Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 7 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:21
Het meest opvallende vind ik dat een groot en gerenommeerd bedrijf als Audi eerst breeduit adverteert met allerlei opties en later hierop terug zou moeten komen. Ik kan me voorstellen dat er een beperkte voorraad is in bepaalde onderdelen. Maar een bedrijf maakt toch op voorhand een inschatting op basis van verwachte bestellingen en onderdelen die daarvoor nodig zijn en de beschikbaarheid daarvan? M.a.w. dat je kunt leveren wat je belooft. Ik zou nog kunnen begrijpen dat ze bijv. zouden aangeven dat vanaf nu bestelde auto's niet meer geleverd kunnen worden met bepaalde opties aangezien onderdelen niet voorhanden zijn. Maar auto's die al besteld zijn? Heel vreemd en teleurstelling indien waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Voor mij zou het ook een domper zijn en reden om te annuleren. Enige punt is dat een nieuwe bestelling waar dan ook mogelijk leverdatum 2022 krijgt wat dan weer bijtelling consequenties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
sixgirls schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:36:
Voor mij zou het ook een domper zijn en reden om te annuleren. Enige punt is dat een nieuwe bestelling waar dan ook mogelijk leverdatum 2022 krijgt wat dan weer bijtelling consequenties heeft.
Precies dit inderdaad. Ik zou er nog vrede mee hebben om te wachten tot 2022 Q1 ware het niet dat dan bijtelling omhoog gaat. Je betaalt dan gewoon meer voor hetzelfde. Of zijn hier constructies voor bedacht waar ik niet van op de hoogte bent?

[ Voor 25% gewijzigd door Pollux89 op 29-07-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:23
Mijn dealer zegt:

De dealerorganisatie is per vandaag in kennis gesteld van de problemen in de produktie als het gaat om de meeruitvoeringen:

Trekhaak af fabriek
Bandenspanningscontrolesysteem
Elec. stuurwielverstelling
Audi phone box
Glazen panoramadak

Er komt nog een lijst met bestellingen die aangepast moeten worden, teneinde ze dit jaar geleverd te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Wat is Audi phone box precies tov Audi phone interface?

[ Voor 5% gewijzigd door sixgirls op 29-07-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Volgens mij een soort signaal versterker+ antenne voor betere ontvangst voor je mobiele telefoon in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
De info over de Phonebox en Panoramadak staat nu ook online bij de configurator. Worden niet meer geleverd en zijn niet meer te configureren.

Er staat nu ook ineens een 45 Quattro tussen de 40 en 50 Quattro in de configurator met 195kW ipv 220kW van de 50.....

[ Voor 30% gewijzigd door Isheara op 29-07-2021 16:08 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Audi phone box is volgens mij het gedeelte waar o.a. je je telefoon draadloos kunt opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:28
Pollux89 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:07:
Audi phone box is volgens mij het gedeelte waar o.a. je je telefoon draadloos kunt opladen
Idd, is dat bakje waar je je telefoon in kan "clippen" en waar hij dus ook draadloos oplaadt. Ik neem aan dat ze dat op een later moment gewoon in kunnen bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Jep en tussendoor proppen ze er ook nog even een modelletje bij in de NIET sportback vorm:

https://nieuws.audi.nl/au...-quattro-grip-op-de-zaak/

Dit is zo NIET Audi-waardig. Wat een sof.

Het mooiste komt nog, letterlijk het persbericht van vandaag, 29 juli:
Elektrisch quattro rijden nu vanaf € 58.065*
Met de komst van de Q4 45 e-tron quattro is de combinatie van elektrisch rijden en quattro vierwielaandrijving bereikbaarder dan ooit. De Q4 45 e-tron quattro Launch edition is er namelijk vanaf € 58.065*. Deze uitvoering biedt veel luxe en hightech met onder meer 19 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen, de elektrisch bediende achterklep en diverse assistentiesystemen. De Q4 45 e-tron quattro Launch edition Advanced voegt daar onder meer sportstoelen, de Audi Virtual cockpit en MMI navigatie plus aan toe. Bij de Launch edition Advanced Plus zijn ook een panoramadak, de parkeerhulp plus, een achteruitrijcamera en adaptieve cruise control inbegrepen. De Launch edition S Competition staat voor de sportiefste manier om de nieuwe Q4 45 e-tron quattro te beleven. Deze uitvoering heeft standaard een sportonderstel en andere sportieve S line-accenten, maar dan wel in combinatie met alle luxe.
Dus wat nou geen pano dak, hahaha!

[ Voor 84% gewijzigd door Trackerfire op 29-07-2021 16:13 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Trackerfire schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:10:
Jep en tussendoor proppen ze er ook nog even een modelletje bij in de NIET sportback vorm:

https://nieuws.audi.nl/au...-quattro-grip-op-de-zaak/

Dit is zo NIET Audi-waardig. Wat een sof.

Het mooiste komt nog, letterlijk het persbericht van vandaag, 29 juli:

[...]

Dus wat nou geen pano dak, hahaha!
Haha ongelofelijk eigenlijk! Ik hoop nog steeds dat het allemaal een grote grap is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Zo veel wisselende verhalen, dit is toch om gestoord van te worden en inderdaad TOTAAL niet premium-merk waardig? Hoe kan het sowieso zijn dat er geen glazen dak te regelen valt? Kan het niet open door chiptekort dat ze later inbouwn dan zeg ik nog OK, accepté, maar dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
sbin schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Idd, is dat bakje waar je je telefoon in kan "clippen" en waar hij dus ook draadloos oplaadt. Ik neem aan dat ze dat op een later moment gewoon in kunnen bouwen?
Dat lijkt mij ook. Alleen willen ze dat ook doen? Dat is een andere vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Pollux89 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Haha ongelofelijk eigenlijk! Ik hoop nog steeds dat het allemaal een grote grap is....
Snap sowieso niet dat ze de vraag (als dat zo is) onderschat hebben. Een elektrische auto in de vorm van een "echte" Audi. Dat is vragen om een succes.

Aan de andere kant verbaas ik me wel dat zo'n dure auto, zo gretig aftrek vindt blijkbaar.... heeft iedereen z'n overwaarde gecasht ofzo. Dacht dat Audi een merk voor de "happy few" was :+ :D

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Staat inderdaad in het nieuwsbericht... niet te geloven :')
Bij de Launch edition Advanced Plus zijn ook een

panoramadak

, de parkeerhulp plus, een achteruitrijcamera en adaptieve cruise control inbegrepen.

[ Voor 93% gewijzigd door the-hyrax op 29-07-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
the-hyrax schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:23:
Zo veel wisselende verhalen, dit is toch om gestoord van te worden en inderdaad TOTAAL niet premium-merk waardig? Hoe kan het sowieso zijn dat er geen glazen dak te regelen valt? Kan het niet open door chiptekort dat ze later inbouwn dan zeg ik nog OK, accepté, maar dit...
Helemaal mee eens. Ik stelde dat laatste ook voor aan de dealer die ik sprak maar die zei dat ze daar waarschijnlijk niet aan gingen beginnen. De daken (net als sommige andere onderdelen) worden blijkbaar door andere leveranciers gebouwd en geleverd aan Audi. Die leveringen stokten en daar gaat het mis was zijn inschatting. Hij zei ook dat privacy glas als optie kwam te vervallen. Erg vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:06
Dit is inderdaad te bizar voor woorden, sprak net de dealer, die krijgt morgen een overzicht per auto wat er in gaat zitten, en welke opties er niet in gaan zitten...

Ik wacht in elk geval even (on)rustig af tot er meer duidelijkheid gaat zijn voordat ik de bestelling door ga zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Maar even serieus wat is een volwaardig alternatief? Eigenlijk niet veel... ik hoef geen Mercedes EQA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Als er opties zoals een panoramadak, warmtepomp, audi phone box e.d. afvallen, overwegen jullie dan de gehele bestelling te cancellen? Accepteren? Of wachten tot 2022 tot het wel kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Pollux89 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:28:
Als er opties zoals een panoramadak, warmtepomp, audi phone box e.d. afvallen, overwegen jullie dan de gehele bestelling te cancellen? Accepteren? Of wachten tot 2022 tot het wel kan?
Kunnen we niet de Belastingdienst lief aankijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:28:
[...]

Kunnen we niet de Belastingdienst lief aankijken?
De Belastingdienst die lief is :D :D :D :D :D :D O+

Nope, die zien de schatkist al vollopen :o

[ Voor 9% gewijzigd door Trackerfire op 29-07-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
the-hyrax schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:27:
Maar even serieus wat is een volwaardig alternatief? Eigenlijk niet veel... ik hoef geen Mercedes EQA...
Precies waar ik ook mee zit. Ik kan geen volwaardig alternatief bedenken waar ik graag in zou willen rijden. Vind de EQA 3x niks, Polestar 2 niet mijn type auto, Volvo XC40 Recharge maar saai. Zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Pollux89 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Precies waar ik ook mee zit. Ik kan geen volwaardig alternatief bedenken waar ik graag in zou willen rijden. Vind de EQA 3x niks, Polestar 2 niet mijn type auto, Volvo XC40 Recharge maar saai. Zijn er nog andere opties?
BMW IX3, maar das een op brandstofauto gebaseerde BMW. Wel hoogwaardigere afwerking en full options lagere prijs.... je moet ervan houden. Ik vind 'm afzichtelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Als die Q4 pas in 2022 wordt geleverd omdat die opties niet beschikbaar zijn, dan ga ik serieus de BMW i4 overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:44
Zo te lezen is firma PON weer heerlijk onduidelijk in hun communicatie. Zelf als aanstaand Enyaq rijder kijk ik nog wel eens hier mee. Maar die laatste berichten zijn wel verbazingwekkend weer, en geeft mij een deja vu naar het bestelproces van de Enyaq en de latere issues die er zijn ontstaan omtrent levering en niet te krijgen onderdelen.

Blijkbaar heeft Audi hier dus nu ook last van.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Een Advanced Plus model heeft nu geen enkele meerwaarde meer...je kunt nu beter een Advanced configureren en het assistentie pakket en eventueel de warmtepomp zelf toevoegen. Dan ben je goedkoper uit.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trouwens... kan net zo goed een Tesla Model 3 gaan nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:40:
Trouwens... kan net zo goed een Tesla Model 3 gaan nemen...
Of Y ;) iets meer in deze "klasse" en in september leverbaar.

Als iedereen 'm nou ff afbesteld, kan die van mij misschien nog geleverd worden dit jaar MET alle opties :+ :D

[ Voor 19% gewijzigd door Trackerfire op 29-07-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
In de Duitse configurator is 'ie trouwens gewoon aan te vinken... terwijl die vaak gewoon up to date is toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzzcap4moDF8aGAkZ5p46ALaHeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4UkaVBuXBm3OpyK4LC5qyMjr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:44:
In de Duitse configurator is 'ie trouwens gewoon aan te vinken... terwijl die vaak gewoon up to date is toch?

[Afbeelding]
Klopt en het de Phonebox is sinds vandaag ook weer bestelbaar in de Duitse configurator. Ik raad iedereen gewoon aan de komende dagen even af te wachten. De dealers weten ook (nog) niks en worden op dit moment gebrieft door PON, maar ook die krijgen niet iedereen tegelijk te pakken. Neem aan dat in de loop van volgende week wel meer bekend zou moeten zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Blijkbaar hebben auto's met een productiedatum een grotere kans om volledig te worden geleverd. Hoewel ook daar een slag om de arm gehouden moet worden. Volgens de dealer zijn er twee van zijn bestelling stop gezet omdat ze het om een nog onduidelijke reden niet af kunnen bouwen.

Die van mij heeft echter nog geen productie datum/ Auto is vorige week pas bij Audi besteld. Ik vrees toch langzamerhand het ergste...

Morgen zou hij van PON een lijst doorkrijgen met productienummers oid en is er meer duidelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Pollux89 op 29-07-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
We gaan het wel zien, nog even gebeld naar de LM, maar die wisten uiteraard van niets. Als het goed is staat die van mij al in productie, dat heb ik tenminste vorige week gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Is het overdreven dat ik hier echt héél erg chagrijnig over ben? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
the-hyrax schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:24:
Nee |:( Vind het echt een enorme domper als het zo blijkt te zijn dat die opties er niet bij geleverd kunnen worden.. Met name het panorama dak geeft m.i. veel meer luxe uitstraling aan de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
sbin schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:09:
[...]

"Nee, dat is een zeer ingrijpend proces waarbij er sprake is van andere hardware, hetgeen nu juist de reden is dat het niet meegenomen kan worden wegens de tekorten." kreeg ik vanmiddag te horen toen ik vroeg of de phone box later geinstalleerd kon worden..

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Hakuna_Matata schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:34:
[...]

"Nee, dat is een zeer ingrijpend proces waarbij er sprake is van andere hardware, hetgeen nu juist de reden is dat het niet meegenomen kan worden wegens de tekorten." kreeg ik vanmiddag te horen toen ik vroeg of de phone box later geinstalleerd kon worden..
Das wel een domper, gelukkig niet zo erg als geen pano dak, maar hoop toch dat ik nog gewoon een phone box heb. Fingers crossed dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-05-2022
Ik ben vandaag ook gebeld dat er niet geleverd kon worden met Phonebox en Panoramadak. Het bedrag voor deze extra's zou in mindering worden gebracht. Verder vertelde de dealer mij dat deze opties naar verwachting pas weer medio 2022 geleverd kunnen worden. Ik had mn Q4 net deze week besteld, maar hij moest nog 100 andere klanten bellen van auto's die al meer dan een maand geleden waren besteld en nu ook niet met die opties worden geleverd, Oja en een trekhaak was ook een probleem die kunnen ook niet worden besteld. Maar die optie had ik niet. Tsja wel jammer maar om nou te wachten tot 2022.

En een BMW bestellen voor nog dit jaar kan je ook vergeten. Een collega wacht al acht maanden op zijn X3 en verwacht nu een levertijd van 10 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 20:15
Nee en eerlijk gezegd dat ben ik ook. Bewust gekozen voor de Q4 vanwege leverbaarheid en ook zeer bewust gekeken naar alle opties, etc. Straks komt het erop neer dat je niet de auto hebt die je had uitgezocht en met een hogere bijtelling. Leuk dat de auto bij aflevering 1K goedkoper is geworden, maar wat heb ik er aan?

Kan iemand mij overigens uitleggen wat de Phone box nu echt is? Want als je er daardoor niet fantsoenlijk mee kunt telefoneren, dan is het voor mij (40.000km per jaar) toch wel echt een no-go...

Ik ga eerst maar eens met vakantie :) Daarna eens horen hoe de vlag er bij hangt en dan de opties overwegen: aanhouden, iX3, EQA, EQB ?, iets uit voorraad?, ... Polestar en TM3 zijn geen optie vanwege de gezinsituatie (hond 3 kids). TMY groot vraagteken en ook niet mijn voorkeur. XC40 te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Onderstaand bericht gedeeld gekregen via een andere groep:
Beste Audi dealer,

Op dit moment hebben we te maken met restrictieve opties. Hierover zult u uiterlijk morgen worden geïnformeerd.

Helaas hebben wij daarnaast geconstateerd dat een aantal Q4 e-tron niet volgens bestelling geproduceerd is. Een deel hiervan met een k-code, een deel hiervan betreft voorraadorders. Het betreft de Launch edition S Competition welke zonder Glazen panorama dak, Warmtepomp & Privacy glas zijn gebouwd.

Wij vragen u om uw klant hierover te informeren en eventueel een nieuwe auto in bestelling te zetten. Goed te weten is dat het Glazen panoramadak voorlopig restrictief zal zijn. In feite betekent dit dat een nieuw te bestellen auto alleen met Warmtepomp en Privacy glas besteld kunnen worden.

De betreffende Q4 e-tron’s zullen voorzien worden van een sturingsnummers t.w.v. € 2.691,74 excl btw (€ 3.257 incl btw) om de ontbrekende opties in prijs te compenseren.
Oftewel € 2.691,74 excl btw (€ 3.257 incl btw) om de ontbrekende opties in prijs te compenseren.

[ Voor 4% gewijzigd door Pollux89 op 29-07-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodive
Audi phone box
The Audi phone box with wireless charging connects cell phones to the car antenna wirelessly by near-field coupling. This allows it to deliver appreciably better reception quality. The box also enables inductive charging based on the Qi standard, provided that the mobile device supports it. The current flows from a coil in the base of the box to the receiver coil in the smartphone.

De phonebox is bij de Q4 alleen dat klip en draadloosladen. Je kan nog steeds de telefoon via USB laden en verbinden of via bluetooth. Gaat alleen om de Qi draadloze lader.

Dat ik niet draadloos kan laden kom ik wel overheen. Maar geen panoramadak daar baal ik wel van.

[ Voor 7% gewijzigd door Rodive op 29-07-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Die Phone Box maakt me nog niet eens zo veel uit; is toch slecht voor je telefoon batterij. Dat extra bereik… tja… het zal wel.

Net gebeld met Audi Rotterdam en die gaven aan dat de Warmtepomp niet beschikbaar is, maar als ik het zo begrijp (bericht hierboven) is dat een productiefout geweest en geen restrictie op nieuw orders.

Die Warmtepomp gaat wel echt de druppel zijn… als die niet komt neem ik een CLA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
Nee!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Er is al meerdere malen gesproken over een batch.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat bij een auto werkt? Houdt dat in dat ze bestellingen van dezelfde configuraties van de Q4 verzamelen om die vervolgens in een batch te produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlNL3scBuJsWcVrXVFW_axH7ZXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qzG3boApx9Ne1afdENXMaagF.png?f=fotoalbum_large

€144 voor het dak? Je gaat toch niet zeggen dat er maar €144 van de fiscale waarde cq lease prijs afgaat?

Edit: verkeerd gekeken 😂

[ Voor 3% gewijzigd door the-hyrax op 29-07-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
the-hyrax schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:39:
[Afbeelding]

€144 voor het dak? Je gaat toch niet zeggen dat er maar €144 van de fiscale waarde cq lease prijs afgaat?

Edit: verkeerd gekeken 😂
Zie mijn eerdere post hierboven. Gaat waarschijnlijk om zo’n 3200€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
@Pollux89 maar dat is Inc. warmtepomp toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Klopt, en ook nog privacy glass zo te zien. Dus alleen het dak zal minder zijn. Er gaan overigens verhalen dat het alleen het panorama dak en de phone box betreft en niet de warmtepomp. Vreemd genoeg zou de wegklapbare trekhaak ook niet meer geleverd kunnen worden. Maar ik houd nog steeds stille hoop dat het wel gaat lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Pollux89 op 29-07-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Ik heb het advies gekregen om om te configureren naar de Advanced (ipv de Advanced Plus) en van daar uit met leverbare opties verder op te bouwen.

Ik koos de Advanced Plus vanwege het dak, de warmtepomp interesseert me niet zoveel (het is toch lease) en het assistentie pakket is nu ook als assistentiepakket Advanced configureerbaar (dus incl adaptive cruise assist, adaptive cruise control, active lane assist, file assistent en emergency assist).

Voor het prijsverschil kan ik nu meer opties aanvinken, maar het gemis van het pano dak zal ik nog wel even voelen….phone box mis ik niet…tijdens de proefrit in de Q4 had ik daar mijn telefoon geplaatst en die werd loeiheet, dus die zou ik sowieso niet gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Isheara op 29-07-2021 20:25 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar kan je ook zonder warmtepomp voorverwarmen met de Audi app op je telefoon?

P6 MY22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Hakuna_Matata schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:36:
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar kan je ook zonder warmtepomp voorverwarmen met de Audi app op je telefoon?
Voorverwarmen/voorkoelen (voorventilatie comfort) is standaard op alle Launch Editions. Maar dat wil momenteel niet zoveel meer zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
En de 45 komt er nu ook aan…
https://www.autoweek.nl/a...ok-als-45-e-tron-quattro/

Edit: is er al, in de configurator

[ Voor 14% gewijzigd door sbin op 29-07-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 13:31
Isheara schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:53:
Ik heb deze besteld (Ali via Tsjechië) voor €107. Selecteerbaar tussen 8A/10A/13A en 16A. Werkt prima 👌

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dPPKIbn
Ik heb een vraag over een granny lader, ik twijfel toch Ali en stroom... ik weet het gewoon niet.

https://shop.skoda.nl/aut...dkabel-type-2-230v-mode-2
Deze heb ik voor een kleine meerprijs ook gevonden, werkt deze ook met de Q4 ? heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Lugt schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Ik heb een vraag over een granny lader, ik twijfel toch Ali en stroom... ik weet het gewoon niet.

Deze heb ik voor een kleine meerprijs ook gevonden, werkt deze ook met de Q4 ? heeft iemand hier al ervaring mee?
Deze werkt in principe met iedere auto. Het is gewoon een simpele lader met mode 2. Dus iedere elektrische auto met mode 2 (de plug die je ook gebruikt bij een openbaar laadpunt) werkt ermee. Prima aanschaf dus en voor een prikkie in verhouding met via Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Lugt schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Bij mijn BMW i3s zat hij standaard, maar ik heb hem in 4 jaar tijd nooit gebruikt (accu 27KW netto, bereik van ong 180km in de zomer). Dus ik zou er sowieso geen € 800 voor overhebben. Als je thuis wil laden, investeer dan iets extra in een echt laadpunt (zou tussen 1000-1500 moeten zijn). Als het echt voor noodsituaties is zou ik geen moeite hebben met een third party lader (of je dan Ali moet nemen is nog weer iets anders). Sommige auto's (Renault Zoe in het verleden) waren nogal kieskeurig over aanvangstroom, etc. Ik heb daar nog niets over gehoord bij VW MEB platform. Skoda lader zou prima moeten werken.

Maar nogmaals de vraag is of je het echt nodig hebt. Het is niet iets zoals een krik of noodreparatieset voor je banden, want dat kun je niet voorzien. Moeten laden kun je goed voorzien/plannen en er zijn genoeg kaarten/apps waar je laadpalen kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 07:58
De audi lader is ook wel anders dan die van de skoda, die kan namelijk ook 3 fase en 11kw laden dus is een volwaardig laadpunt. Dan is 800 euro niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Msts schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:00:
De audi lader is ook wel anders dan die van de skoda, die kan namelijk ook 3 fase en 11kw laden dus is een volwaardig laadpunt. Dan is 800 euro niet duur.
Klopt, maar dat is alleen op krachtstroom ("campingstekker"), niet op het gewone stopcontact. Moet zeggen dat ik dat met de Model S (daar was zo'n 11kW mobiele lader standaard) nog nóóit tegen ben gekomen en nog nooit gebruikt dus.

En als je alsnog een 11kW mobiele lader wil, dan heb ik hier een alternatief voor minder dan de helft van de prijs :)

[ Voor 8% gewijzigd door the-hyrax op 30-07-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Laatst online: 17-09 07:58
Dat scheelt inderdaad wel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Pouw Zwolle geeft aan de men op de hoogte is van de geruchten/berichten die er rond gaan over leveringsproblemen / afwijkende specificaties van de Advanced-plus modellen.
Pon heeft echter nog geen officiële berichtgeving vrijgegeven naar de dealers waardoor Pouw mij geen actuele en/of concrete informatie kon geven.

Dit wordt mijn eerste Audi (na Mercedes en BMW te hebben gehad), dit soort fratsen vind ik onacceptabel.
Als de fabricage afwijkt van mijn bestelling dan ga ik annuleren.

Kleur : Typhoongrijs metallic
Bekleding : Ai zwart-zilver
Meeruitvoeringen:
-Technology pakket
-Ambiente lichtpakket
-Smartphone pakket
-Funktioneel pakket
-Assistentiepakket plus
-MMI navigatie plus
-Advanced exterieur
-Matrix LED-koplampen
-Interieur met sportstoelen
-Audi Connect plus (3 jaar)
-Verlengde garantie 1 jaar, max. 30.000 km
-Audi soundsystem
-Warmtepomp
-Inleg aluminium spectrum
-Lichtmetalen velgenset "Style 4" antraciet/gepolijst 20 inch
-Panorama-glasdak
-Privacy glas
-Comfortpakket
-Optiekpakket zwart
-Dakreling zwart
-Zonder type-aanduiding
-Trekhaak wegklapbaar
-Sportonderstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Ik las in kleine lettertjes bij mijn order dat Audi het recht heeft om samenstelling van pakketten te wijzigen. Wat ik me afvraag is of je dus wel mag annuleren? Het zou te zot zijn als dat niet zou kunnen maar toch …volgens de regeltjes ?!?

IV Mutaties
1. Wij zijn gerechtigd zonder voorkennis of medeweten van koper technisch noodzakelijke wijzigingen aan te brengen in de verkochte auto's, hun uitrusting en/of onderdelen zonder dat koper daaraan enigerlei recht zou kunnen ontlenen.

Anyway, eerst maar eens even afwachten wat het bericht gaat worden vanuit Audi

[ Voor 40% gewijzigd door sixgirls op 30-07-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
ApOE schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:42:
Pouw Zwolle geeft aan de men op de hoogte is van de geruchten/berichten die er rond gaan over leveringsproblemen / afwijkende specificaties van de Advanced-plus modellen.
Pon heeft echter nog geen officiële berichtgeving vrijgegeven naar de dealers waardoor Pouw mij geen actuele en/of concrete informatie kon geven.

Dit wordt mijn eerste Audi (na Mercedes en BMW te hebben gehad), dit soort fratsen vind ik onacceptabel.
Als de fabricage afwijkt van mijn bestelling dan ga ik annuleren.

Kleur : Typhoongrijs metallic
Bekleding : Ai zwart-zilver
Meeruitvoeringen:
-Technology pakket
-Ambiente lichtpakket
-Smartphone pakket
-Funktioneel pakket
-Assistentiepakket plus
-MMI navigatie plus
-Advanced exterieur
-Matrix LED-koplampen
-Interieur met sportstoelen
-Audi Connect plus (3 jaar)
-Verlengde garantie 1 jaar, max. 30.000 km
-Audi soundsystem
-Warmtepomp
-Inleg aluminium spectrum
-Lichtmetalen velgenset "Style 4" antraciet/gepolijst 20 inch
-Panorama-glasdak
-Privacy glas
-Comfortpakket
-Optiekpakket zwart
-Dakreling zwart
-Zonder type-aanduiding
-Trekhaak wegklapbaar
-Sportonderstel
De trekhaak schijnt ook niet geleverd te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figlio39
  • Laatst online: 21-04-2023
Hallo,

Ik heb mijn Q4 begin juli besteld. Een 40 S Competition met de volgende opties:

Exterieur: Navarrablauw metallic
Interieur: Dinamica-microvezel/mono.pur 550-kunstleder

MMI navigatie pro
Zonder type- en motoraanduiding
3 zone airconditioning
Buitenspiegelbehuizing in hoogglans zwart
Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
Velgen Audi Sport, 21 inch gegoten lichtmetaal "5-arm-rotoraero"-design zwart, glansgedraaid

Ik overweeg nog om de zwarte Audi ringen toe te voegen als accessoire bij aflevering.

De dealer gaf mij bij bestelling aan dat de levering waarschijnlijk eind oktober zou plaats vinden.

Met alle commotie over het panorama dak en de phone box vandaag toch maar even gebeld met de dealer. De dealer wacht nog op officiële bevestiging per bestelde auto wat het effect zal zijn op mijn bestelling. Hierna zal ik hierover worden geïnformeerd.

De dealer gaf aan dat mijn bestelde auto vrijwel zeker zonder panorama dak zal worden geleverd (waarschijnlijk pas weer vanaf medio 2022 beschikbaar). Ik zou dan de mogelijkheid krijgen om de bestelling kosteloos te annuleren.

In dubio dus nu gelijk maar even een offerte aangevraagd voor een iX3. Ik vind die auto een stuk minder mooi maar de luxe uitstraling van het panorama dak vindt je daar wellicht in de iets rijker uitgeruste opties terug. Ook maar een proefrit maken al is de levertijd van de iX3 helemaal lang als ik dat zo lees.

Ben benieuwd naar jullie afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodive
Figlio39 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:29:
Hallo,

Ik heb mijn Q4 begin juli besteld. Een 40 S Competition met de volgende opties:

Exterieur: Navarrablauw metallic
Interieur: Dinamica-microvezel/mono.pur 550-kunstleder

MMI navigatie pro
Zonder type- en motoraanduiding
3 zone airconditioning
Buitenspiegelbehuizing in hoogglans zwart
Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
Velgen Audi Sport, 21 inch gegoten lichtmetaal "5-arm-rotoraero"-design zwart, glansgedraaid

Ik overweeg nog om de zwarte Audi ringen toe te voegen als accessoire bij aflevering.

De dealer gaf mij bij bestelling aan dat de levering waarschijnlijk eind oktober zou plaats vinden.

Met alle commotie over het panorama dak en de phone box vandaag toch maar even gebeld met de dealer. De dealer wacht nog op officiële bevestiging per bestelde auto wat het effect zal zijn op mijn bestelling. Hierna zal ik hierover worden geïnformeerd.

De dealer gaf aan dat mijn bestelde auto vrijwel zeker zonder panorama dak zal worden geleverd (waarschijnlijk pas weer vanaf medio 2022 beschikbaar). Ik zou dan de mogelijkheid krijgen om de bestelling kosteloos te annuleren.

In dubio dus nu gelijk maar even een offerte aangevraagd voor een iX3. Ik vind die auto een stuk minder mooi maar de luxe uitstraling van het panorama dak vindt je daar wellicht in de iets rijker uitgeruste opties terug. Ook maar een proefrit maken al is de levertijd van de iX3 helemaal lang als ik dat zo lees.

Ben benieuwd naar jullie afwegingen.
Ik heb daar ook nog naar gekeken maar BMW kan ook pas volgend jaar leveren en tel daar bij dat de iX3 aangekleed een paar k duurder is, kwam dat bij mij op ruim 2500/3000 per jaar extra aan kosten en bijtelling. Dat is mij een panoramadak niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Zit nu ook te kijken naar een Model 3 Performance... zelfde prijs maar holy shit 0-100 in 3.3 seconden, inclusief alle poespas zit er standaard op.

Vandaag dus weer gedoe gehad, niemand weet wat geleverd wordt en velgen die ik had geselecteerd kunnen zogenaamd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Ik zit in hetzelfde schuitje. Er zijn voor mij geen goede en interessante alternatieven die om en nabij hetzelfde kosten qua bijtelling. Hoe jammer en teleurstellend ik het ook vind, ben bang dat ik dan maar akkoord "moet" gaan zonder een panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Pollux89 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:54:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Er zijn voor mij geen goede en interessante alternatieven die om en nabij hetzelfde kosten qua bijtelling. Hoe jammer en teleurstellend ik het ook vind, ben bang dat ik dan maar akkoord "moet" gaan zonder een panorama dak.
Me 2 maar wil wel dan de garantie dat auto in 21 geleverd gaat worden. Anders no go.

Ik vind het ont-zet-tend slecht van Audi dat ze orders accepteren die ze niet kunnen leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door sixgirls op 30-07-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Tesla kan de Model 3 binnen een maand leveren.

Eerlijk - de hele voorpret is er voor mij al af. Fout na fout, PON, Audi en Pouw... ben echt serieus teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
the-hyrax schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:58:
Tesla kan de Model 3 binnen een maand leveren.

Eerlijk - de hele voorpret is er voor mij al af. Fout na fout, PON, Audi en Pouw... ben echt serieus teleurgesteld.
Misschien is dit wel het enige goede alternatief inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodive
sixgirls schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Me 2 maar wil wel dan de garantie dat auto in 21 geleverd gaat worden. Anders no go
Eens levering in 21 is een must. Maar dat zou nu wel moeten lukken. Volgens mij zullen er door deze actie wel een aantal orders gecanceld worden, geeft weer ruimt op de productielijn zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
sixgirls schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Me 2 maar wil wel dan de garantie dat auto in 21 geleverd gaat worden. Anders no go.

Ik vind het ont-zet-tend slecht van Audi dat ze orders accepteren die ze niet kunnen leveren.
Ben het helemaal met je eens. Ik zou nog kunnen begrijpen dat ze orders vanaf heden niet meer kunnen leveren met die genoemde opties. Maar een premium bedrijf met zoveel ervaring in de industrie die orders accepteert maar deze vervolgens niet kan leveren is bijna niet voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Pollux89 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Ik zou nog kunnen begrijpen dat ze orders vanaf heden niet meer kunnen leveren met die genoemde opties. Maar een premium bedrijf met zoveel ervaring in de industrie die orders accepteert maar deze vervolgens niet kan leveren is bijna niet voor te stellen.
Bizar toch, dat een bedrijf als Audi dit niet kan leveren en op deze manier doet, terwijl Tesla dat pas een jaar of tien bestaat, de ene na de andere (volledige) auto uitspuugt en binnen een maand levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:19
the-hyrax schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Bizar toch, dat een bedrijf als Audi dit niet kan leveren en op deze manier doet, terwijl Tesla dat pas een jaar of tien bestaat, de ene na de andere (volledige) auto uitspuugt en binnen een maand levert.
No offense, maar Tesla heeft ook genoeg geschiedenis met samenstelling/configuratie wijzigen zonder ook maar iemand te informeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:09
the-hyrax schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Goede vergelijking.
3 modellen in 3 uitvoeringen vs 18 modellen en letterlijk tientallen uitvoeringen per model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodive
GeeMoney schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Goede vergelijking.
3 modellen in 3 uitvoeringen vs 18 modellen en letterlijk tientallen uitvoeringen per model.
Tesla levert alleen binnen een maand als ze je bestelling aan een op voorraad staande auto kunnen koppelen. Als dat niet lukt, is de levertijd bij Tesla nu ook december ( als alles goed gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
verbaanr schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:49:
Als je thuis wil laden, investeer dan iets extra in een echt laadpunt (zou tussen 1000-1500 moeten zijn). Als het echt voor noodsituaties is zou ik geen moeite hebben met een third party lader (of je dan Ali moet nemen is nog weer iets anders).
Tja ik heb ook lang getwijfeld over de granny. Kreeg via een ander forum de tip voor die van ALI die ik linkte. Het is een exacte kopie van een aantal andere modellen die voor het dubbele verkocht worden.
voor die €100 wilde ik het wel proberen en hij werkt echt goed.

Nogmaals: als je thuis en op je werk kunt laden is een laadpaal een (overbodige??) luxe en kun je net zo goed af met een granny voor thuis. s'Nachts staat je auto toch niks te doen, en dan tank je toch wat extra stroom :)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Net nogmaals gestopt bij de dealer. Ze blijven beweren dat ze officieel niets weten en nog steeds zitten te wachten op een lijst van Pon. Ze hebben vandaag al meerdere mensen in de showroom gehad die om uitleg kwamen vragen. Ze kennen de verhalen, de geruchten en hebben onofficieel al van alles gehoord maar wachten op de importeur voor ze mensen gaan bellen/informeren. Ik vind het absoluut onbegrijpelijk en onacceptabel :-(.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Heel vreemd, Pouw geeft namelijk aan dat ze wél officieel schrijven van Pon hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:09
mouse1277 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:45:
Net nogmaals gestopt bij de dealer (van de Mossel Tilburg). Ze blijven beweren dat ze officieel niets weten en nog steeds zitten te wachten op een lijst van Pon. Ze hebben vandaag al meerdere mensen in de showroom gehad die om uitleg kwamen vragen. Ze kennen de verhalen, de geruchten en hebben onofficieel al van alles gehoord maar wachten op de importeur voor ze mensen gaan bellen/informeren. Ik vind het absoluut onbegrijpelijk en onacceptabel :-(.
Heb gewoon even geduld. Ze communiceren zo snel mogelijk maar willen natuurlijk ook alles duidelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
GeeMoney schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:59:
[...]

Heb gewoon even geduld. Ze communiceren zo snel mogelijk maar willen natuurlijk ook alles duidelijk hebben.
Ik heb (een beetje) geduld maar als ik dan hoor dat andere dealers al wel aan het communiceren zijn, dan vraag ik me toch af wat hier mis gaat of dat ik voor de gek wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
We kunnen de dealers niet verwijten dat ze nog geen formele informatie van Pon hebben ontvangen. Mijn dealer verwijt ik wel dat hij mij gisteren, ondanks zijn toezegging, niet heeft teruggebeld. Ondanks het feit dat je als dealer nog niets van de importeur hebt vernomen, kun je wel even de moeite nemen om per telefoon, Whatsapp of mail mede te delen dat je nog geen aanvullende informatie hebt ontvangen. Maar ja wellicht is dit in autoland niet gebruikelijk 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
the-hyrax schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:59:
Heel vreemd, Pouw geeft namelijk aan dat ze wél officieel schrijven van Pon hebben ontvangen
Inderdaad, heel, heel vreemd.
Maar volgens Van de Mossel is het echt zo dat ze de officiële berichtgeving (dus inclusief de lijst met getroffen auto's) nog steeds niet hebben ontvangen.
Maar Van Mossel werkt met centrale inkoop dus ik vraag me af hoe lang het duurt tot het bij alle individuele dealers is geland :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Jope3 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:05:
We kunnen de dealers niet verwijten dat ze nog geen formele informatie van Pon hebben ontvangen. Mijn dealer verwijt ik wel dat hij mij gisteren, ondanks zijn toezegging, niet heeft teruggebeld. Ondanks het feit dat je als dealer nog niets van de importeur hebt vernomen, kun je wel even de moeite nemen om per telefoon, Whatsapp of mail mede te delen dat je nog geen aanvullende informatie hebt ontvangen. Maar ja wellicht is dit in autoland niet gebruikelijk 😏

[ Voor 16% gewijzigd door mouse1277 op 02-08-2021 16:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcelmg2
Jope3 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:05:
In autoland is gebruikelijk dat vóór je getekend hebt ze álles voor je doen. De inkt is nog niet droog of de focus ligt al ergens anders en ben jij tot de aflevering eigenlijk alleen een verspilling van tijd voor ze. De ene dealer/verkoper is er wat beter in dan de ander om dat te verbergen.

Ik ben blij met die van mij, maar die kan ook niet elke dag mijn mails over statusupdate verzoeken blijven beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Na jaren tweedehands privé gereden te hebben nu weer een nieuwe leaseauto besteld. Ben verbaasd dat er rond communicatie over leverproces geen enkele vooruitgang lijkt te zijn geboekt. Ik moet alles zelf vragen, de order wordt dan handmatig opgezocht en status gedeeld. Vaak worden er dan ook nog toezeggingen gedaan die betekenisloos zijn zoals; uw auto is definitief ingepland. Die heb ik al 3x gehoord. Dat kan toch beter in 21 lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
sixgirls schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:13:
Na jaren tweedehands privé gereden te hebben nu weer een nieuwe leaseauto besteld. Ben verbaasd dat er rond communicatie over leverproces geen enkele vooruitgang lijkt te zijn geboekt. Ik moet alles zelf vragen, de order wordt dan handmatig opgezocht en status gedeeld. Vaak worden er dan ook nog toezeggingen gedaan die betekenisloos zijn zoals; uw auto is definitief ingepland. Die heb ik al 3x gehoord. Dat kan toch beter in 21 lijkt me.
Zelfs m'n AliExpress bestelling kan ik beter tracken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
sixgirls schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:13:
Er is niks mis met 2e hands. Je weet vooraf tenminste zeker of het schuifdak erin zit en de trekhaak eronder😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Jope3 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Er is niks mis met 2e hands. Je weet vooraf tenminste zeker of het schuifdak erin zit en de trekhaak eronder😂
Lang getwijfeld tussen lease of weer privé een nieuwe auto kopen. Maar dit argument had ik niet verzonnen om in de keuze mee te nemen 😂. Maar zeker een belangrijk voordeel leer ik nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik ben gisteren gebeld door Audi Veenendaal (Vallei). Het panorama dak en phonebox gaat idd niet door. De fiscale aflaging zal circa 1.740 euro bedragen (precieze bedrag even vergeten). Daar ga ik andere velgen voor nemen. Het dak is ontzettend jammer, maar daar kom ik wel overheen.

Maar nu ook de trekhaak? Is dit al bevestigd? En kan deze er later alsnog onder worden gezet?
Dit is namelijk een showstopper. En ik zie simpewelweg geen "premium" alternatief voor de Q4.
Een Tesla vind ik helemaal niks. Dus wordt hem niet;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidvandemaele
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Avigoorn schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:21:

Maar nu ook de trekhaak? Is dit al bevestigd? En kan deze er later alsnog onder worden gezet?
Dit is namelijk een showstopper. En ik zie simpewelweg geen "premium" alternatief voor de Q4.
Ik heb een offerte zowel voor een Q4 e-tron als voor een Enyaq laten opstellen bij de lokale dealer (België), en bij beiden kon enkel de trekhaak voorbereiding gekozen worden (online kon je de trekhaak wel nog kiezen).
Zal wel een teken aan de wand zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Als het trekhaak systeem dezelfde is als bij de ID4 als de Enyaq, dan kan je er vanuit gaan dat die er niet onder geleverd kan worden. Alleen de voorbereiding en dan later alsnog, alleen is dit pas 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Rodive schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:01:
Audi phone box
The Audi phone box with wireless charging connects cell phones to the car antenna wirelessly by near-field coupling. This allows it to deliver appreciably better reception quality. The box also enables inductive charging based on the Qi standard, provided that the mobile device supports it. The current flows from a coil in the base of the box to the receiver coil in the smartphone.

De phonebox is bij de Q4 alleen dat klip en draadloosladen. Je kan nog steeds de telefoon via USB laden en verbinden of via bluetooth. Gaat alleen om de Qi draadloze lader.

Dat ik niet draadloos kan laden kom ik wel overheen. Maar geen panoramadak daar baal ik wel van.
Toch nog even over die Phonebox. Ik lees het toch wel anders. Ja het is draadloos laden (kom ik ook evenheen, hoewel ik net een telefoon gekocht heb met draadloos laden juist hiervoor :| ), maar ook de bluetooth verbinding met de auto. En hoe is het bereik in de praktijk als de antenne van de auto niet gebruikt kan worden (ook data denk Spotify, Waze navigatie, etc.)? Ik heb al 20 jaar auto's met carkit en versterking...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZNgscZrWyDoVh9Td72z8gFPwbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r4JZQTBeMGdztZoFsUShyrLj.png?f=fotoalbum_large

De Apple carplay en Android Auto gaan via een draad en zullen dus geen probleem zijn (zijn ook nog te bestellen). Maar het is mij niet duidelijk welke functionaliteit er straks echt mist...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sbin
Heel simpel, als Audi pretendeert zakelijke/lease autos van 60k+ uit te kunnen leveren zonder bluetooth/carkit, dan word ik wel heel erg verdrietig. Dan sta je lekker voor lul naast je collega met een e-niro van de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
sbin schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:31:
Heel simpel, als Audi pretendeert zakelijke/lease autos van 60k+ uit te kunnen leveren zonder bluetooth/carkit, dan word ik wel heel erg verdrietig. Dan sta je lekker voor lul naast je collega met een e-niro van de helft.
Mijn Audi dealer zei dat de bluetooth gewoon werkt. Het gaat in deze om de extra antenne en het draadloos opladen. Kom ik wel overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Wicked-Game schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:07:
Als het trekhaak systeem dezelfde is als bij de ID4 als de Enyaq, dan kan je er vanuit gaan dat die er niet onder geleverd kan worden. Alleen de voorbereiding en dan later alsnog, alleen is dit pas 2022.
Als het later alsnog kan worden toegevoegd, hopelijk wel ook elektrisch?, dan is mij goed. Als ik in de zomer de fietsendrager maar kan gebruiken :P
Wel lastig lijkt me om achteraf nog een optie toe te voegen in het leasecontract. Ofwel, ik moet rekening houden dat ik genoeg budget overhoud om deze toe te voegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

edit: Ik zie nu dat de trekhaak idd al uit de configurator al is gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Avigoorn op 30-07-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
De Phone Box is inderdaad antenneversterking en inductief laden. En ach, continue draadloos laden is toch funest voor je batterij

Overigens is mij verteld dat CarPlay draadloos was... Toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdMDcc80wGsUTRvnucz4XaCMyOI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yuvopu8qv9CS1iwtmQsu8OT3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door the-hyrax op 30-07-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
OK, dan is het idd niet zo'n drama. Laden kan wel met het kabeltje. En dat CarPlay boeit me helemaal al niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• APO80
  • Laatst online: 28-01-2022
Die trekhaak die nu ook ontbreekt wordt wel de druppel. Dit weekend toch maar eens goed naar alternatieven zoeken ipv Audi rijden zonder minimale vereisten. :( :( En hopen dat lease contact kan worden aangepast.
Dit zijn verdomme auto’s van 60K. Was laatst bij Mercedes en die gaven meteen aan dat head up display chip niet meteen werd geleverd maar later wel geactiveerd kon worden. Vooraf! Bij Audi moet je een week lang berichten lezen, geen uitleg krijgen en indirecte verwijzingen naar potentiële impact.
Sorry ben er even klaar mee voor dat geld

[ Voor 54% gewijzigd door APO80 op 31-07-2021 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
APO80 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:56:
Die trekhaak die nu ook ontbreekt wordt wel de druppel. Dit weekend toch maar eens goed naar alternatieven zoeken ipv Audi rijden zonder minimale vereisten. :( :( En hopen dat lease contact kan worden aangepast.
Dit zijn verdomme auto’s van 60K. Was laatst bij Mercedes en die gaven meteen aan dat head up display chip niet meteen werd geleverd maar later wel geactiveerd kon worden. Vooraf! Bij Audi moet je een week lang berichten lezen, geen uitleg krijgen en indirecte verwijzingen naar potentiële impact.
Sorry ben er even klaar mee voor dat geld
Probleem hierin is dat PON er tussen zit. Vanuit zowel de ID4 hoek als ook vanuit de Skoda Enyaq hoek zelfde dingen gebeurd. In principe is het ook een voorraad/chip probleem waar veel fabrikanten mee kampen. Maar zuur is het natuurlijk wel.

Probleem is dat er weinig alternatieven zijn als je elektrisch wilt rijden. Enige die in mij opkomt is een Kia EV6 die nog dit jaar kan rijden (althans dit was 2 weken terug nog zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Avigoorn schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:21:
Ik ben gisteren gebeld door Audi Veenendaal (Vallei). Het panorama dak en phonebox gaat idd niet door. De fiscale aflaging zal circa 1.740 euro bedragen (precieze bedrag even vergeten). Daar ga ik andere velgen voor nemen. Het dak is ontzettend jammer, maar daar kom ik wel overheen.

Bij Skoda plaatsen ze op de enyaq wel de trekhaakvoobereiding voor de elektronische haak. Maar komt de rest om het af te maken dus later. Dit kan bij de Enyaq, en ga dus er vanuit dat dit met de Q4 ook moet kunnen. Zou dit overleggen met de dealer naar deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbierma72
  • Laatst online: 02-01-2022
Hallo Allemaal, dank voor jullie berichten over de Q4.

In mei heb ik de Q4 S Competition besteld in Mythos Black met extra opties waaronder 55k velgen 20”, Audi zwarte ringen, Ambient licht pakket, Sonos premium sound, en de trekhaak. Levering zou plaatsvinden begin Augustus. Na het lezen van de berichten vandaag gebeld met Audi Muntstad in De Meern.

Ze hebben inderdaad bevestigd dat de volgende opties niet leverbaar zijn:

Panorama Dak
Phone Box
Trekhaak ( die kan achteraf gemonteerd worden)

Warmtepomp wel.

Fiscale mindering in bijtelling € 2867

Als ik akkoord ga moet ik deze week tekenen en kan de levering alsnog plaatsvinden in November dit jaar, dat garanderen ze. De auto is nog helemaal niet in productie gezet.

Een enorme teleurstelling.

Ik ga denk ik wel akkoord, zonder Panorama dak en phonebox is het wel te overzien.

Overigens als je perse de opties wel wilt dan kun je pas in 2022 rijden ( 6-12 maanden leertijd)

Gr, Franc

[ Voor 4% gewijzigd door Fbierma72 op 31-07-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danzelll
  • Laatst online: 06-08-2023
Fbierma72 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:31:
Hallo Allemaal, dank voor jullie berichten over de Q4.

In mei heb ik de Q4 S Competition besteld in Mythos Black met extra opties waaronder 55k velgen 20”, Audi zwarte ringen, Ambient licht pakket, Sonos premium sound, en de trekhaak. Levering zou plaatsvinden begin Augustus. Na het lezen van de berichten vandaag gebeld met Audi Muntstad in De Meern.

Ze hebben inderdaad bevestigd dat de volgende opties niet leverbaar zijn:

Panorama Dak
Phone Box
Trekhaak ( die kan achteraf gemonteerd worden)

Warmtepomp wel.

Fiscale mindering in bijtelling € 2867

Als ik akkoord ga moet ik deze week tekenen en kan de levering alsnog plaatsvinden in November dit jaar, dat garanderen ze. De auto is nog helemaal niet in productie gezet.

Een enorme teleurstelling.

Ik ga denk ik wel akkoord, zonder Panorama dak en phonebox is het wel te overzien.

Overigens als je perse de opties wel wilt dan kun je pas in 2022 rijden ( 6-12 maanden leertijd)

Gr, Franc
Dus in mei besteld, zou eerst geleverd worden in augustus en nu dus pas in november? Gaat lekker daar!

Die van mij staat nog steeds op week 38, krijg komende week van de dealer te horen of bij mijn bestelde auto de zaken ook ontbreken. Ze waren nog op het wachten op de lijst van pon (Ames Dordrecht).

[ Voor 7% gewijzigd door Danzelll op 31-07-2021 12:56 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.