Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 8 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 13:24
Fbierma72 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:31:
Hallo Allemaal, dank voor jullie berichten over de Q4.

In mei heb ik de Q4 S Competition besteld in Mythos Black met extra opties waaronder 55k velgen 20”, Audi zwarte ringen, Ambient licht pakket, Sonos premium sound, en de trekhaak. Levering zou plaatsvinden begin Augustus. Na het lezen van de berichten vandaag gebeld met Audi Muntstad in De Meern.

Ze hebben inderdaad bevestigd dat de volgende opties niet leverbaar zijn:

Panorama Dak
Phone Box
Trekhaak ( die kan achteraf gemonteerd worden)

Warmtepomp wel.

Fiscale mindering in bijtelling € 2867

Als ik akkoord ga moet ik deze week tekenen en kan de levering alsnog plaatsvinden in November dit jaar, dat garanderen ze. De auto is nog helemaal niet in productie gezet.

Een enorme teleurstelling.

Ik ga denk ik wel akkoord, zonder Panorama dak en phonebox is het wel te overzien.

Overigens als je perse de opties wel wilt dan kun je pas in 2022 rijden ( 6-12 maanden leertijd)

Gr, Franc
Na dit soort verhalen is mijn vertrouwen dat het (gedeeltelijk) goed gaat komen nu wel helemaal weg. Nog helemaal niets gehoord dus ik wacht maar af. Grootste lol is er voor mij in ieder geval wel af :-(. Wellicht annuleren en gewoon Mercedes blijven rijden.

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 13:16
mouse1277 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Na dit soort verhalen is mijn vertrouwen dat het (gedeeltelijk) goed gaat komen nu wel helemaal weg. Nog helemaal niets gehoord dus ik wacht maar af. Grootste lol is er voor mij in ieder geval wel af :-(. Wellicht annuleren en gewoon Mercedes blijven rijden.
Balen zeg! Maar zonder de opties blijft heeft nog steeds een erg mooie auto, zonder enige goed alternatief. Fijn dat je iig korting krijgt. Kun je ook van dit geld weer nieuwe accessoires kiezen of is korting alleen een keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
pschouten schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Balen zeg! Maar zonder de opties blijft heeft nog steeds een erg mooie auto, zonder enige goed alternatief. Fijn dat je iig korting krijgt. Kun je ook van dit geld weer nieuwe accessoires kiezen of is korting alleen een keuze?
Inderdaad wellicht nog steeds een mooie auto maar ik doel ook op Mei bestellingen die worden doorgeschoven van Juli naar November. Alles wordt dus gewoon compleet onberekenbaar.
Ik wil deze auto sowieso met maximaal 12% bijtelling rijden (voor de 1e 40.000 euro) en als je zo onbetrouwbaar bezig bent als fabrikant ben ik bang dat als ik mijn bestelling laat staan nog verschillende negatieve updates ga krijgen (zoals opschuiven van levering naar 2022)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
mouse1277 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Daar zit ik ook mee, een nieuwe premium auto bestellen zou een leuke ervaring moeten zijn.
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, die connectiviteit via Apple carplay is een must voor mij, en geen trekhaak is echt een no-go.

Als ik maandag ga annuleren bestel ik een Polestar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
ApOE schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Daar zit ik ook mee, een nieuwe premium auto bestellen zou een leuke ervaring moeten zijn.
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, die connectiviteit via Apple carplay is een must voor mij, en geen trekhaak is echt een no-go.

Apple CarPlay zit er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APO80
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-01-2022
ApOE schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Polestar is leuk, maar voor mij onvoldoende ruimte.
Zou voor Volvo c40 overstag kunnen gaan, maar daar zit actieradius eigenlijk net te laag (bij Volvo krijg je overigens wel veel meer als je een auto van 60K koopt).
De Mercedes EQA is qua afwerking en opties mogelijk de beste, maar ook wat klein en achteren zit je echt niet goed.
Mogelijk dat ik de as nieuwe lease dan toch nog maar voor benzine kies (ervan uitgaande dat overeenkomst kan worden ingetrokken obv acteren Audi), bijv Mercedes cla shooting brake.

Trouwens waarom is het alleen de Audi Q4 etron die deze problemen heeft bij Audi? Die chips zullen toch niet afwijken van andere modellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Iemand de gebruiksaanwijzing al kunnen downloaden? Ik kan met een uit een YouTube filmpje zichtbare VIN wel de MijnAudi app/site in, maar kan de gebruiksaanwijzing alleen online inzien, niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:52
marcelmg2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:40:
Iemand de gebruiksaanwijzing al kunnen downloaden? Ik kan met een uit een YouTube filmpje zichtbare VIN wel de MijnAudi app/site in, maar kan de gebruiksaanwijzing alleen online inzien, niet downloaden.
Heb ik ook geprobeerd. Tevens heb ik naar gratis tooling gezocht die van een reeks opeenvolgende webpagina's (pagina zit in de url) automatisch een pdf kan maken van een gedeelte van het scherm (alleen de handleiding, en niet de rest van de browser). Ik heb helaas, na diverse pogingen, nog niet de juiste tools gevonden. Kan iemand iets aanraden? Dit is uiteindelijk een Tweakers forum.

[ Voor 6% gewijzigd door Amersfoort op 01-08-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
APO80 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Polestar is leuk, maar voor mij onvoldoende ruimte.
Zou voor Volvo c40 overstag kunnen gaan, maar daar zit actieradius eigenlijk net te laag (bij Volvo krijg je overigens wel veel meer als je een auto van 60K koopt).
De Mercedes EQA is qua afwerking en opties mogelijk de beste, maar ook wat klein en achteren zit je echt niet goed.
Mogelijk dat ik de as nieuwe lease dan toch nog maar voor benzine kies (ervan uitgaande dat overeenkomst kan worden ingetrokken obv acteren Audi), bijv Mercedes cla shooting brake.

Trouwens waarom is het alleen de Audi Q4 etron die deze problemen heeft bij Audi? Die chips zullen toch niet afwijken van andere modellen....
Zou het bij de benzine versies dan zoveel anders zijn dan bij de EV's? Ik denk als je daar gaat bestellen dat je tegen dezelfde problemen met chips aanloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
hens72 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Zou het bij de benzine versies dan zoveel anders zijn dan bij de EV's? Ik denk als je daar gaat bestellen dat je tegen dezelfde problemen met chips aanloopt...
Ligt aan heel veel factoren, o.a. welke leveranciers, deals met leveranciers, of sommige onderdelen in-house worden geproduceerd

Lijkt me dan. Mercedes kan de panoramadaken in ieder geval leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03

Trackerfire

BTC HODLER

Kom zojuist een filmpje tegen met continu het pano dak in beeld… makes me wanna have it just more and more…

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-06 14:22
marcelmg2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:10:
[...]

In autoland is gebruikelijk dat vóór je getekend hebt ze álles voor je doen. De inkt is nog niet droog of de focus ligt al ergens anders en ben jij tot de aflevering eigenlijk alleen een verspilling van tijd voor ze. De ene dealer/verkoper is er wat beter in dan de ander om dat te verbergen.

Ik ben blij met die van mij, maar die kan ook niet elke dag mijn mails over statusupdate verzoeken blijven beantwoorden.
Hoezo dit? Ik kan mijn onderhoud toch ergens anders gaan doen als de service na het tekenen belabberd blijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:35
tanh92 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:54:
[...]

Hoezo dit? Ik kan mijn onderhoud toch ergens anders gaan doen als de service na het tekenen belabberd blijkt te zijn?
Drie kwart zijn lease rijders en die zijn helemaal niet interresant na tekenen. Bij tekenen is het de marge al schaars overigens want echt grote leasemaatschappijen dwingen korting gewoon af of hebben zelfs leveringsafspraken met vaste dealers.
Ook onderhoud zijn allemaal vaste krappe prijzen voor dealers en dus helaas ook niet interresant.

Ik heb als particulier een paar keer gekocht en dan wordt je wel degelijk serieus genomen maar ook dat verschilt wel per dealer trouwens. Gek volk :).

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 01-08-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
tanh92 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:54:
[...]

Oh ja hoor! Doe ik met m'n huidige auto ook. Die is na aflevering niet één keer meer naar de verkopende dealer gegaan. Ik rij al ruim 3 jaar voor elke beurt en elk wissewasje een 1/2h verder naar een andere dealer. Principes mogen wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Heb mijn ev nog niet besteld. Q4 is prachtig om te zien, maar ik loop op een aantal zaken gewoon vast. Hoorde zaterdag ook van de diverse leververtragingen rondom bepaalde opties bij de Audi dealer hier.

Wellicht nog een troost voor jullie (ik was voorafgaand bij BMW):

Bij de BMW i4 is er ook dikke vertraging als je de wireless charging erin wilt.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:14
xsive schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:04:
Heb mijn ev nog niet besteld. Q4 is prachtig om te zien, maar ik loop op een aantal zaken gewoon vast. Hoorde zaterdag ook van de diverse leververtragingen rondom bepaalde opties bij de Audi dealer hier.

Wellicht nog een troost voor jullie (ik was voorafgaand bij BMW):

Bij de BMW i4 is er ook dikke vertraging als je de wireless charging erin wilt.
Sorry, maar Audi is zijn glorie naar mijn gevoel allang verloren. Ook als ik dit topic lees (denk ik: tsja voor mij geen Audi of lager in de VAG groep meer), dan is het toch gewoon niet?

BMW (een echte Duitser) is dan ook qua robuustheid helemaal nog niet zo actief op de elektra markt, Mercedes (de 2e echte Duitser), begint nu met her en der een leuk model.

Maar ook deze Q4 wat een zonde van je geld, dit is niet alleen mijn mening, maar je betaald zoveel voor net niks (Audi logo is zoals gezegd zijn glorie al kwijt op de A8 en RS reeks na).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:41
Allemaal leuk en wel maar met een “anti Audi lobby” hebben diegenen welke al een Q4 hebben besteld helemaal niets. De aankoop annuleren zal wel mogelijk zijn maar wat dan? Toch weer terug naar een brandstof auto? Mijn huidige leaseauto is al over zijn contractdatum. Veel langer uitstel is naw niet mogelijk. Dus resteert er waarschijnlijk niets anders dan de tekortkoming van Audi accepteren. Ik ben wel benieuwd hoe de leasemaatschappij dit financieel gaat afhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02
LopendeVogel schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:46:
[...]

Sorry, maar Audi is zijn glorie naar mijn gevoel allang verloren. Ook als ik dit topic lees (denk ik: tsja voor mij geen Audi of lager in de VAG groep meer), dan is het toch gewoon niet?

BMW (een echte Duitser) is dan ook qua robuustheid helemaal nog niet zo actief op de elektra markt, Mercedes (de 2e echte Duitser), begint nu met her en der een leuk model.

Maar ook deze Q4 wat een zonde van je geld, dit is niet alleen mijn mening, maar je betaald zoveel voor net niks (Audi logo is zoals gezegd zijn glorie al kwijt op de A8 en RS reeks na).
Voor 60K fiscale waarde rijd ik nergens een vergelijkbare auto qua grootte, bijtelling en uitstraling. Een iX3 is minder ruim op de achterbank en direct een stukje duurder.

Een Skoda en zeker een ID4 vind ik bij lange na niet zo mooi. Dat is smaak overigens ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
is de gras wel groener aan de overkant?

Even wat (duitse) levertijden mbt andere elektro autos.
https://www.carwow.de/rat...lieferzeiten-elektroautos

autoleveringen zijn een drama. veel chips ontbreken, veel spullen zijn afwezig, veel vertraging als je net die ene optie wilt. en normale levertijd is ongeveer 4 maanden. Als je vanaf mid-september besteld is het echt de vraag of je nog een 2021 plaat krijgt. zelfs als alle leveringstekorten zijn opgelost.

Na sept moet je echt zelf gaan schakelen met je LM en gewoon een zelf een voorraadauto met de opties die je wilt zoeken bij een dealer en/of de LM akkoord ermee gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Simply1337 op 02-08-2021 10:07 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Ik ben geïnformeerd dat mijn, eind mei, bestelde q4 40 advanced plus niet voorkomt op de lijst met auto’s waarvan de configuratie wijzigt. Wel zal de auto vertraagd worden geleverd. Daarover word ik bij meer nieuws geïnformeerd. Ik had al 2 maanden uitloop, of daar nu nog wat bovenop komt is mij nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzelll
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
sixgirls schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:07:
Ik ben geïnformeerd dat mijn, eind mei, bestelde q4 40 advanced plus niet voorkomt op de lijst met auto’s waarvan de configuratie wijzigt. Wel zal de auto vertraagd worden geleverd. Daarover word ik bij meer nieuws geïnformeerd. Ik had al 2 maanden uitloop, of daar nu nog wat bovenop komt is mij nog niet duidelijk.
Wat was de verwachte leverweek voor dit nieuws? Ik wacht helaas nog steeds op antwoord van de dealer. Vandaag maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:10
Nu krijg ik toch weer een beetje hoop. Zou dit gelden voor meerdere auto's of alleen vroege bestellingen? Ik heb zelf namelijk ook de Advanced Plus besteld maar dan pas halverwege juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Pollux89 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:23:
Nu krijg ik toch weer een beetje hoop. Zou dit gelden voor meerdere auto's of alleen vroege bestellingen? Ik heb zelf namelijk ook de Advanced Plus besteld maar dan pas halverwege juli.
Ik leef ook tussen hoop en vrees. Daadwerkelijk besteld begin mei. Nog niets via de dealer vernomen (behalve dat deze ook nog niets van Pon gehoord heeft). Maar het goede nieuws is dat ik via Leaseplan wel al een eigen oplaadpaal bij mij is geïnstalleerd. Is weet alleen nog niet wat ik in de tussentijd hiermee kan opladen🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Leuk initief. Na bijna alle filmpjes die er zijn over de Q4 (incl reviews) is dit wel een mooie bron om door te nemen.

Dit is idd een van de mooiste configuraties van de Q4 die ik heb gezien, helaas is deze Edition One via normale wegen te bestellen in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Simply1337 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:05:
is de gras wel groener aan de overkant?

Even wat (duitse) levertijden mbt andere elektro autos.
https://www.carwow.de/rat...lieferzeiten-elektroautos

autoleveringen zijn een drama. veel chips ontbreken, veel spullen zijn afwezig, veel vertraging als je net die ene optie wilt. en normale levertijd is ongeveer 4 maanden. Als je vanaf mid-september besteld is het echt de vraag of je nog een 2021 plaat krijgt. zelfs als alle leveringstekorten zijn opgelost.

Na sept moet je echt zelf gaan schakelen met je LM en gewoon een zelf een voorraadauto met de opties die je wilt zoeken bij een dealer en/of de LM akkoord ermee gaat.
Q4 12 mo? Ik heb net besteld en ik heb leverweek 48?

Overigens was Model 3 Performance mijn tweede keus, mocht de Q4 niet doorgaan dan heb ik in ieder geval binnen een maandje een auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
ApOE schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:27:
Ik heb heel lang getwijfeld, reviews gelezen, proefritjes gemaakt etc maar vandaag toch een Q4 besteld bij Pouw in Zwolle O+

Audi Q4 e-tron - Launch edition Advanced Plus 40 in typhoon grey met het zwarte optiepakket en nog wat losse toeters en bellen. Ben echt super enthousiast en dol bij dat ik deze wagen heb kunnen bestellen :D
Mooie config en lijkt zo het meeste op de First Edition. Ik heb deze echter niet zo geconfigureerd omdat de randen in NL in Manhattangrijs wordt geleverd. Het zwart optiek pakket zou deze randen niet zwart maken, of heb je wat anders gehoord van jouw dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
-Wing- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:20:
[...]

Mooie config en lijkt zo het meeste op de First Edition. Ik heb deze echter niet zo geconfigureerd omdat de randen in NL in Manhattangrijs wordt geleverd. Het zwart optiek pakket zou deze randen niet zwart maken, of heb je wat anders gehoord van jouw dealer?
Nee klopt hier heb je gelijk in dat hoorde ik ook van de dealer. Ik heb zelf ook gekozen voor Typhoon grijs met zwart optiepakket. Zou dit misstaan dan met manhattangrijze randen icm zwart optiepakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Pollux89 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Nee klopt hier heb je gelijk in dat hoorde ik ook van de dealer. Ik heb zelf ook gekozen voor Typhoon grijs met zwart optiepakket. Zou dit misstaan dan met manhattangrijze randen icm zwart optiepakket?
Ik vind de combi zelf zeer mooi. Alleen op de S-Competition was Typhoongrijs niet bestelbaar. Daardoor toch naar volledig zwart gegaan incl. zwart optiekpakket. Ook heel dik, maar als ik de keuze had gehad had ik voor Typhoongrijs gegaan.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Danzelll schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Wat was de verwachte leverweek voor dit nieuws? Ik wacht helaas nog steeds op antwoord van de dealer. Vandaag maar weer eens bellen.
Oorspronkelijk was de productieweek van mijn auto week 28. Rond 23 juli kreeg ik te horen dat er productieproblemen waren en dat productie werd verschoven naar week 38. Wat de planning nu gaat worden weet ik niet. En leverweek is 2 a 3 weken later dan productieweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 01:08:
Zijn er hier ook nog mensen die de Sportback hebben besteld? En zo niet, waarom niet ;-) of überhaupt niet overwogen?

Zelf heb ik hem wel besteld, mede omdat ik de Etron Sportback ook erg geslaagd vond in de showroom.
Ik heb het lang overwogen maar uiteindelijk niet gedaan. Ik vind de SUV vanuit alle hoeken mooier tov de Sportback. Vooral de schuinachter view.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

-Wing- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Ik heb het lang overwogen maar uiteindelijk niet gedaan. Ik vind de SUV vanuit alle hoeken mooier tov de Sportback. Vooral de schuinachter view.
Het is bij mij ook een klein beetje op de gok moet ik eerlijk bekennen want niet in het echt gezien, maar na het zien van enkele filmpjes toch voor de sportback gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
the-hyrax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Q4 12 mo? Ik heb net besteld en ik heb leverweek 48?

Overigens was Model 3 Performance mijn tweede keus, mocht de Q4 niet doorgaan dan heb ik in ieder geval binnen een maandje een auto
geldt meer voor duitse markt, maar kun je gerust vergelijken met NL.

zoals gewoonlijk NL krijgt beetje voorrang bij laatse maand EV push want bijtelling, daarna is het meestal niks of mondjesmaat tot maart/april vanuit VAG richting NL. Reden dat je week 48 hebt is omdat de dealer al een slot heeft gereserveerd.. want de auto wordt toch verkocht/geleverd als het niet een restrictieve optie heeft.

Zo te lezen uit dit topic trekhaak, panodak, specifieke velg(?), phone box?, HUD? voor de Q4
ID.4 had al last van trekhaken al sinds januari 2021 en alsnog op backorder bij sommige.
hud/trekhaak/velg is ook een dingetje bij de enyaq.

Mag je nog van geluk spreken dat sonos nog niet restrictief is, want iedereen bij de enyaq kant heeft het gewoon niet en wordt het al naar 2022 gepusht. zelfs voor de mensen die in 2020 hebben besteld.

BMW heeft ook eigenaardige dingen qua leveren he, zoals geen elekttrisch bedienbare passagiersstoel. want chip tekort.

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 02-08-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Vraag me sowieso af wat dat SONOS systeem is hoor @Simply1337. Vroeger als bijbaan in elektronica retail gewerkt en waar andere premium merken als HK en B&O heilig geloven in het fysiek instellen van de speakers en zo weinig software matige interventie, zo gelooft SONOS heilig in sofware-matige interventie om een optimaal geluid te bereiken. Zou me niks verbazen als die SONOS speakers dus vrijwel gelijk zijn aan de normale Audi-speakers, maar dan met software-matige optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
the-hyrax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:16:
Vraag me sowieso af wat dat SONOS systeem is hoor @Simply1337. Vroeger als bijbaan in elektronica retail gewerkt en waar andere premium merken als HK en B&O heilig geloven in het fysiek instellen van de speakers en zo weinig software matige interventie, zo gelooft SONOS heilig in sofware-matige interventie om een optimaal geluid te bereiken. Zou me niks verbazen als die SONOS speakers dus vrijwel gelijk zijn aan de normale Audi-speakers, maar dan met software-matige optimalisatie.
muah kleine hardware verschillen:
ID.4 basis = 2x a-stijl, 4x deur (Mid?) + 1 center speaker (geen sub)
Enyaq basis = 2x a-stijl, 4x deur mid?+ 4x deur tweeter (geen sub)
Enyaq Premium (SSS) = 2x a-stijl, 4x deur mid?+ 4x deur tweeter + sub + DSP. Geen center speaker
Q4 Sonos = 2x a-stijl, 4x deur mid?+ 4x deur tweeter + sub + DSP. Ik verwacht ook geen center speaker, optie zegt 10 speakers.

vraag is wat de basis q4 geluid zal zijn qua speaker setting.. de id.4 of enyaq. 8)7

brochure maar geopend.

9VD Audi sound system
- 8 luidsprekers, inclusief subwoofer en centerspeaker
- 6-kanaals-versterker met een totaalvermogen van 180 Watt

9VS Sonos premium soundsystem
- 10 luidsprekers, inclusief subwoofer en centerspeaker met een totaalvermogen van 580 Watt

audi sound = id.4 + sub + dsp
sonos = enyaq SSS + center.

duidelijk waar de speakers heen zijn gegaan :+

[ Voor 16% gewijzigd door Simply1337 op 02-08-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
the-hyrax schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:38:
@mtlife nou ja ik geloof het sowieso niet echt... zie het nergens staan en Lane Departure Warning is imo echt wel duidelijk: ik noem het de pingpongbal tussen de lijntjes.

Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij bedoelde ze vanaf de advanced plus
Ik heb inmiddels nagevraagd bij zowel Audi, dealer, en de lease maatschappij. Allen geven ze aan dat mijn advanced plus gewoon geleverd wordt met active lane assist. Ook meteen gevraagd naar 't panoramadak; die zit er ook nog steeds bij. Duimen dus, levering week 44 nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
mtlife schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Ik heb inmiddels nagevraagd bij zowel Audi, dealer, en de lease maatschappij. Allen geven ze aan dat mijn advanced plus gewoon geleverd wordt met active lane assist. Ook meteen gevraagd naar 't panoramadak; die zit er ook nog steeds bij. Duimen dus, levering week 44 nog steeds.
Heb jij besteld toen dat andere pakket er nog steeds op zat? Dus van de prijslijst van April met de 360 camera? Want daar zat het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Pollux89 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Ik vind het lastig te zeggen, maar het was voor mij de reden om voor de S competition te gaan. Dan maar meegespoten. Ik had ook graag Typhoon grijs gehad, nu ben ik toch na lang wikken en wegen tussen zwart en kiezelgrijs voor het laatste gegaan.

Overigens zag ik de randen afgelopen vrijdag weer. Gelukkig is het vrij donker grijs (bij bewolkt daglicht deze keer gezien). Ik verwacht niet dat het storend is.

[ Voor 12% gewijzigd door -Wing- op 02-08-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Het is bij mij ook een klein beetje op de gok moet ik eerlijk bekennen want niet in het echt gezien, maar na het zien van enkele filmpjes toch voor de sportback gegaan.
Ik snap dat het een gok was. Ik vond het niet kunnen zien van de kleur al moeilijk om te kiezen, laat staan het model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
the-hyrax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:57:
[...]
Heb jij besteld toen dat andere pakket er nog steeds op zat? Dus van de prijslijst van April met de 360 camera? Want daar zat het op.
Besteld op 1 juli, bevestigd op 9 juli, wanneer is de nieuwe prijslijst uitgekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Ben blij dat ik deze thread vandaag gevonden heb. Keurig vanaf pagina 1 zitten lezen maar gaandeweg het einde ben ik behoorlijk gefrustreerd geworden vanwege de berichten over het niet leveren van het panorama dak. Ik ga maar even de dealer bellen. Zal later even posten wat ik mijn keuze is geworden mbt de Q4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
mtlife schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Besteld op 1 juli, bevestigd op 9 juli, wanneer is de nieuwe prijslijst uitgekomen?
Ergens begin Juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Ben heel benieuwd hoe de daadwerkelijke modellen uit gaan pakken. Ik had ook interesse in de Q4 (prive rijden) maar ik wacht wel even af tot 'the dust settles'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Mijn bestelling per half juli (levering eind oktober):

Q4 E-tron 50 S Competition
Kieselgrijs
C5W - Velgen: Lichtmetalen velgen 9J x 21
Bekleding Dynamica / leder

Akoestische zijruiten en voorruit
3 Zone Airco
Ambiente lichtpakket plus
MMI navigatie pro
SONOS premium sound system
Zonder type-aanduiding
Comfortpakket plus
Comfortsleutel
Elektrische achterklep
Opbergpakket
Trekhaak wegklapbaar
S line interieur dynamica/mono Subtotaal configuratie
Zwart Optiek en Privacy glas (in S Competition)
Panoramadak (in S Competition als ie nog geleverd wordt :( )
Bagageruimteschaal
Audi ringen zwart pakket Q4
Peilzender

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Trouwens, optiekpakket zwart hoef ik niet aan te geven toch? Aangezien dat standaard is bij de Competition S?

Ik zit nu in een staat waar ik bang ben dat alles misgaat

[ Voor 21% gewijzigd door the-hyrax op 02-08-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
the-hyrax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:26:
Trouwens, optiekpakket zwart hoef ik niet aan te geven toch? Aangezien dat standaard is bij de Competition S?

Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Haha, ja dat maakt het geheel extra spannend natuurlijk.. Net nog even gecontroleerd, officiele bestel datum via alphabet 30 juni, toen goedkeuring etc, de zaak nog van leasemaatschappij gewisseld, bevestiging dus later... Is wel heel erg op het omslag punt! Hopelijk klopt alles. Ik zit ook in die twijfel over alles staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
the-hyrax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:26:
Echt heel vervelend dat je je zo moet voelen met een nieuwe auto :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
definieer later ;-).

In mijn vanuit Alphabet Fleetagent:
Bestelling

De bestelling is ter controle aangeboden aan de dealer. Zodra de dealer de bestelling geaccordeerd heeft, ontvangt u een hiervan een bevestiging.
07-07-2021

Auto is definitief besteld bij de dealer.
12-07-2021

[ Voor 44% gewijzigd door mouse1277 op 02-08-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
mouse1277 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

definieer later ;-).

In mijn vanuit Alphabet Fleetagent:
Bestelling

De bestelling is ter controle aangeboden aan de dealer. Zodra de dealer de bestelling geaccordeerd heeft, ontvangt u een hiervan een bevestiging.
07-07-2021

Auto is definitief besteld bij de dealer.
12-07-2021
Ter controle bij mij 09-07-2021
Bevestiging leverdatum 12-07-2021

Is dat nog april prijslijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
mtlife schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Ter controle bij mij 09-07-2021
Bevestiging leverdatum 12-07-2021
En je geeft aan dat er nog een wisseling van LM is geweest: Is hij uiteindelijk wel of niet bij Alphabet besteld en welke dealer is het?
Ik heb nog helemaal niets (officieel) van de dealer gehoord en ik ben bang (maar wellicht ten onrechte) dat als ik Alphabet bel dat ze daar geen flauw idee hebben waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-04 13:52
Hier de Q4 LE Advanced Plus
- zwart
- carrosserie details in zwart
- veiligheidspakket

Op 11 juni is de offerte van dealer naar LM gegaan en op 15 juni na goedkeuring van werkgever def besteld door LM..

Vrijdag mail ontvangen dat ie in week 37 wordt gemaakt en week later bij de dealer staat. Dat is gelijk aan de eerdere verwachting..

Na alle berichten vandaag maar een mail gestuurd. Teruggebeld en begrepen dat over pano dak en phone box twijfels zijn, maar dat ie dus wel al voor productie ingepland dus. Zou dan betekenen dat alles er is. Woensdag hoor ik meer… 🤞🏻

[ Voor 30% gewijzigd door Gerardvhgn op 02-08-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
mouse1277 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:51:
[...]

En je geeft aan dat er nog een wisseling van LM is geweest: Is hij uiteindelijk wel of niet bij Alphabet besteld en welke dealer is het?
Ik heb nog helemaal niets (officieel) van de dealer gehoord en ik ben bang (maar wellicht ten onrechte) dat als ik Alphabet bel dat ze daar geen flauw idee hebben waar ik het over heb.
Ja, eerst alphabet besteld, toen door werkgever offert opgevraagd bij leaseplan, die konden goedkoper dus daar is hij toen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Laatst online: 09-05 06:03
Zojuist de dealer gevraagd over status update.

Hij had de lijst met bestelde auto’s (alle Audi’s dus niet alleen Q4) en was aan het inventariseren/rond bellen.

Besteld 13 juli jl. en volgens dealer geen restricties voor mijn bestelde Q4 m.u.v. Phonebox.

Productie staat nu op week 42 (was 43). Het is nog afwachten wat het effect hierop zal zijn i.v.m. bestelde auto’s waar wél restricties op zitten.

Audi Q4 e-tron 40 Launch edition Advanced
Navarrablauw metallic

Optie(s)
- Warmtepomp tbv actieradiusoptimalisatie
- Comfortsleutel incl. achterklep met virtual pedal
- Comfortpakket
- MMI navigatie pro
- Assistentiepakket
- Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal 5-Y-spaaks
- Privacy glas
- Akoestische zijruiten in de voorportieren
- Bekleding stof "Dynamic"
- Elektrische achterklep t.b.v. Comfortsleutel
- Parkeerhulp voor en achter.

Over 3 weken informeert hij mij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
mtlife schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Ja, eerst alphabet besteld, toen door werkgever offert opgevraagd bij leaseplan, die konden goedkoper dus daar is hij toen besteld.
Ok, maar bij Leaseplan zijn ze dus volledig op de hoogte en konden ze zelfs al definitief uitspraken doen over panoramadak e.d.?
Wellicht toch maar eens met Alphabet gaan bellen maar ik heb weinig hoop. Zelfs mijn dealer schijnt nog niets te weten.....

Welke dealer heb jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
mouse1277 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Ok, maar bij Leaseplan zijn ze dus volledig op de hoogte en konden ze zelfs al definitief uitspraken doen over panoramadak e.d.?
Wellicht toch maar eens met Alphabet gaan bellen maar ik heb weinig hoop. Zelfs mijn dealer schijnt nog niets te weten.....

Welke dealer heb jij als ik vragen mag?
Ze waren niet op de hoogte van de problemen, maar gaven wel aan dat de rechtstreeks geinformeerd worden als er iets is. Er was nul berichtgeving over mijn auto, dus zit wel goed volgens Leaseplan. Dealer via PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
wimbre schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:54:
Zojuist de dealer gevraagd over status update.

Hij had de lijst met bestelde auto’s (alle Audi’s dus niet alleen Q4) en was aan het inventariseren/rond bellen.

Besteld 13 juli jl. en volgens dealer geen restricties voor mijn bestelde Q4 m.u.v. Phonebox.

Productie staat nu op week 42 (was 43). Het is nog afwachten wat het effect hierop zal zijn i.v.m. bestelde auto’s waar wél restricties op zitten.

Audi Q4 e-tron 40 Launch edition Advanced
Navarrablauw metallic

Optie(s)
- Warmtepomp tbv actieradiusoptimalisatie
- Comfortsleutel incl. achterklep met virtual pedal
- Comfortpakket
- MMI navigatie pro
- Assistentiepakket
- Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal 5-Y-spaaks
- Privacy glas
- Akoestische zijruiten in de voorportieren
- Bekleding stof "Dynamic"
- Elektrische achterklep t.b.v. Comfortsleutel
- Parkeerhulp voor en achter.

Over 3 weken informeert hij mij weer.
Ook op jouw bestelling zit dus een restrictie aangezien de phonebox één van de opties is die niet meer geleverd kunnen worden (samen met het panoramadak). Aangezien jij geen Advanced Plus (standaard panoramadak) maar de Advanced variant hebt besteld heb je dus verder geen last van de overige restricties zoals dus het panoramadak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Laatst online: 19-07-2024
Net te horen gekregen dat mijn Audi Q4 Advanced Plus niet op de lijst staat, wat betekent dat ik een complete auto krijg. Met Phone-Box en Panorama dak. Ik krijg hier nog een definitieve bevestiging van via de mail. En dat deze eind Augustus, begin September geleverd wordt.

Bloemen bij de finish, maar voor nu goed nieuws!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Laatst online: 09-05 06:03
Pollux89 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Ook op jouw bestelling zit dus een restrictie aangezien de phonebox één van de opties is die niet meer geleverd kunnen worden (samen met het panoramadak). Aangezien jij geen Advanced Plus (standaard panoramadak) maar de Advanced variant hebt besteld heb je dus verder geen last van de overige restricties zoals dus het panoramadak.
Klopt, daarom schreef ik ook “ Besteld 13 juli jl. en volgens dealer geen restricties voor mijn bestelde Q4 m.u.v. Phonebox.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Pollux89 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Dus zou dit betekenen dat wanneer het panoramadak deel uitmaakt van een pakket (plus of S competition) dit niet meer geleverd wordt terwijl je het als optie besteld heb dit wel geleverd wordt?😳😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:09
Vandaag 2 in het echie gezien. Had nog geen proefrit gemaakt en uit de folder besteld, stond toen nog niet bij de dealer.. maar wat een mooie auto zeg. Veruit mooiste model wat nu te koop is (in zn klasse). Erg blij met mn keuze iig! Lijkt ook erg groot als je hem ziet rijden. Dan is de Enyaq maar een oubollig hok :)

[ Voor 7% gewijzigd door sbin op 02-08-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Jope3 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Dus zou dit betekenen dat wanneer het panoramadak deel uitmaakt van een pakket (plus of S competition) dit niet meer geleverd wordt terwijl je het als optie besteld heb dit wel geleverd wordt?😳😳
Vraag is al beantwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
Wil de rest ook graag het antwoord weten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
mouse1277 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Wil de rest ook graag het antwoord weten :) .
Zie het bericht van Audiq4. Bij hem wordt Plus compleet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ik begreep net van de dealer dat het pano dak op zich het probleem niet is. De aansturing van het pano dak heeft een chip nodig en dit is eenzelfde chip die de Q4 überhaupt laat rijden. Ze kiezen er in de fabriek dus voor méér auto's te (kunnen) produceren ten koste van het pano dak. Klinkt logisch, wel bummer :'( ze doen helaas niet aan retrofitting van de chip, buiten het feit dat het technisch ingewikkeld schijnt te zijn.

De phonebox is hardwarematig gewoon amper te verkrijgen. Hier heeft ieder (premium) merk last van, behalve de Koreanen (Hyundai, Kia etc.)

[ Voor 33% gewijzigd door Trackerfire op 02-08-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Trackerfire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:34:
Ik begreep net van de dealer dat het pano dak op zich het probleem niet is. De aansturing van het pano dak heeft een chip nodig en dit is eenzelfde chip die de Q4 überhaupt laat rijden. Ze kiezen er in de fabriek dus voor méér auto's te (kunnen) produceren ten koste van het pano dak. Klinkt logisch, wel bummer :'( ze doen helaas niet aan retrofitting van de chip, buiten het feit dat het technisch ingewikkeld schijnt te zijn.

De phonebox is hardwarematig gewoon amper te verkrijgen. Hier heeft ieder (premium) merk last van, behalve de Koreanen (Hyundai, Kia etc.)
Ik zou als leek denken: zet het panoramadak er alvast in. In een later stadium plaatsen we de juiste chip en dan kan het dak open en dicht (maar dit zal wel te simpel gedacht zijn),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Wat een domper zeg, ook hier geen panoramadak. Geen phonebox, wel een warmtepomp en de trekhaak wordt later ingebouwd...

Met dak zou kunnen maar dan wordt de levering niet meer dit jaar, dat betekent dus een hogere bijtelling...

Ik kom van een TT Roadster (MK2 en MK3) en ook al is een panoramadak niet hetzelfde, het was een optie die ik absoluut erbij wilde...

En ook al snap ik dat Audi kiest om meer auto's te maken (als dat chipverhaal klopt). Maar ik vind eigenlijk dat ze vanaf een bepaalde datum (bijv op het moment van plaatsen van het nieuwsbericht) dit zou moeten doorvoeren op nieuwe bestellingen en niet op de bestellingen die al geplaatst zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
-Wing- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:29:
Wat een domper zeg, ook hier geen panoramadak. Geen phonebox, wel een warmtepomp en de trekhaak wordt later ingebouwd...

Met dak zou kunnen maar dan wordt de levering niet meer dit jaar, dat betekent dus een hogere bijtelling...

Ik kom van een TT Roadster (MK2 en MK3) en ook al is een panoramadak niet hetzelfde, het was een optie die ik absoluut erbij wilde...

En ook al snap ik dat Audi kiest om meer auto's te maken (als dat chipverhaal klopt). Maar ik vind eigenlijk dat ze vanaf een bepaalde datum (bijv op het moment van plaatsen van het nieuwsbericht) dit zou moeten doorvoeren op nieuwe bestellingen en niet op de bestellingen die al geplaatst zijn...
Inderdaad een domper. Wat ik alleen niet begrijp is dat sommigen de auto wel met panoramadak geleverd krijgen en anderen niet. Waar wordt het verschil gemaakt c.q. welk “schiftingcriteria” wordt aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
-Wing- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:29:
Wat een domper zeg, ook hier geen panoramadak.
Dat heb je dus inmiddels bevestigd gekregen (telefonisch?) vanuit de dealer? Want in eerdere posts van je zag ik nog dat je de hoop had dat alles wellicht nog goed ging komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
mouse1277 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:00:
[...]

Dat heb je dus inmiddels bevestigd gekregen (telefonisch?) vanuit de dealer? Want in eerdere posts van je zag ik nog dat je de hoop had dat alles wellicht nog goed ging komen....
Ja, ik ben vandaag pas volger van deze thread. En ergens bij pagina 23 sloeg mijn humeur behoorlijk om. En ik heb de dealer gebeld, ze hadden net een lijst binnen van alle bestelde auto's en wie wel en niet de bewuste opties hadden...

Ik wilde het panoramadak heel graag hebben, maar heb net de auto ingeruild. Om de nog onbekende periode te overbruggen met shortlease en de extra bijtelling over 5 jaar, dan zou deze optie erg duur zijn (meer dan 10k). Kort overwogen om te wachten, maar de kosten zijn te zot.

Zoals gezegd vind ik dat de bestellingen die op moment van bekendmaken van dit nieuws nog niet geplaatst van toepassing zou moeten zijn. Op reeds geaccordeerde bestellingen hebben kopers eigenlijk geen keuze meer (want annuleren kan niet)...

Erg jammer, eindelijk een keer een Audi geconfigureerd zoals ik 'm wil hebben en krijg je dit. Maar ik kom hier ooit wel over heen hoor ;)

ps: Trekhaak wordt voorbereid en achteraf gemonteerd. Weet iemand al wat je terugkrijgt voor het niet leveren van panoramadak en phonebox?

[ Voor 5% gewijzigd door -Wing- op 02-08-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
-Wing- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
ps: Trekhaak wordt voorbereid en achteraf gemonteerd. Weet iemand al wat je terugkrijgt voor het niet leveren van panoramadak en phonebox?
€1580 voor het dak
€140 voor de Phone Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Mocht hier iemand zijn die met lang aandringen toch een panoramadak krijgt EN gegarandeerde levering 2021, dan zou ik/zouden we dat ook wel willen weten... ik snap dat we niet jou als referentie kunnen gebruiken maar dat Audi toch wat chips reserveren voor lastige mannetjes en vrouwtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 17:38
the-hyrax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:41:
[...]

€1580 voor het dak
€140 voor de Phone Box
Dus als ik de Advanced heb besteld en ik krijg telefoontje van de dealer dan kan ik ipv phonebox de akoestische voorruiten nemen bijvoorbeeld , of werkt het zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

kdoornbo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:44:
[...]

Dus als ik de Advanced heb besteld en ik krijg telefoontje van de dealer dan kan ik ipv phonebox de akoestische voorruiten nemen bijvoorbeeld , of werkt het zo niet?
Dat kan zeker als de auto nog niet definitief in productie is gepland. Tot dan kun je de configuratie wijzigen. Moet je wel bijbetalen want de voorruit is een optie van 400 nog wat euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Trackerfire op 02-08-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
kdoornbo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:44:
[...]

Wat mij hier vooral aan opvalt is dat schijnbaar nog heel veel mensen die een Q4 in bestelling hebben staan NIET zijn gebeld of vergis ik me daarin?
En wat betekent dit?
Stiekum toch goed nieuws? Een slecht geïnformeerde dealer? Centrale inkoop die het nog niet heeft doorgegeven aan de individuele dealers? PON die niet iedereen tegelijk informeert?
Schiet mij maar lek maar ik ben de weg volledig kwijt (en reken gewoon nergens meer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

mouse1277 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

Wat mij hier vooral aan opvalt is dat schijnbaar nog heel veel mensen die een Q4 in bestelling hebben staan NIET zijn gebeld of vergis ik me daarin?
En wat betekent dit?
Stiekum toch goed nieuws? Een slecht geïnformeerde dealer? Centrale inkoop die het nog niet heeft doorgegeven aan de individuele dealers? PON die niet iedereen tegelijk informeert?
Schiet mij maar lek maar ik ben de weg volledig kwijt (en reken gewoon nergens meer op).
Van Pouw begreep ik dat er tot vanmiddag laat nog geen lijsten waren bij hen. Directie is volop aan t bellen met Audi Duitsland, maar krijgen nog niet veel info of vage informatie vanuit daar. Wel grappig dat de info per dealer ook nog verschillend is. Eigenlijk helemaal niet grappig, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
Trackerfire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:53:
[...]

Dat kan zeker als de auto nog niet definitief in productie is gepland. Tot dan kun je de configuratie wijzigen. Moet je wel bijbetalen want de voorruit is een optie van 400 nog wat euro.
ik bedoelde Akoestisch glas in de voorportieren
Die zijn ongeveer zelfde prijs >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

kdoornbo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

ik bedoelde Akoestisch glas in de voorportieren
Die zijn ongeveer zelfde prijs >:)
Haha ok. Dat kan dan zeker 😀 mits geen restricties op die optie >:)

Hier trouwens de app functionaliteiten. Niet alles is dus nog beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQhxI4RWMH6YKit-zyDeI81wHxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0AmjiyU8JiyeVqYPhpfzgXT7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Trackerfire op 02-08-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
mouse1277 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

En wat betekent dit?
Nee, volgens mijn dealer waren hun lijsten net binnen en mijn verkoper was niet blij omdat hij al een hele hoop verkocht heeft en van de lijst maar 1 een panoramadak heeft. Ik heb geen exacte aantallen maar als Audi denkt dat dit de nieuwe leasetopper wordt en qua verkopen de nummer 2 gaat worden achter de A3, dan denk ik dat er een hoop verkocht en teleurgesteld gaan worden.

Las ik goed dat iemand half juni een besteld heeft en toch een panoramadak heeft? Die van mij is half juli pas definitief besteld, ik heb er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:06:
[...]

Haha ok. Dat kan dan zeker 😀 mits geen restricties op die optie >:)

Hier trouwens de app functionaliteiten. Niet alles is dus nog beschikbaar.

[Afbeelding]
Wat is Kw48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Laatst online: 15-06 18:13
Kalender week 48 2021 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
Goedemorgen meneer ----

Op dit moment hebben wij evenveel informatie als u. Wij wachten nog op een definitief bericht vanuit PON. Met de verwachte acties vanuit ons als dealer. Wanneer wij meer weten zullen wij u uiteraard op de hoogte houden/contact opnemen met u. Wij hopen vandaag of morgen bericht te ontvangen met een definitief oordeel vanuit PON, wij ontvangen op dit moment veel vragen met betrekking tot uw vraag.

Mocht u verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
Hier order bevestiging op 10juni gekregen en advanced plus gekozen, incl Panoramadak. Nog geen update van LM ontvangen. We wachten het rustig af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:20
Ik heb 12 mei een Q4 Advanced 40besteld met deze opties:

Geyser blue
Sonos
Dynamic pakket plus
Zonder type-aanduiding
Ambiente lichtpakket plus

Achteraf had ik de qlimate control & comfort pakket ook nog gewild. Doe ik nu niks meer aan. Ik betaal hem zelf en moet ook bijtelling betalen. Ik vind 60k wel genoeg. Ik rijd nu een 16 jaar oude Audi A6 station met bijtelling over de dagwaarde.

7 juli kreeg ik een bericht van de dealer dat de auto is gebouwd en dat er snel contact opgenomen zou worden als hij er was. 28 juli nog eens gebeld en gevraagd wat de status is. Status: Hij is gebouwd, wachten op melding transport. Ik heb ook een VIN nummer gekregen nadat ik hier om vroeg.

Als ik de reacties zo lees heb ik misschien wel geluk en wordt hij binnenkort afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Laatst online: 09-02 18:03
Afgelopen week net de opdracht aan de leasemaatschappij gegeven om een Q4 Sportback 40 te bestellen,
in de S Competition uitvoering...met nagenoeg alle opties aangevinkt, tot en met het S-line lederen interieur. :-)

En dan dit nieuws... grrr.
Ik vind het ongekend dat Audi het in de configurator doet voorkomen alsof het een foutje is, en dat het panoramadak (onder andere) onterecht wordt toegevoegd. In andere uitingen geven ze echter zelf nog steeds aan dat het wel er in zit. Misleidend.

Het vreemde is dat in de omringende landen, zoals Duitsland en België, je de opties gewoon nog kan selecteren in de configurator, zonder enige foutmelding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Hier 19 juli besteld via Athlon (Adv Plus 50 Navarra blauw):
Bericht ontvangen dat panoramadak en Phonebox light niet geleverd kunnen worden. Twee opties gekregen:
1. Zonder de opties leveren (levering dit jaar niet gegarandeerd)
2. Met de opties maar dan waarschijnlijk levering 2022

Over financiële compensatie werd niet gesproken maar na aandringen wordt dit besproken met de dealer. Ben benieuwd, zonder panoramadak en Phonebox kan ik mee leven. Als er geen compensatie komt ga ik de bestelling annuleren. Er komen nog zat andere mooie auto's op de markt de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Laatst online: 15-06 18:13
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:01:
Bericht ontvangen dat panoramadak en Phonebox light niet geleverd kunnen worden. Twee opties gekregen:

Over financiële compensatie werd niet gesproken maar na aandringen wordt dit besproken met de dealer. Ben benieuwd, zonder panoramadak en Phonebox kan ik mee leven. Als er geen compensatie komt ga ik de bestelling annuleren. Er komen nog zat andere mooie auto's op de markt de komende jaren.
Hoi PeterQ4, had je een Athlon edition besteld of zelf een configuratie samengesteld ?

Ik heb namelijk ook bij Athlon besteld en nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zou over het panoramadak niet te boos worden, zo'n glasplaat warmt heerlijk op in de zon, en zorgt daarna nog lange tijd nadat je instapt met airco voor lekker wat warmtestraling.

Leuk voor het ruimtegevoel, maar na een maand kijk ik nooit meer omhoog, ik zit zelf nooit achterin, en de volgende auto krijgt dus zeker weer een normaal dak.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_i4M50
Msts schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Hoi PeterQ4, had je een Athlon edition besteld of zelf een configuratie samengesteld ?

Deze heb ik zelf samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:01:

Mijne ook in Navarra; prachtig met het Black Optics pakket :P

Voor mij is het panoramadak juist een enorme must, maar vind ook het ontbreken van een bandenspanningssysteem eigenlijk niet kunnen op een auto van 2021/2022.
Er komt, volgens mijn dealer, alleen een fiscale compensatie. De auto wordt dus voor een lager bedrag fiscaal belast.

Wanneer men niet kan garanderen dat de auto zonder de besproken opties in 2021 geleverd kan worden, denk ik dat ik ga zeggen dat ik hem compleet wil. Dan maar wat langer wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Jeroenneman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:05:
Ik zou over het panoramadak niet te boos worden, zo'n glasplaat warmt heerlijk op in de zon, en zorgt daarna nog lange tijd nadat je instapt met airco voor lekker wat warmtestraling.

Leuk voor het ruimtegevoel, maar na een maand kijk ik nooit meer omhoog, ik zit zelf nooit achterin, en de volgende auto krijgt dus zeker weer een normaal dak.
De auto heeft standkoeling :)
Boos worden heeft ook te maken met het gebrek aan respect voor de klanten, door Audi. Hun opstelling in deze is ronduit stuitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Ard1970 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:08:
[...]
Wanneer men niet kan garanderen dat de auto zonder de besproken opties in 2021 geleverd kan worden, denk ik dat ik ga zeggen dat ik hem compleet wil. Dan maar wat langer wachten. :(
Maar als hij in '22 op kenteken komt heeft dat ook gevolgen voor je fiscale bijtelling, scheelt toch gauw een tientje of 5 netto per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ard1970 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:08:
[...]

Mijne ook in Navarra; prachtig met het Black Optics pakket :P

Voor mij is het panoramadak juist een enorme must, maar vind ook het ontbreken van een bandenspanningssysteem eigenlijk niet kunnen op een auto van 2021/2022.
Er komt, volgens mijn dealer, alleen een fiscale compensatie. De auto wordt dus voor een lager bedrag fiscaal belast.

Ontbreken van bandenspanningssysteem? Huh? Overigens worden die opties volgens mijn dealer gewoon gecompenseerd hoor, wat je niet krijgt betaal je ook niet. 1580 voor het dak en 144 voor de phone box. Zowel in de aanschafprijs (leasebedrag) als de fiscale waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
Jeroenneman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:05:

Nee die Phonebox vind ik vervelender. Het is mij niet helemaal duidelijk wat dan nog wel kan en wat niet. Volgens mij blijft bluetooth behouden maar mogelijk wel slechter ontvangst vanwege ontbreken antenne. Iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Nee die Phonebox vind ik vervelender. Het is mij niet helemaal duidelijk wat dan nog wel kan en wat niet. Volgens mij blijft bluetooth behouden maar mogelijk wel slechter ontvangst vanwege ontbreken antenne. Iemand hier meer info over?
Inderdaad, officieel slechtere ontvangst maar ik gebruik mijn telefoon al jaren in een houder in de auto en daar nog nooit hinder van ondervonden.
Bluetooth werkt uiteraard gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
tomtom901 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Maar als hij in '22 op kenteken komt heeft dat ook gevolgen voor je fiscale bijtelling, scheelt toch gauw een tientje of 5 netto per maand..
Klopt. Daarom ook; als men niet kan garanderen dat de auto (zonder de besproken opties) in 2021 geleverd kan worden, dan heb ik dus sowieso een hogere bijtelling, Dan maar MET de opties en nog iets langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

[...]

Daar zou ik me niet druk om maken. Vergeet niet dat we in Nederland over t algemeen perfecte dekking hebben. In vrijwel geen enkele auto zit deze optie en kunnen mensen toch prima handsfree bellen. In landen waar het bereik over het algemeen minder is is dit wel een handige optie. Als je CarPlay gebruikt icm draadloos laden is dat ook geen goede combi en zal de telefoon waarschijnlijk uitvallen vanwege teveel hitte. Geen zorgen dus daarover. Pano dak is wel erg jammer!

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 03-08-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
the-hyrax schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:17:
[...]

Ontbreken van bandenspanningssysteem? Huh? Overigens worden die opties volgens mijn dealer gewoon gecompenseerd hoor, wat je niet krijgt betaal je ook niet. 1580 voor het dak en 144 voor de phone box. Zowel in de aanschafprijs (leasebedrag) als de fiscale waarde.
Ja, het gaat niet alleen over het panoramadak en de Phone Box.
Ook het bandenspanningssyteem, de elektrische trekhaak en het acoustic glass in de voorportieren zijn niet leverbaar.

De compensatie geloof ik wel, maar daarmee schiet ik weinig op (behalve een iets lagere bijtelling). Ik heb liever de auto zoals ik hem heb samengesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:09
[...]

Phonebox is alleen draadloos laden en signaalversterking. Nu heb ik in mijn Passat ook zon vakje met signaalversterking, maar te klein voor mijn telefoon dus nooit gebruikt. Niet gemist.

Overigens zag ik een Duits YT filmpje en die kerel had ook geen Phonebox. Verschil is dat hij dit tijdens bestellen doorkreeg. Ik weet officierl nog niets, dealer belt niet terug en LM weet van toeten noch blazen. Geen nieuws is goed nieuws denken we dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
sbin schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:31:
[...]
Geen nieuws is goed nieuws denken we dan maar.
Zo denk ik normaliter ook, maar ben bang dat dat hier niet opgaat. Alle dealers hebben op 29 juli een schrijven gehad vanuit PON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
  • Laatst online: 19-07-2024
[quote]Msts schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Zoals het in de offerte staat heb ik een Audi Q4 E-Tron 40 Launch Edition Advanced Plus 150 kW Athlon Edition besteld.

Dealer gaf van de week aan dat mijn auto niet op de lijst staat, wat zou betekenen dat deze compleet wordt geleverd. Met dak en phone box. Krijg dit nog via de mail bevestigd. Levering eind Augustus, begin September.

Tot nu toe goed nieuws, maar bloemen bij de finish
Pagina: 1 ... 8 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.