Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
@wimbre lijkt me dat het VIN nummer pas bekend wordt als de auto in productie is.
@ephymerous er is wel degelijk groot verschil tussen de ene band en de andere, dus misschien valt het wel op als je exact dezelfde auto op andere banden zet.

Ik heb privé onder mijn e2008 Michelin zomerbanden, die behoorlijk stil zijn. Bij de keus voor mijn winterbanden heb ik specifiek voor Pirelli gekozen vanwege het lage aantal dB.
Ik merk echt wel verschil tussen zomer en winterbanden qua geluid in de auto, dat terwijl de e2008 prima geïsoleerd is

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Isheara schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:40:
@wimbre lijkt me dat het VIN nummer pas bekend wordt als de auto in productie is.
Dat leek mij ook vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:44
Hoe staan jullie tegenover privacyglas? Waarom hebben jullie dit wel/niet als optie opgenomen? Ik heb het vooralsnog niet gedaan maar twijfel sterk nu ik op auto’s let die dit wel hebben. Vind het toch ergens wel gaaf! Hoop dat het eventueel nu nog te regelen valt een week na bestelling via de LM. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:52
Pollux89 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:49:
Hoe staan jullie tegenover privacyglas? Waarom hebben jullie dit wel/niet als optie opgenomen? Ik heb het vooralsnog niet gedaan maar twijfel sterk nu ik op auto’s let die dit wel hebben. Vind het toch ergens wel gaaf! Hoop dat het eventueel nu nog te regelen valt een week na bestelling via de LM. Iemand ervaring mee?
Heb het nu op mijn Passat, maar vind het niet speciaal mooi, dus niet gekozen op de Q4. Zeker niet mooi als het te donker gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik kreeg zojuist mail van de dealer over de door mij in week 28 bestelde Q4.

Audi garandeert dat alle door mijn dealer bestelde Audi Q4's dit jaar worden geleverd en tenaamgesteld, zodat de huidige bijtelling van toepassing is.

Huidige status : productieweek : 43 / aanleverweek 46.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Pollux89 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:49:
Vind het er mooi uitzien + niet iedereen hoeft te zien wat op de achterbank ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Weet iemand het verschil tussen Virtual Cockpit en Virtual Cockpit Plus? Groter scherm, of?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Trackerfire schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:01:
Weet iemand het verschil tussen Virtual Cockpit en Virtual Cockpit Plus? Groter scherm, of?
Even groot, alleen een paar extra weergave-opties waar je tussen kan switchen:
(klassiek, sport en e-tron)

En, maar dat weet ik niet zeker, Google maps ipv "gewone" kaartweergave op dit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Oh dus daar zit ook nog eens verschil in 👀… pfft nu twijfel ik weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:01
the-hyrax schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:48:
Ik neem altijd de Plus versies van de MMI en de Virtual Cockpits. Al is het maar omdat ik dat achteraf ook nog nooit heb kunnen zien aanzetten of kopen en het qua bedrag om niets gaat tov de totaalsom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
the-hyrax schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:48:
Ik zou die ook meenemen als het kan inderdaad, verschil is relatief klein en op de totaaltermijn al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Je kan die toch niet apart selecteren? Is mi onderdeel van MMI Pro. Zowieso zou ik de MMI Pro nemen, al is het alleen maar voor het HUD/AR systeem. Betekent trouwens wel dat ik mijn gepolariseerde zonnebril aan de wilgen kan hangen, heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
Goedemorgen,

Toen ik laatst bij de dealer was om een proefrit te maken zei hij dat het niet nodig was om akoestische voorruiten te nemen omdat de auto toch al heel stil was.
Nu ik besteld heb zonder, zie ik steeds meer filmpjes op Youtube dat het toch wel erg slim is om het wel te nemen wegens herrie van de banden.

Ga ik hier nog spijt van krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
@kdoornbo weet je op welke banden je auto afgeleverd wordt? Anders overleggen met de dealer/LM.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hier vorige week besteld. Verwachte levering week 48, nu verplaatst naar week 42. Of ze hebben wat meer chipjes binnen gekregen, of NL krijgt flink voorrang, of de Sportback is niet zo populair :D :+

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 13:31
sbin schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:03:
Je kan die toch niet apart selecteren? Is mi onderdeel van MMI Pro. Zowieso zou ik de MMI Pro nemen, al is het alleen maar voor het HUD/AR systeem. Betekent trouwens wel dat ik mijn gepolariseerde zonnebril aan de wilgen kan hangen, heb ik begrepen.
klopt inderdaad, met gepolariseerde glazen werkt HUD/AR niet. Tijdens mijn proefrit had ik veel moeite om de AR pijlen te zien, zelfs met instellingen gespeeld (hoger /lager)maar weinig resultaat. Iemand anders hier ook last van gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:44
Lugt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:51:
[...]

klopt inderdaad, met gepolariseerde glazen werkt HUD/AR niet. Tijdens mijn proefrit had ik veel moeite om de AR pijlen te zien, zelfs met instellingen gespeeld (hoger /lager)maar weinig resultaat. Iemand anders hier ook last van gehad?
met die gepolariseerde glazen kan het schelen om je hoofd 90graden te kantelen maar goed misschien is dat tijdens autorijden geen optie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 25-07 10:36
Trackerfire schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:30:
Hier vorige week besteld. Verwachte levering week 48, nu verplaatst naar week 42. Of ze hebben wat meer chipjes binnen gekregen, of NL krijgt flink voorrang, of de Sportback is niet zo populair :D :+
Dat zijn betere berichten!
Welke dealer heb je hem besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ApOE schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Dat zijn betere berichten!
Welke dealer heb je hem besteld?
Pouw ;)

Edit: Voor alle toekomstige bezitters is dit misschien nog wel interessant. Er staan nog niet heel veel Ionity laders in NL, maar het tarief voor snelladen is spotgoedkoop het 1e jaar vanwege het niet hoeven betalen van het maandbedrag. Daarna is het, als je niet zoveel laad, erg duur vanwege het abonnement maar doe er je voordeel mee 8)

Overige tarieven kun je elders ook wel krijgen door o.a. even laadpastop10 te checken :)

https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-nl/tariffs

[ Voor 58% gewijzigd door Trackerfire op 20-07-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
Mijn dealer geeft aan productie week 30 aflevering week 33, maar niet voor 17 augustus ivm het aflopende leasecontract van de Talisman.

Ik vind dat snel tussen productie en aflevering, zou dit werkelijk kunnen?
Zijn er wel klaar voor de laadpaal staat al vanaf 24 juni te wachten op de auto:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

hens72 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:05:
Mijn dealer geeft aan productie week 30 aflevering week 33, maar niet voor 17 augustus ivm het aflopende leasecontract van de Talisman.

Ik vind dat snel tussen productie en aflevering, zou dit werkelijk kunnen?
Zijn er wel klaar voor de laadpaal staat al vanaf 24 juni te wachten op de auto:-)
3 weken is inderdaad de standaard. De auto komt van de fabriek in Zwickau, dus heeft niet zo'n hele lange weg te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
Trackerfire schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:06:
[...]

3 weken is inderdaad de standaard. De auto komt van de fabriek in Zwickau, dus heeft niet zo'n hele lange weg te gaan ;)
Zou heel mooi zijn! Kunnen we er in de vakantie nog gebruik van maken >:)

Wellicht een domme vraag maar nog niet eerder aan de hand gehad omdat de vorige diesels niet over de 50K kwamen, maar er wordt een extra scm klasse 3 ingebouwd op verzoek van LP.
Is dat nu een extra kastje of zit het gewoon intern en merk je er verder niets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Nog vijf dagen en dan de Sportback 40 bestellen 🔥. Ik twijfel nog over:

- MMI Pro
- Veiligheidspakket

Toch weer extra bijtelling en ik zit al over mn lease bedrag heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
the-hyrax schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:37:

- MMI Pro
- Veiligheidspakket

Twijfel over de meerwaarde van het veiligheidspakket als ik eerlijk ben, de MMI Pro zou ik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:37:

- MMI Pro
- Veiligheidspakket

Heb zelf een tijdje geleden ruim een jaar in een Kona Electric gereden met HUD. Ik mis het nog iedere dag. Heerlijk om alles in je gezichtsveld geprojecteerd te hebben. Tuurlijk het is luxe, maar ik zou die zonder twijfel aanvinken. Veiligheid uitbreiding is beperkt naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
De door mij begin mei 2021 bestelde Q4 zou in 1e instantie afgeleverd worden in week 32-2021. Later werd deze voorlopige afleverdatum naar week 30-2021 verschoven.
Helaas kreeg ik zojuist via de dealer het bericht dat de voorlopige datum is verschoven naar week 34-2021. Het kan dus ook nog de andere kant op gaan😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Trackerfire schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:29:
[...]

Heb zelf een tijdje geleden ruim een jaar in een Kona Electric gereden met HUD. Ik mis het nog iedere dag. Heerlijk om alles in je gezichtsveld geprojecteerd te hebben. Tuurlijk het is luxe, maar ik zou die zonder twijfel aanvinken. Veiligheid uitbreiding is beperkt naar mijn mening.
Ik zou beide opties niet nemen eerlijk gezegd, tenzij de pro versie ondertussen met het nog grotere scherm komt.
De HUD vond ik bizar slecht vergeleken met degene in BMW’s. Heb in een proefrit met de q4 de HUD zelfs uitgezet. Totaal niet prettig voor m’n ogen (ligt wss aan mij).
De versie van BMW werkt overigens met zonnebril en is een stuk scherper. Heeft echter geen AR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Alleen moet ik als ik naar een bmw kijk een zonnebril dragen dus dat snap ik wel (slecht voor je ogen zo lelijk)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Isheara schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:53:
Alleen moet ik als ik naar een bmw kijk een zonnebril dragen dus dat snap ik wel (slecht voor je ogen zo lelijk)
Haha jij stopt ook niet met afgeven op de iX3. Niets mis met die auto en qua standaard motorisering en uitrusting beduidend beter dan de Q4 :>

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 22-07-2021 10:27 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Heeft de iX3 niet minder range?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
ephymerous schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:26:
Haha jij stopt ook niet met afgeven op de iX3. Niets mis met die auto en qua standaard motorisering en uitrusting beduidend beter dan de Q4 :>
Nee hoor, niet alleen op de omgebouwde x3 uit MY08, ik heb dat met alle BMW's. Kijk voor de gein eens naar de huidige X5 en zet die eens naast het eerste model.... om nog maar te zwijgen over welke gast met een slok op de i3 heeft uitgedacht... en ik maar denken dat de Fiat Multipla de meest lelijke auto ooit was...

maar we gaan nu wel heel erg off-topic 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Isheara op 22-07-2021 16:19 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Nismod schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:47:
[...]

De versie van BMW werkt overigens met zonnebril en is een stuk scherper. Heeft echter geen AR.
Mits je zonnebril GEEN polaroid filter heeft.. dan werken alle huds... met een zonnebril

met polaroid filter kunnen sommige huds volledig wegvallen en bij andere 50-80% transparant worden. Afhankelijk hoe de reflectie wordt gecreerd van de HUD.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
In de configurator kan je nu "assistentiepakket advanced" selecteren met de active lane assist. Is wel een upgrade van 1200 euro voor puur alleen die active lane assist vs de lane departure warning. Is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Vooral voor de hardcore filerijders is dit een mooie optie. Als je praktisch nooit file rijdt is het mijns inziens de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
mtlife schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:06:
In de configurator kan je nu "assistentiepakket advanced" selecteren met de active lane assist. Is wel een upgrade van 1200 euro voor puur alleen die active lane assist vs de lane departure warning. Is dat het waard?
Ik vind persoonlijk van wel, op lange afstanden is dit echt fijn. Jammer dat ze de surroundview optie uit dit pakket hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ook de Sportback 40 is verkrijgbaar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHAr0WV4X6GzEwScf5RGqNdfuxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oj9lD2FUGSi1nx0FEB5Xrjek.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Wat is dan het verschil tussen deze twee?

- Lane Departe Warning (met stuur correctie)
- Active Lane Assist

File rijden bijna volledig automatisch is erg lekker, die van mij is besteld maar nog niet in productie. Had de dealer gebeld en die zei dat de active lane assist standaard op de advanced plus zit, maar de configurator zegt wat anders. Haalt de dealer deze twee ook door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Active Lane Assist houdt de auto actief op een vaste plek binnen de lijnen. Lane Departure Warning met stuurcorrectie is meer een 'pingpongbal', die corrigeert als je richting een lijn gaat.

Vind 1300 wel duur voor deze optie trouwens... maar ik wil het wel echt want ik mis het op mijn huidige tijdelijke auto. M'n vorige had het wel

[ Voor 28% gewijzigd door the-hyrax op 23-07-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Q4 advanced plus besteld op 26 mei 21. Productie zou definitief ingepland zijn voor week 28, aflevering zou plaats vinden in week 31. Ik dacht, ik mail eens hoe het ervoor staat. Verkoper meldt me dat productie later zal zijn en levering nu om en nabij week 40 zal zijn.
Ik ben nogal teleurgesteld over dit onverwachte nieuws en baal ook dat ik ernaar moet vragen om dan zo’n antwoord te krijgen. Ik zit nu dus nog in moeilijke acceptatiefase, daarom de vraag: hebben meerdere mensen last van vertraging? Ik heb in ieder geval geleerd dat ‘definitief’ ingepland helemaal niets betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Het aparte was dat toen ik twee weken geleden bij de dealer was, hij me vertelde dat als ik toen bestelde dat ik 'm begin Oktober zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Gebeld naar LM om te vragen of Opbergpakket nog toegevoegd kan worden. Antwoord.. Helaas, hij staat al op de productielijn. Dus goed én slecht nieuws :-)
Dat worden dus bekerhouders van Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
sbin schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:07:
Gebeld naar LM om te vragen of Opbergpakket nog toegevoegd kan worden. Antwoord.. Helaas, hij staat al op de productielijn. Dus goed én slecht nieuws :-)
Dat worden dus bekerhouders van Ali.
In juni jl. door jou besteld en nu op de productielijn…

Enig idee wat dan de afleverdatum gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
wimbre schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:12:
[...]

In juni jl. door jou besteld en nu op de productielijn…

Enig idee wat dan de afleverdatum gaat worden?
Oktober in principe afgesproken ivm aflopende lease huidige auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik weet ook niet precies wat “staat op de productielijn” inhoudt. Als leek zou ik zeggen dat de auto dan binnen een week gereed zou moeten zijn. Daar zal nog wel een proces na komen en hoe lang en wat dat proces dan nog meer omvat … geen flauw idee.

Ik moet wel zeggen dat zo’n auto bestellen en moeten wachten iets met mij doet 😵‍💫. Maar volgens mij ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Geleverd in week 45 volgens dealer als ik nu bestel. Wachten op de bestel code van LP momenteel… wordt wel krap zo tegen einde jaar aan, maar zes weken vertraging zal niet gebeuren lijkt me… toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
the-hyrax schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:23:
Geleverd in week 45 volgens dealer als ik nu bestel. Wachten op de bestel code van LP momenteel… wordt wel krap zo tegen einde jaar aan, maar zes weken vertraging zal niet gebeuren lijkt me… toch?
Ik heb 2 maanden vertraging, van week 31 naar 40 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
sixgirls schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:11:
[...]

Ik heb 2 maanden vertraging, van week 31 naar 40 :(
Dat is balen, wanneer heb je de auto besteld?
Hebben ze ook een reden opgegeven waarom? Wellicht ligt het aan de opties die je hebt?

Ga maandag toch ook maar even informeren, de initiële productiedatum was/is week 30 volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Weet iemand of de Competition S ook verkrijgbaar is met deze velgen (links). Dit is wel een optie als je de Advanced Plus configureert maar niet als je de Competition S configureert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXP0atVlFx2EfNHMs7ktYHVRh68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B66sOKFDFShJ7rd1PZ2LRKkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Update: het staat niet in de configurator maar wel in de prijslijst, deze velg (44L) is alleen verkrijgbaar op de Sportback, maar dus voor alle versies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXUNorJIEoL6lPSif1586hTNkIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yb2PtTUOX02n3YN5Jzz1qtRS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door the-hyrax op 25-07-2021 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Zeer uitgebreide look around in en om de auto van de 50 Quattro S-Competition.

YouTube: 2022 Audi Q4 50 e-tron S line quattro (300 HP)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Erg cool detail.. Was even wat aan het klikken en testen en in de configurator en zie tot mijn verbazing dat de weergaven exact overeenkomen met wat je geselecteerd hebt. Tot op de memory knopjes van de stoelen als je Comfort Plus hebt en de beruchte klemmetjes van de bekerhouders in het opbergpakket. Maar ook de indeling van de kofferbak (laadvloerhoogte). Wel even de deuren/kofferbak openzetten in de 3D config om alles goed te kunnen zien. Zo zie je ook dat de module voor de HUD in het dashboard een aardig apparaat is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sbin schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:57:
Erg cool detail.. Was even wat aan het klikken en testen en in de configurator en zie tot mijn verbazing dat de weergaven exact overeenkomen met wat je geselecteerd hebt. Tot op de memory knopjes van de stoelen als je Comfort Plus hebt en de beruchte klemmetjes van de bekerhouders in het opbergpakket. Maar ook de indeling van de kofferbak (laadvloerhoogte). Wel even de deuren/kofferbak openzetten in de 3D config om alles goed te kunnen zien. Zo zie je ook dat de module voor de HUD in het dashboard een aardig apparaat is :-)
Daar hebben ze inderdaad veel werk aan besteed. Mag je ook eigenlijk wel verwachten van een luxemerk, maar desalniettemin erg gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bevestiging bij mij is binnen. Afgelopen week doorgevoerd, leverdatum 25 okt (wk44). In elk geval veel sneller dan ik verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Net besteld via LeasePlan, uiteindelijk is het geworden:

Audi Q4 Sportback 40, Competition S

Met als opties:
  • Assistentiepakket advanced
  • Buitenspiegels zwart
  • Comfortpakket
  • Velgen 44L (zie eerdere post van mij)
  • Ambient lichtpakket
  • Zonder type- en motoraanduiding
  • Audi-logo's voor en achter in het zwart
En ik heb de dealer gevraagd om kentekenplaathouders zonder reclame want daar heb ik echt een hekel aan

Levering WK45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
sbin schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:57:
Wat gaaf! Erg leuk gedaan inderdaad. Thanks voor de tip!

Was eigenlijk erg benieuwd naar het panoramadak wat je helaas als enige niet ziet op de 3D-view.. loopt dat helemaal door naar achter of heb je alleen in de voorstoelen profijt van dit dakje.. iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Hakuna_Matata op 26-07-2021 16:23 ]

P6 MY22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hakuna_Matata schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Wat gaaf! Erg leuk gedaan inderdaad. Thanks voor de tip!

Was eigenlijk erg benieuwd naar het panoramadak wat je helaas als enige niet ziet op de 3D-view.. loopt dat helemaal door naar achter of heb je alleen in de voorstoelen profijt van dit dakje.. iemand enig idee?
Het panoramadak loopt tot de achterste deurstijl dus ook de achterste passagiers hebben er profijt van. Zij kunnen achter niet direct omhoog kijken zegmaar, maar wel naar voren gericht naar boven kijken. Snap je t nog ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWFh2ayQmpG_F1BN_VzMF0MRdr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoZqvR0VvnxhKn4r5vKbZHuK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Trackerfire op 26-07-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
Trackerfire schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Het panoramadak loopt tot de achterste deurstijl dus ook de achterste passagiers hebben er profijt van. Zij kunnen achter niet direct omhoog kijken zegmaar, maar wel naar voren gericht naar boven kijken. Snap je t nog ;)

[Afbeelding]
Haha moet zeggen dat de foto erg helpt! ;-) Thanks a bunch!

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
In de 3D configurator kun je het ook gewoon zien, alleen van buiten, zoals hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cibl_88rjurLTweL6LtKVGpPnYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPht01E1TY3sPsSb9zt95wsu.jpg?f=fotoalbum_large

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
the-hyrax schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:49:
Net besteld via LeasePlan, uiteindelijk is het geworden:

Audi Q4 Sportback 40, Competition S

Met als opties:
  • Assistentiepakket advanced
  • Buitenspiegels zwart
  • Comfortpakket
  • Velgen 44L (zie eerdere post van mij)
  • Ambient lichtpakket
  • Zonder type- en motoraanduiding
  • Audi-logo's voor en achter in het zwart
En ik heb de dealer gevraagd om kentekenplaathouders zonder reclame want daar heb ik echt een hekel aan

Levering WK45
Sprak de dealer vanmiddag en die zei dat het Audi logo achter wel zwart kon maar dat dat voor lastig zou worden. Bij jou geen probleem dus?

P6 MY22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Had t nog extra gecontroleerd maar gaf aan dat t geen probleem was 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:54

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vrijdag een proefrit in de Q4 40 Advanced. Dan is de rek in mijn budget wel echt op. Ben benieuwd, vind het écht een mooie EV. Maar nondeju wat zijn de opties duur zeg. En geen achteruitrij camera anno 2021 op zo'n dure bak?

[ Voor 27% gewijzigd door HollovVpo1nt op 26-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Hakuna_Matata schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:10:
[...]

Sprak de dealer vanmiddag en die zei dat het Audi logo achter wel zwart kon maar dat dat voor lastig zou worden. Bij jou geen probleem dus?
Dit lijkt mij ook wel gaaf! Welk optiepakket is dit en hoeveel kost dit? Of vraag je dit buiten de opties om? Ik heb zelf o.a. voor het optiepakket zwart gekozen maar eerlijk gezegd geen idee of het logo voor en achter zwart worden.

Ik heb overigens de Audi Q4 Launch Edition Advanced besteld mocht dit van belang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Pollux89 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:31:
[...]

Dit lijkt mij ook wel gaaf! Welk optiepakket is dit en hoeveel kost dit? Of vraag je dit buiten de opties om? Ik heb zelf o.a. voor het optiepakket zwart gekozen maar eerlijk gezegd geen idee of het logo voor en achter zwart worden.

Ik heb overigens de Audi Q4 Launch Edition Advanced besteld mocht dit van belang zijn.
Ik heb ook voor en achter besteld bij Pouw. Is een dealer optie. 150 euro incl. btw

Het zwart pakket heeft daar verder niks mee te maken (helaas).

[ Voor 17% gewijzigd door Trackerfire op 26-07-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
Is geen optiepakket, gewoon iets wat je los kan bestellen volgens mij.
Optiepakket zwart zit ook op mijn verlanglijstje maar daarmee word je Audi logo niet zwart, wel oa de grille (waarvoor ik dit pakket wil).

[ Voor 16% gewijzigd door Hakuna_Matata op 26-07-2021 19:20 ]

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Weet niet wat voor lijm je het beste kan gebruiken om ze weer vast te maken, maar met een fohn zijn ze zo los en met een spuitbus mat zwart ook zo gespoten. Kosten: 10 eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sbin schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:45:
Weet niet wat voor lijm je het beste kan gebruiken om ze weer vast te maken, maar met een fohn zijn ze zo los en met een spuitbus mat zwart ook zo gespoten. Kosten: 10 eur
Alleen de achterkant dus, want de voorkant zit onder een glasplaat verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:41:
[...]

Ik heb ook voor en achter besteld bij Pouw. Is een dealer optie. 150 euro incl. btw

Het zwart pakket heeft daar verder niks mee te maken (helaas).
€150? Mij werd €165 verteld aan de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Audi ringen zwart pakket Q4
Maak uw auto persoonlijk met deze originele zwarte Audi logo's voor de voor -en achterzijde. Het pakket is inclusief montage. LET OP: uw oude logo's zijn niet meer herbruikbaar Inhoud: 1x Audi ringen zwart voorzijde 1x Audi ringen zwart achterzijde
Specificaties
Artikelnummer PS06 022
€187,—

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Misschien dat er ook een beetje willekeur op zit om nog een paar eurootjes extra te verdienen. Geen idee. Heb sowieso het idee dat je bij de ene dealer net wat meer voor elkaar krijgt als bij de andere.

Leveringsweek is hier ook weer van 48 naar 45 gegaan. Schijnt dat ze volop inzetten op de Q4 productie. A3 en A4 staan nu allemaal voor 2022 als je nu besteld. Was een week geleden nog november 2021. Is wel een andere productielijn maar ze zullen ongetwijfeld chips ed kunnen gebruiken daarvan.

[ Voor 43% gewijzigd door Trackerfire op 26-07-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
Zit behoorlijk te twijfelen over Advanced of Advanced plus. De configuratie ziet er nu zo uit:
Q4 40 Advanced
Typhoongrijs
Assistentiepakket plus (ivm parkeerhulp en achteruitrijcamera, vervalt met Advanced Plus)
Comfortpakket Plus (vriend en ik schelen 30 cm in lengte :))
Optiepakket zwart
Privacy glas
20” gegoten lichtmetaal "10-spaak-ster-aero"
Zonder model- etc aanduiding

De 30-40 km vd warmtepomp heb ik denk ik niet echt nodig, uiteraard altijd leuk. Maar dakje vind ik daarentegen wel weer erg leuk! Scheelt wel circa €25 p/maand in bijtelling.. Tips and tricks?

P6 MY22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hakuna_Matata schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:17:
Zit behoorlijk te twijfelen over Advanced of Advanced plus. De configuratie ziet er nu zo uit:
Q4 40 Advanced
Typhoongrijs
Assistentiepakket plus (ivm parkeerhulp en achteruitrijcamera, vervalt met Advanced Plus)
Optiepakket zwart
Privacy glas

De 30-40 km vd warmtepomp heb ik denk ik niet echt nodig, uiteraard altijd leuk. Maar dakje vind ik daarentegen wel weer erg leuk! Scheelt wel circa €25 p/maand in bijtelling.. Tips and tricks?
Mooie configuratie en prachtige kleur! Zou zeker voor het dakje gaan, al is het alleen al een lust voor het oog. Het straalt zoveel luxe uit tegen een beperkte extra bijtelling. Warmtepomp schijnt hier in NL inderdaad niet echt te boeien maar vooral in scandi landen handig te zijn i.v.m. lage temperaturen in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
Q4 40 Advanced
Typhoongrijs
Optiepakket zwart
Privacy glas

Ik heb nagenoeg dezelfde configuratie (op het comfortpakket en velgen na --> 55K, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design, grafietgrijs)

Heb lang getwijfeld tussen Advanced en Advanced Plus. Uiteindelijk toch voor tweede optie gegaan voornamelijk vanwege het panoramadak en de achteruitrij camera. Daarnaast is de extra range natuurlijk mooi mee genomen. Succes met je keuze!

Heeft iemand hier overigens ervaring met het achteraf laten bekleden van de auto door Leaseplan? Ik heb gekozen voor 0500N Black lederen bekleding bij LeasePlan.

Ik ben overigens erg benieuwd hoe het typhoon grijs staat i.c.m. privacy glas en optiepakket zwart. Ik heb de inspiratie uit deze video gehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Q4 40 Advanced
Typhoongrijs
Optiepakket zwart
Privacy glas

Denk toch dat je in de wintermaanden blij gaat zijn met een warmtepomp! Desalniettemin een mooie configuratie. Ben zelf voor het comfort pakket gegaan in plaats van het comfort pakket plus. Ik vond de 1K het niet waard om alleen maar elektrische stoelen te hebben, ook al schelen ik en mijn partner ook iets van 20cm.

[ Voor 13% gewijzigd door the-hyrax op 27-07-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje aan degenen die hem mogelijk al rijden:
Welke opties zouden jullie minimaal aanbevelen? Mijn budget zit tussen de Q4 Launch Edition en de Q4 launch edition Advanced. Mijn gevoel zegt mijn dat zelfs de Advanced een beetje te beperkt is qua opties. Als dat het geval is moet ik deze wagen helaas naast mij laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:15:
Welke opties zouden jullie minimaal aanbevelen? Mijn budget zit tussen de Q4 Launch Edition en de Q4 launch edition Advanced. Mijn gevoel zegt mijn dat zelfs de Advanced een beetje te beperkt is qua opties. Als dat het geval is moet ik deze wagen helaas naast mij laten liggen.
Denk dat je dat vooral voor jezelf moet bepalen. In mijn ervaring is het altijd beetje categorie 'als je het niet had dan ga je het ook niet missen'. Maar, eerlijk is eerlijk... standaard vind ik deze auto echt te kaal, maar ja, je moet wat over hebben voor die vier ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Denk dat je dat vooral voor jezelf moet bepalen. In mijn ervaring is het altijd beetje categorie 'als je het niet had dan ga je het ook niet missen'. Maar, eerlijk is eerlijk... standaard vind ik deze auto echt te kaal, maar ja, je moet wat over hebben voor die vier ringen.
Ik zal zelf de afweging te maken:
1. Standaard + Infotainment Plus + Achteruitrij camera
of
2. Advanced Edition

Qua opties heb ik meer aan optie 1. Maar dat is de versie zonder matrix led koplampen, basic zwarte accenten exterieur en een achterlicht wat niet doorloopt, maar apart zijn. Standaard vind ik het inderdaad té kaal.

Wat ik het fijne vind aan de Q4 t.o.v. van de Ioniq 5 en de Mach-E is dat het infotainment systeem en de knoppen gericht zijn op de bestuurder. Beetje dat cockpit gevoel. En de Q4 vind ik ook een van de mooiste EV's. Dus ja, die ringen betekenen ook wel wat hehe.

[ Voor 18% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-07-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Q4 40 Advanced
Typhoongrijs
Optiepakket zwart
Privacy glas

Heb je al eens gekeken wat het verschil in velgmaat is voor de leaseprijs? Als je een direct set achteraf laat monteren scheelt je dat enorm in leaseprijs, althans bij mij.
Van 19" naar 20" voor de Advanced Plus scheelde per maand ruim €40!!!
Daar kan je een hoop extra opties voor nemen.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Isheara schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Heb je al eens gekeken wat het verschil in velgmaat is voor de leaseprijs? Als je een direct set achteraf laat monteren scheelt je dat enorm in leaseprijs, althans bij mij.
Van 19" naar 20" voor de Advanced Plus scheelde per maand ruim €40!!!
Daar kan je een hoop extra opties voor nemen.
Hoe doe je dat? Contact met de leasemaatschappij en zeggen joh velgen aub achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:15:
Ik heb mijn bestelling veranderd van de normale launch edition naar de launch edititon advanced. Op de standaard vind ik de grille te plastic eruit zien, de velgen matig en de afwerking vond ik ook minder mooi. Een paar pagina's terug heb ik een voorbeeld gepost. Voor die upgrade naar advanced krijg je dan wel weer navigatie, sportstoelen, led matrix en een mooie afwerking. Maar ja.. het kost wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Hoe doe je dat? Contact met de leasemaatschappij en zeggen joh velgen aub achteraf?
Probeer maar eens via de directlease site, als indicatie wat velgmaat doet voor je leaseprijs. Mijn ervaring is dat de leaseprijzen van directlease vrij goed overeenkomen met overige LM.
Ik gebruik DL altijd eerst voor samenstellen van configuratie en daarna vraag ik pas offertes op bij eigen LM.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Huh, Directlease is aanzienlijk goedkoper dan Leaseplan.
Ik heb nu de Advanced configuratie o.b.v. 35.000km/jaar, inclusief winderbanden en een vervangen auto. Bij Directlease komt deze configuratie neer op 270 euro netto bijtelling, bij leaseplan op 380 euro?! Wat kan ik het beste doen, de offerte van Directlease bij Leaseplan neerleggen en vragen waar het verschil door komt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:26:
Huh, Directlease is aanzienlijk goedkoper dan Leaseplan.
Ik heb nu de Advanced configuratie o.b.v. 35.000km/jaar, inclusief winderbanden en een vervangen auto. Bij Directlease komt deze configuratie neer op 270 euro netto bijtelling, bij leaseplan op 380 euro?! Wat kan ik het beste doen, de offerte van Directlease bij Leaseplan neerleggen en vragen waar het verschil door komt..?
Incl. tankpas, verzekeringen etc. bij Leaseplan? Onjuist ingevoerde fiscale inkomen op basis waarvan de netto bijtelling wordt berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
Mijn levering is vandaag ook geupdate, stond productie week 30 levering week 33 is geworden productie week 31 levering week 35
Voor de volgende configuratie.
Q4 e-tron 40 launch edition advanced
Typhoongrijs metalic. (kieselgrijs was heel mooi maar werkgever verplicht metallic lak)
assitstentiepakket plus
comforpakket
privacyglas
20 inch velgen 5 y-spaak grafietgrijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Pollux89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:13:
[...]

Incl. tankpas, verzekeringen etc. bij Leaseplan? Onjuist ingevoerde fiscale inkomen op basis waarvan de netto bijtelling wordt berekend?
Het enige verschil dat ik nu zie is dat Directlease het brandstofvoorschot apart verrekent. Ik weet niet of ik het leasebedrag bij Directlease exclcusief brandstof voorschot aan het vergelijken ben met een leasebedrag bij Leaseplan exclusief brandstofvoorschot. Zal daar leaseplan vandaag eens over bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Q4 40 Advanced
Typhoongrijs
Optiepakket zwart
Privacy glas

Je kunt ook comfort pack IPV comfort pack plus nemen en dan alleen de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar voor 464 uit mijn hoofd. Scheelt je toch weer 500-600 euro.
Weet alleen niet zeker of die dan ook memory functie heeft. Maar elektrisch is natuurlijk zo versteld.

Ik vind vooral de spiegels elektrisch inklapbaar en zelfdimmende binnenspiegel belangrijk. Maar toen ik eenmaal zag hoe minimaal de buitenspiegels inklappen bij de Q4 vind ik het eigenlijk diefstal. Maar PON heeft het weer zo geregeld dat je zonder comfort pack geen elektrisch verstelbare bestuurdersstoel kunt kiezen...

Ik heb een groot Audi hart en vind het een schitterende auto om te zien op de grijze plastic grille na, verliefd op de LED animaties, maar ik krijg het voor mezelf (nog) niet gerechtvaardigd zoveel te betalen voor een auto die ik qua afwerking echt niet Audi waardig vind en dan ook nog qua prestaties ruim onderdoet voor een Polestar of het Koreaans offensief. Maar heb nog een interne strijd met mezelf, want ik kijk graag naar een auto met 4 ringen en iets minder graag naar de gemiddelde Aziatische auto ( hoewel vol met toeters en bellen, 800 volt, etc.)

De Polestar voelde voor mij in een League hoger te spelen dan de Q4, maar ik heb bij de Audi een veel ruimer leasebudget (+/- 10kEUR). Kom helaas alleen dan nog niet verder dan de Q4 40 advance plus.

Het grotere MMI scherm komt overigens ook pas later dit jaar als optie, ben benieuwd wat de meerprijs gaat zijn om van 10 naar 11 inch te gaan...

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvandemaele
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Warmtepomp of niet (België)? Ik zie de beide meningen passeren, geraak er niet uit.
Als ik in de winter geen reizen maak, thuis en op kantoor kan laden, heeft het dan eigenlijk nog zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
xsive schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Het grotere MMI scherm komt overigens ook pas later dit jaar als optie, ben benieuwd wat de meerprijs gaat zijn om van 10 naar 11 inch te gaan...
Ja vind het jammer dat dit nog niet beschikbaar is :( had het graag gewild, maar heb ook weer het gevoel dat ze hiervoor weer iets van 1K gaan vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
davidvandemaele schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:13:
Warmtepomp of niet (België)? Ik zie de beide meningen passeren, geraak er niet uit.
Als ik in de winter geen reizen maak, thuis en op kantoor kan laden, heeft het dan eigenlijk nog zin?
Niet dus.. Ik heb hetzelfde, in de winter alleen op en neer naar het werk. Heb hem niet aangevinkt.
the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Niet dus.. Ik heb hetzelfde, in de winter alleen op en neer naar het werk. Heb hem niet aangevinkt.

Ja vind het jammer dat dit nog niet beschikbaar is :( had het graag gewild, maar heb ook weer het gevoel dat ze hiervoor weer iets van 1K gaan vragen
Was er tijdens bestellen heilig van overtuigd dat dat onderdeel van MMI Pro was en - na kijken div filmpjes die het tegendeel aangaven - best wel teleurgesteld toen bleek dat dat dus niet was. Wordt idd uiteraard weer een optie van 1k, no way dat ze dat ineens "gratis" maken voor MMI Pro. Audi zou het misschien doen, maar de struikrovers van Pon zeker niet.

[ Voor 4% gewijzigd door sbin op 27-07-2021 12:30 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

davidvandemaele schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:13:
Het is heel dubbel voor mij ook.
Stel de Q4 heeft een praktisch bereik van 400km en (als het waar is wat Audi beweert, mag je er zonder warmtepomp bij slecht weer zomaar 100km aftrekken) je bereik wordt zonder warmtepomp 300km. Zou dat dan een issue voor je zijn?
In mijn geval denk ik dat 90% van mijn ritten binnen 300km vallen en dat ik 99% thuis zal laden. Dan is het alleen een extra dingetje bij vakanties in het buitenland (waar de EU ons voorlopig niet wilt hebben haha)

Bij Polestar heb ik ook de vraag gesteld, die gaven aan dat je ongeveer 30-35km verliest bij het longe range accupakket. Daar kan ik dan echt niet wakker van liggen. Mocht ik nu in een groter land wonen...

Ik kies ervoor om Polestar te geloven, maar wie weet vergis ik me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

sbin schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:30:
Was er tijdens bestellen heilig van overtuigd dat dat onderdeel van MMI Pro was en - na kijken div filmpjes die het tegendeel aangaven - best wel teleurgesteld toen bleek dat dat dus niet was. Wordt idd uiteraard weer een optie van 1k, no way dat ze dat ineens "gratis" maken voor MMI Pro. Audi zou het misschien doen, maar de struikrovers van Pon zeker niet.
Had precies hetzelfde en bij de dealer wisten ze al helemaal niet waar ik het over had. Mocht ik ook niet verwachten, stel je moet van 12 auto's de ins & outs onthouden/bijhouden als verkoper... Een zware opgave poeh poeh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
xsive schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Had precies hetzelfde en bij de dealer wisten ze al helemaal niet waar ik het over had. Mocht ik ook niet verwachten, stel je moet van 12 auto's de ins & outs onthouden/bijhouden als verkoper... Een zware opgave poeh poeh
Bij mij wisten ze het ook niet :)

Maar uhm, ik heb in mijn studententijd ook in de detailhandel (elektronica) gewerkt en ik wist van élk apparaat alle ins en outs, inclusief verschillen met buitenland hoor, dus mag je wel verwachten vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Bij mij wisten ze het ook niet :)

Maar uhm, ik heb in mijn studententijd ook in de detailhandel (elektronica) gewerkt en ik wist van élk apparaat alle ins en outs, inclusief verschillen met buitenland hoor, dus mag je wel verwachten vind ik
Het sarcasme in de post voor je droop er dan ook een beetje af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
tomtom901 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Het sarcasme in de post voor je droop er dan ook een beetje af :P
|:( Oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 20:15
xsive schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Het is heel dubbel voor mij ook.
Stel de Q4 heeft een praktisch bereik van 400km en (als het waar is wat Audi beweert, mag je er zonder warmtepomp bij slecht weer zomaar 100km aftrekken) je bereik wordt zonder warmtepomp 300km. Zou dat dan een issue voor je zijn?
In mijn geval denk ik dat 90% van mijn ritten binnen 300km vallen en dat ik 99% thuis zal laden. Dan is het alleen een extra dingetje bij vakanties in het buitenland (waar de EU ons voorlopig niet wilt hebben haha)

Bij Polestar heb ik ook de vraag gesteld, die gaven aan dat je ongeveer 30-35km verliest bij het longe range accupakket. Daar kan ik dan echt niet wakker van liggen. Mocht ik nu in een groter land wonen...

Ik kies ervoor om Polestar te geloven, maar wie weet vergis ik me
De zinsnede waar je op doelt 30% meer bereik in de winter heeft VW al teruggetrokken (daar is in Duitsland al gedoe over en gezien de ervaring van VW met foutieve opgaves niet echt handig). Het klopt ook zeker niet, de zin is ook voor meerdere uitleg vatbaar. Ga er maar vanuit dat Polestar heeft het meer bij het rechte eind. Ik denk ongeveer 30-35km bij de grote accu (bij de kleinere accu minder want dan sta je al eerder bij te laden). Of dat belangrijk voor je is, kan ik niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

xsive schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:59:
Ik heb een groot Audi hart en vind het een schitterende auto om te zien op de grijze plastic grille na, verliefd op de LED animaties, maar ik krijg het voor mezelf (nog) niet gerechtvaardigd zoveel te betalen voor een auto die ik qua afwerking echt niet Audi waardig vind en dan ook nog qua prestaties ruim onderdoet voor een Polestar of het Koreaans offensief. Maar heb nog een interne strijd met mezelf, want ik kijk graag naar een auto met 4 ringen en iets minder graag naar de gemiddelde Aziatische auto ( hoewel vol met toeters en bellen, 800 volt, etc.)
Dit dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Yep same here. Echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Het enige verschil dat ik nu zie is dat Directlease het brandstofvoorschot apart verrekent. Ik weet niet of ik het leasebedrag bij Directlease exclcusief brandstof voorschot aan het vergelijken ben met een leasebedrag bij Leaseplan exclusief brandstofvoorschot. Zal daar leaseplan vandaag eens over bellen.
volgens mij neemt directlease de persoonsafhankelijke heffingskorting niet zo goed mee in hun berekening.
kijk eens op berekenhet.nl daar is het redelijk accuraat.
als ik het zo lees zou ik denken dat bij leaseplan wel het +- juiste bedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
mtlife schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:06:
Heb het nagevraagd bij de dealer, volgens hen zit het bij mijn pakket er al in. Lijkt mij heel sterk, maar ik heb het nu op de mail staan dat het zo is. Moet ik nog pushen omdat het niet achteraf gewijzigd kan worden, of zal ik het erbij laten en gewoon afwachten en hopen dat het eventueel achteraf erop kan als het er niet bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

mtlife schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Heb het nagevraagd bij de dealer, volgens hen zit het bij mijn pakket er al in. Lijkt mij heel sterk, maar ik heb het nu op de mail staan dat het zo is. Moet ik nog pushen omdat het niet achteraf gewijzigd kan worden, of zal ik het erbij laten en gewoon afwachten en hopen dat het eventueel achteraf erop kan als het er niet bij zit?
Mijn dealer zei voordat ik bestelde tzelfde, maar is toch gaan navragen bij zijn collega vanwege mijn waarschijnlijk directe terugvraag. "Sorry, het was toch active lane departure warning. U heeft gelijk en het zit er niet op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
mtlife schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Ook hier kreeg ik van verschillende dealers verschillende antwoorden. De ene zei weer dat bij de duurdere versies de lane departure wél weer een versie van active lane assist is... maar goed, het kan niet achteraf dus ik heb het gewoon aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Ook hier kreeg ik van verschillende dealers verschillende antwoorden. De ene zei weer dat bij de duurdere versies de lane departure wél weer een versie van active lane assist is... maar goed, het kan niet achteraf dus ik heb het gewoon aangevinkt.
Duurdere versies bedoelen ze de 40 advanced plus ook mee? Of alleen de S?
Pagina: 1 ... 5 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.