Hakuna_Matata schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:17:
Zit behoorlijk te twijfelen over Advanced of Advanced plus. De configuratie ziet er nu zo uit:
Q4 40 Advanced
Typhoongrijs
Assistentiepakket plus (ivm parkeerhulp en achteruitrijcamera, vervalt met Advanced Plus)
Comfortpakket Plus (vriend en ik schelen 30 cm in lengte

)
Optiepakket zwart
Privacy glas
20” gegoten lichtmetaal "10-spaak-ster-aero"
Zonder model- etc aanduiding
De 30-40 km vd warmtepomp heb ik denk ik niet echt nodig, uiteraard altijd leuk. Maar dakje vind ik daarentegen wel weer erg leuk! Scheelt wel circa €25 p/maand in bijtelling.. Tips and tricks?
Je kunt ook comfort pack IPV comfort pack plus nemen en dan alleen de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar voor 464 uit mijn hoofd. Scheelt je toch weer 500-600 euro.
Weet alleen niet zeker of die dan ook memory functie heeft. Maar elektrisch is natuurlijk zo versteld.
Ik vind vooral de spiegels elektrisch inklapbaar en zelfdimmende binnenspiegel belangrijk. Maar toen ik eenmaal zag hoe minimaal de buitenspiegels inklappen bij de Q4 vind ik het eigenlijk diefstal. Maar PON heeft het weer zo geregeld dat je zonder comfort pack geen elektrisch verstelbare bestuurdersstoel kunt kiezen...
Ik heb een groot Audi hart en vind het een schitterende auto om te zien op de grijze plastic grille na, verliefd op de LED animaties, maar ik krijg het voor mezelf (nog) niet gerechtvaardigd zoveel te betalen voor een auto die ik qua afwerking echt niet Audi waardig vind en dan ook nog qua prestaties ruim onderdoet voor een Polestar of het Koreaans offensief. Maar heb nog een interne strijd met mezelf, want ik kijk graag naar een auto met 4 ringen en iets minder graag naar de gemiddelde Aziatische auto ( hoewel vol met toeters en bellen, 800 volt, etc.)
De Polestar voelde voor mij in een League hoger te spelen dan de Q4, maar ik heb bij de Audi een veel ruimer leasebudget (+/- 10kEUR). Kom helaas alleen dan nog niet verder dan de Q4 40 advance plus.
Het grotere MMI scherm komt overigens ook pas later dit jaar als optie, ben benieuwd wat de meerprijs gaat zijn om van 10 naar 11 inch te gaan...