Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:01
Isheara schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Heb je zijn vraag ook gelezen? Fijndat jij budget hebt voor een aangeklede 40, maar dat was zijn vergelijking niet.
Hij geeft aan eerder voor een aangeklede 35 te kiezen dan een wat uitgekledere 40. Ik zou die keuze dus persoonlijk niet maken met een vast budget en geef aan waarom. Ik zou dus sowieso altijd voor de 40 gaan met grotere range. Ik denk toch dat je spijt gaat krijgen als je na elke 200 km weer aan de laadpaal staat. Daarnaast laad je ook nog eens langzamer op.

[ Voor 6% gewijzigd door Pollux89 op 13-07-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Pollux89 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:08:
[...]

Persoonlijk heb ik nooit de 35 overwogen. Het is gewoon net te weinig range van 250~ km in de praktijk t.o.v. de 40 met zijn ~400 km. Daarnaast laad je ook nog eens langzamer 100kw max laden tegenover 125 max laden van de 40. Het is uiteraard een geldkwestie en persoonlijke keuze.

Zelf ben ik voor de Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition Advanced Plus gegaan:

Incl. alle stadnaard opties zoals de warmtepomp, panoramadak etc
Typhoongrijs metallic
Optiepakket zwart
Akoestische zijruiten in de voorportieren
Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraaid
Zonder motoraanduiding

Ben erg benieuwd! Eerste EV ooit voor mij. Iemand enig idee wat de levertijden zijn (via Leaseplan)? Ik heb de auto 9 juli besteld maar behalve de akkoordverklaring nog niks gehoord.
Ik bestel via mijn werkgever ook bij leaseplan, week na de bestelling bericht in de app dat de auto besteld was en week later de verwachte leverweek 35.
Auto is besteld bij van udenhout den Bosch en die geven 33 op.
Ingevoerd op 24 mei
goedgekeurd door wagenpark beheer op 2 juni
in de app van LP op 7 juni de verwachte levertijd te zien

[ Voor 40% gewijzigd door hens72 op 13-07-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
GeeMoney schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:36:
[...]

Met mijn E-tron werkt hij perfect.
Als je een Apple Watch hebt is het helemaal super.
Mag ik vragen wat de Apple watch hier aan toe voegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:42
hens72 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:38:
[...]

Mag ik vragen wat de Apple watch hier aan toe voegt?
Met 1 druk op de knop laden of klimaat regeling activeren en actueel je resterende lading zien op je horloge zonder de app of je telefoon te hoeven pakken/verversen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
GeeMoney schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:41:
[...]

Met 1 druk op de knop laden of klimaat regeling activeren en actueel je resterende lading zien op je horloge zonder de app of je telefoon te hoeven pakken/verversen :).
Dank je voor je snelle reactie, reden om er een aan te schaffen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-05 19:49
Pollux89 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:25:
Hij geeft aan eerder voor een aangeklede 35 te kiezen dan een wat uitgekledere 40. Ik zou die keuze dus persoonlijk niet maken met een vast budget en geef aan waarom. Ik zou dus sowieso altijd voor de 40 gaan met grotere range. Ik denk toch dat je spijt gaat krijgen als je na elke 200 km weer aan de laadpaal staat. Daarnaast laad je ook nog eens langzamer op.
En waarop baseer je die aannames? Je bent zelf (nog) geen EV rijder. Wat weet jij dan nu al van effectieve lading en range? Van horen zeggen? Wat is het effectieve tijdsverschil tussen 100 en 125 kW laden dan volgens jou?

Sneller laden als je slaapt is totaal onbelangrijk, in een nachtje is de accu met 7,4kW ook vol…sterker nog…met een granny laad je de auto in een nacht ook weer op, dus 7,4kW is inderdaad minder dan 11kW maar in de praktijk overbodig: je laadt met een EV als je kunt en (normaliter) niet als je moet zoals een ICE.

De 35 is nog steeds prima toegerust qua accu, vandaar mijn vraag om de te rijden afstanden per dag. Met 150km per dag en laadmogelijkheid thuis is de range van een 35 ook prima te doen.

Op vakanties en met uitzonderingen sta je inderdaad af n toe bij de (snel)lader…en dan? Dan zet @kdoornbo lekker zijn dakje open en geniet van het zonnetje (wat ie in de LE standaard dus kan vergeten).

Je aanname dat de range maar 200km zou zijn is uit de lucht gegrepen en niet representatief als gemiddelde, maar als uiterste. De Advanced plus heeft een warmtepomp dus efficiënter bij lagere temperaturen.

Volgens de EV database: https://ev-database.nl/auto/1179/Audi-Q4-e-tron-35

Praktische Actieradius tussen 200 - 420 km

Stad - Winter * 280 km
Snelweg - Winter * 200 km
Gecombineerd - Winter * 240 km

Stad - Zomer * 420 km
Snelweg - Zomer * 260 km
Gecombineerd - Zomer * 325 km

Als je dagelijks 150 km rijdt is dat dus prima te doen.

Mijn vrouw rijdt in een e2008 met een praktische range van 240-300km met een netto capaciteit van 45kWh. De accu van de 35 is netto 15% groter.

Als @kdoornbo dan de keus heeft tussen een LE advanced plus of een standaard LE heb je toch veel meer (rij)plezier aan de eerste? Ja je laadt iets vaker maar je zit in een auto die een stuk leuker is uitgerust, en daar heb je altijd meer lol aan..

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:58
Mooie discussie ..ieder zijn eigen keuze maar ik ben blij dat jullie hier de discussie voeren .. helpt mij weer in de moeilijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
@kdoornbo Kies je voor Uitrusting boven uitvoering in dit geval?

Ik heb zelf ook de 35 als backup aangehouden voor het geval mijn 40 configuratie werd afgekeurd. Dan was ik eerder in motor omlaag gegaan dan opties te schrappen. Dan maar wat vaker laden. Inmiddels zelf ook geen range anxiety meer, want dat is een leerproces, daarom zou ik de keus voor een 35 ook zo prima willen maken mocht dat echt nodig zijn geweest :)

Succes met je keuze! Welke kleur neem je?

[ Voor 75% gewijzigd door Isheara op 13-07-2021 19:26 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Isheara schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:07:
[...]

En waarop baseer je die aannames? Je bent zelf (nog) geen EV rijder. Wat weet jij dan nu al van effectieve lading en range? Van horen zeggen? Wat is het effectieve tijdsverschil tussen 100 en 125 kW laden dan volgens jou?

Sneller laden als je slaapt is totaal onbelangrijk, in een nachtje is de accu met 7,4kW ook vol…sterker nog…met een granny laad je de auto in een nacht ook weer op, dus 7,4kW is inderdaad minder dan 11kW maar in de praktijk overbodig: je laadt met een EV als je kunt en (normaliter) niet als je moet zoals een ICE.

De 35 is nog steeds prima toegerust qua accu, vandaar mijn vraag om de te rijden afstanden per dag. Met 150km per dag en laadmogelijkheid thuis is de range van een 35 ook prima te doen.

Op vakanties en met uitzonderingen sta je inderdaad af n toe bij de (snel)lader…en dan? Dan zet @kdoornbo lekker zijn dakje open en geniet van het zonnetje (wat ie in de LE standaard dus kan vergeten).

Je aanname dat de range maar 200km zou zijn is uit de lucht gegrepen en niet representatief als gemiddelde, maar als uiterste. De Advanced plus heeft een warmtepomp dus efficiënter bij lagere temperaturen.

Stad - Winter * 280 km

Stad - Zomer * 420 km
Snelweg - Zomer * 260 km

Mijn vrouw rijdt in een e2008 met een praktische range van 240-300km met een netto capaciteit van 45kWh. De accu van de 35 is netto 15% groter.

Als @kdoornbo dan de keus heeft tussen een LE advanced plus of een standaard LE heb je toch veel meer (rij)plezier aan de eerste? Ja je laadt iets vaker maar je zit in een auto die een stuk leuker is uitgerust, en daar heb je altijd meer lol aan..
Een tweede auto met weinig range is altijd prima, aangezien je nog een auto hebt met meer range. Als je nooit meer dan 125 km enkele reis rijdt is een 35 prima, maar als je regelmatig eroverheen gaat zonder garantie op een laadplek op je bestemming is het toch knap vervelend. Mijn ervaring is vooral dat het vervelend is als je bijvoorbeeld een weekendje weg wil naar de Ardennen of Friesland. Het kan dan niet zonder ergens te snel laden. In je eentje ergens langs de snelweg is nog ok, met je gezin not so much.

Op een reis Italië, maakt het niet zoveel uit of je 30 of 40 minuten per stop moet laden, dan moet je toch al pauzeren.

Een 35 nemen zou ik eerder een Enyaq 80 nemen of een minder luxe 40. Tenzij de Q4 35 je 2e auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
Isheara schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:24:
@kdoornbo Kies je voor Uitrusting boven uitvoering in dit geval?
Zo denk ik er nu wel over ja . Vind die virtual cockpit en sportstoelen toch wel erg lekker om te hebben.En de velgen van die Launch edition vind ik lelijk.
Het is dat of minder stilstaan op vakantie.

Blijft lastige keuze.

Is het skiluik trouwens ook alleen met optie te kiezen ? Kan dat echt nergens vinden maar zie hem op filmjes bij de ene wel en bij de andere niet.

Het gaat Kieselgrijs of Typhoongrijs worden. Of helemaal Mythoszwart. want ik vind de grijze voorkant nog een dingetje.

[ Voor 14% gewijzigd door kdoornbo op 13-07-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
In het geval van @kdoornbo is 150km per dag en thuis laden een prima verantwoording voor de 35. En anders is 20 minuten bij de snellader ook geen straf. Het vergt alleen iets meer planning.

Ik ga met de tweede auto (dus de e2008) op vakantie want mijn q4 ga ik niet privé rijden. Een beetje plannen tijdens de vakanties is wel noodzakelijk maar ach…dan heb je vakantie.

In het weekend een langer ritje gaat ook prima want zeker in NL vrijwel overal laadmogelijkheden en anders heb ik de granny voor bij vrienden/ouders/kennissen aan de stroom, mocht het echt noodzakelijk zijn.

Nogmaals, die paar uitzonderingen zouden voor mij geen reden zijn om in de uitrusting te schrappen..

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Isheara schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:07:
[...]

Stad - Winter * 280 km

Stad - Zomer * 420 km
Snelweg - Zomer * 260 km

Je kunt wel zo bijdehand gaan doen maar tegenwoordig kun je alles wel vinden en zijn er genoeg personen die deze testen uitvoeren en publiceren. Net als waar jij zojuist je gegevens vandaan haalt. Of is dit je eigen data? ;) Je snapt volgens mij wel mijn punt. Uiteraard heb ik het niet over 's avonds/nachts laden maar juist voor de wat langere afstanden. Vooral omdat het toch eerder in je achterhoofd meespeelt dat je eerder of vaker moet laden. Er is zelfs een woord voor: "Range Anxiety" in mooi Engels. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk maar ik persoonlijk zal altijd de grotere batterij zwaarder laten wegen.

Overigens is een 35 LEA gelijk aan een 40 LEA+ in prijs (scheelt een paar honderd euro). Overigens ben ik het wel met je eens dat de LEA+ een stuk aantrekkelijker is van de LEA. Voor mij zit dat hem met name in het panoramadak en de warmtepomp. Je raadt het al, voor de extra range :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
@Pollux89 Je leest niet: zijn keus is tussen een Launch edition 40 of een launch edition advanced plus 35…daar zit nogal wat verschil in qua uitrusting.

Jouw aannames zijn uit de lucht gegrepen en komen niet overeen met de cijfers van de EV-database die zo’n beetje de autoriteit is op het gebied van betrouwbare EV data,

Nogmaals: Als een kleinere accu ook voorziet om 40-45 weken per jaar te voldoen zonder uitdagingen qua laden zou voor mij een grotere accu niet een doorslaggevende reden om af te zien op uitrusting.

Dat jij daar als leek qua EV rijden anders over denkt is prima…het is voor @kdoornbo hier een budget kwestie.

Overigens is het effect van de warmtepomp volgens velen verwaarloosbaar (in landen zoals NL) maar met een kleinere accu helpen alle beetjes. Het panoramadak zou mij in ieder geval meer rijplezier geven dan die paar keer dat ik eens tijdens een langer ritje moet laden.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
kdoornbo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:30:

Zo denk ik er nu wel over ja . Vind die virtual cockpit en sportstoelen toch wel erg lekker om te hebben.En de velgen van die Launch edition vind ik lelijk.

Blijft lastige keuze.
Vergeet niet dat de omlijstingen van grill en wielkasten zwart plastic is bij de LE en gespoten typhoon grijs lak bij de Advanced plus :)
Is het skiluik trouwens ook alleen met optie te kiezen ? Kan dat echt nergens vinden maar zie hem op filmjes bij de ene wel en bij de andere niet.
Alleen bij leer is de achterbank 40:20:40 deelbaar, dus die 20% is je “skiluik”

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
Isheara schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:46:
@Pollux89 Je leest niet: zijn keus is tussen een Launch edition 40 of een launch edition advanced plus 35…daar zit nogal wat verschil in qua uitrusting.

Dat jij daar als leek qua EV rijden anders over denkt is prima…het is voor @kdoornbo hier een budget kwestie.
Hij zegt letterlijk: "Moet nog wel de keuze maken of het de 35 Launch edition Advanced Plus gaat worden of de 40 Launch edition"

Audi Q4 e-tron Launch edition 40 = 48.295 euro
Audi Q4 e-tron Launch edition Advanced Plus 35 = 57.045 euro
Audi Q4 e-tron Launch edition Advanced 40 = 57.565 euro

Het lijkt mij dus om de LEA+ 35 of de LEA 40 te gaan. Lastige keuze! Panoramadak maakt de auto toch wel een stuk luxer gevoelsmatig. Uiteindelijk maak je de keuze zelf. Ik zou voor de 40 gaan of 3.500 euro extra uitgeven voor de LEA+ 40. Succes met je keuze!

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
kdoornbo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:29:
Vandaag dealer gesproken . Kan in week 47 geleverd worden is de bedoeling.
Moet nog wel de keuze maken of het de 35 Launch edition Advanced Plus gaat worden of de 40 Launch edition. Meer laat het budget jammer genoeg niet toe.

Ik neig naar de Launch edition Advanced Plus 35
@Pollux89 hier is zijn initiële vraag….

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
kdoornbo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:30:
Het is dat of minder stilstaan op vakantie.
En hier is de andere post…LE is niet voorzien van Virtual cockpit en sportstoelen, advanced wel…dus zoals ik het lees gaat echt om de 40 LE (geen advanced) met waarschijnlijk een aantal opties, en de 35 LE advanced Plus.

Maar misschien kan @kdoornbo uitsluitsel geven _/-\o_

Edit: je gebruikt april prijslijst. Hier is de nieuwe van 1 juli https://forms.audi.nl/~/m...t/Prijslijst_Audi_Q4.ashx

[ Voor 11% gewijzigd door Isheara op 13-07-2021 21:40 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
35 e-tron Launch edition Advanced
Elektrisch 5deuren Automatisch(1) CO₂: 0g/km € 51.750,00 € 734,94 **

40 e-tron Launch edition
Elektrisch 5deuren Automatisch(1) CO₂: 0g/km € 51.500,00 € 729,12 **

Sorry ..mijn fout het gaat dus niet om de plus maar om de Advanced
En panoramadak kan ik dus al helemaal schudden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
wimbre schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:25:

Heb gelijk een vraag: Ik lees dat men na de bestelling de voortgang in het proces volgt. Hoe/ waar kun je dat doen en welke info heb je dan nodig?

Hoor het graag.

Alvast bedankt!
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Dan nog zou ik de 35 Advanced nemen, afgezien van warmtepomp, dak en assistentie pakket is de LE imho te kaal uitgerust om de keus in het voordeel van de 40 te laten vallen.

Je beperktere range is echt alleen op langere ritten een kleine uitdaging: je moet eerder laden. That’s it.
Jij kunt alleen zelf bepalen hoe vaak je meer dan (laten we zeggen) 200-250 km in 1 rit rijdt zonder mogelijkheid om op bestemming te laden. Snelladen kun je overal, dus dat kost je Max 15-30 minuten om daarna gewoon thuis te komen en daar weer vol te laden.

Vakantie is sowieso balanceren met range en effectief laden, hoe groot je accu ook is.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
@Isheara
Dank voor de meest recente lijst. Scheelt overigens niet veel punt blijft staan. Alhoewel het toch allemaal anders blijkt te zitten 8)7 Het is in ieder geval wel duidelijk dat ik meer richting range neig en jij naar de uitrusting (als je zou moeten kiezen).

Anyways, ben nu wel benieuwd welke uitvoering jij voor bent gegaan? Of ook nog aan het twijfelen? Ik heb overigens niet de hele thread doorgelezen mocht je het al ergens gepost hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Pollux89 op 13-07-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
@Pollux89 Omdat ik de kleur keus te beperkt vond helaas niet voor de S Line gekozen.
Ik vond de Navarra blauw te hard, en ben voor mijn configuratie gegaan voor:

40 LE Advanced plus uitvoering:
- Geiser blauw
- MMI navigatie pro
- Dynamic pakket
- Sonos premium soundsystem
- Privacy glas
- Opbergpakket
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Comfortpakket
- Akoestische zijruiten in de voorportieren.

Wacht nu op contract LM, heb inmiddels akkoord WG.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 25-01 10:09
Ik heb mijn Q4 bij Pouw besteld en heb toegang tot een “mijn audi” pagina waar alle details en status updates staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
ApOE schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:58:
[...]

Ik heb mijn Q4 bij Pouw besteld en heb toegang tot een “mijn audi” pagina waar alle details en status updates staan
Is dat een login op Pouw.nl of gaat dat via de MyAudi app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:27
Ik heb een link van Pouw gekregen.
kdoornbo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:40:
35 e-tron Launch edition Advanced
Elektrisch 5deuren Automatisch(1) CO₂: 0g/km € 51.750,00 € 734,94 **

40 e-tron Launch edition
Elektrisch 5deuren Automatisch(1) CO₂: 0g/km € 51.500,00 € 729,12 **

Sorry ..mijn fout het gaat dus niet om de plus maar om de Advanced
En panoramadak kan ik dus al helemaal schudden
En je wilt perse de Audi? Het is of kiezen voor een beetje opties (want ook de advanced is kaal hoor) of een beetje range. Bij andere merken zijn beide wellicht te combineren :)

[ Voor 65% gewijzigd door ephymerous op 14-07-2021 08:52 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Laatst online: 24-04 08:33
Kan iemand mij vertellen hoe het in zijn werk gaat als je een auto bij de dealer via LeasePlan wilt bestellen? Want mijn vorige auto heb ik gewoon een mailtje naar LP gestuurd "deze wil ik" en that's it, maar nu wil ik via een bepaalde dealer omdat ze me goed hebben geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 21:04
Pollux89 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Hij zegt letterlijk: "Moet nog wel de keuze maken of het de 35 Launch edition Advanced Plus gaat worden of de 40 Launch edition"

Audi Q4 e-tron Launch edition 40 = 48.295 euro
Audi Q4 e-tron Launch edition Advanced Plus 35 = 57.045 euro
Audi Q4 e-tron Launch edition Advanced 40 = 57.565 euro

Het lijkt mij dus om de LEA+ 35 of de LEA 40 te gaan. Lastige keuze! Panoramadak maakt de auto toch wel een stuk luxer gevoelsmatig. Uiteindelijk maak je de keuze zelf. Ik zou voor de 40 gaan of 3.500 euro extra uitgeven voor de LEA+ 40. Succes met je keuze!

bron
Ik zat zelf ook te twijfelen tussen een 'kale' 40 of aangeklede 35. Ik heb uiteindelijk Audi Q4 e-tron Launch edition Advanced Plus 35 gekozen. Ik neem het meer moeten laden met de vakantie of lange reis op de koop toe, wat waarschijnlijk maar paar keer per jaar is. Je rijdt elke dag in een veel mooier afgewerkte auto met ook virtual cockpit, navigatie, ACC en ook nog een panoramadak en vergeet ook niet de dansende ledjes aan de voor- en achterkant van de auto. Ik denk dat de warmtepomp in de winter ook wel iets zal helpen verder. Verder is de auto ook weer 130 kg lichter, wat ook scheelt in energieverbruik en betere wendbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
the-hyrax schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:48:
Kan iemand mij vertellen hoe het in zijn werk gaat als je een auto bij de dealer via LeasePlan wilt bestellen? Want mijn vorige auto heb ik gewoon een mailtje naar LP gestuurd "deze wil ik" en that's it, maar nu wil ik via een bepaalde dealer omdat ze me goed hebben geholpen.
Ik heb moeten inloggen bij Mijn Leaseplan en daar staat de mogelijkheid om een nieuwe auto uit te zoeken. Deze optie moet geloof ik wel worden aangevinkt door een medewerker van Leaseplan. Deze optie zetten ze dan voor een bepaalde tijd open zodat je de tijd hebt om een nieuwe auto uit te zoeken in het portaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
ephymerous schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:51:
[...]

[...]
En waar leidt die link je naar toe?

Mijn dealer, waar de Audi nu besteld is, zegt het niets nl.

Ook de mogelijkheid om in te loggen (zoals bij Pouw) zegt hen blijkbaar niets.

Even voor de goede orde, ik heb het dus over het volgen van een bestelde Audi dus niet één waar ik al mee rijdt😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Via https://pouw.honeymoonnet.nl/ en dan met een specifieke toevoeging voor de bestelling. Zie screenshot hieronder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBNarJxelHFOVPTMcZ-0wSppOco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrRPAJx3xNoAZPSGlRCGkZMu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door MarcCar op 14-07-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
MarcCar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:57:
Via https://pouw.honeymoonnet.nl/ en dan met een specifieke toevoeging voor de bestelling. Zie screenshot hieronder...
Dankje voor de screenshot. Ik zal dat doorgeven aan de dealer.

En dan kun je hier dus de status en updates zien m.b.t. de verwachte week van aflevering. Zijn er dan ook daadwerkelijk regelmatig wijzigingen te zien of staat die info er dan vele weken ongewijzigd?

Zou die info overigens rechtstreeks gevuld worden vanuit Audi of zou de dealer die informatie van Audi ontvangen en deze in hun systeem verwerken zodat de koper deze kan raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16
Ik heb een zelfde soort 'Mijn Audi pagina'. Ook een honeymoon.net URL.
Wel heb ik het gevoel dat die 'handmatig' geupdate wordt door de dealer.
Dat ze zelf zien wat de status is bij Audi, en die dan verwerken in de site.
Zelf ben ik bij bolletje 2, daar staat dan bij mij de bouw-week.
Waarbij ik nu ineens zie dat aflevering niet meer week 37 is, maar is ineens 40 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
ephymerous schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:51:
[...]

[...]

En je wilt perse de Audi? Het is of kiezen voor een beetje opties (want ook de advanced is kaal hoor) of een beetje range. Bij andere merken zijn beide wellicht te combineren :)
Skoda of Volkswagen id 4 zeker ? Of heb je een ander idee ?
Vind die echt van binnen vreselijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
marcelmg2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:21:
Ik heb een zelfde soort 'Mijn Audi pagina'. Ook een honeymoon.net URL.
Wel heb ik het gevoel dat die 'handmatig' geupdate wordt door de dealer.
Dat ze zelf zien wat de status is bij Audi, en die dan verwerken in de site.
Zelf ben ik bij bolletje 2, daar staat dan bij mij de bouw-week.
Waarbij ik nu ineens zie dat aflevering niet meer week 37 is, maar is ineens 40 geworden.
Ik hoorde van de LM dat hij gisteren 2 Q4 besteld waarvan de verwachte leverdatum 1 november is. Maar als ik andere besteldata zie lijkt mij dat wat optimistisch.

[ Voor 5% gewijzigd door wimbre op 14-07-2021 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
kdoornbo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Skoda of Volkswagen id 4 zeker ? Of heb je een ander idee ?
Vind die echt van binnen vreselijk saai.
Ik heb het zelf niet gecheckt of het wat is maar collega’s met minder budget waren ook geïnteresseerd in de Q4 maar hebben uiteindelijk gekozen voor de EQA en Hyundai Ionic. Geen idee of die qua binnenruimte vergelijkbaar zijn.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Zou deze technologie al in de Q4 zitten die later kan worden geactiveerd?
https://www.businesswire....s-Digital-Key-Release-3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
the-hyrax schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:56:
Zou deze technologie al in de Q4 zitten die later kan worden geactiveerd?
https://www.businesswire....s-Digital-Key-Release-3.0
myAudi

myAudi is uw toegang tot de digitale wereld van Audi. U kunt er belangrijke auto-informatie bekijken, uw gegevens beheren via de portal of de app en uw toepassingen configureren en personaliseren. Digitale onderhoudsherinneringen, persoonlijke autodetails, een autostatusrapport of Audi nieuws: dit en nog veel meer is met een druk op de knop beschikbaar, thuis op uw pc of onderweg in de myAudi-app. Na aanmelding in de myAudi-app of in de myAudi-portal kunt u als Audi connect-gebruiker bovendien op u persoonlijk toegesneden features benutten, zoals het met de smartphone bedienen van de portiersloten van uw auto. U kunt ook de instellingen van de door u gebruikte functies veranderen en navigatiebestemmingen naar uw Audi versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:16

Trackerfire

BTC HODLER

Zijn er hier ook nog mensen die de Sportback hebben besteld? En zo niet, waarom niet ;-) of überhaupt niet overwogen?

Zelf heb ik hem wel besteld, mede omdat ik de Etron Sportback ook erg geslaagd vond in de showroom.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Van de eTron vond ik de Sportback mooier maar van de q4 absoluut niet. Hij klopt op de een of andere manier niet.

Ook de achterspoiler op de ruit ziet er uit als…we zijn iets vergeten dus dat plakken we er nog even op. Mislukt imho en ziet er uit als een Honda hybride en de oude Mercedes coupe…

Kijk ook even naar verschillende reviews op YouTube…. De reacties zijn niet mals.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
wimbre schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Ik hoorde van de LM dat hij gisteren 2 Q4 besteld waarvan de verwachte leverdatum 1 november is. Maar als ik andere besteldata zie lijkt mij dat wat optimistisch.
Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn Audi wordt afgeleverd in week 44/45 (aldus de voorlopige prognose). Besteld in week 28. Levertijd komt daarmee uit op 14 weken ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AQ40
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-12-2021
Mijn Q4 is ook besteld (week 28), levering wordt verwacht in week 47. Toch spannend of hij er echt voor het einde van het jaar zal zijn. Dealer (Pouw) begon al over eventuele issues met levering door chip tekorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Ik ga de dealer hier aan houden:

"Mocht je de auto nu nog nieuw bestellen wordt hij in week 45 (gegarandeerd) geleverd!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-05 16:56
ApOE schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:44:

"Mocht je de auto nu nog nieuw bestellen wordt hij in week 45 (gegarandeerd) geleverd!"
Ik houd mijn dealer/LM hier ook aan, maar niets op papier is niet afgesproken vrees ik. Mijne is vorige maand besteld, dus zal wel in orde komen, maar dealers blijven zeer onbetrouwbare partners op dit gebied is mijn ervaring. Verkopen >>> beloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ApOE schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:44:

Neefje werkt bij een grote Audi dealer. Leveringen zitten indien nu bestellen op week 48 vanuit Audi. Dus tenzij deze al in bestelling staat, lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk... tenzij de productieplaatsen hebben gereserveerd, maar volgens hem kan dat eigenlijk niet.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
Ga vandaag bestellen!!
Is toch andere kleur geworden

Launch edition Advanced 35 e-tron:
- Geiser blauw
Aanvraag om Privacy glas achteraf te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 01:08:
Zijn er hier ook nog mensen die de Sportback hebben besteld? En zo niet, waarom niet ;-) of überhaupt niet overwogen?

Zelf heb ik hem wel besteld, mede omdat ik de Etron Sportback ook erg geslaagd vond in de showroom.
Ik ga voor de Sportback 40 :). Vind m toch wat sportiever en de lagere Cw waarde is ook handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Trackerfire schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 01:08:
Wel overwogen, maar ik vind de proporties voor mij niet mooi ogen. Ik vind dat een SUV Coupe lang genoeg moet zijn om de aflopende daklijn mooi in proporties te houden. Daarom vind ik een BMW X6 prachtig en de X4 verschrikkelijk.

Alleen de Mercedes GLC Coupe vind ik wat dat betreft een uitzondering.

Maar alles is smaak gevoelig. Ik zou altijd kopen wat ik mooi vind, zonder mij iets aan te trekken van anderen (die ook hun eigen mening mogen hebben uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Trackerfire schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Neefje werkt bij een grote Audi dealer. Leveringen zitten indien nu bestellen op week 48 vanuit Audi. Dus tenzij deze al in bestelling staat, lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk... tenzij de productieplaatsen hebben gereserveerd, maar volgens hem kan dat eigenlijk niet.
Bij mij 13 juli besteld en nu (statusupdate) levering week 30 december. Op welk moment wordt een auto op kenteken gezet (m.i. bepalend voor de bijtelling)? Ik weet niet hoeveel tijd er zit tussen aflevering door Audi en aflevering bij klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
wimbre schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Bij mij 13 juli besteld en nu (statusupdate) levering week 30 december. Op welk moment wordt een auto op kenteken gezet (m.i. bepalend voor de bijtelling)? Ik weet niet hoeveel tijd er zit tussen aflevering door Audi en aflevering bij klant.
Hoe krijg je een statusupdate? Ik heb naar de dealer gebeld voor een update maar zou dit graag ergens online willen kunnen inzien. Ook geen honey url gekregen zoals eerder hier gepost. Ik heb wel een bestelnummer, kan ik daar wellicht iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:57
wimbre schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Registratie (tenaamstelling) in 2021 betekent 12% bijtelling over €40K van de fiscale waarde. Daarboven is het natuurlijk 22%.
Registratie (tenaamstelling in 2022) betekent automatisch 16% bijtelling over €40K van de fiscale waarde en daar boven de reguliere 22%.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 09:02
kdoornbo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:52:
Ga vandaag bestellen!!
Is toch andere kleur geworden

Launch edition Advanced 35 e-tron:
- Geiser blauw
Aanvraag om Privacy glas achteraf te plaatsen.
Mooie kleur. Ik ben ook voor de geiser blauw gegaan.
Waar laat je de privacy glas plaatsen als ik vragen mag? en hoeveel ben je ongeveer ervoor kwijt? wil het ook laten doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
zokiz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Waar laat je de privacy glas plaatsen als ik vragen mag? en hoeveel ben je ongeveer ervoor kwijt? wil het ook laten doen namelijk.
Ik mag het Private glas alleen zelf regelen via dealer die ik zelf uitkies. Niet via dezelfde waar ik hem van krijg want werkgever is heel stellig hierin. Alle extra's mogen achteraf niet geregeld worden via hun.

Het kost via een andere dealer 587 om dit achteraf zelf te doen.

PS Dealer Pouw gaf nu wel aan dat het nog heel spannend gaat worden om het dit jaar rond te krijgen. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door kdoornbo op 15-07-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
zokiz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Ik heb het topic van de Enyac ook een tijdje gevolgd omdat dat eerst mijn vervangende auto zou worden.
Daar zat @Ccreator in, deze is zelfstandige in wrappen, dippen en privacyglass. Veel Enyac rijders zijn nog bij hem langs geweest om het e.e.a. te wrappen of privacy glass te laten plaatsen.

Wellicht dat je hem eens kan vragen wat de mogelijk heden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
krizzziz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Registratie (tenaamstelling) in 2021 betekent 12% bijtelling over €40K van de fiscale waarde. Daarboven is het natuurlijk 22%.
Registratie (tenaamstelling in 2022) betekent automatisch 16% bijtelling over €40K van de fiscale waarde en daar boven de reguliere 22%.
Fiscale aspecten zijn mij wel bekend maar toch bedankt voor de toelichting.

Mijn vraag ging meer over moment tenaamstelling. Als ze hem op 31-12 2021 op mijn naam zetten en pas in 2022 afleveren vind ik dat prima.

Als de fabriek de auto uitlevert zal de info van de auto, naar ik veronderstel, al bekend zijn bij de dealer. Deze kan dan die auto toch op naam zetten ook al is die nog onderweg? Ze gaan echt niet met iedere auto langs de RDW lijkt mij.

Die paar dagen tijdswinst kan net het verschil maken 2021 of 2022 🥶.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:57
wimbre schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Fiscale aspecten zijn mij wel bekend maar toch bedankt voor de toelichting.

Mijn vraag ging meer over moment tenaamstelling. Als ze hem op 31-12 2021 op mijn naam zetten en pas in 2022 afleveren vind ik dat prima.

Als de fabriek de auto uitlevert zal de info van de auto, naar ik veronderstel, al bekend zijn bij de dealer. Deze kan dan die auto toch op naam zetten ook al is die nog onderweg? Ze gaan echt niet met iedere auto langs de RDW lijkt mij.

Die paar dagen tijdswinst kan net het verschil maken 2021 of 2022 🥶.
Hier wordt wel creatief mee omgegaan hoor :). Moet goedkomen.
Ik zou je dealer of leasemij informeren dat 2021 toch wel een verplicht iets is.
Ook qua restwaarde is het nu interessanter om een auto te hebben uit 2021 omdat daar dan de 12% bijtelling van toepassing is.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
kdoornbo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Ik mag het Private glas alleen zelf regelen via dealer die ik zelf uitkies. Niet via dezelfde waar ik hem van krijg want werkgever is heel stellig hierin. Alle extra's mogen achteraf niet geregeld worden via hun.

Het kost via een andere dealer 587 om dit achteraf zelf te doen.

PS Dealer Pouw gaf nu wel aan dat het nog heel spannend gaat worden om het dit jaar rond te krijgen. :'(
Heb jij hem vandaag bij de dealer besteld of bij de LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Wat leuk om jullie ervaringen allemaal te lezen. Vorige week een proefrit gemaakt! En prachtige auto, wel erg jammer dat de file assistentie niet te leveren is. Zit nog even in dubio tussen de onderstaande twee configuraties. Waarbij de eerste net onder de 65k uitkomt, dus geen peilzender, scheelt weer 15 euro lease in de maand. Optie 2 is wel dik 70 euro in de lease duurder tov de eerste optie.

Ben erg benieuwd of ik nog iets belangrijks over het hoofd heb gezien.

40 e-tron Launch edition Advanced Plus
  • Geiserblauw metallic [5Y5Y]
  • Bekleding stof Dynamic [AI]
  • Comfortpakket plus [PYY]
  • Sonos premium soundsystem [9VS]
  • Akoestische zijruiten in de voorportieren [VW6]
  • Trekhaak wegklapbaar [1M6]
  • Privacy glas [QL5]
  • Auroraviolet metallic [JATO02] --> wellicht toch wel toffe kleur, wil heb graag nog ergens in het echt gaan zien.
  • Alles van hierboven +
  • MMI navigatie pro [PYH]
  • Opbergpakket [PYW]
  • Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraaid [55K]
Volgens de leasemaatschappij(Athlon) zou hij nog wel geleverd kunnen worden in 2021.. ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
jeeedeee schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:05:
Wat leuk om jullie ervaringen allemaal te lezen. Vorige week een proefrit gemaakt! En prachtige auto, wel erg jammer dat de file assistentie niet te leveren is. Zit nog even in dubio tussen de onderstaande twee configuraties. Waarbij de eerste net onder de 65k uitkomt, dus geen peilzender, scheelt weer 15 euro lease in de maand. Optie 2 is wel dik 70 euro in de lease duurder tov de eerste optie.

Ben erg benieuwd of ik nog iets belangrijks over het hoofd heb gezien.

• Geiserblauw metallic [5Y5Y]
  • Bekleding stof Dynamic [AI]
  • Comfortpakket plus [PYY]
  • Sonos premium soundsystem [9VS]
  • Akoestische zijruiten in de voorportieren [VW6]
  • Trekhaak wegklapbaar [1M6]
  • Privacy glas [QL5]
  • Auroraviolet metallic [JATO02] --> wellicht toch wel toffe kleur, wil heb graag nog ergens in het echt gaan zien.
  • Alles van hierboven +
  • MMI navigatie pro [PYH]
  • Opbergpakket [PYW]
  • Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraaid [55K]
Volgens de leasemaatschappij(Athlon) zou hij nog wel geleverd kunnen worden in 2021.. ben benieuwd
3zone airco is mi een must. Ziet er anders erg sneu uit op de achterbank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 11:14
sbin schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Ligt er maar net aan of je dat gebruikt toch. Ik heb in de drie jaar dat ik m’n auto rijd nog nooit op de achterbank gezeten. 90% vd tijd zit daar niemand en de andere 10% m’n zoontje van 4.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

[...]

Vorige week gereden in een versie zonder deze optie. Ziet er inderdaad ontzettend cheap uit. Dat doen zelfs de minst dure merken bijna beter. Beschamend eigenlijk. Aan de andere kant wie zit er achterin. Maar goed, vond het zelf een enorme afknapper dus heb de optie wel aangevinkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
[...]

Goede tip :) , daar had ik zo nog niet over nagedacht, misschien ook wel fijn voor dochterlief om dan in elk geval ventilatie te hebben en zelf de temperatuur te kunnen regelen, en om voorin allebei je eigen temperatuur te regelen, zijn we nu ook gewend..

Heb je zonder het opbergpakket eigenlijk wel achterin ook gewoon een vlakke laadvloer? Anders kan ik die wel laten vallen en de 3zone daarvoor in de plaats doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04 17:08
Met het opbergpakket krijg je een vlakke laadvloer (die gelijk is met de opening - anders is de vloer ong 10 cm dieper) met dus een "dubbele bodem" (de plaat is overigens ook op de bodem te leggen zodat je dan de volledige diepte hebt. Daarnaast krijg je een bagage/hondennet en netten achter de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
verbaanr schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:45:
Met het opbergpakket krijg je een vlakke laadvloer (die gelijk is met de opening - anders is de vloer ong 10 cm dieper) met dus een "dubbele bodem" (de plaat is overigens ook op de bodem te leggen zodat je dan de volledige diepte hebt. Daarnaast krijg je een bagage/hondennet en netten achter de stoelen.
Vind 't best wel een beetje bizar dat dit een optie is 🙆🏼‍♂️

Over die drie- one AC: is voorin zónder deze optie gewoon 2-zone climate control? Of dat ook niet? Achterin boeit me eerlijk gezegd niet

[ Voor 12% gewijzigd door the-hyrax op 15-07-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
[...]

Vind 't best wel een beetje bizar dat dit een optie is 🙆🏼‍♂️

Over die drie- one AC: is voorin zónder deze optie gewoon 2-zone climate control? Of dat ook niet? Achterin boeit me eerlijk gezegd niet
Zonder deze optie is het een single zone. Dus geen verschil tussen links en rechts. Tja en dat dit opties zijn... Welkom bij de Duitse auto industrie :) Als je dit soort fratsen niet wil hebben, dan moet je bij Hyundai/KIA of Tesla zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
verbaanr schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:24:
[...]

Zonder deze optie is het een single zone. Dus geen verschil tussen links en rechts. Tja en dat dit opties zijn... Welkom bij de Duitse auto industrie :) Als je dit soort fratsen niet wil hebben, dan moet je bij Hyundai/KIA of Tesla zijn.
Dit dus.. Je kan het niet aanvinken omdat je achter niet zo belangrijk vind, echter betekent dat dat je gehele airco unit van het niveau Kia Picanto wordt.
Zelfde geldt voor het haast verplichte Comfortpakket en in iets mindere mate het Opbergpakket.
Dat laatste boeit me niet zo, vind netten achter de stoelen ook niks, dan zie je al die rotzooi zitten. Is wel weer ziek dat je dan geen klemmetjes in je bekerhouders hebt, Maar zal er nu over ophouden te zeuren :) Oh ja.. En die ontbrekende middenarmsteun achter.. Ook zoiets.. 8)7
Maar goed, je moet iets te zeiken hebben terwijl je aan het wachten bent. De laadpaal is iig al geïnstalleerd.

[ Voor 1% gewijzigd door sbin op 15-07-2021 23:44 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Maar goed, tri-zone is het énige toch? Of zijn de functies van de climate control daadwerkelijk anders?

Comfort pakket; mee eens. Wilde eerst 't Plus maar toen besloot ik dat €1,000 voor elektronisch verstelbare stoelen het me niet waard is, dan maar 't gewone comfort pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
the-hyrax schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:54:
Maar goed, tri-zone is het énige toch? Of zijn de functies van de climate control daadwerkelijk anders?

Comfort pakket; mee eens. Wilde eerst 't Plus maar toen besloot ik dat €1,000 voor elektronisch verstelbare stoelen het me niet waard is, dan maar 't gewone comfort pakket
Geen automatische ontwasem/defrost? stand, geen gescheiden bestuurder/passagier temp.
Ik heb idd ook het gewone Comfort pakket, met los de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
the-hyrax schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:54:

Het comfortpakket op de Launch Editions zit er grotendeels al standaard in. De armsteun, verstelbare spiegels en dimbare binnenspiegel. zitten al standaard in de configuratie. Je krijgt alleen verlichting in de buitenspiegels extra en de elektrisch verstelbare voorstoel. Meer heb ik niet kunnen ontdekken...

Dus als je dat 1000 euro waard is moet je het zeker doen. Mijn vrouw en ik zijn ongeveer even groot (we verstellen nooit onze zitpositie) dus voor ons is het niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
verbaanr schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:17:
[...]

Het comfortpakket op de Launch Editions zit er grotendeels al standaard in. De armsteun, verstelbare spiegels en dimbare binnenspiegel. zitten al standaard in de configuratie. Je krijgt alleen verlichting in de buitenspiegels extra en de elektrisch verstelbare voorstoel. Meer heb ik niet kunnen ontdekken...

Dus als je dat 1000 euro waard is moet je het zeker doen. Mijn vrouw en ik zijn ongeveer even groot (we verstellen nooit onze zitpositie) dus voor ons is het niet echt nodig.
Automatisch dimmende binnenspiegel dus niet. Als je in een auto van 60K met het handje je spiegel in de dimstand wil zetten, be my guest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
sbin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Automatisch dimmende binnenspiegel dus niet. Als je in een auto van 60K met het handje je spiegel in de dimstand wil zetten, be my guest..
Ik kan mij daar niet zo druk om maken eerlijk gezegd. Natuurlijk wel leuk en handig om te hebben maar mij geen 1000 (?) euro extra waard. Wat ik eerder bijzonder vind is dat simpele dingen zoals een opbergnet achter de voorstoelen niet standaard is en je dit d.m.v. een optiepakket erbij moet kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Pollux89 op 16-07-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Pollux89 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Ik kan mij daar niet zo druk om maken eerlijk gezegd. Natuurlijk wel leuk en handig om te hebben maar mij geen 1000 (?) euro extra waard. Wat ik eerder bijzonder vind is dat simpele dingen zoals een opbergnet achter de voorstoelen niet standaard is en je dit d.m.v. een optiepakket erbij moet kopen.
Heb me hier ook over verbaasd na al jaren Kia en Hyundai te hebben gereden. Maar..... op de wishlist stond nu eenmaal een keer een dikke, aangeklede Audi rijden. Dus dan ontkom je niet aan vinken, ben ik nu achter :D :+

Heb nu op mijn Niro opties als file-assistent, zelf sturen etc. maar heb dit welgeteld precies nooit in gebruik in het dagelijks leven. Enige was op vakantie naar Frankrijk dat 't echt ff lekker was tijdens een broodje eten o.i.d. O+

[ Voor 15% gewijzigd door Trackerfire op 16-07-2021 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16
Het is altijd al de keuze geweest tussen een groter model of duurder merk en standaard uitrusting. En dan is voor iedereen de eigen situatie doorslaggevend. Op mijn achterbank zit 99,9% niemand. Dan hoef ik opties als armsteun en 3zone airco niet. Etc. Maar ik rij straks wel in een mooie dikke Q4. En niet in een Enyac of een Id4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Ik denk er hetzelfde over. Hoewel de middenarmsteun voor er trouwens wel standaard bij elke launch edition zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
marcelmg2 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:06:
Het is altijd al de keuze geweest tussen een groter model of duurder merk en standaard uitrusting. En dan is voor iedereen de eigen situatie doorslaggevend. Op mijn achterbank zit 99,9% niemand. Dan hoef ik opties als armsteun en 3zone airco niet. Etc. Maar ik rij straks wel in een mooie dikke Q4. En niet in een Enyac of een Id4.
Leuk dat je die modellen noemt, hier een interessante review/vergelijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Heb me hier ook over verbaasd na al jaren Kia en Hyundai te hebben gereden. Maar..... op de wishlist stond nu eenmaal een keer een dikke, aangeklede Audi rijden. Dus dan ontkom je niet aan vinken, ben ik nu achter :D :+

Heb nu op mijn Niro opties als file-assistent, zelf sturen etc. maar heb dit welgeteld precies nooit in gebruik in het dagelijks leven. Enige was op vakantie naar Frankrijk dat 't echt ff lekker was tijdens een broodje eten o.i.d. O+
Herkenbaar! Ik kom van een Toyota af en wilde graag als volgende auto toch echt wel een premium merk - maar dan dit! Hoe veel er op mijn Toyota al standaard zat!

Andere vraag:
Weet iemand of en indien ja, waar de Sportback te bewonderen is? Omgeving Rotterdam het liefst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
sbin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:52:
[...]

en ook geen elektrisch inklapbare spiegels zonder het comfortpakket....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
wimbre schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Heb jij hem vandaag bij de dealer besteld of bij de LM?
Ik heb hem gisteren aangevraagd bij de LM Athlon en deze hebben alleen dealer Pouw.
Ik mag geen andere dealer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
hens72 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:30:
[...]

en ook geen elektrisch inklapbare spiegels zonder het comfortpakket....
Dat was voor mij zo’n afknapper…
Maar goed, die 1000€ Toch maar uitgegeven 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Herkenbaar! Ik kom van een Toyota af en wilde graag als volgende auto toch echt wel een premium merk - maar dan dit! Hoe veel er op mijn Toyota al standaard zat!

Andere vraag:
Weet iemand of en indien ja, waar de Sportback te bewonderen is? Omgeving Rotterdam het liefst :)
Komt eind september naar de showrooms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
kdoornbo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Ik heb hem gisteren aangevraagd bij de LM Athlon en deze hebben alleen dealer Pouw.
Ik mag geen andere dealer :-(
Ik weet niet of dat erg is, ken Pouw persoonlijk niet.

Maar ging mij meer om de vraag of de bestelling ook op diezelfde dag (dag dat jij hem bij de LM bestelde) door de LM bij de dealer is besteld. Soms zit daar tijd tussen i.v.m. toestemming/handtekening werkgever.

Nog geen tijdstip door gekregen over verwachte afleverdatum? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
wimbre schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Maar ging mij meer om de vraag of de bestelling ook op diezelfde dag (dag dat jij hem bij de LM bestelde) door de LM bij de dealer is besteld. Soms zit daar tijd tussen i.v.m. toestemming/handtekening werkgever.

Ik ken Pouw ook niet maar ik had graag een dealer hier in de buurt gehad ,dat was alles.
Ik heb nog niks gehoord alleen bevestiging dat de aanvraag gelukt is.
Is voor mij ook eerste keer dus ik denk niet dat ik je echt goed kan helpen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Komt eind september naar de showrooms.
Dan pas? De dealer waar ik naartoe was die gaf aan dat hij wel al vanaf 25 juli te bestellen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Dan pas? De dealer waar ik naartoe was die gaf aan dat hij wel al vanaf 25 juli te bestellen was
De 40 is idd vanaf eind juli te bestellen. De 35 en 50 zijn dat nu al. Maar helaas dus pas eind september als demo te bewonderen.... :/

Mocht iemand trouwens de Q4 al hebben incl. Sonos speakers. Hoor graag hoe men vindt dat ze klinken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Trackerfire op 16-07-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Trackerfire schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Mocht iemand trouwens de Q4 al hebben incl. Sonos speakers. Hoor graag hoe men vindt dat ze klinken :)
De standaard Audi(o) :) is al best goed. Maar de Sonos is echt nog wel een stukje beter. Zeer goed geluid - beter dan mijn Harman Kardon in de BMW. Ik heb beide systemen na elkaar beluistert. Dus wel aan te bevelen als je veel naar muziek luistert. Een goede optie om ook te overwegen is het akoestisch glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

verbaanr schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:26:
[...]

De standaard Audi(o) :) is al best goed. Maar de Sonos is echt nog wel een stukje beter. Zeer goed geluid - beter dan mijn Harman Kardon in de BMW. Ik heb beide systemen na elkaar beluistert. Dus wel aan te bevelen als je veel naar muziek luistert. Een goede optie om ook te overwegen is het akoestisch glas.
Dank! En dan het akoestisch glas in de voorportieren of ook de voorruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Goede vraag: voor de beste ervaring moet je denk ik beide nemen. Wat het meeste bijdraagt weet ik niet. Misschien dat je dat kunt vinden in andere fora, want dat geldt natuurlijk ook voor andere Audi's. De Q4 is van zichzelf best stil. Maar banden hebben ook invloed en de Bridgestones schijnen niet de stilste te zijn.

De voorruit is duurder (en in de configurator te vinden onder airconditioning - wellicht handiger om deze onder daken en ramen te plaatsen). De voorportieren zijn relatief goedkoop en bijna een no-brainer als het budget het toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 21:04
Trackerfire schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:48:
[...]

De 40 is idd vanaf eind juli te bestellen. De 35 en 50 zijn dat nu al. Maar helaas dus pas eind september als demo te bewonderen.... :/

Ik heb het standaard geluid al gehoord van de Q4 en dit vond ik eigenlijk al best goed! Ik heb nu een VW Passat met 8 speakers en dit klonk echt wel een stuk beter en voller. Zeker omdat er ook een subwoofer inzit.

Weet trouwens iemand waar de subwoofer geplaatst is? Bij mijn vorige A3 zat hij i.p.v. het reservewiel.

Audi sound system:
- 8 luidsprekers, inclusief subwoofer en centerspeaker
- 6-kanaals-versterker met een totaalvermogen van 180 Watt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

pschouten schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Ik heb het standaard geluid al gehoord van de Q4 en dit vond ik eigenlijk al best goed! Ik heb nu een VW Passat met 8 speakers en dit klonk echt wel een stuk beter en voller. Zeker omdat er ook een subwoofer inzit.

Weet trouwens iemand waar de subwoofer geplaatst is? Bij mijn vorige A3 zat hij i.p.v. het reservewiel.

Audi sound system:
- 8 luidsprekers, inclusief subwoofer en centerspeaker
- 6-kanaals-versterker met een totaalvermogen van 180 Watt
Zeker. In een apart "bakje" onder de laadvloer ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGcuvGZGNw8CylLOUaXRVPvKSfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Bpixr457ivaxyFHjNfSmAMH.png?f=fotoalbum_large

Vanuit filmpje van onze Björn. Dat zwarte kastje naast de kabels dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
verbaanr schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Ik heb ook Sonos besteld maar na het luisteren van de standaard audio twijfel ik aan het nut. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ephymerous schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:32:
[...]

Ik heb ook Sonos besteld maar na het luisteren van de standaard audio twijfel ik aan het nut. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit :)
Het zal vooral allemaal iets "harder" kunnen zonder onzuiver e.d. te worden neem ik even voor het gemak aan. Gezien de output van het normale systeem van 180 Watt en de Sonos versie met een versterker ad 580 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
verbaanr schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:40:
Goede vraag: voor de beste ervaring moet je denk ik beide nemen. Wat het meeste bijdraagt weet ik niet. Misschien dat je dat kunt vinden in andere fora, want dat geldt natuurlijk ook voor andere Audi's. De Q4 is van zichzelf best stil. Maar banden hebben ook invloed en de Bridgestones schijnen niet de stilste te zijn.

De voorruit is duurder (en in de configurator te vinden onder airconditioning - wellicht handiger om deze onder daken en ramen te plaatsen). De voorportieren zijn relatief goedkoop en bijna een no-brainer als het budget het toelaat.
Heeft de Q4 wel Bridgestone? Dacht dat Pon standaard overal Conti's onder legt. Is iig bij VW wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sbin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Heeft de Q4 wel Bridgestone? Dacht dat Pon standaard overal Conti's onder legt. Is iig bij VW wel zo.
Yes, de configurator geeft aan dat de Q4 met twee of drie soorten banden uitgerust kunnen worden (afhankelijk van voorraad) af-fabriek:

21 inch: Pirelli Scorpion en Bridgestone Turanza Eco
20 inch: Pirelli, Bridgestone of Hankook Ventus S1 evo3 ev
19 inch: Pirelli, Bridgestone of Hankook Ventus S1 evo3 ev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
wimbre schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Oke ik heb wat meer duidelijkheid :

Wij hebben de keuze voor uw nieuwe leaseauto via My Athlon in goede orde ontvangen. Dank voor uw aanvraag.

U ontvangt, van Wagenparkbeheer, binnen enkele werkdagen de gebruikersovereenkomst ter ondertekening. Hierop staat onder andere een bevestiging van de door u bestelde leaseauto en de daarbij behorende eigen bijdrage en specificaties

Toen ik net belde dat ik hoopte dat dit snel geregeld kon worden wegens de levering in 2021 vertelden ze mij dat ze er nu nog vanuit gaan dat we dit gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
kdoornbo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Oke ik heb wat meer duidelijkheid :

Wij hebben de keuze voor uw nieuwe leaseauto via My Athlon in goede orde ontvangen. Dank voor uw aanvraag.

U ontvangt, van Wagenparkbeheer, binnen enkele werkdagen de gebruikersovereenkomst ter ondertekening. Hierop staat onder andere een bevestiging van de door u bestelde leaseauto en de daarbij behorende eigen bijdrage en specificaties

Toen ik net belde dat ik hoopte dat dit snel geregeld kon worden wegens de levering in 2021 vertelden ze mij dat ze er nu nog vanuit gaan dat we dit gaan halen.
Dat traject ken ik ja, bestellen via LM, die sturen een bestelopdracht naar de werkgever, die vervolgens een berijdersovereenkomst naar jou sturen en daarna stuurt de werkgever de getekende bestelopdracht naar de LM die vervolgens de bestelling bij de dealer plaatst. Daarom vroeg ik ook aan je of je hem nu bij de LM besteld had (= begin traject) of dat hij bij de dealer besteld is want dan zit je aan het einde van het traject ( behalve de bestelling bij de fabriek natuurlijk). Bij mij was het ‘s avonds besteld bij de LM en de volgende dag al bij de fabriek. Nu wordt het steeds checken voor je 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Ik kom er net achter dat de bekerhouders voorin geen klem hebben zonder het optionele opberpakket…. Ben toch wel erg benieuwd waarom de auto’s en pakketten op deze manier zijn samengesteld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Nismod schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:28:
Ik kom er net achter dat de bekerhouders voorin geen klem hebben zonder het optionele opberpakket…. Ben toch wel erg benieuwd waarom de auto’s en pakketten op deze manier zijn samengesteld…
Geld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Nismod schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:28:
Yep, beetje zielig. Zal vast wel een after market klemmetje op Ali te vinden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Die Kris Rifa op YT geeft aan dat de auto redelijk wat geluid maakt op de Bridgestone banden. Heeft iemand de dealer gevraagd om andere banden of kan dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
the-hyrax schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:47:
Die Kris Rifa op YT geeft aan dat de auto redelijk wat geluid maakt op de Bridgestone banden. Heeft iemand de dealer gevraagd om andere banden of kan dat niet?
Das ook behoorlijk subjectief. Tijdens de proefrit is mij dat niet opgevallen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Voor de MyAudi app heb je je VIN code van je auto nodig. Nu heb ik die niet want de auto is nog in bestelling. Nu las ik dat die VIN code bij o.a. Tesla en Polestar) nog voor de aflevering bekend zou kunnen zijn. Is er iemand die weet hoe dat zit bij Audi?
Pagina: 1 ... 4 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.