Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 6 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
@mtlife nou ja ik geloof het sowieso niet echt... zie het nergens staan en Lane Departure Warning is imo echt wel duidelijk: ik noem het de pingpongbal tussen de lijntjes.

Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij bedoelde ze vanaf de advanced plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Zojuist ook toegang gekregen tot "MijnAudi" om de status te volgen. Het bestelde door mij is eerder in dit forum gecommuniceerd, maar.... tot mijn verbazing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkcA0iUBdymMNFwYbu1Eaolw18g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zFcwF4n6DwsV9bSV19fnqnT9.png?f=fotoalbum_large

Is het assistentiepakket advanced toegevoegd. Wellicht dan toch op het duurste model nu "standaard". Hij staat in ieder geval niet in mijn lease offerte van twee weken terug.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Is er ook iemand die bij Audi dealer Van Udenhout heeft besteld en toegang tot “MijnAudi” heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:21
Jope3 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:23:
Is er ook iemand die bij Audi dealer Van Udenhout heeft besteld en toegang tot “MijnAudi” heeft gekregen?
Hoe kun je daar überhaupt toegang tot krijgen? Welke gegevens heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 07:58
Trackerfire schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:07:
Zojuist ook toegang gekregen tot "MijnAudi" om de status te volgen. Het bestelde door mij is eerder in dit forum gecommuniceerd, maar.... tot mijn verbazing:

[Afbeelding]

Is het assistentiepakket advanced toegevoegd. Wellicht dan toch op het duurste model nu "standaard". Hij staat in ieder geval niet in mijn lease offerte van twee weken terug.
Dat is onderdeel van de standaard opties vanaf de advanced plus versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Msts schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Hoe weet je dat? Ik zie t nergens staan en moest t op mn Competition S gister nog aanvinken voor €1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Msts schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Dat klopt het niet wat je zegt. Assistentiepakket plus is standaard opgenomen in de configuratie vanaf Advanced Plus variant en dus geen Assistentiepakket Advanced. Dat is optioneel als optie bij te kopen voor € 1.291,07

In assistentiepakket plus zitten de volgende rijhulpsystemen:

Adaptive cruise control en snelheidsbegrenzer
Lane departure warning
Parkeerhulp plus
Achteruitrijcamera

In assistentiepakket advanced zitten de volgende geavanceerde rijhulpsystemen:

Adaptive cruise assist met emergency assist
Adaptive cruise control met snelheidsbegrenzer
Parkeerhulp plus

Enige verschil dat ik kan ontdekken tov van plus is emergency assist en active lane assist. Het is mij niet helemaal duidelijk wat het precieze verschil is tussen active lane assist en lane departure warning is. Maar het is mij in ieder geval geen 1300 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:28
Pollux89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat het precieze verschil is tussen active lane assist en lane departure warning is. Maar het is mij in ieder geval geen 1300 euro waard.
Pingpongen tussen de lijnen (stuurcorrectie/trillen bij overschrijden zonder richting aangeven) of aktief de rijstrook volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTUPgGExI9a58RDRNi19S41ii0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sXszMRKPRUJNL779UtsJF7Yk.png?f=fotoalbum_large

Ga net nog eens door de configurator en zie dit staan als je op het ( i ) logootje klikt bij de uitvoeringen... in de prijslijst staat dit gewoon als standaard... ik krijg toch wel m'n phone box en panoramadak?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
Pollux89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Dat klopt het niet wat je zegt. Assistentiepakket plus is standaard opgenomen in de configuratie vanaf Advanced Plus variant en dus geen Assistentiepakket Advanced. Dat is optioneel als optie bij te kopen voor € 1.291,07

In assistentiepakket plus zitten de volgende rijhulpsystemen:

Adaptive cruise control en snelheidsbegrenzer
Lane departure warning
Parkeerhulp plus
Achteruitrijcamera

In assistentiepakket advanced zitten de volgende geavanceerde rijhulpsystemen:

Adaptive cruise assist met emergency assist
Adaptive cruise control met snelheidsbegrenzer
Parkeerhulp plus

Enige verschil dat ik kan ontdekken tov van plus is emergency assist en active lane assist. Het is mij niet helemaal duidelijk wat het precieze verschil is tussen active lane assist en lane departure warning is. Maar het is mij in ieder geval geen 1300 euro waard.
Assistentie pakket advanced staat niet meer in de prijslijst van juli, wel staat er een Veiligheidspakket Plus voor €1231 in de lijst:

PYJ Parkeerhulp achter ● ● - -
PYK Parkeerhulp voor en achter € 329 € 398 o o - -
PYL Assistentiepakket plus € 987 € 1.194 o o ● ●
- parkeerhulp voor en achter
- achteruitrijcamera
- adaptive cruise control
- Audi lane departure warning
PYU Veiligheidspakket plus € 1.017 € 1.231 o o o o
- Audi side assist met uitstapwaarschuwing en dwarsverkeerassistent
- Audi pre sense basic
- Audi pre sense front
- Audi pre sense rear

In de oude prijslijst van april stond er dit:

- achteruitrijcamera
PYM Assistentiepakket pro € 1.486 € 1.798 o o - -
- parkeerhulp voor en achter € 499 € 604 - - o o
- topview 360 graden camera's
- adaptive cruise assist
* adaptive cruise control
* active lane assist
* file assistent
* emergency assist
Opm.: alleen te bestellen i.c.m. Comfortpakket (PYA) of Comfortpakket plus (PYY)
- Audi pre sense basic
- Audi pre sense front
- Audi pre sense rear

[ Voor 19% gewijzigd door Isheara op 27-07-2021 15:48 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
sbin schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Pingpongen tussen de lijnen (stuurcorrectie/trillen bij overschrijden zonder richting aangeven) of aktief de rijstrook volgen
"Lane departure warning waarschuwt voor het onbedoeld over de wegbelijning rijden. Met duidelijke meldingen en stuurcorrecties wordt u geholpen om op de eigen rijstrook te blijven."

Dit lijkt lane departure warning ook al te doen? Of in ieder geval iets soortgelijks. Wellicht dat het niet actief de rijstrook volgt. Zou dat het verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Pollux89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:48:
[...]

"Lane departure warning waarschuwt voor het onbedoeld over de wegbelijning rijden. Met duidelijke meldingen en stuurcorrecties wordt u geholpen om op de eigen rijstrook te blijven."

Dit lijkt lane departure warning ook al te doen? Of in ieder geval iets soortgelijks. Wellicht dat het niet actief de rijstrook volgt. Zou dat het verschil zijn?
Wat er eerder dus is aangegeven.

Lane Departure Warning = Pingpongen tussen de lijntjes, dus zo gauw je dicht bij de lijn komt krijg je een stuurcorrectie

Active Lane Assist = Actief de belijning volgen en de auto continue gecentreerd daarin houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Wat er eerder dus is aangegeven.

Lane Departure Warning = Pingpongen tussen de lijntjes, dus zo gauw je dicht bij de lijn komt krijg je een stuurcorrectie

Active Lane Assist = Actief de belijning volgen en de auto continue gecentreerd daarin houden
Ja dat is mij nu duidelijk thanks. Alleen om daar nu 1300 euro voor te vragen ofwel aan uit te geven? Mij niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Isheara schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Assistentie pakket advanced staat niet meer in de prijslijst van juli, wel staat er een Veiligheidspakket Plus voor €1231 in de lijst:

PYJ Parkeerhulp achter ● ● - -
PYK Parkeerhulp voor en achter € 329 € 398 o o - -
- achteruitrijcamera
- Audi pre sense basic
- Audi pre sense front
- Audi pre sense rear

In de oude prijslijst van april stond er dit:

- achteruitrijcamera
PYM Assistentiepakket pro € 1.486 € 1.798 o o - -
- parkeerhulp voor en achter € 499 € 604 - - o o
- topview 360 graden camera's
- adaptive cruise assist
* adaptive cruise control
* active lane assist
* file assistent
* emergency assist
Opm.: alleen te bestellen i.c.m. Comfortpakket (PYA) of Comfortpakket plus (PYY)
- Audi pre sense basic
- Audi pre sense front
- Audi pre sense rear
Dus eigenlijk betaal ik nu 1300 voor ALLEEN active lane assist terwijl ik voor een paar honderd euro meer een tijdje geleden daar ook 360 camera's bij had gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Dus eigenlijk betaal ik nu 1300 voor ALLEEN active lane assist terwijl ik voor een paar honderd euro meer een tijdje geleden daar ook 360 camera's bij had gehad?
Yep. Maar die 360 is mi nooit echt leverbaar geweest
Edit. En fileassist toch?
En die optie die de auto stil zet als je onwel wordt. Mooi om te zien in filmpje, wellicht minder prettig als je het ooit echt nodig hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door sbin op 27-07-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
sbin schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Guh, sterker nog; €600-ish op de Competition S. Ben dus meer geld kwijt voor minder functies 🙃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO3744NeM4LbAvb_wFqBeDpHA3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRoQ9nfCilMtgfAOGH5LgzMa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Laatst online: 17-09 07:58
the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Hoe weet je dat? Ik zie t nergens staan en moest t op mn Competition S gister nog aanvinken voor €1300
Sorry ik had inderdaad niet gezien dat er verschil was tussen plus en advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:44:
[Afbeelding]

Ga net nog eens door de configurator en zie dit staan als je op het ( i ) logootje klikt bij de uitvoeringen... in de prijslijst staat dit gewoon als standaard... ik krijg toch wel m'n phone box en panoramadak?!
Zag dit eerder vandaag ook pas voor het eerst staan op de website.
Heb de huidige (nieuwste) prijslijst voor de zekerheid nog eens gedownload en daar staat dit inderdaad nog gewoon als standaard.
Denk dat iemand toch eens met een dealer moet gaan bellen want ik kan me niet voorstellen dat dit er altijd al gestaan heeft.
Ik ga er vooralsnog dus vanuit dat ik gewoon een phone box en panoramadak ga krijgen.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Jope3 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:23:
Ik vraag me af of dit een service is vanuit de dealer of vanuit Audi.
Mijn auto is besteld bij Van Mossel maar van hen heb ik nooit een linkje oid gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
sbin schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:54:
En die optie die de auto stil zet als je onwel wordt. Mooi om te zien in filmpje, wellicht minder prettig als je het ooit echt nodig hebt.
De optie PYM (assistentie PRO) is geschrapt van de prijslijsten omdat de CHIPS niet leverbaar zijn. Ook in de configurator niet meer selecteerbaar. Veiligheidspakket plus PYU is totaal iets anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Isheara op 27-07-2021 16:21 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
[Afbeelding]

hier staat prijslijst:
https://www.audi.nl/nl/we.../brochure-form.html?mc=q4

Phonebox (IN NL) standaard in alle LE, Panorama dak vanaf Advanced Plus (en Competition S), maar in NL (nog) NIET apart bestelbaar op andere LE modellen!!!!

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Toch ook nog gebeld met audi.nl om duidelijkheid te krijgen over die lane assist. Mij werd verteld dat als de dealer zegt dat het inclusief is, dan het dan ook zo is. Mocht het niet zo zijn, dan gaan ze alles eraan doen om mij alsnog tevreden te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

PON/Audi veranderd zoveel qua opties dat de configurator 't niet eens meer aan kan whaha. PON op z'n best wel eigenlijk.... :'( :+
mouse1277 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Ik vraag me af of dit een service is vanuit de dealer of vanuit Audi.
Mijn auto is besteld bij Van Mossel maar van hen heb ik nooit een linkje oid gehad.
Geen idee. Via Pouw krijg je het blijkbaar wel. Heb er niet eens om gevraagd. Kreeg gewoon een mail vandaag.

[ Voor 61% gewijzigd door Trackerfire op 27-07-2021 17:00 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Trackerfire schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:07:
Zojuist ook toegang gekregen tot "MijnAudi" om de status te volgen.
Ik heb de app ook maar daarin moet ik een VIN (Voertuig Identificatie Nummer) ingeven en die heb ik niet en ik betwijfel of die info al beschikbaar is. Auto moet nog gebouwd worden nl.

Ben dus ook zeer benieuwd hoe jij in staat bent om je status te volgen via die app! Heeft de dealer jou info gegeven?

Van mijn dealer begreep ik dat hij niets wist van een link die sommige andere forumleden van hun dealer (o.a. Pouw) hebben gekregen om met behulp van honeymoonnet.nl de status te zien.

Hoor het graag!

[ Voor 10% gewijzigd door wimbre op 27-07-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

wimbre schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Ik heb de app ook maar daarin moet ik een VIN (Voertuig Identificatie Nummer) ingeven en die heb ik niet en ik betwijfel of die info al beschikbaar is. Auto moet nog gebouwd worden nl.

Ben dus ook zeer benieuwd hoe jij in staat bent om je status te volgen via die app! Heeft de dealer jou info gegeven?

Van mijn dealer begreep ik dat hij niets wist van een link die sommige andere forumleden van hun dealer (o.a. Pouw) hebben gekregen om met behulp van honeymoonnet.nl de status te zien.

Hoor het graag!
Het is geen app, maar gewoon een site. https://pouw.honeymoonnet.nl/app/ maar die doet niks zonder de juiste toevoeging erachter. Honeymoonnet is blijkbaar van PON. Misschien dat sommige dealers er geen toegang toe hebben ofzo of hun klanten gewoon geen toegang geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Zijn er hier mensen die de Q4 bestelt hebben bij Audi Center Rotterdam (onderdeel Auto Hoogenboom) die wel zelf de status kunnen volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

wimbre schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:01:
Zijn er hier mensen die de Q4 bestelt hebben bij Audi Center Rotterdam (onderdeel Auto Hoogenboom) die wel zelf de status kunnen volgen?
Ze lijken het iigv wel te gebruiken. https://hoogenboom.honeymoonnet.nl/app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Dankje, ik ga ze eens een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Staat er in de link achter “/app” een (bestel)nummer of tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

wimbre schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Staat er in de link achter “/app” een (bestel)nummer of tekst?
Nee een lap niet te doorgronden combi van getallen, letters en speciale tekens. Wel logisch op zich. Maar geen touw aan vast te knopen.

Mijn bestelnummer beginnend met een 8 komt er niet eens in voor. Zo cryptisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Trackerfire op 27-07-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Trackerfire schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Nee een lap niet te doorgronden combi van getallen, letters en speciale tekens. Wel logisch op zich. Maar geen touw aan vast te knopen.

Mijn bestelnummer beginnend met een 8 komt er niet eens in voor. Zo cryptisch.
Ik wacht de reactie van de dealer wel af. Wil niet steeds de dealer bellen om een status update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 20:15
[Afbeelding]

Ik zie het nu ook. Zeer vreemd omdat juist het verschil tussen de advanced en de advanced plus drie dingen waren:

- assistentiepakket plus (1194 euro)
- warmtepomp (1194 euro)
- zonnedak (? euro)

Verschil tussen beide uitvoeringen was 4.000, dus het zonnedak was 1.612 euro. Als je dat niet meer krijgt wat is dan nog de reden om advance plus te kiezen?? Kun je beter advanced nemen met de twee opties en 1600 euro overhouden... Moet wel iets te maken hebben met chiptekorten.

Ik ga er ook vanuit dat de Phonebox, etc. er in zitten. Besteld is besteld. Als ze hem niet kunnen leveren dit jaar, mogen ze hem mooi houden!

Edit: Phonebox stond idd in mijn offerte. De phonebox is op zijn simpelst gezegd gewoon de carkit (+ de extra's van het draadloos opladen, wat erg handig is). Dus handsfree bellen over de speakers, etc. Als dat er niet in zit, is het voor een zakelijke rijder wel heel erg karig (om niet te zeggen onacceptabel).

Edit 2: Op het motor-talk.de forum wordt aangegeven dat het dak fysiek wel geleverd wordt, maar dat het pas later functioneel wordt als de chips aanwezig zijn. En houd je vast: je krijgt in het begin maar 1 sleutel 8)7 tja daar zit ook een chip in, haha

[ Voor 20% gewijzigd door verbaanr op 27-07-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Extra uitrusting t.o.v. Launch edition Advanced:

► Panorama dak
► Parkeerhulp plus (Achteruitrijcamera, Adaptive cruise control)
► Warmtepomp (voor actieradiusoptimalisatie)

Bovengenoemde zaken zitten er dus bij. Panoramadak is zover mij bekend niet los te bestellen in Nederland dus geen idee hoeveel die optie zou kosten. Ik neem aan dat het voordeliger is om naar Plus te gaan dan elke bovenstaande optie los toe te voegen.

Phone box is onderdeel van de standaarduitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Laatst online: 14-09 20:15
Pollux89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:23:
Extra uitrusting t.o.v. Launch edition Advanced:

► Panorama dak
► Parkeerhulp plus (Achteruitrijcamera, Adaptive cruise control)
► Warmtepomp (voor actieradiusoptimalisatie)

Bovengenoemde zaken zitten er dus bij. Panoramadak is zover mij bekend niet los te bestellen in Nederland dus geen idee hoeveel die optie zou kosten. Ik neem aan dat het voordeliger is om naar Plus te gaan dan elke bovenstaande optie los toe te voegen.

Phone box is onderdeel van de standaarduitrusting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6fxzwO6iUNh0PhTfwKf8Ec3WX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ownJ8IcDfBnJRTyQEghoqJL4.png?f=fotoalbum_large

Ging hierom. Een toelichting in de configurator. Er is dus wel degelijk iets aan de hand. Ik denk dat er achteraf zaken ingebouwd gaan worden o.i.d. Moet wel met chiptekorten te maken te hebben. Ik kan het niet anders verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ga morgen maar eens bellen om te informeren hoe dat zit met die phone box en het panoramadak. Staat wel gewoon in de prijslijst als standaard dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Isheara schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Heb je al eens gekeken wat het verschil in velgmaat is voor de leaseprijs? Als je een direct set achteraf laat monteren scheelt je dat enorm in leaseprijs, althans bij mij.
Van 19" naar 20" voor de Advanced Plus scheelde per maand ruim €40!!!
Daar kan je een hoop extra opties voor nemen.
Interessant! Heb je het dan over de premium Audi wheels? De dealer gaf bij mij in ieder geval aan dat de originele wielen van de configurator buitenproportioneel duur zouden worden als je die via de dealer zou bestellen. En neem aan dat je dan geen bandenwissel hebt in je leaseprijs? Wisselen van bandjes zijn volgens LM duurder voor 20" dan voor 19"..

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVuPX_OxUlZcFzcu1yFokIxiVRA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0GM3cBJ7QqzHlZsdsiArAjwe.png?f=fotoalbum_large

Staat bij mij wel opgenomen in het overzicht die ik van de dealer kreeg toegestuurd. Ik heb de Advanced Plus besteld. Verderop staat ook de Audi phone box onder standaarduitrusting dus ga er vanuit dat alles er gewoon netjes in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Pollux89 op 28-07-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
Was laatst bij de Volvo-dealer voor de XC40 en die gaf aan dat zij ook te kampen hebben met chiptekorten (360-topview) en dat als je de auto eenmaal in bestelling had genomen je de auto niet meer kon cancellen maar dat je gewoon een x bedrag terug krijgt voor wat je niet geleverd krijgt..

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Trackerfire schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:58:
PON/Audi veranderd zoveel qua opties dat de configurator 't niet eens meer aan kan whaha. PON op z'n best wel eigenlijk.... :'( :+

[...]

Geen idee. Via Pouw krijg je het blijkbaar wel. Heb er niet eens om gevraagd. Kreeg gewoon een mail vandaag.
Gisteren nog even gestopt bij de dealer maar het volgen gaat niet via Audi.nl maar via bepaalde dealers (o.a. Pouw). van Mossel heeft het helaas niet :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
verbaanr schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:46:
[...]

[Afbeelding]

Ging hierom. Een toelichting in de configurator. Er is dus wel degelijk iets aan de hand. Ik denk dat er achteraf zaken ingebouwd gaan worden o.i.d. Moet wel met chiptekorten te maken te hebben. Ik kan het niet anders verklaren.
Mijn dealer zag deze tekst gisteren ook voor het eerst (nadat ik hem erop had gewezen). Hij wist van niets en gaat navraag doen maar hij garandeerde mij dat mijn auto (LE S Competition) gewoon met panoramadak geleverd zal gaan worden. Ik wacht zijn reactie voor nu dus gewoon even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 25-07 10:36
verbaanr schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:46:
[...]

[Afbeelding]

DIt zou voor mij rede zijn om te annuleren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Net even gebeld naar Pouw, de verkoper was met stomheid geslagen en ging informeren bij de fabriek wat dit nou precies betekende, want voor zover hij wist werd dit gewoon geleverd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOdwj6F1L0a4RShqVxuWgfSEs2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X2qwXBrbN79WHpMzVPwQwwqi.png?f=user_large

Nog zo'n mooie blunder op de website van Audi. Laden met 270kW. Sure... Je krijgt bijna het idee dat ze dit model iets eerder op de markt hebben gebracht dan ze eigenlijk zouden willen....

[ Voor 18% gewijzigd door Trackerfire op 28-07-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Schijnen inderdaad wat issues te zijn met het panoramadak... Kwam deze tegen op facebook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AltFEOVOdYvQEgLdJOgL8Ugulcs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sm0nPy2Xs1166TEjozxnI2YV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Erg vreemd dit. Bij mijn LE Advanced zou het evt alleen om die Phone Box gaan, maar die mogen ze dan later wel inbouwen, ook prima.. Maar geen pano dak terwijl wel besteld, dat is wel een dingetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Audiq4 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:23:
Schijnen inderdaad wat issues te zijn met het panoramadak... Kwam deze tegen op facebook:

[Afbeelding]
Zoals ik dit begreep ging dit om een productiefout, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Nu begrijp ik ook waarom mijn auto “in productie blijft hangen”. Zijn het panoramadak vergeten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsnBr5pXcLgBIddoVPQZI-DTn08=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ab6OcY6leFDRIKypg5AUj9Lt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Deze gegevens vorige week via dealer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Laatst online: 19-07-2024
Deze post kwam onder het FB bericht te staan. Don't shoot the messenger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BvqlFDd0VXLYMY6vkPDTMHniec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NDmUFDCGHDrCiLMXXcNxBZuZ.png?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door Audiq4 op 28-07-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Maar... waarom zouden ze geen panoramadak kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Wat een vage berichten. Word er niet blij van, maar alles lijkt/is bevestigd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Hallo,

Mijn auto wordt begin volgende week besteld. Joepie. De competition (met panorama dak en phonebox dan maar toch, toch?, niet? ;) )

Ga ik dit jaar nog halen qua levertijd? Ik hoor zulke verhalen...
Hebben mensen al wat meer inzicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
@Avigoorn Ik belde net de dealer en nu bestellen zou week 46/47 worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
the-hyrax schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:05:
@Avigoorn Ik belde net de dealer en nu bestellen zou week 46/47 worden
Ok gaat er om spannen dus. Maar week 52 vind ik vroeg genoeg 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 12:05
Hmm, gisteren te horen gekregen dat ik ook toe ben aan een nieuwe. Heb de Q4 E tron Sportback op het oog. Vind deze zelf wel mooi. Liefst dan de advanced plus variant, dan heb ik eigenlijk alles wel.

Bij Audi.nl staan er enkelen in de lijst "voorraad".

Zouden die nog beschikbaar en snel leverbaar zijn?
Ivm vakantie, verwacht ik namelijk niet voor begin september alle krabbels te hebben om te bestellen, en dan verwacht ik niet meer dit jaar geleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
DaWayne schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:15:
Hmm, gisteren te horen gekregen dat ik ook toe ben aan een nieuwe. Heb de Q4 E tron Sportback op het oog. Vind deze zelf wel mooi. Liefst dan de advanced plus variant, dan heb ik eigenlijk alles wel.

Bij Audi.nl staan er enkelen in de lijst "voorraad".

Zouden die nog beschikbaar en snel leverbaar zijn?
Ivm vakantie, verwacht ik namelijk niet voor begin september alle krabbels te hebben om te bestellen, en dan verwacht ik niet meer dit jaar geleverd te krijgen.
Zou even bellen als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 13:31
wimbre schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:01:
De auto ook in bestelling staan via de LM bij Audi Center Rotterdam, helaas ook geen honeymoon ik heb de dealer vorige week nog gesproken.
wimbre schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Dankje, ik ga ze eens een berichtje sturen.
Heb jij al reactie van gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Misschien moeten we een petitie starten om de 12/22% regeling ook in 2022 nog van toepassing te laten zijn gezien de leveringsproblemen door het chiptekort :')

Moet trouwens zeggen dat Pouw niet echt de meest responsive dealer is. @Trackerfire had jij nou ook niet bij Pouw Deventer besteld? Zo ja wat is jouw ervaring met hun communicatie?

[ Voor 36% gewijzigd door the-hyrax op 28-07-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:16:
Misschien moeten we een petitie starten om de 12/22% regeling ook in 2022 nog van toepassing te laten zijn gezien de leveringsproblemen door het chiptekort :')

Moet trouwens zeggen dat Pouw niet echt de meest responsive dealer is. @Trackerfire had jij nou ook niet bij Pouw Deventer besteld? Zo ja wat is jouw ervaring met hun communicatie?
Yes, ook bij Pouw Deventer. Maar daar werkt m'n neefje, dat scheelt een boel ;-)! Mocht je meer info o.i.d. willen. DM me gerust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Lugt schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:14:
[...]

De auto ook in bestelling staan via de LM bij Audi Center Rotterdam, helaas ook geen honeymoon ik heb de dealer vorige week nog gesproken.

[...]

Heb jij al reactie van gekregen ?
Ja, hij zou het overleggen met de marketingafdeling en er op terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 12:05
the-hyrax schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Zou even bellen als ik jou was
Heb maar eens een mailtje eraan gewaagd.
Anders de gewone E tron, maar de sportback smoelt wel lekkerder vind ik.
Alleen is wachten tot 2022, en dan 1.600 extra bijtelling betalen niet echt gewenst.

Geen echte voorraad. Verwachtte levertijd kw46 bij nu bestellen. Kan wellicht goedkomen dus.

[ Voor 11% gewijzigd door DaWayne op 28-07-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent_under_fir
  • Laatst online: 18-03-2024
Hier in de week van 7/7 akkoord gekregen van mijn werkgever en bestelling doorgezet naar de leasemaatschappij. Zojuist bestelbevestiging gekregen: vermoedelijke leverdatum 8 december 2021.

Gaat om een Q4 - Advanced Plus , dus ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
agent_under_fir schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:02:
Hier in de week van 7/7 akkoord gekregen van mijn werkgever en bestelling doorgezet naar de leasemaatschappij. Zojuist bestelbevestiging gekregen: vermoedelijke leverdatum 8 december 2021.

Gaat om een Q4 - Advanced Plus , dus ben benieuwd :)
Dan zitten we in dezelfde batch. Besteld bij Audi op 5 juli. Leverdatum week van 8 december. Ook een 50 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
Is er iemand die het e-tron laadsysteem compact heeft mee besteld? Is dit wat je meeneemt op vakantie bijvoorbeeld wanneer er minder laadpalen beschikbaar zijn dan in Nederland zodat je op je vakantieadres aan een normaal 'thuis'stopcontact kan laden?

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent_under_fir
  • Laatst online: 18-03-2024
robertolli schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:42:
[...]

Dan zitten we in dezelfde batch. Besteld bij Audi op 5 juli. Leverdatum week van 8 december. Ook een 50 toevallig?
Nee, geen 50 helaas :), de 40 in mijn geval.
Wordt spannend of we het gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Hakuna_Matata schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:23:
Is er iemand die het e-tron laadsysteem compact heeft mee besteld? Is dit wat je meeneemt op vakantie bijvoorbeeld wanneer er minder laadpalen beschikbaar zijn dan in Nederland zodat je op je vakantieadres aan een normaal 'thuis'stopcontact kan laden?
Is een beetje te prijzig, die 800 EUR voor zon kabel, vind ik. Las ergens in het Enyaq topic volgens mij dat sommigen er naar volle tevredenheid een van Ali hebben besteld. Niet helemaal duidelijk of dat allemaal even veilig/gekeurd is, maar dat geheel terzijde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Ik heb deze besteld (Ali via Tsjechië) voor €107. Selecteerbaar tussen 8A/10A/13A en 16A. Werkt prima 👌

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dPPKIbn

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Het wordt mijn eerste ev vandaar nog niet zo thuis in opladen, kabels en alle toestanden … Zitten zulke kabels er niet standaard bij geleverd? Zijn de meegeleverde kabels alleen compatibel met laadstations en niet geschikt voor stopcontacten zoals de lader van Ali die je net deelde? Als dat zo is ga ik er ook maar een aanschaffen

[ Voor 9% gewijzigd door Pollux89 op 28-07-2021 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Pollux89 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:38:
Het wordt mijn eerste ev vandaar nog niet zo thuis in opladen, kabels en alle toestanden … Zitten zulke kabels er niet standaard bij geleverd? Zijn de meegeleverde kabels alleen compatibel met laadstations en niet geschikt voor stopcontacten zoals de lader van Ali die je net deelde? Als dat zo is ga ik er ook maar een aanschaffen
Zit er niet bij nee, was een optie van €800. Er zit standaard een Type 2 Mennekes kabel bij die inderdaad voor laad palen is, maar als je thuis alleen maar 1-fase laadt op 't normale stroomnet weet ik ook niet of je heel gelukkig wordt 😄.

Overigens kan je ook gewoon een thuislaad station aanschaffen als je een oprit hebt. Bijvoorbeeld bij TheNewMotion

[ Voor 7% gewijzigd door the-hyrax op 29-07-2021 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Theoretisch heb je die kabel alleen maar nodig als je ergens in the middle of nowhere, zoals op de camping in Frankrijk oid. wil kunnen laden. Dingen kunnen volgens mij max 3.6kW (bij 16A) laden, maar dat haal je dus never nooit op de camping. Duurt een paar daagjes dus :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
sbin schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:38:
Theoretisch heb je die kabel alleen maar nodig als je ergens in the middle of nowhere, zoals op de camping in Frankrijk oid. wil kunnen laden. Dingen kunnen volgens mij max 3.6kW (bij 16A) laden, maar dat haal je dus never nooit op de camping. Duurt een paar daagjes dus :-)
Als je een eigen oprit hebt kun je deze ook prima gebruiken om thuis te laden en heb je niet perse een laadpaal nodig. Je laadt met een EV wanneer je kunt…het is een beetje omdenken tov een ICE.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Pollux89 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:38:
Om tot een beetje advies te kunnen komen:
Hoeveel rijd je maximaal per dag? Hoeveel dagen per week rijd je deze afstand gemiddeld? Kun je ook op je werk laden?
Heb je een eigen oprit? Ik neem aan van wel, anders kan je geen laadpaal plaatsen zonder de kavel over het publieke trottoir te laten lopen?

De meegeleverde kabel heb je nodig voor de publieke palen om via AC te laden (tot Max 22kW). Bij snelladers, zoals bv. Fastned en Ionity zit de kabel aan de lader vast.

[ Voor 12% gewijzigd door Isheara op 29-07-2021 01:07 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Isheara schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 01:05:
[...]

Hoeveel rijd je maximaal per dag? Hoeveel dagen per week rijd je deze afstand gemiddeld? Kun je ook op je werk laden?
Heb je een eigen oprit? Ik neem aan van wel, anders kan je geen laadpaal plaatsen zonder de kavel over het publieke trottoir te laten lopen?

De meegeleverde kabel heb je nodig voor de publieke palen om via AC te laden (tot Max 22kW). Bij snelladers, zoals bv. Fastned en Ionity zit de kabel aan de lader vast.
Die 22kW ondersteunt de Q4 alleen niet :). Sowieso zijn er weinig auto's die 22kW publiek laden ondersteunen. Destijds had Tesla het nog in de Model S maar dat is er ook uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Isheara schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 01:05:
[...]

Ik kan op mijn werk laden en heb geen eigen oprit thuis maar waar ik woon in Amsterdam zijn er genoeg publieke laadpalen. Het zou dan ook niet zozeer voor "thuis" laden gaan maar om te kunnen laden op plekken waar deze voorzieningen er niet zijn. Zoals bijv. bij familie/vrienden thuis, onderweg bij een hotel/camping etc. Dan is zo'n kabel dus wel handig ook al laad deze erg langzaam op? En zijn er nog meer handigheden, tools e.d. die handig zijn om te hebben als je een EV in bezit hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
@Pollux89 zeker doen! Altijd handig om bij je te hebben. Let wel op: een verlengsnoer is geen goed idee. Het KAN wel maar koop dan een zware kwaliteit kabel, rol helemaal uit en gebruik niet op 16A maar hooguit op 8A of 10A (meeste wandcontactdozen kunnen toch geen 16A leveren). Thuis heb ik een speciale afstluitbare buiten WCD die op een aparte groep zit en wel 16A kan leveren (aansluiting is 3x25A), en zo'n aansluiting is in principe genoeg om 's nachts de auto bij- of vol te laden.

Mijn opmerking is bedoeld dat als je thuis op eigen terrein en op je werk kunt laden, een laadpaal HANDIG is maar niet noodzakelijk, omdat je met deze zgn. granny lader ook prima kunt laden. Zo'n kabel over de stoep of ander openbaar pad is meestal niet toegestaan en zelfs strafbaar in sommige gemeenten.
Als je een eigen oprit hebt is dat geen probleem.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APO80
  • Laatst online: 28-01-2022
Heb de Audi Q4 e-tron Advanced Plus (lease auto) besteld.
Blij mee, maar wel verbaasd over de lange levertijd. Heb speciaal voor van Mossel voorraad model gekozen (scheelde ook wat in prijs), maar vooral met reden om auto snel geleverd te krijgen.
Levering is nu pas medio december gepland. Brengt me enige spanning over het tijdig geleverd krijgen van de auto ivm belastingtarief 12%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Mijn bestelling wordt nu pas doorgezet, indicatie W48. Maandag was dat nog W45. Er lijkt dagelijks wel een week bij te komen. Nog 4 weken speling voor de bijtelling dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Pollux89 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Ik kan op mijn werk laden en heb geen eigen oprit thuis maar waar ik woon in Amsterdam zijn er genoeg publieke laadpalen. Het zou dan ook niet zozeer voor "thuis" laden gaan maar om te kunnen laden op plekken waar deze voorzieningen er niet zijn. Zoals bijv. bij familie/vrienden thuis, onderweg bij een hotel/camping etc. Dan is zo'n kabel dus wel handig ook al laad deze erg langzaam op? En zijn er nog meer handigheden, tools e.d. die handig zijn om te hebben als je een EV in bezit hebt?
Handig is het zeker - destijds ben ik met een Model S op wintersport gegaan (ging prima) en op locatie geen lader, maar wel een stekker in de garage, dus toen die lader gebruikt. Gaat tergend langzaam, maar goed, je bent toch aan het skieën dus dat maakt niet uit.

Voor een paar uurtjes bij vrienden/familie hoef je het niet echt te doen... die paar km die er per uur bijkomt is verwaarloosbaar, dan kan je net zo goed 5 minuten bij een snellader staan onderweg, daar heb je meer aan.

Voor overige handigheden: download de app "A better routeplanner" - daarin kan je je auto invoeren en dan voor langere afstanden geeft 'ie aan wat de optimale route inc. laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzelll
  • Laatst online: 06-08-2023
He, Mijn bestelling is vorige week geplaatst vanuit LM. Indicatie levering is week 38 (eind september). Advanced plus 40. Zonder additionele opties.

Zoals ik de meeste lees hier lijkt die van mij een auto die al vooruit besteld was en later is toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
Danzelll schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:18:
He, Mijn bestelling is vorige week geplaatst vanuit LM. Indicatie levering is week 38 (eind september). Advanced plus 40. Zonder additionele opties.

Zoals ik de meeste lees hier lijkt die van mij een auto die al vooruit besteld was en later is toegewezen.
Kan kloppen, toen ik hem bestelde werd door van Udenhout duidelijk gemaakt als dit voor 10 juni gedaan zou worden dat de uitlevering in week 34 (inmiddels verschoven naar waarschijnlijk week 35) zou zijn. Dit ivm de slots welke door hun waren ingekocht.
Als er op 10 juni niet genoeg bestellingen van klanten binnen waren gingen ze dit opvullen met samenstelling naar wens van de dealer. Dus als ze er een hebben in de kleur die wilt en met of zonder opties dan zou dat kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door hens72 op 29-07-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APO80
  • Laatst online: 28-01-2022
Misschien toch maar even de brochure en prijslijst die op hun website staat op 29-07 opslaan. Hierin staat duidelijk dat de plus panorama dak heeft
https://www.audi.nl/nl/we.../brochure-form.html?mc=q4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Eerst stond het in de configurator nog enigszins verborgen onder een i-knop maar nu staat het er levensgroot:

"De carconfigurator kan ten onrechte bij de Launch edition en Launch edition Advanced tonen dat de "Audi Phone box" onderdeel is van de gekozen uitvoering. Alle uitvoeringen worden zonder "Audi Phone box" geleverd.
Bij de Launch edition Advanced Plus en de Launch edition S Competition kan de carconfigurator ten onrechte tonen dat de "Audi Phone box" en het "panoramadak" onderdeel zijn van de gekozen uitvoering. Alle uitvoeringen worden zonder "Audi Phone box" en/of "panoramadak" geleverd. Raadpleeg voor meer informatie uw Audi dealer".

Meteen maar even een mail gedicht naar mijn dealer en om opheldering gevraagd.
Begin me nu toch steeds meer zorgen te maken over juiste en tijdige levering :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Ik heb net de dealer gebeld. Hij gaf aan dat er een hele kleine of nagenoeg 0% kans is dat de Q4 met panoramadak en audi phone box dit jaar geleverd kan worden..... Het kon misschien wel meer dan een jaar duren voordat het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:47
Lekker dan... stond op het punt om een prachtige configuratie met een launch edition advanced plus te bestellen... zonder panoramadak wordt wellicht toch kijken naar een voorraadmodel of de KIA EV6 of mijn huidige V70 lekker doorrijden en volgend jaar kijken naar wat er dan op de markt is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Pollux89 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:25:
Ik heb net de dealer gebeld. Hij gaf aan dat er een hele kleine of nagenoeg 0% kans is dat de Q4 met panoramadak en audi phone box dit jaar geleverd kan worden..... Het kon misschien wel meer dan een jaar duren voordat het probleem was opgelost.
Welke dealer is dit? Mijn dealer Van den Udenhout zei gisteren dat hij van niets wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
mouse1277 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:03:
Eerst stond het in de configurator nog enigszins verborgen onder een i-knop maar nu staat het er levensgroot:

"De carconfigurator kan ten onrechte bij de Launch edition en Launch edition Advanced tonen dat de "Audi Phone box" onderdeel is van de gekozen uitvoering. Alle uitvoeringen worden zonder "Audi Phone box" geleverd.
Bij de Launch edition Advanced Plus en de Launch edition S Competition kan de carconfigurator ten onrechte tonen dat de "Audi Phone box" en het "panoramadak" onderdeel zijn van de gekozen uitvoering. Alle uitvoeringen worden zonder "Audi Phone box" en/of "panoramadak" geleverd. Raadpleeg voor meer informatie uw Audi dealer".
Volgens mijn prijslijst (vanaf juli) behoort die Phone box tot de standaard uitrusting. Niks “ten onrechte tonen”.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8IaUqR36X9dE3B_TfG383QJPdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Meczh5ka5TnCSsq2kDwG1OKF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Jope3 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Welke dealer is dit? Mijn dealer Van den Udenhout zei gisteren dat hij van niets wist.
Witteburg. Kan zijn, hij gaf aan dat dit sinds gisteren/vandaag is gecommuniceerd naar de dealers toe. Ze zijn alleen nog in afwachting van de precieze productie nummers oid maar ik moest alvast van het ergste uitgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Ik heb zonet mijn dealer Pouw gebeld hierover, Mijn 50 Competition S is in juni besteld en zou deze week gebouwd worden. Wel waarschijnlijk enige vertraging maar geen verwachte problemen m.b.t. panorama dak, etc. Hij gaf wel aan dat het voor nieuwe bestellingen een probleem wordt om deze nog dit jaar geleverd te krijgen met die samenstelling en dat je deze daarom nu niet kunt bestellen?

Even afwachten dus! Ik bericht hier als ik wat heb gehoord over de productie,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel.monikes
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik had mijn Q4 40 advanced plus op 30/04 besteld. Na alles wat ik gelezen had toch maar even met de dealer gecheckt omdat de afleverdatum ook al een paar keer naar achteren verschoven was en hij al een week vast hing in produktie. Hij gaf aan dat er een grote kans was dat de auto pas veel later geleverd zou worden en zeker zonder panorama dak en phonebox. Zodra hij nieuws had zou hij me meteen bellen.Ik zag de bui natuurlijk al hangen.

Een half uurtje later werd ik terug gebeld met het nieuws dat de problemen met de phonebox, panoramadak en een aantal andere opties alsook met de levertijden inderdaad kloppen................ maar dat mijn Q4 vandaag compleet met alle opties op transport naar NL gegaan is. Bliojkbaar heb ik dus heel veel geluk gehad. Ik heb het VIN nummer in de mijn audi app ingegeven en alles zit er inderdaad op en aan incl panoramadak en phonebox! Moet wel zeggen dat ik steeds heel goed en netjes op de hoogte ben gehouden woor mijn dealer (Wealer in heerlen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 20:38
Dat klinkt niet heel erg goed! Ik vind het panoramadak echt wel een leuke USP!

Weet je ook of dit vanaf een bepaalde batch die opties niet inbegrepen zal zijn? Of is het alles wat nog gebouwd moet worden. Ik heb overigens nog niets gehoord van mijn dealer. Zag vorige week wel dat mijn verwachte levertijd van week 41 --> 45 gegaan is. De Q4 is bestelt 23 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Bij Van den Udenhout moet je steeds de vraag stellen en dan krijg je keurig een antwoord. Echter zonder vraag houden zij mij niet op de hoogte. De door mij (lees: Leaseplan) bestelde auto is daadwerkelijk op 10-5-21 door Van den Udenhout bevestigt. Ook mijn auto hangt (of hing) vast in de productie. Ik heb in ieder geval nog geen beter nieuws mogen ontvangen. En ik wil de dealer ook niet dagelijks bellen. Ik hoop dat de mijne er ook met panoramadak doorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
pschouten schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Dat klinkt niet heel erg goed! Ik vind het panoramadak echt wel een leuke USP!

Weet je ook of dit vanaf een bepaalde batch die opties niet inbegrepen zal zijn? Of is het alles wat nog gebouwd moet worden. Ik heb overigens nog niets gehoord van mijn dealer. Zag vorige week wel dat mijn verwachte levertijd van week 41 --> 45 gegaan is. De Q4 is bestelt 23 juni.
Ik heb hetzelfde. Ik heb bewust gekozen voor de optie met dak omdat ik het veel vind toevoegen aan de uitstraling van de auto. Zou het erg jammer vinden en ook erg slecht van Audi als dit niet door zou kunnen gaan. De dealer gaf aan dit nog nooit te hebben meegemaakt.

Ik heb overigens rond dezelfde datum mijn bestelling doorgegeven en de verwachte levertijd is ook week 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:46
Ik heb mijn dealer net ook om een update gevraagd. Paar dagen terug garandeerde hij nog de levering in 2021. Heb m nu gevraagd hoe hard die garantie is. Eind juni besteld.
De Phone Box is niet je carkit, maar een soort versterker+antenne of zo.
Panoramadak heb ik niet besteld op mn LE 40 Advanced.
Een incomplete auto en dikkere bijtelling zit ik niet op te wachten.
En ook niet op een blauwe omdat de witte verf op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
daniel.monikes schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:39:
Ik had mijn Q4 40 advanced plus op 30/04 besteld. Na alles wat ik gelezen had toch maar even met de dealer gecheckt omdat de afleverdatum ook al een paar keer naar achteren verschoven was en hij al een week vast hing in produktie. Hij gaf aan dat er een grote kans was dat de auto pas veel later geleverd zou worden en zeker zonder panorama dak en phonebox. Zodra hij nieuws had zou hij me meteen bellen.Ik zag de bui natuurlijk al hangen.

Een half uurtje later werd ik terug gebeld met het nieuws dat de problemen met de phonebox, panoramadak en een aantal andere opties alsook met de levertijden inderdaad kloppen................ maar dat mijn Q4 vandaag compleet met alle opties op transport naar NL gegaan is. Bliojkbaar heb ik dus heel veel geluk gehad. Ik heb het VIN nummer in de mijn audi app ingegeven en alles zit er inderdaad op en aan! Moet wel zeggen dat ik steeds heel goed en netjes op de hoogte ben gehouden woor mijn dealer (Wealer in heerlen)
Heel bijzonder. Zou dit per dealer verschillen, of een Audi probleem zijn? Wij hebben in mei besteld bij LM, maar zijn nog niet geïnformeerd over oplevering en/of problemen. Huidig contract loopt pas in december af, dus benieuwd of onze order al in productie is. Maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 20:38
Pollux89 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ik heb bewust gekozen voor de optie met dak omdat ik het veel vind toevoegen aan de uitstraling van de auto. Zou het erg jammer vinden en ook erg slecht van Audi als dit niet door zou kunnen gaan. De dealer gaf aan dit nog nooit te hebben meegemaakt.

Ik heb overigens rond dezelfde datum mijn bestelling doorgegeven en de verwachte levertijd is ook week 45.
Tja, het wordt even afwachten. Het is natuurlijk een compleet nieuw model en ik denk dat het nog een stuk beter gaat dan met de VW ID.4 en er heerst een chiptekort bij autofabrikanten momenteel.

Ik heb vanochtend maar voor de zekerheid een mailtje naar de dealer gestuurd of ze kunnen garanderen of hij dit jaar op kenteken gezet gaat worden, want we hebben nu nog maar 7 weken speling over tot 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel.monikes
  • Laatst online: 04-10-2024
ziconl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Heel bijzonder. Zou dit per dealer verschillen, of een Audi probleem zijn? Wij hebben in mei besteld bij LM, maar zijn nog niet geïnformeerd over oplevering en/of problemen. Huidig contract loopt pas in december af, dus benieuwd of onze order al in productie is. Maar eens bellen.
Pon begon vandaag blijkbaar pas met het informeren van dealers. Omdat ik zelf gevraagd had bij de dealer zag hij toevallig dat de status veranderd was naar öp transport"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
Wat een wisselende berichten allemaal, wel/geen Audi phone box, wel/geen panoramadakje.. Mijn dealer mailde vandaag in ieder geval "Als je hem volgende week gaat bestellen, zal de auto nog op tijd binnen gaan komen, d.w.z. in 2021." Wel is het zo dat de Audi phone box in ieder geval niet geleverd zal worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Hakuna_Matata op 29-07-2021 15:37 ]

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Bericht van audi: Wij gaan ervan uit dat auto’s met een definitieve productieweek wel met de bestelde opties geproduceerd zullen worden (voorraadorders & klantorders), waarschijnlijk met een vertraging van de levering. Wellicht heeft u bij (deze) voorraadorders alternatieven voor klantorders die niet volgens de gewenste specificaties geproduceerd kunnen worden.
Wij begrijpen dat dit een vervelende boodschap is. U kunt rekenen op onze ondersteuning. Het is goed te realiseren dat dit issue zeker geen Audi AG of Volkswagen Group probleem is maar dat de hele auto-industrie kampt met deze problemen.

Ik vind het vrij bizar dat je een plus pakket besteld, bijvoorbeeld om het panoramadak, en dat het dan zonder geleverd gaat worden. Dat dat kan! Daar heb ik toch voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Vind ik ook vrij bizar en onbegrijpelijk. Mijn dealer gaf aan dat je de keuze zou krijgen om kosteloos te annuleren, of de aangepaste Q4 te accepteren minus uiteraard de waarde van de onderdelen die niet geleverd zouden kunnen worden zoals een panoramadak, warmtepomp etc.

Mocht het echt zo zijn dat de Advanced Plus zonder panoramadak en warmtepomp vind ik dat enorm balen en begin ik serieus te twijfelen of ik de auto nog wel wil. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Zojuist de dealer gebeld en die gaf aan dat er inderdaad geluiden rond gaan over problemen.

Hij krijgt morgen vanuit de fabriek “per auto” gedetailleerde informatie of er eventuele problemen zijn of niet.

Ben benieuwd.

Auto’s met een panoramadak die nu besteld worden zijn iig 2022 rijders.
Pagina: 1 ... 6 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.