aan als verwachting begin oktober te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Laatst online: 08-09-2024
WaMeLiNoS schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:05:
Heb van de week mijn Q4 besteld;

Q4 Launch Edition
- Navarra blauw
- Sonos
- Warmtepomp
- Privacy Glass
- Parkeerhulp voor en achter
- Trekhaak

En nee, geen upgrade naar een andere MMI. Reden is dat ik vrijwel altijd in alle autos (Octavia en aftermarket Pioneer) op Android Auto rijdt icm Waze/GM/FM dus is het niet nodig.

Nog geen levertijd terug via LM, maar dealer gaf aan als verwachting begin oktober te leveren.
Mooie auto ik twijfel nog over het volgende: aangezien ik de stoelen wel lekkerder vindt zitten met de voorkant die je kan uitschuiven.
Het antraciet gespoten t.o.v. het zwarte kunstof.
En de navigatie ook op de klokkenwinkel.

Wat ik mis bij jou uitvoering is je drie zone airco, dan heb je achterin geen uitstroom opening achter

Ik zat te denken aan:
35 launch edities avanche
Met 3 zone klimaat.

Achteraf trekhaak en donkere ramen

Of een 40 launch edities
Met 3 zone klimaat
En verwarm stuurwiel.

We mogen maar tot 52.500 catalogus bedrag met een klein gedeelte achteraf opbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Pdro schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Mooie auto ik twijfel nog over het volgende: aangezien ik de stoelen wel lekkerder vindt zitten met de voorkant die je kan uitschuiven.
Het antraciet gespoten t.o.v. het zwarte kunstof.

Wat ik mis bij jou uitvoering is je drie zone airco, dan heb je achterin geen uitstroom opening achter

Ik zat te denken aan:
Met 3 zone klimaat.

Of een 40 launch edities
Met 3 zone klimaat
En verwarm stuurwiel.

We mogen maar tot 52.500 catalogus bedrag met een klein gedeelte achteraf opbouw
Vergeet ook het Comfort pakket en evt Assistentie Pakket Plus niet ivm mi. relatief belangrijke zaken.
Let er ook op dat de 35 in de winter waarsch wel erg beperk zal zijn mbt range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Pdro schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Mooie auto ik twijfel nog over het volgende: aangezien ik de stoelen wel lekkerder vindt zitten met de voorkant die je kan uitschuiven. Het antraciet gespoten t.o.v. het zwarte kunstof.

Ik zat te denken aan:
Met 3 zone klimaat.

Of een 40 launch edities
Met 3 zone klimaat
En verwarm stuurwiel.

De auto is samengesteld op wat ik nodig acht en belangrijk vindt. Heb op dit moment een Octavia Combi (nagenoeg vol) en heb in de samenstelling hier boven nagenoeg een gelijkwaardige auto. De losse 3 zone klimaat en verwarmd stuurwiel zijn leuke features, maar de keren dat ik mensen mee heb wegen niet op tegen de kosten die ik additioneel heb ;-). Voor mij was de range belangrijker omdat ik door het hele land zit en dan met de 35 gevoelsmatig te kort zou komen.

Verder is het de eerste EV en een overstap naar Audi zakelijk en is het budget via de werkgever vrij beperkt (en VAG only). Enjaq was nog een optie, totdat ze met levertijden het nieuwe jaar in gingen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec

yec

zokiz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Goede keus op zich als je de leaseprijs niet zelf hoeft te betalen. Die zit waarschijnlijk hoger dan een paar tientjes per maand.
Ik ben zzper en betaal alles zelf. 2018 etron heeft netto bijtelling van €140 en een aanschafprijs dat €2000,- scheelt met de Q4 50 die ik had geconfigureerd. Daar tegenover staat dat afschrijving van de grote etron absoluut minder zal zijn aangezien auto's over het algemeen in de eerste jaren het meeste afschrijven. Al is dat met ev's icm bijtellingregels koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
yec schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:54:
[...]

Ik ben zzper en betaal alles zelf. 2018 etron heeft netto bijtelling van €140 en een aanschafprijs dat €2000,- scheelt met de Q4 50 die ik had geconfigureerd. Daar tegenover staat dat afschrijving van de grote etron absoluut minder zal zijn aangezien auto's over het algemeen in de eerste jaren het meeste afschrijven. Al is dat met ev's icm bijtellingregels koffiedik kijken.
Jij koopt de auto op de zaak? Ik ben ook zzp-er en ik lease de Q4.
Maar is het niet zo dat jij voor de 2018 etron nog tot 2023 van de lage bijtelling gebruik kan maken? Daarna betaal je de volle mep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier aanvraag gedaan voor:

Q4 Launch edition S Competition 40 e-tron in "nagenoeg alles aangevinkt" config:
- navarrablauw
- comfortsleutel incl. el achterklep m. virtual pedal
- akoestisch glas in voorportieren
- comfortpakket plus
- ambiente lichtpakket
- dynamic pakket plus
- mmi pro
- opberg en bagageruimtepakket
- sline interieur met leer/kunstleer
- Sonos soundsysteem
- trekhaak wegklapbaar
- veiligheidspakket plus
- 20 inch velgen grafietgrijs
- stuurwielverwarming
- voorruit zonwerend akoestisch, verwarmbaar
- zonder logo's
- 3 zone airco

Ben benieuwd wanneer ik iets hoor over levering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Toink schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:58:
Hier aanvraag gedaan voor:

Q4 Launch edition S Competition 40 e-tron in "nagenoeg alles aangevinkt" config:
- navarrablauw
- comfortsleutel incl. el achterklep m. virtual pedal
- akoestisch glas in voorportieren
- comfortpakket plus
- ambiente lichtpakket
- dynamic pakket plus
- mmi pro
- opberg en bagageruimtepakket
- sline interieur met leer/kunstleer
- Sonos soundsysteem
- trekhaak wegklapbaar
- veiligheidspakket plus
- 20 inch velgen grafietgrijs
- stuurwielverwarming
- voorruit zonwerend akoestisch, verwarmbaar
- zonder logo's
- 3 zone airco

Ben benieuwd wanneer ik iets hoor over levering....
Zo, dat is wel een bomvolle auto, jij bent goed aan het configureren gegaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

zokiz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Jij koopt de auto op de zaak? Ik ben ook zzp-er en ik lease de Q4.
Maar is het niet zo dat jij voor de 2018 etron nog tot 2023 van de lage bijtelling gebruik kan maken? Daarna betaal je de volle mep.
Klopt, maar dat is geen probleem als je de auto maar 1 jaar houdt. Ik wissel gemiddeld elke jaar van auto (I know, beetje domme hobby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Omdat ik de kleur keus te beperkt vond helaas niet voor de S Line gekozen. Ik vond de Navarra blauw te hard, en ben voor mijn configuratie gegaan voor geiser blauw in de 40 LE Advanced plus uitvoering. Verder MMI navigatie pro, Dynamic pakket, Sonos premium soundsystem, Privacy glas, Opbergpakket, Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor), Comfortpakket, Akoestische zijruiten in de voorportieren.
Wacht nu op goedkeuring.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
De Q4 is inmiddels in productie. Vandaag toch maar eens een proefrit gemaakt. Voor des keizers baard weliswaar, want terug kunnen we niet meer :)

Ik ben erg blij met onze keuze. Legio ruimte achterin voor onze zoon en zoon die "onderweg" is. De wegligging en comfort zijn uitstekend. Het vermogen gaat iets zijn waar ik aan moet wennen. Daar krijg ik geen lach van op mijn gezicht.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Tja had je toch een tesla moeten nemen als je compensatiegedrag bij het stoplicht nodig hebt,
Er is niets mis met 204pk toch?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Isheara schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:52:
Tja had je toch een tesla moeten nemen als je compensatiegedrag bij het stoplicht nodig hebt,
Er is niets mis met 204pk toch?
Hoezo denk of vind je dat het compensatiegedrag is? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Wat is het wel dan? Ben benieuwd welke versie je gereden hebt, en in welke drive mode de auto stond tijdens je proefrit.
Het vermogen gaat iets zijn waar ik aan moet wennen. Daar krijg ik geen lach van op mijn gezicht.
Wat is dan je referentie? Tesla s plaid? Taycan turbo s?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Isheara schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:56:
Wat is het wel dan? Ben benieuwd welke versie je gereden hebt, en in welke drive mode de auto stond tijdens je proefrit.

[...]

Wat is dan je referentie? Tesla s plaid? Taycan turbo s?
De 40 in alle standen. Vermogen is voor mij comfort en heeft niets te maken met stoplicht sprintjes. Laat staan dat ik met mijn 2m05 wat te compenseren heb. Vermogen is fijn met invoegen of inhalen op N wegen.

205 pk op ruim 2.000 kg is niet indrukwekkend. Een Tesla is voor mij niet nodig maar bijv een iX3 vind ik plezieriger gemotoriseerd. De Q4 is qua bijtelling en binnenruimte plezieriger ;)

/edit
Zelf heb ik veelal gereden met diesel rond de 200pk en bijbehorend koppel. Die waren echter veel lichter qua gewicht. Mijn huidige V60 D3 voelt overigens vlotter dan de Q4. Geen idee of dat zo is. En die V60 vind ik qua vermogen ook net aan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 03-07-2021 17:36 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Die BMW zit in een andere prijsklasse…lastig vergelijken dan. Maar met de Q4 50 heb je dan wel weer een vergelijkbaar vermogen met quattro, wat bij de bmw niet zo is. Alternatief zou dan een xc40 zijn met 408pk en vierwiel aandrijving, maar qua binnenruimte veel kleiner dan de q4.

Mijn vrouw rijdt in een e2008 die heeft afhankelijk van de drive mode 60, 80 of 100kW vermogen…vandaar mijn vraag. (die e2008 gaat overigens met 1500kilo als de brandweer).

[ Voor 5% gewijzigd door Isheara op 03-07-2021 17:39 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Isheara schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:36:
Die BMW zit in een andere prijsklasse…lastig vergelijken dan. Maar met de Q4 50 heb je dan wel weer een vergelijkbaar vermogen met quattro, wat bij de bmw niet zo is. Alternatief zou dan een xc40 zijn met 408pk en vierwiel aandrijving, maar qua binnenruimte veel kleiner dan de q4.

Mijn vrouw rijdt in een e2008 die heeft afhankelijk van de drive mode 60, 80 of 100kW vermogen…vandaar mijn vraag.die gaat overigens met 1500kilo als de brandweer.
Wij hebben primair gekozen op bijtelling en ruimte. De Q4 komt rond de 60K uit op papier. Dan betalen we een paar tientjes meer dan nu. Een 50 quattro vind ik te duur worden. Ik ga wennen aan het (gebrek aan ;) ) vermogen :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

ephymerous schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:40:
[...]

Wij hebben primair gekozen op bijtelling en ruimte. De Q4 komt rond de 60K uit op papier. Dan betalen we een paar tientjes meer dan nu. Een 50 quattro vind ik te duur worden. Ik ga wennen aan het (gebrek aan ;) ) vermogen :)
Uit ervaring weet ik dat dat bij mij persoonlijk nooit went.

Ging van 220pk terug naar 150pk , snel weer terug naar 257pk en momenteel 334pk uit een 5,7liter V8
Andere waren 6 cilinders,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Tja alleen kom je met dit soort auto’s (binnenkort) de steden niet meer in.

Eens dat "There's no substitute for cubic inches." maar dan is 334pk uit een 5,7 V8 een beetje tegenvallend (geen HEMI?). Ik weet niet welke auto je rijdt met zo’n motor maar zelfs een Dodge truck met 5,7 V8 motor heeft al 400+ pk…doe dan toch maar een SRT Hellcat 👍

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
Dat moet haast een beroerd Amerikaans blok zijn met slechts 334pk uit een 5,7 liter V8.
Die liggen vaak in auto’s die ook nog eens helemaal niet sturen. Iets wat bij de Q4 en quattro natuurlijk wel prima is :).
Het was leuker geweest als ze 250pk als optie hadden maar voornamelijk nog wat koppel erbij zodat de tussensprintjes ook net even iets vlotter zouden worden maar goed. Ze moeten ook niet teveel concurreren met de eigen E-tron 50/55 natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 03-07-2021 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StijnSoens
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-09-2021
davidvandemaele schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:18:
Heeft er iemand een idee wat de binnenafmetingen (in cm) van de koffer zijn?
Ik vind overal het aantal liter, maar dat zegt me niet veel.
Is 90 diep, 40 hoog en 1m breed. Als je die dubbele laadvloer hebt dan zit daaronder nog eens een goede 10cm ruimte. Links en rechts springt de koffer nog wat uit, dat heb ik niet mee gemeten. (ik wou de vergelijking met mijn A4. Zit op 42 cm hoogte en 105cm diep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Bevestiging vanuit Audi binnen dat de auto in productie is en dat de verwachte aflevering momenteel mid november is. Lease van de diesel Octavia loopt in oktober af dus ben benieuwd! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:47:
Dat moet haast een beroerd Amerikaans blok zijn met slechts 334pk uit een 5,7 liter V8.
Die liggen vaak in auto’s die ook nog eens helemaal niet sturen. Iets wat bij de Q4 en quattro natuurlijk wel prima is :).
Het was leuker geweest als ze 250pk als optie hadden maar voornamelijk nog wat koppel erbij zodat de tussensprintjes ook net even iets vlotter zouden worden maar goed. Ze moeten ook niet teveel concurreren met de eigen E-tron 50/55 natuurlijk.
Wat is beroerd?
Voordeel is dat het wel heel blijft en sleurt in 7 seconden 2180kg naar de 100km/u en het geluid van de Hemi is verslavend.

Ooit moest ik nog eens een V8 in bezit gehad hebben voordat het niet meer kan .
Die zielloze EV's komen vanzelf wel. *O*
Let's face it een Audi Q4 is een omgebouwde Skoda Enyaq. ;)

En dit gaat nog veel meer gebeuren 1 platform waarop heel veel modellen staan.Kostentechnisch slim maar het wordt er niet leuker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MLLL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 04:55:
[...]

Wat is beroerd?
Voordeel is dat het wel heel blijft en sleurt in 7 seconden 2180kg naar de 100km/u en het geluid van de Hemi is verslavend.

Ooit moest ik nog eens een V8 in bezit gehad hebben voordat het niet meer kan .
Die zielloze EV's komen vanzelf wel. *O*

En dit gaat nog veel meer gebeuren 1 platform waarop heel veel modellen staan.Kostentechnisch slim maar het wordt er niet leuker op.
Het is maar wat je leuk vindt. Amerikanen sturen voor geen meter en het is meer lawaai dan snelheid. Overigens is het al tientallen jaren zo dat er maar enkele platformen zijn waar meerdere modellen op gemaakt worden ( bij meerdere merken overigens).
Er zit wel degelijk verschil tussen een Enyaq en een Q4, dat ze dezelfde wielbasis en chassis delen wil niet zeggen dat ze 1 op 1 hetzelfde rijden en er uit zien. Ook qua opties en aankleding zijn er verschillen zodat je er een persoonlijke auto van kan maken.

Ik heb liever altijd power, stilte, grip en leuk bochtenwerk dan veel lawaai en verder niets >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:59
WaMeLiNoS schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:04:
Bevestiging vanuit Audi binnen dat de auto in productie is en dat de verwachte aflevering momenteel mid november is. Lease van de diesel Octavia loopt in oktober af dus ben benieuwd! ;-)
Die van mij is de 24e besteld. Ik heb nog geen update gehad. De 'Mijn Audi' pagina staat nog steeds op bolletje 1. Pas bij de 2e stap is de productieweek bekend. ZIe jij je update dus daar?
Wel leuk, als je de URL aanpast kun je alvast zien wat de volgende stappen zijn.

Afleveren staat bij mij nog steeds op week 40.
Ik vind alles best als het maar <1-1-2022 is. Scheelt toch gauw 100€/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Ik heb liever altijd power, stilte, grip en leuk bochtenwerk dan veel lawaai en verder niets >:)
De eerste 3 streept de mijne af, alleen bochtenwerk niet maar daar koop je dan ook geen Jeep voor, maar desondanks gaat ie nog best aardig een bocht om. *O*

Maar terug ontopic maar weer , iedereen een bijzonder fijn weekend :9B :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
marcelmg2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Die van mij is de 24e besteld. Ik heb nog geen update gehad. De 'Mijn Audi' pagina staat nog steeds op bolletje 1. Pas bij de 2 stap is de productieweek bekend. ZIe jij je update dus daar?
Wel leuk, als je de URL aanpast kun je alvast zien wat de volgende stappen zijn.

Hoe kunnen jullie die status volgen? Hebben jullie die gegevens via de LM gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
marcelmg2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Die van mij is de 24e besteld. Ik heb nog geen update gehad. De 'Mijn Audi' pagina staat nog steeds op bolletje 1. Pas bij de 2 stap is de productieweek bekend. ZIe jij je update dus daar?

Heb een mail gehad vanuit de LM, waar zou ik het kunnen zien? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik heb een linkje van mijn dealer ontvangen met 'Mijn Audi pagina'.
Kan zijn dat het iets van de dealer zelf is. Is Huiskes-Kokkeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
marcelmg2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:19:
Ik heb een linkje van mijn dealer ontvangen met 'Mijn Audi pagina'.
Kan zijn dat het iets van de dealer zelf is. Is Huiskes-Kokkeler.
Is denk ik een optie die de dealer aanzet. Die van mij is lokaal Vallei, maar is besteld bij Muntstad door de LM. Die ga ik wel even bellen morgen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
ik heb bij mijn dealer nagevraagd of er net als bij Skoda "honeymoon" een volgsysteem bestaat, deze geeft aan dat Audi dit niet heeft, voorlopig staat mijn bestelling op productie week 30 uitlevering week 33.
Dit lijkt me vrij snel maar laat maar komen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Mijn 'Mijn Audi pagina' heeft zeker ook die honeymoon in de URL. Zal wel een soort VAG ding zijn dan. Maar misschien doet niet iedere dealer mee. De info is ergens bekend, nu nog bij mij/ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Leaseplan gaf bij mij week 32 aan, maar bleek toch na navraag bij de dealer minimaal week 46 te zijn. Vorige week besteld, dus dat is ook niet zo vreemd.

Eerder werd de vraag gesteld in dit topic hoe de normale Launch Edition eruit ziet.. hierbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUETBsPKjO40VmCQXP3WtJ9xPbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NdQnozojOnu6xF4lO5VV9KH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Tweakx op 04-07-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:37
Wanneer zijn ook de niet-launch editions ("gewone" versies) te koop, zodat er meer keus is in de samenstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Wat bedoel je met meer keus in de samenstelling? Je kunt een basis LE toch voorzien van je gewenste opties?

Audi kennende zal dit nog wel even duren, ze kunnen nu al de vraag niet aan.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Amersfoort schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:38:
Wanneer zijn ook de niet-launch editions ("gewone" versies) te koop, zodat er meer keus is in de samenstelling?
De dealer waar ik een aantal weken geleden was dacht zelf dat de launch editions niet dit jaar weg zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:37
Isheara schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:16:
Wat bedoel je met meer keus in de samenstelling? Je kunt een basis LE toch voorzien van je gewenste opties?

Audi kennende zal dit nog wel even duren, ze kunnen nu al de vraag niet aan.
Helaas zijn voor de basis versie niet alle opties beschikbaar, zoals stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 13:39
Amersfoort schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Helaas zijn voor de basis versie niet alle opties beschikbaar, zoals stoelen.
Shit, elke keer wordt ik weer verrast door alles wat Audi als optie ziet 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Weet iemand toevallig hoe dit zit als je geen opbergpakket hebt gekozen? Er wordt oa. aangegeven dat er in het opbergpakket comfort bekerhoudes voorin met klemfunctie zitten en een afsluitbaar dashboardkastje.
Hoe zit dat bij de standaardversie? Een dashboardkastje zonder slot? En géén bekerhouders voorin? Of gewoon 2 ronde gaten zonder de klemmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
sbin schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:15:
Weet iemand toevallig hoe dit zit als je geen opbergpakket hebt gekozen? Er wordt oa. aangegeven dat er in het opbergpakket comfort bekerhoudes voorin met klemfunctie zitten en een afsluitbaar dashboardkastje.
Hoe zit dat bij de standaardversie? Een dashboardkastje zonder slot? En géén bekerhouders voorin? Of gewoon 2 ronde gaten zonder de klemmen?
Je kan het hier zien:
Met opbergpakket: https://www.autotrader.nl...ype=elektrisch&version=q4

Zonder pakket: https://www.autotrader.nl...ype=elektrisch&version=q4

Dus wel bekerhouders, maar geen klemmetjes (dit is ronduit zielig van Audi...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Nismod schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:15:
[...]

Je kan het hier zien:
Met opbergpakket: https://www.autotrader.nl...ype=elektrisch&version=q4

Thx. En idd ook geen netjes achter de voorstoelen. Ach ja, die 300 zoveel euro krijgen ze dus mooi niet. Als de milkshake bekers van de Mac passen is het voor mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
MLLL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 04:55:
[...]
Lets face it.. hart en ziel is een volkswagen. Wat je eromheen bedenkt is het omhulsel :+

Binnenkort is het gewoon een ford met een Shelby badge :Y

Afbeeldingslocatie: https://uploads.volkswagen-newsroom.com/system/production/media/25910/images/62ea49d33b83ff2a8eb0b199bf741ecd50991c22/DB2018AU02215_overfull.png?1580971104

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Nismod schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:15:

Beide auto’s staan voor resp €6k en ruim €2k hoger geprijsd dan hun aanschafwaarde volgens kentekenregistratie. Dan wil je wel heel graag uit voorraad rijden.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
De Q4 wordt week 29 afgeleverd. Een week of 2 nodig voor de velgen, leder en de getinte ramen en dan staat ie klaar. Vandaag geregeld dat ik de V60 niet hoef door te rijden tot medio oktober. Die gaat voor een paar maanden in de poule :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hens72
ephymerous schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:49:
De Q4 wordt week 29 afgeleverd. Een week of 2 nodig voor de velgen, leder en de getinte ramen en dan staat ie klaar. Vandaag geregeld dat ik de V60 niet hoef door te rijden tot medio oktober. Die gaat voor een paar maanden in de poule :)
Goed nieuws :) Is bij ons geen optie dat je de auto eerder inlevert als de einddatum van het contract.
Dan ben je waarschijnlijk echt een van de eerste die hem heeft.
Hier staat de levering gepland op week 33 volgens de dealer en volgens de LP week 35.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
@ephymerous Laat jij de ramen en leer achteraf tinten en inbouwen? Hoe heb je dat precies geregeld als ik vragen mag. Ik heb bij mijn dealer ook gevraagd om leer achteraf in te bouwen maar dat deden ze liever niet.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
NRJ020 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:36:
@ephymerous Laat jij de ramen en leer achteraf tinten en inbouwen? Hoe heb je dat precies geregeld als ik vragen mag. Ik heb bij mijn dealer ook gevraagd om leer achteraf in te bouwen maar dat deden ze liever niet.
Ik heb het ook gevraagd, maar dat deden ze ook liever (nog) niet vanwege nieuw model auto en sjablonen nog (lang) niet aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hens72
sbin schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb het ook gevraagd, maar dat deden ze ook liever (nog) niet vanwege nieuw model auto en sjablonen nog (lang) niet aanwezig.
Bij Leaseplan was dit achteraf ook mogelijk, was ook nog goedkoper dan de optie van Audi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
NRJ020 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:36:
Jep, net als de trekhaak, die wordt ook achteraf gemonteerd. Pouw Zwolle deed over het tinten van de ruiten en het leder niet moeilijk. De trekhaak vroeg wat meer vasthoudendheid van mijn kant :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Ook eindelijk besteld. Duurde erg lang wat betreft communicatie tussen LM en werk. levering 8 december

Audi Q4 e-tron 50 e-tron quattro Launch edition Advanced Plus
Navarrablauw metallic
Leder/mono.pur 550-kunstleder

Opties :
- Interieurpakket sportstoelen en zwart leder/mono.pur
- Comfortpakket plus
- Velgen Audi Sport, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-V-spaak-Polygoon"-
- MMI navigatie pro
- Veiligheidspakket plus
- Comfortsleutel (inclusief achterklep met virtual pedal)
- Sonos premium soundsystem
- Optiekpakket zwart
- Dynamic pakket
- Privacy glas
- Exterieurdetails in carrosseriekleur
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Instaplijsten vóór in aluminium, verlicht
- Dakrails zwart

vermoedelijke leverdatum : in de week van 8 december 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hens72
robertolli schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:26:
Ook eindelijk besteld. Duurde erg lang wat betreft communicatie tussen LM en werk. levering 8 december

Audi Q4 e-tron 50 e-tron quattro Launch edition Advanced Plus
Navarrablauw metallic
Leder/mono.pur 550-kunstleder

Opties :
- Interieurpakket sportstoelen en zwart leder/mono.pur
- Comfortpakket plus
- Velgen Audi Sport, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-V-spaak-Polygoon"-
- MMI navigatie pro
- Veiligheidspakket plus
- Comfortsleutel (inclusief achterklep met virtual pedal)
- Sonos premium soundsystem
- Optiekpakket zwart
- Dynamic pakket
- Privacy glas
- Exterieurdetails in carrosseriekleur
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Instaplijsten vóór in aluminium, verlicht
- Dakrails zwart

vermoedelijke leverdatum : in de week van 8 december 2021
Hele mooie configuratie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
ephymerous schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:11:
[...]

Jep, net als de trekhaak, die wordt ook achteraf gemonteerd. Pouw Zwolle deed over het tinten van de ruiten en het leder niet moeilijk. De trekhaak vroeg wat meer vasthoudendheid van mijn kant :)
Hoe heb je het uiteindelijk geregeld wat betreft de trekhaak?
Ik heb 3 dealers gebeld en allemaal willen ze dat je de trekhaak meteen meeneemt. Ook al is er voorbereiding voor een achteraf trekhaak aanwezig.
Wat willen ze niet vertellen… vraag ik me dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Nismod schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Hoe heb je het uiteindelijk geregeld wat betreft de trekhaak?
Ik heb 3 dealers gebeld en allemaal willen ze dat je de trekhaak meteen meeneemt. Ook al is er voorbereiding voor een achteraf trekhaak aanwezig.
Wat willen ze niet vertellen… vraag ik me dan af.
Gewoon vriendelijk en duidelijk aangegeven dat ik ‘m alleen achteraf wil. Mijn pleidooi was dat het kan bij de ID4 en Enyaq. Daarbij wel de afspraak gemaakt dat ie later gemonteerd kan worden dan de afleverdatum :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
@ephymerous Zou je met ons willen delen wat de dealer voor deze opties heeft gerekend?

Ik zou namelijk precies dezelfde opties ook graag willen toevoegen achteraf.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
NRJ020 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:16:
@ephymerous Zou je met ons willen delen wat de dealer voor deze opties heeft gerekend?

Ik zou namelijk precies dezelfde opties ook graag willen toevoegen achteraf.
Doe ik wel even via DM :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
24 juni (week 25) door dealer besteld, status nu is week 34 bouwen, week 37 bij hun. Mag pas in week 48 in deze rijden. Dus heb wat speling. Heeft iemand ergens al de gebruiksaanwijzing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
Zojuist een update ontvangen:

Besteld op 19 mei. Levering is in de week van 16 augustus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik heb heel lang getwijfeld, reviews gelezen, proefritjes gemaakt etc maar vandaag toch een Q4 besteld bij Pouw in Zwolle O+

Audi Q4 e-tron - Launch edition Advanced Plus 40 in typhoon grey met het zwarte optiepakket en nog wat losse toeters en bellen. Ben echt super enthousiast en dol bij dat ik deze wagen heb kunnen bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
zokiz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:23:
Zojuist een update ontvangen:

Besteld op 19 mei. Levering is in de week van 16 augustus.
Ben benieuwd wanneer we de eersten in het vrij zien rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
Vandaag dealer gesproken . Kan in week 47 geleverd worden is de bedoeling.
Moet nog wel de keuze maken of het de 35 Launch edition Advanced Plus gaat worden of de 40 Launch edition. Meer laat het budget jammer genoeg niet toe.

Ik neig naar de Launch edition Advanced Plus 35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:09
Audi Q4 e-tron Launch Edition S Competition 50 Quattro
  • Kleur: Mythoszwart metallic
  • Velgen: 22 inch Style 9 Zwart/polish met All season
  • Bekleding: Micro-fibre Dynamica/Mono.pur 550 Black
  • Interieur: S line Dynamica/Mono.pur
  • MMI navigatie pro (incl. AR)
  • Veiligheidspakket plus
  • Comfortpakket plus
  • Dynamic pakket plus
  • Akoestische zijruiten
  • Ambiente lichtpakket plus
  • 3-zone airconditioning
  • Verwarmbare voorruit
  • Opbergpakket
  • Audi ringen zwart pakket
  • IRoad dashcam X10 4K UHD - 2 kanaals
  • Zonder type/technologie aanduiding
  • En het belangrijkste: Gekko instap LED
Besteld in week 25, wordt gebouwd in week 35, wordt geleverd in week 38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
@kdoornbo Hoeveel km rijd je per dag/week en kun je bij je werk/thuis gemakkelijk (lees: terwijl je auto geparkeerd staat) laden?

[ Voor 4% gewijzigd door Isheara op 12-07-2021 19:59 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Jorik schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:31:

Had je voor dat geld niet liever een eTron 55 gehad?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Laatst online: 22-08 12:29
Hi,

Vandaag proefrit gehad in een Audi Q4 e-tron en gelijk maar besteld.

Audi Q4 e-tron 40 Launch edition Advanced
Navarrablauw metallic

Optie(s)
- Warmtepomp tbv actieradiusoptimalisatie
- Comfortsleutel incl. achterklep met virtual pedal
- Comfortpakket
- MMI navigatie pro
- Assistentiepakket
- Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal 5-Y-spaaks
- Privacy glas
- Akoestische zijruiten in de voorportieren
- Bekleding stof "Dynamic"
- Elektrische achterklep t.b.v. Comfortsleutel
- Parkeerhulp voor en achter.

Heb gelijk een vraag: Ik lees dat men na de bestelling de voortgang in het proces volgt. Hoe/ waar kun je dat doen en welke info heb je dan nodig?

Hoor het graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat

Je bent goed los gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Isheara schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Had je voor dat geld niet liever een eTron 55 gehad?
Daar zit nog wel een aardig prijsverschil tussen hoor.
Ik heb een iets uitgebreidere uitvoering in de E-tron 55 maar dan moet je wel denken aan ruim 100k + .
En sommige van zijn opties zijn (nofi) niet heel erg prijzig hoor.

Veiligheidspakket plus
Akoestische zijruiten
Opbergpakket
Audi ringen zwart pakket
IRoad dashcam X10 4K UHD - 2 kanaals
Zonder type/technologie aanduiding
En het belangrijkste: Gekko instap LED

Dit rijtje kost nog geen 3k mag ik hopen.
Wel een gave config en zo te zien helemaal naar zijn eigen smaak en daar houd ik van. 8)

[ Voor 39% gewijzigd door GeeMoney op 12-07-2021 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
GeeMoney schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Veiligheidspakket plus
Akoestische zijruiten
Opbergpakket
Audi ringen zwart pakket
IRoad dashcam X10 4K UHD - 2 kanaals
Zonder type/technologie aanduiding
En het belangrijkste: Gekko instap LED

Zal je tegenvallen... Die Gekko LED is toch al snel een optie van € 139,95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
GeeMoney schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Daar zit nog wel een aardig prijsverschil tussen hoor.
Ik heb een iets uitgebreidere uitvoering in de E-tron 55 maar dan moet je wel denken aan ruim 100k + .
En sommige van zijn opties zijn (nofi) niet heel erg prijzig hoor.

Wel een gave config en zo te zien helemaal naar zijn eigen smaak en daar houd ik van. 8)
Daar ga je nog van terugkomen, zijn config zal al snel naar 85k gaan. Toch serieus geld. Veel plezier ermee @Jorik. Sowieso foto's delen als hij er is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tomtom901 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Daar ga je nog van terugkomen, zijn config zal al snel naar 85k gaan. Toch serieus geld. Veel plezier ermee @Jorik. Sowieso foto's delen als hij er is _/-\o_
Dan scheelt dat dus gewoon bijna 30k ;).
Een 55 in dezelfde trim is dus gewoon nog echt een stuk duurder en geen kwestie van 1 of 2 pakketjes laten vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 12-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
GeeMoney schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Een 55 in dezelfde trim is dus gewoon nog echt een stuk duurder en geen kwestie van 1 of 2 pakketjes laten vallen.
Kom op ongeveer 103k uit, maar is alsnog een goeie 18k, wat serieus geld is. Dan heeft de e-tron ook nog de serieuzere assistentiesystemen wat een dikke plus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Laatst online: 06-03 12:21
Prachtige configuratie (maar zou gek zijn als ik dat niet vond, lijkt nogal op de mijne...)

Had je nog opties over die je niet hebt aangevinkt? :)

Ik zie dat jij type aanduiding hebt weggelaten, je kunt ze nu ook via de dealer in het zwart bestellen.

Veel plezier met het wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
GeeMoney schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:21:
[...]

https://voorraad.audi.nl/...cruise-control-21--velgen

Deze bv. Zal niet helemaal overeen komen qua opties, maar komt aardig in de buurt. €87k maar wel met 8% bijtelling en gelijk rijden.
Overigens heeft de 50 ook 313pk en quattro, maar zelfs een 55 is ook wel te vinden uit my20 met 8% bijtelling.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
tomtom901 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:09:
@Jorik. Sowieso foto's delen als hij er is _/-\o_
Ik hoop dat de dealervelgen op tijd zijn, anders wordt 't helaas oktober voor de foto's er zijn.
MarcCar schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:55:
Prachtige configuratie (maar zou gek zijn als ik dat niet vond, lijkt nogal op de mijne...)

Had je nog opties over die je niet hebt aangevinkt? :)
Haha, nee, vrij weinig. Heb bijv. Sonos en de Comfort Key overgeslagen.
MarcCar schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:55:
Ik zie dat jij type aanduiding hebt weggelaten, je kunt ze nu ook via de dealer in het zwart bestellen.
Er komt een wrap omheen, dus hoe minder van dat soort zaken erop, hoe beter. Heb 't nu ook niet op m'n A1 en vind 't eigenlijk wel clean staan. Het "e-tron" logo zit sowieso in de bumper.
Isheara schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:58:
Deze bv. Zal niet helemaal overeen komen qua opties, maar komt aardig in de buurt. €87k maar wel met 8% bijtelling en gelijk rijden.
Overigens heeft de 50 ook 313pk en quattro, maar zelfs een 55 is ook wel te vinden uit my20 met 8% bijtelling.
We hebben wel een proefrit gedaan in een "gewone" e-tron, maar ik vond 'm wat te lomp/log/groot. De Q4 voelt veel wendbaarder, terwijl deze van binnen nog erg ruim is. Verder zit het in hele kleine dingen, zoals echte knoppen voor de climate control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Ik snap je keus wel, begrijp me goed, ik vind de Q4 ook mooier en moderner (het wachten is op de 2022 facelift van de eTron), en qua binnenruimte is ie bijna even groot als de eTron (behalve de kofferbak).

Het is een vette configuratie, ruim boven mijn budget, maar dan kom je wel in eTron prijsklasse, vandaag mijn vraag.

Niets dan lof over je keuze…heb je een direct set besteld qua velgen?, zoja welke, ik ben ook nog zelf aan het kijken voor een set… dank! (Mag ook via pm)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
Isheara schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:35:
Niets dan lof over je keuze…heb je een direct set besteld qua velgen?, zoja welke, ik ben ook nog zelf aan het kijken voor een set… dank! (Mag ook via pm)
We vonden alle "standaard" velgen uit de configurator niet echt heel bijzonder, dus toen kwam de verkoper met een boekje aanzetten met Audi dealer velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUAWQvIzjJUD-wzkB6lKxey9aUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BPPT6Nk6oIumhxSDik0J3Cn.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn gegaan voor Style 9 Zwart gepolijst in 22 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Laatst online: 05-09 23:43
Jorik schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:10:
[...]

We vonden alle "standaard" velgen uit de configurator niet echt heel bijzonder, dus toen kwam de verkoper met een boekje aanzetten met Audi dealer velgen.

Is dat niet funest voor je actieradius? Heb me altijd laten vertellen dat de velgen die bij EV’s worden geleverd een bepaald design hebben om de actieradius te verhogen - vandaar dat ze niet altijd zo mooi zijn als gewend bij andere auto’s

Enfin, voor mij: ik wacht nog tot eind Juli tot de Sportback beschikbaar komt. Ga van een c-segmenter naar deze auto, omdat mijn werkgever heeft besloten dat zo veel mogelijk elektrisch wordt en benzine autos worden je onmogelijk gemaakt. Een andere mogelijkheid is de EQA maar om een of andere reden vind ik die auto doodsaai ogen.

Wat ik voor ogen heb:

- Sportback 40 Competition S
- Wit met zwart-pakket, spiegelkappen zwart, Audi-ringen zwart
- Die 5-Y spaak velgen in Grijs/Zwart
- Comfort Pakket
- Ambient Light pakket

[ Voor 32% gewijzigd door the-hyrax op 13-07-2021 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 25-07 10:36
Jorik schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:10:
[...]

[Afbeelding]

Ben zelf voor de Style 4 Antraciet/gepolijst gegaan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancypants1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-01-2022
Hallo iedereen,

Ik ben aan het overwegen om een EV aan te schaffen. Ik twijfel op dit moment nog tussen een enyaq en een Q4.

Ik vroeg me af hoe performant de audi app is, het is voor mij belangrijk dat ik vanaf mijn smartphone de standverwarming of -koeling kan gebruiken alsook laadtijden e.d. kan instellen.

De skoda app, gebasseerd op de reviews in appstores en op tweakers, is niet echt stabiel lijkt mij.

Ik vroeg me af hoe stabiel de audi app draait. Als ik de reviews lees van de meest recente update in de apple app store is dit niet echt veelbelovend. Heeft iemand hier ervaring mee die hij/zij wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
@kdoornbo Hoeveel km rijd je per dag/week en kun je bij je werk/thuis gemakkelijk (lees: terwijl je auto geparkeerd staat) laden?
Ben je er nog?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Hier ook de Q4 besteld:

Audi Q4 e-tron Sportback Launch Edition S Competition 50 Quattro
Kleur: Mythoszwart metallic
Velgen: 21 inch 5-arm-rotor-aero zwart glansgedraaid
Bekleding: Micro-fibre Dynamica/Mono.pur 550 Black
Interieur: S line Dynamica/Mono.pur
MMI navigatie pro (incl. AR)
Veiligheidspakket plus
Sonos premium soundsystem
Contour/ambiente lichtpakket
Comfortsleutel (incl. achterklep met virtual pedal)
Comfortpakket plus
Ambiente lichtpakket plus
3-zone airconditioning
Opbergpakket
Akoestisch glas voordeuren
Audi ringen zwart pakket
Zonder type aanduiding

Eind november aflevering (voor nu) 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 15-07-2021 01:08 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
Isheara schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:58:
Ik rij voor werk rond de 150 per dag Ik kan straks thuis makkelijk laden.

Enige probleem lijken me de vakanties in Italie en Spanje . Dat wordt 5 of 6 keer half uurtje extra ben ik bang ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Tja lastige afweging...als je teveel uitrusting moet opgeven zou ik voor de aangeklede 35 gaan...

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:01
Isheara schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:56:
Tja lastige afweging...als je teveel uitrusting moet opgeven zou ik voor de aangeklede 35 gaan...
Persoonlijk heb ik nooit de 35 overwogen. Het is gewoon net te weinig range van 250~ km in de praktijk t.o.v. de 40 met zijn ~400 km. Daarnaast laad je ook nog eens langzamer 100kw max laden tegenover 125 max laden van de 40. Het is uiteraard een geldkwestie en persoonlijke keuze.

Zelf ben ik voor de Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition Advanced Plus gegaan:

Incl. alle stadnaard opties zoals de warmtepomp, panoramadak etc
Typhoongrijs metallic
Optiepakket zwart
Akoestische zijruiten in de voorportieren
Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraaid
Zonder motoraanduiding

Ben erg benieuwd! Eerste EV ooit voor mij. Iemand enig idee wat de levertijden zijn (via Leaseplan)? Ik heb de auto 9 juli besteld maar behalve de akkoordverklaring nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Fancypants1 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:07:
Hallo iedereen,

Ik ben aan het overwegen om een EV aan te schaffen. Ik twijfel op dit moment nog tussen een enyaq en een Q4.

Ik vroeg me af hoe performant de audi app is, het is voor mij belangrijk dat ik vanaf mijn smartphone de standverwarming of -koeling kan gebruiken alsook laadtijden e.d. kan instellen.

De skoda app, gebasseerd op de reviews in appstores en op tweakers, is niet echt stabiel lijkt mij.

Ik vroeg me af hoe stabiel de audi app draait. Als ik de reviews lees van de meest recente update in de apple app store is dit niet echt veelbelovend. Heeft iemand hier ervaring mee die hij/zij wil delen?
Met mijn E-tron werkt hij perfect.
Als je een Apple Watch hebt is het helemaal super.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 13-07-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Pollux89 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:08:
Persoonlijk heb ik nooit de 35 overwogen. Het is gewoon net te weinig range van 250~ km in de praktijk t.o.v. de 40 met zijn ~400 km. Daarnaast laad je ook nog eens langzamer 100kw max laden tegenover 125 max laden van de 40. Het is uiteraard een geldkwestie en persoonlijke keuze.
Heb je zijn vraag ook gelezen? Fijndat jij budget hebt voor een aangeklede 40, maar dat was zijn vergelijking niet.

Keep rolling sixes!

Pagina: 1 ... 3 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.